Klaproos, gefeliciteerd met jullie derde

Wat een prachtige baby

Krijgertje, het klinkt zwaar zo, deze laatste loodjes in combinatie met de verplichtingen die je hebt. Als je kleuter nog maar een paar maanden naar school gaat, is ze nog niet leerplichting? Kun je haar niet thuis houden af en toe? Ik weet alleen niet of je dat meer rust geeft. En als je gaat bevallen is het wellicht ook niet handig.
Is er anders geen groepsapp van de ouders van klasgenootjes van je dochter, waarin je kunt vragen of iemand het oké vindt om dochter mee te nemen na school en thuis af te leveren?
Leuk om jullie bevalervaringen te lezen! Ik vermoed ook dat ik de man liever niet te dichtbij heb tijdens het bevallen. Hij is altijd erg alert op hoe het met me gaat en dat zal helemaal het geval zijn als ik pijn heb. Nu heb ik net bedacht dat ik een gordijn wil om een hoek van de kamer af te sluiten. Dan kan daarachter het bevalbad en mag man aan de andere kant op de bank chillen/zenuwen. Heb ik iets meer de gelegenheid om me af te sluiten voor prikkels.
Maargoed, het blijft lastig om je voor te bereiden op iets waarvan je geen idee hebt hoe het zal verlopen. Misschien sta ik - met mijn bevalbad en gordijn - toch liever in het donker onder de douche

Of beval ik toch in het ziekenhuis.
Mijn verloskundige legde laatst uit dat ze een goede samenwerking hebben met het ziekenhuis. Dat betekent dat ze hoe dan ook bij mijn bevalling zal blijven, en daarbij ook een actieve rol zal hebben. Ondanks dat mijn bevalling in dat geval medisch zou zijn dus. Ik vind dat zo'n prettig idee