Boze klanten genoeg. Echte anecdotes heb ik niet. Maar ik vind het wel altijd leuk om in gesprek te gaan met ze. Klanten zijn vaak terecht boos en als je dat erkent en ze vervolgens helpt lukt het vaak om alsnog lachend het gesprek te beëindigen. Dat vind ik persoonlijk altijd erg leukquote:Op donderdag 17 januari 2019 19:44 schreef oranjevogel1 het volgende:
Heb je wat anecdotes over boze klanten?
Je bedoelt waarschijnlijk premies, dus bedragen die een klant als korting krijgt. Gek genoeg is het systeem van energiebedrijven er vooral op gericht om nieuwe klanten korting te geven. Dat maakt het voor veel mensen lucratief om jaarlijks over te stappen. Eigenlijk dus een heel raar systeem. Maar ja, zie alle bedrijven er maar weer vanaf te krijgen - dat zie ik niet zo snel gebeurenquote:Op donderdag 17 januari 2019 19:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Is het policy dat als men wil overstappen om dan kortingen aan te bieden? En zo ja weet je ook waarom jullie die kortingen niet geven aan trouwe klanten?
Wij hebben maar 1 "merk" dus ik kan niet met de verkeerde naam opnemen. Je tweede vraag kan ik dus ook niet beantwoordenquote:Op donderdag 17 januari 2019 19:47 schreef Peter het volgende:
Hebben jullie meerdere merken die onder 1 bedrijf vallen en heb je wel eens..:
- met de verkeerde naam opgenomen
- een klant geholpen die boos was op merk A en op wilde zeggen en ging overstappen naar merk B (ook van jullie)? Hoe reageer je dan?
- discussie met klanten die betrapt zijn met een kwekerij?
omdat die op commisiebasis werken,quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:51 schreef Ferdii het volgende:
waarom zeggen die verkoop medewerkers aan de deur altijd dat de extra aanbieding aan de deur altijd goedkoper zijn dan via internet/bellen en is dit ook zo?
Dat kan inderdaad wel kloppen. Verkopers die langs de deuren gaan hebben soms andere contracten die ze mogen aanbieden aan klanten die wij op de klantenservice niet hebben. Dat geldt overigens ook voor online aanbiedingen bij vergelijkingssites of zelfs op onze eigen site. Sommige van die contracten kun je niet via de klantenservice afsluiten maar alleen online.quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:51 schreef Ferdii het volgende:
waarom zeggen die verkoop medewerkers aan de deur altijd dat de extra aanbieding aan de deur altijd goedkoper zijn dan via internet/bellen en is dit ook zo?
Wij hebben geen scripts. We bellen ook niet uit, tenzij we een klant op zijn verzoek bellen. Wat we uiteraard wel moeten doen is controleren of we de juiste klant aan de lijn hebben. Kun je bepaalde gegevens niet opnoemen, dan mogen we je niet helpen. Wel kunnen we dan algemene vragen beantwoorden waarvoor we geen specifieke klantgegevens nodig hebben.quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:52 schreef trein2000 het volgende:
Heb je veel vrijheid binnen een gesprek of moet alles via vastgestelde scripts ed?
Dan vrees ik dat ik mijn beeld van klantenservice medewerkers drastisch moet bijstellen. Ik had altijd de indruk dat dat studenten waren die voorlazen van de computer...quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:59 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Wij hebben geen scripts. We bellen ook niet uit, tenzij we een klant op zijn verzoek bellen. Wat we uiteraard wel moeten doen is controleren of we de juiste klant aan de lijn hebben. Kun je bepaalde gegevens niet opnoemen, dan mogen we je niet helpen. Wel kunnen we dan algemene vragen beantwoorden waarvoor we geen specifieke klantgegevens nodig hebben.
Verder mogen we, binnen bepaalde kaders, klanten zelfstandig helpen. We mogen bijvoorbeeld ook een cadeaubon versturen naar een klant of een bloemetje. Zolang je dat niet bij elke klant doet uiteraard
Bij verkoopgesprekken is dat vast wel zo. Maar die doen wij niet. Bij ons wordt juist de nadruk gelegd op het persoonlijk maken van het gesprek. Het is belangrijk dat een klant je goed begrijpt en weet wat hij kan verwachten na het gesprek.quote:Op donderdag 17 januari 2019 20:01 schreef trein2000 het volgende:
Dan vrees ik dat ik mijn beeld van klantenservice medewerkers drastisch moet bijstellen. Ik had altijd de indruk dat dat studenten waren die voorlazen van de computer...
Daar moet ik even over nadenken. Ik krijg ze vast wel maar er schiet me zo even niets te binnenquote:Op donderdag 17 januari 2019 20:09 schreef DJMO het volgende:
wat is de meest rare vraag die je ooit gekregen hebt?
Er is een groep collega's die chatgesprekken doet. Ikzelf ook. Maar dat wordt afgewisseld met telefoon, brieven en e-mails. Alleen bij avonddiensten krijg je nadat de klantenservice gesloten is uitsluiten chatgesprekken. We doen 2 chats tegelijk. Meer is niet te doen. Twee is soms al lastig als je toevallig twee vragen hebt waar je veel moet afhandelen.quote:Op donderdag 17 januari 2019 20:09 schreef bloempjuh het volgende:
Is er een specifieke collega die namens jullie bedrijf de chatgesprekken afhandelt, of doet iedereen die een beetje?
Zou het wel kunnen, om alleen maar chatgesprekken te doen en helemaal geen telefoontjes?
We maken ook gebruik van een callcenter, dat wordt bijgeschakeld naar behoefte. Als het erg druk is, nemen we daar meer "uren" af. Hiervoor hebben we een afdeling Planning, die zijn best doet om goed te voorspellen hoe druk het op bepaalde dagen wordt. De collega's in dat callcenter worden wel door ons getraind en werken dan ook alleen voor ons.quote:Op donderdag 17 januari 2019 20:10 schreef golfer het volgende:
Veel klantenservices zijn door bedrijven uitbesteed aan callcentres.
Is het een bewuste keuze van jouw bedrijf om dat niet te doen en het in eigen hand te houden?
Uhhh, geen ideequote:Op donderdag 17 januari 2019 20:15 schreef Postbus100 het volgende:
Ik denk dat je een oud-collega van me bent![]()
(tenzij je er nog maar kort werkt). Klinkt zeer bekend allemaal. Werk je bij het bedrijf zelf of ben je ge-outsourced?
(heb er zelf geen connecties meer hoor)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |