abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 3 januari 2019 @ 21:44:21 #251
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184189877
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:40 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ook met Osama Bin Laden ?
Die had ik liever voor een rechtbank gezien.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_184189884
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Uhh, nee hoor.
Beide 'glijdende schaal' argumenten. Nooit echt bijzonder sterk.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184189897
quote:
15s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:36 schreef Faux. het volgende:

[..]

Er wordt gezegd dat iemand iets door gaat geven aan die vader. Ik zeg dat ik hem ook adviseer hulp te zoeken. En als ie dat al heeft, jammer dat t niet die moord heeft voorkomen.

Wat is nou precies het probleem :?
Ik ga mijzelf niet blijven herhalen faux, lees het maar terug mocht je het jezelf echt afvragen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 3 januari 2019 @ 21:46:10 #254
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184189919
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:45 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik ga mijzelf niet blijven herhalen faux, lees het maar terug mocht je het jezelf echt afvragen.
Nou goed, hier kan ik weinig mee. Ik ga niet het terugleesspelletje spelen.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  donderdag 3 januari 2019 @ 21:47:39 #255
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184189946
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:21 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik had het niet over de perceptie van (gewelddadige) verkrachting maar over de perceptie van aan-/afwezigheid van DNA.
Ik ken deze zaak niet, maar zo raar is dat niet.
Vaak komen zulke slachtoffers niet direct naar buiten met hun verhaal, gaan er dagen over heen (of zelfs langer) voor het uitkomt. Voor er een medisch onderzoek is, waardoor alleen de mate van geweld nog vast te stellen is, als je geluk hebt.
Ook gaat het (zover ik snel kan zien, slag om de arm) om een 'bekende'. Dna dat linkt aan het seksueel misbruik is dan vaak lastig. Dna van dat persoon op het slachtoffer bewijst dan niets op zichzelf.

Dna is dan ook gelukkig niet het enige bewijs wat echt geld. Aangezien er 11 jaar is gegeven, wat ook in italie stevig is, acht ik de kans erg groot dat er voldoende bewijs was.

Ontopic, zulke eigenrichting is niet ok. Vind het dan ook van groot belang dat er gedegen hulp is voor zo'n vader.
Het is een nogal stevige klap, kan me voorstellen dat iemand daar goed van doordraait, maar vind het vooral heel treurig.
11 jaar lang met zulke woede en verdriet leven, dat is heftig.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_184189974
quote:
14s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:46 schreef Faux. het volgende:

[..]

Nou goed, hier kan ik weinig mee. Ik ga niet het terugleesspelletje spelen.
Dat jij initieel niet leest wat ik schrijf maakt het nog geen spelletje faux. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184189996
quote:
13s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:28 schreef Faux. het volgende:
Goed lullig voor die andere dochter ook trouwens dat papa nu eventuele kleinkinderen vanachter de tralies groot moet zien worden.

Echt niemand wordt beter van eigenrichting. Niemand.
Je hebt al vastgesteld dat die pa dit gedaan heeft? Knap.

Ben je toch al halverwege die eigenrichting die je zo veroordeelt; je hebt al zelf helemaal zonder enig bewijs of onderzoek de dader aangewezen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184190016
Misschien was de dader wel een familielid die ze niet durfden aanwijzen, en pleegde de oudste zus zelfmoord omdat een onschuldig man veroordeeld werd...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 3 januari 2019 @ 21:50:58 #259
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184190031
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik ken deze zaak niet, maar zo raar is dat niet.
Vaak komen zulke slachtoffers niet direct naar buiten met hun verhaal, gaan er dagen over heen (of zelfs langer) voor het uitkomt. Voor er een medisch onderzoek is, waardoor alleen de mate van geweld nog vast te stellen is.
Ook gaat het (zover ik snel kan zien, slag om de arm) om een 'bekende'. Dna dat linkt aan het seksueel misbruik is dan vaak lastig. Dna van dat persoon op het slachtoffer bewijst dan niets op zichzelf.

Dna is dan ook gelukkig niet het enige bewijs wat echt geld. Aangezien er 11 jaar is gegeven, wat ook in italie stevig is, acht ik de kans erg groot dat er voldoende bewijs was.

Ontopic, zulke eigenrichting is niet ok. Vind het dan ook van groot belang dat er gedegen hulp is voor zo'n vader.
Het is een nogal stevige klap, kan me voorstellen dat iemand daar goed van doordraait, maar vind het vooral heel treurig.
11 jaar lang met zulke woede en verdriet leven, dat is heftig.
Het punt is dat dat je als jurist triggert om minimaal (!) het vonnis zelf te willen lezen ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184190069
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik ken deze zaak niet, maar zo raar is dat niet.
Vaak komen zulke slachtoffers niet direct naar buiten met hun verhaal, gaan er dagen over heen (of zelfs langer) voor het uitkomt. Voor er een medisch onderzoek is, waardoor alleen de mate van geweld nog vast te stellen is.
Ook gaat het (zover ik snel kan zien, slag om de arm) om een 'bekende'. Dna dat linkt aan het seksueel misbruik is dan vaak lastig. Dna van dat persoon op het slachtoffer bewijst dan niets op zichzelf.

Dna is dan ook gelukkig niet het enige bewijs wat echt geld. Aangezien er 11 jaar is gegeven, wat ook in italie stevig is, acht ik de kans erg groot dat er voldoende bewijs was.

Ontopic, zulke eigenrichting is niet ok. Vind het dan ook van groot belang dat er gedegen hulp is voor zo'n vader.
Het is een nogal stevige klap, kan me voorstellen dat iemand daar goed van doordraait, maar vind het vooral heel treurig.
11 jaar lang met zulke woede en verdriet leven, dat is heftig.
Ik kan me goed voorstellen dat er geen DNA sporen zijn bij seksueel misbruik. Maar bij deze vorm van seksueel misbruik, verkrachting en dan ook nog met geweld, vind ik het bijzonder. That's all.

Ik wil daarbij uitdrukkelijk niet bepleiten dat iemand niet veroordeeld mag worden als DNA-bewijs ontbreekt; laat dat even duidelijk zijn.
pi_184190091
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:49 schreef crystal_meth het volgende:
Misschien was de dader wel een familielid die ze niet durfden aanwijzen, en pleegde de oudste zus zelfmoord omdat een onschuldig man veroordeeld werd...
Misschien was het andere zusje wel een reptilian...

Zo kan je wel van alles gaan verzinnen. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 3 januari 2019 @ 21:54:06 #262
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184190109
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:49 schreef crystal_meth het volgende:
Misschien was de dader wel een familielid die ze niet durfden aanwijzen, en pleegde de oudste zus zelfmoord omdat een onschuldig man veroordeeld werd...
Nee.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184190117
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het punt is dat dat je als jurist triggert om minimaal (!) het vonnis zelf te willen lezen ;)
Het punt is dat je dat als jurist dan ook doet, voordat je met twijfels aan komt zetten. Nu zijn die gebaseerd op niets meer dan 1 zinnetje uit een krantenartikel.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184190158
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:52 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik kan me goed voorstellen dat er geen DNA sporen zijn bij seksueel misbruik. Maar bij deze vorm van seksueel misbruik, verkrachting en dan ook nog met geweld, vind ik het bijzonder. That's all.
Ik niet, daar een priester toch vaak als een autoriteitspersoon gezien wordt. Dan is aangifte doen een stuk lastiger voor de slachtoffers, en is het dus ook niet heel raar als daar enige tijd overheen gaat.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184190169
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:54 schreef probeer het volgende:

[..]

Het punt is dat je dat als jurist dan ook doet, voordat je met twijfels aan komt zetten.
Moet dat wel binnen je mogelijkheden liggen hč ;)
  donderdag 3 januari 2019 @ 21:58:08 #266
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184190222
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het punt is dat dat je als jurist triggert om minimaal (!) het vonnis zelf te willen lezen ;)
Ja, voor een oordeel, zelfs voor een leek zoals ik, is het vonnis lezen wel zo handig.

Maar dat familie zich de dader niet als brute verkrachter voor kan stellen gebeurd wel vaker. Helaas zijn de werkelijke engerts meestal geen fijne Boris Boef figuren die gelijk een fout gevoel opleveren. Maar juist mensen die zo dichtbij kunnen komen omdat ze niet fout lijken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 3 januari 2019 @ 21:58:14 #267
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184190224
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:49 schreef probeer het volgende:

[..]

Je hebt al vastgesteld dat die pa dit gedaan heeft? Knap.

Ben je toch al halverwege die eigenrichting die je zo veroordeelt; je hebt al zelf helemaal zonder enig bewijs of onderzoek de dader aangewezen.
Dat was - uiteraard - alleen als pa het ook echt gedaan zou hebben en dat correct bewezen zou worden. Mijn nederige excuses als dat niet direct duidelijk was.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_184190225
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:55 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik niet, daar een priester toch vaak als een autoriteitspersoon gezien wordt. Dan is aangifte doen een stuk lastiger voor de slachtoffers, en is het dus ook niet heel raar als daar enige tijd overheen gaat.
Dat zķu een verklaring kúnnen zijn ... Let wel: zou ... kunnen ...

Best wel speculatief dus ;)
pi_184190268
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:56 schreef r_one het volgende:

[..]

Moet dat wel binnen je mogelijkheden liggen hč ;)
Klopt. En waar op een discussieforum 'nauwelijks gefundeerde twijfels' niet zo'n probleem zijn, zou ik dan toch niet de jurist-kaart gaan spelen. Daar een gedegen jurist hopelijk gedegen onderzoek doet voordat hij/zij zich over dit soort dingen uitspreekt.

Gelukkig speel je die kaart ook niet.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184190311
quote:
14s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:44 schreef Faux. het volgende:

[..]

Die had ik liever voor een rechtbank gezien.
Zoals Saddam Hoessein, die ook de doodstraf kreeg ? Daar ben je het dan dus wel mee eens ? Of heb je alsnog ook medelijden met hem ?
pi_184190312
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:58 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat zķu een verklaring kúnnen zijn ... Let wel: zou ... kunnen ...

Best wel speculatief dus ;)
Jazeker. Maar gezien we het dossier niet kennen, duiken we met elke uitspraak over dit vonnis al in het speculatieve konijnenhol. En dan wil ik ook meedoen ;).
"Pools are perfect for holding water"
pi_184190336
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 22:00 schreef probeer het volgende:

[..]

Klopt. En waar op een discussieforum 'nauwelijks gefundeerde twijfels' niet zo'n probleem zijn, zou ik dan toch niet de jurist-kaart gaan spelen. Daar een gedegen jurist hopelijk gedegen onderzoek doet voordat hij/zij zich over dit soort dingen uitspreekt.

Gelukkig speel je die kaart ook niet.
De fundering zit 'm hier in de informatie die ons uit de media ter beschikking staat.

We zijn hier op een forum he, niet in de rechtszaal ;)
Hier mogen we onze mening daarover hebben, het is niet dat er nu de strafrechtelijke veroordeling van een mod van afhangt ofzo :')
  donderdag 3 januari 2019 @ 22:07:40 #273
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184190412
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:52 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik kan me goed voorstellen dat er geen DNA sporen zijn bij seksueel misbruik. Maar bij deze vorm van seksueel misbruik, verkrachting en dan ook nog met geweld, vind ik het bijzonder. That's all.

Ik wil daarbij uitdrukkelijk niet bepleiten dat iemand niet veroordeeld mag worden als DNA-bewijs ontbreekt; laat dat even duidelijk zijn.
Waarom vindt je dat uitzonderlijk?
Ook stevig geweld kan makkelijker dan je denkt verborgen worden. Iig voor dagen, maar zelfs voor jaren als dat moet.

Er zijn vele zaken van langdurige en gewelddadige verkrachtingen en mishandelingen van kinderen (zelfs van volwassenen). Zeker door 'vertouwenspersonen' of mensen met autoroteit.

In dit geval gaat het om een priester in een zeer gelovig land. Een priester tegenover kinderen.
Kinderen die oud genoeg waren om zichzelf te wassen e.d., dus niet 'bloot' onder hun ouders ogen hoefde te komen.
De kans dat dna al weggewassen was voordat omstanders het opmerkte is verdomd groot. Zelfs groter dan dat zo'n kind gelijk binnenkomt met ik ben verkracht.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_184190659
quote:
10s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:58 schreef Faux. het volgende:

[..]

Dat was - uiteraard - alleen als pa het ook echt gedaan zou hebben en dat correct bewezen zou worden. Mijn nederige excuses als dat niet direct duidelijk was.
Was wel duidelijk hoor. Ik plaagde een beetje.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 3 januari 2019 @ 22:32:19 #275
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_184191017
quote:
6s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:32 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Als die vent die walgelijke daad niet had gepleegd was er nog een gelukkig gezin geweest.

Preventief op een onbewoond eiland dumpen dat vieze volk
Moord plegen en je kinderen alleen achterlaten. Allemaal de schuld van iemand anders.

:')
:')
pi_184191044
Begrijpelijke actie.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_184191081
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 22:33 schreef superniger het volgende:
Begrijpelijke actie.
Kom jij uit Niger Afrika Niger ?
pi_184191101
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 22:32 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Moord plegen en je kinderen alleen achterlaten. Allemaal de schuld van iemand anders.

:')
Kind. De ander is dood. Door de schuld van iemand anders.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184191112
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 22:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Waarom vindt je dat uitzonderlijk?
Ook stevig geweld kan makkelijker dan je denkt verborgen worden. Iig voor dagen, maar zelfs voor jaren als dat moet.

Er zijn vele zaken van langdurige en gewelddadige verkrachtingen en mishandelingen van kinderen (zelfs van volwassenen). Zeker door 'vertouwenspersonen' of mensen met autoroteit.

In dit geval gaat het om een priester in een zeer gelovig land. Een priester tegenover kinderen.
Kinderen die oud genoeg waren om zichzelf te wassen e.d., dus niet 'bloot' onder hun ouders ogen hoefde te komen.
De kans dat dna al weggewassen was voordat omstanders het opmerkte is verdomd groot. Zelfs groter dan dat zo'n kind gelijk binnenkomt met ik ben verkracht.
Dat is ook zo'n beetje wat Probeer poneerde.

Ik kan me echter voorstellen dat sluimerend structureel 'mild' misbruik eerder 'onder de radar' blijft dan een gewelddadige verkrachting waarvan de impact op een kind vele malen groter is, ook al is de dader 1000x een vooraanstaand persoon.

Is die gedachtegang werkelijk zo vreemd? :?
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 3 januari 2019 @ 22:38:04 #280
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184191150
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 22:32 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Moord plegen en je kinderen alleen achterlaten. Allemaal de schuld van iemand anders.

:')
Dat de meisjes zijn verkracht is ook hun eigen schuld?
En dat het meisje zelfmoord heeft gepleegd is haar eigen schuld?

Ga ergens anders trollen aub
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 3 januari 2019 @ 22:40:45 #281
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_184191210
Wat een verlies. Een land in diepe rouw.
  donderdag 3 januari 2019 @ 22:58:54 #282
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_184191576
quote:
6s.gif Op donderdag 3 januari 2019 22:38 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat de meisjes zijn verkracht is ook hun eigen schuld?
En dat het meisje zelfmoord heeft gepleegd is haar eigen schuld?

Ga ergens anders trollen aub
Oké?

Als ik niet beter wist zou ik denken dat alle moord goedpraters hier aan het trollen zijn
:')
  donderdag 3 januari 2019 @ 23:21:41 #283
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_184191952
Begrijpelijk.

Hij heeft dan wel zijn straf uitgezeten in strafrechtelijke zin.

De ouders zijn voor altijd hun kind kwijt en moeten iedere dag opnieuw met dat gegeven leven.

Dat je de dader dan wil vermoorden/laten vermoorden, vind ik niet vreemd.
Als de ouders hier al achter zitten uiteraard.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 10:32:34 #284
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184195574
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 22:36 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat is ook zo'n beetje wat Probeer poneerde.

Ik kan me echter voorstellen dat sluimerend structureel 'mild' misbruik eerder 'onder de radar' blijft dan een gewelddadige verkrachting waarvan de impact op een kind vele malen groter is, ook al is de dader 1000x een vooraanstaand persoon.

Is die gedachtegang werkelijk zo vreemd? :?
Niet vreemd, helaas erg vaak wel onjuist.

Kijk bv eens naar de Robert M zaak. Die is niet aan het rollen gekomen omdat ouders/mensen om de kinderen heen het opmerkte (en daar zaten zelfs baby's tussen die elke dag nog 'bloot' onder het oog van ouder/verzorger kwamen). Maar door beeldmateriaal ervan.
Er zijn echt vele zaken van langdurig en ernstig misbruik (en/of mishandeling), velen malen meer dan zaken waarbij het direct opgepikt werd.

Als het over dna veilig stellen gaat moet het echt direct zijn. Niet douchen, geen paar dagen later. En die kans is jammelijk genoeg erg klein.

Zelfs volwassen mensen die seksueel misbruik meemaken zijn vaak geneigd in eerste instantie te verbergen, terug te trekken. Bij een bekende, vertrouwenspersoon of autoriteit als dader is dat meer regel dan uitzondering.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_184195768
Ik ben er een voorstander van om bij pedofielen eigen rechter te spelen. Dat is de allerergste soort mensen.

Jammer dat ze die lul niet levend hebben gevild.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_184196068
quote:
15s.gif Op donderdag 3 januari 2019 20:22 schreef Faux. het volgende:

[..]

Ik ga niet in op individuele gevallen. Als je het niet eens bent met de wetten in een land dan richt je je tot de wetgever. Als genoeg mensen het met je eens zijn zal de wetgever daarop reageren.

Top, die democratie ^O^
Of is eigenrichting democratischer als je het niet eens bent met de wetgever?
dat lijkt hier ook niet echt te lukken, hier zou hij maar 2 jaar hebben gekregen.
pi_184196210
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 10:46 schreef Sigaartje het volgende:
Ik ben er een voorstander van om bij pedofielen eigen rechter te spelen. Dat is de allerergste soort mensen.

Jammer dat ze die lul niet levend hebben gevild.
Jij hebt er toch ook geen moeite mee dat moslims met kindbruidjes naar bed gaan.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 11:38:43 #288
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_184196462
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 19:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Op pedofilie mag van mij de doodstraf staan.
Pedoseksualiteit bedoel je, neem ik aan?
pi_184196489
Wat errug!
pi_184196692
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 20:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Slachtoffers die de strafmaat bepalen? Ben je gek geworden? :o
Het lijkt mij juist het beste idee ooit. Gewoon de rechtbanken en rechters vervangen door volkstribunalen. Ook graag de bewijslast omdraaien. Dus de aangeklaagde moet dan bewijzen dat hij niet schuldig is aan de daad. Uiteraard zal de politie niet voor hem onderzoek doen naar het misdrijf. Het is immers de verantwoordelijkheid van de dader om zijn onschuld te bewijzen. Wel moet de overheid stimuleren dat er duur betaalde private onderzoeksbureau's komen die niet te betalen zijn voor 95% van de bevolking. Verder moeten we bij implementatie van dit systeem ook alle strafmaten schrappen. In plaats van maximumstraffen en jurisprudentie mag het tribunaal zelf met een passende straf komen. Daarbij is het dus irrelevant of dat nou een taakstraf, boete, gevangenisstraf of publieke executie is.

Mijn voorgestelde systeem is ideaal voor vele Fokkers!. Het voldoen aan het rechtvaardigheidsgevoel van de slachtoffers staat hierin namelijk centraal. Omdat we de bewijslast omdraaien en fatsoenlijke verdediging voor het overgrote deel van de bevolking onbereikbaar maken zal het aantal veroordelingen sterk toenemen. Veel meer mensen gaan bestraft worden en dat is een win voor de gehele maatschappij!. Daarnaast zullen de straffen ook nog eens veel hoger zijn want de emotie regeert *O*
pi_184196769
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 20:03 schreef wollah het volgende:
Ik vind het zielig voor hem. Hij heeft zijn straf uitgezeten dus er is geen enkele reden voor om hem nog wat aan te doen.
Ik denk dat je daar anders over denk als het jouw dochters waren.

Als de man de dader is, dan is de enige juiste straf de doodstraf, helaas is het rechtssysteem te soft met te lage straffen. Dus moeten de nabestaanden het recht in eigen hand nemen omdat het rechtssysteem faalt.
pi_184196836
quote:
13s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:28 schreef Faux. het volgende:
Goed lullig voor die andere dochter ook trouwens dat papa nu eventuele kleinkinderen vanachter de tralies groot moet zien worden.

Echt niemand wordt beter van eigenrichting. Niemand.
Is ie opgepakt en veroordeeld?
  vrijdag 4 januari 2019 @ 11:59:08 #293
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184196873
quote:
15s.gif Op donderdag 3 januari 2019 20:09 schreef Faux. het volgende:

[..]

Een van de weinige rationele uitspraken in dit topic.

Er wordt hier gewoon moord en eigenrichting toegejuicht. Elk mens heeft mensenrechten. Ook pedofielen.
Herkenbaar profiel schijnbaar?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 4 januari 2019 @ 12:05:17 #294
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184196958
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 10:46 schreef Sigaartje het volgende:
Ik ben er een voorstander van om bij pedofielen eigen rechter te spelen. Dat is de allerergste soort mensen.

Jammer dat ze die lul niet levend hebben gevild.
Wat ze bij zo'n mongool moeten doen is de term pedofiel op zijn voorhoofd tatoeren en dan in vleugel met de meest gewelddadige gevangen plaatsen. Lost het probleem zich vanzelf op en hoeft de ouder niet voor eigen rechter te spelen. Volgens mij zijn pedofielen namelijk niet heel erg populair onder medegevangenen

De mensen die hier nog begrip proberen op te brengen voor zo'n pedofiel snap ik echt niet. Heb je ook begrip voor de misbruikte kinderen, soms zelfs baby's? Voor de ouders? Zusjes en broertjes? Kinderen die het overleven houden daar een leven lang een groot trauma aan over - hun leven is compleet verziekt, idem ouders. Nee, laten we even begrip gaan opbrengen voor iemand die zijn lusten niet onder controle kan houden zeg
"Hoka Hey!"
pi_184197071
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 12:05 schreef matspontius het volgende:

[..]

De mensen die hier nog begrip proberen op te brengen voor zo'n pedofiel snap ik echt niet.
Dus als je je uitspreekt tegen eigenrichting probeer je begrip op te brengen voor een pedofiel? :?
pi_184197315
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 12:05 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wat ze bij zo'n mongool moeten doen is de term pedofiel op zijn voorhoofd tatoeren en dan in vleugel met de meest gewelddadige gevangen plaatsen. Lost het probleem zich vanzelf op en hoeft de ouder niet voor eigen rechter te spelen. Volgens mij zijn pedofielen namelijk niet heel erg populair onder medegevangenen

De mensen die hier nog begrip proberen op te brengen voor zo'n pedofiel snap ik echt niet. Heb je ook begrip voor de misbruikte kinderen, soms zelfs baby's? Voor de ouders? Zusjes en broertjes? Kinderen die het overleven houden daar een leven lang een groot trauma aan over - hun leven is compleet verziekt, idem ouders. Nee, laten we even begrip gaan opbrengen voor iemand die zijn lusten niet onder controle kan houden zeg
Ik vind dit echt het allerergste wat een mens kan doen. Ik heb zelf helemaal niets met kinderen en ik erger me eraan als ze als gekken door een supermarkt draven. Maar als iemand net zijn gore vieze rotpoten niet van kinderen af kan blijven, dat maakt een beest in me wakker, dat maakt me zo verschrikkelijk woest, dus ik heb totaal begrip voir die vader die een paar kogels door zo'n ellendige viespeuk joeg. Ik had hetzelfde gedaan. Dan maar 20 jaar de bak in.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 4 januari 2019 @ 12:29:55 #297
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184197330
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 12:05 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wat ze bij zo'n mongool moeten doen is de term pedofiel op zijn voorhoofd tatoeren en dan in vleugel met de meest gewelddadige gevangen plaatsen. Lost het probleem zich vanzelf op en hoeft de ouder niet voor eigen rechter te spelen. Volgens mij zijn pedofielen namelijk niet heel erg populair onder medegevangenen

De mensen die hier nog begrip proberen op te brengen voor zo'n pedofiel snap ik echt niet. Heb je ook begrip voor de misbruikte kinderen, soms zelfs baby's? Voor de ouders? Zusjes en broertjes? Kinderen die het overleven houden daar een leven lang een groot trauma aan over - hun leven is compleet verziekt, idem ouders. Nee, laten we even begrip gaan opbrengen voor iemand die zijn lusten niet onder controle kan houden zeg
Idd, ook gevangenen zien pedo's niet als mens.

Als ie een zeepje laat vallen, dan krijgt ie een wcborstel inclusief standaard door zn darmen geduwt _O- _O- _O- Dit is de beste oplossing idd :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184197402
Hoewel eigenrichting afkeurenswaardig is, is vergelding een soort "beroepsrisico" voor de pedofiel die zijn lusten in de praktijk brengt.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 12:43:40 #299
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184197503
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 12:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dus als je je uitspreekt tegen eigenrichting probeer je begrip op te brengen voor een pedofiel? :?
Is dat al bekend dan, dat het eigenrichting is? Dan weet je schijnbaar al meer dan de politie aldaar.

Een pedofiel is ook maar een mens :r Wel een mens die niet met zijn poten van kinderen kan afblijven en deze daarmee levenslang traumatiseert of ombrengt, die niet zijn lusten onder controle kan houden. Als ik elke vrouw bespring die ik wel lekker vind, heb je daar ook begrip voor? Want ja, ik ben toch maar een mens niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door matspontius op 04-01-2019 12:49:14 ]
"Hoka Hey!"
pi_184198493
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 12:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dus als je je uitspreekt tegen eigenrichting probeer je begrip op te brengen voor een pedofiel? :?
Ehm .... ja?!
Welkom op Fok!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')