abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184008884
Graag advies,

Ik heb morgen een arbeidsvoorwaarden gesprek staan bij een potentile nieuwe werkgever. Ter voorbereiding wordt mij gevraagd om enerzijds een formulier in te vullen en mee te nemen, samen met mijn diploma's en VOG. Echter is mij ook verzocht om mijn huidige loonstrook mee te nemen.

Hier heb ik eigenlijk helemaal geen zin in omdat mij geen enkele ruimte meer biedt om te onderhandelen...Wat ik nu verdien is zelfs een schaal lager dan de salarisschaal voor de functie waarvoor ik in aanmerking ben gekomen.. Juist dit grote verschil leidt ertoe dat ik er geen zin in heb.

Hoe pak ik dit nu het beste en zo netjes mogelijk aan? Ik wil de baan dan ook graag..
pi_184008919
Gaat ze niets aan.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_184008958
Neem het wel mee maar laat het niet zien.
Bespreek ook duidelijk dat je hier voor een andere functie bent dan je huidige en daardoor het niet relevant acht wat je nu verdient en dat je dat document pas wil overleggen als jullie de voorwaarden hebben besproken op basis van je competenties en wederzijdse verwachtingen.

Dit lijkt me een zeer duidelijk statement zonder dat je er te hard of lomp in gaat.
pi_184008994
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:36 schreef Mickytjuh het volgende:
Bespreek ook duidelijk dat je hier voor een andere functie bent dan je huidige en daardoor het niet relevant acht wat je nu verdient en dat je dat document pas wil overleggen als jullie de voorwaarden hebben besproken op basis van je competenties en wederzijdse verwachtingen.

Dit lijkt me een zeer duidelijk statement zonder dat je er te hard of lomp in gaat.
Wel aangeven dus dat ik het bij mij heb, voor tegen het einde van het gesprek aan?
pi_184009007
Enkel als ze er naar vragen.
pi_184009059
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:38 schreef Mickytjuh het volgende:
Enkel als ze er naar vragen.
Nee zelfs dan niet. Blijf bij je standpunt en laat je loonstrook niet zien. Niet achteraf nog terugkrabbelen en em laten zien. Weten ze gelijk wat ze aan je hebben.
pi_184009072
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:41 schreef Najieto het volgende:

[..]

Nee zelfs dan niet. Blijf bij je standpunt en laat je loonstrook niet zien. Niet achteraf nog terugkrabbelen en em laten zien. Weten ze gelijk wat ze aan je hebben.
dit kan ook in je nadeel werken...
pi_184009141
En dan vooral deze passage

quote:
3) Ik transparant, jij transparant

,,Een vriend van mij zat eens in een sollicitatieprocedure waarin de werkgever hem vroeg om zijn loonstrookje. Toen zei hij: 'Prima, maar dan wil ik ook de loonstroken zien van de mensen die hier werken.' Zo'n voor-wat-hoort- wat-houding kan een goede truc zijn om transparantie te krijgen van de andere kant."
pi_184009147
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:42 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

dit kan ook in je nadeel werken...
Wat kan in mijn nadeel werken? Het helemaal niet laten zien of het terugkrabbelen om het tegen het einde van het gesprek te tonen?
pi_184009173
Helemal niet laten zien.
. Beter doe je zoals hierboven beschreven vragen om salaris overzicht (geanonimiseerd) van vier mensen met dezelfde functie.
pi_184009190
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:45 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

quote:
Dat artikel is mij ook niet ontgaan bij het googlen.

Ik ben echter een beetje schichtig in het feit dat de organisatie zich terugtrekt uit de procedure omdat het hun niet aanslaat waardoor ik mijn gewilde overstap niet kan maken....

Salarisschaal en bijbehorende salarisrange is mij wel beschikbaar gemaakt. Dus ik ken de range. Mijn doel is om het midden van de salarisschaal te onderhandelen. Zolang het maar niet het minimum is of dichtbij mijn huidige salaris.
pi_184009219
1. Je bent het niet verplicht
2. Het weigeren kan lomp overkomen.

Maar la je zegt dat je dat best wil doen maar dan ook van hen openheid wenst laat je de keuze aan hen.

Je laat direct zien dat je je rechten kent maar best bereid bent om in hun wensen mee te gaan, als zij ook jou tegemoet komen.
pi_184009248
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:48 schreef Mickytjuh het volgende:

Maar la je zegt dat je dat best wil doen maar dan ook van hen openheid wenst laat je de keuze aan hen.

Je laat direct zien dat je je rechten kent maar best bereid bent om in hun wensen mee te gaan, als zij ook jou tegemoet komen.
Ik wil best open zijn in wat ik nu verdien. Ik wil alleen niet dat ze rondom dat bedrag gaan zitten.
pi_184009347
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:35 schreef halfway het volgende:
Gaat ze niets aan.
Hoe zou je het aangeven als er naar gevraagd wordt of je het meegenomen hebt zoals verzocht?
pi_184009378
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:45 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

Dat is echt standaard onzin van een of andere banenwebsite.
Denk je nou echt dat wanneer ik tegenover je zit even mijn salaris erbij pak, nee natuurlijk niet.

Je zegt gewoon, ik wil graag bedrag X of plusminus bedrag X afhankelijk van de secundaire voorwaarden. En dan is het aan hun om hierop in te gaan. Doen ze dat niet, zeker in de huidige markt zijn er tien anderen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184009452
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:48 schreef Mickytjuh het volgende:

Het is alleen een totaal irrelevante wens. Net zoiets als vragen naar het kleur ondergoed wat je die dag draagt.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_184009622
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:36 schreef Mickytjuh het volgende:
Bespreek ook duidelijk dat je hier voor
een andere functie bent dan je huidige en daardoor het niet relevant acht wat je nu verdient en dat je dat document pas wil overleggen als jullie de voorwaarden hebben besproken op basis van je competenties en wederzijdse verwachtingen.

Dit dus.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184009645
Je geeft gewoon aan: 'mijn salaris verwachting is minimaal xx.xxx per jaar'

Als ze dan doorvragen naar je huidige salaris kan je aangeven dat je huidige salaris niet relevant is. Aangezien dat voor een andere functie is in een ander bedrijf. Wat wel relevant is, is wat je verwacht qua hoogte voor het nieuwe salaris.

Logischerwijs moet je dan ook je eigen minimale prijs bepalen en als ze dat niet willen betalen moet je bereid zijn weg te lopen.

Nog nooit gezeur gehad van een werkgever omdat ik niet van plan was mijn loonstrook te tonen.
- - = | Random Music Videos | = - - | - - = | Coloring pages | = - -
pi_184009723
Gewoon als gevraagd je loonstrook meenemen, niet zo moeilijk doen.. Wel vantevoren even alle bedragen met zwarte viltstift onleesbaar maken en dan met een poker-face overhandigen...
pi_184009763
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:12 schreef Deshain het volgende:
Gewoon als gevraagd je loonstrook meenemen, niet zo moeilijk doen.. Wel vantevoren even alle bedragen met zwarte viltstift onleesbaar maken en dan met een poker-face overhandigen...
Is dat meer aan te raden dan helemaal niet meenemen? Kan dat niet een lompe actie zijn ?
pi_184009959
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:14 schreef Hatsekee het volgende:

[..]

Is dat meer aan te raden dan helemaal niet meenemen? Kan dat niet een lompe actie zijn ?
Natuurlijk geen onleesbaar exemplaar overhandigen. Je maakt jezelf compleet belachelijk.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184010045
Er is geen enkele reden (in jouw voordeel) om een loonstrookje te overhandigen. Dus gewoon niet meenemen.

Als ze je daarom niet willen aannemen zou je het beste kunnen nadenken of je wel voor dat bedrijf wilt werken. Als ze je niet eens een eerlijk salaris willen geven maar liever een salaris gebaseerd op je verleden is een slecht teken.
- - = | Random Music Videos | = - - | - - = | Coloring pages | = - -
pi_184010152
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 19:12 schreef Deshain het volgende:
Dit zou ook een actie voor mij kunnen zijn _O- ik bedoel, wat willen ze met zo'n loonstrook? Ze mogen hem zien om te verifiren dat ik echt ergens anders heb gewerkt, maar de bedragen vind ik behoorlijk priv en niet relevant, dus die zou ik doorstrepen. Kijken hoe ze reageren :+

Nog beter : wel meenemen (want : afspraken nakomen), maar het gesprek aangaan over waarom ze hem willen zien.
Of vooraf aangeven dat je hem niet mee zult nemen (en om welke reden), en dan maar zien wat er gebeurt. Maar dan mis je het gesprek en het begrip...
Somebody that I used to know
  donderdag 27 december 2018 @ 19:37:17 #25
72712 Renesite
Deze exkutmod is geverifieerd
pi_184010218
Ik hoor loonschalen. In de basis zit iedereen in de betreffende loonschaal danwel 1 hoger/lager. Loonschalen of salarishuizen zijn bedoeld om transparantie te bieden. Dus mogelijk zeggen ze: 'je bent nieuw dus aanloopschaal, we willen qua tredes kijken waar je invalt'. Wanneer je ervaren bent kom je mogelijk in de functionele schaal en gaan ze opnieuw op basis van je huidige salaris checken welkte tredes het moeten worden.
 | <3 Triquester...
HET IS REN MET EEN STREEPJE-OP-DE-LAATSTE-E!!!!
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')