abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185596343
Ik ben op zoek naar een bout met een gladde kop, dit voor afwerking van de garagedeur.

Nu zitten er standaard zeskantbouten in.

Nu ben ik op zoek naar moeren met een gladde kop, nu bestaan er dus slotbouten maar daaronder zit een vierkant gedeelte om 'm vast te klemmen.

Maar goed, zo'n vierkant stukje kan ik niet boren in een stuk metaal....

Iemand een idee wat een andere optie is?
pi_185596581
Iets met een inbusje erin? Bolle kop erop..

pi_185600934
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2019 20:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]

Ziet er best heel beschaafd uit toch? ^O^

Mooi stukkie hout wat er op de bank staat :P

En gewoon een schuurpapiertje en even dik in de olie of wax gooien.. das zat toch?
Goed geraden, een keertje schuren en in de olie.. :)

Op de bank staat een stukkie douglas.
Dat is een verf penselen houder.
Gister nog even gefreesd aan de bovenkant, geschuurd en in de Danish Oil gezet.

Links staat beuk en eik.. Als dat afgewerkt is, ook erg mooi
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_185601272
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 21:53 schreef Isane het volgende:
Ik ben op zoek naar een bout met een gladde kop, dit voor afwerking van de garagedeur.

Nu zitten er standaard zeskantbouten in.

[ afbeelding ]

Nu ben ik op zoek naar moeren met een gladde kop, nu bestaan er dus slotbouten maar daaronder zit een vierkant gedeelte om 'm vast te klemmen.

Maar goed, zo'n vierkant stukje kan ik niet boren in een stuk metaal....

Iemand een idee wat een andere optie is?
De bouten omdraaien zodat de moeren aan de andere kant van de deur zitten. Je kunt ook de bouten afzagen en er dan een blindmoer op draaien.
pi_185605693
Slotbout diagonaal meten op het vierkant. Tegen de kop want daar is hij het dikste. En dan een halve mm onder die maat boren. Dan trek je hem vast en gaat hij erin waarschijnlijk.

Meestal zit er vierkant in de hengen. Heb je de moer al los gehad om te kijken.
  vrijdag 15 maart 2019 @ 18:09:30 #281
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185632346
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 07:47 schreef nanuk het volgende:
[..]

De bouten omdraaien zodat de moeren aan de andere kant van de deur zitten. Je kunt ook de bouten afzagen en er dan een blindmoer op draaien.
of een dopmoer, of een wat meer high tech oplossing; kop van een slotbout afzagen, gat erin, schroefdraad in het gat, op de slotbout draaien, afslijpen en mooi rond afwerken. Moet je zin in hebben, maar je hebt dan wel dé enige ekte homemade slotboutschroefklinknagel-look.

Overigens is dat vierkante stukje onder de kop er niet voor niets; dat trekt in het hout (ook wel in het metaal van een garagedeur denk ik), en voorkomt dat de kop van de bout gaat meedraaien tijdens het vastzetten.

Ik weet niet wat TS wil gaan bevestigen en van wat voor materiaal die garagedeur is, maar als dat niet al te zacht is, denk ik dat je gewoon de boel (wel met een beetje beleid) moet aandraaien, dan komt het wel goed. Ik neem aan dat TS op zich wel inzicht genoeg heeft om te stoppen als het echt niet wil.

Je zou ook eerst met en stukje hout of wat oversized ringen dat vierkante stukje in het metaal kunnen trekken voor je gaat bevestigen wat je wilt bevestigen. Dan hoef je daar geen extra druk op te zetten.

Rome, meerdere wegen enzo.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sounddragon op 15-03-2019 18:15:11 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 15 maart 2019 @ 19:09:46 #282
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_185633487
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 18:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]

of een dopmoer, of een wat meer high tech oplossing; kop van een slotbout afzagen, gat erin, schroefdraad in het gat, op de slotbout draaien, afslijpen en mooi rond afwerken. Moet je zin in hebben, maar je hebt dan wel dé enige ekte homemade slotboutschroefklinknagel-look.

Overigens is dat vierkante stukje onder de kop er niet voor niets; dat trekt in het hout (ook wel in het metaal van een garagedeur denk ik), en voorkomt dat de kop van de bout gaat meedraaien tijdens het vastzetten.

Ik weet niet wat TS wil gaan bevestigen en van wat voor materiaal die garagedeur is, maar als dat niet al te zacht is, denk ik dat je gewoon de boel (wel met een beetje beleid) moet aandraaien, dan komt het wel goed. Ik neem aan dat TS op zich wel inzicht genoeg heeft om te stoppen als het echt niet wil.

Je zou ook eerst met en stukje hout of wat oversized ringen dat vierkante stukje in het metaal kunnen trekken voor je gaat bevestigen wat je wilt bevestigen. Dan hoef je daar geen extra druk op te zetten.

Rome, meerdere wegen enzo.
Laagbolkop bout met binnenzeskant :P
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  vrijdag 15 maart 2019 @ 19:25:56 #283
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185633785
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 19:09 schreef lipje het volgende:
[..]

Laagbolkop bout met binnenzeskant :P
Kan ook nog idd, je kunt het zo'n beetje zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 17 maart 2019 @ 20:25:09 #284
51385 baskick
Juist ja!
pi_185678201
quote:
14s.gif Op maandag 11 maart 2019 23:47 schreef _mido het volgende:

[..]

Jazeker, soms zit er dagen op voor ik schuur. Nou is mijn laatste Alabastine-ervaring al van een jaar of 6 geleden wellicht is het inmiddels verbeterd.
[..]

Heb je een merk voor mij blomke?
Mijn laatste ervaring was deze epoxyplamuur van Wilsor:
[ afbeelding ]
Die was dan weer zo keihard geworden dat ik een epoxy-eilandje kreeg met een ringgrachtje eromheen....

Heb even de factuur van de schilder erbij gepakt van een tijdje geleden en die gebruikte Zusex. Die schuurde wél lekker weg volgens mij maar kost dan ook dik ¤40,-

Heb vanavond twee alabastine-varianten besteld en deze van Jansen. Als dat niks wordt ga ik toch maar voor de prijzige variant.
Zelf gebruik ik regelmatig een 2K poly-plamuur van Den Braven. Zie https://www.denbraven.com(...)zwaluw-poly-plamuur/.

Dat spul in oranje verpakkingen heb ik geen goede ervaring mee. Te zacht, dus loskomen of hol schuren. Kan je weer opnieuw beginnen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 18 maart 2019 @ 12:27:21 #285
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_185686937
Ik heb heel weinig ervaring met vloerverwarming.... help.

Hij doet vrij weinig, de vloer is vrij koud. Huis is verder prima warm, niet overal even goed maar dat zoek ik nog wel uit. De pomp draait 24/7 en er zit zo'n vreemd oranje kastje op (niet eigen foto):

Weet iemand of dat ding puur de beveiliging is?

Wat is het advies: pompschakelaar ertussen en om de vloer warmer te krijgen, radiatoren knijpen zodat de vloer meer "werk gaat doen"?
Laat die handjes wapperen!
  Moderator maandag 18 maart 2019 @ 14:26:28 #286
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185690053
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 12:27 schreef Gieliovd het volgende:

Hij doet vrij weinig, de vloer is vrij koud. Huis is verder prima warm, niet overal even goed maar dat zoek ik nog wel uit. De pomp draait 24/7 en er zit zo'n vreemd oranje kastje op (niet eigen foto):
Dat kastje is de instelling van de aanvoertemperatuur; vanaf een bepaalde aanvoertemperatuur gaat de pomp pas lopen. Bij mij is dat geloof ik 30 graden.

quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 12:27 schreef Gieliovd het volgende:

Wat is het advies: pompschakelaar ertussen en om de vloer warmer te krijgen, radiatoren knijpen zodat de vloer meer "werk gaat doen"?
Die pompschakelaar heb je toch al ? Ik moet de radiatoren in de woonkamer altijd wel iets knijpen wil ik de vloer echt lekker warm stoken. Je kunt het bij jou ook eens proberen.
  maandag 18 maart 2019 @ 14:53:01 #287
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_185690782
Dit kastje is dus als het goed is een "noodschakelaar als de temperatuur te hoog oploopt" ik dacht eerst ook dat dit de pompschakelaar was!
Laat die handjes wapperen!
pi_185700401
Vandaag in de tuin een trapleuning van steigerbuis gemaakt. Om ervoor te zorgen dat de kleine man niet zomaar de trap (naar ons balkon op de 1e etage) gaat lopen heb ik beneden een traphekje gemaakt (tevens van steigerbuis).
Tot zo ver alles goed, maar ik kom er nog niet helemaal uit hoe ik een mooie sluiting kan maken tussen de 2 verticale pijpen:

Fullsize: https://i.imgur.com/C3sMRrj.jpg

Let er niet op het schuin hangen van het hekje, ik moet de staander aan die kant nog fatsoenlijk op de grond bevestigen. Kennelijk is tuinaarde niet zo'n beste ondergrond hiervoor :+

Ik kan eventueel 1 van deze dingen op de vaste staander zetten:

Maar dan de vraag hoe zet ik het hekje dan netjes op slot.

Hiermee zou het ook nog kunnen:

Maar die is voor een diameter van 48, en ik heb natuurlijk weer voor 42.4 gekozen :P Met een beetje geweld is misschien nog wel aan te passen.

Wellicht heeft iemand van jullie een slimme oplossing?
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Moderator maandag 18 maart 2019 @ 21:05:30 #289
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185701113
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 14:53 schreef Gieliovd het volgende:
Dit kastje is dus als het goed is een "noodschakelaar als de temperatuur te hoog oploopt" ik dacht eerst ook dat dit de pompschakelaar was!
Oké, wat vreemd.
Dat is dan vast niet standaard, in ieder geval heb ik hier niet zoiets zitten...

Weer wat geleerd !
pi_185703919
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 20:25 schreef baskick het volgende:

[..]

Zelf gebruik ik regelmatig een 2K poly-plamuur van Den Braven. Zie https://www.denbraven.com(...)zwaluw-poly-plamuur/.

Dat spul in oranje verpakkingen heb ik geen goede ervaring mee. Te zacht, dus loskomen of hol schuren. Kan je weer opnieuw beginnen.
Die 2k van Zwaluw had ik inderdaad bij toostation gezien maar niet besteld omdat die wellicht teveel op de Wilsor lijkt die ik al getest heb. Afgelopen zaterdag die van Jansen geprobeerd. Droogt erg snel en je moet dus met kleine hoeveelheden werken. Bij wijze van experiment iets te vroeg begonnen met opschuren en dat werkte eigenlijk best wel fijn. Je voelt dat het nog niet keihard is en daardoor schuur je makkelijk de grootste uitstekende delen weg. Later deze week schuur ik dan het laatste restje.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 09:06:39 #291
51385 baskick
Juist ja!
pi_185708345
quote:
14s.gif Op maandag 18 maart 2019 22:55 schreef _mido het volgende:

[..]

Die 2k van Zwaluw had ik inderdaad bij toostation gezien maar niet besteld omdat die wellicht teveel op de Wilsor lijkt die ik al getest heb. Afgelopen zaterdag die van Jansen geprobeerd. Droogt erg snel en je moet dus met kleine hoeveelheden werken. Bij wijze van experiment iets te vroeg begonnen met opschuren en dat werkte eigenlijk best wel fijn. Je voelt dat het nog niet keihard is en daardoor schuur je makkelijk de grootste uitstekende delen weg. Later deze week schuur ik dan het laatste restje.
Ik kan het niet vergelijken, maar die Den Braven/Zwaluw heeft een verwerkingstijd van zo'n 5 minuten. Zodra het te droog wordt, verwerkt het ook echt niet meer.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_185708452
Hmm ja ik zou qua plamuur toch minstens 15 minuten verwerkingstijd hebben..
pi_185712274
Hoe heet dit soort laagje dat staal wat meer verweerd/lichter lijkt te maken, zonder dat het verf is (oftewel, transparant):

Het bladdert af op m'n tafelpoot, dus dat zal ik opnieuw erop moeten spuiten. Dan heb ik wel eerst een benaming hiervan nodig. Ik ben benieuwd hoe dit heet en waar ik het vandaan kan halen. eIk heb bij Praxis gekeken, maar daar vond ik lakken en decoratieverf, wat niet de bedoeling is. De structuur van staal zou 'door' het laagje heen zichtbaar moeten blijven.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 14:24:57 #294
51385 baskick
Juist ja!
pi_185713911
@FordSierra een transparante coating (voor staal) of metaalvernis?
pi_185811886
Ik wil een paar planken aan de muur hangen om wat decoratieve dingen op te zetten. Opbouw van de muur is stucwerk - gipsplaat - 9 mm osb - isolatie materiaal.

Is 9mm OSB voldoende om gewoon te schroeven in de muur of is een plug aan te raden ? En dan een hollewand of iets anders?
  zaterdag 23 maart 2019 @ 23:10:56 #296
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_185813435
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 12:49 schreef FordSierra het volgende:
Hoe heet dit soort laagje dat staal wat meer verweerd/lichter lijkt te maken, zonder dat het verf is (oftewel, transparant):

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het bladdert af op m'n tafelpoot, dus dat zal ik opnieuw erop moeten spuiten. Dan heb ik wel eerst een benaming hiervan nodig. Ik ben benieuwd hoe dit heet en waar ik het vandaan kan halen. eIk heb bij Praxis gekeken, maar daar vond ik lakken en decoratieverf, wat niet de bedoeling is. De structuur van staal zou 'door' het laagje heen zichtbaar moeten blijven.
Blanke lak
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_185817517
Ik heb wat lak op waterbasis gemorst op wat ruiten met relief.

Dat had ik niet gezien en nu krijg ik het door dat relief niet afgekrabt. Kan ik dat met een beetje thinner ofzo verwijderen?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185817775
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 07:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb wat lak op waterbasis gemorst op wat ruiten met relief.

Dat had ik niet gezien en nu krijg ik het door dat relief niet afgekrabt. Kan ik dat met een beetje thinner ofzo verwijderen?
Ja hoor. Niet teveel gebruiken en goed afwassen met water. Heb zelf zo m’n verf (op waterbasis) wat ik per ongeluk achter t afplakplastic spoot ook verwijderd.
pi_185818472
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 08:39 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ja hoor. Niet teveel gebruiken en goed afwassen met water. Heb zelf zo m’n verf (op waterbasis) wat ik per ongeluk achter t afplakplastic spoot ook verwijderd.
Top dankjewel :)
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 24 maart 2019 @ 10:12:40 #300
284886 warhamstr
Niet waar!
pi_185818705
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 12:49 schreef FordSierra het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Blanke lak. Ik denk dat hamerite wel een geschikte lak heeft.

Anders blank laten poedercoaten, dat gaat er 'nooit' meer af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')