.
 .  . Al weet ik niet of jullie hier komen meeposten natuurlijk.
 . Al weet ik niet of jullie hier komen meeposten natuurlijk.

Je kunt vooral een vraag stellen, namelijk: wat doen zij om te zorgen dat hij zich meer op z'n gemak gaat voelen daar? Het is namelijk hun werk om met kleine kinderen en alles wat daarbij komt kijken om te gaan.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 18:17 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Sorry ik moet even spuien. Ik ben het kdv een beetje zat vandaag. Casper is met 8 maand gewisseld naar de locatie in ons dorp (toen was er plek), daarvoor zat hij tijdelijk in een ander dorp en daar ging het altijd goed. Hier hebben ze altijd wel weer wat. Vandaag was ook weer niks goed. Hij slaapt niet goed, hij drinkt niet wanneer ze hem water aanbieden, hij heeft er moeite mee wanneer de leidsters tussen ruimtes heen en weer lopen en andere kinderen hebben last van hem als hij huilt. Ja heel vervelend maar wat kunnen wij hiermee als hij daar is en wij werken
. We hebben maar 1 kdv (en basisschool) in ons dorp en geen gastouders, nu zit hij eigenlijk bij veel toekomstige klasgenoten in de groep. Heel veel meer opties hebben we niet maar ik begin dit ook wel zat te worden zo

Jullie nog tips?
 .
 .  

.
.  .
. van
  van

De eerste 2 nachten heeft ze veel gebruld en was ze heel boos. Nu is dat gelukkig wel voorbij. Ze wordt alleen nog steeds wel 3 a 4x per nacht wakker met huils
  De eerste 2 nachten heeft ze veel gebruld en was ze heel boos. Nu is dat gelukkig wel voorbij. Ze wordt alleen nog steeds wel 3 a 4x per nacht wakker met huils   
   Hopelijk volgt het zelf-weer-in-slaap-vallen-zonder-huilen snel
 Hopelijk volgt het zelf-weer-in-slaap-vallen-zonder-huilen snel   

Het lijkt me inderdaad goed om een gesprek aan te gaan. En wat betreft het drinken, ze bieden het hem aan bij het brood maar dan drinkt hij thuis ook niet. Vervolgens vragen ze hoe we het thuis doen. Dan heeft hij altijd een beker tot zijn beschikking en pakt hij zelf. En dan is de reactie ‘jaaa maar daar kunnen we niet aan beginnen’. Prima maar wat ze nu doen werkt ook niet. En het slapen. Hij heeft een poos in de peuterslaapkamer geslapen want die was ‘s ochtends toch leeg, ook een tijdje in de groep zoals bij jullie Nolita. En toen weer in de gewone slaapkamer. Tijd voor een gesprek in ieder geval want ik krijg nu al verdrietig gevoel als ik eraan denk dat ie er donderdag weer naartoe moet.
 Het lijkt me inderdaad goed om een gesprek aan te gaan. En wat betreft het drinken, ze bieden het hem aan bij het brood maar dan drinkt hij thuis ook niet. Vervolgens vragen ze hoe we het thuis doen. Dan heeft hij altijd een beker tot zijn beschikking en pakt hij zelf. En dan is de reactie ‘jaaa maar daar kunnen we niet aan beginnen’. Prima maar wat ze nu doen werkt ook niet. En het slapen. Hij heeft een poos in de peuterslaapkamer geslapen want die was ‘s ochtends toch leeg, ook een tijdje in de groep zoals bij jullie Nolita. En toen weer in de gewone slaapkamer. Tijd voor een gesprek in ieder geval want ik krijg nu al verdrietig gevoel als ik eraan denk dat ie er donderdag weer naartoe moet.

Ik moest hier stiekem wel hard om lachenquote:Op dinsdag 29 januari 2019 23:33 schreef Adrian4 het volgende:Afgelopen vrijdag: "Willem is heel lief geweest. Kevin niet. Kevin is op een baby gaan zitten"...
 Erg jammer dat mijn peuter verbaal nog niet zo sterk is. Die vertelt alleen dat ze gepuzzeld hebben. Met vierkanten. En rechthoeken. Z'n zusjes zegt hij nooit wat over.
 Erg jammer dat mijn peuter verbaal nog niet zo sterk is. Die vertelt alleen dat ze gepuzzeld hebben. Met vierkanten. En rechthoeken. Z'n zusjes zegt hij nooit wat over. 

Verder eet/drinkt ze prima en poepen gaat ook goed ruik ik
 Verder eet/drinkt ze prima en poepen gaat ook goed ruik ik  

Het is nu toch allemaal normaler, ik ken m'n kind beter en het gaat iets minder hard allemaal. Beste update: hij eet (af en toe) groente
 Het is nu toch allemaal normaler, ik ken m'n kind beter en het gaat iets minder hard allemaal. Beste update: hij eet (af en toe) groente   En verder is hij nog steeds enorm lief en blij en een slechte slaper
 En verder is hij nog steeds enorm lief en blij en een slechte slaper   

Ze is super hangerig en huilerig, echt heel sneu. Straks met een zetpil naar bed en hopen dat de nacht meevalt, vooral voor haar.
 Ze is super hangerig en huilerig, echt heel sneu. Straks met een zetpil naar bed en hopen dat de nacht meevalt, vooral voor haar.  

Hopelijk snel zonder huiltjes.
 Hopelijk snel zonder huiltjes.  
  Hij is ook vrolijker en iets minder een verlengstuk van mijn been.
 Hij is ook vrolijker en iets minder een verlengstuk van mijn been.  

Wij hebben hier ook wel een geinige update. Als hij een lang geluid maakte deden we voor de gein wel eens onze hand voor zijn mond zodat het geluid veranderd. (Van aaaaa naar a a a a a) Dat doet hij nu af en toe bij zichzelf
 Wij hebben hier ook wel een geinige update. Als hij een lang geluid maakte deden we voor de gein wel eens onze hand voor zijn mond zodat het geluid veranderd. (Van aaaaa naar a a a a a) Dat doet hij nu af en toe bij zichzelf   

Hier begint ons dametje elke dag meer te kletsen en te wijzen, soms lijkt het echt alsof ze al hele dingen wil zeggen maar heb ik geen idee wat ze bedoeld
 Hier begint ons dametje elke dag meer te kletsen en te wijzen, soms lijkt het echt alsof ze al hele dingen wil zeggen maar heb ik geen idee wat ze bedoeld 
 ). Ze is nog wel wat jengelig, maar dat is ook niet gek als je niet zo lekker in je velletje zit.
 ). Ze is nog wel wat jengelig, maar dat is ook niet gek als je niet zo lekker in je velletje zit.

dus nu maar vast volstoppen met cherrytomaatjes.
 dus nu maar vast volstoppen met cherrytomaatjes.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We zijn (voor het eerst sinds met z'n drieën) een paar dagen/nachten zonder mijn echtgenoot en dat is wel een beetje gek..
Mijm, eet smakelijk!
Edit, update slaapkontje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door minilot op 31-01-2019 20:03:20 ]Let me see you stripped down to the bone

Hopelijk heeft het hem gesmaakt!
 Hopelijk heeft het hem gesmaakt! 
  Op de dag was ze verder niet echt warm meer. Of kan koorts soms ook nog even blijven hangen? Heb haar maar weer een zetpil gegeven voor de nacht.
 Op de dag was ze verder niet echt warm meer. Of kan koorts soms ook nog even blijven hangen? Heb haar maar weer een zetpil gegeven voor de nacht.

-slik-quote:Op donderdag 31 januari 2019 20:22 schreef littledrummergirl het volgende:
[ afbeelding ]
Right in the feels

voor AliExpress, goedkope set met single-shape puzzels uit de Montessorihoek gevonden. Net binnen.
 voor AliExpress, goedkope set met single-shape puzzels uit de Montessorihoek gevonden. Net binnen.  

Ben je er zelf ook klaar voor om te stoppen?
 Ben je er zelf ook klaar voor om te stoppen?  

verder juist wel goed. Het voelt op de één of andere manier juist makkelijk dat ik momenteel alleen rekening hou met Günther, niks hoef te overleggen, geen klusjes hoef over te dragen, etcetera. Het is minder gezellig en minder knus als mijn heerlijke lief weg is, maar het loopt hier wel soepeler
 verder juist wel goed. Het voelt op de één of andere manier juist makkelijk dat ik momenteel alleen rekening hou met Günther, niks hoef te overleggen, geen klusjes hoef over te dragen, etcetera. Het is minder gezellig en minder knus als mijn heerlijke lief weg is, maar het loopt hier wel soepeler  )
)

.
 .  voor de tweelingverhalen.
 voor de tweelingverhalen.  . Ik heb een zeldzame dag alleen thuis dus ben druk bezig met dingen die anders niet kunnen.
 . Ik heb een zeldzame dag alleen thuis dus ben druk bezig met dingen die anders niet kunnen.

!
 ! 

Achgos!quote:Op vrijdag 1 februari 2019 16:35 schreef vencodark het volgende:
Ook wanneer ze bij mij drinkt wijst ze liefelijk naar de tepel om glimlachend ‘thee’ te roepen.

Toch wel een beetje gemist, denk ik
 Toch wel een beetje gemist, denk ik   

Dreumessukkels
 Dreumessukkels   

‘s Avonds is de koorts wel telkens lager, maar vanochtend weer 38,1. Ik maak me nog niet onwijs zorgen want ze eet, drinkt, plast en slaapt goed en is best alert en vrolijk ondanks het hoesten, wel een soort zeehondenhoestje. Zouden jullie dan de HA al bellen? Op internet staat na 3 dagen koorts, hoewel ze niet constant koorts had de afgelopen dagen.
 ‘s Avonds is de koorts wel telkens lager, maar vanochtend weer 38,1. Ik maak me nog niet onwijs zorgen want ze eet, drinkt, plast en slaapt goed en is best alert en vrolijk ondanks het hoesten, wel een soort zeehondenhoestje. Zouden jullie dan de HA al bellen? Op internet staat na 3 dagen koorts, hoewel ze niet constant koorts had de afgelopen dagen.

als je je niet veel zorgen maakt zou ik gewoon tot na t weekend wachten. Helemaal als t n beetje op en af gaat maar ze verder geen last lijkt te hebbenquote:Op zaterdag 2 februari 2019 07:52 schreef rena het volgende:
Hier nog steeds een koortsig kindje, dag 4 inmiddels‘s Avonds is de koorts wel telkens lager, maar vanochtend weer 38,1. Ik maak me nog niet onwijs zorgen want ze eet, drinkt, plast en slaapt goed en is best alert en vrolijk ondanks het hoesten, wel een soort zeehondenhoestje. Zouden jullie dan de HA al bellen? Op internet staat na 3 dagen koorts, hoewel ze niet constant koorts had de afgelopen dagen.

. Hoe was ze vandaag te pas?
. Hoe was ze vandaag te pas? .
.

Toch ben ik altijd weer blij als hij terugkomt uiteraard
 Toch ben ik altijd weer blij als hij terugkomt uiteraard   
  Ik voel geen zere plek als ik mn kind naar het kdv breng. Ze huilt dan ook niet maar vind het er super leuk. En zo denk ik ook over mn werk, dat is geen moetje
 Ik voel geen zere plek als ik mn kind naar het kdv breng. Ze huilt dan ook niet maar vind het er super leuk. En zo denk ik ook over mn werk, dat is geen moetje   
  Kleuter werd er wakker van en ligt nu naast me. Hopelijk schreeuwt ze me vannacht niet nog een paar keer Mn bed uit
 Kleuter werd er wakker van en ligt nu naast me. Hopelijk schreeuwt ze me vannacht niet nog een paar keer Mn bed uit   

Heel herkenbaar miniquote:Op vrijdag 1 februari 2019 12:42 schreef minilot het volgende:
(Overigens gaat het, afgezien van mijn lief nogal missen want
verder juist wel goed. Het voelt op de één of andere manier juist makkelijk dat ik momenteel alleen rekening hou met Günther, niks hoef te overleggen, geen klusjes hoef over te dragen, etcetera. Het is minder gezellig en minder knus als mijn heerlijke lief weg is, maar het loopt hier wel soepeler
)

Dat -ie er een zooitje van maakt en speelgoed overal heen gooit, de boeken uit kasten trekt en de afstandsbedieningen achter de bank laat vallen, ach, dat is binnen een paar minuten wel weer opgeruimd (altijd 'samen', nooit pas als -ie op bed ligt)
 Dat -ie er een zooitje van maakt en speelgoed overal heen gooit, de boeken uit kasten trekt en de afstandsbedieningen achter de bank laat vallen, ach, dat is binnen een paar minuten wel weer opgeruimd (altijd 'samen', nooit pas als -ie op bed ligt) 

Ik merk het ook gewoon gedurende de week: doordeweeks overdag met Günther thuis is pietsje eenzamer maar makkelijker, in het weekend en 's avonds als echtgenoot er is wel gezelliger maar ook meer gedoe. Heb ik ineens twee mensen om rekening mee te houden in plaats van maar eentje, hoe lief en behulpzaam mijn J. ook is.
 Ik merk het ook gewoon gedurende de week: doordeweeks overdag met Günther thuis is pietsje eenzamer maar makkelijker, in het weekend en 's avonds als echtgenoot er is wel gezelliger maar ook meer gedoe. Heb ik ineens twee mensen om rekening mee te houden in plaats van maar eentje, hoe lief en behulpzaam mijn J. ook is. 

daar staat bijv ook het hondenvoer ect zodat de hond rustig kan eten. Als ik in de keuken ben staat de kapitein daar vaak te kijken of hij zit er te spelen
  daar staat bijv ook het hondenvoer ect zodat de hond rustig kan eten. Als ik in de keuken ben staat de kapitein daar vaak te kijken of hij zit er te spelen

wij eten zo simpel mogelijk (pasta, broodjes falafel, soep ect). We hebben tussen het ophalen van kapitein en zijn bedtijd soms maar 1.5u ofzo
 wij eten zo simpel mogelijk (pasta, broodjes falafel, soep ect). We hebben tussen het ophalen van kapitein en zijn bedtijd soms maar 1.5u ofzo   en dan besteed ik mn tijd liever aan spelen dan aan uitgebreid koken. En nadat kaptein in bed ligt ploffen we afgepeigerd op de bank en gaan we rond 21:30 naar bed
 en dan besteed ik mn tijd liever aan spelen dan aan uitgebreid koken. En nadat kaptein in bed ligt ploffen we afgepeigerd op de bank en gaan we rond 21:30 naar bed   beetje kansloos leven momenteel, maar het is even niet anders
  beetje kansloos leven momenteel, maar het is even niet anders   .
.

Daar hebben we dus nog niet zo veel aan met het koken
 Daar hebben we dus nog niet zo veel aan met het koken 
 We hebben gister een potje gekocht. Die staat nu in de woonkamer en ze heeft er al 30x op gezeten (met kleren aan) en "pssssjj" gezegd
 We hebben gister een potje gekocht. Die staat nu in de woonkamer en ze heeft er al 30x op gezeten (met kleren aan) en "pssssjj" gezegd  Geen idee of het helpt bij het zindelijk worden, maar schattig is het wel!
 Geen idee of het helpt bij het zindelijk worden, maar schattig is het wel!  

Vaak kook ik op mijn vrije dagen als hij slaapt alvast voor 2 dagen. En we eten inderdaad ook geregeld makkelijk. Alles op een rustiger tempo en dan gaat het wel. Maar het is best frustrerend om niet 'gewoon' te kunnen doen, op die momenten.quote:Op zondag 3 februari 2019 14:24 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Nanuke als je het een paar weken zelf moet doen is dat heel anders dan als mijn man eens een nachtje van huis is. Maak het je gewoon zo makkelijk mogelijk die tijd. Misschien in de weken daarvoor alvast extra porties koken en invriezen zodat je niet vers hoeft te koken?
Fijn dat je lekker geniet van hem nu.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |