abonnement Unibet Coolblue
pi_184468890
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:47 schreef Blaadjes het volgende:
Ik vraag dit voor een vriend. Hoe is het om werk te hebben en vroeg op te staan?
Waarom vertel je hem dat zelf niet? :z
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184468922
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 00:00 schreef Mr_Belvedere het volgende:

Is dus dan het goedkoopste voor de consument gewoon elk jaar opnieuw weer kijken wat de markt nu weer biedt?
Eigenlijk wel. Er zijn klanten die elk jaar fanatiek op zoek gaan naar de beste deal en dus meestal elke jaar overstappen. Maar daar moet je wel zin in hebben.

Anderen blijven waar ze zitten omdat ze al die moeite er niet voor over hebben en tevreden zijn over hun leverancier.

Daartussenin zitten mensen die contracten voor langere tijd afsluiten zodat ze zich maar om de 3 of 5 jaar daarmee bezig moeten houden.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184468927
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:44 schreef Osiris024 het volgende:
Waarom zijn de zakelijke tarieven zoveel lager dan bij een particulier op het zelfde adres ?
Houd je wel rekening met incl of excl btw? Scheelt het dan nog steeds veel?
Somebody that I used to know
pi_184468962
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 03:09 schreef Quotidien het volgende:

Alleen jammer dat dit echt nooit gebeurt.

Heb je wel eens de telefoon opgehangen?
Mij gebeurt het wel hoor, dat klanten boos beginnen en lachend ophangen :) Als ze merken dat je ze serieus neemt en hun probleem echt wilt oplossen draaien ze vaak al bij. En meestal zeggen ze dan ook dat ze niet boos zijn op mij persoonlijk, maar op het bedrijf.

Ik heb één keer voortijdig opgehangen. Bij iemand die absoluut niet voor rede vatbaar was en begon te schelden. Waarna ik in de notities van mijn collega's zag dat elk gesprek met hem zo verliep :D
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 09:46:39 #55
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184469026
Heb je eigenlijk je eigen energie van het bedrijf waar je werkt?
pi_184469062
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 07:30 schreef qltel het volgende:
De energiebelasting is dit jaar fors aangepast.Krijgen jullie daar veel vragen/klachten over?
Behoorlijk veel ja. Zo'n verhoging komt om de paar jaar maar dit jaar is het wel erg bar met wat mensen extra moeten gaan betalen (bedankt Mark). Dus veel mensen schrikken ervan hoeveel ze elke maand meer moeten betalen. We hebben uiteraard alle klanten bericht gestuurd met uitleg over de verhoging.

De vraag die we hierover het vaakst krijgen: ik heb toch een contract met vaste prijzen, hoe kan het dan dat jullie mijn tarieven toch verhogen?
Helaas is het leveringstarief, waarover je afspraken maakt met je leverancier en dat het gedeelte van je tarief is dat je daadwerkelijk vastzet, voor stroom maar een kwart van je totale tarief. Bij gas is dat ongeveer een derde. De rest bestaat uit belastingen en wordt door de overheid vastgesteld. Voor stroom betaal je nu 3 cent meer per kWh en voor gas 7 cent per m3. En dat is echt veel :{

En daarnaast is de teruggave van de energiebelasting voor consumenten met 62 euro per jaar verlaagd en gaan de netbeheerskosten omhoog. Door dit alles ben je al snel 150 euro of meer duurder uit dit jaar - afhankelijk van je verbruik. Echt niet leuk meer :N
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184469071
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:46 schreef Irritatie100 het volgende:
Heb je eigenlijk je eigen energie van het bedrijf waar je werkt?
Natuurlijk *G* Groen nog wel >:O
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184469112
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:38 schreef Postbus100 het volgende:

Houd je wel rekening met incl of excl btw? Scheelt het dan nog steeds veel?
Dat is wel een goede ja. Want exclusief overheidsheffingen en belastingen betaal je als consument ongeveer 7 cent per kWh. Maar inclusief zit je op ongeveer 23 cent. En omdat zakelijke tarieven meestal exclusief worden opgegeven lijkt het verschil veel groter dan het is.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 09:54:22 #59
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184469127
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:50 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Natuurlijk *G* Groen nog wel >:O
Ik had ook niet anders verwacht :P Heb je daar dan nog werknemerskorting op of iets dergelijks?

Ik kan bij het bedrijf waar ik werk de producten die wij leveren tegen kostprijs kopen namelijk, dat scheelt best wel veel! Al ben ik pas net begonnen en heb ik op dit moment op het gebied van de spullen die wij leveren in mijn persoonlijke collectie alleen spullen van de concurrent :D
pi_184469173
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:49 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]


En daarnaast is de teruggave van de energiebelasting voor consumenten met 62 euro per jaar verlaagd en gaan de netbeheerskosten omhoog. Door dit alles ben je al snel 150 euro of meer duurder uit dit jaar - afhankelijk van je verbruik. Echt niet leuk meer :N
Wow, is het zo erg? :X
Somebody that I used to know
pi_184469219
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:54 schreef Irritatie100 het volgende:

Ik had ook niet anders verwacht :P Heb je daar dan nog werknemerskorting op of iets dergelijks?

Ik kan bij het bedrijf waar ik werk de producten die wij leveren tegen kostprijs kopen namelijk, dat scheelt best wel veel! Al ben ik pas net begonnen en heb ik op dit moment op het gebied van de spullen die wij leveren in mijn persoonlijke collectie alleen spullen van de concurrent :D
We krijgen geen korting op de tarieven helaas :D
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184469227
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:57 schreef Postbus100 het volgende:

Wow, is het zo erg? :X
Ja, maar we gaan er allemaal op vooruit hoor, dit jaar. Zeggen ze in Den Haag :R
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184469442
Deze is wel eens een mooie om op te reageren :P
K&W / Slimme meter Liander, laten plaatsen of niet?

Weet niet of ie al gepost is. Maar misschien voor reacties hier ook wel leuk,
waarom een slimme meter plaatsen?
Do what you love, love what you do!
pi_184469456
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:53 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Dat is wel een goede ja. Want exclusief overheidsheffingen en belastingen betaal je als consument ongeveer 7 cent per kWh. Maar inclusief zit je op ongeveer 23 cent. En omdat zakelijke tarieven meestal exclusief worden opgegeven lijkt het verschil veel groter dan het is.
Er is nauwelijks verschil. Aan consumenten moeten verkoperd een all in prijs opgeven en voor zakelijke klanten kunnen ze je opgeven wat ze willen. Met of zonder belasting, btw, vastrecht, etc. Ik heb het een aantal keer uitgezocht en ben altijd als consument blijven betalen.
Spoilers!
  vrijdag 18 januari 2019 @ 10:22:18 #65
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_184469511
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 10:00 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

We krijgen geen korting op de tarieven helaas :D
Zou je dan overstappen als dat gunstig voor je is of zou dat toch als verraad voelen? :D :P
pi_184469563
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 10:18 schreef kree het volgende:
Deze is wel eens een mooie om op te reageren :P
K&W / Slimme meter Liander, laten plaatsen of niet?

Weet niet of ie al gepost is. Maar misschien voor reacties hier ook wel leuk,
waarom een slimme meter plaatsen?
Waarom niet? Het enige dat een slimme meter doet, is zelf standen doorgeven. Vergeet ook niet dat dit eigenlijk een vraag is voor de netbeheerder, niet voor een leverancier. Wij krijgen de meterstanden via de netbeheerder binnen. Klanten kiezen zelf of ze de meter laten uitlezen en hoe vaak.

Het lastige met dit soort dingen is dat alleen de defecte meters in het nieuws komen. In de praktijk heb ik pas 1 keer een geval gehad waarbij de nieuwe slimme gasmeter verdacht veel aangaf.

Voor het overige gaat het meestal om kapotte displays of problemen met het uitlezen van de meters. Niet om meters die veel meer verbruik aangeven dan hun "domme" voorgangers.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184469596
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 10:22 schreef Irritatie100 het volgende:

Zou je dan overstappen als dat gunstig voor je is of zou dat toch als verraad voelen? :D :P
Ik heb natuurlijk het voordeel dat ik zelf kan bekijken wat gunstig voor me is ;) Maar ik zou niet zo snel wisselen denk ik :@ Overigens zijn er genoeg collega's die bij een andere leverancier zitten hoor.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184469618
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 10:26 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Waarom niet? Het enige dat een slimme meter doet, is zelf standen doorgeven. Vergeet ook niet dat dit eigenlijk een vraag is voor de netbeheerder, niet voor een leverancier. Wij krijgen de meterstanden via de netbeheerder binnen. Klanten kiezen zelf of ze de meter laten uitlezen en hoe vaak.

Het lastige met dit soort dingen is dat alleen de defecte meters in het nieuws komen. In de praktijk heb ik pas 1 keer een geval gehad waarbij de nieuwe slimme gasmeter verdacht veel aangaf.

Voor het overige gaat het meestal om kapotte displays of problemen met het uitlezen van de meters. Niet om meters die veel meer verbruik aangeven dan hun "domme" voorgangers.
Ja dat is waar, ik doe elektro natuurlijk.
Maar er zit wat in met terugleveren enzo waar ze een controle op hebben.
Terwijl met oude meters die gewoon dus terugtellen als je aan het leveren bent en dan Kwh stand doorgeven dan ben je er zeker van.

Nu met die digitale vraag ik het me af?

Nu ben ik in dat gebied geen expert, maar weet wel hoe het werkt. Dus dat vroeg ik me af.
Zal even linkje in het andere topic posten naar hier ook. Wie weet heeft TS daar er nog wat aan? :)

Thx voor het antwoord iig
Do what you love, love what you do!
pi_184469774
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 10:29 schreef kree het volgende:

Ja dat is waar, ik doe elektro natuurlijk.
Maar er zit wat in met terugleveren enzo waar ze een controle op hebben.
Terwijl met oude meters die gewoon dus terugtellen als je aan het leveren bent en dan Kwh stand doorgeven dan ben je er zeker van.

Nu met die digitale vraag ik het me af?

Nu ben ik in dat gebied geen expert, maar weet wel hoe het werkt. Dus dat vroeg ik me af.
Zal even linkje in het andere topic posten naar hier ook. Wie weet heeft TS daar er nog wat aan? :)

Thx voor het antwoord iig
Wat je in de gaten moet houden met zonnepanelen is dat wat er op je omvormer staat, dus het aantal kWh's dat je opwekt, niet gelijk is aan het aantal kWh's dat op het telwerk van je stroommeter terecht komt. Het verschil tussen die twee is wat je op dat moment zelf gebruikt in huis.

Ik vermoed dat daar veel misverstanden door ontstaan over de slimme meter, die je teruglevering apart registreert op een eigen telwerk. Juist bij een conventionele, terugtellende meter heb je geen overzicht van wat je nu precies teruglevert aan het net.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184470113
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 10:38 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Wat je in de gaten moet houden met zonnepanelen is dat wat er op je omvormer staat, dus het aantal kWh's dat je opwekt, niet gelijk is aan het aantal kWh's dat op het telwerk van je stroommeter terecht komt. Het verschil tussen die twee is wat je op dat moment zelf gebruikt in huis.

Ik vermoed dat daar veel misverstanden door ontstaan over de slimme meter, die je teruglevering apart registreert op een eigen telwerk. Juist bij een conventionele, terugtellende meter heb je geen overzicht van wat je nu precies teruglevert aan het net.
Ik denk dat het voor iedereen een goed idee is om er een Kwh meter tussen te zetten.
Mijn probleem met slimme meters is, dat ze kunnen gaan zien wat je precies terug gaat leveren en verbruikt.

Met de oude meters hebben ze daar geen inzicht in, Die telt nl gewoon terug en dan geef je gewoon de Kwh stand door.

Met deze nieuwe digitale meters kunnen ze er een verschil in gaan maken nl omdat ze weten wat je terug gaat leveren. En ok je kunt natuurlijk al bedenken dat ze er aan gaan verdienen.
Do what you love, love what you do!
pi_184470137
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:38 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Houd je wel rekening met incl of excl btw? Scheelt het dan nog steeds veel?
Ik kom niet uit een ei....

Inclusief.....ik krijg kortingen tot 40% zakelijk !!
pi_184470256
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:53 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Dat is wel een goede ja. Want exclusief overheidsheffingen en belastingen betaal je als consument ongeveer 7 cent per kWh. Maar inclusief zit je op ongeveer 23 cent. En omdat zakelijke tarieven meestal exclusief worden opgegeven lijkt het verschil veel groter dan het is.
Zie mijn antwoord aan Postbus100

40% bij dezelfde afname als particulier, zelfde adres.
pi_184470561
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:03 schreef Osiris024 het volgende:

Zie mijn antwoord aan Postbus100

40% bij dezelfde afname als particulier, zelfde adres.
Hoe is je verbruik? Zakelijk loont over het algemeen pas bij een verbruik van minimaal 10.000 kWh en/of 5.000 m3.

Er bestaan uiteraard ook zakelijke contracten voor kantoor-aan-huis, waarbij het verbruik niet zo hoog is als bij een bedrijf.

Nogmaals, ik werk niet voor de zakelijke afdeling dus ik kan er alleen in het algemeen wat over zeggen. Laat je goed voorlichten en zorg voor vergelijkbare offertes zodat je precies weet wat voor jou de voordeligste keuze is.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184470949
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 10:57 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Ik kom niet uit een ei....

Inclusief.....ik krijg kortingen tot 40% zakelijk !!
Daarom vraag ik het ook. Je zal de eerste niet zijn die wel zo'n vergissing maakt.
Somebody that I used to know
  Moderator vrijdag 18 januari 2019 @ 14:48:14 #75
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184474134
Ik weet niet of je ermee te maken hebt maar je noemt groen wordt je ook geacht actief mensen naar groen te krijgen of moeten mensen daar zelf mee komen?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')