abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184707337
registreer om deze reclame te verbergen
Uitgerekende data:

31 januari: krijgerrtje

2 februari: Limone
24 februari: Peejtur

8 maart: Mardy_Bum
21 maart: VenusFlyTrap (jongen)
24 maart: ***Leintjeuh en kaasplankje***

1 april: Cholula
5 april: Djoess (meisje)
19 april: Rebubbled
19 april: Flav
28 april: CaVaBien

12 mei: Ceviche
20 mei: Sisu
20 mei: Pinquit
24 mei: dodoria
Eind mei: Elamanilo

22 juni: douche-eendje
Eind juni: BobbyMcGee

Half augustus: Minarosa

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officile fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!
pi_184707383
Nu heb ik naar aanleiding van Mellows bericht dus wel zin in ramen :9~
pi_184707396
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 18:37 schreef Sisu het volgende:

Succes met de laatste loodjes. Al mag het van mij nog ff duren. Veel te leuk met jou in dit topic <3
-team eigenbelang- hehe
O+ Je hebt mazzel, ik blijf nog wel een dagje. :D Vannacht wel delen slijmprop verloren en daardoor wel wat krampjes (ik denk ook van de spanning) maar het heeft niet doorgezet. Mijn man is weg (werken, ook wel eens leuk als hij zijn hoofd even laat zien op kantoor - maar dat is meteen driekwartier rijden), het is geen opvangdag dus peuter moet vermaakt worden en blegh die sneeuw. ;( En ik moet nog een vestje dat ik heb gebreid voor baby in elkaar zetten en ik had eergisteren bedacht dat ik toch een kraammand voor de kinderen wil maken.. :') Helemaal geen tijd om te bevallen nu! :')
pi_184707403
Hahaha ja ik ook :9~

Zou dit mijn topic worden? *O*
pi_184707417
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 10:28 schreef krijgerrtje het volgende:
Hahaha ja ik ook :9~

Zou dit mijn topic worden? *O*
weet niet? Heb je weeen? :P
pi_184707455
:D

Die laatste loodjes krijgertje en Limone.

Opeens zo'n opleving van nesteldrang kan ook best wat betekenen.... :o ;)
pi_184707492
Ik ontbeet met vruchtenyoghurt en cola (of andere frisdrank): lekker boeren. :9
pi_184707505
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 10:33 schreef elamanilo het volgende:

Die laatste loodjes krijgertje en Limone.

Opeens zo'n opleving van nesteldrang kan ook best wat betekenen.... :o ;)
:o helemaal niet bedacht, haha :D
pi_184707679
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 10:30 schreef Limone het volgende:

[..]

weet niet? Heb je weeen? :P
Nee, dus als we het topic gewoon niet te snel volkletsen.. :') :+
  woensdag 30 januari 2019 @ 11:30:43 #10
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184708276
Bij mij hielp zout goed tegen de misselijkheid. Dus aan de cup a soup of een zakje chips ofzo. En ik hou dus ook helemaal niet van gember, maar AH heeft een thee met gember en nog wat andere dingen. Die was nog wel drinkbaar.

Laatste loodjes voor Limone en Krijger *O* ben benieuwd of het inderdaad een voorteken is, Limone :D

Wij hebben gisteren de groeiecho gehad. Volgens de echoscopist netjes binnen de marge, maar geen idee waar die grens ligt :') In de papieren staat in elk geval dat alles tussen P80 en P90 ligt. Prima, die heb ik er eerder uit gekregen ^O^ (P97 zelfs, dus waar de vk zich druk om maakt.. :P )
En nog maar 3 weken werken! Komt opeens heerlijk snel dichtbij O+
pi_184708617
Hoop hier niet dat die nesteldrang een voorteken is, hij moet echt nog even blijven zitten :P
Sinds ik vrijdag de laatste werkdag heb gemaakt ivm m’n bekken kan ik geen rust vinden.
Ontzettende nesteldrang!
M’n bekken doet onwijs zeer maar dat weerhoudt me niet helaas :')
  woensdag 30 januari 2019 @ 11:58:51 #12
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_184708765
Krijgertje en Limone, wat spannend O+ alvast heel veel succes, als het vandaag door gaat zetten.

Qua misselijkheid heb ik niet echt tips, ik ontbeet met breaker banaan, dat hield ik meestal wel binnen (andere bananenyoghurt/kwark niet gek genoeg).
Vooral als ik me 's ochtends moest haasten kwam het er weer uit, als ik rustig aan deed bleef het wel binnen.
#TeamXeDo
  Moderator woensdag 30 januari 2019 @ 12:00:54 #13
149959 crew  Stormqueen
snelle trees
pi_184708799
Stroop, mijn oudste was ook p97 met haar 4 kilo. Noud was p70 en woog 4320 ;) tweede kinderen + jongens zijn vrijwel altijd groter en daardoor verschuift het gemiddelde. Een P90 zou in jouw geval dus nog best een 9,5 ponder kunnen opleveren en dat monitoren ze denk ik toch wel graag :D
disclaimer
  woensdag 30 januari 2019 @ 17:14:33 #14
456899 VenusFlyTrap
Iemand een leuke quote?
pi_184714227
Is nesteldrang een teken dat de bevalling in zicht is?
Vanmorgen het hle huis aan kant gemaakt in een tempo dat ik er zelfs door ging zweten en bijna buiten adem op de bank bij moest komen...
Verder (natuurlijk) de hele dag geen reet gedaan in huis 😆
aldus VenusFlytrap
  woensdag 30 januari 2019 @ 17:34:10 #15
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184714601
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 10:27 schreef Minarosa het volgende:
Nu heb ik naar aanleiding van Mellows bericht dus wel zin in ramen :9~
Van de week heel wat sobanoedels weggewerkt. Met n dikke schep sambal, sesamolie en heel veel verse koriander :9

Ik heb sinds vandaag voor het eerst te maken gekregen met bandenpijn. Moet alles echt tergend langzaam doen nu. Wellicht goed voor het omgaan met ongeduld :)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_184714685
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:14 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Is nesteldrang een teken dat de bevalling in zicht is?
Vanmorgen het hle huis aan kant gemaakt in een tempo dat ik er zelfs door ging zweten en bijna buiten adem op de bank bij moest komen...
Verder (natuurlijk) de hele dag geen reet gedaan in huis 😆
Ja, volgens mij zie je best vaak bij vrouwen die zo rond de UD zitten of zelfs erover dat ze vlak voor de bevalling opeens nog zo'n vlaag van nesteldrang hebben. Dus nog net even die keukenkasten uitsoppen of zo. :') Net op het nippertje nog even alles aankant willen hebben.

En wellicht ook andersom, dat die beweging dan nog even meehelpt in je lichaam om het n en ander in gang te zetten?!
  woensdag 30 januari 2019 @ 17:37:54 #17
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184714689
Oeh spannend krijgee en Limone. Geniet ervan alvast :)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_184716076
Ela het vestje en de slofjes O+ O+ O+

Whoopje, ik had deze op mijn nachtkastje;
AHI_434d50323339303737_1_LowRes_JPG.JPG?options=399,q80.
Maar dat zijn ook ongeveer de enige crackers die ik in de supermarkt kan vinden die ik mag eten vanwege sesamallergie. Rijstwafels waren hier verder echt episch en vanillevla. Verder at ik in de eerste weken telkens kleine beetjes verspreid over de dag heen en dronk ik vooral veel gember/citroenthee. En als het echt te erg gaat worden wel contact opnemen met je verloskundige of huisarts he :*

Awh pinq O+. Ik ben ook blij dat ik hier met jullie mag posten. Heb je al gepoept inmiddels? :P

Limone en krijgertje, dat dit maar jullie topic mag gaan worden O+

Laat nesteldrang maar geen teken zijn inderdaad, dan had ik zelfs in niet-zwangere status zo kunnen bevallen. Het is nu alleen een tikkeltje erger geworden. Vandaag kwamen de konijnenposters en muurstickers voor op de babykamer binnen en ik ben helemaal gelukkig. Poster van konijnenbillen O+ is toch wel mijn favoriet. Gordijnen zullen over een week of 2 wel klaar zijn en dan maar eens bedenken welke kleur lamp we willen.
Ow en toen ik weg ging van werk bleek er iemand zo lief te zijn geweest om zijn auto op onmogelijk dichte afstand tegen mijn portier aan te parkeren. Acrobatische toeren uithalen om de auto in te komen vond mijn lijf niet zo tof. :')
pi_184724929
UD! :o *O* 100% babygarantie binnen nu en 2 weken :')
  donderdag 31 januari 2019 @ 07:41:58 #20
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184725054
Oh lastig DE, eigenlijk zouden ze een sticker moeten maken die zwangere vrouwen op hun auto kunnen plakken, zodat men weet wat ze ruimte moeten laten :P

Ja, krijger, UD!! *O* duurt nu niet lang meer #aftellen

Ik ben opnieuw gefaald met de suikertest :N vorige keer was de meting na de lunch te hoog, dus naar de ditist en gister nog een keer een dag prikken. Heb ik me toch ruzie met die stripjes.. Dus 's avonds had ik geen reserve stripje meer en gaf het apparaat een foutmelding. En nu heb ik dus geen meting voor de avond |:(
We zullen volgende week bij de vk wel horen wat ze er van vindt. De andere drie waardes waren namelijk keurig ^O^
pi_184725323
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 07:16 schreef krijgerrtje het volgende:
UD! :o *O* 100% babygarantie binnen nu en 2 weken :')
Jaaaa UD *O*
pi_184725365
UD! *O* Zo’n bijzondere dag. Acht maanden naartoe geleefd en nu is het gewoon 31 januari! :*
pi_184725415
quote:
17s.gif Op woensdag 30 januari 2019 19:05 schreef douche-eendje het volgende:
Ela het vestje en de slofjes O+ O+ O+

Whoopje, ik had deze op mijn nachtkastje;
[ afbeelding ].
Maar dat zijn ook ongeveer de enige crackers die ik in de supermarkt kan vinden die ik mag eten vanwege sesamallergie. Rijstwafels waren hier verder echt episch en vanillevla. Verder at ik in de eerste weken telkens kleine beetjes verspreid over de dag heen en dronk ik vooral veel gember/citroenthee. En als het echt te erg gaat worden wel contact opnemen met je verloskundige of huisarts he :*
Rare is dat ik eigenlijk maar 1x overgeef per dag en het verder alleen die misselijkheid is. Gister was het extreem, ben echt tot 's avonds laat misselijk geweest. Ook totaal geen eetlust maar toch met hangen en wurgen wat dingen gegeten. Vandaag maar eens kijken hoe het gaat, ik zit nu alvast aan de droge crackertjes, zo direct nog even een appeltje mee als ik de hond uit laat en verder maar gewoon weer kleine beetje verspreid over de dag.

Thnx voor de tips in ieder geval!
pi_184725478
*O* UD voor Krijgertje!

Balen van de suikertest, wat een gedoe!

Ik hoop nog op een behoorlijke hoeveelheid nesteldrang. Ik kijk nu voornamelijk naar wat er nog allemaal moet gebeuren en dat was het dan ook. Ik hoop dat ik in de eerste week van mijn verlof het huis helemaal netjes maak.

Gisteren voor het eerst naar yoga gegaan, zo fijn. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Cholula op 31-01-2019 13:05:23 ]
pi_184725548
*O* *O* *O* UD voor krijgertje!!! Wow, de mijlpaal der mijlpalen. En dan de nog ultiemere mijlpaal van de geboorte natuurlijk. ;)
  donderdag 31 januari 2019 @ 11:19:50 #26
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184727773
Wow, ik had vannacht zo'n enorm realistische droom dat k aan het bevallen was. En het was zoooo mooi allemaal dat ik nu niet kan wachten tot het zo ver is :D
Er kwam ook een hele leuke baby uit O+
pi_184729081
Joeptiedoe! De vk stripte mij zojuist van 1 naar 2 cm :9
pi_184729144
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 12:47 schreef Limone het volgende:
Ah spannend :o

Mijn baby was vanmorgen volgens mij lekker rond aan het draaien, had ineens bovenin een anders-voelende plek met wat meer druk en dat schoof telkens van links naar rechts.

[ Bericht 11% gewijzigd door douche-eendje op 31-01-2019 12:58:19 ]
pi_184729330
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 12:47 schreef Limone het volgende:
_O_

Ik heb op de valreep nog even een spiegel gehaald bij de Hema zodat ik tijdens het moment suprme mee kan kijken :P Als het toch een ziekenhuis bevalling wordt, spiegel dan ook meenemen of is dat gek? :')
pi_184729350
Niks is gek en het is jouw bevalling *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_184729614
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:05 schreef pinquit het volgende:
Niks is gek en het is jouw bevalling *O*
+1
Mijn gyn had zelfs een hema-spiegel in de behandelkamer toen ik er eens voor een uitstrijkje kwam. "Kijk eens hoe mooi! Die baarmoedermond ziet er prachtig uit!"

Als je je baby mee geboren ziet worden is dat veel minder gek dan die bmm bewonderen joh!

:P
pi_184729733
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 12:51 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ah spannend :o

Ja, en anders staat er ook al weer een afspraak voor zaterdag. Wie weet stript ze me dan zo naar 4 cm en dan twee dagen later naar zes... etc. pijnvrije bevalling! :P

quote:
Mijn baby was vanmorgen volgens mij lekker rond aan het draaien, had ineens bovenin een anders-voelende plek met wat meer druk en dat schoof telkens van links naar rechts.
Aaw, de babyboogie O+
pi_184729754
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:03 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

_O_

Ik heb op de valreep nog even een spiegel gehaald bij de Hema zodat ik tijdens het moment suprme mee kan kijken :P Als het toch een ziekenhuis bevalling wordt, spiegel dan ook meenemen of is dat gek? :')
Ik weet niet hoe groot -ie is? Een passpiegel zou ik dan wel door mijn man laten dragen. :+
pi_184730487
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:27 schreef Limone het volgende:

[..]

Ja, en anders staat er ook al weer een afspraak voor zaterdag. Wie weet stript ze me dan zo naar 4 cm en dan twee dagen later naar zes... etc. pijnvrije bevalling! :P

[..]

Aaw, de babyboogie O+
Nog even en je niest baby er zo uit.

Een collega kwam net haar baby showen op werk, speciaal op de dag waarvan ze weet dat ik er ook ben. Wat een heerlijke schattigheid zeg O+ O+ .
  donderdag 31 januari 2019 @ 15:02:58 #35
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_184731224
Bij mijn ziekenhuisbevalling kwamen ze ook met een spiegel aanzetten, trucje wordt wel vaker gebruikt om iemand te motiveren tijdens het persen. Ik vond het toen alleen super demotiverend aangezien ik hoopte dat het uitdrijvingstempo iets hoger zou liggen. :P
No hay mal que dure cien aos ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 31 januari 2019 @ 16:53:52 #36
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184733032
Spiegel meenemen? Dit is nieuw voor mij. Moet je dan zelf een spiegel meenemen?
Ik wil het dit keer namelijk weleens zien.
Jongens wat heb ik er een zin in. Nog 15,5 week tot UD.

LImone,
Klinkt alsof je lekker aan het rommelen bent. Je plan met de vk vind ik best slim overkomen. Mocht het werken kom je dit dan even melden, zodat ik het met mijn vk kan bespreken?

Nesteldrang
Ik merk dat ik toch graag dingetjes verzamel die voor de baby zijn. En Mn huis nog even gauw een andere kleur verf enzo. Zo wordt onze woonkamer nu bosgroen. Heel donker, maar we hadden witte muren en het past gewoon niet bij ons. We missen ons holletje (ons vorige huis was donkerpaars).
Ben benieuwd hoe het eruit komt te zien.

We hebben besloten de babykamer (hoax. Kind ligt bij ons op de kamer, maar ik hou van een kamertje inrichten voor de kleertjes enzo) te voorzien van een geel behang.
Dub alleen nog over de kast die er in staat. Er staat nu een grote pax kast en een mooie rode kast, maar ik kan het niet over Mn hart verkrijgen om hem in een meer bijpassende kleur te verven. En hij past nergens anders in huis. Wegdoen wil ik ook niet.. moeilijk!)
Zonder hoop geen leven.
pi_184733145
Sisu, ik heb bij de VK aangegeven dat ik het liefst alles bewust wil zien/voelen/meemaken en toen zei ze me zelf even een handspiegel aan te schaffen, die je er makkelijk even bij pakt. Weet dus niet hoe het in ziekenhuizen gaat, maar zoals ik hier lees gaat die dus gewoon in m’n vluchtkoffer ^O^

Ik ben echt snipverkouden nu trouwens, dus wat dat betreft zou een bevalling nu echt ruk zijn :') neus zit dicht, hoofdpijn, keelpijn, oorpijn, bluh.

Mellow, mooi he zulke dromen O+ Zo realistisch als je zwanger bent :D gaat de kat/hond/ander dier borstvoeding-geven-droom ook nog rond hier? :P

Leuk DE! Even babykijken O+
pi_184733682

Bij bevallingsdromen verlies ik meestal m'n baby op de drempel van de wc. Het gaat altijd heel soepel en vloeiend en vooral heel moeiteloos. In het echt is het iets meer werken en gaat het allemaal iets bewuster. ;) :P
  donderdag 31 januari 2019 @ 19:46:43 #39
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184736846
Haha. Mn man droomde vannacht dat ik hem had betrapt op roken in de keuken en dat hij zich kapot schaamde. Later gaf hij borstvoeding, maar het lukte niet lekker en ik bleef hem maar op zn kop geven dat het door het roken kwam :D
Echt.. wij zijn samen zwanger hoor haha.

Vandaag beviel een vriendin van me. Een zoontje met 39.5 weken. Mooie termijn. Helemaal gezond. Dus dit weekend lekker even baby knuffelen. Benieuwd naar haar bevallingsverhaal. Zin in!
Zonder hoop geen leven.
pi_184737457
:D die dromen! Mijn schoonvader droomde dat we een dochter kregen en we haar een powermommy’s-naam hadden gegeven. Hij was er helemaal van ontdaan. :D Die naam is nu de werktitel in de schoonfamilie :')

Dat klinkt echt heerlijk Sisu. Van je vriendin en jullie eigen cocon O+
pi_184738193
Allemaal liedjes aan het luisteren met vaders en kinderen nav een nummer welke vandaag op radio 2 was. Ik zat bij dat nummer half te janken..... :') Ben veel emotioneler geworden sinds ik weet dat ik papa word. Zal ook wel komen doordat mijn vader zelf overleden is.
pi_184739715
Toch fijn om te weten dat niet alleen vrouwen dat hebben :P
  donderdag 31 januari 2019 @ 21:46:56 #43
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184740245
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 20:28 schreef Peejtur het volgende:
Allemaal liedjes aan het luisteren met vaders en kinderen nav een nummer welke vandaag op radio 2 was. Ik zat bij dat nummer half te janken..... :') Ben veel emotioneler geworden sinds ik weet dat ik papa word. Zal ook wel komen doordat mijn vader zelf overleden is.
Oh peejter, wat moeilijk. Je zal hem nu wel erg missen..
Ben wel benieuwd bij welk lied jouw tranen kwamen.

Ik heb het echt bij de meest infantiele liedjes. Ga het eens bijhouden want kan er nu geen 1 bedenken natuurlijk “:(
Zonder hoop geen leven.
pi_184740770
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 21:46 schreef Sisu het volgende:

[..]

Oh peejter, wat moeilijk. Je zal hem nu wel erg missen..
Ben wel benieuwd bij welk lied jouw tranen kwamen.

Ik heb het echt bij de meest infantiele liedjes. Ga het eens bijhouden want kan er nu geen 1 bedenken natuurlijk “:(
Dit geval Kleine Jongen van Andr Hazes :)
pi_184740777
Jankliedjes O+

Suddenly... life has new meaning
Suddenly... feeling is being
And you shine inside
And love stills my mind like the sunrise
Dreaming light of the sunrise
Suddenly, I don't have to be afraid
Suddenly, it all falls into place
And you shine inside
And love stills my mind like the sunrise
Dreaming light of the sunrise
Dreaming light and...
I feel you but I don't really know you
I've seen of you from the moment I saw you
And I've seen the sunrise in your eyes
The sky... the sea... the light
So live and dream beneath the northern horizon
Be at peace, set your heart and fly again
The light is truth...
The light is you...

Ja hoi en dan ga ik hoor, kom maar op met de tissues :'(. Ik luister ook van die heerlijke luchtige muziek :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184741174
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:05 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Dit geval Kleine Jongen van Andr Hazes :)
Daar heb ik in mijn zwangerschap ook ontzettend bij lopen janken in de auto naar mijn werk _O-. En 5 weken geleden ook nog toen ik met een vriendin aan het poolen was :'). Komt nooit meer goed met mij en dat lied.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 03:50:22 #47
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184745181
Sorry moet dit even delen.
Ik lig weer eens heerlijk wakker in deze koude nacht en begin nu artikelen te lezen over geboortes Te kijken hoe baby’s eruit zien die met 24 weken al geboren worden (woha dat is echt al [email protected]‘ n moooi mens he!) en dat soort dingen meer terwijl man en dochter heerlijk naast me slapen.
Kom ik hier op uit: orgasmes tijdens de bevalling. Watzegjemenou? https://www.dailymail.co.(...)ms-giving-birth.html
Zonder hoop geen leven.
pi_184745618
Haha Sisu ik had het vaker gehoord inderdaad, en het klinkt eigenlijk best een logische manier van pijnbestrijding :P maar en beetje awkward met een VK in de buurt lijkt het me wel haha
pi_184745722
Het zijn dezelfde stoffen die je aanmaakt bij de bevalling en bij vrijen, intiem zijn, knuffelen en zoenen. Knufflen, zoenen en vrijen helpt ook heel erg mee om je lichaam op de juiste plekken te laten ontspannen waardoor de ontsluiting soepeler kan vorderen bijvoorbeeld.

Naast je vk is misschien een beetje gek, alhoewel je natuurlijk op z'n minst iemand aan je zijde wilt die je helemaal vertrouwt en waarbij je je volledig op je gemak voelt. Maar je kunt haar natuurlijk ten allen tijden even een blokje om sturen. Of zelf een fijn, rustig plekje opzoeken, al dan niet samen met je partner. (Samen in de slaapkamer, samen onder de douche.)

Ik weet nog bij mijn eerste bevalling dat ik al die sensaties in mijn lichaam voelde, ook in mijn yoni en clitoris. En dat ik mezelf daar toen ook wilde aanraken. Ik ben niet klaargekomen, maar het hielp wel mee om bepaalde sensaties te kanaliseren/te leiden. Ik heb dat toen overigens in mijn eentje op het toilet gedaan.

Hetzelfde geldt voor aanrakingen van mijn lief. En dan niet eens per se intiem, maar ook juist zachte strelingen overal over mijn huid, knuffelen en hij bloot achter mij in het bevalbad waardoor onze lichamen veel huid-op-huid contact hadden en ik zijn geur kon ruiken wat me enorm hielp om me veilig en vertrouwt te voelen. En dus om al die oxytocine en zo te laten stromen.

In ieder geval hele goede oxytocine stimulanten, vrijen/zoenen/knuffelen. Als je het idee hebt dat de ontsluiting niet vordert of dat je zelf niet goed kunt 'ontspannen' (loslaten). Dan is het zeker een aanrader om te knuffelen met je lief en te tongzoenen. Maar ook iemand diep in de ogen aankijken tijdens een wee kan daar heel goed bij helpen. (Ook dus voor de geboorte van de placenta, waarbij ook oxytocine een belangrijke rol speelt.)
Plus als je een rustig en geborgen plekje opzoekt samen met je lief, helpt dat ook mee om te oxytocine nog vloeiender te laten stromen. Dus nog meer win-win!
pi_184746805
Ik denk dat dat superpersoonlijk is :) afgezien van het wetenschappelijke gedeelte, dat die stoffen wel echt vrijkomen ws door aanraking, is het voor iedereen weer verschillend hoe fijn dat is.
Ik ben zelf sowieso niet zo aanrakerig (behalve met m'n kinderen, die kan ik altijd blijven knuffelen), en zeker tijdens mijn bevalling kan ik aanraking niet heel goed verdragen. Eerste stukje wel, maar als het echt heftig gaat worden ben ik alleen nog maar met mezelf, en wil ik juist niks extra's voelen.
Misschien zit er iets niet goed bij mij, dat kan natuurlijk ;) Maar ik geloof wel dat dit bij veel vrouwen is.
Maar dat is hetzelfde met alles rondom zwangerschap&geboorte, elke vrouw is anders, elke bevalling is anders, alles is zo superpersoonlijk!
pi_184747154
Ja, dat sowieso! Je moet vooral volgen hoe je jezelf voelt. :D

Bij m'n eerste bevalling wilde ik eerst ook liever alleen zijn, maar later voelde het zoveel fijner dat mijn lief en mijn vader en moeder bij mij waren en mijn vasthielden of ondersteunden. De tweede bevalling miste ik heel erg aanraking, mijn lief was toen ziek en kon niet de hele tijd bij mij zijn, dit keer wil ik het echt per se met hem samen doen.

Kan me ook goed voorstellen dat alle gevoelens zo heftig zijn dat je liever geen aanraking wilt. (Dat had ik de eerste keer het eerste gedeelte ook heel erg). Maar het is in ieder geval wel een optie om te proberen als je het gevoel hebt dat de bevalling stagneert oid. Of als je meer steun zoekt. En soms is het dan een drempel die je over moet, omdat het misschien niet direct iets was waar je op dat moment mee bezig bent, zoenen met je lief. Maar ik lees in zoveel geboorte verhalen dat het dan toch het laatste zetje geeft. Dus toch wellicht prettig om te weten dat het voor veel vrouwen kan helpen en dat het niet raar is als je zoiets voelt of probeert.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 09:37:47 #52
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_184747313
Ik had hetzelfde hoor pinquit, ik had helemaal geen behoefte aan welk contact dan ook, geen lichamelijk contact maar ook geen communicatie/geluiden. Terwijl ik van te voren dacht dat dat heel fijn zou zijn. Maar ik wou eigenlijk alleen maar heel stil liggen en geen enkele prikkel van buitenaf om me op de ween te kunnen concentreren.
Maar ‘t is inderdaad heel persoonlijk en vooral belangrijk om je gevoel daarin te volgen.

Wel goede opmerking ela, dat je partner kan helpen om te proberen de oxytocine extra te activeren. :)
Ik ben mij nu aan het verdiepen in de natuurlijke mogelijkheden mocht ik weer geen persdrang krijgen, zoals de technieken van spinning babies. Hopelijk is het niet nodig berhaupt want ik werd eerlijk gezegd al moe van het zien van die houdingen. :')

[ Bericht 20% gewijzigd door Mariposas op 01-02-2019 09:47:36 ]
pi_184747631
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 09:09 schreef pinquit het volgende:
Ik denk dat dat superpersoonlijk is :) afgezien van het wetenschappelijke gedeelte, dat die stoffen wel echt vrijkomen ws door aanraking, is het voor iedereen weer verschillend hoe fijn dat is.
Ik ben zelf sowieso niet zo aanrakerig (behalve met m'n kinderen, die kan ik altijd blijven knuffelen), en zeker tijdens mijn bevalling kan ik aanraking niet heel goed verdragen. Eerste stukje wel, maar als het echt heftig gaat worden ben ik alleen nog maar met mezelf, en wil ik juist niks extra's voelen.
Misschien zit er iets niet goed bij mij, dat kan natuurlijk ;) Maar ik geloof wel dat dit bij veel vrouwen is.
Maar dat is hetzelfde met alles rondom zwangerschap&geboorte, elke vrouw is anders, elke bevalling is anders, alles is zo superpersoonlijk!
Ik heb dat ook hoor. Zelfs het water van de douche vond ik onprettig en irritant. Mijn man heeft bij de laatste nog iets gedrukt op mijn rug bij een wee, maar daar werd ik ook heel chagrijnig van. Ik heb toen zelfs geloof ik van 4cm naar 10cm met de deur van de slaapkamer dicht gedaan. Wat bevallen betreft voel ik me enorm verbonden met katachtigen. ;)

Ik had eerder wel iets gelezen over orgasmic births, maar daar was het vooral een handeling voor tijdens de persfase en dat lijkt mij wel echt heel ongemakkelijk omdat daar wel doorgaans andere mensen bij zijn. Bij mij zou dat het proces juist meer vertragen dan versnellen.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 11:18:15 #54
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184749044
Ik kan me heel goed voorstellen hoe aanrakingen en intimiteit kunnen helpen tijdens de geboorte. En ook hoe ik helemaal niet op wat voor aanraking/ stimulans dan ook zou zitten te wachten. Het zal voor mij verschillen per moment denk ik.

Het algemene gevoel dat ik er over heb is dat ik het liefst helemaal alleen zou willen bevallen ( mijn vriend wel in de buurt, maar niet per se er naast). Er zijn verschillende redenen dat ik niet van plan ben dat te gaan doen, maar eigenlijk zou ik dat wel zo willen. Maar ik vind het wel erg sneu voor mijn lief dat ik dat zo voel en wil hem ook niet buitensluiten bij de geboorte van ook zijn kind. Hij vindt het al zo oprecht jammer dat zwangerschap en bevalling iets is die hij nooit echt zelf kan ervaren.

Toch voelt het als een heel persoonlijke ervaring voor mij. Een soort van hebberig gevoel heb ik erover. Ik word ook bij voorbaat al een beetje chagerijnig bij het idee dat er een verloskundige bij zal zijn die zich ermee gaat 'bemoeien.' Al weet ik dat ik heel duidelijke afspraken kan/ zal maken over de mate waarin, en dat die begeleiding natuurlijk met de beste intenties is.
Een 'unassisted childbirth' vind ik n beetje n ongemakkelijk idee voor een eerste bevalling, maar kan me goed voorstellen het bij n tweede wel zonder zorgverleners te doen.

Mijn grootste, en op dit moment enige, angst omtrent bevallen is dat het om een of andere reden in het ziekenhuis moet gebeuren.
pi_184749218
Bij de eerste zat ik zo in m’n eigen bubbel dat ik niet eens heb gemerkt wie erbij waren :D hoop dat ik weer zo in mezelf kan keren. Voor vriend dan wel fijn als het thuis kan, want de vorige keer heeft hij letterlijk van 00:00 tot 5:00 eigenlijk niks zitten doen omdat hij letterlijk niks kn doen. Ik had geen hulp/support nodig daarin verder. Lange nacht is het dan.

Hij ziet het zelf thuis overigens nog niet helemaal zitten geloof ik, gaat liever wel naar het ziekenhuis.
pi_184750718
Dat had ik bij de eerste ook, zo'n bubbel. Ik weet nog dat er een hele lieve kraamverzorgster met me mee zat te puffen en precies de goede dingen zei, maar zou haar niet herkennen als z e op straat voorbij zou lopen.
pi_184751216
Mijn lief ouwehoert teveel :') die kan ik niet om me heen hebben als k beval hoor.
Alleen, in het donker onder de douche. Das wel mijn ding ben k nu achter. Het duurt even drie kinderen maar dan weet je ook wat over jezelf hoor :+
:)
pi_184751731
Ik ben heel benieuwd hoe ik het mag gaan ervaren. Ik weet van mezelf dat ik in een bubbel kan kruipen en mezelf echt wel goed ontspannen, maar daar zitten wel een aantal voorwaarden aan vast. Zo mag het echt niet te druk zijn (ik kan normaal al niet tegen drukte), dus ik vermoed dat ik op dat moment al helemaal zo min mogelijk mensen in mijn buurt/bubbel wil hebben. Ook zo min mogelijk polonaise aan mijn lijf, hooguit rugkriebels O+ van meneerEend. Niet praten inderdaad, geen 'gaat het'-vragen iedere 5 minuten. Ik zeg het wel als het niet gaat. En geen troep/rondslingerende rommel in de buurt. Het liefst beval ik dan ook gewoon thuis als dat gewoon kan, want ik weet dat de plekken die ik thuis heb fijn zijn. Die zijn namelijk zo ingericht door ons dat we daar altijd rust in kunnen vinden. Maar ik zie het ergens in juni wel of het ook zo gaat.
pi_184752148
Bubbels O+ Bij 1 en 2 was ik 1 met mijn bubbel. De laatste bubbelde niet, het was een theekrans :+ :')

Ik vind te veel aanraking ook niet prettig. En aanmoediging hier en daar vind ik prettiger. Ik ben zo bezig om de pijn om te zetten naar positieve energie en kracht dat aanraking dat een stuk lastiger maakt.

Maar hoi! Doei! Zet hem alvast op krijger en Limone O+
♥ J & S
pi_184752187
:D tot snel :W
pi_184753668
Tof om te lezen hoe iedereen het zo weer anders ervaart.

Ik merk bij mezelf dat ik me snel 'eenzaam' voel als ik in m'n eentje ergens lig en er wel anderen zijn maar die niet met mij verbonden zijn. Dan ben ik ook liever alleen. Maar nog liever ben ik samen met mijn lief. Dan voel ik me sterker en meer ondersteund.

Ik vind mijn lief dus wel echt heel fijn om dichtbij mij te hebben, maar dan alleen hele zachte aanrakingen of gewoon dat hij aanmoedigingen in mijn oor fluistert.

Water van de douche en aanraking aan m'n buik kan ik ook echt niet verdragen tijdens de bevalling. Ik heb me nooit laten toucheren, maar dat lijkt me ook niet tof. Warm water van het bad is voor mij het fijnst om de ween op te vangen vooralsnog.

In een bubbel ben ik ook wel heel erg, maar bij de tweede was ik me veel meer bewust van m'n omgeving. Wie daar waren en wat ze deden. En vooral dat ik me daar dus eenzamer voelde omdat niemand zich verbond met mij, of althans, ze lieten mij m'n ding doen, maar ik had juist behoefte aan aanmoediging en een hand op mn schouder. Maar ik was weer niet zo goed in staat om dat te communiceren.

Dit keer ga ik daar dus nog meer in voorbereiden. Mijn bevalplekje krijgt veel aandacht, ik wil ook als ik mn ogen open dat ik inspiratie om mij heen zie en me veilig en geborgen voel. En mijn geboorteteam gaan me hopelijk dus juist wel aanraken ;) vasthouden en aanmoedigen. O+

Beide keren had ik bijv m'n hoofd in mn moeders schoot en zij haar armen om mijn schouders tijdens de persfase. Dat was erg fijn!
pi_184754270
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 12:53 schreef mignonne het volgende:
Mijn lief ouwehoert teveel :') die kan ik niet om me heen hebben als k beval hoor.
Alleen, in het donker onder de douche. Das wel mijn ding ben k nu achter. Het duurt even drie kinderen maar dan weet je ook wat over jezelf hoor :+
Noh mijne ook. Heb m steng gemaand zijn mond te houden.

wat is dat voor apparaatje? Og doppler ja. Waar is die voor? Hoe werkt dat? Infrarood ofzo? (Hoop technisch geneuzel)
Ik: hou je moooond!

Verder zat ik in mn bubbel ja. Had t bij wijze van spreken alleen willen doen. De ontmoeting daarentegen niet uiteraard <3

Oh men ik wil er nog een...
pi_184755651
Ik merkte beide keren dat ik net als Klaprooss me heel erg wilde concentreren op het omzetten van de pijn in iets positiefs, dan kom ik een totale focus/meditatie-achtige toestand. Ik keer dan in mijzelf. En daarvoor heb ik rust nodig. Bij mijn eerste bevalling ging dat zo fijn. Ik lag op het bed heel stil de weeen op te vangen, de vk zat in een hoek van de kamer wat te werken en mijn vriend in de andere hoek te lezen. Dat heeft een paar uur zo geduurd en ik kan me daar dus nauwelijks iets van herinneren. Maar toen ik ze nodig had stonden ze direct aan mijn bed. O+ .Ik vond bij de beide bevallingen de omschakeling naar persweeen heel heftig, want dan komt er ineens zoveel geweld en kracht los in je lichaam, heel anders voor mijn gevoel dan bij de gewone weeen. Toen had ik juist wel veel mentale steun en aanmoediging nodig en ook fysieke aanraking, maar dan vooral in het letterlijk helpen ondersteunen.

Ik denk dat je dit pas echt weet als je er middenin zit, wat je wel of juist niet nodig hebt. Zo lastig om daar van tevoren op te anticiperen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 1 februari 2019 @ 17:02:47 #64
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184755789
Het lijkt me heel erg fijn om tijdens persween ergens aan te hangen, van die gymnastiek ringen ofzo :D
Even kijken hoe ik dit voor elkaar kan krijgen..... :P

Of misschien gewoon in de knien van mijn vriend
pi_184756513
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 17:02 schreef -Mellow- het volgende:
Het lijkt me heel erg fijn om tijdens persween ergens aan te hangen, van die gymnastiek ringen ofzo :D
Even kijken hoe ik dit voor elkaar kan krijgen..... :P

Of misschien gewoon in de knien van mijn vriend

Ik heb net een filmpje gekeken van een vrouw die helemaal alleen in de achtertuin staand bij het speelhuisje is bevallen. Best schokkend om te zien als je er niet tegen kan, maar anderzijds heeft het ook weer iets zo n met de natuur. Verder vond ik het ook wel een beetje Daniel want de baby viel op de grond en huilde niet, kan best als traumatisch worden ervaring denk voor een moeder. (Mocht iemand die video willen zien kan ik het delen en anders deel ik het niet)
pi_184756629
Ah dat filmpje heb ik laatst ook gezien, vond het ook niet per se een hele mooie/zachte geboorte. Het inspireerde me in ieder geval niet. Maar als het voor haar zo fijn was om haar kindje zo te baren, dan is dat natuurlijk belangrijk. Zelf kies ik voor andere (ideale) geboortes. ;)
pi_184758948
tumblr_pm9gie0v311vz716q_1280.jpg
  vrijdag 1 februari 2019 @ 20:33:54 #69
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184759738
Haha!

En nou nee, je baby die op de grond valt tijdens de geboorte is toch ook zeker niet de bedoeling. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk kan zijn om tijdens het baren de baby zelf aan te pakken, dus wat dat betreft is een geboortepartner/ begeleiding zeker wel fijn.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 21:11:29 #70
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184760577
Team kattenbevalling hier.
Stop mij maar in een aparte kamer waar niemand me ziet en of hoort. Heerlijk.
Ik hou echt veel van Mn man, maar laat me aub alleen tijdens de bevalling.
Doe ik alleen niet, want ik besef me ten volle dat het voor hem ook een bijzonder moment is dat hij mee wil maken.
Net als Mn moeder trouwens. Zij heeft me echt alles verteld wat er gebeurde en precies zoals dat ik het ook voelde. Man daarentegen was alles na de geboorte al kwijt -of had alles heel anders ervaren.
Zo zei ik vrij kort na Mn bevalling hoogmoedig: was dit het?
En dan gaat Mn man er tegenin, omdat ik het in zijn beleving met andere woorden heb gezegd. *rolt met ogen.
Sowieso altijd een frustratie punt tussen ons. Mijn man heeft echt wat autistische trekjes en er zijn dagen dat ik die discussies gewoon niet kan hebben. Dingen die hij dan als ‘klieren’ ziet vallen bij mij to-taal verkeerd en dat vind hij dan leuk -x.
Ah well.. vandaag sprak ik zo’n 100x de naam uit van baby en ik vind het nog steeds mooi in ons gezin passen.
Zonder hoop geen leven.
pi_184762974
Meh, ‘t valt me allemaal wel even zwaar hoor op ‘t moment. Kleuter die al een tijd weer minimaal 2x per nacht wakker wordt, zelf naast hoogzwanger nu ook al bijna een week gewoon ziek, hoofdpijn/keelpijn/oorpijn waardoor ik zelf niet goed meer slaap, hormonen die ervoor zorgen dat ik niet meer in kan slapen als ik wl wakker ben en het van en naar school elke dag lukt eigenlijk ook niet meer maar moet wel want er is niemand anders die kan. Dan nog evenementen op de basisschool komende week waar eigenlijk iemand naartoe moet, maar zwanger zie ik het niet zitten en vriend kan alleen als de baby voor die tijd al komt waardoor ik me toch weer gehaast voel :') die baby moet er gewoon uit nu, zou alles zoveel makkelijker maken :@
pi_184766344
:* krijger! Hopelijk gebeurt er wat dit weekend. Is er misschien een ouder uit de klas die je kleuter 's middags even thuis kan brengen? En ik weet niet hoe het contact met jouw ouders is (die met je schoonouders is niet zo best, geloof ik), maar kunnen zij niet die schoolevenementen doen?

Niet :@ hoor! Die laatste loodjes zijn echt retezwaar. Zelfs/ook/juist met een kleuter.
pi_184766881
Ze gaat pas net een paar maanden dus heb nog niet echt contact met andere ouders. Hier en daar wel losse playdates gehad maar ook vaak bij de opa’s en oma’s van andere kinderen thuis en kan dus ‘s ochtends ook niet met iemand afspreken dat ze direct met hen mee naar huis gaat :@ En m’n ouders zouden het met liefde doen, alleen werken die allebei gewoon. Op hun vrije dag halen ze haar wel altijd van school of nemen ze haar zelfs mee naar hun huis O+

Vannacht ieder uur gezien en vanaf 4 uur was het elk half uur :Z Weet even niet zo goed meer wat ik nu liever eerst wil, beter worden of een baby :')
  zaterdag 2 februari 2019 @ 08:26:04 #74
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184767170
Krijger, dat klinkt ook loodzwaar! Mocht je in de stroopwafelstad wonen, help ik je met liefde :* succes en hopelijk gebeurt er dit weekend wat :*
pi_184767346
:* Krijgertje. Wat Limone zegt, die laatste loodjes kunnen gewoon echt zo super zwaar zijn... Zeker als je nog een/meer kindje(s) hebt rondlopen en weinig backup hebt. Nu in ieder geval eerst even weekend, hopelijk lukt het om een beetje te ontspannen en op te laden.

Pinq :D :D :D Goed plaatje!
pi_184768564
Krijgertje :* Ik hoop voor je dat baby dit weekend besluit dat het een mooi moment is om geboren te mogen gaan worden.

20 weken vandaag :o Halverwege!
  zaterdag 2 februari 2019 @ 11:20:15 #77
456899 VenusFlyTrap
Iemand een leuke quote?
pi_184769512
Gefeliciteerd D-E!

Huilen bij Andr Hazes - kleine jongen, zo herkenbaar! Sowieso huil ik nu sneller bij muziek en gaan mijn emoties alles kanten op, nu ik zwanger ben
aldus VenusFlytrap
pi_184770012
Klaproos, gefeliciteerd met jullie derde O+ Wat een prachtige baby :)

Krijgertje, het klinkt zwaar zo, deze laatste loodjes in combinatie met de verplichtingen die je hebt. Als je kleuter nog maar een paar maanden naar school gaat, is ze nog niet leerplichting? Kun je haar niet thuis houden af en toe? Ik weet alleen niet of je dat meer rust geeft. En als je gaat bevallen is het wellicht ook niet handig.
Is er anders geen groepsapp van de ouders van klasgenootjes van je dochter, waarin je kunt vragen of iemand het ok vindt om dochter mee te nemen na school en thuis af te leveren?

Leuk om jullie bevalervaringen te lezen! Ik vermoed ook dat ik de man liever niet te dichtbij heb tijdens het bevallen. Hij is altijd erg alert op hoe het met me gaat en dat zal helemaal het geval zijn als ik pijn heb. Nu heb ik net bedacht dat ik een gordijn wil om een hoek van de kamer af te sluiten. Dan kan daarachter het bevalbad en mag man aan de andere kant op de bank chillen/zenuwen. Heb ik iets meer de gelegenheid om me af te sluiten voor prikkels.
Maargoed, het blijft lastig om je voor te bereiden op iets waarvan je geen idee hebt hoe het zal verlopen. Misschien sta ik - met mijn bevalbad en gordijn - toch liever in het donker onder de douche 8)7 Of beval ik toch in het ziekenhuis.
Mijn verloskundige legde laatst uit dat ze een goede samenwerking hebben met het ziekenhuis. Dat betekent dat ze hoe dan ook bij mijn bevalling zal blijven, en daarbij ook een actieve rol zal hebben. Ondanks dat mijn bevalling in dat geval medisch zou zijn dus. Ik vind dat zo'n prettig idee ^O^
pi_184772286
:* Krijger. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt en dat je rap je baby in je armen mag sluiten.

Wat betreft bevallen: ik vond het heel fijn om mijn lief bij me te hebben. Ik had heel erg last van rugween en hij kon eigenlijk niets doen, maar zijn aanwezigheid maakte me rustig. O+
pi_184774244
Aan alle LLM's, sterkte met die soms wel heel erg zware laatste loodjes :*

Over bevallen: beide keren heb ik zo veel gehad aan de steun van mijn man O+ Letterlijk was hij een steun, maar ook zijn liefdevolle, rustige aanwezigheid waren voor mij heel geruststellend! Ik weet heel erg zeker dat ik het zonder hem een stuk zwaarder had gevonden.
pi_184775543
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:22 schreef douche-eendje het volgende:
Krijgertje :* Ik hoop voor je dat baby dit weekend besluit dat het een mooi moment is om geboren te mogen gaan worden.

20 weken vandaag :o Halverwege!
Jee, D-E! *O* We schelen precies 20 weken 8-) Ik werd nog even gestript als cadeautje en nu is mijn strippenkaart helaas vol. Ik was geen centimeter opgeschoten t.o.v. donderdag, maar wie weet doet het toch nog iets. Het zou zo fijn zijn als het doorzet. De kinderen zijn een nachtje logeren, het huis is schoon en opgeruimd en ik ben er helemaal klaar voor! :B
pi_184775802
Misschien krijgt je lijf nu zoveel rust dat je bevalling spontaan begint Limone :D *O*
pi_184776558
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 16:54 schreef Limone het volgende:

[..]

Jee, D-E! *O* We schelen precies 20 weken 8-) Ik werd nog even gestript als cadeautje en nu is mijn strippenkaart helaas vol. Ik was geen centimeter opgeschoten t.o.v. donderdag, maar wie weet doet het toch nog iets. Het zou zo fijn zijn als het doorzet. De kinderen zijn een nachtje logeren, het huis is schoon en opgeruimd en ik ben er helemaal klaar voor! :B
Ooooh je UD *O* en een volle strippenkaart. Hopelijk snapt baby de hint en komt hij/zij vannacht O+. Ow krijgerrtje en Limone, het is vandaag pannenkoekendag he ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door douche-eendje op 02-02-2019 18:04:20 ]
pi_184777652
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 16:54 schreef Limone het volgende:

[..]

Wat zou het fijn zijn als het dan ook nu gaat beginnen! Gewoon alvast beginnen met persen :% :% :%
pi_184779468
Oh jaa, ik moet eens pannenkoeken gaan bakken binnenkort :D

We kijken vanavond weer WIDM met de hoop dat dit de laatste keer zonder baby is O+ Net zoals de afgelopen weken eigenlijk _O-

Thanks voor alle lieve berichtjes trouwens :* vandaag was ook ruk, want we zijn alledrie moe, niet fit en chagrijnig :') we gaan gewoon stug door! Thuis houden van school is altijd een mogelijkheid, maar daar maak ik m’n kleuter heel ongelukkig mee :') afgelopen week was ze ziek en doodongelukkig dat ze thuis moest blijven.
pi_184788036
Week 37 *O*
  zondag 3 februari 2019 @ 08:53:17 #87
346653 Ceviche
pi_184788385
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 07:49 schreef Peejtur het volgende:
Week 37 *O*
:o *O*
Wat lijkt dat snel te gaan! Het komt nu cht dichtbij :)
#TeamXeDo
pi_184788612
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 08:53 schreef Ceviche het volgende:

[..]

:o *O*
Wat lijkt dat snel te gaan! Het komt nu cht dichtbij :)
Ja ik weet nog goed dat ik met een week of 8 ofzo hier binnenkwam! Niet normaal hoe snel. Mijn vrouw daarentegen vond het wat langer duren........

Edit- ze voelde vannacht trouwens alsof ze een soort vloeistof weg voelde stromen. Was niet veel en voor haar gevoel geen urine. Ook menstruatieachtige krampjes.
  zondag 3 februari 2019 @ 10:11:08 #89
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184789105
Wow wat een mijlpalen! 20 weken voor DE *O* UD voor Limone *O* En Peejtur 37 weken *O*

En dat klinkt wel als actie, Peejtur. Heeft ze een beetje op kunnen vangen om te zien of het vruchtwater is?

Hoe is het nu in huize Krijger? Zijn jullie wat fitter na een goede nacht?
  zondag 3 februari 2019 @ 10:21:05 #90
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184789211
Kan natuurlijk ook gewoon afscheiding zijn -team nuchter hier.
Of actie. Woehoeeeee!

Morgen 25 weken. *O*
Gisteren 2wieler bakfiets uitgeprobeerd. Fietste heerlijk! Nu nog ff twijfelen over het merk die ik ga aanschaffen. Zo veel slechte reviews over babboe terwijl ik dacht dat dit een a-merk was.
Helaas heb ik geen groter budget dus het zal toch wel een babboe worden.
Zonder hoop geen leven.
pi_184789366
Nog een paar weken tot baby peejtur *O* Spannend wel, benieuwd hoe dat afloopt!

Hier was de nacht redelijk, zelf van een uur of 12 geslapen tot 7 met 4 plas/omdraai pauzes. Kleuter bleef slapen tot half 8 *O* Fit ben ik nog lang niet, maar zit al de hele ochtend slijm op te hoesten dat de afgelopen week vast zat (sorry voor de TMI op uw zondagmorgen) dus hoop dat ik me morgen wel een stuk beter voel!
pi_184789882
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 07:49 schreef Peejtur het volgende:
Week 37 *O*
Ah thuisbevallingmijlpaal *O*

En Sisu bijna 25 weken *O*

Krijgertje, fijn dat je een redelijke nacht hebt mogen maken en dat het hoesten nu goed doorzet. Hopelijk is dat straks weg voordat je gaat bevallen en anders gewoon die baby er even uithoesten, is weer eens wat anders dan eruit niezen :P

Ow en die babyboogie in mijn buik eerder deze week he, dat is gelijk ook een dagelijks terugkerend fenomeen O+. Inclusief de schopjes. Wat is dit heerlijk zeg, zo wil ik wel de rest van mijn leven zwanger zijn. O+
Vandaag familiefeestje, oma viert haar 93e verjaardag en neemt zoals altijd iedereen mee uit eten. Ben benieuwd weer hoeveel mensen verbaasd zijn over het 'ik heb nergens last van, ben gewoon zwanger etc'. Was met kerst ook al zo :').
pi_184790001
Wat fijn die dagelijkse babyboogie DE O+ O+ Veel plezier/succes/sterkte vanavond doorhalen wat niet van toepassing is
pi_184790079
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 10:11 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Wow wat een mijlpalen! 20 weken voor DE *O* UD voor Limone *O* En Peejtur 37 weken *O*

En dat klinkt wel als actie, Peejtur. Heeft ze een beetje op kunnen vangen om te zien of het vruchtwater is?

Hoe is het nu in huize Krijger? Zijn jullie wat fitter na een goede nacht?
Nee helaas niet.
  zondag 3 februari 2019 @ 11:35:47 #95
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184790212
Leuk Peejtur! En spannend! Wie weet *O*

Over afscheiding gesproken.. Zoveel last van! Zo erg dat het vanmorgen langs m'n benen liep toen ik de douche uitkwam :{ Ben steeds bang dat het vruchtwater is, maar vast niet.
pi_184790488
Ulgh die klatsen afscheiding heb ik ook. :{ Maar bij blazen op m’n hand kwam nooit een golf vruchtwater..

Fijn dat het wat beter met je gaat krijgerr!

Geen baby hier helaas. Ik denk dat ik zo maar even naar een winkel loop zodat daar mijn vliezen kunnen breken.. ;)
pi_184790502
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 19:04 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Wat zou het fijn zijn als het dan ook nu gaat beginnen! Gewoon alvast beginnen met persen :% :% :%
Ik moet eerlijk toegeven dat ik dat wel een paar keer heb gedaan.. :@
pi_184791150
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 11:19 schreef krijgerrtje het volgende:
Wat fijn die dagelijkse babyboogie DE O+ O+ Veel plezier/succes/sterkte vanavond doorhalen wat niet van toepassing is
Ow komt wel goed vanavond hoor, maar ik ben wel in staat om voor zulke dingen een FAQ-lijstje uit te printen en uit te delen :+. Want ja, er zijn zo'n 60+ familieleden aanwezig. Onze baby gaat voor mijn oma achterkleinkind #16 worden _O-.
pi_184796800
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 19:55 schreef pinquit het volgende:
[ afbeelding ]
Voor wie het zich afvroeg (ik dus :P ), het komt uit dit boek hoorde ik:
https://www.amazon.com/gp(...)def_rwt_bibl_vppi_i0
  zondag 3 februari 2019 @ 17:31:55 #100
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184796826
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:30 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Voor wie het zich afvroeg (ik dus :P ), het komt uit dit boek hoorde ik:
https://www.amazon.com/gp(...)def_rwt_bibl_vppi_i0
:D wauw, wat goed! En wat een tof boek :D :')
pi_184796837
Haha, ik ben ook wel nieuwsgierig naar de rest :D :D :D
  zondag 3 februari 2019 @ 20:29:47 #102
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184800500
Ik heb de laatste dagen ineens last van harde buiken. En ik kan m'n buik bijna zien en voelen groeien. Ik vind het zo hard gaan allemaal!
Een ook wel n beetje spannend dat ik nu al zo rond wordt. Denk dat ik misschien wel enorm word en niet meer kan lopen als ik straks hoogzwanger ben.
  zondag 3 februari 2019 @ 21:24:17 #103
346653 Ceviche
pi_184802393
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 20:29 schreef -Mellow- het volgende:
Ik heb de laatste dagen ineens last van harde buiken. En ik kan m'n buik bijna zien en voelen groeien. Ik vind het zo hard gaan allemaal!
Een ook wel n beetje spannend dat ik nu al zo rond wordt. Denk dat ik misschien wel enorm word en niet meer kan lopen als ik straks hoogzwanger ben.
Dat gevoel had ik ook, maar dan is die buik ineens een stuk gegroeid en dan lijkt hij weer een week stil te staan. En als ik dan denk aan hoe groot die buik nog moet worden de komende 14 weken, dan valt hij ineens weer heel erg mee :+
#TeamXeDo
pi_184802576
:D mijn buik is dus zo groot en rond en ook ik kan nog gewoon lopen! :W Denk dat je bekken meer invloed heeft op het lopen dan het formaat van je buik :P
pi_184802590
sisu, ik ben blij dat de tweewieler bakfiets je beviel. Ik heb dit weekend de baboe city (2-wieler) besteld. Ik heb maar beperkte keuze hier (buitenland) van wat ik geimporteerd kan krijgen en het kost allemaal al een stuk meer daardoor, dus dit was ook de enige reele optie voor ons. Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk besluit!
pi_184802661
Peetjur spannend! Bij mijn eerste dacht ik vanaf 37 weken iedere avond dat het die nacht zou beginnen... dat waren nog 5 hele lange weken totdat de baby echt kwam :')

En voor alle moeders dichtbij de uitgerekende datum: zet hem op! Even persen, veel ananasharten eten en heel veel trap- of heuvels lopen en flink seksen natuurlijk! (Ik kan uit ervaring zeggen dat het allemaal helemaal geen klap helpt, maar het geeft in ieder geval afleiding ^O^ )
pi_184803509
Ik ben druk bezig bij te lezen, kom net uit het ziekenhuis met een dubbele longontsteking. Anderhalve week gestruggled met (achteraf) een saturatie van 83%, en daarvoor dikke griep. CT scan met contrastvloeistof, longecho, CTG’s, aan het zuurstof.

Na veel bidden en smeken en beloven dat mijn moeder voor mij en oudste zou komen zorgen mocht ik gisteren naar huis :') met hele enge grote antibioticapillen (tweede kuur) en kaliumtabletten.

Ik kan nog niets (niet eens plassen) zonder helemaal kapot te zijn en nu maak ik me toch wel zorgen om de bevalling.
  zondag 3 februari 2019 @ 22:17:41 #108
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184803725
jeetje wat heftig Djoess. Hoe lang zou zo'n herstel duren?
pi_184803923
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 22:17 schreef -Mellow- het volgende:
jeetje wat heftig Djoess. Hoe lang zou zo'n herstel duren?
De gyn en de longarts hadden het over 6 weken tot 3 maanden. Dus daar werd ik uiteraard heel blij van xD
pi_184803939
Jeetje Djoess wat heftig! Ik heb een paar jaar terug een longontsteking gehad en dat heeft een flinke impact op je longfunctie, conditie en energie, laat staan in zwangere status. Ik hoop dat de antibiotica snel zijn werk gaat doen en je gaat merken dat je langzaamaan wat meer kan. :*

Zo, familiefeestje is achter de rug. Ook weer lekker met mijn nichtje geknuffeld, jeetje wat groeien baby's snel. En mijn oma is hilarisch, die was destijds dus verontwaardigd dat ze van de verloskundige geen kinderen meer mocht krijgen na bevalling van kind nummer 10 _O-. Ow en het beste advies kwam ook van haar, 'een baby verwennen of teveel aandacht geven bestaat niet'.
  zondag 3 februari 2019 @ 22:26:54 #111
346653 Ceviche
pi_184804002
Jeetje Djoess, klinkt heftig :{
Hopelijk knap je snel weer op.
#TeamXeDo
pi_184804337
Oef, heftig Djoes! Beterschap, hopelijk voel je je snel een stuk beter :*
  Moderator zondag 3 februari 2019 @ 22:42:44 #113
319937 crew  Roomsnoes
pi_184804416
Jumig Djoes! Beterschap!!
pi_184804848
Oi Djoess, wat heftig! Sterkte!
pi_184806900
jeetje Djoes, zorg dat je ook echt die rust neemt he? Jij en je lichaam zijn nu echt even heel erg belangrijk! Fijn dat je moeder voor je kan komen zorgen, Sterkte!
pi_184810485
Kreeg een sticker van de VK *O* Baby lijkt nu toch genoeg ingedaald te liggen om niet te moeten gaan liggen als m’n vliezen breken. Strippen wilden ze vandaag niet doen omdat ik nog niet fit ben (was ook al m’n eigen idee), donderdag komen ze langs om te kijken of het lukt. En mocht ik eind deze week nog niet bevallen zijn dan ga ik ma of di langs het ziekenhuis voor controle. En dan zien we daarna wel weer verder ^O^
  maandag 4 februari 2019 @ 10:07:16 #117
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184810751
Oef, Djoes! Heftig zeg, veel sterkte. Hopelijk is het met 6 weken grotendeels weg, zodat je redelijk fit bent en je kunt focussen op de bevalling :*

Jeej voor de sticker, krijger! Volgens mij ben je wel tevreden met het plan?

Trouwens nog bedankt voor de toelichting op de P-waarden, SQ (mocht je nog meelezen :+ ). Dat wist ik inderdaad niet! Maar mijn kop blijft net zo hard in het zand, zeker tot een week of 38 :') zelfs grote/hoge P-kindjes zijn dan nog redelijk van formaat :P
pi_184811354
-O- Jeetje Djoess, sterkte met herstellen. In ieder geval fijn dat je weer thuis bent. :*

Laatste loodjes dames :*

D-E, wat een geweldig advies van je oma! En zo waar, kleine baby's kun je niet verwennen, ze gaan nog op hun instincten en hebben jouw lijf/nabijheid heeeeel hard nodig om te overleven.

Krijgertje, yes, een redelijk ingedaalde baby! Laat maar komen dan. ;) :*
pi_184813149
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 22:09 schreef Djoess het volgende:
Ik ben druk bezig bij te lezen, kom net uit het ziekenhuis met een dubbele longontsteking. Anderhalve week gestruggled met (achteraf) een saturatie van 83%, en daarvoor dikke griep. CT scan met contrastvloeistof, longecho, CTG’s, aan het zuurstof.

Na veel bidden en smeken en beloven dat mijn moeder voor mij en oudste zou komen zorgen mocht ik gisteren naar huis :') met hele enge grote antibioticapillen (tweede kuur) en kaliumtabletten.

Ik kan nog niets (niet eens plassen) zonder helemaal kapot te zijn en nu maak ik me toch wel zorgen om de bevalling.
Wat heftig Djoess! Fijn dat je moeder bij je is. Sterkte met het herstel!
pi_184813235
Ik heb me net officieel aangemeld voor een hypnobirthing cursus. 'Niet zweverig' staat op de site, dus daar hoop ik maar op :D Ik kan me erg vinden in veel aspecten van de theorie (wat ik er over gelezen heb althans) maar de associatie met andere vagere/zweverige aspecten is er vaak wel, wat zonde is want dat schrikt veel mensen af.

Ik vond het best prijzig (ongeveer 300 euro voor vier bijeenkomsten). Zouden ze doen aan een 'geen mooie geboorte, geld terug'-garantie? :P
  maandag 4 februari 2019 @ 13:00:32 #121
456899 VenusFlyTrap
Iemand een leuke quote?
pi_184813612
Jemig Djoes wat een rollercoaster! Beterschap

Bobby ik ben benieuwd. Wanneer begint je cursus?
aldus VenusFlytrap
pi_184816716
Yes stroopwafel, vind ‘t prima! Afspraak in het ziekenhuis is nu pas na het termijn waarbij S. geboren is, dus heb nog goede hoop dat die afspraak niet nodig is. En mocht er dan nog geen baby zijn dan ben ik ook wel een beetje toe aan een inleiding :P

Heel benieuwd Bobby! Veel geld voor zo’n cursus zeg :o al vind ik de meeste cursussen behoorlijk prijzig :@
  dinsdag 5 februari 2019 @ 00:02:46 #123
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184827236
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 21:30 schreef dodoria het volgende:
sisu, ik ben blij dat de tweewieler bakfiets je beviel. Ik heb dit weekend de baboe city (2-wieler) besteld. Ik heb maar beperkte keuze hier (buitenland) van wat ik geimporteerd kan krijgen en het kost allemaal al een stuk meer daardoor, dus dit was ook de enige reele optie voor ons. Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk besluit!
Hij fietste echt super stabiel en fijn. Zo veel lichter dan ik me had voorgesteld!
Ik had alleen geen recensies online moeten gaan lezen. Dus nu weet ik alles over slechte klantenservice, spaken en roest.. zit me niet helemaal lekker. Maar ik ben dan ook super slecht met keuzes maken dus dit past er eigenlijk wel bij, haha. Hij zal er uiteindelijk wel komen.

Ik word een beetje gek. Om 19:00 zat ik te knikkebollen op de bank. Naar bed gegaan en weg was de slaap. Nu lig ik al die tijd al naar dochterlief te staren die wl slaapt, ook leuk, maar ik wil ook zo graag. Mn lijf schreeuwt er namelijk wel om Iemand tips voor slecht slapen? *huilie
Zonder hoop geen leven.
pi_184827297
Ik luister podcasts. De vk kwam nog met luisterboeken. :z
  dinsdag 5 februari 2019 @ 00:20:18 #125
346653 Ceviche
pi_184827439
Hier vooral dutjes :@ helaas geen tips, behalve luisterboeken dan O+
#TeamXeDo
pi_184829131
Bij mij hielpen ASMR video's op YouTube goed.
pi_184829412
Zo op pad voor de 20weken echo *O*
pi_184829513
Succes en veel plezier D-E *O*
  dinsdag 5 februari 2019 @ 08:28:31 #129
346653 Ceviche
pi_184829696
Succes D-E *O*
#TeamXeDo
pi_184830056
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 07:45 schreef douche-eendje het volgende:
Zo op pad voor de 20weken echo *O*
Oh wat leuk *O* Ik vond dat zo'n bijzondere O+ mijlpaal O+

Ik heb verlof dus nt het aller-aller-aller eerste babywasje erin gegooid! Zwijmel O+
pi_184830514
Zo, baby is helemaal goedgekeurd. En druk kind is het zeg,lag geen moment stil en de handen waren met de voeten aan het spelen :')
pi_184831139
Fijn D-E *O*

Die van ons had toen de hik en wilde steeds heel graag laten zien dat hij een jongen is.
Broer deed dat ook overigens :')
pi_184831183
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 10:33 schreef Flav het volgende:
Fijn D-E *O*

Die van ons had toen de hik en wilde steeds heel graag laten zien dat hij een jongen is.
Broer deed dat ook overigens :')
Hier zagen we dus veel gezicht, maar dan echt van voren wat op echo toch altijd een beetje freaky is :')
pi_184831617
Goed nieuws dus! *O* Leuk zo’n uurtje babystaren O+
pi_184832009
Fijn dat alles goed is D-E!

Hier ook slecht slapen. Ik ga sowieso niet voor half 12 naar bed, want dan lig ik sowieso wakker 's nachts. Na half 12 wil het op sommige dagen lukken om de hele nacht te slapen.
Verder geen tips. :')

Gisteren bij de vroedvrouw geweest. M'n buik is aan de ruime kant, maar er zit ook een extra laagje van mijn spek bij. ;) En voor een derde vond ze het hartstikke netjes en prima gaan. In deze periode is er de meeste vruchtwater in verhouding tot baby. Ze kon nog niet het hartje horen met de toeter, omdat de baby dus lekker veel ruimte heeft en gewoon ergens anders gaat liggen. Verder veel gekletst over de bevalling en mijn voorbereidingen en hoe het vorige keren ging.
Ze vertelde dat derde bevallingen alle kanten op kunnen gaan. Bij sommige vrouwen duurt de bevalling dan langer dan eerdere keren (oa omdat ze meer openstaan naar hun omgeving ipv in hun bubbel zitten en daardoor meer afgeleid zijn of minder kunnen concentreren op zichzelf) en bij andere gaat het juist supersnel (als ze te laat is of als het echt heel snel gaat, is dat 9 van de 10 keer bij een derde). Ben benieuwd hoe dat hier zal zijn!

Ik ben me er wel erg van bewust dat ik vorige keer al veel meer bewust was van m'n omgeving dan de eerste keer en dat ik daarom dit keer (nog) meer aandacht daaraan wil besteden. En er dus ook goed over nadenken wie er dan bij is, zodat het niet te crowded is. Of dat er ruimte is om mensen makkelijk de kamer uit te sturen en alleen/samen met C. te zijn bijvoorbeeld.
En ook een goede reden om weer eens te gaan oefenen met meditatie en (zelf)hypnose, om dat ook weer te kunnen gebruiken om me in mezelf/een bubbel terug te trekken bij de bevalling.
pi_184832223
Babywasjes O+ Ik kijk daar echt naar uit. Vorige week kreeg ik een stapel wollen rompers binnen en die heb ik toen zitten knuffelen op de bank. :@

Fijn dat de echo goed was, d-e. Heerlijk om dan gewoon te kunnen genieten van dat kleine mensje in je. O+

Klinkt fijn bij je vroedvrouw, ela. Zij is niet bij de bevalling, toch? Verstandig om alvast na te denken over hoe je je rust terug kan vinden.

Slechte nachten, check. Hoewel ik afgelopen nacht niet mocht klagen, Frits sliep eindelijk lekker een nachtje door. Om half zeven riep hij heel enthousiast 'kukeleku' en was het ook meteen tijd om op te staan. Ik ben aan het begin van de avond ontzettend moe en ga dan rustig op de bank zitten met een breiwerkje om dan vervolgens om half elf te bedenken dat het echt wel bedtijd is. Nog een reden voor me om uit te kijken naar mijn verlof: weer zelf bepalen hoe laat ik naar bed ga.

Onze computer is gecrasht en hoewel we van eigenlijk alle foto's een reservekopie geldt dat voor een aantal foto's niet. Waarschijnlijk zijn de foto's van de geboorte van Frits en mijn zwangerschapsshoot verdwenen. We zijn al een tijd bezig om het toch terug te krijgen, maar iedere keer als het niet lukt moet ik een beetje huilen.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 11:45:05 #137
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184832436
Oh nee Cho, wat erg :{ Heeft Ela de shoot misschien nog ergens opgeslagen?
pi_184832500
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:32 schreef Cholula het volgende:
Onze computer is gecrasht en hoewel we van eigenlijk alle foto's een reservekopie geldt dat voor een aantal foto's niet. Waarschijnlijk zijn de foto's van de geboorte van Frits en mijn zwangerschapsshoot verdwenen. We zijn al een tijd bezig om het toch terug te krijgen, maar iedere keer als het niet lukt moet ik een beetje huilen.
Pffffft ;( ;( ;( Is er geen whizzkid in je kennissenkring die dit in een vloek en een zucht kan oplossen?
pi_184832931
De zwangerschapsshoot heb ik nog ja :*
  dinsdag 5 februari 2019 @ 13:33:27 #140
346653 Ceviche
pi_184834361
Hier ging de baby er steeds vandoor tijdens de 20-weken echo. Sowieso gaat hij weg bij echo's, tegen zo'n dopplerapparaat geeft hij altijd een schop O+ :')
#TeamXeDo
  dinsdag 5 februari 2019 @ 13:53:45 #141
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184834733
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:14 schreef elamanilo het volgende:
Ik moest huilen om dit bericht..
Cho wat zal dat een opluchting zijn! Voel helemaal met je mee.

Ik begon aan Mn werkdag en dacht halverwege. Dit wordt hem niet. Heb me ziekgemeld en naar huis gegaan. Ik was he-le-maal klaar met alles.
Eerst een nare ruzie opgevangen op de gang, toen een leerling die vertelde dat haar oma dood gevonden was buitenshuis en dat trok ik allemaal nog prima. Dagelijkse kost.
Pauze: collega die ff haar hart moest luchten (haar zus had slechte 20 weken echo en heeft de zwangerschap moeten afbreken), andere collega die problemen had met mijn mentorklas. Mee kunnen denken. Advies kunnen geven. Zij blij. Ik naar Mn volgende klas en opeens ging het licht uit.
Niet dat ik flauw viel, maar ik storte echt in. Opeens was ik z moe. Ik kon alleen maar janken.
Gelukkig heb ik dat verborgen kunnen houden voor Mn klas, maar thuis kwam alles eruit.
Jongens, wat een emotionele achtbaan is zwanger zijn toch. Dus ik groet jullie even uit bed. Ik ga Mn buik knuffelen!
Zonder hoop geen leven.
pi_184835678
Klinkt als een akelige dag Sisu :* Lekker buik knuffelen en hopen dat morgen een betere dag is!
pi_184835870
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 13:53 schreef Sisu het volgende:

Ik begon aan Mn werkdag en dacht halverwege. Dit wordt hem niet. Heb me ziekgemeld en naar huis gegaan. Ik was he-le-maal klaar met alles.
Eerst een nare ruzie opgevangen op de gang, toen een leerling die vertelde dat haar oma dood gevonden was buitenshuis en dat trok ik allemaal nog prima. Dagelijkse kost.
Pauze: collega die ff haar hart moest luchten (haar zus had slechte 20 weken echo en heeft de zwangerschap moeten afbreken), andere collega die problemen had met mijn mentorklas. Mee kunnen denken. Advies kunnen geven. Zij blij. Ik naar Mn volgende klas en opeens ging het licht uit.
Niet dat ik flauw viel, maar ik storte echt in. Opeens was ik z moe. Ik kon alleen maar janken.
Gelukkig heb ik dat verborgen kunnen houden voor Mn klas, maar thuis kwam alles eruit.
Jongens, wat een emotionele achtbaan is zwanger zijn toch. Dus ik groet jullie even uit bed. Ik ga Mn buik knuffelen!
Pfffft ja na zo'n dag zou ik ook onder de dekens willen kruipen zeg :{ :{
  dinsdag 5 februari 2019 @ 16:29:49 #144
346653 Ceviche
pi_184837158
Ah Sisu, hopelijk voel je je snel weer beter.
#TeamXeDo
pi_184838460
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:14 schreef elamanilo het volgende:
Wat fijn! Ik had al een berichtje gestuurd via je site. O+
pi_184838537
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 13:53 schreef Sisu het volgende:

[..]

:* Rust maar lekker uit!
pi_184848954
Meld, zonder baby }:|

Merk echt dat ik ‘s ochtends teleurgesteld maar hoopvol opsta en dan aan ‘t einde van de dag weer chagrijnig in bed stap omdat er alweer niks is gebeurd :@ ben wel klaar met het wachten nu :{ de dagen duren voor m’n gevoel echt 193940302 uur en behalve S. van en naar school brengen doe ik niks meer. Voel Md den beetje opgesloten en benauwd en merk dat ik de behoefte heb aan weer iets meer vrijheid :@ Al is het maar voldoende energie voor een blokje om ofzo.
pi_184849004
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:00 schreef krijgerrtje het volgende:
Meld, zonder baby }:|

Merk echt dat ik ‘s ochtends teleurgesteld maar hoopvol opsta en dan aan ‘t einde van de dag weer chagrijnig in bed stap omdat er alweer niks is gebeurd :@ ben wel klaar met het wachten nu :{ de dagen duren voor m’n gevoel echt 193940302 uur en behalve S. van en naar school brengen doe ik niks meer. Voel Md den beetje opgesloten en benauwd en merk dat ik de behoefte heb aan weer iets meer vrijheid :@ Al is het maar voldoende energie voor een blokje om ofzo.
+1

Mijn nichtje, die 1 dag eerder uitgerekend was van haar eerste kind, is ook al bevallen. En hoewel ik wist dat de kans groot was dat zij eerder zou gaan, was ik er gister toch grumpy van.
pi_184849651
Ela, ik blijf het mooi vinden hoe jij het zwanger zijn en bevallen gewoon zo lekker op de manier mag doen die bij jou past en die jij prettig vind O+

Cho :* Zo te lezen had je wel de beste fotografe voor de zwangerschapsshoot.

Sisu, heb je lekker geslapen? :*

Krijgerrtje en Limone, pffff die baby's vinden het te gezellig bij jullie zeg. Hebben jullie ze al een uitzettingsbevel gestuurd? :P

Ik kwam gisteren weer thuis met hoofdpijn :{. Had al een nacht of 3 slecht geslapen, toch onbewust gespannen voor de echo denk ik. Ben gisteravond om 9 uur gaan slapen en werd vanmorgen om 7 uur wakker. Heerlijk, voel mij gelijk weer een stuk beter.
pi_184849773
Pfff, herkenbaar die geestelijke/lichamelijke ongemakken van gisteren. Hier heb ik ook een potje zitten huilen aan het einde van de middag omdat het voor m'n gevoel nergens meer over ging.

:* Voor de dames die het wel kunnen gebruiken!

D-E toch zoveel spanning stiekem. Gelukkig voel je je nu weer wat rustiger!
Vannacht ook redelijk geslapen, dat helpt hier ook een hoop, hoop ik. :P

Vandaag wil ik een foto maken van m'n kindjes, voor schoonmoeder (die is morgen jarig). Hopelijk lukt dat een beetje. Ik heb volgens mij al meer dan een half jaar geen foto's meer van ze gemaakt :o dus voor mezelf ook wel leuk om weer eens een plaatje van ze te hebben. (Oja, de zwangerschapsaankondiging nog gefotografeerd tussendoor, maar dat is in lange tijd de enige foto geweest... Telkens zo druk met andere fotoshoots of ander werk dat dat er dan echt zo niet van komt. En ook te vermoeiend inmiddels, om naast de geboortes en andere (foto)klussen nog zelf te fotograferen.)

Krijgertje en Limone :*
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:11:13 #151
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184850013
Hier gaat 't ook ff niet zo lekker in die hoek. Die winter duurt me ook weer te lang, m'n lijf groeit te hard waardoor ik bijna geen kant meer op lijk te kunnen. Verder veel pijnklachten, maar ik rust al het grootste deel van de dag dus hoe dan?! (ik moet eigenlijk iets meer bewegen, maar ik heb er de puf niet voor).
Verder wil het met 't huis allemaal niet opschieten waardoor ik me stressig en ontevreden voel.

Gelukkig gaat dat allemaal ook weer over ;) heb wel zin om te bevallen, maar ik mag nog lang niet!
pi_184850056
Herkenbaar hier ook hoor. Mijn lijf werkt nog wel lekker mee ondanks het slapen/hoofdpijn zo af en toe, maar ik heb het ook echt wel gehad met kou, grijs en continu binnen zitten. Merk gewoon dat ik toe ben aan zon en/of warmte en gewoon even helemaal niks moeten en tijd spenderen met MeneerEend. Ik wil gewoon lekker naar buiten, de duinen in of het strand op, zonnebril op moeten en gewoon lekker een stuk wandelen.
Vrijdag is ons geregistreerd partnerschap en we gaan na ceremonie en high tea heel romantisch ( :') ) naar Centerparcs. Dus ik ga zo even zwemkleding halen waar ik wel in pas en ik hoop dat er ergens een aangenaam warm bad is waar ik een uur in rond kan dobberen ^O^.
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:27:21 #153
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_184850185
Wat rot als je zo gehinderd wordt door je lichaam. Wat dat betreft mag ik ook met deze zwangerschap in mijn handjes knijpen, ik heb bijna nergens last van. Ik bootcamp nog gewoon met de reguliere groep, alleen hardlopen doe ik sinds deze week niet meer. Dat leek me nu inmiddels iets te belastend voor mijn bekkenbodem.
Het natte en grauwe weer vind ik wel lastig. Ik ben blij dat ik niet verlof heb ik deze periode, ik zou er doodongelukkig van worden.

En krijgertje en Limone, de laatste weken van je zwangerschap duren ook gewoon 4 x zo lang, daar is vast wel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. :P en aan die opmerkingen: het kan nu cht niet meer lang duren heb je dan ook even niets.
  woensdag 6 februari 2019 @ 10:21:01 #154
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184850954
Ja ik denk dat het grotendeels ook kom doordat ik niet sport(te), m'n lijf is gewoon even te slap om al die verandering aan te kunnen geloof ik. Combineer dat met baggerweer en ik blijf ook nog eens binnen zitten.
Dat ik weet waar het door komt en er verder niks aan doe stoort me nog het meest :')
  woensdag 6 februari 2019 @ 10:21:58 #155
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184850972
Mari, weten jullie of je een jongen of meisje krijgt eigenlijk?
pi_184851144
Oh ik vind verlof met dit weer en dit lichaam juist heerlijk! Ik kan toch niks, dus een beetje op de bank en bed liggen met een kop thee, breiwerk, tijdschrift voelt ook niet alsof ik iets mis als ik niet naar buiten ga. O+ Ik vond de herfst wel echt zwaar om verlof te hebben. Dat ik dan in bed lag met verse baby met de gordijnen open en dan naar buiten keek naar dat grauwe weer en de blaadjes die van de bomen dwarrelden. Somber. Tranenthee.

Oh lekker D-E, een warm bad. Uren! En de volgende dag weer! O+ Beetje zoals mijn baby dus. }:|

Nee hou die baby maar lekker bij je, pinq. Van dat huis herken ik wel. Gaat er nog wel iets gebeuren voor jullie baby komt?

Heb je vandaag een betere dag Sisu? Ik hoop het zo!
  woensdag 6 februari 2019 @ 10:41:57 #157
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184851264
Haha ja dat hoop ik wel Limone! :D onze slaapkamer, en de overloop. Dat moet af voordat de baby er is. Nieuwe vloer, nieuwe radiator, dat is nu het belangrijkste. We zijn op de helft denk ik, dus we komen er wel, makkelijk zelfs! Maar het gaat zo traag.
  woensdag 6 februari 2019 @ 10:43:05 #158
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_184851286
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:21 schreef pinquit het volgende:
Mari, weten jullie of je een jongen of meisje krijgt eigenlijk?
Jazeker, dat zie je toch ook wel aan hoe ik draag. :P
(Het is geen geheim trouwens hoor, maar ik wacht even om te bevestigen tot jij het raadt. :P )
  woensdag 6 februari 2019 @ 10:57:06 #159
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184851530
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:43 schreef Mariposas het volgende:

[..]

(Het is geen geheim trouwens hoor, maar ik wacht even om te bevestigen tot jij het raadt. :P )
:D Ik ga even wat bakerpraatjes doornemen!
Het lijkt dezelfde buik als bij L, maar who knows!
  woensdag 6 februari 2019 @ 11:01:52 #160
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184851612
Poe, als ik jullie zo hoor vrees ik wel n beetje voor mijn hoogzwangere dagen straks. Ik zit dan met werk in de allerdrukste periode en wil zo lang mogelijk tot de bevalling doorwerken. Ben benieuwd hoe lang ik het volhou.

Nu gaat alles nog prima, hoewel ook wel wat last van n winterdipje. Maar ik zag gisteren de bloembollen alweer opkomen O+
pi_184851675
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:43 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Een baby toch? :P
  woensdag 6 februari 2019 @ 11:10:18 #162
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184851754
Jep, ik ga voor een jongen bij Mari. Laag en naar voren, kan niet missen *O* :P
  woensdag 6 februari 2019 @ 11:55:38 #163
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_184852530
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:10 schreef pinquit het volgende:
Jep, ik ga voor een jongen bij Mari. Laag en naar voren, kan niet missen *O* :P
Is geen bakerpraatje, klopt dus gewoon. 8-)
(al heb ik natuurlijk ook geen vergelijkingsmateriaal van mezelf voor deze theorie :+ )
  woensdag 6 februari 2019 @ 12:58:15 #164
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184853532
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:55 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Is geen bakerpraatje, klopt dus gewoon. 8-)
(al heb ik natuurlijk ook geen vergelijkingsmateriaal van mezelf voor deze theorie :+ )
O+ leuk!
  woensdag 6 februari 2019 @ 13:54:36 #165
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184854640
Ik kreeg overigens een glittersticker van de vlk vanochtend!
Alleen nog altijd dat hartje nog niet fatsoenlijk horen kloppen door de doptone omdat ze er steeds tegenaan ligt te schoppen en lekker ligt te woelen :+
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:41:14 #166
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184855627
Oh leuk mariposas! Jongetjes <3
Nu ik steeds meer uber schattige kleertjes heb verzameld begin ik echt te geloven dat er een wollig kindje aan komt.

Ik heb zo’n last van een ijskoude buik. Hebben jullie dat ook? Alles is heerlijk warm behalve mijn buik..
brr
Zonder hoop geen leven.
pi_184857471
Leuk Mari, broertjes O+

Jeej voor glitterstickers! Ik ben alweer voor de vijfde keer gestript :') En er is ook al een plan met ziekenhuis en inleiding gemaakt. De vk vroeg nog waarom ik tegen het inleiden op zag en kon eigenlijk alleen maar bedenken dat het me zo'n gedoe lijkt. Kinderen onder brengen, daar naar toe, wachten tot al het papierwerk is ingevuld, wachten tot de hormonen werken, wachten tot je weer naar huis mag, naar huis, wachten op de kraam, kinderen terugkrijgen.. Naja, etc. Dus toch weer gestript. Een voordeel van zo vaak onderzoek is dat ik wel precies het lichamelijk gebeuren van de voorbereiding op een bevalling kan volgen. Mijn gekantelde baarmoeder was bijvoorbeeld al een stuk minder gekanteld dan de voorgaande keren. Bijzonder toch!
pi_184857495
Bijzonder die ijskoude buik! :D Ik herken het niet.. ik heb het alleen maar heel erg warm de hele tijd. Ook mijn buik.
pi_184857737
Glitterstickers *O*

Sisu, ik herken het niet. Ik heb het juist onmogelijk warm sinds ik zwanger ben. Had eerder deze week ook 's nachts mijn dekbed verruilt voor een dun dekentje :')

Limone, echt... als ik morgen wakker ga worden graag een update van jou met baby uit buik :*

Babyboogie-bowlingbalstijl op je blaas, leuke nieuwe dingen leert dit kind de afgelopen week zeg }:|. Maar het getrappel is wel gezellig.
  woensdag 6 februari 2019 @ 16:52:36 #170
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184858625
Ik ging net even tellen, maar ik heb dus 25 maart al zwangerschapsverlof?! Huh?! Hoe dan? Dat is eind volgende maand al :o
pi_184858650
Hopelijk echt heel vlug je babytje in je armen Limone!

Koude buik herken ik niet per se, maar ik heb het algeheel erg koud. Ik had ook vernomen dat zwangere vrouwen het juist vaak warm hebben. Maar ik zit liefst de hele dag in m'n dekentje. :')

Wow Pinq, hoe doe je dat? Toen ik een online tool invulde kwam er bij mij 8 april oid uit! Ik wil 6 weken voor de UD en mijn UD staat bij de vroedvrouw op dezelfde datum als de jouwe.
  woensdag 6 februari 2019 @ 16:55:40 #172
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184858695
Ohnee lol ik tel verkeerd :') 7 april :P
Whhaha serieus net een mailtje naar m'n leidinggevende gestuurd :+ ahja, pregnancy brain denk ik ofzo
pi_184859146
Haha over verlof gesproken, ik baalde dat ik net weer aan het werk moest zo’n beetje als S’ haar meivakantie net begint. Maar bedenk me nu dat, nu die baby een week overtijd is, ik ook pas een week later hoef te beginnen :D _O-
  woensdag 6 februari 2019 @ 17:22:20 #174
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184859207
Toch nog een voordeel krijgertje :D
  woensdag 6 februari 2019 @ 17:36:59 #175
456899 VenusFlyTrap
Iemand een leuke quote?
pi_184859502
Zo, had ik mij niet ziekgemeld dan was vandaag mijn laatste werkdag voor mijn verlof. Morgen 34 weken!

* stuurt baar-vibes naar Limone *
aldus VenusFlytrap
pi_184859559
Ik heb het ook de hele dag warm, ook bij mijn buik. Ik zit dan ook het liefste als Onslow op de bank 's avonds.

Ik hoop dat jullie morgen een datumtweeling doen, Krijgertje en Limone! Ik kan me het gevoel van rompslomp voorstellen bij een inleiding. We hebben nu al afspraken gemaakt rond de bevalling om te zorgen dat Frits een plekje heeft.

_O- Pinq, lekker handig!

Dat is toch een voordeel van overtijd lopen, Krijgertje. Ik bedacht me van de week dat ik de hele tijd roep dat ik pas bij 41 weken beval, maar dat dat natuurlijk ook al over vijf weken kan zijn.

Ik had vandaag een gesprek met een leerling en zijn ouders ingepland, een zorgcordinator en de teamleider geregeld om aanwezig te zijn. Ze kwamen niet opdagen. Bleek dat ik de uitnodiging niet naar zijn ouders had gestuurd, maar naar een collega met dezelfde achternaam. Voor niets boos gedaan tegen die jongen.
pi_184859694
Haha oh oeps cho :D ook pregnancy brain?

Geniet van het getrappel DE! :) Hier is elke trap intussen eigenlijk gewoon heel pijnlijk :+

Ik hoop heel hard dat het rustig is bij mijn VK en dat ze me morgen kan strippen. Bij S ben ik met dezelfde termijn gestript en de bevalling begon toen uiteindelijk anderhalve dag later..
  woensdag 6 februari 2019 @ 18:26:38 #178
346653 Ceviche
pi_184860406
Over pregnancy brain gesproken; ik moest gisteren een glucose dagcurve laten prikken nadat de glucose intolerantie test mislukt was.
Sta ik voor het stargebouw een paar steden verderop, bedenk ik me ineens dat ik het labformulier ben vergeten |:(
Gelukkig waren ze heel meedenkend en hebben ze eerst bloed afgenomen alvorens ik weer terug naar huis kon om dat stomme formulier op te halen. Ik voelde me zo stom, dat was zo'n beetje het enige wat ik mee moest nemen.
Gelukkig kan ik de hormonen de schuld geven :+
#TeamXeDo
  woensdag 6 februari 2019 @ 20:04:38 #179
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_184862603
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 17:47 schreef krijgerrtje het volgende:
Haha oh oeps cho :D ook pregnancy brain?

Geniet van het getrappel DE! :) Hier is elke trap intussen eigenlijk gewoon heel pijnlijk :+

Ik hoop heel hard dat het rustig is bij mijn VK en dat ze me morgen kan strippen. Bij S ben ik met dezelfde termijn gestript en de bevalling begon toen uiteindelijk anderhalve dag later..
Strippen na 41 weken is bewezen effectief dus dat gaat gewoon goedkomen! Of je bevalt gewoon spontaan voor het strippen. *O*
pi_184864116
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:00 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Bobby ik ben benieuwd. Wanneer begint je cursus?
halverwege maart!

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:51 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, baby is helemaal goedgekeurd. En druk kind is het zeg,lag geen moment stil en de handen waren met de voeten aan het spelen :')
Heel fijn! Wilden jullie ook het geslacht weten?

Wij hadden net de 20-weken echo. Alles is goed *O* de kleine lag weer verstopt met zijn hoofdje in mijn bekken, kin op de borst en veel ruimte om met z'n/haar beentjes te trappelen. De onze is ook een druktemaker *O*
Ik vond het heel bijzonder, alles zomaar goed. Hoe wonderlijk mooi O+

:* voor krijgertje en Limone. Nog hl even geduld, dan kunnen jullie babyknuffelen. Hopelijk helpt het strippen!
pi_184864281
Bobby, we weten het geslacht inderdaad. Maar dat houden we voor onszelf :). Wat fijn dat jullie echo ook goed was, toch wel fijn om die bevestiging te hebben. En gewoon zo'n minimensje in je buik O+
  woensdag 6 februari 2019 @ 21:38:46 #182
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184864808
Fijn, Bobby! *O*

Voor wie het interessant vindt: op 2 is een programma over pregnancybrain. Korte samenvatting/spoiler alert: het komt weer goed *O* zo twee jaar na de geboorte ( :') ) schijnt het deel van de hersenen waar het om gaat zelfs groter te zijn dan voor de zwangerschap. Het is niet kansloos, dames!!
pi_184865046
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:38 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Fijn, Bobby! *O*

Voor wie het interessant vindt: op 2 is een programma over pregnancybrain. Korte samenvatting/spoiler alert: het komt weer goed *O* zo twee jaar na de geboorte ( :') ) schijnt het deel van de hersenen waar het om gaat zelfs groter te zijn dan voor de zwangerschap. Het is niet kansloos, dames!!
Weet je zeker dat ze twee jaar zeiden? Ik wacht nog steeds :’(
pi_184867997
pregnancy brain komt misschien wel weer goed, maar tegen die tijd heb je zoveel slaaptekort dat je hersenen daardoor ook niet meer functioneren.... tenminste, zo ging het bij mij. Ik wacht na 5 jaar nog steeds tot het ooit weer goed komt (steeds weer zwanger worden helpt natuurlijk ook niet mee _O- )

Lieve Krijgertje en limone, heel veel succes met de laatste loodjes! Ieder moment kan het gebeuren, en net wanneer je denkt dat deze baby toch echt nooit meer er uit gaat komen, dan komt ie! (Of nog steeds niet :( )

Hier weer een wat positiever verhaal dan mijn laatste klaagbedes.
Man gaat vandaag met de aannemer praten om te kijken wat er mogelijk en niet mogelijk is met de bevalling, omdat we onder geen beding midden in de verbouwing willen zitten als deze baby geboren wordt. En dat hij zeker maanden zou moeten wachten voor hij weer terug mag komen na de bevalling. Ik hoop dat het allemaal voor die tijd gedaan kan worden. Maar anders hoef ik in ieder geval niet midden in de verbouwing mijn bevalbad op te zetten 8)7

Ook met schoonfamilie gaat het gelukkig wat beter. Man heeft een gesprek gehad met zijn moeder. We werden uitgenodigd voor een 'gezellig' weekendje weg met de hele familie. Na de rotvakantie met ze afgelopen kerst gaan we dat dus echt niet doen. Dat was dus wel een goede aanleiding voor man om even met zijn moeder te praten en gelukkig begreep ze uiteindelijk ook wel dat het weinig constructief is als er de hele tijd een stroom van kritiek is op hoe wij onze kinderen opvoeden. ( Het is niet alsof die van hun nu allemaal zo geweldig zijn opgedroogd o|O ). Ze wilde natuurlijk nog wel even uitleggen wat de dan allemaal verkeerd doen ( }:| ) , maar begreep ook wel dat het voor ons ook niet echt meer hoeft als het op deze manier door blijft gaan. Ik weet dat ze het doen met de beste bedoelingen, maar zij leven in zo'n klein wereldje: geboren en getogen in een heel klein dorpje, honderden kilometers van de dichtsbijzijnde grote stad vandaan. Amper ooit in het buitenland geweest en totaal nooit in contact geweest met mensen die anders denken of andere culturen. Dus ik met mijn Nederlandse invloed ("nee, wij slaan onze kinderen onder geen beding, en als iemand dat wel doet dan mogen ze nooit meer in de buurt van mijn kinderen komen"), kom dus echt heel vreemd over op hen. Ze denkt dan ook dat door onze 'zachte' aanpak onze kinderen totaal antisociaal en voor galg en rad op zullen groeien. Mijn man heeftuitgelegd dat het feit dat er in Nederland veel minder problemen zijn met drank, drugs, agressie en criminaliteit dan hier misschien toch een teken is dat het wel werkt....
Anyway, ik denk dat ze de boodschap wel begrepen heeft en minder vervelend zal doen en wat minder grenzen zal overschreiden. Dus ik hoop dat er wel een constructieve manier voorwaarts is.

Voor iedereen die heel erg moe is. Ik herken het! Ik vind het deze keer zo veel zwaarder fysiek dan de andere keren! Ik heb deze week een preventieve ziektedag opgenomen. Een dag thuis in pyjama. Dat leek mij beter dan dat ik straks midden op mn werk een keer instort. Dus ik heb lekker het babywiegje schoongemaakt en het eerste babywasje gedraaid en mijn nesteldrang gevoed, in combinatie met lekker netflixen op de bank. Het was een erg succesvolle dag moet ik zeggen: ik kan het iedereen aanraden!

Straks weer controle bij de vk. Ik laat even weten hoe het ging!
pi_184869552
Wat fijn dat de lucht weer wat geklaard is met je schoonfamilie, dodoria! Verstandig dat je een pyjamadag hebt opgenomen, dat had ik misschien ook moeten doen ergens in de afgelopen weken.

We waren gisteren bij een voorlichting van het ziekenhuis over bevallen, niets nieuws onder de zon. Bij de voorlichting over borstvoeding kreeg ik er weer helemaal zin in. Zo'n klein hummeltje weer op en aan mijn borst. Mijn man zat naast me, kneep in mijn hand en fluisterde dat hij er zo naar uitkijkt. O+

Aan het einde hadden we voorlichting over pijnbestrijding.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184869764
Dodoria, wow, goed dat er over gesproken is met je schoonfamilie, ik hoop dat het iets uitmaakt. :* Het klinkt nog wat moeizaam, als je al zolang 'vastgeroest' zit in geloofsovertuigingen en patronen, dan is het niet eenvoudig om flexibeler daarin te staan. Begrijpelijk dat je die gezellige weekendjes weg aan je neus voorbij laat gaan. ;)

Cho :* Continue begeleiding bij de bevalling kan heel erg veel verschil maken. Een doula zou een optie kunnen zijn, die weet ook veel van het baringsproces en kan jou/jullie helpen bij keuzes en grenzen aangeven bijvoorbeeld. Maar vooral er zijn voor jou gedurende de hele bevalling en ondersteunen waar jij dat nodig hebt. Ook als je een geplande keizersnede wilt omdat een andere situatie je (te)veel stress geeft. :*

SPOILER
  donderdag 7 februari 2019 @ 11:15:01 #187
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184871847
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 08:44 schreef Cholula het volgende:
Wat fijn dat de lucht weer wat geklaard is met je schoonfamilie, dodoria! Verstandig dat je een pyjamadag hebt opgenomen, dat had ik misschien ook moeten doen ergens in de afgelopen weken.

We waren gisteren bij een voorlichting van het ziekenhuis over bevallen, niets nieuws onder de zon. Bij de voorlichting over borstvoeding kreeg ik er weer helemaal zin in. Zo'n klein hummeltje weer op en aan mijn borst. Mijn man zat naast me, kneep in mijn hand en fluisterde dat hij er zo naar uitkijkt. O+

Aan het einde hadden we voorlichting over pijnbestrijding.
SPOILER
Misschien helpt het je om positieve bevallingsverhalen te lezen? Ik vond dat n ieder geval erg fijn en kreeg na het lezen heel veel zin in de bevalling. Het gaf me ook echt vertrouwen dat mijn lijf het echt kan.
  donderdag 7 februari 2019 @ 11:30:49 #188
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184872129
Ik zit overigens te twijfelen om van verloskundige te veranderen. Niet zo zeer dat ik ontevreden over ze ben, maar gisteren was een vriendin op bezoek die een paar maand geleden is bevallen en bij dezelfde praktijk zat. Haar bevalling is echt vreselijk verlopen. Ze heeft weinig begeleiding gehad omdat de verloskundige met drie bevallingen tegelijk bezig was en dus steeds weg moest naar een andere bevallende. Ik vond het vreemd te horen dat er dan geen andere verloskundige beschikbaar was binnen de praktijk. Ze zijn met z'n 6en ofzo maar nemen dus kennelijk te veel zwangeren tegelijk onder hun hoede.

Mijn vriendin moest naar het ziekenhuis omdat haar vliezen al 24 uur waren gebroken zonder ween. De ervaren verloskundige had achteraf kunnen zien dat het maar zo weinig vruchtwater was dat ze nog best thuis had kunnen bevallen, maar de pas afgestudeerde die op dat moment dienst had durfde het niet aan mijn vriendin thuis te laten. De verloskundige bood toen aan om haar direct naar het ziekenhuis te brengen, omdat ze later die dag daar geen tijd meer voor hadden. In het ziekenhuis is de verloskundige ook niet gebleven, waardoor ze geen vertrouwde zorgverlener bij zich had. De artsen hebben toen van alles gedaan wat ze helemaal niet wilde en aan haar bevallingsplan is totaal geen aandacht meer besteed.

Ze ervaarde zelf dat de bevalling heel goed verliep toen ze nog thuis was en dat alles eigenlijk mis ging toen ze in het ziekenhuis kwam. Ze schoot in de stress en haar lijf wilde niet mee werken. Ze heeft staan schreeuwen tegen de artsen dat ze absoluut geen oxitocine toegediend wilde krijgen maar er werd eigenlijk niet naar haar geluisterd. Ze bleven herhalen dat het toch echt moest, waardoor ze er uiteindlijk maar in mee ging.

Ziekenhuispersoneel deed vast gewoon hun werk met de beste intenties, maar ik vind het wel kwalijk dat de verloskundige er gewoon niet bij was om haar te steunen en haar bevallingsplan te helpen communiceren, zodat ze zich in ieder geval zoveel mogelijk op haar gemak kon voelen en in staat zou worden gesteld om ook in het ziekenhuis op eigen kracht te kunnen bevallen.
  donderdag 7 februari 2019 @ 11:39:01 #189
346653 Ceviche
pi_184872269
Oef dat klinkt echt als een horrorbevalling :X
Ik snap dat je nu twijfels hebt. Je zou de praktijk/verloskundigen kunnen opzoeken op zorgkaart.nl, daar staan vaak wat reviews op. Dat zou je kunnen helpen in je keuze te blijven of niet. Je moet je er wel goed bij voelen natuurlijk.

Ik zit zelf bij een praktijk met 4 verloskundigen, die werken in teams met z'n tween. Door de zwangerschap heen leer je ze allebei kennen zodat er altijd een bekende is bij je bevalling. En op het moment dat je bevalling begint gaan ze niet meer weg (ze zeggen dus niet: oh, je hebt nog maar 3 cm, we komen over een paar uur weer terug). Dat geeft mij wel vertrouwen dat zij er tijdens de bevalling ook echt zijn.

Cho,
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Ceviche op 07-02-2019 12:55:41 ]
#TeamXeDo
  donderdag 7 februari 2019 @ 11:58:20 #190
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184872661
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:49 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Weet je zeker dat ze twee jaar zeiden? Ik wacht nog steeds :’(
Haha, ja, dat zeiden ze echt! Maar misschien is het een gemiddelde? Zijn er gewoon hopeloze gevallen tussen? O+

Fijn dat het in elk geval uitgesproken is, Dodoria. Hopelijk zal de relatie nu iets soepeler worden.

Cho :* wat fijn dat Ela de foto's nog heeft! Wat een drama heb je met je laptop, zeg!
SPOILER
Ik heb weer een sticker bij de vk gekregen. Suiker is goed genoeg dus met een beetje opletten wat ik eet kan ik zo doorgaan. Baby is wel groot maar niet extreem. Volgende afspraak heb ik al verlof :o Dat gaat opeens snel, zeg!!
pi_184872818
Dank je wel, Ela. Ik denk dat ik ergens al wel een keuze heb gemaakt, maar het doet gewoon een beetje pijn dat ik zo weinig vertrouwen in de bevalling heb. Ik weet namelijk dat ik het daarna ontzettend goed doe met een baby. Afgezien van die keizersnede heb ik namelijk alles kunnen doen zoals ik het voor me zag.

Tijdens de vorige zwangerschap was ik ervan overtuigd dat mijn lijf het zou kunnen. Nu mis ik dat vertrouwen en ik denk niet dat dat gaat veranderen. Uiteindelijk is iedere keuze de juiste, als ik er zelf maar achter sta.

Wat betreft je verhaal over de verloskundige: ik zou je twijfels bespreken.
pi_184873209
Cho :* rot van die paniek. Ik vind ela’s woorden heel wijs (en mooi), en ik hoop dat je het vertrouwen nog een beetje terug kunt krijgen O+

Mellow, wat een naar verhaal van je vriendin. Snap dat je twijfelt. Haar ervaring klinkt vergelijkbaar met de mijne, ging prima met VK thuis en zelfs in het ziekenhuis, maar zodra overgedragen vond ik de begeleiding uitermate slecht en voelde ik me waanzinnig ongehoord. Het klinkt in het verhaal wel een beetje dat het voornamelijk aan het ziekenhuis lag en niet zo zeer aan de VK toch? Als het inderdaad zo druk is met andere bevallenden dan snap ik ook wel dat ze niet blijft op het moment dat je vriendin veilig is afgeleverd in het ziekenhuis, waar ze in principe in goede handen moet zijn. Of het thuis wel/niet gekund had is natuurlijk een judgement call en heb te weinig kennis om daar iets van te vinden. Maar klinkt imo meer dat het ziekenhuis verantwoordelijk was dan de VK praktijk en zou zelf daarom niet zo snel overstappen gok ik. Bij een andere praktijk kan het evengoed zo lopen denk ik dan.
  donderdag 7 februari 2019 @ 12:39:05 #193
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184873394
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:28 schreef krijgerrtje het volgende:
Cho :* rot van die paniek. Ik vind ela’s woorden heel wijs (en mooi), en ik hoop dat je het vertrouwen nog een beetje terug kunt krijgen O+

Mellow, wat een naar verhaal van je vriendin. Snap dat je twijfelt. Haar ervaring klinkt vergelijkbaar met de mijne, ging prima met VK thuis en zelfs in het ziekenhuis, maar zodra overgedragen vond ik de begeleiding uitermate slecht en voelde ik me waanzinnig ongehoord. Het klinkt in het verhaal wel een beetje dat het voornamelijk aan het ziekenhuis lag en niet zo zeer aan de VK toch? Als het inderdaad zo druk is met andere bevallenden dan snap ik ook wel dat ze niet blijft op het moment dat je vriendin veilig is afgeleverd in het ziekenhuis, waar ze in principe in goede handen moet zijn. Of het thuis wel/niet gekund had is natuurlijk een judgement call en heb te weinig kennis om daar iets van te vinden. Maar klinkt imo meer dat het ziekenhuis verantwoordelijk was dan de VK praktijk en zou zelf daarom niet zo snel overstappen gok ik. Bij een andere praktijk kan het evengoed zo lopen denk ik dan.
Maar het is toch vreemd dat n verloskundige met drie bevallingen tegelijk bezig is? Of ja, misschien is dat wel heel gebruikelijk. Ik heb geen idee ook.
Wellicht kan het niet anders, maar het zou toch niet moeten zo.
pi_184873881
Ik heb geen idee joh, als het echt zo druk was en er geen andere keus was.. :P weet van mijn praktijk dat ze inderdaad samenwerken met een andere praktijk in geval van nood, maar verder geen idee hoe of wat.

Denk dat je, als je inderdaad een VK wilt waar je een band mee hebt en die bij de hele bevalling is, je inderdaad moet zoeken naar een soort case load VK? Zoiets heeft Ela ook toch? Verder geen idee hoe of wat, ik weet alleen dat ze vaak heel snel vol zitten omdat ze inderdaad een max aantal zwangeren aannemen :P
pi_184873906
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:39 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Maar het is toch vreemd dat n verloskundige met drie bevallingen tegelijk bezig is? Of ja, misschien is dat wel heel gebruikelijk. Ik heb geen idee ook.
Wellicht kan het niet anders, maar het zou toch niet moeten zo.
Het ligt heel erg aan de omstandigheden; hoe ver die bevallingen zijn, hoe druk de backup is, hoe ver ze uit elkaar liggen, etc. Maar in principe zou ik het niet vreemd vinden. Bevallingen zijn nou eenmaal niet te plannen, soms heb je drie dagen niks en komen er dan dus drie tegelijk.
  donderdag 7 februari 2019 @ 13:12:34 #196
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184873992
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 13:07 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Het ligt heel erg aan de omstandigheden; hoe ver die bevallingen zijn, hoe druk de backup is, hoe ver ze uit elkaar liggen, etc. Maar in principe zou ik het niet vreemd vinden. Bevallingen zijn nou eenmaal niet te plannen, soms heb je drie dagen niks en komen er dan dus drie tegelijk.
tuurlijk is het niet te plannen, maar ze kunnen bijv. wel een max. aantal zwangeren begeleiden die in dezelfde maand ofzo zijn uitgerekend. Al snap ik ik ook wel dat het heel moeilijk is om dat te bepalen, want voor hetzelfde geld is iedereen vroeger of later dan verwacht.

Lastig wel.....

Ik ga het sowieso allemaal even proberen te overleggen, en kijken welke andere opties er nog zijn. Eigenlijk wil ik de bevalling nu al wel bespreken, maar dat gebeurt geloof ik pas in week 34 of zo.
pi_184874121
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 13:12 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

tuurlijk is het niet te plannen, maar ze kunnen bijv. wel een max. aantal zwangeren begeleiden die in dezelfde maand ofzo zijn uitgerekend. Al snap ik ik ook wel dat het heel moeilijk is om dat te bepalen, want voor hetzelfde geld is iedereen vroeger of later dan verwacht.

Lastig wel.....

Ik ga het sowieso allemaal even proberen te overleggen, en kijken welke andere opties er nog zijn. Eigenlijk wil ik de bevalling nu al wel bespreken, maar dat gebeurt geloof ik pas in week 34 of zo.
Mja, zelfs dan heb je geen garanties dat niet al die vrouwen op dezelfde avond gaan bevallen natuurlijk. :P ik zou gewoon even je zorgen aangeven en vragen hoe het zit met back-up en of ze er tijdens de hele bevalling bij zijn of wat er anders gebeurt. Als je het er niet mee eens bent kun je dan inderdaad nog op zoek naar een andere praktijk, na 34 weken wordt dat een stuk lastiger.
pi_184874186
Wat ik van m’n vorige bevalling weet is dat het me eigenlijk niet zoveel uit maakt wie er bij stond, als ze maar een beetje kundig waren en goed communiceerden. Maar ik ben sowieso niet iemand die zich snel ‘hecht’ aan mensen of berhaupt een mensen persoon. Ik heb ook alle VK’s gezien over de afgelopen maanden, maar er is niet n die eruit springt of bij wie ik me prettiger voel verder. Kan me indenken dat als je dat wel hebt, dat het dan fijn is dat je precies weet wie je naast je hebt staan tijdens de bevalling.
  donderdag 7 februari 2019 @ 13:33:31 #199
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_184874374
Mellow, als jij het belangrijk vindt dat je eigen verloskundige sowieso bij je blijft, ook in het geval van overdracht aan het ziekenhuis, n je vindt het belangrijk dat je verloskundige openstaat voor afwijken van het protocol, dan zou ik zeker verder kijken. Of in elk geval, bespreek dit eerst met je praktijk en als zij dit niet kunnen bieden, overweeg dan een overstap. Ik zou niet per se direct afgaan op 1 verhaal namelijk.
Ik ben onlangs overgestapt omdat ik ten aanzien van de bevalling niet op 1 lijn zat met de verloskundige praktijk. Ik moet mij wel veilig voelen als ik aan het bevallen ben.

Je kan trouwens prima al nu bespreken wat jouw wensen zijn tav de bevalling en hoe je dit allemaal voor je ziet. Dan weet je ook meteen of je op 1 lijn zit.

[ Bericht 12% gewijzigd door Mariposas op 07-02-2019 14:28:47 ]
pi_184874997
Ja, wat mari zegt dus! :)

Ik ben gestript *O* brengt weer een beetje hoop voor het weekend :')
  donderdag 7 februari 2019 @ 16:03:58 #201
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184877286
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 13:33 schreef Mariposas het volgende:
Mellow, als jij het belangrijk vindt dat je eigen verloskundige sowieso bij je blijft, ook in het geval van overdracht aan het ziekenhuis, n je vindt het belangrijk dat je verloskundige openstaat voor afwijken van het protocol, dan zou ik zeker verder kijken. Of in elk geval, bespreek dit eerst met je praktijk en als zij dit niet kunnen bieden, overweeg dan een overstap. Ik zou niet per se direct afgaan op 1 verhaal namelijk.
Ik ben onlangs overgestapt omdat ik ten aanzien van de bevalling niet op 1 lijn zat met de verloskundige praktijk. Ik moet mij wel veilig voelen als ik aan het bevallen ben.

Je kan trouwens prima al nu bespreken wat jouw wensen zijn tav de bevalling en hoe je dit allemaal voor je ziet. Dan weet je ook meteen of je op 1 lijn zit.
Ja klopt, ik wil het graag eerst bespreken.
Ik zal eens kijken of ik een afspraak kan inplannen binnenkort om te kijken of we op dezelfde lijn liggen.
pi_184877511
Mijn vrouw heeft nesteldrang. Hele dag al aan het schoonmaken :')
pi_184879151
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 16:14 schreef Peejtur het volgende:
Mijn vrouw heeft nesteldrang. Hele dag al aan het schoonmaken :')
Geniet ervan :P

Mellow, bespreek het met je verloskundige. Maar weet ook dat het in de zorg vaak hollen of stilstaan is, er zijn soms dagen dat er amper wat te doen is en dagen dat werkelijk alles tegelijk komt.
En bespreek ook je wensen met je partner! Hij zal daar een belangrijke rol in kunnen gaan vervullen tijdens de bevalling op momenten dat jij niet in staat bent om je wensen duidelijk kenbaar te maken.

Cho :*
SPOILER
  donderdag 7 februari 2019 @ 19:24:46 #204
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184881272
Vandaag was zo’n prachtige dag om te bevallen.
Is er al iets gebeurt? <3

Cho, je bent zo’n goede moeder. De bevalling maakt je niet de moeder die je bent, maar je gedrag!
En geloof me: je hebt het allemaal in huis en zelfs meer dan dat. Jouw grote is al zo sterk, slim en zelfstandig. Echt. Neem maar van mij aan dat hij nooit iets tekort gekomen is.
Ik snap dat je het liefst vaginaal bevalt, maar als het niet zo loopt dan niet.
Misschien ben ik daar wat (te) nuchter in, maar de bevalling is zo’n beetje het enige in Mn leven wat ik wel los kan laten en echt op zn beloop kan laten.
Nog zo’n 3 weken tot je verlof toch?
Ik hoop dat de vrije dagen je rust gaan geven. Kom op powervrouw ! Je bent ge-wel-dig!
Zonder hoop geen leven.
pi_184885231
Morgen 30 weken *O*
Djuu wat vliegt de tijd!

Herkent iemand krampen in de onderrug?
Lijkt alsof er een menstruatie aan komt maar de pijn is minimaal.
Bij V had ik 2 weken voor de bevalling lage rugpijn dus vind het wel een beetje spannend.
Het zal wel verklaarbaar zijn en met indalen of dergelijke te maken hebben maar toch haha.
Baby mag echt nog niet komen, morgen gaan we een weekje naar Oostenrijk :')
pi_184885804
Mellow is zou je zorgen bespreken met je vk. En je kunt ook nu al best je wensen voor de bevalling bespreken als jij dat wil. Want als je niet op een lijn zit met de vk kun je daar beter nu achter komen dan pas bij 34 weken.
Ik weet niet hoe het in Nederland is, maar hier heb je bij een thuisbevalling wel de gehele tijd een verloskundige erbij, zonder dat ze voor andere bevallenden hoeft te zorgen, wat in het ziekenhuis natuurlijk wel kan gebeuren. Dat is oko een van de redenen dat thuisbevallen (hier) veiliger is dan in het ziekenhuis. (en natuurlijk de interventie drang van doktoren in eht ziekenhuis).
Weet jij al waar je wil gaan bevallen? Dat kan best nog een verschil maken.

Cho, wat vervelend dat je nog zulke onverwerkte rotgevoelens hebt over je vorige bevalling. Maar alles daarna is goed gegaan! Je bent gewoon in de wieg gelegd voor het moederschap, en dat is toch veel belangrijker dan de bevalling? Kun je er met je vk over praten, hoe je je voelt? Welicht heeft zij nog wat geod advies of wijze woorden. Ik von Ela's berichtje lief, maar kan zelf nooit de juiste woorden vinden om zoiets te zeggen. Heel veel sterkte er mee.

flav, ik herken het niet, maar menstruatie-achtige krampen lijkt toch best wel op voorwerk. Misschien even kijken of er regelmaat in zit, of dat het weer verdwijnt?
pi_184886213
Jeej Krijgerr! Duimen dat het de bevalling in gang zet! *O*

Ik ben nog steeds met baby in buik. Volgende stap is vliezen breken. Maar hoewel eerst het plan was om dat bij mij thuis te doen, zodat ik nog thuis kon bevallen, is besloten om dat met mijn eigen vk in het ziekenhuis te doen. Ze zijn bang dat, omdat mijn baarmoeder zo vol is met baby, vruchtwater en placenta, dat na de geboorte de baarmoeder niet snel genoeg samentrekt met heftig bloedverlies als gevolg en dan is 2hoog in een jaren '30 huis wonen risicovol. Hoewel ik hier rationeel helemaal achter sta ben ik vandaag wel de hele dag verdrietig geweest. Want ik had het zo mooi gevonden als ze alledrie in dit huis waren geboren. Dat is alles. En vervolgens vond ik dat weer zo stom van mezelf. Normaal gesproken hecht ik niet aan huizen of spullen; het gaat tenslotte om de mensen met wie ik daar woon, die er veel meer gebaat zijn bij een ongecompliceerde bevalling met een spoedig herstel, dan ik bij een thuisbevalling-met-risico.

Tenzij dus vannacht/morgenochtend iets gebeurt. Dan is er geen sprake van een interventie en mag het wel gewoon thuis. c_/
Dus heb ik ananashart en pittige roti gegeten en in lijn met Ela's boek 'beval! Vliezen breek! Ween!' tegen mezelf gezegd. *)
pi_184886327
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 19:24 schreef Sisu het volgende:
Vandaag was zo’n prachtige dag om te bevallen.
Is er al iets gebeurt? <3

Cho, je bent zo’n goede moeder. De bevalling maakt je niet de moeder die je bent, maar je gedrag!
En geloof me: je hebt het allemaal in huis en zelfs meer dan dat. Jouw grote is al zo sterk, slim en zelfstandig. Echt. Neem maar van mij aan dat hij nooit iets tekort gekomen is.
Ik snap dat je het liefst vaginaal bevalt, maar als het niet zo loopt dan niet.
Misschien ben ik daar wat (te) nuchter in, maar de bevalling is zo’n beetje het enige in Mn leven wat ik wel los kan laten en echt op zn beloop kan laten.
Nog zo’n 3 weken tot je verlof toch?
Ik hoop dat de vrije dagen je rust gaan geven. Kom op powervrouw ! Je bent ge-wel-dig!
O+ Lief voor Cho en heb deze post vanmiddag ook gewoon op mijn eigen situatie toegepast. Het hielp.
pi_184886942
Wat fijn dodo, dat je schoonouders in ieder geval open staan voor jullie argumenten, of daar naar willen luisteren. Ik had zelf helemaal niet gedacht dat cultuurverschil nog enige rol zou kunnen spelen, met al die Europese immigranten.
Hoe was je afspraak bij de vk?
  donderdag 7 februari 2019 @ 22:57:15 #210
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184887073
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 22:33 schreef Limone het volgende:

[..]

O+ Lief voor Cho en heb deze post vanmiddag ook gewoon op mijn eigen situatie toegepast. Het hielp.
Oh limone, zal ik m’n weeendans doen? Misschien zet het wat in gang voor je.
Je huis klinkt zo fijn! Ik heb nu zo’n mooi huis voor me in Mn hoofd. -beelddenker-
Snap ook goed dat je wens is dat je daar alle kinderen baart, maar als dat er niet in zit vanwege jouw of baby’s gezondheid dan zou ik het wel weten hoor. Het is heus niet zo dat je kinderen je later iets gaan verwijten of ruzie krijgen vanwege dat de 1 in het ziekenhuis geboren is en de anderen thuis. Mijn moeder heeft 6 kinderen gebaard. 5 daarvan thuis en nr 2 in het ziekenhuis.
Ik was als kind altijd jaloers dat hij in een couveuse had gelegen en wij niet, haha. Wilde alle foto’s zien en weten hoe het was. Wat ik er mee zeggen wil is; het komt gewoon zoals het komt.
Rustig aan. Je bent een prachtige vrouw met zo veel liefde voor je kinderen.. dat is wat ze gaan onthouden. <3

Ik had vandaag een gesprek met Mn psych en ging zo relaxed naar huis. Goede inzichten en gerustgesteld over Mn schoolkeuze enzo.
Stiekem maak ik me een beetje druk over zwangerschapssuiker. Heb daar toch best wat signalen van als ik eerlijk ben. Volgende week woensdag de glucosetest. Spannend!
Zonder hoop geen leven.
  donderdag 7 februari 2019 @ 23:02:40 #211
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184887232
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 21:47 schreef Flav het volgende:
Morgen 30 weken *O*
Djuu wat vliegt de tijd!

Herkent iemand krampen in de onderrug?
Lijkt alsof er een menstruatie aan komt maar de pijn is minimaal.
Bij V had ik 2 weken voor de bevalling lage rugpijn dus vind het wel een beetje spannend.
Het zal wel verklaarbaar zijn en met indalen of dergelijke te maken hebben maar toch haha.
Baby mag echt nog niet komen, morgen gaan we een weekje naar Oostenrijk :')
Ik heb ook wel eens pms achtige rugpijn. Gaat altijd gewoon weer weg ook. Hier is het ook nog lang geen tijd voor indalen.
  donderdag 7 februari 2019 @ 23:11:19 #212
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184887515
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 22:12 schreef dodoria het volgende:
Mellow is zou je zorgen bespreken met je vk. En je kunt ook nu al best je wensen voor de bevalling bespreken als jij dat wil. Want als je niet op een lijn zit met de vk kun je daar beter nu achter komen dan pas bij 34 weken.
Ik weet niet hoe het in Nederland is, maar hier heb je bij een thuisbevalling wel de gehele tijd een verloskundige erbij, zonder dat ze voor andere bevallenden hoeft te zorgen, wat in het ziekenhuis natuurlijk wel kan gebeuren. Dat is oko een van de redenen dat thuisbevallen (hier) veiliger is dan in het ziekenhuis. (en natuurlijk de interventie drang van doktoren in eht ziekenhuis).
Weet jij al waar je wil gaan bevallen? Dat kan best nog een verschil maken.

Het liefst beval ik thuis.
Op zich gaat het me niet heel erg om een verloskundige die er de hele tijd bij is, zeker niet als ik thuis kan blijven, maar ik wil voor zover mogelijk voorkomen dat het in het ziekenhuis zal moeten. Ik sta zelf open voor afwijken van protocollen en wil graag dat de verloskundige daar ook flexibel in is. Maar mocht het dan toch in het ziekenhuis gebeuren, dan vind ik het wel een fijn idee dat mijn eigen verloskundige erbij blijft.
Maar inderdaad zal mijn vriend ook een belangrijke rol kunnen spelen in de communicatie met evt. ziekenhuis personeel.

Aan de ene kant wil ik me helemaal niet bezig houden met alles dat mis kan gaan. Maar aan de andere kant wil ik me zoveel mogelijk inlezen in onverwachtse dingen zodat ik met genoeg kennis daarover toch het beste van die situatie kan maken.
  donderdag 7 februari 2019 @ 23:16:05 #213
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184887664
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 22:30 schreef Limone het volgende:
Jeej Krijgerr! Duimen dat het de bevalling in gang zet! *O*

Ik ben nog steeds met baby in buik. Volgende stap is vliezen breken. Maar hoewel eerst het plan was om dat bij mij thuis te doen, zodat ik nog thuis kon bevallen, is besloten om dat met mijn eigen vk in het ziekenhuis te doen. Ze zijn bang dat, omdat mijn baarmoeder zo vol is met baby, vruchtwater en placenta, dat na de geboorte de baarmoeder niet snel genoeg samentrekt met heftig bloedverlies als gevolg en dan is 2hoog in een jaren '30 huis wonen risicovol. Hoewel ik hier rationeel helemaal achter sta ben ik vandaag wel de hele dag verdrietig geweest. Want ik had het zo mooi gevonden als ze alledrie in dit huis waren geboren. Dat is alles. En vervolgens vond ik dat weer zo stom van mezelf. Normaal gesproken hecht ik niet aan huizen of spullen; het gaat tenslotte om de mensen met wie ik daar woon, die er veel meer gebaat zijn bij een ongecompliceerde bevalling met een spoedig herstel, dan ik bij een thuisbevalling-met-risico.

Tenzij dus vannacht/morgenochtend iets gebeurt. Dan is er geen sprake van een interventie en mag het wel gewoon thuis. c_/
Dus heb ik ananashart en pittige roti gegeten en in lijn met Ela's boek 'beval! Vliezen breek! Ween!' tegen mezelf gezegd. *)
Ik hoop voor je dat het vannacht gaat gebeuren :Y

Waarom is er haast bij? Je bent nog niet zo heel lang over je UD toch?
pi_184888672
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 22:57 schreef Sisu het volgende:

[..]

Oh limone, zal ik m’n weeendans doen? Misschien zet het wat in gang voor je.
Je huis klinkt zo fijn! Ik heb nu zo’n mooi huis voor me in Mn hoofd. -beelddenker-
Snap ook goed dat je wens is dat je daar alle kinderen baart, maar als dat er niet in zit vanwege jouw of baby’s gezondheid dan zou ik het wel weten hoor. Het is heus niet zo dat je kinderen je later iets gaan verwijten of ruzie krijgen vanwege dat de 1 in het ziekenhuis geboren is en de anderen thuis. Mijn moeder heeft 6 kinderen gebaard. 5 daarvan thuis en nr 2 in het ziekenhuis.
Ik was als kind altijd jaloers dat hij in een couveuse had gelegen en wij niet, haha. Wilde alle foto’s zien en weten hoe het was. Wat ik er mee zeggen wil is; het komt gewoon zoals het komt.
Rustig aan. Je bent een prachtige vrouw met zo veel liefde voor je kinderen.. dat is wat ze gaan onthouden. <3

Ik had vandaag een gesprek met Mn psych en ging zo relaxed naar huis. Goede inzichten en gerustgesteld over Mn schoolkeuze enzo.
Stiekem maak ik me een beetje druk over zwangerschapssuiker. Heb daar toch best wat signalen van als ik eerlijk ben. Volgende week woensdag de glucosetest. Spannend!
O+ Liefff. Moest er een beetje van huilen. Oh en haha, jaloers dat je broer n de couveuse heeft gelegen... :D Ik wilde ook mijn enkelbanden scheuren net zoals mijn zusje want die kreeg roze nike's :') en krukken . Maar je hebt helemaal gelijk, het komt zoals het komt. En ik ben maar wat blij dat we in een land leven waarin de zorg zo goed is. Maar doe toch maar die weendans. hoef ik zo ook misschien niet te seksen :@ :D :P .

Fijn dat je gesprek zo verlichtend was. Welke school is het uiteindelijk geworden? Had je bij Ro wel suiker?
pi_184889006
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 23:16 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat het vannacht gaat gebeuren :Y

Waarom is er haast bij? Je bent nog niet zo heel lang over je UD toch?
Grote baby, grote baarmoeder, veel vruchtwater. Mijn andere kinderen waren ook groot. Of naja, mijn dochter, de oudste, was 4040 gr. mijn zoon 3880 gr. Deze baby wordt niet veel groter geschat, maar bij de andere twee had ik niet zo veel vruchtwater en ook niet zo'n grote buik. Bij alle metingen zit het net tegen het randje aan. Geen reden tot paniek, maar wel wel reden om me niet langer door te laten lopen dan nodig en dat punt is nu. Ik ben morgen (zaterdag) al weer 41 weken. Over het baren maken ze zich niet zo veel zorgen, een 10 ponder zou wel spannend zijn, maar als het niet past merken we dat snel genoeg. Het gaat nu om de de rest van de vulling. Als dat er uit is en de baarmoeder trekt niet snel genoeg samen, is er een kans op veel bloedverlies met alle nare gevolgen van dien.
pi_184889133
Dank jullie voor jullie lieve woorden! O+

Limone: balen dat je morgen naar het ziekenhuis moet, ik hoop dat er straks wat gebeurt!

Sisu: ontzettend fijn dat je psych je zo kan helpen. Waarom denk je dat je suiker hebt? Ik geloof dat ik deze keer het prikken op suiker heb kunnen ontwijken.

Ik was vandaag vrij en na het geklaag hier en janken op de schouder van mijn lief ben ik met Frits op pad gegaan. Lekker ergens een broodje gegeten (later sloot mijn man ook aan) en we hebben heerlijk gelachen. Na een fijne meditatiesessie heb ik lekker even gedut. Ik ben weer redelijk zen. Keerzijde van die dut is dat ik nu nog wakker ben. De harde buiken die ik had, werken ook niet echt mee natuurlijk.
pi_184889593
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 22:52 schreef Limone het volgende:
Wat fijn dodo, dat je schoonouders in ieder geval open staan voor jullie argumenten, of daar naar willen luisteren. Ik had zelf helemaal niet gedacht dat cultuurverschil nog enige rol zou kunnen spelen, met al die Europese immigranten.
Hoe was je afspraak bij de vk?
afspraak bij de vk was goed. buik niet zo heel veel gegroeid, maar vorige keer was hij juist heel veel gegroeid, dus dat maakt niet zoveel uit. 25 weken vandaag!

En wat betreft de Europese emigranten: die zijn er inderdaad veel, maar het merendeel is in de jaren 50 of eerder hierheen gekomen. Dat merk je echt als je praat met de andere Nederlandse emigranten hier, want als zij praten over hoe Nederland is, is dat heel anders dan het Nederland dat ik ken van de 21e eeuw. Nu woon ik dan ook nog eens in een best wel afgelegen blank/conservatief gebied, dus het is hier nog echt wel even een slagje erger dan op veel andere plekken in het land.
Ik denk niet dat ze het ooit eens zullen worden met hoe wij onze kinderen opvoeden, maar zolang ze het maar een beetje voor zich kunnen houden zou het al stukken beter gaan denk ik.
pi_184891010
:W hier geen baby en geen gerommel :') kruip weer even onder een steen ofzo }:|
pi_184891043
Ik schuif wel even op, dan kan je erbij onder mijn steen. Gezellig. :*
  Moderator vrijdag 8 februari 2019 @ 08:50:23 #220
149959 crew  Stormqueen
snelle trees
pi_184891044
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 08:46 schreef krijgerrtje het volgende:
:W hier geen baby en geen gerommel :') kruip weer even onder een steen ofzo }:|
Ah :* Ik had het anders voor je gehoopt!
disclaimer
pi_184891165
oh nee, ik had op baby nieuws gehoopt. Ik ga ook even een bevallingsdans doen op afstand in de hoop dat jullie weeen gaan beginnen.... ik stuur de ontsluitingsvibes jullie kant op limone en krijgertje!
pi_184891352
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 01:54 schreef dodoria het volgende:

[..]

afspraak bij de vk was goed. buik niet zo heel veel gegroeid, maar vorige keer was hij juist heel veel gegroeid, dus dat maakt niet zoveel uit. 25 weken vandaag!

En wat betreft de Europese emigranten: die zijn er inderdaad veel, maar het merendeel is in de jaren 50 of eerder hierheen gekomen. Dat merk je echt als je praat met de andere Nederlandse emigranten hier, want als zij praten over hoe Nederland is, is dat heel anders dan het Nederland dat ik ken van de 21e eeuw. Nu woon ik dan ook nog eens in een best wel afgelegen blank/conservatief gebied, dus het is hier nog echt wel even een slagje erger dan op veel andere plekken in het land.
Ik denk niet dat ze het ooit eens zullen worden met hoe wij onze kinderen opvoeden, maar zolang ze het maar een beetje voor zich kunnen houden zou het al stukken beter gaan denk ik.
Ohja dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken. Ik had een oudoom die in de jaren '50 jullie kant op is gekomen. Voor hem was het een vlucht uit Nederland en blonk dus ook niet uit in enige interesse in pedagogische/psychologische/ of welke nieuwigheden dan ook uit 'the old country'. Hij heeft zich inmiddels doodgezopen. :')
Wellicht worden je schoonouders wel wat milder met de jaren. Zoals de mijne. ;)
*O* voor je 25 weken en je bijgetrokken buik; altijd fijn!
  Moderator vrijdag 8 februari 2019 @ 09:31:11 #223
319937 crew  Roomsnoes
pi_184891457
Nog steeds baby’s binnen? Duurtlang!

Waar woon je Dodoria?
Ik merk het zelf als emigrant ook hoor, dat het gek is dat NL steeds anders is als ik terug kom. 10 jaar weg inmiddels 😱

Cho: :* gewoon, omdat ik je goed snap.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 13:21:14 #224
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184894509
Wat is het hier rustig :D *O*
pi_184894667
Ja hooi! :W Ik ben weer terug uit het ziekenhuis. We waren daar om te kijken of mijn vliezen doorprikbaar waren en om een afspraak te maken wanneer we dat dan zouden doen. Deze verloskundige zag eigenlijk niet in waarom we dat niet thuis zouden doen, maar ze gaan overleggen. Er was in elk geval vandaag geen plaats, dus we hebben weer wat extra tijd gekregen om de bevalling natuurlijk te laten beginnen! Ze heeft me nog even extra gestript en de leerling verloskundige mocht natuurlijk ook nog even. *O* 3 cm inmiddels.
pi_184894716
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 13:21 schreef pinquit het volgende:
Wat is het hier rustig :D *O*
Fok! is n retetraag en ik kreeg wit scherm toen ik mijn reactie wilde invoeren.. ;(
  vrijdag 8 februari 2019 @ 13:44:48 #227
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184894845
Jeej! Soort van vooruitgang! *O* en met al die vingers daarbinnen wil 't vast ook wel :') *O* :9
pi_184895112
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 13:37 schreef Limone het volgende:

[..]

Fok! is n retetraag en ik kreeg wit scherm toen ik mijn reactie wilde invoeren.. ;(
Is ondertussen opgelost :)
pi_184898116
Ohh 3 cm, dat klinkt al best wel als een beginnetje Limone *O* <- ik doe mee met de ween dans voor jou :P
  vrijdag 8 februari 2019 @ 18:15:38 #230
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184900109
Weeendans! Ik ga nu beginnen limone!
Niet emotioneel worden hoor, maar altijd als ik je berichten lees lijk je me zo’n leuk mens. Echt zonde dat je dat zelf soms anders ziet.
Pinq’s Reactie: al die vingers daar... hahaha ik kwam
Niet meer bij!
Zonder hoop geen leven.
pi_184903618
3 cm *O* het begin is er in ieder geval. Hopelijk gebeurt er deze nacht iets, Limone en krijgertje!

Over je verloskundige, Mellow: ik heb bewust gekozen voor een caseload-verloskundige. Zij blijft ook bij mij als ik toch in het ziekenhuis moet bevallen. Er kan altijd iets gebeuren natuurlijk. Maar ik kan me wel voorstellen dat je wilt weten hoe uitzonderlijk een situatie als die van je vriendin was. Ik zou je dus wel aanraden dit te bespreken met je verloskundige en - als ze je niet gerust kan stellen - rondzoeken of je eventueel kunt overstappen.
pi_184910351
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 21:03 schreef BobbyMcGee het volgende:
3 cm *O* het begin is er in ieder geval. Hopelijk gebeurt er deze nacht iets, Limone en krijgertje!

Over je verloskundige, Mellow: ik heb bewust gekozen voor een caseload-verloskundige. Zij blijft ook bij mij als ik toch in het ziekenhuis moet bevallen. Er kan altijd iets gebeuren natuurlijk. Maar ik kan me wel voorstellen dat je wilt weten hoe uitzonderlijk een situatie als die van je vriendin was. Ik zou je dus wel aanraden dit te bespreken met je verloskundige en - als ze je niet gerust kan stellen - rondzoeken of je eventueel kunt overstappen.
Ja, dit!

Ik heb ook expres gekozen voor een caseload vroedvrouw die bij mij wil en kan blijven. Juist omdat er ook uit onderzoeken naar voren komt dat continue begeleiding echt veel verschil maakt in hoe de bevalling verloopt en wordt ervaren. Een doula is ook een hele goede optie, om die continuteit te creren. Die handelt niet medisch, maar ze weet wel veel van wat er kan gebeuren en blijft bij jou en helpt je om eventuele keuzes te maken etc.
pi_184910490
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 13:44 schreef pinquit het volgende:
Jeej! Soort van vooruitgang! *O* en met al die vingers daarbinnen wil 't vast ook wel :') *O* :9
Hihi, een grabbeldoos. :')

Nou de weeendansen, pannenkoeken en -ja zelfs- de seks ten spijt: 41 weken met baby in buik! *O*

Hopelijk heeft krijgerr ander nieuws..
pi_184910538
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 18:15 schreef Sisu het volgende:
Weeendans! Ik ga nu beginnen limone!
Niet emotioneel worden hoor, maar altijd als ik je berichten lees lijk je me zo’n leuk mens. Echt zonde dat je dat zelf soms anders ziet.
Pinq’s Reactie: al die vingers daar... hahaha ik kwam
Niet meer bij!
O+ Ja, dat is een inzicht van deze zwangerschap geweest. Dat leuk ben zoals ik ben. Wat dat betreft was deze zwangerschap pittig emotioneel, maar ook heel bevrijdend.
pi_184910637
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 08:53 schreef Limone het volgende:

[..]

Nou de weeendansen, pannenkoeken en -ja zelfs- de seks ten spijt: 41 weken met baby in buik! *O*

:N
pi_184910657
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 09:05 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

:N
Bluh :*
pi_184911064
Limone en krijger :*
pi_184911218
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 08:53 schreef Limone het volgende:

[..]

Je vergat het ananashart in te brengen :N
Draagzak kopen of huren?
www.babydragen.eu
  zaterdag 9 februari 2019 @ 10:06:36 #239
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184911403
En voor de zekerheid nog een keer over de kat plassen?
pi_184911445
:D :D :D :D

:* voor Limone en krijgertje. Dooddoener: Elke dag is er eentje dichterbij je baby in je armen. ;) O+
pi_184911808
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 09:53 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Je vergat het ananashart in te brengen :N
Oh bwuh. Die heb ik alleen oraal ingebracht.. -O-
pi_184911829
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 10:35 schreef Limone het volgende:

[..]

Oh bwuh. Die heb ik alleen oraal ingebracht.. -O-
Dat helpt niet he :{w
Draagzak kopen of huren?
www.babydragen.eu
pi_184912224
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 10:37 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ja, dat blijkt maar weer! :X
pi_184912305
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 10:37 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik las het stukje over het ananashart niet. _O-
pi_184912557
Jammer dat er geen schot in de zaak zit, Krijger en Limone. :*
pi_184912647
Bluh, fysiek is er eigenlijk weinig aan de hand en kan ik ‘t prima volhouden. Wat last van m’n rug als ik te lang sta/loop, maar da’s ook eigenlijk het enige. Mentaal daarentegen ;( ik slaap echt prima maar toch compleet uitgeput, schermtijd is zo’n 8-9 uur per dag, ik doe niks meer en lig voor m’n gevoel echt te vegeteren ofzo. Morgen is het termijn waarbij S. geboren is en dat vind ik eigenlijk nog veel vervelender dan die UD }:| En ik zie d’r enorm tegenop om ook nog maar 1 dag langer op het schoolplein te staan en al diezelfde vervelende opmerkingen aan te moeten horen :@ ‘ja duurt lang’ ‘we wachten maar gewoon af, meer kunnen we niet doen’ ‘ja, ze gaan vast ingrijpen als ‘ie niet vanzelf komt’ ‘ja, ben d’r wel klaar mee nu’ :(

Had jij nou al een datum voor een inleiding limone? Je hebt ‘t vast al gezegd maar ik kan echt niks meer onthouden nu :')
pi_184915629
Knuffels krijger en Limone :*
Nog even!
♥ J & S
pi_184916401
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 11:32 schreef krijgerrtje het volgende:
Bluh, fysiek is er eigenlijk weinig aan de hand en kan ik ‘t prima volhouden. Wat last van m’n rug als ik te lang sta/loop, maar da’s ook eigenlijk het enige. Mentaal daarentegen ;( ik slaap echt prima maar toch compleet uitgeput, schermtijd is zo’n 8-9 uur per dag, ik doe niks meer en lig voor m’n gevoel echt te vegeteren ofzo. Morgen is het termijn waarbij S. geboren is en dat vind ik eigenlijk nog veel vervelender dan die UD }:| En ik zie d’r enorm tegenop om ook nog maar 1 dag langer op het schoolplein te staan en al diezelfde vervelende opmerkingen aan te moeten horen :@ ‘ja duurt lang’ ‘we wachten maar gewoon af, meer kunnen we niet doen’ ‘ja, ze gaan vast ingrijpen als ‘ie niet vanzelf komt’ ‘ja, ben d’r wel klaar mee nu’ :(

Had jij nou al een datum voor een inleiding limone? Je hebt ‘t vast al gezegd maar ik kan echt niks meer onthouden nu :')
Ja, vandaag om 13:45u ;) . De vliezen zijn gebroken en het is nu wachten op weeen. Wel weer een nieuwe ervaring, hoor zo’n ‘huiselijke’ kraamsuite. De kraamzorg heeft net afscheid genomen vanwege dienstwissel, terwijl ik op de wc zat te poepen :')
pi_184916713
Ooh ja wist ik ook wel :') toi toi toi dan *O*
pi_184917068
Succes dames :)
  zaterdag 9 februari 2019 @ 15:40:14 #251
346653 Ceviche
pi_184917200
Succes Limone, ik hoop op een mooie bevalling :)
#TeamXeDo
  zaterdag 9 februari 2019 @ 17:17:08 #253
401892 Helsinki
Avec persvrance.
pi_184919050
Succes Limone! *O* Op naar een mooie ontmoeting O+.
pi_184919285
Jaaaa! Limone! Zet ‘m op!
  zaterdag 9 februari 2019 @ 17:30:31 #255
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_184919347
Succes Limone!! *O* :%
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  zaterdag 9 februari 2019 @ 18:58:10 #256
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184921180
Succes Limone! *O*
pi_184921654
Nu ik een kloppend hartje heb gezien op de echo kom ik me ook officieel hier melden :D Ik ben ergens in september uitgerekend.
pi_184922006
Wauw Whoopje :o gefeliciteerd! O+

En succes Limone!
pi_184922964
@Whoopje Echt? Wat fijn, gefeliciteerd *O* Spontaan of met ivf?
pi_184923615
@Limone daar ga je! <3<3
pi_184924006
@Whoopje, als long time lurker heb ik jou ook gezien in azwb-enz en ik ben superblij voor jullie *O* Gefeliciteerd en een heel mooie zwangerschap gewenst!

En nu ik hier toch ben: zet ‘m op @Limone :%
pi_184925067
@Whoopje Gefeliciteerd!
pi_184925229
Limone is vast allang aan het babysnuffelen O+

Zo niet, succes met de laatste loodjes @Limone :%

@krijgerrtje Je kunt ook alvast beginnen met persen natuurlijk! Sterkte :*
  zaterdag 9 februari 2019 @ 21:58:34 #264
346653 Ceviche
pi_184925732
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 19:22 schreef Whoopje het volgende:
Nu ik een kloppend hartje heb gezien op de echo kom ik me ook officieel hier melden :D Ik ben ergens in september uitgerekend.
Gefeliciteerd!! *O*
#TeamXeDo
  zaterdag 9 februari 2019 @ 23:13:33 #265
456899 VenusFlyTrap
Iemand een leuke quote?
pi_184927563
Joehoe Limone...
aldus VenusFlytrap
pi_184927788
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 19:22 schreef Whoopje het volgende:
Wat fantastisch! *O* Bijzonder om te zien he?
pi_184927875
Man en ik hebben een (hormonale? :+ ) discussie over de Maxi-Cosi.

Ik dacht: het is een autostoeltje, dus in principe laat ik 'm zoveel mogelijk in de auto staan. Wat betekent dat ik mijn (eventueel slapende) kind uit het autostoeltje haal wanneer we gearriveerd zijn.

Manlief zegt dat hij ltijd edereen ( ;) ) het hele autostoeltje uit de auto ziet halen om dan binnen pas het kind uit het autostoeltje te halen. Ik zie ook veel mensen dat doen, maar ik heb het gezeul met zo'n autostoeltje altijd wat bizar gevonden (en lomp zwaar). Maar wellicht is slaap je zo heilig dat je je kind er liever niet uit haalt als het slaapt? Of is het heel onhandig juist om je kind uit het stoeltje te vissen als dat nog in de auto staat?

Ervaren moeders, wat doen jullie over het algemeen?
Dit is een heel belangrijke vraag, want het bepaalt of we een base voor op de isofix gaan aanschaffen :P
pi_184927942
Nog een ander vraagje: Ik heb nu al (met 21 weken zwangerschap) zeer regelmatig harde buiken (meerdere keren op een dag). Is dat herkenbaar? Het is niet echt pijnlijk, wel oncomfortabel.
pi_184928042
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 23:29 schreef BobbyMcGee het volgende:
Man en ik hebben een (hormonale? :+ ) discussie over de Maxi-Cosi.

Ik dacht: het is een autostoeltje, dus in principe laat ik 'm zoveel mogelijk in de auto staan. Wat betekent dat ik mijn (eventueel slapende) kind uit het autostoeltje haal wanneer we gearriveerd zijn.

Manlief zegt dat hij ltijd edereen ( ;) ) het hele autostoeltje uit de auto ziet halen om dan binnen pas het kind uit het autostoeltje te halen. Ik zie ook veel mensen dat doen, maar ik heb het gezeul met zo'n autostoeltje altijd wat bizar gevonden (en lomp zwaar). Maar wellicht is slaap je zo heilig dat je je kind er liever niet uit haalt als het slaapt? Of is het heel onhandig juist om je kind uit het stoeltje te vissen als dat nog in de auto staat?

Ervaren moeders, wat doen jullie over het algemeen?
Dit is een heel belangrijke vraag, want het bepaalt of we een base voor op de isofix gaan aanschaffen :P
Wij slepen idd met de MC maar dat komt ook omdat we de baby als het zo koud is niet in de frisse buitenlucht willen. Ivm de veiligheid doe je een baby namelijk geen winterjas aan in de MC, max een borgvest. En in de MC heb je dan nog een voetenzak.

Ik vind een base echt ideaal.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_184928375
Mooie discussie :D Toen Kees klein was sleepten we ook wel veel met de maxi cosi. Want slapende baby is inderdaad heilig. Of zelf nog een uur in de auto voor de deur blijven zitten want transfer = wakker :+ En inderdaad koud met eruit halen. Nu laten we 'm altijd in de auto en slepen we met dreumes. En een base is echt heel fijn!
pi_184929676
Ik sleep nooit met de maxicosi. Zie heel veel mensen dat doen. Maar ik heb altijd geleerd dat de houding van een baby in de maxicosi z is dat het het veiligst is bij een auto ongeluk, maar dat het geen goede houding is om je baby lang in te laten liggen. Om die reden is het advies om je baby niet langer dan 45 minuten aan eens stuk in de maxicosi te laten. En mensen met bijvoorbeeld een kind met hele zwakke longen krijgen een medische uitzonderingsverklaring dat hun kind niet een maxicosi in de auto mag ivm de slechte houding en hoe dat de ademhaling vermoeilijkt.
pi_184930589
Wij haalden de baby er ook vaak uit. Nu hebben we een groep 0-1 stoel die blijft in de auto vastzitten dus nemen we alweer de baby uit de auto mee zonder stoel. Dekentje mee, om de baby slaan en max 1 min lopen naar huis werkt prima hoor!

En ook de harde buiken herken ik, bij alle 3 de zwangerschappen gehad. Bij mij was het een teken om een stapje minder hard te lopen/werken
♥ J & S
pi_184931178
Wij sleepten altijd met maxi cosi omdat A) inderdaad koud buiten vergeleken met in de auto, we hebben een voetenzak dus de baby heeft geen jasje aan. Het is maar een klein stukje naar de voortuin, maar toch :+ en B) ik vond de baby eruit halen in de auto echt een crime en veel meer gedoe dan de maxi cosi uit de auto halen. Maar we hebben dan ook een easy base dus dat is letterlijk gewoon losklikken. Het sjouwen met maxi cosi werd voornamelijk pas vervelend toen S. richting 1 jaar ging.

Verder geen baby, ween of gebroken vliezen maar lig ik intussen wel wakker van vreselijke keelpijn, kan niet meer slikken zelfs zo’n pijn doet het ;( Nog tips wat dat kan verzachten? Dan stuur ik vriend morgen even langs de supermarkt. -O-
  zondag 10 februari 2019 @ 06:16:56 #274
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184931273
Base voor makkelijk, zelden met stoeltje gesleept vanwege eerdergenoemde argumenten en geen plek om stoeltje te stallen binnen, en baby werd altijd wakker als ze motor uit ging...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 10 februari 2019 @ 06:18:19 #275
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184931277
Zo vroeg veel harde buiken had ik ook.

Maar ik kwam natuurlijk kijken of die langverwachte goed afgebakken baby’s er al zijn... *O* .
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 10 februari 2019 @ 06:43:55 #276
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_184931316
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 04:48 schreef krijgerrtje het volgende:
Wij sleepten altijd met maxi cosi omdat A) inderdaad koud buiten vergeleken met in de auto, we hebben een voetenzak dus de baby heeft geen jasje aan. Het is maar een klein stukje naar de voortuin, maar toch :+ en B) ik vond de baby eruit halen in de auto echt een crime en veel meer gedoe dan de maxi cosi uit de auto halen. Maar we hebben dan ook een easy base dus dat is letterlijk gewoon losklikken. Het sjouwen met maxi cosi werd voornamelijk pas vervelend toen S. richting 1 jaar ging.

Verder geen baby, ween of gebroken vliezen maar lig ik intussen wel wakker van vreselijke keelpijn, kan niet meer slikken zelfs zo’n pijn doet het ;( Nog tips wat dat kan verzachten? Dan stuur ik vriend morgen even langs de supermarkt. -O-
Gorgelen met lauw water met zout erin. Erg smerig maar het werkt wel goed!
pi_184931401
Ik geloof dat we de eerste maanden wel sleepten met de MC, daarna lieten we dat ding in de auto.

Ik hoop dat je fijn aan het knuffelen bent met je baby, Limone.

Geen echte tips tegen de keelpijn, ik drink dan meestal kamillethee (vooral voor het idee). Beterschap :*.

Als je vaak harde buiken hebt, dan is dat wel een indicatie om het wat rustiger aan te doen. Ik moet dat op het moment toch regelmatig zeggen tegen mezelf.
  zondag 10 februari 2019 @ 07:19:20 #278
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_184931407
@BobbyMcGee
Het eerste half jaar haalden wij de Maxi Cosi wel altijd uit de auto. Wij hebben ook zo’n base (die ik trouwens helemaal niet zo lekker soepel vind klikken als op de demonstratiefilmpjes...). Makkelijker om baby binnenshuis vast te maken en in te pakken.
Ook vind ik het autostoeltje veel steviger vast zitten op de base, dus daarom vind ik die base sowieso fijn. En toen baby wat ouder was kon hij goed naar buiten kijken; door de base zit het autostoeltje wat hoger. Nadeel is wel dat die base ruimte in beslag neemt, dus de stoel ervoor kan minder ver naar achter...

De base gebruiken wij nu trouwens nog steeds, want wij hebben daar de Maxi Cosi Pearl2way op, een stoeltje dat wij in het begin achterwaarts gericht hadden. Dus misschien ook iets voor je overwegingen om een base aan te schaffen. Maar er zijn inmiddels ook stoeltjes met base eraan vast die ook achterwaarts kunnen, zowe van Maxi Cosi als van andere merken.

Conclusie ; ik ben wel fan van de isofix base en zou die sowieso aanschaffen, ongeacht wat je uiteindelijk met de baby en de maxi cosi gaat doen. :P
  zondag 10 februari 2019 @ 07:32:28 #279
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184931437
Harde buiken hebben betekent niet per definitie dat je het rustiger aan moet doen. Het kan een uiting zijn van iets, maar bij mij was het gewoon zo dat mijn baarmoeder het al voor 20 weken nodig vond om meerdere harde buiken per dag te maken. Hoe druk ik was, fysiek of mentaal, had daar geen invloed op. En de baby kwam bij 41 weken.
Of anders gezegd: bespreek het natuurlijk met je zwangerschapsbegeleider maar denk niet gelijk dat er iets mis is/ anders moet.
  zondag 10 februari 2019 @ 07:49:46 #280
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184931516
Wij hadden een heel kleine, 3 deurs auto. Een base paste er niet in en het kind in de auto uit het stoeltje halen werkte niet makkelijk (maar deden we bijvoorbeeld wel als we haar bij dagjes weg in de kinderwagen legde) : stoeltje van de achterbank, op de voorstoel zetten en daar pas kind eruit. In praktijk zeulden we dus inderdaad met stoel + kind.
Overigens wist ik wel dat er een max aan uur per dag was dat een kindje in de MC mag zitten, niet dat er ook een (geadviseerd) maximum is voor aan n stuk. Dus als de baby in de MC sliep als wij bij visite binnen kwamen (waar geen echte plek was om haar te laten slapen) , lieten we haar in de MC liggen tot ze wakker werd.
Voor buikbaby gaan we wel voor een base uit veiligheid, maar ik verwacht nog steeds/weer veel te slepen :+

En hopelijk lig Limone gewoon al uren met haar baby te knuffelen O+
pi_184931561
Bij ons in de auto kan geen base. Oude auto uit 2002 waar dus geen isofix in zit.
pi_184931618
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 07:58 schreef Peejtur het volgende:
Bij ons in de auto kan geen base. Oude auto uit 2002 waar dus geen isofix in zit.
In onze auto uit 1993 paste ook een base :P Sterker nog, dat moest ook want de gordels waren te kort voor de maxi cosi! :D Volgens mij hebben we een easy base 2, die maak je vast met de gordel en niet met isofix. Maar dan ben je inderdaad wel beperkt in de keuze qua autostoelen, dus als je er al een autostoel hebt dan heb je daar mogelijk niks aan :P
pi_184931638
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 08:10 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

In onze auto uit 1993 paste ook een base :P Sterker nog, dat moest ook want de gordels waren te kort voor de maxi cosi! :D Volgens mij hebben we een easy base 2, die maak je vast met de gordel en niet met isofix. Maar dan ben je inderdaad wel beperkt in de keuze qua autostoelen, dus als je er al een autostoel hebt dan heb je daar mogelijk niks aan :P
Hebben als een maxicosi maar dan Joye of zoiets. Kregen we gratis bij kinderwagen. Zal eens kijken naar die base 2

[ Bericht 1% gewijzigd door Peejtur op 10-02-2019 08:19:36 ]
pi_184931648
Wij hebben een oude auto zonder isofix en hebben dus juist wel een base, want geen isofix. ;) Het is een easybase (2?) zie ik online staan. Die maak je met de gordel vast.

Maar, ik dacht dat je met isofix ook een base had bij de maxicosi?! Waarbij je de base dus met isofix vast maakt. Dat is een base waar de Pearl ook op past??? Maar blijkbaar niet dus?

Bij onze oudste stond onze auto altijd in een parkeergarage, best een eindje lopen naar ons huis. We hadden toen een buggy onderstel waar de maxicosi op kon, zodat we niet de hele tijd met baby hoefden te 'slepen' dat hele eind. We namen de maxi cosi toen dus vaak mee.

Bij onze tweede kon de auto voor de deur, en daar gebeurde het voornamelijk dat de stoel in de auto bleef. Nu nog steeds auto voor de deur, dus ik denk dat dit keer ook de maxi code voornamelijk in de auto zal staan. We hebben die buggy ook allang van de hand gedaan. Op locatie hebben we altijd een draagdoek mee voor de baby, dus het is nooit nodig om de maxi cosi dan in z'n geheel mee te nemen. En thuis is ie ook mee te tillen naar binnen mocht dat echt nodig zijn.

Als de baby slaapt en nog heeeeel klein is, dan kun je ze makkelijk uit de stoel halen en slapen ze zo verder is m'n ervaring. Als de baby wat groter is, wordt ie toch wel wakker of je hem nu uit de stoel haalt of met stoel en al verplaatst.

Omdat onze auto voor de deur staat, lieten we de kinderen wel eens slapen in de auto en keken dan voor het raam tot ze wakker werden om ze dan meteen eruit te kunnen halen.
pi_184931682
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:19 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:Whoopje Echt? Wat fijn, gefeliciteerd *O* Spontaan of met ivf?
Na alle medische ingrepen etc is dit gewoon spontaan zo gekomen. Erg verrassend aangezien ze in het zh zeiden dat de kans dat ik spontaan zwanger zou worden en blijven nihil was.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:53 schreef Jentin het volgende:
@:whoopje, als long time lurker heb ik jou ook gezien in azwb-enz en ik ben superblij voor jullie *O* Gefeliciteerd en een heel mooie zwangerschap gewenst!

En nu ik hier toch ben: zet ‘m op @:limone :%
Dankjewel! Ik ben er ook superblij mee <3

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 23:24 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Wat fantastisch! *O* Bijzonder om te zien he?
Erg bijzonder, Nog voor de gyn het zei zag ik zelf het hartje al knipperen en dat is zo'n mooi en beladen moment. Ik ging bijna huppelend weer naar huis ;) :p

Thnx voor de felicitaties, helaas zijn de omstandigheden binnen mijn relatie op het moment ietwat gecompliceerd maar dat neemt niet weg dat ik ontzettend blij ben en dit kindje ontzettend welkom is
  zondag 10 februari 2019 @ 08:44:35 #286
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_184931767
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 08:16 schreef elamanilo het volgende:

Maar, ik dacht dat je met isofix ook een base had bij de maxicosi?! Waarbij je de base dus met isofix vast maakt. Dat is een base waar de Pearl ook op past??? Maar blijkbaar niet dus?
Ja klopt, er zijn verschillende soorten bases.
Voor achterwaarts vervoeren met de Pearl Pro/2way Pearl heb je de 2wayfix nodig. Die werkt met isofix
Je hebt ook de Familyfix, werkt ook met isofix, maar daar kan de Pearl alleen voorwaarts gericht op.
En dan heb je nog de Easybase die je vastmaakt met autogordels, maar die is volgens mij inmiddels uit productie.
pi_184932741
Nu we het toch over de bases hebben, hoe doen jullie dat met 2 auto's? In beide een base? Of 1 gewoon met gordel vastzetten?

Limone, ben je al aan het knuffelen? :*

Krijgertje :* hopelijk komt die van jou ook snel buiten kijken.

Whoopje, officieel welkom hier met je mooie knipper *O*

Afgelopen vrijdag hadden we ons geregistreerd partnerschap en het was zo mooi en leuk O+. Vanavond weer terug naar huis, gisteren lekker weinig gedaan en zwemmen was fantastisch maar ook gek. Wat gebruik je normaal je buik veel tijdens het zwemmen zeg :D
pi_184932762
Hier ben ik! Met zoon uit de buik. Gisteravond om 22:30u geboren na een vreselijke bevalling. ‘S middags zijn de vliezen gebroken, maar ook dat deed niks. Toen hebben we besloten om de bevalling op te wekken en een uur na de eerste wee en twee keer persen was hij er. Zo heftig joh. En omdat ik vast zat aan draden en banden kon ik maar moeilijk de weeen opvangen. Hij werd door verschillende verloskundigen (op de hand en met echo’s) geschat op 4000-4100 gram, hij bleek 4770 te zijn. :') We moeten dus vanwege suikerprotocol nog een dag in het ziekenhuis blijven. En dat is voor mijn eigen herstel ook het beste. Vond ik eerder ‘onderkantje’ een jeukwoord, nu dekt dat prima de lading van wat en waar en hoe ik me voel.. later meer, nu even bijkomen.

SPOILER
pi_184932854
Gefeliciteerd Limone! *O*
Succes met het herstel, klinkt behoorlijk heftig. Mooie naam, staat hier op de shortlist.
  zondag 10 februari 2019 @ 10:27:23 #290
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_184932889
Jeej, gefeliciteerd Limone! *O*

En een flinke jongen zeg! :D
Wat vervelend dat het verder zo'n vreselijke bevalling was. Ik hoop dat je snel hersteld en lekker naar huis kan!
pi_184932898
Gefeliciteerd limone! *O* Jeetje, klinkt inderdaad heftig :* En wat een gewicht joh! Lekker bijkomen, hopelijk snel naar huis en genieten van je verse baby O+
  zondag 10 februari 2019 @ 10:30:24 #292
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_184932923
Gefeliciteerd Limone!!! Geniet van elkaar en hopelijk snel herstellen :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_184932951
Gefeliciteerd, Limone! Prachtige naam!

Hopelijk herstel je vlot en goed. Het klinkt inderdaad heftig :X
pi_184932965
Oef, wat een bevalling inderdaad Limone! Maar wat fijn dat hij er eindelijk is, en wat een mooie naam! O+ Sterkte met het herstel! :*
  zondag 10 februari 2019 @ 10:38:51 #295
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_184933030
Wow Limone, wat een gewicht! Van harte gefeliciteerd, heerlijk een zoon erbij O+
  zondag 10 februari 2019 @ 10:41:09 #296
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184933060
Oh limone, daar is je kindje dan! Prachtige naam. Die zul je vast met veel liefde uitspreken *zwijmel
Ik hoop dat je goed herstelt en met iemand kunt praten over de bevalling. Klinkt alsof daar wel tijd voor gemaakt moet worden. Hele dikke kus en laat goed voor jullie zorgen!
Zonder hoop geen leven.
pi_184933113
Mnohhhh Limone hij is er! Jullie 3e, wauw!
O+
Gefeliciteerd met jullie zoon en broertje en succes met het bijkomen :*
  zondag 10 februari 2019 @ 10:48:37 #298
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184933140
Limone, het is achter de rug! Wat fijn! En waaauw jullie zoon O+ is er *O* prachtige naam!
Gefeliciteerd!
pi_184933195
Gefeliciteerd, Limone!
  zondag 10 februari 2019 @ 10:57:39 #300
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184933245
Limone O+ gefeliciteerd!
KuikenGuppy
  zondag 10 februari 2019 @ 11:09:14 #301
401892 Helsinki
Avec persvrance.
pi_184933367
Gefeliciteerd Limone! Een goed herstel en mooie kraamtijd met z'n allen toegewenst O+
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')