quote:Op dinsdag 29 januari 2019 18:37 schreef Sisu het volgende:
Succes met de laatste loodjes. Al mag het van mij nog ff duren. Veel te leuk met jou in dit topic <3
-team eigenbelang- hehe
weet niet? Heb je weeen?quote:Op woensdag 30 januari 2019 10:28 schreef krijgerrtje het volgende:
Hahaha ja ik ook![]()
Zou dit mijn topic worden?
quote:Op woensdag 30 januari 2019 10:33 schreef elamanilo het volgende:
![]()
Die laatste loodjes krijgertje en Limone.
Opeens zo'n opleving van nesteldrang kan ook best wat betekenen....![]()
Van de week heel wat sobanoedels weggewerkt. Met n dikke schep sambal, sesamolie en heel veel verse korianderquote:Op woensdag 30 januari 2019 10:27 schreef Minarosa het volgende:
Nu heb ik naar aanleiding van Mellows bericht dus wel zin in ramen
Ja, volgens mij zie je best vaak bij vrouwen die zo rond de UD zitten of zelfs erover dat ze vlak voor de bevalling opeens nog zo'n vlaag van nesteldrang hebben. Dus nog net even die keukenkasten uitsoppen of zo.quote:Op woensdag 30 januari 2019 17:14 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Is nesteldrang een teken dat de bevalling in zicht is?
Vanmorgen het héle huis aan kant gemaakt in een tempo dat ik er zelfs door ging zweten en bijna buiten adem op de bank bij moest komen...
Verder (natuurlijk) de hele dag geen reet gedaan in huis 😆
Jaaaa UDquote:Op donderdag 31 januari 2019 07:16 schreef krijgerrtje het volgende:
UD!![]()
100% babygarantie binnen nu en 2 weken
Rare is dat ik eigenlijk maar 1x overgeef per dag en het verder alleen die misselijkheid is. Gister was het extreem, ben echt tot 's avonds laat misselijk geweest. Ook totaal geen eetlust maar toch met hangen en wurgen wat dingen gegeten. Vandaag maar eens kijken hoe het gaat, ik zit nu alvast aan de droge crackertjes, zo direct nog even een appeltje mee als ik de hond uit laat en verder maar gewoon weer kleine beetje verspreid over de dag.quote:Op woensdag 30 januari 2019 19:05 schreef douche-eendje het volgende:
Ela het vestje en de slofjes![]()
![]()
![]()
Whoopje, ik had deze op mijn nachtkastje;
[ afbeelding ].
Maar dat zijn ook ongeveer de enige crackers die ik in de supermarkt kan vinden die ik mag eten vanwege sesamallergie. Rijstwafels waren hier verder echt episch en vanillevla. Verder at ik in de eerste weken telkens kleine beetjes verspreid over de dag heen en dronk ik vooral veel gember/citroenthee. En als het echt te erg gaat worden wel contact opnemen met je verloskundige of huisarts he![]()
Ah spannendquote:Op donderdag 31 januari 2019 12:47 schreef Limone het volgende:
Joeptiedoe! De vk stripte mij zojuist van 1 naar 2 cm
quote:Op donderdag 31 januari 2019 12:47 schreef Limone het volgende:
Joeptiedoe! De vk stripte mij zojuist van 1 naar 2 cm
+1quote:Op donderdag 31 januari 2019 13:05 schreef pinquit het volgende:
Niks is gek en het is jouw bevalling
Ja, en anders staat er ook al weer een afspraak voor zaterdag. Wie weet stript ze me dan zo naar 4 cm en dan twee dagen later naar zes... etc. pijnvrije bevalling!quote:
Aaw, de babyboogiequote:Mijn baby was vanmorgen volgens mij lekker rond aan het draaien, had ineens bovenin een anders-voelende plek met wat meer druk en dat schoof telkens van links naar rechts.
Ik weet niet hoe groot -ie is? Een passpiegel zou ik dan wel door mijn man laten dragen.quote:Op donderdag 31 januari 2019 13:03 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]![]()
Ik heb op de valreep nog even een spiegel gehaald bij de Hema zodat ik tijdens het moment suprême mee kan kijkenAls het toch een ziekenhuis bevalling wordt, spiegel dan ook meenemen of is dat gek?
Nog even en je niest baby er zo uit.quote:Op donderdag 31 januari 2019 13:27 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja, en anders staat er ook al weer een afspraak voor zaterdag. Wie weet stript ze me dan zo naar 4 cm en dan twee dagen later naar zes... etc. pijnvrije bevalling!
[..]
Aaw, de babyboogie
Oh peejter, wat moeilijk. Je zal hem nu wel erg missen..quote:Op donderdag 31 januari 2019 20:28 schreef Peejtur het volgende:
Allemaal liedjes aan het luisteren met vaders en kinderen nav een nummer welke vandaag op radio 2 was. Ik zat bij dat nummer half te janken.....Ben veel emotioneler geworden sinds ik weet dat ik papa word. Zal ook wel komen doordat mijn vader zelf overleden is.
Dit geval Kleine Jongen van André Hazesquote:Op donderdag 31 januari 2019 21:46 schreef Sisu het volgende:
[..]
Oh peejter, wat moeilijk. Je zal hem nu wel erg missen..
Ben wel benieuwd bij welk lied jouw tranen kwamen.
Ik heb het echt bij de meest infantiele liedjes. Ga het eens bijhouden want kan er nu geen 1 bedenken natuurlijk “:(
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar heb ik in mijn zwangerschap ook ontzettend bij lopen janken in de auto naar mijn werkquote:Op donderdag 31 januari 2019 22:05 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Dit geval Kleine Jongen van André Hazes
Ik heb dat ook hoor. Zelfs het water van de douche vond ik onprettig en irritant. Mijn man heeft bij de laatste nog iets gedrukt op mijn rug bij een wee, maar daar werd ik ook heel chagrijnig van. Ik heb toen zelfs geloof ik van 4cm naar 10cm met de deur van de slaapkamer dicht gedaan. Wat bevallen betreft voel ik me enorm verbonden met katachtigen.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 09:09 schreef pinquit het volgende:
Ik denk dat dat superpersoonlijk isafgezien van het wetenschappelijke gedeelte, dat die stoffen wel echt vrijkomen ws door aanraking, is het voor iedereen weer verschillend hoe fijn dat is.
Ik ben zelf sowieso niet zo aanrakerig (behalve met m'n kinderen, die kan ik altijd blijven knuffelen), en zeker tijdens mijn bevalling kan ik aanraking niet heel goed verdragen. Eerste stukje wel, maar als het echt heftig gaat worden ben ik alleen nog maar met mezelf, en wil ik juist niks extra's voelen.
Misschien zit er iets niet goed bij mij, dat kan natuurlijkMaar ik geloof wel dat dit bij veel vrouwen is.
Maar dat is hetzelfde met alles rondom zwangerschap&geboorte, elke vrouw is anders, elke bevalling is anders, alles is zo superpersoonlijk!
Noh mijne ook. Heb m steng gemaand zijn mond te houden.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 12:53 schreef mignonne het volgende:
Mijn lief ouwehoert teveeldie kan ik niet om me heen hebben als k beval hoor.
Alleen, in het donker onder de douche. Das wel mijn ding ben k nu achter. Het duurt even drie kinderen maar dan weet je ook wat over jezelf hoor
Ik heb net een filmpje gekeken van een vrouw die helemaal alleen in de achtertuin staand bij het speelhuisje is bevallen. Best schokkend om te zien als je er niet tegen kan, maar anderzijds heeft het ook weer iets zo één met de natuur. Verder vond ik het ook wel een beetje Daniel want de baby viel op de grond en huilde niet, kan best als traumatisch worden ervaring denk voor een moeder. (Mocht iemand die video willen zien kan ik het delen en anders deel ik het niet)quote:Op vrijdag 1 februari 2019 17:02 schreef -Mellow- het volgende:
Het lijkt me heel erg fijn om tijdens persweeën ergens aan te hangen, van die gymnastiek ringen ofzo![]()
Even kijken hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.....
Of misschien gewoon in de knieën van mijn vriend
Jee, D-E!quote:Op zaterdag 2 februari 2019 10:22 schreef douche-eendje het volgende:
KrijgertjeIk hoop voor je dat baby dit weekend besluit dat het een mooi moment is om geboren te mogen gaan worden.
20 weken vandaagHalverwege!
Ooooh je UDquote:Op zaterdag 2 februari 2019 16:54 schreef Limone het volgende:
[..]
Jee, D-E!We schelen precies 20 weken
Ik werd nog even gestript als cadeautje en nu is mijn strippenkaart helaas vol. Ik was geen centimeter opgeschoten t.o.v. donderdag, maar wie weet doet het toch nog iets. Het zou zo fijn zijn als het doorzet. De kinderen zijn een nachtje logeren, het huis is schoon en opgeruimd en ik ben er helemaal klaar voor!
Wat zou het fijn zijn als het dan ook nu gaat beginnen! Gewoon alvast beginnen met persenquote:Op zaterdag 2 februari 2019 16:54 schreef Limone het volgende:
[..]
Jee, D-E!We schelen precies 20 weken
Ik werd nog even gestript als cadeautje en nu is mijn strippenkaart helaas vol. Ik was geen centimeter opgeschoten t.o.v. donderdag, maar wie weet doet het toch nog iets. Het zou zo fijn zijn als het doorzet. De kinderen zijn een nachtje logeren, het huis is schoon en opgeruimd en ik ben er helemaal klaar voor!
Ja ik weet nog goed dat ik met een week of 8 ofzo hier binnenkwam! Niet normaal hoe snel. Mijn vrouw daarentegen vond het wat langer duren........quote:Op zondag 3 februari 2019 08:53 schreef Ceviche het volgende:
[..]![]()
Wat lijkt dat snel te gaan! Het komt nu écht dichtbij
Ah thuisbevallingmijlpaalquote:
Nee helaas niet.quote:Op zondag 3 februari 2019 10:11 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Wow wat een mijlpalen! 20 weken voor DEUD voor Limone
En Peejtur 37 weken
En dat klinkt wel als actie, Peejtur. Heeft ze een beetje op kunnen vangen om te zien of het vruchtwater is?
Hoe is het nu in huize Krijger? Zijn jullie wat fitter na een goede nacht?
Ik moet eerlijk toegeven dat ik dat wel een paar keer heb gedaan..quote:Op zaterdag 2 februari 2019 19:04 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Wat zou het fijn zijn als het dan ook nu gaat beginnen! Gewoon alvast beginnen met persen![]()
![]()
Ow komt wel goed vanavond hoor, maar ik ben wel in staat om voor zulke dingen een FAQ-lijstje uit te printen en uit te delenquote:Op zondag 3 februari 2019 11:19 schreef krijgerrtje het volgende:
Wat fijn die dagelijkse babyboogie DE![]()
Veel plezier/succes/sterkte vanavond doorhalen wat niet van toepassing is
Voor wie het zich afvroeg (ik dusquote:
quote:Op zondag 3 februari 2019 17:30 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Voor wie het zich afvroeg (ik dus), het komt uit dit boek hoorde ik:
https://www.amazon.com/gp(...)def_rwt_bibl_vppi_i0
Dat gevoel had ik ook, maar dan is die buik ineens een stuk gegroeid en dan lijkt hij weer een week stil te staan. En als ik dan denk aan hoe groot die buik nog moet worden de komende 14 weken, dan valt hij ineens weer heel erg meequote:Op zondag 3 februari 2019 20:29 schreef -Mellow- het volgende:
Ik heb de laatste dagen ineens last van harde buiken. En ik kan m'n buik bijna zien en voelen groeien. Ik vind het zo hard gaan allemaal!
Een ook wel n beetje spannend dat ik nu al zo rond wordt. Denk dat ik misschien wel enorm word en niet meer kan lopen als ik straks hoogzwanger ben.
De gyn en de longarts hadden het over 6 weken tot 3 maanden. Dus daar werd ik uiteraard heel blij van xDquote:Op zondag 3 februari 2019 22:17 schreef -Mellow- het volgende:
jeetje wat heftig Djoess. Hoe lang zou zo'n herstel duren?
Wat heftig Djoess! Fijn dat je moeder bij je is. Sterkte met het herstel!quote:Op zondag 3 februari 2019 22:09 schreef Djoess het volgende:
Ik ben druk bezig bij te lezen, kom net uit het ziekenhuis met een dubbele longontsteking. Anderhalve week gestruggled met (achteraf) een saturatie van 83%, en daarvoor dikke griep. CT scan met contrastvloeistof, longecho, CTG’s, aan het zuurstof.
Na veel bidden en smeken en beloven dat mijn moeder voor mij en oudste zou komen zorgen mocht ik gisteren naar huismet hele enge grote antibioticapillen (tweede kuur) en kaliumtabletten.
Ik kan nog niets (niet eens plassen) zonder helemaal kapot te zijn en nu maak ik me toch wel zorgen om de bevalling.
Hij fietste echt super stabiel en fijn. Zo veel lichter dan ik me had voorgesteld!quote:Op zondag 3 februari 2019 21:30 schreef dodoria het volgende:
sisu, ik ben blij dat de tweewieler bakfiets je beviel. Ik heb dit weekend de baboe city (2-wieler) besteld. Ik heb maar beperkte keuze hier (buitenland) van wat ik geimporteerd kan krijgen en het kost allemaal al een stuk meer daardoor, dus dit was ook de enige reele optie voor ons. Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk besluit!
Oh wat leukquote:
Hier zagen we dus veel gezicht, maar dan echt van voren wat op echo toch altijd een beetje freaky isquote:Op dinsdag 5 februari 2019 10:33 schreef Flav het volgende:
Fijn D-E![]()
Die van ons had toen de hik en wilde steeds heel graag laten zien dat hij een jongen is.
Broer deed dat ook overigens
Pffffftquote:Op dinsdag 5 februari 2019 11:32 schreef Cholula het volgende:
Onze computer is gecrasht en hoewel we van eigenlijk alle foto's een reservekopie geldt dat voor een aantal foto's niet. Waarschijnlijk zijn de foto's van de geboorte van Frits en mijn zwangerschapsshoot verdwenen. We zijn al een tijd bezig om het toch terug te krijgen, maar iedere keer als het niet lukt moet ik een beetje huilen.
Ik moest huilen om dit bericht..quote:
Pfffft ja na zo'n dag zou ik ook onder de dekens willen kruipen zegquote:Op dinsdag 5 februari 2019 13:53 schreef Sisu het volgende:
Ik moest huilen om dit bericht..
Cho wat zal dat een opluchting zijn! Voel helemaal met je mee.
Ik begon aan Mn werkdag en dacht halverwege. Dit wordt hem niet. Heb me ziekgemeld en naar huis gegaan. Ik was he-le-maal klaar met alles.
Eerst een nare ruzie opgevangen op de gang, toen een leerling die vertelde dat haar oma dood gevonden was buitenshuis en dat trok ik allemaal nog prima. Dagelijkse kost.
Pauze: collega die ff haar hart moest luchten (haar zus had slechte 20 weken echo en heeft de zwangerschap moeten afbreken), andere collega die problemen had met mijn mentorklas. Mee kunnen denken. Advies kunnen geven. Zij blij. Ik naar Mn volgende klas en opeens ging het licht uit.
Niet dat ik flauw viel, maar ik storte echt in. Opeens was ik zó moe. Ik kon alleen maar janken.
Gelukkig heb ik dat verborgen kunnen houden voor Mn klas, maar thuis kwam alles eruit.
Jongens, wat een emotionele achtbaan is zwanger zijn toch. Dus ik groet jullie even uit bed. Ik ga Mn buik knuffelen!
quote:Op dinsdag 5 februari 2019 13:53 schreef Sisu het volgende:
[..]
Ik moest huilen om dit bericht..
Cho wat zal dat een opluchting zijn! Voel helemaal met je mee.
Ik begon aan Mn werkdag en dacht halverwege. Dit wordt hem niet. Heb me ziekgemeld en naar huis gegaan. Ik was he-le-maal klaar met alles.
Eerst een nare ruzie opgevangen op de gang, toen een leerling die vertelde dat haar oma dood gevonden was buitenshuis en dat trok ik allemaal nog prima. Dagelijkse kost.
Pauze: collega die ff haar hart moest luchten (haar zus had slechte 20 weken echo en heeft de zwangerschap moeten afbreken), andere collega die problemen had met mijn mentorklas. Mee kunnen denken. Advies kunnen geven. Zij blij. Ik naar Mn volgende klas en opeens ging het licht uit.
Niet dat ik flauw viel, maar ik storte echt in. Opeens was ik zó moe. Ik kon alleen maar janken.
Gelukkig heb ik dat verborgen kunnen houden voor Mn klas, maar thuis kwam alles eruit.
Jongens, wat een emotionele achtbaan is zwanger zijn toch. Dus ik groet jullie even uit bed. Ik ga Mn buik knuffelen!
+1quote:Op woensdag 6 februari 2019 07:00 schreef krijgerrtje het volgende:
Meld, zonder baby![]()
Merk echt dat ik ‘s ochtends teleurgesteld maar hoopvol opsta en dan aan ‘t einde van de dag weer chagrijnig in bed stap omdat er alweer niks is gebeurdben wel klaar met het wachten nu
de dagen duren voor m’n gevoel echt 193940302 uur en behalve S. van en naar school brengen doe ik niks meer. Voel Md den beetje opgesloten en benauwd en merk dat ik de behoefte heb aan weer iets meer vrijheid
Al is het maar voldoende energie voor een blokje om ofzo.
Jazeker, dat zie je toch ook wel aan hoe ik draag.quote:Op woensdag 6 februari 2019 10:21 schreef pinquit het volgende:
Mari, weten jullie of je een jongen of meisje krijgt eigenlijk?
quote:Op woensdag 6 februari 2019 10:43 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Jazeker, dat zie je toch ook wel aan hoe ik draag.
(Het is geen geheim trouwens hoor, maar ik wacht even om te bevestigen tot jij het raadt.)
Een baby toch?quote:Op woensdag 6 februari 2019 10:43 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Jazeker, dat zie je toch ook wel aan hoe ik draag.
(Het is geen geheim trouwens hoor, maar ik wacht even om te bevestigen tot jij het raadt.)
Is geen bakerpraatje, klopt dus gewoon.quote:Op woensdag 6 februari 2019 11:10 schreef pinquit het volgende:
Jep, ik ga voor een jongen bij Mari. Laag en naar voren, kan niet missen![]()
quote:Op woensdag 6 februari 2019 11:55 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Is geen bakerpraatje, klopt dus gewoon.![]()
(al heb ik natuurlijk ook geen vergelijkingsmateriaal van mezelf voor deze theorie)
Strippen na 41 weken is bewezen effectief dus dat gaat gewoon goedkomen! Of je bevalt gewoon spontaan voor het strippen.quote:Op woensdag 6 februari 2019 17:47 schreef krijgerrtje het volgende:
Haha oh oeps choook pregnancy brain?
Geniet van het getrappel DE!Hier is elke trap intussen eigenlijk gewoon heel pijnlijk
![]()
Ik hoop heel hard dat het rustig is bij mijn VK en dat ze me morgen kan strippen. Bij S ben ik met dezelfde termijn gestript en de bevalling begon toen uiteindelijk anderhalve dag later..
halverwege maart!quote:Op maandag 4 februari 2019 13:00 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Bobby ik ben benieuwd. Wanneer begint je cursus?
Heel fijn! Wilden jullie ook het geslacht weten?quote:Op dinsdag 5 februari 2019 09:51 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, baby is helemaal goedgekeurd. En druk kind is het zeg,lag geen moment stil en de handen waren met de voeten aan het spelen
Weet je zeker dat ze twee jaar zeiden? Ik wacht nog steeds :’(quote:Op woensdag 6 februari 2019 21:38 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Fijn, Bobby!
Voor wie het interessant vindt: op 2 is een programma over pregnancybrain. Korte samenvatting/spoiler alert: het komt weer goedzo twee jaar na de geboorte (
) schijnt het deel van de hersenen waar het om gaat zelfs groter te zijn dan voor de zwangerschap. Het is niet kansloos, dames!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 7 februari 2019 08:44 schreef Cholula het volgende:
Wat fijn dat de lucht weer wat geklaard is met je schoonfamilie, dodoria! Verstandig dat je een pyjamadag hebt opgenomen, dat had ik misschien ook moeten doen ergens in de afgelopen weken.
We waren gisteren bij een voorlichting van het ziekenhuis over bevallen, niets nieuws onder de zon. Bij de voorlichting over borstvoeding kreeg ik er weer helemaal zin in. Zo'n klein hummeltje weer op en aan mijn borst. Mijn man zat naast me, kneep in mijn hand en fluisterde dat hij er zo naar uitkijkt.![]()
Aan het einde hadden we voorlichting over pijnbestrijding.Misschien helpt het je om positieve bevallingsverhalen te lezen? Ik vond dat n ieder geval erg fijn en kreeg na het lezen heel veel zin in de bevalling. Het gaf me ook echt vertrouwen dat mijn lijf het echt kan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
[ Bericht 0% gewijzigd door Ceviche op 07-02-2019 12:55:41 ]
Haha, ja, dat zeiden ze echt! Maar misschien is het een gemiddelde? Zijn er gewoon hopeloze gevallen tussen?quote:Op woensdag 6 februari 2019 21:49 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Weet je zeker dat ze twee jaar zeiden? Ik wacht nog steeds :’(
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb weer een sticker bij de vk gekregen. Suiker is goed genoeg dus met een beetje opletten wat ik eet kan ik zo doorgaan. Baby is wel groot maar niet extreem. Volgende afspraak heb ik al verlofDat gaat opeens snel, zeg!!
Maar het is toch vreemd dat één verloskundige met drie bevallingen tegelijk bezig is? Of ja, misschien is dat wel heel gebruikelijk. Ik heb geen idee ook.quote:Op donderdag 7 februari 2019 12:28 schreef krijgerrtje het volgende:
Chorot van die paniek. Ik vind ela’s woorden heel wijs (en mooi), en ik hoop dat je het vertrouwen nog een beetje terug kunt krijgen
![]()
Mellow, wat een naar verhaal van je vriendin. Snap dat je twijfelt. Haar ervaring klinkt vergelijkbaar met de mijne, ging prima met VK thuis en zelfs in het ziekenhuis, maar zodra overgedragen vond ik de begeleiding uitermate slecht en voelde ik me waanzinnig ongehoord. Het klinkt in het verhaal wel een beetje dat het voornamelijk aan het ziekenhuis lag en niet zo zeer aan de VK toch? Als het inderdaad zo druk is met andere bevallenden dan snap ik ook wel dat ze niet blijft op het moment dat je vriendin veilig is afgeleverd in het ziekenhuis, waar ze in principe in goede handen moet zijn. Of het thuis wel/niet gekund had is natuurlijk een judgement call en heb te weinig kennis om daar iets van te vinden. Maar klinkt imo meer dat het ziekenhuis verantwoordelijk was dan de VK praktijk en zou zelf daarom niet zo snel overstappen gok ik. Bij een andere praktijk kan het evengoed zo lopen denk ik dan.
Het ligt heel erg aan de omstandigheden; hoe ver die bevallingen zijn, hoe druk de backup is, hoe ver ze uit elkaar liggen, etc. Maar in principe zou ik het niet vreemd vinden. Bevallingen zijn nou eenmaal niet te plannen, soms heb je drie dagen niks en komen er dan dus drie tegelijk.quote:Op donderdag 7 februari 2019 12:39 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Maar het is toch vreemd dat één verloskundige met drie bevallingen tegelijk bezig is? Of ja, misschien is dat wel heel gebruikelijk. Ik heb geen idee ook.
Wellicht kan het niet anders, maar het zou toch niet moeten zo.
tuurlijk is het niet te plannen, maar ze kunnen bijv. wel een max. aantal zwangeren begeleiden die in dezelfde maand ofzo zijn uitgerekend. Al snap ik ik ook wel dat het heel moeilijk is om dat te bepalen, want voor hetzelfde geld is iedereen vroeger of later dan verwacht.quote:Op donderdag 7 februari 2019 13:07 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Het ligt heel erg aan de omstandigheden; hoe ver die bevallingen zijn, hoe druk de backup is, hoe ver ze uit elkaar liggen, etc. Maar in principe zou ik het niet vreemd vinden. Bevallingen zijn nou eenmaal niet te plannen, soms heb je drie dagen niks en komen er dan dus drie tegelijk.
Mja, zelfs dan heb je geen garanties dat niet al die vrouwen op dezelfde avond gaan bevallen natuurlijk.quote:Op donderdag 7 februari 2019 13:12 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
tuurlijk is het niet te plannen, maar ze kunnen bijv. wel een max. aantal zwangeren begeleiden die in dezelfde maand ofzo zijn uitgerekend. Al snap ik ik ook wel dat het heel moeilijk is om dat te bepalen, want voor hetzelfde geld is iedereen vroeger of later dan verwacht.
Lastig wel.....
Ik ga het sowieso allemaal even proberen te overleggen, en kijken welke andere opties er nog zijn. Eigenlijk wil ik de bevalling nu al wel bespreken, maar dat gebeurt geloof ik pas in week 34 of zo.
Ja klopt, ik wil het graag eerst bespreken.quote:Op donderdag 7 februari 2019 13:33 schreef Mariposas het volgende:
Mellow, als jij het belangrijk vindt dat je eigen verloskundige sowieso bij je blijft, ook in het geval van overdracht aan het ziekenhuis, én je vindt het belangrijk dat je verloskundige openstaat voor afwijken van het protocol, dan zou ik zeker verder kijken. Of in elk geval, bespreek dit eerst met je praktijk en als zij dit niet kunnen bieden, overweeg dan een overstap. Ik zou niet per se direct afgaan op 1 verhaal namelijk.
Ik ben onlangs overgestapt omdat ik ten aanzien van de bevalling niet op 1 lijn zat met de verloskundige praktijk. Ik moet mij wel veilig voelen als ik aan het bevallen ben.
Je kan trouwens prima al nu bespreken wat jouw wensen zijn tav de bevalling en hoe je dit allemaal voor je ziet. Dan weet je ook meteen of je op 1 lijn zit.
Geniet ervanquote:Op donderdag 7 februari 2019 16:14 schreef Peejtur het volgende:
Mijn vrouw heeft nesteldrang. Hele dag al aan het schoonmaken
quote:Op donderdag 7 februari 2019 19:24 schreef Sisu het volgende:
Vandaag was zo’n prachtige dag om te bevallen.
Is er al iets gebeurt? <3
Cho, je bent zo’n goede moeder. De bevalling maakt je niet de moeder die je bent, maar je gedrag!
En geloof me: je hebt het allemaal in huis en zelfs meer dan dat. Jouw grote is al zo sterk, slim en zelfstandig. Echt. Neem maar van mij aan dat hij nooit iets tekort gekomen is.
Ik snap dat je het liefst vaginaal bevalt, maar als het niet zo loopt dan niet.
Misschien ben ik daar wat (te) nuchter in, maar de bevalling is zo’n beetje het enige in Mn leven wat ik wel los kan laten en echt op zn beloop kan laten.
Nog zo’n 3 weken tot je verlof toch?
Ik hoop dat de vrije dagen je rust gaan geven. Kom op powervrouw ! Je bent ge-wel-dig!
Oh limone, zal ik m’n weeendans doen? Misschien zet het wat in gang voor je.quote:Op donderdag 7 februari 2019 22:33 schreef Limone het volgende:
[..]Lief voor Cho en heb deze post vanmiddag ook gewoon op mijn eigen situatie toegepast. Het hielp.
Ik heb ook wel eens pms achtige rugpijn. Gaat altijd gewoon weer weg ook. Hier is het ook nog lang geen tijd voor indalen.quote:Op donderdag 7 februari 2019 21:47 schreef Flav het volgende:
Morgen 30 weken![]()
Djuu wat vliegt de tijd!
Herkent iemand krampen in de onderrug?
Lijkt alsof er een menstruatie aan komt maar de pijn is minimaal.
Bij V had ik 2 weken voor de bevalling lage rugpijn dus vind het wel een beetje spannend.
Het zal wel verklaarbaar zijn en met indalen of dergelijke te maken hebben maar toch haha.
Baby mag echt nog niet komen, morgen gaan we een weekje naar Oostenrijk
Het liefst beval ik thuis.quote:Op donderdag 7 februari 2019 22:12 schreef dodoria het volgende:
Mellow is zou je zorgen bespreken met je vk. En je kunt ook nu al best je wensen voor de bevalling bespreken als jij dat wil. Want als je niet op een lijn zit met de vk kun je daar beter nu achter komen dan pas bij 34 weken.
Ik weet niet hoe het in Nederland is, maar hier heb je bij een thuisbevalling wel de gehele tijd een verloskundige erbij, zonder dat ze voor andere bevallenden hoeft te zorgen, wat in het ziekenhuis natuurlijk wel kan gebeuren. Dat is oko een van de redenen dat thuisbevallen (hier) veiliger is dan in het ziekenhuis. (en natuurlijk de interventie drang van doktoren in eht ziekenhuis).
Weet jij al waar je wil gaan bevallen? Dat kan best nog een verschil maken.
Ik hoop voor je dat het vannacht gaat gebeurenquote:Op donderdag 7 februari 2019 22:30 schreef Limone het volgende:
Jeej Krijgerr! Duimen dat het de bevalling in gang zet!![]()
Ik ben nog steeds met baby in buik. Volgende stap is vliezen breken. Maar hoewel eerst het plan was om dat bij mij thuis te doen, zodat ik nog thuis kon bevallen, is besloten om dat met mijn eigen vk in het ziekenhuis te doen. Ze zijn bang dat, omdat mijn baarmoeder zo vol is met baby, vruchtwater en placenta, dat na de geboorte de baarmoeder niet snel genoeg samentrekt met heftig bloedverlies als gevolg en dan is 2hoog in een jaren '30 huis wonen risicovol. Hoewel ik hier rationeel helemaal achter sta ben ik vandaag wel de hele dag verdrietig geweest. Want ik had het zo mooi gevonden als ze alledrie in dit huis waren geboren. Dat is alles. En vervolgens vond ik dat weer zo stom van mezelf. Normaal gesproken hecht ik niet aan huizen of spullen; het gaat tenslotte om de mensen met wie ik daar woon, die er veel meer gebaat zijn bij een ongecompliceerde bevalling met een spoedig herstel, dan ik bij een thuisbevalling-met-risico.
Tenzij dus vannacht/morgenochtend iets gebeurt. Dan is er geen sprake van een interventie en mag het wel gewoon thuis.![]()
Dus heb ik ananashart en pittige roti gegeten en in lijn met Ela's boek 'beval! Vliezen breek! Weeën!' tegen mezelf gezegd.
quote:Op donderdag 7 februari 2019 22:57 schreef Sisu het volgende:
[..]
Oh limone, zal ik m’n weeendans doen? Misschien zet het wat in gang voor je.
Je huis klinkt zo fijn! Ik heb nu zo’n mooi huis voor me in Mn hoofd. -beelddenker-
Snap ook goed dat je wens is dat je daar alle kinderen baart, maar als dat er niet in zit vanwege jouw of baby’s gezondheid dan zou ik het wel weten hoor. Het is heus niet zo dat je kinderen je later iets gaan verwijten of ruzie krijgen vanwege dat de 1 in het ziekenhuis geboren is en de anderen thuis. Mijn moeder heeft 6 kinderen gebaard. 5 daarvan thuis en nr 2 in het ziekenhuis.
Ik was als kind altijd jaloers dat hij in een couveuse had gelegen en wij niet, haha. Wilde alle foto’s zien en weten hoe het was. Wat ik er mee zeggen wil is; het komt gewoon zoals het komt.
Rustig aan. Je bent een prachtige vrouw met zo veel liefde voor je kinderen.. dat is wat ze gaan onthouden. <3
Ik had vandaag een gesprek met Mn psych en ging zo relaxed naar huis. Goede inzichten en gerustgesteld over Mn schoolkeuze enzo.
Stiekem maak ik me een beetje druk over zwangerschapssuiker. Heb daar toch best wat signalen van als ik eerlijk ben. Volgende week woensdag de glucosetest. Spannend!
Grote baby, grote baarmoeder, veel vruchtwater. Mijn andere kinderen waren ook groot. Of naja, mijn dochter, de oudste, was 4040 gr. mijn zoon 3880 gr. Deze baby wordt niet veel groter geschat, maar bij de andere twee had ik niet zo veel vruchtwater en ook niet zo'n grote buik. Bij alle metingen zit het net tegen het randje aan. Geen reden tot paniek, maar wel wel reden om me niet langer door te laten lopen dan nodig en dat punt is nu. Ik ben morgen (zaterdag) al weer 41 weken. Over het baren maken ze zich niet zo veel zorgen, een 10 ponder zou wel spannend zijn, maar als het niet past merken we dat snel genoeg. Het gaat nu om de de rest van de vulling. Als dat er uit is en de baarmoeder trekt niet snel genoeg samen, is er een kans op veel bloedverlies met alle nare gevolgen van dien.quote:Op donderdag 7 februari 2019 23:16 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat het vannacht gaat gebeuren
Waarom is er haast bij? Je bent nog niet zo heel lang over je UD toch?
afspraak bij de vk was goed. buik niet zo heel veel gegroeid, maar vorige keer was hij juist heel veel gegroeid, dus dat maakt niet zoveel uit. 25 weken vandaag!quote:Op donderdag 7 februari 2019 22:52 schreef Limone het volgende:
Wat fijn dodo, dat je schoonouders in ieder geval open staan voor jullie argumenten, of daar naar willen luisteren. Ik had zelf helemaal niet gedacht dat cultuurverschil nog enige rol zou kunnen spelen, met al die Europese immigranten.
Hoe was je afspraak bij de vk?
Ahquote:Op vrijdag 8 februari 2019 08:46 schreef krijgerrtje het volgende:
hier geen baby en geen gerommel
kruip weer even onder een steen ofzo
Ohja dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken. Ik had een oudoom die in de jaren '50 jullie kant op is gekomen. Voor hem was het een vlucht uit Nederland en blonk dus ook niet uit in enige interesse in pedagogische/psychologische/ of welke nieuwigheden dan ook uit 'the old country'. Hij heeft zich inmiddels doodgezopen.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 01:54 schreef dodoria het volgende:
[..]
afspraak bij de vk was goed. buik niet zo heel veel gegroeid, maar vorige keer was hij juist heel veel gegroeid, dus dat maakt niet zoveel uit. 25 weken vandaag!
En wat betreft de Europese emigranten: die zijn er inderdaad veel, maar het merendeel is in de jaren 50 of eerder hierheen gekomen. Dat merk je echt als je praat met de andere Nederlandse emigranten hier, want als zij praten over hoe Nederland is, is dat heel anders dan het Nederland dat ik ken van de 21e eeuw. Nu woon ik dan ook nog eens in een best wel afgelegen blank/conservatief gebied, dus het is hier nog echt wel even een slagje erger dan op veel andere plekken in het land.
Ik denk niet dat ze het ooit eens zullen worden met hoe wij onze kinderen opvoeden, maar zolang ze het maar een beetje voor zich kunnen houden zou het al stukken beter gaan denk ik.
Is ondertussen opgelostquote:Op vrijdag 8 februari 2019 13:37 schreef Limone het volgende:
[..]
Fok! is én retetraag en ik kreeg wit scherm toen ik mijn reactie wilde invoeren..
Ja, dit!quote:Op vrijdag 8 februari 2019 21:03 schreef BobbyMcGee het volgende:
3 cmhet begin is er in ieder geval. Hopelijk gebeurt er deze nacht iets, Limone en krijgertje!
Over je verloskundige, Mellow: ik heb bewust gekozen voor een caseload-verloskundige. Zij blijft ook bij mij als ik toch in het ziekenhuis moet bevallen. Er kan altijd iets gebeuren natuurlijk. Maar ik kan me wel voorstellen dat je wilt weten hoe uitzonderlijk een situatie als die van je vriendin was. Ik zou je dus wel aanraden dit te bespreken met je verloskundige en - als ze je niet gerust kan stellen - rondzoeken of je eventueel kunt overstappen.
Hihi, een grabbeldoos.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 13:44 schreef pinquit het volgende:
Jeej! Soort van vooruitgang!en met al die vingers daarbinnen wil 't vast ook wel
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 8 februari 2019 18:15 schreef Sisu het volgende:
Weeendans! Ik ga nu beginnen limone!
Niet emotioneel worden hoor, maar altijd als ik je berichten lees lijk je me zo’n leuk mens. Echt zonde dat je dat zelf soms anders ziet.
Pinq’s Reactie: al die vingers daar... hahaha ik kwam
Niet meer bij!
quote:Op zaterdag 9 februari 2019 08:53 schreef Limone het volgende:
[..]
Hihi, een grabbeldoos.![]()
Nou de weeendansen, pannenkoeken en -ja zelfs- de seks ten spijt: 41 weken met baby in buik!![]()
Hopelijk heeft krijgerr ander nieuws..
Je vergat het ananashart in te brengenquote:Op zaterdag 9 februari 2019 08:53 schreef Limone het volgende:
[..]
Hihi, een grabbeldoos.![]()
Nou de weeendansen, pannenkoeken en -ja zelfs- de seks ten spijt: 41 weken met baby in buik!![]()
Hopelijk heeft krijgerr ander nieuws..
Oh bwuh. Die heb ik alleen oraal ingebracht..quote:Op zaterdag 9 februari 2019 09:53 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Je vergat het ananashart in te brengen
Dat helpt niet hequote:Op zaterdag 9 februari 2019 10:35 schreef Limone het volgende:
[..]
Oh bwuh. Die heb ik alleen oraal ingebracht..
Ja, vandaag om 13:45uquote:Op zaterdag 9 februari 2019 11:32 schreef krijgerrtje het volgende:
Bluh, fysiek is er eigenlijk weinig aan de hand en kan ik ‘t prima volhouden. Wat last van m’n rug als ik te lang sta/loop, maar da’s ook eigenlijk het enige. Mentaal daarentegenik slaap echt prima maar toch compleet uitgeput, schermtijd is zo’n 8-9 uur per dag, ik doe niks meer en lig voor m’n gevoel echt te vegeteren ofzo. Morgen is het termijn waarbij S. geboren is en dat vind ik eigenlijk nog veel vervelender dan die UD
En ik zie d’r enorm tegenop om ook nog maar 1 dag langer op het schoolplein te staan en al diezelfde vervelende opmerkingen aan te moeten horen
‘ja duurt lang’ ‘we wachten maar gewoon af, meer kunnen we niet doen’ ‘ja, ze gaan vast ingrijpen als ‘ie niet vanzelf komt’ ‘ja, ben d’r wel klaar mee nu’
![]()
Had jij nou al een datum voor een inleiding limone? Je hebt ‘t vast al gezegd maar ik kan echt niks meer onthouden nu
Gefeliciteerd!!quote:Op zaterdag 9 februari 2019 19:22 schreef Whoopje het volgende:
Nu ik een kloppend hartje heb gezien op de echo kom ik me ook officieel hier meldenIk ben ergens in september uitgerekend.
Wat fantastisch!quote:Op zaterdag 9 februari 2019 19:22 schreef Whoopje het volgende:
Nu ik een kloppend hartje heb gezien op de echo kom ik me ook officieel hier meldenIk ben ergens in september uitgerekend.
Wij slepen idd met de MC maar dat komt ook omdat we de baby als het zo koud is niet in de frisse buitenlucht willen. Ivm de veiligheid doe je een baby namelijk geen winterjas aan in de MC, max een borgvest. En in de MC heb je dan nog een voetenzak.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 23:29 schreef BobbyMcGee het volgende:
Man en ik hebben een (hormonale?) discussie over de Maxi-Cosi.
Ik dacht: het is een autostoeltje, dus in principe laat ik 'm zoveel mogelijk in de auto staan. Wat betekent dat ik mijn (eventueel slapende) kind uit het autostoeltje haal wanneer we gearriveerd zijn.
Manlief zegt dat hij áltijd íedereen () het hele autostoeltje uit de auto ziet halen om dan binnen pas het kind uit het autostoeltje te halen. Ik zie ook veel mensen dat doen, maar ik heb het gezeul met zo'n autostoeltje altijd wat bizar gevonden (en lomp zwaar). Maar wellicht is slaap je zo heilig dat je je kind er liever niet uit haalt als het slaapt? Of is het heel onhandig juist om je kind uit het stoeltje te vissen als dat nog in de auto staat?
Ervaren moeders, wat doen jullie over het algemeen?
Dit is een heel belangrijke vraag, want het bepaalt of we een base voor op de isofix gaan aanschaffen
Gorgelen met lauw water met zout erin. Erg smerig maar het werkt wel goed!quote:Op zondag 10 februari 2019 04:48 schreef krijgerrtje het volgende:
Wij sleepten altijd met maxi cosi omdat A) inderdaad koud buiten vergeleken met in de auto, we hebben een voetenzak dus de baby heeft geen jasje aan. Het is maar een klein stukje naar de voortuin, maar tochen B) ik vond de baby eruit halen in de auto echt een crime en veel meer gedoe dan de maxi cosi uit de auto halen. Maar we hebben dan ook een easy base dus dat is letterlijk gewoon losklikken. Het sjouwen met maxi cosi werd voornamelijk pas vervelend toen S. richting 1 jaar ging.
Verder geen baby, weeën of gebroken vliezen maar lig ik intussen wel wakker van vreselijke keelpijn, kan niet meer slikken zelfs zo’n pijn doet hetNog tips wat dat kan verzachten? Dan stuur ik vriend morgen even langs de supermarkt.
In onze auto uit 1993 paste ook een basequote:Op zondag 10 februari 2019 07:58 schreef Peejtur het volgende:
Bij ons in de auto kan geen base. Oude auto uit 2002 waar dus geen isofix in zit.
Hebben als een maxicosi maar dan Joye of zoiets. Kregen we gratis bij kinderwagen. Zal eens kijken naar die base 2quote:Op zondag 10 februari 2019 08:10 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]
In onze auto uit 1993 paste ook een baseSterker nog, dat moest ook want de gordels waren te kort voor de maxi cosi!
Volgens mij hebben we een easy base 2, die maak je vast met de gordel en niet met isofix. Maar dan ben je inderdaad wel beperkt in de keuze qua autostoelen, dus als je er al een autostoel hebt dan heb je daar mogelijk niks aan
Na alle medische ingrepen etc is dit gewoon spontaan zo gekomen. Erg verrassend aangezien ze in het zh zeiden dat de kans dat ik spontaan zwanger zou worden en blijven nihil was.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 20:19 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:Whoopje Echt? Wat fijn, gefeliciteerdSpontaan of met ivf?
Dankjewel! Ik ben er ook superblij mee <3quote:Op zaterdag 9 februari 2019 20:53 schreef Jentin het volgende:
@:whoopje, als long time lurker heb ik jou ook gezien in azwb-enz en ik ben superblij voor jullieGefeliciteerd en een heel mooie zwangerschap gewenst!
En nu ik hier toch ben: zet ‘m op @:limone![]()
Erg bijzonder, Nog voor de gyn het zei zag ik zelf het hartje al knipperen en dat is zo'n mooi en beladen moment. Ik ging bijna huppelend weer naar huisquote:Op zaterdag 9 februari 2019 23:24 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Wat fantastisch!Bijzonder om te zien he?
Ja klopt, er zijn verschillende soorten bases.quote:Op zondag 10 februari 2019 08:16 schreef elamanilo het volgende:
Maar, ik dacht dat je met isofix ook een base had bij de maxicosi?! Waarbij je de base dus met isofix vast maakt. Dat is een base waar de Pearl ook op past??? Maar blijkbaar niet dus?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |