abonnement Unibet Coolblue
pi_184318055
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*





Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
pi_184318063
Exode: en Mutsy mailen? Of een oproepje in V&A hier?
pi_184318443
Bezoek bij cb viel reuze mee! Stats 12+6: 5303gr en 60cm iets onder gemiddelde, maar volgt prima zijn eigen curve ! Prikje was 10 seconden huilen en daarna weer lachen naar mama gelukkig O+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_184318593
Fijn dat het goed ging, Priem! :)
  donderdag 10 januari 2019 @ 13:39:38 #5
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_184318719
Dat doet hij goed, Priem!
I. mag woensdag voor z'n prikjes. Die verkoudheid zal dan toch hopelijk al wel over zijn?
pi_184318722
Fijn Priem!
pi_184319125
Pfff kreeg vanochtend een Appje van KDV, lief bedoeld maar ik zag een meisje met traanoogjes, niet haar heldere, grote ogen. Die had ik liever niet gehad. Ze wilde vanochtend blijkbaar niet slapen dus ze kreeg de fles wat eerder. Ik weet dat het allemaal wel mee zal vallen en ze had de fles al bijna leeg op de foto, maar die oogjes blijven al de hele dag hangen stom genoeg.
pi_184319196
Dat kan ik me goed voorstellen, exode. Het gaat vast goed, maar toch. Ik zou trouwens ook liever niet hebben dat ze me appen, lijkt me lastig om dan dingen los te kunnen laten.

Boh, O doet tegenwoordig alleen dutjes van 45 minuten. Ik heb het daar zo mee gehad. Hij is hartstikke moe, maar slaapt gewoon niet. Vind het erg frustrerend.
pi_184319539
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:13 schreef Jagärtrut het volgende:
Dat kan ik me goed voorstellen, exode. Het gaat vast goed, maar toch. Ik zou trouwens ook liever niet hebben dat ze me appen, lijkt me lastig om dan dingen los te kunnen laten.

Boh, O doet tegenwoordig alleen dutjes van 45 minuten. Ik heb het daar zo mee gehad. Hij is hartstikke moe, maar slaapt gewoon niet. Vind het erg frustrerend.
Mars doet dat ook sinds een maand. Wat maakt dat het je frustreert?
Ik ga uit van een dutje van 45 minuten, dat maakt dat ik flexibeler ben in op pad gaan *G* , zijn slaapjes een soort van kan plannen en dat het alleen maar ‘meevalt’ als hij eens wat langer slaapt. Nu is hij ook niet verdrietig of hangerig of wat dan ook als hij wakker wordt na 45 minuten. Hij speelt dan gewoon meteen weer verder met waar hij gebleven was voor hij naar bed ging.
  donderdag 10 januari 2019 @ 15:15:10 #10
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184320148
Net even gaan wegen, prul is sinds maandag 20 gram aangekomen. Niet veel, maar over de hele week nog steeds 290 gram, dus er rinkelen nog geen alarmbellen.

En ik mag de draagzak gaan ruilen voor de toffere kleur! O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_184320712
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:36 schreef Malteser het volgende:

[..]

Mars doet dat ook sinds een maand. Wat maakt dat het je frustreert?
Ik ga uit van een dutje van 45 minuten, dat maakt dat ik flexibeler ben in op pad gaan *G* , zijn slaapjes een soort van kan plannen en dat het alleen maar ‘meevalt’ als hij eens wat langer slaapt. Nu is hij ook niet verdrietig of hangerig of wat dan ook als hij wakker wordt na 45 minuten. Hij speelt dan gewoon meteen weer verder met waar hij gebleven was voor hij naar bed ging.
ok denk dat het me om een paar redenen frustreert: 1, het duurt net zo lang voordat hij slaapt dan dat hij slaapt. Ik ben er dus veel tijd mee kwijt. 2, Ik voel me juist veel inflexibeler, vooral ook omdat ik T moet ophalen uit school. En misschien wel het belangrijkste, 3, ik heb sterk de behoefte aan tijd voor mezelf. En Elke keer als ik nu ga zitten met een kop koffie als O slaapt wordt hij weer wakker...Maar goed, komt wel goed...
  Moderator donderdag 10 januari 2019 @ 15:55:22 #12
382129 crew  Donna
pi_184320774
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 15:52 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ok denk dat het me om een paar redenen frustreert: 1, het duurt net zo lang voordat hij slaapt dan dat hij slaapt. Ik ben er dus veel tijd mee kwijt. 2, Ik voel me juist veel inflexibeler, vooral ook omdat ik T moet ophalen uit school. En misschien wel het belangrijkste, 3, ik heb sterk de behoefte aan tijd voor mezelf. En Elke keer als ik nu ga zitten met een kop koffie als O slaapt wordt hij weer wakker...Maar goed, komt wel goed...
Oh die 3 kwartier slaapjes kan ik me nog zo goed voor de geest halen.
Je komt beneden, maakt de fles (o.i.d.) schoon, wasje erin, waterkoker aan. En dan zit je eindelijk met een kop thee, scrollt wat door FB of het forum en hoppa, gaat het alarmpje weer af.

Het wordt gelukkig beter, maar ik vond dat ook niet leuk, vooral ook omdat ze echt meer slaap nodig had (heeft) en ik ook eventjes rust wilde.
  donderdag 10 januari 2019 @ 16:13:06 #13
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184321081
Ach zo heeft alles wel wat :P

Ik ben blij dat mijn vriend lekker 3 weken thuis was :') kan ik iig de deur uit wanneer ik wil /slaapkopbaby.
We nemen hem ook wel is mee (net als gister dagje Utrecht), maar dan slaapt hij alleen maar in de auto heen en terug :D HC was veel te gezellig om te slapen haha. Hij is dan wel super gezellig O+

En tijd voor mezelf :') ik verveel me dood af en toe en zit dan wel vacatures te bekijken, maar voel me nog niet prettig bij het KDV gebeuren. Hij is nog zo klein, nooit ziek/snotterig geweest, slaapt zo goed ;( straks verpest ik alles. Inmiddels maar op elk mogelijke serie/film/tv terug kijk aanbieder een abonnementje :')
pi_184321481
jagar die korte dutjes zijn herkenbaar. ik heb het idee dat dit bij L de overgang is naar een slaapje minder. het slaapje na de lunch wordt nu weer langer waardoor het dutje voor de avond op sommige dagen weg valt.
pi_184321763
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:13 schreef SacreCoeur het volgende:
Ach zo heeft alles wel wat :P

Ik ben blij dat mijn vriend lekker 3 weken thuis was :') kan ik iig de deur uit wanneer ik wil /slaapkopbaby.
We nemen hem ook wel is mee (net als gister dagje Utrecht), maar dan slaapt hij alleen maar in de auto heen en terug :D HC was veel te gezellig om te slapen haha. Hij is dan wel super gezellig O+

En tijd voor mezelf :') ik verveel me dood af en toe en zit dan wel vacatures te bekijken, maar voel me nog niet prettig bij het KDV gebeuren. Hij is nog zo klein, nooit ziek/snotterig geweest, slaapt zo goed ;( straks verpest ik alles. Inmiddels maar op elk mogelijke serie/film/tv terug kijk aanbieder een abonnementje :')
Nou, ruilen dan maar?

Ik snap dat een baby die altijd slaapt ook niet altijd fijn is, maar de timing van deze post is wel wat onhandig...
pi_184321980
Iedereen heeft zijn eigen “problemen” waar die tegenaan loopt. En er is niet echt een “onhandig” moment om er over te posten, me dunkt. Uitzonderingen daar gelaten, natuurlijk.

Maar ik wil ook wel ruilen, Sacre! Gelukkig werk ik morgen thuis, pff.
Protège moi de mes désirs.
pi_184322023
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:13 schreef Jagärtrut het volgende:
Hij is hartstikke moe, maar slaapt gewoon niet. Vind het erg frustrerend.
Slaapt ie steeds op dezelfde plek? In bed?

Helpt het misschien als je juist een wandeling gaat maken rond zijn slaaptijd? Lekker in de draagzak of in de kinderwagen? Misschien dat dat helpt.
Protège moi de mes désirs.
pi_184322751
Hier ook korte dutjes, maar wel een gezellige baby verder, net zoals bij Malteser dus dan is het toch wat minder erg. Hij doet dan wel weer meer dutjes op een dag, maarja soit.


Vandaag weer voor het eerst gewerkt sinds het hele ziekenhuisgedoe :o was best wel fijn eigenlijk. Ik kan Jip gelukkig ook wel weer wat meer loslaten :D daar had ik vorige week nogal moeite mee :@
pi_184323235
Normaal zijn de slaapjes van Bikkel ook max een uur maar vandaag had ik denk ik rum in de melk. 2 x 2 uur en dat is meteen te merken in zijn humeur. Hopelijk zet dit s'nachts door. Normaal gesproken doe ik zelf ook nog even een slaapje als hij slaapt maar nu net vandaag natuurlijk niet.

Goede stats van Priem *O*

Ik zou het ook lastig vinden Exode. Sturen ze vaak tussendoor foto's etc?

Gisteravond een condoleance gehad van een vrouw iets jonger dan dat ik ben. 2 kinderen onder de 5 :'( . We hebben een even met haar man gesproken over dat ze het zo erg vond dat haar kinderen haar niet gaan herinneren en dat was zo verschrikkelijk hartverscheurend. Bij thuiskomst heb ik mijn kleine kabouter even extra geknuffeld.

Schoonmoeder ondergaat morgen een open-hart operatie en het nieuwe jaar tot nu toe is nog geen heel groot succes. Laten we hopen dat we het voor nu even gehad hebben.

Bikkel is nu 5 maanden en nog steeds was ik al zijn kleding etc. met Neutral. Hebben jullie dat ook gedaan en wanneer zijn jullie over gegaan naar gewone wasmiddel?

Duman, lees ik nou op fb dat je geen fan bent van Aliexpress meuk? ;)
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  donderdag 10 januari 2019 @ 18:14:46 #20
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184323421
Wolken, wij hebben vanaf het begin gewassen met gewoon wasmiddel, dat kon volgens de kraamzorg en kinderarts gewoon.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 10 januari 2019 @ 18:42:06 #21
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184323942
Ik was het apart wassen met 2/3 maanden zat :D
pi_184324490
Wat heftig van die vrouw Wolken :'( Echt één van mijn nachtmerries dat één van ons ineens het leven zal laten. Pfft. Ik ben niet snel bang of angstig, maar 'de dood' houdt mij de laatste weken wel heel erg bezig merk ik. Zal wel te maken hebben met de nieuwe intense liefde die ik nu voel voor M.

Ik was btw al vanaf het begin de kleding van M met Ariel. Nooit een reactie van M zijn huidje op gehad. We wassen hem zelf wel met neutral, maar dat is ook vooral omdat ik bijv zwitsal verschrikkelijk vind ruiken.

---
Oh mensen, ik ben zo verliefd op onze kleine man O+ na een prima start op de opvang dacht ik gisteren in een opwelling om hem overdag eens in zijn ledikant op zijn eigen kamer te leggen, met een slaapzakje aan ipv een deken. Want dat moet hij toch leren want opvang enz... Meneer ging na 1x troosten lekker slapen, ik was met 10 min weer beneden! We hebben besloten om hem gewoon cold turkey ook 's nachts eens op zijn kamer te leggen, kijken hoe het zou gaan. Meneer sliep probleemloos van 21.30 tot 04.30 en van 04.45 tot 09.00! Het leek hem geen zak uit te maken waar hij lag. En wij sliepen ook een stuk beter. Niet constant wakker van kleine geluidjes en trappeltjes O+ Ik mis mijn kleine wurm wel, maar dat haal ik overdag met het knuffelen wel in O+
pi_184324529
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:02 schreef Wolken het volgende:

Duman, lees ik nou op fb dat je geen fan bent van Aliexpress meuk? ;)
Like m’n reactie even, dan weet ik ook weer hoe jij heet. :Y)
Ik heb toch niet gereageerd op jou, he? :D

Wat heftig, zeg.☹
En heel veel succes en sterkte morgen!
Protège moi de mes désirs.
  Moderator donderdag 10 januari 2019 @ 19:45:11 #24
382129 crew  Donna
pi_184325102
Jeetje wat heftig Wolken.

Ik had een tijdje Baby Reus wasmiddel voor ons allemaal en dat wisselde ik af met andere wasmiddelen, maar heb nu weer gewoon alle andere wasmiddel in gebruik.
pi_184325331
Ik heb een tijdje alles met Neutral gewassen, ook de overige was, want al dat babyspul ook nog ‘ns scheiden vind ik teveel werk. Toen Ariël geprobeerd, maar toen kreeg Phi ineens uitslag in haar gezichtje. Dus maar weer even terug op Neutral en later nog ‘ns proberen.

Jagär, ik vind die korte slaapjes ook ruk. Zelfs al probéér ik mezelf erop in te stellen, het valt toch tegen als ik na 40 minuten gemorrel hoor :+ Maar voor mij is het toch anders, omdat ze normaliter ‘s nachts ok slaapt. Na 19.00 is de avond voor mezelf en mijn lief, dan is het toch iets makkelijker om je schouders op te halen over zo’n kort uitgevallen tukkie. Hij sliep eerder wel langer toch?
Jouw oudste was toch ook een lastige slaper? Hoe slaapt die nu eigenlijk?
pi_184325866
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 19:16 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Like m’n reactie even, dan weet ik ook weer hoe jij heet. :Y)
Ik heb toch niet gereageerd op jou, he? :D

Wat heftig, zeg.☹
En heel veel succes en sterkte morgen!
Ik kan de post niet meer vinden, het lijkt wel of die weg gehaald is. Het ging over een tepelhoedje van Aliexpress. En nee, het was niet op mij :P .

Lekker Peace! Komt M sowieso maar 1 x s'nachts?

Ik was alles dus nog keurig met Neutral en hang alle babykleertjes ook op ipv alles in de droger te stoppen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Moderator donderdag 10 januari 2019 @ 20:40:54 #27
382129 crew  Donna
pi_184326070
Ik hang sowieso alle kleren op. Wil onze mooie spullen niet in de droger.
  donderdag 10 januari 2019 @ 20:43:13 #28
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184326111
Ik durf alleen rompers en sokken in de droger te doen :') rest was me te duur of is te mooi.
pi_184326261
Ik kreeg vandaag in de app van het kdv een berichtje dat Phi zo had gesmuld van de fruithap, met de toevoeging ‘Wat een vrolijkerd is Phi!’ Ik was helemaal een soort van trots :D

Ik ben zo verliefd op die kleine kwijlebabbel. En dan de combi met broer die haar tegenwoordig begroet met ‘heyyyy kleine poppedeintje!’ ‘s Ochtends leg ik haar altijd nog even bij hem in bed en dan ligt ze te kraaien van plezier en hij knuffelt haar helemaal plat. En zaterdag komt er een vriendje logeren dat thuis ‘s nachts loopt te spoken en z’n broertjes wakker maakt, en nu is Caesar helemaal bezorgd, want ‘R. mag niet Phi wakker maken, mama :( :o :( !’

M’n moppies O+
pi_184326565
De avond is ook voor ons, jentin. Tot een uur of 22 of 23. Dan begint het feest.

Wat lief, die twee van jou. Hier ergert T zich vooral aan O. Behalve vanmorgen, toen hij erg graag met'kassa-olaf' wou spelen.

T sliep trouwens tot 14 maanden erg slecht. Nu over het algemeen erg goed...
pi_184326695
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:03 schreef Jagärtrut het volgende:
De avond is ook voor ons, jentin. Tot een uur of 22 of 23. Dan begint het feest.

Wat lief, die twee van jou. Hier ergert T zich vooral aan O. Behalve vanmorgen, toen hij erg graag met'kassa-olaf' wou spelen.

T sliep trouwens tot 14 maanden erg slecht. Nu over het algemeen erg goed...
Dat is klote. Ik weet van Caesar nog wel dat ik zulke periodes alsnog strakgespannen op de bank zat, want ‘zometeen begint het weer en ik zou nu eigenlijk even moeten slapen nu het kan maar ik wil zo graag gewoon even rustig zitten op de bank’, zoiets. Fijn dat T normaliter inmiddels wel gewoon goed slaapt :)

Tussen T en O komt het ook vast goed. Volgens mij is Caesar een stuk ouder dan jouw T (4,5), dat scheelt een stuk. Wat is ‘kassa-olaf’? :D
pi_184327151
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:11 schreef Jentin het volgende:

[..]

Dat is klote. Ik weet van Caesar nog wel dat ik zulke periodes alsnog strakgespannen op de bank zat, want ‘zometeen begint het weer en ik zou nu eigenlijk even moeten slapen nu het kan maar ik wil zo graag gewoon even rustig zitten op de bank’, zoiets. Fijn dat T normaliter inmiddels wel gewoon goed slaapt :)

Tussen T en O komt het ook vast goed. Volgens mij is Caesar een stuk ouder dan jouw T (4,5), dat scheelt een stuk. Wat is ‘kassa-olaf’? :D
Ja, mijn T is 3 en een paar maanden. Ik heb geen idee wat kassa Olaf is. Ze speelden samen met Duplo en deze keer werd O niet weggejaagd door T, omdat hij volgens hem 'kassa-olaf' was. Hij verzint soms de gekste dingen O+
  donderdag 10 januari 2019 @ 21:56:54 #33
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_184327622
Hier gebruiken we Ariel of dat wasmiddel van de Lidl. Gaat goed :). Rompers en goedkopere kleertjes gaan gewoon in de droger op een lage temperatuur.

Edit: morgen ben ik 3 weken ongesteld. Zal ik nog een keer naar de huisarts bellen? Die zei van de week dat het 6 tot 8 weken kan duren maar ik heb hier dus echt geen zin in he :').

[ Bericht 36% gewijzigd door Helsinki op 10-01-2019 22:17:09 ]
pi_184331870
Hier een baby die overdag ook niet veel slaapt, maar verder wel goed tevreden is. Daar tegenover staat dat ie wel een volle nacht fb ochtend maakt (na flesje van 7, slaapt ie nog tot 10u30 ongeveer). Ik vind het wel gezellig, vooral nu hij volop geluid aan het maken is en soms van zichzelf schrikt :D

Ik heb nooit ander wasmiddel gebruikt... gewoon poeder van de jumbo, geen wasverzachter. Droger hebben we hier niet :D

En iemand is nu net wakker aan het worden O+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  vrijdag 11 januari 2019 @ 08:13:34 #35
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184332550
Mijn man is gisteren met prul naar z'n ouders gereden omdat ik - ook als hij met haar beneden is - van elk geluidje wakker word. In combinatie met de fles heb ik van 21 tot 00:30 geslapen, zo fijn! En daarna kwam prul nog om half vijf en om acht uur (post al voedend) en heeft ze verder keurig geslapen in de cosleeper. Ik ben een hele trotse en zowaar enigszins uitgeruste mams O+

Vandaag de draagzak omwisselen en verder gewoon lekker met prul een beetje tutten. Als ik de vaatwasser even kan aanzetten, zou dat fijn zijn, maar zo niet, vind ik dat vandaag ook wel prima. Sinds ik vorige week de roze wolk af en toe mag ervaren (wat is dat ontzettend fijn! Om zo verliefd te zijn op je baby! Ik geloofde niet meer echt dat het gevoel bestond, maar blijkbaar moest ik er na de zwangerschap en bevalling en de zorgen om prul even ingroeien) is het een stuk makkelijker om me hieraan over te geven O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_184332815
Wij zijn ook begonnen met Neutral, bij B hebben we dat lang volgehouden maar die had een ontzettend gevoelige huid. Juul haar kleren wassen we nu gewoon in Robijn. Het restant Neutral gebruiken we voor nieuwe kleding en haar beddengoed.
We gebruiken nog wel Neutral in bad en soms badolie van Petit & Joli.

Voor B moeten we nog steeds belachelijk dure zonnebrand etc kopen dus ben blij dat Juul niet zijn huid heeft.

Jagar, dit was het eerste Appje van het KDV. Ik dacht sowieso dat ze alles in de App zouden doen en niet via Whatsapp. Uiteindelijk heeft ze een gezellige dag gehad en voldoende geslapen gelukkig. Alle aandacht want er waren maar 5 kindjes (en 2 leidsters).

Juul maakt nu slaapjes van 1 uur overdag, dat vindt ze wel genoeg geloof ik. Maar ze is poepjegezellig dus ik vind het prima.

Oh Jentin dat klinkt zooooo lief! O+
pi_184333067
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 20:50 schreef Jentin het volgende:
En dan de combi met broer die haar tegenwoordig begroet met ‘heyyyy kleine poppedeintje!’ ‘s Ochtends leg ik haar altijd nog even bij hem in bed en dan ligt ze te kraaien van plezier en hij knuffelt haar helemaal plat.
Och! O+ O+
Aaargh, cyclus terug svp en hierrrrr met dat broertje-of-zusje voor Günther!

Afscheidspost is op handen, de koter gaat vanmiddag een boodschappenrondje doen met z'n oma en dan ga ik ervoor zitten. :)

Over die boodschappen trouwens, zodra ik de plaatselijke Lidl binnenkom steekt Günther twee wijsvingers de lucht in, roept iets van 'joeloeoeoeoe!' en kijkt zo: :D
Maandenlang intens flirten met de kassadames daar hebben ervoor gezorgd dat ze nu in koor "Hallo O.tto!" roepen vanaf hun kassa's zodra ze ons spotten en gister kreeg -ie drie Lidl-vitamientjesknuffels toegestopt 'voor z'n verjaardag'. Het is onderhand gênant. :')

En waarom alleen bij de Lidl: geen idee! Boodschappen bij de AH, Jumbo of waar dan ook: Gunther -> }:| , kassamensen: :{

Hebben jullie oudere babies ook een sterke winkelvoorkeur? :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_184333258
Ja, het is echt superleuk die twee samen. Hopelijk werkt je cyclus gauw mee, mini! Ik ben wel benieuwd naar een volgend kindje van jullie, ik vind Gunther zo knap :D

Mijn baby van 4 :+ heeft ook al tijden een sterke voorkeur voor de Lidl. Ik vermoed dat dat iets te maken heeft met de keren dat we ‘m met een besuikerd gezicht aantroffen bij de donuts :') Omgekeerd ging hij als baby/dreumes al-tijd huilen in de Hema, maar ook echt al-tijd. Voet over de drempel: :'( :'( :'(

Phi is nog heerlijk neutraal.

Oh, nog even jompelen voor Tinks roze wolk *O*

[ Bericht 3% gewijzigd door Jentin op 11-01-2019 09:40:25 ]
  vrijdag 11 januari 2019 @ 09:27:47 #39
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184333282
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:26 schreef Jentin het volgende:
Ik vermoed dat dat iets te maken heeft met de keren dat we ‘m met een besuikerd gezicht aantroffen bij de donuts :')
:D _O-
pi_184333319
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:26 schreef Jentin het volgende:
Ja, het is echt superleuk die twee samen. Hopelijk werkt je cyclus gauw mee, mini! Ik ben wel benieuwd naar een volgende kindje van jullie, ik vind Gunther zo knap :D

Mijn baby van 4 :+ heeft ook al tijden een sterke voorkeur voor de Lidl. Ik vermoed dat dat iets te maken heeft met de keren dat we ‘m met een besuikerd gezicht aantroffen bij de donuts :') Omgekeerd ging hij als baby/dreumes al-tijd huilen in de Hema, maar ook echt al-tijd. Voet over de drempel: :'( :'( :'(

Phi is nog heerlijk neutraal.

Oh, nog even jompelen voor Tinks roze wolk *O*
O flirt met iedereen. Zo vaak dat ik in de metro opkijk, en me afvraag waarom die man of vrouw zo stom naar me staat te glimlachen. Dan kijk ik naar beneden en zie ik mijn kleine flirt op de buik. Het is echt ongelofelijk, het kind lacht altijd zodra hij oogcontact heeft.
pi_184334049
Mini, kinderen voelen precies aan door wie ze echt geliefd zijn. ;)

U. flirt ook altijd met iedereen. Mannen, vrouwen, jong, oud, kinderen, maakt hem niks uit. Hij lacht naar iedereen. O+ Behalve naar mij, vandaag huilt ie al de hele dag bij mij. :') Hij slaapt nu gelukkig.

Ah, ik ben zo boos. De twee potten Pepti die vandaag thuis geleverd zouden worden, blijken “om de een of andere reden niet besteld te zijn”. Ik kan straks een pot gaan halen bij de apotheek in de stad, net nu ik geen auto tot m’n beschikking heb.
Het is dat ik al een andere oplossing heb, maar anders had ik het hier niet bij laten zitten. Je moet minimaal een week wachten tot je de primaire levensbehoefte van een baby in huis hebt, of je betaald het uit eigen zak. Afhankelijk van wat je nodig hebt tussen de 35 en 80 euro. Te achterlijk voor woorden dit.
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 10:36:36 #42
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_184334312
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 10:15 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Mini, kinderen voelen precies aan door wie ze echt geliefd zijn. ;)

U. flirt ook altijd met iedereen. Mannen, vrouwen, jong, oud, kinderen, maakt hem niks uit. Hij lacht naar iedereen. O+ Behalve naar mij, vandaag huilt ie al de hele dag bij mij. :') Hij slaapt nu gelukkig.

Ah, ik ben zo boos. De twee potten Pepti die vandaag thuis geleverd zouden worden, blijken “om de een of andere reden niet besteld te zijn”. Ik kan straks een pot gaan halen bij de apotheek in de stad, net nu ik geen auto tot m’n beschikking heb.
Het is dat ik al een andere oplossing heb, maar anders had ik het hier niet bij laten zitten. Je moet minimaal een week wachten tot je de primaire levensbehoefte van een baby in huis hebt, of je betaald het uit eigen zak. Afhankelijk van wat je nodig hebt tussen de 35 en 80 euro. Te achterlijk voor woorden dit.
Bij de huisartsen, die apotheek? Wij hebben ook gezeik gehad met Neocate en Pepti. Omdat zij hun voorraad niet checken en op orde hebben kreeg L. te horen dat we moesten gaan bestellen. Oké prima. Mocht wat vriendelijker wel maar doen we. Met Neocate moet dat toch wel dus zondag besteld. Maandag telefoontje: woensdag is het er, is dat oké? Ik zeg dat dat prima is want dat red ik dan nog net omdat ik er op tijd bij ben. Woensdag ga ik naar de apotheek en krijg ik te horen dat de bestellingen van maandag niet zijn geleverd. Donderdag zou het er echt zijn. Ik ga naar huis en weeg af hoeveel ik nog heb: 2 voedingen op donderdag maar ze kunnen geen tijd geven wat de levering betreft. Telefonisch niet bereikbaar (1,5 dag niet). Krijgt L. ze toch te pakken op donderdag, zegt dat mens: misschien de volgende keer eerder bestellen. Dat viel dus verkeerd bij L. en toen droop ze af. We hebben het toch niet over een neusspray ofzo?? Maar over voeding. Hij kan niet zonder. Gelukkig had mijn moeder in haar apotheek nog een bus staan en meegenomen voor de zekerheid.

Echt om te janken.
pi_184334414
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 10:36 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Bij de huisartsen, die apotheek? Wij hebben ook gezeik gehad met Neocate en Pepti. Omdat zij hun voorraad niet checken en op orde hebben kreeg L. te horen dat we moesten gaan bestellen. Oké prima. Mocht wat vriendelijker wel maar doen we. Met Neocate moet dat toch wel dus zondag besteld. Maandag telefoontje: woensdag is het er, is dat oké? Ik zeg dat dat prima is want dat red ik dan nog net omdat ik er op tijd bij ben. Woensdag ga ik naar de apotheek en krijg ik te horen dat de bestellingen van maandag niet zijn geleverd. Donderdag zou het er echt zijn. Ik ga naar huis en weeg af hoeveel ik nog heb: 2 voedingen op donderdag maar ze kunnen geen tijd geven wat de levering betreft. Telefonisch niet bereikbaar (1,5 dag niet). Krijgt L. ze toch te pakken op donderdag, zegt dat mens: misschien de volgende keer eerder bestellen. Dat viel dus verkeerd bij L. en toen droop ze af. We hebben het toch niet over een neusspray ofzo?? Maar over voeding. Hij kan niet zonder. Gelukkig had mijn moeder in haar apotheek nog een bus staan en meegenomen voor de zekerheid.

Echt om te janken.
Echt niet normaal dit. Vriendin van mij heeft hetzelfde gehad bij dezelfde apotheek naast het college hier.

We hebben het hier over een baby van 9 maanden, wiens PRIMAIRE LEVENSBEHOEFTE nog steeds melk is. Maar door de bureaucratie bij verschillende instanties en bedrijven, wordt het gewoon onmogelijk gemaakt om hier aan te voldoen. Waar moet ik beginnen?

Bij het ziekenhuis? Waar ik maandag belde voor een machtiging van de kinderarts voor de speciale kunstvoeding. De assistente aan de telefoon vertelde mij dat de kinderarts mij voor vrijdag terug zou bellen.
5 dagen wachten voordat de kinderarts überhaupt terug zou bellen. Na duidelijk te hebben gemaakt dat wij niet kunnen wachten tot vrijdag, werd mij toegezegd dat hij woensdag een belronde heeft en ze er voor zorgt dat ik op die lijst word geplaatst. Zucht. Oke.

Bij CZ?
Nadat ik woensdag de machtiging had ontvangen van de arts, had ik meteen op de site van CZ gekeken of ik de voeding op kon halen bij onze apotheek. Ja, hoor! Het kon! Ze zijn gecontracteerd met deze apotheken. Ik heb meteen de apotheek gebeld. Ze hadden nog 1 pot staan die ze apart hadden gelegd voor mij.

Na werk zijn we meteen doorgegaan naar de apotheek. Daar aangekomen bleek ik de pot niet mee te krijgen omdat CZ geen contract heeft met Benu apotheken. Ik kon het bestellen via BenuDirect, dan zouden ze de volgende dag contact met me opnemen.

Bij BenuDirect?
Donderdag heb ik de machtiging opgestuurd en is de bestelling geplaatst voor twee potten kunstvoeding. Die zouden vrijdag worden geleverd aan huis. ‘s Ochtends om 8:15 uur zou ik nog een sms ontvangen over de bezorgtijd. Ideaal, toch?

Inmiddels is het vrijdag en heb ik geen sms ontvangen. Na een telefoontje naar BenuDirect (waar ik 5 keer voor heb moeten bellen voordat ik überhaupt werd doorverbonden met de juiste medewerker), bleek dat onze bestelling om “een of andere reden” niet is geplaatst. Ik kan vandaag langs de apotheek in de stad om er een op te halen en morgen worden er twee geleverd.

Goede oplossing, inderdaad. Maar het is té achterlijk voor woorden dat een BABY minimaal een week moet wachten tot hij z’n melk in huis heeft!

Gelukkig heb ik mn productie iets op kunnen krikken, heb ik een pak Neocate gekregen van een vriendin en eet U. nu beter (Tegenwoordig een heel potje! En nog uit het vuistje!). Anders had ik het zelf betaald, daar niet van. Maar dit is gewoon te achterlijk voor woorden.
Protège moi de mes désirs.
pi_184337368
Wat een ellende, Duman... Wij hebben heel goede ervaringen met dieetvoeding thuisbezorgd door Sorgente. Spoedbestellingen gedaan door de kinderarts werden altijd netjes de volgende dag geleverd. Ik weet niet of je ook voor die apotheek kunt kiezen?
pi_184337479
Wat Hupje zegt!
Twix’ voeding kwam ook van Sorgente. Waren wij altijd super tevreden over. En ik mocht ook altijd wat in voren bestellen, zo had ik altijd wat reserve op de plank staan.
Overigens ook dik tevreden over Sorgente mbt mijn sondevoeding. Altijd super netjes geholpen.
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 14:39:11 #46
447051 crew  Peejtur
pi_184338885
Jullie hebben het nu allemaal over speciale voeding voor de baby's?
  vrijdag 11 januari 2019 @ 15:02:32 #47
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_184339377
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 10:43 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Echt niet normaal dit. Vriendin van mij heeft hetzelfde gehad bij dezelfde apotheek naast het college hier.

We hebben het hier over een baby van 9 maanden, wiens PRIMAIRE LEVENSBEHOEFTE nog steeds melk is. Maar door de bureaucratie bij verschillende instanties en bedrijven, wordt het gewoon onmogelijk gemaakt om hier aan te voldoen. Waar moet ik beginnen?

Bij het ziekenhuis? Waar ik maandag belde voor een machtiging van de kinderarts voor de speciale kunstvoeding. De assistente aan de telefoon vertelde mij dat de kinderarts mij voor vrijdag terug zou bellen.
5 dagen wachten voordat de kinderarts überhaupt terug zou bellen. Na duidelijk te hebben gemaakt dat wij niet kunnen wachten tot vrijdag, werd mij toegezegd dat hij woensdag een belronde heeft en ze er voor zorgt dat ik op die lijst word geplaatst. Zucht. Oke.

Bij CZ?
Nadat ik woensdag de machtiging had ontvangen van de arts, had ik meteen op de site van CZ gekeken of ik de voeding op kon halen bij onze apotheek. Ja, hoor! Het kon! Ze zijn gecontracteerd met deze apotheken. Ik heb meteen de apotheek gebeld. Ze hadden nog 1 pot staan die ze apart hadden gelegd voor mij.

Na werk zijn we meteen doorgegaan naar de apotheek. Daar aangekomen bleek ik de pot niet mee te krijgen omdat CZ geen contract heeft met Benu apotheken. Ik kon het bestellen via BenuDirect, dan zouden ze de volgende dag contact met me opnemen.

Bij BenuDirect?
Donderdag heb ik de machtiging opgestuurd en is de bestelling geplaatst voor twee potten kunstvoeding. Die zouden vrijdag worden geleverd aan huis. ‘s Ochtends om 8:15 uur zou ik nog een sms ontvangen over de bezorgtijd. Ideaal, toch?

Inmiddels is het vrijdag en heb ik geen sms ontvangen. Na een telefoontje naar BenuDirect (waar ik 5 keer voor heb moeten bellen voordat ik überhaupt werd doorverbonden met de juiste medewerker), bleek dat onze bestelling om “een of andere reden” niet is geplaatst. Ik kan vandaag langs de apotheek in de stad om er een op te halen en morgen worden er twee geleverd.

Goede oplossing, inderdaad. Maar het is té achterlijk voor woorden dat een BABY minimaal een week moet wachten tot hij z’n melk in huis heeft!

Gelukkig heb ik mn productie iets op kunnen krikken, heb ik een pak Neocate gekregen van een vriendin en eet U. nu beter (Tegenwoordig een heel potje! En nog uit het vuistje!). Anders had ik het zelf betaald, daar niet van. Maar dit is gewoon te achterlijk voor woorden.
Helemaal mee eens. Zulke situaties zijn echt niet fijn en hij heeft het gewoon nodig. Ik vind het nog steeds erg bijzonder dat het uiteindelijk dan toch echt onze probleem werd gemaakt terwijl we zeker wel op tijd waren met bestellen. En dan nog lopen dingen soms anders maar jeetje, communiceer ook een beetje?!

Is Sorgente inderdaad een optie voor jullie?
pi_184339791
Ik wilde wat posten in zwangerschap topic... Maar besef me dat ik sinds dinsdagavond 20.25 in dit topic hoor... Toen is onze mooie zoon Thor (forumnaam) geboren met 37,5 weken. Vanwege mijn medische achtergrond in ziekenhuis, vanwege zijn formaat met 37,5 weken ingeleid. Hij had opstartproblemen maar we mochten woensdagmiddag naar huis! 'na 2 dagen thuis acclimatiseren zijn we helaas nu weer naar ziekenhuis onderweg omdat hij te geel ziet en iig 24u opgenomen moet worden... Kraamtranen in overvloed hier...
pi_184339883
Ah, Thorinbelly, dat wil je niet, nee! Hopelijk krijg je ‘m snel weer mee terug.
Welkom in het topic in elk geval. Goeie forumnaam (en ik zag in z&g Thors echte naam voorbijkomen en die vind ik prachtig O+ Mijn lief wilde het niet, anders had mijn oudste heel goed die naam kunnen hebben :) )
pi_184339889
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:39 schreef Peejtur het volgende:
Jullie hebben het nu allemaal over speciale voeding voor de baby's?
Jep :)
pi_184340044
Lieve, lieve ouders! Aangezien mijn kleine grote babysaurus Günther deze week verjaarde en voortaan dus tot het Rijk der Dreumesen behoort, kom ik hier afscheid nemen.
Wat een waanzinnige maanden met onze boreling: ik had al best verwacht dat ik moeder wezen leuk zou vinden, maar dat ik zó weergaloos verzot op onze uk zou worden en dat we de afgelopen maanden al zo weerzinwekkend veel plezier met 'm zouden hebben, dat had ik echt niet kunnen voorspellen. Slapeloze nachten: yup. In je tepels gebeten worden: uhuh. Spuitluiers tot aan het plafond: reken maar. Maar oh, wat was en is het het waard! O+ _O_

Een bloemlezing van Güntherprogressie in tien foto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aan iedereen hier: heel veel succes met jullie prachtige broedsels en ik blijf lurkend jullie verhalen lezen. O+ :* :W
Let me see you stripped down to the bone
pi_184340215
Wat een mooi mannetje is het ook. :) En hij heeft iedere mogelijke haarkleur gehad! :D

Welkom en heel veel sterkte, Thor! Gefeliciteerd met jullie kleine. :*

Nou jongens, ik heb een pot Pepti. :) Nu hopen dat het alle moeite waard is geweest.

Sorgente had ik inderdaad naar gekeken. Maar om te registreren heb je een klantnummer nodig. Hoe kom ik daar aan?
Protège moi de mes désirs.
pi_184340432
Günther O+ O+ O+
  vrijdag 11 januari 2019 @ 16:20:47 #54
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184340831
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 15:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wat een mooi mannetje is het ook. :) En hij heeft iedere mogelijke haarkleur gehad! :D

Welkom en heel veel sterkte, Thor! Gefeliciteerd met jullie kleine. :*

Nou jongens, ik heb een pot Pepti. :) Nu hopen dat het alle moeite waard is geweest.

Sorgente had ik inderdaad naar gekeken. Maar om te registreren heb je een klantnummer nodig. Hoe kom ik daar aan?
Toen ik sondevoeding had, regelde de diëtist uit het ziekenhuis een verwijzing naar sorgente en kreeg ik een intake aan huis. Dat werkt in jouw geval vast anders, dus ik zou ze gewoon even bellen. Op 1 keer na (geen spoedlijn beschikbaar toen m'n pomp ermee ophield met Hemelvaart) heb ik alleen maar fijne ervaringen met ze.

En sterkte thorinbelly! Hopelijk mag je snel met je mannetje naar huis. En laat die tranen maar gewoon lopen, opkroppen heeft ook geen zin.

M'n moeder liet vandaag weten dat ik met prul maar beter niet op haar verjaardag kan komen want griepepidemie en rsvirus enzo, dus ik heb volgend weekend geen stom feestje meer op de planning *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 16:37:44 #55
382129 crew  Donna
pi_184341229
Beter van het stomme feestje! :7


Over voeding gesproken. Wij hebben nog steeds Nutrilon en ik kan mijn vriend maar niet overtuigen dat andere merken net aan zulke strenge eisen moeten voldoen. Het zou meer dan ¤20 per maand schelen als we Etos of Jumbo voeding gaan geven.

Maar Nutrilon heeft wel zo'n fijn schraap hoekje in de potten. Overstappen moet toch geen probleem meer zijn met een baby van bijna 1 maanden die 'alles' gewoon eet? Dan probeer ik nog 1x m'n zin door te drukken haha.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 16:46:25 #56
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184341439
Wij zijn voor de fles overgestapt van nutrilon naar kruidvat, maar prul spuugt nu standaard flink na de fles, dus we wisselen wrs weer terug. Wel irritant, ze gebruikt zo weinig voeding en die dozen mogen maar 4 weken open, dat we (los van de belachelijke prijs) ook nog een deel moeten weggooien. Bij kruidvat is dat niet, dat zijn twee zakjes in 1 doos.

En ik werd van de week verliefd op een draagvest... Maar ik vind het zo'n geldverspilling. Ik heb hem al drie keer bijna besteld _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_184341590
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:46 schreef Tink89 het volgende:
Wij zijn voor de fles overgestapt van nutrilon naar kruidvat, maar prul spuugt nu standaard flink na de fles, dus we wisselen wrs weer terug. Wel irritant, ze gebruikt zo weinig voeding en die dozen mogen maar 4 weken open, dat we (los van de belachelijke prijs) ook nog een deel moeten weggooien. Bij kruidvat is dat niet, dat zijn twee zakjes in 1 doos.

En ik werd van de week verliefd op een draagvest... Maar ik vind het zo'n geldverspilling. Ik heb hem al drie keer bijna besteld _O-
https://www.kruidvat.nl/nutrilon-1-zuigelingenvoeding/p/3825662
Wss ben je zo duurder uit, maar goed.. :P

Thanks voor de tip!
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 16:54:27 #58
342418 VKV
Plausibel
pi_184341623
@Donna, bij kruidvat kan je een bewaarblik kopen (blauw met wit, met een beertje voorop), daar passen de opengeknipte zakjes met kruidvatvoeding precies in en daar zit ook zo'n hoekje in. Ideaal.

Wij zijn gelijk met kruidvat voeding begonnen, gelukkig valt dat goed en hij groeit er ook heel goed op, dus dat scheelt inderdaad een heleboel geld per maand.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 17:03:12 #59
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184341823
Ik heb toen ik zwanger was overal gekeken naar de prijzen, voorraden en wat gewoon het best verkrijgbaar is (dus ook op zondag of heel laat in de avond) en dat was AH. Dus wij geven al vanaf het begin AH bio en bewaren het in een eigen blik. Als ik deze schuin houd kan ik de rand ook gewoon als gladmaker gebruiken :P

Kruidvat voeding is ooit teruggeroepen en dat gaf geen prettig gevoel, Etos zit niet overal meer hier en Jumbo kom ik niet zo vaak :P En alle overige merken als Nutrilon, Hero, Hipp en weetikhet vond ik gewoon veel te duur om blanco mee te beginnen, als het niet anders kan oké.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 17:05:31 #60
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184341863
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 16:46 schreef Tink89 het volgende:

En ik werd van de week verliefd op een draagvest... Maar ik vind het zo'n geldverspilling. Ik heb hem al drie keer bijna besteld _O-
Zou je het ook dragen zonder dragen? mooie zin :D
Zo ja, gelijk bestellen. :7
pi_184341898
Oh wat een haarkleuren heeft Günther gehad haha geweldig O+ O+ O+ Heerlijk ding is het. Geniet van je nu dreumes mini :*

Nou ik kom net van de dokter; cortison injectie is gezet, rechts... Komende 3 weken zoveel mogelijk pols ontlasten waar kan. Makkelijk gezegd met een 13 weken oude baby, maar goed :')
Hopelijk hier geen gekke reactie op :X _O-

Voeding: Hier hero n.a.v. wat internet gezoek op verschillende voedingen :P Las vaak dat baby's er minder last van krampjes door hadden (ook de standaard); dus vandaar de keuze en niet meer veranderd.
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_184341923
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 15:42 schreef minilot het volgende:
Lieve, lieve ouders! Aangezien mijn kleine grote babysaurus Günther deze week verjaarde en voortaan dus tot het Rijk der Dreumesen behoort, kom ik hier afscheid nemen.
Wat een waanzinnige maanden met onze boreling: ik had al best verwacht dat ik moeder wezen leuk zou vinden, maar dat ik zó weergaloos verzot op onze uk zou worden en dat we de afgelopen maanden al zo weerzinwekkend veel plezier met 'm zouden hebben, dat had ik echt niet kunnen voorspellen. Slapeloze nachten: yup. In je tepels gebeten worden: uhuh. Spuitluiers tot aan het plafond: reken maar. Maar oh, wat was en is het het waard! O+ _O_

Een bloemlezing van Güntherprogressie in tien foto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aan iedereen hier: heel veel succes met jullie prachtige broedsels en ik blijf lurkend jullie verhalen lezen. O+ :* :W
O+

Gefeliciteerd nog!
  vrijdag 11 januari 2019 @ 17:19:21 #63
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184342081
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 17:05 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Zou je het ook dragen zonder dragen? mooie zin :D
Zo ja, gelijk bestellen. :7
Ja, maar. Ook voor een gewoon vest vind ik 95 euro heel veel geld...

Ik ga nog even op m'n handen zitten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_184343277
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 17:19 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ja, maar. Ook voor een gewoon vest vind ik 95 euro heel veel geld...

Ik ga nog even op m'n handen zitten.
Om het uiteindelijk toch te kopen? Ik heb zo dolblij met m'n draagjas. Draag hem met weer een wind, elke dag. Als je veel draagt is het het wel waard. Al draag je een vest natuurlijk minder vaak dan een jas, in ieder geval pas vanaf een bepaalde temperatuur. Omgekeerd zal ik mijn jas minder dragen als het warmer is, natuurlijk.

Ik had trouwens vaker moeten klagen, vanmiddag deed O een dut van 1.5 uur. Zo fijn!
pi_184344861
Even een snelle bijlees.

Ik lees over een zielige Juul op het kdv, wat naar he als je je meisje zo verdrietig ziet terwijl je niet bij haar bent. Ik kreeg soms ook van die foto's en dat rotte gevoel bleef idd heel lang hangen ;(

Een hele goede opvangdag lees ik van Peaceful, wat fijn! En wat heerlijk dat het goed ging met het slapen in eigen bed O+

Korte dutjes van 45 minuten, die heeft Vlokje ook vaak als ze in eigen bed slaapt en is idd redelijk irritant. Eén keer knipperen met je ogen zeg maar.

En juist heel goed slapende baby's O+ maar de tijd die je daardoor soms samen mist, dat lijkt me ook niet altijd makkelijk.

Duman, wat een nare melk-perikelen en wat bizar dat het zo loopt :{

Over voeding, wij gebruikten Omneo comfort 1 van nutrilon en nu nutrilon forte 2. We hebben overwogen over te stappen naar een goedkoper merk want inderdaad, duuuuuur, maar Vlokje doet het nu goed op deze melk en in het kader van never change a winning team...

Qua wassen, tijdens mijn zwangerschap van Vlokje hebben we een nieuwe droger gekocht waar alles in zou kunnen qua wasgoed en die zelf stopt als de was droog is waardoor kleding niet meer slijt in de droger. Met het idee dat ik alles dan lekker makkelijk in de droger kan knikkeren. Maar in de praktijk gooi ik nog steeds alleen ondergoed,beddengoed en handdoeken in de droger en heb ik een extra droogrek voor het washok gekocht om de was te laten drogen. Zonde van de aankoop eigenlijk :') verder gebruik ik arial waspods, in het begin wel neutral gebruikt maar beide dochters zijn niet gevoelig voor wasmiddel gelukkig.

Welkom en vooral gefeliciteerd, Thor(inbelly)! O+ hopelijk mogen jullie snel weer naar huis, wat naar om weer terug te moeten naar het ziekenhuis ;(

Een laatste fotosessie van de mooie Gunther O+

En ik ben zo trots! Vlokje heeft vandaag voor het eerst echt gekropen O+ vervolgens vertikte ze het om het nog een keer te doen, maar toch O+ en zitten kan ze al sinds ze 5 maanden is, maar vanuit de stand op handen en knieën is het haar nu ook gelukt om zelf tot zit te komen.
Dat brengt mij overigens aan het twijfelen over wanneer Vlokje klaar is voor de fiets. Met Jewel deden we dat pas met 9 maanden, maar zij was een stuk later met goed kunnen zitten. Vlokje zit goed en stevig, als ze het zelf gaan zitten nu verder ontwikkelt zou ze dan met ruim 7 maanden ook al op de fiets mogen? Dat lijkt mij nog zo vroeg namelijk, maar ik heb alleen Jewel ter vergelijk..
pi_184345382
Ik herinner me dat horrorverhaal van Malteser (ja, toch?) nog iets te goed om te willen experimenteren met vroeg gaan fietsen. Ik wacht daardoor bij Phi in elk geval minstens tot 9 maanden, ook al maakt ze tegen die tijd zelfstandig salto’s eindigend in spagaat. Desalniettemin natuurlijk hulde alom voor Vlokjes mad kruipskillz 8-)
  vrijdag 11 januari 2019 @ 20:12:04 #67
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184345555
Ik ken dat horrorverhaal niet, ben wel nieuwsgierig.

Mijnes is nu 8 maanden en zit nog echt niet goed zelfstandig :') valt hij alle kanten op.
Hij kan het wel als hij op zijn handen steunt, maar meneer denkt dat hij kan vliegen en zodra hij zit wapperen zijn armen nogal heftig.

Wij aten vanavond vis en ik heb nog nooit zo'n blije baby gezien, hij vond het zo ontzettend lekker :P morgen weer dus.
pi_184345595
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:05 schreef Jentin het volgende:
Ik herinner me dat horrorverhaal van Malteser (ja, toch?) nog iets te goed om te willen experimenteren met vroeg gaan fietsen. Ik wacht daardoor bij Phi in elk geval minstens tot 9 maanden, ook al maakt ze tegen die tijd zelfstandig salto’s eindigend in spagaat. Desalniettemin natuurlijk hulde alom voor Vlokjes mad kruipskillz 8-)
Idem, ik zou ook 9 maanden als absolute minimum aanhouden.
pi_184345705
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:12 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik ken dat horrorverhaal niet, ben wel nieuwsgierig.

Mijnes is nu 8 maanden en zit nog echt niet goed zelfstandig :') valt hij alle kanten op.
Hij kan het wel als hij op zijn handen steunt, maar meneer denkt dat hij kan vliegen en zodra hij zit wapperen zijn armen nogal heftig.

Wij aten vanavond vis en ik heb nog nooit zo'n blije baby gezien, hij vond het zo ontzettend lekker :P morgen weer dus.
OUD / Fietsen met kinderen

Dit. :'( Dus ik vind het prima om kalm aan te doen.
pi_184345748
Dat verhaal weet ik ook nog ja ;(
Ik wist niet zeker of 9 maanden als minimum gold, of dat dat het uitgangspunt was in verband met zelfstandig kunnen zitten. Maar dan wacht ik sowieso nog tot ze 9 maanden is, daar durf ik geen risico's in te nemen. Bedankt!
pi_184345858
Wat goed van vlokje! En inderdaad niet voor 9 maanden op de fiets. Dat kunnen haar heupjes, rug, nek etc niet aan.

Ik gooi echt veel in de droger vooral van B en Juul. Alleen kleding wat we door willen geven, gaat de droger niet in.

Vandaag bij CB geweest: 69 cm en 8320 gram. Op aanraden van CB een broodkorst gegeven toen wij boterhammen aan het eten waren. Ze ging er meteen op bijten en sabbelen onze vreetzak.

Gelukkig is de voeding gelukt Duman! Maar wat een gedoe zeg.
pi_184345875
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:17 schreef Jentin het volgende:

[..]

OUD / Fietsen met kinderen

Dit. :'( Dus ik vind het prima om kalm aan te doen.
;( ;( wat een verdriet :N

Ik voel me nu gewoon stom dat er überhaupt over twijfelde en dat ik het vroeg :@ ;(
pi_184345995
Dat hoeft toch niet :*

Goeie stats, exode! Een broodkorst, man, dan gaat ‘t hard ineens :o Voor je ‘t weet, eet ze als een halve dreumes :Y)

Ik wilde nog zwaaien naar mini :W Tof overzicht. Ik vond het altijd leuk om te lezen hoe schijnbaar moeiteloos jij dolgelukkig door het moederschap heen lijkt te fietsen. Ik heb er zelfs nog wel van geleerd om wat meer te go’en met de flow, wat ik normaliter met alles supergoed kan, maar niet met m’n baby’s. Dus thanks en geniet maar lekker verder met je dreumes-Günther. Het wordt almaar mooier, vind ik :)
pi_184346083
Vis en brood etende baby's, knapperdjes O+

En *O* voor de goede stats Exode!
pi_184346544
Lekkere stats inderdaad exode! *O* En fijn dat de broodkorst er goed in ging.

Wij mikken overigens alle kinderkleding in de droger (tenzij het niet mag volgens het label). Maar wij hebben ook bijna alleen maar Hema, H&M en Zeeman, dat hoeft geen generaties mee te gaan. :P
pi_184347947
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:23 schreef Schanu het volgende:

[..]

;( ;( wat een verdriet :N

Ik voel me nu gewoon stom dat er überhaupt over twijfelde en dat ik het vroeg :@ ;(
Nee joh, zo moet je dat niet zien. Je denkt er over na en dat houdt in dat je er bewust mee bezig bent. Dat is juist weloverwogen en verstandig.
Maar ik zou even wachten dus.... want ja, wij zagen van dichtbij hoe het vreselijk mis ging.
pi_184348040
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 21:44 schreef Malteser het volgende:

[..]

Nee joh, zo moet je dat niet zien. Je denkt er over na en dat houdt in dat je er bewust mee bezig bent. Dat is juist weloverwogen en verstandig.
Maar ik zou even wachten dus.... want ja, wij zagen van dichtbij hoe het vreselijk mis ging.
Kan nog steeds misselijk worden van je verhaal toen. Getver!

(Waarom oost ik hier nog. Ik hoor hier niet meer thuis. Haha).
pi_184348344
Dat je je baby per ongeluk de 'verkeerde' borst geeft en dat pas merkt als de andere borst hard en pijnlijk wordt... Maar tegen die tijd wil hij natuurlijk al niet meer drinken. :')
pi_184348672
Dag mini en gunther, veel plezier bij de dreumesjes!

Fietsen is hier nog lang niet aan de orde, met kleuter wel gewacht tot de 9 maanden en dat ze zelf kon zitten. Van het voorjaar komt er hier een bakfiets zodat we daar wel mee kunnen fietsen.

Veel gelezen maar ook heel erg druk hier. V&J lagen tot vandaag samen in een ledikant. Maar omdat ze natuurlijk bewegelijker worden en langer zaten ze elkaar erg in de weg in bed. Als ze dan sliepen en de ander maakte een flapper met zn arm mepten ze elkaar op hun hoofdjes en hadden we weer twee huilende baby's.
Dus vanaf vandaag slaapt iedereen weer apart.
Vind het maar gek om straks een verdieping hoger dan mn kindjes te slapen maar het is niet


Oh, mn foto doet het niet. Help, eerste keer via imgur..

[ Bericht 4% gewijzigd door aapieannie op 11-01-2019 22:36:56 ]
pi_184350141
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 19:44 schreef Schanu het volgende:

Dat brengt mij overigens aan het twijfelen over wanneer Vlokje klaar is voor de fiets. Met Jewel deden we dat pas met 9 maanden, maar zij was een stuk later met goed kunnen zitten. Vlokje zit goed en stevig, als ze het zelf gaan zitten nu verder ontwikkelt zou ze dan met ruim 7 maanden ook al op de fiets mogen? Dat lijkt mij nog zo vroeg namelijk, maar ik heb alleen Jewel ter vergelijk..
L kon met 7 maand zelfstandig zitten en van het CB mochten we dan fietsen maar dat voelde nog niet goed. Nu met 8 maand staat en loopt hij langs de rand en we een klein stukje gefietst om de fiets te testen. Verder nog niet, het is toch geen mooi fietsweer.

Het kindje waar het mis ging kon nog niet zelfstandig zitten, dat lijkt mij een beter meetpunt dan de leeftijd. Maar blijkbaar ben ik daarin de enige?
pi_184350738
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 23:27 schreef Elleska het volgende:

[..]

L kon met 7 maand zelfstandig zitten en van het CB mochten we dan fietsen maar dat voelde nog niet goed. Nu met 8 maand staat en loopt hij langs de rand en we een klein stukje gefietst om de fiets te testen. Verder nog niet, het is toch geen mooi fietsweer.

Het kindje waar het mis ging kon nog niet zelfstandig zitten, dat lijkt mij een beter meetpunt dan de leeftijd. Maar blijkbaar ben ik daarin de enige?
Dat kindje kon wel zelfstandig zitten, maar niet zelfstandig gaan zitten. Daarin schijnt nog een verschil te liggen. Ik weet er het fijne niet van, maar ik wil er gewoon niet mee gokken, misschien juist omdat ik niet exact weet hoe het zit. Het is gewoon allemaal nog teer en kwetsbaar en onaf en fietsen lijkt voor ons heel onschuldig, maar voor zo’n klein lijfje zijn het serieuze klappen.
Ieder z’n ding, er zijn natuurlijk volksstammen die het ook vroeger doen van wie het kindje er helemaal niks van krijgt. Maar ja, je zal die ene zijn :{

Maar goed, mijn baby’s zijn ook niet zo snel :P Phi is 7 maanden, rolt van rug naar buik en sporadisch terug, maar serieus los zitten is echt nog niet im frage. Dus dan kijk je wellicht ook weer anders. Superknap dat jouwes al staat en loopt :o

[ Bericht 6% gewijzigd door Jentin op 12-01-2019 00:01:29 ]
pi_184352600
Zelfstandig gaan zitten bedoelde ik ook, 1 woordje maakt een groot verschil.

Echt lopen doet hij nog niet hoor, alleen langs de randjes.
En ja L heeft haast. Gelukkig zijn er in dit topic nog een paar met hetzelfde tempo. Toch merk dat ik er niet zoveel over post omdat ik anderen niet onzeker wil maken en tegelijk maak ik daarmee mezelf onzeker want gaat hij niet veel te snel? of wil ik te snel zoals nu alle reacties dat je toch echt tot minimaal 9 maand moet wachten met fietsen terwijl ik gisteren trots vertelde over ons fietstochtje.

[ Bericht 8% gewijzigd door Elleska op 12-01-2019 09:27:47 ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 12 januari 2019 @ 01:41:34 #83
269689 crew  Viv
pi_184352725
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 23:52 schreef Jentin het volgende:
Dat kindje kon wel zelfstandig zitten, maar niet zelfstandig gaan zitten. Daarin schijnt nog een verschil te liggen.
Klopt. Die van mij kon pas bij 14 maanden zelfstandig gaan zitten vanuit lig, maar dan eigenlijk zonder haar rompspieren te gebruiken. Ze duwde zichzelf met haar armen omhoog vanuit buikligging, en draaide dan haar benen naar voren via de split, zoals in dit youtube-filmpje (0:55-1:05)
Voor de zekerheid heb ik gewacht met het fietsstoeltje tot ze bijna 17 maanden was, toen kon ze inmiddels ook op de meer gebruikelijke manier zelfstandig gaan zitten. :D
pi_184353961
En hoe is je nacht gegaan Aapie, met dre twee jongens apart?

Fietsen, ik kan niet wachten (maarja moet wel hè ;) ) weer een beetje vrijheid terug, want wij hebben maar 1 auto...
En dat verhaal ;( zo ken ik het weer van dichtbij het verhaal van een baby die was gestikt in een stuk banaan ;( dus die hier komt er hier niet in en daar let ik heel erg op. Vooral verstandige bewuste keuzes maken, maar ik denk dat iedereen hier dat ook wel doet. En ik hoop deze zomer te kunnen fietsen, maar we zien dan wel of het kan :)

Mini, nog gefeliciteerd en mooie foto’s! Tot over 8 maanden ;)

Auw Luna! Hem later nog aan het drinken gekregen? Ik denk dat het hier wel bijnaklaar is met de borst... nadat ze een paar dagen bijna niets wou drinken is ze nu alleen maar heel ontevreden aan de borst.. ;(

Trouwens, Li heeft een nieuwe skill! Zelf haar speen in de mond doen :D
pi_184353992
Even als aanvulling op het fietsen: er is inderdaad een groot verschil tussen zelfstandig gaan zitten en kunnen zitten. Je mag ervan uitgaan dat de spieren sterk genoeg zijn wanneer een kind zonder hulp via zijlig-zijzit-zit kan komen en dan zonder steun van de handen kan blijven zitten. Het opkomen tot zit moeten ze dan zowel via links als rechts kunnen.
Het advies is dan om rustig te beginnen met fietsen, en zowel qua tijdsduur als hobbels op te bouwen.

@Elleska; volgens mij vind niemand het hier een probleem als je hier de vaardigheden van L post. Ik vind het persoonlijk juist leuk om de verschillen te zien/lezen. Een kind kan zich motorisch niet ‘te’ snel ontwikkelen. Elk kind volgt hierin z’n eigen ontwikkeling. En dat wat fysiek nog niet goed zou zijn dat kunnen ze ook nog niet ontwikkelen.
Jij kent je kind het beste en volgens mij ben je bewust bezig met wat wel en niet kan. Dus jullie fietstochtje zal vast geen probleem zijn geweest.

(Ik ga nu weer uit de kinderfysio-mode :) )
pi_184354679
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 08:05 schreef Takkie88 het volgende:
Even als aanvulling op het fietsen: er is inderdaad een groot verschil tussen zelfstandig gaan zitten en kunnen zitten. Je mag ervan uitgaan dat de spieren sterk genoeg zijn wanneer een kind zonder hulp via zijlig-zijzit-zit kan komen en dan zonder steun van de handen kan blijven zitten. Het opkomen tot zit moeten ze dan zowel via links als rechts kunnen.
Het advies is dan om rustig te beginnen met fietsen, en zowel qua tijdsduur als hobbels op te bouwen.

(Ik ga nu weer uit de kinderfysio-mode :) )
Ik herinner me het verhaal van Malteser ook nog zo goed, wat een narigheid zeg.
Maar nu jij hier toch post: Kees kan nog steeds niet zelf gaan zitten, maar loopt inmiddels (al maanden) overal aan langs, klimt de trap al op, etc.. Maar dat zitten doet hij gewoon niet, lijkt 'm ook helemaal niet te interesseren. Ik vroeg het aan CB en die vonden het prima al te gaan fietsen. Dat hebben we dus 2 weken geleden gedaan. Maar ik ga direct weer twijfelen nu, toch nog te vroeg? Hij is bijna 13 maanden nu. Wat vind jij?
pi_184354757
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 07:50 schreef Loj het volgende:
En hoe is je nacht gegaan Aapie, met dre twee jongens apart?

Het is jammer dat mn foto het niet doet haha! De ledikanten staan wel tegen elkaar aan met de zijkant eruit dat als ze willen kunnen ze nog wel tegen elkaar aan liggen!

Maar het was een goede nacht, we hebben ze om half 10 nog een fles gegeven en toen in bed gelegd, ze sliepen eigenlijk direct en werden vanmorgen om half 7!! Pas weer wakker.
Wij gingen zelf ook redelijk optijd slapen dus iedereen is lekker uitgeslapen!
Jongens liggen nu alweer een poosje in bed en wij zijn wat aan het rommelen. Was een goede zet om te verhuizen naar de nieuwe setting.
pi_184354896
Aapie dat is een slimme, de ledikanten tegen elkaar met de zijkanten eruit.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 08:05 schreef Takkie88 het volgende:

@Elleska; volgens mij vind niemand het hier een probleem als je hier de vaardigheden van L post. Ik vind het persoonlijk juist leuk om de verschillen te zien/lezen. Een kind kan zich motorisch niet ‘te’ snel ontwikkelen. Elk kind volgt hierin z’n eigen ontwikkeling. En dat wat fysiek nog niet goed zou zijn dat kunnen ze ook nog niet ontwikkelen.
Jij kent je kind het beste en volgens mij ben je bewust bezig met wat wel en niet kan. Dus jullie fietstochtje zal vast geen probleem zijn geweest.

(Ik ga nu weer uit de kinderfysio-mode :) )
Dankje ;)
Het zal deels het tijdstip van mijn post zijn geweest :O De wereld ziet er nu een stuk beter uit :)

Dat een kind zich niet te snel kan ontwikkelen weet ik en toch laat ik mij soms onzeker maken door anderen. Na een opmerking over dat hij snel is komt vaak een opmerking over dat ik zeker veel met hem oefen (meestal gevolgd door de opmerking dat ik met hem thuis ben). of een veroordeling dat ik TEveel zou pushen. Op een ander forum werd ik zelfs uitgemaakt voor leugenaar/fake want bepaalde ontwikkeling kon nog helemaal niet op die leeftijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 12-01-2019 09:54:27 ]
pi_184355735
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:28 schreef Jentin het volgende:
Ik vond het altijd leuk om te lezen hoe schijnbaar moeiteloos jij dolgelukkig door het moederschap heen lijkt te fietsen. Ik heb er zelfs nog wel van geleerd om wat meer te go’en met de flow, wat ik normaliter met alles supergoed kan, maar niet met m’n baby’s. Dus thanks
Graag gedaan! O+

En contra-go-with-the-flow: mijn moeder was afgelopen zomer al helemaal startklaar om met Günther te gaan fietsen, maar dat heb ik haar door dat verhaal van Maltheser uitdrukkelijk verboden :X
Ik geloof dat ze het nou pas in het voorjaar van plan is. :+
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 12 januari 2019 @ 10:40:25 #90
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184355752
Prul rolde (volledig per ongeluk en ze heeft het nooit meer gedaan) van buik naar rug toen ze krap zes weken was. Ik heb het opgeschreven als 'de eerste keer' maar ik weet dat ik daar een beetje gesjoemeld heb ;)

En in goed overleg met lactatiekundige en kinderarts gaan we de borstvoeding afbouwen. Ik maak me te veel zorgen om prul die niet groeit en daardoor worden de voedingen steeds frustrerender en daar word ik dan weer onzekerder van en daar heeft niemand iets aan. Vanaf vandaag dus nog 5 live voedingen en twee keer de fles. Ik heb er verdriet van, maar ben ook trots dat ik er zo hard voor gestreden heb. Maar genoeg is genoeg en prul moet nu vooral makkelijke melk en een blije mama.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_184355754
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 09:48 schreef Elleska het volgende:
Aapie dat is een slimme, de ledikanten tegen elkaar met de zijkanten eruit.

[..]

Dat een kind zich niet te snel kan ontwikkelen weet ik en toch laat ik mij soms onzeker maken door anderen. Na een opmerking over dat hij snel is komt vaak een opmerking over dat ik zeker veel met hem oefen (meestal gevolgd door de opmerking dat ik met hem thuis ben). of een veroordeling dat ik TEveel zou pushen.
Herkenbaar. Lekker laten lullen. :*

Okee, nu echt in de lurkstand. 8-)
Let me see you stripped down to the bone
pi_184355758
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 09:31 schreef elliebell het volgende:

[..]

Ik herinner me het verhaal van Malteser ook nog zo goed, wat een narigheid zeg.
Maar nu jij hier toch post: Kees kan nog steeds niet zelf gaan zitten, maar loopt inmiddels (al maanden) overal aan langs, klimt de trap al op, etc.. Maar dat zitten doet hij gewoon niet, lijkt 'm ook helemaal niet te interesseren. Ik vroeg het aan CB en die vonden het prima al te gaan fietsen. Dat hebben we dus 2 weken geleden gedaan. Maar ik ga direct weer twijfelen nu, toch nog te vroeg? Hij is bijna 13 maanden nu. Wat vind jij?
Het is altijd lastig om zoiets te beoordelen zonder het kind recent gezien te hebben. Als ik het zo lees dan heeft Kees vooral vaardigheden onder de knie in een gesloten keten; hij heeft steeds steun bij handen en voeten. Dit kan erop wijzen dat hij nog niet voldoende rompstabiliteit heeft opgebouwd. (Wat op deze leeftijd absoluut niet gek is hoor!)
Hoe stevig zit hij als jullie schootspelletjes doen: Kan hij bijvoorbeeld bij hop-paardje-hop blijven zitten met zijn handen los terwijl je alleen zijn bekken vast hebt? Kan hij met hulp bij het bekken wel via zijzit komen zitten? Mocht het antwoord op beide vragen nee zijn dan zou ik persoonlijk nog even wachten met fietsen.
pi_184355841
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 09:48 schreef Elleska het volgende:
Dat een kind zich niet te snel kan ontwikkelen weet ik en toch laat ik mij soms onzeker maken door anderen. Na een opmerking over dat hij snel is komt vaak een opmerking over dat ik zeker veel met hem oefen (meestal gevolgd door de opmerking dat ik met hem thuis ben). of een veroordeling dat ik TEveel zou pushen. Op een ander forum werd ik zelfs uitgemaakt voor leugenaar/fake want bepaalde ontwikkeling kon nog helemaal niet op die leeftijd.
Dat soort opmerkingen proberen te negeren is volgens mij de beste strategie. Ook al zou je veel met hem oefenen, dan nog doen ze op deze leeftijd geen dingen waar ze niet aan toe zijn. Zolang je aansluit bij wat een kind laat zien kan er niet gepusht worden.
Oké, we moeten geen Chinees-stramien op onze kinderen loslaten ;)
  Moderator zaterdag 12 januari 2019 @ 10:46:38 #94
382129 crew  Donna
pi_184355853
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 09:48 schreef Elleska het volgende:
Aapie dat is een slimme, de ledikanten tegen elkaar met de zijkanten eruit.

[..]

Dankje ;)
Het zal deels het tijdstip van mijn post zijn geweest :O De wereld ziet er nu een stuk beter uit :)

Dat een kind zich niet te snel kan ontwikkelen weet ik en toch laat ik mij soms onzeker maken door anderen. Na een opmerking over dat hij snel is komt vaak een opmerking over dat ik zeker veel met hem oefen (meestal gevolgd door de opmerking dat ik met hem thuis ben). of een veroordeling dat ik TEveel zou pushen. Op een ander forum werd ik zelfs uitgemaakt voor leugenaar/fake want bepaalde ontwikkeling kon nog helemaal niet op die leeftijd.
Moeders moeten eens ophouden zo zuur tegen elkaar te doen.
Ik zie G nog niet staan voor haar eerste verjaardag terwijl haar vriendje die net 1 geworden is al een tijdje los loopt.
pi_184355925
Aapie wat fijn van de goede nacht! Hopelijk lukt het nog om je foto te plaatsen. Vind het zo schattig die 2 ‘kleine’ frummels van jou! O+

Tink _O_ voor jou! Knap dat je het zolang heb volgehouden omdat jij dat wilde! En net zo knap dat je nu de knoop hebt doorgehakt omdat dit beter voelt/is voor jullie allebei!
Als beloning naar jezelf zou ik dat draagvest kopen ;)

Loj, dat is een handige skill om onder de knie te hebben! Lukt het haar ook ‘s nachts?
  Moderator zaterdag 12 januari 2019 @ 10:52:50 #96
382129 crew  Donna
pi_184355955
Ik zit nog midden in de luiers test.

Vernieuwde Kruidvat is sowieso bagger want G wordt er rood van.
Etos maat 4 houdt het 's nachts niet zonder lekken. Vanavond maat 4+ proberen.

Ik heb helemaal geen zin om weer 1000 merken luiers in huis te halen. :'(
  zaterdag 12 januari 2019 @ 11:04:37 #97
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184356115
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 10:46 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Moeders moeten eens ophouden zo zuur tegen elkaar te doen.
Ik zie G nog niet staan voor haar eerste verjaardag terwijl haar vriendje die net 1 geworden is al een tijdje los loopt.
Dat inderdaad.

En ik zie het hier ook nog niet gebeuren voorlopig & zitten ook nog niet.
Hij vindt het overal heen schuiven en rollen wel best :P zo kom je er ook.
pi_184356564
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 10:40 schreef Takkie88 het volgende:

[..]

Het is altijd lastig om zoiets te beoordelen zonder het kind recent gezien te hebben. Als ik het zo lees dan heeft Kees vooral vaardigheden onder de knie in een gesloten keten; hij heeft steeds steun bij handen en voeten. Dit kan erop wijzen dat hij nog niet voldoende rompstabiliteit heeft opgebouwd. (Wat op deze leeftijd absoluut niet gek is hoor!)
Hoe stevig zit hij als jullie schootspelletjes doen: Kan hij bijvoorbeeld bij hop-paardje-hop blijven zitten met zijn handen los terwijl je alleen zijn bekken vast hebt? Kan hij met hulp bij het bekken wel via zijzit komen zitten? Mocht het antwoord op beide vragen nee zijn dan zou ik persoonlijk nog even wachten met fietsen.
Dank! Hop-paardje-hop gaat redelijk, maar niet super stabiel. Van zijzit naar zit geen idee, hij snapt het idee niet helemaal geloof ik :')
Maar dan gaan we gewoon nog weer even wachten, want als het wel mis gaat vergeef je het jezelf nooit natuurlijk.
pi_184359071
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 01:32 schreef Elleska het volgende:
Zelfstandig gaan zitten bedoelde ik ook, 1 woordje maakt een groot verschil.

Echt lopen doet hij nog niet hoor, alleen langs de randjes.
En ja L heeft haast. Gelukkig zijn er in dit topic nog een paar met hetzelfde tempo. Toch merk dat ik er niet zoveel over post omdat ik anderen niet onzeker wil maken en tegelijk maak ik daarmee mezelf onzeker want gaat hij niet veel te snel? of wil ik te snel zoals nu alle reacties dat je toch echt tot minimaal 9 maand moet wachten met fietsen terwijl ik gisteren trots vertelde over ons fietstochtje.
Lieve Elleska,
Het ene kind is het andere niet. En de ene moeder is ook de andere moeder niet. Je hebt vol trots verteld over het fietsen en daar mag je ook vol trots over vertellen. Jij bent zijn moeder, jij bepaalt. En JIJ maakt die keuze.

En L heeft haast. Dat heeft mijn Mars ook. Die gaat ook zo rap, gaat al een maand zelfstandig zitten, trekt zich op tot stand, loopt langs de bank/tafel. Gaat van stand terug zelf zitten, maar ook vanuit kruiphouding zelf zitten. Zit zo een uur achter elkaar te spelen, kruipt weer verder naar een ander speeltje, gaat daar weer zitten.
Dus.... wij hebben deze week ook gefietst. Terwijl ik degene ben die de mensen kent die hun kindje verloren hebben door het fietsen. En Mars komende week pas 9 maanden is. En toch deed ik het. Want ik zag en vond dat het kon.
Twix kon destijds bij 8,5 maand al zelf gaan zitten en daarbij hebben we gewacht tot ruim 10 maanden. Hij was kleiner en oogde daardoor ‘fragieler’. Ik heb dus nu een andere keuze gemaakt dan destijds bij Twix. Maar een weloverwogen keuze. En dat is wat het is.

Je handelt vanuit de allerbeste bedoelingen en jij kent je kind het beste. Dus je hoeft je niet te verdedigen voor een beslissing die jij genomen hebt op basis van kindkennis en gezond verstand. :*


Voor de volledigheid het fietsverhaal, sla vooral over als je denkt er niet tegen te kunnen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184360379
Tot over 7 maanden Mini :W

Ik was dus nog steeds alles met Neutral, hang alle kleertjes netjes op om te drogen en ook alle shampoo, billendoekjes, bodywash, olie etc zijn van Neutral. Maar zo te merken heeft Bikkel geen gevoelige huid dus kan ik dan denk ik wel overstappen. Al ben ik ook geen fan van die zwaar geparfumeerde meuk.

Elleska, ieder kind ontwikkeld in zijn / haar eigen tempo. En net zoals met alle andere dingen die je als nieuwe moeder te horen krijgt; leg het lekker naast je neer. Als anderen mij advies geven kijk ik altijd naar wie het zegt. Van mijn zus en mijn bff neem ik alles gelijk aan. Advies van mijn schoonzus gaat ene oor in en de andere weer uit. Maar ik denk ook dat mensen weten dat ik toch mijn eigen plan volg, ik krijg vrijwel nooit ongevraagd advies >:) .

Tink, wat fijn dat je nu het besluit hebt genomen, ik hoop dat het je wat meer rust geeft.

Welkom Thor!

Annie, wat lekker dat de 3 jongens zo hun eigen bedje hebben en toch ook weer bij elkaar liggen O+ .

En ondanks dat ik af en toe op mijn schoonmoeder mopper ben ik best wel hecht met haar. Zo wonen 25 meter verderop en zie ze ook bijna iedere dag. Dus toen mijn schoonvader gisteravond naar haar toe ging na de open-hart operatie een geen van de 4 eigen kinderen aanstalten maakten om mee te gaan ben ik maar meegegaan. Alles is goed gegaan en ze was heeeel blij om mij te zien.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_184368398
Aapie, jammer dat de foto het niet doet maar wat fijn dat de nacht zo goed is gegaan O+

Elleska, jouw snelle knappe L O+ wat bizar dat anderen zo veroordelend kunnen zijn, daar zou ik hier zeker niet bang voor zijn dus blijf alsjeblieft schrijven ook over die snelle ontwikkelingen! Elk kind ontwikkelt anders, dat merk ik ook heel sterk bij mijn meiden. Niet alleen qua tempo, maar ook wat er wanneer geleerd wordt. Dat vind ik juist ook zo mooi om te zien O+

Li die de speen zelf in haar mond kan doen *O* O+ altijd fijn als die feature ontwikkeld is, scheelt hopelijk een hoop gedoe voor jullie :')

Tink, moeilijke maar dappere keus om af te bouwen met borstvoeding. Hopelijk brengt het de rust die jullie zo hard nodig hebben :*

Wolken, wat fijn dat de operatie bij je schoonmoeder goed is gegaan en wat lief dat je bent meegegaan met je schoonvader!

Hier weer een baby-afscheid momentje. Vandaag hebben we de chicco next to me op marktplaats gezet ;( Vlokje past er nog wel in,maar de ruimte is beperkt en ik denk dat ze misschien daardoor s nachts zo makkelijk wakker wordt. Nu dus het campingbedje op opgezet naast mijn bedzijde en kijken of ze dan wel de nacht daarin doorslaapt in plaats van weer in ons bed. Maar dan ligt ze opeens gevoelsmatig wel heel ver weg :{

Verder overwegen we om een webshop te beginnen met kinderspullen en hebben we net een domeinnaam gereserveerd. Vind het wat spannend want volgens mij komt er veel meer bij kijken dan we ons realiseren, maar de 1e stap is in ieder geval gezet *)
  zondag 13 januari 2019 @ 10:54:24 #102
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184373945
Schanu, en als je een ikea-bedje ombouwt? Dan is de hoogte iig een stuk fijner dan met een campingbedje... Tenzij je een campingbedje hebt dat hoog kan, natuurlijk.

En moeders kunnen inderdaad best wat liever tegen elkaar. Maar ik moet ook heel eerlijk bekennen dat ik soms een oordeel vel op basis van een eerste indruk (als ik moeders met een baby die al slapend in een niet-ergonomische draagzak met z'n gezicht naar voren op heuphoogte hangt, zie bijvoorbeeld). Ik vind dat geen mooie eigenschap van mezelf :@

En txs voor de support dames! Ik vind het nog steeds heel dubbel en nu vannacht en vanochtend drie voedingen fantastisch gingen, slaat de twijfel toe. Ik blijf bij m'n beslissing, maar neem wel alle tijd. Voor nu twee flessen kv en 5 voedingen en morgen weer wegen. Afbouwen hoeft natuurlijk niet in één keer, ik kan voorlopig best elke week een voeding minder gaan geven bijvoorbeeld of de nacht, ochtend en voorhetslapengaan gewoon blijven doen en dan 's middags een keer kolven. En dan zien we wel hoe lang m'n productie dat trekt.

Gisteren voor de tweede keer met prul in bad geweest (douchen hadden we ook al eens geprobeerd om te oefenen voor op vakantie, ik ga echt geen babybadje meenemen) en madame besloot daar honger te krijgen. Ik heb dus gevoed in bad en had me nooit kunnen voorstellen hoe fijn dat was! Prul hoefde door de warmte amper moeite te doen en ik we waren allebei helemaal relaxed O+

Zijn er hier kindjes die een echo moesten omdat ze na de 30e week nog in stuit gelegen hebben? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen hoe zoiets gaat, maar de jeugdarts van het cb begon erover dat dat moest.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_184374079
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 10:54 schreef Tink89 het volgende:
Zijn er hier kindjes die een echo moesten omdat ze na de 30e week nog in stuit gelegen hebben? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen hoe zoiets gaat, maar de jeugdarts van het cb begon erover dat dat moest.
Hebben wij ook gehad hier. Heup-echo, puur ter controle omdat onze dame steeds in en uit stuit is gaan liggen. Ze werd in een soort vorm/mal gelegd. Ze had er hier totaal geen zin in, uiteindelijk zelfs even de telefoon met een baby muziekje erbij gepakt ter afleiding dat ze even een beetje stil zou blijven liggen. Geloof dat we er tien minuten mee bezig zijn geweest. Vervolgens even wachten of alles goed op beeld stond en een dag of 4-5 later konden we de huisarts bellen voor de uitslag.

Waren hier geen specifieke aanwijzingen voor, maar meer gewoon omdat ze tot laat in stuit had gelegen dat ze het altijd controleren om problemen op latere leeftijd te voorkomen.
pi_184374123
Teken van leven vanuit hier trouwens. w/

Ons Spookje doet het goed. Heeft het naar haar zin op de opvang, rolt super enthousiast van rug naar buik (continu ook echt) en loopt daar vast met frustratie tot gevolg. :9 Zelf na de griep/verkoudheid van Spookje + vrouw te hebben ontlopen toch ook meer de pineut geweest. Boven de 40 graden koorts en zoals het nu lijkt een paar holtes ontstoken. Hurray! Hele apotheek aan anti-griep/hoest middelen om zo snel mogelijk weer met z'n drieën te knuffelen. O+
pi_184374144
Over de speciale voeding/apotheek en dergelijke..

Wij hebben nu dus medicijnen gehad tegen de reflux (totaal ander kind, echt waar), waren er super blij mee, bellen de huisarts voor een herhaalrecept en verslag dat het super goed werkt.. krijgen we een 'Willen jullie niet afbouwen dan?' .. Eh, nee? Nog even niet eigenlijk? Hebben 14 dagen medicijnen gehad en ons kind is eindelijk blij en tevreden, dan ga ik er toch niet nu al mee stoppen?
pi_184374535
Tink wat heerlijk dat je in bad zo ontspannen hebt zitten voeden. En logisch dat dan ineens de twijfel toeslaat. Ik denk dat jullie een goede keuze hebben gemaakt, en afbouwen hoeft inderdaad niet in een week. Gewoon op jouw tempo zolang dat kan!
Ik ben ook aan het afbouwen en voed allebei de jongens nog 2 keer per dag, de rest krijgen ze de fles. Het is goed zo.

Nj nee logisch dat je nu niet al wil afbouwen. Het gaat net zo goed met spookje. Heb je uiteindelijk wel een nieuw recept gekregen?

Elleska, jij kent jouw kind toch het beste. En er zijn nou eenmaal kindjes die sneller zijn, ze zijn er ook die langzamer zijn. Gelukkig maar, want als ieder kind hetzelfde zou zijn wordt de wereld ook zo saai toch!? Ik zie het hier heel duidelijk. Twee jongens, 8,5 maand samen in dezelfde buik gegroeid. Twee compleet andere kinderen. Een bolletje, en een slanke. Een snelle en een minder snelle. V is bijvoorbeeld echt heel sterk en trakteerd ons de hele dag door op heerlijke lachjes. J daarin tegen is soms net een aardappelzak, en heeft de hele dag een serieuse blik op zijn gezicht. Bij hem moet je goed je best doen wil je een lachje van hem krijgen.
Nouja wat ik hiermee dus wil zeggen is dat je zelf wel weet wat wel of niet zou kunnen met je baby :*

Schanu, kan je het ledikant niet ombouwen tot co-sleeper?

Hier ging de nacht best oke, de jongens hebben van 10 tot 6 geslapen *) alleen stond kleuter om 02:00 onder aan de zoldertrap te huilen dat ze bij ons wilde slapen. En dat mag dus niet meer, we hebben een vlizo trap naar zolder en nog geen hekje om het gat boven. Dus ben ik maar bij haar in de hoogslaper gaan liggen :X

Doen jullie baby's dat ook trouwens, V&J beginnen na de eerste fles al binnen een kwartier weer te gapen, dus dan gaan ze weer naar bed ( of in de wagen doordeweeks) en slapen dan weer rustig 3 uur...
  Moderator zondag 13 januari 2019 @ 11:46:48 #107
382129 crew  Donna
pi_184374755
Aapieannie onze dochter van 9,5 maanden gaat na de eerste fles ook meteen weer naar bed en slaapt dan nog minimaal 1.5 uur. Heerlijk!
pi_184374864
Voeden in bad, dat klinkt wel echt heerlijk inderdaad Tink O+

Hier ook een heupecho gehad in verband met stuitligging tm het 3e trimester. Ze moest op haar zij in een kussen, ik mocht (/moest) haar vast houden zodat ze stil bleef liggen en met een echokop keek ze naar de heupjes, dat dus 2 keer (beide heupjes). Duurde maar een paar minuutjes en het stelde echt niets voor gelukkig :)

NJ, fijn dat Spookje het zo goed doet! Ik snap dat je nog niet wil afbouwen met medicijnen als het nu juist zo goed gaat, is dat verplicht in verband met risico's door de medicatie of zou je wel langer mogen doorgaan met toedienen?

Fijn voor weer een goede nacht met de jongens Aapie O+ wel jammer dat kleuter wakker werd, pittig hoor met 3 kids, alle respect voor jou!

Het omzetten van het ledikant is helaas niet heel handig. Overdag slaapt ze in haar eigen kamer dus dan wordt het ledikant wel gebruikt, plus dat wij op zolder slapen en de meidjes op de 1e verdieping dus dat zou een op en neer gesleep worden van heb ik jou daar :')
Ombouwen van een Ikea bedje had ik nog niet aan gedacht, die hou ik in gedachten! Voor nu willen we het eerst zo proberen, Vlokje is nu ruim 7 maanden en het zou wel fijn zijn als we een stapje vooruit kunnen (want een campingbedje is weer een stapje dichter bij zelfstandig slapen dan een cosleeper). Al sliep ze vannacht weer gezellig tussen ons in (wat ik nog zou gaan missen ook als ze dat niet meer doet overigens) O+
pi_184375037
Hier voor het eerst weer sinds ruim een maand om 4u wakker vanwege honger (dat was even wennen voor mama en papa _O-); daarna weer geslapen tot 8u O+

Ik heb er alleen moeite mee dat ik hem absoluut niet mag tillen met rechts... heb nu anderhalve dag (en nacht) mijn brace aan gehad en vandaag voor het eerst weer af gedaan, maar probeer nog zoveel mogelijk met links te doen... morgen heb ik Tijn weer alleen dus dan móet ik hem tillen (op zich wel fijn, want ik mis het wel enorm dat ik hem niet zomaar bij me kan pakken ;( kan hem soms wel een fles geven maar als ie dan te veel ‘spartelt’ kan ik hem niet houden en dan moet papa hem weer pakken -O- ). Ik moet nu 3 weken geduld hebben... ik vind het maar lastig...
en verder is maatje 50 nu echt te klein en is 56 nu wat aan de krappe kant. Maatje 62 dus maar :o het gaat zo hard :X
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 13 januari 2019 @ 12:27:59 #110
74056 crew  ToT
pi_184375557
Mini-ToT blijft echt aan z'n hoofdje krabben.
Gisteravond hem naar bed gebracht, half uurtje later was het huilen geblazen; zijn hele voorhoofd was rood van de krasjes en op 2 plekken zat behoorlijk wat bloed. 1 stukje was zelfs echt weggekrabd. -O- Er zat bloed onder zijn nageltjes. Ook had hij aan zijn nek/hals gekrabd.
Zijn nageltjes waren echt niet lang maar we hebben die nog maar weer eens geknipt.
Zijn hoofdje houden we wat vettig omdat we dachten dat het krabben door droogheid kwam, maar dat maakt dus geen verschil.
Handschoentjes hooit hij zo weer uit. Ik zit er nu aan te denken om als hij slaapt (schone) sokken over zijn handjes en armpjes te trekken; die krijgt hij er echt niet zomaar meer van af.
Die nageltjes zijn ÉCHT fakking scherp! :o Ook als hij ons wat knijpt of krabt voel je dat best wel.
pi_184375897
Even zonder bijlees: Tot, je kan de nageltjes vijlen. Dan haal je de scherpe randjes er af. ;)
Protège moi de mes désirs.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 13 januari 2019 @ 13:31:13 #112
74056 crew  ToT
pi_184376848
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 12:45 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Even zonder bijlees: Tot, je kan de nageltjes vijlen. Dan haal je de scherpe randjes er af. ;)
Vijlen is beter dan knippen dus?
Thx! ^O^
  zondag 13 januari 2019 @ 13:45:26 #113
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184377068
quote:
2s.gif Op zondag 13 januari 2019 13:31 schreef ToT het volgende:

[..]

Vijlen is beter dan knippen dus?
Thx! ^O^
Ik weet niet beter dan dat je babynageltjes sowieso niet mag knippen :D ook tegen het ingroeien.
Altijd vijlen.
pi_184377171
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 11:04 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Dat inderdaad.

En ik zie het hier ook nog niet gebeuren voorlopig & zitten ook nog niet.
Hij vindt het overal heen schuiven en rollen wel best :P zo kom je er ook.
Die van jou heeft ook helemaal geen tijd om te oefenen ;) O+

O is ook bijzonder snel. Hij liep vandaag een paar stappen achter er een stoel. Stiekem had ik het makkelijker gevonden als hij niet zo mobiel was...
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 13 januari 2019 @ 13:52:55 #115
74056 crew  ToT
pi_184377173
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 13:45 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik weet niet beter dan dat je babynageltjes sowieso niet mag knippen :D ook tegen het ingroeien.
Altijd vijlen.
:o Ow!
:@ Morgen dus maar meteen ff naar de Kruidvat gaan om een vijltje te kopen. :@
pi_184377249
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 13:45 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik weet niet beter dan dat je babynageltjes sowieso niet mag knippen :D ook tegen het ingroeien.
Altijd vijlen.
Echt waar? Ik knip ze altijd!
  zondag 13 januari 2019 @ 13:59:05 #117
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184377293
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 13:52 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Die van jou heeft ook helemaal geen tijd om te oefenen ;) O+

O is ook bijzonder snel. Hij liep vandaag een paar stappen achter er een stoel. Stiekem had ik het makkelijker gevonden als hij niet zo mobiel was...
Haha, ja dat denk ik ook :P
Hij vreet, slaapt en rolt alleen maar :') nadruk op vreet, meneer lust ook zowaar groente. O+

Zo snel! mijn broer liep los rond 9 maanden.
Dan is echt niets meer veilig! maar wel leuk.
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 13:57 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Echt waar? Ik knip ze altijd!
Hoorde het van de kraamzorg, maar ik doe het beide niet :+
Nog niet nodig geweest.
pi_184377767
Tot 3 maanden beet ik haar nageltjes korter. Voor vijlen hebben zowel Sofie als ik geen geduld. Scheuren lukte niet en vond ik eng. Vanaf 3 maanden ben ik gaan knippen maar vind dat best een gepriegel. Vanochtend voor het eerst bloed erbij :'( :@
pi_184378500
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 13:59 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Haha, ja dat denk ik ook :P
Hij vreet, slaapt en rolt alleen maar :') nadruk op vreet, meneer lust ook zowaar groente. O+

Zo snel! mijn broer liep los rond 9 maanden.
Dan is echt niets meer veilig! maar wel leuk.

[..]

Hoorde het van de kraamzorg, maar ik doe het beide niet :+
Nog niet nodig geweest.
Mijn kraam zei tot 6 weken vijlen en daarna mag je ook knippen.
  Moderator zondag 13 januari 2019 @ 15:35:21 #120
382129 crew  Donna
pi_184379272
Ik bijt haar nagels nog steeds af.
pi_184380146
Net de nagels van Bikkel geknipt. Als een loedermoeder zet ik hem dan op schoot en zet de tv aan zodat hij even afgeleid is :@ . De ha zei dat je bij baby's vanaf 3 maanden mag gaan knippen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 13 januari 2019 @ 16:22:34 #122
269689 crew  Viv
pi_184380263
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 16:16 schreef Wolken het volgende:
Net de nagels van Bikkel geknipt. Als een loedermoeder zet ik hem dan op schoot en zet de tv aan zodat hij even afgeleid is :@ .
Ach kom zeg, als je daardoor al een loedermoeder bent..
pi_184380349
Thuis uit het ziekenhuis! Zo heerlijk! Lig lekker in m'n eigen compressen in m'n bh want m'n borsten exploderen ongeveer... Hahaha

In het ziekenhuis vroegen ze welke maat luier Thor heeft... En ik wist niet of het 0 of 1 was.... Aiii
pi_184380392
Nagels knippen doe ik ook altijd (vanaf een maand of 4) en ik vijl de hoekjes daarna omdat die nageltjes idd venijnig scherp zijn. Bij Jewel toen ze nog een baby was in haar duimpje geknip, ik huilde harder dan zij :X afgelopen week heb ik 1 nageltje tekort geknipt en ze herinnert mij er het liefst nog elke dag aan dat dat pijn deed :X over loedermoeder gesproken :') bij Vlokje gaat het vooralsnog prima, maar idd ook hier met tv als afleiding :Y

Welkom thuis uit het ziekenhuis Thor en mama, wat fijn! Nu hopelijk samen genieten O+
pi_184381125
Ik ben echt totaal niet bijgelezen. Iets met een nieuwe baan en veel drukke dagen. Dus ik kom nu nog even afscheid nemen van Fleur en minilot! In dehoop dat jullie nog meelurken haha. Tot snel bij de dreumesjes O+

Ik knip nageltjes altijd. Vijlen vind ik zo onhandig. Toen ze nog heel mini waren scheurde/beet ik ze :p

Mijn mini stapt de hele dag rond jongens langs de tafel langs de bank langs de muren. En ze staat regelmatig even los. Echt even hoor max 20 seconden maaar snelle jelle! Ze is nu bijna 10 maanden. Ik las dus wel iets over fietsen en ontwikkeling. Mede door dat verhaal van malteser en dat mijn oudste 2 veel later waren heb ik getwijfeld. Amélie is dus al vlak voor ze 8 maand was meegegaan op de fiets. Ze ging toen zelfstandig zitten en kon zo ook spelend lang stil en rechtop zitten. Denk dat het belangrijk is naar ontwikkeling van je mini te kijken.
  Moderator zondag 13 januari 2019 @ 17:20:27 #126
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184381222
Goedemiddag,

ik heb een vraag over slapen. Onze dochter verrekt het overdag langer dan 30 min te slapen, op een enkele uitzondering na. Daarnaast gaat ze ook pas 'voor de echt' slapen tussen 22u en 0.00u. Dan slaapt ze vervolgens tot een uur of 08u, halfuurtje grofweg eten, en daarna slaapt ze nog eens een keer 2 a 3 uur.

Het lijkt er dus op dat ze in totaal wel genoeg slaap krijgt, maar hoe krijgen we dit anders? Of beter gezegd, moét dit anders?

Ik lees nl overal dat babies zo rond 20u toch wel 'voor de nacht' gaan slapen zeg maar, maar als wij haar neerleggen gaat ze steeds harder schreeuwen. Laat schreeuwen zou je wellicht zeggen, op een gegeven moment geeft ze zich er aan over, maar zoals sommigen van jullie weten heeft onze dochter na een liesbreuk een operatie met daaropvolgend een aanval gehad.

Omdat de chirurg zei dat een liesbreukje kan terugkeren, vooral omdat er zoveel druk op het operatiegebied komt te staan tijdens hard huilen dat dat weer open kan gaan, zijn wij dus bang om haar te hard te laten schreeuwen, omdat anders operaite en weer risico op een aanval.

Maar ja, ondertussen zitten we met de situatie zoals hij nu is. Ik weet niet of dat 'slecht' is, maar liever had ik het anders gezien. Enige tips/suggesties?
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 13 januari 2019 @ 17:55:03 #127
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184381970
Uhm, mijn baby van 7,5 week rolt net van buik naar rug omdat manlief aan die kant tegen haar praatte. Wtf... :o

[ Bericht 4% gewijzigd door Tink89 op 13-01-2019 18:01:40 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_184382145
CG, wij hebben ongeveer hetzelfde ritme, behalve dat O. dan 's ochtends al om 6 uur wakker is. Na die voeding slaapt hij vaak weer tot ongeveer 9 uur. De slaapjes overdag zijn meestal ook zo kort, heel soms ineens 2 uur achter elkaar slapen! Hij doet het er wel goed op, maar ik wil vooral de slaapjes overdag wat langer hebben, ik houd me dus ook van harte aanbevolen voor DE tip.
pi_184384063
Als ik Phi zo op bed leg na een paar uu wakker tijd, slaapt ze drie kwartier, max. een uur. Als ik haar met/na een fles op bed leg, trekt ze zo twee, drie uur door.
Voorbeeld: ze wordt om 7 uur wakker, krijgt een fles. Dan kan ik haar om ongeveer 9 uur op bed leggen en dan slaapt ze een klein uurtje. Rek ik het een uur, “tot de volgende fles” (we voeden niet op schema, maar het sluipt er toch een beetje in of zo), dan trek ik eerst haar slaapzakje aan, geef die fles in een verduisterde kamer en dan maakt ze echt grote slaapjes. Vanmorgen lukte het zonder fles en sliep ze toch 10-13, maar toen had ze wel een forse portie fruit op. Dus hier lijkt een volle maag de truuk
:) (garantie tot de deur :'))
pi_184384233
Ik heb iig DE tip niet. Ik probeer wel echt iedere dag 3 slaapjes in te plannen. Nadat hij gedronken heeft leg ik hem altijd op bed en de ene keer slaapt hij 2 uur en de andere keer 30 minuten en dat vind ik ook prima, als hij iig maar even geslapen heeft. Laten schreeuwen zal bijna niemand hier doen hoor. Hier was hij de laatste nachten ook weer iedere 2 uur wakker :Z .

Ik heb eindelijk een vakantie geboekt voor volgende maand! We gaan naar Kaapverdië en ben nu aan het kijken hoe we alles gaan doen en wat mee moet. Ik ging even kijken naar de reiswieg die we al een tijdje niet meer hebben gebruikt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar is mijn kleine baby gebleven :{

Hij is volgende maand 6 maanden, zou ik hem dan korte stukken al in hete zitgedeelte van de kinderwagen kunnen vervoeren? Ik neem sowieso ook mijn draagzak mee maar vind het ook wel makkelijk om hem even los te kunnen vervoeren. Die kan ook helemaal plat.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 13 januari 2019 @ 19:54:26 #131
74056 crew  ToT
pi_184384527
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:20 schreef CoolGuy het volgende:
Goedemiddag,

ik heb een vraag over slapen. Onze dochter verrekt het overdag langer dan 30 min te slapen, op een enkele uitzondering na. Daarnaast gaat ze ook pas 'voor de echt' slapen tussen 22u en 0.00u. Dan slaapt ze vervolgens tot een uur of 08u, halfuurtje grofweg eten, en daarna slaapt ze nog eens een keer 2 a 3 uur.

Het lijkt er dus op dat ze in totaal wel genoeg slaap krijgt, maar hoe krijgen we dit anders? Of beter gezegd, moét dit anders?

Ik lees nl overal dat babies zo rond 20u toch wel 'voor de nacht' gaan slapen zeg maar, maar als wij haar neerleggen gaat ze steeds harder schreeuwen. Laat schreeuwen zou je wellicht zeggen, op een gegeven moment geeft ze zich er aan over, maar zoals sommigen van jullie weten heeft onze dochter na een liesbreuk een operatie met daaropvolgend een aanval gehad.

Omdat de chirurg zei dat een liesbreukje kan terugkeren, vooral omdat er zoveel druk op het operatiegebied komt te staan tijdens hard huilen dat dat weer open kan gaan, zijn wij dus bang om haar te hard te laten schreeuwen, omdat anders operaite en weer risico op een aanval.

Maar ja, ondertussen zitten we met de situatie zoals hij nu is. Ik weet niet of dat 'slecht' is, maar liever had ik het anders gezien. Enige tips/suggesties?
Klinkt alsof ze meer slaapt als mini-ToT.
Die slaapt van 22.00 tot 8.00 hoewel dat sinds kort gemiddeld wel langer wordt.
Overdag slaapt-ie 2 à 3x 20 minuutjes tenzij ik overdag een stuk met hem ga wandelen; kruik in de babywagen, deken er overheen en een half uur lopen maar. Dan slaapt-ie echt wel even goed! :Y
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 13 januari 2019 @ 19:57:58 #132
74056 crew  ToT
pi_184384623
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 19:39 schreef Wolken het volgende:
Ik heb iig DE tip niet. Ik probeer wel echt iedere dag 3 slaapjes in te plannen. Nadat hij gedronken heeft leg ik hem altijd op bed en de ene keer slaapt hij 2 uur en de andere keer 30 minuten en dat vind ik ook prima, als hij iig maar even geslapen heeft. Laten schreeuwen zal bijna niemand hier doen hoor. Hier was hij de laatste nachten ook weer iedere 2 uur wakker :Z .

Ik heb eindelijk een vakantie geboekt voor volgende maand! We gaan naar Kaapverdië en ben nu aan het kijken hoe we alles gaan doen en wat mee moet. Ik ging even kijken naar de reiswieg die we al een tijdje niet meer hebben gebruikt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar is mijn kleine baby gebleven :{

Hij is volgende maand 6 maanden, zou ik hem dan korte stukken al in hete zitgedeelte van de kinderwagen kunnen vervoeren? Ik neem sowieso ook mijn draagzak mee maar vind het ook wel makkelijk om hem even los te kunnen vervoeren. Die kan ook helemaal plat.
:D Mevrouw ToT en ik zijn ff stomverbaasd over hoeveel hij op onze mini-ToT lijkt! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen ander kleur oogjes, en mini-ToT is vandaag pas 4 maandjes oud geworden. :)

[ Bericht 6% gewijzigd door ToT op 13-01-2019 20:05:49 ]
  zondag 13 januari 2019 @ 21:25:03 #133
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184386671
Voor de baby's van 8m+ hoeveel en wat eten ze allemaal op een dag naast melk?
Ben zo benieuwd en vind het wel leuk beetje te vergelijken.

Hier was het vanmorgen 200gr yoghurt met aardbei, middag halve kale boterham/2 wortel pastinaak puffs, vanavond 200gr pasta,tomaat, mozzarella & ik denk ongeveer 25gr-50gr vis.

Voor mijn gevoel zoveel opeens, maar hij doet het er goed op.

En dan 2x 180/6, 1x180/7.

quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 19:39 schreef Wolken het volgende:

Hij is volgende maand 6 maanden, zou ik hem dan korte stukken al in hete zitgedeelte van de kinderwagen kunnen vervoeren? Ik neem sowieso ook mijn draagzak mee maar vind het ook wel makkelijk om hem even los te kunnen vervoeren. Die kan ook helemaal plat.
Ik denk dat dat prima kan.
  zondag 13 januari 2019 @ 21:28:30 #134
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_184386734
180/7?
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  zondag 13 januari 2019 @ 21:39:11 #135
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184386960
quote:
5s.gif Op zondag 13 januari 2019 21:28 schreef Nouk84 het volgende:
180/7?
Ja, een schepje poeder extra.
Op aanraden van het CB.

Overgang 4-3 flessen vond ik lastig.
Misschien vult het meer op deze manier?
pi_184386981
Hier een totaal ander schema nog:

Ochtend:
Borstvoeding
Fruit (circa 200 gram)
Borstvoeding

Middag:
Broodkorsten, een cracker en een beker water
Borstvoeding
Soepstengel/paar maisboogjes oid

Avond:
AVG (circa 200 gram)
Borstvoeding

Voor mijn gevoel eet jouwese aanzienlijk meer dan die van mij Sacre.
pi_184387339
Oh, ik heb echt geen idee hoeveel O eet in grammen. In de morgen een bakje havermout of een halve boterham. Tussendoor een banaan of ander fruit. Smiddags ook een halve tot een hele boterham. Tussendoor een soepstengel of nog meer fruit. Avondeten met de pot mee. Vanavond heeft hij een hele pannenkoek op. :OBorstvoeding tussendoor. Ik heb ook het idee dat hij vaak aan het bunkeren is..
pi_184388948
Wauw Wolken! Wat een kerel en wat leuk om hem eens te zien O+ En tja, hij groeit er al mooi uit. Beentjes een beetje opgetrokken vindt hij vast niet erg voor een kort stukje, maar ik snap je twijfel. Anders afwisselen tussen het zitje zo veel mogelijk plat + draagzak? Toch lastig die overgangsfase.

Tink, wat goed van Prul! M rolt ook vaak om als wij naast/achter hem zitten te praten. Dan wil hij ons zien en door het gewicht van zijn hoofd kukelt hij zo om.

Wat slapen betreft: ik heb eigenlijk geen tips. Wat ik wel merk is dat, hoe warmer M is hoe langer hij slaapt. Als tip van het KDV doen we M met elk slaapje in de slaapzak. Lekker geborgen en warm. Sindsdien slaapt hij makkelijker in en ook prima in zijn eigen bedje. M slaapt altijd al wel zeker 2 à 3 uur per slaapje. Bij benadering (nu ik nog verlof heb)
09.00 uur wakker, eten spelen
10.30 uur slapen
12.30/13.00 uur wakker, eten, spelen
14.30 uur slapen
18.00 uur wakker, eten, spelen
19.30 uur slapen
22.00/23.00 uur wakker, eten en gelijk weer slapen

Soms met nachtvoeding, soms zonder.

Oh en knippen: nadat ik M in zijn vinger heb geknipt tot bloedens toe en veilen mij niet goed lukt, laat ik de nagels een beetje voor wat het is. Na een bad/douche zijn ze vaak zacht en zitten er haakjes aan, die scheur ik dan af. Maar M krabt zichzelf zelden.
pi_184391685
Wolken: als hij zich in de wagen nog niet omrolt en optrekt, zou ik altijd kiezen voor de reiswieg ipv voor de wandelwagenzit. Maar wanneer ga je? Want wat nu nog niet is, kan volgende week zo maar anders zijn.
Hier bij beide jongens bij 7 maanden gewisseld van reiswieg naar zit omdat ze zich op de buik rolden en dan over de rand van de wieg heen trokken. Dat werd gevaarlijk.
Twix had nog tijden in de reiswieg gepast, terwijl Mars de wieg echt vulde. Maar vaak liggen ze toch niet kaarsrecht maar met de benen wat opgetrokken.
  Moderator maandag 14 januari 2019 @ 07:20:51 #140
382129 crew  Donna
pi_184391812
G zit pas sinds kerst in de wandelwagen inzet. Toen was ze 9 maanden.
Ze wou nog wel liggen en trok zichzelf niet op, dus prima zo.
We hebben met 7 maanden het zitje ook geprobeerd maar toen vond ik haar er nog veel te zoutzakkerig in hangen.
  Moderator maandag 14 januari 2019 @ 07:24:27 #141
382129 crew  Donna
pi_184391830
G is 9.5 maanden en krijgt nog 4 flessen op een dag. Ze is na 2 uren wakker echt moe (dus ook 3 slaapjes nog) en dan is de fles echt haar comfort zeg maar. Meestal ochtend en avondfles van 180/6 (gaan vaak niet leeg) en overdag 120 of 150 afhankelijk van wat ze verder eet.

Meestal 150gr fruit, 1 snee brood, koekje/maïsfingers, AVG of potje ergens ook 150gr ongeveer en een paar lepels Griekse yoghurt na.
pi_184392438
Mini-ToT heeft net zo een rond hoofd als Bikkel :D

Peace, ik zit te denken om even aan te schuiven als jullie een mini-babymeet hebben, kunnen we ze in het eggie zien O+

O+

quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 06:56 schreef Malteser het volgende:
Wolken: als hij zich in de wagen nog niet omrolt en optrekt, zou ik altijd kiezen voor de reiswieg ipv voor de wandelwagenzit. Maar wanneer ga je? Want wat nu nog niet is, kan volgende week zo maar anders zijn.
Hier bij beide jongens bij 7 maanden gewisseld van reiswieg naar zit omdat ze zich op de buik rolden en dan over de rand van de wieg heen trokken. Dat werd gevaarlijk.
Twix had nog tijden in de reiswieg gepast, terwijl Mars de wieg echt vulde. Maar vaak liggen ze toch niet kaarsrecht maar met de benen wat opgetrokken.
Bikkel is de hele dag druk bezig met omrollen, alleen dat laatste stukje schouder werkt tot grote frustratie van meneer nog niet mee. De fysio denkt dat hij over 2 weken wel echt omrolt en dan denk ik ook dat hij gaat lopen spoken in de bak. Hij is altijd erg bewegelijk dus rustig in de bak liggen is er dan niet bij. Mijn voorkeur heeft de reiswieg ook ivm de ontwikkeling van zijn lichaam maar ik ben bang dat hij over 3 weken niet meer in de bak te houden is. We vliegen 4 februari, 4 dagen voordat hij 6 maanden word .

Mmmm, terwijl ik dit type moest ik hem "redden" uit de box omdat hij zit volledig op de buik had gedraaid en klem lag :') .
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_184392565
Ik prop mijn baby van 7 maanden en 8.5 kilo ook nog in de reiswieg :D het is heel krap maar op een of andere manier blijft ie heel zoet op zijn rug liggen en maakt hij in de wandelwagen geen enkele aanstalten tot rollen, terwijl hij dat in de box en op de grond wel gewoon doet. Dus ik laat het nog even zo.

Hij slaapt sinds vrijdag (weer) op zijn eigen kamer en sindsdien gaat dat wel redelijk okay. Ik moet er nog wel 3 keer uit en de enige manier om hem stil te krijgen is dan voeden, maar het is weer beter dan het was :)
pi_184392695
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 08:50 schreef Wolken het volgende:
Mini-ToT heeft net zo een rond hoofd als Bikkel :D

Peace, ik zit te denken om even aan te schuiven als jullie een mini-babymeet hebben, kunnen we ze in het eggie zien O+

O+

[..]

Bikkel is de hele dag druk bezig met omrollen, alleen dat laatste stukje schouder werkt tot grote frustratie van meneer nog niet mee. De fysio denkt dat hij over 2 weken wel echt omrolt en dan denk ik ook dat hij gaat lopen spoken in de bak. Hij is altijd erg bewegelijk dus rustig in de bak liggen is er dan niet bij. Mijn voorkeur heeft de reiswieg ook ivm de ontwikkeling van zijn lichaam maar ik ben bang dat hij over 3 weken niet meer in de bak te houden is. We vliegen 4 februari, 4 dagen voordat hij 6 maanden word .

Mmmm, terwijl ik dit type moest ik hem "redden" uit de box omdat hij zit volledig op de buik had gedraaid en klem lag :') .
De week voorafgaand aan jullie vertrek leg je hem gewoon nog eens in de bak voor een wandeling. Kun je kijken wat ‘ie doet.
Mars kon al maanden omrollen, maar bleef in de bak nog heel lang netjes liggen (net zoals Aure schrijft). En van de een op de andere dag niet meer, hij rolde om en trok zich omhoog. Toen zijn we gewisseld.
pi_184392793
Hallo, koffie? Pfff Juul is ziek, flink verkouden en sinds vanochtend ook verhoging. Een heel onrustige nacht achter de rug. Ze is uiteindelijk tussen ons in gaan liggen. Vaak wakker, enorm veel hoesten, huilen, echt zo zielig.
Ik ben vandaag lekker thuis met haar, KDV leek ons geen goed plan.

EN we hebben een nieuwe kinderwagen gekocht, heel lang verhaal maar gewoon gedaan zaterdag. Alle pro's en cons afgewogen en met mijn name mijn vrouw wilde heel graag een goede, nieuwe. De huidige waarvan de zonnekap dus kapot is, heeft meer mankementen. Ding is ook al iets van 8 jaar oud en derdehands.
Het is de Mutsy Nio geworden, de wandelwagen, showroommodel dus leuke prijs gekregen en de wieg er gratis bij, model gaat eruit dus ze wilden er vanaf. Als ie over een paar jaar verkocht wordt, is het handig dat de wieg erbij zit. De oude gaat morgen naar de kringloop.

Wat eet ie veel SC, echt een vreetzak :D Dat hij tijd heeft om te eten tussendoor ;)

Ik zag grote mini ToT en grote bikkel O+ Wow!

En grappig van het omrollen etc, Juul kan het, maar doet het gewoon niet. Ze is ook enorm verwend met B om zich heen. Die doet alles voor haar. Dus waarom zou ze rollen?
Ze kletst wel enorm veel dus daar gaat al haar energie heen denk ik.

En +1 op de verschillen in ontwikkeling van kinderen. Ooit zei iemand tegen me 'Als ze op hun 6e maar even veel kunnen'. B was met een aantal dingen supersnel, hij fabriceerde tanden achter elkaar door vanaf 4 maanden, liep als een kievit vanaf 14 maanden, loopt nog steeds voor op verbaal gebied, maar zindelijk deed ie op zijn gemak en ook fietsen ging langzaam. En puzzelen deed ie met een speelgoed hamer dan ramde hij de stukken erin. Maar nu hij bijna 5 is, bouwt ie hele Lego bouwwerken alleen.

Juul verdomt het dus om te rollen met haar 6,5 maand maar ouwehoert de hele dag door wat B toen nog niet deed. Zoveel verschillen, maar niets is goed of fout. Lekker de eigen ontwikkeling volgen.
pi_184393229
Brrr sterkte vandaag exode; en beterschap voor Juul ;(

En wat een boel rollers al :D Hier heeft hij het een paar keer gedaan van buik naar rug; en daarna nooit meer. Nu probeert hij vooral van rug naar buik te draaien; maar hij snapt nog niet hoe hij zijn armen daarvoor moet houden wat een hoog "GNUUUUUHUUUUURRRRRR" frustratie geluiden met zich meebrengt O+

Slapen overdag is hier ook minimaal, maar vind ik niet zo gek met de nachten wat ie maakt. Ik vind het wel gezellig zo :)
Hier sinds deze week rond 19u fles en dan naar bed; om 22u a 22u30 krijgt hij dan nog een laatste fles. Daarna slaapt ie tot ongeveer 7u; weer een fles en meteen naar bed. Daarna nog een flinke dut tot 10u a 10u30 ongeveer. Hij maakt dus ongeveer 13 a 14u snachts/smorgensvroeg. Overdag is hij dus wat meer wakker en bestaat zijn slapen uit een half uurtje a 45min smiddags even. En 45min in de namiddag (soms maakt hij hier een langere tuk van 1,5u ongeveer).

En terwijl ik het typ is meneer nu net wakker. Eens kijken hoe het lukt om hem uit bed te halen............... :X Vooralsnog weinig verbetering in mijn pols maar goed.
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  maandag 14 januari 2019 @ 10:20:07 #147
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184393520
Naast het rollen hebben we het nog meer goed nieuws: nog net voor we de 8 weken aantikken, weegt prul eindelijk meer dan 4 kilo. 4060 gram vanochtend!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 14 januari 2019 @ 10:23:37 #148
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184393565
Welke soorten thee mag je aan een baby geven (of juist niet)? ik google allemaal verschillende meningen. Hij heeft nog nooit eerder thee gehad, wil het zo proberen na het ontbijt.

quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 10:20 schreef Tink89 het volgende:
Naast het rollen hebben we het nog meer goed nieuws: nog net voor we de 8 weken aantikken, weegt prul eindelijk meer dan 4 kilo. 4060 gram vanochtend!
*O* Fijn!
pi_184394019
CG, lastig dat slapen. Ik ben niet van het laten schreeuwen, zeker niet zo jong en met of zonder risico op liesbreuk. Vlokje is nu ruim 7 maanden en gaat mede met die reden ook pas heel laat naar bed. Zij valt vaak 's avonds bij mij op de bank in slaap en tussen 22 en 23 uur, afhankelijk van hoe laat wij gaan slapen, gaat ze dan pas 'mee naar bed'. Ik probeer haar dan altijd weg te leggen in haar eigen bedje (niet het ledikant, maar het bedje op onze slaapkamer) maar meestal wordt ze dan wakker, wordt ze weer onrustig en huilerig en eindigt ze dus bij mij in bed. Niet ideaal, maar het werkt en zo krijgt ze de beste en meeste slaap dus ik vind het voor nu prima zo.

Tink, wat fijn dat er een stijgende lijn zit in het gewicht van Prul en wat enorm knap dat ze zich heeft omgedraaid! O+ *O*

Wolken, wat heerlijk die vakantie in het vooruitzicht! En wat een knap mannetje heb je daar O+ Ik heb voor Vlokje rond 6 maanden ook het buggygedeelte op de kinderwagen gezet, maar net als wat jij zegt kan die van ons ook helemaal plat dus dat leek mij geen probleem. Dan moet ik er wel bij zeggen dat ik de kinderwagen sindsdien 1 keer heb gebruikt, want Vlokje wil sowieso niet graag in de kinderwagen liggen dus ik draag haar vrijwel altijd.

Mooie kleine mini ToT O+

Beterschap voor Juul en koffie voor Exode! Hopelijk knapt ze snel op en hebben jullie vannacht een betere nacht. Heel veel knuffelen samen vandaag helpt hopelijk al een beetje O+

Priem, heel veel sterkte met je pols, lijkt me echt heel erg zwaar voor je en ik hoop dat er snel verbetering in zit voor je.

Sacre, Hipp heeft speciale babythee :)

Vlokje zit vandaag weer op de opvang en om haar nieuwste ontwikkeling te showen tijgerde (met halve pogingen tot kruipen) ze daar meteen naar de andere kant van de kamer, mijn kleine knapperd heeft de smaak opeens helemaal te pakken O+
  maandag 14 januari 2019 @ 11:01:06 #150
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184394056
Ja, de kleine keuken ook. Al paar keer mee in mijn handen gestaan, maar voor mijn gevoel is het gewoon marketing & 10x zo duur. Dus wss koop ik het vanmiddag :')
  Moderator maandag 14 januari 2019 @ 11:02:48 #151
382129 crew  Donna
pi_184394082
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 11:01 schreef SacreCoeur het volgende:
Ja, de kleine keuken ook. Al paar keer mee in mijn handen gestaan, maar voor mijn gevoel is het gewoon marketing & 10x zo duur. Dus wss koop ik het vanmiddag :')
Jumbo heeft ook baby thee van woezel en wip. Ik denk dat wij die gaan kopen :P
pi_184394136
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 11:01 schreef SacreCoeur het volgende:
Ja, de kleine keuken ook. Al paar keer mee in mijn handen gestaan, maar voor mijn gevoel is het gewoon marketing & 10x zo duur. Dus wss koop ik het vanmiddag :')
_O- Herkenbaar :D Ik moet er wel bij waarschuwen dat Jewel het verschrikkelijk vies bleek te vinden (die drinkt nu pas thee, maar dan gewone thee met ons mee), dus wij hadden het voor niets gekocht :')
  maandag 14 januari 2019 @ 11:08:45 #153
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184394150
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 11:02 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Jumbo heeft ook baby thee van woezel en wip. Ik denk dat wij die gaan kopen :P
Die heb ik hier niet gezien.

En ik wil het NU proberen :'(

Ik heb gewoon framboos thee.
Heb sowieso 1000 smaken liggen.
pi_184394186
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 11:08 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Die heb ik hier niet gezien.

En ik wil het NU proberen :'(

Ik heb gewoon framboos thee.
Heb sowieso 1000 smaken liggen.
Zou rooibos niet gewoon mogen? Die mag je ook drinken tijdens zwangerschap, volgens mij omdat er geen/weinig theine in zit? Not sure, dus pin me er niet op vast.
  maandag 14 januari 2019 @ 11:11:44 #155
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184394198
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 11:11 schreef Schanu het volgende:

[..]

Zou rooibos niet gewoon mogen? Die mag je ook drinken tijdens zwangerschap, volgens mij omdat er geen/weinig theine in zit? Not sure, dus pin me er niet op vast.
Over rooibos las ik dus hele verschillende meningen, dus dat durf ik al niet :P
  maandag 14 januari 2019 @ 11:13:01 #156
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184394218
Nog een vraagje, heeft er iemand ervaring met een grote mensen beker? https://www.philips.nl/c-(...)Boxes=&page=&layout=

Zijn ze nou echt antilek?
pi_184394468
SC, wij gaven B Hipp babythee. Let behalve op de theeine ook op suiker. dat zit vaak in de zakjes thee namelijk.....
pi_184394551
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 11:13 schreef SacreCoeur het volgende:
Nog een vraagje, heeft er iemand ervaring met een grote mensen beker? https://www.philips.nl/c-(...)Boxes=&page=&layout=

Zijn ze nou echt antilek?
Zelf geen ervaring mee, maar de reviews zijn niet bepaald positief als ik het zo zie. Mijn ervaring is overigens dat alle antilekbekers lekken, de één alleen wat minder dan de ander :')
pi_184394638
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 11:13 schreef SacreCoeur het volgende:
Nog een vraagje, heeft er iemand ervaring met een grote mensen beker? https://www.philips.nl/c-(...)Boxes=&page=&layout=

Zijn ze nou echt antilek?
Ik had die voor W. Beviel opzich prima, maar een wat handige dreumes of peuter heeft snel door dat je er ook prima mee kan schenken als je de bovenkant indrukt! Voor zover anti-lek dus. :+
pi_184394714
Overigens enorm geschrokken dit weekend, we hebben de bounceroo en daar zou Vlokje in kunnen liggen tot 9 kilo. Echter ging ze opeens rechtop zitten in die stoel en gooide ze zich vervolgens zo naar voren. Ze bleef bungelen in de riempjes gelukkig en de stoel staat op onze bank waardoor ze de grond niet heeft kunnen raken, maar jeetje ik kreeg bijna een hartverzakking. Stom, want toen ik ging googelen zag ik staan dat de stoel is te gebruiken tot 9 kilo óf tot het moment dat kinderen kunnen zitten. Heb ik helemaal niet aan gedacht, voelde mij meteen een faalmoeder :X

Nu dus gezocht naar een andere stoel waar ze langer in door kan en uitgekomen op de Doomoo, heeft iemand daar ervaring mee? Alleen positieve graag, ik heb hem al gekocht namelijk (vanavond hebben we hem als het goed is) :')
pi_184394743
Jongens, mijn baby heeft 2 uur en tien minuten gedut! *O*
pi_184394754
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 11:47 schreef Jagärtrut het volgende:
Jongens, mijn baby heeft 2 uur en tien minuten gedut! *O*
Wat goed en wat fijn! _O_ *O*
  maandag 14 januari 2019 @ 11:55:02 #163
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184394852
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 11:47 schreef Jagärtrut het volgende:
Jongens, mijn baby heeft 2 uur en tien minuten gedut! *O*
*O* *O*

De mijne gepoept, dat was na een hele ochtend krampjes ook reden voor een feestje :s)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator maandag 14 januari 2019 @ 11:56:27 #164
382129 crew  Donna
pi_184394867
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 11:47 schreef Jagärtrut het volgende:
Jongens, mijn baby heeft 2 uur en tien minuten gedut! *O*
Jaaaaa, super!

Ik hoop dat mijn baby op de opvang poept vandaag. Ze had gisteren 1 klein hard mini keuteltje en een dag niet poepen is niks voor haar. Ben benieuwd!

Altijd mooi he, eerste wat ik mijn vriend dan vraag als hij thuis komt met haar; En, gepoept? :P
pi_184394937
Jaaaa voor poepen en jaaaa voor lange dut.

Juul heeft geen verhoging meer maar nog steeds zo'n nare hoest en ademhaling. Zo sneu en ze wil ook niet echt zelf spelen dus tussendoor werken is er niet bij. Ze ligt net weer op bed, ik gooi snel mijn lunch naar binnen voor ze weer wakker is. Als ze na deze dut geen koorts heeft, ga ik vanmiddag een stuk lopen met haar. Voor allebei goed even frisse lucht.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 14 januari 2019 @ 12:50:03 #166
74056 crew  ToT
pi_184395831
Maken jullie dat ook wel eens mee dat je boodschappen gaat doen met de kleine en hij het bij thuiskomst niet meer terug wil geven? :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184395930
Slaap *O*
Poep *O*
Linzencurry *O* Dat voorspelt veel goeds voor als er straks echte hapjes gegeten worden, ToT ;)
pi_184396586
Thx shanu ja ik hoop het ook. Ontlasten gaat redelijk goed vandaag gelukkig! Veel met links (die ook nog steeds pijnlijk is maar ondertussen al een half jaar aan gewend :') ) en verder is Tijn best rustig als hij in mijn armen ligt dus dan kan ik hem makkelijk ondersteunen zonder mijn polsen veel te moeten forceren :Y
En woahhh ik zou ook een halve hartaanval krijgen :o Geen ervaring verder; maar lees veel positiefs over doomoo op internet dus zal vast wel goed zijn ;) Zo'n 'hippe zitzak' toch?? :D

Thee? #teamkoffie :@ :X Drinken het hier beide eigenlijk maar zelden

Herkenbaar van het 'heeft ie gepoept' incl. het blij zijn als dat zo is :+ Sowieso worden hier alle flinke boeren en scheten momenteel nog aangemoedigd 8-)

Jagär super *O* Goeie dut O+

Hier net een tiny love mobiel gekocht via marktplaats.. 10tje vond ik wel de moeite; incl afstandsbediening zelfs haha :D We hebben nu zo'n opdraai ding; wat ook leuk is; maar voor de thuiswerkdag van mijn vriend niet handig als hij steeds aan het opstaan is en dat ding weer moet opwinden. Zodra hij afloopt hoor je namelijk iemand protesteren. Zet je hem weer aan, dan weer flink trappelen en lachjes want HET BEWEEGT :D
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_184397161
Tiny Love *O* Als iemand enthousiast is geworden door Priem: ik heb er nog een in de aanbieding, ook inclusief afstandsbediening *) *) *)

Lieve foto, ToT!

Jagär *O* Is dit een gevalletje reversed fokwet?

En Schanu, da's inderdaad schrikken. Gelukkig geen echte ongelukken. Phi gaat hier ook steeds rechtop zitten in de wipper, dus ik denk dat die op Marktplaats gaat (de wipper, niet Phi o|O )
pi_184398096
*O* voor alle goed poepende baby's. En herkenbaar: hoeveelheid, kleurtjes, geurtjes en consistentie van ontlasting is hier ook regelmatig onderwerp van gesprek 8)7

En je idd, die hippe zitzak :D :') Ik lees op internet best wel wisselende verhalen en het is zo'n compleet ander soort stoel dan de bounceroo, dus ik ben benieuwd hoe ze erin ligt. Foto volgt!

Fijn dat Tijn rustig is als hij in je armen ligt, Priem, dat scheelt al een hoop!
Bij het woordje ontlasten, las ik nu dus ontlasting. Ja zo diep ben ik al gezonken :|W

Jentin, ook al afscheid van de wipstoel, wat gaan ze hard he die kleintjes :D
pi_184398472
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2019 13:33 schreef PriemGirl het volgende:


Herkenbaar van het 'heeft ie gepoept' incl. het blij zijn als dat zo is :+ Sowieso worden hier alle flinke boeren en scheten momenteel nog aangemoedigd 8-)

Tot je er twee tegelijk hebt met poep tot onder de oksels en even niet weet waar je moet beginnen }:| _O-

Dus de heren zijn vanmorgen beide in bad geweest en waren vrolijk aanwezig! Allebei hevig lachen en lief slapen als ik ze in bed leg.

Heb niks te klachen hier momenteel! O+
  Moderator maandag 14 januari 2019 @ 18:49:47 #172
447051 crew  Peejtur
pi_184401824
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 14:19 schreef Jentin het volgende:
Tiny Love *O* Als iemand enthousiast is geworden door Priem: ik heb er nog een in de aanbieding, ook inclusief afstandsbediening *) *) *)

Lieve foto, ToT!

Jagär *O* Is dit een gevalletje reversed fokwet?

En Schanu, da's inderdaad schrikken. Gelukkig geen echte ongelukken. Phi gaat hier ook steeds rechtop zitten in de wipper, dus ik denk dat die op Marktplaats gaat (de wipper, niet Phi o|O )
Wat wil je er voor hebben? Mag ook via PB hoor :)
pi_184402126
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 18:49 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Wat wil je er voor hebben? Mag ook via PB hoor :)
Heb je een pb gestuurd :)
pi_184402767
Het is nog geen daverend succes :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184403654
Haha schanu aawh. Hier ook een doomoo maar mijn beeb is wel een stukkie kleiner ;). Ik gebruik ‘m ook veel als leun element voor de arm als ik de fles geef :P.

Ik ga even bijlezen.. 4 dagen werken, nieuwe functie, gelijk vol erin lekker druk heuj :P. Oh en zorgen om Nien, die groeit ineens niet meer zo goed :?. Prikjes uitgesteld en deze week terugkomen om te kijken wat ze deze week aangekomen is.. fingers crossed.

Edit: Wat een knappe kinders allemaal, rollen, tijgeren O+. Zo leuk die nieuwe skills.
En fijn om wat herkenning te lezen mbt de korte slaapjes, dan is madame powernap hiero dus geen uitzondering ;) (echt, twee keer knipperen en ze is alweer wakker, whut). Peace ik ga jouw tip eens proberen, toch eens in een slaapzakje.. kijken wat dat doet. Als ik een slaapzak in de goede maat kan vinden. Want gelukkig lopen de dames qua maat en seizoen net niet verkeerd.. kuch ( :'( mijn portemonnee).

Juultje beterschap!

En hier ook een tinylove fan. Nien blijft er maar naar kijken en kraaien O+. Dus niet twijfelen, allemaal aan de tinylove ;).

[ Bericht 41% gewijzigd door hetzusjevan op 14-01-2019 22:00:24 (eindelijk bijgelezen yo) ]
pi_184411756
Schanu :D

Hier ook aan de Tiny Love. Ik heb hem laatst wel wat hoger moeten hangen omdat Bikkel het rode vosje er iedere keer af probeerde te rukken. Ik denk dat de tl daar niet zo goed tegen kan.


Verder zo aan de c_/ . Er zat vannacht weer iedere keer max 2 uur tussen de voedingen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_184411849
Schanu :D

Hier ook toe aan koffie Wolken! Was ik zo blij dat het best goed ging in zijn eigen bed, sliep ie vannacht gewoon weer in ons bed :') maar goed, heeft ons uiteindelijk wel iets meer slaap opgeleverd.
pi_184412098
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 09:18 schreef Wolken het volgende:
Verder zo aan de c_/ . Er zat vannacht weer iedere keer max 2 uur tussen de voedingen.
Idem. ;( Ik vind het wel zwaar om zo weer te werken. Niet om het werk zelf, maar dat slaapgebrek hakt er nu extra hard in.
pi_184412154
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 09:45 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Idem. ;( Ik vind het wel zwaar om zo weer te werken. Niet om het werk zelf, maar dat slaapgebrek hakt er nu extra hard in.
Ja helemaal mee eens. Zo wazig in je hoofd voel je je dan..

Al vind ik het stiekem wel weer heel fijn dat ik niet steeds een brullende baby in mn buurt heb op het werk :@
pi_184412186
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:36 schreef Schanu het volgende:
Het is nog geen daverend succes :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+

Hier ook koffie, pls. Heb me vandaag ziekgemeld. Voel me echt niet goed. :N
Protège moi de mes désirs.
pi_184412270
Haha Shanu!

de Tiny Love wordt hier steeds minder interessant, ze wil alles pakken en in haar mond stoppen. En dat ding hangt natuurlijk buiten de grijp zone wat frustratie oproept.

Juul gelukkig een iets betere nacht achter de rug. 03:00 04:45 en 05:40 wakker. Ze liet zich goed troosten en sliep verder. Steeds werd ze wakker van haar eigen hoest, zo sneu. Ze heeft geen verhoging meer en het lijkt wat los te komen. Vandaag is de vrije dag van mijn vrouw en morgen die van mij dus nog 2 daagjes bijkomen voor haar. Ze drinkt en eet harstikke goed dus we maken ons verder geen zorgen.

Ik was gisteren even met haar naar 2 winkels, roze muts op, roze sjaal om, die lange wimpers erbij en een vrouw begint een heel verhaal tegen me bij de kassa over dat het zo'n lief jongentje is. Nou zijn we allemaal best modern maar dit was vrij duidelijk. En ik had geen zin in het gesprek want ze sliep net en ze wordt dan vaak wakker van mijn stem. Kortom ik denk dat die vrouw my een onaardige hork vindt. _O-
pi_184413105
Slechte nacht boks!
Nu zijn die hier op één hand te tellen dus ik klaag niet, maar mijn baby is alweer ( :( ) verkouden en had daar last van. De arme gup moest steeds heel erg hoesten en raakte daar wat overstuur van. Dus tegen me aan gepakt en dat gaf hem wat rust. Als hij dan zo’n hoestbui had, voelde hij me en dan doezelde hij weer in.

Mars was gisteren even lang uit de buik als in de buik. We maakten foto’s van ons samen en daar zit één super leuke bij dus nu ben ik nog verliefder dan ik al was. O+

Duman, beterschap!

Ook beterschap voor Juul van Exode! En je supermarktanekdote, ik moest er om lachen.
pi_184414623
Schanu haha ja ontlasten is ook niet mijn favo woord... ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven euh.. ontzien? hmm klinkt ook zo vaag :') Nouja _O- You snap :D
En wahahah die foto _O- O+

Nou die tiny love is idd echt geweldig ! Hij begon me toch een partij te trappelen; te schattig :D

aapie brrrrr _O- Gelukkig zelfs met 1 nog niet meegemaakt :@ Kan niet lang meer duren heb ik het idee :+

Beterschap duman ;(

En ik lust ook wel een paar bakjes. Vanaf 4u was Tijn aan het spoken :o Niet veel; maar toch genoeg geluidjes en gegrom om er wakker van te worden/blijven. Paar keer fiep terug, en toen ging het weer eventjes, maar niet van harte en om kwart voor 6 was het echt klaar blijkbaar. Dus toch maar flesje gegeven.
Om 7u ging de wekker weer en toen was ik nét 10 minuten weer in slaap gevallen :X Ow well... Hopelijk gaat het verder wel goed op kdv vandaag O+
Sinds afgelopen weekend is Tijn wat meer onrustig snachts heb ik gemerkt.. en drinkt me toch een partij veel ! Sprongetje wellicht..? Geen idee of er zoiets bestaat als een 3 maanden sprongetje; verder namelijk overdag nog steeds een ontzettend blije en tevreden baby.
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_184414924
Bij ons was dat omdat ik weer was gaan werken Priem en dat werd alleen maar erger (de nachten dus) :') ik hoop voor jullie dat het snel weer bij het oude is :D

Overigens gaat het eten opeens weer super goed de laatste dagen. Hij heeft bij de opvang nu al zowel fruit als een hele boterham op :D dus de overbezorgdmodus kan weer uit *)
pi_184415249
De Tiny love is hier nog steeds interessant maar dan zonder het mobiel gedeelte. het muziek gedeelte is nog steeds leuk met de lampjes en op de knopjes duwen voor een ander muziekje.

quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 13:52 schreef Jagärtrut het volgende:

O is ook bijzonder snel. Hij liep vandaag een paar stappen achter er een stoel. Stiekem had ik het makkelijker gevonden als hij niet zo mobiel was...
Dat dacht ik de afgelopen dagen ook. hij kan overal bij maar is nog te jong om nee te begrijpen en dat is behoorlijk vermoeiend.

Zo probeerde ik gisteren op alle lieve berichten reageren maar kreeg er de kans niet voor. Eens zien hoe ver ik vandaag kom.

@ Malteser, bedankt voor je lieve berichtje. Mars is inderdaad ook al zo'n snelle. hoe vond Mars het fietsen?

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 15:38 schreef Wolken het volgende:

Elleska, ieder kind ontwikkeld in zijn / haar eigen tempo. En net zoals met alle andere dingen die je als nieuwe moeder te horen krijgt; leg het lekker naast je neer. Als anderen mij advies geven kijk ik altijd naar wie het zegt. Van mijn zus en mijn bff neem ik alles gelijk aan. Advies van mijn schoonzus gaat ene oor in en de andere weer uit. Maar ik denk ook dat mensen weten dat ik toch mijn eigen plan volg, ik krijg vrijwel nooit ongevraagd advies .
Ik kijk ook van wie het bericht komt maar als mensen van wie ik advies goed kan waarderen ineens heel stellig zeggen niet te fietsen voor 9 maand dan is het niet gek dat ik even aan de twijfel raak.

Van wildvreemden kan ik advies/opmerkingen normaal wel prima naast mij neer leggen. Hoe vaak we toen L wat jonger was van wildvreemden te horen kregen dat we L niet op schoot mochten laten staan want dat zou slecht zijn voor de heupjes/beentjes/rug. Hij ging zelf staan dus veel succes met hem laten zitten. ownee wacht, zitten mocht voor de 6maand ook niet :')

ik zag ergens nog de vraag voorbij komen over het zitgedeelte van de kinderwagen. wij hadden het zitje helemaal plat met voetenzak om wat zachter te liggen. ik merkte eigenlijk niet veel verschil met de kinderwagenbak maar dat zal per kinderwagen verschillen.
pi_184415276
Owwwww haha nou ik ben heel benieuwd! Dit is mijn 2de volledige week dus wie weet? Alhoewel het ook te maken zou kunnen hebben dat ik hem echt heel weinig heb mogen/kunnen optillen sinds vrijdag en hij dus heel vaak bij papa lag en minder bij mama dan normaal hmm.. Ahja kan vanalles zijn :') _O-

Wat fijn dat het eten weer goed gaat :Y Hopelijk brengt dat in ieder geval weer wat rust :)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_184415341
@aapieannie:
Gelukkig uiteindelijk wel een nieuw recept gekregen. Wel weer een klein aantal zakjes, dus met 2-3 weken kunnen we weer een afspraak maken bij de huisarts om te bespreken hoe of wat het verder gaat... Ik weet wel dat Nexium niet voor chronisch gebruik is bedoeld, maar afbouwen na een halve maand vond ik wel heel snel.

Hier qua slapen steeds lastiger, echt niet zo snel na een fles weer. :P Zit nu toch zeker anderhalf uur wakkere tijd, als het niet langer is..

@Schanu:
Ik hoor allerlei verschillende verhalen over de Nexium, dus geen idee eigenlijk.. 't heeft wel de nodige bijwerkingen bij veel kinderen begreep ik, maar dit is wel 10x beter dan dat intense verdriet.
pi_184415372
Verder nog niet helemaal bijgelezen. Mijn mannengriep blijkt een longontsteking + voorhoofdsholte-ontsteking + bijholte/kaakholte-onsteking. Ik leef voor pijnstillers, stoombakken, neusspray en dat soort meuk.

Intussen een vrolijk kierende baby bij me. Super leuk, maar het echo-o-o-o-o-o't in m'n hoofd. :+

Even foto zoeken. :9
pi_184415455
Foto's! ('t is toch dinsdag vandaag?)

Allereerst van onze tweee kleine koters:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overzichtsfoto van de kleine dondersteen na outfit change #5 op één dag. Kunnen er niet tegenaan wassen, dat gekwijl momenteel. :9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En.... Het eerste hapje bloemkool was geen succes!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184415696
haha, NJ. Dat bloemkool gezicht!

Ik dacht ook dat het dinsdag was!




and speaking of tiny loves...

Ik dacht, de box nog even uitproberen voordat hij de deur uitging. O was al erg lang niet meer in de box geweest. Nu bleek het even leuk.


  dinsdag 15 januari 2019 @ 14:08:38 #191
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_184415797
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 10:23 schreef SacreCoeur het volgende:
Welke soorten thee mag je aan een baby geven (of juist niet)? ik google allemaal verschillende meningen. Hij heeft nog nooit eerder thee gehad, wil het zo proberen na het ontbijt.

[..]

*O* Fijn!
Wij hadden (en hebben, vind 'm zelf ook erg lekker en kleuter ook nog) deze:



Zonder cafeïne/theïne
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_184415876
Ah nee NJ wat naar zeg. Beterschap! En wat een leuke foto's!
Die O gaat echt als een speer Jagar, mooi om dat prethoofd te zien.

Juul moet overigens niets weten van brood. Ze kauwt erop en gaat dan heel hard huilen, standaard.

Al mijn foto's staan op mijn oude telefoon die ik afgelopen vrijdag heb ingeruild voor een nieuwe. Dus een dinsdag zonder mijn bijdrage.

Kom maar door met al die foto's van die leuke kindjes hier O+
pi_184416063
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bikkel's eerste pasfoto O+
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_184416206
Al die positieve geluiden over Tiny Love, ik zou er met terugwerkende kracht één willen kopen :D Wij hadden een mobiel van Done by Deer, maar daar had Vlokje niet echt oog voor. Volgens mij heb ik een kritisch kind :')

Zovelen met een slechte nacht, hopelijk hebben jullie vannacht allemaal meer geluk (en dus slaap) :* Tot die tijd: c_/

Duman, beterschap voor jou! :* En beterschap voor de kleine Juul en Mars :*

En echt he, overduidelijke meisjes die voor jongens worden aangezien. Toen Jewel baby was en in de kinderwagen lag met een roze koeka voetendeken, een fluor borgvest en een roze mutsje op (wat klinkt dat vreselijk tuttig als ik het schrijf, zo tuttig zijn we in het echt niet hoor :')), kwam een oudere dame tegen haar koelie-woelie-en om vervolgens tegen ons te zeggen: wat een alleraardigst ventje o|O _O-

Ik hoop dat het een sprongetje is Priem, en een korte dan het liefst, anders volgen er nog heel wat brakke nachten voor jou vrees ik :o

Aure, wat fijn dat het eten nu zo goed gaat!!

Elleska, herkenbaar met dat zitten en staan! Vlokje houdt het liggen niet lang vol zonder te huilen en wil dan ook zitten. Dus ik laat haar tussendoor ook zittend spelen. Dat vond onze opvang maar niets, die vinden het nog steeds het beste als ze op haar rug ligt. Maar dan draait ze naar haar buik en gaat ze tijgeren, vooruit of achteruit, dus succes met dat rugliggen beste opvang ^O^ Ik denk dat het sterk afhankelijk is van het kind. Ik kan mij niet voorstellen dat als een kind zo goed zelfstandig kan zitten, dat het dan nog steeds zo slecht is (zolang natuurlijk met mate). Een gefrustreerd kind omdat het zich niet op eigen tempo mag ontwikkelen omdat dat te snel zou zijn, dat lijkt mij nog veel erger..

Ook nog beterschap voor NJ, je hebt het flink te pakken zeg!

Verder O+ voor de mooie Spookje (bloemkool hier bij zowel Jewel als Vlokje ook geen succes overigens :')) O+ voor de vrolijke O O+ voor de knappe Bikkel, wat een gave pasfoto!

Wij hebben vannacht een goede nacht gehad, met Vlokje tussen ons in maar die heeft goed geslapen op 1 nachtvoeding na. Alleen jammer dat uitgerekend nu mijn wekker zo vroeg ging :D

Mijn knapperd
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184416277
Vindt ze de 'zitzak' intussen al minder erg Schanu? :P
pi_184416383
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:48 schreef NicolasJoy het volgende:
Vindt ze de 'zitzak' intussen al minder erg Schanu? :P
Nope :') Maar hij ligt heel anders dan de bounceroo, dat is echt een kuipje en nu ligt ze veel platter. Het zal dan hoop ik ook 'gewoon' een kwestie van wennen zijn. Ondertussen heeft Jewel hem ingepikt appte vrouwlief vandaag, dus hij wordt in ieder geval wel gebruikt :')
pi_184416399
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:55 schreef Schanu het volgende:

[..]

Nope :') Maar hij ligt heel anders dan de bounceroo, dat is echt een kuipje en nu ligt ze veel platter. Het zal dan hoop ik ook 'gewoon' een kwestie van wennen zijn. Ondertussen heeft Jewel hem ingepikt appte vrouwlief vandaag, dus hij wordt in ieder geval wel gebruikt :')
Waarom heb je zo'n zitzak nodig?
pi_184416447
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:56 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Waarom heb je zo'n zitzak nodig?
Omdat Vlokje het fijn vindt om in een wipstoel (o.i.d.) te liggen, en stiekem vind ik het soms ook fijn om haar daarin vast te kunnen gespen als ik bijvoorbeeld moet koken. We hebben geen box, dus de enige alternatieven verder zijn de kinderstoel (maar die gebruiken we alleen voor het eten want is niet bepaald comfortabel om in te relaxen) of een speelkleed op de grond, maar nu ze begint te kruipen is dat laatste ook niet heel handig meer. Dus gemak voor ons, en comfort voor Vlokje. Dat laatste valt echter kennelijk wat tegen :P
pi_184416691
Dinsdag !! :o Helemaal vergeten oops !

En mnoohhh dat bloemkoolgezichtje O+

Oh Jagär nouhouuu *; wat een mega lach :D

Wow wolken best een heel goeie pasfoto dit :D

Schanu ahja we zullen het meemaken ;) Komt wel weer goed en anders doe ik maar even extra dutjes op mijn vrije dagen :+
Oh die giga knuffel D'awww O+

Gekke gezichten zijn fantastisch O+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_184417585
Shanu, het was ook de mix van Juul die ziekjes is, ik die haast had, Juul die eindelijk even sliep en dan die opmerking. Normaal zou ik er alleen om lachen. Nu zei ik alleen maar 'het is een meisje!'.

Een tijd geleden keek er een oudere man in de wagen en die zei heel serieus 'zo dat is een dikke jongen' ik proestte het echt uit. Die man groet me nu niet meer (hij woont verderop in de straat)

Lieve foto Priem!

Ik ben vandaag wat eerder naar huis, B heeft zwemles en we vonden het nu even handiger dat Juul thuis blijft ipv meegesleept worden, daar half slapen en half eten. Gelukkig kunnen dat soort dingen heel makkelijk op mijn werk.
pi_184417760


Goed gesprek met de heren _O-



En nogmaals hoe ze nu samen slapen!
pi_184417802
Priem, wat een heerlijke foto O+

En Exode, ik snap je helemaal, soms vallen dat soort opmerkingen gewoon net verkeerd!

Aapie, wat een rijkdom heb je daar O+ O+
pi_184418677
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:55 schreef Schanu het volgende:

[..]

Nope :') Maar hij ligt heel anders dan de bounceroo, dat is echt een kuipje en nu ligt ze veel platter. Het zal dan hoop ik ook 'gewoon' een kwestie van wennen zijn. Ondertussen heeft Jewel hem ingepikt appte vrouwlief vandaag, dus hij wordt in ieder geval wel gebruikt :')
Ahw, sta je dan met je goede gedrag! :9

Ze gebruiken hem hier op de opvang ook geregeld als ze voor ons Spookje even de handen niet vrij hebben en ze is mee naar de oudere kindjes.
pi_184423558
Wat liggen ze heerlijk Annie!

Exode :D . Nou moet ik zeggen dat ik ook niet altijd goed kan zien of het een jongen of een meisje is. En ik wil nog steeds voor Bikkel en trui met eenhoorn en regenboog en glitters..
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_184435293
Wat een rust hier! Betekent dat dat iedereen juist heel druk is? :9
  woensdag 16 januari 2019 @ 14:42:58 #206
342418 VKV
Plausibel
pi_184436139
Wat een nacht! J. was gisteren bij de oppas al met geen mogelijkheid in slaap te krijgen overdag, en 's avonds kwam daar de boosdoener: snotverkouden. Sinds gisteravond dus flink met hem in de weer geweest, hij sliep telkens 5 minuten en dan weer huilen. (Overigens hebben we alle trucjes tegen verkoudheid geprobeerd, maar het zou toch handig zijn als baby's zelf hun neus kunnen snuiten ;) ). En nu zijn we allemaal een beetje duf.
pi_184436318
Heb je zo'n snotzuiger, VKV? Wij hebben die unit van Otrivin (Otrivin Baby Aspirator), en daar hebben we enorm veel plezier (en ook enige nachtrust) van, in tijden van Snot. Dan snuit jij z'n neus voor hem, als het ware. (Niet over nadenken dat je snot staat op te slurpen :') )


_O_ _O_ _O_

Mijn tactiek is: shot zoutoplossing in beide neusgaten (van die pipetjes Bexedyl (?) hebben we), klodder luuf onder de voetjes, slaapzak dicht, effe snotzuigen. Werkt in elk geval een paar uur (en dan herhalen we de riedel eventueel).
pi_184436366
Beterschap met en voor J! Sneu is dat, zo verkouden.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:55 schreef Jentin het volgende:
Heb je zo'n snotzuiger, VKV? Wij hebben die unit van Otrivin (Otrivin Baby Aspirator), en daar hebben we enorm veel plezier (en ook enige nachtrust) van, in tijden van Snot. Dan snuit jij z'n neus voor hem, als het ware. (Niet over nadenken dat je snot staat op te slurpen :') )

[ afbeelding ]
_O_ _O_ _O_
Die hebben wij inderdaad ook en ik zweer erbij, Vlokje vindt het verschrikkelijk (en Jewel destijds ook) maar het helpt echt (in tegenstelling tot het peertje waar ik nooit mee overweg heb gekund).
pi_184436373
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 13:50 schreef NicolasJoy het volgende:
Wat een rust hier! Betekent dat dat iedereen juist heel druk is? :9
De leven *) Woensdag is mijn "vrije dag" _O- _O- _O-
pi_184437255
Eerste dag weer werken NJ. Het hakt er in. Maar via het ouderportaal zien we een hele blije M die al een geverfde voetafdruk heeft gemaakt, mijn knapperd O+ Nooit geweten hoe blij je kan zijn met een voetafdruk. Straks mogen we hem ophalen.

Leuk Wolken als je aan wil sluiten bij de meet in Overijssel! Gaan we vorm aan geven, lijkt me leuk :) Ben ook erg benieuwd naar bikkel in het echt. Wat een schattige pasfoto O+

Schanu, ik moest lachen om vlokje en haar zitzak :D arm kind heeft er niks mee zo te zien.

Aapie, je kan goed zien dat ze verschillend zijn. Twee-eiig? Wat een zoet plekje zo voor de twee mannen!

Goed, ik heb dus mijn eerste werkdag gehad. Twee gymlessen en een uurtje toetsen nagekeken en ik kan gelijk niet meer goed zitten door mijn stuitje. Ben benieuwd wanneer dit eens over gaat :'( Ik werk nog maar 2/3 uurtjes per dag, maar als dit al teveel gevraagd is vraag ik me af wanneer ik helemaal terug ben... Balen :'( Vond het lesgeven wel weer heel leuk, gezellig en fijn O+ nog twee dagen mijn kleuters en dan weer weekend :D
pi_184437475
Brrrr beterschap VKV.. hier geen tip want zelf nog niet meegemaakt; maar denk dat ik die otrivin ook maar moet aanschaffen mocht het nodig zijn O-)

Ohhh peace ik kreeg gisteren een handafdrukje mee van kdv en ik was ook helemaal verliefd en blij toen ik het meekreeg haha _O- Hij had het gisteren weer zo ontzettend goed gedaan O+ Lacht naar iedereen en drinkt/slaapt er verder heel goed :D
Oh beterschap zeg; jeetje nog zoveel last van? -O- Hopelijk kun je het genoeg afwisselen (zitten/staan) om stuitje wat rust te geven en kun je het toch even volhouden. Lijkt me zwaar als je daardoor weer thuis komt te zitten ;(
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  woensdag 16 januari 2019 @ 18:39:57 #212
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184439815
Wat een lieve foto's! En ik ga dat neus ding op de vakantielijst zetten.

Ik had vandaag het nagesprek met de klinisch vk die bij m'n bevalling gehad. Al m'n vragen kunnen stellen en heel geruststellende antwoorden gekregen, zoals 'ja, je had dit zelfs gekund, we hebben je amper geholpen, het was meer een halve vacuümpompactie dan een hele' en 'ja, ingrijpen was noodzakelijk, prul kreeg zuurstoftekort' en 'nee hoor, dat ziet er keurig uit, ga gerust langzaam weer opbouwen met paardrijden en zwemmen ' *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 16 januari 2019 @ 20:15:28 #213
342418 VKV
Plausibel
pi_184441849
Bedankt voor de Otrivin tip! Lees het nu pas dus te laat voor de winkel :') We hebben wel zo'n "peertje" zoals hierboven genoemd, maar die leegt de neus dus niet helemaal. Luuf las ik dat dat pas vanaf 6 maanden is maar onder de voetjes lijkt me geen probleem toch met 4 maanden?
pi_184442022
Een snotuitzuiger _O_ Ik heb ook zo een peertje maar dat werkt hier niet zo goed.

Wat rottig dat je nog steeds zo een last heb van je stuitje Peace. Ben je er nog steeds voor onder behandeling?

Wij zijn vandaag weer gaan zwemmen sinds zijn oorontsteking en hij deed het heel goed ( als in niet gehuild, ook niet tijdens het aankleden ) en is thuis na de voeding in diepe slaap gevallen en heeft 3 uur geslapen. Toen een uurtje wakker, weer een voeding en nogmaals 2 uur geslapen. Hopelijk zet zich dat vannacht door......
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_184442212
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 20:15 schreef VKV het volgende:
Bedankt voor de Otrivin tip! Lees het nu pas dus te laat voor de winkel :') We hebben wel zo'n "peertje" zoals hierboven genoemd, maar die leegt de neus dus niet helemaal. Luuf las ik dat dat pas vanaf 6 maanden is maar onder de voetjes lijkt me geen probleem toch met 4 maanden?
Ik deed het toen ze zo jong waren dan vaak op de hydrofiel waarop ze met hun hoofdje lagen. Beetje aan de zijkanten, zodat ze er niet op zouden liggen met hun gezicht. Ging ook prima :)

Peace, jammer dat je werkdag zo tegenviel fysiek. Heb je fysiotherapie voor je klachten?

Leuk, Wolken, zwemmen! En hij tukt ee goed op :D

Tink *O* Fijn dat je zo’n goed gesprek had. En ook lekker dat je weer aan de slag mag met je sporten. Ik durfde niet meer paard te rijden na de geboorte van Caesar. Idioot eigenlijk, maar ik kon niet meer relaxed rijden. Ik mis het nog wel eens.
pi_184442723
Wolken, Jentin, ja ik ben onder behandeling bij een bekkenbodemtherapeut en ben van plan om 6 maanden na de bevalling ook eens een bezoek aan de osteopaat te brengen. Blijkbaar zit mijn bekkenbodem op slot, zonder dat ik het door heb. Geeft ook problemen met vrijen bijv. Best balen. Voor mijn zwangerschap had ik helemaal nergens last van. Sterker nog, ik was wel wat gewend daar down under.
Het lesgeven en weer onder de mensen/kinderen zijn vond ik heel erg leuk hoor! Fysiek viel het me gewoon zo tegen and I don't like it :'(
pi_184443380
De truc met het neuspeertje is om eerst het neusje te spoelen met zoutoplossing en daarna dus dat peertje te gebruiken in neusgat 1 terwijl je neusgat 2 dicht houdt. Paar keer herhalen en dan wisselen. Zo werkt het hier heel goed :) ik moet dit nog elke dag bij Jip doen...
  Moderator woensdag 16 januari 2019 @ 21:23:41 #218
382129 crew  Donna
pi_184443717
Ik zuig de neus gewoon leeg met m'n mond als het moet. Spuug het in een doek en weg.

Die Otrivin dingen waren hier op dus had toen geen keus 8-)
pi_184444154
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 21:23 schreef DonnaRush het volgende:
Ik zuig de neus gewoon leeg met m'n mond als het moet. Spuug het in een doek en weg.

Die Otrivin dingen waren hier op dus had toen geen keus 8-)
Dude, als er nog OUD-awards waren geweest, nomineerde ik jou voor eentje :D

Aure, zo deed ik het bij Caesar en dat werkt idd ook best. Geeft nog een bizar voldaan gevoel als je zo’n snotslak tevoorschijn trekt :@ #ransbak O+ Zit Jip nog zo dicht, joh?
pi_184444237
Haha ja inderdaad! Nee hij zit niet meer dicht, maar snot blijft wel komen echt bizar. Als ik het een keer vergeet dan kan ik er daarna echt veel uithalen :D soms met van die hele bulken *)
pi_184444422
Ik mag o's neus niet eens schoon vegen zonder heel veel protest, geloof dat een neuspeer echt niet zou werken. No way dat hij z'n hoofd zo lang stil houdt...

Kijk hem nou lol hebben vandaag... Een zoveel kwijl dat ik de lelijke sjaaltjes maar uit de kast gezocht heb..
pi_184444602
Jip laat het ook niet toe hoor. Het is echt een gevecht steeds met een hoop gekrijs.

O. O+
  woensdag 16 januari 2019 @ 22:09:32 #223
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184444726
Omg gore praatjes hier :D

Ik mag ook geen èèn cm in de buurt van zijn gezicht komen met een doekje of iets.
Maar gezichtscreme :') daar gaat meneer even lekker voor liggen met zijn ogen dicht.
  woensdag 16 januari 2019 @ 22:12:44 #224
342418 VKV
Plausibel
pi_184444787
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 21:23 schreef DonnaRush het volgende:
Ik zuig de neus gewoon leeg met m'n mond als het moet. Spuug het in een doek en weg.

Die Otrivin dingen waren hier op dus had toen geen keus 8-)
Hahaha als me dat lukt zonder van tevoren al te kokhalzen bij het idee geef ik mezelf een award :D
  woensdag 16 januari 2019 @ 22:13:29 #225
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184444808
quote:
10s.gif Op woensdag 16 januari 2019 22:12 schreef VKV het volgende:

[..]

Hahaha als me dat lukt zonder van tevoren al te kokhalzen bij het idee geef ik mezelf een award :D
Je bent zeker een man?

Grapjeeeeeee
pi_184449651
Zwemmen, leuk Wolken!!

Luuf is best heftig voor de huid vandaar pas vanaf 6 maanden. B krijgt er nog steeds uitslag van, Juul reageert er niet op. En net als Jentin deden wij voor de 6 maanden de luuf een beetje op het bed vlakbij haar hoofd. En ja is ie weer: eucalyptus naast het bed op een geursteen.

Juul is nog steeds verkouden maar nu 'gewoon' ze kan het zelf weghoesten en geen verhoging. Ze eet en drinkt ook goed en is enorm vrolijk dus vandaag naar KDV. Zowaar 2 nachten weer doorgeslapen ondanks het hoesten.

Aaaaah die O!! Superleuke foto.
pi_184450002
Ik ben ook fan van de snotzuiger. V & J wat minder maar waren wel duidelijk opgelucht na gebruik. Luuf nog niet gebruikt bij ze maar hebben we wel in huis.

Wolken fijn dat het zwemmen zo leuk was!

Jagar, lieve foto van O in de ballenbak. Helpt het sjaaltje een beetje om de kwijl op te vangen?

Exode, *O* voor het doorslapen! Fijn voor Juul dat ze minder last heeft van het verkouden zijn.

Hier is het genieten met een hoofdletter! We komen eindelijk in een fijn ritme met elkaar en dat heeft op het hele gezin een goede uitwerking. Ben wel blij dat ik nog een poosje thuis ben.
  Moderator donderdag 17 januari 2019 @ 09:27:51 #228
382129 crew  Donna
pi_184450116
Ik vind Luuf ook vrij sterk ruiken ook. M'n schoonmoeder zei dat zij het vroeger mengde met wat babyolie. Smeert makkelijker en dan is het ietwat minder sterk.
pi_184450308
Oeh exode ook een goeie ! Ik hou erg van eucalyptus geur; volgens mij heb ik die nog ergens liggen. Hou ik ook in mijn achterhoofd mocht het ooit nodig zijn.

Sinds paar dagen lijkt mijn rechterpols beter te gaan; minder pijn dan links. Nog wel af en toe pijnscheuten bij iets te zware belasting, maar lijkt nu toch echt de goeie kant op te gaan. Ik ben dus (voorzichtig) positief :D Na een half jaar alleen maar last, is dit wel een verademing :s)

Straks met Tijn weer naar de manuele fysio. Ben benieuwd... Vorige week maandag had ze het weer los gemaakt maar het leek een stuk minder te werken dan de eerste keer. We kregen hem nu veel minder gelokt naar rechts dan eerst.. ;( Hopelijk kan ze straks toch weer iets betekenen.

Haha in de ballenbak; wat een plezier :D O+

Aapie fijn dat het lekker gaat met de boys zo :) Heerlijk!

Oh ik wil binnenkort ook lekker gaan zwemmen O+ En wellicht weekendje center parcs boeken.. Als baby 5/6 maand is, mag die al wat langer in het water?? Ik weet dat nu geadviseerd wordt om niet langer dan 30 min; vaak is 15 min genoeg... Dan is centerparcs wel duur namelijk :P *twijfel*

En die tiny love is hier echt een enorm groot succes :Y Enorm trappelen en zeer gefascineerd kijken; heeerlijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_184450636
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 21:23 schreef DonnaRush het volgende:
Ik zuig de neus gewoon leeg met m'n mond als het moet. Spuug het in een doek en weg.

Die Otrivin dingen waren hier op dus had toen geen keus 8-)
Ik hou echt heel veel van mn kind en vond zn poep zelfs een tijdje ruiken naar verse broodjes.. maar dit gaat mij zelfs te ver. 😂😂
Protège moi de mes désirs.
pi_184450724
O. in de ballenbak O+ Wat een vrolijke foto!

Fijn van de goede nachten Priem! :)

Ik heb nooit met een peertje overweg gekund, en snotzuigers vind ik toch wat intimiderende apparaten. ;) Bij verkoudheid hier Luuf of Toco tholin druppels op het beddengoed. Hoewel Welpje nu meer last heeft van zijn keel dan van zijn neus, hij is zo schor. Echt aandoenlijk.

Ik heb ook zin om te gaan zwemmen! Voor echt geregeld zwemmen vind ik het te veel gedoe, maar op vakantie liggen we graag in het water. Eind februari gaat Welpje zijn eerste duik nemen bij Landal.

Ik weet niet of de nachten hier nu beter gaan of dat ik gewoon gewend raak aan het slaapgebrek. :') Maar hij is zo vrolijk en lief dat ik het allemaal maar voor lief neem. O+ Hij kwijlt al weken alles bij elkaar maar geen tandenrandje te vinden... Ben benieuwd wanneer dat door gaat breken.
  Moderator donderdag 17 januari 2019 @ 10:28:14 #232
382129 crew  Donna
pi_184450954
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 10:07 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik hou echt heel veel van mn kind en vond zn poep zelfs een tijdje ruiken naar verse broodjes.. maar dit gaat mij zelfs te ver. 😂😂
Hahaha. Het is maar snot. Zolang het een kleine baby is vind ik dat helemaal niet erg. Ze kan niet snuiten, met die peertjes kan ik helemaal niks en dit gaat zo makkelijk.
Zodra ze ouder wordt en het grote groene klodders worden dan uh nee, dankje.
pi_184453075
Priem, mar merk je wel al verschil qua voorkeurshouding? Dat het minder aan het worden is?

Gisteren was de les een half uur en toen hebben we nog een kwartiertje in het bubbelbad gezeten. Dan merk ik wel dat hij echt moe begint te worden. Volgens mij gaat het er ook om dat ze zich niet zo lang warm kunnen houden in het zwembad.

Hier weer een nacht van iedere 2 uur wakker en zijn dutjes overdag gaan ook nog niet echt top. Hij ligt nu te spelen met een knuffel.

Ik heb een luxeprobleem, ik heb namelijk mijn paarden aan huis staan. Maar de laatste keer dat ik gereden heb bleek ik achteraf bijna 3 maanden zwanger te zijn en heb ik zo een val gemaakt dat ik mijn vinger brak. Ik moet de merrie weer opnieuw gaan oppakken maar kan er nog steeds de fut / zin niet voor opbrengen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  donderdag 17 januari 2019 @ 14:21:14 #234
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184454121
Wolken, je paard mist niks aan rijden he. Die vindt de wei net zo prima.

En prul is 75 gram aangekomen in 3 dagen. Hoera!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_184458051
Yes wat goed weer Tink!

Mijn baby slaapt weer helemaal ruk, maar ik vind hem wel echt fantastisch O+ hij probeert sinds een tijdje te kruipen maar het gaat nog niet helemaal zoals het moet :D toch weet ie zichzelf wel een beetje te verplaatsen. Hij wordt zo groot al O+
pi_184460338
Wolken, wat klinkt dat heerlijk dat babyzwemmen O+ Maar balen van het weinige slapen :'( Breekt het je niet op met gemak?

Tink, een gegroeide prul *O*

Aure, jammer van het slapen maar wat gaat hij snel zeg! Is Jip er weer helemaal bovenop denk je?

Priem, wat fijn dat je pols langzaam beter gaat en hoera voor de nachten van Tijn *O* En CP gewoon boeken hoor. Wij zijn er ook geweest toen M krap 3 maanden was en het zwemmen was 1x heel kort, maar zo leuk O+ en verder lekker als ècht gezinnetje op pad geweest. Ik was zo trots O+

Ik had vanmiddag even een korte meet met Schanu O+ wat ben je een mooie vrouw en wat heb je twee lieve, levendige meiden O+ Wij blijken ook wel een beetje dezelfde smaak te hebben gezien dezelfde jas, trui en tegels in de badkamer :D Snel eens een meet plannen met Fleur en Wolken er bij :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Peacefulll op 17-01-2019 21:15:38 ]
pi_184460427
Ja hij lijkt weer helemaal de oude te zijn :) En leuk dat jullie hebben gemeet zeg!

Eens kijken of dit werkt en let vooral niet op de zooi, onze woonkamer is nog een beetje #campinglife.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184461016
Wij gebruiken vaporub voor baby's, is dat heel anders dan Luuf? Ik heb niet het gevoel dat die vaporub veel doet namelijk.

Priem, wat fijn dat het beter lijkt te gaan met je pols! En hoe ging het bij de manuele therapeut?

En ik vond het ook heel leuk en gezellig om je 'in het echt' te ontmoeten Peace O+ vind het nog steeds grappig van al die gelijkenissen :') en ik ben heel benieuwd naar jouw mooie mannetje, zeker een keer een repeat meet en dan met Fleur en Wolken erbij,leuk O+

We hadden het trouwens over baby's en eten, nou dit dus :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat ik de komende dagen overal spinazie tegen blijf komen :')

En knappe Jip dat hij zo goed oefent met kruipen! Dat gaat echt niet lang meer duren als ik het zo zie O+
pi_184462345
Mijn hemel Schanu! :D Wat een bende, maar wat een plezier O+

Aure, wat fijn dat Jip het helemaal beter is! En wat een mooie update. Dat wiebelen is zo schattig O+
pi_184465304
_O- Schanu! Fijn dat ze wel een slab om had ;) _O-
pi_184468090
Oh Aure, gooooo Jip!!
Haha wat een bende Shanu, maar ze heeft wel gesmuld zo te zien :D

Ik heb gisteren thuis gewerkt, vrouw aan het werk, B op school en Juul op het KDV. Wat heerlijk! Ik heb veel meer kunnen doen op kantoor waar het druk is, veel rumoer en ik elke 5 minuten een vraag krijg. TV aan gaan met die banaan. Het was fijn om na 8 maanden weer eens alleen thuis te zijn. Was wel bijna vergeten te lunchen _O-
  vrijdag 18 januari 2019 @ 08:52:41 #242
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184468302
Haha, die spinazie! En die slab idd, alsof die nog iets kan redden _O-

Het filmpje kan ik niet zien, helaas, maar knap van Jip!

Heeft er iemand koffie over? Prul was gistermiddag niet tevreden na de voeding en wilde steeds kleine beetjes drinken, maar na bijna 7 uur al clusterend op de bank, was ik bekaf en zij nog steeds niet voldaan. We gingen om 22:00 uur naar bed en hebben er dus 7:30 in gelegen met drie voedingen en een paar slokjes tussendoor, maar al met al heb ik ongeveer 4,5 uur geslapen. Ze pruttelde, lachte keihard, huilde, kreunde, mopperde en sloeg me (vanuit de cosleeper, best knap), maar slapen? Ho maar...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_184468438
Tink c_/ Stevig nachtje zo.
pi_184468749
Schanu :D wij hadden laatst iets soortgelijks met broccoli. Dat kom ik ook nog overal tegen.

Klinkt als een goede dag exode!

Tink c_/ hier ook een enorm slechte nacht. Ik kan mijn ogen amper open houden nu, maar dat zal toch moeten helaas :Z
pi_184468802
_O- schanu! Zo te zien had ze er wel plezier in!

Aure ik kan je filmpje niet zien mobiel, maar wat goed van jip!

Tink, gewone koffie of cappuccino?
Straks nog even naar bed met prul?

Exode zo'n dag voor jezelf is heerlijk he! En fijn dat je zo hard hebt kunnen werken.

Vraagje voor de flessen mama's. Hoeveel krijgen/kregen jullie 3 maanders? V&J krijgen nu 5 x 150 en soms de laatste fles 180.. vraag me af of het niet teveel is voor ze. De flessen gaan wel allemaal schoon op.
pi_184468866
Het gifje van Jip is vooral een heen en weer wiebelende Jip hoor, hij kruipt nog niet :D
pi_184469158
Mijn O heeft vannacht theoretisch doorgeslapen. Van 18.45 - 02.00. Daarna was het 03.00, 04.00, 04.20, 04.40, 05.00, 05.20, etc. Tot 6.30. De laatste tijd is hij steeds vanaf 4 uur zo onrustig. Dan slaapt hij 10 minuten en wordt hij weer langzaam wakker. Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet...
  vrijdag 18 januari 2019 @ 09:58:58 #248
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184469192
Aapie, wat wegen de jongens? Volgens de richtlijnen van de kinderarts is het maximaal 150 ml per kg. Prul zou dus 4,135 x 150 ml kv mogen, da's ruim 600 ml)

Edit: en jagar, da's nog erger dan mijn nacht. Koffie? Geen idee hoe je het oplost, helaas -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_184469262
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:58 schreef Tink89 het volgende:
Aapie, wat wegen de jongens? Volgens de richtlijnen van de kinderarts is het maximaal 150 ml per kg. Prul zou dus 4,135 x 150 ml kv mogen, da's ruim 600 ml)

Edit: en jagar, da's nog erger dan mijn nacht. Koffie? Geen idee hoe je het oplost, helaas -O-
Hmz begin januari woog J 5.5 kilo en V 5 kilo. Zitten dus wel goed met 5 x 150.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 10:15:10 #250
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184469382
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 10:04 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Hmz begin januari woog J 5.5 kilo en V 5 kilo. Zitten dus wel goed met 5 x 150.
Ja, dat klinkt prima :Y
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_184469761
Phi riep vanmorgen op het aankleedkussen in een keer glashelder: 'Papa!' Niet dat ze papa ook bedoelde, want die was in geen velden of wegen te bekennen, maar het klonk hilarisch en ze keek er zo gelukkig bij. Gelukkig voor de papa in kwestie was ze bereid het truukje nog een keer te herhalen aan de ontbijttafel. Mijn teerbeminde ging zo ' *) 8-) *) 8-) *) ' de deur uit _O-
  Moderator vrijdag 18 januari 2019 @ 10:47:46 #252
382129 crew  Donna
pi_184469945
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 10:38 schreef Jentin het volgende:
Phi riep vanmorgen op het aankleedkussen in een keer glashelder: 'Papa!' Niet dat ze papa ook bedoelde, want die was in geen velden of wegen te bekennen, maar het klonk hilarisch en ze keek er zo gelukkig bij. Gelukkig voor de papa in kwestie was ze bereid het truukje nog een keer te herhalen aan de ontbijttafel. Mijn teerbeminde ging zo ' *) 8-) *) 8-) *) ' de deur uit _O-
Hahaha. Zo gaat het hier iedere dag. Ze roept nu ook papa als ze in bed ligt en net wakker is. Handig hoor.

Schat, je dochter roept je *)

Het is zo lief!
pi_184471051
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 09:56 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn O heeft vannacht theoretisch doorgeslapen. Van 18.45 - 02.00. Daarna was het 03.00, 04.00, 04.20, 04.40, 05.00, 05.20, etc. Tot 6.30. De laatste tijd is hij steeds vanaf 4 uur zo onrustig. Dan slaapt hij 10 minuten en wordt hij weer langzaam wakker. Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet...
Was je al bij een osteopaat geweest? Bikkel komt de laatste tijd ook om de 1,5 a 2 uur en ik heb het idee dat het ergens niet lekker zit dus ik ga van de week heen. Hopelijk heeft dat wat rust.

Heerlijk Schanu!
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_184472602
@Wolken: Na de eerste keer merkten we duidelijk verschil; maar na de 2de keer leek het weer 'vaster' te zitten.
Hij heeft ook echt gehuild gisteren en het zat weer enorm vast (hij verdraaide heel zijn lijfje om naar rechts te kijken)... Ze heeft het wel weer wat los kunnen masseren en ik heb thuis weer geoefend met rechts lokken, wat wel weer wat meer lukte nu. We wachten dus af... Moeten nog een paar keer meer in ieder geval.

Nou hier vannacht om 2u; 2u20; 3u; 3u15; 3u30; 4u30 en toen 7u. Vooral veel mopperen/jammeren/half lachen.. en dus ging ik wel iedere keer kijken, waarop hij mij steeds enorm blij begroette :') En dan deed ik er toch maar de fiep weer in (want geen idee wat er anders eventueel dwars zat, want hij was verder rustig en vrolijk). Om 4u30 echter flink mopperen en toen leek het toch een hongertje en toen heeft hij; na nog een half uurtje mopperen, uiteindelijk nog geslapen van 5u tot 7u.

@aapie: Hier 5.3kg bij vorige afspraak van cb maar hij drinkt wel meer.. Omdat de 150 flesjes steeds op gingen, geef ik hem nu overdag vaker een fles van 180 die ook steeds vaker op gaat nu. Hij zit meestal tussen de 800 en 900ml per dag; deze week zelfs meer richting 900ml en iets er boven (dus meer dan wat aanbevolen wordt.. maar tjah ik denk dan: blijkbaar heeft hij dit nu momenteel nodig als hij dat op drinkt).
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  vrijdag 18 januari 2019 @ 13:14:10 #255
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_184472664
Och, die kleine van Schanu O+. Ik kijk erg uit naar het starten met vast voedsel. Volgens het CB mochten we er over niet al te lange tijd mee gaan beginnen, maar wij stellen het uit tot hij iets ouder is :). Verder wel prima stats vind ik: 16 weken oud, 67,5 cm en 7070 gram.
pi_184473680
Wut; 16 weken en al bijna beginnen met vast voedsel? :o Tijn is over 2 weken 16 weken... En voor mijn gevoel duurt het nog een jaar voor ik met hapjes moet beginnen :') _O- *ontken alles fase*
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_184474181
Je mag tussen de 4 en 6 maanden beginnen met oefenhapjes maar dat hoeft natuurlijk niet ;) wij zijn zelf pas met 5.5 maand begonnen en dat vond ik vroeg zat. En in het begin zijn het ook echt maar een paar lepeltjes.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 14:51:31 #258
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_184474201
Hoi! Ik ga een poging doen om aan te haken. Dat lukte me in het zwangerschapstopic al niet zo goed :') maar de wil is er.

Mijn zoon, online noemen we hem Bas, is inmiddels 12 weken oud en hij is fantastisch O+. We hebben 4 jaar op hem moeten wachten maar het was het waard. Hij is vrolijk, drinkt goed en lacht eigenlijk de hele dag (als hij niet aan het kletsen is met zijn beste vriend Nijntje). Ik heb de luxe dat ik een jaar met hem thuis kan blijven (ik woon niet in Nederland, verlof is hier láááng!) en vooralsnog geniet ik me suf.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 16:33:52 #259
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_184476017
Wat Aure zegt inderdaad! En ja, het gaat echt zo hard allemaal. Maar ik vind het zo leuk O+. Hij wordt steeds leuker en ik ben echt vreselijk dol op mijn babsie :D.

Welkom 1inamelon! Fijn dat het zo goed gaat met Bas. En wat heerlijk, zo lang verlof!
pi_184478235
Wat lastig Priem. Om de hoeveel tijd moeten jullie heen gaan? Is er nog een andere manier om met zijn lijfje bezig te zijn ? Door met hem te gaan zwemmen ofzo? Loop je nou bij een fysio of een osteopaat?

Het cb geeft soms aan om met 4 maanden te beginnen omdat ze zo minder kans hebben op het ontwikkelen van allergieën geloof ik. Ik lees veel over de voeding van baby's en merk wel dat er heel veel verschil is in cb's. Bij mij is er de 4 maanden check niet over begonnen.

Welkom 1inamelon !

Hoe gaat het verder met je Helsinki?

Ik zit een beetje in dubio. We gaan dus 4 februari naar Kaapverdië en daar heersen de mazelen. De huisarts adviseert om te vaccineren maar ik twijfel nog.Normaal krijgen ze die vaccinatie bij 14 maanden en Bikkel zou dan bijna 6 maanden zijn. Maar ik wil ook niet dat hij mazelen krijgt...

De osteopaat heeft gelukkig maandag tijd, deze nachten red ik niet heel lang meer dus ik hoop dat het verbetering geeft. De fysio vanmorgen zei dat het lijkt op overstrekken wat hij doet. Hij ligt en zit vaak met zijn armen helemaal naar achteren gesperd.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_184478885
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 18:58 schreef Wolken het volgende:
Wat lastig Priem. Om de hoeveel tijd moeten jullie heen gaan? Is er nog een andere manier om met zijn lijfje bezig te zijn ? Door met hem te gaan zwemmen ofzo? Loop je nou bij een fysio of een osteopaat?

Het cb geeft soms aan om met 4 maanden te beginnen omdat ze zo minder kans hebben op het ontwikkelen van allergieën geloof ik. Ik lees veel over de voeding van baby's en merk wel dat er heel veel verschil is in cb's. Bij mij is er de 4 maanden check niet over begonnen.

Welkom 1inamelon !

Hoe gaat het verder met je Helsinki?

Ik zit een beetje in dubio. We gaan dus 4 februari naar Kaapverdië en daar heersen de mazelen. De huisarts adviseert om te vaccineren maar ik twijfel nog.Normaal krijgen ze die vaccinatie bij 14 maanden en Bikkel zou dan bijna 6 maanden zijn. Maar ik wil ook niet dat hij mazelen krijgt...

De osteopaat heeft gelukkig maandag tijd, deze nachten red ik niet heel lang meer dus ik hoop dat het verbetering geeft. De fysio vanmorgen zei dat het lijkt op overstrekken wat hij doet. Hij ligt en zit vaak met zijn armen helemaal naar achteren gesperd.
Je kan ook even contact opnemen met de GGD, de afdeling waar je terecht kan voor je reizigersvaccinaties of het rivm voor een second opinion voor wat betreft de vaccinatie.
Ik denk als er medisch geen grote nadelen aan zitten, als in niet veel groter dan bij 14 maanden, ik wel nu al zou vaccineren.
pi_184479063
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 18:58 schreef Wolken het volgende:
Wat lastig Priem. Om de hoeveel tijd moeten jullie heen gaan? Is er nog een andere manier om met zijn lijfje bezig te zijn ? Door met hem te gaan zwemmen ofzo? Loop je nou bij een fysio of een osteopaat?

Het cb geeft soms aan om met 4 maanden te beginnen omdat ze zo minder kans hebben op het ontwikkelen van allergieën geloof ik. Ik lees veel over de voeding van baby's en merk wel dat er heel veel verschil is in cb's. Bij mij is er de 4 maanden check niet over begonnen.

Welkom 1inamelon !

Hoe gaat het verder met je Helsinki?

Ik zit een beetje in dubio. We gaan dus 4 februari naar Kaapverdië en daar heersen de mazelen. De huisarts adviseert om te vaccineren maar ik twijfel nog.Normaal krijgen ze die vaccinatie bij 14 maanden en Bikkel zou dan bijna 6 maanden zijn. Maar ik wil ook niet dat hij mazelen krijgt...

De osteopaat heeft gelukkig maandag tijd, deze nachten red ik niet heel lang meer dus ik hoop dat het verbetering geeft. De fysio vanmorgen zei dat het lijkt op overstrekken wat hij doet. Hij ligt en zit vaak met zijn armen helemaal naar achteren gesperd.
Wolken wij hebben het bij 6 maand wel laten doen voor vakantie. Advies gevraagd bij de arts van het CB en ze vond het prima (al twijfelde ze wel even vanwege de relatieve vroege leeftijd). Ik wou het niet alleen voor hem maar ook voor andere jonge nog ongevaccineerde kinderen bij hem op het kdv. Casper reageerde weinig/niet op andere vaccinaties en ook van deze hebben we niks gemerkt. Ik zou gewoon advies inwinnen want volgens mij zijn hier de meningen best over verdeeld.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 19:44:13 #263
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_184479207
Goed idee om het na te vragen inderdaad!

Het gaat een beetje op en neer, Wolken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En heerlijk zeg, op vakantie O+. Hoe lang blijven jullie? Hopelijk biedt de osteopaat wat verlichting.
pi_184479993
Helsinki :*
pi_184480556
Helsinki :* :* :*
Protège moi de mes désirs.
pi_184481572
Dikke knuffel Helsinki! Even aan jezelf denken.
pi_184481671
Helsinki :*
pi_184481804
Poeh heftig Helsinki :* maar lijkt me de beste keuze :Y

Wolken we gaan om de 2 weken ongeveer bij een manuele fysio, nu 2 keer geweest en telkens niet veel langer dan een kwartier omdat het best intens is voor zo'n kleintje. Ze voelt dat er nog veel spanning in z'n lijfje zit en wil zijn ruggetje ook nog checken als z'n hoofdje wat stabieler is.... over 2 weken dus weer en proberen gewoon nog meer te lokken in de tussentijd..
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_184482068
Helsinki, wat knap dat je het gesprek zo bent ingegaan! Fijn dat je leidinggevende meedenkt in wat je nu nodig hebt. Hopelijk snel het gevoel dat je weer vrij kunt ademhalen :*

1inamelon en Bas welkom! Dat is lang thuis! Lijkt me aan de ene kant heerlijk maar ik was na ruim 5 maanden thuis toch ook wel blij om weer aan het werk te zijn. (En als ik op m’n werk ben kan ik niet wachten om weer terug naar m’n baby te gaan :@)

Sofie is inmiddels al weer ruim 5 maanden! Slapen ‘s nachts gaat meestal goed, behalve als ik ‘s avonds weg ben geweest. Dan komt ze ‘s nachts rustig 3-4 keer drinken. Ik dacht eerst dat dit kwam doordat ze bij mij meer drinkt dan uit de fles. Maar gisteravond had ze om 19.00 bij mij gedronken. Ik was om 19.30 weg. Sofie is om 19.45 gaan slapen. En ze werd wakker om 23.00 toen ik net thuis kwam. Om vervolgens om 23.00, 1.00, 3.00, 5.00 en 7.00 wakker te worden om te drinken. Is dit nou letterlijk mama-honger?
Tussen 5.00 en 7.00 heeft ze trouwens niet meer geslapen, om vervolgens in slaap te vallen tijdens het aankleden :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184482350
Achhh O+
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 08:02:35 #271
342418 VKV
Plausibel
pi_184487186
Poe Helsinki, heftig joh! Ik hoop voor je dat je je snel beter voelt O+

Awww wat een schatje Takkie!

Wij hebben onze eerste vakantie met het gezin geboekt, bij Centerparcs. Vet veel zin in! En baby's zijn wel goed voor dikke kortingen zeg!
  zaterdag 19 januari 2019 @ 10:17:26 #272
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_184488299
Heftig hoor Helsinki, wat goed dat je voor jezelf hebt gekozen.

Priemgirl, ik ga sinds afgelopen week met Bas ook naar de fysio vanwege een voorkeurshouding en schedelasymmetrie. Hij moet juist naar links kijken. Ik vind het wel lastig hoor, want in zijn slaap kan ik hem wel op zijn linkerkant leggen maar hij draait zijn hoofd om de haverklap weer terug. Ook zijn hoofd naar links lokken is maar matig succesvol. Hebben jullie ook andere manieren om hem te tillen en te dragen gekregen? Dat helpt bij ons wel.

Takkie wat een schatje O+. Ik vind het thuisblijven nu nog heerlijk maar weer aan het werk gaan lijkt me ook wel weer leuk hoor. Het "probleem" is dat kinderdagverblijven hier geen kinderen onder de 6 maanden aannemen en onder een jaar slechts beperkt.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 10:18:32 #273
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184488316
Vkv, cp-boks! Wij gaan in februari met de schoonfamilie.

Takkie, wat een lieve foto! En Helsinki, wat goed van je dat je zo dat gesprek in bent gegaan.

Ik had een rare nacht. Prul en ik gingen om 21:45 naar bed. Gevoed en ze viel in de cosleeper in slaap, perfect! Vervolgens kwam ze om 0:30 en om 3:35. Beide keren gevoed, maar na de tweede voeding heeft ze 1,5 uur gehuild. Persen, kreunen, voetjes trappelen, vuistjes... Zo sneu! Na 1,5 uur poepte ze eindelijk ontzettend veel. Een kwartier na de schone luier deed ze dat nog een keer en toen had ze weer honger. Na de voeding viel ze wel even in slaap, maar om 6 uur kwam ze weer. En na die voeding sliep ze niet meer... Dus nu zit ik heel brak te zijn op de bank. Gelukkig gaat manlief vanmiddag met prul wandelen, zodat ik even twee uurtjes kan bijslapen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_184491052
Wat knap dat Phi papa zegt O+

Welkom Inamelon! Wat klinkt Bas leuk O+ En wat heerlijk dat je zo lang verlof hebt!

Fijn dat je maandag met Bikkel bij de osteopaat terecht kan Wolken, ik hoop echt dat hij jullie kan helpen en dat de nachten dan ook wat beter worden.

Helsinki :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Priem, hopelijk gaat de manuele fysio snel helpen :*

Wat een heerlijke foto van Sofie O+ En dat klinkt best wel als mama-honger ja, pittige nacht :o

VKV, wat lekker een vakantie om naar uit te kijken, wanneer gaan jullie?

Tink ook al zo'n pittige nacht, wat fijn dat je vanmiddag nog even kan slapen, hopelijk voel je je daarna weer wat fitter!

Hier ook geen al te beste nacht, maar dat lag vooral aan de achterburen en vrouwlief :O achterburen hadden een briefje door de bus gedaan dat er een feestje weer gehouden ivm een dubbele 18e verjaardag. Dat was kennelijk meteen een vrijbrief om tot diep in de nacht achterlijk veel lawaai te schoppen }:| toen ging vrouwlief me tussendoor wakker houden/maken omdat zij er meer last van had dan ik en dat graag wilde delen precies op die momenten dat ik bijna sliep. En toen ik dan eindelijk sliep, kwam Vlokje om 4 uur, bleef wakker ook na een voeding tot na 6 uur en iets voor 7.30 besloot Jewel dat de nacht lang genoeg had geduurd. Dus hoofdpijn en koffie hier, maar wel beide kinderen nu op bed en dus rust *O*
  Moderator zaterdag 19 januari 2019 @ 14:35:22 #275
447051 crew  Peejtur
pi_184492430
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 08:02 schreef VKV het volgende:
Poe Helsinki, heftig joh! Ik hoop voor je dat je je snel beter voelt O+

Awww wat een schatje Takkie!

Wij hebben onze eerste vakantie met het gezin geboekt, bij Centerparcs. Vet veel zin in! En baby's zijn wel goed voor dikke kortingen zeg!
Wij gaan ook in juni naar Center Parcs. Zin in! Have fun jullie :)
  zaterdag 19 januari 2019 @ 18:20:59 #276
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_184495922
Aan de ouders van andere vijfmaanders: zijn die van jullie ook van die ongelooflijke PIEPERDS? Zolang ik hem vastpak of op schoot heb is ie blij, maar zodra ik een andere kant op kijk: piepen. Als ik hem even neerleg op een speeldekentje: piepen. En dat piepen wordt vanzelf binnen no time schreeuwen }:|

Kan het geluid op dit moment echt even niet meer horen :')
pi_184496987
X

[ Bericht 100% gewijzigd door arvensis op 19-01-2019 21:53:32 ]
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 19:37:19 #278
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_184497236
Yessss duman, met wijn en chips op de bank nu *O*

Ik vind het ook zo onhandig aan de leeftijd van O dat hij alles wil, maar niks (zelf) kan en dus ben ik de hele tijd 8 kilo baby aan het bedwingen die telkens op schoot wil staan maar alle kanten op zwaait, en die soms best even op schoot wil zitten maar zich dan ook telkens naar achter of opzij werpt.

Ik kan me ineens weer levendig herinneren waarom ik geen huisdier meer in mn buurt kon verdragen na kinderbedtijd, toen we die nog hadden :')
pi_184499399
VKV leuk! Welke CP gaan jullie?

Tink, is het bijslapen vanmiddag nog gelukt? Het was in ieder geval heerlijk wandelweer voor je man en prul!

Spees, deels herkenbaar hier. Sofie heeft ook wel momenten dat ze een poos in de box speelt. Maar het piepen en vervolgens krijsen alsof ze geslacht wordt heeft ze aardig onder de knie.

Sofie lijkt ineens veel/meer behoefte aan mij te hebben. En wat ze overdag mist haalt ze ‘s nachts in. :O ik ben nu maar samen met haar op bed gaan liggen. Ze ligt nu in m’n armen te slapen. Ik hoop dat ze vannacht beter slaapt als ze kan clusteren en dicht bij me is.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 22:06:42 #280
342418 VKV
Plausibel
pi_184501188
Wij gaan in maart naar Kempervennen. Ben er een keer eerder geweest en beviel goed. We hadden nu zoveel korting dat we besloten dan maar lekker voor een VIP-huisje te gaan :P

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 19:37 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik kan me ineens weer levendig herinneren waarom ik geen huisdier meer in mn buurt kon verdragen na kinderbedtijd, toen we die nog hadden :')
Hahaha voordat J. er was, was ik superklef met onze katten en nu moet ik niks meer op schoot hebben als hij op bed ligt inderdaad :D
pi_184502059
Hier is het andersom, Spees: als ze te lang bij me moet zitten, gaat ze piepen :') Irritant wel, zo’n frustibaby die alles wil en niks kan :%

Duman, hopelijk ging U idd lekker slapen! (Post weg?)

Ik ben ook vaak blij als ze allebei liggen. En echt, Phi is een heerlijk makkelijk moppie, maar de nonstopheid van het moederschap vind ik in de babyfase soms wel beklemmend. Misschien een iets te zwaar woord, ik weet even niets beters. Je staat gewoon altijd “aan” en dat vind ik best zwaar soms.

Wij hebben ook CP geboekt. Lekker in zo’n hysterisch kinderhuisje met een eigen speeltoestel in je tuin etc. Gelukkig boekten vrienden van ons tegelijk een vip-huis met sauna O+

Huisdieren... mijn arme konijnendinosaurus heeft flink ingeleverd aan aandacht sinds baby 1 :@
pi_184507043
Jullie kunnen een CP meet doen ;) Wij zijn meer Landal fans. Nu 2x in een VIP van CP gezeten maar vindt het comfort erg matig.

Wij zitten natuurlijk ook nog eens vast aan de dure periodes dan is CP belachelijk.

MAAR het vermaak op de CP parken is wel top. Vooral voor onze waterrat kleuter.

Onrustig nachtje weer, Juul hoest zichzelf zo'n 3x per nacht wakker. En er stond om 02:00 een groep tieners fe gillen voor ons huis.

We zijn wel van de late avondfles af, ze krijgt sinds vrijdag voeding 2 en krijgt om 19:00 haar 4e en dus laatste fles. Gaag prima.
pi_184507847
:W ik leef nog, maar ging na onze heerlijke zonvakantie weer aan het werk na bijna een half jaar verlof. Dat is best even wennen moet ik zeggen.

O+ voor het spinazie monster van Schanu! Wat een heerlijke foto’s! O+ En voor de papa zeggende Phi O+ voor de slapende Sofie

Leuk al die CP plannen met jullie gezinnen O+

Wolken naar Kaapverdië. Als die mazelen inenting veilig is nu, zou ik het wel doen. Lijkt mij goed om meer info in te winnen. Hopelijk kan de osteopaat Bikkel maandag helpen. Erg pittig die nachten zo :*

Welkom 1inamelon en Bas :W Een jaar verlof :o Als je je daar op instelt is het denk ook wel heel lekker. Nu vond ik het ook wel fijn om weer iets te gaan doen.

Helsinki :* jij en je baby zijn nu het allerbelangrijkste dus heel goed gedaan! Eerst rust in je hoofd dan weer de rest.

Sneu Tink dat Prul zo moest huilen, maar gelukkig kwam de poep los. Ik las ook dat ze goed groeit nu! Wat ontzettend fijn voor jullie.

Schanu wat fijn dat je vrouw jouw wakker maakt om te delen dat ze niet kan slapen :') Vannacht een betere nacht gehad zonder herrie?

Priem, fijn dat jullie baadt hebben bij de manuele fysio.

Takkie, heftig he die mama honger? Heeft het clusteren van te voren geholpen?

Spees, mijnes is 4,5 maand, maar kan zichzelf ook slecht vermaken en gaat dan liggen piepen. Als ik er naast zit, gaat het beter.

Ik ben maar nooit aan huisdieren begonnen, omdat ik jaren geleden al had begrepen dat daar geen bal meer aan is met jonge kinderen :+

Hoe gaat het Duman?

Herkenbaar hoor Jentin. Ik vind het ook behoorlijk intens zo’n baby die je constant nodig heeft. Zeker met borstvoeding. Het wordt dus beter? O-)
ik vind die gevoelens heel lastig te accepteren, omdat we zo lang op Draakje hebben gewacht. Ik vind het moeilijk dat ik het soms moeilijk vind zeg maar :')

Sneu exode dat ze zo hoest. Wel fijn van de avondfles!

Ik behoor ook bij de club werkende moeders met mega slaap tekort. Geen idee hoe jullie het volhouden hoor! Draakje doet aan mamahonger denk ik, want hij komt sinds dinsdagnacht om de 1,5-2 uur om te drinken en huilen als ik m niet binnen 1 seconde heb aangelegd. :{w Afgelopen nacht maakte hij het helemaal bont en werd van half 1 (toen ik naar bed wilde) - 3 uur om het half uur wakker inclusief grote dramashow, toen sliep ik dus niet. Daarna netjes om de 1,5 uur :O We vermoeden al een poos tandjes, omdat hij zo intens kwijlt, al zeker een maand.
Ik was voor het eerst 2 nachten en dagen alleen met hem dit weekend en heb zo veel respect voor alleenstaande ouders _O_ De nachten doe ik altijd al alleen, want borstvoeding, maar dat je gewoon nergens anders op de dag/avond even bij kan tanken (inderdaad het altijd “aan” staan Jentin!) :O Gelukkig komt manlief vanmiddag thuis.

Verder is het echt een lekker ding. Hij heeft het gillen helemaal uitgevonden en kan echt hard van zowel plezier en verdriet/boosheid :X Draakje gaat ook steeds meer kletsen en lachen als hij je herkent. Dan smelt mijn hart O+ Hij krijgt steeds meer controle over zijn handjes en kan dingen gericht pakken en die gaan dan direct zn mond in. Speen lukt helaas nog niet :+ Ook kan je heerlijk knuffelen met hem. Als je hem tegen je aan houdt legt hij zijn hoofd op je schouder en zijn arm langs je hals (je bent daarna wel half doof, want ook daarbij gilt hij)
En niet verwacht, maar er is zo waar iets wat lijkt op ritme aan het ontstaan met 3 slaapjes overdag, om de 3 uur drinken (dan wel }:| ) en rond half 8/20 uur is het bedtijd en slaapt hij meestal in bed.

Bewegen jullie baby’s ook zoveel hun hoofd als ze bijna of net in slaap zijn of wakker aan het worden zijn? Draakje maakt zichzelf daar weer helemaal mee wakker. Als hij gewoon de speen rustig in laat (die ik 10 keer terug stop) kan hij gewoon verder snoozen, maar hiermee helpt hij zichzelf alleen maar over de zeik. Hij heeft soms zo veel lichamelijke onrust.
pi_184508331
Ik doe mee aan de weer werkende mamaclub en de cp meet, over 3 weken doen wij een weekendje ;)

Even denken wat ik nog weet..
Hier ook een “pieperd” maar ik hou het maar op een kind met een mening ;)
Oh en de poes is hier weggegaan toen ik zwanger was van Li ;) het was gewoon echt zielig, we konden ons er niet toe aanzetten om haar aandacht te geven :@ Ze heeft een heel mooi plekje gekregen bij iemand die haar wel alle aandacht geeft die ze verdiend :) Hier voorlopig geen huisdieren! (Behalve dan de triops, die mijn oudste heeft gekregen, Google maar ;) )

Gewoon :* voor slaaptekort :*

Hier is ze ook altijd even heel druk voordat ze in slaap valt fuchsia..

Hier heeft Li opeens besloten dat ze de borst niet meer hoeft.. ze kreeg nog 2x per dag en nu krijst ze het uit als ik de borst aanbied. Op zich prima, maar als ik had geweten dat de laatste keer de laatste keer was geweest had ik het net wat meer aandacht gegeven ofzo..
pi_184508774
quote:
ik vind die gevoelens heel lastig te accepteren, omdat we zo lang op Draakje hebben gewacht. Ik vind het moeilijk dat ik het soms moeilijk vind zeg maar :')
Herkenbaar. Al weet je natuurlijk best dat je heus niet alles fantatisch hoeft te kunnen accepteren alleen maar omdat het niet makkelijk ging, het voelt dan “ondankbaar” ofzo. (Voor Caesar heel eventjes in de mmm gezeten, dus dat stelde niet eens zoveel voor verder.)
En mijn haat-liefdeverhouding met bv heb ik volgens mij ook al vaker benoemd. Ik zie mezelf nog keihard jankend in de woonkamer staan, al snikkend: ‘Jamaar, het is uiteindelijk al-tijd ik. Iedereen probéért hem wel te troosten, maar het eindigt toch al-tijd bij mij met een kind aan m’n borst en ik wil dat niet en ik ben zo moehoehoehoehoe :'( ‘ En dan met veel snot enzo :')

Oh en ja: het wordt beter en makkelijker Ik vind het nu stiekem best leuk dat Caesar een enorm moederskindje is :+ O+ Zodra hij ging praten en lopen ging het in een stijgende lijn van ‘bijzonder en mooi maar god wat zwaar’ naar ‘dit is zó leuk’. Bij mij dan :)

Loj, hier ook zo met de laatste keer bv. De een-na-laatste keer was een heel serene nachtvoeding met een klein lichtje en een tevreden baby. De laatste keer was op de bank in de woonkamer met een stuiterkleuter, een gillende baby, een hysterische tv, pannen op het vuur, vermoeide teerbeminde die licht geprikkeld uit z’n werk kwam :{ Phi werd alleen maar boos en ongeduldig en een half uur later kreeg ze alsnog een fles. Ik had het eigenlijk bij die nachtvoeding moeten laten :{

[ Bericht 13% gewijzigd door Jentin op 20-01-2019 11:33:28 ]
pi_184509315
Spees: hier ook zo'n kindje dat álles wil maar nog niet kan. Veel piepen tot gevolg.

Maarrrrr, tien keer beter dan het huilen van de afgelopen maanden...
pi_184509345
Enne... Het is geen dinsdag, maar mag ik stiekem toch alvast twee foto's delen? :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We maken in bad de mooiste foto's geloof ik.

Vandaag allerlei plannen (buiten), maar het is zo k-k-k-k-koud! >:O
pi_184509689
Fuchs, hier ook een Tijn die enorm met zijn hoofd begint te draaien en zijn fiep probeert uit zijn mond te slaan zodra bij merkt dat hij in slaap valt. Hij vecht dan echt tegen zijn slaap. Vandaar ook de puckababy (en hij sloeg zich in het begin echt vaak wakker). Maar meestal helpt even goed dicht vast houden en wiegen en dan is het vechten binnen 2 minuten mislukt en is dan alsnog in slaap gevallen :P
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  zondag 20 januari 2019 @ 15:36:00 #289
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184512843
Minimeet met malteser vandaag, was gezellig!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_184515258
NicolasJoy, die wimpers op die laatste foto O+ . Man, wat mooi!

Fuchs en PriemGirl, dat vechten tegen de slaap is zo herkenbaar. En dat je dan die oogleden gewoon kei zwaar ziet zijn.... maar nee hoor, wringen met dat hoofd want oh wee als je toch eens iets zou missen in het leven.

Spees, dat piepen had Mars niet maar Twix wel. Best uhm, vermoeiend vond ik dat soms :@. Ik kon soms echt mijn kont niet keren of het was piepen XXL.

:* voor slaaptekort mama’s!

Vandaag een meet met Tink en man en Prul, lekker gewandeld ondanks de vrieskou. Heerlijk! En mijn eeuwig en altijd blije Mars liet de Fokwet gelden, hij ging mopperen in de kinderwagen. Grapjas is het _O- . Maar uit de wagen was alles weer dikke prima, tijdens het eten van brood en snert heeft hij even gedemonstreerd wat baby’s van 9 maanden doen: alles op de grond gooien.
Nu weet ik weer waar we destijds onze eerste zomervakantie met Twix mee vulden, die was toen 9 maanden en smeet ook alles tegen de vlakte.
pi_184519343
NJ, wat een lekker moppie hebben jullie O+
pi_184520593
't is vandaag een scheetje. O+

Ze slaapt alleen wel verdomd goed vandaag, dus dat wordt wat vannacht....
pi_184520603
Leuk dat jullie samen hebben gewandeld Malteser en Tink!
pi_184520747
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 21:21 schreef NicolasJoy het volgende:
't is vandaag een scheetje. O+

Ze slaapt alleen wel verdomd goed vandaag, dus dat wordt wat vannacht....
Hoeft niet he? Uitgeruste baby’s slapen beter. Hoop dat ‘t meevalt!
pi_184521260
Ik krijg het niet als filmpje hier werkelijk geplaatst nog, maarrr poging tot bewegend beeld van vader en baby. O+

https://gfycat.com/FirsthandWeakAsiaticlesserfreshwaterclam

Durf ik nu wel nu het topic toch bijna dicht gaat. :9
pi_184521265
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 21:26 schreef Jentin het volgende:

[..]

Hoeft niet he? Uitgeruste baby’s slapen beter. Hoop dat ‘t meevalt!
Dat lees ik overal inderdaad, maar onze dame wil over het algemeen slecht slapen 's nachts als het overdag goed gaat. :9
pi_184522531
NJ, ik ben blij dat het iig een stuk beter gaat dan op het begin en dat jullie er inmiddels ook van kunnen genieten.

Hier niet echt een pieperd maar hij zit zichzelf soms behoorlijk in de weg. Als ik hem dan op de grond heb liggen draait hij zich de hele tijd naar zijn buik. Maar dat houd hij nog niet heel lang vol dus begint dan te huilen waarop ik hem weer naar zijn rug draai. Waarop hij zich direct weer op zijn buik draait en gaat huilen. En zo houden we dit ritueel behoorlijk lang vol.

Hier zie ik de voordelen van 2 honden in als we over een kleine maand gaan beginnen met de Kleintjes methode. Ik hoef nooit etensresten van de grond op te ruimen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zondag 20 januari 2019 @ 22:52:40 #298
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184522700
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 22:46 schreef Wolken het volgende:

Hier zie ik de voordelen van 2 honden in als we over een kleine maand gaan beginnen met de Kleintjes methode. Ik hoef nooit etensresten van de grond op te ruimen.
Haha check. :D schijnbaar zijn honden gek op maispuff dingen.

En als de hond een dolle dwaze bui krijgt flink schaterlachen.
Echt zo lief, als ik de hond alleen al roep gelijk een glimlach en met aaien ook.
pi_184525788
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 22:46 schreef Wolken het volgende:

Hier zie ik de voordelen van 2 honden in als we over een kleine maand gaan beginnen met de Kleintjes methode. Ik hoef nooit etensresten van de grond op te ruimen.
Dit is zo waar! Ik heb geen huisdieren, 3 kinderen vind ik zat :P Maar als ik wel eens op de hond van mijn ouders paste kwam ik erachter hoe handig dat was. Er lag echt minder eten rondom de kinderstoel.
  maandag 21 januari 2019 @ 08:22:36 #300
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184526622
Mijn baby doet raar. Ze at om half zeven en van half negen tot half tien. Na een flesje van 60 ml viel ze in slaap (niet in bed). Om 0:30 heeft ze even gemopperd, maar voordat mijn man met haar boven was, sliep ze weer. In bed gelegd en vervolgens meldde ze zich pas om half drie. Na een megavoeding viel ze niet meer in slaap. Kraaien, kreunen, mopperen en uiteindelijk huilen. Opnieuw aanleggen hielp niet, na 1,5 uur is manlief met haar naar beneden gegaan, waar ze relatief snel weer sliep en toen meldde ze zich om acht uur pas...

Ik snap er niks van. Pas twee voedingen vandaag is veel minder dan normaal (rond middernacht, 3, 6 en 9 uur), maar ze eet nu - net als vannacht - enorm goed en veel.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 21 januari 2019 @ 08:42:48 #301
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184526775
En dicht!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')