Het bestuur van de UU constateert dat terwijl 20 procent van de afgestudeerde VWO'ers een niet-westerse achtergrond heeft, de UU slechts voor 10 procent bestaat uit die groep. Blijkbaar laten niet-westerlingen de UU links liggen. Ik begrijp best dat de uni daar iets aan wil doen en bekijkt of beleidswijzigingen voor verandering kunnen zorgen.quote:Op woensdag 6 februari 2019 15:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En jij ook. Dus nogmaals de vraag.
Waarom dan, hebben ze te weinig leerlingen?quote:Op woensdag 6 februari 2019 15:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het bestuur van de UU constateert dat terwijl 20 procent van de afgestudeerde VWO'ers een niet-westerse achtergrond heeft, de UU slechts voor 10 procent bestaat uit die groep. Blijkbaar laten niet-westerlingen de UU links liggen. Ik begrijp best dat de uni daar iets aan wil doen en bekijkt of beleidswijzigingen voor verandering kunnen zorgen.
Is dat wel zo?quote:Op woensdag 6 februari 2019 14:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het bestuur constateert dat de studentenpopulatie te homogeen is en dat dat niet overeenkomt met de samenstelling van onze bevolking.
De universiteit is er niet voor iedereen, dus dan kan het geen doel zijn dat iedereen zich daar thuis voelt. Als je niet in de wetenschap gelooft dan zul je je daar niet thuis voelen.quote:Hierop constateert de projectgroep dat er wellicht iets meer moet worden gedaan om andere groepen zich thuis te laten voelen op de UU. Lijkt mij niets mis mee.
Daar kunnen heel veel redenen voor zijn, en dat heeft niks met de universiteit zelf te maken en al helemaal niks met de discriminatie die ze in willen voeren.quote:Op woensdag 6 februari 2019 15:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het bestuur van de UU constateert dat terwijl 20 procent van de afgestudeerde VWO'ers een niet-westerse achtergrond heeft, de UU slechts voor 10 procent bestaat uit die groep. Blijkbaar laten niet-westerlingen de UU links liggen. Ik begrijp best dat de uni daar iets aan wil doen en bekijkt of beleidswijzigingen voor verandering kunnen zorgen.
Dat ziet het bestuur van de UU blijkbaar anders.quote:Op woensdag 6 februari 2019 15:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar kunnen heel veel redenen voor zijn, en dat heeft niks met de universiteit zelf te maken en al helemaal niks met de discriminatie die ze in willen voeren.
Dat is die taskforce.quote:Op woensdag 6 februari 2019 15:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat ziet het bestuur van de UU blijkbaar anders.
Wat een faalbazen eigenlijk, die niet-westerse studenten. Thuis blijven wonen, nooit je gezicht laten zien op de kroeg en dan ook nog eens minder presteren op de uni. Misschien is het tijd voor wat minder positieve discriminatie op het vwo.quote:
Geldt die 20% voor VWO scholen in heel Nederland of alleen in Utrecht?quote:Op woensdag 6 februari 2019 15:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag. Je beantwoordt een vraag die ik helemaal niet gesteld heb.quote:Op woensdag 6 februari 2019 15:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die in opdracht handelt van het bestuur.quote:
Zo ver heb ik mij er niet in verdiept. Heb nog meer te doen.quote:Op woensdag 6 februari 2019 15:59 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Geldt die 20% voor VWO scholen in heel Nederland of alleen in Utrecht?
Het is het percentage allochtonen dat op het vwo zit.quote:Op woensdag 6 februari 2019 15:59 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Geldt die 20% voor VWO scholen in heel Nederland of alleen in Utrecht?
Discriminatie wordt helaas steeds wijder geaccepteerd op diverse plekken. Ook in besturen dus.quote:Op woensdag 6 februari 2019 16:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die in opdracht handelt van het bestuur.
Als het bestuur van de UU het niet eens is met de conclusies en aanbevelingen van de taskforce, dan kan het die simpelweg negeren.
Dat lijkt me aan de hoge kant.quote:Op woensdag 6 februari 2019 16:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is het percentage allochtonen dat op het vwo zit.
zuchtquote:Op woensdag 6 februari 2019 16:12 schreef de_boswachter het volgende:
Ja laten we gaan selecteren op huidskleur i.p.v. verstandelijk vermogen. Goed idee
Als de huidskleur geselecteerden daarna de artsen van de policor worden dan lossen de problemen vanzelf opquote:Op woensdag 6 februari 2019 16:12 schreef de_boswachter het volgende:
Ja laten we gaan selecteren op huidskleur i.p.v. verstandelijk vermogen. Goed idee
En vervolgens zijn er Indiers met een relatief donkere huidskleur die zich als Afro-Amerikaan inschrijven om op de universiteit te komen.quote:Op woensdag 6 februari 2019 09:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gaan ze naar het Obama-model de toelatingseisen voor donkere mensen versoepelen en die van blanke en aziatische mensen juist strakker trekken. Je krijgt dan punten optrek of aftrek gebaseerd op je huidskleur. Helemaal niet racistisch hoor.
In de USA is men er inmiddels al achter dat het gewoon racisme is dat intelligentie, ambitie en talent afstraft en geboren worden met de ''juiste'' huidskleur beloont.
Wat een fantasie weer.quote:Op woensdag 6 februari 2019 13:34 schreef tupper het volgende:
[..]
Aan de Utwente heb je heel veel duitsers en chinezen/aziaten.
Je hoorde mij niet klagen. Duitse meiden zijn bij voorbaat al geil en die aziaten kunnen helemaal los gaan zonder sociale controle.
Meest geile sex ooit was met nota bene een moslima
Hou maar op jongen, ik hoor het al: Afro Amerikanen hebben het zeer goed in Amerika.quote:Op woensdag 6 februari 2019 16:19 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
En vervolgens zijn er Indiers met een relatief donkere huidskleur die zich als Afro-Amerikaan inschrijven om op de universiteit te komen.
Amerikaanse senator en en presidentskandidaat Elisabeth Warren (zo blank als sinterklaas) heeft zichzelf voorgedaan aan 'Native American' en daar ook voordelen mee behaald in haar carriere.
Om maar te zwijgen over de nepnegers Shaun King en Rachel Dolezal, die hun carriere maakten door zich als Afro-Americans voor te doen
Zeg dat maar tegen de Turken.quote:Op woensdag 6 februari 2019 09:34 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Te gek voor woorden!
Gewoon koste wat het kost diversiteit opdringen! Globalisering, vermenging, eigen identiteit niet belangrijk....
Doet mij denken aan een toespraak van Frans Timmermans...
In een toespraak tot het EU Fundamental Right Collogium in mei 2016 riep eurocommissaris Frans Timmermans op dat Brussel er alles aan moet doen om monoculturele staten uit te roeien en de multiculturele diversiteit in iedere afzonderlijk land te bespoedigen. De massa-immigratie naar Europa zou een middel tot dit doel zijn. Geen land mag ontkomen aan de onvermijdelijke vermenging en immigranten dienen ertoe worden aangespoord ook de ‘verst verwijderde plekken van de planeet te bereiken om te garanderen dat er nergens meer homogene samenlevingen blijven bestaan’. Mensen die vast willen houden aan hun identiteit als volk of land hebben volgens Timmermans geen enkele plaats in de toekomst.
Valt volgens mij wel mee.quote:Op woensdag 6 februari 2019 16:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Discriminatie wordt helaas steeds wijder geaccepteerd op diverse plekken. Ook in besturen dus.
Het is serieus zo hoog. Het totale percentage is ook lastig om te geloven.quote:Op woensdag 6 februari 2019 16:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lijkt me aan de hoge kant.
Ah dus het is prima om apartheid in te voeren.quote:Op woensdag 6 februari 2019 15:18 schreef MaLo het volgende:
Uit het Projectplan Instroom en Selectie:
[..]
Soms hebben "sommige culturen" het best goed begrepen![]()
En rechten is een gamma-studie
"Een goede banen", ook dit moet potentiele studenten met een niet-etnisch-Nederlandse achtergrond aanspreken
Er staat verder niet veel spannends in het stuk. Vind het ook niet gek dat ze willen onderzoeken waarom vergelijkbare uni's een meer diverser publiek trekken. Maar ze moeten niet meteen komen met mogelijke maatregelen als gebedsruimten met gescheiden ingangen en meer Halal eten enzo.
Kijk eerst maar waarom er minder allochtonen in Utrecht willen studeren. Dat heeft misschien niets te maken met de aan- of afwezigheid van Halal eten en een gebedsruimte met aparte ingangen.
Misschien moet je het ook omdraaien en je afvragen waarom relatief veel autochtone studenten voor Utrecht kiezen.
Ik vind wel dat jullie een beetje overdreven reagere.quote:Op woensdag 6 februari 2019 16:27 schreef HSG het volgende:
[..]
Ah dus het is prima om apartheid in te voeren.
Straks nog even een bordje ophangen met "verboden voor blanken en gekleurde joden" en taskforce diversiteit heeft zijn missie behaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |