Even update van mijn badkamermeubel. De reden waarom de ophangbeugels lager zaten dan gedacht is een strookje hout dat de boel een beetje in verband houdt.quote:Op maandag 25 februari 2019 23:39 schreef _mido het volgende:
De winkel waar ik mijn badkamermeubel gekocht heb heeft mij ietwat verkeerd voorgelicht waar ik rekening moest houden met de gaten voor de ophangbeugels. Met als resultaat dat ik bij het uitpakken van het meubel en het terugrekenen van de plek van mijn warmwaterleiding een probleem voorzie.
Tijdelijk afsluiten en nieuwe kap bestellen bij installatie nieuwe rookgasafvoer.quote:Op maandag 4 maart 2019 21:46 schreef Miniem het volgende:
Mijn schoorsteenkap is er door de storm afgewaaid.
Eigen risico stormschade bij de verzekeraar is ¤150,-
Ik gebruik mijn schoorsteen niet maar ik wil later (voor volgende winter) een pelletkachel installeren, waarschijnlijk moet er dan ook een andere diameter rookkanaal in.
Wat zouden jullie doen? De kap er af laten? Tijdelijk afsluiten? of toch een nieuwe kap installeren?
Voor wat?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 11:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik heb een tape nodig die stroef is en de niet plakkende kant.
Welke is aan te bevelen?
Heb nu een test opstelling gemaakt met stukken muismatrubber en magneten maar zoek iets dunners.
Tijdelijk afsluiten; mayonaise emmertje ofzo met een goed tierap will do the job..quote:Op maandag 4 maart 2019 21:46 schreef Miniem het volgende:
Mijn schoorsteenkap is er door de storm afgewaaid.
Eigen risico stormschade bij de verzekeraar is ¤150,-
Ik gebruik mijn schoorsteen niet maar ik wil later (voor volgende winter) een pelletkachel installeren, waarschijnlijk moet er dan ook een andere diameter rookkanaal in.
Wat zouden jullie doen? De kap er af laten? Tijdelijk afsluiten? of toch een nieuwe kap installeren?
Om met magneten een fotolijst op te hangen. De magneten zijn nu te glad en schuiven van het frame af.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 12:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Voor wat?
Dubbelzijdig tape geen optie? Je hebt die buitenvariant, die is transparant en een beetje rubberachtig.
Antislipmatje voor de badkamer van de Ikea of weet ik veel waarvandaan, magneetjes er op lijmen en daarna uitsnijden?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 12:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Om met magneten een fotolijst op te hangen. De magneten zijn nu te glad en schuiven van het frame af.
Dubbelzijdig is niet de bedoeling want dan kan ik ze niet makkelijk meer er af halen plus ik beschadig het frame.
Dat heb ik nu gedaan maar dan wordt het geheel dik en de werking van de magneten wordt aanzienlijk minder dus ik zocht een dunner tape welke stroef is.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 12:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Antislipmatje voor de badkamer van de Ikea of weet ik veel waarvandaan, magneetjes er op lijmen en daarna uitsnijden?
Zo'n badmatje is haske dun jongeh.. veel dunnere antislip als dat ga je niet vinden denk ik.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 12:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat heb ik nu gedaan maar dan wordt het geheel dik en de werking van de magneten wordt aanzienlijk minder dus ik zocht een dunner tape welke stroef is.
Kan ook maar die zijn weer te dik. Zo'n badmat is al gauw 0,5 cm dik.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 12:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zo'n badmatje is haske dun jongeh.. veel dunnere antislip als dat ga je niet vinden denk ik.
Ik heb van die neo-magneten waarmee je een plank op een stalen deur kunt plakken, dan zal zo'n matje toch niet zoveel uitmaken?![]()
You need stronger magnets bro
Nee joh gekkie..quote:Op dinsdag 5 maart 2019 12:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Kan ook maar die zijn weer te dik. Zo'n badmat is al gauw 0,5 cm dik.
Ik wil het wel tijdelijk af sluiten maar ik heb zelf geen ladder en ben niet zon waaghalsquote:Op dinsdag 5 maart 2019 12:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tijdelijk afsluiten; mayonaise emmertje ofzo met een goed tierap will do the job..
Niet open laten, dan regent het in en wordt het een zooitje.
Sja, je zal er wel bij moeten komen.. Als je het láát doen betaal je om te beginnen idd al voorrijkosten, dan wordt die kap wel een beetje duur voor iets wat je niet lang gaat gebruiken.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 12:53 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik wil het wel tijdelijk af sluiten maar ik heb zelf geen ladder daarvoor en ben niet zon waaghals
Kunnen schoorsteenveegbedrijven het ook met iets tijdelijks afsluiten? Of betaal je dan de al je om te beginnen al voorrijkostenhoofdprijs? Kun je net zo goed meteen een nieuwe kap erop zetten misschien? Of zou dat een andere diameter zijn? Want wellicht moet er ook een flexibele RvS pijp door de schoorsteen voor een pelletkachel.
Dat laatste is ook wel een idee.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 12:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sja, je zal er wel bij moeten komen.. Als je het láát doen betaal je om te beginnen idd al voorrijkosten, dan wordt die kap wel een beetje duur voor iets wat je niet lang gaat gebruiken.
Geen behulpzame buren met een ladder? Beetje lief kijken enzo?
Je hebt uiteraard verschillende diameters, maar dat hebben ze allemaal wel bij zich als het goed is.
Wat je wel zou kunnen doen is nu alvast uitvlooien welke diameter je straks nodig hebt voor die pelltkachel en nu meteen die flexpijp erin laten hangen met een mooie nieuwe kap, dan ben je alvast klaar en je hebt geen dubbele kosten, en straks kun je zo hoppetee die kachel erin knallen.
Dat heb ik nog liggen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 12:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee joh gekkie..
https://www.tafelzeilonli(...)O6TtKtRoCCEkQAvD_BwE
Dát spul.
Jup, dat lukt zekerquote:Op dinsdag 5 maart 2019 13:22 schreef Miniem het volgende:
[..]
Dat laatste is ook wel een idee.
Heb echter geen flauw benul of er wellicht al een pijp inzit, er is nu een allesbrander op het rookkanaal aangesloten.
Echter net een manier gevonden om vlak naast de schoorsteen te komen.
Er zit blijkbaar op zolder een klein velux tuimelraampje waardoor ik er zo op kandacht dat het van de buurman was...
Met een plastic ronde bak huzarensalade moet het ook wel lukken denk ik.
Nou, easy fix dus.quote:
Is die deur echt te groot of hangt ie gewoon niet goed? Als je de deur open zet kan je de stelschroeven van de scharnieren zien zitten. De scharnieren er iets verder in draaien kan ook helpen. Mogelijk kan je iets afstellen. Anders de woningbouw eens bellen, mogelijk rekenen ze dit niet tot klein onderhouden doen hun het voor je.quote:Op donderdag 7 maart 2019 16:38 schreef Luchtbel het volgende:
Wil iemand mij advies geven? In mijn appartement is alles scheef en krom door kou en vocht. Deur van de huiskamer naar de gang gaat alleen maar open en dicht met veel geweld en kabaal en ik doe dit daarom niet. Ik wil graag een haakje op de deur maken zodat mijn kat niet op de gang kan komen als ik weg ben (op dit moment zit de kat in de slaapkamer als ik niet thuis ben)
Maar ik weet niet goed wat voor soort haakje ik moet kiezen hiervoor? Ik neem aan iets aan de gangkant, foto met stukje blauwe muur maar misschien denk ik dom. Sorry als dit een domme vraag is. Ik kan meestal dingen wel gewoon zelf maken ofzo maar bedenken hoe je zoiets oplost lukt me niet en dan ben ik bang iets verkeerds te kopen of verkeerd te boren ofzo.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De deur is niet te groot en hangt recht. Het probleem zit in de drempel en. plinten die daar tegenaan zijn gemaakt. De vorige bewoner heeft hier zelf een constructie gemaakt die niet helemaal past en krom getrokken is. Ik heb het geprobeerd te schuren tot het was verholpen maar ik kreeg het niet goed. Loshalen gaat niet, dan trek ik op dat stuk de hele vloer stuk. Dat wil ik niet, ik spaar voor een nieuwe vloer maar dat duurt nog wel even. Dus mijn probleemoplossen gaat denk ik niet veel verder dan een haakje maken zodat mijn kat niet op de gang kan komen/ ontsnappen.quote:Op donderdag 7 maart 2019 16:55 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Is die deur echt te groot of hangt ie gewoon niet goed? Als je de deur open zet kan je de stelschroeven van de scharnieren zien zitten. De scharnieren er iets verder in draaien kan ook helpen. Mogelijk kan je iets afstellen. Anders de woningbouw eens bellen, mogelijk rekenen ze dit niet tot klein onderhouden doen hun het voor je.
Een opdekdeur zit ook aan de bovenkant meestal heel ruim onder de sponning. Als je de deur er uit tilt en een paar ringen (1 of hooguit 2) op de scharnierpennen legt dan is je probleem opgelost. Je had dus beter een foto van die plint kunnen posten, dan krijg je direct zinniger antwoorden.quote:Op donderdag 7 maart 2019 18:30 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
De deur is niet te groot en hangt recht. Het probleem zit in de drempel en. plinten die daar tegenaan zijn gemaakt. De vorige bewoner heeft hier zelf een constructie gemaakt die niet helemaal past en krom getrokken is. Ik heb het geprobeerd te schuren tot het was verholpen maar ik kreeg het niet goed. Loshalen gaat niet, dan trek ik op dat stuk de hele vloer stuk. Dat wil ik niet, ik spaar voor een nieuwe vloer maar dat duurt nog wel even. Dus mijn probleemoplossen gaat denk ik niet veel verder dan een haakje maken zodat mijn kat niet op de gang kan komen/ ontsnappen.
Sorry. Voor mij was dit echt de meest logische oplossing. De krom/ vochtsituatie en de situatie dat de vorige bewoner iets heeft gemaakt dat niet werkend is, is beide aan de orde.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 09:24 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Een opdekdeur zit ook aan de bovenkant meestal heel ruim onder de sponning. Als je de deur er uit tilt en een paar ringen (1 of hooguit 2) op de scharnierpennen legt dan is je probleem opgelost. Je had dus beter een foto van die plint kunnen posten, dan krijg je direct zinniger antwoorden.
Maar als je liever een haakje in je deur wilt schroeven kan dat ook hoor, het is alleen wat lastig omdat in een stalen kozijn te doen. Dan moet je haak dus lang genoeg zijn om de gipsmuur ernaast te bereiken. Ook moet je een manier verzinnen om de deur vanaf de andere kant open en dicht te kunnen doen. Iets zwaars voor de deur leggen is makkelijker natuurlijk. Gewoon oplossen met een paar ringen is op den duur minder irritant.
Is het nu iets wat de vorige bewoner heeft gedaan of is het huis zo vochtig dat de vloer krom trekt? Ik ben het eens met @:Gieliovd, los het op en veroorzaak niet je volgende probleem door een slechte oplossing te verzinnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |