Mag ik? Mag ik?quote:Op donderdag 17 januari 2019 20:09 schreef DJMO het volgende:
wat is de meest rare vraag die je ooit gekregen hebt?
			
			
			
			Dat hangt er vanaf welke vragen je krijgt. Ik krijg niet alleen gesprekken maar ook mail, brieven en chats. Soms ben je in 2 minuten klaar, soms ben je 1,5 uur bezig voor een klant. Er staat gelukkig niemand met een zweep achter onsquote:
			
			
			
			Ah, okéquote:Op donderdag 17 januari 2019 20:17 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Uhhh, geen ideeIk werk voor het bedrijf zelf in elk geval en ik loop er al wat jaartjes rond.
			
			
			
			Bergenquote:Op donderdag 17 januari 2019 20:26 schreef trein2000 het volgende:
Euhm brieven? krijgen jullie die nog dan
			
			
			
			Mensen zonder computer? Werk je in duitslandquote:Op donderdag 17 januari 2019 20:30 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
BergenEr zijn nog heel veel mensen zonder e-mail/computer. Of mensen die per se alles op papier willen hebben. Plus brieven die we zelf uitsturen maar retour gestuurd worden om wat voor reden dan ook. In dat laatste geval proberen we erachter te komen waarom. Vaak is een klant dan verhuisd en dan zorgen we ervoor dat de post voortaan naar het juiste adres gaat.
			
			
			
			Waarom ben je daar zo verbaasd over? Het gaat vaak om ouderen. Maar er zijn mensen van allerlei leeftijden die "niet zo handig zijn met de computer" zoals ze het zelf meestal omschrijven.quote:Op donderdag 17 januari 2019 20:32 schreef trein2000 het volgende:
Mensen zonder computer? Werk je in duitsland![]()
Sorry, maar ik ben hier echt superverbaasd over.
Wel goed dat jullie de oorzaak opsporen!
			
			
			
			Omdat zelfs mijn opa & oma dat nooit doen. Of ze doen het wel op de computer (internetbankieren en andere basisdingetjes) of ze bellen. Of ze vragen mij om het te doen.quote:Op donderdag 17 januari 2019 20:35 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Waarom ben je daar zo verbaasd over? Het gaat vaak om ouderen. Maar er zijn mensen van allerlei leeftijden die "niet zo handig zijn met de computer" zoals ze het zelf meestal omschrijven.
			
			
			
			Ik wil eigenlijk alleen je bericht liken, haha hilarisch XDquote:Op donderdag 17 januari 2019 20:19 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Mag ik? Mag ik?
Ik kreeg een keer een verontwaardigde klant aan de lijn die zich afvroeg waarom de energieleverancier steeds geld van zijn rekening afschreef. Hij was helemaal geen klant bij ons. Er werd steeds een bedrag van zijn rekening afgeschreven met iets omschreven als 'Energy' (en een postcode ofzo).
Wat bleek? Toen ik die postcode invoerde op internet, kwam ik uit bij zijn plaatselijke tankstationOja, toen ging het hem ook wel dagen. Niet het meest heldere licht
			
			
			
			We krijgen nog geregeld handgeschreven brievenquote:Op donderdag 17 januari 2019 20:36 schreef trein2000 het volgende:
Omdat zelfs mijn opa & oma dat nooit doen. Of ze doen het wel op de computer (internetbankieren en andere basisdingetjes) of ze bellen. Of ze vragen mij om het te doen.
En eigenlijk doen alle ouderen die ik ken het zo.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Ik ken genoeg ouderen die geen idee hebben hoe een computer werkt. Ken iemand die belt zelfs nog met een draaischijfquote:Op donderdag 17 januari 2019 20:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat zelfs mijn opa & oma dat nooit doen. Of ze doen het wel op de computer (internetbankieren en andere basisdingetjes) of ze bellen. Of ze vragen mij om het te doen.
En eigenlijk doen alle ouderen die ik ken het zo.
			
			
			
			Ja die ken ik ook wel, maar die hebben kinderen en kleinkinderen. Of een telefoon.quote:Op donderdag 17 januari 2019 20:59 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ik ken genoeg ouderen die geen idee hebben hoe een computer werkt. Ken iemand die belt zelfs nog met een draaischijf
			
			
			
			De ouderen die ik ken hebben geen kinderen. Of kinderen komen niet meer langs dus ook niemand die ze het heeft geleerd, en ze willen het ook niet leren.quote:Op donderdag 17 januari 2019 21:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja die ken ik ook wel, maar die hebben kinderen en kleinkinderen. Of een telefoon.
			
			
			
			Waarom je kinderen vragen als je ook zelf een brief kunt schrijven?quote:Op donderdag 17 januari 2019 21:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja die ken ik ook wel, maar die hebben kinderen en kleinkinderen. Of een telefoon.
			
			
			
			
			
			
			
			In Nederland? Ik dacht dat alle 'tikken' al lang en breed uitgeschakeld waren en alleen nog maar 'toon' bellen mogelijk was.quote:Op donderdag 17 januari 2019 20:59 schreef LPFAN het volgende:
Ik ken genoeg ouderen die geen idee hebben hoe een computer werkt. Ken iemand die belt zelfs nog met een draaischijf
			
			
			
			Is dus dan het goedkoopste voor de consument gewoon elk jaar opnieuw weer kijken wat de markt nu weer biedt?quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:51 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Je bedoelt waarschijnlijk premies, dus bedragen die een klant als korting krijgt. Gek genoeg is het systeem van energiebedrijven er vooral op gericht om nieuwe klanten korting te geven. Dat maakt het voor veel mensen lucratief om jaarlijks over te stappen.
Wij hebben zelf wel acties voor trouwe klanten.
			
			
			
			Alleen jammer dat dit echt nooit gebeurt.quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:48 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Boze klanten genoeg. Echte anecdotes heb ik niet. Maar ik vind het wel altijd leuk om in gesprek te gaan met ze. Klanten zijn vaak terecht boos en als je dat erkent en ze vervolgens helpt lukt het vaak om alsnog lachend het gesprek te beëindigen. Dat vind ik persoonlijk altijd erg leuk
			
			
			
			Ik heb nog een telefoon met draaischijf staan (voor de grap) heb nu telefonie via de kabel dan kan ik alleen gebeld worden, daarvoor had ik nog een kpn abo en die werkte prima ook met tikken... dat was in schiedam en in zwolle. Beide wel in oude arbeiderswijken waar volgensmij wel meer mensen nog zo'n telefoon hadden. Heb trouwens geen idee of mijn telefoon helemaal origineel is heb hem via marktplaats.quote:Op donderdag 17 januari 2019 23:55 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
In Nederland? Ik dacht dat alle 'tikken' al lang en breed uitgeschakeld waren en alleen nog maar 'toon' bellen mogelijk was.
			
			
			
			We hebben targets inderdaad. Hierbij wordt o.a. gekeken naar klanttevredenheid (erg belangrijk tegenwoordig bij allerlei bedrijven - als je meer hierover wilt weten zoek dan maar eens op NPS), hoe lang je over gesprekken doet, of jouw klanten vaak terugbellen omdat ze nog vragen hebben (het idee is dat je een klant zo volledig inlicht dat al zijn vragen beantwoord zijn).quote:Op donderdag 17 januari 2019 20:58 schreef LPFAN het volgende:
Heb je ook targets waar je je aan moet houden?
			
			
			
			Dat is een lastige voor mij om te beantwoorden. Ik werk niet met zakelijke klanten dus daar weet ik de ins en outs niet van. Wat ik er wel van weet is dat het vastrecht voor zakelijke klanten hoger is. En in principe nemen zakelijke klanten grotere hoeveelheden af, waardoor wij goedkoper kunnen inkopen.quote:Op donderdag 17 januari 2019 22:44 schreef Osiris024 het volgende:
Waarom zijn de zakelijke tarieven zoveel lager dan bij een particulier op het zelfde adres ?
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |