Whehe ja dat had ik ook met 1 emmer verf die ik als eerste probeerde te verfspuiten :’) filter sloeg gelijk dicht.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 08:59 schreef bleiblei het volgende:
mwah, dat gaat wel goed. Ja het zal wat gaan roesten. Maar niet meer dan dat. evt. kan je een vochtvreter oid. neerzetten. Verf, lijm, kit kan je er niet opbergen. Dat kan je anders na 1 keer vorst allemaal weggooien.
Ik verwacht dat een vochtvreter al een eind helpt. En je kan al je gereedschap insmeren met olie of wd40. Maar ja, of je dát wil?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 09:09 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Kun je dat roesten tegengaan of moet je dan echt alles isoleren (dus echt met een extra wandje of zo)? Of is er een tussenoplossing mogelijk?
Wij hebben ze dacht ik hier weg:'quote:Op dinsdag 26 februari 2019 15:23 schreef Burdie het volgende:
Heeft iemand hier een tip waar je voor een fatsoenlijke prijs mooie (hoge) muurplinten kunt kopen/bestellen?
Aanrader dit adres jaquote:Op dinsdag 26 februari 2019 16:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wij hebben ze dacht ik hier weg:'
https://www.plintenfabriek.nl/
Ideaal, want ze komen in elke gewenste maat gelakt en al, je hoeft ze eigenlijk alleen nog maar tegen de muur te plakken
Plinten leverbaar tot 5 meter; komen ze die met speciaal vervoer brengen ?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 16:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wij hebben ze dacht ik hier weg:'
https://www.plintenfabriek.nl/
Ideaal, want ze komen in elke gewenste maat gelakt en al, je hoeft ze eigenlijk alleen nog maar tegen de muur te plakken
Verlengde bestelbus. Zit een houten bak in waardoor ze schuin omhoog liggen. Passen ze precies in. En ze zijn 4.88 ipv 5 meterquote:Op dinsdag 26 februari 2019 17:29 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Plinten leverbaar tot 5 meter; komen ze die met speciaal vervoer brengen ?
lager kan ookquote:Op dinsdag 26 februari 2019 09:26 schreef _mido het volgende:
Het gaat niet om een paar centimeter. Ik weet ten eerste niet tot op de centimeter waar de leidingen exact zitten en met een stel jonge kinderen wil ik dat ding ook weer niet te hoog hangen.
[..]
Ik heb ze laatst alleen MDF platen laten bezorgenquote:Op dinsdag 26 februari 2019 18:36 schreef Burdie het volgende:
Haha tof zulke goede recensies! En nog goed betaalbaar ook zo te zien.
Hoe groot zijn de kieren?quote:Op woensdag 27 februari 2019 10:13 schreef Swennus het volgende:
Vraagje:
Op mijn (niet bewoonbare) zolder, kwam ik laatst achter dat er kieren zitten in de nok. De kieren zijn ontstaan doordat de asbestplaten niet meer helemaal aansluiten op elkaar. Overdag is het perfect te zien door het daglicht dat er doorheen komt.
Hoe kan ik deze kieren het beste dicht krijgen? Is het voldoende als ik met kit de kieren dicht?
Qua grootte zal het erom spannen, maar dan gewoon PUR? Of is er nog iets anders voor?quote:Op woensdag 27 februari 2019 10:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Hoe groot zijn de kieren?
Ik zou ze met schuim dichtzetten als ze groter zijn dan 5 mm. Schuim wat niet of nauwelijks uitzet dan.
bouwschuim van de gamma of action kan ook. Maar als het heel erg uit gaat zetten kan het de platen nog meer open drukken of als je het heel gek maakt, je dakpannen.quote:Op woensdag 27 februari 2019 13:39 schreef Swennus het volgende:
[..]
Qua grootte zal het erom spannen, maar dan gewoon PUR? Of is er nog iets anders voor?
hoeft ook niet waterdicht te zijn. Licht tussen je dakpannen zegt niet gelijk dat je lekkage hebt. Als je wel lekkage hebt, moet je je dakpannen goedleggen, niet purren.quote:Op woensdag 27 februari 2019 13:57 schreef FranticDJ het volgende:
Pur is niet waterdicht he
Edit: ok volgens Google sommige wel. Naja, ik zou er niet op vertrouwen.
Ah gaat om dakbeschot. Dacht ander soort asbest plaatjesquote:Op woensdag 27 februari 2019 14:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
hoeft ook niet waterdicht te zijn. Licht tussen je dakpannen zegt niet gelijk dat je lekkage hebt. Als je wel lekkage hebt, moet je je dakpannen goedleggen, niet purren.
heel precies en goed uitmeten en gewoon paar cm lager / hoger hangen als dat niet tot enorme lelijke taferelen leidt. Badkamerkasje lijkt me ook niet loodzwaar dus je hoeft er geen enorme schroeven in te jassen toch ?quote:Op maandag 25 februari 2019 23:39 schreef _mido het volgende:
De winkel waar ik mijn badkamermeubel gekocht heb heeft mij ietwat verkeerd voorgelicht waar ik rekening moest houden met de gaten voor de ophangbeugels. Met als resultaat dat ik bij het uitpakken van het meubel en het terugrekenen van de plek van mijn warmwaterleiding een probleem voorzie. Type beugel is exact dit:
[ afbeelding ]
De situatie als ik stomweg een gat zou boren is zoals links. rechts twee opties.
[ afbeelding ]
In het midden een idee om aan de onderkant van de beugel een extra plaatje te laten maken (lassen?) maar dan ben ik een beetje huiverig voor de stevigheid van het geheel. Op rechts een idee om achter het plaatje een extra plaatje te laten maken, iets smaller dan de originele beugel zelf zodat het hangdeel dat er achter haakt er nog naast kan.
[ afbeelding ]
Wat denken jullie? Ik heb een beetje het idee dat ik een makkelijkere oplossing over het hoofd zie.
In het kastje zit zo'n ding van Häfele o.id.
[ afbeelding ]
Is het het scherm uit die link? Ik denk dat het niet ligt aan de magneten maar dat het scherm te weinig magnetisch is, er zit bijvoorbeeld zink in de legering en er zit een polyester poedercoating overheen.quote:Op donderdag 28 februari 2019 11:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik heb een stalen frame gekocht om fotolijsten aan te hangen mbv magneten.
Het probleem is nu dat het niet werkt het frame van 1,1kg blijft naar beneden glijden ondanks dat er genoeg magneten opzitten om 26kg te dragen.
heb de frictie weerstand verhoogd door rubber aan de magneten te bevestigen. Dit leek te werken echter niet voldoende en na een tijdje schuift alles weer naar beneden.
Heeft iemand hier nog ideeën?
Het betreft zo'n scherm:
https://webshop.houseofgr(...)oeischerm-large.html
Jep dat scherm. Het is wel magnetisch maar kan idd goed magnetisch minder sterk zijn. De magneten zelf klikken er wel goed op vast en zijn lastig er af te trekken. Maar erafschuiven gaat makkelijk.quote:Op donderdag 28 februari 2019 13:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Is het het scherm uit die link? Ik denk dat het niet ligt aan de magneten maar dat het scherm te weinig magnetisch is, er zit bijvoorbeeld zink in de legering en er zit een polyester poedercoating overheen.
Gat er in boren en zoiets er overheen plakken:quote:Op zaterdag 2 maart 2019 09:24 schreef Modderweg het volgende:
Ik ben bezig met de afvoer van mijn huis te verbeteren. De grote buis loopt van het huis naar de septic tank. Nu wil ik daar nog een pijp op aan sluit. Normaal gesproken niet heel moeilijke, maar de buis zit aan 2 kanten vast. Ik ben bang dat als ik er een stuk tussen uit zaag dat ik niet genoeg speel ruimte heb om er een nieuwe koppelstuk tussen te plaatsen.
Hebben jullie tips om dit te doen?
[ afbeelding ]
Da's een goed idee. Hopelijk hebben ze dat hier bij de bouwmarkt. Ik woon niet in Nederland. Dat zou ook genoeg moeten zijn om over de beschadigd te bedekken.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 09:46 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Gat er in boren en zoiets er overheen plakken:
https://pvcvoordeel.nl/pv(...)UEAQYBSABEgKUgfD_BwE
Anders ff via internet bestellen. genoeg shops die naar België versturenquote:Op zaterdag 2 maart 2019 09:50 schreef Modderweg het volgende:
[..]
Da's een goed idee. Hopelijk hebben ze dat hier bij de bouwmarkt. Ik woon niet in Nederland. Dat zou ook genoeg moeten zijn om over de beschadigd te bedekken.
Denk dat dat een duur grapje wordt woon in Laos.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 10:00 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Anders ff via internet bestellen. genoeg shops die naar België versturenof elders
Ahquote:Op zaterdag 2 maart 2019 10:10 schreef Modderweg het volgende:
[..]
Denk dat dat een duur grapje wordt woon in Laos.
Lijkt mij prima toch ?quote:Op zaterdag 2 maart 2019 15:36 schreef wootahH het volgende:
heb een muur verwijderd die stond tegen een hardhouten kozijn. nu heb ik schroefgaten die ik wil vullen schuren schilderen. is dit voldoende voor binnen of is er beter spul? https://www.praxis.nl/bou(...)out-wit-75gr/2343895
Ik zou ook zeker geen mooie eiken vloer er geheel uit trekken voor 1 vlekje. Zeker met kinderen in huis ga je gegarandeerd nog heel veel vlekjes krijgenquote:Op zaterdag 2 maart 2019 22:19 schreef CoolGuy het volgende:
Wat weten mensen hier van vloeren? Wij hebben 2 hondjes, 1 daarvan was ziek en heeft haar behoefte binnen gedaan, waardoor er nu een vlek in de vloer zit. Dus wilde ik een nieuwe vloer, heb paar vloerenboeren laten komen, en nu schijnt dus dat wij de mercedes onder de eikenhouten vloeren hebben liggen. Ik wist niet eens dat dat een ding was (en wij hebben die vloer niet laten leggen, ligt er al ja-ren in.)
Vervangen gaat m dus niet worden, want, zo zeiden de heren vloerboeren, tenzij je hetzelfde wil uitgeven wat deze vloer ooit gekost heeft ga je erop achteruit. Betere optie is schuren, alle vlekken en beschadigingen (want oude vloer) gaan daarmee weg, kunnen we de vloer een andere kleur geven en kunnen we 'roken' of... Iets met boen ofzo.
Weet iemand of er iets 'beter' is of juist niet? Ik kan het hun wel vragen maar das de slager die zn eigen vlees keurt natuurlijk, dus vandaar dat ik hier kijk of iemand iets weet te roepen.
Maar wat is dan concreet 'minder vlekgevoelige afwerking'. Kijk. De vloer zoals hij nu is was ook voor de vlek niet meer mooi, als in, kleine krasjes, beschadigingen, etc.quote:Op maandag 4 maart 2019 07:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik zou ook zeker geen mooie eiken vloer er geheel uit trekken voor 1 vlekje. Zeker met kinderen in huis ga je gegarandeerd nog heel veel vlekjes krijgen
Het advies van de vloerenboer is dus juist. Ik zou ook voor een wat minder vlekgevoelige afwerking kiezen na het schuren
Klemt de deur zich niet ergens ?quote:Op maandag 4 maart 2019 04:23 schreef Vanyel het volgende:
De binnenklink van mijn schuurdeur werkt niet meer. Ik kan hem wel omlaag doen, maar de schoot gaat niet de deur in. De buitenklink werkt wel gewoon. Best onhandig als je in de schuur bent...
Hoe komt zoiets en wat kan ik er aan doen?
Tegen vlekken: lak.quote:Op maandag 4 maart 2019 09:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar wat is dan concreet 'minder vlekgevoelige afwerking'. Kijk. De vloer zoals hij nu is was ook voor de vlek niet meer mooi, als in, kleine krasjes, beschadigingen, etc.
Dat is straks met schuren (even) allrmaal weg. Maar... Dan? Wat is qua afwerking het beste? Roken? Iets anders?
Op het moment niet. Scharnieren worden regelmatig wat aangedraaid of andersom, maar op t moment loopt ie soepel. En dat de buitenklink het wel doet, maakt dat niet dat klemmen niet uit zou maken?quote:
Helaas. Flink aangedraaid maar geen effect. Die klink gaat een stuk verder naar beneden dan de andere ook.quote:Op maandag 4 maart 2019 10:58 schreef FranticDJ het volgende:
Wellicht dat die wat aangezet moet worden
Trek je de klink er ook zo af? Zo ja kan je eens foto’s posten van de pen en de binnenkant van de klink?quote:Op maandag 4 maart 2019 11:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Helaas. Flink aangedraaid maar geen effect. Die klink gaat een stuk verder naar beneden dan de andere ook.
Nee, maar ik heb m losgedraaid en zo ziet ie eruit. Het lijkt alsof het misgaat omdat de klinken gewoon te ver uit elkaar zitten.quote:Op maandag 4 maart 2019 11:33 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Trek je de klink er ook zo af? Zo ja kan je eens foto’s posten van de pen en de binnenkant van de klink?
Nou, help dan.quote:Op maandag 4 maart 2019 12:02 schreef Sounddragon het volgende:
Dat lijkt me niet echt een heel ingewikkeld vraagstuk zo te zien.
roken heeft alleen gevolgen voor de kleur. Daar wordt je vloer donkerder van. Dmv. ammoniak wordt dan de tannine in het eikenhout naar boven "getrokken".quote:Op maandag 4 maart 2019 09:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar wat is dan concreet 'minder vlekgevoelige afwerking'. Kijk. De vloer zoals hij nu is was ook voor de vlek niet meer mooi, als in, kleine krasjes, beschadigingen, etc.
Dat is straks met schuren (even) allrmaal weg. Maar... Dan? Wat is qua afwerking het beste? Roken? Iets anders?
quote:Op maandag 4 maart 2019 12:02 schreef Sounddragon het volgende:
Dat lijkt me niet echt een heel ingewikkeld vraagstuk zo te zien.
Als ze te ver uit elkaar zitten kan je er een langere stift in proppen. Of kijken of je m wat kan opschuiven uit de andere klink.quote:Op maandag 4 maart 2019 11:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb m losgedraaid en zo ziet ie eruit. Het lijkt alsof het misgaat omdat de klinken gewoon te ver uit elkaar zitten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat idd.. Even de ruimte verdelen, maar eigenlijk moet er gewoon een maatje langere stift in. Ik dacht 40mm langer als de deurdikte ex slotplaten.quote:Op maandag 4 maart 2019 12:39 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Als ze te ver uit elkaar zitten kan je er een langere stift in proppen. Of kijken of je m wat kan opschuiven uit de andere klink.
Geen flauw idee eigenlijk. Ik moet precies 't zelfde nog ff doen op m'n garage. Sta regelmatig met 1 van de klinken in m'n handenquote:Op maandag 4 maart 2019 13:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat idd.. Even de ruimte verdelen, maar eigenlijk moet er gewoon een maatje langere stift in. Ik dacht 40mm langer als de deurdikte ex slotplaten.
, Sja, als je een keer die borgboutjes aan baklappen hebt gedraaid, ga je vanzelf een keer een langere klinkstift halenquote:Op maandag 4 maart 2019 13:09 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Geen flauw idee eigenlijk. Ik moet precies 't zelfde nog ff doen op m'n garage. Sta regelmatig met 1 van de klinken in m'n handen
quote:
quote:
Wat heb ik gedaan dan?quote:Op maandag 4 maart 2019 12:33 schreef bleiblei het volgende:
[..].
geen slijtage... ben benieuwd hoe je dit dan voor elkaar krijgt.
Even update van mijn badkamermeubel. De reden waarom de ophangbeugels lager zaten dan gedacht is een strookje hout dat de boel een beetje in verband houdt.quote:Op maandag 25 februari 2019 23:39 schreef _mido het volgende:
De winkel waar ik mijn badkamermeubel gekocht heb heeft mij ietwat verkeerd voorgelicht waar ik rekening moest houden met de gaten voor de ophangbeugels. Met als resultaat dat ik bij het uitpakken van het meubel en het terugrekenen van de plek van mijn warmwaterleiding een probleem voorzie.
Tijdelijk afsluiten en nieuwe kap bestellen bij installatie nieuwe rookgasafvoer.quote:Op maandag 4 maart 2019 21:46 schreef Miniem het volgende:
Mijn schoorsteenkap is er door de storm afgewaaid.
Eigen risico stormschade bij de verzekeraar is ¤150,-
Ik gebruik mijn schoorsteen niet maar ik wil later (voor volgende winter) een pelletkachel installeren, waarschijnlijk moet er dan ook een andere diameter rookkanaal in.
Wat zouden jullie doen? De kap er af laten? Tijdelijk afsluiten? of toch een nieuwe kap installeren?
Voor wat?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 11:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik heb een tape nodig die stroef is en de niet plakkende kant.
Welke is aan te bevelen?
Heb nu een test opstelling gemaakt met stukken muismatrubber en magneten maar zoek iets dunners.
Tijdelijk afsluiten; mayonaise emmertje ofzo met een goed tierap will do the job..quote:Op maandag 4 maart 2019 21:46 schreef Miniem het volgende:
Mijn schoorsteenkap is er door de storm afgewaaid.
Eigen risico stormschade bij de verzekeraar is ¤150,-
Ik gebruik mijn schoorsteen niet maar ik wil later (voor volgende winter) een pelletkachel installeren, waarschijnlijk moet er dan ook een andere diameter rookkanaal in.
Wat zouden jullie doen? De kap er af laten? Tijdelijk afsluiten? of toch een nieuwe kap installeren?
Om met magneten een fotolijst op te hangen. De magneten zijn nu te glad en schuiven van het frame af.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 12:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Voor wat?
Dubbelzijdig tape geen optie? Je hebt die buitenvariant, die is transparant en een beetje rubberachtig.
Antislipmatje voor de badkamer van de Ikea of weet ik veel waarvandaan, magneetjes er op lijmen en daarna uitsnijden?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 12:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Om met magneten een fotolijst op te hangen. De magneten zijn nu te glad en schuiven van het frame af.
Dubbelzijdig is niet de bedoeling want dan kan ik ze niet makkelijk meer er af halen plus ik beschadig het frame.
Dat heb ik nu gedaan maar dan wordt het geheel dik en de werking van de magneten wordt aanzienlijk minder dus ik zocht een dunner tape welke stroef is.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 12:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Antislipmatje voor de badkamer van de Ikea of weet ik veel waarvandaan, magneetjes er op lijmen en daarna uitsnijden?
Zo'n badmatje is haske dun jongeh.. veel dunnere antislip als dat ga je niet vinden denk ik.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 12:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat heb ik nu gedaan maar dan wordt het geheel dik en de werking van de magneten wordt aanzienlijk minder dus ik zocht een dunner tape welke stroef is.
Kan ook maar die zijn weer te dik. Zo'n badmat is al gauw 0,5 cm dik.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 12:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zo'n badmatje is haske dun jongeh.. veel dunnere antislip als dat ga je niet vinden denk ik.
Ik heb van die neo-magneten waarmee je een plank op een stalen deur kunt plakken, dan zal zo'n matje toch niet zoveel uitmaken?![]()
You need stronger magnets bro
Nee joh gekkie..quote:Op dinsdag 5 maart 2019 12:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Kan ook maar die zijn weer te dik. Zo'n badmat is al gauw 0,5 cm dik.
Ik wil het wel tijdelijk af sluiten maar ik heb zelf geen ladder en ben niet zon waaghalsquote:Op dinsdag 5 maart 2019 12:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tijdelijk afsluiten; mayonaise emmertje ofzo met een goed tierap will do the job..
Niet open laten, dan regent het in en wordt het een zooitje.
Sja, je zal er wel bij moeten komen.. Als je het láát doen betaal je om te beginnen idd al voorrijkosten, dan wordt die kap wel een beetje duur voor iets wat je niet lang gaat gebruiken.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 12:53 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik wil het wel tijdelijk af sluiten maar ik heb zelf geen ladder daarvoor en ben niet zon waaghals
Kunnen schoorsteenveegbedrijven het ook met iets tijdelijks afsluiten? Of betaal je dan de al je om te beginnen al voorrijkostenhoofdprijs? Kun je net zo goed meteen een nieuwe kap erop zetten misschien? Of zou dat een andere diameter zijn? Want wellicht moet er ook een flexibele RvS pijp door de schoorsteen voor een pelletkachel.
Dat laatste is ook wel een idee.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 12:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sja, je zal er wel bij moeten komen.. Als je het láát doen betaal je om te beginnen idd al voorrijkosten, dan wordt die kap wel een beetje duur voor iets wat je niet lang gaat gebruiken.
Geen behulpzame buren met een ladder? Beetje lief kijken enzo?
Je hebt uiteraard verschillende diameters, maar dat hebben ze allemaal wel bij zich als het goed is.
Wat je wel zou kunnen doen is nu alvast uitvlooien welke diameter je straks nodig hebt voor die pelltkachel en nu meteen die flexpijp erin laten hangen met een mooie nieuwe kap, dan ben je alvast klaar en je hebt geen dubbele kosten, en straks kun je zo hoppetee die kachel erin knallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |