Kijk, TILquote:Op donderdag 3 januari 2019 20:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Die uitspraak wordt vaak aan Voltaire toegeschreven maar heeft ie nooit gedaan. Een onbekende schrijfster trachtte daarmee de gedachten van Voltaire te verwoorden.
Dat lijkt me nergens voor nodig.quote:Op donderdag 3 januari 2019 20:51 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Shit nu moet links weer een nieuwe term verzinnen.
Natuurlijk niet. Dat is recht doen aan jouw gevoel van rechtvaardigheid. Dat is immers enorm subjectief en kan alleen door de slachtoffers bepaald worden. Een rechter kan alleen rationeel denken en dat is de fout van de rechtstaat.quote:Op donderdag 3 januari 2019 20:51 schreef Faux. het volgende:
[..]
Bij een inbreker bescherm je je geliefden door in te grijpen. Dat begrijpt de wetgever ook wel. Zie noodweer.
Een misdadiger puur uit wraak vermoorden omdat je vindt dat ie niet hard genoeg gestraft is? Dat is een zeer gevaarlijke uitspraak.
Dat moet dan haast wel ja. Vandaar dat ik begon met 'vreemd' en niet met 'onmogelijk'quote:Op donderdag 3 januari 2019 20:48 schreef probeer het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat. Toen ik dat zinnetje las dacht ik, 'goh, dan zullen er wel andere redenen / bewijsstukken zijn waardoor die man toch veroordeeld is tot een zeer fikse straf van 11 jaar'.
Deze meneer was beide.quote:Op donderdag 3 januari 2019 20:46 schreef Faux. het volgende:
Het interessante is ook nog wel: als eigenrichting bij pedofielen blijkbaar oke is, zijn pedoseksuelen dan de volgende? Want dan komt het gevaarlijk dicht in de buurt van de gedachtenpolitie. Dat kunnen mensen toch niet serieus voorstellen?
Slachtoffers die de strafmaat bepalen? Ben je gek geworden?quote:Op donderdag 3 januari 2019 20:52 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Dat is recht doen aan jouw gevoel van rechtvaardigheid. Dat is immers enorm subjectief en kan alleen door de slachtoffers bepaald worden. Een rechter kan alleen rationeel denken en dat is de fout van de rechtstaat.
quote:Op donderdag 3 januari 2019 20:54 schreef Faux. het volgende:
Maar goed, het was een genoegen om onze waarden, normen en rechtsstaat te mogen verdedigen in dit topic, maar ik heb helaas ook nog andere verantwoordelijkheden. Dus ik neem afscheid.
Iedereen heeft recht op z'n eigen mening. Desondanks wil ik graag iedereen aanraden om zelf informatie op te zoeken, bronnen te checken bij nieuws dat je boos maakt of inspeelt op je emoties, en proberen te begrijpen waarom Nederland werkt zoals het werkt.
Dus jij baseert je liever op 1 regeltje in een artikeltje van het AD, dan op de adequaatheid van het Italiaanse rechtssysteem?quote:Op donderdag 3 januari 2019 20:47 schreef r_one het volgende:
[..]
Mag dat? Als er werkelijk geen DNA gevonden is, ja, dan begin ik op z'n minst te twijfelen. Wat overigens niet betekent dat ik zijn onschuld wil bepleiten.
Tuurlijk, waarom zou je anders straffen? Een rechter boeit het geen reet, die is immers emotioneel niet betrokken en kan dus geen gedegen oordeel fellen.quote:Op donderdag 3 januari 2019 20:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Slachtoffers die de strafmaat bepalen? Ben je gek geworden?
Fair point.quote:Op donderdag 3 januari 2019 20:52 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat moet dan haast wel ja. Vandaar dat ik begon met 'vreemd' en niet met 'onmogelijk'![]()
Wat is er "links" aan de rechtsstaat?quote:
En wat wil je daar precies mee zeggen?quote:
Wederom #team Fauxquote:Op donderdag 3 januari 2019 20:54 schreef Faux. het volgende:
Maar goed, het was een genoegen om onze waarden, normen en rechtsstaat te mogen verdedigen in dit topic, maar ik heb helaas ook nog andere verantwoordelijkheden. Dus ik neem afscheid.
Iedereen heeft recht op z'n eigen mening. Desondanks wil ik graag iedereen aanraden om zelf informatie op te zoeken, bronnen te checken bij nieuws dat je boos maakt of inspeelt op je emoties, en proberen te begrijpen waarom Nederland werkt zoals het werkt.
Alle rechters stemmen D66. Hoe links wil je het hebben?quote:Op donderdag 3 januari 2019 20:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is er "links" aan de rechtsstaat?
Daarom is een rechter juist bij uitstek de geschikte persoon.quote:Op donderdag 3 januari 2019 20:56 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Tuurlijk, waarom zou je anders straffen? Een rechter boeit het geen reet, die is immers emotioneel niet betrokken en kan dus geen gedegen oordeel fellen.
Tuurlijk niet, daardoor krijg je steeds van die zaadstraffen zoals 150 uur taakstraf voor een DUI en iemand doodrijden.quote:Op donderdag 3 januari 2019 21:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daarom is een rechter juist bij uitstek de geschikte persoon.
Ik ken het Italiaanse rechtssysteem niet, het Nederlandse wel. En ja, dat wil ik niet altijd even adequaat noemen. Daarmee doel ik niet op de rechters, des te meer op ons justitieel apparaat (het OM).quote:Op donderdag 3 januari 2019 20:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dus jij baseert je liever op 1 regeltje in een artikeltje van het AD, dan op de adequaatheid van het Italiaanse rechtssysteem?
Sociaal-Liberaal is vandaag de dag links?quote:Op donderdag 3 januari 2019 20:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alle rechters stemmen D66. Hoe links wil je het hebben?
Is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op donderdag 3 januari 2019 21:02 schreef r_one het volgende:
Ik ken het Italiaanse rechtssysteem niet, het Nederlandse wel. En ja, dat wil ik niet altijd even adequaat noemen. Daarmee doel ik niet op de rechters, des te meer op ons justitieel apparaat (het OM).
Dat DNA (de aan- of afwezigheid) puur feitelijk is en geen ruimte laat voor perceptie.quote:Op donderdag 3 januari 2019 20:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En wat wil je daar precies mee zeggen?
Het antwoord is dus (impliciet) 'nee'quote:Op donderdag 3 januari 2019 21:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is geen antwoord op mijn vraag.
Dat is het wel. Hij doelt op gerechterlijke dwalingen (door bijv. tunnelvisie) van politie en het OM. En het ontbreken van DNA-bewijs in deze zaak is mijn inziens op zich voldoende reden om het daadwerkelijke vonnis te willen lezen.quote:Op donderdag 3 januari 2019 21:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is geen antwoord op mijn vraag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |