Zo gaan ze wel lang meequote:Op zondag 7 februari 2021 23:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ein-de-lijk eens weer ekte ekte sneeuw en een ekte reden om ze te hebben.. ws duurt het weer 5 jaar voor ze eronder gaan, van mij mag het
Ja, de dotcode is ws nog van het originele bouwjaarquote:Op zondag 7 februari 2021 23:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Zo gaan ze wel lang mee
Gleiden.. lame raden: E36?quote:Op zondag 7 februari 2021 23:10 schreef Sjemmert het volgende:
Winterbandengewoon op je afgetrapte zomer semi slicks beetje glibberen en gleiden. Houd het leuk spannend allemaal.
Waarom rijd je zonder ESP normaliter? Is dat een Audi bestuurders ego-plasser-dingetje? "ik ben sneller dan het licht als er iets mis gaat?"quote:Op zondag 7 februari 2021 23:20 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Oei lelijk![]()
![]()
BMW
Audi
Had stiekem wel ESP aangezet net
Als je in 7 jaar tijd 2 keer gered moet worden van een dikke crash moet je je rijstijl misschien iets aanpassen.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Waarom rijd je zonder ESP normaliter? Is dat een Audi bestuurders ego-plasser-dingetje? "ik ben sneller dan het licht als er iets mis gaat?"
Heeft me tot nu toe in ehm.. 7 jaar tijd ofzo dat ik het heb 2 keer gered, maar wel in beide gevallen van een DIKKE crash die ik zelf ws niet had gefikst.. ik kan namelijk zelf niet 1 wiel afremmen, jij wel?
>450.000 km ongevalsschadevrij inmiddels, en jij?quote:Op zondag 7 februari 2021 23:25 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Als je in 7 jaar tijd 2 keer gered moet worden moet je je rijstijl misschien iets aanpassen.
30 Jaar schadevrij inc. motor, dus reken een miljoen kilometer zonder winterbanden en elektronische poespas. En nu?quote:Op zondag 7 februari 2021 23:34 schreef Sounddragon het volgende:
>450.000 km ongevalsschadevrij inmiddels, en jij?![]()
Want?quote:Op maandag 8 februari 2021 08:33 schreef Fer het volgende:
Bochtjes zijn wel tricky op winterbanden, daar moet je wel rekening mee houden.
Ik geloof je, maar rwd is leukerquote:Op zondag 7 februari 2021 23:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb ze er eergisteren zelf even voor de deur onder geschroefd omdat ik de rit van vandaag al aan zag komen. Ik heb ze op de OEM alu's zitten, 20 - 25 minuten op de krik voor de deur met een ratel en momentsleuteltje. . Ik had het met de 4wd en de zomerset ook wel gered denk ik, maar dan denk ik niet dat ik het lef had gehad om alles en iedereen in te halen. Maar dat profiel van de Michelins is zo gruwelijk langsgegroefd (en uiteraard 255 achter, ook niet heel handig) dat ik wel zeker veel meer moeite had gehad in de woonwijk hier waar alles gewoon lekker omgeploegd en 20 - 30 hoog lang.. die 4wd is ook echt fucktastisch, tikkie gas erop en je gaat in de losse sneeuw gewoon haaks de bocht om
![]()
![]()
![]()
Ik denk niet dat er omstandigheden zijn die ik niet aan zou durven met deze combinatie..
Doordat ze zoveel grip hebben met wegrijden en de auto stabiel ligt op rechte stukken, lijkt het alsof je veel grip hebt, maar in bochten kan het soms tegenvallen. Daarom altijd als een slak door de bochten met dit weer.quote:
Omdat mijn auto anders soms inhoudt wanneer ik dat niet wil.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Waarom rijd je zonder ESP normaliter?
Uitgaande van een correct werkend esp deed je dan op dat moment iets wat je beter niet had kunnen doen.quote:Op maandag 8 februari 2021 09:38 schreef rival het volgende:
[..]
Omdat mijn auto anders soms inhoudt wanneer ik dat niet wil.
Uhm, nee. Net als op een droge weg, ga je meestal niet met dezelfde snelheid door een scherpe bocht.quote:Op maandag 8 februari 2021 09:19 schreef Fer het volgende:
[..]
Doordat ze zoveel grip hebben met wegrijden en de auto stabiel ligt op rechte stukken, lijkt het alsof je veel grip hebt, maar in bochten kan het soms tegenvallen. Daarom altijd als een slak door de bochten met dit weer.
Vooral omdat ze halverwege de bocht ook nog eens gaan remmen.quote:Op maandag 8 februari 2021 08:33 schreef Fer het volgende:
Bochtjes zijn wel tricky op winterbanden, daar moet je wel rekening mee houden.
Vaak komen ze met 40 aan, waar je 60 mag en dan dan de bocht ook met 40 willen nemen.quote:Op maandag 8 februari 2021 11:13 schreef loveli het volgende:
[..]
Vooral omdat ze halverwege de bocht ook nog eens gaan remmen.
Desondanks heb je nog steeds betere grip met winterbanden toch ?quote:Op maandag 8 februari 2021 09:19 schreef Fer het volgende:
[..]
Doordat ze zoveel grip hebben met wegrijden en de auto stabiel ligt op rechte stukken, lijkt het alsof je veel grip hebt, maar in bochten kan het soms tegenvallen. Daarom altijd als een slak door de bochten met dit weer.
Tuurlijk, ze doen hun werk wel. Maar de hoeveelheid extra grip met wegrijden, geven je het gevoel dat ze overal zoveel grip hebben en dat kan soms tegen vallen.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:18 schreef manny het volgende:
[..]
Desondanks heb je nog steeds betere grip met winterbanden toch ?
Nou laat ik mijn auto met zomerbanden echt staan tenzij het niet anders kan, maar de ervaring in de sneeuw die ik heb leert mij dat mijn kleine lichte auto het beter doet dan de grote jongens. Puur omdat de banden veel smaller zijn en zich dus makkelijk in de sneeuw graven. En dat is ook meteen het nadeel, want daar kan je ook zomaar ijs tegen komen.quote:Op maandag 8 februari 2021 13:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
het zijn kleine lichte autootjes die nu bij bosjes vast zitten in de sneeuw omdat ze juist zo langzaam rijden. en dan stug door blijven gassen als ze vast zitten. je zult enige snelheid moeten houden om door stukken sneeuw heen te komen. ver vooruit kijken.
Precies, het is zeer verstandig om smallere banden als winterbanden te nemenquote:Op maandag 8 februari 2021 13:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou laat ik mijn auto met zomerbanden echt staan tenzij het niet anders kan, maar de ervaring in de sneeuw die ik heb leert mij dat mijn kleine lichte auto het beter doet dan de grote jongens. Puur omdat de banden veel smaller zijn en zich dus makkelijk in de sneeuw graven. En dat is ook meteen het nadeel, want daar kan je ook zomaar ijs tegen komen.
Oke... Beetje rare flex wel. Maar als we toch bezig zijn zit ik zelf op minimaal het dubbele.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
>450.000 km ongevalsschadevrij inmiddels, en jij?![]()
Goed zo, beetje rechts houden, dan komt alles goed.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:51 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Oke... Beetje rare flex wel. Maar als we toch bezig zijn zit ik zelf op minimaal het dubbele.
Oh ja, de mensen die een gebrek aan grip gaan compenseren met rijvaardigheid. Dat zien we elke regenachtige dag al hoe goed dat gaat, met alle files door ongelukken.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 00:00 schreef Shirogami het volgende:
Je aanpassen aan de weersomstandigheden werkt meestal beter dan het hebben van een specifieke band.
Als je je dat laat aansmeren verdien je het ook. Als je naar een garage gaat die je dat aansmeert moet je een andere zoeken. Dan heb ik het over het balanceren en uitlijnen uiteraard.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 00:00 schreef Shirogami het volgende:
Het is vooral lekker voor de bandenboer/garage. Extra setje velgen en banden kopen , twee keer per jaar wisselen, en oh meneer zou ze wel elke keer even laten balanceren hoor, zullen we gelijk ook even uitlijnen? En dan nog een extra setje speciale ventielen anders heb je de hele tijd een foutmelding van de boordcomputer mbt je bandenspanning, etc etc
Lol, dit geeft wel aan hoe mijn situatie is de afgelopen maanden met het 100% thuiswerken, want ik ben min of meer al sinds de sneeuw is gevallen niet meer de auto in geweest en ook niet echt de wijk uit geweest.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
De wegen zijn inmiddels al een paar dagen weer schoon (op de woonwijken misschien na).
[..]
Als je je dat laat aansmeren verdien je het ook. Als je naar een garage gaat die je dat aansmeert moet je een andere zoeken. Dan heb ik het over het balanceren en uitlijnen uiteraard.
Met jouw wagen was ik er zeker wel even op uit geweest :pquote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lol, dit geeft wel aan hoe mijn situatie is de afgelopen maanden met het 100% thuiswerken, want ik ben min of meer al sinds de sneeuw is gevallen niet meer de auto in geweest en ook niet echt de wijk uit geweest.
En inderdaad, omdat de straatjes hier niet gestrooid of niks zijn is mijn hele "belevingswereld" dat alle straten nog volledig besneeuwd zijn
Misschien moet ik toch eens wat vaker naar buiten gaan![]()
Die ongelukken komen dus juist door mensen die een gebrek aan rijvaardigheid en inzicht hebben, een goede regenband in de regen of winterband in de sneeuw red je niet als je blijft rijden alsof er niets aan de hand is.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
Oh ja, de mensen die een gebrek aan grip gaan compenseren met rijvaardigheid. Dat zien we elke regenachtige dag al hoe goed dat gaat, met alle files door ongelukken.
Laat me niet lachen, in deze omstandigheden heb je alle grip nodig je kan krijgen. Met winterbanden is je remweg tientallen meters korter, dat gaat niemand compenseren. Zeker de gemiddelde NLer niet die zijn aandacht op een droge weg al niet bij het verkeer kan houden.
Voor de mensen die zich afvragen waarom je soms maar 30 kan rijden op de snelweg. Dan rijdt deze dus voor je.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 00:00 schreef Shirogami het volgende:
Je aanpassen aan de weersomstandigheden werkt meestal beter dan het hebben van een specifieke band.
Rijvaardigheid en inzicht kun je niet kopen, winterbanden wel.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:20 schreef Shirogami het volgende:
[..]
Die ongelukken komen dus juist door mensen die een gebrek aan rijvaardigheid en inzicht hebben, een goede regenband in de regen of winterband in de sneeuw red je niet als je blijft rijden alsof er niets aan de hand is.
De reden dat we allemaal 30 rijden is dan deze meneer die dankzij winterbanden dacht vol gas te kunnen gaan en nu dubbelgevouwen in de vangrail zitquote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:23 schreef rival het volgende:
[..]
Voor de mensen die zich afvragen waarom je soms maar 30 kan rijden op de snelweg. Dan rijdt deze dus voor je.
Zeker, alleen compenseren ze natuurlijk niet voor gebrek aan rijvaardigheid en inzichtquote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:08 schreef loveli het volgende:
[..]
Rijvaardigheid en inzicht kun je niet kopen, winterbanden wel.
Nee klopt, maar het is wel het slechtst denkbare argument voor mensen om geen winterbanden te kopen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 18:41 schreef Shirogami het volgende:
[..]
Zeker, alleen compenseren ze natuurlijk niet voor gebrek aan rijvaardigheid en inzicht
Wanneer heb jij voor 't laatst op winterbanden gereden? Een kneus op winterbanden komt serieus veiliger en sneller een bepapsneeuwde rotonde over dan iemand met goed verkeersinzicht en zomerbanden.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 18:41 schreef Shirogami het volgende:
[..]
Zeker, alleen compenseren ze natuurlijk niet voor gebrek aan rijvaardigheid en inzicht
De twee dingen hebben idd niet zo veel met elkaar te makenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 18:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee klopt, maar het is wel het slechtst denkbare argument voor mensen om geen winterbanden te kopen.
Inmiddels al weer een jaar of 5 gestopt met winterbanden kopen en er nooit spijt van gehad.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 18:51 schreef loveli het volgende:
[..]
Wanneer heb jij voor 't laatst op winterbanden gereden? Een kneus op winterbanden komt serieus veiliger en sneller een bepapsneeuwde rotonde over dan iemand met goed verkeersinzicht en zomerbanden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
BMW, geen winterbanden.quote:
Nog niet. Het is nog boven 0, gemiddelde temperatuur overdag boven de 10 graden. Dan heb je echt geen reet aan winterbanden.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:35 schreef Ridocar het volgende:
*Stoft topic af
Daar gaan we weer. Het wordt weer kouder. Winterbanden of niet?
Nope. Mijn normale banden doen het prima.quote:Op woensdag 3 november 2021 09:35 schreef Ridocar het volgende:
*Stoft topic af
Daar gaan we weer. Het wordt weer kouder. Winterbanden of niet?
Totdat je een noodstop moet maken.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:59 schreef tstile het volgende:
Sinds ik rustig rij maakt het geen reet uit welke banden eronder zitten.
Dan kan je niet rijden, duh.quote:Op zaterdag 6 november 2021 19:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Totdat je een noodstop moet maken.
En jouw instelling is nog veel gevaarlijker dan kutbanden onder je auto.quote:
Leuk verhaal om jezelf te overtuigen, maar het verschil met zomerbanden is echt fors.quote:Op zondag 7 november 2021 18:10 schreef Fer het volgende:
Heb nu ook vaker met all-seasons gereden. Ruim voldoende voor in Nederland. Kon niet ontdekken, dat ze onderpresteren.
Misschien dat ze bij -15 op de Alpen of +40 in Zuid Frankrijk wat minder zijn, maar zolang je daar niet komt, geen bezwaar.
Bedenkt dat de werk range van rubber steeds groter wordt.
Maak jezelf maar wijs dat ze 'niet onderpresteren'.quote:Prestaties op droog wegdek
Van de zomerbanden scoorden 9 van de 12 geteste banden op droog wegdek een “goed”. In dezelfde bandenmaat, onder dezelfde omstandigheden en met dezelfde testauto scoort niet één van de allseasonbanden goed op droog. Twee banden, de Bidgestone Weather Control A005 en de Michelin CrossClimate + hebben slechts lichte tekortkomingen op rijeigenschappen (maar scoren wel goed op veiligheid en remmen). Bij de tekortkomingen gaat het om te weinig precisie. Vanwege een licht elastisch en sponzig reageren van de achteras loopt de testauto niet mooi rechtuit en verliest de berijder een beetje het gevoel met de auto. Er zijn dan ook steeds kleine stuurcorrecties nodig, eigenlijk niet alleen bij rechtuitrijden maar ook in een bocht omdat de loop van de bocht niet nauwkeurig genoeg gevolgd wordt. Autorijden wordt zo oncomfortabel en vermoeiend. Bij een plotselinge uitwijkmanoeuvre (noodsituatie) bieden deze 2 banden wel een goede veiligheid. Ze laten zich goed beheersen en stabiliseren de auto snel en gepast.
De andere 5 banden kunnen op droog niet overtuigen en scoren geen voldoende. Te weinig precisie is hier nog te zwak uitgedrukt, de banden werken sponzig en stuurcommando’s worden vertraagd uitgevoerd. Bij plotselinge uitwijkmanoeuvres is echt een goede reactie en voertuigbeheersing van de bestuurder vereist. Er is weinig grip en dat leidt al snel tot onder- en overstuur. Bij hoge temperaturen zitten deze allseasonbanden al heel snel aan de grens van wat er nog aan krachten overgedragen kan worden.
Remweg op droog asfalt
Heeft een goede zomerband in deze maat bij 100 km/u genoeg aan een remweg van 37 meter en het gemiddelde van de door ons geteste zomerbanden in deze maat 38,9 meter, de beste allseasonband op dit onderdeel (de Michelin) staat pas na 43,5 meter stil. Uniroyal scoorde het minst met een remweg van 51,6. Volgens onze maatstaven valt deze score nog in de Ř-categorie, ofwel voldoende. Toch zijn dit al duidelijke tekortkomingen die je moet compenseren door het aanpassen van je rijstijl.
Hoe groot de verschillen zijn wordt ook duidelijk als we naar de snelheid kijken die de testauto nog heeft op het punt waarop diezelfde testauto met een goede zomerband tot stilstand is gekomen. In het geval van de Michelin is dat 38,7 km/u, de testauto met Uniroyal-banden rijdt op dat moment zelfs nog 53,2 km/u! De overige geteste allseaonsbanden vallen daar dus tussenin. Dat zou dus, in een noodsituatie de snelheid kunnen zijn waarmee je op een (op tijd stilstaande) voorligger klapt.
En voor de andere automobilisten zijn als de omstandigheden daarom vragen winterbanden de beste optie. Opa en oma veroorzaken in winterse omstandigheden geen onveilige situaties op all-seasons en de rest van de verstandige mensen koopt een setje Nokians.quote:Op donderdag 11 november 2021 08:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Leuk verhaal om jezelf te overtuigen, maar het verschil met zomerbanden is echt fors.
[..]
Maak jezelf maar wijs dat ze 'niet onderpresteren'.
https://www.anwb.nl/auto/(...)5-r17-getest-in-2020
De BOVAG zegt over all-seasons: 'acceptabel voor automobilisten die minder dan 10000km per jaar rijden'.
Acceptabel.![]()
Kopieer de rest dan ook.quote:Op donderdag 11 november 2021 08:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Leuk verhaal om jezelf te overtuigen, maar het verschil met zomerbanden is echt fors.
[..]
Maak jezelf maar wijs dat ze 'niet onderpresteren'.
https://www.anwb.nl/auto/(...)5-r17-getest-in-2020
De BOVAG zegt over all-seasons: 'acceptabel voor automobilisten die minder dan 10000km per jaar rijden'.
Acceptabel.![]()
Hier wordt interessant, pas als het wegdek nat wordt en bezaait is met bladeren heb je je grip echt nodig. En dan zijn ze opeens niet zo slecht meerquote:Prestaties op nat wegdek
Op nat wegdek steekt de Bridgestone met kop en schouders boven het testveld uit. Vooral qua remweg, wegligging en zijdelingse grip is deze band een klasse beter dan de rest. De band laat zich precies sturen en heeft onder alle omstandigheden genoeg reserves.
Alle andere banden hebben lichte tekortkomingen op nat, maar scoren nog wel ruim voldoende. Als we naar de remprestaties kijken dan zien we dat de allseasonbanden hier niet slechter scoren dan de zomerbanden, in tegenstelling tot de teleurstellende resultaten op droog asfalt. De Bridgestone doet het zelfs beter dan de beste zomerband uit onze test. Ook de minste allseasonband op dit testonderdeel, de Nokian, scoort nog steeds ruim voldoende. We hebben zomerbanden getest met een langere remwag op nat wegdek dan deze Nokian.
Jouw denkwijze is in combinatie met die banden levensgevaarlijk: 'In de zomer heeft niemand problemen met grip, dus kan ik gewoon op kutbanden rijden'. Met dien verstande dat jij met 50km/h bij mij achterin komt zeilen als ik een noodstop moet maken. Dus doe me een lol en houdt geen 2 maar 4 seconden afstand. Want ik hoef niet zo'n sufkut als jij op mijn achterbank.quote:Op donderdag 11 november 2021 10:32 schreef Fer het volgende:
[..]
Kopieer de rest dan ook.
[..]
Hier wordt interessant, pas als het wegdek nat wordt en bezaait is met bladeren heb je je grip echt nodig. En dan zijn ze opeens niet zo slecht meer
Die paar meter op kurkdroog asfalt, die heb je nooit nodig als je normaal rijdt.
Hopelijk hebben ze deze marge mee gecalculeerd in de frontassist. Anders moet je je Zweedse hoofdsteuntje goed instellenquote:Op donderdag 11 november 2021 10:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jouw denkwijze is in combinatie met die banden levensgevaarlijk: 'In de zomer heeft niemand problemen met grip, dus kan ik gewoon op kutbanden rijden'. Met dien verstande dat jij met 50km/h bij mij achterin komt zeilen als ik een noodstop moet maken. Dus doe me een lol en houdt geen 2 maar 4 seconden afstand. Want ik hoef niet zo'n sufkut als jij op mijn achterbank.
Overigens geldt dat uiteraard ook voor degenen die op winterbanden de zomer doorrijden.
Spoken like a true &^%$#@!quote:Op donderdag 11 november 2021 12:25 schreef Fer het volgende:
[..]
Hopelijk hebben ze deze marge mee gecalculeerd in de frontassist. Anders moet je je Zweedse hoofdsteuntje goed instellen
Sigaar uit eigen doos ivm hoger verbruikquote:Op donderdag 4 november 2021 19:59 schreef tstile het volgende:
Ik gooi datgene onder m'n auto wat ik op dat moment goedkoop kan krijgen.
Nu rij ik al maanden op winterbanden gratis van marktplaats. Had liever zomer gehad, rijdt wat stiller. Maargoed. In Nederland kom je alleen met stevig rijgedrag aan de grenzen van je banden.
Sinds ik rustig rij maakt het geen reet uit welke banden eronder zitten.
Dat is een misvatting, in Dutsland is het verplicht dat de auto aangepast is aan de omstandigheden, op een droge dag in februari ben je echt niet verplicht om op winterbanden te rijden.quote:Op zondag 5 december 2021 10:25 schreef ToT het volgende:
Toch maar wel winterbanden gekocht omdat ik wel eens in Duitsland moet rijden, en daar zijn ze verplicht. In Nederland kun je toch ook problemen met de verzekering krijgen als je 's winters op zomerbanden een ongeluk krijgt?
Daarnaast merk je echt, ÉCHT wel verschil tussen de bandensoorten 's winters. Zeker als je ff een bult op moet rijden of zo.
Okee, da's weer nieuw voor mij dan.quote:Op zondag 5 december 2021 10:33 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Dat is een misvatting, in Dutsland is het verplicht dat de auto aangepast is aan de omstandigheden, op een droge dag in februari ben je echt niet verplicht om op winterbanden te rijden.
Een leeg ruitensproeier reservoir tijdens winterse omstandigheden kan bijvoorbeeld wel tot een bekeuring lijden, ook als je dan netjes op winterbanden rijd.
Wegrijden met normale banden in lente achtige condities kan qua weer in bergachtige gebieden natuurlijk omslaan naar volledig winter en dan had je de auto van tevoren aan moeten passen.
Heel verstandig.quote:Op zondag 5 december 2021 10:39 schreef ToT het volgende:
[..]
Okee, da's weer nieuw voor mij dan.
Anyway, het is gewoon verstandig om goed voorbereid te zijn. Zeker met een kleine in de auto wil ik gewoon veilig zijn.
quote:Op zondag 5 december 2021 11:08 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Heel verstandig.
Nog wat van die dingen waar ze streng op zijn in winterse omstandigheden, rijden met een dik pak sneeuw op de auto, bevroren ruiten en spiegels, geen sneeuwkettingen in de auto in bergachtige gebieden, dat soort zaken.
Wij rijden in onze AWD op gewone banden en hebben ook nog nooit winterbanden gehad, in echt winterse omstandigheden blijf ik weg uit Duitsland tot de wegen weer schoon zijn.
In Nederland zijn die gewone banden echt geen enkel probleem, helemaal niet met een AWD, maar met onze vorige achterwiel aangedreven auto kwam ik hier de straat niet uit, en zwieberde je met de 255 banden alle kanten op.
En hoe helpt awd met remmen en grip in de bocht? Het enige voordeel dat je hebt is dat je gemakkelijker snelheid in de auto krijgt. Maar harder gaan als je minder remvermogen hebt, is niet echt een voordeel.quote:Op zondag 5 december 2021 11:08 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Heel verstandig.
Nog wat van die dingen waar ze streng op zijn in winterse omstandigheden, rijden met een dik pak sneeuw op de auto, bevroren ruiten en spiegels, geen sneeuwkettingen in de auto in bergachtige gebieden, dat soort zaken.
Wij rijden in onze AWD op gewone banden en hebben ook nog nooit winterbanden gehad, in echt winterse omstandigheden blijf ik weg uit Duitsland tot de wegen weer schoon zijn.
In Nederland zijn die gewone banden echt geen enkel probleem, helemaal niet met een AWD, maar met onze vorige achterwiel aangedreven auto kwam ik hier de straat niet uit, en zwieberde je met de 255 banden alle kanten op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |