abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 29 januari 2019 @ 19:59:51 #201
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184698990
registreer om deze reclame te verbergen
Ik zou zeker ook een gesprek aanvragen. Zowel om te bespreken hoe het nu voor Casper is daar en wat zij (!) daaraan zouden kunnen doen, als om te benoemen hoe hun communicatie overkomt. Hopelijk krijg je dan een ander gesprek. Dat zou je wel verwachten als ze visie hebben op hoe ze kinderen veiligheid geven en hoe ze zich ontwikkelen en zo. Lastig als je geen keus hebt, maar dat lijkt me geen reden om het er maar bij te laten.

Dag grote L! :W .

En hallo O en Aventura! :W . Al weet ik niet of jullie hier komen meeposten natuurlijk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_184699909
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 18:17 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Sorry ik moet even spuien. Ik ben het kdv een beetje zat vandaag }:|. Casper is met 8 maand gewisseld naar de locatie in ons dorp (toen was er plek), daarvoor zat hij tijdelijk in een ander dorp en daar ging het altijd goed. Hier hebben ze altijd wel weer wat. Vandaag was ook weer niks goed. Hij slaapt niet goed, hij drinkt niet wanneer ze hem water aanbieden, hij heeft er moeite mee wanneer de leidsters tussen ruimtes heen en weer lopen en andere kinderen hebben last van hem als hij huilt. Ja heel vervelend maar wat kunnen wij hiermee als hij daar is en wij werken }:|. We hebben maar 1 kdv (en basisschool) in ons dorp en geen gastouders, nu zit hij eigenlijk bij veel toekomstige klasgenoten in de groep. Heel veel meer opties hebben we niet maar ik begin dit ook wel zat te worden zo }:|

Jullie nog tips?
Je kunt vooral een vraag stellen, namelijk: wat doen zij om te zorgen dat hij zich meer op z'n gemak gaat voelen daar? Het is namelijk hun werk om met kleine kinderen en alles wat daarbij komt kijken om te gaan. :) .

Maar wel aan te raden om dat in een gesprek te doen en niet tijdens een haal en breng moment.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_184700253
Wij hebben ook een kdv die ons vooral vertelt hoe "pittig" de kaptein is, hoe driftig ie wordt en hoe moeilijk hij in slaap valt op zn lage bedje en dan de boel al schreeuwend op stelten zet. En dan vragen ze ons om tips, mja hij doet thuis precies hetzelfde 8)7.
Daar is ie ook bozig, moeilijk af te leiden en heel fysiek.. dus tja, dan zeg ik dat ik snap dat het vervelend is en dat ze best een andere werkwijze mogen uitproberen als ze wat weten. Het lijkt er soms vooral op dat ze willen spuien ofzo, maar daar betaal ik ze niet voor :{w.

Ik denk erover om rond te kijken naar n ander kdv die wat meer out of the box mee kan denken en m niet alleen maar lastig vind, daar wordt ik n beetje ;( van
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_184700713
Mini wat een tof idee!!

Doei L en selv! Ze is meer op haar grote zus gaan lijken of niet?

Jeetje ldg en fleur wat vervelend ze dit jullie op zo’n niet helpende manier teruggeven. Ik zou zeker hierover in gesprek gaan!! Kan me voorstellen dat je op deze manier niet graag je kind daar achterlaat. ;(

Een tegenbericht over opvang. Hier zijn ze eigenlijk altijd positief. En ook N heeft echt wel haar nukken. Zo hebben ze haar een tijd in een bedje op de groep laten slapen i.p.v. op de slaapkamer omdat ze daar de anderen wakker hield met gekrijs. Nou prima als dat de oplossing is; ze hebben dat ook nooit als negatief benoemd oid
Ik kreeg gisteren te horen dat ze er wel 10 van haar wilden. Heel sociaal, kan goed zelf spelen, komt regelmatig even knuffelen. Dan ben ik wel even heel trots.
En hoe sommige dingen al zo vast staan voor ze. We konden haar niet ophalen dus oma deed dat. Dit hadden we haar wel verteld, maar ze snapte er niets van en heeft zich flabbergasted mee laten nemen. Terwijl ze gek op haar is en daar ook 2 dagen per week is. Als papa haar ophaalt rent ze altijd gillend van blijdschap op hem af. O+
pi_184700738
Gefeliciteerd Selvaria O+ *O*
Toffe collage :D

LBF, een gesprek is inderdaad wel een goed idee want dit is geen fijne manier van communiceren.

Ik wilde nog even een terugkoppeling geven over de 'slaaptraining' van kroketje. Doel 1 is behaald, ze drinkt geen flessen melk meer in de nacht *O* De eerste 2 nachten heeft ze veel gebruld en was ze heel boos. Nu is dat gelukkig wel voorbij. Ze wordt alleen nog steeds wel 3 a 4x per nacht wakker met huils -O-
Ik dacht dat het al minder was maar dat is niet zo volgens vriend die niet met oordoppen in slaapt O-) Hopelijk volgt het zelf-weer-in-slaap-vallen-zonder-huilen snel :)
pi_184701803
Bedankt! :) Het lijkt me inderdaad goed om een gesprek aan te gaan. En wat betreft het drinken, ze bieden het hem aan bij het brood maar dan drinkt hij thuis ook niet. Vervolgens vragen ze hoe we het thuis doen. Dan heeft hij altijd een beker tot zijn beschikking en pakt hij zelf. En dan is de reactie ‘jaaa maar daar kunnen we niet aan beginnen’. Prima maar wat ze nu doen werkt ook niet. En het slapen. Hij heeft een poos in de peuterslaapkamer geslapen want die was ‘s ochtends toch leeg, ook een tijdje in de groep zoals bij jullie Nolita. En toen weer in de gewone slaapkamer. Tijd voor een gesprek in ieder geval want ik krijg nu al verdrietig gevoel als ik eraan denk dat ie er donderdag weer naartoe moet.
pi_184703018
Ik kan me wel voorstellen dat je jezelf een beetje wanhopig voelt LBF. Het is zo lastig wanneer je kind niet helemaal gelukkig lijkt te zijn wanneer jij er niet bent. Even goed praten lijkt me zeker goed!

Dingen horen over mijn kind waar ik verder niets mee kan zonder feedback kan ik ook niet goed hebben LDG. Word ik verdrietig van.

Als ik hier verhalen lees ben ik zo blij met het KDV en het goede gevoel dat ze mij geven.

Ik hoor na elke KDV-dag bij het ophalen of ze lief zijn geweest of niet helemaal. Altijd wel op een positieve manier, met een beschrijving hoe zij situaties hebben opgelost en of dit overeenkomt met onze manier van oplossen. De jongens zijn niet altijd de makkelijkste iig en zeker niet voor elkaar.

Willem vertelt zijn interpretatie van het gedrag op een KDV-dag ook nog altijd eventjes onderweg naar huis. Volgens zijn interpretatie is hij altijd heel lief geweest. Kevin heeft altijd wel iets stouts gedaan.

Afgelopen vrijdag: "Willem is heel lief geweest. Kevin niet. Kevin is op een baby gaan zitten"...

Goed zo kroketje! Drinken moet overdag! Het komt goed Fazoletti!!
pi_184703556
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 23:33 schreef Adrian4 het volgende:Afgelopen vrijdag: "Willem is heel lief geweest. Kevin niet. Kevin is op een baby gaan zitten"...
Ik moest hier stiekem wel hard om lachen :D Erg jammer dat mijn peuter verbaal nog niet zo sterk is. Die vertelt alleen dat ze gepuzzeld hebben. Met vierkanten. En rechthoeken. Z'n zusjes zegt hij nooit wat over.

Ik ben erg tevreden over mijn kdv, alleen zijn mijn kinderen altijd dorstig als ze thuis komen en regelmatig stinkt er een bij het ophalen maar dan verschonen ze hem of haar direct nog even. En gezien de drukte rond ophaaltijd heb ik daar ook wel begrip voor. Vooral de vaste leidster is echt dol op de meiden zie ik aan het gedrag (ook andersom btw), maar daar wordt nooit over gesproken want meestal is het chaos en drukte door drie mega enthousiaste kinderen die me bespringen dus het blijft vooral bij nuttige mededelingen over slapen en soms eten.

Maar als je om welke reden dan ook je niet zo goed voelt bij het kdv zou ik gewoon een gesprek aanvragen en daar je zorgen/ontevredenheid neerleggen. Zeker als het eigenlijk de enige optie in de buurt is en je met de overkoepelende organisatie an sich wel tevreden bent.

Goed bezig kroketje! Stap 1 is gelukt, stap 2 komt eraan Fazz! Volhouden!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_184705818
Pff, al die kdv verhalen, ik zou er zelf ook niet met een prettig gevoel de kleine achterlaten LBF en LDG. Je zou zeggen dat een pedagogisch medewerkster is opgeleid om ook met boze buien etc om te kunnen gaan. Ben blij dat het hier nog niet aan de orde is, weet dat het een luxe positie is :@

C is een beetje ziekjes, vannacht wat liggen spoken en toen ik haar vanochtend uit bed haalde was ze best warm en ze heeft een best hoestje te pakken -O- Verder eet/drinkt ze prima en poepen gaat ook goed ruik ik :X
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_184713961
Nog gefeliciteerd Selveria!
C nog zieker geworden Rena?

Opvang: ik herken wel dat er nog wel eens wat informatie mist bij de korte overdrachtsmomenten. Blijkt achteraf toch vaak genuanceerder. Hier ook regelmatig een melding dat iets niet lukte, en dan bleek achteraf dat ze echt van alles geprobeerd hadden. Dus ik weet inmiddels dat ik wat verder door moet vragen en dan een completer beeld krijg. Of gewoon even echt een gesprek aan moet vragen. Maar rot is het als je geen fijn gevoel bij je kdv hebt Fleur en ldg :*

En verder merk ik echt minder te updaten hier heb over Kees :+ Het is nu toch allemaal normaler, ik ken m'n kind beter en het gaat iets minder hard allemaal. Beste update: hij eet (af en toe) groente *O* En verder is hij nog steeds enorm lief en blij en een slechte slaper :+
pi_184715429
Ik klaagde pas dat mijn dreumesje zo weinig meer rustig wilde knuffelen/bij me liggen, maar op deze manier vind ik het niet leuk ;( Ze is super hangerig en huilerig, echt heel sneu. Straks met een zetpil naar bed en hopen dat de nacht meevalt, vooral voor haar. -O-

Elliebel, geen nieuws is soms ook goed nieuws toch? ;)
And you know I might
pi_184715618
Vandaag sliep de kaptein op t kdv ineens weer ruim twee uur, op dezelfde manier, zelfde bedje 8)7

Heb als backup wel vast even een ander tof kdv gemaild of zij toevallig de dreumessen en peuters in dichte bedjes hebben _O-
pi_184718437
Rena beterschap voor je meisje. :*

Ellie fijn om te lezen dat het goed gaat, eindelijk! Kom je zo zelf ook weer een beetje tot rust?

Fleur en LDG goed dat jullie in gesprek gaan met kinderdagverblijf of verder gaan kijken. Lijkt me rot om je kindje te brengen als je niet weet of hij het dan wel naar zijn zin heeft.

Goed zo Fazz, en snel ook. ^O^ Hopelijk snel zonder huiltjes.

Hier zijn we nou echt over naar een slaapje overdag. In plaats van twee keer drie kwartier slaapt hij nou ruim twee uur en in de ochtend ook wat langer. Heerlijk. En ineens heb ik echt weer tijd om iets te doen. :)

We hebben veel updates de laatste paar dagen. Handjes klappen, zwaaien, handjes in de lucht, proberen met iets te lopen zonder om te kiepen (zoals zijn speelgoed eierdoos), iets pakken en naar je toe brengen. Zo leuk! O+ Hij is ook vrolijker en iets minder een verlengstuk van mijn been. :)
Relativeer, adem in, adem uit en luister niet naar het geluid!
pi_184723259
Wat goed van banaan! *O* Wij hebben hier ook wel een geinige update. Als hij een lang geluid maakte deden we voor de gein wel eens onze hand voor zijn mond zodat het geluid veranderd. (Van aaaaa naar a a a a a) Dat doet hij nu af en toe bij zichzelf _O-

Rena beterschap met C. :*

Fijn om te lezen Ellie!

Haha zul je altijd zien ldg! Een kdv plan B. is altijd fijn!

Nou, ik ben benieuwd of Casper de reeks van exact om 04:00 wakker worden voortzet voor de 4e nacht op rij :')
pi_184730787
Wat leuk al die updates O+ Hier begint ons dametje elke dag meer te kletsen en te wijzen, soms lijkt het echt alsof ze al hele dingen wil zeggen maar heb ik geen idee wat ze bedoeld :@

Het lijkt vandaag iets beter te gaan met haar, ze had goed geslapen op de zetpil en had vanochtend 37,9 (gisteravond 39,7 :{ ). Ze is nog wel wat jengelig, maar dat is ook niet gek als je niet zo lekker in je velletje zit.
And you know I might
pi_184731443
Fijn dat het beter lijkt te gaan Rena!

Ik vind het vooral wonderbaarlijk dat ze zoveel al begrijpen. Soms vraag ik ze iets terwijl ik denk dat ze dat nog helemaal niet weten of kunnen en doen ze het daarna wel gewoon. Zelf de mouwen opstropen voor het eten, zelf in de Ikea kinderstoel klimmen (door hem eerst naar de bank te schuiven), zelf het juiste boek aangeven...

Wij hadden gisteren twee tweelingmijlpalen! De eerste was toen Lala in de keuken stond te huilen omdat ik brood aan het smeren was en ze dus even moest wachten. Em kwam aanlopen en gaf haar een grote knuffel om te troosten.

De tweede was dat Em Lala bewust uitlachte. Lala probeerde zelf in haar rokje te stappen maar dat lukte niet, tot plezier van Em. Lala moest daarna ook meelachen en stapte expres nog twee keer verkeerd terwijl ze hard lachte.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_184734526
Ahh wat schattig FF! O+

Fijn dat het beter met haar gaat rena :)

Mijn vriend was toevallig eerder op het kdv en Casper was nog aan het eten, zo hadden ze fatsoenlijk tijd om even te praten. Goed dingen kunnen aangeven en toevallig komt er op 12/2 al een pedagoog op de opvang en ze vroegen of diegene ook met Casper mee mocht kijken voor tips. Uiteraard mag dat dus hopelijk snel verbetering.

[ Bericht 0% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 31-01-2019 19:55:00 ]
pi_184735189
Oh FF, dat is echt om te smelten O+

Dat is fijn rena, dat het wat beter lijkt te gaan!

Fleur, wat goed dat het kdv meteen in actie komt. Hopelijk werpt het zijn vruchten af!

Ik zit naast een hele boze Mijm. Hij zit al in zijn stoel aan tafel, maar het eten is nog niet klaar :') dus nu maar vast volstoppen met cherrytomaatjes.
  donderdag 31 januari 2019 @ 19:07:32 #219
221912 minilot
Puer aeternus
pi_184735900
Günther is voor het eerst in een miljoen jaar weer eens op mijn schoot in slaap gevallen en het voelt zo cute! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We zijn (voor het eerst sinds met z'n drieën) een paar dagen/nachten zonder mijn echtgenoot en dat is wel een beetje gek..

Mijm, eet smakelijk! :D

Edit, update slaapkontje! :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 9% gewijzigd door minilot op 31-01-2019 20:03:20 ]
Wo ist der Führer, der mich führt?
pi_184736547
FF, dat klinkt wel heel erg zoet *; O+

Fleur, dat klinkt positief! Hopelijk kan de pedagoog tips geven :)

Boze Mijm :o Hopelijk heeft het hem gesmaakt!

Gunther O+

Hier had ze net toch nog 38,8, terwijl ze zich vandaag wel beter leek te voelen :? Op de dag was ze verder niet echt warm meer. Of kan koorts soms ook nog even blijven hangen? Heb haar maar weer een zetpil gegeven voor de nacht.
And you know I might
pi_184738012
TJkk72O.jpg

Right in the feels ;(
pi_184739420
Zo, LDG, die komt even binnen ;(
Voor jou :*

LBF, fijn dat je vriend een gesprek heeft gehad op het KDV. Hopelijk kan de pedagoog goede tips geven!

Günther O+ O+

Rena, beterschap voor je C'tje!

FF, wat schattig van Em en Lala O+

LeSage, heeft Mijm nog lekker gegeten?

Simon heeft vanmiddag lekker met mij in het grote bed geslapen, fijn O+
pi_184746386
Ldg, wat goed dat kapitein heeft laten zien dat hij het kan!

Mini hoe gaat het zonder papa, het idee dat gunther m mist?

Wat n smelt tweeling momenten zeg! Heerlijk O+

Mijn dreumes heeft schijnbaar besloten dat ze geen borstvoeding meer wil nu ze 17 maanden is. Tweede dag op rij dat ze compleet weigert. Ik bied aan, ze doet net of ze aanhapt maar likt en kijkt dan heel vies met uitgestoken tong. :')
  vrijdag 1 februari 2019 @ 12:25:07 #224
221912 minilot
Puer aeternus
pi_184750621
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 20:22 schreef littledrummergirl het volgende:
[ afbeelding ]

Right in the feels ;(
-slik-
*klikt vacaturesite weg*
  vrijdag 1 februari 2019 @ 12:28:24 #225
221912 minilot
Puer aeternus
pi_184750680
Nolita, weet ik niet echt maar het gaat hier wel de hele tijd van PAPAPAPABAPAPAPABAPAPABA en er wordt veel naar de deur gekeken, dus het lijkt wel zo. Morgen weer herenigd O+
Enneh, niet toevallig iets merkwaardigs gegeten waardoor je melk anders smaakt? :)

Verder een ^O^ voor AliExpress, goedkope set met single-shape puzzels uit de Montessorihoek gevonden. Net binnen.
Op volgorde van complexiteit:

0NqXMbnh.jpg

Alleen even duimen dat Günther niet gaat lichtgeven of ineens drie ogen heeft zodra -ie eraan likt :7
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')