Discriminatie wordt helaas steeds wijder geaccepteerd op diverse plekken. Ook in besturen dus.quote:Op woensdag 6 februari 2019 16:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die in opdracht handelt van het bestuur.
Als het bestuur van de UU het niet eens is met de conclusies en aanbevelingen van de taskforce, dan kan het die simpelweg negeren.
Dat lijkt me aan de hoge kant.quote:Op woensdag 6 februari 2019 16:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is het percentage allochtonen dat op het vwo zit.
zuchtquote:Op woensdag 6 februari 2019 16:12 schreef de_boswachter het volgende:
Ja laten we gaan selecteren op huidskleur i.p.v. verstandelijk vermogen. Goed idee
Als de huidskleur geselecteerden daarna de artsen van de policor worden dan lossen de problemen vanzelf opquote:Op woensdag 6 februari 2019 16:12 schreef de_boswachter het volgende:
Ja laten we gaan selecteren op huidskleur i.p.v. verstandelijk vermogen. Goed idee
En vervolgens zijn er Indiers met een relatief donkere huidskleur die zich als Afro-Amerikaan inschrijven om op de universiteit te komen.quote:Op woensdag 6 februari 2019 09:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gaan ze naar het Obama-model de toelatingseisen voor donkere mensen versoepelen en die van blanke en aziatische mensen juist strakker trekken. Je krijgt dan punten optrek of aftrek gebaseerd op je huidskleur. Helemaal niet racistisch hoor.
In de USA is men er inmiddels al achter dat het gewoon racisme is dat intelligentie, ambitie en talent afstraft en geboren worden met de ''juiste'' huidskleur beloont.
Wat een fantasie weer.quote:Op woensdag 6 februari 2019 13:34 schreef tupper het volgende:
[..]
Aan de Utwente heb je heel veel duitsers en chinezen/aziaten.
Je hoorde mij niet klagen. Duitse meiden zijn bij voorbaat al geil en die aziaten kunnen helemaal los gaan zonder sociale controle.
Meest geile sex ooit was met nota bene een moslima
Hou maar op jongen, ik hoor het al: Afro Amerikanen hebben het zeer goed in Amerika.quote:Op woensdag 6 februari 2019 16:19 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
En vervolgens zijn er Indiers met een relatief donkere huidskleur die zich als Afro-Amerikaan inschrijven om op de universiteit te komen.
Amerikaanse senator en en presidentskandidaat Elisabeth Warren (zo blank als sinterklaas) heeft zichzelf voorgedaan aan 'Native American' en daar ook voordelen mee behaald in haar carriere.
Om maar te zwijgen over de nepnegers Shaun King en Rachel Dolezal, die hun carriere maakten door zich als Afro-Americans voor te doen
Zeg dat maar tegen de Turken.quote:Op woensdag 6 februari 2019 09:34 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Te gek voor woorden!
Gewoon koste wat het kost diversiteit opdringen! Globalisering, vermenging, eigen identiteit niet belangrijk....
Doet mij denken aan een toespraak van Frans Timmermans...
In een toespraak tot het EU Fundamental Right Collogium in mei 2016 riep eurocommissaris Frans Timmermans op dat Brussel er alles aan moet doen om monoculturele staten uit te roeien en de multiculturele diversiteit in iedere afzonderlijk land te bespoedigen. De massa-immigratie naar Europa zou een middel tot dit doel zijn. Geen land mag ontkomen aan de onvermijdelijke vermenging en immigranten dienen ertoe worden aangespoord ook de ‘verst verwijderde plekken van de planeet te bereiken om te garanderen dat er nergens meer homogene samenlevingen blijven bestaan’. Mensen die vast willen houden aan hun identiteit als volk of land hebben volgens Timmermans geen enkele plaats in de toekomst.
Valt volgens mij wel mee.quote:Op woensdag 6 februari 2019 16:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Discriminatie wordt helaas steeds wijder geaccepteerd op diverse plekken. Ook in besturen dus.
Het is serieus zo hoog. Het totale percentage is ook lastig om te geloven.quote:Op woensdag 6 februari 2019 16:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lijkt me aan de hoge kant.
Ah dus het is prima om apartheid in te voeren.quote:Op woensdag 6 februari 2019 15:18 schreef MaLo het volgende:
Uit het Projectplan Instroom en Selectie:
[..]
Soms hebben "sommige culturen" het best goed begrepen![]()
En rechten is een gamma-studie
"Een goede banen", ook dit moet potentiele studenten met een niet-etnisch-Nederlandse achtergrond aanspreken
Er staat verder niet veel spannends in het stuk. Vind het ook niet gek dat ze willen onderzoeken waarom vergelijkbare uni's een meer diverser publiek trekken. Maar ze moeten niet meteen komen met mogelijke maatregelen als gebedsruimten met gescheiden ingangen en meer Halal eten enzo.
Kijk eerst maar waarom er minder allochtonen in Utrecht willen studeren. Dat heeft misschien niets te maken met de aan- of afwezigheid van Halal eten en een gebedsruimte met aparte ingangen.
Misschien moet je het ook omdraaien en je afvragen waarom relatief veel autochtone studenten voor Utrecht kiezen.
Ik vind wel dat jullie een beetje overdreven reagere.quote:Op woensdag 6 februari 2019 16:27 schreef HSG het volgende:
[..]
Ah dus het is prima om apartheid in te voeren.
Straks nog even een bordje ophangen met "verboden voor blanken en gekleurde joden" en taskforce diversiteit heeft zijn missie behaald.
Religekkie die nog in het jaar 500bc leeft gespot.quote:Op woensdag 6 februari 2019 16:31 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Een gebedsruimte met aparte ingangen, nou boehoe zeg. Wat een schande.
Dat denk ik ook.quote:Op woensdag 6 februari 2019 16:30 schreef Sjemmert het volgende:
Taskforce Diversiteit![]()
Wedden dat ze allemaal blank zijn.
Neuh.quote:Op woensdag 6 februari 2019 16:32 schreef habitue het volgende:
[..]
Religekkie die nog in het jaar 500bc leeft gespot.
Srsl?quote:
Dit heeft dus geen zak te maken met huidskleur maar met geloof. Niks anders.quote:Op woensdag 6 februari 2019 08:55 schreef Bocaj het volgende:
Universiteit Utrecht ’te wit’.
UTRECHT - De Universiteit Utrecht gaat de selectieprocedure van studenten tegen het licht houden. Doel is om een diversere studentenpopulatie te krijgen.
Dat blijkt uit een diversiteitsdocument ingezien door De Telegraaf. Het document leidt tot forse kritiek.
Het diversiteitsdocument komt uit de koker van een speciale Taskforce Diversiteit. Die sprak de afgelopen maanden met studenten en medewerkers over diversiteit en inclusie. Diversiteit is op de ’witte universiteit Utrecht’ hard nodig, staat er in het stuk.
Nederlanders zouden vaak niet openstaan voor andere culturen. En studentenverenigingen zijn te wit. Een gebedsruimte met een gescheiden ingang voor mannen en vrouwen zou kunnen bijdragen aan meer diversiteit. Net als het aanbod van halal eten en jaarkalenders met feestdagen van andere godsdiensten. Zo opperden studenten tegen de onderzoekers.
[ afbeelding ]
=========================
Het moet en het zal!![]()
Taskforce Diversiteit!![]()
Das Marrakesch vertrag lässt sich grüßen!![]()
Gelukkig is er nog wel forse kritiek op het document!
Oja, Een gebedsruimte met een gescheiden ingang voor mannen en vrouwen..... Werkelijk??
Een gebedsruimte moet gewoon openbaar en toegankelijk zijn voor iedereen die even rust wil.quote:Op woensdag 6 februari 2019 16:31 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Een gebedsruimte met aparte ingangen, nou boehoe zeg. Wat een schande.
Van de 14 slechts 3 mannen en 3 niet blanken. Dat kan, nee dat moet wel wat diverser hoor.quote:
Dat vind ik wel. Als ze zelf zo voor diversiteit zijn, moet het team op z’n minst divers zijn. Maar bijna iedereen is dus wit. Dat is raar zeg. Ik neem ze niet meer serieus.quote:Op woensdag 6 februari 2019 16:38 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Van de 14 slechts 3 mannen en 3 niet blanken. Dat kan, nee dat moet wel wat diverser hoor.
https://www.uu.nl/organis(...)askforce-diversiteit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |