Boze klanten genoeg. Echte anecdotes heb ik niet. Maar ik vind het wel altijd leuk om in gesprek te gaan met ze. Klanten zijn vaak terecht boos en als je dat erkent en ze vervolgens helpt lukt het vaak om alsnog lachend het gesprek te beëindigen. Dat vind ik persoonlijk altijd erg leukquote:Op donderdag 17 januari 2019 19:44 schreef oranjevogel1 het volgende:
Heb je wat anecdotes over boze klanten?
Je bedoelt waarschijnlijk premies, dus bedragen die een klant als korting krijgt. Gek genoeg is het systeem van energiebedrijven er vooral op gericht om nieuwe klanten korting te geven. Dat maakt het voor veel mensen lucratief om jaarlijks over te stappen. Eigenlijk dus een heel raar systeem. Maar ja, zie alle bedrijven er maar weer vanaf te krijgen - dat zie ik niet zo snel gebeurenquote:Op donderdag 17 januari 2019 19:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Is het policy dat als men wil overstappen om dan kortingen aan te bieden? En zo ja weet je ook waarom jullie die kortingen niet geven aan trouwe klanten?
Wij hebben maar 1 "merk" dus ik kan niet met de verkeerde naam opnemen. Je tweede vraag kan ik dus ook niet beantwoordenquote:Op donderdag 17 januari 2019 19:47 schreef Peter het volgende:
Hebben jullie meerdere merken die onder 1 bedrijf vallen en heb je wel eens..:
- met de verkeerde naam opgenomen
- een klant geholpen die boos was op merk A en op wilde zeggen en ging overstappen naar merk B (ook van jullie)? Hoe reageer je dan?
- discussie met klanten die betrapt zijn met een kwekerij?
omdat die op commisiebasis werken,quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:51 schreef Ferdii het volgende:
waarom zeggen die verkoop medewerkers aan de deur altijd dat de extra aanbieding aan de deur altijd goedkoper zijn dan via internet/bellen en is dit ook zo?
Dat kan inderdaad wel kloppen. Verkopers die langs de deuren gaan hebben soms andere contracten die ze mogen aanbieden aan klanten die wij op de klantenservice niet hebben. Dat geldt overigens ook voor online aanbiedingen bij vergelijkingssites of zelfs op onze eigen site. Sommige van die contracten kun je niet via de klantenservice afsluiten maar alleen online.quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:51 schreef Ferdii het volgende:
waarom zeggen die verkoop medewerkers aan de deur altijd dat de extra aanbieding aan de deur altijd goedkoper zijn dan via internet/bellen en is dit ook zo?
Wij hebben geen scripts. We bellen ook niet uit, tenzij we een klant op zijn verzoek bellen. Wat we uiteraard wel moeten doen is controleren of we de juiste klant aan de lijn hebben. Kun je bepaalde gegevens niet opnoemen, dan mogen we je niet helpen. Wel kunnen we dan algemene vragen beantwoorden waarvoor we geen specifieke klantgegevens nodig hebben.quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:52 schreef trein2000 het volgende:
Heb je veel vrijheid binnen een gesprek of moet alles via vastgestelde scripts ed?
Dan vrees ik dat ik mijn beeld van klantenservice medewerkers drastisch moet bijstellen. Ik had altijd de indruk dat dat studenten waren die voorlazen van de computer...quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:59 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Wij hebben geen scripts. We bellen ook niet uit, tenzij we een klant op zijn verzoek bellen. Wat we uiteraard wel moeten doen is controleren of we de juiste klant aan de lijn hebben. Kun je bepaalde gegevens niet opnoemen, dan mogen we je niet helpen. Wel kunnen we dan algemene vragen beantwoorden waarvoor we geen specifieke klantgegevens nodig hebben.
Verder mogen we, binnen bepaalde kaders, klanten zelfstandig helpen. We mogen bijvoorbeeld ook een cadeaubon versturen naar een klant of een bloemetje. Zolang je dat niet bij elke klant doet uiteraard
Bij verkoopgesprekken is dat vast wel zo. Maar die doen wij niet. Bij ons wordt juist de nadruk gelegd op het persoonlijk maken van het gesprek. Het is belangrijk dat een klant je goed begrijpt en weet wat hij kan verwachten na het gesprek.quote:Op donderdag 17 januari 2019 20:01 schreef trein2000 het volgende:
Dan vrees ik dat ik mijn beeld van klantenservice medewerkers drastisch moet bijstellen. Ik had altijd de indruk dat dat studenten waren die voorlazen van de computer...
Daar moet ik even over nadenken. Ik krijg ze vast wel maar er schiet me zo even niets te binnenquote:Op donderdag 17 januari 2019 20:09 schreef DJMO het volgende:
wat is de meest rare vraag die je ooit gekregen hebt?
Er is een groep collega's die chatgesprekken doet. Ikzelf ook. Maar dat wordt afgewisseld met telefoon, brieven en e-mails. Alleen bij avonddiensten krijg je nadat de klantenservice gesloten is uitsluiten chatgesprekken. We doen 2 chats tegelijk. Meer is niet te doen. Twee is soms al lastig als je toevallig twee vragen hebt waar je veel moet afhandelen.quote:Op donderdag 17 januari 2019 20:09 schreef bloempjuh het volgende:
Is er een specifieke collega die namens jullie bedrijf de chatgesprekken afhandelt, of doet iedereen die een beetje?
Zou het wel kunnen, om alleen maar chatgesprekken te doen en helemaal geen telefoontjes?
We maken ook gebruik van een callcenter, dat wordt bijgeschakeld naar behoefte. Als het erg druk is, nemen we daar meer "uren" af. Hiervoor hebben we een afdeling Planning, die zijn best doet om goed te voorspellen hoe druk het op bepaalde dagen wordt. De collega's in dat callcenter worden wel door ons getraind en werken dan ook alleen voor ons.quote:Op donderdag 17 januari 2019 20:10 schreef golfer het volgende:
Veel klantenservices zijn door bedrijven uitbesteed aan callcentres.
Is het een bewuste keuze van jouw bedrijf om dat niet te doen en het in eigen hand te houden?
Uhhh, geen ideequote:Op donderdag 17 januari 2019 20:15 schreef Postbus100 het volgende:
Ik denk dat je een oud-collega van me bent![]()
(tenzij je er nog maar kort werkt). Klinkt zeer bekend allemaal. Werk je bij het bedrijf zelf of ben je ge-outsourced?
(heb er zelf geen connecties meer hoor)
Mag ik? Mag ik?quote:Op donderdag 17 januari 2019 20:09 schreef DJMO het volgende:
wat is de meest rare vraag die je ooit gekregen hebt?
Dat hangt er vanaf welke vragen je krijgt. Ik krijg niet alleen gesprekken maar ook mail, brieven en chats. Soms ben je in 2 minuten klaar, soms ben je 1,5 uur bezig voor een klant. Er staat gelukkig niemand met een zweep achter onsquote:
Ah, okéquote:Op donderdag 17 januari 2019 20:17 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Uhhh, geen ideeIk werk voor het bedrijf zelf in elk geval en ik loop er al wat jaartjes rond.
Bergenquote:Op donderdag 17 januari 2019 20:26 schreef trein2000 het volgende:
Euhm brieven? krijgen jullie die nog dan
Mensen zonder computer? Werk je in duitslandquote:Op donderdag 17 januari 2019 20:30 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
BergenEr zijn nog heel veel mensen zonder e-mail/computer. Of mensen die per se alles op papier willen hebben. Plus brieven die we zelf uitsturen maar retour gestuurd worden om wat voor reden dan ook. In dat laatste geval proberen we erachter te komen waarom. Vaak is een klant dan verhuisd en dan zorgen we ervoor dat de post voortaan naar het juiste adres gaat.
Waarom ben je daar zo verbaasd over? Het gaat vaak om ouderen. Maar er zijn mensen van allerlei leeftijden die "niet zo handig zijn met de computer" zoals ze het zelf meestal omschrijven.quote:Op donderdag 17 januari 2019 20:32 schreef trein2000 het volgende:
Mensen zonder computer? Werk je in duitsland![]()
Sorry, maar ik ben hier echt superverbaasd over.
Wel goed dat jullie de oorzaak opsporen!
Omdat zelfs mijn opa & oma dat nooit doen. Of ze doen het wel op de computer (internetbankieren en andere basisdingetjes) of ze bellen. Of ze vragen mij om het te doen.quote:Op donderdag 17 januari 2019 20:35 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Waarom ben je daar zo verbaasd over? Het gaat vaak om ouderen. Maar er zijn mensen van allerlei leeftijden die "niet zo handig zijn met de computer" zoals ze het zelf meestal omschrijven.
Ik wil eigenlijk alleen je bericht liken, haha hilarisch XDquote:Op donderdag 17 januari 2019 20:19 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Mag ik? Mag ik?
Ik kreeg een keer een verontwaardigde klant aan de lijn die zich afvroeg waarom de energieleverancier steeds geld van zijn rekening afschreef. Hij was helemaal geen klant bij ons. Er werd steeds een bedrag van zijn rekening afgeschreven met iets omschreven als 'Energy' (en een postcode ofzo).
Wat bleek? Toen ik die postcode invoerde op internet, kwam ik uit bij zijn plaatselijke tankstationOja, toen ging het hem ook wel dagen. Niet het meest heldere licht
We krijgen nog geregeld handgeschreven brievenquote:Op donderdag 17 januari 2019 20:36 schreef trein2000 het volgende:
Omdat zelfs mijn opa & oma dat nooit doen. Of ze doen het wel op de computer (internetbankieren en andere basisdingetjes) of ze bellen. Of ze vragen mij om het te doen.
En eigenlijk doen alle ouderen die ik ken het zo.
Ik ken genoeg ouderen die geen idee hebben hoe een computer werkt. Ken iemand die belt zelfs nog met een draaischijfquote:Op donderdag 17 januari 2019 20:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat zelfs mijn opa & oma dat nooit doen. Of ze doen het wel op de computer (internetbankieren en andere basisdingetjes) of ze bellen. Of ze vragen mij om het te doen.
En eigenlijk doen alle ouderen die ik ken het zo.
Ja die ken ik ook wel, maar die hebben kinderen en kleinkinderen. Of een telefoon.quote:Op donderdag 17 januari 2019 20:59 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ik ken genoeg ouderen die geen idee hebben hoe een computer werkt. Ken iemand die belt zelfs nog met een draaischijf
De ouderen die ik ken hebben geen kinderen. Of kinderen komen niet meer langs dus ook niemand die ze het heeft geleerd, en ze willen het ook niet leren.quote:Op donderdag 17 januari 2019 21:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja die ken ik ook wel, maar die hebben kinderen en kleinkinderen. Of een telefoon.
Waarom je kinderen vragen als je ook zelf een brief kunt schrijven?quote:Op donderdag 17 januari 2019 21:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja die ken ik ook wel, maar die hebben kinderen en kleinkinderen. Of een telefoon.
In Nederland? Ik dacht dat alle 'tikken' al lang en breed uitgeschakeld waren en alleen nog maar 'toon' bellen mogelijk was.quote:Op donderdag 17 januari 2019 20:59 schreef LPFAN het volgende:
Ik ken genoeg ouderen die geen idee hebben hoe een computer werkt. Ken iemand die belt zelfs nog met een draaischijf
Is dus dan het goedkoopste voor de consument gewoon elk jaar opnieuw weer kijken wat de markt nu weer biedt?quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:51 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Je bedoelt waarschijnlijk premies, dus bedragen die een klant als korting krijgt. Gek genoeg is het systeem van energiebedrijven er vooral op gericht om nieuwe klanten korting te geven. Dat maakt het voor veel mensen lucratief om jaarlijks over te stappen.
Wij hebben zelf wel acties voor trouwe klanten.
Alleen jammer dat dit echt nooit gebeurt.quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:48 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Boze klanten genoeg. Echte anecdotes heb ik niet. Maar ik vind het wel altijd leuk om in gesprek te gaan met ze. Klanten zijn vaak terecht boos en als je dat erkent en ze vervolgens helpt lukt het vaak om alsnog lachend het gesprek te beëindigen. Dat vind ik persoonlijk altijd erg leuk
Ik heb nog een telefoon met draaischijf staan (voor de grap) heb nu telefonie via de kabel dan kan ik alleen gebeld worden, daarvoor had ik nog een kpn abo en die werkte prima ook met tikken... dat was in schiedam en in zwolle. Beide wel in oude arbeiderswijken waar volgensmij wel meer mensen nog zo'n telefoon hadden. Heb trouwens geen idee of mijn telefoon helemaal origineel is heb hem via marktplaats.quote:Op donderdag 17 januari 2019 23:55 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
In Nederland? Ik dacht dat alle 'tikken' al lang en breed uitgeschakeld waren en alleen nog maar 'toon' bellen mogelijk was.
We hebben targets inderdaad. Hierbij wordt o.a. gekeken naar klanttevredenheid (erg belangrijk tegenwoordig bij allerlei bedrijven - als je meer hierover wilt weten zoek dan maar eens op NPS), hoe lang je over gesprekken doet, of jouw klanten vaak terugbellen omdat ze nog vragen hebben (het idee is dat je een klant zo volledig inlicht dat al zijn vragen beantwoord zijn).quote:Op donderdag 17 januari 2019 20:58 schreef LPFAN het volgende:
Heb je ook targets waar je je aan moet houden?
Dat is een lastige voor mij om te beantwoorden. Ik werk niet met zakelijke klanten dus daar weet ik de ins en outs niet van. Wat ik er wel van weet is dat het vastrecht voor zakelijke klanten hoger is. En in principe nemen zakelijke klanten grotere hoeveelheden af, waardoor wij goedkoper kunnen inkopen.quote:Op donderdag 17 januari 2019 22:44 schreef Osiris024 het volgende:
Waarom zijn de zakelijke tarieven zoveel lager dan bij een particulier op het zelfde adres ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |