abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:11:13 #151
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184850013
Hier gaat 't ook ff niet zo lekker in die hoek. Die winter duurt me ook weer te lang, m'n lijf groeit te hard waardoor ik bijna geen kant meer op lijk te kunnen. Verder veel pijnklachten, maar ik rust al het grootste deel van de dag dus hoe dan?! (ik moet eigenlijk iets meer bewegen, maar ik heb er de puf niet voor).
Verder wil het met 't huis allemaal niet opschieten waardoor ik me stressig en ontevreden voel.

Gelukkig gaat dat allemaal ook weer over ;) heb wel zin om te bevallen, maar ik mag nog lang niet!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_184850056
Herkenbaar hier ook hoor. Mijn lijf werkt nog wel lekker mee ondanks het slapen/hoofdpijn zo af en toe, maar ik heb het ook echt wel gehad met kou, grijs en continu binnen zitten. Merk gewoon dat ik toe ben aan zon en/of warmte en gewoon even helemaal niks moeten en tijd spenderen met MeneerEend. Ik wil gewoon lekker naar buiten, de duinen in of het strand op, zonnebril op moeten en gewoon lekker een stuk wandelen.
Vrijdag is ons geregistreerd partnerschap en we gaan na ceremonie en high tea heel romantisch ( :') ) naar Centerparcs. Dus ik ga zo even zwemkleding halen waar ik wel in pas en ik hoop dat er ergens een aangenaam warm bad is waar ik een uur in rond kan dobberen ^O^.
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:27:21 #153
327807 Mariposas
יה&#14
pi_184850185
Wat rot als je zo gehinderd wordt door je lichaam. Wat dat betreft mag ik ook met deze zwangerschap in mijn handjes knijpen, ik heb bijna nergens last van. Ik bootcamp nog gewoon met de reguliere groep, alleen hardlopen doe ik sinds deze week niet meer. Dat leek me nu inmiddels iets te belastend voor mijn bekkenbodem.
Het natte en grauwe weer vind ik wel lastig. Ik ben blij dat ik niet verlof heb ik deze periode, ik zou er doodongelukkig van worden.

En krijgertje en Limone, de laatste weken van je zwangerschap duren ook gewoon 4 x zo lang, daar is vast wel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. :P en aan die opmerkingen: het kan nu écht niet meer lang duren heb je dan ook even niets.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 6 februari 2019 @ 10:21:01 #154
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184850954
Ja ik denk dat het grotendeels ook kom doordat ik niet sport(te), m'n lijf is gewoon even te slap om al die verandering aan te kunnen geloof ik. Combineer dat met baggerweer en ik blijf ook nog eens binnen zitten.
Dat ik weet waar het door komt en er verder niks aan doe stoort me nog het meest :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 6 februari 2019 @ 10:21:58 #155
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184850972
Mari, weten jullie of je een jongen of meisje krijgt eigenlijk?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_184851144
Oh ik vind verlof met dit weer en dit lichaam juist heerlijk! Ik kan toch niks, dus een beetje op de bank en bed liggen met een kop thee, breiwerk, tijdschrift voelt ook niet alsof ik iets mis als ik niet naar buiten ga. O+ Ik vond de herfst wel echt zwaar om verlof te hebben. Dat ik dan in bed lag met verse baby met de gordijnen open en dan naar buiten keek naar dat grauwe weer en de blaadjes die van de bomen dwarrelden. Somber. Tranenthee.

Oh lekker D-E, een warm bad. Uren! En de volgende dag weer! O+ Beetje zoals mijn baby dus. }:|

Nee hou die baby maar lekker bij je, pinq. Van dat huis herken ik wel. Gaat er nog wel iets gebeuren voor jullie baby komt?

Heb je vandaag een betere dag Sisu? Ik hoop het zo!
  woensdag 6 februari 2019 @ 10:41:57 #157
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184851264
Haha ja dat hoop ik wel Limone! :D onze slaapkamer, en de overloop. Dat moet af voordat de baby er is. Nieuwe vloer, nieuwe radiator, dat is nu het belangrijkste. We zijn op de helft denk ik, dus we komen er wel, makkelijk zelfs! Maar het gaat zo traag.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 6 februari 2019 @ 10:43:05 #158
327807 Mariposas
יה&#14
pi_184851286
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:21 schreef pinquit het volgende:
Mari, weten jullie of je een jongen of meisje krijgt eigenlijk?
Jazeker, dat zie je toch ook wel aan hoe ik draag. :P
(Het is geen geheim trouwens hoor, maar ik wacht even om te bevestigen tot jij het raadt. :P )
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 6 februari 2019 @ 10:57:06 #159
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184851530
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:43 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Jazeker, dat zie je toch ook wel aan hoe ik draag. :P
(Het is geen geheim trouwens hoor, maar ik wacht even om te bevestigen tot jij het raadt. :P )
:D Ik ga even wat bakerpraatjes doornemen!
Het lijkt dezelfde buik als bij L, maar who knows!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 6 februari 2019 @ 11:01:52 #160
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184851612
Poe, als ik jullie zo hoor vrees ik wel n beetje voor mijn hoogzwangere dagen straks. Ik zit dan met werk in de allerdrukste periode en wil zo lang mogelijk tot de bevalling doorwerken. Ben benieuwd hoe lang ik het volhou.

Nu gaat alles nog prima, hoewel ook wel wat last van n winterdipje. Maar ik zag gisteren de bloembollen alweer opkomen O+
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_184851675
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:43 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Jazeker, dat zie je toch ook wel aan hoe ik draag. :P
(Het is geen geheim trouwens hoor, maar ik wacht even om te bevestigen tot jij het raadt. :P )
Een baby toch? :P
  woensdag 6 februari 2019 @ 11:10:18 #162
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184851754
Jep, ik ga voor een jongen bij Mari. Laag en naar voren, kan niet missen *O* :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 6 februari 2019 @ 11:55:38 #163
327807 Mariposas
יה&#14
pi_184852530
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:10 schreef pinquit het volgende:
Jep, ik ga voor een jongen bij Mari. Laag en naar voren, kan niet missen *O* :P
Is geen bakerpraatje, klopt dus gewoon. 8-)
(al heb ik natuurlijk ook geen vergelijkingsmateriaal van mezelf voor deze theorie :+ )
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 6 februari 2019 @ 12:58:15 #164
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184853532
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:55 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Is geen bakerpraatje, klopt dus gewoon. 8-)
(al heb ik natuurlijk ook geen vergelijkingsmateriaal van mezelf voor deze theorie :+ )
O+ leuk!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 6 februari 2019 @ 13:54:36 #165
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184854640
Ik kreeg overigens een glittersticker van de vlk vanochtend!
Alleen nog altijd dat hartje nog niet fatsoenlijk horen kloppen door de doptone omdat ze er steeds tegenaan ligt te schoppen en lekker ligt te woelen :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:41:14 #166
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184855627
Oh leuk mariposas! Jongetjes <3
Nu ik steeds meer uber schattige kleertjes heb verzameld begin ik echt te geloven dat er een wollig kindje aan komt.

Ik heb zo’n last van een ijskoude buik. Hebben jullie dat ook? Alles is heerlijk warm behalve mijn buik..
brr
Zonder hoop geen leven.
pi_184857471
Leuk Mari, broertjes O+

Jeej voor glitterstickers! Ik ben alweer voor de vijfde keer gestript :') En er is ook al een plan met ziekenhuis en inleiding gemaakt. De vk vroeg nog waarom ik tegen het inleiden op zag en kon eigenlijk alleen maar bedenken dat het me zo'n gedoe lijkt. Kinderen onder brengen, daar naar toe, wachten tot al het papierwerk is ingevuld, wachten tot de hormonen werken, wachten tot je weer naar huis mag, naar huis, wachten op de kraam, kinderen terugkrijgen.. Naja, etc. Dus toch weer gestript. Een voordeel van zo vaak onderzoek is dat ik wel precies het lichamelijk gebeuren van de voorbereiding op een bevalling kan volgen. Mijn gekantelde baarmoeder was bijvoorbeeld al een stuk minder gekanteld dan de voorgaande keren. Bijzonder toch!
pi_184857495
Bijzonder die ijskoude buik! :D Ik herken het niet.. ik heb het alleen maar heel erg warm de hele tijd. Ook mijn buik.
pi_184857737
Glitterstickers *O*

Sisu, ik herken het niet. Ik heb het juist onmogelijk warm sinds ik zwanger ben. Had eerder deze week ook 's nachts mijn dekbed verruilt voor een dun dekentje :')

Limone, echt... als ik morgen wakker ga worden graag een update van jou met baby uit buik :*

Babyboogie-bowlingbalstijl op je blaas, leuke nieuwe dingen leert dit kind de afgelopen week zeg }:|. Maar het getrappel is wel gezellig.
  woensdag 6 februari 2019 @ 16:52:36 #170
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184858625
Ik ging net even tellen, maar ik heb dus 25 maart al zwangerschapsverlof?! Huh?! Hoe dan? Dat is eind volgende maand al :o
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_184858650
Hopelijk echt heel vlug je babytje in je armen Limone!

Koude buik herken ik niet per se, maar ik heb het algeheel erg koud. Ik had ook vernomen dat zwangere vrouwen het juist vaak warm hebben. Maar ik zit liefst de hele dag in m'n dekentje. :')

Wow Pinq, hoe doe je dat? Toen ik een online tool invulde kwam er bij mij 8 april oid uit! Ik wil 6 weken voor de UD en mijn UD staat bij de vroedvrouw op dezelfde datum als de jouwe.
  woensdag 6 februari 2019 @ 16:55:40 #172
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184858695
Ohnee lol ik tel verkeerd :') 7 april :P
Whhaha serieus net een mailtje naar m'n leidinggevende gestuurd :+ ahja, pregnancy brain denk ik ofzo
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_184859146
Haha over verlof gesproken, ik baalde dat ik net weer aan het werk moest zo’n beetje als S’ haar meivakantie net begint. Maar bedenk me nu dat, nu die baby een week overtijd is, ik ook pas een week later hoef te beginnen :D _O-
  woensdag 6 februari 2019 @ 17:22:20 #174
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184859207
Toch nog een voordeel krijgertje :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 6 februari 2019 @ 17:36:59 #175
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_184859502
Zo, had ik mij niet ziekgemeld dan was vandaag mijn laatste werkdag voor mijn verlof. Morgen 34 weken!

* stuurt baar-vibes naar Limone *
pi_184859559
Ik heb het ook de hele dag warm, ook bij mijn buik. Ik zit dan ook het liefste als Onslow op de bank 's avonds.

Ik hoop dat jullie morgen een datumtweeling doen, Krijgertje en Limone! Ik kan me het gevoel van rompslomp voorstellen bij een inleiding. We hebben nu al afspraken gemaakt rond de bevalling om te zorgen dat Frits een plekje heeft.

_O- Pinq, lekker handig!

Dat is toch een voordeel van overtijd lopen, Krijgertje. Ik bedacht me van de week dat ik de hele tijd roep dat ik pas bij 41 weken beval, maar dat dat natuurlijk ook al over vijf weken kan zijn.

Ik had vandaag een gesprek met een leerling en zijn ouders ingepland, een zorgcoördinator en de teamleider geregeld om aanwezig te zijn. Ze kwamen niet opdagen. Bleek dat ik de uitnodiging niet naar zijn ouders had gestuurd, maar naar een collega met dezelfde achternaam. Voor niets boos gedaan tegen die jongen.
pi_184859694
Haha oh oeps cho :D ook pregnancy brain?

Geniet van het getrappel DE! :) Hier is elke trap intussen eigenlijk gewoon heel pijnlijk :+

Ik hoop heel hard dat het rustig is bij mijn VK en dat ze me morgen kan strippen. Bij S ben ik met dezelfde termijn gestript en de bevalling begon toen uiteindelijk anderhalve dag later..
  woensdag 6 februari 2019 @ 18:26:38 #178
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_184860406
Over pregnancy brain gesproken; ik moest gisteren een glucose dagcurve laten prikken nadat de glucose intolerantie test mislukt was.
Sta ik voor het stargebouw een paar steden verderop, bedenk ik me ineens dat ik het labformulier ben vergeten |:(
Gelukkig waren ze heel meedenkend en hebben ze eerst bloed afgenomen alvorens ik weer terug naar huis kon om dat stomme formulier op te halen. Ik voelde me zo stom, dat was zo'n beetje het enige wat ik mee moest nemen.
Gelukkig kan ik de hormonen de schuld geven :+
  woensdag 6 februari 2019 @ 20:04:38 #179
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_184862603
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 17:47 schreef krijgerrtje het volgende:
Haha oh oeps cho :D ook pregnancy brain?

Geniet van het getrappel DE! :) Hier is elke trap intussen eigenlijk gewoon heel pijnlijk :+

Ik hoop heel hard dat het rustig is bij mijn VK en dat ze me morgen kan strippen. Bij S ben ik met dezelfde termijn gestript en de bevalling begon toen uiteindelijk anderhalve dag later..
Strippen na 41 weken is bewezen effectief dus dat gaat gewoon goedkomen! Of je bevalt gewoon spontaan voor het strippen. *O*
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_184864116
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:00 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Bobby ik ben benieuwd. Wanneer begint je cursus?
halverwege maart!

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:51 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, baby is helemaal goedgekeurd. En druk kind is het zeg,lag geen moment stil en de handen waren met de voeten aan het spelen :')
Heel fijn! Wilden jullie ook het geslacht weten?

Wij hadden net de 20-weken echo. Alles is goed *O* de kleine lag weer verstopt met zijn hoofdje in mijn bekken, kin op de borst en veel ruimte om met z'n/haar beentjes te trappelen. De onze is ook een druktemaker *O*
Ik vond het heel bijzonder, alles zomaar goed. Hoe wonderlijk mooi O+

:* voor krijgertje en Limone. Nog héél even geduld, dan kunnen jullie babyknuffelen. Hopelijk helpt het strippen!
pi_184864281
Bobby, we weten het geslacht inderdaad. Maar dat houden we voor onszelf :). Wat fijn dat jullie echo ook goed was, toch wel fijn om die bevestiging te hebben. En gewoon zo'n minimensje in je buik O+
  woensdag 6 februari 2019 @ 21:38:46 #182
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184864808
Fijn, Bobby! *O*

Voor wie het interessant vindt: op 2 is een programma over pregnancybrain. Korte samenvatting/spoiler alert: het komt weer goed *O* zo twee jaar na de geboorte ( :') ) schijnt het deel van de hersenen waar het om gaat zelfs groter te zijn dan voor de zwangerschap. Het is niet kansloos, dames!!
pi_184865046
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:38 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Fijn, Bobby! *O*

Voor wie het interessant vindt: op 2 is een programma over pregnancybrain. Korte samenvatting/spoiler alert: het komt weer goed *O* zo twee jaar na de geboorte ( :') ) schijnt het deel van de hersenen waar het om gaat zelfs groter te zijn dan voor de zwangerschap. Het is niet kansloos, dames!!
Weet je zeker dat ze twee jaar zeiden? Ik wacht nog steeds :’(
pi_184867997
pregnancy brain komt misschien wel weer goed, maar tegen die tijd heb je zoveel slaaptekort dat je hersenen daardoor ook niet meer functioneren.... tenminste, zo ging het bij mij. Ik wacht na 5 jaar nog steeds tot het ooit weer goed komt (steeds weer zwanger worden helpt natuurlijk ook niet mee _O- )

Lieve Krijgertje en limone, heel veel succes met de laatste loodjes! Ieder moment kan het gebeuren, en net wanneer je denkt dat deze baby toch echt nooit meer er uit gaat komen, dan komt ie! (Of nog steeds niet :( )

Hier weer een wat positiever verhaal dan mijn laatste klaagbedes.
Man gaat vandaag met de aannemer praten om te kijken wat er mogelijk en niet mogelijk is met de bevalling, omdat we onder geen beding midden in de verbouwing willen zitten als deze baby geboren wordt. En dat hij zeker maanden zou moeten wachten voor hij weer terug mag komen na de bevalling. Ik hoop dat het allemaal voor die tijd gedaan kan worden. Maar anders hoef ik in ieder geval niet midden in de verbouwing mijn bevalbad op te zetten 8)7

Ook met schoonfamilie gaat het gelukkig wat beter. Man heeft een gesprek gehad met zijn moeder. We werden uitgenodigd voor een 'gezellig' weekendje weg met de hele familie. Na de rotvakantie met ze afgelopen kerst gaan we dat dus echt niet doen. Dat was dus wel een goede aanleiding voor man om even met zijn moeder te praten en gelukkig begreep ze uiteindelijk ook wel dat het weinig constructief is als er de hele tijd een stroom van kritiek is op hoe wij onze kinderen opvoeden. ( Het is niet alsof die van hun nu allemaal zo geweldig zijn opgedroogd o|O ). Ze wilde natuurlijk nog wel even uitleggen wat de dan allemaal verkeerd doen ( }:| ) , maar begreep ook wel dat het voor ons ook niet echt meer hoeft als het op deze manier door blijft gaan. Ik weet dat ze het doen met de beste bedoelingen, maar zij leven in zo'n klein wereldje: geboren en getogen in een heel klein dorpje, honderden kilometers van de dichtsbijzijnde grote stad vandaan. Amper ooit in het buitenland geweest en totaal nooit in contact geweest met mensen die anders denken of andere culturen. Dus ik met mijn Nederlandse invloed ("nee, wij slaan onze kinderen onder geen beding, en als iemand dat wel doet dan mogen ze nooit meer in de buurt van mijn kinderen komen"), kom dus echt heel vreemd over op hen. Ze denkt dan ook dat door onze 'zachte' aanpak onze kinderen totaal antisociaal en voor galg en rad op zullen groeien. Mijn man heeftuitgelegd dat het feit dat er in Nederland veel minder problemen zijn met drank, drugs, agressie en criminaliteit dan hier misschien toch een teken is dat het wel werkt....
Anyway, ik denk dat ze de boodschap wel begrepen heeft en minder vervelend zal doen en wat minder grenzen zal overschreiden. Dus ik hoop dat er wel een constructieve manier voorwaarts is.

Voor iedereen die heel erg moe is. Ik herken het! Ik vind het deze keer zo veel zwaarder fysiek dan de andere keren! Ik heb deze week een preventieve ziektedag opgenomen. Een dag thuis in pyjama. Dat leek mij beter dan dat ik straks midden op mn werk een keer instort. Dus ik heb lekker het babywiegje schoongemaakt en het eerste babywasje gedraaid en mijn nesteldrang gevoed, in combinatie met lekker netflixen op de bank. Het was een erg succesvolle dag moet ik zeggen: ik kan het iedereen aanraden!

Straks weer controle bij de vk. Ik laat even weten hoe het ging!
pi_184869552
Wat fijn dat de lucht weer wat geklaard is met je schoonfamilie, dodoria! Verstandig dat je een pyjamadag hebt opgenomen, dat had ik misschien ook moeten doen ergens in de afgelopen weken.

We waren gisteren bij een voorlichting van het ziekenhuis over bevallen, niets nieuws onder de zon. Bij de voorlichting over borstvoeding kreeg ik er weer helemaal zin in. Zo'n klein hummeltje weer op en aan mijn borst. Mijn man zat naast me, kneep in mijn hand en fluisterde dat hij er zo naar uitkijkt. O+

Aan het einde hadden we voorlichting over pijnbestrijding.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184869764
Dodoria, wow, goed dat er over gesproken is met je schoonfamilie, ik hoop dat het iets uitmaakt. :* Het klinkt nog wat moeizaam, als je al zolang 'vastgeroest' zit in geloofsovertuigingen en patronen, dan is het niet eenvoudig om flexibeler daarin te staan. Begrijpelijk dat je die gezellige weekendjes weg aan je neus voorbij laat gaan. ;)

Cho :* Continue begeleiding bij de bevalling kan heel erg veel verschil maken. Een doula zou een optie kunnen zijn, die weet ook veel van het baringsproces en kan jou/jullie helpen bij keuzes en grenzen aangeven bijvoorbeeld. Maar vooral er zijn voor jou gedurende de hele bevalling en ondersteunen waar jij dat nodig hebt. Ook als je een geplande keizersnede wilt omdat een andere situatie je (te)veel stress geeft. :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 7 februari 2019 @ 11:15:01 #187
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184871847
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 08:44 schreef Cholula het volgende:
Wat fijn dat de lucht weer wat geklaard is met je schoonfamilie, dodoria! Verstandig dat je een pyjamadag hebt opgenomen, dat had ik misschien ook moeten doen ergens in de afgelopen weken.

We waren gisteren bij een voorlichting van het ziekenhuis over bevallen, niets nieuws onder de zon. Bij de voorlichting over borstvoeding kreeg ik er weer helemaal zin in. Zo'n klein hummeltje weer op en aan mijn borst. Mijn man zat naast me, kneep in mijn hand en fluisterde dat hij er zo naar uitkijkt. O+

Aan het einde hadden we voorlichting over pijnbestrijding.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien helpt het je om positieve bevallingsverhalen te lezen? Ik vond dat n ieder geval erg fijn en kreeg na het lezen heel veel zin in de bevalling. Het gaf me ook echt vertrouwen dat mijn lijf het echt kan.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 7 februari 2019 @ 11:30:49 #188
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184872129
Ik zit overigens te twijfelen om van verloskundige te veranderen. Niet zo zeer dat ik ontevreden over ze ben, maar gisteren was een vriendin op bezoek die een paar maand geleden is bevallen en bij dezelfde praktijk zat. Haar bevalling is echt vreselijk verlopen. Ze heeft weinig begeleiding gehad omdat de verloskundige met drie bevallingen tegelijk bezig was en dus steeds weg moest naar een andere bevallende. Ik vond het vreemd te horen dat er dan geen andere verloskundige beschikbaar was binnen de praktijk. Ze zijn met z'n 6en ofzo maar nemen dus kennelijk te veel zwangeren tegelijk onder hun hoede.

Mijn vriendin moest naar het ziekenhuis omdat haar vliezen al 24 uur waren gebroken zonder weeën. De ervaren verloskundige had achteraf kunnen zien dat het maar zo weinig vruchtwater was dat ze nog best thuis had kunnen bevallen, maar de pas afgestudeerde die op dat moment dienst had durfde het niet aan mijn vriendin thuis te laten. De verloskundige bood toen aan om haar direct naar het ziekenhuis te brengen, omdat ze later die dag daar geen tijd meer voor hadden. In het ziekenhuis is de verloskundige ook niet gebleven, waardoor ze geen vertrouwde zorgverlener bij zich had. De artsen hebben toen van alles gedaan wat ze helemaal niet wilde en aan haar bevallingsplan is totaal geen aandacht meer besteed.

Ze ervaarde zelf dat de bevalling heel goed verliep toen ze nog thuis was en dat alles eigenlijk mis ging toen ze in het ziekenhuis kwam. Ze schoot in de stress en haar lijf wilde niet mee werken. Ze heeft staan schreeuwen tegen de artsen dat ze absoluut geen oxitocine toegediend wilde krijgen maar er werd eigenlijk niet naar haar geluisterd. Ze bleven herhalen dat het toch echt moest, waardoor ze er uiteindlijk maar in mee ging.

Ziekenhuispersoneel deed vast gewoon hun werk met de beste intenties, maar ik vind het wel kwalijk dat de verloskundige er gewoon niet bij was om haar te steunen en haar bevallingsplan te helpen communiceren, zodat ze zich in ieder geval zoveel mogelijk op haar gemak kon voelen en in staat zou worden gesteld om ook in het ziekenhuis op eigen kracht te kunnen bevallen.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 7 februari 2019 @ 11:39:01 #189
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_184872269
Oef dat klinkt echt als een horrorbevalling :X
Ik snap dat je nu twijfels hebt. Je zou de praktijk/verloskundigen kunnen opzoeken op zorgkaart.nl, daar staan vaak wat reviews op. Dat zou je kunnen helpen in je keuze te blijven of niet. Je moet je er wel goed bij voelen natuurlijk.

Ik zit zelf bij een praktijk met 4 verloskundigen, die werken in teams met z'n tweeën. Door de zwangerschap heen leer je ze allebei kennen zodat er altijd een bekende is bij je bevalling. En op het moment dat je bevalling begint gaan ze niet meer weg (ze zeggen dus niet: oh, je hebt nog maar 3 cm, we komen over een paar uur weer terug). Dat geeft mij wel vertrouwen dat zij er tijdens de bevalling ook echt zijn.

Cho,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Ceviche op 07-02-2019 12:55:41 ]
  donderdag 7 februari 2019 @ 11:58:20 #190
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184872661
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:49 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Weet je zeker dat ze twee jaar zeiden? Ik wacht nog steeds :’(
Haha, ja, dat zeiden ze echt! Maar misschien is het een gemiddelde? Zijn er gewoon hopeloze gevallen tussen? O+

Fijn dat het in elk geval uitgesproken is, Dodoria. Hopelijk zal de relatie nu iets soepeler worden.

Cho :* wat fijn dat Ela de foto's nog heeft! Wat een drama heb je met je laptop, zeg!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb weer een sticker bij de vk gekregen. Suiker is goed genoeg dus met een beetje opletten wat ik eet kan ik zo doorgaan. Baby is wel groot maar niet extreem. Volgende afspraak heb ik al verlof :o Dat gaat opeens snel, zeg!!
pi_184872818
Dank je wel, Ela. Ik denk dat ik ergens al wel een keuze heb gemaakt, maar het doet gewoon een beetje pijn dat ik zo weinig vertrouwen in de bevalling heb. Ik weet namelijk dat ik het daarna ontzettend goed doe met een baby. Afgezien van die keizersnede heb ik namelijk alles kunnen doen zoals ik het voor me zag.

Tijdens de vorige zwangerschap was ik ervan overtuigd dat mijn lijf het zou kunnen. Nu mis ik dat vertrouwen en ik denk niet dat dat gaat veranderen. Uiteindelijk is iedere keuze de juiste, als ik er zelf maar achter sta.

Wat betreft je verhaal over de verloskundige: ik zou je twijfels bespreken.
pi_184873209
Cho :* rot van die paniek. Ik vind ela’s woorden heel wijs (en mooi), en ik hoop dat je het vertrouwen nog een beetje terug kunt krijgen O+

Mellow, wat een naar verhaal van je vriendin. Snap dat je twijfelt. Haar ervaring klinkt vergelijkbaar met de mijne, ging prima met VK thuis en zelfs in het ziekenhuis, maar zodra overgedragen vond ik de begeleiding uitermate slecht en voelde ik me waanzinnig ongehoord. Het klinkt in het verhaal wel een beetje dat het voornamelijk aan het ziekenhuis lag en niet zo zeer aan de VK toch? Als het inderdaad zo druk is met andere bevallenden dan snap ik ook wel dat ze niet blijft op het moment dat je vriendin veilig is afgeleverd in het ziekenhuis, waar ze in principe in goede handen moet zijn. Of het thuis wel/niet gekund had is natuurlijk een judgement call en heb te weinig kennis om daar iets van te vinden. Maar klinkt imo meer dat het ziekenhuis verantwoordelijk was dan de VK praktijk en zou zelf daarom niet zo snel overstappen gok ik. Bij een andere praktijk kan het evengoed zo lopen denk ik dan.
  donderdag 7 februari 2019 @ 12:39:05 #193
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184873394
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:28 schreef krijgerrtje het volgende:
Cho :* rot van die paniek. Ik vind ela’s woorden heel wijs (en mooi), en ik hoop dat je het vertrouwen nog een beetje terug kunt krijgen O+

Mellow, wat een naar verhaal van je vriendin. Snap dat je twijfelt. Haar ervaring klinkt vergelijkbaar met de mijne, ging prima met VK thuis en zelfs in het ziekenhuis, maar zodra overgedragen vond ik de begeleiding uitermate slecht en voelde ik me waanzinnig ongehoord. Het klinkt in het verhaal wel een beetje dat het voornamelijk aan het ziekenhuis lag en niet zo zeer aan de VK toch? Als het inderdaad zo druk is met andere bevallenden dan snap ik ook wel dat ze niet blijft op het moment dat je vriendin veilig is afgeleverd in het ziekenhuis, waar ze in principe in goede handen moet zijn. Of het thuis wel/niet gekund had is natuurlijk een judgement call en heb te weinig kennis om daar iets van te vinden. Maar klinkt imo meer dat het ziekenhuis verantwoordelijk was dan de VK praktijk en zou zelf daarom niet zo snel overstappen gok ik. Bij een andere praktijk kan het evengoed zo lopen denk ik dan.
Maar het is toch vreemd dat één verloskundige met drie bevallingen tegelijk bezig is? Of ja, misschien is dat wel heel gebruikelijk. Ik heb geen idee ook.
Wellicht kan het niet anders, maar het zou toch niet moeten zo.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_184873881
Ik heb geen idee joh, als het echt zo druk was en er geen andere keus was.. :P weet van mijn praktijk dat ze inderdaad samenwerken met een andere praktijk in geval van nood, maar verder geen idee hoe of wat.

Denk dat je, als je inderdaad een VK wilt waar je een band mee hebt en die bij de hele bevalling is, je inderdaad moet zoeken naar een soort case load VK? Zoiets heeft Ela ook toch? Verder geen idee hoe of wat, ik weet alleen dat ze vaak heel snel vol zitten omdat ze inderdaad een max aantal zwangeren aannemen :P
pi_184873906
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:39 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Maar het is toch vreemd dat één verloskundige met drie bevallingen tegelijk bezig is? Of ja, misschien is dat wel heel gebruikelijk. Ik heb geen idee ook.
Wellicht kan het niet anders, maar het zou toch niet moeten zo.
Het ligt heel erg aan de omstandigheden; hoe ver die bevallingen zijn, hoe druk de backup is, hoe ver ze uit elkaar liggen, etc. Maar in principe zou ik het niet vreemd vinden. Bevallingen zijn nou eenmaal niet te plannen, soms heb je drie dagen niks en komen er dan dus drie tegelijk.
  donderdag 7 februari 2019 @ 13:12:34 #196
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184873992
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 13:07 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Het ligt heel erg aan de omstandigheden; hoe ver die bevallingen zijn, hoe druk de backup is, hoe ver ze uit elkaar liggen, etc. Maar in principe zou ik het niet vreemd vinden. Bevallingen zijn nou eenmaal niet te plannen, soms heb je drie dagen niks en komen er dan dus drie tegelijk.
tuurlijk is het niet te plannen, maar ze kunnen bijv. wel een max. aantal zwangeren begeleiden die in dezelfde maand ofzo zijn uitgerekend. Al snap ik ik ook wel dat het heel moeilijk is om dat te bepalen, want voor hetzelfde geld is iedereen vroeger of later dan verwacht.

Lastig wel.....

Ik ga het sowieso allemaal even proberen te overleggen, en kijken welke andere opties er nog zijn. Eigenlijk wil ik de bevalling nu al wel bespreken, maar dat gebeurt geloof ik pas in week 34 of zo.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_184874121
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 13:12 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

tuurlijk is het niet te plannen, maar ze kunnen bijv. wel een max. aantal zwangeren begeleiden die in dezelfde maand ofzo zijn uitgerekend. Al snap ik ik ook wel dat het heel moeilijk is om dat te bepalen, want voor hetzelfde geld is iedereen vroeger of later dan verwacht.

Lastig wel.....

Ik ga het sowieso allemaal even proberen te overleggen, en kijken welke andere opties er nog zijn. Eigenlijk wil ik de bevalling nu al wel bespreken, maar dat gebeurt geloof ik pas in week 34 of zo.
Mja, zelfs dan heb je geen garanties dat niet al die vrouwen op dezelfde avond gaan bevallen natuurlijk. :P ik zou gewoon even je zorgen aangeven en vragen hoe het zit met back-up en of ze er tijdens de hele bevalling bij zijn of wat er anders gebeurt. Als je het er niet mee eens bent kun je dan inderdaad nog op zoek naar een andere praktijk, na 34 weken wordt dat een stuk lastiger.
pi_184874186
Wat ik van m’n vorige bevalling weet is dat het me eigenlijk niet zoveel uit maakt wie er bij stond, als ze maar een beetje kundig waren en goed communiceerden. Maar ik ben sowieso niet iemand die zich snel ‘hecht’ aan mensen of überhaupt een mensen persoon. Ik heb ook alle VK’s gezien over de afgelopen maanden, maar er is niet één die eruit springt of bij wie ik me prettiger voel verder. Kan me indenken dat als je dat wel hebt, dat het dan fijn is dat je precies weet wie je naast je hebt staan tijdens de bevalling.
  donderdag 7 februari 2019 @ 13:33:31 #199
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_184874374
Mellow, als jij het belangrijk vindt dat je eigen verloskundige sowieso bij je blijft, ook in het geval van overdracht aan het ziekenhuis, én je vindt het belangrijk dat je verloskundige openstaat voor afwijken van het protocol, dan zou ik zeker verder kijken. Of in elk geval, bespreek dit eerst met je praktijk en als zij dit niet kunnen bieden, overweeg dan een overstap. Ik zou niet per se direct afgaan op 1 verhaal namelijk.
Ik ben onlangs overgestapt omdat ik ten aanzien van de bevalling niet op 1 lijn zat met de verloskundige praktijk. Ik moet mij wel veilig voelen als ik aan het bevallen ben.

Je kan trouwens prima al nu bespreken wat jouw wensen zijn tav de bevalling en hoe je dit allemaal voor je ziet. Dan weet je ook meteen of je op 1 lijn zit.

[ Bericht 12% gewijzigd door Mariposas op 07-02-2019 14:28:47 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_184874997
Ja, wat mari zegt dus! :)

Ik ben gestript *O* brengt weer een beetje hoop voor het weekend :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')