We bieden het bijna altijd aan als iemand een contract wil verlengen, ook al omdat het verschil met normale "grijze" contracten niet zo groot is. Sommige mensen vragen er heel specifiek naar, anderen willen alleen maar "wat het goedkoopst is"quote:Op vrijdag 18 januari 2019 14:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik weet niet of je ermee te maken hebt maar je noemt groen wordt je ook geacht actief mensen naar groen te krijgen of moeten mensen daar zelf mee komen?
Ja Vooral omdat ik het leuk vind om mensen te helpen en onze insteek daarbij ligt en niet bij het verkopen van contracten. Dat komt er wel bij maar dat is niet de hoofdmoot van het werk. Er is ook veel afwisseling omdat je vragen krijgt over van alles en nog wat. Nota's, meterstanden, verhuizingen, overstappen, meters, zonnepanelen, elektrisch rijden, storingen en noem maar op. Ook mensen die willen checken of "die meneer die net aan de deur was wel echt bij jullie werkt".quote:
Wij hebben daar inderdaad ook een speciale afdeling voor. Problemen die wij zelf niet kunnen oplossen zetten we daarheen doorquote:Op vrijdag 18 januari 2019 17:40 schreef raptorix het volgende:
Leuk, ik werk op dit moment ook voor een energiebedrijf, hoewel het niet mijn kerntaak is beantwoord ik de technische vragen voor onze mobiele applicatie. Het is een bijzonder ingewikkelde markt en vind het zelf ook leuk om met klanten contact te hebben, eigenlijk iets wat ik al 25 jaar niet doe. Eigenlijk ben ik een beetje te duur om de vragen zelf te beantwoorden, maar het is voor mij een goede manier om inzicht te krijgen in problematiek en wensen
Ik ben het volledig met je eens hoor. Het huidige systeem is gebaseerd op elkaars klanten wegkapen. En zeker voor mensen met een laag verbruik, zoals jij, is het gunstig om jaarlijks over te stappen.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 22:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het systeem van klanten werven is totaal ziek.
Mijn energierekening is ongeveer 1000 euro per jaar en elke keer als ik naar een andere leverancier overstap krijg ik een welkomspremie van 200 euro. Dat is dus 20% !! van mijn energierekening
Zolang je maar elk jaar overstapt is de energieprijs totaal oninteressant want ¤200 kun je nooit verdienen door een paar cent per m3 op de gasprijs.
Maar dat betekent ook dat de klanten die niet overstappen misschien wel 7 cent per m3 te veel betalen.
Hoe kunnen jullie deze krankjoreme constructie goed blijven praten?
.
Voor mij is het gewoon mijn echte baan En voor veel collega's ook trouwens. Al zijn er uiteraard ook veel studenten die dit als bijbaan doen, zeker bij het callcenter waar wij gebruik van maken. Daar ligt het verloop een stuk hoger dan bij ons.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 22:55 schreef mspoez het volgende:
Dit is toch een bijbaan naast je studie neem ik aan?
Gefeliciteerd met je 12-jarig jubileumquote:Op zaterdag 19 januari 2019 09:29 schreef DonnaRush het volgende:
Leuk! Ik werk bij een website, o.a. ook op de klantenservice en doe dit al 12 jaar (vandaag om precies te zijn). Veel herkenbare dingen lees ik hier.
Volgens mij moet je bij de Rabobank wezen Ruudquote:Op zaterdag 19 januari 2019 12:26 schreef Pudd1ngbuks het volgende:
Ja hallo, Ruud hier uit Eindhoven.
Mijn broer en ik hebben constant last van die kk kachel! Daar krijgen jullie nog wat van te heuren!
Ik doe geen incasso, maar ik krijg ze weleens aan de lijn natuurlijk (en verbind ze dan door). Het ligt vaak wel aan iedereen behalve aan hunzelfquote:Op zaterdag 19 januari 2019 12:51 schreef _Multiply86_ het volgende:
Grappig om te lezen, heb zelf ook dit werk gedaan en dan vooral veel vragen over rekeningen en incasso. Heerlijk van die boze incasso klanten die niet betalen, dat vond ik zelf het leukste.
Die melden we volgens een vaste procedure en dan wordt er door collega's gekeken hoe het afgehandeld moet worden. Dat betekent dus wel dat we moeten weten wanneer iets een datalek is. Daarvoor hebben we instructies gekregen. En ook geldt: beter te vaak melden dan helemaal nietquote:Op zaterdag 19 januari 2019 14:34 schreef Bucketlist het volgende:
Hoe gaan jullie om met de AVG/Datalekken?
quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:52 schreef trein2000 het volgende:
Heb je veel vrijheid binnen een gesprek of moet alles via vastgestelde scripts ed?
quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:59 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Wij hebben geen scripts. We bellen ook niet uit, tenzij we een klant op zijn verzoek bellen. Wat we uiteraard wel moeten doen is controleren of we de juiste klant aan de lijn hebben. Kun je bepaalde gegevens niet opnoemen, dan mogen we je niet helpen. Wel kunnen we dan algemene vragen beantwoorden waarvoor we geen specifieke klantgegevens nodig hebben.
Verder mogen we, binnen bepaalde kaders, klanten zelfstandig helpen. We mogen bijvoorbeeld ook een cadeaubon versturen naar een klant of een bloemetje. Zolang je dat niet bij elke klant doet uiteraard
Is al gevraagd. Beter lezen.quote:
Nee, geen script, zie bovenstaande postquote:Op zondag 20 januari 2019 00:03 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Werk je met een script?
Hoeveel 'helpdesklagen' zijn er. Bij de belastingdienst doe ik meestal een officiele klacht, dan krijg je vanzelf een andere afdeling die meer kennis en bevoegdheden hebben.
Tennet is voor het hoogspanningsnetwerk (denk aan de masten die overal staan plus een lading forse kabels in de grond). Netbeheerders als Liander zorgen ervoor dat de stroom op de juiste spanning bij jou in huis komt en zijn verantwoordelijk voor de distributie van stroom (en gas). Leveranciers kopen stroom in en verkopen dit weer aan hun klanten.quote:Op zondag 20 januari 2019 09:51 schreef kree het volgende:
Waar ik nog benieuwd naar ben. Het is natuurlijk Tennet die eigenlijk het hele EL netwerk beheerd.
Dan hebben we Liander die daar weer onder gaat vallen
En dan hebben we de verkopende partijen?
Zo zie ik het goed denk?
Hoe denken ze het dan allemaal op te lossen als we even alle auto's elektrisch te gaan laden bv?
Mss niet echt TS zijn afdeling of beroep. Maar zou wel eens iemand van Tennet willen horen eigenlijk
Laatst nog op het nieuws, teveel zonnepanelen want het netwerk kan het niet aan?
En dit gaat nog 100x erger worden als we allemaal elektrisch gaan rijden en opladen nl. Dus het is er echt nog lang niet. Duurzaam dus ook niet, maar is beetje aan Tennet maar het gaat nog wel aardig wat werk kosten voordat het netwerk er gereed voor is.
Maar heb je dan niet te maken met dooddoeners zoals waarde toevoegen aan elk gesprek? Service plus? Dat er, hoewel het zogenaamd niet de hoofdmoot is, er van boven altijd gedrukt op verkoop (zolang het niet genoemd wordt als verkoop, maar als 'service' om de klant het juiste wat ie nodig heeft aan te bieden?).quote:Op vrijdag 18 januari 2019 16:59 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
onze insteek daarbij ligt en niet bij het verkopen van contracten. Dat komt er wel bij maar dat is niet de hoofdmoot van het werk.
Niet elke vraag heeft met contracten te maken uiteraard. Als we zien dat een klant een contract heeft dat bijna afloopt gaat we daar natuurlijk wel over in gesprek, al is het maar om te voorkomen dat een klant kort daarop weer belt "omdat zijn contract afloopt". Maar het is voor ons geen verplichting en het heeft ook niet altijd zin.quote:Op zondag 20 januari 2019 10:47 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Maar heb je dan niet te maken met dooddoeners zoals waarde toevoegen aan elk gesprek? Service plus? Dat er, hoewel het zogenaamd niet de hoofdmoot is, er van boven altijd gedrukt op verkoop (zolang het niet genoemd wordt als verkoop, maar als 'service' om de klant het juiste wat ie nodig heeft aan te bieden?).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |