abonnement Unibet Coolblue
pi_184518483
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden en eten met 1-jarigen... voor zover dat mogelijk is :P

¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_184518830
Mooie foto's fleur en mini!

Rena, hier is het ook een stuk heftiger. Na de 1e gewone bevalling al, maar sinds de keizersnede lijkt het alsof ik nog een stuk erger ongesteld ben. Op dag 1 en 2 kan ik na 1,5 uur met de mega super maxi plus tampons al doorlekken, dus tegenwoordig zit ik aan de maandverband en tampons tegelijk :( Overigens werd het na de geboorte van m'n zoontje na een cyclus of drie weer redelijk normaal. Ik kijk het hier vanwege wisselende andere klachten nog even aan (soms nog een nabloeding als de gewone menstruatie al klaar is, hangt samen met de keizersnede), maar daarna ga ik richting huisarts voor overleg. Ik gok dat het een spiraaltje gaat worden, ondanks dat man ook al onder het mes gaat voor anti-conceptie en dat dus daarvoor niet nodig is.

Ik ben vandaag ook een dagje kind-vrij geweest en naar de informatieve meerlingendag geweest, met lezingen over verschillende aspecten qua opvoeding en opgroeien van een meerling, zoals taalontwikkeling, identiteitsontwikking en wel/niet samen in de klas. Taalontwikkeling was ook voor mijn eenling interessant, voor de geïnteresseerden zijn de sheets hiervan later terug te vinden op de website van de nvom. Maar ik heb aanlokkelijke verhalen gehoord over driftbuien die overgenomen worden door de ander en complimenten die standaard als anti-compliment worden opgevangen door de ander en dat je het wat dat betreft eigenlijk nooit goed kan doen :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_184519700
Haha bemoedigend FF :')
Ook opbeurende kanten van het meerlingschap gehoord en onthouden?

De beterschapswensen hebben geholpen. N sliep gister van 20:00 tot vanochtend 9:15 (wel 1x wakker hoor) :o
Daarna was ze weer topfit; zelfs een middagdutje kon er niet meer vanaf.

Oja carnaval! Wil ook wel een pakje voor N dit jaar maar niet te duur want ze heeft het mss maar 1x aan. Wel optocht kijken en mss eventjes naar de zaal.
Mooie foto fleur!!

En mini ook, wat was het ook een heerlijk weer om te wandelen vandaag. N heeft met papa een boswandeling gemaakt toen ik weg was.

Rena vervelend zeg. Hier is de menstruatie vergelijkbaar met voor de zwangerschap, niet herkenbaar dus. Werd alweer ongesteld toen N 10 weken was ondanks volledig bv }:|
Zou zeker even aan de bel trekken bij de huisarts als je het niet vertrouwd.
pi_184520193
Rena, wat ontzettend vervelend! Ik zou ook de huisarts voor overleg adviseren.
Hier is de menstruatie van hetzelfde niveau als voor de zwangerschap.

Fleur, mooie foto zo met die lucht!

Mini, wat is Günther toch om op te vreten!
Wat voor handschoentjes heeft ie aan? Simon wil er niks van weten, maar wellicht dezelfde soort van Günther wel...

Nolita, fijn dat het weer beter met N. gaat!

Hier vanmiddag een boswandeling gemaakt. Simon vond het helemaal leuk, lekker ingepakt in zijn skipak, dennenappels en takjes verzamelen. Hij riep op een gegeven moment "zoeken, zoeken". Dus wij vroegen wat ie dan zocht, antwoord was een beer.... :D :D O+

Nog een smeltmoment vanavond: ik kwam de woonkamer inlopen en Simon kwam op me af lopen, omarmde mijn benen en drukte zijn gezicht tegen mijn benen aan en vervolgens "lief, lief" O+ O+ *; O+ O+ Tranen in mijn ogen, wat is ie toch lief en leuk *;
pi_184520959
Ach tolstoi, je zou m toch opvreten gewoon. O+

Wij hadden vandaag bedacht dat omdat Dirk niet meer goed in de boodschappenkar wil blijven zitten, hij een keer zelf mocht lopen. Ik heb me slap gelachen. Hij vond het zo prachtig dat hij niet stil wilde staan. Hij ging dus met man alle rijen door terwijl ik de boodschapjes verzamelde en in zijn mandje deed. Schaterlachend en al. O+ Eenmaal bij de kassa het probleem: stilstaan en betalen en wagentje achterlaten. Man heeft hem getild over de parkeerplaats (altijd heel druk), maar Dirk heeft gehuild tot hij weer zelf mocht lopen, de arme schat. Wat moet het leven als dreumes toch moeilijk zijn soms.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_184520970
Hoeveel menstruaties heb je alweer gehad sinds de bevalling, rena? Ik herken de toegenomen heftigheid wel (ik verloor op een gegeven moment 150 ml per dag - gemiddeld verliezen vrouwen 30 tot 60 ml per volledige menstruatieperiode). Ik heb alleen wel het idee dat het de laatste paar keer wat minder aan het worden is (gelukkig ook wat korter, 2,5e week is niet tof).

Beterschap voor alle zieke kindjes! Bob is ook weer een snotfontein. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_184521581
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 20:22 schreef FlyingFish het volgende:
Mooie foto's fleur en mini!

Rena, hier is het ook een stuk heftiger. Na de 1e gewone bevalling al, maar sinds de keizersnede lijkt het alsof ik nog een stuk erger ongesteld ben. Op dag 1 en 2 kan ik na 1,5 uur met de mega super maxi plus tampons al doorlekken, dus tegenwoordig zit ik aan de maandverband en tampons tegelijk :( Overigens werd het na de geboorte van m'n zoontje na een cyclus of drie weer redelijk normaal. Ik kijk het hier vanwege wisselende andere klachten nog even aan (soms nog een nabloeding als de gewone menstruatie al klaar is, hangt samen met de keizersnede), maar daarna ga ik richting huisarts voor overleg. Ik gok dat het een spiraaltje gaat worden, ondanks dat man ook al onder het mes gaat voor anti-conceptie en dat dus daarvoor niet nodig is.
Het kan dus ook gerelateerd zijn aan de keizersnede? Tot noch toe lijkt het alleen de eerste dag heftiger te zijn, maar het is nu mijn 3e menstruatie sinds C er is en het lijkt nu wel elke 1e dag heftiger te worden qua bloedverlies. Ik heb gisteren maar even Kotex maansverandering gehaald omdat dat wat dikker is, ik gebruik verder geen tampons. Ik denk dat ik even kijk wat het de volgende cyclus doet en of het dan ook weer erger wordt of dat het ongeveer zo blijft. Ik wil verder liever geen (hormonale) anticonceptie.
quote:
Ik ben vandaag ook een dagje kind-vrij geweest en naar de informatieve meerlingendag geweest, met lezingen over verschillende aspecten qua opvoeding en opgroeien van een meerling, zoals taalontwikkeling, identiteitsontwikking en wel/niet samen in de klas. Taalontwikkeling was ook voor mijn eenling interessant, voor de geïnteresseerden zijn de sheets hiervan later terug te vinden op de website van de nvom. Maar ik heb aanlokkelijke verhalen gehoord over driftbuien die overgenomen worden door de ander en complimenten die standaard als anti-compliment worden opgevangen door de ander en dat je het wat dat betreft eigenlijk nooit goed kan doen :')
Dat klinkt best interessant eigenlijk! Ik zie het ook bij mijn neefjes (ook eeneiig), dat hun relatie met elkaar toch anders is dan met hun andere broertjes.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_184521641
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 21:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoeveel menstruaties heb je alweer gehad sinds de bevalling, rena? Ik herken de toegenomen heftigheid wel (ik verloor op een gegeven moment 150 ml per dag - gemiddeld verliezen vrouwen 30 tot 60 ml per volledige menstruatieperiode). Ik heb alleen wel het idee dat het de laatste paar keer wat minder aan het worden is (gelukkig ook wat korter, 2,5e week is niet tof).

Beterschap voor alle zieke kindjes! Bob is ook weer een snotfontein. :').
Dit is pas de 3e keer, ik denk dat ik het volgende maand nog een keer aankijk en dan aan de bel trek. Wel “fijn” om te lezen dat er meer zijn die het hebben. Cyclus is verder wel aardig regelmatig tot noch toe, voor mijn doen dan. 12 nov - 14 dec - 19 januari.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zondag 20 januari 2019 @ 22:38:44 #9
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_184522346
Hier was mijn menstruatie ook veel heftiger :( . Eerste menstruatie was toen Mie 6 maanden was. En sinds hij ongeveer een jaar is, is het opeens gelukkig weer veel minder én korter! *O*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_184523203
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 22:02 schreef rena het volgende:

[..]

Het kan dus ook gerelateerd zijn aan de keizersnede? Tot noch toe lijkt het alleen de eerste dag heftiger te zijn, maar het is nu mijn 3e menstruatie sinds C er is en het lijkt nu wel elke 1e dag heftiger te worden qua bloedverlies. Ik heb gisteren maar even Kotex maansverandering gehaald omdat dat wat dikker is, ik gebruik verder geen tampons. Ik denk dat ik even kijk wat het de volgende cyclus doet en of het dan ook weer erger wordt of dat het ongeveer zo blijft. Ik wil verder liever geen (hormonale) anticonceptie.

[..]

Dat klinkt best interessant eigenlijk! Ik zie het ook bij mijn neefjes (ook eeneiig), dat hun relatie met elkaar toch anders is dan met hun andere broertjes.
Ik heb een paar keer gehad dat ik nadat het een paar dagen weg was weer bruin bloed verloor en dat is gerelateerd aan de keizersnede waarschijnlijk, niet de hevigheid an sich. Ik zou nog even 1 a 2 cyclussen afwachten. Na mijn 1e bevalling werd het daarna weer normaal, dus hopelijk voor jou ook. Ik heb nu ook het idee dat het heeeel langzaam weer richting normaal gaat. Geen 8/9 dagen meer maar 6 (was 4, dus er is nog ruimte voor verbetering :P) en 1 hevige dag ipv 2. En ook het bruin verlies een paar dagen later lijkt ook minder te worden. Maar ik zit al in cyclus 6 of 7.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  maandag 21 januari 2019 @ 05:19:07 #11
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_184525494
Dat heb ik trouwens ook inderdaad, dat ik soms na een dag of 2 weer wat licht bloedverlies heb. Ik wist niet dat dat door de ks (15 jaar geleden) komt.

Ik lig nu al een uur wakker, maar mijn wekker gaat over een half uur, dus proberen te gaan slapen is ook niet handig meer :(
Zal blij zijn als die hele verhuisstress achter de rug is :'(
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_184525538
Mijn menstruatie begint nu te normaliseren. Hiervoor verloor ik echt heel veel meer bloed dan ik gewend was. Het is al ruim een jaar op gang
Nabloedingen heb ik heel mijn leven al af en toe. Gruwelijk irritant.
pi_184525661


Joehoe. Maansverduistering.
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 21 januari 2019 @ 06:18:49 #14
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_184525722
Dat voetje, mini! O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_184525747
Ahh! O+

Ik zag ‘m ook! Maar alleen omdat Casper zich om 05:30 helemaal onderpoept had :'). Edit: en net kwam de hele fles er weer uit. ;(

[ Bericht 9% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 21-01-2019 06:49:50 ]
pi_184532031
Ah mini, hij heeft er dus niks van meegekregen? :D

Beterschap voor Casper :*

Hier is het babyachtige er echt steeds meer af aan het gaan;

Inclusief gedrag, ik moet er af en toe echt aan wennen dat ze zo’n eigen willetje begint te krijgen, mijn dolle diva :o O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_184533039
Dat is echt een dreumes rena! Wat een schatje! O+
  maandag 21 januari 2019 @ 17:33:07 #18
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_184535753
Rena O+ Wat een tantetje al!

Morgen de grote verhuizing hier, dus Mie is vanmiddag met mijn schoonouders mee gegaan. Ik mis hem nu al :@
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_184546100
Dat kan ik me voorstellen ladys, succes vandaag!

Rena wat een mopje!

Mini ik moest wel even lachen om die slaaphouding. En herkenbaar zo dwars in jullie bed.

Fleur, hoe gaat het met Casper?
pi_184547615
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 14:34 schreef rena het volgende:

Hier is het babyachtige er echt steeds meer af aan het gaan;
[ afbeelding ]
Inclusief gedrag, ik moet er af en toe echt aan wennen dat ze zo’n eigen willetje begint te krijgen, mijn dolle diva :o O+
Wat een heerlijk snoetje heeft ze toch! *;
Let me see you stripped down to the bone
pi_184547648
Voor het eerst in wéken ging er weer eens een ontbijtje helemaal op hier! :o



Vast een energievoorraadje aan het aanleggen voor spelen in de sneeuw later vandaag :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_184548225
Heeft iemand tips waar ik iets kan lezen over slaaptraining? Kroketje maakt het de laatste paar weken erg bont en we zijn er wel klaar mee nu. Ze wordt 3 a 4x per nacht wakker en wil dan een fles melk. Als ze niet snel genoeg bediend wordt zet ze het op zo'n brullen dat iedereen wakker wordt }:|
Nu is ze nooit een fantastische doorslaper geweest maar deze drang naar flessen in de nacht is wel nieuw sinds een week of 4. Ik ben alleen nog maar moe overdag en dat helpt niet mee in het hebben van geduld oO<
pi_184549558
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:01 schreef Fazzoletti het volgende:
Heeft iemand tips waar ik iets kan lezen over slaaptraining? Kroketje maakt het de laatste paar weken erg bont en we zijn er wel klaar mee nu. Ze wordt 3 a 4x per nacht wakker en wil dan een fles melk. Als ze niet snel genoeg bediend wordt zet ze het op zo'n brullen dat iedereen wakker wordt }:|
Nu is ze nooit een fantastische doorslaper geweest maar deze drang naar flessen in de nacht is wel nieuw sinds een week of 4. Ik ben alleen nog maar moe overdag en dat helpt niet mee in het hebben van geduld oO<
Ik denk dan; Schakel een slaapcoach in als er weinig/geen resultaten zijn met zelf proberen. Kan je wel naar allerlei 'magische' methodes voor anderen doorsturen, maar dat gaat niet over jouw kind.

Sterkte, slaapgebrek is killing.


Mini, ik kan al 2 van de 4 items niet identificeren :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_184549817
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:26 schreef Messina het volgende:

[..]
Mini, ik kan al 2 van de 4 items niet identificeren :P
Witte druiven, waldkornbrood, omeletreepjes, gebakken kip. En een glaasje water. :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_184549835
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:42 schreef minilot het volgende:

[..]

Witte druiven, waldkornbrood, omeletreepjes, gebakken kip. En een glaasje water. :7
Yum! Ontbijt je zelf ook zo? :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_184549885
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:43 schreef Messina het volgende:

[..]

Yum! Ontbijt je zelf ook zo? :P
Yep, Günther krijgt standaard hetzelfde als ik, op hetzelfde moment.
Van die maïsboogjes uitgezonderd, die mag -ie zelf houden. *)

En mijn portie is uiteraard groter, zowel in totaal als de stukjes 8-)
Let me see you stripped down to the bone
pi_184549987
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:26 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik denk dan; Schakel een slaapcoach in als er weinig/geen resultaten zijn met zelf proberen. Kan je wel naar allerlei 'magische' methodes voor anderen doorsturen, maar dat gaat niet over jouw kind.

Sterkte, slaapgebrek is killing.

:?
Er is juist nog niets actief geprobeerd, dat is waarom ik op zoek ben naar informatie :)
pi_184550142
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:53 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

:?
Er is juist nog niets actief geprobeerd, dat is waarom ik op zoek ben naar informatie :)
Sorry, ging ervan uit dat je zelf ook wel een beetje had rondgekeken.
Verder blijf ik wel bij mijn eerste post, elk kind is anders dus kan ik roepen: Laten huilen heeft hier goed geholpen, maar of je dat wilt én het gewenst effect heeft... ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_184550279
Lijkt me heel lastig Fazz! Hoeveel melk krijg ze ‘s nachts?

Goed ontbijt mini! :Y)

Nolita hij heeft nog wel vieze diarreeluiers (ze zijn erg zuur dus misschien tandenleed?). Verder gelukkig niet meer overgegeven :)

En verder vind ik al deze ontwikkelingen zo leuk O+. Hij speelt met zichzelf kiekeboe met de tentflap van de tipitent en moet dan heel hard lachen :')/komt de hele dag met een ballon aan, die blaas ik dan op en geef ik hem dan terug en hij laat hem dan zachtjes leeglopen (en wederom moet ie daarom heel hard lachen :')). Ik merk dat ie elke dag meer linkjes begint te leggen en meer begint te snappen :).
pi_184550939
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:03 schreef Messina het volgende:

[..]

Sorry, ging ervan uit dat je zelf ook wel een beetje had rondgekeken.
Verder blijf ik wel bij mijn eerste post, elk kind is anders dus kan ik roepen: Laten huilen heeft hier goed geholpen, maar of je dat wilt én het gewenst effect heeft... ;)
Natuurlijk is elk kind anders. Dit forum is toch juist om ervaringen met elkaar te delen en dat is precies wat ik vraag :)

LBF, ze drinkt 3 a 4 flessen per nacht nu. Overdag meer drinken aanbieden heeft geen verandering gebracht. Daarom dat we nu toch iets met de nacht willen gaan doen. Ik was afgelopen week alleen met de kinderen en toen was het echt overleven, nu is de man weer thuis dus kunnen we het gezamelijk aanpakken.
pi_184550950
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:03 schreef Messina het volgende:

[..]

Sorry, ging ervan uit dat je zelf ook wel een beetje had rondgekeken.
Verder blijf ik wel bij mijn eerste post, elk kind is anders dus kan ik roepen: Laten huilen heeft hier goed geholpen, maar of je dat wilt én het gewenst effect heeft... ;)
Je kan toch juist van andermans technieken leren?
Van proberen kan je leren. :P
pi_184551219
Ik zit me te bedenken wat je zou kunnen doen, lastig probleem zo. Hier werken 2 dingen, ook de fles en tussen ons in leggen maar dat is max. 1x per nacht dus met vaker heb ik geen ervaring en daar heb je dus ook niks aan. Jullie hebben nog niks anders geprobeerd dus?
  dinsdag 22 januari 2019 @ 13:05:03 #33
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184551232
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:50 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Natuurlijk is elk kind anders. Dit forum is toch juist om ervaringen met elkaar te delen en dat is precies wat ik vraag :)

LBF, ze drinkt 3 a 4 flessen per nacht nu. Overdag meer drinken aanbieden heeft geen verandering gebracht. Daarom dat we nu toch iets met de nacht willen gaan doen. Ik was afgelopen week alleen met de kinderen en toen was het echt overleven, nu is de man weer thuis dus kunnen we het gezamelijk aanpakken.
Fazz ik heb ervaring met een slaapcoach en heb daar wel wat dingen van geleerd die volgens mij redelijk breed toepasbaar zijn. Ik heb er hier wel eens wat over geschreven. Als je wil stuur ik het apart naar je op.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_184551930
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:05 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Fazz ik heb ervaring met een slaapcoach en heb daar wel wat dingen van geleerd die volgens mij redelijk breed toepasbaar zijn. Ik heb er hier wel eens wat over geschreven. Als je wil stuur ik het apart naar je op.
Of in een notendop hier delen, voor wie er behoefte aan heeft en in het geval ik het beu raak dat Gunther me ook vaak drie keer per nacht binnenstebuiten slurpt. :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_184552008
Ik heb ook wel interesse Lemijn. Word best moe ook van de nachten hier. Nou is er telkens ook wel wat (oortjes vaak, nu weer om onduidelijke reden koorts), dus blijf telkens denken dat als hij weer 'gezond' is het beter moet gaan. En dat gaat het ook wel iets, maar ook niet denderend.
pi_184552547
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:05 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Fazz ik heb ervaring met een slaapcoach en heb daar wel wat dingen van geleerd die volgens mij redelijk breed toepasbaar zijn. Ik heb er hier wel eens wat over geschreven. Als je wil stuur ik het apart naar je op.
Graag Lemijn! Ik ben wel benieuwd :)

Het niet doorslapen is hier altijd al een ding geweest. Soms sliep ze een paar weken wel weer door en dan weer niet. Soit, we deden het er gewoon mee omdat het steeds van tijdelijke aard was. Nu zien we al een maand dat het eigenlijk steeds verslechterd; het mee veren houdt dan wel een beetje op. Dus als we met wat tips haar kunnen bewegen naar een fijner slaapritme voor iedereen dan zou dat fijn zijn. (Ze slaapt samen met haar broer op de kamer en brult hem ook geregeld wakker)
pi_184552885
Sneeuwpoptraining: klein beginnen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 22 januari 2019 @ 14:33:46 #38
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184552898
Oke, komt-ie.

Eerst een disclaimer: dit is wat ik heb onthouden uit een anderhalf uur durend gesprek, omdat het voor mij relevant was.

• bedenk wat je einddoel is, en begin daarmee. Dus geen tussenstappen maken, want dat is iedere keer weer wennen.
• nachtelijk drinken is op deze leeftijd altijd gewenning om weer in slaap te vallen, geen noodzaak.
• even huilen is niet zielig, het kan geen kwaad om te leren dat je soms je zin niet krijgt/ niet gelijk getroost wordt. dat mag ook boodschap zijn naar het kind: huilen mag. hoeft niet onderdrukt voor of weggenomen door ouder.
• bedenk een routine en houd je daaraan. Ook bij weinig tijd of ziekte.
• beter slapen is fijn voor jezelf en het kind. Het duurt vaak 2 weken voor een nieuwe gewoonte is ingesleten, dus houd vol.

SPOILER: Eigen verhaal in spoiler
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 56% gewijzigd door Lemijn op 24-01-2019 19:41:08 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_184553067
Ik lurk hier soms nog even O+ en las zodoende jouw verhaal Lemijn. Bedankt voor het delen, met een moeizame slaapgeschiedenis van net-peuter (nog steeds niet optimaal) en een nu moeizaam slapende baby, ben ik bang dat het bij Vlokje net zo lang gaat duren en wil ik het anders aan gaan pakken. Nu eerst nog de stap naar eigen ledikant, want ze slaapt bij ons in bed, maar als die stap is gezet ga ik de door jou beschreven aanpak proberen :) Fijn dat het voor jou zo goed heeft gewerkt!
pi_184553340
Dank voor het uitvoerige relaas, Lemijn! Voor ooit, misschien. :) En voor een hoop ouders hier vast nu al nuttig :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_184553384
Bedankt Lemijn! Hier kan ik zeker iets mee. Fijn dat het zo goed heeft geholpen voor jullie O+
pi_184553493
Middagvermaak: dingen die open en dicht kunnen! In alles een propje papier en een rozijntje. 8-)



Hier één rozijn ver:


Inmiddels zit -ie met de mand op zijn hoofd scheten te laten. :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_184553617
Dankje Lemijn! Je zei laatst al zoiets en dit begon je toen je zoontje 14 maanden was toch?
Z. is nu 13 maanden en ook zij wordt elke paar uur wakker ‘s nachts en na een paar slokken bv slaapt ze weer rustig door.
In slaap komen zonder borst lukt niet dus ik kruip er steeds weer uit.
Van de week geprobeerd op jouw methode en dat was flink huilen/schreeuwen (dus steeds na minuut of 5 terug) tot we in totaal een half uur verder waren. Toen de borst er weer ingedaan. :')
Die gaat ook niet liggen om te proberen. Dat is en blijft protest.
Ik hoop nog steeds dat ze er overheen groeit en op een dag groot genoeg is om ‘nee, geen borst’ te begrijpen.
Maar zij heeft ook nog geen nacht doorgeslapen.

Nu moet ik eerlijk zeggen: ik ben overdag niet eens zo moe. Maar ik slaap na de bv zelf ook gelijk weer. Het is vooral het feit dat je steeds je warme bed uit gaat en je onderbroken wordt tijdens een leuke droom, dat irritant is.
Om nog maar te zwijgen hoe het in godsnaam moet als ik een keer ‘s avonds/‘s nachts er niet ben.

Maar ik hoop op een dag dat jouw manier, waar ik mij prima in kan vinden, voor ons ook gaat werken.
:)

Btw, dat je zelf nu minder makkelijk in slaap komt, kan ook omdat je normaal een natuurlijk slaapmiddel hebt als je bv geeft. Toch?
pi_184554362
Fazz van mij geen tips. Succes met hoe je het gaat doen. :*

O+ voor jullie foto's weer.

:* voor kindjes die nog ziek zijn.

Banaan heeft nog nooit een nacht door geslapen. Sporadisch hebben we eens een betere nacht, dus het kan wel, onder optimale omstandigheden.
Ik kan zelf absoluut niet tegen het laten huilen, dat vind ik veel zwaarder dan zelf even wakker worden, of overdag/'s avonds even heen en weer om te troosten met borst.

Gisteren begon ik met nieuw vrijwilligerswerk, huiswerkbegeleiding geven. Best voldoenend eigenlijk. En ik mocht eindelijk mijn taalnazi loslaten. :D Wel gek om niet bij Banaan te zijn en mijn man moest ook even wennen.

Hij heeft het gillen ontdekt, wat een volume! Wauw. Had niet gehoeven.

De sneeuw vindt hij fantastisch, vooral van achter glas. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_184554442
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:09 schreef vencodark het volgende:
Dankje Lemijn! Je zei laatst al zoiets en dit begon je toen je zoontje 14 maanden was toch?
Z. is nu 13 maanden en ook zij wordt elke paar uur wakker ‘s nachts en na een paar slokken bv slaapt ze weer rustig door.
In slaap komen zonder borst lukt niet dus ik kruip er steeds weer uit.
Van de week geprobeerd op jouw methode en dat was flink huilen/schreeuwen (dus steeds na minuut of 5 terug) tot we in totaal een half uur verder waren. Toen de borst er weer ingedaan. :')
Die gaat ook niet liggen om te proberen. Dat is en blijft protest.
Ik hoop nog steeds dat ze er overheen groeit en op een dag groot genoeg is om ‘nee, geen borst’ te begrijpen.
Maar zij heeft ook nog geen nacht doorgeslapen.

Nu moet ik eerlijk zeggen: ik ben overdag niet eens zo moe. Maar ik slaap na de bv zelf ook gelijk weer. Het is vooral het feit dat je steeds je warme bed uit gaat en je onderbroken wordt tijdens een leuke droom, dat irritant is.
Om nog maar te zwijgen hoe het in godsnaam moet als ik een keer ‘s avonds/‘s nachts er niet ben.

Maar ik hoop op een dag dat jouw manier, waar ik mij prima in kan vinden, voor ons ook gaat werken.
:)

Btw, dat je zelf nu minder makkelijk in slaap komt, kan ook omdat je normaal een natuurlijk slaapmiddel hebt als je bv geeft. Toch?
Wij hebben het met T ook ongeveer zo gedaan als Lemijn, ook zo rond dezelfde leeftijd. Daar heeft geholpen dat de duutser eruit ging om hem te troosten, en ik niet. A was de duutser veel stad vaster, ik zou veel sneller opgeven. B heeft de duutser geen borsten. Ik geloof echt dat beide key waren. Bij ons waren het 2 hele moeilijke nachten, en 1 een beetje moeilijke nacht, en toen was het klaar. Sindsdien slaapt hij eigenlijk heel erg goed.
pi_184555349
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:51 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Wij hebben het met T ook ongeveer zo gedaan als Lemijn, ook zo rond dezelfde leeftijd. Daar heeft geholpen dat de duutser eruit ging om hem te troosten, en ik niet. A was de duutser veel stad vaster, ik zou veel sneller opgeven. B heeft de duutser geen borsten. Ik geloof echt dat beide key waren. Bij ons waren het 2 hele moeilijke nachten, en 1 een beetje moeilijke nacht, en toen was het klaar. Sindsdien slaapt hij eigenlijk heel erg goed.
Ik ga ook deze post even onthouden. :)
Hoe gaat het slapen met je baby trouwens?
pi_184555780
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 16:43 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik ga ook deze post even onthouden. :)
Hoe gaat het slapen met je baby trouwens?
De laatste dagen een stuk beter met maar 2 nachtvoedingen tussen 19 en 7! :o
pi_184555809
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 17:10 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

De laatste dagen een stuk beter met maar 2 nachtvoedingen tussen 19 en 7! :o
Jeuj. *O*
pi_184556508
Jagar, wat klinkt dat goed! *O* Hopelijk in stijgende lijn omhoog!

Gunther in de sneeuw O+

PKM, wat leuk dat je die huiswerkbegeleiding gaat doen, lijkt me inderdaad ook heerlijk om mensen te verbeteren :@ En herkenbaar van het gillen _O-

Fleur, Casper klinkt wel als een karaktertje hoor, geweldig :D En leuk he deze fase? Ik zeg het wel eens tegen manlief dat het zo leuk is om te zien hoe ze steeds meer mens worden.

C is een middagje bij mijn schoonouders, ik mocht voor deel 2 van de verstandskiezen en heb een paar uur alleen thuis doorgebracht om bij te komen, was wel fijn zo zonder mijn dreumes :@
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_184557268
Is ook fijn rena! Hoe is net gegaan daar?

Ik ga m ook onthouden Lemijn. Fijn dat het voor jullie zo goed werkt :)

Günther! :D

Wij slaan de club van tafelmanieren nog even over _O- hij heeft mijn lepel gejat, hij heeft normaal kleiner bestek

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 22-01-2019 18:36:04 ]
pi_184557664
Fazz, hier ging het slapen ook een hele tijd ruk en niks leek te helpen. Onze laatste strohalm was een peuterbedje (want waarom niet?) en sindsdien slaapt madame door. :') Voelt nog steeds als een lucky shot, maar halleluja.

Nog 1 week voor ze een peuter is. :o Maar zo'n grote verandering zal dat niet zijn, want zo gedraagt ze zich al bijna een jaar. :')
  dinsdag 22 januari 2019 @ 19:15:25 #52
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184558201
Bijna 2 Selvaria, stop de tijd! Wat is de nieuwste peuterskill van je bijnapeuter?

Fantastisch filmpje, Fleur. Soms laat ik dat soort chaos ook maar gebeuren. Ik stroop alleen altijd de mouwen op want Jacob heeft niet genoeg truien voor elke dag een schone :Y) .

Rena, was deel 2 ook gelijk het laatste deel? Fijn dat ze eruit zijn. En op de foto die je laatst postte lijkt ze opeens een heel stuk groter zeg :o . Mooi kind.

Mini, pas toen ik voor de 3e keer langs die foto scrolde zag ik de sneeuwpoppen. |:( . Bij ons was sneeuwpoptraining zonder sneeuwpop en met duploauto. Voorzichtig opbouwen leek me verstandig.
En herkenbaar dat mandje met dingen-die-open-en-dicht-kunnen. Dat is hier ook lang favoriet geweest maar nu wordt het eigenlijk zelden meer aangeraakt.

PKM, huiswerkbegeleiding klinkt tof! En dat je het goed volhoudt met wakker worden 's nachts ook.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lemijn op 22-01-2019 19:31:04 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_184558589
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 19:15 schreef Lemijn het volgende:
Bijna 2 Selvaria, stop de tijd! Wat is de nieuwste peuterskill van je bijnapeuter?
Legpuzzels van 24 stukjes. _O-

Verder brabbelt ze er lekker op los (alleen losse woordjes nog), wil ze álles zelf doen en kan ik me niet voorstellen dat er op deze aardbol een nog grotere dramaqueen bestaat. :+
  dinsdag 22 januari 2019 @ 19:37:58 #54
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184558620
SPOILER: leeg
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ellie, het argument dat er steeds wat is heb ik ook heel lang gehad om het niet aan te willen/durven pakken. En ik vreesde voor de eerste keer dat er daarna weer wat zou zijn. Ik merk flinke tandpijn nu aan vroeg wakker worden en moeilijk slapen overdag, en soms met een keer wakker worden 's nachts. Maar dan is een aai en een kus van mij toch genoeg om weer te slapen. Wonderlijk maar waar.

Fazz, lastig dat kamer delen erbij. Slaapt broer makkelijk verder als het weer stil is?

Venco, ik denk dat hij iets van 16 maanden was toen. Wat lastig dat je 's avonds niet goed weg kan. Dat lukt hier gelukkig al heel lang prima. Sterker nog, vertrouwde mensen kregen hem al heel lang beter in slaap dan ik. Dat verschil is nu weg. En ja, ik geef de schuld ook graag aan de oxytocine qua zelf doorslapen.

Nou, dat was wel weer genoeg denk ik oO< . Ik realiseer me goed dat dit helemaal geen heilige graal is hoor, en dat het niet bij iedereen zo hoeft uit te pakken. Het momentum was hier goed en de slaapvaardigheden waren bij Jacob ook best aanwezig, ik heb gewoon mazzel dat het nu zo goed gaat. Om dat te vieren sloeg Jacob vanmiddag zijn middagslaap over. Maakt me gelijk weer nederig :s) .

[ Bericht 39% gewijzigd door Lemijn op 24-01-2019 19:39:31 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_184558977
Haha Fleur! _O- Wat een snelheid, daar kan Banaan heel wat van leren.

Rena ik vind het ook een mooie tijd. Leuk om te zien hoe hij ontwikkelt en soms zie ik hem echt nadenken over het een of ander. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door PKM op 22-01-2019 21:59:26 (Linkjes gefixt) ]
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_184559367
Lemijn ik vind het knap dat je het gedaan hebt hoor. Juist omdat je er in het begin zo anders in stond qua niet laten huilen. Als je het zelf niet meer trekt dan moet je ook iets proberen he. :)

Wat bij ons wel meetelt is dat hij geen volledige voedingen wil buiten bed. Ik bied het wel aan maar dan wil hij alleen maar kleine slokjes en gaat dan weer. Als ik hem niet in slaap zou voeden dan zouden de voedingsmomenten denk ik heel snel afnemen en ik wil toch wel die twee jaar halen.

Dat hij niet doorslaapt neem ik dus maar voor lief, tegenover langer borstvoeding geven. Als hij twee wordt of toch stopt met nachtvoedingen wil ik wel een peuterbedje proberen en zachte dwang. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_184559508
Fazzoletti, wij zijn vorige maand gestopt met nachtflessen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184560044
Interessant om alle slaapissues en oplossingen te lezen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik jammer vind is dat ze dus regelmatig huilend/jammerend in slaapt valt. (Vandaag gaf ze geen kik, maar supermoe). Maar dat ze dus ook altijd huilend wakker wordt, meteen op volle sterkte.
Toen ze 4 maanden was heeft ze even gebrabbeld bij wakker worden, zo leuk! Maar dat was echt maar even. Wanneer wordt dat anders? Ik probeer haar nu vaker te zeggen dat ze papa en mama mag roepen als ze wakker wordt, maar dat komt natuurlijk niet in haar op als ze wakker wordt :+

Boh selvaria alweer bijna 2!! Het 2de jaar lijkt nog wel sneller te gaan dan het eerste jaar vind ik. :o De mijne is dat over 7,5 maand ook al!

En sneeuw daar moet ze niks van hebben. In december begon ze te brullen zo gauw we haar neerzetten zodat ze zelf kon lopen en zojuist met ophalen ook weer. Maar ze was ook heel moe dus dan zou ik daar ook geen zin in hebben.
Toch denk ik dat we haar ook nog geen plezier hadden gedaan met een slee ofzo, helaas. Misschien morgen op de opvang met andere kindjes samen.
pi_184561368
Interessant om jullie slaapissues en oplossingen te lezen, het zet me wel aan het denken. Het is hier niet ideaal maar ook zeker niet problematisch maar ik kies wel altijd de makkelijkste weg. Eigenlijk ‘s nachts hetzelfde als bij jou Nolita. (maar 70% v/d tijd is dat tussen 05:00-06:00, fles erin en dan slaapt hij meteen tussen ons in verder).

Inslapen ‘s avonds is ook geen probleem, even huilen in eigen bed (meestal max. 2 minuten) en hij is vertrokken. Soms knuffelen we in ons bed, valt hij in slaap en leg ik hem dan weg als ik daar zelf aan toe ben :+. Inslapen en dutjes overdag is weer een heel ander verhaal. Het is sowieso maar 1 dutje van 30-45 minuten en gisteren helemaal niet, hij weigert het gewoon ;(. Voor dat ene dutje doe ik dan soms 3 pogingen van weet ik veel hoelang voor hij in slaap valt.

Ja die mouwen kwam ik bij het handen schoonmaken ook achter Lemijn. :P Hier is elke dag een schone trui (en broek en dan ook maar gelijk romper) wel nodig :').

Ik kan je foto’s niet zien pkm ;(

[ Bericht 3% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 22-01-2019 21:55:11 ]
pi_184561646
Fazz, slaapproblemen zijn echt kiling :*
Ik heb niet echt tips, we hebben met Simon zelf ook veel slaapproblemen gehad. In die tijd kreeg ik van iemand van het forum de tip voor dit boek:
https://www.bol.com/nl/p/(...)AYg.1.2.ProductTitle

Dat heb ik toen gekocht en uiteindelijk heb ik maar 10 bladzijdes gelezen, want te druk en vooral véééél te moe om te lezen :')
Of het boek wat is, kan ik je dus niet zeggen.

Uiteindelijk ging Simon hier gewoon opeens vanuit het niets beter slapen en zelfs doorslapen, nu na een paar maanden nog steeds. OK, het 's avonds inslapen gaat in 98% van de gevallen nog met de borst, daar moeten we ooit aan gaan werken, maar voor nu vind ik het wel even prima zo, als ie daarna de rest van de avond/nacht wel gewoon slaapt.

Ook het slapen overdag gaat beter. Waar we eerst er steeds bij moesten blijven zitten tot Simon sliep, kunnen we hem nu gewoon in bed leggen en weglopen. Hij gaat dan nog wel even zijn bed doorstuiteren, maar meestal valt ie binnen 15 minuten wel in slaap.
En als we nu eens denken er bij te blijven moeten zitten, dan maakt Simon wel duidelijk dat dat niet nodig is door gewoon "papa/mama weg" te zeggen :)
Ik hoop dat we ook langzaam 's avonds die kant opgaan.

Ik slaap zelf nog niet echt beter. Enerzijds omdat ik er nu iets te vaak te laat inga, anderzijds omdat ik vaak nog 's nachts wakker word en dan moeilijk weer in slaap val.

Interessant te lezen over de slaapissues en mogelijke oplossingen / coping skills van anderen!
pi_184561864
Lemijn, echt fijn dat het slapen zoveel beter gaat!

Selv, alweer bijna een peuter :o :o

Rena, hoe gaat het nu, niet teveel last hoop ik?

Verder leuke foto's gezien O+

Simon heeft me weer eens verbaasd: ik was wat met hem aan knuffelen en kusjes aan het geven. Ik zei tegen hem "moppie van me". Zegt ie daarna "moppie van mama" :o Dat vind ik zo knap, dat ie dat dan snapt en mama van me maakt O+
  dinsdag 22 januari 2019 @ 23:05:24 #62
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_184563213
Mijn nichtje Doukje kan lopen *O* toch nog krakkemakkig hehe. Ze is 1 sinds 29 december.

Zo schattig om te zien.

(Ik heb zelf geen kids)

Het baby is er af denk ik.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_184563254
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 19:36 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Legpuzzels van 24 stukjes. _O-

Verder brabbelt ze er lekker op los (alleen losse woordjes nog), wil ze álles zelf doen en kan ik me niet voorstellen dat er op deze aardbol een nog grotere dramaqueen bestaat. :+
O kon dat ook op die leeftijd al, maar de meiden snappen nog weinig van puzzels, en als ze het proberen komt O ze snel 'helpen'. Ik vermoed dat Lala het wel zou moeten kunnen (4 stukjes dan, geen 24 :D) maar ze mag gewoon niet rustig oefenen. Heeft N niet hetzelfde richting L?

Qua woordjes, Lala was vanmorgen als eerste wakker en beneden, en toen ik daarna Em haalde werd er enthousiast gezwaaid en "zus" geroepen. En ze denken nu allebei dat ze 'Em' heten :')

Met slapen doen we maar wat, en zo gaat het ook. De ene nacht goed, de andere bagger. En dan weer een paar dagen redelijk. Toevallig vannacht voor het eerst in een week of drie weer een nachtfles gehad, meestal slapen ze tegenwoordig zelf weer in (maar wel na een paar keer proberen met tussenpozen van 5 a 10 minuten waardoor we alsnog een uur wakker liggen. Maar wel in een warm bed tenminste)

En allemaal even duimen dat de sneeuw blijft liggen en morgen nog van goede kwaliteit is, dan kunnen de meiden wellicht toch een keer de skipakken met naam die ze in 2017 van de Sint hebben gekregen aan!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_184566279
FF, voor die skipakken gaan we natuurlijk graag even flink duimen.
Hier ligt er nog genoeg sneeuw, maar daar heb je niets aan :P

Ik doe Simon trouwens ook gewoon zijn skipak aan als het erg koud is buiten. Hij wil hem soms wel graag aan als het qua temperatuur niet nodig is.

Simon krijgen we maar niet van het gooien af..... hij heeft inmiddels al 2 van die speciale kinderbordjes kapot weten te gooien en gister had ie tomaatjes gegeten en gingen samen met het bord allemaal tomatenpitjes door de keuken }:| }:|

Zit nu te ontbijten, terwijl ik Simon door de babyfoon hoor praten O+
pi_184567382
Toast&bonen-ontbijt!

Doperwtjes en witte bonen zijn momenteel de enige groenten die bij Günther consequent goed naar binnen gaan, dus ach.. 8-)



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog een halve banaan erachteraan en klaar is kees.

Verder, wederom herkenbaarheid @ PKM. Overdag drinkt Günther haast niks meer bij me en bij me in bed juist wel en ik hecht ook nogal aan het in stand houden van de borstvoeding :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_184567439
In de categorie monkey see monkey do :D thuis werken. Hij spotte mn werklaptop, wilde "sittuh" op de grote stoel en toen ging ie aan de slag _O-



[ Bericht 31% gewijzigd door littledrummergirl op 23-01-2019 09:37:08 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_184567596
Oh Lemijn, je verhaal in de spoiler vind ik zo herkenbaar. Over dat lijdzaam ondergaan, en dat je het hem niet wilt afnemen omdat hij je overdag al vaak niet ziet. Dat ben ik ook, helemaal. Best confronterend ook, want ik moet toevoegen dat het mijn functioneren ook wel echt beinvloed. Daarnaast heb ik al een paar weken een heel vervelende infectie aan mijn luchtwegen, ik hoest me een ongeluk, en ben daardoor extra moe. Toch stel ik mezelf niet voorop en laat ik IJsje mijn nachtrust doorbreken. Hoe meer je erover nadenken, afstand neemt, hoe meer ik zie hoe gek dat eigenlijk is, hoe ondermijnend voor mezelf. En wat hier erg speelt, is dat IJsje zoveel last van doorkomende tanden/kiezen heeft. Afgelopen week weer twee keer bloedvlekken in z'n laken ervan, huilend naar z'n mondje grijpen. Dat werkt ook allemaal niet bevorderlijk in het daadkrachtig aanpakken van de slaap. :{ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_184567720
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 20:16 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Lemijn ik vind het knap dat je het gedaan hebt hoor. Juist omdat je er in het begin zo anders in stond qua niet laten huilen. Als je het zelf niet meer trekt dan moet je ook iets proberen he. :)

Wat bij ons wel meetelt is dat hij geen volledige voedingen wil buiten bed. Ik bied het wel aan maar dan wil hij alleen maar kleine slokjes en gaat dan weer. Als ik hem niet in slaap zou voeden dan zouden de voedingsmomenten denk ik heel snel afnemen en ik wil toch wel die twee jaar halen.

Dat hij niet doorslaapt neem ik dus maar voor lief, tegenover langer borstvoeding geven. Als hij twee wordt of toch stopt met nachtvoedingen wil ik wel een peuterbedje proberen en zachte dwang. :)
Maar als een kind ruim een jaar oud is wat is dan nog een 'volledige' voeding? Ze halen hun voeding op een gegeven moment toch uit echte maaltijden. IJsje zeker, want dat is een grote eter, en hij drinkt ook veel water overdag.

Mijn kinderen gingen allebei op een gegeven moment overdag kort drinken (en op mijn initiatief ook minder vaak), maar dat heeft nooit geleid tot het stoppen van de borstvoeding, ook niet bij 's nachts doorslapen. (Was het maar waar, zou ik bijna zeggen, want mijn oudste was er zo verzot op dat ik het haar met vier jaar met veel moeite pas heb kunnen afleren. Ik geef nu al vijf jaar ononderbroken borstvoeding :o .)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_184568129
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 09:45 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Maar als een kind ruim een jaar oud is wat is dan nog een 'volledige' voeding? Ze halen hun voeding op een gegeven moment toch uit echte maaltijden. IJsje zeker, want dat is een grote eter, en hij drinkt ook veel water overdag.

Mijn kinderen gingen allebei op een gegeven moment overdag kort drinken (en op mijn initiatief ook minder vaak), maar dat heeft nooit geleid tot het stoppen van de borstvoeding, ook niet bij 's nachts doorslapen. (Was het maar waar, zou ik bijna zeggen, want mijn oudste was er zo verzot op dat ik het haar met vier jaar met veel moeite pas heb kunnen afleren. Ik geef nu al vijf jaar ononderbroken borstvoeding :o .)
Buiten bed komt hij echt alleen voor een slokje. Hap, los, hap, los en gaat wat anders doen. Heel anders dan als hij in slaap moet vallen, dan drinkt hij zo nog tien minuten. Zo is het al sinds hij drie maanden oud werd, hij heeft gewoon niet zoveel interesse in melk als hij ook kan spelen.

Vast voedsel gaat er niet heel enthousiast in, water ook niet. Ik ga niet steeds ontbloot lopen zodat hij een slokje kan halen, dan heb ik liever nachtvoedingen.

Ik snap wel dat het voor jou gek lijkt, maar ik kan me ook totaal niets voorstellen bij een borstverslaafde. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_184568647
Nee, het lijkt me niet gek, ik vroeg me alleen af in hoeverre het erg is voor je borstvoeding als een dreumes overdag maar kort wil drinken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_184568732
Franny, koters van één jaar oud hebben nog wel een aanzienlijke zuivelbehoefte en voor ons persoonlijk vind ik het onzin om dat in te vullen met koeienmelk terwijl ik zelf melk maak die Günther erg graag lust! :)
Maar ieder z'n ding hoor ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_184568744
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 09:30 schreef littledrummergirl het volgende:
In de categorie monkey see monkey do :D thuis werken. Hij spotte mn werklaptop, wilde "sittuh" op de grote stoel en toen ging ie aan de slag _O-

:D O+ !
Let me see you stripped down to the bone
pi_184568801
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:28 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

Wij slaan de club van tafelmanieren nog even over _O- hij heeft mijn lepel gejat, hij heeft normaal kleiner bestek

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat tempo! :D _O_ En wat een schatje is het toch! O+

Hier wordt alles steevast tussen duim en wijsvinger vastgepakt, dus yoghurt of iets dergelijks met de hand eten kost anderhalf jaar. 8)7
Let me see you stripped down to the bone
pi_184568838
Het was inderdaad het laatste deel van de verstandskiezen *O* Heb vannacht goed kunnen slapen (sorry mensen met de slechte slapers :@ ) en voel me best fit, het is een beetje trekkerig maar de pijn valt me weer 100% mee. Vandaag aan het werk dus kan wel meer rust pakken dan met C om me heen soms :+

Casper lekker aan het knoeien :9

Selvaria, alweer bijna een peuter joh :o ? Dat dramaqueen gedrag is hier ook al aan de orde, ze heeft de stervende zwaan tot in de puntjes geperfectioneerd hier _O-

Banaan in de sneeuw O+ en wat een leuk sneeuwpak heeft hij aan zeg! Hij stapt al behoorlijk stevig :)

Heftig om over jullie slaapproblematiek te lezen zeg, hopelijk gauw betere tijden voor de nachtbrakers :*

Oh die kleine kapitein, ik vind zijn expressieve gezichtje nog steeds prachtig O+ Hij vindt de laptop machtig interessant zo te zien :D
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_184568906
Oh en luitjes, vandaag beginnen de Nationale Voorleesdagen!
In de plaatselijke bieb hier vanmiddag voorleesevenement voor baby's tot peuters. ^O^
Jullie bibliotheken ook zulks de komende dagen?
Let me see you stripped down to the bone
pi_184569254
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 10:59 schreef minilot het volgende:
Oh en luitjes, vandaag beginnen de Nationale Voorleesdagen!
In de plaatselijke bieb hier vanmiddag voorleesevenement voor baby's tot peuters. ^O^
Jullie bibliotheken ook zulks de komende dagen?
Goed dat je het zegt, ik moet nog steeds dat koffertje gaan halen voor C :o We hebben overigens al een halve bibliotheek thuis :@
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_184569553
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 10:59 schreef minilot het volgende:
Oh en luitjes, vandaag beginnen de Nationale Voorleesdagen!
In de plaatselijke bieb hier vanmiddag voorleesevenement voor baby's tot peuters. ^O^
Jullie bibliotheken ook zulks de komende dagen?
heb voor n beweeg en muziek voorleeshappening kaartjes gereserveerd maar het is flink n stukkie rijden vanaf hier en nogal ijzig -O- denk dat ik liever niet de auto pak als t niet nodig is
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_184569587
quote:
14s.gif Op woensdag 23 januari 2019 11:21 schreef rena het volgende:

[..]

Goed dat je het zegt, ik moet nog steeds dat koffertje gaan halen voor C :o We hebben overigens al een halve bibliotheek thuis :@
Heh, hier ook al een boel eigen boeken :Y Maar ook daarvoor is Günthers bieblidmaatschap nuttig! Onze dorpsbieb heeft op zich maar een klein assortiment, maar je kunt zijn beetje alles kostenloos bestellen. Zodra ik nieuwsgierig ben naar een boek bestel en leen ik het eerst via de bieb en als het een succes blijkt kopen we het voor onszelf :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_184569610
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 11:38 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

heb voor n beweeg en muziek voorleeshappening kaartjes gereserveerd maar het is flink n stukkie rijden vanaf hier en nogal ijzig -O- denk dat ik liever niet de auto pak als t niet nodig is
Ah ja, balen! De bibliotheek hier zit halverwege de looproute van huis naar supermarkt, dus juist vaak uitvalsbasis om op te warmen of te schuilen voor neerslag. *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_184569682
In de centrale bieb hier in 010 is zon zitkuil met boekjes, gaan wij ook vaak even spelen :Y ze hebben ook eens per maand "slimme baby's" maar das op mn werkdag -O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_184569988
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 10:50 schreef minilot het volgende:
Franny, koters van één jaar oud hebben nog wel een aanzienlijke zuivelbehoefte en voor ons persoonlijk vind ik het onzin om dat in te vullen met koeienmelk terwijl ik zelf melk maak die Günther erg graag lust! :)
Maar ieder z'n ding hoor ^O^
Ik wilde alleen even aangeven dat weinig of kort drinken niet perse funest is voor je bv. Ik vind het verder bij een goed etende dreumes ook lastig om over bv te spreken als 'voedingen'. Ik zie het dan meer als extra. Maar zo sta ik erin inderdaad.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_184570043
quote:
2s.gif Op woensdag 23 januari 2019 12:01 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik wilde alleen even aangeven dat weinig of kort drinken niet perse funest is voor je bv.
Da's zeker waar :Y
Maar er zijn hier in elk geval heel wat dagen waarop Günther tussen, zeg 05:30 en 21:00 helemaal niks drinkt of hoogstens vijf keer pre-toeschietreflex sabbelt voorafgaand aan een dutje. :)

En hier geen goed etende dreumes, wel een sporadisch goed etende :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_184570477
Haha dat filmpje van de kapitein! :D O+

Hoe doen jullie dat met voorlezen? Die van mij heeft precies 3 sec. interesse en daarna wil ie het boek afpakken (wat ik met de meeste boeken niet wil hebben) of gaat gewoon weg :').

Hij heeft gisteravond overgegeven (compleet omkleden) in 12 uur tijd 4 diarreeluiers gehad (compleet omkleden x4) en z’n fruit weer overgegeven (wederom omkleden }:|) maar is verder wel vrolijk. Oh en hele rode billen, arm kind. Ik las hier over heilwol, is dat ook ergens in een winkel te koop of alleen via internet?
pi_184571151
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 12:29 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Hoe doen jullie dat met voorlezen? Die van mij heeft precies 3 sec. interesse en daarna wil ie het boek afpakken (wat ik met de meeste boeken niet wil hebben) of gaat gewoon weg :').
Na elke maaltijd, met Günther nog in de kinderstoel. Kan -ie niet weg en je kunt het boek op gepaste afstand houden. >:)
(Hij vindt het wel echt heel leuk hoor en we laten 'm tegenwoordig bij het lezen aan tafel ook steeds kiezen uit twee prentenboeken. Heel lollig, dat duidelijke en enthousiaste gewijs naar het boek naar keuze O+)

Verder liggen er wat simpelere/kortere kartonboeken waar het zo nauw niet mee komt voor het grijpen op het plankje onder de salontafel, die hebben allemaal afgeknaagde hoekjes *)

Sinds een paar weken komt Günther uit die collectie zelf aanzetten met 'Welterusten Allemaal' als -ie slaap heeft (lees ik altijd op schoot op de bank voor -ie naar bed gaat) en dat vind ik zowel erg lief als erg handig! *;
Let me see you stripped down to the bone
pi_184571232
Doen jullie dat trouwens ook, laten kiezen?

Hier een paar keer per dag, steeds uit twee dingen. Uit twee voorleesboeken, maar 's morgens ook uit twee truien, tussen een banaan en mandarijntje, etcetera. :)
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 23 januari 2019 @ 14:12:03 #86
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_184572585
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 13:06 schreef minilot het volgende:
Doen jullie dat trouwens ook, laten kiezen?

Hier een paar keer per dag, steeds uit twee dingen. Uit twee voorleesboeken, maar 's morgens ook uit twee truien, tussen een banaan en mandarijntje, etcetera. :)
:Y

Ze heeft tegenwoordig ook echt een mening en dan helpt de keuze uit 2 dingen ook wel goed.

Eerst ging het zo:
- kom, doen we je jas aan
-- Nee!

Nu doen we het zo:
- wil je de stipjesjas of de andere?
-- uhmmm.. annere!

En dan gaat de jas wel gewoon aan. Ben benieuwd of dat ook nog werkt in de peuterpuberteit :P

Werkt overigens niet altijd, bij de vraag of ze kaas of worst op brood wil antwoordt ze standaard 'passa!' (pasta) :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_184573978
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 14:12 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

:Y

Ze heeft tegenwoordig ook echt een mening en dan helpt de keuze uit 2 dingen ook wel goed.

Eerst ging het zo:
- kom, doen we je jas aan
-- Nee!

Nu doen we het zo:
- wil je de stipjesjas of de andere?
-- uhmmm.. annere!

En dan gaat de jas wel gewoon aan. Ben benieuwd of dat ook nog werkt in de peuterpuberteit :P
^O^

Het schijnt ook nog tot een paar jaar verderop te werken.
Niet: 'Ruim je kamer op!'
Maar: 'Wil je nu je kamer opruimen, of na het eten?'
-> Dat wat moet gebeuren dus als voldongen feit stellen, maar in de uitvoering ervan wel enige autonomie gunnen.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het, sinds ik erover las, ook toepas op mijn lief, en het werkt als een tiet. :') :@ :7

Duimen dat ik het kan onthouden tot Günther groter is. *)
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 23 januari 2019 @ 15:58:18 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_184574673
Mijn kleuter zegt dan gewoon "Ik gaat dat lekker niét doen!" En rent dan weg. Dus tsja, een echt exacte wetenschap is het niet :P
disclaimer
pi_184575060
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 15:58 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn kleuter zegt dan gewoon "Ik gaat dat lekker niét doen!" En rent dan weg. Dus tsja, een echt exacte wetenschap is het niet :P
Hier ook standaard. “Wil je een appel of een banaan?” T: “Een peer.” Echt, elke keer. “Wil je je regenlaarzen of je schoenen aan?” T: “m’n sandalen”. “Wil je een blauw bord of een wit bord?” T: “Een rood bord.” F :D
pi_184575115
Franny, die van mij eet (en drinkt) nog niet zo goed. Genoeg om op te groeien en lekker actief op te zijn, dat gelukkig wel. Voor hem is het volgens mij nog wel voeding die hij nodig heeft.

Ik lees ook altijd voor aan de eettafel Fleur. Die tijd kan hij dan mooi gebruiken om nog wat te happen. Wat ik wel vervelend vind is dat hij al begint te zeuren om een verhaaltje ruim voordat ik zelf mijn eten op heb. }:|


Ik probeer ook wel keuzes te geven in shirtjes, boekje, welke voet eerst met schoenen of sokken aantrekken, enz. Het helpt een klein beetje. Soms is hij ook echt besluiteloos. :D

Lol Jagar en SQ.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 23 januari 2019 @ 16:31:06 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_184575355
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar als je kind genoeg eet om te groeien, actief en ondernemend en vrolijk te zijn, hoe kan hij dan te weinig eten?
disclaimer
pi_184575663
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 16:31 schreef Stormqueen het volgende:
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar als je kind genoeg eet om te groeien, actief en ondernemend en vrolijk te zijn, hoe kan hij dan te weinig eten?
Volgens mij staat er nergens dat hij te weinig eet. :? Maar het zijn wel kleine beetjes. In ieder geval niet zoveel dus dat ik hem bewust minder melk ga geven.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_184575789
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 16:20 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ik lees ook altijd voor aan de eettafel Fleur. Die tijd kan hij dan mooi gebruiken om nog wat te happen. Wat ik wel vervelend vind is dat hij al begint te zeuren om een verhaaltje ruim voordat ik zelf mijn eten op heb. }:|
Mijn PKM-boksen raken op!

Hier sinds kort ook een paar minuten na aan tafel gaan al priemend naar de boekenkast wijzen en jengelen - niet heel handig!

Maar goed, liever lezen dan eten - er komt vast een punt in zijn leven dat dat voordelig kan uitpakken. :')
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 23 januari 2019 @ 17:32:31 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_184576332
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 16:48 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Volgens mij staat er nergens dat hij te weinig eet. :? Maar het zijn wel kleine beetjes. In ieder geval niet zoveel dus dat ik hem bewust minder melk ga geven.
dan begreep ik het verkeerd :)
disclaimer
pi_184576683
Ik zie mijn dreumes blijkbaar nog als een mini baby want het is nog niet in mij opgekomen haar werkelijk keuzes te geven mbt kleding en dergelijke mogelijkheden.
Ik kies zelf haar kleding nog. :+
Ik vraag wel of ze zin heeft in de banaan, mandarijn whatever. :P
  woensdag 23 januari 2019 @ 18:47:59 #96
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_184577778
Ik had vandaag wel direct last van de fok!wet, want mooi dat ze geen enkele jas aan wilde toen we aan het einde van de dag nog even naar de supermarkt moesten :')
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_184577909
Nationale jasdramadag. :Y Ik heb L. na bijna 10 minuten maar zonder jas mee naar buiten (30 sec lopen naar de auto) genomen, nadat zij bleef treuzelen en ik hem na meerdere pogingen ook niet bij haar aan mocht doen. :') Gevolgd door een krijspartij tot aan huis. :')
pi_184578289
Ik vraag ook nog niks Venco, was nog niet eens in me opgekomen ook :'), zal het eens proberen te introduceren de komende dagen. Maar kledingkeuze blijft nog bij mij tot ie z’n eigen mening daarin krijgt want ik vind dat echt veel te leuk om zelf bij elkaar te zoeken :+

En goede tip van het lezen aan de eettafel. Vanavond was niks goed dus dat gaan we ook vanaf morgen doen :s)
pi_184580050
Haha ik moest wel lachen om het liever lezen dan eten. :D

Hier ook een aantal keuze momenten. Ze heeft een dikkere en een dunnere winterjas dus nu mag ze even niet kiezen, dat voorkom ik nu nog door de dikke jas alvast te pakken en op een andere plek dan de gang aan te doen. Boekje mag ze altijd kiezen voor het slapen gaan zo leuk om haar voorkeuren te zien.
Fruit mag ze ook altijd zelf kiezen. Alleen als ze voor de derde banaan op een dag gaat moet ze toch echt een andere keuze maken.
Aan tafel lezen gebeurt hier nooit. Als ik op de grond zit pakt ze wel eens een boekje uit haar speelhoek en kruipt dan lekker op schoot om samen het boekje te lezen. O+

Haar hobby op dit moment is kleuren met de kleurpotloden. Zodra ze het kleurboek of de potloden ziet is niets anders meer goed.

En sneeuw is het ergste ooit volgens N. Ze begint al te gillen als de deur naar buiten open gaat en is pas weer stil als ze in de auto zit of weer binnen is. :X
  woensdag 23 januari 2019 @ 21:02:29 #100
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_184581178
Hier laat ik hem ook nog niet kiezen, is nooit in me opgekomen eigenlijk :@ Ik ga het ook eens introduceren, ben erg benieuwd hoe hij dan reageert

Mie heeft 2 nachten bij opa en oma gelogeerd vanwege de drukte en gedoe van de verhuizing, maar kijk: daar ligt hij hoor, 1e nacht in zijn eigen kamertje O+ *O*

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_184581923
LadyS, leuk kamertje! En wat ligt Mie er lekker te slapen :)

Hier laten we Simon ook vaak kiezen, ook wel uit meer dan 2 dingen. Bij fruit leggen we altijd verschillende dingen op een schaaltje en laten die hem dan zien en dan pakt ie wat ie wil hebben.
Met broodbeleg laten we hem ook wel kiezen, soms sturen we het een beetje als ie op al zijn boterhammen alleen maar appelstroop wil, of alleen maar kaas.
Ook met boekjes voorlezen 's avonds bij bedtijd: vanavond 4 boekjes gegeven en dan heeft ie een duidelijke mening, de boekjes die hij niet wil worden meteen van het bed op de grond gegooid :D

Vanavond toen ik thuis kwam, kwam Simon ook meteen met een Dick Bruna boekje aanlopen (mama zitten. lezen), toen die uit was, ging ie de volgende halen en zo hadden we achter elkaar 5 boekjes samen gelezen en daarna nog de Donald Duck Junior :+

Het is echt leuk om te zien dat ze ook zo jong al een duidelijke mening en voorkeur hebben.

Simon krijgt niet echt meer nachtvoedingen (want doorslapen *O* *O* *O* ), maar 's ochtends wil ie echt graag nog bij me drinken. Melk is zo'n beetje het eerste of tweede woord dat er dan uit komt. Hij ligt dan ook zo 30-40 minuten aan de borst, niet continu te drinken, soms alleen wat sabbelen, dan weer drinken. Aan het eind van de middag drinkt ie dan meestal ook nog, maar dat is kort en dan bij het naar bed gaan 's avonds. Heb inderdaad niet het idee dat de BV eronder lijdt, nu het aantal voedingen zo is afgenomen.
pi_184587190
Hier wordt er weinig gekozen door dreumes. Ik vind het in theorie heel goed enzo, maar als er al een peuter loopt met een mening over álles, zou er anders helemaal nooit meer iets gebeuren :')

Mijm is echt zo’n grapjas. Hij loop nu de hele dag te dansen op ‘hoofd, schouders, knie en teen’, maar past 1 regel aan naar ‘vinger in je neus’ _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 24 januari 2019 @ 08:08:21 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_184587222
Ik ben niet zo bewust bezig met het concept "kiezen", in de praktijk gebeurt dat toch vanzelf wel ;)

Vinger in je neus O+ topaanvulling!
disclaimer
pi_184587543
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:33 schreef Lemijn het volgende:
Oke, komt-ie.

Late reactie, nog geen tijd gehad. Maar bedankt voor je verhaal Lemijn! En wat fijn dat het zo soepel is gegaan bij jullie. Ik ga eens even nadenken wat wij willen hier. Of zelf aan de slag met dit soort tips, of toch een slaapcoach invliegen. Had jij een eenmalige sessie? Of een traject?
pi_184589163
Ik gebruik dat kiezen wel voor peuter, maar de meiden kunnen daar nog weinig mee. Alleen een boekje mogen ze zelf kiezen en dat is vaak al lastig genoeg.

Mooie verbastering LeSage :D Doet hij z'n vinger er ook bij in zijn neus? En zo werd vader Jacob hier de eerste tijd gezongen als vader slaapkop.

Ik denk dat wij de 'oplossing' gevonden hebben voor mensen die ze niet uit elkaar kunnen houden. Em is vanmorgen heel hard met haar hoofd op de punt van de tafel gebeukt toen ze iets van de grond wilde pakken. Zit een diepe snee/deuk in nu en het zou me verbazen als dat geen litteken gaat worden. Ze is nu helemaal blij met haar Bumba-pleister. Lala probeerde daarna het papiertje van de pleister op haar eigen voorhoofd te plakken maar dat bleef niet zitten :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_184589572
Hij zingt het juist niet. Als wij zingen ‘puntje van je neus’ doet hij zijn vinger in zijn neus :')
En ja, wij zingen dat nu natuurlijk wel :@
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_184589591
Ik vind dat wel een drastische maatregel, FF. Maar waarschijnlijk wel effectief :o _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_184590155
IJsje lijkt precies op zijn zus: altijd luid en duidelijk kenbaar maken wat hij wel of niet wil. En bij dingen waar hij (nog) geen voorkeur of afkeur bij uitspreekt, beslis ik dan voorlopig nog. *) .

FF, wat vervelend joh. Je zult wel geschrokken zijn.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_184590333
:o

Het kostte een ochtend zwemles, stevig ontbijt met brood, ei en banaan, flink stoeien, met blote voeten in de sneeuw in de achtertuin, twee volle borsten met warme melk en een kwartier in mijn armen wiegen, maar kiek nou! Voor het eerst in maanden onder zeil in eigen ledikant! :o :D



Inmiddels ook nog losjes toegedekt onder katoenen dekentje :)

Zal mij benieuwen hoe lang het duurt! Günther rolt in zijn slaap gewoonlijk vanuit het midden een halve meter naar links en dan weer terug en daarna een halve meter naar rechts en dan weer terug en als -ie dat nu probeert komt -ie inenen de spijlen van een Ikea Gulliver tegen. :7
Maar niettemin!

Het grote bed ziet er nou wel leeg uit zeg.. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 24-01-2019 12:02:04 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_184590356
Och, kus voor Em, FF!

LOL @ vinger in neus O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_184590448
Oei, FF, wat een schrik. Knuffel voor Em!

LeSage, mooie verbastering inderdaad!

ZO, ik heb net even de badkamer weer eens een grondige beurt gegeven, terwijl Simon met papa de boodschappen aan het doen is :)
pi_184596696
Dutje twee van de dag ook in ledikant. :o Waah..
Let me see you stripped down to the bone
pi_184596968
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:58 schreef minilot het volgende:
Dutje twee van de dag ook in ledikant. :o Waah..
soms lukt iets ineens :D cool is dat *O* gooooooo gunther *O*

Wat doe jij ineens, zo nu je je handen vrij hebt :o?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_184597230
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 18:12 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]


Wat doe jij ineens, zo nu je je handen vrij hebt :o?
Hehe, ik had mijn handen voor vandaag bij dutjes ook wel vrij hoor. Ik voed 'm gewoonlijk in slaap (plus eventueel wat wiegen) en dan blijf ik er op het grote bed een paar minuten naast/tegengaan tot diepere slaapfase en dan kan ik me gewoonlijk wel loswurmen om wat anders te gaan doen. :)

Maar jemig, twee keer op één dag terwijl het hele afgelopen half jaar precies één dutje in het ledikant gelukt was! :o :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_184598360
Goed bezig Günther!

Mijm heeft vannacht veel gehoest en klinkt nu als Manuela Kemp. Ik ben echt de hele dag gekke bekken aan het trekken om er een schaterlach uit te krijgen, want die zijn nu echt fantastisch _O_
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 24 januari 2019 @ 19:37:02 #116
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184598964
Haha, lekker bezig LeSage! Heb je het al gefilmd? :Y) .

Jee voor het opeens in gebruik zijn van het ledikant, minilot! Leuk he hoe iets opeens lukt. Wat vond hij van de spijlen? Jacob werkt zich meestal omhoog met zijn hoofd in een hoek en bonkt daar af en toe tegenaan. Maar slaapt stug door (tegenwoordig).

^O^ voor de schone badkamer van Tolstoi. Maar ook wel soms lekker op de bank gaan liggen he, als je het huis voor jezelf alleen hebt.

Keuzes geven voor dingen als broodbeleg of kleren doe ik eigenlijk niet. Dat zijn ook dingen waar hij volgens mij de rijkweidte helemaal nog niet van overziet. En hij kan aan de lopende band dingen beslissen: of hij gaat eten, of hij gaat drinken, waarmee hij gaat spelen, of we iets nog een keer zullen doen of niet, etc.

Arme Em :* . Heeft ze er last van, FF?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 24 januari 2019 @ 19:53:11 #117
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184599361
LadyS, is de verhuizing goed verlopen? En sliep Mie in het vorige huis nog bij jullie?

Ik moest lachen om jullie jasdramaverhalen van gisteren, want dat is ook Jacobs nieuwste punt om zijn autonomie te testen: veel protest elke keer als ik zijn jas aan wil doen. Dus nu doen we het vaak beneden, in de deuropening. Of pas als we op locatie uit de auto stappen. Dan gaat het best, dus dan ziet hij het nut er wel van in. Maf kind.

Fleur, heb je de heilwol al gevonden? Ik geloof dat het niet in mainstream drogisten ligt maar wel bijv bij mamanova-achtige winkels. Ik ben mijn voorraad kwijt trouwens |:( . Gelukkig werkte sudo en 100x per dag luier wisselen de laatste keer ook.
Echt voorlezen werkt trouwens niet. Alleen bladeren praten over wat er op een pagina te zien is in de paar seconde dat Jacob niet bladert. Hij maakt een uitzondering voor dierengeluiden, dan kijkt hij me verwachtingsvol aan. Ik lees ook wel eens echt voor hoor, maar dat boeit hem voor geen meter.

Franny, lees ik in een bijzin dat IJsje nog bij je drinkt? Ik dacht dat hij (of jij) was gestopt.
Jammer dat het verhaal zo herkenbaar voor je is :* . Hier die kiezenellende, zielig is dat toch he?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_184599703
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:53 schreef Lemijn het volgende:

Franny, lees ik in een bijzin dat IJsje nog bij je drinkt? Ik dacht dat hij (of jij) was gestopt.
Jammer dat het verhaal zo herkenbaar voor je is :* . Hier die kiezenellende, zielig is dat toch he?
Ja, ik geef nog bv. Deze zomer had ik echt de intentie te stoppen en het leek ook even te lukken, daar was ik toen ook vrij verbaasd over, maar vervolgens maakte IJsje toch ineens zo'n drama omdat hij zo graag de borst wilde dat ik overstag ging. En na een week nauwelijks bv te hebben gegeven, kwam het toen gewoon weer op gang. :') . Ik durfde het hier niet eens te vertellen, geloof ik. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 24 januari 2019 @ 20:40:21 #119
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184600282
Ik herinner me inderdaad alleen dat je was gestopt en dat je opgelucht was. Maar goed, die kinderen maken wel vaker ambivalente niet-rationele wezens van ons he...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_184602632
Mie in z’n nieuwe kamer! O+

LeSage ik moest lachen _O-

Günther in z’n eigen bed *O* en gelijk 2x!

Arme Em :*

Ik heb het alsnog besteld op internet Lemijn, kwam vandaag binnen. Gelijk maar 100 gram besteld anders betaalde ik meer aan verzendkosten dan de prijs van de heilwol zelf :'). Heeft het nog een specifiek bewaaradvies (in een afgesloten bak bijvoorbeeld, weet iemand dat? :)). En herkenbaar van dat lezen, in de kinderstoel boeide het hem ook niet :')

Heb jij al een gesprek gehad bij het kdv Franny?

[ Bericht 5% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 24-01-2019 22:34:22 ]
pi_184604773
Goed bezig Gunther *O*

Ik stem ook op een filmpje LeSage!

Lemijn, van die eerste woordjes boekjes, vindt hij die niet interessant? Die zijn hier erg in trek. Met de dikke pagina's kunnen ze ze zelf goed omslaan en met een woord per pagina kan ik hun tempo bijhouden. Ze kennen ook al best veel woordjes tegenwoordig (als je weet wat ze zeggen dan...). De action heeft ook een serie leuke korte dierenboekjes voor heel goedkoop. Bruno de beer en Poppy de poes, dat soort dingen. Simpele tekeningen en twee regels tekst per pagina maar ze zijn erg in trek hier.

Met Em gaat het goed, die lijkt nergens last van te hebben. Krijgt ze een zacht duwtje is het groot drama, maar met zoiets is het een halve minuut hard huilen en dan over.

De jas wordt hier vol enthousiasme aangetrokken tot nu toe, dat betekent namelijk dat we naar buiten gaan! Zo klimmen ze ook altijd zelf enthousiast in de maxi cosi's als die beneden worden gezet want met de auto is nog leuker!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_184607591
Als je dreumes ineens doorslaapt van 0:30 tot 7:30 *O* en je om 7:30 pas ontdekt dat ze heeft overgegeven en ze daarin lag te slapen. -O- ;(
pi_184608375
Vencodark, dat is inderdaad van *O* naar -O- . Wat sneu, is ze verder wel ok, of wat ziekjes?
pi_184608606
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 10:00 schreef TolstoiFan het volgende:
Vencodark, dat is inderdaad van *O* naar -O- . Wat sneu, is ze verder wel ok, of wat ziekjes?
Tja, ze slaapt alweer terwijl ze normaal nog wel een tijd wakker zou zijn.
Maar goed, tot op heden niets gemerkt.
pi_184609324
Wat vervelend Venco! Casper heeft weer 2x overgegeven vanmorgen en weer een diarreeluier. Na 5 dagen mag het wel een keer minder worden toch }:|
pi_184610580
Fleur, voor Casper ook beterschap!
Hoe gaat het eigenlijk met jou? Je zat toch ook even niet zo lekker in je vel?
pi_184611863
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 09:02 schreef vencodark het volgende:
Als je dreumes ineens doorslaapt van 0:30 tot 7:30 *O* en je om 7:30 pas ontdekt dat ze heeft overgegeven en ze daarin lag te slapen. -O- ;(
Dit maken we allemaal wel eens mee denk ik hier. Ik zag hier laatst pas toen ik haar savonds (na een dagje opvang) in bed wilde leggen dat ze die nacht ervoor had overgegeven. :o
Niet super veel maar toch, voelt idd niet fijn om zoiets gemist te hebben.

Beterschap voor alle zieke dreumessen!

Mini wat goed zo in zijn eigen bedje slapen! Mijn gevoel zegt dat je dit voor de nacht niet wil? Hoe gaat het vandaag met de slaapjes?
pi_184611974
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 13:14 schreef Nolita het volgende:

[..]

Mini wat goed zo in zijn eigen bedje slapen! Mijn gevoel zegt dat je dit voor de nacht niet wil? Hoe gaat het vandaag met de slaapjes?
's Nachts voorlopig nog tussenin O+
Günther begon gister rond 21:00 wel in zijn eigen ledikant maar ongeveer een half uur nadat we zelf omstreeks middernacht naar bed gingen werd -ie wakker en kwam -ie bij ons :) Voelde wel even raar zeg, dat half uurtje met alleen mijn lief in bed, voor het eerst in een half jaar! :D

Günther ligt nu tegen me aan te knorren, maar op vrijdagmiddag gaat mijn moeder vaak met 'm winkelen en ik gun het hen allebei dat -ie dan zo uitgeslapen mogelijk is. :7
Later vandaag weer ledikantje ^O^

Een :* voor de spugertjes!
Let me see you stripped down to the bone
pi_184613466
Wauw Mini, knap na zo'n tijd!
Wij hebben gisteren juist het ledikant opgeborgen naar zolder. Wij gaan misschien over een tijdje eens een peuterbedje neerzetten, hij begint nou namelijk door ons bed heen te wandelen en kan zo weleens heel hard gaan vallen. :{

Venco beterschap voor je meisje. :* En Fleur voor Casper. :*

Leuk LeSage het anders klinkende lachje. Heeft Mijm er zelf ook lol om? :) Hier moet hij zelf lachen om zijn kuchjes en niesjes.

Banaan heeft bedacht dat hij lopend de trap op en af kan. Naar boven wil hij bij zijn oksels gepakt worden en met grote stappen naar boven. Naar beneden komt hij naar de trap lopen en stapt naar voren waar ik klaar sta om hem op te vangen. :X
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_184613655
Peuterbedjes! O+ Leuk!

Günther gaat al een hele tijd zelf een paar keer per dag de trap op (ik er wel altijd achter, maar hoefde 'm tot dusver nooit op te vangen ^O^), maar naar beneden lukt niet, omdat -ie steeds na één trede weer vindt dat -ie omhoog moet. 8)7
Let me see you stripped down to the bone
pi_184614334
Traplopen doen we hier ook! *O*

Lief dat je vraagt TolStoi! Het gaat momenteel redelijk :) Ik ben wel heel blij met mijn psycholoog en ik denk dat ze me wel kan helpen :)

[ Bericht 28% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 25-01-2019 16:30:30 ]
pi_184637940
Fijn dat je een goede psycholoog hebt fleur.

Mini herkenbaar hoor dat het gek is als je opeens met z’n 2 in bed ligt. :D
Nu starten wij de nacht altijd wel met z’n 2, maar halverwege de nacht komt N bij ons slapen. Vannacht sliep ze 11 uur aan 1 stuk in haar eigen bed. :o Ik werd iets eerder wakker dan haar en kon toen niet meer slapen omdat het gek voelde.

Peuterbedje gaat m hier voorlopig nog niet worden hoor. N heeft moeite met inslapen en gaat regelmatig nog even rechtop staan brullen om zich vervolgens weer neer te gooien. Ik verwacht dat ze dan uit het bedje zal klimmen om vervolgens aan het traphekje boven verder te brullen. Dan gaat ze niet meer slapen natuurlijk.
pi_184640435
Casper komt vaak eind van de nacht ook bij ons dus wij beginnen meestal ook wel met 2. Maar ik mis ‘m gewoon als ie er niet is :'). Scheelt dat ons bed ook 1.80 breed is dus ruimte genoeg, al komt ie meestal met z’n hoofd op mijn schouder liggen O+
pi_184642411
Pkm, slaapt hij nu dan standaard bij jullie in bed?

Ik twijfel om de bedjes tegen elkaar aan te gaan zetten, ze staan nu in een soort L met een opening er tussen. Werkt redelijk goed nu, dus aan de ene kant denk ik waarom veranderen wat goed werkt, maar aan de andere kant denk ik dat ze dat wel erg gezellig en leuk gaan vinden. Plus dat ze dan de knuffelbeesten op elkaar kunnen gooien ipv naast het bed. Peuterbedjes gaan we iig voorlopig nog niet naar over, ik wil nog niet dat ze vrij rondlopen in hun kamer, daarvoor moeten ze eerst goed trappen (af) kunnen lopen want peuter doet zo de deuren voor ze open verwacht ik.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zaterdag 26 januari 2019 @ 22:35:03 #135
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184643370
Ik mis Jacob ook best een beetje maar ga daarom altijd nog even bij hem kijken voor ik zelf ga slapen. Meestal slaapt hij diep genoeg dat ik wat kan opruimen en/of ongestraft door zijn haar kan aaien. Maar net stond ik alleen maar te kijken en toen kwam hij opeens overeind. Oeps. Maar hij keek me aan, accepteerde een knuffel en ging weer liggen.
Wel een mooi vervolg op het naar bed brengen: dat duurde hem te lang, waarop hij slapen gebaarde. Dat verzoek werd uiteraard meteen ingewilligd (8> .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 26 januari 2019 @ 22:40:06 #136
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184643480
Ik heb trouwens de neiging om het peuterbed over te slaan. Ik houd hem gewoon nog heel lang in het ledikant, op een gegeven moment met de zijkant eruit. Ik ben ook wel gecharmeerd van het montessori-idee van een vloerbed, maar Jacobs kamer is in gebruik voor meerdere doelen dus het kan eigenlijk niet.
Het idee is dat je kinderen al heel jong op ren matras op de vloer legt, zodat ze zelf kunnen bepalen wanneer ze eruit gaan en dan veilig kunnen spelen op hun kamer en ook weer terug in bed kunnen. Dat vergt dus wel een dreumesproof kamer.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 26 januari 2019 @ 23:21:32 #137
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_184644399
Lemijn, kan dat niet met een gewoon (of peuter-) bed?
Ella speelt heel vaak op de kamer van haar zus en klimt al heel lang zelf in en uit de eenpersoonsbed van zus.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_184644696
Ik snap dat idee ook niet helemaal voor dreumesen, enkel voor baby's.

Wij hebben overigens voor alle kinderen juniorledikanten waar ze tot een jaar of 6 in kunnen. Peuter heeft er een waar alleen een zijkant af kan, de meiden een waar beide zijkanten af kunnen en waarbij het hoofd- en voetbord ook lager kan zodat het op een echt bed lijkt. De vorige gebruikers hebben er ook tot hun ruim zesde in geslapen, tot wij ons aanboden om het over te nemen. Peuter mag over naar een echt bed zodra alle kinderen zindelijk zijn en het met commode als set de deur uit kan.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_184645787
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 22:35 schreef Lemijn het volgende:
Ik mis Jacob ook best een beetje maar ga daarom altijd nog even bij hem kijken voor ik zelf ga slapen. Meestal slaapt hij diep genoeg dat ik wat kan opruimen en/of ongestraft door zijn haar kan aaien. Maar net stond ik alleen maar te kijken en toen kwam hij opeens overeind. Oeps. Maar hij keek me aan, accepteerde een knuffel en ging weer liggen.
Wel een mooi vervolg op het naar bed brengen: dat duurde hem te lang, waarop hij slapen gebaarde. Dat verzoek werd uiteraard meteen ingewilligd (8> .
Ik dacht eergisteren ook dat Casper diep genoeg sliep om zijn kleren in de kast te pakken, zat hij ook ineens rechtop. Ik schrok er zelfs van. _O-. Die sliep pas weer tussen ons in :P
pi_184646327
Wij komen nu thuis van een feestje en treffen dit aan :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 16% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 27-01-2019 01:09:25 ]
pi_184647551
Dan doe ik dat toch beter. :') Dirk en ik slapen beide bij een vriendin, op eenzelfde kamer. Hij werd een uur geleden wakker, wilde niet weer gaan slapen dus fles gemaakt. En vervolgens hield ik hem wakker met mijn hoesten dus ben ik nu maar naar beneden gegaan in de hoop dat hij zo kalmeert en gaat slapen. En ik misschien ook nog. Hopelijk. Godver, wat is dit kut. :@

Update; inmiddels zit hij luid kletsend naast mij. Top.

[ Bericht 4% gewijzigd door Nanuke op 27-01-2019 04:31:52 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 27 januari 2019 @ 08:48:20 #142
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184647947
Dat klinkt wel echt als een topnacht inderdaad, lekker bij iemand anders thuis ook. Nog even geslapen na je post? :* .

Jacob werd vannacht meerdere keren huilend wakker maar viel steeds zelf weer in slaap, stoer kind. Hij is zo verkouden. Maar op een gegeven moment ging het niet meer dus om 6 uur toch maar bij me genomen :s) . Waar hij heel veel heeft liggen drinken en draaien en knuffelen. Nu is-ie moe...

Maar ik heb gisteren een keukentje voor hem gekocht en daar zit hij nu mee te spelen. Zo tof. Hij doet steeds de pannetjes van de oven naar het fornuis en weer terug. Deur dicht, deur open, repeat. De vrouw van wie ik het overnam keek wat geringschattend naar Jacob en zei 'hij is wel nog een beetje jong hoor' maar ik wist gelukkig wel beter. Oh, en gelukkig zit er een houten spatel bij! :Y) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 27 januari 2019 @ 08:51:46 #143
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184647968
Fleur, zit hij nou gewoon nog lekker tv te kijken na middernacht? Wat een boefje!

Wat betreft de bedden: ik weet het, ik hink op twee gedachtes. Enerzijds ben ik blij met de huidige situatie en verander ik daar dus het liefste niets aan. Anderzijds merk ik dat hem regie geven heel vaak helpt. Dus zelf in en uit bed kunnen vind ik een leuk idee. Maar op zijn kamer staat een eenpersoons logeerbed en ik zou nu bang zijn dat hij daarop klimt, in slaap valt en eraf valt. Dus dan zou dat bed omlaag moeten en zijn bed kunnen worden. Maar dan heb ik geen logeerbed meer. En sowieso moet er wel wat in die kamer gebeuren om hem 'los' te laten zonder er zelf bij te zijn.
Misschien is het zoals wel vaker bij mooie ideeën: ze zijn in praktijk niet altijd toepasbaar voor jezelf.

[ Bericht 51% gewijzigd door Lemijn op 27-01-2019 09:06:05 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 27 januari 2019 @ 09:10:38 #144
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184648086
Voorbeeld van die regie: op werkdagen protesteert hij vaak tegen het tempo waarin het ochtendritueel moet, wat ik wel snap maar vroeger op werkt niet en we moeten nu eenmaal om half 8 de deur uit.
Vanmorgen hoefde dat niet. Dus we bleven in bed zo lang hij tevreden naast me lag of zat te spelen. Toen gingen we naar beneden, thee zetten, pap maken. Maar hij klemde zich als een aapje aan me vast en wou niet op de grond, laat staan op zijn stoel. Hij wou alleen maar (wéér) drinken. Welja. Dus op de bank. Toen vroeg ik of hij pap wou eten. Schudde vol overtuiging nee en ging met het keukentje spelen. Toen hij daarmee stopte (alle pannetjes weer netjes in de oven) vroeg ik het weer, hij dacht even na en kroop toen in hoog tempo naar zijn stoel. Inmiddels heeft hij naast zijn pap ook al een hele boterham en een halve kop thee op, in hoog tempo en met enthousiasme. Iedereen blij.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 27 januari 2019 @ 09:20:06 #145
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184648159
En in het kader van 4 op een rij: is er bij jullie nog een leuke nieuwe ontdekking qua eet- of speelgoedvoorkeuren?

Jacob blijkt verslingerd aan versgeperste sinaasappelsap, met vruchtvlees graag :9 .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_184648235
Haha fleur, als een puber lekker zo lang mogelijk bankhangen. :D ging hij goed slapen daarna?

En nanuke ook nog geslapen?

N sliep al om 19:15 en wij waren om 21:00 kapot dus naar bed gegaan. Wordt ik om 23:30 wakker, totaal niet lekker dus op de badkamer aan het wachten of het van boven of onder eruit zou komen. Wordt N natuurlijk wakker net voor het er van boven uitkwam (alsof ze het aanvoelde? Ze wordt niet snel voor 0:00 wakker). Daarna nog 6x tot 2:00 mogen rennen. :r En N al die tijd ook onrustig naast ons en in totale paniek als ik weer eens wegrende. Zo sneu! En weer eens blij met partner anders had ze vast brullend aan mijn been gehangen oid. Zelf nog 2x wakker geworden en nu nog steeds brak, dat wordt een hangerige zondag denk ik.
pi_184648614
Beterschap Nolita! :* Ziek zijn is echt niks..

Wat leuk zo’n keukentje Lemijn! :D Jacob klinkt ook echt als een heerlijk kind O+

Mijn schoonouders waren oppassen en hij heeft wel even geslapen. Van 23.30-00:30 heeft mijn schoonmoeder naast z’n bed gezeten en en toen maar mee naar beneden. Toen wij thuis waren een flesje gegeven in de hoop die ie die van 05:00 zou skippen en hij werd inderdaad om 07:30 pas weer wakker *O*

Hij heeft wel een nieuwe feature, heel driftig nee schudden. Volgens mij heeft ie hier gelezen dat ik keuzes wil introduceren :')
pi_184649337
Ik vind hem wel echt een baasje op die foto O+

Lemijn, keukentje wordt hier ook meer gebruikt door Mijm dan door S. Nieuw hier is alles opruimen in het keukentje. Zo was ik gisteren mijn portemonnee, de afstandsbediening en de fiep van Mijm kwijt. Voortaan eerst in het keukentje gaan kijken :D

Nolita, beterschap :*
Ik hoop dat de nacht van Nanuke uiteindelijk toch nog wat slaap opleverde.

Mijm heeft gisteren geen laatste fles om half 11 gehad, een keer erop gewaagd. En hij werd pas om half 8 wakker *O* daar was wel een verjaardagsfeestje bij ons thuis voor nodig, dus ik ben bang dat het nog geen definitieve doorbraak is ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_184649804
Fleur, leuke foto :)

Oei, Nanuke, geen leuke nacht en ook nog uit logeren. Heb je nog wat kunnen slapen?

Nolita, beterschap!

Jacob en zijn keukentje O+

Simon ligt nu nog prima in zijn ledikant, we kunnen de zijkant er ook nog uithalen. Voor een vervolgbed twijfel ik nog tussen een peuterbed of meteen een eenpersoonsbed. Ikea heeft van die meegroeibedden, maar hoe doe je dat dan met matrassen :? Zijn er voor elke maat dan matrassen te koop?

Vanochtend weer een heerlijk knuffel/drink uurtje gehad bij ons in bed O+ Hij was zo lief en hij is zo gek op zijn aapje, zei steeds "aap lief" en "vliend" en dan krijgt aap allemaal kusjes O+
En toen we gingen ontbijten en ik hem in de stoel zette zei Simon opeens "mama lief" O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ Mijn dag kan niet meer kapot O+
Tijdens het blokken spelen zei hij het nog een keer O+
pi_184649822
LeSage, dat dachten wij ook toen we stopten met de avondfles tijdens kerst, maar de dagen erna hetzelfde gedaan en dat ging prima. Gewoon vandaag hetzelfde proberen dus!

Hier wordt het keukentje vooral gebruikt door peuter. Die kookt de hele dag door dingen en de meiden kunnen er dan amper bij in de buurt komen. Hier zijn vooral dozen populair momenteel. Gelukkig hebben we geen kat, anders zou het continu bonje zijn. Nu ook al soms omdat ze er alle drie tegelijk in willen.

Lemijn, er bestaan ook uitvalhekjes. Die kun je onder het matras schuiven en sluiten een deel van het bed af, maar er blijft nog wel een opening over om er zelf in en uit te kunnen klimmen. Wellicht is dat een optie? Ben je alleen nog steeds je logeerbed kwijt.

Sterkte Nolita en hopelijk heb je toch nog wat kunnen slapen Nanuke. Zulke nachten zijn thuis al vervelend maar buitenshuis nog een stapje erger lijkt me.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zondag 27 januari 2019 @ 11:42:30 #151
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_184649953
Jaaaa, keukentje is zo leuk. Beste koop ooit :Y
Destijds voor Zus gekocht toen ze 2 werd, maar Ella 'speelt' er al mee sinds ze 5 maanden is. As we speak is ze ook weer aan het koken voor me ('mama, kapsjino?').
En Zus speelt er met haar 5,5jr ook nog steeds veel mee.

Njam, versgeperste sinaasappelsap lust ik ook wel, Lemijn!
Hier geen nieuwe voedseldingen, wel is ze tegenwoordig in de ban van dino's en speelt ze ook dat er een dino voor de deur staat, waarna ze heel hard 'dino! Dinosauh!' roepend terug komt rennen :P

En veel met kleuren bezig ineens. Ze vraagt heel vaak welke kleur het is, of ze noemt zelf rood of blauw. Al klopt het 7 van de 10 keer nog niet, maar wel leuk om te zien hoe dat ineens haar interesse heeft.

Ai Nolita, beterschap. Ik hoor veel mensen in mijn omgeving met buikgriep.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_184650385
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 11:33 schreef TolstoiFan het volgende:
Fleur, leuke foto :)

Oei, Nanuke, geen leuke nacht en ook nog uit logeren. Heb je nog wat kunnen slapen?

Nolita, beterschap!

Jacob en zijn keukentje O+

Simon ligt nu nog prima in zijn ledikant, we kunnen de zijkant er ook nog uithalen. Voor een vervolgbed twijfel ik nog tussen een peuterbed of meteen een eenpersoonsbed. Ikea heeft van die meegroeibedden, maar hoe doe je dat dan met matrassen :? Zijn er voor elke maat dan matrassen te koop?

Vanochtend weer een heerlijk knuffel/drink uurtje gehad bij ons in bed O+ Hij was zo lief en hij is zo gek op zijn aapje, zei steeds "aap lief" en "vliend" en dan krijgt aap allemaal kusjes O+
En toen we gingen ontbijten en ik hem in de stoel zette zei Simon opeens "mama lief" O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ Mijn dag kan niet meer kapot O+
Tijdens het blokken spelen zei hij het nog een keer O+
Die matrassen bestaan uit stukken, je kan er dan als je het bed uitschuift n stuk achter leggen. Je koopt met het bed dan meteen het startmatras met al die stukken erbij
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_184651083
Uiteindelijk van 6 tot half 9 nog even geslapen, Dirk nog ietsje meer. Vervelende is vooral dat we nog 2uur in de auto terug moeten vandaag. Nouja. Verder houdt hij zich goed, en slapen is sowieso weer gedoe dus momenteel dus het zal wel een fase zijn. In de tussentijd is er koffie. c_/
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_184651740
LDG, thanks, zo word ik weer wat wijzer :)
pi_184651859
Oh ik kreeg gisteren (eindelijk :')) mn eerste vieze natte openmond kus van de kaptein :D O+

Meneer gaf hiervoor alleen high fives en kushandjes (geleerd op het kdv :P)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_184651870
Ik wil ook een keukentje maar we hebben er geen plek voor -O- enige optie zou zijn om de eettafel eruit te doen (gebruiken we zelden :@) mja zal je net zien dat het hebben van n eettafel dan twee maanden later ineens vet nodig blijkt _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_184651925
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 13:46 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik wil ook een keukentje maar we hebben er geen plek voor
Ik heb iemand die goed kon naaien een hoes voor een stoel laten maken waardoor het een keukentje wordt. Flap voor de oven, kookpitten op de zitting, enz. Mijn peuter speelt er leuk mee en het kan gewoon opgevouwen in de kast ^O^
  zondag 27 januari 2019 @ 14:02:47 #158
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184652090
Jacobs keukentje is 35 cm diep/breed. Daar hoeft echt geen eettafel voor weg.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_184652117
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 13:50 schreef Hupje het volgende:

[..]

Ik heb iemand die goed kon naaien een hoes voor een stoel laten maken waardoor het een keukentje wordt. Flap voor de oven, kookpitten op de zitting, enz. Mijn peuter speelt er leuk mee en het kan gewoon opgevouwen in de kast ^O^
handig :D zou zoiets ook gewoon kant en klaar in een winkel bestaan?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_184652159
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:02 schreef Lemijn het volgende:
Jacobs keukentje is 35 cm diep/breed. Daar hoeft echt geen eettafel voor weg.
Wel in ons mini huis :') alle muren zijn volgezet met kasten, een tafeltje/stoeltje voor kaptein, de mand van de hond ect. We zijn onwijs uit ons huis gegroeid maar weten nog niet helemaal waar we heen willen ( huur of koop, en waar)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_184652224
FF ik heb hem inderdaad altijd in ons bed liggen. Doen we al driekwart jaar zo denk ik.

Lemijn goed punt over dat zelf in het hogere bed klimmen. Als ik een peuterbedje zou halen dan zou dat naast ons bed komen, klimt hij alsnog zo door natuurlijk. Gelukkig bedenkt mijn man dit soort dingen vaak wel voordat ik zoiets probeer. :D
Als het slapen nou net goed gaat zou ik er ook nog helemaal niets aan veranderen.

Nolita, hier ook nog vaak huilend wakker worden hoor. Volgens mij niet omdat hij alleen ligt want hij doet het ook als ik ernaast lig. Als hij goed geslapen heeft gaat hij rustig zitten wachten. Ik geloof dat het huilen is omdat hij langer had willen slapen dan wat gelukt is.
Beterschap trouwens. :*

Sinds donderdag hangen er rolluiken en de in slaap vallen tijd is gemiddeld twintig minuten in plaats van dertig of meer. _O_

Lol Fleur wat een boefje. Hij had ook gewoon een klein feestje. ;)

Nanuke beterschap. :*

Nieuwe eetgewoonten, een beetje. Hij schudde vandaag twee keer nee toen ik hem omelet gaf en gooide het daarna van zich af. Nee schudden lijkt dus iets meer betekenis te krijgen.
Gisteren at hij zowaar een bakje eretensoep. Ik moest zijn lepel vullen, dan wou hij die wel naar zijn mond brengen. Zoveel heeft hij nog nooit op. Meestal neemt hij alleen rookworst.
Hij eet soms ook niets uit zichzelf. Dan speelt hij met zijn vorkje, prik ik daar eten op, haalt hij het eraf. Ik probeer er niet zo op te letten wat hij eet maar na tien minuten is zijn mond nog schoon. Geef ik dan wat aan dan wil hij het ineens wel eten.

Speelupdate nee, hij wil vooral iets in zijn hand hebben, bij voorkeur iets waar ik mee bezig ben, en loopt er dan mee door de kamer heen.

Wat klinkt Simon toch lief Tolstoi. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 27 januari 2019 @ 14:11:06 #162
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184652241
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:06 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Wel in ons mini huis :') alle muren zijn volgezet met kasten, een tafeltje/stoeltje voor kaptein, de mand van de hond ect. We zijn onwijs uit ons huis gegroeid maar weten nog niet helemaal waar we heen willen ( huur of koop, en waar)
En dit?

Inklapbaar en gewoon ergens bovenop te plaatsen :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_184652344
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:10 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Gisteren at hij zowaar een bakje eretensoep. Ik moest zijn lepel vullen, dan wou hij die wel naar zijn mond brengen.
Najaaaaaaa PKM, hier gisteren precies hetzelfde. Ook met erwtensoep! Toevallig *O*
Door mijn lief gemaakte snert (uit de vriezer dus), die -ie volgens wat er op het zakje stond maakte op 28 januari 2018, bijna een jaar oud dus en toen Günther nog maar tweenhalve week oud was! :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_184652437
Haha Mini wat gaat dat gelijk op. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_184653139
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:11 schreef pinquit het volgende:

[..]

En dit? [ afbeelding ]

Inklapbaar en gewoon ergens bovenop te plaatsen :)
dat is misschien wel handiger inderdaad :D kan op zn tafeltje staan zonder dat het weer n soort meubelstuk op zich is.

Ik ga eens even rondneuzen online :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_184660324
Simon! O+

Nanuke ben jij de dag nog een beetje doorgekomen?

En ben jij alweer een beetje opgeknapt Nolita?

Hier was mijn vriend het nieuwe nee schudden aan het uitbuiten. Ik had afgesproken met een collega en kreeg een filmpje. ‘Wil je graag dat mama thuis komt?’ Casper: :N :N

We zijn vandaag voor ‘t eerst naar een pannenkoekenhuis geweest. Ik zag dat zo plotseling voor me vanochtend, mijn dreumes met een veel te grote pannenkoek. En zo geschiedde :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 27-01-2019 20:07:31 ]
pi_184661236
Vond hij het lekker Fleur? Hier toevallig ook voor het eerst naar een pannenkoekenrestaurant geweest, maar mijn goede eter is een fanatiek pannenkoekweigeraar! :o En dat filmpje :D O+

Las ook iets over erwtensoep, dat komt hier de deur niet door want als ik een ding echt niet lust is het dat, alleen al het idee van bereiden doet mijn maag omdraaien :@

En leuk dat jullie kindjes keukentjes leuk vinden, C heeft voor haar eerste verjaardag ook zoiets gehad, maar heb het nog niet aangeboden, zal het eens gaan doen :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zondag 27 januari 2019 @ 20:58:27 #168
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184661848
Hier gisteren ook snert! Werd fanatiek geweigerd helaas.

Het neeschudden van je kind misbruiken, slim! En rena, jeetje geen pannenkoeken eten! Denk je ze een plezier te doen...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_184661916
Fleur, dat filmpje :D :D
Lekker smikkelen van die pannenkoek, heerlijk. Was dat plastic bestek van jullie zelf of van het restaurant?
Toen wij voor het eerst met Simon naar een pannenkoekhuis gingen, verbaasde ik me erover dat ze aan die kleine kindjes ook een grote vork en scherp mes gaven :o

Rena, haat-aan-erwtensoep-boks :)
Jammer dat C (nog) niet pannenkoeken houdt.

En inderdaad leuk al die keukentjes verhalen. Ga ik ook weer heroverwegen.....
pi_184662285
Ahw dat strooptoetje van casper O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_184663151
Erwtensoep O+ ik zal jullie dan maar niet vertellen wat mijn moeder (opgegroeid op een boerderij) er allemaal ingooit :')

Ja er ging wel wat in maar dat kwam vooral omdat hij de poedersuiker/stroop lekker vond en dat hij daarvoor ook de pannenkoek moest eten
:') Naturel weigerde hij (vandaar dat ik er stroop en poedersuiker op deed). Maar zijn eetgedrag is slecht te peilen deze sinds week. Hij eet normaal altijd alles maar hij weigerde afgelopen week regelmatig eten. Maar hij was ook ziek en ik zag vandaag een 5e tand maar misschien is het alles-eten ook wel gewoon afgelopen.

Tolstoi het was wel heel kindvriendelijk (maar dit is mijn eerste ervaring met zoiets). Dat bestek was van daar, aan elk stoeltje hing een slabber (gelukkig maar want die waren we vergeten :')), bij het brengen van de menukaarten kreeg Casper een kleurplaat en potloden en bij het brengen van de pannenkoek een kartonnen boekje. In de verschoonruimte lagen zelfs luiers en billendoekjes ^O^
pi_184663212
Leuk om te lezen over spelen met keukentjes! Gaat er hier ook vast eens komen.

En naar een pannenkoekenrestaurant ook leuk idd. Dat wil ik ook wel eens doen in de komende maanden.

Haha Casper die niet wil daf mama thuis komt. :D

Thnx voor de beterschapswensen, ik heb me tot 17:00 beroerd gevoeld, nu gaat het iets beter met me. Eten is nog niet echt gelukt.
Nu is vriend aan de beurt....hopelijk krijgt N het niet!
Ik ga nu maar eens snel slapen.
pi_184671646
Hopelijk heeft het bij jullie niet verder doorgezet Nolita!
pi_184680801
Oh mensen, ik legde zojuist voor het laatst een (zieke) dreumes op bed. Morgen wordt ze 2. :o O+ En heb ik dus twee peuters in huis, :') . O+
pi_184680891
Wij waren vanochtend weer genoeg opgeknapt om te werken, N lijkt nergens last van te hebben gelukkig!

Men, selvaria wat gaat het snel. Ik volgde L altijd een beetje als het voorbeeld van N. Maar nu gaat het me te snel haha. Hopelijk is ze morgen weer beter, gefeliciteerd alvast!!
pi_184682151
Selv, beterschap voor N en ook alvast gefeliciteerd!
  maandag 28 januari 2019 @ 21:27:02 #177
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_184682420
Oh my, ineens 2 peuters morgen :o
Alvast gefeliciteerd, Selv! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_184683266
Time flies, Selvaria! Gefeliciteerd alvast!
pi_184684067
Oh Selv, ik wist niet dat jouw L. en mijn S. precies een jaar scheelden :o fijne verjaardag alvast *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_184684214
Gefeliciteerd Selvaria *O* Hopelijk morgen twee fris en fruitige peuters bij jullie in huis! Wat krijgt ze voor haar verjaardag?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_184688599
Gefeliciteerd met je peuter Selvaria *O* Hopelijk is ze weer een beetje opgeknapt!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 29 januari 2019 @ 10:30:07 #182
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184688821
Gefeliciteerd Selv! *O*

En beterschap aan alle zieken :* Hopelijk is de griepgolf snel voorbij!
pi_184689194
Gefeliciteerd Selv! *O*
pi_184689613
Gefeliciteerd met je kersverse peuter Selvaria!
  dinsdag 29 januari 2019 @ 12:27:21 #185
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184690606
Gefeliciteerd Selvaria!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_184690757
Gefeliciteerd Selvaria! *O*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_184690837
Peuter, jemig, dat lijkt nog zo ver weg! Gefeliciteerd Selvaria. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_184692189
Gefeliciflapstaart, Selv! Zo groot al! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_184692213
Tip: crackers + keukenmachine = succesvol eetbaar zand ^O^



*wroetwroet*
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 29 januari 2019 @ 14:29:59 #190
56471 pinquit
oh my lama!
pi_184692721
Mini, jij genius!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_184692747
Haha wat creatief mini! :D Dat bakje zou bij ons binnen 3 sec. omgegooid zijn want hij wil ook altijd overal de onderkant van inspecteren :')
pi_184692771
En dan in de speeltuin denken: Oh, dat is dat lekkere eetbare zand van mama... :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_184692837
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 14:30 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Haha wat creatief mini! :D Dat bakje zou bij ons binnen 3 sec. omgegooid zijn want hij wil ook altijd overal de onderkant van inspecteren :')
Hier ook, dus heb het de eerste paar minuten vastgehouden tot -ie voldoende geobsedeerd was door zijn vingers in het spul. *)

Niettemin, na een kwartier..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
..nu tevreden smullende vogels in de achtertuin. :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_184692848
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 14:32 schreef Messina het volgende:
En dan in de speeltuin denken: Oh, dat is dat lekkere eetbare zand van mama... :P
Goed voor de weerstand! *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_184693219
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 14:36 schreef minilot het volgende:

[..]

Goed voor de weerstand! *)
Zo is het *O* :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_184694442
Dank voor de felicitaties, ze lijkt beter! *O* Ze heeft jog niet wcht door wat er is, maar geniet wel van de cadeaus. :D Ik zal vanavond nog eens wat foto's plaatsen. O+
pi_184695056
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 14:03 schreef minilot het volgende:
Tip: crackers + keukenmachine = succesvol eetbaar zand ^O^

[ afbeelding ]

*wroetwroet*
Geniaal! _O_
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_184696918
Sorry ik moet even spuien. Ik ben het kdv een beetje zat vandaag }:|. Casper is met 8 maand gewisseld naar de locatie in ons dorp (toen was er plek), daarvoor zat hij tijdelijk in een ander dorp en daar ging het altijd goed. Hier hebben ze altijd wel weer wat. Vandaag was ook weer niks goed. Hij slaapt niet goed, hij drinkt niet wanneer ze hem water aanbieden, hij heeft er moeite mee wanneer de leidsters tussen ruimtes heen en weer lopen en andere kinderen hebben last van hem als hij huilt. Ja heel vervelend maar wat kunnen wij hiermee als hij daar is en wij werken }:|. We hebben maar 1 kdv (en basisschool) in ons dorp en geen gastouders, nu zit hij eigenlijk bij veel toekomstige klasgenoten in de groep. Heel veel meer opties hebben we niet maar ik begin dit ook wel zat te worden zo }:|

Ik snap ze wel hoor, ik baal er ook wel van dat in de woonkamer de wereld vergaat als ik even naar keuken loop om wat op het aanrecht te zetten. Maar ik kan er niks mee behalve uitleggen wat ik ga doen (niet dat het helpt :')).

Jullie nog tips?
pi_184698631
Matig Fleur, van sommige dingen (niet geslapen, niet gedronken) snap ik dat ze het benoemen, dat is info die handig is voor jullie. Wat hun doel met de rest is weet ik ook niet, het is idd niet of jullie daar iets mee kunnen of iets hebben aan dat commentaar.

L. en ik zwaaien uit. Tot later bij de peuters. O+

:W
pi_184698633
Ik kan niet veel nuttigs zeggen, maar misschien is het handig om eens met het kdv om tafel te gaan en rustig deze dingen te bespreken. Ik weet uit eigen ervaring dat met wegbrengen/ophalen er nog wel eens wat informatie verloren gaat.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 19:59:51 #201
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184698990
Ik zou zeker ook een gesprek aanvragen. Zowel om te bespreken hoe het nu voor Casper is daar en wat zij (!) daaraan zouden kunnen doen, als om te benoemen hoe hun communicatie overkomt. Hopelijk krijg je dan een ander gesprek. Dat zou je wel verwachten als ze visie hebben op hoe ze kinderen veiligheid geven en hoe ze zich ontwikkelen en zo. Lastig als je geen keus hebt, maar dat lijkt me geen reden om het er maar bij te laten.

Dag grote L! :W .

En hallo O en Aventura! :W . Al weet ik niet of jullie hier komen meeposten natuurlijk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_184699909
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 18:17 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Sorry ik moet even spuien. Ik ben het kdv een beetje zat vandaag }:|. Casper is met 8 maand gewisseld naar de locatie in ons dorp (toen was er plek), daarvoor zat hij tijdelijk in een ander dorp en daar ging het altijd goed. Hier hebben ze altijd wel weer wat. Vandaag was ook weer niks goed. Hij slaapt niet goed, hij drinkt niet wanneer ze hem water aanbieden, hij heeft er moeite mee wanneer de leidsters tussen ruimtes heen en weer lopen en andere kinderen hebben last van hem als hij huilt. Ja heel vervelend maar wat kunnen wij hiermee als hij daar is en wij werken }:|. We hebben maar 1 kdv (en basisschool) in ons dorp en geen gastouders, nu zit hij eigenlijk bij veel toekomstige klasgenoten in de groep. Heel veel meer opties hebben we niet maar ik begin dit ook wel zat te worden zo }:|

Jullie nog tips?
Je kunt vooral een vraag stellen, namelijk: wat doen zij om te zorgen dat hij zich meer op z'n gemak gaat voelen daar? Het is namelijk hun werk om met kleine kinderen en alles wat daarbij komt kijken om te gaan. :) .

Maar wel aan te raden om dat in een gesprek te doen en niet tijdens een haal en breng moment.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_184700253
Wij hebben ook een kdv die ons vooral vertelt hoe "pittig" de kaptein is, hoe driftig ie wordt en hoe moeilijk hij in slaap valt op zn lage bedje en dan de boel al schreeuwend op stelten zet. En dan vragen ze ons om tips, mja hij doet thuis precies hetzelfde 8)7.
Daar is ie ook bozig, moeilijk af te leiden en heel fysiek.. dus tja, dan zeg ik dat ik snap dat het vervelend is en dat ze best een andere werkwijze mogen uitproberen als ze wat weten. Het lijkt er soms vooral op dat ze willen spuien ofzo, maar daar betaal ik ze niet voor :{w.

Ik denk erover om rond te kijken naar n ander kdv die wat meer out of the box mee kan denken en m niet alleen maar lastig vind, daar wordt ik n beetje ;( van
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_184700713
Mini wat een tof idee!!

Doei L en selv! Ze is meer op haar grote zus gaan lijken of niet?

Jeetje ldg en fleur wat vervelend ze dit jullie op zo’n niet helpende manier teruggeven. Ik zou zeker hierover in gesprek gaan!! Kan me voorstellen dat je op deze manier niet graag je kind daar achterlaat. ;(

Een tegenbericht over opvang. Hier zijn ze eigenlijk altijd positief. En ook N heeft echt wel haar nukken. Zo hebben ze haar een tijd in een bedje op de groep laten slapen i.p.v. op de slaapkamer omdat ze daar de anderen wakker hield met gekrijs. Nou prima als dat de oplossing is; ze hebben dat ook nooit als negatief benoemd oid
Ik kreeg gisteren te horen dat ze er wel 10 van haar wilden. Heel sociaal, kan goed zelf spelen, komt regelmatig even knuffelen. Dan ben ik wel even heel trots.
En hoe sommige dingen al zo vast staan voor ze. We konden haar niet ophalen dus oma deed dat. Dit hadden we haar wel verteld, maar ze snapte er niets van en heeft zich flabbergasted mee laten nemen. Terwijl ze gek op haar is en daar ook 2 dagen per week is. Als papa haar ophaalt rent ze altijd gillend van blijdschap op hem af. O+
pi_184700738
Gefeliciteerd Selvaria O+ *O*
Toffe collage :D

LBF, een gesprek is inderdaad wel een goed idee want dit is geen fijne manier van communiceren.

Ik wilde nog even een terugkoppeling geven over de 'slaaptraining' van kroketje. Doel 1 is behaald, ze drinkt geen flessen melk meer in de nacht *O* De eerste 2 nachten heeft ze veel gebruld en was ze heel boos. Nu is dat gelukkig wel voorbij. Ze wordt alleen nog steeds wel 3 a 4x per nacht wakker met huils -O-
Ik dacht dat het al minder was maar dat is niet zo volgens vriend die niet met oordoppen in slaapt O-) Hopelijk volgt het zelf-weer-in-slaap-vallen-zonder-huilen snel :)
pi_184701803
Bedankt! :) Het lijkt me inderdaad goed om een gesprek aan te gaan. En wat betreft het drinken, ze bieden het hem aan bij het brood maar dan drinkt hij thuis ook niet. Vervolgens vragen ze hoe we het thuis doen. Dan heeft hij altijd een beker tot zijn beschikking en pakt hij zelf. En dan is de reactie ‘jaaa maar daar kunnen we niet aan beginnen’. Prima maar wat ze nu doen werkt ook niet. En het slapen. Hij heeft een poos in de peuterslaapkamer geslapen want die was ‘s ochtends toch leeg, ook een tijdje in de groep zoals bij jullie Nolita. En toen weer in de gewone slaapkamer. Tijd voor een gesprek in ieder geval want ik krijg nu al verdrietig gevoel als ik eraan denk dat ie er donderdag weer naartoe moet.
pi_184703018
Ik kan me wel voorstellen dat je jezelf een beetje wanhopig voelt LBF. Het is zo lastig wanneer je kind niet helemaal gelukkig lijkt te zijn wanneer jij er niet bent. Even goed praten lijkt me zeker goed!

Dingen horen over mijn kind waar ik verder niets mee kan zonder feedback kan ik ook niet goed hebben LDG. Word ik verdrietig van.

Als ik hier verhalen lees ben ik zo blij met het KDV en het goede gevoel dat ze mij geven.

Ik hoor na elke KDV-dag bij het ophalen of ze lief zijn geweest of niet helemaal. Altijd wel op een positieve manier, met een beschrijving hoe zij situaties hebben opgelost en of dit overeenkomt met onze manier van oplossen. De jongens zijn niet altijd de makkelijkste iig en zeker niet voor elkaar.

Willem vertelt zijn interpretatie van het gedrag op een KDV-dag ook nog altijd eventjes onderweg naar huis. Volgens zijn interpretatie is hij altijd heel lief geweest. Kevin heeft altijd wel iets stouts gedaan.

Afgelopen vrijdag: "Willem is heel lief geweest. Kevin niet. Kevin is op een baby gaan zitten"...

Goed zo kroketje! Drinken moet overdag! Het komt goed Fazoletti!!
pi_184703556
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 23:33 schreef Adrian4 het volgende:Afgelopen vrijdag: "Willem is heel lief geweest. Kevin niet. Kevin is op een baby gaan zitten"...
Ik moest hier stiekem wel hard om lachen :D Erg jammer dat mijn peuter verbaal nog niet zo sterk is. Die vertelt alleen dat ze gepuzzeld hebben. Met vierkanten. En rechthoeken. Z'n zusjes zegt hij nooit wat over.

Ik ben erg tevreden over mijn kdv, alleen zijn mijn kinderen altijd dorstig als ze thuis komen en regelmatig stinkt er een bij het ophalen maar dan verschonen ze hem of haar direct nog even. En gezien de drukte rond ophaaltijd heb ik daar ook wel begrip voor. Vooral de vaste leidster is echt dol op de meiden zie ik aan het gedrag (ook andersom btw), maar daar wordt nooit over gesproken want meestal is het chaos en drukte door drie mega enthousiaste kinderen die me bespringen dus het blijft vooral bij nuttige mededelingen over slapen en soms eten.

Maar als je om welke reden dan ook je niet zo goed voelt bij het kdv zou ik gewoon een gesprek aanvragen en daar je zorgen/ontevredenheid neerleggen. Zeker als het eigenlijk de enige optie in de buurt is en je met de overkoepelende organisatie an sich wel tevreden bent.

Goed bezig kroketje! Stap 1 is gelukt, stap 2 komt eraan Fazz! Volhouden!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_184705818
Pff, al die kdv verhalen, ik zou er zelf ook niet met een prettig gevoel de kleine achterlaten LBF en LDG. Je zou zeggen dat een pedagogisch medewerkster is opgeleid om ook met boze buien etc om te kunnen gaan. Ben blij dat het hier nog niet aan de orde is, weet dat het een luxe positie is :@

C is een beetje ziekjes, vannacht wat liggen spoken en toen ik haar vanochtend uit bed haalde was ze best warm en ze heeft een best hoestje te pakken -O- Verder eet/drinkt ze prima en poepen gaat ook goed ruik ik :X
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_184713961
Nog gefeliciteerd Selveria!
C nog zieker geworden Rena?

Opvang: ik herken wel dat er nog wel eens wat informatie mist bij de korte overdrachtsmomenten. Blijkt achteraf toch vaak genuanceerder. Hier ook regelmatig een melding dat iets niet lukte, en dan bleek achteraf dat ze echt van alles geprobeerd hadden. Dus ik weet inmiddels dat ik wat verder door moet vragen en dan een completer beeld krijg. Of gewoon even echt een gesprek aan moet vragen. Maar rot is het als je geen fijn gevoel bij je kdv hebt Fleur en ldg :*

En verder merk ik echt minder te updaten hier heb over Kees :+ Het is nu toch allemaal normaler, ik ken m'n kind beter en het gaat iets minder hard allemaal. Beste update: hij eet (af en toe) groente *O* En verder is hij nog steeds enorm lief en blij en een slechte slaper :+
pi_184715429
Ik klaagde pas dat mijn dreumesje zo weinig meer rustig wilde knuffelen/bij me liggen, maar op deze manier vind ik het niet leuk ;( Ze is super hangerig en huilerig, echt heel sneu. Straks met een zetpil naar bed en hopen dat de nacht meevalt, vooral voor haar. -O-

Elliebel, geen nieuws is soms ook goed nieuws toch? ;)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_184715618
Vandaag sliep de kaptein op t kdv ineens weer ruim twee uur, op dezelfde manier, zelfde bedje 8)7

Heb als backup wel vast even een ander tof kdv gemaild of zij toevallig de dreumessen en peuters in dichte bedjes hebben _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_184718437
Rena beterschap voor je meisje. :*

Ellie fijn om te lezen dat het goed gaat, eindelijk! Kom je zo zelf ook weer een beetje tot rust?

Fleur en LDG goed dat jullie in gesprek gaan met kinderdagverblijf of verder gaan kijken. Lijkt me rot om je kindje te brengen als je niet weet of hij het dan wel naar zijn zin heeft.

Goed zo Fazz, en snel ook. ^O^ Hopelijk snel zonder huiltjes.

Hier zijn we nou echt over naar een slaapje overdag. In plaats van twee keer drie kwartier slaapt hij nou ruim twee uur en in de ochtend ook wat langer. Heerlijk. En ineens heb ik echt weer tijd om iets te doen. :)

We hebben veel updates de laatste paar dagen. Handjes klappen, zwaaien, handjes in de lucht, proberen met iets te lopen zonder om te kiepen (zoals zijn speelgoed eierdoos), iets pakken en naar je toe brengen. Zo leuk! O+ Hij is ook vrolijker en iets minder een verlengstuk van mijn been. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_184723259
Wat goed van banaan! *O* Wij hebben hier ook wel een geinige update. Als hij een lang geluid maakte deden we voor de gein wel eens onze hand voor zijn mond zodat het geluid veranderd. (Van aaaaa naar a a a a a) Dat doet hij nu af en toe bij zichzelf _O-

Rena beterschap met C. :*

Fijn om te lezen Ellie!

Haha zul je altijd zien ldg! Een kdv plan B. is altijd fijn!

Nou, ik ben benieuwd of Casper de reeks van exact om 04:00 wakker worden voortzet voor de 4e nacht op rij :')
pi_184730787
Wat leuk al die updates O+ Hier begint ons dametje elke dag meer te kletsen en te wijzen, soms lijkt het echt alsof ze al hele dingen wil zeggen maar heb ik geen idee wat ze bedoeld :@

Het lijkt vandaag iets beter te gaan met haar, ze had goed geslapen op de zetpil en had vanochtend 37,9 (gisteravond 39,7 :{ ). Ze is nog wel wat jengelig, maar dat is ook niet gek als je niet zo lekker in je velletje zit.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_184731443
Fijn dat het beter lijkt te gaan Rena!

Ik vind het vooral wonderbaarlijk dat ze zoveel al begrijpen. Soms vraag ik ze iets terwijl ik denk dat ze dat nog helemaal niet weten of kunnen en doen ze het daarna wel gewoon. Zelf de mouwen opstropen voor het eten, zelf in de Ikea kinderstoel klimmen (door hem eerst naar de bank te schuiven), zelf het juiste boek aangeven...

Wij hadden gisteren twee tweelingmijlpalen! De eerste was toen Lala in de keuken stond te huilen omdat ik brood aan het smeren was en ze dus even moest wachten. Em kwam aanlopen en gaf haar een grote knuffel om te troosten.

De tweede was dat Em Lala bewust uitlachte. Lala probeerde zelf in haar rokje te stappen maar dat lukte niet, tot plezier van Em. Lala moest daarna ook meelachen en stapte expres nog twee keer verkeerd terwijl ze hard lachte.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_184734526
Ahh wat schattig FF! O+

Fijn dat het beter met haar gaat rena :)

Mijn vriend was toevallig eerder op het kdv en Casper was nog aan het eten, zo hadden ze fatsoenlijk tijd om even te praten. Goed dingen kunnen aangeven en toevallig komt er op 12/2 al een pedagoog op de opvang en ze vroegen of diegene ook met Casper mee mocht kijken voor tips. Uiteraard mag dat dus hopelijk snel verbetering.

[ Bericht 0% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 31-01-2019 19:55:00 ]
pi_184735189
Oh FF, dat is echt om te smelten O+

Dat is fijn rena, dat het wat beter lijkt te gaan!

Fleur, wat goed dat het kdv meteen in actie komt. Hopelijk werpt het zijn vruchten af!

Ik zit naast een hele boze Mijm. Hij zit al in zijn stoel aan tafel, maar het eten is nog niet klaar :') dus nu maar vast volstoppen met cherrytomaatjes.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_184735900
Günther is voor het eerst in een miljoen jaar weer eens op mijn schoot in slaap gevallen en het voelt zo cute! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We zijn (voor het eerst sinds met z'n drieën) een paar dagen/nachten zonder mijn echtgenoot en dat is wel een beetje gek..

Mijm, eet smakelijk! :D

Edit, update slaapkontje! :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 9% gewijzigd door minilot op 31-01-2019 20:03:20 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_184736547
FF, dat klinkt wel heel erg zoet *; O+

Fleur, dat klinkt positief! Hopelijk kan de pedagoog tips geven :)

Boze Mijm :o Hopelijk heeft het hem gesmaakt!

Gunther O+

Hier had ze net toch nog 38,8, terwijl ze zich vandaag wel beter leek te voelen :? Op de dag was ze verder niet echt warm meer. Of kan koorts soms ook nog even blijven hangen? Heb haar maar weer een zetpil gegeven voor de nacht.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_184738012


Right in the feels ;(
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_184739420
Zo, LDG, die komt even binnen ;(
Voor jou :*

LBF, fijn dat je vriend een gesprek heeft gehad op het KDV. Hopelijk kan de pedagoog goede tips geven!

Günther O+ O+

Rena, beterschap voor je C'tje!

FF, wat schattig van Em en Lala O+

LeSage, heeft Mijm nog lekker gegeten?

Simon heeft vanmiddag lekker met mij in het grote bed geslapen, fijn O+
pi_184746386
Ldg, wat goed dat kapitein heeft laten zien dat hij het kan!

Mini hoe gaat het zonder papa, het idee dat gunther m mist?

Wat n smelt tweeling momenten zeg! Heerlijk O+

Mijn dreumes heeft schijnbaar besloten dat ze geen borstvoeding meer wil nu ze 17 maanden is. Tweede dag op rij dat ze compleet weigert. Ik bied aan, ze doet net of ze aanhapt maar likt en kijkt dan heel vies met uitgestoken tong. :')
pi_184750621
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 20:22 schreef littledrummergirl het volgende:
[ afbeelding ]

Right in the feels ;(
-slik-
*klikt vacaturesite weg*
Let me see you stripped down to the bone
pi_184750680
Nolita, weet ik niet echt maar het gaat hier wel de hele tijd van PAPAPAPABAPAPAPABAPAPABA en er wordt veel naar de deur gekeken, dus het lijkt wel zo. Morgen weer herenigd O+
Enneh, niet toevallig iets merkwaardigs gegeten waardoor je melk anders smaakt? :)

Verder een ^O^ voor AliExpress, goedkope set met single-shape puzzels uit de Montessorihoek gevonden. Net binnen.
Op volgorde van complexiteit:



Alleen even duimen dat Günther niet gaat lichtgeven of ineens drie ogen heeft zodra -ie eraan likt :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_184750819
Die hand voor de mond update is ook leuk Fleur. Hier trouwens ook zonder dat wij een handje voor zijn mondje hielden.
Fijn dat er een pedagoog komt kijken wat er beter kan bij het kinderdagverblijf.

Beterschap voor je meisje Rena. :*
Onverstaanbaar, check! Voor neus lijkt hij "ne" te zeggen en dak "da". Nou zijn dat ook wel klanken die hij standaard gebruikt, maar bij die woorden spreekt hij het duidelijker uit. En wijzen ja, hij is heel blij als hij ook vreemden zo gek krijgt om te vertellen wat "die" is. :D

Wat een lieve mijlpalen FF.

Lief Mini, dat op schoot slapen. O+
Als mijn man er niet is wijs ik hem altijd aan op foto's en merk ik wel reactie.
Banaan is nou ook voorzichtig begonnen aan van die knopjespuzzels. Linkje gevonden bij Ali. ^O^

LDG :*

Och Nolita. :* Ben je er zelf ook klaar voor om te stoppen?

Na maanden moeite met Banaan in slaap krijgen heb ik nou een ander uiterste. Hij valt nou steeds in slaap in de wagen of de auto vlak voordat we thuis zijn. Hij wordt ook meestal stipt om zes uur wakker, dat helpt ook niet.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_184750973
(Overigens gaat het, afgezien van mijn lief nogal missen want O+ O+ verder juist wel goed. Het voelt op de één of andere manier juist makkelijk dat ik momenteel alleen rekening hou met Günther, niks hoef te overleggen, geen klusjes hoef over te dragen, etcetera. Het is minder gezellig en minder knus als mijn heerlijke lief weg is, maar het loopt hier wel soepeler :'))
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 1 februari 2019 @ 13:58:37 #228
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184752433
Leuke (constatering) mini. Ik krijg vaak medelijden dat ik het alleen doe, maar precies om die reden denk ik dat dat het grootste gedeelte van de tijd echt niet nodig is ^O^ .

*; voor de tweelingverhalen.

Vind je het oke zo Nolita? Ze was al een poosje aan het afbouwen toch?

PKM, ik vind een omgekeerd slaapprobleem voor jullie geweldig.

Rest weet ik niet meer en te onrustig om terug te zoeken :@ . Ik heb een zeldzame dag alleen thuis dus ben druk bezig met dingen die anders niet kunnen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_184753170
Wow, werd vanochtend wakker en toen was het al 9 uur :o :o :o :o !
Ik schrok ervan, dat is niet meer voorgekomen sinds Simon er is. Wel meteen gecheckt of ie het nog deed, want normaal is ie echt wel uiterlijk 7:30 wakker. Hij deed het nog en sliep nog lekker.

Vanochtend naar de dierentuin geweest met hem, hij vindt dat zo leuk. Toen ik hem vanmiddag naar bed bracht en hem nog even verschoonde, zei hij "tijgel moe, oliflant moe" O+ O+

Nolita, vind je het erg als het nu zou stoppen?
En inderdaad wat Mini zei, misschien iets anders dan anders gegeten?

Banaan blijft je verrassen, hè PKM?
pi_184755248
Hier noemt Z. alles mbt tot drinken ‘thee’. Dan wijst ze vaak naar haar beker of de mok van een ander.
Ook wanneer ze bij mij drinkt wijst ze liefelijk naar de tepel om glimlachend ‘thee’ te roepen. O+
pi_184755541
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 16:35 schreef vencodark het volgende:
Ook wanneer ze bij mij drinkt wijst ze liefelijk naar de tepel om glimlachend ‘thee’ te roepen. O+
Achgos! :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_184757826
Mijn lief onverwacht nu al thuis in plaats van morgenochtend - Günther spatte zowat uit elkaar van gillend enthousiasme! :D Toch wel een beetje gemist, denk ik 8-)
Let me see you stripped down to the bone
pi_184758538
Ahh wat schattig mini! O+

Wat fijn van het uitslapen TolStoi! En hij praat echt zo goed zeg :)

Wil ze ook geen nachtvoedingen meer Nolita?

Casper deed vanochtend een beetje gek. Hij lag tussen ons in en begon zichzelf meerdere keer op zijn hoofd te slaan? :? Dreumessukkels :')
pi_184758799
Weer samen mini, heerlijk!!

Venco, thee, wat schattig!!

Heerlijk Tolstoi zo onverwacht uitslapen.

Met nachtvoedingen is ze al een poosje gestopt. In de ochtend dronk ze de laatste tijd nog maar 1 kant.
Gisteravond heb ik wel iets gegeten wat ik normaal nooit eet, maar eergisteren gewoon hetzelfde als N. Wel goed ziek geweest afgelopen weekend, weetniet of het daar nog van kan komen? Zal de komende week nog wel blijven aanbieden maar ben heel benieuwd of ik dus onbewust al n laatste keer heb gehad.
Ik vind het verder prima dat het dan klaar is. Vooral dat het zonder strijd en haar eigen keuze is. Alleen dat ik niet bewust een laatste keer heb gehad dan. Dus mocht ze toch nog eens aanhappen ga ik die maar even heel bewust doen ofzo :D
pi_184767001
Hier nog steeds een koortsig kindje, dag 4 inmiddels -O- ‘s Avonds is de koorts wel telkens lager, maar vanochtend weer 38,1. Ik maak me nog niet onwijs zorgen want ze eet, drinkt, plast en slaapt goed en is best alert en vrolijk ondanks het hoesten, wel een soort zeehondenhoestje. Zouden jullie dan de HA al bellen? Op internet staat na 3 dagen koorts, hoewel ze niet constant koorts had de afgelopen dagen.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_184767039
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 07:52 schreef rena het volgende:
Hier nog steeds een koortsig kindje, dag 4 inmiddels -O- ‘s Avonds is de koorts wel telkens lager, maar vanochtend weer 38,1. Ik maak me nog niet onwijs zorgen want ze eet, drinkt, plast en slaapt goed en is best alert en vrolijk ondanks het hoesten, wel een soort zeehondenhoestje. Zouden jullie dan de HA al bellen? Op internet staat na 3 dagen koorts, hoewel ze niet constant koorts had de afgelopen dagen.
als je je niet veel zorgen maakt zou ik gewoon tot na t weekend wachten. Helemaal als t n beetje op en af gaat maar ze verder geen last lijkt te hebben
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 2 februari 2019 @ 21:04:44 #237
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_184780574
Ik zou ook het weekend even afwachten, tenzij je je zorgen gaat maken natuurlijk.

Ella heeft ook best lang gehoest trouwens, ook idd zo'n zeehondenblaf. Ik weet alleen niet of ze ook verhoging had. Ik temperatuur eigenlijk nooit, maar koorts zou ik wel gevoeld hebben denk ik.

Maar zolang ze alert en vrolijk blijft en de koorts niet constant, zou ik het persoonlijk het weekend wel over durven tillen.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_184780769
Sluit ik me bij aan :). Hoe was ze vandaag te pas?

Wij zijn sushi gaan eten vandaag, ging supergoed! Zolang hij eten tot z’n beschikking had dan :').
pi_184784955
Beterschap Rena, 4 dagen is wel lang zeg.

Mini, herkenbaar dat het thuis zonder man toch een stuk soepeler gaat :+ Toch ben ik altijd weer blij als hij terugkomt uiteraard :P

Dat gedicht doet me dan weer helemaal niets :D Ik voel geen zere plek als ik mn kind naar het kdv breng. Ze huilt dan ook niet maar vind het er super leuk. En zo denk ik ook over mn werk, dat is geen moetje :)

Slapen is nog steeds bal hier. Net een krijssessie gehad van 45 min en nu begint ze weer opnieuw }:| Kleuter werd er wakker van en ligt nu naast me. Hopelijk schreeuwt ze me vannacht niet nog een paar keer Mn bed uit :X
  zondag 3 februari 2019 @ 06:19:25 #240
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_184787943
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 12:42 schreef minilot het volgende:
(Overigens gaat het, afgezien van mijn lief nogal missen want O+ O+ verder juist wel goed. Het voelt op de één of andere manier juist makkelijk dat ik momenteel alleen rekening hou met Günther, niks hoef te overleggen, geen klusjes hoef over te dragen, etcetera. Het is minder gezellig en minder knus als mijn heerlijke lief weg is, maar het loopt hier wel soepeler :'))
Heel herkenbaar mini :D
pi_184788050
Ik heb ook geen emoties bij het kdv, behalve dat ik het een prettige plek vind. Vorig jaar had ik dat soms wel, dan bracht ik hem op dinsdagochtend al weg, terwijl mijn studie pas 's middags begon. Maar ik had die tijd gewoon echt nodig voor huiswerk. Maar toch vond ik dat lastig, omdat ik dan wel thuis was. Nu geniet ik juist van die incidentele dag thuis als ik niet hoef te werken, maar Teetje wel naar de opvang gaat. Hij doet het gewoon beter als we zijn ritme hetzelfde houden en ik doe het beter met af en toe tijd voor mezelf.

Hier loopt het ook soepel als ik alleen ben, maar toch ben ik liever samen. In de komende maanden hebben we het drie keer andersom: ik ben twee keer drie, en één keer vier dagen weg, voor hobby en werk en ik zie daar dan best een beetje tegenop. Nog nooit langer dan 24 uur bij Teetje vandaan geweest. Volgende week is de eerste keer, ben benieuwd hoe dat gaat.
pi_184789223
Ik snap echt niet hoe jullie het makkelijker vinden zonder partner. Mijn man is vrij vaak een aantal weken in de kost, en dat vind ik echt wel zwaar. Alleen al het feit dat ik niet fatsoenlijk kan koken (hij draait aan de knoppen, de oven kan ik niet gebruiken want gasoven op de grond, waarvan de klep ook warm wordt, ik kan m niet alleen in de woonkamer laten want hij klimt in de vensterbank/krabpaal/valt van de bank), laat staan t feit dat ik niets gedaan krijg en na 5 dagen het huis, kind en ik eruit zien alsof er een bom is ontploft. :+

En kdv heb ik ook geen moeite mee. Ik weiger ook te haasten, maar ik heb een baan waarbij het niet heel erg uit maakt of ik wat later ben. Dus als hij moeilijk doet omdat z'n schoenen aan moeten, dan gaan we even wat anders doen en proberen we het een paar minuten later nog eens. Ik denk dat dat ook scheelt qua gevoel. Ik vrees wat dat betreft voor als hij naar school moet en ik wel op de klok kind daar moet hebben. :')

Verder wil ik even melden dat mijn kind echt de leukste ooit is. De driftbuien lijken minder heftig, hij kan weer wat rustiger zelf spelen en brabbelt aan een stuk door. Hij maakt grapjes en ik geniet gewoon echt heel erg van deze tijd. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_184789399
Nanuke, de woonkamer is hier min of meer Güntherproof. Althans, van de bank of van de salontafel af vallen kan altijd, maar hij weet ook hoe -ie daar veilig vanaf moet klimmen, dus ik vind het een te nemen risico :) Dat -ie er een zooitje van maakt en speelgoed overal heen gooit, de boeken uit kasten trekt en de afstandsbedieningen achter de bank laat vallen, ach, dat is binnen een paar minuten wel weer opgeruimd (altijd 'samen', nooit pas als -ie op bed ligt) :)

Wat koken betreft heb ik momenteel een tamelijk hoog en zwaar zitbankje (stond normaal gesproken bij de eettafel) voor de oven en het fornuis geschoven, zo kan ik er nog wel bij, maar Günther niet. Zodra -ie weet hoe hij daarop moet klimmen zal ik wat anders moeten verzinnen :7
Maar sinds we zo'n learning tower in de keuken hebben staan gaat eten klaarmaken nog wel een heel stuk makkelijker: Günther kan dan gewoon op aanrechthoogte aanklooien met bakjes, spatels en stukjes/reepjes/likjes van wat ik aan het voorbereiden ben. Gaat ontzettend goed!

Dat ik het makkelijker vind zonder lief is omdat ik dan met Günther echt helemaal mijn eigen plan kan trekken, terwijl ik als mijn man er is vind dat hij daarin ook enige inbreng mag hebben. 8-) Ik merk het ook gewoon gedurende de week: doordeweeks overdag met Günther thuis is pietsje eenzamer maar makkelijker, in het weekend en 's avonds als echtgenoot er is wel gezelliger maar ook meer gedoe. Heb ik ineens twee mensen om rekening mee te houden in plaats van maar eentje, hoe lief en behulpzaam mijn J. ook is.

Plus, mijn geen-schermpjes-beleid is makkelijker te hanteren wanneer mijn nerd buiten de deur is. :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_184790314
Allemaal leuke oplossingen, maar niet haalbaar hier. Ik vind juist de weekenden wel fijn omdat ik dan nog eens wat aan het huishouden kan doen omdat man en Dirk een toren aan het bouwen zijn bijvoorbeeld. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 3 februari 2019 @ 11:43:28 #245
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184790362
Een traphekje in de deuropening van de keuken? Zou bij Jacob werken omdat hij meestal wel in de buurt van mij blijft en dus rond dat hekje zou spelen.

Oh jongens, anderhalf uur buiten was de druppel: Jacob is net al drinkend op mijn schoot in slaap gevallen. Dat wordt weer geen echt middagdutje, maar ik geniet er toch van. Hij is zo lekker warm!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_184790835
Wij hebben ook n traphekje in de keuken :Y daar staat bijv ook het hondenvoer ect zodat de hond rustig kan eten. Als ik in de keuken ben staat de kapitein daar vaak te kijken of hij zit er te spelen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_184790964
Bij ons komt er doordeweeks trouwens ook niet veel van koken/huishouden terecht hoor :+ wij eten zo simpel mogelijk (pasta, broodjes falafel, soep ect). We hebben tussen het ophalen van kapitein en zijn bedtijd soms maar 1.5u ofzo :Y en dan besteed ik mn tijd liever aan spelen dan aan uitgebreid koken. En nadat kaptein in bed ligt ploffen we afgepeigerd op de bank en gaan we rond 21:30 naar bed :') beetje kansloos leven momenteel, maar het is even niet anders :P.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 3 februari 2019 @ 13:11:44 #248
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184791633
Ik vind het ook wel makkelijker met man erbij hoor! Wat Nanuke zegt: als hij Muppet vermaakt kan ik toch makkelijker de was doen, boven stofzuigen, etc. En hier een open keuken, dus alleen (nouja, dus met een dreumes erbij) koken is ook lastig. Sinds deze week ook een learning tower, maar die gebruikt ze vooralsnog vooral om het gasstel te ontmantelen :') Daar hebben we dus nog niet zo veel aan met het koken :P
Verder zit ze nu in een heerlijke periode (behalve het eten-gooien dat terug is). Ze kan zo lief spelen, geeft zelf aan als ze wil eten of slapen, zingt het introliedje van Nijntje en leert elke dag een nieuw woord. Ze rent als een malle en alles gaat met zo enorm veel enthousiasme O+ We hebben gister een potje gekocht. Die staat nu in de woonkamer en ze heeft er al 30x op gezeten (met kleren aan) en "pssssjj" gezegd O+ Geen idee of het helpt bij het zindelijk worden, maar schattig is het wel!

Wat heerlijk Lemijn! Hopelijk hoef je nergens heen. Soms echt genieten hè O+
pi_184793022
Nanuke als je het een paar weken zelf moet doen is dat heel anders dan als mijn man eens een nachtje van huis is. Maak het je gewoon zo makkelijk mogelijk die tijd. Misschien in de weken daarvoor alvast extra porties koken en invriezen zodat je niet vers hoeft te koken?
Fijn dat je lekker geniet van hem nu. O+

Dagen met man erbij zijn iets makkelijker. Vooral met eten koken, dan kan ik zelf Banaan bezighouden terwijl mijn man kookt. Als ik zelf moet koken moet ik soms toch een schermpje gebruiken om hem tevreden te houden.

De laatste tijd heeft mijn man zelf beter werkende rituelen en hoef ik niet steeds te helpen herinneren aan dingen. Dat scheelt wel. Voor die tijd was het soms makkelijker als mijn man niet thuis was.

Schoonmaken doe ik gewoon als hij wakker is, dat gaat redelijk. Volgens mij vindt hij het ook best leuk. :)

Lief Lemijn, slapend op schoot. O+

Rena ik ben gestopt met steeds temperaturen. Je wordt er vooral nerveus van als het afwijkt en dat voel je zo met je hand ook al wel. Banaan is ook alweer een tijdje wat warm, ik wijt het aan tandjes.

Nolita wordt er ondertussen weer gedronken of is het echt klaar?

Gisteren werd er een dut gedaan van drie uur en vandaag ziet het er ook goed uit. Vanochtend ook pas om half acht wakker. _O_

Gisteren leerde Banaan zijn handjes op zijn hoofd leggen. Hij kan nou bijna alles van Klap eens in je handjes terwijl hij de week ervoor daar niets van kon.
Gebaren maken zit er dan weer totaal niet in. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_184793737
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 14:24 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Nanuke als je het een paar weken zelf moet doen is dat heel anders dan als mijn man eens een nachtje van huis is. Maak het je gewoon zo makkelijk mogelijk die tijd. Misschien in de weken daarvoor alvast extra porties koken en invriezen zodat je niet vers hoeft te koken?
Fijn dat je lekker geniet van hem nu. O+
Vaak kook ik op mijn vrije dagen als hij slaapt alvast voor 2 dagen. En we eten inderdaad ook geregeld makkelijk. Alles op een rustiger tempo en dan gaat het wel. Maar het is best frustrerend om niet 'gewoon' te kunnen doen, op die momenten.

Banaan gebaarde toch al? Of is hij ermee gestopt? De nieuwste aanwinst is hier: boterham. We hebben inmiddels ook 2 dvd's van Lotte en Max die we af en toe aanzetten.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_184794551
Ik zet Mijm gewoon in de kinderstoel als ik eten ga koken. Anders haalt hij de bestekla leeg, klimt op alle meubels, gooit het hondenvoer door de kamer of haalt de prullenbak leeg }:|
En ik heb voor mezelf wel geleerd dat ik iets doe in huis als de jongens slapen, maar maximaal een half uurtje en dan ga ik ook gewoon even zitten. Ik moet ook aan mezelf denken af en toe ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_184795486
Lopen jullie dreumessen ook als een soort teletubbies met de buik naar voren en met een holle rug? Had gedacht dat dat wel minder zou worden nu ie stabiel loopt, maar nee _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_184797570
Nanuke sinds hij echt loopt is het praten en gebaren er helemaal uit. De enige woorden die hij nog lijkt te kennen zijn die en daar.

Die filmpjes zijn ook fijn ja, ik zie dat hij dan ook goed oplet. Als ik in het boek kijk en wat zit te oefenen is hij ook heel aandachtig trouwens.

LeSage hij loopt eigenlijk al best netjes rechtop. Wel met kin een beetje op zijn borst en O-beentjes.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_184800483
Pkm ze heeft sinds woensdag niet meer gedronken dus ik denk dat het wel klaar is nu. Enerzijds heb ik er vrede mee, anderzijds vind ik het toch wel een dingetje na 17 maanden. Ze is echt geen baby meer en ik ga er enorm van rammelen voor een tweede.

Hier ook team makkelijker met man erbij. Gewoon voor de kleine momentjes even mijn ding te kunnen doen. Ze sliep altijd zo enorm kort, dat gaat inmiddels wat beter maar langer dan een uurtje is zeldzaam hier.

Er lijkt zowaar ook eens een ritme te ontstaan. Slapen van 20:00 tot ongeveer 7:00. Meestal nog een keertje wakker, maar van 1x in de 2 maanden doorslapen hebben we afgelopen week een paar keer daarvan mogen genieten.*O*
In de middag slaapt ze ergens tussen 12:00 en 13:00 een uurtje; soms anderhalf. Ben er wel tevreden mee. :)
Het is een echte kwebbeltante en we herkennen steeds meer woordjes. In het zwembad was ze op en top aan het genieten, zo mooi om te zien. Van de glijbaan met papa en dan weigeren op schoot mee te glijden, maar zelf met de billen op de glijbaan moeten. O+
pi_184802924
Wij hebben een split level woning, de keuken ligt iets hoger als de woonkamer. Voor het trappetje naar de keuken hebben we een traphekje, zodat Simon daar niet kan komen.
Ik merk wel dat Simon echt dingen gaat doen die niet mogen, als we te lang in de keuken bezig zijn. Ik denk misschien om op die manier toch aandacht te krijgen, maar weet niet of ze op deze leeftijd al zo bewust bezig kunnen zijn.

Nolita, fijn dat er een ritme lijkt te komen. Hier was het opeens ook een paar keer per week doorslapen en nu bijna altijd.

Vanmiddag een leuk moment: Simon had de handschoenen van papa gevonden en eentje aan zijn hand gedaan. Hij liep daarna naar ons toe en zei "handsok" :D _O- O+ O+
pi_184803239
Hier nog geen loper. Hij loopt al sinds begin september langs meubels en vindt dat nog steeds goed genoeg :')

Ik vind het samen ook makkelijker.. inderdaad dat je even ‘rustig’ iets in huis kunt doen.

Ik denk dat ik ook weet waarom Casper sinds deze week op z’n hoofd slaat. Hij kan sinds gisteren klappen en omdat mijn vader de laatste tijd altijd het volgende liedje met ‘m zingt wou ik dat via facetime laten zien.

Klap eens in je handjes blij blij blij
Op je boze bolletje allebei. En toen viel er bij mij een kwartje :')

Oh en hij heeft z’n eerste carnavalsfeestje achter de rug :+. Uurtje in de tent geweest.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 12% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 03-02-2019 22:03:28 ]
pi_184803298
Simon heeft nieuwe pyjamaatjes nodig, maat 92 alweer :o :o
We hebben er nu een paar gekocht, die allemaal terug kunnen, omdat de pijpen van de broekjes te nauw zijn. Simon heeft nog steeds spekbeentjes ( O+ O+ ), waardoor die pyjamabroekjes te strak zitten. Zijn beentjes lijken dan net ingesnoerde worsten/rollades, wat vast niet lekker slaapt :+

Rare is dat we dat bij maat 86 niet hadden (ruime broekjes), maar bij diverse soorten van maat 92 wel :? .

Iemand nog tips voor pyjamaatjes, waarvan de broekspijpjes wat ruimer zijn?
  zondag 3 februari 2019 @ 22:31:49 #258
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_184804149
Ha! Ik had iets soortgelijks met kleuter destijds, Tolstoi. Shirtjes maat 92 zaten te strak om d'r buikje, terwijl 86 wel goed zat (maar te kort). Volgens mij is dat omdat veel kleding vanaf maat 92 gemaakt zijn voor de bouw van een peuter en niet voor bolle dreumesbuikjes :P Want diezelfde shirtjes zaten ineens wel goed toen ze een peuter (met bijbehorende bouw) was.
Misschien is dat ook zo met broekjes :)

Haha, het kwartje van LBF 😁
Lieve foto O+ vond hij het leuk?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_184804351
Sylver, dat zou inderdaad best kunnen!

Ik moest voor die pyjamaatjes opeens ook naar de gewone kinderkleding ipv de babykleding. Was ook al even slikken voor me, ik was de hele tijd bij de baby-afdeling aan het zoeken naar maat 92, niet te vinden. Tot ik langs de gewone kinderpyjama's liep en wel maat 92 zag liggen ;( :+

Maar dat lost nog steeds niet het pyjamabroekje probleem op :P
pi_184804864
Lastig TolStoi! Ik ken wel het bolle dreumesbuikje probleem met een aantal shirts :')

Ja hij vond het leuk Sylver! Mijn vriend en ik zijn allebei vrij actief bij een vereniging en vanmiddag was ook wel geschikt voor Casper maar een uur was genoeg. Hij zat eerst in de Tula maar hij voelde heel warm aan dus toen heb ik hem eruit gehaald. Toen ik thuis kwam sliep hij al maar ik heb ‘m net met 39,4 uit bed gevist dus het lag niet aan de Tula :P. Oh en iemand nam een slok bier en kwam erachter dat Casper daar een stuk brood in had gemikt _O-
pi_184805348
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 16:14 schreef littledrummergirl het volgende:
Lopen jullie dreumessen ook als een soort teletubbies met de buik naar voren en met een holle rug? Had gedacht dat dat wel minder zou worden nu ie stabiel loopt, maar nee _O-
Bij peuter wordt het nu wat minder, maar ik vind dat echt zo schattig. Zo’n heerlijk dik buikje, vooral in de zomer in zwembroekje O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_184805522
Wat tof, Fleur! Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met feesten volgens mij!

Maat 92 al :o dat is gewoon echt heel groot al!

Ik kwam vanmiddag thuis en trof mijn 3 mannen op de bank aan. PSV op tv, allemaal een bakje chipjes op schoot. Het gezichtje van Mijm was zo genieten, hij voelde zich echt een heel mensje volgens mij O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_184809204
LeSage, dat is echt schattig O+

Simon heeft ook zo'n lekker bol buikje, schattig inderdaad O+

Simon is weer elke nacht aan het doorlekken, ondanks de extra luierbroekjes die we erover heen doen. De luierbroekjes van Kruidvat zijn echt bagger, die zakken ook naar beneden :(
Nu maar weer de dure pamper broekjes gekocht, hopelijk is ie nu niet meer doorgelekt. We zullen het zo zien.

Manlief opperde nog om hem gewoon rond 12 uur 's nachts nog wakker te maken om te verschonen...… :{w :{w Ik snap zijn idee wel, maar echt niet dat dat gaat gebeuren.
Ik zie het al helemaal voor me: Simon laat zich daarna niet meer in bed leggen, manlief krijgt hem dan niet meer in bed en dan mag ik weer anderhalf uur bezig zijn om hem slapend in zijn bed te krijgen, terwijl manlief lekker ligt te slapen in een warm bed. Dan maar doorlekken...…
Of ben ik nu echt een ontaarde moeder :P ????
pi_184809338
Als hij niet wakker wordt van doorlekken dan is het toch ook helemaal geen probleem en ook niet zielig ofzo :? Zolang ie geen luieruitslag oid heeft zou ik m lekker laten lekken :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 4 februari 2019 @ 07:56:45 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_184809508
Het is zeker niet zielig voor het kind, maar de bergen wasgoed die het dagelijks oplevert zijn wel degelijk zielig voor de mama :')
disclaimer
  maandag 4 februari 2019 @ 08:02:15 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_184809548
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 22:00 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon heeft nieuwe pyjamaatjes nodig, maat 92 alweer :o :o
We hebben er nu een paar gekocht, die allemaal terug kunnen, omdat de pijpen van de broekjes te nauw zijn. Simon heeft nog steeds spekbeentjes ( O+ O+ ), waardoor die pyjamabroekjes te strak zitten. Zijn beentjes lijken dan net ingesnoerde worsten/rollades, wat vast niet lekker slaapt :+

Rare is dat we dat bij maat 86 niet hadden (ruime broekjes), maar bij diverse soorten van maat 92 wel :? .

Iemand nog tips voor pyjamaatjes, waarvan de broekspijpjes wat ruimer zijn?
de Hema pyjamas in 86/92. Noud verzuipt er nog in, in alle dimensies. Wel op de baby afdeling!
disclaimer
pi_184809593
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 07:56 schreef Stormqueen het volgende:
Het is zeker niet zielig voor het kind, maar de bergen wasgoed die het dagelijks oplevert zijn wel degelijk zielig voor de mama :')
Dit ja. :') Komt geen einde meer aan.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 4 februari 2019 @ 08:09:24 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_184809601
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 08:08 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Dit ja. :') Komt geen einde meer aan.
Ik had vorig weekend geen zin in de was. Dus had ik dit weekend 8 ladingen. ;(
disclaimer
pi_184809786
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 08:09 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik had vorig weekend geen zin in de was. Dus had ik dit weekend 8 ladingen. ;(
Wil je lachen? Mijn droger is stuk. Ik kan hooguit 2 wasjes op een dag draaien want op de lijn duurt het eeuwig (zolder, geen verwarming) voor het droog is. Nog even en mijn wasbult eet mijn huis op. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_184810365
Oh ja, ik zou deze morgen was gaan vouwen, voordat ik vanmiddag moet gaan werken ;( eerst koffie, dan ga ik me er écht toe zetten.

Doorlekken is hier in periodes (nu weer minder omdat er geen fles meer is rond 11 uur *O* ), maar Mijm wordt er nooit wakker van. Ik hoor het alleen aan hoe hij in de ochtend wakker wordt. Met doorlekluier is dat iets minder gezellig :P
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 4 februari 2019 @ 09:53:01 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_184810559
Noud lekt eigenlijk alleen door als ie buikloop heeft zeg maar :+ ik gebruik ook geen luierbroekjes, daarmee heb ik alleen maar ellende. Dat komt wel als ie echt zindelijk begint te worden maar voorlopig zie ik dat nog niet gebeuren (het feit dat ie in mijn hoofd nog steeds een baby is helpt daar niet aan mee natuurlijk).

Kapotte droger is wel erg kut nanuke!
disclaimer
pi_184810778
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 08:31 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Wil je lachen? Mijn droger is stuk. Ik kan hooguit 2 wasjes op een dag draaien want op de lijn duurt het eeuwig (zolder, geen verwarming) voor het droog is. Nog even en mijn wasbult eet mijn huis op. :')
Wil je nog harder lachen? Ik heb geen droger ;( Past niet. Hopelijk gaan we dit jaar wel verhuizen naar een huis waar er wel een past :+
pi_184810891
Wij hebben wel een droger maar die gebruik ik bijna nooit. Ik was elke 2 á 3 dagen en hang dat gewoon aan het droogrek en balkon/leuning op de zolder. Gaat prima voor ons. :)
pi_184810911
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 22:00 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon heeft nieuwe pyjamaatjes nodig, maat 92 alweer :o :o
We hebben er nu een paar gekocht, die allemaal terug kunnen, omdat de pijpen van de broekjes te nauw zijn. Simon heeft nog steeds spekbeentjes ( O+ O+ ), waardoor die pyjamabroekjes te strak zitten. Zijn beentjes lijken dan net ingesnoerde worsten/rollades, wat vast niet lekker slaapt :+

Rare is dat we dat bij maat 86 niet hadden (ruime broekjes), maar bij diverse soorten van maat 92 wel :? .

Iemand nog tips voor pyjamaatjes, waarvan de broekspijpjes wat ruimer zijn?
Feetje! Zijn ook heel mooi van pasvorm.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_184811319
Ik hang een deel, maar zou toch echt niet zonder droger kunnen. Maar onverwarmde zolder, dus dat maakt wel een verschil.
In de zomer ga ik alles wel lekker buiten hangen, want ik kreeg zomaar de wasmolen van de opa en oma van mijn vriend O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_184816663
Wij hebben vorige maand een nieuwe XXL droger gekocht, passend bij de XXL wasmachine omdat ik niet alle was in een droogbeurt kon drogen. Hier gaat dan ook 80% in de droger, enkel spijkerbroeken en een deel van de bovenkleding niet. Maar desondanks een flinke (schone) wasbult hier omdat ik niet snel genoeg op kan/wil vouwen.

Doorlekken was hier over nadat ze geen papfles meer kregen voor ze naar bed gingen. Als ze nog een nachtfles krijgen dan verschonen we daarvoor altijd, anders is het gegarandeerd lekkage s ochtends. Luierbroekjes vind ik maar ondingen, trekken zo rot aan.

We zijn een weekendje weg geweest met de buggy ipv de kinderwagen. De meiden hebben zoveel lol gehad, niet alleen in het zwembad en de indoorspeeltuin, maar vooral ook naast elkaar in de buggy. In de kinderwagen kunnen ze elkaar niet heel goed zien en kijken ze altijd naar mij, maar in de buggy konden ze iets voorover leunen en elkaar dan heel goed zien en vooruit kijken. Echt grote lol hadden ze samen, jut en jul. Wijzen en lachen, onbegrijpelijk kwebbelen, klittenband van elkaars schoenen opentrekken en naar iedereen zwaaien. En toen m'n man even naar de wc was en ik zijn jas vast had en dus maar een hand vrij had, hielden ze elkaars handje op mijn verzoek ook goed vast wat elke twee meter tot een valpartij en grote lol leidde.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_184818436
Geen droger hier, wel minstens eens per week een doorlekkage, maar da's nogal wiedes met meneers zesduizend nachtvoedingen. :+

FF, wat klinkt dat lief, die handjes! :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_184819359
Dat is al gauw een valkuil met een droger, merk ik, wanneer ik die gebruik.
“Oh, de was is al droog en gekreukeld in de droger. Laat maar zitten, dat vouw ik nog weleens op, het hangt/ligt niet in de weg.” :')

Als ik de was ophang, moet ik een 2 rondes later (ik kan 2 volle wasmachines/beurten kwijt op het rek), opvouwen en opruimen anders heb ik geen plek voor de nieuwe ronde. :)
pi_184823941
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 07:34 schreef littledrummergirl het volgende:
Als hij niet wakker wordt van doorlekken dan is het toch ook helemaal geen probleem en ook niet zielig ofzo :? Zolang ie geen luieruitslag oid heeft zou ik m lekker laten lekken :+
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 07:56 schreef Stormqueen het volgende:
Het is zeker niet zielig voor het kind, maar de bergen wasgoed die het dagelijks oplevert zijn wel degelijk zielig voor de mama :')
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 08:02 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

de Hema pyjamas in 86/92. Noud verzuipt er nog in, in alle dimensies. Wel op de baby afdeling!
Hij was vanochtend in ieder geval niet doorgelekt *O* *O*
Hij wordt niet wakker van het doorlekken, maar vind het zelf wel altijd sneu en zielig als ik hem 's ochtends uit bed haal met een natte romper en slaapzak. Gelukkig is de winterslaapzak zo dik dat die nog niet doorgelekt is, zodat ook het beddengoed nat is.

Het wasgoed is inderdaad wel jammer voor mama.
Hema, daar moet ik dan nog een keer naartoe. Ik was er al langs geweest, maar toen was zijn maat uitverkocht.
Feetje zal ik ook naar kijken.

Hier ook geen droger, maar het droogt bij ons goed op de zolder. Alleen de slaapzak hangen we over de verwarming, zodat die 's avonds weer droog is.

Was is hier nog nooit zo onder controle geweest. Ik was alles weg in de dagen dat ik thuis ben en vouw alles meteen als het droog is en strijken hetzelfde. Pre baby lag er soms geen kleding in de kast, maar alles lag op de vouw- of strijkstapel, omdat ik er geen zin in had :')

Ik vraag me tegenwoordig wel vaker af wat ik met mijn tijd deed pre baby.... Toen had ik het voor mijn gevoel ook altijd zo druk, nu denk ik dat ik toen echt veel aan het lanterfanteren was :')

FF, wat schattig dat Lala en Em elkaars handje vasthouden O+
pi_184824354
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:16 schreef TolstoiFan het volgende:

Ik vraag me tegenwoordig wel vaker af wat ik met mijn tijd deed pre baby.... Toen had ik het voor mijn gevoel ook altijd zo druk, nu denk ik dat ik toen echt veel aan het lanterfanteren was :')

Dit ja. Echt dagelijks af en toe. :')

Wij leven soms gewoon uit de wasmand. Daar worden dan de schone kleding in gedumpt na het drogen en die komen dan niet opgevouwen in de kast terecht. Werkt ook prima toch? :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_184824768
Ik moest lachen om de handdoek van Simon :D

Goed dat het eerste carnavalsfeest van Casper geslaagd was. Er gaan er dus nog wel wat volgen?

Ik zou niet zonder droger kunnen hoor. Alleen al voor zachte handdoeken!! Als het lekker weer is hang ik zoveel mogelijk buiten, kijk er alweer naar uit!
pi_184825096
Ik ben ook zo blij met mijn droger! Inderdaad zachte handdoeken O+ maar ook ondergoed (geen bh’s), sokken, thee- en vaatdoeken, beddengoed, rompers en kleding waar ik weinig waarde aan hecht. De rest hang ik wel op (lees: gooi ik over de strijkplank :')). Ik heb het huis wel veel meer aan kant nu Casper er is.

Nolita we lopen nog met de buurt met de optocht mee en ik woon 50 meter van de feesttent af :') dus Casper zal hier en daar wel een uurtje meegaan :).
  dinsdag 5 februari 2019 @ 06:40:30 #283
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184828934
Jacob stopte gisteren zijn lepel half onder de placemat en gebaarde daarna: waar is het nou?
O+
O+
O+
O+
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_184829019
Wat knap van Jacob, Lemijn!
pi_184830793
Wat knap van Jacob O+

Hier heeft het woordje ‘nea’ zijn intrede gedaan :')
Alles wat op een gewone boterham lijkt is nee.
Maar een geroosterde boterham gaat erin als gesneden koek. Nou kind prima dan krijg je die, ik eet ook alleen geroosterde boterhammen :P
  dinsdag 5 februari 2019 @ 12:06:44 #286
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184832812
Grappig he, die mening. Jacob wilde vanmorgen ook een hapje van mijn geroosterde boterham. Om daarna weer verder te willen aan zijn pap. Ik snap er vaak weinig van.

Hij helpt tegenwoordig vanuit de learning tower met de afwas. Eerst alles erin gooien, en daarna vanaf de andere kant met in het rek leggen gooien. We werken nu aan aangeven voor het afdrogen maar zijn aandachtsspanne is daar bog te kort voor.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_184837391
Team ruwe handdoeken hier. Ik hou van ruwe handdoeken. :9 Geen droger, maar wel een warme zolder, dat gaat tot dusver prima. :)

Gaaf dat Jacob helpt met de afwas, maar nóg toffer dat -ie bewust iets verstopte! O+

Günther hier klapt ein-de-lijk in z'n handjes en niet alleen heeft -ie nee schudden (bij daadwerkelijk bezwaar) uitgebreid met ja knikken (bij daadwerkelijk instemmen), ook zegt -ie er geregeld 'Ja!' bij. Een kind dat eerder ja dan nee kan zeggen, dat móéten wel mijn zonnige glas-halfvol-genen zijn! *O* 8-)
Let me see you stripped down to the bone
pi_184837416
Awww, Casper met de oordoppen op in de feesttent! *;

DreumesFotoDinsdag is geloof ik niet echt een ding hier, hè? -O-
Let me see you stripped down to the bone
pi_184837624
Van mij mag je er mee beginnen hoor mini, ik zie Gunther graag O+

Wat leuk om al die updates te lezen; ik kom niet echt aangehaakt, sorry :@ Zieke dreumes eiste al mijn aandacht op en nu is zij weer opgeknapt, begin ik zelf ziek te worden }:| Nu ben ik ook liever zelf ziek dan dat zij het is, maar leuk is anders :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 5 februari 2019 @ 16:59:23 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_184837731
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 06:40 schreef Lemijn het volgende:
Jacob stopte gisteren zijn lepel half onder de placemat en gebaarde daarna: waar is het nou?
O+
O+
O+
O+
Wat goed van 'm!

En ik wil best DFD doen hoor, ik ben toch niet zo'n goede meeposter maar plaatjes spammen kan ik bijzonder goed 8-)
disclaimer
pi_184838118
Wanneer beginnen dreumesen eigenlijk met ja zeggen/knikken?
Ik zou dat wel een goede update/asset vinden dan alleen het eeuwige "nee, nee" (één keer nee is niet voldoende, of zou 2 keer nee, weer ja betekenen :P :P :P )

Rena, beterschap!
En een afwassende Jacob *O*
  dinsdag 5 februari 2019 @ 17:19:53 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_184838135
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 17:19 schreef TolstoiFan het volgende:
Wanneer beginnen dreumesen eigenlijk met ja zeggen/knikken?
Ik zou dat wel een goede update/asset vinden dan alleen het eeuwige "nee, nee" (één keer nee is niet voldoende, of zou 2 keer nee, weer ja betekenen :P :P :P )

Rena, beterschap!
En een afwassende Jacob *O*
noud kan het sinds vrij kort, en die is al bijna 2 ( ;( )
Hij gebruikt het echter alleen op vragen als "wil je snoep?"
De rest blijft gewoon standaard NEEEEE.

Verder geen heel recent plaatje, maar wel echt Noud: sneeuw bulldozeren terwijl je brrrm brrrm doet.



[ Bericht 7% gewijzigd door SQ op 05-02-2019 17:24:56 ]
disclaimer
pi_184838554
SneeuwNoud! O+

Ik heb het net even aan Günther gevraagd, maar die vindt dat ik deze week vooralsnog de pot op kan met m'n DFD.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_184838631
Nope. Niet in de stemming. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_184838703
Wat goed van Jacob! *O*

Ah wat balen rena! ;(

DFD! *O*

Wat is Noud al groot! :D

Günther! _O-

Ik maak tegenwoordig meer filmpjes en het heeft altijd met eten te maken :')

Hij mag 1 dag in de week aanklooien, wanneer ie toch al in bad moet :'). De club met fatsoenlijke eetmanieren is nog steeds een brug te ver :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184839887
DFD? Dinsdag Foto Dag?
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 19:13:51 #297
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184840390
Dreumesfotodinsdag natuurlijk! :s) .

Wat leuk om Noud te zien, wat is ie lekker groot! Ik snap wel dat hij bijna 2 wordt...

Günther O+ . Zo mag je ook meedoen hoor.

En wat heerlijk dat eten Fleur! Goed filmpje en herkenbaar, ik heb er ook veel van dat soort.

Jacob mocht meer yoghurt opscheppen in het kader van zelf doen:



edit; ja knikken zit hier niet in het pakket maar ik kan er wel mee leven want in plaats daarvan schudt hij altijd heen en weer met een grijns als hij het ergens mee eens is.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_184840497
Hier nog een ja-zegger, minilot. Heeft ie heel lang gedaan, met heel veel enthousiasme. Maar nu is ie bijna twee. En zegt ie dus regelmatig vol overtuiging nee. Er wordt door ons dus ook steeds vaker iets aangekondigd ipv gevraagd. Al zegt ie dan vaak nog steeds nee, maar toch...
pi_184841757
Leuke foto Lemijn! En toffe verfcreatie van op de achtergrond *)

Ik lig hier met een heel verdrietig jongetje in bed. Terwijl de koffie beneden klaar is, ik wil douchen en nog aan het werk wil.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184841963
Hier lijkt ja en nee zeggen (met bijbehorende betekenis) net zn intrede te hebben gedaan *O* vooral makkelijk bij eten, hij kan nu vertellen dat ie klaar is voordat hij zn bord resoluut van zn tafel tyft, goeie update ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 5 februari 2019 @ 20:27:40 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_184842210
Hahaha fleur, zo hoort dat!
Niet om het even, maar mijn vierjarige eet ook nog steeds als een varken :')

Nurksgunther O+

En Jacob lekker aan het opscheppen :Y)
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')