abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 15 januari 2019 @ 00:52:39 #1
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_184409361


Hoe lang droogt houtlijm? Draai ik een kraan los als ik met de klok mee draai? Mag een wasmachine en een wasdroger op dezelfde elektrische groep? Kan ik latex buiten gebruiken? Mag ik spaanplaatschroeven ook in ander hout gebruiken? Welke kleur elektrische draad is ook alweer de aarde?



Dit soort korte vraagjes kom je vaak tegen als je gaat klussen. Het is niet altijd de moeite waard om er een compleet topic voor te openen, maar je wilt ook niet blijven zitten met je vraag. Voor al dat soort vragen is er dit Korte Klus Kwesties topic! Probeer zo duidelijk mogelijk je vraag te formuleren, en posten maar!

En let op, er bestaan geen domme vragen maar wel domme antwoorden ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door Vonkenboer op 26-03-2020 22:05:50 ]
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  dinsdag 15 januari 2019 @ 00:58:41 #2
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184409407
TVP
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184480160
Simpele vraag. Een plaat hout zat aan de onderkant met schroeven vast gemonteerd. Ik til de kast op door de plaat vast te pakken, maar had op het laast alleen de plaat vast. Het onderstel stond weer op de grond en de schroeven zijn uit de schroefgaten gegaan, waarbij de schroefgaten dermate zijn beschadigd dat ze niet de schroef niet meer ‘pakken’.

Ik kan de schroeven niet verplaatsen. Hoe maak ik de schroefgaten in het hout weer goed dat ik de schroef er weer in kan draaien? Simpel met een houtvuller? Of is dat te poreus?
pi_184480332
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 20:29 schreef koentjuh18 het volgende:
Simpele vraag. Een plaat hout zat aan de onderkant met schroeven vast gemonteerd. Ik til de kast op door de plaat vast te pakken, maar had op het laast alleen de plaat vast. Het onderstel stond weer op de grond en de schroeven zijn uit de schroefgaten gegaan, waarbij de schroefgaten dermate zijn beschadigd dat ze niet de schroef niet meer ‘pakken’.

Ik kan de schroeven niet verplaatsen. Hoe maak ik de schroefgaten in het hout weer goed dat ik de schroef er weer in kan draaien? Simpel met een houtvuller? Of is dat te poreus?
kan je geen dikkere maat schroeven pakken?
  zaterdag 19 januari 2019 @ 17:13:23 #5
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184494655
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 20:29 schreef koentjuh18 het volgende:
Simpele vraag. Een plaat hout zat aan de onderkant met schroeven vast gemonteerd. Ik til de kast op door de plaat vast te pakken, maar had op het laast alleen de plaat vast. Het onderstel stond weer op de grond en de schroeven zijn uit de schroefgaten gegaan, waarbij de schroefgaten dermate zijn beschadigd dat ze niet de schroef niet meer ‘pakken’.

Ik kan de schroeven niet verplaatsen. Hoe maak ik de schroefgaten in het hout weer goed dat ik de schroef er weer in kan draaien? Simpel met een houtvuller? Of is dat te poreus?
Ik zou allesvuller gebruiken, maar dat gebruik ik haast overal voor. Dikkere schroeven kan ook, of de plaat vastzetten met montagekit. En niet meer aan de bovenplaat optillen :+.
KuikenGuppy
  zaterdag 19 januari 2019 @ 17:52:18 #6
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184495422
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 20:29 schreef koentjuh18 het volgende:
Simpele vraag. Een plaat hout zat aan de onderkant met schroeven vast gemonteerd. Ik til de kast op door de plaat vast te pakken, maar had op het laast alleen de plaat vast. Het onderstel stond weer op de grond en de schroeven zijn uit de schroefgaten gegaan, waarbij de schroefgaten dermate zijn beschadigd dat ze niet de schroef niet meer ‘pakken’.

Ik kan de schroeven niet verplaatsen. Hoe maak ik de schroefgaten in het hout weer goed dat ik de schroef er weer in kan draaien? Simpel met een houtvuller? Of is dat te poreus?
Spaanplaat zeker?

Kun je houtvuller voor gebruiken. als het vezelplaat is, eerst een beetje aanmaken wat een beetje aangelegd is, dat het net iets dunner is, dan trekt het lekker tussen de vezels.. maar mooi gaat het niet worden, en die schroeven kunnen daar ook niet in teruggezet worden, niet deugdelijk sowieso
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184500027
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 17:52 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Spaanplaat zeker?

Kun je houtvuller voor gebruiken. als het vezelplaat is, eerst een beetje aanmaken wat een beetje aangelegd is, dat het net iets dunner is, dan trekt het lekker tussen de vezels.. maar mooi gaat het niet worden, en die schroeven kunnen daar ook niet in teruggezet worden, niet deugdelijk sowieso
Het zit aan de onderkant , dus niemand die het ziet. Ik ga het maar even vullen en opnieuw schroeven. Dan zien we het wel :)
  zondag 20 januari 2019 @ 03:23:21 #8
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_184505968
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 21:32 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Het zit aan de onderkant , dus niemand die het ziet. Ik ga het maar even vullen en opnieuw schroeven. Dan zien we het wel :)
Koop constructie lijm doe dat in de oude schroef gaten en tussen de plaat en de rest van de verbinding. Morgen heb je weer een sterke verbinding! ^O^
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_184512410
*edit*

Niet bepaald een korte vraag; post verwijderd op verzoek TS :)

[ Bericht 95% gewijzigd door Vonkenboer op 24-01-2019 17:47:36 ]
pi_184544650
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 20:29 schreef koentjuh18 het volgende:
Simpele vraag. Een plaat hout zat aan de onderkant met schroeven vast gemonteerd. Ik til de kast op door de plaat vast te pakken, maar had op het laast alleen de plaat vast. Het onderstel stond weer op de grond en de schroeven zijn uit de schroefgaten gegaan, waarbij de schroefgaten dermate zijn beschadigd dat ze niet de schroef niet meer ‘pakken’.

Ik kan de schroeven niet verplaatsen. Hoe maak ik de schroefgaten in het hout weer goed dat ik de schroef er weer in kan draaien? Simpel met een houtvuller? Of is dat te poreus?
Deuvel erin. Dus gat 6mm boren, deuvel 6mm erin en je hebt weer vlees voor wat voor schroef dan ook. En het is steviger als het spaanplaat waar je mee begonnen bent.
pi_184559131
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 00:24 schreef theiz het volgende:

[..]

Deuvel erin. Dus gat 6mm boren, deuvel 6mm erin en je hebt weer vlees voor wat voor schroef dan ook. En het is steviger als het spaanplaat waar je mee begonnen bent.
Thx voor alle tips. Ik ga er dit weekend eens naar kijken.
  woensdag 23 januari 2019 @ 01:38:22 #12
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_184565375
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 00:24 schreef theiz het volgende:

[..]

Deuvel erin. Dus gat 6mm boren, deuvel 6mm erin en je hebt weer vlees voor wat voor schroef dan ook. En het is steviger als het spaanplaat waar je mee begonnen bent.
Mits je de duvel vast lijmt! Deuvel in combinatie met Constructielijm, Ik zweer erbij! :Y

Moet wel zeggen dat duvel werk vaak wel voor de pro's of de ervarene klussers is, een 90 graden hoek boren in 2 haakse planken is voor veel amateurs te lastig. De plank waar de duvel in komt ok maar je moet dan ook nog de staander in de zelfde hoek boren en op precies de zelfde plaats, dat kan knap lastig zijn als je er niet de juiste apparatuur voor hebt.

Gewoon volpompen met constructie lijm is in mijn mening een betere voor de amateur, het word kei hard en kruipt in elk kiertje, gaatje of holte als je het goed afsluit. Op deze manier maak je zelfs spaanplaat hard.

[ Bericht 13% gewijzigd door Outpost76 op 23-01-2019 01:47:09 ]
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_184575612
quote:
14s.gif Op woensdag 23 januari 2019 01:38 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Mits je de duvel vast lijmt! Deuvel in combinatie met Constructielijm, Ik zweer erbij! :Y

Moet wel zeggen dat duvel werk vaak wel voor de pro's of de ervarene klussers is, een 90 graden hoek boren in 2 haakse planken is voor veel amateurs te lastig. De plank waar de duvel in komt ok maar je moet dan ook nog de staander in de zelfde hoek boren en op precies de zelfde plaats, dat kan knap lastig zijn als je er niet de juiste apparatuur voor hebt.

Gewoon volpompen met constructie lijm is in mijn mening een betere voor de amateur, het word kei hard en kruipt in elk kiertje, gaatje of holte als je het goed afsluit. Op deze manier maak je zelfs spaanplaat hard.
Ik denk dat hij een deuvel bedoeld als opvulling van het uitgelubberde gat zodat er opnieuw in geschroefd kan worden.
Recht boren is dan wat minder belangrijk en ook boren in het andere paneel hoeft dan niet.
Dat van die lijm is dan idd wel aan te raden. :)
  donderdag 24 januari 2019 @ 01:36:55 #14
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_184585941
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 16:45 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik denk dat hij een deuvel bedoeld als opvulling van het uitgelubberde gat zodat er opnieuw in geschroefd kan worden.
Recht boren is dan wat minder belangrijk en ook boren in het andere paneel hoeft dan niet.
Dat van die lijm is dan idd wel aan te raden. :)
In dat geval moet je toch eerst het uit gelubberde gat geschikt maken voor de deuvel, die past niet zomaar en daarmee kan je meer schade doen dan je wil. Ik dacht dat ie nieuwe gaten maken bedoelde voor de deuvel.

Maar goed alle 2 zijn overbodig als je constructie lijm gebruikt.

Lijm in het oude schroefgat (laat het er 5 minuten oid in zakken door het gat omhoog te zetten en schroef het weer aan elkaar, voorzichtig en niet te strak.Vast is vast, de lijm doet de rest de komende 24u. In mijn ogen echt een geniale uitvinding! Het is watervast, bruist in elk kiertje en is kei hard!

Mocht de plank gebarsten zijn op de boven of onderkant plaats dan een lijm klem voor je de schroef er in draait.

[ Bericht 6% gewijzigd door Outpost76 op 24-01-2019 01:44:27 ]
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  Moderator donderdag 24 januari 2019 @ 09:30:05 #15
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_184588061
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:03 schreef NedKelly het volgende:
....
Hoi ! Zou je hierover een eigen topic kunnen openen ? Dit is niet bepaald een korte vraag :)

[ Bericht 73% gewijzigd door Vonkenboer op 24-01-2019 17:47:49 ]
  donderdag 24 januari 2019 @ 11:17:01 #16
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184589740
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 01:36 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

In dat geval moet je toch eerst het uit gelubberde gat geschikt maken voor de deuvel, die past niet zomaar en daarmee kan je meer schade doen dan je wil. Ik dacht dat ie nieuwe gaten maken bedoelde voor de deuvel.

Maar goed alle 2 zijn overbodig als je constructie lijm gebruikt.

Lijm in het oude schroefgat (laat het er 5 minuten oid in zakken door het gat omhoog te zetten en schroef het weer aan elkaar, voorzichtig en niet te strak.Vast is vast, de lijm doet de rest de komende 24u. In mijn ogen echt een geniale uitvinding! Het is watervast, bruist in elk kiertje en is kei hard!

Mocht de plank gebarsten zijn op de boven of onderkant plaats dan een lijm klem voor je de schroef er in draait.
Nou heb ik echt ongeveer de halve bouwmarkt in de schuur, waaronder denk ik..... 6, 7 10 soorten lijm... Maar contructielijm heb ik niet in het assortiment :+
Ik knoei niet hard genoeg zeker ~O>
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 24 januari 2019 @ 11:23:00 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184589842
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 09:30 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hoi ! Zou je hierover een eigen topic kunnen openen ? Dit is niet bepaald een korte vraag :)
Het antwoord is wel kort denk ik... degene die de meter heeft vervangen heeft zitten knoeien.

Of... het zat in elkaar geknoeid, en nu is de meter aangesloten zoals het hoort, en nu werkt het knoeiwerk niet meer..

Iets in die trant.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 24 januari 2019 @ 12:27:41 #18
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_184590782
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2019 11:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nou heb ik echt ongeveer de halve bouwmarkt in de schuur, waaronder denk ik..... 6, 7 10 soorten lijm... Maar contructielijm heb ik niet in het assortiment :+
Ik knoei niet hard genoeg zeker ~O>
je hebt geen pu/bruislijm?
Is ook rotspul wat na een lange tijd schijnt te degraderen. Maar tot dat moment zit het wel goed vast :P .
  donderdag 24 januari 2019 @ 12:35:16 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184590900
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 12:27 schreef bleiblei het volgende:

[..]

je hebt geen pu/bruislijm?
Is ook rotspul wat na een lange tijd schijnt te degraderen. Maar tot dat moment zit het wel goed vast :P .
Nee, ik ken het natuurlijk wel, maar ik gebruik het nooit..

Ik heb: PVC lijm, Tix, 3 of 4 soorten montagekit (kleur), houtlijm (groooooote pot), hotglue, 2 soorten secondenlijm, 2 componentenlijm, spuitlijm en lijm voor chemische ankers.

Ik heb wel honderden liters weggegoten op daken, want het is ideaal spul om isolatie mee te verlijmen _O_
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184596365
Goud spul, tot je het op je klauwen of in je haar krijgt. Lekker bruisen maar.

Ik heb het ook wel eens van de Action gehaald in kitspuit. Werkt best voor dat geld.
Laat die handjes wapperen!
  donderdag 24 januari 2019 @ 21:14:04 #21
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_184601061
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2019 11:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nou heb ik echt ongeveer de halve bouwmarkt in de schuur, waaronder denk ik..... 6, 7 10 soorten lijm... Maar contructielijm heb ik niet in het assortiment :+
Ik knoei niet hard genoeg zeker ~O>
Heeft bij mij niet veel met knoeien te maken maar als ik een kast maak (van een oude kast) of een bestaande steviger maak gebruik ik altijd constructie lijm. Zeker als ik werk met spaanplaat. Dat spul is zo poreus dat de constructie lijm er goed in trekt als het gaat uitzetten en dus het hout sterker maakt. Zeker als je de witte vezel variant gebruikt. Maar de normale gele variant is ook sterk genoeg. Daarbij komt dat het water vast is dus wordt de verbinding (bij spaanplaat) alleen maar sterker dan de rest van de plank. Ik heb het zelf bv gebruikt bij mijn kast boven mijn deur in mn eigen klus topic kan je dat zien.

Hier heb ik 3 spaanplaat platen (2 grotere en 1 kleintje rechts in de hoek) aan elkaar gelijmd met behulp van constructie lijm. Vuilnis zakken op de grond of de zaag naad dicht tapen aan 1 kant.(of beide) De platen op de grond leggen zo dicht bij elkaar mogelijk en van boven af constructie lijm (op kamer temperatuur) in de naad laten lopen, wachten tot het weg zakt en evt nog wat toevoegen. Als je denkt dat er genoeg lijm tussen zit afplakken met tape en er een rechte plank boven op leggen met gewichten er op. Zo kan de lijm geen kant op dan in het hout trekken en maakt het een hele sterke verbinding. Dit een halve dag (12u) ± laten liggen tot het is uitgehard en dan heb je 1 plank ipv 2 of 3. Dit alleen doen over de lange zijde en niet de korte, bij de korte zijde weet ik niet hoe lang het houd en of het sterk genoeg is, dat heb ik nl nooit geprobeerd.

Maar zoals de vraag was hoe beschadigd spaanplaat weer sterk te maken, Constructielijm is je oplossing. Zolang je er maar voor zorgt dat de lijm geen andere kant op kan dan in het hout trekken. Desnoods met plakband, de grond en gewichten als het meerdere kanten op kan. Bij mijn plank liggend op de grond kon de lijm op de kopse kanten ook naar "buiten" dus zat daar bruine brede tape strak omheen (bovenkant pas geplakt toen de lijm er zat) en het is netjes het hout in getrokken niet door de tape heen. Het enige is dat de lijm wel aan de kleur van de tape kan gaan hechten. Daardoor zie je op de foto rechts in de hoek (bij het kleine plaatje) wat donkere vlekken. Maar goed ik moet m toch nog verven dus dan zie je er niets meer van.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  donderdag 24 januari 2019 @ 21:21:28 #22
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_184601206
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:42 schreef Gieliovd het volgende:
Goud spul, tot je het op je klauwen of in je haar krijgt. Lekker bruisen maar.

Ik heb het ook wel eens van de Action gehaald in kitspuit. Werkt best voor dat geld.
Op mn klauwen heb ik t ook wel eens gehad maar dat geeft alleen een dagenlange zwarte vlek, ik wrijf t er meteen af met een lap oid. In mn haar gaat me nooit gebeuren en vind ik ook best wel lomp als dat wel gebeurt. :D
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  donderdag 24 januari 2019 @ 21:21:31 #23
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184601209
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:42 schreef Gieliovd het volgende:
Goud spul, tot je het op je klauwen of in je haar krijgt. Lekker bruisen maar.

Ik heb het ook wel eens van de Action gehaald in kitspuit. Werkt best voor dat geld.
Mijn eerste ervaring met PU lijm; Als jong broekie leerling-dakdekker een PS dak isoleren met 5 liter blikken lijm, van die hoge rechthoekige met een handgreepje bovenop.
Duitse hamer, 2 gaatjes bovenop erin tikken, dop eraf en lijntjes gieten ^O^ Hele dag gebuffeld, blikkie of 20 weggewerkt.. In de middag komt SD beneden, handjes volledig dekkend zwart van de lijm, vraagt aan voorman: waarmee krijg ik dat van mijn handen?

'niet, volgende keer kun je beter even handschoenen aan doen'

:') ;( -O-

4 weken he... Toen zat ik op 95% of zo :')

Dat vergeet ik nooit meer.. Kutzakken _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 24 januari 2019 @ 21:24:00 #24
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_184601245
quote:
10s.gif Op donderdag 24 januari 2019 21:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mijn eerste ervaring met PU lijm; Als jong broekie leerling-dakdekker een PS dak isoleren met 5 liter blikken lijm, van die hoge rechthoekige met een handgreepje bovenop.
Duitse hamer, 2 gaatjes bovenop erin tikken, dop eraf en lijntjes gieten ^O^ Hele dag gebuffeld, blikkie of 20 weggewerkt.. In de middag komt SD beneden, handjes volledig dekkend zwart van de lijm, vraagt aan voorman: waarmee krijg ik dat van mijn handen?

'niet, volgende keer kun je beter even handschoenen aan doen'

:') ;( -O-

4 weken he... Toen zat ik op 95% of zo :')

Dat vergeet ik nooit meer.. Kutzakken _O-
_O- _O- _O-
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_184601522
Heerlijk die anekdotes. Over pur kunnen we het ook wel hebben denk ik _O-

Lekker purren tegen het plafond, 2 minuten later daar lopen, flop in je nek. Beetje te veel gespoten :9
Laat die handjes wapperen!
  donderdag 24 januari 2019 @ 21:41:51 #26
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_184601576
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2019 12:35 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nee, ik ken het natuurlijk wel, maar ik gebruik het nooit..

Ik heb: PVC lijm, Tix, 3 of 4 soorten montagekit (kleur), houtlijm (groooooote pot), hotglue, 2 soorten secondenlijm, 2 componentenlijm, spuitlijm en lijm voor chemische ankers.

Ik heb wel honderden liters weggegoten op daken, want het is ideaal spul om isolatie mee te verlijmen _O_
Constructielijm, Pvc lijm, check, 2 secondenlijm alleen een prof potje (voorheen had ik pattex in zo een tube met beugeltjes om in te knijpen) 2 componenten lijm, check, contactlijm, alles lijm, textiellijm, solutie :P Dat is wat ik heb maar wat ik het meeste gebruik is constructie lijm.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  donderdag 24 januari 2019 @ 21:45:43 #27
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_184601638
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 21:38 schreef Gieliovd het volgende:
Heerlijk die anekdotes. Over pur kunnen we het ook wel hebben denk ik _O-

Lekker purren tegen het plafond, 2 minuten later daar lopen, flop in je nek. Beetje te veel gespoten :9
Nooit last van gehad! Zo ook niet van die zwarte handen! :D
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_184602354
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 21:38 schreef Gieliovd het volgende:
Heerlijk die anekdotes. Over pur kunnen we het ook wel hebben denk ik _O-

Lekker purren tegen het plafond, 2 minuten later daar lopen, flop in je nek. Beetje te veel gespoten :9
Hahaha, daar wou ik juist over beginnen.:')

Ik was op stage, met zo'n purpistool. Maar er kwam niks meer uit, pur op dacht ik, dus ik draai, bij die mensen in de keuken de bus van het pistool af waardoor alle pur in de bus (want het pistool was verstopt) in het rond spoot, alles in die keuken onder, armen en handen onder, 2 vuilniszakken vol pur geloof ik :") heeft weken op m'n handen gezeten
  donderdag 24 januari 2019 @ 22:20:36 #29
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184602413
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 21:38 schreef Gieliovd het volgende:
Heerlijk die anekdotes. Over pur kunnen we het ook wel hebben denk ik _O-

Lekker purren tegen het plafond, 2 minuten later daar lopen, flop in je nek. Beetje te veel gespoten :9
pur, ook zoiets.. Dat soort zooi gebruik ik liever niet. Als ik daar dagelijks mee zou moeten werken kwam het niet goed :') Ik grijp rustig 3 keer in dezelfde verf die ik ergens net op sta te smeren.
Ik héb een bus pur liggen voor voorkomende gevallen, maar die is rustig 10 jaar oud; als ik die ooit nodig heb doet' ie het ws niet :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 24 januari 2019 @ 22:21:31 #30
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184602434
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 22:18 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Hahaha, daar wou ik juist over beginnen.:')

Ik was op stage, met zo'n purpistool. Maar er kwam niks meer uit, pur op dacht ik, dus ik draai, bij die mensen in de keuken de bus van het pistool af waardoor alle pur in de bus (want het pistool was verstopt) in het rond spoot, alles in die keuken onder, armen en handen onder, 2 vuilniszakken vol pur geloof ik :") heeft weken op m'n handen gezeten
woeiii, ik ben niet de enige lomperd :D *O*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 24 januari 2019 @ 22:45:47 #31
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_184603090
1 oplossing... Babybillendoekjes! Perfect bij nog niet uitgeharde pur, kitten en pulijm O+ .
Krijg je echt alles schoon mee zonder smerige chemische lucht of etterende wondjes.
pi_184603832
Babydoekjes O+
  vrijdag 25 januari 2019 @ 01:42:50 #33
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_184605980
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 22:45 schreef bleiblei het volgende:
1 oplossing... Babybillendoekjes! Perfect bij nog niet uitgeharde pur, kitten en pulijm O+ .
Krijg je echt alles schoon mee zonder smerige chemische lucht of etterende wondjes.
Serieus? :D
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  vrijdag 25 januari 2019 @ 07:15:02 #34
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_184606773
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 01:42 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Serieus? :D
jep! super serieus :Y .
  vrijdag 25 januari 2019 @ 07:26:12 #35
120112 Me_dusa
Red een boom, eet een bever!
pi_184606821
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 23:15 schreef FranticDJ het volgende:
Babydoekjes O+
Had ik dit gister nou al geweten he...! Aje to :7
"in de IT gaat alles automatisch maar niets vanzelf"
pi_184607280
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 16:45 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik denk dat hij een deuvel bedoeld als opvulling van het uitgelubberde gat zodat er opnieuw in geschroefd kan worden.
Recht boren is dan wat minder belangrijk en ook boren in het andere paneel hoeft dan niet.
Dat van die lijm is dan idd wel aan te raden. :)
Inderdaad, uitgelubberde gat uitboren en deuvel erin lijmen. De deuvel gebruik je zodat de 'oude' schroef weer houvast heeft.
Eventueel kan je vrij goedkoop een boorhulp voor deuvels halen. Hiermee boor je dan op de juiste plek, recht, op de juiste diepte. Ik had hem voor een paar euro bij de Lidl.
Zo'n ding
https://www.klium.nl/bosc(...)UEAQYAyABEgLvF_D_BwE
pi_184607299
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 22:18 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Hahaha, daar wou ik juist over beginnen.:')

Ik was op stage, met zo'n purpistool. Maar er kwam niks meer uit, pur op dacht ik, dus ik draai, bij die mensen in de keuken de bus van het pistool af waardoor alle pur in de bus (want het pistool was verstopt) in het rond spoot, alles in die keuken onder, armen en handen onder, 2 vuilniszakken vol pur geloof ik :") heeft weken op m'n handen gezeten
Mijn neef super handige klooiert in de bouw ging eindelijk trouwen. Had al weken werk handschoenen aan om maar netjes op de dag van de bruiloft voor het altaar te staan. Zijn huidige vrouw had hem al gewaarschuwd niet te trouwen als hij met ruwe handen of smerige klauwen voor het altaar zou verschijnen. Werkelijk de laatste dag klapt er een volle pur bus in zijn handen uit elkaar.

Dit jaar zijn ze vijf jaar gelukkig getrouwd. De trouwfotos als getuigenis zitten keurig in een album. Terugkijkend kunnen we er allemaal wel om lachen. Maar die avond toen hij thuis kwam voor zijn trouwen was het wel even crisis. En zijn drie kinderen kennen inmiddels ook het hele verhaal.
Jeroentje.
pi_184607309
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 22:45 schreef bleiblei het volgende:
1 oplossing... Babybillendoekjes! Perfect bij nog niet uitgeharde pur, kitten en pulijm O+ .
Krijg je echt alles schoon mee zonder smerige chemische lucht of etterende wondjes.
En Thinner, werkt ook aardig met PU. Maar daar krijg je dus wel een smerige chemische lucht en etterende wondjes van.
pi_184607842
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 21:38 schreef Gieliovd het volgende:
Heerlijk die anekdotes. Over pur kunnen we het ook wel hebben denk ik _O-
Maar dan wel hier: K&W / Klussers blijven blunderen (deel XIIII)
In dat topic wordt veel te weinig gepost -O-
pi_184630636
Met de sloopwerkzaamheden voor m’n betonvloer heb ik plm 1 meter hoek stucprofiel uit m’n muur mee gesloopt wat niet helemaal de bedoeling was.

Is dit ene beetje aan te helen met een nieuw profiel, of moet ik het hele stucprofiel er over de hele hoogte uit trekken en er een nieuwe in parkeren? Voorkeur gaat uit naar aanhelen natuurlijk :+
  Moderator zaterdag 26 januari 2019 @ 12:52:22 #41
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_184630809
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 12:41 schreef FranticDJ het volgende:
Met de sloopwerkzaamheden voor m’n betonvloer heb ik plm 1 meter hoek stucprofiel uit m’n muur mee gesloopt wat niet helemaal de bedoeling was.

Is dit ene beetje aan te helen met een nieuw profiel, of moet ik het hele stucprofiel er over de hele hoogte uit trekken en er een nieuwe in parkeren? Voorkeur gaat uit naar aanhelen natuurlijk :+
Ik denk om schuurvorming te voorkomen in het stucwerk dat je het beste er voor kunt kiezen om het hele profiel te vernieuwen.
pi_184630850
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 12:52 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik denk om schuurvorming te voorkomen in het stucwerk dat je het beste er voor kunt kiezen om het hele profiel te vernieuwen.
Hmm ja nog niet bij stil gestaan. Naja doen we dat wel. Moet nog een scheur repareren aan de andere kant ook. Waar ooit de schouw zat.

Ff kijken of ik ergens brede wapeningsband kan vinden.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:12:04 #43
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184635223
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 12:52 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik denk om schuurvorming te voorkomen in het stucwerk dat je het beste er voor kunt kiezen om het hele profiel te vernieuwen.
Nou, ik heb net 2 1/2 uur met een zak stucwerk en een stukkie tuinmuur staan proberen, maar ik krijg er geen schuur van gerommeld, volgens mij is deze aanwijzing een ho-ax }:|
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184638622
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:12 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nou, ik heb net 2 1/2 uur met een zak stucwerk en een stukkie tuinmuur staan proberen, maar ik krijg er geen schuur van gerommeld, volgens mij is deze aanwijzing een ho-ax }:|
🤣
pi_184644722
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:12 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nou, ik heb net 2 1/2 uur met een zak stucwerk en een stukkie tuinmuur staan proberen, maar ik krijg er geen schuur van gerommeld, volgens mij is deze aanwijzing een ho-ax }:|
Je bent het schuurpapier ook vergeten.
Zak stucwerk, stukkie tuinmuur en SCHUURPAPIER.
Dat is overigens alleen voor de muren. Voor de vloer gebruik je grondverf natuurlijk.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 23:49:30 #46
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184644974
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 23:36 schreef theiz het volgende:

[..]

Je bent het schuurpapier ook vergeten.
Zak stucwerk, stukkie tuinmuur en SCHUURPAPIER.
Dat is overigens alleen voor de muren. Voor de vloer gebruik je grondverf natuurlijk.
Ow, ruk... :|W

Ja, dat soort ingen gaan vaak mis :Y

Pas had ik llekkage in de keuken; was heel raar, want ik had het dak net helemaal nieuw gemaakt :{

Bleek ik in plaats van dakleer, trapleer te hebben gebruikt -O-

Heb ik altijd, zulke dingen ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 27-01-2019 17:06:11 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184645691
Wee blij dat het geen zakleer was...
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 14:12:10 #48
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_184652263
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:12 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nou, ik heb net 2 1/2 uur met een zak stucwerk en een stukkie tuinmuur staan proberen, maar ik krijg er geen schuur van gerommeld, volgens mij is deze aanwijzing een ho-ax }:|
:D _O-

Scheurvorming :+
  zondag 27 januari 2019 @ 17:07:36 #49
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184657164
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 00:25 schreef FranticDJ het volgende:
Wee blij dat het geen zakleer was...
Mijn zakleer is niet toereikend om een dak mee te stofferen :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184733839
Ik kom er net achter dat ik mijn flesje motorolie en jerrycan met benzine (95) voor de grasmaaier buiten heb laten staan met deze temperaturen. Kan ik dit nu nog gebruiken of heeft de vorst het verpest? :?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_184734165
Eh ja hoor dat heeft geen invloed.
Laat die handjes wapperen!
pi_184735779
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 17:38 schreef valentijn101 het volgende:
Ik kom er net achter dat ik mijn flesje motorolie en jerrycan met benzine (95) voor de grasmaaier buiten heb laten staan met deze temperaturen. Kan ik dit nu nog gebruiken of heeft de vorst het verpest? :?
Wat denk je zelf? Alle auto’s buien op benzine ook na nachtje vorst weggooien?
pi_184736075
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 19:02 schreef PJ het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? Alle auto’s buien op benzine ook na nachtje vorst weggooien?
Geen idee, daarom vraag ik het. Heb wel eens gehoord dat het kan gaan “vlokken” :?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_184737689
Diesel heeft daar last van, als je "zomerdiesel" hebt.
Laat die handjes wapperen!
pi_184755892
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 20:13 schreef Gieliovd het volgende:
Diesel heeft daar last van, als je "zomerdiesel" hebt.
Waar ze dus benzine aan toevoegen om het vlokken tegen te gaan.

Die benzine heeft er echt geen last van, de olie ook niet.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 07:53:42 #56
80382 manny
30 is best veel
pi_184829488
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 19:16 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Geen idee, daarom vraag ik het. Heb wel eens gehoord dat het kan gaan “vlokken” :?
dan moet het echt wel heel koud zijn, in streken waar het zo koud wordt vermengen ze al standaard een goedje door de diesel om dat te voorkomen.

edit: je had het over benzine: dat kan er prima tegen. no problemo

[ Bericht 4% gewijzigd door manny op 05-02-2019 22:03:45 ]
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_184837019
Handig topic!

Wat is raadzaam om te doen bij een lekkende keukenkraan? Hij blijft druppelen na het sluiten. Het gebeurt bij zowel warm als koud water. Enige remedie is na gebruik de kraan voluit open in abrupt dichtdoen. Kwestie van leertjes/pakkingen vervangen, beter de gehele spindels vervangen of iets anders?

Het gaat om dit model kraan: (niet mijn video).

[ Bericht 53% gewijzigd door baskick op 05-02-2019 21:35:36 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184837612
Soort kraan of foto is wel handig.
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 5 februari 2019 @ 17:41:20 #59
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184838515
Ik zou de hoofdkraan dichtdraaien, werkt altijd ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184844018
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 16:53 schreef Gieliovd het volgende:
Soort kraan of foto is wel handig.
Link naar video toegevoegd.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184848781
Zo te zien keramische cartouche niet goed. Vervangen dus denk ik maar.
Laat die handjes wapperen!
pi_184849077
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 06:12 schreef Gieliovd het volgende:
Zo te zien keramische cartouche niet goed. Vervangen dus denk ik maar.
Is dat wat ik de spindel noemde? Binnenkort even demonteren, opzoeken en bestellen dan maar.

[ Bericht 1% gewijzigd door baskick op 06-02-2019 07:32:41 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 6 februari 2019 @ 08:46:31 #63
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_184849834
Ik heb (op aanraden van mensen hier overigens :) ) een aantal Bessey Kliklamps gekocht. Erg blij mee overigens :).

Nu ben ik een soort werkbank / storage voor al m'n klus-spullen aan het ontwerpen. Ik heb hier een staande balk 'over', waar ik die klemmen aan vast zou kunnen maken. Dan hangen ze dus horizontaal en min of meer permanent 'geklemd'.

Mijn vraag; kan dit kwaad? Worden ze na verloop van tijd minder als er continu druk op staat, of kunnen ze dat prima hebben?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_184852322
Zijn er voordelen wanneer je je stucwerk gaat afwerken met zo’n hard/massief schuurbord te opzichte van zo’n bord met spons? Los van t feit dat je dan apart water moet toevoegen waar nodig?

Na 1-2 muren laat de spons meestal los bij mij :’)

[ Bericht 7% gewijzigd door FranticDJ op 06-02-2019 16:22:04 ]
pi_184856078
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:21 schreef baskick het volgende:

[..]

Is dat wat ik de spindel noemde? Binnenkort even demonteren, opzoeken en bestellen dan maar.
Een spindel is van toepassing bij een kraan die je meerdere slagen draait, met een kraanleertje. Een keramische kraan heeft niet echt een spindel, dat is een "unit" die je vervangt. Geen onderhoud. ¤11,99 bij de praxis.
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:43 schreef FranticDJ het volgende:
Zijn er voordelen wanneer je je stucwerk gaat afwerken met zo’n hard/massief schuurborstel te opzichte van zo’n bord met spons? Los van t feit dat je dan apart water moet toevoegen waar nodig?

Na 1-2 muren laat de spons meestal los bij mij :’)
Even de juiste termen gebruiken helpt haha. Je brengt de mortel aan, je trekt hem vlak met de rei en vervolgens laat je het gips aantrekken... dan spons je hem af met een schuurbord met spons... dan maak je dus de toplaag weer zacht en maak je een mooi papje aan waarmee je de muur glad trekt, dat doe je met een spacmes.

Every tool has it's purpose.
Laat die handjes wapperen!
pi_184856192
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:03 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Even de juiste termen gebruiken helpt haha. Je brengt de mortel aan, je trekt hem vlak met de rei en vervolgens laat je het gips aantrekken... dan spons je hem af met een schuurbord met spons... dan maak je dus de toplaag weer zacht en maak je een mooi papje aan waarmee je de muur glad trekt, dat doe je met een spacmes.

Every tool has it's purpose.
Ja ja, dat weet ik.. Maar er bestaan ook schuurborden zonder spons. Ik vroeg me dus af wat daar het voordeel van is.
pi_184857694
O sorry... die zijn toch voor schuurwerk? Als afwerking zeg maar.
Laat die handjes wapperen!
pi_184857975
zie nu de autocorrect in mn vorige post :7 mea culpa
  zaterdag 9 februari 2019 @ 19:56:28 #69
478130 Vwtje92
Volkswagen-liefhebber
pi_184922385
Beste klussers, zit met het volgende probleempje. In ons huis zitten de blauwe (abb?) Inbouwdozen voor de elektriciteit. Nu zitten er 4 gaten. 2 horizontaal met messingbusjes met m3 draad en 2 verticaal zonder deze busjes. Nu is bij 1 horizontaal gat dat busje weg. En in de verticale lijkt dus niet zon busje met draad te zitten. Hoe los ik dit nu het beste op?
  zondag 10 februari 2019 @ 08:41:06 #70
120112 Me_dusa
Red een boom, eet een bever!
pi_184931749
Wcd's met klemmen kopen? Dan klemt het aan de binnenkant ipv via de schroeven. Wel de draden netjes achter de klemmen stoppen anders krijg je *plof* en rook :,)
"in de IT gaat alles automatisch maar niets vanzelf"
  Moderator zondag 10 februari 2019 @ 10:13:22 #71
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_184932763
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 19:56 schreef Vwtje92 het volgende:
Beste klussers, zit met het volgende probleempje. In ons huis zitten de blauwe (abb?) Inbouwdozen voor de elektriciteit. Nu zitten er 4 gaten. 2 horizontaal met messingbusjes met m3 draad en 2 verticaal zonder deze busjes. Nu is bij 1 horizontaal gat dat busje weg. En in de verticale lijkt dus niet zon busje met draad te zitten. Hoe los ik dit nu het beste op?
Als je nog een losse inbouw doos met hebt, en je trekt daar met beleid die zwarte ring uit met een tang.

Dan kun je als je de oude verwijderd hebt in je inbouwdoos, de losse ring daar voorzichtig in monteren. :)

In het verleden heb ik daar goede resultaten mee behaald. Al is het wat gepruts.
pi_184956701
Wat zijn een beetje betaalbare CO/Hitte/Rookmelders welke aan elkaar te koppelen zijn?

Nest is niet betaalbaar :+ (en als ik er langer zou wonen zeker een optie).
pi_184968835
Kan ik direct naast een ketel een (vaste) kast plaatsen? Alle andere kanten zouden vrij blijven, maar ik zou aan de rechterkant graag een kast willen hebben, en dan zou er echt maar 1 cm ruimte tussen zitten.
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 10:43:05 #74
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_184969456
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 16:39 schreef FranticDJ het volgende:
Wat zijn een beetje betaalbare CO/Hitte/Rookmelders welke aan elkaar te koppelen zijn?

Nest is niet betaalbaar :+ (en als ik er langer zou wonen zeker een optie).
Uit nieuwsgierigheid en zeker niet om te oordelen.... maareh... waarom?
Lampen en zo snap ik, maar voor rookmelders.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_184969474
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:43 schreef avotar het volgende:

[..]

Uit nieuwsgierigheid en zeker niet om te oordelen.... maareh... waarom?
Lampen en zo snap ik, maar voor rookmelders.
Wat is precies je vraag?

Waarom geen nest? Omdat hier wellicht binnen 2 jaar een bord in de voortuin komt.

Waarom koppelbaar? Als op zolder t alarm gaat, wil ik m beneden kunnen horen en vice versa ;)

[ Bericht 20% gewijzigd door FranticDJ op 12-02-2019 10:52:18 ]
pi_184969590
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 09:45 schreef Messina het volgende:
Kan ik direct naast een ketel een (vaste) kast plaatsen? Alle andere kanten zouden vrij blijven, maar ik zou aan de rechterkant graag een kast willen hebben, en dan zou er echt maar 1 cm ruimte tussen zitten.
Je bedoelt naast de CV ketel? Ja, kan, maar als een klepje open kan, moet dat wel kunnen. Verder geen probleem
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 11:04:46 #77
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_184969728
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:45 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Wat is precies je vraag?

Waarom geen nest? Omdat hier wellicht binnen 2 jaar een bord in de voortuin komt.

Waarom koppelbaar? Als op zolder t alarm gaat, wil ik m beneden kunnen horen en vice versa ;)
Waarom koppelbaar inderdaad.
Maar mijn ervaring is dat die dingen in het hele huis wel te horen zijn, maar nu snap ik je doel.. :)
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_184969891
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:54 schreef blomke het volgende:

[..]

Je bedoelt naast de CV ketel? Ja, kan, maar als een klepje open kan, moet dat wel kunnen. Verder geen probleem
Klopt. Wij hebben een Remeha Calenta en zover ik kan zien geen klepjes aan de zijkanten. Ik dacht misschien dat het heel onhandig zou zijn met onderhoud, vandaar!
Bedankt! ^O^
Je raekt an de dinge geweun.
pi_184970582
Kan gewoon. De Calenta heeft een grote klep aan de voorkant en de voorkant komt erer geheel af voor onderhoud.
Laat die handjes wapperen!
pi_184970766
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:15 schreef Messina het volgende:
Klopt. Wij hebben een Remeha Calenta en zover ik kan zien geen klepjes aan de zijkanten. Ik dacht misschien dat het heel onhandig zou zijn met onderhoud, vandaar!
Bedankt! ^O^
Geen probleem, het klepje gaat naar voren open, dus die kast is geen belemmering voor het openen van dat klepje.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator dinsdag 12 februari 2019 @ 13:12:55 #81
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_184971557
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 12:14 schreef blomke het volgende:

[..]

Geen probleem, het klepje gaat naar voren open, dus die kast is geen belemmering voor het openen van dat klepje.
Mwah, een cv ketel moet wel een zekere ruimte rondom hebben.
https://www.feenstra.com/(...)benut-de-ruimte-niet
pi_184986153
De installatiehandleiding heeft het over 5 cm per kant. Als een kant1 cm is en de andere ruimte zat. Zou ik me er niet druk om maken.

En natuurlijk zegt degene die eraan moet sleutelen zoals Feenstra dat er een km vrije ruimte omheen moet
pi_184987605
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 06:50 schreef tiho1 het volgende:
En natuurlijk zegt degene die eraan moet sleutelen zoals Feenstra dat er een km vrije ruimte omheen moet
Dat is zelfs de enige argumentatie idd, gemak voor de monteur:
quote:
‘Niet doen’, roep ik dan. Zorg ervoor dat uw cv-ketel altijd goed toegankelijk is voor controle en onderhoud. Of in het geval van een calamiteit. In uw cv-ketel komen water, gas en elektra samen. Voldoende reden om hier bewust mee om te gaan.
pi_185046959
Ha, schakelmateriaal. Moet ik hebben :7

Wat is een beetje fijn materiaal om te installeren? Ik wil bij voorkeur iets met schroefjes en niet van die insteek klemmen voor de draden. Want op de een of andere manier schiet 't koper er bij mij altijd uit. En als het er uit moet, dan krijg ik 't er niet uit.

Wordt geïnstalleerd op RAL9010 muren.

Moet iig ook (dubbele) UTP aansluitingen in dezelfde lijn hebben, (afdek kapjes voor 2 blinde dozen) en indien 't er is ook iets van audio/speaker aansluitingen. Voor de surround speakers :7

Oh en heeft iemand ervaring met die dubbele UTP kabel die je bij sandervunderink kan halen? Trekt dat een beetje lekker door 19mm?

https://www.sandervunderi(...)cat-6-per-meter.html
  Moderator zaterdag 16 februari 2019 @ 15:40:38 #85
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185048357
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 13:35 schreef FranticDJ het volgende:
Ha, schakelmateriaal. Moet ik hebben :7
Ik heb hier zelf Berker S1 polarwit glanzend geinstalleerd.
https://www.sandervunderi(...)aal/berker-polarwit/

Het geeft net even iets een moderne draai aan het materiaal, zonder dat het direct heel strak wordt.

pi_185048695
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 15:40 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik heb hier zelf Berker S1 polarwit glanzend geinstalleerd.
https://www.sandervunderi(...)aal/berker-polarwit/

Het geeft net even iets een moderne draai aan het materiaal, zonder dat het direct heel strak wordt.

[ afbeelding ]
Ah tnx! Zat zelf naar jung te kijken, maar dat is wel heel erg vierkant ineens :Y
pi_185049743
Dat zijn wel steek contacten vermoed ik?
  Moderator zaterdag 16 februari 2019 @ 17:34:37 #88
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185049759
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 17:33 schreef Makrolon het volgende:
Dat zijn wel steek contacten vermoed ik?
80% van het gewone schakelmateriaal is tegenwoordig steek contacten.
pi_185049967
Horror
pi_185050094
Nee joh ideaal
pi_185051860
Ik heb bushjeager reflex si. Dat is niet vierkant. En ik meen schroefcontacten.
  Moderator zaterdag 16 februari 2019 @ 19:42:56 #92
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185052033
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 17:47 schreef FranticDJ het volgende:
Horror
Op het installatiemateriaal staat hoeveel mm je alles aan moet strippen om het goed te kunnen monteren. Maar tegen welk probleem loop je dan tegenaan ? :?
pi_185053491
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 19:42 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Op het installatiemateriaal staat hoeveel mm je alles aan moet strippen om het goed te kunnen monteren. Maar tegen welk probleem loop je dan tegenaan ? :?
Trillingen , vibraties , het zit er wel decennia in.
pi_185057185
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 19:42 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Op het installatiemateriaal staat hoeveel mm je alles aan moet strippen om het goed te kunnen monteren. Maar tegen welk probleem loop je dan tegenaan ? :?
Dat het nooit blijft zitten als ik de boel installeer.

En met die Piha units krijg ze er niet uit als t moet.
  zaterdag 16 februari 2019 @ 23:59:43 #95
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_185058183
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 20:47 schreef machtpen het volgende:

[..]

Trillingen , vibraties , het zit er wel decennia in.
dat is toch niet anders dan bij een schroefverbinding?
  Moderator zondag 17 februari 2019 @ 10:37:07 #96
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185060945
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 20:47 schreef machtpen het volgende:

[..]

Trillingen , vibraties , het zit er wel decennia in.
Ik ondervind nooit geen problemen ermee.

quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 23:01 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Dat het nooit blijft zitten als ik de boel installeer.

En met die Piha units krijg ze er niet uit als t moet.
Dan strip je ze vast niet ver genoeg aan en/of steek je ze er niet ver genoeg in.
Peha is trouwens echt rotzooi, dat breekt al als je er naar kijkt O-)
pi_185061015
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 10:37 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dan strip je ze vast niet ver genoeg aan en/of steek je ze er niet ver genoeg in.
Peha is trouwens echt rotzooi, dat breekt al als je er naar kijkt O-)
Daarom dat er er dus wat anders komt :+ (beneden iig..)
pi_185061942
Ik wil een aantal muurtjes verven en heb nog wat voorstrijk staan van zo'n 5 jaar oud. Kan ik dat nog gebruiken of nieuwe kopen?
  Moderator zondag 17 februari 2019 @ 13:19:08 #99
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185063353
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 11:57 schreef NedKelly het volgende:
Ik wil een aantal muurtjes verven en heb nog wat voorstrijk staan van zo'n 5 jaar oud. Kan ik dat nog gebruiken of nieuwe kopen?
Voorstrijk is vaak maar een jaar houdbaar.
pi_185063610
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 13:19 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Voorstrijk is vaak maar een jaar houdbaar.
Thanks, ga ik nieuwe halen.
pi_185079169
Ik heb een bauknecht afzuigkap. Iemand een idee hoe ik die kap van rond het afzuigkanaal haal? Wil morgen schilderen (spuiten). Maar krijg die kap er niet van rond en ben bang de boel te slopen :+
pi_185079262
Hoi allemaal,

mijn vriend en ik hebben een "klushuis" gekocht, dus zal hier wel vaker komende aankomende tijd! We zullen veel uitbesteden want verder dan wat behangen, verven en slopen komen we nu nog niet. Willen wel een en ander zelf gaan doen maar ook de specialisten laten doen waar ze goed in zijn (we hebben ook 2 kinderen dus tijd is ook een beperkende factor).

Ter voorbereiding voor de start van de verbouwing heb ik 2 vragen:
* we willen graag een laser meter om afstanden te meten in het huis want de huidige tekeningen zijn niet helemaal correct qua plaats van de deur en zo. Het is dus voor huis-, tuin- en keuken metingen, we gaan het niet professioneel gebruiken. Maar zo'n ding is natuurlijk altijd handig! Welke zouden jullie aanraden? (ik zat te denken voor een prijs rond de ¤ 100,- - ¤ 125,- of zo? maar is flexibel)
* Wij hebben dadelijk een garage van ongeveer 4,6 bij 2,7 meter die we vooral gaan gebruiken voor opslag van spullen en gereedschap. Nu is mijn vriend geen grote klusser maar willen wel af en toe iets zagen, schuren, kleine dingen maken. Wat is dan een handige indeling voor het gereedschap? Alles op een muur op zo'n board met omtrek? Of in een verrijdbaar karretje? In een afsluitbare kast (we hebben geen hele dure spullen overigens, gewoon de standaard dingen)? We willen geen volledige vaste werkbank neerzetten, we hebben nu zo'n opvouwbare en dat is voldoende. Langs de rest van de wanden zullen kasten komen. Tips / tricks / ideeën van jullie?

Thanks alvast allemaal!
  Moderator maandag 18 februari 2019 @ 09:46:38 #103
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185079358
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 09:41 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
* we willen graag een laser meter om afstanden te meten in het huis want de huidige tekeningen zijn niet helemaal correct qua plaats van de deur en zo. Het is dus voor huis-, tuin- en keuken metingen, we gaan het niet professioneel gebruiken. Maar zo'n ding is natuurlijk altijd handig! Welke zouden jullie aanraden? (ik zat te denken voor een prijs rond de ¤ 100,- - ¤ 125,- of zo? maar is flexibel)
Ik heb er zelf één van alie-express die erg goed is. Op aanraden van meerdere K&W'rs hier.

https://nl.aliexpress.com(...)1.0.0.27424c4dVTRMhq

https://sndwaychina.nl.al(...)8.0.0.38fd1bf7MhpdEz

Hij is echt accuraat en heeft allerlei handige meetfuncties. ^O^
pi_185081979
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 09:46 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik heb er zelf één van alie-express die erg goed is. Op aanraden van meerdere K&W'rs hier.

https://nl.aliexpress.com(...)1.0.0.27424c4dVTRMhq

https://sndwaychina.nl.al(...)8.0.0.38fd1bf7MhpdEz

Hij is echt accuraat en heeft allerlei handige meetfuncties. ^O^
Top! Ga ik die vandaag meteen even bestellen!
  Moderator maandag 18 februari 2019 @ 12:25:30 #105
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185082072
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 12:20 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Top! Ga ik die vandaag meteen even bestellen!
Ik heb zelf diegene die gaat tot 40 meter; SW-T40 dat is in de meest voorkomende situaties wel voldoende ;) :P
pi_185082472
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 12:20 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Top! Ga ik die vandaag meteen even bestellen!
Hier nog een. Thanks voor de tip @Vonkenboer :)
pi_185082577
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 12:25 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik heb zelf diegene die gaat tot 40 meter; SW-T40 dat is in de meest voorkomende situaties wel voldoende ;) :P
Wij gaan wel wat groter wonen, maar niet zoveel groter 😉 dus 40 meter moet ruim voldoende zijn voor ons.
  Moderator maandag 18 februari 2019 @ 13:04:31 #108
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185082627
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 12:53 schreef pxl87 het volgende:

[..]

Hier nog een. Thanks voor de tip @:Vonkenboer :)
Soms heb ik het idee dat al dit soort artikelen uit dezelfde fabriek komen rollen.
Dus waarom dan niet direct uit China bestellen :+
pi_185097800
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 13:04 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Soms heb ik het idee dat al dit soort artikelen uit dezelfde fabriek komen rollen.
Dus waarom dan niet direct uit China bestellen :+
Eens! Ook tips voor een multimeter toevallig? :+
  Moderator dinsdag 19 februari 2019 @ 08:58:46 #110
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185098724
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 06:38 schreef pxl87 het volgende:

[..]

Eens! Ook tips voor een multimeter toevallig? :+
Nee, helaas niet. Zelf heb ik genoeg meetapparatuur tot mijn beschikking.
Maar even snel een rondje kijken op alieexpress brengt mij tot de volgende selectie ;)

https://nl.aliexpress.com(...)&transAbTest=ae803_4

Of zoiets als je wat uitgebreider pakket zoekt.

https://nl.aliexpress.com(...)bb72-42eb3422b6ad-20
  dinsdag 19 februari 2019 @ 10:23:04 #111
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_185100174
Hoeveel "lading" kan een gipsen wandje ongeveer aan? In mijn halletje (of entree, om het wat wat meer chique te laten klinken :P ) zitten alleen maar deuren naar de andere ruimtes en 1 muurtje, maar die is van gips. Ik wil graag een kapstok in de hal, aangezien ik momenteel m'n jas nog aan een 2-euro haak van de Lidl hang die je aan de bovenkant van een deur kan hangen :') Dat is dus niet echt handig.

Maar lang verhaal kort, de enige optie voor de kapstok is om er eentje aan de muur te hangen en gezien alle deuren in het halletje kan dat alleen aan het gipsen wandje. Ik ben daar alleen een beetje huiverig voor. Is zo'n gipsen muurtje stevig genoeg om een kapstok plus zware jassen te houden? Zeker een winterjas als het geregend heeft is niet bepaald licht te noemen natuurlijk...
pi_185100281
Meter besteld 😎 over max 15 dagen is ie er!

En heeft iemand nog ideeen hierover:
Wij hebben dadelijk een garage van ongeveer 4,6 bij 2,7 meter die we vooral gaan gebruiken voor opslag van spullen en gereedschap. Nu is mijn vriend geen grote klusser maar willen wel af en toe iets zagen, schuren, kleine dingen maken. Wat is dan een handige indeling voor het gereedschap? Alles op een muur op zo'n board met omtrek? Of in een verrijdbaar karretje? In een afsluitbare kast (we hebben geen hele dure spullen overigens, gewoon de standaard dingen)? We willen geen volledige vaste werkbank neerzetten, we hebben nu zo'n opvouwbare en dat is voldoende. Langs de rest van de wanden zullen kasten komen. Tips / tricks / ideeën van jullie?

Want nu wil ik vooruit en omdat we veel gaan verbouwen wil ikde garage zo snel mogelijk een beetje ingericht zodat we spullen kunnen vinden en wat spullen snel kunnen vinden 😉
  Moderator dinsdag 19 februari 2019 @ 11:07:57 #113
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185101067
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 10:28 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Meter besteld 😎 over max 15 dagen is ie er!

En heeft iemand nog ideeen hierover:
Wij hebben dadelijk een garage van ongeveer 4,6 bij 2,7 meter die we vooral gaan gebruiken voor opslag van spullen en gereedschap. Nu is mijn vriend geen grote klusser maar willen wel af en toe iets zagen, schuren, kleine dingen maken. Wat is dan een handige indeling voor het gereedschap? Alles op een muur op zo'n board met omtrek? Of in een verrijdbaar karretje? In een afsluitbare kast (we hebben geen hele dure spullen overigens, gewoon de standaard dingen)? We willen geen volledige vaste werkbank neerzetten, we hebben nu zo'n opvouwbare en dat is voldoende. Langs de rest van de wanden zullen kasten komen. Tips / tricks / ideeën van jullie?

Want nu wil ik vooruit en omdat we veel gaan verbouwen wil ikde garage zo snel mogelijk een beetje ingericht zodat we spullen kunnen vinden en wat spullen snel kunnen vinden 😉
Hoe vaak heb je alles nodig ? Moet het allemaal voor het grijpen liggen ?
Ik zou zonder meer iets van een vaste werkbank of tafel nemen, dat is vaak toch één van de eerste zaken die je nodig hebt als je iets wil klussen. En daaronder kun je mooi iets met lades kwijt.
pi_185101932
Idd vaste werkbank.. vaak loop je te kutten met iets omdat een workmate net even teveel werk is om op te zetten..
pi_185104342
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 08:58 schreef Vonkenboer het volgende:

Of zoiets als je wat uitgebreider pakket zoekt.

https://nl.aliexpress.com(...)bb72-42eb3422b6ad-20
#Nieuwsgierig: Wat moetje met die gele stekker meten? Ik neem aan dat ie niet in de 240 moet, of wel?

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 10:23 schreef Irritatie100 het volgende:
Hoeveel "lading" kan een gipsen wandje ongeveer aan? In mijn halletje (of entree, om het wat wat meer chique te laten klinken :P ) zitten alleen maar deuren naar de andere ruimtes en 1 muurtje, maar die is van gips. Ik wil graag een kapstok in de hal, aangezien ik momenteel m'n jas nog aan een 2-euro haak van de Lidl hang die je aan de bovenkant van een deur kan hangen :') Dat is dus niet echt handig.

Maar lang verhaal kort, de enige optie voor de kapstok is om er eentje aan de muur te hangen en gezien alle deuren in het halletje kan dat alleen aan het gipsen wandje. Ik ben daar alleen een beetje huiverig voor. Is zo'n gipsen muurtje stevig genoeg om een kapstok plus zware jassen te houden? Zeker een winterjas als het geregend heeft is niet bepaald licht te noemen natuurlijk...
Als het een gipsblokken muurtje is van rond de 8cm dik dan is het gewicht je probleem niet. Daar kun je met gemak zelf aan gaan hangen. De bevestiging is wel een dingetje. In gips gaan diverse pluggen makkelijk los zitten als er vaak aan getrokken wordt. Persoonlijk wil ik bij een gipsen muur bouten er helemaal doorheen met een ring of iets anders er achter. Dan durf ik er ook aan te hangen (maar niet te schommelen).

Voor die kapstok dus voldoende grote gipspluggen en bouten gebruiken, dan zal het wel lukken.Heb je de kans aan de andere kant van de muur een plaatje te plaatsen dan heeft door de muur heen de voorkeur..
  Moderator dinsdag 19 februari 2019 @ 13:53:47 #116
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185104489
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 13:45 schreef qajariaq het volgende:
#Nieuwsgierig: Wat moetje met die gele stekker meten? Ik neem aan dat ie niet in de 240 moet, of wel?
Een probe die je in de meter kunt steken, om dan de temperatuur te kunnen meten van een vloeistof.
pi_185105642
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 12:14 schreef blomke het volgende:

[..]

Geen probleem, het klepje gaat naar voren open, dus die kast is geen belemmering voor het openen van dat klepje.
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 06:50 schreef tiho1 het volgende:
De installatiehandleiding heeft het over 5 cm per kant. Als een kant1 cm is en de andere ruimte zat. Zou ik me er niet druk om maken.

En natuurlijk zegt degene die eraan moet sleutelen zoals Feenstra dat er een km vrije ruimte omheen moet
quote:
10s.gif Op woensdag 13 februari 2019 09:25 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat is zelfs de enige argumentatie idd, gemak voor de monteur:

[..]

Het is vier centimeter geworden, maar m'n kast staat.
In het ergste geval kan de kast gewoon van de muur af natuurlijk :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_185105903
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 08:58 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Nee, helaas niet. Zelf heb ik genoeg meetapparatuur tot mijn beschikking.
Maar even snel een rondje kijken op alieexpress brengt mij tot de volgende selectie ;)

https://nl.aliexpress.com(...)&transAbTest=ae803_4

Of zoiets als je wat uitgebreider pakket zoekt.

https://nl.aliexpress.com(...)bb72-42eb3422b6ad-20
_O_ Dank! Ook besteld :9
pi_185115209
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 14:59 schreef Messina het volgende:


[..]


[..]

Het is vier centimeter geworden, maar m'n kast staat.
In het ergste geval kan de kast gewoon van de muur af natuurlijk :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Keurig toch
pi_185118562
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 10:23 schreef Irritatie100 het volgende:
Hoeveel "lading" kan een gipsen wandje ongeveer aan? In mijn halletje (of entree, om het wat wat meer chique te laten klinken :P ) zitten alleen maar deuren naar de andere ruimtes en 1 muurtje, maar die is van gips. Ik wil graag een kapstok in de hal, aangezien ik momenteel m'n jas nog aan een 2-euro haak van de Lidl hang die je aan de bovenkant van een deur kan hangen :') Dat is dus niet echt handig.

Maar lang verhaal kort, de enige optie voor de kapstok is om er eentje aan de muur te hangen en gezien alle deuren in het halletje kan dat alleen aan het gipsen wandje. Ik ben daar alleen een beetje huiverig voor. Is zo'n gipsen muurtje stevig genoeg om een kapstok plus zware jassen te houden? Zeker een winterjas als het geregend heeft is niet bepaald licht te noemen natuurlijk...
Je bedoelt neem ik aan gipsplaten. Dat zit altijd op hout geschroefd. Zoek dat hout op en schroef daar je kapstok aan vast of als dat niet uit komt, schroef dan een plank op de muur op dat hout en schroef daar je kapstok weer op.

Gipsplaat zelf kan niet denderend veel hebben.
Laat die handjes wapperen!
  Moderator woensdag 20 februari 2019 @ 09:00:55 #121
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185119443
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 10:28 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Meter besteld 😎 over max 15 dagen is ie er!

En heeft iemand nog ideeen hierover:
Wij hebben dadelijk een garage van ongeveer 4,6 bij 2,7 meter die we vooral gaan gebruiken voor opslag van spullen en gereedschap. Nu is mijn vriend geen grote klusser maar willen wel af en toe iets zagen, schuren, kleine dingen maken. Wat is dan een handige indeling voor het gereedschap? Alles op een muur op zo'n board met omtrek? Of in een verrijdbaar karretje? In een afsluitbare kast (we hebben geen hele dure spullen overigens, gewoon de standaard dingen)? We willen geen volledige vaste werkbank neerzetten, we hebben nu zo'n opvouwbare en dat is voldoende. Langs de rest van de wanden zullen kasten komen. Tips / tricks / ideeën van jullie?

Want nu wil ik vooruit en omdat we veel gaan verbouwen wil ikde garage zo snel mogelijk een beetje ingericht zodat we spullen kunnen vinden en wat spullen snel kunnen vinden 😉
Je kunt natuurlijk overwegen om op marktplaats tweedehands zo'n grootte stalen archiefkast op de kop te tikken en daar je gereedschap in opbergen. Dan heb je het uit het zicht, maar toch voor het grijpen.
pi_185121244
Ik begrijp dat ik hier ook ten rade kan voor Ali-express klusgerelateerde spullen?

Ik zoek een goede lamp voor de achtertuin (iets teveel privacy -> inbraakrisico). Hornbach had er 1 die aan mijn wensen voldoet, maar nu ik 'm daadwerkelijk wil gaan kopen hebben ze 'm uit het assortiment gehaald.

Misschien hebben jullie tips qua merken / typen / winkels?

Ik zoek een breedstraler met bewegingsmelder op solar met geintegreerd paneel (dus niet los met een snoertje) voor een klein prijsje (niet de 180-200 die ik kan vinden bij nederlandse aanbieders).

Wie heeft de gouden tip?
pi_185123553
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 09:00 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk overwegen om op marktplaats tweedehands zo'n grootte stalen archiefkast op de kop te tikken en daar je gereedschap in opbergen. Dan heb je het uit het zicht, maar toch voor het grijpen.
Oeh goed idee! Dat gaan we doen denk ik. Een of twee van deze kasten en dan verder open kasten. En zeer waarschijnlijk toch een kleine werkbank . Binnenkort even inmeten!
  Moderator woensdag 20 februari 2019 @ 12:52:25 #124
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185124081
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 10:50 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik begrijp dat ik hier ook ten rade kan voor Ali-express klusgerelateerde spullen?

Ik zoek een goede lamp voor de achtertuin (iets teveel privacy -> inbraakrisico). Hornbach had er 1 die aan mijn wensen voldoet, maar nu ik 'm daadwerkelijk wil gaan kopen hebben ze 'm uit het assortiment gehaald.

Misschien hebben jullie tips qua merken / typen / winkels?

Ik zoek een breedstraler met bewegingsmelder op solar met geintegreerd paneel (dus niet los met een snoertje) voor een klein prijsje (niet de 180-200 die ik kan vinden bij nederlandse aanbieders).

Wie heeft de gouden tip?
Waarom op solar ? Daar komt toch nauwelijks iets van licht vanaf ? De meeste zonnepaneel gerelateerde lampen die ik tegenkom zijn vaak van waardeloze kwaliteit.
pi_185124138
Bestaan er universele clips om een schopbord onder een keukenblok vast te zetten? Ik mis er een aantal. En de fabrikant van mijn keuken is niet meer.
pi_185124508
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 12:52 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Waarom op solar ?
Heb geen electra op de plek waar ie moet hangen
pi_185124576
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 12:55 schreef FranticDJ het volgende:
Bestaan er universele clips om een schopbord onder een keukenblok vast te zetten? Ik mis er een aantal. En de fabrikant van mijn keuken is niet meer.
ik had hetzelfde probleem en heb ze met kit tegen de pootjes aangezet. Houd het nu al 2 jaar prima. Is nog steeds redelijk makkelijk los te trekken, zonder dat ze loskomen als je er tegen aan stoot met stofzuigen/dweilen.
pi_185124903
Simpele vraag; weet iemand of je st Marc ook bij een supermarkt kan kopen? Anders gok ik het erop straks, alternatief is bouwmarkt, maar die ligt niet op mijn woon-werk route :)
pi_185125752
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 13:19 schreef MrDrako het volgende:

[..]

ik had hetzelfde probleem en heb ze met kit tegen de pootjes aangezet. Houd het nu al 2 jaar prima. Is nog steeds redelijk makkelijk los te trekken, zonder dat ze loskomen als je er tegen aan stoot met stofzuigen/dweilen.
Hmm is nog een optie ja. Naja kijk nog wel even of er wat te fabrieken valt. Vloer ligt er nog niet in :7
pi_185128307
Op welke temp moet ik de CV zetten. Ik controleerde het afgelopen week en hij stond op 85 graden voor CV en 60 voor warmwater.
Die 85 lijkt mij nogal overdreven. Wat is normaal of wordt aangeraden?
Wel met de opmerking dat het binnen niet koud moet worden omdat ik LTV gebruik wat niet kan :P .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_185128361
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 09:00 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk overwegen om op marktplaats tweedehands zo'n grootte stalen archiefkast op de kop te tikken en daar je gereedschap in opbergen. Dan heb je het uit het zicht, maar toch voor het grijpen.
Dit heb ik ook gedaan en werkt goed. Plus veel steviger dan die zwaar metalen opbergrekken van de dhz.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_185129626
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 16:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Op welke temp moet ik de CV zetten. Ik controleerde het afgelopen week en hij stond op 85 graden voor CV en 60 voor warmwater.
Die 85 lijkt mij nogal overdreven. Wat is normaal of wordt aangeraden?
Wel met de opmerking dat het binnen niet koud moet worden omdat ik LTV gebruik wat niet kan :P .
Dat is een beetje persoonlijk. Als je warm water alleen voor douchen gebruikt dan is veertig graden genoeg maar als er een (comfort)boiler bij zit hou dan 50 graden aan tegen legionella. Voor afwassen wil je het iets warmer.

De cv temperatuur hangt af van de capaciteit van de radiatoren. Bij een hoog rendement ketel wil je in ieder geval de retour temperatuur laag houden, onder de vijftig graden in ieder geval. Je kan met die temperatuur experimenteren en eventueel ook aanpassen aan de tijd van het jaar. Zet het eens op zestiggraden en ervaar of je huis voldoende (snel) warm wordt.
  donderdag 21 februari 2019 @ 10:52:10 #133
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_185142682
Ik wil mijn houtentrap laten bekleden. De vorige bewoners hebben de bekleding eraf gehaald maar helaas zijn er ontzettend veel oude lijmresten achtergebleven.

Nu heb ik met veel pijn en moeite al veel oude resten kunnen verwijderen. In hoeverre moet een trap kaal zijn om deze opnieuw te laten bekleden?

Ik begreep dat de nieuwe lijm mogelijk niet goed kan hechten op oude lijm? Heeft iemand ervaring met dit euvel?
  donderdag 21 februari 2019 @ 12:34:16 #134
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185144942
quote:
14s.gif Op donderdag 21 februari 2019 10:52 schreef NoXia het volgende:
Ik wil mijn houtentrap laten bekleden. De vorige bewoners hebben de bekleding eraf gehaald maar helaas zijn er ontzettend veel oude lijmresten achtergebleven.

Nu heb ik met veel pijn en moeite al veel oude resten kunnen verwijderen. In hoeverre moet een trap kaal zijn om deze opnieuw te laten bekleden?

Ik begreep dat de nieuwe lijm mogelijk niet goed kan hechten op oude lijm? Heeft iemand ervaring met dit euvel?
Meestal kan degene die je trap gaat bekleden de lijmresten er af halen.
KuikenGuppy
pi_185145323
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 13:38 schreef koentjuh18 het volgende:
Simpele vraag; weet iemand of je st Marc ook bij een supermarkt kan kopen? Anders gok ik het erop straks, alternatief is bouwmarkt, maar die ligt niet op mijn woon-werk route :)
Action verkoopt het ook!
pi_185151807
Alabastine egaliseerpasta.. Ik heb nog een emmer staan en moet mijn plafond afwerken. Kan ik dit spul voor het plafond gebruiken?
pi_185157372
Binnenmuur isoleren, warmte en geluid van de bovenburen op de kopgevel. Ik wil weinig ruimte verliezen, nu heb ik nog steenwol liggen van 14cm dik.

Wat kan ik het beste doen, dampopen folie tegen de ateensmuur, dan Rachel's en een spouw van 1cm..isolatie 4cm maken en tussen de Rachel's. Dampdichte folie en dan gips... Zou dit effect hebben?
pi_185164809
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 13:35 schreef FranticDJ het volgende:
Ha, schakelmateriaal. Moet ik hebben :7

Wat is een beetje fijn materiaal om te installeren? Ik wil bij voorkeur iets met schroefjes en niet van die insteek klemmen voor de draden. Want op de een of andere manier schiet 't koper er bij mij altijd uit. En als het er uit moet, dan krijg ik 't er niet uit.

Wordt geïnstalleerd op RAL9010 muren.

Moet iig ook (dubbele) UTP aansluitingen in dezelfde lijn hebben, (afdek kapjes voor 2 blinde dozen) en indien 't er is ook iets van audio/speaker aansluitingen. Voor de surround speakers :7

Oh en heeft iemand ervaring met die dubbele UTP kabel die je bij sandervunderink kan halen? Trekt dat een beetje lekker door 19mm?

https://www.sandervunderi(...)cat-6-per-meter.html
Als je draad er uit wil trekken moet je natuurlijk op het knoppie drukken!!
pi_185169768
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 09:18 schreef Galantfan het volgende:

[..]

Als je draad er uit wil trekken moet je natuurlijk op het knoppie drukken!!
No shit..
pi_185173002
Nou ja,kennelijk was het niet bekend.. -O-
pi_185188356
Vraagje, ik wil dmv een raamboom op ventilatiestand te zetten kunnen ventileren wanneer ik van huis ben. Echter zijn er wat raambomen verouderd waardoor ik het betreft inbraak niet vertrouw.

Zijn raambomen qua gaten universeel?
Heb niet zo zin om oude gaten te dichten en nieuwe te boren.

Ik las ergens dat uitvoeringen met een drukknop niet betrouwbaar zijn, klopt dit?

En welke uitvoeringen zijn er qua skg sterren? Zie vaak 1 ster voorbij komen. Maar zijn er ook met meer?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_185193346
Verfvraag.
Ik heb nu een muur in deze paarse kleur


en wil die veranderen in deze groene kleur


Is het dan beter om eerst even een witte laag over dat paars heen te zetten? Of dekt dat Histor standaard prima?
  Moderator zaterdag 23 februari 2019 @ 16:15:28 #143
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185194186
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 15:25 schreef NedKelly het volgende:
Verfvraag.
Ik heb nu een muur in deze paarse kleur
[ afbeelding ]

en wil die veranderen in deze groene kleur
[ afbeelding ]

Is het dan beter om eerst even een witte laag over dat paars heen te zetten? Of dekt dat Histor standaard prima?
Mijn gevoel zegt dat je hem beter dan even iets wit kunt maken, en dan die kleur er twee keer overheen moet zetten.
pi_185194235
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 16:15 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Mijn gevoel zegt dat je hem beter dan even iets wit kunt maken, en dan die kleur er twee keer overheen moet zetten.
Dat was ook mijn gevoel. Thanks!
  PR/Manusje van alles zaterdag 23 februari 2019 @ 16:19:23 #145
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_185194238
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 15:25 schreef NedKelly het volgende:
Verfvraag.
Ik heb nu een muur in deze paarse kleur
[ afbeelding ]

en wil die veranderen in deze groene kleur
[ afbeelding ]

Is het dan beter om eerst even een witte laag over dat paars heen te zetten? Of dekt dat Histor standaard prima?
Ik zou grijs doen. ipv wit.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_185194257
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 16:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ik zou grijs doen. ipv wit.
Oh, ook een goeie. Ik ga diezelfde kleur groen morgen op witte muren doen en daarvoor had ik grijze voorstrijk nodig.
  maandag 25 februari 2019 @ 14:21:56 #147
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_185235613
Ha allen,

Ik ga binnenkort een paar (grijze 5/8) PVC-elektrabuizen aan de muur bevestigen (buiten). Er gaan UTP- en/of stroomkabels door lopen. Ik stond gisteren bij de Hornbach spulletjes te kopen en toen viel me wat op:

Er zijn buisklemmen en klikzadels om de buis mee vast te zetten: een klem schroef je op de muur en daarna druk je de leiding er in. Bij een klikzadel schroef je deel 1 op de muur, daar leg je de buis op/in en dan doe je het zadel er over heen.

Maar wat is beter? Zadel of klem? Of maakt het allemaal niet uit?

Kan iemand me helpen met deze existentiële crisis? ;)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  maandag 25 februari 2019 @ 15:47:17 #148
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_185236885
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 16:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ik zou grijs doen. ipv wit.
Uit nieuwsgierigheid en omdat ik over een paar weken ook dit soort dingen sta te doen: want?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_185236993
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:47 schreef avotar het volgende:

[..]

Uit nieuwsgierigheid en omdat ik over een paar weken ook dit soort dingen sta te doen: want?
grijs staat iets dichterbij de nieuwe kleur dan wit. Hoe dichterbij de onderlaag staat tot de nieuwe kleur, hoe beter 't zal dekken/hoe minder doorschijning je van de onderlaag krijgt.
pi_185237256
Mijn nieuwe garage is van binnen gestuct alsof het je woonkamer is, zo strak.

Nu wil ik dat graag enigszins zo houden. Er gaat worden gedraaid, geslepen, gezaagd, stof, lassen, olie, spuitbussen en van alles.

De vloer ga ik in de PU verf zetten, zoiets als dit.

Of 2 componenten, maar ja het is maar een garage.

Maar goed, de vraag is eigenlijk: wat zouden jullie met de wanden doen?

Ik heb allerlei ideeën, zoals:
- metalen "lambrisering" tot 1,5 meter en daarboven gewoon witten
- alles gewoon witten
- 1,5 meter grijs verven met afneembare verf en daarboven witten
- 1,5 meter met vloerverf (zie 1K hierboven bijvoorbeeld)

Hebben jullie nog een idee? En als dat idee is grijs verven, waarmee dan?
Laat die handjes wapperen!
pi_185237518
Wil je dingen ophangen aan de muur?

Ik vind zelf een houten lambrisering van 1 meter wel mooi voor een klushok. Met daarboven een gewitte muur. Mocht je dan nog leidingen ofzo willen leggen, kan je dat daar mooi achter wegproppen.
pi_185245968
De winkel waar ik mijn badkamermeubel gekocht heb heeft mij ietwat verkeerd voorgelicht waar ik rekening moest houden met de gaten voor de ophangbeugels. Met als resultaat dat ik bij het uitpakken van het meubel en het terugrekenen van de plek van mijn warmwaterleiding een probleem voorzie. Type beugel is exact dit:

De situatie als ik stomweg een gat zou boren is zoals links. rechts twee opties.

In het midden een idee om aan de onderkant van de beugel een extra plaatje te laten maken (lassen?) maar dan ben ik een beetje huiverig voor de stevigheid van het geheel. Op rechts een idee om achter het plaatje een extra plaatje te laten maken, iets smaller dan de originele beugel zelf zodat het hangdeel dat er achter haakt er nog naast kan.

Wat denken jullie? Ik heb een beetje het idee dat ik een makkelijkere oplossing over het hoofd zie.
In het kastje zit zo'n ding van Häfele o.id.
pi_185246072
Ik zou voor gewoon witten kiezen. Makkelijk bij te houden, gewoon om de zoveel tijd een rollertje erover. Een metalen lambrisering lijkt me duur en een beetje blikkerig, ook qua geluid. Ik weet de vorm van je garage niet maar volgens mij maak je bij machineherrie dan enorme kans op flutterechos.

quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 16:07 schreef Gieliovd het volgende:
Mijn nieuwe garage is van binnen gestuct alsof het je woonkamer is, zo strak.

....
  dinsdag 26 februari 2019 @ 07:27:18 #154
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_185247988
quote:
14s.gif Op maandag 25 februari 2019 23:39 schreef _mido het volgende:
De winkel waar ik mijn badkamermeubel gekocht heb heeft mij ietwat verkeerd voorgelicht waar ik rekening moest houden met de gaten voor de ophangbeugels. Met als resultaat dat ik bij het uitpakken van het meubel en het terugrekenen van de plek van mijn warmwaterleiding een probleem voorzie. Type beugel is exact dit:
[ afbeelding ]
De situatie als ik stomweg een gat zou boren is zoals links. rechts twee opties.
[ afbeelding ]
In het midden een idee om aan de onderkant van de beugel een extra plaatje te laten maken (lassen?) maar dan ben ik een beetje huiverig voor de stevigheid van het geheel. Op rechts een idee om achter het plaatje een extra plaatje te laten maken, iets smaller dan de originele beugel zelf zodat het hangdeel dat er achter haakt er nog naast kan.
[ afbeelding ]
Wat denken jullie? Ik heb een beetje het idee dat ik een makkelijkere oplossing over het hoofd zie.
In het kastje zit zo'n ding van Häfele o.id.
[ afbeelding ]
het makkelijkste is je meubel een paar cm hoger te hangen
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_185248940
Hoi allemaal, daar ben ik weer! We zijn nog steeds bezig met de inrichting van schuur / garage. Zoals eerder aangegeven willen we daar al ons gereedschap kwijt.

Maar nu kwam mijn pa met de opmerking dat je dat niet zomaar in een vrijstaande garage kan hangen ivm het vocht en de kou? Wat is jullie idee hierbij? De garage is heel droog (veel delen zijn hout en er is geen rot of schimmel daarop) maar wel enkelsteens. Er ligt een betonvloer in, maar ga er vanuit dat deze verder niet geïsoleerd is.
We willen iig wel een tegelvloertje gaan leggen, zodat het makkelijker schoon te maken is, en verder kasten, een archiefkast voor apparatuur en een werkbank.
En waarschijnlijk een kleine koelkast voor extra drinken tijdens verjaardagen en zo. (deze staat waarschijnlijk niet het hele jaar aan dus ...

Wat is in jullie mening het beste om te doen? Nu isoleren of iets van anti vocht toch? Of iets anders? Of helemaal niks? De garage/schuur is nu nog leeg dus we kunnen doen wat we willen nu. Overigens kunnen we ook dingen later doen maar dan moet het logischerwijs leeg gehaald worden.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 08:59:27 #156
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_185249053
mwah, dat gaat wel goed. Ja het zal wat gaan roesten. Maar niet meer dan dat. evt. kan je een vochtvreter oid. neerzetten. Verf, lijm, kit kan je er niet opbergen. Dat kan je anders na 1 keer vorst allemaal weggooien.
pi_185249165
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 08:59 schreef bleiblei het volgende:
mwah, dat gaat wel goed. Ja het zal wat gaan roesten. Maar niet meer dan dat. evt. kan je een vochtvreter oid. neerzetten. Verf, lijm, kit kan je er niet opbergen. Dat kan je anders na 1 keer vorst allemaal weggooien.
Kun je dat roesten tegengaan of moet je dan echt alles isoleren (dus echt met een extra wandje of zo)? Of is er een tussenoplossing mogelijk?
  Moderator dinsdag 26 februari 2019 @ 09:11:02 #158
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185249190
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 08:59 schreef bleiblei het volgende:
mwah, dat gaat wel goed. Verf, lijm, kit kan je er niet opbergen. Dat kan je anders na 1 keer vorst allemaal weggooien.
Mijn vader heeft dat in een heel oude buitenwerking gestelde koelkast/diepvries staan; en ik moet zeggen dat gaat al jaren verrassend goed. En die schuur is ook maar matig geïsoleerd.
pi_185249387
Het gaat niet om een paar centimeter. Ik weet ten eerste niet tot op de centimeter waar de leidingen exact zitten en met een stel jonge kinderen wil ik dat ding ook weer niet te hoog hangen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 07:27 schreef lipje het volgende:

[..]

het makkelijkste is je meubel een paar cm hoger te hangen
pi_185249557
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 09:26 schreef _mido het volgende:
Het gaat niet om een paar centimeter. Ik weet ten eerste niet tot op de centimeter waar de leidingen exact zitten en met een stel jonge kinderen wil ik dat ding ook weer niet te hoog hangen.

[..]

Een plaat van de juiste dikte op de muur met aan de bovenkant de vorm van die haak waar het op moet hangen. Niet prutsen met originele delen lassen en zo, dat wordt nooit stevig. Omdat er best wel flink aan de bovenkant van de schroef uitsteekt zou ik dikker materiaal nemen. multiplex of zo is het makkelijkste dan.
pi_185249658
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 08:59 schreef bleiblei het volgende:
mwah, dat gaat wel goed. Ja het zal wat gaan roesten. Maar niet meer dan dat. evt. kan je een vochtvreter oid. neerzetten. Verf, lijm, kit kan je er niet opbergen. Dat kan je anders na 1 keer vorst allemaal weggooien.
Whehe ja dat had ik ook met 1 emmer verf die ik als eerste probeerde te verfspuiten :’) filter sloeg gelijk dicht.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 09:54:55 #162
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_185249772
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 09:09 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Kun je dat roesten tegengaan of moet je dan echt alles isoleren (dus echt met een extra wandje of zo)? Of is er een tussenoplossing mogelijk?
Ik verwacht dat een vochtvreter al een eind helpt. En je kan al je gereedschap insmeren met olie of wd40. Maar ja, of je dát wil?
  dinsdag 26 februari 2019 @ 15:23:56 #163
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185255088
Heeft iemand hier een tip waar je voor een fatsoenlijke prijs mooie (hoge) muurplinten kunt kopen/bestellen?
KuikenGuppy
  dinsdag 26 februari 2019 @ 16:10:09 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_185256104
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 15:23 schreef Burdie het volgende:
Heeft iemand hier een tip waar je voor een fatsoenlijke prijs mooie (hoge) muurplinten kunt kopen/bestellen?
Wij hebben ze dacht ik hier weg:'

https://www.plintenfabriek.nl/

Ideaal, want ze komen in elke gewenste maat gelakt en al, je hoeft ze eigenlijk alleen nog maar tegen de muur te plakken *O*
disclaimer
pi_185256571
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Wij hebben ze dacht ik hier weg:'

https://www.plintenfabriek.nl/

Ideaal, want ze komen in elke gewenste maat gelakt en al, je hoeft ze eigenlijk alleen nog maar tegen de muur te plakken *O*
Aanrader dit adres ja :Y

En lange lengtes O+
  dinsdag 26 februari 2019 @ 16:29:33 #166
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185256601
Top, die was ik idd al tegen gekomen bij het zoeken. Dank!
KuikenGuppy
  Moderator dinsdag 26 februari 2019 @ 17:29:38 #167
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185257648
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Wij hebben ze dacht ik hier weg:'

https://www.plintenfabriek.nl/

Ideaal, want ze komen in elke gewenste maat gelakt en al, je hoeft ze eigenlijk alleen nog maar tegen de muur te plakken *O*
Plinten leverbaar tot 5 meter; komen ze die met speciaal vervoer brengen ? :+
pi_185257719
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 17:29 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Plinten leverbaar tot 5 meter; komen ze die met speciaal vervoer brengen ? :+
Verlengde bestelbus. Zit een houten bak in waardoor ze schuin omhoog liggen. Passen ze precies in. En ze zijn 4.88 ipv 5 meter :+

* FranticDJ heeft net derde levering van hun ontvangen ;)
  dinsdag 26 februari 2019 @ 18:36:48 #169
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185258933
Haha tof zulke goede recensies! En nog goed betaalbaar ook zo te zien.
KuikenGuppy
  dinsdag 26 februari 2019 @ 21:33:03 #170
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_185263445
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 09:26 schreef _mido het volgende:
Het gaat niet om een paar centimeter. Ik weet ten eerste niet tot op de centimeter waar de leidingen exact zitten en met een stel jonge kinderen wil ik dat ding ook weer niet te hoog hangen.

[..]

lager kan ook :')

Eerst goed uitzoeken dus waar de leidingen lopen ;(
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_185263560
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:36 schreef Burdie het volgende:
Haha tof zulke goede recensies! En nog goed betaalbaar ook zo te zien.
Ik heb ze laatst alleen MDF platen laten bezorgen :+ mijn eigen bouwmarkt rekent al meer bezorgkosten dan de plintenfabriek hehe.

Hout op lengte kan ik zelf heel slecht thuis krijgen. Heb geen aanhangerrijbewijs :7 en heb niet altijd de beschikking over een vrachtwagen.

Bezorging is keurig netjes, 30 min van te voren een telefoontje. Pinnen bij aflevering, aanvullende afleverinstructies. Alles keurig geregeld :Y
pi_185271653
Vraagje:

Op mijn (niet bewoonbare) zolder, kwam ik laatst achter dat er kieren zitten in de nok. De kieren zijn ontstaan doordat de asbestplaten niet meer helemaal aansluiten op elkaar. Overdag is het perfect te zien door het daglicht dat er doorheen komt.

Hoe kan ik deze kieren het beste dicht krijgen? Is het voldoende als ik met kit de kieren dicht?
Hattrick: Atletico Mineiro S.C. (816058)
  PR/Manusje van alles woensdag 27 februari 2019 @ 10:26:12 #173
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_185271866
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:13 schreef Swennus het volgende:
Vraagje:

Op mijn (niet bewoonbare) zolder, kwam ik laatst achter dat er kieren zitten in de nok. De kieren zijn ontstaan doordat de asbestplaten niet meer helemaal aansluiten op elkaar. Overdag is het perfect te zien door het daglicht dat er doorheen komt.

Hoe kan ik deze kieren het beste dicht krijgen? Is het voldoende als ik met kit de kieren dicht?
Hoe groot zijn de kieren?

Ik zou ze met schuim dichtzetten als ze groter zijn dan 5 mm. Schuim wat niet of nauwelijks uitzet dan.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_185271936
In de badkamer willen we een elektrische handoekken radiator gebruiken. Nu zie ik op intenet veel voorbeelden waarbij de radiator op de het stroomnet word aangesloten zónder stekker. Iemand een idee hoe zo'n aansluiting heet?
pi_185275551
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Hoe groot zijn de kieren?

Ik zou ze met schuim dichtzetten als ze groter zijn dan 5 mm. Schuim wat niet of nauwelijks uitzet dan.
Qua grootte zal het erom spannen, maar dan gewoon PUR? Of is er nog iets anders voor?
Hattrick: Atletico Mineiro S.C. (816058)
pi_185275863
Pur is niet waterdicht he :7

Edit: ok volgens Google sommige wel. Naja, ik zou er niet op vertrouwen.
  PR/Manusje van alles woensdag 27 februari 2019 @ 14:18:38 #177
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_185276203
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 13:39 schreef Swennus het volgende:

[..]

Qua grootte zal het erom spannen, maar dan gewoon PUR? Of is er nog iets anders voor?
bouwschuim van de gamma of action kan ook. Maar als het heel erg uit gaat zetten kan het de platen nog meer open drukken of als je het heel gek maakt, je dakpannen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  PR/Manusje van alles woensdag 27 februari 2019 @ 14:19:37 #178
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_185276221
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 13:57 schreef FranticDJ het volgende:
Pur is niet waterdicht he :7

Edit: ok volgens Google sommige wel. Naja, ik zou er niet op vertrouwen.
hoeft ook niet waterdicht te zijn. Licht tussen je dakpannen zegt niet gelijk dat je lekkage hebt. Als je wel lekkage hebt, moet je je dakpannen goedleggen, niet purren. :Y
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_185276332
quote:
11s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

hoeft ook niet waterdicht te zijn. Licht tussen je dakpannen zegt niet gelijk dat je lekkage hebt. Als je wel lekkage hebt, moet je je dakpannen goedleggen, niet purren. :Y
Ah gaat om dakbeschot. Dacht ander soort asbest plaatjes :7
pi_185276993
Oke, gaan we dat even doen. Het is inderdaad al waterdicht:-)

Bedankt voor jullie antwoorden.
Hattrick: Atletico Mineiro S.C. (816058)
  woensdag 27 februari 2019 @ 15:39:41 #181
80382 manny
30 is best veel
pi_185277442
quote:
14s.gif Op maandag 25 februari 2019 23:39 schreef _mido het volgende:
De winkel waar ik mijn badkamermeubel gekocht heb heeft mij ietwat verkeerd voorgelicht waar ik rekening moest houden met de gaten voor de ophangbeugels. Met als resultaat dat ik bij het uitpakken van het meubel en het terugrekenen van de plek van mijn warmwaterleiding een probleem voorzie. Type beugel is exact dit:
[ afbeelding ]
De situatie als ik stomweg een gat zou boren is zoals links. rechts twee opties.
[ afbeelding ]
In het midden een idee om aan de onderkant van de beugel een extra plaatje te laten maken (lassen?) maar dan ben ik een beetje huiverig voor de stevigheid van het geheel. Op rechts een idee om achter het plaatje een extra plaatje te laten maken, iets smaller dan de originele beugel zelf zodat het hangdeel dat er achter haakt er nog naast kan.
[ afbeelding ]
Wat denken jullie? Ik heb een beetje het idee dat ik een makkelijkere oplossing over het hoofd zie.
In het kastje zit zo'n ding van Häfele o.id.
[ afbeelding ]
heel precies en goed uitmeten en gewoon paar cm lager / hoger hangen als dat niet tot enorme lelijke taferelen leidt. Badkamerkasje lijkt me ook niet loodzwaar dus je hoeft er geen enorme schroeven in te jassen toch ?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_185294145
Ik heb een stalen frame gekocht om fotolijsten aan te hangen mbv magneten.
Het probleem is nu dat het niet werkt het frame van 1,1kg blijft naar beneden glijden ondanks dat er genoeg magneten opzitten om 26kg te dragen.

heb de frictie weerstand verhoogd door rubber aan de magneten te bevestigen. Dit leek te werken echter niet voldoende en na een tijdje schuift alles weer naar beneden.

Heeft iemand hier nog ideeën?

Het betreft zo'n scherm:
https://webshop.houseofgr(...)oeischerm-large.html
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 28 februari 2019 @ 13:30:24 #183
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185296501
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 11:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik heb een stalen frame gekocht om fotolijsten aan te hangen mbv magneten.
Het probleem is nu dat het niet werkt het frame van 1,1kg blijft naar beneden glijden ondanks dat er genoeg magneten opzitten om 26kg te dragen.

heb de frictie weerstand verhoogd door rubber aan de magneten te bevestigen. Dit leek te werken echter niet voldoende en na een tijdje schuift alles weer naar beneden.

Heeft iemand hier nog ideeën?

Het betreft zo'n scherm:
https://webshop.houseofgr(...)oeischerm-large.html
Is het het scherm uit die link? Ik denk dat het niet ligt aan de magneten maar dat het scherm te weinig magnetisch is, er zit bijvoorbeeld zink in de legering en er zit een polyester poedercoating overheen.
KuikenGuppy
pi_185296569
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 13:30 schreef Burdie het volgende:

[..]

Is het het scherm uit die link? Ik denk dat het niet ligt aan de magneten maar dat het scherm te weinig magnetisch is, er zit bijvoorbeeld zink in de legering en er zit een polyester poedercoating overheen.
Jep dat scherm. Het is wel magnetisch maar kan idd goed magnetisch minder sterk zijn. De magneten zelf klikken er wel goed op vast en zijn lastig er af te trekken. Maar erafschuiven gaat makkelijk.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_185336471
Ik ben bezig met de afvoer van mijn huis te verbeteren. De grote buis loopt van het huis naar de septic tank. Nu wil ik daar nog een pijp op aan sluit. Normaal gesproken niet heel moeilijke, maar de buis zit aan 2 kanten vast. Ik ben bang dat als ik er een stuk tussen uit zaag dat ik niet genoeg speel ruimte heb om er een nieuwe koppelstuk tussen te plaatsen.

Hebben jullie tips om dit te doen?


De totale afstand is ongeveer 2 meter. En ik heb nog een stuk buis van dezelfde diameter van ongeveer 1 meter. (Als het even kan wil ik niet een hele nieuwe pijp kopen)

Ongeveer 20 cm van de kant van de muur (links op de foto) is de buis deels gebroken, dat stuk moet er sowieso uit, maar dat is ook waar ongeveer het koppel stuk komt.


[ Bericht 10% gewijzigd door Modderweg op 02-03-2019 09:46:21 (Extra info en plaatje) ]
pi_185336734
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 09:24 schreef Modderweg het volgende:
Ik ben bezig met de afvoer van mijn huis te verbeteren. De grote buis loopt van het huis naar de septic tank. Nu wil ik daar nog een pijp op aan sluit. Normaal gesproken niet heel moeilijke, maar de buis zit aan 2 kanten vast. Ik ben bang dat als ik er een stuk tussen uit zaag dat ik niet genoeg speel ruimte heb om er een nieuwe koppelstuk tussen te plaatsen.

Hebben jullie tips om dit te doen?

[ afbeelding ]

Gat er in boren en zoiets er overheen plakken:
https://pvcvoordeel.nl/pv(...)UEAQYBSABEgKUgfD_BwE
pi_185336782
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 09:46 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Gat er in boren en zoiets er overheen plakken:
https://pvcvoordeel.nl/pv(...)UEAQYBSABEgKUgfD_BwE
Da's een goed idee. Hopelijk hebben ze dat hier bij de bouwmarkt. Ik woon niet in Nederland. Dat zou ook genoeg moeten zijn om over de beschadigd te bedekken.
pi_185336976
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 09:50 schreef Modderweg het volgende:

[..]

Da's een goed idee. Hopelijk hebben ze dat hier bij de bouwmarkt. Ik woon niet in Nederland. Dat zou ook genoeg moeten zijn om over de beschadigd te bedekken.
Anders ff via internet bestellen. genoeg shops die naar België versturen :7 of elders :+
pi_185337172
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 10:00 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Anders ff via internet bestellen. genoeg shops die naar België versturen :7 of elders :+
Denk dat dat een duur grapje wordt woon in Laos.
pi_185337306
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 10:10 schreef Modderweg het volgende:

[..]

Denk dat dat een duur grapje wordt woon in Laos.
Ah :+
  zaterdag 2 maart 2019 @ 13:24:27 #191
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_185340048
Schuifmof erover.
Laat die handjes wapperen!
pi_185342442
heb een muur verwijderd die stond tegen een hardhouten kozijn. nu heb ik schroefgaten die ik wil vullen schuren schilderen. is dit voldoende voor binnen of is er beter spul? https://www.praxis.nl/bou(...)out-wit-75gr/2343895
:]
pi_185343531
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 13:24 schreef Gieliovd het volgende:
Schuifmof erover.
Kan ook nog ja :Y

als ze dat in Laos hebben :+
  Moderator zaterdag 2 maart 2019 @ 16:35:57 #194
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185343544
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 15:36 schreef wootahH het volgende:
heb een muur verwijderd die stond tegen een hardhouten kozijn. nu heb ik schroefgaten die ik wil vullen schuren schilderen. is dit voldoende voor binnen of is er beter spul? https://www.praxis.nl/bou(...)out-wit-75gr/2343895
Lijkt mij prima toch ? :)
  Moderator zaterdag 2 maart 2019 @ 22:19:06 #195
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_185350939
Wat weten mensen hier van vloeren? Wij hebben 2 hondjes, 1 daarvan was ziek en heeft haar behoefte binnen gedaan, waardoor er nu een vlek in de vloer zit. Dus wilde ik een nieuwe vloer, heb paar vloerenboeren laten komen, en nu schijnt dus dat wij de mercedes onder de eikenhouten vloeren hebben liggen. Ik wist niet eens dat dat een ding was (en wij hebben die vloer niet laten leggen, ligt er al ja-ren in.)

Vervangen gaat m dus niet worden, want, zo zeiden de heren vloerboeren, tenzij je hetzelfde wil uitgeven wat deze vloer ooit gekost heeft ga je erop achteruit. Betere optie is schuren, alle vlekken en beschadigingen (want oude vloer) gaan daarmee weg, kunnen we de vloer een andere kleur geven en kunnen we 'roken' of... Iets met boen ofzo.

Weet iemand of er iets 'beter' is of juist niet? Ik kan het hun wel vragen maar das de slager die zn eigen vlees keurt natuurlijk, dus vandaar dat ik hier kijk of iemand iets weet te roepen.
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 2 maart 2019 @ 22:59:31 #196
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185351954
Je had je Mercedes dus niet in de was staan, en nu is de lak verpisst?
Kunnen ze idd gewoon opschuren en opnieuw afwerken. Als je het een beetje bijhoudt is dat behoorlijk bomproof. Een hondenzeik- of kotsbeurt zou weinig schade moeten kunnen aanrichten eigenlijk. Over onze houten vloer is al tientallen keren gekotst, zie je niks van.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185361718
Uiteindelijk is het dit geworden



Ze hadden alleen gewone koppelstukken. Dus eentje doorgezaagd en de ene helft van boven en de andere helft van onderen vast gemaakt.

De tape is alleen voor tijdens het drogen van de lijm.
pi_185375943
De binnenklink van mijn schuurdeur werkt niet meer. Ik kan hem wel omlaag doen, maar de schoot gaat niet de deur in. De buitenklink werkt wel gewoon. Best onhandig als je in de schuur bent...
Hoe komt zoiets en wat kan ik er aan doen?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 4 maart 2019 @ 06:28:40 #199
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_185376732
Je ziet wel eens dat de klink dat rond gesleten is op de krukpen. Nieuwe klink is dan de oplossing.
Laat die handjes wapperen!
pi_185377213
Slijtage lijkt me gek, schuur is nog geen jaar oud.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 4 maart 2019 @ 07:27:23 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_185377260
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 22:19 schreef CoolGuy het volgende:
Wat weten mensen hier van vloeren? Wij hebben 2 hondjes, 1 daarvan was ziek en heeft haar behoefte binnen gedaan, waardoor er nu een vlek in de vloer zit. Dus wilde ik een nieuwe vloer, heb paar vloerenboeren laten komen, en nu schijnt dus dat wij de mercedes onder de eikenhouten vloeren hebben liggen. Ik wist niet eens dat dat een ding was (en wij hebben die vloer niet laten leggen, ligt er al ja-ren in.)

Vervangen gaat m dus niet worden, want, zo zeiden de heren vloerboeren, tenzij je hetzelfde wil uitgeven wat deze vloer ooit gekost heeft ga je erop achteruit. Betere optie is schuren, alle vlekken en beschadigingen (want oude vloer) gaan daarmee weg, kunnen we de vloer een andere kleur geven en kunnen we 'roken' of... Iets met boen ofzo.

Weet iemand of er iets 'beter' is of juist niet? Ik kan het hun wel vragen maar das de slager die zn eigen vlees keurt natuurlijk, dus vandaar dat ik hier kijk of iemand iets weet te roepen.
Ik zou ook zeker geen mooie eiken vloer er geheel uit trekken voor 1 vlekje. Zeker met kinderen in huis ga je gegarandeerd nog heel veel vlekjes krijgen ;)
Het advies van de vloerenboer is dus juist. Ik zou ook voor een wat minder vlekgevoelige afwerking kiezen na het schuren ;)
disclaimer
  Moderator maandag 4 maart 2019 @ 09:29:18 #202
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_185378561
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 07:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik zou ook zeker geen mooie eiken vloer er geheel uit trekken voor 1 vlekje. Zeker met kinderen in huis ga je gegarandeerd nog heel veel vlekjes krijgen ;)
Het advies van de vloerenboer is dus juist. Ik zou ook voor een wat minder vlekgevoelige afwerking kiezen na het schuren ;)
Maar wat is dan concreet 'minder vlekgevoelige afwerking'. Kijk. De vloer zoals hij nu is was ook voor de vlek niet meer mooi, als in, kleine krasjes, beschadigingen, etc.

Dat is straks met schuren (even) allrmaal weg. Maar... Dan? Wat is qua afwerking het beste? Roken? Iets anders?
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator maandag 4 maart 2019 @ 09:53:44 #203
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185378920
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 04:23 schreef Vanyel het volgende:
De binnenklink van mijn schuurdeur werkt niet meer. Ik kan hem wel omlaag doen, maar de schoot gaat niet de deur in. De buitenklink werkt wel gewoon. Best onhandig als je in de schuur bent...
Hoe komt zoiets en wat kan ik er aan doen?
Klemt de deur zich niet ergens ?
  maandag 4 maart 2019 @ 10:21:35 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_185379374
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 09:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar wat is dan concreet 'minder vlekgevoelige afwerking'. Kijk. De vloer zoals hij nu is was ook voor de vlek niet meer mooi, als in, kleine krasjes, beschadigingen, etc.

Dat is straks met schuren (even) allrmaal weg. Maar... Dan? Wat is qua afwerking het beste? Roken? Iets anders?
Tegen vlekken: lak.
Tegen krassen doe je op massief hout helaas niet zo veel. Lak is zeker krasgevoeliger dan een geoliede vloer. Maar voor elke houten vloer geldt dat ze onderhouden moet worden, en om de paar jaar een schuur- en lak/oliebeurt zorgt er voor dat je vloer mooi blijft.
disclaimer
  maandag 4 maart 2019 @ 10:39:27 #205
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185379597
Er zijn tegenwoordig zat afwerkingsvormen te vinden die wel wat kunnen hebben; lak beschadigt wat sneller door hondennageltjes, maar wax bijvoorbeeld is een erg vergeeflijk middel, wat je erg simpel kunt onderhouden en/of herstellen/bijwerken als dat nodig is.

Vraag je vloerenboer, die ziet waar je mee te maken hebt, en kan je dan ook adviseren.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185379847
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 09:53 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Klemt de deur zich niet ergens ?
Op het moment niet. Scharnieren worden regelmatig wat aangedraaid of andersom, maar op t moment loopt ie soepel. En dat de buitenklink het wel doet, maakt dat niet dat klemmen niet uit zou maken?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_185379864
@Vanyel Mist er niet zo’n schroefje/pinnetje wat haaks op de klink gaat? Of zit die wellicht iets los?
pi_185379888
Ben nu niet thuis, maar volgens mij steekt aan beide kanten van de deur evenveel van een schroefje onder uit de klink. Ga straks eens kijken.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_185379922
Wellicht dat die wat aangezet moet worden ;)
pi_185380359
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 10:58 schreef FranticDJ het volgende:
Wellicht dat die wat aangezet moet worden ;)
Helaas. Flink aangedraaid maar geen effect. Die klink gaat een stuk verder naar beneden dan de andere ook.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_185380387
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 11:30 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Helaas. Flink aangedraaid maar geen effect. Die klink gaat een stuk verder naar beneden dan de andere ook.
Trek je de klink er ook zo af? Zo ja kan je eens foto’s posten van de pen en de binnenkant van de klink?
pi_185380745
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 11:33 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Trek je de klink er ook zo af? Zo ja kan je eens foto’s posten van de pen en de binnenkant van de klink?
Nee, maar ik heb m losgedraaid en zo ziet ie eruit. Het lijkt alsof het misgaat omdat de klinken gewoon te ver uit elkaar zitten.

Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 4 maart 2019 @ 12:02:40 #213
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185380937
Dat lijkt me niet echt een heel ingewikkeld vraagstuk zo te zien. :D
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185381294
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 12:02 schreef Sounddragon het volgende:
Dat lijkt me niet echt een heel ingewikkeld vraagstuk zo te zien. :D
Nou, help dan.
  maandag 4 maart 2019 @ 12:32:24 #215
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_185381404
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 09:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar wat is dan concreet 'minder vlekgevoelige afwerking'. Kijk. De vloer zoals hij nu is was ook voor de vlek niet meer mooi, als in, kleine krasjes, beschadigingen, etc.

Dat is straks met schuren (even) allrmaal weg. Maar... Dan? Wat is qua afwerking het beste? Roken? Iets anders?
roken heeft alleen gevolgen voor de kleur. Daar wordt je vloer donkerder van. Dmv. ammoniak wordt dan de tannine in het eikenhout naar boven "getrokken".
  maandag 4 maart 2019 @ 12:33:17 #216
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_185381428
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 12:02 schreef Sounddragon het volgende:
Dat lijkt me niet echt een heel ingewikkeld vraagstuk zo te zien. :D
:D .
geen slijtage... ben benieuwd hoe je dit dan voor elkaar krijgt.
pi_185381536
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2019 12:25 schreef Anne het volgende:

[..]

Nou, help dan.
_O-
pi_185381558
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 11:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Nee, maar ik heb m losgedraaid en zo ziet ie eruit. Het lijkt alsof het misgaat omdat de klinken gewoon te ver uit elkaar zitten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als ze te ver uit elkaar zitten kan je er een langere stift in proppen. Of kijken of je m wat kan opschuiven uit de andere klink.
  maandag 4 maart 2019 @ 13:09:03 #219
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185382181
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 12:39 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Als ze te ver uit elkaar zitten kan je er een langere stift in proppen. Of kijken of je m wat kan opschuiven uit de andere klink.
Dat idd.. Even de ruimte verdelen, maar eigenlijk moet er gewoon een maatje langere stift in. Ik dacht 40mm langer als de deurdikte ex slotplaten.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185382198
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 13:09 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat idd.. Even de ruimte verdelen, maar eigenlijk moet er gewoon een maatje langere stift in. Ik dacht 40mm langer als de deurdikte ex slotplaten.
Geen flauw idee eigenlijk. Ik moet precies 't zelfde nog ff doen op m'n garage. Sta regelmatig met 1 van de klinken in m'n handen :+
  maandag 4 maart 2019 @ 13:11:27 #221
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185382229
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 13:09 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Geen flauw idee eigenlijk. Ik moet precies 't zelfde nog ff doen op m'n garage. Sta regelmatig met 1 van de klinken in m'n handen :+
, Sja, als je een keer die borgboutjes aan baklappen hebt gedraaid, ga je vanzelf een keer een langere klinkstift halen O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185382253
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2019 12:25 schreef Anne het volgende:

[..]

Nou, help dan.
:D ^O^

Ik denk dat ik t al bedacht heb, maar tnx
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_185382270
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2019 12:25 schreef Anne het volgende:

[..]

Nou, help dan.
:D ^O^

Ik denk dat ik t al bedacht heb, maar tnx
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 12:33 schreef bleiblei het volgende:

[..]

:D .
geen slijtage... ben benieuwd hoe je dit dan voor elkaar krijgt.
Wat heb ik gedaan dan?
Hij is gewoon kut gemonteerd door de klussers.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 4 maart 2019 @ 13:28:23 #224
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_185382606
oh, ik dacht dat de pen rond was. Maar die is ook inderdaad behoorlijk kort :@
pi_185392874
Mijn schoorsteenkap is er door de storm afgewaaid.

Eigen risico stormschade bij de verzekeraar is ¤150,-

Ik gebruik mijn schoorsteen niet maar ik wil later (voor volgende winter) een pelletkachel installeren, waarschijnlijk moet er dan ook een andere diameter rookkanaal in.

Wat zouden jullie doen? De kap er af laten? Tijdelijk afsluiten? of toch een nieuwe kap installeren?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_185395768
quote:
14s.gif Op maandag 25 februari 2019 23:39 schreef _mido het volgende:
De winkel waar ik mijn badkamermeubel gekocht heb heeft mij ietwat verkeerd voorgelicht waar ik rekening moest houden met de gaten voor de ophangbeugels. Met als resultaat dat ik bij het uitpakken van het meubel en het terugrekenen van de plek van mijn warmwaterleiding een probleem voorzie.
Even update van mijn badkamermeubel. De reden waarom de ophangbeugels lager zaten dan gedacht is een strookje hout dat de boel een beetje in verband houdt.

Ik heb eerst een nieuw balkje in het meubel gehangen en toen die oorspronkelijke strook hout ingezaagd en daar de ophangbeugeltjes terug geschroefd.

Voelt een beetje stom om zo met je nieuwe meubel om te gaan maar intussen hangt alles netjes op en zie je er niets van natuurlijk. Probleem opgelost dus. Dank voor het meedenken allemaal!
  dinsdag 5 maart 2019 @ 11:21:59 #227
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_185401531
Ik heb een tape nodig die stroef is en de niet plakkende kant.
Welke is aan te bevelen?

Heb nu een test opstelling gemaakt met stukken muismatrubber en magneten maar zoek iets dunners.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 5 maart 2019 @ 11:23:02 #228
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_185401548
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:46 schreef Miniem het volgende:
Mijn schoorsteenkap is er door de storm afgewaaid.

Eigen risico stormschade bij de verzekeraar is ¤150,-

Ik gebruik mijn schoorsteen niet maar ik wil later (voor volgende winter) een pelletkachel installeren, waarschijnlijk moet er dan ook een andere diameter rookkanaal in.

Wat zouden jullie doen? De kap er af laten? Tijdelijk afsluiten? of toch een nieuwe kap installeren?
Tijdelijk afsluiten en nieuwe kap bestellen bij installatie nieuwe rookgasafvoer.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 5 maart 2019 @ 12:19:08 #229
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185402883
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 11:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik heb een tape nodig die stroef is en de niet plakkende kant.
Welke is aan te bevelen?

Heb nu een test opstelling gemaakt met stukken muismatrubber en magneten maar zoek iets dunners.
Voor wat?
Dubbelzijdig tape geen optie? Je hebt die buitenvariant, die is transparant en een beetje rubberachtig.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 5 maart 2019 @ 12:21:39 #230
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185402941
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:46 schreef Miniem het volgende:
Mijn schoorsteenkap is er door de storm afgewaaid.

Eigen risico stormschade bij de verzekeraar is ¤150,-

Ik gebruik mijn schoorsteen niet maar ik wil later (voor volgende winter) een pelletkachel installeren, waarschijnlijk moet er dan ook een andere diameter rookkanaal in.

Wat zouden jullie doen? De kap er af laten? Tijdelijk afsluiten? of toch een nieuwe kap installeren?
Tijdelijk afsluiten; mayonaise emmertje ofzo met een goed tierap will do the job..

Niet open laten, dan regent het in en wordt het een zooitje.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 5 maart 2019 @ 12:23:09 #231
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_185402992
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 12:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]

Voor wat?
Dubbelzijdig tape geen optie? Je hebt die buitenvariant, die is transparant en een beetje rubberachtig.
Om met magneten een fotolijst op te hangen. De magneten zijn nu te glad en schuiven van het frame af.

Dubbelzijdig is niet de bedoeling want dan kan ik ze niet makkelijk meer er af halen plus ik beschadig het frame.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 5 maart 2019 @ 12:25:11 #232
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185403060
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 12:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]

Om met magneten een fotolijst op te hangen. De magneten zijn nu te glad en schuiven van het frame af.

Dubbelzijdig is niet de bedoeling want dan kan ik ze niet makkelijk meer er af halen plus ik beschadig het frame.
Antislipmatje voor de badkamer van de Ikea of weet ik veel waarvandaan, magneetjes er op lijmen en daarna uitsnijden?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 5 maart 2019 @ 12:28:08 #233
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_185403130
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 12:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]

Antislipmatje voor de badkamer van de Ikea of weet ik veel waarvandaan, magneetjes er op lijmen en daarna uitsnijden?
Dat heb ik nu gedaan maar dan wordt het geheel dik en de werking van de magneten wordt aanzienlijk minder dus ik zocht een dunner tape welke stroef is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 5 maart 2019 @ 12:33:09 #234
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185403250
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 12:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]

Dat heb ik nu gedaan maar dan wordt het geheel dik en de werking van de magneten wordt aanzienlijk minder dus ik zocht een dunner tape welke stroef is.
Zo'n badmatje is haske dun jongeh.. veel dunnere antislip als dat ga je niet vinden denk ik.

Ik heb van die neo-magneten waarmee je een plank op een stalen deur kunt plakken, dan zal zo'n matje toch niet zoveel uitmaken? :?

You need stronger magnets bro :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 5 maart 2019 @ 12:34:04 #235
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_185403269
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 12:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]

Zo'n badmatje is haske dun jongeh.. veel dunnere antislip als dat ga je niet vinden denk ik.

Ik heb van die neo-magneten waarmee je een plank op een stalen deur kunt plakken, dan zal zo'n matje toch niet zoveel uitmaken? :?

You need stronger magnets bro :P
Kan ook maar die zijn weer te dik. Zo'n badmat is al gauw 0,5 cm dik.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 5 maart 2019 @ 12:37:22 #236
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185403368
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 12:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]

Kan ook maar die zijn weer te dik. Zo'n badmat is al gauw 0,5 cm dik.
Nee joh gekkie..

https://www.tafelzeilonli(...)O6TtKtRoCCEkQAvD_BwE

Dát spul.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 5 maart 2019 @ 12:40:48 #237
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_185403478
IKEA traptrede antislip tape.
Laat die handjes wapperen!
pi_185403827
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 12:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]

Tijdelijk afsluiten; mayonaise emmertje ofzo met een goed tierap will do the job..

Niet open laten, dan regent het in en wordt het een zooitje.
Ik wil het wel tijdelijk af sluiten maar ik heb zelf geen ladder en ben niet zon waaghals :+

Kunnen schoorsteenveegbedrijven het met iets tijdelijks afsluiten? Of betaal je dan de hoofdprijs? Kun je net zo goed meteen een nieuwe kap erop zetten misschien? Of zou dat een andere diameter zijn? Want wellicht moet er ook een flexibele RvS pijp door de schoorsteen voor een pelletkachel.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  dinsdag 5 maart 2019 @ 12:58:52 #239
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185404016
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 12:53 schreef Miniem het volgende:
[..]

Ik wil het wel tijdelijk af sluiten maar ik heb zelf geen ladder daarvoor en ben niet zon waaghals :+

Kunnen schoorsteenveegbedrijven het ook met iets tijdelijks afsluiten? Of betaal je dan de al je om te beginnen al voorrijkostenhoofdprijs? Kun je net zo goed meteen een nieuwe kap erop zetten misschien? Of zou dat een andere diameter zijn? Want wellicht moet er ook een flexibele RvS pijp door de schoorsteen voor een pelletkachel.
Sja, je zal er wel bij moeten komen.. Als je het láát doen betaal je om te beginnen idd al voorrijkosten, dan wordt die kap wel een beetje duur voor iets wat je niet lang gaat gebruiken.

Geen behulpzame buren met een ladder? Beetje lief kijken enzo?

Je hebt uiteraard verschillende diameters, maar dat hebben ze allemaal wel bij zich als het goed is.
Wat je wel zou kunnen doen is nu alvast uitvlooien welke diameter je straks nodig hebt voor die pelltkachel en nu meteen die flexpijp erin laten hangen met een mooie nieuwe kap, dan ben je alvast klaar en je hebt geen dubbele kosten, en straks kun je zo hoppetee die kachel erin knallen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185404613
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 12:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]

Sja, je zal er wel bij moeten komen.. Als je het láát doen betaal je om te beginnen idd al voorrijkosten, dan wordt die kap wel een beetje duur voor iets wat je niet lang gaat gebruiken.

Geen behulpzame buren met een ladder? Beetje lief kijken enzo?

Je hebt uiteraard verschillende diameters, maar dat hebben ze allemaal wel bij zich als het goed is.
Wat je wel zou kunnen doen is nu alvast uitvlooien welke diameter je straks nodig hebt voor die pelltkachel en nu meteen die flexpijp erin laten hangen met een mooie nieuwe kap, dan ben je alvast klaar en je hebt geen dubbele kosten, en straks kun je zo hoppetee die kachel erin knallen.
Dat laatste is ook wel een idee.
Heb echter geen flauw benul of er wellicht al een pijp inzit, er is nu een allesbrander op het rookkanaal aangesloten.

Echter net een manier gevonden om vlak naast de schoorsteen te komen.
Er zit blijkbaar op zolder een klein velux tuimelraampje waardoor ik er zo op kan :+ dacht dat het van de buurman was...
Met een plastic ronde bak huzarensalade moet het ook wel lukken denk ik.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  dinsdag 5 maart 2019 @ 13:29:45 #241
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_185404803
quote:
Dat heb ik nog liggen. _O-
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 5 maart 2019 @ 15:14:37 #242
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185406945
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 13:22 schreef Miniem het volgende:
[..]

Dat laatste is ook wel een idee.
Heb echter geen flauw benul of er wellicht al een pijp inzit, er is nu een allesbrander op het rookkanaal aangesloten.

Echter net een manier gevonden om vlak naast de schoorsteen te komen.
Er zit blijkbaar op zolder een klein velux tuimelraampje waardoor ik er zo op kan :+ dacht dat het van de buurman was...
Met een plastic ronde bak huzarensalade moet het ook wel lukken denk ik.
Jup, dat lukt zeker :Y

Wel zorgen dat hij een beetje vast zit, anders blijf je aan de gang.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 5 maart 2019 @ 15:15:08 #243
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185406954
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 13:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]

Dat heb ik nog liggen. _O-
Nou, easy fix dus. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 7 maart 2019 @ 16:38:24 #244
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_185455087
Wil iemand mij advies geven? In mijn appartement is alles scheef en krom door kou en vocht. Deur van de huiskamer naar de gang gaat alleen maar open en dicht met veel geweld en kabaal en ik doe dit daarom niet. Ik wil graag een haakje op de deur maken zodat mijn kat niet op de gang kan komen als ik weg ben (op dit moment zit de kat in de slaapkamer als ik niet thuis ben)
Maar ik weet niet goed wat voor soort haakje ik moet kiezen hiervoor? Ik neem aan iets aan de gangkant, foto met stukje blauwe muur maar misschien denk ik dom. Sorry als dit een domme vraag is. Ik kan meestal dingen wel gewoon zelf maken ofzo maar bedenken hoe je zoiets oplost lukt me niet en dan ben ik bang iets verkeerds te kopen of verkeerd te boren ofzo.



pi_185455416
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 16:38 schreef Luchtbel het volgende:
Wil iemand mij advies geven? In mijn appartement is alles scheef en krom door kou en vocht. Deur van de huiskamer naar de gang gaat alleen maar open en dicht met veel geweld en kabaal en ik doe dit daarom niet. Ik wil graag een haakje op de deur maken zodat mijn kat niet op de gang kan komen als ik weg ben (op dit moment zit de kat in de slaapkamer als ik niet thuis ben)
Maar ik weet niet goed wat voor soort haakje ik moet kiezen hiervoor? Ik neem aan iets aan de gangkant, foto met stukje blauwe muur maar misschien denk ik dom. Sorry als dit een domme vraag is. Ik kan meestal dingen wel gewoon zelf maken ofzo maar bedenken hoe je zoiets oplost lukt me niet en dan ben ik bang iets verkeerds te kopen of verkeerd te boren ofzo.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Is die deur echt te groot of hangt ie gewoon niet goed? Als je de deur open zet kan je de stelschroeven van de scharnieren zien zitten. De scharnieren er iets verder in draaien kan ook helpen. Mogelijk kan je iets afstellen. Anders de woningbouw eens bellen, mogelijk rekenen ze dit niet tot klein onderhouden doen hun het voor je.
pi_185457076
Wat dacht je van het probleem oplossen in plaats van symptoombestrijding?
Laat die handjes wapperen!
  donderdag 7 maart 2019 @ 18:30:21 #247
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_185457467
quote:
99s.gif Op donderdag 7 maart 2019 16:55 schreef qajariaq het volgende:
[..]

Is die deur echt te groot of hangt ie gewoon niet goed? Als je de deur open zet kan je de stelschroeven van de scharnieren zien zitten. De scharnieren er iets verder in draaien kan ook helpen. Mogelijk kan je iets afstellen. Anders de woningbouw eens bellen, mogelijk rekenen ze dit niet tot klein onderhouden doen hun het voor je.
De deur is niet te groot en hangt recht. Het probleem zit in de drempel en. plinten die daar tegenaan zijn gemaakt. De vorige bewoner heeft hier zelf een constructie gemaakt die niet helemaal past en krom getrokken is. Ik heb het geprobeerd te schuren tot het was verholpen maar ik kreeg het niet goed. Loshalen gaat niet, dan trek ik op dat stuk de hele vloer stuk. Dat wil ik niet, ik spaar voor een nieuwe vloer maar dat duurt nog wel even. Dus mijn probleemoplossen gaat denk ik niet veel verder dan een haakje maken zodat mijn kat niet op de gang kan komen/ ontsnappen.
pi_185471724
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 18:30 schreef Luchtbel het volgende:
[..]

De deur is niet te groot en hangt recht. Het probleem zit in de drempel en. plinten die daar tegenaan zijn gemaakt. De vorige bewoner heeft hier zelf een constructie gemaakt die niet helemaal past en krom getrokken is. Ik heb het geprobeerd te schuren tot het was verholpen maar ik kreeg het niet goed. Loshalen gaat niet, dan trek ik op dat stuk de hele vloer stuk. Dat wil ik niet, ik spaar voor een nieuwe vloer maar dat duurt nog wel even. Dus mijn probleemoplossen gaat denk ik niet veel verder dan een haakje maken zodat mijn kat niet op de gang kan komen/ ontsnappen.
Een opdekdeur zit ook aan de bovenkant meestal heel ruim onder de sponning. Als je de deur er uit tilt en een paar ringen (1 of hooguit 2) op de scharnierpennen legt dan is je probleem opgelost. Je had dus beter een foto van die plint kunnen posten, dan krijg je direct zinniger antwoorden.

Maar als je liever een haakje in je deur wilt schroeven kan dat ook hoor, het is alleen wat lastig omdat in een stalen kozijn te doen. Dan moet je haak dus lang genoeg zijn om de gipsmuur ernaast te bereiken. Ook moet je een manier verzinnen om de deur vanaf de andere kant open en dicht te kunnen doen. Iets zwaars voor de deur leggen is makkelijker natuurlijk. Gewoon oplossen met een paar ringen is op den duur minder irritant.

Is het nu iets wat de vorige bewoner heeft gedaan of is het huis zo vochtig dat de vloer krom trekt? Ik ben het eens met @Gieliovd, los het op en veroorzaak niet je volgende probleem door een slechte oplossing te verzinnen.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 11:38:16 #249
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_185474107
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 09:24 schreef qajariaq het volgende:
[..]

Een opdekdeur zit ook aan de bovenkant meestal heel ruim onder de sponning. Als je de deur er uit tilt en een paar ringen (1 of hooguit 2) op de scharnierpennen legt dan is je probleem opgelost. Je had dus beter een foto van die plint kunnen posten, dan krijg je direct zinniger antwoorden.

Maar als je liever een haakje in je deur wilt schroeven kan dat ook hoor, het is alleen wat lastig omdat in een stalen kozijn te doen. Dan moet je haak dus lang genoeg zijn om de gipsmuur ernaast te bereiken. Ook moet je een manier verzinnen om de deur vanaf de andere kant open en dicht te kunnen doen. Iets zwaars voor de deur leggen is makkelijker natuurlijk. Gewoon oplossen met een paar ringen is op den duur minder irritant.

Is het nu iets wat de vorige bewoner heeft gedaan of is het huis zo vochtig dat de vloer krom trekt? Ik ben het eens met @:Gieliovd, los het op en veroorzaak niet je volgende probleem door een slechte oplossing te verzinnen.
Sorry. Voor mij was dit echt de meest logische oplossing. De krom/ vochtsituatie en de situatie dat de vorige bewoner iets heeft gemaakt dat niet werkend is, is beide aan de orde.
Er zijn meer dingen in dit huis kromgetrokken door vocht en kou. Ook stukken vloer en euhm ik weet niet precies hoe je die noemt maar die houten plinten zeg maar die er al op zitten van de woningbouw zijn op diverse plaatsen zo rot dat het een soort van gum ofzo leek i.p.v. hout.
Ik weet zelf niet hoe groot de rol hier van is bij de deur in kwestie. Wel weet ik dat er over de woningbouwplint een plankje zit gekit met daartegenaan een plakplint. Als ik het los probeer te maken dan gaat de vloer dus mee. En dat wil ik niet. Ik lan nu geen foto van de situatie maken want ben niet thuis.

Ik ga nog een keer aan iemand hulp vragen voor die deur, zoals jij het nu omschrijft. Dank je wel.

En anders probeer ik eerst iets te vinden waarmee ik de deur kan blokkeren. Moet nog even denken wat, de deur opent naar de huiskamer. Ik wil helemaal niet de situatie ook niet erger maken. Nadat ik hier kwam wonen zijn die mensen van de woningbouw nog een keer geweest om dingen te verhelpen die niet in orde waren en die man heeft toen ook naar die deur gekeken. Ik denk dat ik te makkelijk ben uitgegaan van dat wat hij zei hij klopte en nu daarmee maar iets ben gaan bedenken. Maar voorlopig geen haakje dus. Niet slim. Duidelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Luchtbel op 08-03-2019 11:45:49 ]
pi_185474521
Je woont daar met een of meer huisdieren. Behalve verwarmen zal je ook moeten ventileren. Aan die deur te zien is dat huis niet overdreven oud. Ik neem aan dat je CV hebt. Op de juiste manier ventileren haalt je stookkosten nog naar beneden ook. Ook als je liever een dikke trui aan doet in plaats van de kachel zou ik toch wel elke dag de temperatuur een tijdje een paar graden omhoog zetten. Dat houd het vocht uit je woning.

Een deurstopper kost bij Leen Bakker slechts ¤ 2,99

[ Bericht 1% gewijzigd door qajariaq op 08-03-2019 12:15:44 ]
  vrijdag 8 maart 2019 @ 12:23:20 #251
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_185474909
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 12:01 schreef qajariaq het volgende:
Je woont daar met een of meer huisdieren. Behalve verwarmen zal je ook moeten ventileren. Aan die deur te zien is dat huis niet overdreven oud. Ik neem aan dat je CV hebt. Juist ventileren haalt je stookkosten nog naar beneden ook. Ook als je liever een dikke trui aan doet in plaats van de kachel zou ik toch wel elke dag de temperatuur een tijdje een paar graden omhoog zetten. Dat houd het vocht uit je woning.
[ afbeelding ]
Een deurstopper kost bij Leen Bakker slechts ¤ 2,99
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 12:01 schreef qajariaq het volgende:
Je woont daar met een of meer huisdieren. Behalve verwarmen zal je ook moeten ventileren. Aan die deur te zien is dat huis niet overdreven oud. Ik neem aan dat je CV hebt. Juist ventileren haalt je stookkosten nog naar beneden ook. Ook als je liever een dikke trui aan doet in plaats van de kachel zou ik toch wel elke dag de temperatuur een tijdje een paar graden omhoog zetten. Dat houd het vocht uit je woning.
[ afbeelding ]
Een deurstopper kost bij Leen Bakker slechts ¤ 2,99
Klopt, 1982. Maar nogal euhm bewoond en slecht onderhouden qua lekkages, vocht en zulks door woningbouw. Ik doe inderdaad wat jij zegt qua ventilatie en heb van die systemen aangeschaft voor de afzuiging in keuken en badkamer (zonder raam) Daar lijken nu, na een jaar, geen andere plekken te komen. Dank je wel.
pi_185479645
Hoi medefokkers,

Ik ben momenteel de bibiliotheekkamer van mijn vriendin aan het opknappen voordat ze er een op maat gemaakte boekenkast in willen zetten. Er moeten namelijk enkele WCD 's verplaatst worden.

Nu is dit huis nogal een puinhoop qua elektra (foutief kleurgebruik, WCD's aangesloten met flexibele lampsnoertjes die beide wit zijn natuurlijk) en er zijn momenteel geen tekeningen van de installatie aanwezig (De bedrading is een grote wirwar en bestaat soms zelfs uit losliggende installatiedraden onder het laminaat dus er moet hoe dan ook verandering in komen.)

Nu is dit huis gebouwd met een aftaksysteem, dat wil ik eigenlijk ombouwen naar een centraaldoos-systeem als alles toch op de schop gaat .

De vraag is eigenlijk: is het afgaande op bovenstaande informatie het verstandigst om alles los te trekken, sleuven in het plafond en de muren te frezen en nieuwe leidingen te leggen?
pi_185488114
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 16:35 schreef Ultimato het volgende:
Hoi medefokkers,

Ik ben momenteel de bibiliotheekkamer van mijn vriendin aan het opknappen voordat ze er een op maat gemaakte boekenkast in willen zetten. Er moeten namelijk enkele WCD 's verplaatst worden.

Nu is dit huis nogal een puinhoop qua elektra (foutief kleurgebruik, WCD's aangesloten met flexibele lampsnoertjes die beide wit zijn natuurlijk) en er zijn momenteel geen tekeningen van de installatie aanwezig (De bedrading is een grote wirwar en bestaat soms zelfs uit losliggende installatiedraden onder het laminaat dus er moet hoe dan ook verandering in komen.)

Nu is dit huis gebouwd met een aftaksysteem, dat wil ik eigenlijk ombouwen naar een centraaldoos-systeem als alles toch op de schop gaat .

De vraag is eigenlijk: is het afgaande op bovenstaande informatie het verstandigst om alles los te trekken, sleuven in het plafond en de muren te frezen en nieuwe leidingen te leggen?
Ja, alleen sleuven in je plafond frezen is meestal niet aan te raden. Dan verzwak je je plafond.
pi_185491545
Welke plamuur gebruiken jullie voor het vullen van schroefgaatjes in houten vensterbanken en binnenkozijnen? Sommige worden bij het opschuren te warm en komen dan weer helemaal brokkerig los. Andere zijn weer zo hard dat ik het hout rondom wegschuur en de bult plamuur zichtbaar blijft.
Waar hebben jullie de beste ervaring mee?
pi_185491651
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 23:55 schreef Makrolon het volgende:
[..]

Ja, alleen sleuven in je plafond frezen is meestal niet aan te raden. Dan verzwak je je plafond.
Fair pont.

Is het dan een optie de centraaldoos in de muur te plaatsen en de leidingen door in de vloer gefreesde sleuvel te laten lopen? (uiteraard in slagvaste buis)
De wandcontactdozen komen sowieso laag dus dat zou ook minder sleuven in de muur betekenen.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 10:09:42 #256
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185492024
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 09:25 schreef _mido het volgende:
Welke plamuur gebruiken jullie voor het vullen van schroefgaatjes in houten vensterbanken en binnenkozijnen? Sommige worden bij het opschuren te warm en komen dan weer helemaal brokkerig los. Andere zijn weer zo hard dat ik het hout rondom wegschuur en de bult plamuur zichtbaar blijft.
Waar hebben jullie de beste ervaring mee?
Albastine allesvuller of houtvuller.
KuikenGuppy
  Moderator zaterdag 9 maart 2019 @ 10:26:46 #257
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185492218
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 09:36 schreef Ultimato het volgende:
[..]

Fair pont.

Is het dan een optie de centraaldoos in de muur te plaatsen en de leidingen door in de vloer gefreesde sleuvel te laten lopen? (uiteraard in slagvaste buis)
De wandcontactdozen komen sowieso laag dus dat zou ook minder sleuven in de muur betekenen.
De gevaarlijke installatie delen die los liggen, defect zijn, onjuist aangesloten zijn zou ik eerst maar eens spanningsloos maken en weghalen.

En dan eens kijken waar je staat en wat er overblijft.
pi_185492454
Alabastine heb ik dan juist slechte ervaring mee. Als je te hard schuurt verpulvert het een soort en kan je alles drie keer plamuren en heel voorzichtjes opschuren elke keer. Volgens mij gebruiken schilders heel anders spul.

quote:
14s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 10:09 schreef Burdie het volgende:
[..]

Albastine allesvuller of houtvuller.
pi_185492480
Ik gebruik meestal lakplamuur.. Moet wel paar keer vullen, want het krimpt als de neten :7
pi_185492494
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 10:46 schreef _mido het volgende:
Alabastine heb ik dan juist slechte ervaring mee. Als je te hard schuurt verpulvert het een soort en kan je alles drie keer plamuren en heel voorzichtjes opschuren elke keer. Volgens mij gebruiken schilders heel anders spul.[..]

En weet je zeker dat het goed droog is wanneer je schuurt? Zo klinkt het nl niet.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 13:00:26 #261
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_185494532
Ik heb gewoon houtvuller van de Action. Werkt prima. 2 keer vullen ivm krimp.
Laat die handjes wapperen!
pi_185494694
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 16:35 schreef Ultimato het volgende:

Nu is dit huis gebouwd met een aftaksysteem, dat wil ik eigenlijk ombouwen naar een centraaldoos-systeem als alles toch op de schop gaat .

De vraag is eigenlijk: is het afgaande op bovenstaande informatie het verstandigst om alles los te trekken, sleuven in het plafond en de muren te frezen en nieuwe leidingen te leggen?
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 09:36 schreef Ultimato het volgende:
[..]

Is het dan een optie de centraaldoos in de muur te plaatsen en de leidingen door in de vloer gefreesde sleuvel te laten lopen? (uiteraard in slagvaste buis)
De wandcontactdozen komen sowieso laag dus dat zou ook minder sleuven in de muur betekenen.
vraag is even, wat voor soort plafond/vloersysteem het huis heeft. Kan best zijn dat alles van hout/stuc is, dan kan je wel in je plafond (of in de vloer daarboven) de centraaldoos plus aftakleidingen aanleggen.

Centraaldoos in wand en dan allerlei leidingen aanleggen, lijkt meer op je huidige aanleg, dan kan je beter het bestaande systeem optimaliseren, dus slechte bedrading weghalen en gewenste extra dozen boren en aansluiten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_185494746
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 09:25 schreef _mido het volgende:
Welke plamuur gebruiken jullie voor het vullen van schroefgaatjes in houten vensterbanken en binnenkozijnen? Sommige worden bij het opschuren te warm en komen dan weer helemaal brokkerig los. Andere zijn weer zo hard dat ik het hout rondom wegschuur en de bult plamuur zichtbaar blijft.
Waar hebben jullie de beste ervaring mee?
2 comp. epoxyhars.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_185553514
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 10:49 schreef tiho1 het volgende:
[..]

En weet je zeker dat het goed droog is wanneer je schuurt? Zo klinkt het nl niet.
Jazeker, soms zit er dagen op voor ik schuur. Nou is mijn laatste Alabastine-ervaring al van een jaar of 6 geleden wellicht is het inmiddels verbeterd.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 13:14 schreef blomke het volgende:
[..]

2 comp. epoxyhars.
Heb je een merk voor mij blomke?
Mijn laatste ervaring was deze epoxyplamuur van Wilsor:

Die was dan weer zo keihard geworden dat ik een epoxy-eilandje kreeg met een ringgrachtje eromheen....

Heb even de factuur van de schilder erbij gepakt van een tijdje geleden en die gebruikte Zusex. Die schuurde wél lekker weg volgens mij maar kost dan ook dik ¤40,-

Heb vanavond twee alabastine-varianten besteld en deze van Jansen. Als dat niks wordt ga ik toch maar voor de prijzige variant.
pi_185556466
quote:
14s.gif Op maandag 11 maart 2019 23:47 schreef _mido het volgende:

Heb je een merk voor mij blomke?
Mijn laatste ervaring was deze epoxyplamuur van Wilsor:
[ afbeelding ]
Die was dan weer zo keihard geworden dat ik een epoxy-eilandje kreeg met een ringgrachtje eromheen....

Heb even de factuur van de schilder erbij gepakt van een tijdje geleden en die gebruikte Zusex. Die schuurde wél lekker weg volgens mij maar kost dan ook dik ¤40,-

Heb vanavond twee alabastine-varianten besteld en deze van Jansen. Als dat niks wordt ga ik toch maar voor de prijzige variant.
Punt is, dat er ook epoxy voor staal (auto) bestaat en die moet je niet voor hout nemen. Beste ervaringen heb ik met Repair Care Dry Flex. Alabastine is dure zooi, je betaalt het merk, niet de kwaliteit.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 09:09:08 #266
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_185556885
Sowieso moet je bij epoxy beginnen met een grove korrel.

Als er teveel warmte in komt krijg je allerlei rare dingen met je plamuur. Dus afentoe stoppen om de plamuur af te laten koelen is ook niet gek.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_185567859
Ik heb een nieuwe werkbank gemaakt, en nu wil ik de bankschroef bevestigen met m8 bouten.\
Zo gezegd zo gedaan......

En toen bleek de rand van de tafel niet haaks te zijn, dus had ik een grote opening tussen mijn hout en tafel.

Dus ik draai de bankschroef eraf, schaaf die rand haaks, en wil mijn bankschroef weer monteren.
En nu steekt de rand van de bankschroef uit, ipv netjes recht onder de rand te zitten:




De gaten moeten nu eigenlijk een paar mm opschuiven, maar ik ben bang dat het dan 1 groot gat wordt, waardoor de bouten er dan los in hangen.
Hoe kan ik dit nu het makkelijkste oplossen?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_185568068
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 18:11 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik heb een nieuwe werkbank gemaakt, en nu wil ik de bankschroef bevestigen met m8 bouten.\
Zo gezegd zo gedaan......

En toen bleek de rand van de tafel niet haaks te zijn, dus had ik een grote opening tussen mijn hout en tafel.

Dus ik draai de bankschroef eraf, schaaf die rand haaks, en wil mijn bankschroef weer monteren.
En nu steekt de rand van de bankschroef uit, ipv netjes recht onder de rand te zitten:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De gaten moeten nu eigenlijk een paar mm opschuiven, maar ik ben bang dat het dan 1 groot gat wordt, waardoor de bouten er dan los in hangen.
Hoe kan ik dit nu het makkelijkste oplossen?
Ik zou een stukje opzij gaan ipv naar achteren, paar centimeter opschuiven met de bankschroef.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 18:24:35 #269
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185568082
Nah, ook in stukkie opzij verspringen dan eh.

Ik snap geen kont van dat haaks-verhaal, maar dat zal wel.. :+

Weet trouwens niet wat je wilt gaan doen in die bankschroef, maar ik zou er niks zwaars inzetten en er dan aan gaan hangen of erop slaan met dat ding helemaal buiten de draagconstructie.. dit draagt voor geen meter zo natuurlijk ;)

Ik pak altijd een zo lomp mogelijk brokje boomonderdeel, lees: BALK), dat plant ik horizontaal en dragend onder het blad, dat boomonderdeel krijgt pootjes tot op de grond, en de bankschroef ros ik er dan met lekkere dikke houtdraadbouten van bovenaf op vast; succes gegarandeerd..

Dan kun je er tenminste een beetje lelijk tegen doen :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185568462
:+ Ja ik ben echt te lang bezig vandaag.. Kan niet eens meer fatsoenlijke zinnen typen
Het is een werkbank spindel:


Maar er hoeven sowieso geen zware balken in ;)

Beetje verschuiven had ik natuurlijk wel kunnen bedenken.. :+ :+ Dat ik daar niet aan gedacht heb :') :')
Ik ga er morgen maar weer eens mee verder
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_185575619
Of 8mm rondhout (bijvoorbeeld deuvel) erin lijmen en daarna eventueel afzagen + schaven/schuren.
  woensdag 13 maart 2019 @ 17:31:16 #272
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185589737
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 18:44 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
:+ Ja ik ben echt te lang bezig vandaag.. Kan niet eens meer fatsoenlijke zinnen typen
Het is een werkbank spindel:
[ afbeelding ]

Maar er hoeven sowieso geen zware balken in ;)

Beetje verschuiven had ik natuurlijk wel kunnen bedenken.. :+ :+ Dat ik daar niet aan gedacht heb :') :')
Ik ga er morgen maar weer eens mee verder
De juiste benaming is dacht ik 'werkstukklem' :P

Maar nu snap ik waarom het haaks moet zijn ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 13 maart 2019 @ 19:00:53 #273
240593 StupidDutch
Is Nederlander
pi_185591391
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 18:44 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
:+ Ja ik ben echt te lang bezig vandaag.. Kan niet eens meer fatsoenlijke zinnen typen
Het is een werkbank spindel:
[ afbeelding ]

Maar er hoeven sowieso geen zware balken in ;)

Beetje verschuiven had ik natuurlijk wel kunnen bedenken.. :+ :+ Dat ik daar niet aan gedacht heb :') :')
Ik ga er morgen maar weer eens mee verder
Komen hier geen houten "bekken" in, eentje aan iedere kant? In dat geval kan je een stukje van de werkbank zijde wegschaven/beitelen.
pi_185592636
Uiteindelijk was opschuiven ook geen optie..
Dus nu maar deuvels erin getikt met wat lijm er aan, en nieuwe gaten gemaakt.

Werkt als een zonnetje :)
Nu nog een keer afwerken, maar daar zie ik weinig noodzaak in.. belangrijkste is dat het functioneert

Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 13 maart 2019 @ 20:33:36 #275
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185593996
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2019 19:53 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Uiteindelijk was opschuiven ook geen optie..
Dus nu maar deuvels erin getikt met wat lijm er aan, en nieuwe gaten gemaakt.

Werkt als een zonnetje :)
Nu nog een keer afwerken, maar daar zie ik weinig noodzaak in.. belangrijkste is dat het functioneert

[ afbeelding ]
Ziet er best heel beschaafd uit toch? ^O^

Mooi stukkie hout wat er op de bank staat :P

En gewoon een schuurpapiertje en even dik in de olie of wax gooien.. das zat toch?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185596343
Ik ben op zoek naar een bout met een gladde kop, dit voor afwerking van de garagedeur.

Nu zitten er standaard zeskantbouten in.



Nu ben ik op zoek naar moeren met een gladde kop, nu bestaan er dus slotbouten maar daaronder zit een vierkant gedeelte om 'm vast te klemmen.

Maar goed, zo'n vierkant stukje kan ik niet boren in een stuk metaal....

Iemand een idee wat een andere optie is?
pi_185596581
Iets met een inbusje erin? Bolle kop erop..

pi_185600934
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2019 20:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]

Ziet er best heel beschaafd uit toch? ^O^

Mooi stukkie hout wat er op de bank staat :P

En gewoon een schuurpapiertje en even dik in de olie of wax gooien.. das zat toch?
Goed geraden, een keertje schuren en in de olie.. :)

Op de bank staat een stukkie douglas.
Dat is een verf penselen houder.
Gister nog even gefreesd aan de bovenkant, geschuurd en in de Danish Oil gezet.

Links staat beuk en eik.. Als dat afgewerkt is, ook erg mooi
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_185601272
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 21:53 schreef Isane het volgende:
Ik ben op zoek naar een bout met een gladde kop, dit voor afwerking van de garagedeur.

Nu zitten er standaard zeskantbouten in.

[ afbeelding ]

Nu ben ik op zoek naar moeren met een gladde kop, nu bestaan er dus slotbouten maar daaronder zit een vierkant gedeelte om 'm vast te klemmen.

Maar goed, zo'n vierkant stukje kan ik niet boren in een stuk metaal....

Iemand een idee wat een andere optie is?
De bouten omdraaien zodat de moeren aan de andere kant van de deur zitten. Je kunt ook de bouten afzagen en er dan een blindmoer op draaien.
pi_185605693
Slotbout diagonaal meten op het vierkant. Tegen de kop want daar is hij het dikste. En dan een halve mm onder die maat boren. Dan trek je hem vast en gaat hij erin waarschijnlijk.

Meestal zit er vierkant in de hengen. Heb je de moer al los gehad om te kijken.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 18:09:30 #281
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185632346
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 07:47 schreef nanuk het volgende:
[..]

De bouten omdraaien zodat de moeren aan de andere kant van de deur zitten. Je kunt ook de bouten afzagen en er dan een blindmoer op draaien.
of een dopmoer, of een wat meer high tech oplossing; kop van een slotbout afzagen, gat erin, schroefdraad in het gat, op de slotbout draaien, afslijpen en mooi rond afwerken. Moet je zin in hebben, maar je hebt dan wel dé enige ekte homemade slotboutschroefklinknagel-look.

Overigens is dat vierkante stukje onder de kop er niet voor niets; dat trekt in het hout (ook wel in het metaal van een garagedeur denk ik), en voorkomt dat de kop van de bout gaat meedraaien tijdens het vastzetten.

Ik weet niet wat TS wil gaan bevestigen en van wat voor materiaal die garagedeur is, maar als dat niet al te zacht is, denk ik dat je gewoon de boel (wel met een beetje beleid) moet aandraaien, dan komt het wel goed. Ik neem aan dat TS op zich wel inzicht genoeg heeft om te stoppen als het echt niet wil.

Je zou ook eerst met en stukje hout of wat oversized ringen dat vierkante stukje in het metaal kunnen trekken voor je gaat bevestigen wat je wilt bevestigen. Dan hoef je daar geen extra druk op te zetten.

Rome, meerdere wegen enzo.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sounddragon op 15-03-2019 18:15:11 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 15 maart 2019 @ 19:09:46 #282
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_185633487
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 18:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]

of een dopmoer, of een wat meer high tech oplossing; kop van een slotbout afzagen, gat erin, schroefdraad in het gat, op de slotbout draaien, afslijpen en mooi rond afwerken. Moet je zin in hebben, maar je hebt dan wel dé enige ekte homemade slotboutschroefklinknagel-look.

Overigens is dat vierkante stukje onder de kop er niet voor niets; dat trekt in het hout (ook wel in het metaal van een garagedeur denk ik), en voorkomt dat de kop van de bout gaat meedraaien tijdens het vastzetten.

Ik weet niet wat TS wil gaan bevestigen en van wat voor materiaal die garagedeur is, maar als dat niet al te zacht is, denk ik dat je gewoon de boel (wel met een beetje beleid) moet aandraaien, dan komt het wel goed. Ik neem aan dat TS op zich wel inzicht genoeg heeft om te stoppen als het echt niet wil.

Je zou ook eerst met en stukje hout of wat oversized ringen dat vierkante stukje in het metaal kunnen trekken voor je gaat bevestigen wat je wilt bevestigen. Dan hoef je daar geen extra druk op te zetten.

Rome, meerdere wegen enzo.
Laagbolkop bout met binnenzeskant :P
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  vrijdag 15 maart 2019 @ 19:25:56 #283
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185633785
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 19:09 schreef lipje het volgende:
[..]

Laagbolkop bout met binnenzeskant :P
Kan ook nog idd, je kunt het zo'n beetje zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 17 maart 2019 @ 20:25:09 #284
51385 baskick
Juist ja!
pi_185678201
quote:
14s.gif Op maandag 11 maart 2019 23:47 schreef _mido het volgende:

[..]

Jazeker, soms zit er dagen op voor ik schuur. Nou is mijn laatste Alabastine-ervaring al van een jaar of 6 geleden wellicht is het inmiddels verbeterd.
[..]

Heb je een merk voor mij blomke?
Mijn laatste ervaring was deze epoxyplamuur van Wilsor:
[ afbeelding ]
Die was dan weer zo keihard geworden dat ik een epoxy-eilandje kreeg met een ringgrachtje eromheen....

Heb even de factuur van de schilder erbij gepakt van een tijdje geleden en die gebruikte Zusex. Die schuurde wél lekker weg volgens mij maar kost dan ook dik ¤40,-

Heb vanavond twee alabastine-varianten besteld en deze van Jansen. Als dat niks wordt ga ik toch maar voor de prijzige variant.
Zelf gebruik ik regelmatig een 2K poly-plamuur van Den Braven. Zie https://www.denbraven.com(...)zwaluw-poly-plamuur/.

Dat spul in oranje verpakkingen heb ik geen goede ervaring mee. Te zacht, dus loskomen of hol schuren. Kan je weer opnieuw beginnen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 18 maart 2019 @ 12:27:21 #285
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_185686937
Ik heb heel weinig ervaring met vloerverwarming.... help.

Hij doet vrij weinig, de vloer is vrij koud. Huis is verder prima warm, niet overal even goed maar dat zoek ik nog wel uit. De pomp draait 24/7 en er zit zo'n vreemd oranje kastje op (niet eigen foto):



Weet iemand of dat ding puur de beveiliging is?

Wat is het advies: pompschakelaar ertussen en om de vloer warmer te krijgen, radiatoren knijpen zodat de vloer meer "werk gaat doen"?
Laat die handjes wapperen!
  Moderator maandag 18 maart 2019 @ 14:26:28 #286
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185690053
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 12:27 schreef Gieliovd het volgende:

Hij doet vrij weinig, de vloer is vrij koud. Huis is verder prima warm, niet overal even goed maar dat zoek ik nog wel uit. De pomp draait 24/7 en er zit zo'n vreemd oranje kastje op (niet eigen foto):
Dat kastje is de instelling van de aanvoertemperatuur; vanaf een bepaalde aanvoertemperatuur gaat de pomp pas lopen. Bij mij is dat geloof ik 30 graden.

quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 12:27 schreef Gieliovd het volgende:

Wat is het advies: pompschakelaar ertussen en om de vloer warmer te krijgen, radiatoren knijpen zodat de vloer meer "werk gaat doen"?
Die pompschakelaar heb je toch al ? Ik moet de radiatoren in de woonkamer altijd wel iets knijpen wil ik de vloer echt lekker warm stoken. Je kunt het bij jou ook eens proberen.
  maandag 18 maart 2019 @ 14:53:01 #287
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_185690782
Dit kastje is dus als het goed is een "noodschakelaar als de temperatuur te hoog oploopt" ik dacht eerst ook dat dit de pompschakelaar was!
Laat die handjes wapperen!
pi_185700401
Vandaag in de tuin een trapleuning van steigerbuis gemaakt. Om ervoor te zorgen dat de kleine man niet zomaar de trap (naar ons balkon op de 1e etage) gaat lopen heb ik beneden een traphekje gemaakt (tevens van steigerbuis).
Tot zo ver alles goed, maar ik kom er nog niet helemaal uit hoe ik een mooie sluiting kan maken tussen de 2 verticale pijpen:


Fullsize: https://i.imgur.com/C3sMRrj.jpg

Let er niet op het schuin hangen van het hekje, ik moet de staander aan die kant nog fatsoenlijk op de grond bevestigen. Kennelijk is tuinaarde niet zo'n beste ondergrond hiervoor :+

Ik kan eventueel 1 van deze dingen op de vaste staander zetten:


Maar dan de vraag hoe zet ik het hekje dan netjes op slot.

Hiermee zou het ook nog kunnen:


Maar die is voor een diameter van 48, en ik heb natuurlijk weer voor 42.4 gekozen :P Met een beetje geweld is misschien nog wel aan te passen.

Wellicht heeft iemand van jullie een slimme oplossing?
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Moderator maandag 18 maart 2019 @ 21:05:30 #289
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185701113
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 14:53 schreef Gieliovd het volgende:
Dit kastje is dus als het goed is een "noodschakelaar als de temperatuur te hoog oploopt" ik dacht eerst ook dat dit de pompschakelaar was!
Oké, wat vreemd.
Dat is dan vast niet standaard, in ieder geval heb ik hier niet zoiets zitten...

Weer wat geleerd !
pi_185703919
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 20:25 schreef baskick het volgende:

[..]

Zelf gebruik ik regelmatig een 2K poly-plamuur van Den Braven. Zie https://www.denbraven.com(...)zwaluw-poly-plamuur/.

Dat spul in oranje verpakkingen heb ik geen goede ervaring mee. Te zacht, dus loskomen of hol schuren. Kan je weer opnieuw beginnen.
Die 2k van Zwaluw had ik inderdaad bij toostation gezien maar niet besteld omdat die wellicht teveel op de Wilsor lijkt die ik al getest heb. Afgelopen zaterdag die van Jansen geprobeerd. Droogt erg snel en je moet dus met kleine hoeveelheden werken. Bij wijze van experiment iets te vroeg begonnen met opschuren en dat werkte eigenlijk best wel fijn. Je voelt dat het nog niet keihard is en daardoor schuur je makkelijk de grootste uitstekende delen weg. Later deze week schuur ik dan het laatste restje.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 09:06:39 #291
51385 baskick
Juist ja!
pi_185708345
quote:
14s.gif Op maandag 18 maart 2019 22:55 schreef _mido het volgende:

[..]

Die 2k van Zwaluw had ik inderdaad bij toostation gezien maar niet besteld omdat die wellicht teveel op de Wilsor lijkt die ik al getest heb. Afgelopen zaterdag die van Jansen geprobeerd. Droogt erg snel en je moet dus met kleine hoeveelheden werken. Bij wijze van experiment iets te vroeg begonnen met opschuren en dat werkte eigenlijk best wel fijn. Je voelt dat het nog niet keihard is en daardoor schuur je makkelijk de grootste uitstekende delen weg. Later deze week schuur ik dan het laatste restje.
Ik kan het niet vergelijken, maar die Den Braven/Zwaluw heeft een verwerkingstijd van zo'n 5 minuten. Zodra het te droog wordt, verwerkt het ook echt niet meer.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_185708452
Hmm ja ik zou qua plamuur toch minstens 15 minuten verwerkingstijd hebben..
pi_185712274
Hoe heet dit soort laagje dat staal wat meer verweerd/lichter lijkt te maken, zonder dat het verf is (oftewel, transparant):







Het bladdert af op m'n tafelpoot, dus dat zal ik opnieuw erop moeten spuiten. Dan heb ik wel eerst een benaming hiervan nodig. Ik ben benieuwd hoe dit heet en waar ik het vandaan kan halen. eIk heb bij Praxis gekeken, maar daar vond ik lakken en decoratieverf, wat niet de bedoeling is. De structuur van staal zou 'door' het laagje heen zichtbaar moeten blijven.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 14:24:57 #294
51385 baskick
Juist ja!
pi_185713911
@FordSierra een transparante coating (voor staal) of metaalvernis?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_185811886
Ik wil een paar planken aan de muur hangen om wat decoratieve dingen op te zetten. Opbouw van de muur is stucwerk - gipsplaat - 9 mm osb - isolatie materiaal.

Is 9mm OSB voldoende om gewoon te schroeven in de muur of is een plug aan te raden ? En dan een hollewand of iets anders?
  zaterdag 23 maart 2019 @ 23:10:56 #296
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_185813435
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 12:49 schreef FordSierra het volgende:
Hoe heet dit soort laagje dat staal wat meer verweerd/lichter lijkt te maken, zonder dat het verf is (oftewel, transparant):

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het bladdert af op m'n tafelpoot, dus dat zal ik opnieuw erop moeten spuiten. Dan heb ik wel eerst een benaming hiervan nodig. Ik ben benieuwd hoe dit heet en waar ik het vandaan kan halen. eIk heb bij Praxis gekeken, maar daar vond ik lakken en decoratieverf, wat niet de bedoeling is. De structuur van staal zou 'door' het laagje heen zichtbaar moeten blijven.
Blanke lak
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_185817517
Ik heb wat lak op waterbasis gemorst op wat ruiten met relief.

Dat had ik niet gezien en nu krijg ik het door dat relief niet afgekrabt. Kan ik dat met een beetje thinner ofzo verwijderen?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185817775
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 07:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb wat lak op waterbasis gemorst op wat ruiten met relief.

Dat had ik niet gezien en nu krijg ik het door dat relief niet afgekrabt. Kan ik dat met een beetje thinner ofzo verwijderen?
Ja hoor. Niet teveel gebruiken en goed afwassen met water. Heb zelf zo m’n verf (op waterbasis) wat ik per ongeluk achter t afplakplastic spoot ook verwijderd.
pi_185818472
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 08:39 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ja hoor. Niet teveel gebruiken en goed afwassen met water. Heb zelf zo m’n verf (op waterbasis) wat ik per ongeluk achter t afplakplastic spoot ook verwijderd.
Top dankjewel :)
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 24 maart 2019 @ 10:12:40 #300
284886 warhamstr
Niet waar!
pi_185818705
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 12:49 schreef FordSierra het volgende:
Hoe heet dit soort laagje dat staal wat meer verweerd/lichter lijkt te maken, zonder dat het verf is (oftewel, transparant):

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het bladdert af op m'n tafelpoot, dus dat zal ik opnieuw erop moeten spuiten. Dan heb ik wel eerst een benaming hiervan nodig. Ik ben benieuwd hoe dit heet en waar ik het vandaan kan halen. eIk heb bij Praxis gekeken, maar daar vond ik lakken en decoratieverf, wat niet de bedoeling is. De structuur van staal zou 'door' het laagje heen zichtbaar moeten blijven.
Blanke lak. Ik denk dat hamerite wel een geschikte lak heeft.

Anders blank laten poedercoaten, dat gaat er 'nooit' meer af.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 08:53:00 #301
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_185854519
Wij zitten vol in een paar schilder-, opknap- en verhuisperiode.

Nu ben ik de opdekdeuren van de slaapkamers van de kinderen aan het schilderen en heeft mijn vrouw deze letters gekocht om erop te plakken:

http://www.feelinghappy.n(...)rabble-Letter-B.html

Nu heb ik niet genoeg ruimte om de deuren plat te leggen en ze te lijmen met de normale houtlijm uit het bekende gele flesje.
Welke kit zouden jullie aanraden om deze snel te plakken. In principe hoeft het er nooit meer af (heeft mijn vrouw me verzekerd :) )

Overigens...wat een ellende is het eigenlijk om die deuren te schilderen. Elke veeg met m'n rollertjes blijf je zien. En dan gebruik ik toch Histor ....
https://www.karwei.nl/ass(...)001-750-ml/p/B622534

Ook hier worden tips gewaardeerd...
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')