abonnement Unibet Coolblue
pi_184008884
Graag advies,

Ik heb morgen een arbeidsvoorwaarden gesprek staan bij een potentiėle nieuwe werkgever. Ter voorbereiding wordt mij gevraagd om enerzijds een formulier in te vullen en mee te nemen, samen met mijn diploma's en VOG. Echter is mij ook verzocht om mijn huidige loonstrook mee te nemen.

Hier heb ik eigenlijk helemaal geen zin in omdat mij geen enkele ruimte meer biedt om te onderhandelen...Wat ik nu verdien is zelfs een schaal lager dan de salarisschaal voor de functie waarvoor ik in aanmerking ben gekomen.. Juist dit grote verschil leidt ertoe dat ik er geen zin in heb.

Hoe pak ik dit nu het beste en zo netjes mogelijk aan? Ik wil de baan dan ook graag..
pi_184008919
Gaat ze niets aan.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_184008958
Neem het wel mee maar laat het niet zien.
Bespreek ook duidelijk dat je hier voor een andere functie bent dan je huidige en daardoor het niet relevant acht wat je nu verdient en dat je dat document pas wil overleggen als jullie de voorwaarden hebben besproken op basis van je competenties en wederzijdse verwachtingen.

Dit lijkt me een zeer duidelijk statement zonder dat je er te hard of lomp in gaat.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_184008994
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:36 schreef Mickytjuh het volgende:
Neem het wel mee maar laat het niet zien.
Bespreek ook duidelijk dat je hier voor een andere functie bent dan je huidige en daardoor het niet relevant acht wat je nu verdient en dat je dat document pas wil overleggen als jullie de voorwaarden hebben besproken op basis van je competenties en wederzijdse verwachtingen.

Dit lijkt me een zeer duidelijk statement zonder dat je er te hard of lomp in gaat.
Wel aangeven dus dat ik het bij mij heb, voor tegen het einde van het gesprek aan?
pi_184009007
Enkel als ze er naar vragen.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_184009059
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:38 schreef Mickytjuh het volgende:
Enkel als ze er naar vragen.
Nee zelfs dan niet. Blijf bij je standpunt en laat je loonstrook niet zien. Niet achteraf nog terugkrabbelen en em laten zien. Weten ze gelijk wat ze aan je hebben.
pi_184009072
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:41 schreef Najieto het volgende:

[..]

Nee zelfs dan niet. Blijf bij je standpunt en laat je loonstrook niet zien. Niet achteraf nog terugkrabbelen en em laten zien. Weten ze gelijk wat ze aan je hebben.
dit kan ook in je nadeel werken...
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_184009123
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_184009141
En dan vooral deze passage

quote:
3) Ik transparant, jij transparant

,,Een vriend van mij zat eens in een sollicitatieprocedure waarin de werkgever hem vroeg om zijn loonstrookje. Toen zei hij: 'Prima, maar dan wil ik ook de loonstroken zien van de mensen die hier werken.' Zo'n voor-wat-hoort- wat-houding kan een goede truc zijn om transparantie te krijgen van de andere kant."
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_184009147
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:42 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

dit kan ook in je nadeel werken...
Wat kan in mijn nadeel werken? Het helemaal niet laten zien of het terugkrabbelen om het tegen het einde van het gesprek te tonen?
  donderdag 27 december 2018 @ 18:46:28 #11
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_184009173
Helemal niet laten zien.
. Beter doe je zoals hierboven beschreven vragen om salaris overzicht (geanonimiseerd) van vier mensen met dezelfde functie.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_184009190
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:45 schreef Mickytjuh het volgende:
En dan vooral deze passage

[..]

quote:
Dat artikel is mij ook niet ontgaan bij het googlen.

Ik ben echter een beetje schichtig in het feit dat de organisatie zich terugtrekt uit de procedure omdat het hun niet aanslaat waardoor ik mijn gewilde overstap niet kan maken....

Salarisschaal en bijbehorende salarisrange is mij wel beschikbaar gemaakt. Dus ik ken de range. Mijn doel is om het midden van de salarisschaal te onderhandelen. Zolang het maar niet het minimum is of dichtbij mijn huidige salaris.
  donderdag 27 december 2018 @ 18:48:36 #13
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_184009219
1. Je bent het niet verplicht
2. Het weigeren kan lomp overkomen.

Maar la je zegt dat je dat best wil doen maar dan ook van hen openheid wenst laat je de keuze aan hen.

Je laat direct zien dat je je rechten kent maar best bereid bent om in hun wensen mee te gaan, als zij ook jou tegemoet komen.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_184009248
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:48 schreef Mickytjuh het volgende:
1. Je bent het niet verplicht
2. Het weigeren kan lomp overkomen.

Maar la je zegt dat je dat best wil doen maar dan ook van hen openheid wenst laat je de keuze aan hen.

Je laat direct zien dat je je rechten kent maar best bereid bent om in hun wensen mee te gaan, als zij ook jou tegemoet komen.
Ik wil best open zijn in wat ik nu verdien. Ik wil alleen niet dat ze rondom dat bedrag gaan zitten.
pi_184009347
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:35 schreef halfway het volgende:
Gaat ze niets aan.
Hoe zou je het aangeven als er naar gevraagd wordt of je het meegenomen hebt zoals verzocht?
pi_184009378
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:45 schreef Mickytjuh het volgende:
En dan vooral deze passage

[..]

Dat is echt standaard onzin van een of andere banenwebsite.
Denk je nou echt dat wanneer ik tegenover je zit even mijn salaris erbij pak, nee natuurlijk niet.

Je zegt gewoon, ik wil graag bedrag X of plusminus bedrag X afhankelijk van de secundaire voorwaarden. En dan is het aan hun om hierop in te gaan. Doen ze dat niet, zeker in de huidige markt zijn er tien anderen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184009452
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:48 schreef Mickytjuh het volgende:
1. Je bent het niet verplicht
2. Het weigeren kan lomp overkomen.

Maar la je zegt dat je dat best wil doen maar dan ook van hen openheid wenst laat je de keuze aan hen.

Je laat direct zien dat je je rechten kent maar best bereid bent om in hun wensen mee te gaan, als zij ook jou tegemoet komen.
Het is alleen een totaal irrelevante wens. Net zoiets als vragen naar het kleur ondergoed wat je die dag draagt.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_184009622
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:36 schreef Mickytjuh het volgende:
Neem het wel mee maar laat het niet zien.
Bespreek ook duidelijk dat je hier voor
een andere functie bent dan je huidige en daardoor het niet relevant acht wat je nu verdient en dat je dat document pas wil overleggen als jullie de voorwaarden hebben besproken op basis van je competenties en wederzijdse verwachtingen.

Dit lijkt me een zeer duidelijk statement zonder dat je er te hard of lomp in gaat.
Dit dus.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184009645
Je geeft gewoon aan: 'mijn salaris verwachting is minimaal xx.xxx per jaar'

Als ze dan doorvragen naar je huidige salaris kan je aangeven dat je huidige salaris niet relevant is. Aangezien dat voor een andere functie is in een ander bedrijf. Wat wel relevant is, is wat je verwacht qua hoogte voor het nieuwe salaris.

Logischerwijs moet je dan ook je eigen minimale prijs bepalen en als ze dat niet willen betalen moet je bereid zijn weg te lopen.

Nog nooit gezeur gehad van een werkgever omdat ik niet van plan was mijn loonstrook te tonen.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_184009723
Gewoon als gevraagd je loonstrook meenemen, niet zo moeilijk doen.. Wel vantevoren even alle bedragen met zwarte viltstift onleesbaar maken en dan met een poker-face overhandigen...
pi_184009763
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:12 schreef Deshain het volgende:
Gewoon als gevraagd je loonstrook meenemen, niet zo moeilijk doen.. Wel vantevoren even alle bedragen met zwarte viltstift onleesbaar maken en dan met een poker-face overhandigen...
Is dat meer aan te raden dan helemaal niet meenemen? Kan dat niet een lompe actie zijn ?
pi_184009959
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:14 schreef Hatsekee het volgende:

[..]

Is dat meer aan te raden dan helemaal niet meenemen? Kan dat niet een lompe actie zijn ?
Natuurlijk geen onleesbaar exemplaar overhandigen. Je maakt jezelf compleet belachelijk.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184010045
Er is geen enkele reden (in jouw voordeel) om een loonstrookje te overhandigen. Dus gewoon niet meenemen.

Als ze je daarom niet willen aannemen zou je het beste kunnen nadenken of je wel voor dat bedrijf wilt werken. Als ze je niet eens een eerlijk salaris willen geven maar liever een salaris gebaseerd op je verleden is een slecht teken.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_184010152
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:12 schreef Deshain het volgende:
Gewoon als gevraagd je loonstrook meenemen, niet zo moeilijk doen.. Wel vantevoren even alle bedragen met zwarte viltstift onleesbaar maken en dan met een poker-face overhandigen...
Dit zou ook een actie voor mij kunnen zijn _O- ik bedoel, wat willen ze met zo'n loonstrook? Ze mogen hem zien om te verifiėren dat ik echt ergens anders heb gewerkt, maar de bedragen vind ik behoorlijk privé en niet relevant, dus die zou ik doorstrepen. Kijken hoe ze reageren :+

Nog beter : wel meenemen (want : afspraken nakomen), maar het gesprek aangaan over waarom ze hem willen zien.
Of vooraf aangeven dat je hem niet mee zult nemen (en om welke reden), en dan maar zien wat er gebeurt. Maar dan mis je het gesprek en het begrip...
Somebody that I used to know
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 19:37:17 #25
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_184010218
Ik hoor loonschalen. In de basis zit iedereen in de betreffende loonschaal danwel 1 hoger/lager. Loonschalen of salarishuizen zijn bedoeld om transparantie te bieden. Dus mogelijk zeggen ze: 'je bent nieuw dus aanloopschaal, we willen qua tredes kijken waar je invalt'. Wanneer je ervaren bent kom je mogelijk in de functionele schaal en gaan ze opnieuw op basis van je huidige salaris checken welkte tredes het moeten worden.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_184010268
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:37 schreef Renesite het volgende:
Ik hoor loonschalen. In de basis zit iedereen in de betreffende loonschaal danwel 1 hoger/lager. Loonschalen of salarishuizen zijn bedoeld om transparantie te bieden. Dus mogelijk zeggen ze: 'je bent nieuw dus aanloopschaal, we willen qua tredes kijken waar je invalt'. Wanneer je ervaren bent kom je mogelijk in de functionele schaal en gaan ze opnieuw op basis van je huidige salaris checken welkte tredes het moeten worden.
Maar is het relevant voor zo'n bedrijf? Mogen ze het weten? Is het niet fairder richting de nieuwe werknemer om hem gewoon op basis van kennis en ervaring ergens in te delen in plaats van op geschiedenis?
Somebody that I used to know
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 19:42:06 #27
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_184010307
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:40 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Maar is het relevant voor zo'n bedrijf? Mogen ze het weten? Is het niet fairder richting de nieuwe werknemer om hem gewoon op basis van kennis en ervaring ergens in te delen in plaats van op geschiedenis?
vind ik wel. Alleen ze willen tredes normaliter niet zomaar weggeven. Je moet denk ik de tredes zien (zo was het bij mij) met relevante werkervaring. Stel nou dat het schaal 6 is en je 5 jaar relevantie hebt:

Huidig salaris 2200 euro
6-5 bij nieuwe is 2800 euro (2300 - 3300 range 10 tredes)
Dan willen ze je mogelijk duwen in 6-1 danwel 6-2 met mazzel. Terwijl 5 relevante werkjaren 2800 moet opleveren. Dįt moet je vooral kunnen onderbouwen, waarom jij je relevante werkjaren waard bent.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_184010317
Zo’n aanloopschaal is toch eigenlijk ook bullshit. Waarom zou je op -2 beginnen, dat kan toch prima op 0? Of hoger als er goede redenen zijn.
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 19:43:12 #29
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_184010332
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:42 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zo’n aanloopschaal is toch eigenlijk ook bullshit. Waarom zou je op -2 beginnen, dat kan toch prima op 0? Of hoger als er goede redenen zijn.
Zie mijn bovenste relaas.
Ik zie aanloopschalen als afgestudeerden plek. Dķe moeten nog ff een jaartje modderen. Maar werkenden zeker niet. Hooguit een manadje wennen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_184010363
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:42 schreef Renesite het volgende:

[..]

vind ik wel. Alleen ze willen tredes normaliter niet zomaar weggeven. Je moet denk ik de tredes zien (zo was het bij mij) met relevante werkervaring. Stel nou dat het schaal 6 is en je 5 jaar relevantie hebt:

Huidig salaris 2200 euro
6-5 bij nieuwe is 2800 euro (2300 - 3300 range 10 tredes)
Dan willen ze je mogelijk duwen in 6-1 danwel 6-2 met mazzel. Terwijl 5 relevante werkjaren 2800 moet opleveren. Dįt moet je vooral kunnen onderbouwen, waarom jij je relevante werkjaren waard bent.
Eens met dat laatste. Dus zijn oude loonstroken niet relevant, maar werkervaring wel.


(Je eerste zin is trouwens multi-interpretabel. Met welk statement /vraag in mijn post ben je het eens?)
Somebody that I used to know
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 19:50:15 #31
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_184010451
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:44 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Eens met dat laatste. Dus zijn oude loonstroken niet relevant, maar werkervaring wel.


(Je eerste zin is trouwens multi-interpretabel. Met welk statement /vraag in mijn post ben je het eens?)
dat tweede deel. Economisch is het uiteraard relevant voor ze ;) maar daarmee ben ik t minder eens.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_184010571
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:50 schreef Renesite het volgende:

[..]

dat tweede deel. Economisch is het uiteraard relevant voor ze ;) maar daarmee ben ik t minder eens.
Ah :), ja alleen maar voordelen voor hen :W
Somebody that I used to know
pi_184011034
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:14 schreef Hatsekee het volgende:

[..]

Is dat meer aan te raden dan helemaal niet meenemen? Kan dat niet een lompe actie zijn ?
Is absoluut een lompe actie, maar ik ben ook nogal lomp als ze met bullshit aankomen. Beter dat je dat bij de sollicitatie al van elkaar te weten komt toch?
pi_184011223
Mijn huidige werkgever vroeg geen loonstrook, maar het huidige salaris in te vullen op een formulier. Vervolgens is het aanbod de naasthogergelegen trede geweest. Dat is waarom zij er belang bij hebben. Als je dat niet voldoende vindt, dan moet je gewoon geen kopie delen of tonen.

Een eerder werkgever bleef erom vragen nadat ik meermaals had aangegeven dat irrelevant te vinden. Werkgever gaf aan dat nodig te hebben als indicatie voor de inschaling. Vervolgens namen ze genoegen met mijn genoemde indicatie. Hun voorstel was iets lager, halverwege uitgekomen. Die stijging was absoluut en procentueel dermate hoog, dat dan nooit gelukt was als ze mijn werkelijke salaris kenden.

Het is, zoals je in de OP al aangeeft, het weggeven van je onderhandelingsmogelijkheid.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184157216
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:33 schreef Hatsekee het volgende:
.
Hoe ging het?
pi_184157376
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:45 schreef Mickytjuh het volgende:
En dan vooral deze passage

[..]

Dit vind ik eigenlijk wel een hele goede. Laat de loonstroken van mensen met een vergelijkbare functie dan ook maar zien.
pi_184157917
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:37 schreef Renesite het volgende:
Ik hoor loonschalen. In de basis zit iedereen in de betreffende loonschaal danwel 1 hoger/lager. Loonschalen of salarishuizen zijn bedoeld om transparantie te bieden. Dus mogelijk zeggen ze: 'je bent nieuw dus aanloopschaal, we willen qua tredes kijken waar je invalt'. Wanneer je ervaren bent kom je mogelijk in de functionele schaal en gaan ze opnieuw op basis van je huidige salaris checken welkte tredes het moeten worden.
Dat is per definitie altijd de laagste....
Het grapje dat je dan later meer krijgt als je bevalt betekent dat je na afloop toch niet bevalt en niet meer krijgt, wat je ook doet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184157957
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 20:21 schreef baskick het volgende:
Mijn huidige werkgever vroeg geen loonstrook, maar het huidige salaris in te vullen op een formulier. Vervolgens is het aanbod de naasthogergelegen trede geweest. Dat is waarom zij er belang bij hebben. Als je dat niet voldoende vindt, dan moet je gewoon geen kopie delen of tonen.

Een eerder werkgever bleef erom vragen nadat ik meermaals had aangegeven dat irrelevant te vinden. Werkgever gaf aan dat nodig te hebben als indicatie voor de inschaling. Vervolgens namen ze genoegen met mijn genoemde indicatie. Hun voorstel was iets lager, halverwege uitgekomen. Die stijging was absoluut en procentueel dermate hoog, dat dan nooit gelukt was als ze mijn werkelijke salaris kenden.

Het is, zoals je in de OP al aangeeft, het weggeven van je onderhandelingsmogelijkheid.
dit doe ik ook altijd.
indicatie is 500-600 euro per maand meer en dan krijg je vaak rond de 250 euro meer. Huidige salaris gaat ze geen reet aan.
Loonschalen en tredes heb ik helemaal geen boodschap aan. De werkgever zoekt dat zooitje maar uit, de werknemer boeit dit niet. Het maakt mij niks uit of ik in A1, K, L, A of Z zit en trede 1 of 99999. Zolang ik elk jaar er maar 2.5% bij krijg onafhankelijk van de CAO verhoging.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184158871
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:42 schreef Renesite het volgende:

[..]

vind ik wel. Alleen ze willen tredes normaliter niet zomaar weggeven. Je moet denk ik de tredes zien (zo was het bij mij) met relevante werkervaring. Stel nou dat het schaal 6 is en je 5 jaar relevantie hebt:

Huidig salaris 2200 euro
6-5 bij nieuwe is 2800 euro (2300 - 3300 range 10 tredes)
Dan willen ze je mogelijk duwen in 6-1 danwel 6-2 met mazzel. Terwijl 5 relevante werkjaren 2800 moet opleveren. Dįt moet je vooral kunnen onderbouwen, waarom jij je relevante werkjaren waard bent.
Ik zie dat jij er iets vanaf weet; dus wellicht dat je een zinnig antwoord op het volgende kan geven;

Ik heb binnenkort een salarisonderhandeling voor een functie bij de overheid, schaal 10, waar 3 jaar ervaring gevraagd werd in de vacature. Nu heb ik zelf 2-3 jaar ervaring (afhankelijk van wat je wel en niet meetelt, aangezien ik tussen banen door freelance aan het werk ben geweest) en heb ik naast mijn werk zeer relevante bestuurservaring in mijn studententijd. Is het dan redelijk om 10.3 te vragen?
  woensdag 2 januari 2019 @ 13:17:51 #40
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184159040
Je hebt twee mogelijkheden:

1: Je salaris ligt boven hun verwachtingen -> "Zoveel kunnen wij helaas niet bieden"
2: Je salaris ligt onder hun verwachtingen -> "Ze gaan er iets boven zitten"

Met andere woorden: je verliest altijd.
pi_184159877
Psst. Het gesprek is allang geweest.
pi_184160379
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:33 schreef Hatsekee het volgende:
Ik wil de baan dan ook graag..
Hoe is het gegaan? Hoe heb je het aangepakt? En belangrijker: hoe is het uitgepakt?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 2 januari 2019 @ 14:58:07 #43
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184161176
quote:
10s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:57 schreef d4v1d het volgende:
Psst. Het gesprek is allang geweest.
Ja, lekker dan.
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 16:40:39 #44
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_184163018
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:08 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Ik zie dat jij er iets vanaf weet; dus wellicht dat je een zinnig antwoord op het volgende kan geven;

Ik heb binnenkort een salarisonderhandeling voor een functie bij de overheid, schaal 10, waar 3 jaar ervaring gevraagd werd in de vacature. Nu heb ik zelf 2-3 jaar ervaring (afhankelijk van wat je wel en niet meetelt, aangezien ik tussen banen door freelance aan het werk ben geweest) en heb ik naast mijn werk zeer relevante bestuurservaring in mijn studententijd. Is het dan redelijk om 10.3 te vragen?
Natuurlijk. maar ze gaan ook kijken naar hun eigen portemonnee. Gewoon onderbouwen waarom je iets vind. Van te voren hebben ze met HR al wel iets afgesproken.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_184164570
Met poker hoeft de 1 toch ook niet alvast zijn kaarten te laten zien en de ander niet? Dat is feitelijk wat hier gebeurt :') De markt van vraag en aanbod op dat moment moet bepalen wat je krijgt, niet wat je eerder kreeg.
pi_184167865
Ben wel benieuwd wat ts heeft gedaan.
Loonstrook pdfje zou je moeten doen bij dit soort werkgevers. Belachelijk om te redeneren op basis van oude salaris.
Eerst denken, dan typen
pi_184170021
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:42 schreef Mickytjuh het volgende:
dit kan ook in je nadeel werken...
Hoe dan?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  donderdag 3 januari 2019 @ 09:15:45 #49
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_184175499
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:08 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Ik zie dat jij er iets vanaf weet; dus wellicht dat je een zinnig antwoord op het volgende kan geven;

Ik heb binnenkort een salarisonderhandeling voor een functie bij de overheid, schaal 10, waar 3 jaar ervaring gevraagd werd in de vacature. Nu heb ik zelf 2-3 jaar ervaring (afhankelijk van wat je wel en niet meetelt, aangezien ik tussen banen door freelance aan het werk ben geweest) en heb ik naast mijn werk zeer relevante bestuurservaring in mijn studententijd. Is het dan redelijk om 10.3 te vragen?
Altijd hen laten komen met het openingsbod. Ik zou ook als tegenbod 10.4 doen zodat je nog kunt zakken. Je kunt evt.zakken naar 10.2 als de baas een flinke opleiding voor je vergoedt. Voor zomaar eendaagse cursussen ą 1500 euro is altijd wel wat budget dus dat lijkt me geen reden om lager dan 10.3 uit te komen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  donderdag 3 januari 2019 @ 13:06:51 #50
286575 Roces18
Chef de party
pi_184178974
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 09:15 schreef Andromache het volgende:

[..]

Altijd hen laten komen met het openingsbod. Ik zou ook als tegenbod 10.4 doen zodat je nog kunt zakken. Je kunt evt.zakken naar 10.2 als de baas een flinke opleiding voor je vergoedt. Voor zomaar eendaagse cursussen ą 1500 euro is altijd wel wat budget dus dat lijkt me geen reden om lager dan 10.3 uit te komen.
Ik heb ook wel eens de ander een openingsbod laten doen, maar die plaatste mij maar in schaal 1 terwijl ik al jaren ervaring had. Ik reageerde ook niet al te blij op dit aanbod, waren ze helemaal verbaasd en had ik maar met een wenselijk bedrag moeten komen. Omgekeerde wereld. :')

Dus het hangt heel erg af van wie je tegenover je hebt zitten. Als ze een onzinbod neerleggen dan weet je meteen dat je daar niet wil werken.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184179023
Ik kreeg zojuist een loonsverhoging van 10% :P
Ik was hier...
  donderdag 3 januari 2019 @ 13:09:57 #52
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_184179038
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 13:09 schreef Nismo91 het volgende:
Ik kreeg zojuist een loonsverhoging van 10% :P
jow dat doe je goed
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_184179394
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 13:09 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

jow dat doe je goed
Mijn werkgever _O_ dat is zo een enorm relaxse kloot !
Ik was hier...
pi_184180210
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 09:15 schreef Andromache het volgende:

[..]

Altijd hen laten komen met het openingsbod. Ik zou ook als tegenbod 10.4 doen zodat je nog kunt zakken. Je kunt evt.zakken naar 10.2 als de baas een flinke opleiding voor je vergoedt. Voor zomaar eendaagse cursussen ą 1500 euro is altijd wel wat budget dus dat lijkt me geen reden om lager dan 10.3 uit te komen.
Krijg je bij de overheid (gemeente in dit geval) niet juist altijd sowieso een opleidingsbudget? of is het handig om dit bij de salarisonderhandelingen ook nog mee te nemen?

quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 13:06 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik heb ook wel eens de ander een openingsbod laten doen, maar die plaatste mij maar in schaal 1 terwijl ik al jaren ervaring had. Ik reageerde ook niet al te blij op dit aanbod, waren ze helemaal verbaasd en had ik maar met een wenselijk bedrag moeten komen. Omgekeerde wereld. :')

Dus het hangt heel erg af van wie je tegenover je hebt zitten. Als ze een onzinbod neerleggen dan weet je meteen dat je daar niet wil werken.
Wat is een beetje gebruikelijk qua volgorde? Anders is het in ieder geval handig om een openingsbod in mijn hoofd te hebben met een aantal argumenten waarom ik dat zou moeten krijgen.
  donderdag 3 januari 2019 @ 14:22:35 #55
286575 Roces18
Chef de party
pi_184180349
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 14:14 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Krijg je bij de overheid (gemeente in dit geval) niet juist altijd sowieso een opleidingsbudget? of is het handig om dit bij de salarisonderhandelingen ook nog mee te nemen?

[..]

Wat is een beetje gebruikelijk qua volgorde? Anders is het in ieder geval handig om een openingsbod in mijn hoofd te hebben met een aantal argumenten waarom ik dat zou moeten krijgen.
De vraag die je altijd krijgt is: Wat voor salaris had je in gedachten?
En dan is het aan jou om die te beantwoorden.
Ik zou wel een salarisindicatie geven ja, dan kan je meteen hun reactie polsen en nogmaals benadrukken waarom je dat waard bent.
Gaan ze lager zitten, moeten ze met goede argumenten komen waarom ze daar niet in meegaan. Salarisschalen, beloning vergeleken met andere medewerkers etc. daar heb ik weinig boodschap aan, gaat erom wat ik verdien en niet de rest.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184181004
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 14:22 schreef Roces18 het volgende:

[..]

De vraag die je altijd krijgt is: Wat voor salaris had je in gedachten?
En dan is het aan jou om die te beantwoorden.
Ik zou wel een salarisindicatie geven ja, dan kan je meteen hun reactie polsen en nogmaals benadrukken waarom je dat waard bent.
Gaan ze lager zitten, moeten ze met goede argumenten komen waarom ze daar niet in meegaan. Salarisschalen, beloning vergeleken met andere medewerkers etc. daar heb ik weinig boodschap aan, gaat erom wat ik verdien en niet de rest.
Ah zo. Ja heb wel een ondergrens in gedachte en wat ik ongeveer zou willen verdienen. Thanks :)
pi_184182534
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 11:31 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Hoe ging het?
quote:
10s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:57 schreef d4v1d het volgende:
Psst. Het gesprek is allang geweest.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:17 schreef baskick het volgende:

[..]

Hoe is het gegaan? Hoe heb je het aangepakt? En belangrijker: hoe is het uitgepakt?
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:58 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ja, lekker dan.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:55 schreef Piger het volgende:
Ben wel benieuwd wat ts heeft gedaan.
Loonstrook pdfje zou je moeten doen bij dit soort werkgevers. Belachelijk om te redeneren op basis van oude salaris.
Het ging goed! Beter dan verwacht. Niet meegenomen. Alhoewel ik wel het algemene advies uit de reacties heb gevolgd: ''Het heet niet voor niets oude salaris. Het is niet meer relevant''.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184182741
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 16:18 schreef Hatsekee het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]


[..]

Het ging goed! Beter dan verwacht. Niet meegenomen. Alhoewel ik wel het algemene advies uit de reacties heb gevolgd: ''Het heet niet voor niets oude salaris. Het is niet meer relevant''.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed gedaan!
pi_184182837
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 16:30 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Goed gedaan!
Ik weet zelf niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen als ik er zo over nadenk. :P

Het nieuwe salaris zat in de schaal. Omdat ik mijn oude salaris weet, was ik van binnen iets te schichtig om het bedrag te noemen. Desondanks toch opgenoemd. Toen ze akkoord gingen, moest ik bijna gieren van het lachen vanwege de tevredenheid :D

tl:dr: het advies werkt! Geen oude salaris meenemen!
  donderdag 3 januari 2019 @ 16:37:08 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184182860
Nice! Mooie sprong zeg! _O_
***
  donderdag 3 januari 2019 @ 16:59:58 #61
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_184183318
Perfects sprong! Alleen jammer dat je niet een andere schaal hebt gekregen. Want nu ben je wel eerder aan je eindloon.

Maar desalniettemin een minimum inkomen extra er bij geluld *O*
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_184186603
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 16:18 schreef Hatsekee het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]


[..]

Het ging goed! Beter dan verwacht. Niet meegenomen. Alhoewel ik wel het algemene advies uit de reacties heb gevolgd: ''Het heet niet voor niets oude salaris. Het is niet meer relevant''.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Keurig!

Hoe reageerden ze op jouw weigering? Deden zij het eerste bod? Was dit hun eerste bod?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184195025
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 16:35 schreef Hatsekee het volgende:

[..]

Ik weet zelf niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen als ik er zo over nadenk. :P

Het nieuwe salaris zat in de schaal. Omdat ik mijn oude salaris weet, was ik van binnen iets te schichtig om het bedrag te noemen. Desondanks toch opgenoemd. Toen ze akkoord gingen, moest ik bijna gieren van het lachen vanwege de tevredenheid :D

tl:dr: het advies werkt! Geen oude salaris meenemen!
Ze hebben er ook niet naar gevraagd? Of heb je echt gezegd dat je het niet wil noemen?
  zaterdag 5 januari 2019 @ 15:31:54 #64
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_184219448
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 14:14 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Krijg je bij de overheid (gemeente in dit geval) niet juist altijd sowieso een opleidingsbudget? of is het handig om dit bij de salarisonderhandelingen ook nog mee te nemen?

[..]

Wat is een beetje gebruikelijk qua volgorde? Anders is het in ieder geval handig om een openingsbod in mijn hoofd te hebben met een aantal argumenten waarom ik dat zou moeten krijgen.
Bij de gemeente krijg je al je vakantiegeld en eindejaarsuitkering e.d. in een pot gestort die je zelf beheert. Dat mag je dus bruto(?) gebruiken voor o.a. een opleiding. Voor verdere opleidingen op kosten van de baas schermt elke overheid ermee dat je zulke ruime opleidingsmogelijkheden hebt, maar in praktijk heb ik nergens een persoonlijk opleidingsbudget meegemaakt, bij rijk, gemeente noch huidige overheidsorganisatie. Moet altijd per stuk gemotiveerd worden, aangevraagd, etc., met handtekeningen in drievoud. Begin van het jaar is bijna nergens geld voor want iedereen moet aan bod kunnen komen. Aan het einde van jaar weten vooral de managers niet meer hoe hard ze naar de cursus 'effectief droedels tekenen in je eigen kracht' moeten rennen 'want als we niks aanvragen, mag niemand volgend jaar meer iets want dan hebben we 0 euro besteed'. Ok.....
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zaterdag 5 januari 2019 @ 16:41:00 #65
286575 Roces18
Chef de party
pi_184220603
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 16:18 schreef Hatsekee het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Het ging goed! Beter dan verwacht. Niet meegenomen. Alhoewel ik wel het algemene advies uit de reacties heb gevolgd: ''Het heet niet voor niets oude salaris. Het is niet meer relevant''.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
prima sprong inderdaad, alleen de vraag hoe je secundaire voorwaarden zijn. Bij slechte secundaire arbeidsvoorwaarden kan je daar beter geld voor inruilen want netto heb je er dan meer profijt van.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184238517
Brutaal en onbeschoft vind ik het als een bedrijf om loonstroken gaat vragen.

Zelf meegemaakt dat op een sollicitatieformulier een vraag stond wat het huidige salaris was. Deze vraag stond gewoon als verplicht invulveld naast de reguliere dingen als woonplaats, werkervaring etc.

Kijk als ze het onder een kopje 'naar keuze in te vullen' zetten dan kan het nog net. Of als ze tijdens een gesprek vragen 'mag ik vragen wat je nu krijgt?' oid.

Maargoed ik zoek alleen nette beleefde bedrijven om voor te werken dus daar solliciteer ik dus simpelweg niet:) Als ze zoiets durven te vragen dan is het voor mij eigenlijk al een dusdanige afknapper dat ik er niet verder mee ga. Dat zijn toch niet de bedrijven waar een menselijke maat de boventoon voert.

Dus als zij brutaal en gierig willen zijn prima, dan krijgen ze uiteindelijk ook het personeel wat brutaal en gierig is. Want de werknemers die vinden dat ze genaaid worden gaan zich uiteindelijk toch wel een keer vals ziekmelden om op vakantie te kunnen, of stelen eens wat mee van de baas of lopen de kantjes er vanaf.

Kortom het heeft gewoon te maken met normale beleefde omgangsvormen en respect voor elkaars privacy. Als een baas denkt dat 'ie zomaar recht heeft om vanalles over mij te weten dan zal het niet mijn baas worden.
pi_184239172
Nog nooit van gehoord dat ze om salarisstroken vragen van de werkgever waar ik nu aan het werk ben. Het gaat ze niets aan. Brutaal om dit te vragen.
  zondag 6 januari 2019 @ 13:36:17 #68
286575 Roces18
Chef de party
pi_184239482
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:40 schreef tstile het volgende:
Brutaal en onbeschoft vind ik het als een bedrijf om loonstroken gaat vragen.

Zelf meegemaakt dat op een sollicitatieformulier een vraag stond wat het huidige salaris was. Deze vraag stond gewoon als verplicht invulveld naast de reguliere dingen als woonplaats, werkervaring etc.

Kijk als ze het onder een kopje 'naar keuze in te vullen' zetten dan kan het nog net. Of als ze tijdens een gesprek vragen 'mag ik vragen wat je nu krijgt?' oid.

Maargoed ik zoek alleen nette beleefde bedrijven om voor te werken dus daar solliciteer ik dus simpelweg niet:) Als ze zoiets durven te vragen dan is het voor mij eigenlijk al een dusdanige afknapper dat ik er niet verder mee ga. Dat zijn toch niet de bedrijven waar een menselijke maat de boventoon voert.

Dus als zij brutaal en gierig willen zijn prima, dan krijgen ze uiteindelijk ook het personeel wat brutaal en gierig is. Want de werknemers die vinden dat ze genaaid worden gaan zich uiteindelijk toch wel een keer vals ziekmelden om op vakantie te kunnen, of stelen eens wat mee van de baas of lopen de kantjes er vanaf.

Kortom het heeft gewoon te maken met normale beleefde omgangsvormen en respect voor elkaars privacy. Als een baas denkt dat 'ie zomaar recht heeft om vanalles over mij te weten dan zal het niet mijn baas worden.
Ligt ook een beetje aan de functie denk ik. Als jij ergens op solliciteert met 300 anderen, dan kan het bedrijf wat meer van je vragen... Maar in mijn sector is er veel vraag en weinig aanbod en dan zijn de rollen omgedraaid en zal ik het dus ook nooit geven.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')