Boze klanten genoeg. Echte anecdotes heb ik niet. Maar ik vind het wel altijd leuk om in gesprek te gaan met ze. Klanten zijn vaak terecht boos en als je dat erkent en ze vervolgens helpt lukt het vaak om alsnog lachend het gesprek te beëindigen. Dat vind ik persoonlijk altijd erg leukquote:Op donderdag 17 januari 2019 19:44 schreef oranjevogel1 het volgende:
Heb je wat anecdotes over boze klanten?
Je bedoelt waarschijnlijk premies, dus bedragen die een klant als korting krijgt. Gek genoeg is het systeem van energiebedrijven er vooral op gericht om nieuwe klanten korting te geven. Dat maakt het voor veel mensen lucratief om jaarlijks over te stappen. Eigenlijk dus een heel raar systeem. Maar ja, zie alle bedrijven er maar weer vanaf te krijgen - dat zie ik niet zo snel gebeurenquote:Op donderdag 17 januari 2019 19:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Is het policy dat als men wil overstappen om dan kortingen aan te bieden? En zo ja weet je ook waarom jullie die kortingen niet geven aan trouwe klanten?
Wij hebben maar 1 "merk" dus ik kan niet met de verkeerde naam opnemen. Je tweede vraag kan ik dus ook niet beantwoordenquote:Op donderdag 17 januari 2019 19:47 schreef Peter het volgende:
Hebben jullie meerdere merken die onder 1 bedrijf vallen en heb je wel eens..:
- met de verkeerde naam opgenomen
- een klant geholpen die boos was op merk A en op wilde zeggen en ging overstappen naar merk B (ook van jullie)? Hoe reageer je dan?
- discussie met klanten die betrapt zijn met een kwekerij?
omdat die op commisiebasis werken,quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:51 schreef Ferdii het volgende:
waarom zeggen die verkoop medewerkers aan de deur altijd dat de extra aanbieding aan de deur altijd goedkoper zijn dan via internet/bellen en is dit ook zo?
Dat kan inderdaad wel kloppen. Verkopers die langs de deuren gaan hebben soms andere contracten die ze mogen aanbieden aan klanten die wij op de klantenservice niet hebben. Dat geldt overigens ook voor online aanbiedingen bij vergelijkingssites of zelfs op onze eigen site. Sommige van die contracten kun je niet via de klantenservice afsluiten maar alleen online.quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:51 schreef Ferdii het volgende:
waarom zeggen die verkoop medewerkers aan de deur altijd dat de extra aanbieding aan de deur altijd goedkoper zijn dan via internet/bellen en is dit ook zo?
Wij hebben geen scripts. We bellen ook niet uit, tenzij we een klant op zijn verzoek bellen. Wat we uiteraard wel moeten doen is controleren of we de juiste klant aan de lijn hebben. Kun je bepaalde gegevens niet opnoemen, dan mogen we je niet helpen. Wel kunnen we dan algemene vragen beantwoorden waarvoor we geen specifieke klantgegevens nodig hebben.quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:52 schreef trein2000 het volgende:
Heb je veel vrijheid binnen een gesprek of moet alles via vastgestelde scripts ed?
Dan vrees ik dat ik mijn beeld van klantenservice medewerkers drastisch moet bijstellen. Ik had altijd de indruk dat dat studenten waren die voorlazen van de computer...quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:59 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Wij hebben geen scripts. We bellen ook niet uit, tenzij we een klant op zijn verzoek bellen. Wat we uiteraard wel moeten doen is controleren of we de juiste klant aan de lijn hebben. Kun je bepaalde gegevens niet opnoemen, dan mogen we je niet helpen. Wel kunnen we dan algemene vragen beantwoorden waarvoor we geen specifieke klantgegevens nodig hebben.
Verder mogen we, binnen bepaalde kaders, klanten zelfstandig helpen. We mogen bijvoorbeeld ook een cadeaubon versturen naar een klant of een bloemetje. Zolang je dat niet bij elke klant doet uiteraard
Bij verkoopgesprekken is dat vast wel zo. Maar die doen wij niet. Bij ons wordt juist de nadruk gelegd op het persoonlijk maken van het gesprek. Het is belangrijk dat een klant je goed begrijpt en weet wat hij kan verwachten na het gesprek.quote:Op donderdag 17 januari 2019 20:01 schreef trein2000 het volgende:
Dan vrees ik dat ik mijn beeld van klantenservice medewerkers drastisch moet bijstellen. Ik had altijd de indruk dat dat studenten waren die voorlazen van de computer...
Daar moet ik even over nadenken. Ik krijg ze vast wel maar er schiet me zo even niets te binnen Kom ik op terug.quote:Op donderdag 17 januari 2019 20:09 schreef DJMO het volgende:
wat is de meest rare vraag die je ooit gekregen hebt?
Er is een groep collega's die chatgesprekken doet. Ikzelf ook. Maar dat wordt afgewisseld met telefoon, brieven en e-mails. Alleen bij avonddiensten krijg je nadat de klantenservice gesloten is uitsluiten chatgesprekken. We doen 2 chats tegelijk. Meer is niet te doen. Twee is soms al lastig als je toevallig twee vragen hebt waar je veel moet afhandelen.quote:Op donderdag 17 januari 2019 20:09 schreef bloempjuh het volgende:
Is er een specifieke collega die namens jullie bedrijf de chatgesprekken afhandelt, of doet iedereen die een beetje?
Zou het wel kunnen, om alleen maar chatgesprekken te doen en helemaal geen telefoontjes?
We maken ook gebruik van een callcenter, dat wordt bijgeschakeld naar behoefte. Als het erg druk is, nemen we daar meer "uren" af. Hiervoor hebben we een afdeling Planning, die zijn best doet om goed te voorspellen hoe druk het op bepaalde dagen wordt. De collega's in dat callcenter worden wel door ons getraind en werken dan ook alleen voor ons.quote:Op donderdag 17 januari 2019 20:10 schreef golfer het volgende:
Veel klantenservices zijn door bedrijven uitbesteed aan callcentres.
Is het een bewuste keuze van jouw bedrijf om dat niet te doen en het in eigen hand te houden?
Uhhh, geen idee Ik werk voor het bedrijf zelf in elk geval en ik loop er al wat jaartjes rond.quote:Op donderdag 17 januari 2019 20:15 schreef Postbus100 het volgende:
Ik denk dat je een oud-collega van me bent (tenzij je er nog maar kort werkt). Klinkt zeer bekend allemaal. Werk je bij het bedrijf zelf of ben je ge-outsourced?
(heb er zelf geen connecties meer hoor)
Mag ik? Mag ik?quote:Op donderdag 17 januari 2019 20:09 schreef DJMO het volgende:
wat is de meest rare vraag die je ooit gekregen hebt?
Dat hangt er vanaf welke vragen je krijgt. Ik krijg niet alleen gesprekken maar ook mail, brieven en chats. Soms ben je in 2 minuten klaar, soms ben je 1,5 uur bezig voor een klant. Er staat gelukkig niemand met een zweep achter onsquote:
Ah, oké Ik was ge-outsourced (met tijdelijke contracten en alles).quote:Op donderdag 17 januari 2019 20:17 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Uhhh, geen idee Ik werk voor het bedrijf zelf in elk geval en ik loop er al wat jaartjes rond.
Bergen Er zijn nog heel veel mensen zonder e-mail/computer. Of mensen die per se alles op papier willen hebben. Plus brieven die we zelf uitsturen maar retour gestuurd worden om wat voor reden dan ook. In dat laatste geval proberen we erachter te komen waarom. Vaak is een klant dan verhuisd en dan zorgen we ervoor dat de post voortaan naar het juiste adres gaat.quote:Op donderdag 17 januari 2019 20:26 schreef trein2000 het volgende:
Euhm brieven? krijgen jullie die nog dan
Mensen zonder computer? Werk je in duitslandquote:Op donderdag 17 januari 2019 20:30 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Bergen Er zijn nog heel veel mensen zonder e-mail/computer. Of mensen die per se alles op papier willen hebben. Plus brieven die we zelf uitsturen maar retour gestuurd worden om wat voor reden dan ook. In dat laatste geval proberen we erachter te komen waarom. Vaak is een klant dan verhuisd en dan zorgen we ervoor dat de post voortaan naar het juiste adres gaat.
Waarom ben je daar zo verbaasd over? Het gaat vaak om ouderen. Maar er zijn mensen van allerlei leeftijden die "niet zo handig zijn met de computer" zoals ze het zelf meestal omschrijven.quote:Op donderdag 17 januari 2019 20:32 schreef trein2000 het volgende:
Mensen zonder computer? Werk je in duitsland
Sorry, maar ik ben hier echt superverbaasd over.
Wel goed dat jullie de oorzaak opsporen!
Omdat zelfs mijn opa & oma dat nooit doen. Of ze doen het wel op de computer (internetbankieren en andere basisdingetjes) of ze bellen. Of ze vragen mij om het te doen.quote:Op donderdag 17 januari 2019 20:35 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Waarom ben je daar zo verbaasd over? Het gaat vaak om ouderen. Maar er zijn mensen van allerlei leeftijden die "niet zo handig zijn met de computer" zoals ze het zelf meestal omschrijven.
Ik wil eigenlijk alleen je bericht liken, haha hilarisch XDquote:Op donderdag 17 januari 2019 20:19 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Mag ik? Mag ik?
Ik kreeg een keer een verontwaardigde klant aan de lijn die zich afvroeg waarom de energieleverancier steeds geld van zijn rekening afschreef. Hij was helemaal geen klant bij ons. Er werd steeds een bedrag van zijn rekening afgeschreven met iets omschreven als 'Energy' (en een postcode ofzo).
Wat bleek? Toen ik die postcode invoerde op internet, kwam ik uit bij zijn plaatselijke tankstation Oja, toen ging het hem ook wel dagen. Niet het meest heldere licht
We krijgen nog geregeld handgeschreven brieven Ik vind dat persoonlijk altijd erg leuk - al moet je vaak wel goed zijn in het ontcijferen van handschriften.quote:Op donderdag 17 januari 2019 20:36 schreef trein2000 het volgende:
Omdat zelfs mijn opa & oma dat nooit doen. Of ze doen het wel op de computer (internetbankieren en andere basisdingetjes) of ze bellen. Of ze vragen mij om het te doen.
En eigenlijk doen alle ouderen die ik ken het zo.
Ik ken genoeg ouderen die geen idee hebben hoe een computer werkt. Ken iemand die belt zelfs nog met een draaischijfquote:Op donderdag 17 januari 2019 20:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat zelfs mijn opa & oma dat nooit doen. Of ze doen het wel op de computer (internetbankieren en andere basisdingetjes) of ze bellen. Of ze vragen mij om het te doen.
En eigenlijk doen alle ouderen die ik ken het zo.
Ja die ken ik ook wel, maar die hebben kinderen en kleinkinderen. Of een telefoon.quote:Op donderdag 17 januari 2019 20:59 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ik ken genoeg ouderen die geen idee hebben hoe een computer werkt. Ken iemand die belt zelfs nog met een draaischijf
De ouderen die ik ken hebben geen kinderen. Of kinderen komen niet meer langs dus ook niemand die ze het heeft geleerd, en ze willen het ook niet leren.quote:Op donderdag 17 januari 2019 21:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja die ken ik ook wel, maar die hebben kinderen en kleinkinderen. Of een telefoon.
Waarom je kinderen vragen als je ook zelf een brief kunt schrijven?quote:Op donderdag 17 januari 2019 21:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja die ken ik ook wel, maar die hebben kinderen en kleinkinderen. Of een telefoon.
In Nederland? Ik dacht dat alle 'tikken' al lang en breed uitgeschakeld waren en alleen nog maar 'toon' bellen mogelijk was.quote:Op donderdag 17 januari 2019 20:59 schreef LPFAN het volgende:
Ik ken genoeg ouderen die geen idee hebben hoe een computer werkt. Ken iemand die belt zelfs nog met een draaischijf
Is dus dan het goedkoopste voor de consument gewoon elk jaar opnieuw weer kijken wat de markt nu weer biedt?quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:51 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Je bedoelt waarschijnlijk premies, dus bedragen die een klant als korting krijgt. Gek genoeg is het systeem van energiebedrijven er vooral op gericht om nieuwe klanten korting te geven. Dat maakt het voor veel mensen lucratief om jaarlijks over te stappen.
Wij hebben zelf wel acties voor trouwe klanten.
Alleen jammer dat dit echt nooit gebeurt.quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:48 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Boze klanten genoeg. Echte anecdotes heb ik niet. Maar ik vind het wel altijd leuk om in gesprek te gaan met ze. Klanten zijn vaak terecht boos en als je dat erkent en ze vervolgens helpt lukt het vaak om alsnog lachend het gesprek te beëindigen. Dat vind ik persoonlijk altijd erg leuk
Ik heb nog een telefoon met draaischijf staan (voor de grap) heb nu telefonie via de kabel dan kan ik alleen gebeld worden, daarvoor had ik nog een kpn abo en die werkte prima ook met tikken... dat was in schiedam en in zwolle. Beide wel in oude arbeiderswijken waar volgensmij wel meer mensen nog zo'n telefoon hadden. Heb trouwens geen idee of mijn telefoon helemaal origineel is heb hem via marktplaats.quote:Op donderdag 17 januari 2019 23:55 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
In Nederland? Ik dacht dat alle 'tikken' al lang en breed uitgeschakeld waren en alleen nog maar 'toon' bellen mogelijk was.
We hebben targets inderdaad. Hierbij wordt o.a. gekeken naar klanttevredenheid (erg belangrijk tegenwoordig bij allerlei bedrijven - als je meer hierover wilt weten zoek dan maar eens op NPS), hoe lang je over gesprekken doet, of jouw klanten vaak terugbellen omdat ze nog vragen hebben (het idee is dat je een klant zo volledig inlicht dat al zijn vragen beantwoord zijn).quote:Op donderdag 17 januari 2019 20:58 schreef LPFAN het volgende:
Heb je ook targets waar je je aan moet houden?
Dat is een lastige voor mij om te beantwoorden. Ik werk niet met zakelijke klanten dus daar weet ik de ins en outs niet van. Wat ik er wel van weet is dat het vastrecht voor zakelijke klanten hoger is. En in principe nemen zakelijke klanten grotere hoeveelheden af, waardoor wij goedkoper kunnen inkopen.quote:Op donderdag 17 januari 2019 22:44 schreef Osiris024 het volgende:
Waarom zijn de zakelijke tarieven zoveel lager dan bij een particulier op het zelfde adres ?
Waarom vertel je hem dat zelf niet?quote:Op donderdag 17 januari 2019 22:47 schreef Blaadjes het volgende:
Ik vraag dit voor een vriend. Hoe is het om werk te hebben en vroeg op te staan?
Eigenlijk wel. Er zijn klanten die elk jaar fanatiek op zoek gaan naar de beste deal en dus meestal elke jaar overstappen. Maar daar moet je wel zin in hebben.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 00:00 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Is dus dan het goedkoopste voor de consument gewoon elk jaar opnieuw weer kijken wat de markt nu weer biedt?
Houd je wel rekening met incl of excl btw? Scheelt het dan nog steeds veel?quote:Op donderdag 17 januari 2019 22:44 schreef Osiris024 het volgende:
Waarom zijn de zakelijke tarieven zoveel lager dan bij een particulier op het zelfde adres ?
Mij gebeurt het wel hoor, dat klanten boos beginnen en lachend ophangen Als ze merken dat je ze serieus neemt en hun probleem echt wilt oplossen draaien ze vaak al bij. En meestal zeggen ze dan ook dat ze niet boos zijn op mij persoonlijk, maar op het bedrijf.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 03:09 schreef Quotidien het volgende:
Alleen jammer dat dit echt nooit gebeurt.
Heb je wel eens de telefoon opgehangen?
Behoorlijk veel ja. Zo'n verhoging komt om de paar jaar maar dit jaar is het wel erg bar met wat mensen extra moeten gaan betalen (bedankt Mark). Dus veel mensen schrikken ervan hoeveel ze elke maand meer moeten betalen. We hebben uiteraard alle klanten bericht gestuurd met uitleg over de verhoging.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 07:30 schreef qltel het volgende:
De energiebelasting is dit jaar fors aangepast.Krijgen jullie daar veel vragen/klachten over?
Natuurlijk Groen nog welquote:Op vrijdag 18 januari 2019 09:46 schreef Irritatie100 het volgende:
Heb je eigenlijk je eigen energie van het bedrijf waar je werkt?
Dat is wel een goede ja. Want exclusief overheidsheffingen en belastingen betaal je als consument ongeveer 7 cent per kWh. Maar inclusief zit je op ongeveer 23 cent. En omdat zakelijke tarieven meestal exclusief worden opgegeven lijkt het verschil veel groter dan het is.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 09:38 schreef Postbus100 het volgende:
Houd je wel rekening met incl of excl btw? Scheelt het dan nog steeds veel?
Ik had ook niet anders verwacht Heb je daar dan nog werknemerskorting op of iets dergelijks?quote:
Wow, is het zo erg?quote:Op vrijdag 18 januari 2019 09:49 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
En daarnaast is de teruggave van de energiebelasting voor consumenten met 62 euro per jaar verlaagd en gaan de netbeheerskosten omhoog. Door dit alles ben je al snel 150 euro of meer duurder uit dit jaar - afhankelijk van je verbruik. Echt niet leuk meer
We krijgen geen korting op de tarieven helaasquote:Op vrijdag 18 januari 2019 09:54 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik had ook niet anders verwacht Heb je daar dan nog werknemerskorting op of iets dergelijks?
Ik kan bij het bedrijf waar ik werk de producten die wij leveren tegen kostprijs kopen namelijk, dat scheelt best wel veel! Al ben ik pas net begonnen en heb ik op dit moment op het gebied van de spullen die wij leveren in mijn persoonlijke collectie alleen spullen van de concurrent
Ja, maar we gaan er allemaal op vooruit hoor, dit jaar. Zeggen ze in Den Haagquote:
Er is nauwelijks verschil. Aan consumenten moeten verkoperd een all in prijs opgeven en voor zakelijke klanten kunnen ze je opgeven wat ze willen. Met of zonder belasting, btw, vastrecht, etc. Ik heb het een aantal keer uitgezocht en ben altijd als consument blijven betalen.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 09:53 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Dat is wel een goede ja. Want exclusief overheidsheffingen en belastingen betaal je als consument ongeveer 7 cent per kWh. Maar inclusief zit je op ongeveer 23 cent. En omdat zakelijke tarieven meestal exclusief worden opgegeven lijkt het verschil veel groter dan het is.
Zou je dan overstappen als dat gunstig voor je is of zou dat toch als verraad voelen?quote:Op vrijdag 18 januari 2019 10:00 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
We krijgen geen korting op de tarieven helaas
Waarom niet? Het enige dat een slimme meter doet, is zelf standen doorgeven. Vergeet ook niet dat dit eigenlijk een vraag is voor de netbeheerder, niet voor een leverancier. Wij krijgen de meterstanden via de netbeheerder binnen. Klanten kiezen zelf of ze de meter laten uitlezen en hoe vaak.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 10:18 schreef kree het volgende:
Deze is wel eens een mooie om op te reageren
K&W / Slimme meter Liander, laten plaatsen of niet?
Weet niet of ie al gepost is. Maar misschien voor reacties hier ook wel leuk,
waarom een slimme meter plaatsen?
Ik heb natuurlijk het voordeel dat ik zelf kan bekijken wat gunstig voor me is Maar ik zou niet zo snel wisselen denk ik Overigens zijn er genoeg collega's die bij een andere leverancier zitten hoor.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 10:22 schreef Irritatie100 het volgende:
Zou je dan overstappen als dat gunstig voor je is of zou dat toch als verraad voelen?
Ja dat is waar, ik doe elektro natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 10:26 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Waarom niet? Het enige dat een slimme meter doet, is zelf standen doorgeven. Vergeet ook niet dat dit eigenlijk een vraag is voor de netbeheerder, niet voor een leverancier. Wij krijgen de meterstanden via de netbeheerder binnen. Klanten kiezen zelf of ze de meter laten uitlezen en hoe vaak.
Het lastige met dit soort dingen is dat alleen de defecte meters in het nieuws komen. In de praktijk heb ik pas 1 keer een geval gehad waarbij de nieuwe slimme gasmeter verdacht veel aangaf.
Voor het overige gaat het meestal om kapotte displays of problemen met het uitlezen van de meters. Niet om meters die veel meer verbruik aangeven dan hun "domme" voorgangers.
Wat je in de gaten moet houden met zonnepanelen is dat wat er op je omvormer staat, dus het aantal kWh's dat je opwekt, niet gelijk is aan het aantal kWh's dat op het telwerk van je stroommeter terecht komt. Het verschil tussen die twee is wat je op dat moment zelf gebruikt in huis.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 10:29 schreef kree het volgende:
Ja dat is waar, ik doe elektro natuurlijk.
Maar er zit wat in met terugleveren enzo waar ze een controle op hebben.
Terwijl met oude meters die gewoon dus terugtellen als je aan het leveren bent en dan Kwh stand doorgeven dan ben je er zeker van.
Nu met die digitale vraag ik het me af?
Nu ben ik in dat gebied geen expert, maar weet wel hoe het werkt. Dus dat vroeg ik me af.
Zal even linkje in het andere topic posten naar hier ook. Wie weet heeft TS daar er nog wat aan?
Thx voor het antwoord iig
Ik denk dat het voor iedereen een goed idee is om er een Kwh meter tussen te zetten.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 10:38 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Wat je in de gaten moet houden met zonnepanelen is dat wat er op je omvormer staat, dus het aantal kWh's dat je opwekt, niet gelijk is aan het aantal kWh's dat op het telwerk van je stroommeter terecht komt. Het verschil tussen die twee is wat je op dat moment zelf gebruikt in huis.
Ik vermoed dat daar veel misverstanden door ontstaan over de slimme meter, die je teruglevering apart registreert op een eigen telwerk. Juist bij een conventionele, terugtellende meter heb je geen overzicht van wat je nu precies teruglevert aan het net.
Ik kom niet uit een ei....quote:Op vrijdag 18 januari 2019 09:38 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Houd je wel rekening met incl of excl btw? Scheelt het dan nog steeds veel?
Zie mijn antwoord aan Postbus100quote:Op vrijdag 18 januari 2019 09:53 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Dat is wel een goede ja. Want exclusief overheidsheffingen en belastingen betaal je als consument ongeveer 7 cent per kWh. Maar inclusief zit je op ongeveer 23 cent. En omdat zakelijke tarieven meestal exclusief worden opgegeven lijkt het verschil veel groter dan het is.
Hoe is je verbruik? Zakelijk loont over het algemeen pas bij een verbruik van minimaal 10.000 kWh en/of 5.000 m3.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 11:03 schreef Osiris024 het volgende:
Zie mijn antwoord aan Postbus100
40% bij dezelfde afname als particulier, zelfde adres.
Daarom vraag ik het ook. Je zal de eerste niet zijn die wel zo'n vergissing maakt.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 10:57 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Ik kom niet uit een ei....
Inclusief.....ik krijg kortingen tot 40% zakelijk !!
We bieden het bijna altijd aan als iemand een contract wil verlengen, ook al omdat het verschil met normale "grijze" contracten niet zo groot is. Sommige mensen vragen er heel specifiek naar, anderen willen alleen maar "wat het goedkoopst is"quote:Op vrijdag 18 januari 2019 14:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik weet niet of je ermee te maken hebt maar je noemt groen wordt je ook geacht actief mensen naar groen te krijgen of moeten mensen daar zelf mee komen?
Ja Vooral omdat ik het leuk vind om mensen te helpen en onze insteek daarbij ligt en niet bij het verkopen van contracten. Dat komt er wel bij maar dat is niet de hoofdmoot van het werk. Er is ook veel afwisseling omdat je vragen krijgt over van alles en nog wat. Nota's, meterstanden, verhuizingen, overstappen, meters, zonnepanelen, elektrisch rijden, storingen en noem maar op. Ook mensen die willen checken of "die meneer die net aan de deur was wel echt bij jullie werkt".quote:
Wij hebben daar inderdaad ook een speciale afdeling voor. Problemen die wij zelf niet kunnen oplossen zetten we daarheen doorquote:Op vrijdag 18 januari 2019 17:40 schreef raptorix het volgende:
Leuk, ik werk op dit moment ook voor een energiebedrijf, hoewel het niet mijn kerntaak is beantwoord ik de technische vragen voor onze mobiele applicatie. Het is een bijzonder ingewikkelde markt en vind het zelf ook leuk om met klanten contact te hebben, eigenlijk iets wat ik al 25 jaar niet doe. Eigenlijk ben ik een beetje te duur om de vragen zelf te beantwoorden, maar het is voor mij een goede manier om inzicht te krijgen in problematiek en wensen
Ik ben het volledig met je eens hoor. Het huidige systeem is gebaseerd op elkaars klanten wegkapen. En zeker voor mensen met een laag verbruik, zoals jij, is het gunstig om jaarlijks over te stappen.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 22:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het systeem van klanten werven is totaal ziek.
Mijn energierekening is ongeveer 1000 euro per jaar en elke keer als ik naar een andere leverancier overstap krijg ik een welkomspremie van 200 euro. Dat is dus 20% !! van mijn energierekening
Zolang je maar elk jaar overstapt is de energieprijs totaal oninteressant want ¤200 kun je nooit verdienen door een paar cent per m3 op de gasprijs.
Maar dat betekent ook dat de klanten die niet overstappen misschien wel 7 cent per m3 te veel betalen.
Hoe kunnen jullie deze krankjoreme constructie goed blijven praten?
.
Voor mij is het gewoon mijn echte baan En voor veel collega's ook trouwens. Al zijn er uiteraard ook veel studenten die dit als bijbaan doen, zeker bij het callcenter waar wij gebruik van maken. Daar ligt het verloop een stuk hoger dan bij ons.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 22:55 schreef mspoez het volgende:
Dit is toch een bijbaan naast je studie neem ik aan?
Gefeliciteerd met je 12-jarig jubileumquote:Op zaterdag 19 januari 2019 09:29 schreef DonnaRush het volgende:
Leuk! Ik werk bij een website, o.a. ook op de klantenservice en doe dit al 12 jaar (vandaag om precies te zijn). Veel herkenbare dingen lees ik hier.
Volgens mij moet je bij de Rabobank wezen Ruudquote:Op zaterdag 19 januari 2019 12:26 schreef Pudd1ngbuks het volgende:
Ja hallo, Ruud hier uit Eindhoven.
Mijn broer en ik hebben constant last van die kk kachel! Daar krijgen jullie nog wat van te heuren!
Ik doe geen incasso, maar ik krijg ze weleens aan de lijn natuurlijk (en verbind ze dan door). Het ligt vaak wel aan iedereen behalve aan hunzelfquote:Op zaterdag 19 januari 2019 12:51 schreef _Multiply86_ het volgende:
Grappig om te lezen, heb zelf ook dit werk gedaan en dan vooral veel vragen over rekeningen en incasso. Heerlijk van die boze incasso klanten die niet betalen, dat vond ik zelf het leukste.
Die melden we volgens een vaste procedure en dan wordt er door collega's gekeken hoe het afgehandeld moet worden. Dat betekent dus wel dat we moeten weten wanneer iets een datalek is. Daarvoor hebben we instructies gekregen. En ook geldt: beter te vaak melden dan helemaal nietquote:Op zaterdag 19 januari 2019 14:34 schreef Bucketlist het volgende:
Hoe gaan jullie om met de AVG/Datalekken?
quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:52 schreef trein2000 het volgende:
Heb je veel vrijheid binnen een gesprek of moet alles via vastgestelde scripts ed?
quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:59 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Wij hebben geen scripts. We bellen ook niet uit, tenzij we een klant op zijn verzoek bellen. Wat we uiteraard wel moeten doen is controleren of we de juiste klant aan de lijn hebben. Kun je bepaalde gegevens niet opnoemen, dan mogen we je niet helpen. Wel kunnen we dan algemene vragen beantwoorden waarvoor we geen specifieke klantgegevens nodig hebben.
Verder mogen we, binnen bepaalde kaders, klanten zelfstandig helpen. We mogen bijvoorbeeld ook een cadeaubon versturen naar een klant of een bloemetje. Zolang je dat niet bij elke klant doet uiteraard
Is al gevraagd. Beter lezen.quote:
Nee, geen script, zie bovenstaande postquote:Op zondag 20 januari 2019 00:03 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Werk je met een script?
Hoeveel 'helpdesklagen' zijn er. Bij de belastingdienst doe ik meestal een officiele klacht, dan krijg je vanzelf een andere afdeling die meer kennis en bevoegdheden hebben.
Tennet is voor het hoogspanningsnetwerk (denk aan de masten die overal staan plus een lading forse kabels in de grond). Netbeheerders als Liander zorgen ervoor dat de stroom op de juiste spanning bij jou in huis komt en zijn verantwoordelijk voor de distributie van stroom (en gas). Leveranciers kopen stroom in en verkopen dit weer aan hun klanten.quote:Op zondag 20 januari 2019 09:51 schreef kree het volgende:
Waar ik nog benieuwd naar ben. Het is natuurlijk Tennet die eigenlijk het hele EL netwerk beheerd.
Dan hebben we Liander die daar weer onder gaat vallen
En dan hebben we de verkopende partijen?
Zo zie ik het goed denk?
Hoe denken ze het dan allemaal op te lossen als we even alle auto's elektrisch te gaan laden bv?
Mss niet echt TS zijn afdeling of beroep. Maar zou wel eens iemand van Tennet willen horen eigenlijk
Laatst nog op het nieuws, teveel zonnepanelen want het netwerk kan het niet aan?
En dit gaat nog 100x erger worden als we allemaal elektrisch gaan rijden en opladen nl. Dus het is er echt nog lang niet. Duurzaam dus ook niet, maar is beetje aan Tennet maar het gaat nog wel aardig wat werk kosten voordat het netwerk er gereed voor is.
Maar heb je dan niet te maken met dooddoeners zoals waarde toevoegen aan elk gesprek? Service plus? Dat er, hoewel het zogenaamd niet de hoofdmoot is, er van boven altijd gedrukt op verkoop (zolang het niet genoemd wordt als verkoop, maar als 'service' om de klant het juiste wat ie nodig heeft aan te bieden?).quote:Op vrijdag 18 januari 2019 16:59 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
onze insteek daarbij ligt en niet bij het verkopen van contracten. Dat komt er wel bij maar dat is niet de hoofdmoot van het werk.
Niet elke vraag heeft met contracten te maken uiteraard. Als we zien dat een klant een contract heeft dat bijna afloopt gaat we daar natuurlijk wel over in gesprek, al is het maar om te voorkomen dat een klant kort daarop weer belt "omdat zijn contract afloopt". Maar het is voor ons geen verplichting en het heeft ook niet altijd zin.quote:Op zondag 20 januari 2019 10:47 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Maar heb je dan niet te maken met dooddoeners zoals waarde toevoegen aan elk gesprek? Service plus? Dat er, hoewel het zogenaamd niet de hoofdmoot is, er van boven altijd gedrukt op verkoop (zolang het niet genoemd wordt als verkoop, maar als 'service' om de klant het juiste wat ie nodig heeft aan te bieden?).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |