Nattekat | zondag 25 november 2018 @ 16:23 |
Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport Actueel weer Abu Dhabi # Hoeveel onderdelen mag je gebruiken in 2018? # Hoe werken grid penalties in 2018? # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? | |
Metalfreak | zondag 25 november 2018 @ 16:24 |
Haha, schlimmer vertalen als slimmer door Hulk | |
Zorro | zondag 25 november 2018 @ 16:24 |
"Als je dit allemaal blind ziet" (C) Tom Coronel | |
heywoodu | zondag 25 november 2018 @ 16:25 |
"Een beetje Luchtakrobatik." | |
HiDiHo | zondag 25 november 2018 @ 16:25 |
Ik verheug mij er ook op | |
#ANONIEM | zondag 25 november 2018 @ 16:25 |
nvm. I fucked up Excel iesch lastieg [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2018 16:26:35 ] | |
beantherio | zondag 25 november 2018 @ 16:26 |
Hey spreekt Plooij Nederlands? | |
Nattekat | zondag 25 november 2018 @ 16:26 |
Dat klopte voor geen meter | |
HiDiHo | zondag 25 november 2018 @ 16:26 |
motorbloempje | zondag 25 november 2018 @ 16:26 |
Hulkenberg ook naar het schijnt. | |
beantherio | zondag 25 november 2018 @ 16:27 |
Dat weet iedereen al | |
#ANONIEM | zondag 25 november 2018 @ 16:27 |
Jaja, had de kolommen voor de normale score blijkbaar nog aanstaan. Dit is hem voor Singa-Abu: | |
Adames | zondag 25 november 2018 @ 16:27 |
heeft die blonde knakker als iets gezegd? | |
motorbloempje | zondag 25 november 2018 @ 16:27 |
| |
Adames | zondag 25 november 2018 @ 16:27 |
oh nu net | |
Weltschmerz | zondag 25 november 2018 @ 16:28 |
Dat sowieso, maar het een sluit het ander niet uit. Als je Vettel hebt en met het gepruts van Hamilton in de eerste seizoenshelft heb je een kans. Maar dan moet je het wel hard spelen en de overige zaakjes goed voor elkaar hebben. | |
Nattekat | zondag 25 november 2018 @ 16:28 |
Het is niet echt spannend te maken | |
Ypmaha | zondag 25 november 2018 @ 16:29 |
Weet ik veel, een certificaat oid. iig geen autoband van 30 kg. | |
beantherio | zondag 25 november 2018 @ 16:30 |
Ik heb dit topic niet gevolgd tijdens de race maar wat vonden we van de contactmomentjes van Max met Ocon en Bottas? | |
tja77 | zondag 25 november 2018 @ 16:30 |
Niks mis mee, lekker laten racen. | |
HiDiHo | zondag 25 november 2018 @ 16:31 |
Zolang ze kunnen blijven rijden geen probleem mee | |
gbm | zondag 25 november 2018 @ 16:31 |
Die met Ocon was niet helemaal netjes, Bottas is een pannenkoek... | |
Adrie072 | zondag 25 november 2018 @ 16:31 |
Maar wat bezielde die Gasly nou, om nog zo door te gaan? | |
opgebaarde | zondag 25 november 2018 @ 16:32 |
Zolang Verstappen de agressor is en het loopt goed af, vind ik het wel best | |
Nattekat | zondag 25 november 2018 @ 16:32 |
Ricciardo bash naar Abu Dhabi. | |
3rr0r | zondag 25 november 2018 @ 16:32 |
Ric heeft gebleekte tanden | |
SiGNe | zondag 25 november 2018 @ 16:33 |
Da's racen.. maar ik vraag me ook af wat Mercedes ervan vond.. Ocon verdedigde een stuk beter dan Bottas | |
Peterselieman | zondag 25 november 2018 @ 16:33 |
Die met Ocon was een bewussie van Max om hem een koekje van eigen deeg te geven en te zorgen dat de Force India meteen op grote achterstand gezet werd | |
gbm | zondag 25 november 2018 @ 16:33 |
Ja snap helemaal waarom dat ie het deed... | |
Gremen | zondag 25 november 2018 @ 16:33 |
Hij lijkt niet op een Australiër, meer op een Italiaan. Luigi | |
#ANONIEM | zondag 25 november 2018 @ 16:34 |
En ik had deze trouwens nog liggen van tijdens de race | |
beantherio | zondag 25 november 2018 @ 16:34 |
Ze hebben deze race bij Mercedes wel goed vergelijkend warenonderzoek kunnen doen m.b.t. de 2e rijder ja. | |
HiDiHo | zondag 25 november 2018 @ 16:34 |
hier... | |
tja77 | zondag 25 november 2018 @ 16:34 |
Sorry, ik liet mijn pener zien.... | |
3rr0r | zondag 25 november 2018 @ 16:35 |
Ha, ja, wat betekent een hand zo bij je voorhoofd? | |
opgebaarde | zondag 25 november 2018 @ 16:35 |
Dit was toen Hamilton zijn shirt uittrok op het podium? | |
Mickytjuh | zondag 25 november 2018 @ 16:35 |
verrassend he als je deels italiaans bent... | |
Whiskers2009 | zondag 25 november 2018 @ 16:37 |
Dat snorretje... | |
gbm | zondag 25 november 2018 @ 16:39 |
Ik hoop dat het een weddenschap is... Of misschien vanwege Movember | |
spectrumanalyser | zondag 25 november 2018 @ 16:40 |
Lewis Hamilton tegen verstappen: "Oh, and next year; no more bullying." Verstappen: "To who?" | |
Whiskers2009 | zondag 25 november 2018 @ 16:41 |
Ahhhhh, Hulk krijgt een champion of the rest-award van Sky | |
beantherio | zondag 25 november 2018 @ 16:42 |
Waar heeft Lewis het over? | |
Weltschmerz | zondag 25 november 2018 @ 16:43 |
En dat heeft VWO gedaan? 'To whom'! | |
PzKpfw | zondag 25 november 2018 @ 16:43 |
Waar doelt zo'n Hamilton dan op? | |
3rr0r | zondag 25 november 2018 @ 16:46 |
cringe | |
potjecreme | zondag 25 november 2018 @ 16:47 |
Max fans mad!!! | |
Adames | zondag 25 november 2018 @ 16:47 |
pijnlijk | |
HiDiHo | zondag 25 november 2018 @ 16:47 |
potjecreme | zondag 25 november 2018 @ 16:47 |
Wat mis ik? Wat is pijnlijk? | |
Nattekat | zondag 25 november 2018 @ 16:48 |
| |
Nattekat | zondag 25 november 2018 @ 16:49 |
Kut Wilde deze opnemen, ben te laat | |
THEFXR | zondag 25 november 2018 @ 16:49 |
graag ziggo jaarclip op yt? | |
Whiskers2009 | zondag 25 november 2018 @ 16:49 |
Die persco (klein stukje maar) 😂😂😂 | |
Whiskers2009 | zondag 25 november 2018 @ 16:50 |
Lewis' pogingen tot psychologische oorlogsvoering ook 😂 | |
Nattekat | zondag 25 november 2018 @ 16:52 |
Matige jaarclip | |
ESF1Gamer | zondag 25 november 2018 @ 16:52 |
is de jaarclip va?n sky al bekend | |
Gezicht | zondag 25 november 2018 @ 16:52 |
Wel weer een mooien kompilaasie van Ziggy sport | |
Whiskers2009 | zondag 25 november 2018 @ 16:52 |
Analyse vd race van Max op Sky nu | |
Red_85 | zondag 25 november 2018 @ 16:52 |
Jaarclip!!! | |
Anonymousz | zondag 25 november 2018 @ 16:52 |
bedankt naddekad | |
Red_85 | zondag 25 november 2018 @ 16:53 |
Rtl niveau! | |
Peterselieman | zondag 25 november 2018 @ 16:53 |
Vond het een prima jaarclip van Ziggo | |
ESF1Gamer | zondag 25 november 2018 @ 16:53 |
Die van RTL waren legendarisch | |
Whiskers2009 | zondag 25 november 2018 @ 16:54 |
Mooie complimenten van Davidson | |
Nattekat | zondag 25 november 2018 @ 16:54 |
Dit Misschien leg ik de lat nu wel iets te hoog. | |
ESF1Gamer | zondag 25 november 2018 @ 16:54 |
Whiskers2009 | zondag 25 november 2018 @ 16:56 |
https://www.f1maximaal.nl(...)aterdruk-steeg-plots | |
franklop | zondag 25 november 2018 @ 16:56 |
Persoonlijk ook mijn mooiste clip. Met name vanaf 2.17 | |
Nattekat | zondag 25 november 2018 @ 16:57 |
Zo, nu ik Ziggo Sport abo heb, ben ik echt gewend geraakt aan streams die wel meteen werken zonder zeuren Lang geleden dat ik een Sky stream heb aangeslingerd inmiddels | |
franklop | zondag 25 november 2018 @ 16:59 |
Heb jij betaald voor iets? | |
ESF1Gamer | zondag 25 november 2018 @ 16:59 |
MakkieR | zondag 25 november 2018 @ 16:59 |
Dit seizoen zat de spanning eigenlijk in de posities van Verstappen, Raikkonen en Bottas. Dat is bij formule 1 cafe en bij F1 wel wat onderbelicht. Gevecht tussen Vettel en Hamilton was toch saai? halverwege wist iedereen al wie het ging worden. En eigenlijk reken ik hier een derde plaats in de stand voor Max, gezien de gestolen overwinning twee weken geleden. Met de uitslag van nu waren die gestolen 7 punten nu cruciaal geweest. Gek dat dit op Ziggo niet een klein dingetje was. | |
heywoodu | zondag 25 november 2018 @ 16:59 |
WTF | |
Nattekat | zondag 25 november 2018 @ 17:00 |
Ik heb vorig jaar ook voor Indy betaald | |
Whiskers2009 | zondag 25 november 2018 @ 17:00 |
Sky niet prefereren boven Ziggo... | |
franklop | zondag 25 november 2018 @ 17:00 |
Ik ben letterlijk van mijn stoel gevallen van verbazing | |
heywoodu | zondag 25 november 2018 @ 17:01 |
Pics | |
beantherio | zondag 25 november 2018 @ 17:02 |
Bottas klinkt aardig uitgeblust. | |
Whiskers2009 | zondag 25 november 2018 @ 17:02 |
Klopt. Needs a break. | |
franklop | zondag 25 november 2018 @ 17:02 |
Zal naar ziekenhuis moeten voor foto's van mijn stuitje | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 november 2018 @ 17:03 |
Dit is een mooi voorbeeld van de fantasiewereld waar jij in leeft. Die aanname heb ik nooit gemaakt bij Raikonnen en doe ik ook niet bij Max. Ik kijk gewoon naar wat Max doet. Dan zie je iets anders dan het gros van de Formule 1 wereld. Precies. Als Webber 3de kan worden in het kampioenschap met die auto.... En je wint 4 jaar op rij het constructeurskampioenschap. RBR was in die jaren the car to beat. Maar jij gaat dat nooit toegeven, want dan moet je toegeven dat Vettel misschien toch niet zo exceptioneel is. Ja, heel erg, zelfs. 408 punten tegen 247. | |
Whiskers2009 | zondag 25 november 2018 @ 17:07 |
https://racingnews365.nl/(...)k-niet-naar-fia-gala 😂 | |
THEFXR | zondag 25 november 2018 @ 17:08 |
wedden dat we niks meer horen van die taakstraf en volgend jaar is iedereen het vergeten | |
Peterselieman | zondag 25 november 2018 @ 17:11 |
verlept tweede viooltje | |
beantherio | zondag 25 november 2018 @ 17:15 |
Ted's Notebook edit: of loopt mijn stream achter? | |
Whiskers2009 | zondag 25 november 2018 @ 17:16 |
Hier ook. Maar is een stream en loopt dus achter | |
Mansjester | zondag 25 november 2018 @ 17:17 |
Hilarisch | |
beantherio | zondag 25 november 2018 @ 17:17 |
Leuk interview met Max op Sky trouwens. Doet ie steeds goed. | |
Whiskers2009 | zondag 25 november 2018 @ 17:18 |
Best wel. Hij geeft er nl echt niks om. | |
Whiskers2009 | zondag 25 november 2018 @ 17:20 |
Vind ik ook. Nooit "fan" van Jos geweest. Max spreekt stukken meer aan vind ik. Toptalent en leuk joch | |
beantherio | zondag 25 november 2018 @ 17:21 |
Ted was trouwens aardig pissed op McLaren. Terecht overigens. Met een motor waarmee dit seizoen 4 races gewonnen worden en 13 podiums gepakt worden mag je van McLaren meer verwachten. | |
Anonymousz | zondag 25 november 2018 @ 17:21 |
4 maanden wachten | |
bloodymary1 | zondag 25 november 2018 @ 17:22 |
Wel grappig dat toen Hamilton in de cooldown room bij het maken van de selfie tegen Max zei dat hij taller was than anyone else, Max reageerde met: Does that scare you? En nu hopelijk Ocon snel in de plaats van Bottas. | |
Peterselieman | zondag 25 november 2018 @ 17:22 |
om een open deur in te trappen: goede prestaties in de Formule 1 vereisen een goed management | |
Whiskers2009 | zondag 25 november 2018 @ 17:25 |
Doe maar niet. Kutventje. En dat vond ik ook al voor Brazilië. Zoals hier gevoegelijk bekend is. | |
Whiskers2009 | zondag 25 november 2018 @ 17:26 |
Tsja, doet pijn dat het nu een absoluut achterhoedeteam is als je Brit bent | |
bloodymary1 | zondag 25 november 2018 @ 17:28 |
Maar wel een goede coureur. Stukken beter dan Bottas, ook mentaal. Vind hem trouwens altijd wel grappig en erg sympathiek ondanks zijn aanvaring met Max laatst. Vandaag ook in zijn interview, genoot zichtbaar van het raceduel. | |
Whiskers2009 | zondag 25 november 2018 @ 17:29 |
Er zijn slechtere. Verder absoluut oneens. Hij is fake. | |
Tarado | zondag 25 november 2018 @ 17:31 |
maar zo'n Bottas hebben we helemaal niets aan, hoe die gasten in interviews zijn is minder belangrijk dan races winnen met een auto die dat kan | |
Whiskers2009 | zondag 25 november 2018 @ 17:32 |
Ieder bepaalt voor zichzelf hoe hij/zij coureurs inschat | |
vosss | zondag 25 november 2018 @ 17:33 |
ik mis anno 2018 die dikke monteur van Ferrari en Dr. Mario van BMW. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 november 2018 @ 17:34 |
Neah. Vind zijn uitstraling kut. | |
Tarado | zondag 25 november 2018 @ 17:34 |
uiteraard, maar leuk in de omgang vind ik geen criterium, het is geen tinder | |
Monolith | zondag 25 november 2018 @ 17:35 |
Sowieso weer hilarisch dat standaardriedeltje van Weltschmerz, ga er ook verder niet op reageren. Qua ontwikkeling bij een coureur zie je duidelijk dat Verstappen Ricciardo puur op snelheid echt voorbij gegroeid is. Daarbij zie je ook over het hele seizoen bezien dat ervaring ook vooral moet leiden tot meer stabiliteit. Daar zit voor Verstappen nog de echte winst. De eerste seizoenshelft was veel te wild en onstuimig. De tweede seizoenshelft was al veel beter al heeft Hamilton natuurlijk wel een punt dat zo'n akkefietje met Ocon gewoon vermijdbaar is. Ik geef wel de voorkeur aan het wat meer emotionele racen van een Verstappen en Vettel, maar het wat saaie, zakelijke racen van een Lewis levert vaak toch meer op. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 november 2018 @ 17:36 |
Pffft, en nu wachten tot 17 maart... | |
vosss | zondag 25 november 2018 @ 17:37 |
113 dagen zo ff vlug geteld | |
Nattekat | zondag 25 november 2018 @ 17:38 |
Ik tel al sinds twee weken geleden. | |
#ANONIEM | zondag 25 november 2018 @ 17:39 |
Haten op zandbakken | |
vosss | zondag 25 november 2018 @ 17:39 |
hoe ver ben je en hoe deed je dat als je sliep? | |
Whiskers2009 | zondag 25 november 2018 @ 17:39 |
Persoonlijkheid speelt voor mij wel mee. Deel vd reden dat ik fan was van Berger | |
#ANONIEM | zondag 25 november 2018 @ 17:39 |
111 volgens mijn aftelklok (en 13 uur) | |
Nattekat | zondag 25 november 2018 @ 17:39 |
Ik heb al twee weken niet geslapen | |
beantherio | zondag 25 november 2018 @ 17:40 |
Vanaf 18 februari het testen van de nieuwe auto's | |
Tarado | zondag 25 november 2018 @ 17:40 |
Ja maar die was toch wel beter dan Bottas voorzover je kan vergelijken uiteraard | |
vosss | zondag 25 november 2018 @ 17:40 |
is dat tot vrijdag dan? Ik heb namelijk tot zondag geteld | |
#ANONIEM | zondag 25 november 2018 @ 17:44 |
Nee, zondag | |
Whiskers2009 | zondag 25 november 2018 @ 17:46 |
Hij was (is) vooral ook een leukere persoon dan Bottas Vind ik. Al staat hij qua wins ook boven hem. | |
Sunri5e | zondag 25 november 2018 @ 17:46 |
Heeft Bottas uiteindelijk die penalty nog gehad? Hij was under investigation maar daar niets meer van gezien. | |
Peterselieman | zondag 25 november 2018 @ 17:47 |
nope, niets gekregen ... | |
Whiskers2009 | zondag 25 november 2018 @ 17:48 |
Nope | |
Peterselieman | zondag 25 november 2018 @ 17:49 |
Alonso heeft zelfs 3x 5 seconden gekregen voor het afsnijden van bocht 8 en 9. Vandaar dat hij telkens paars noteerde in de middensector | |
THEFXR | zondag 25 november 2018 @ 17:50 |
he doesn't give a fuck | |
Whiskers2009 | zondag 25 november 2018 @ 17:54 |
We don't either. Bye bye | |
Tarado | zondag 25 november 2018 @ 17:58 |
toch weinig klasse vind ik als je dat denkt te kunnen doen | |
motorbloempje | zondag 25 november 2018 @ 17:58 |
Formule E begint op 15 December, met oa. Massa, Vandoorne, Wehrlein, etc. Beter dan niets, en de nieuwe auto's zien er best vet uit, ze blijven ook maar doorontwikkelen, en de autowissels zijn er volgens mij inmiddels ook uit | |
MakkieR | zondag 25 november 2018 @ 17:58 |
Voor het inhalen van Bottas, stond Verstappen trouwens wel 1.7 seconden van Vettel, na al die kuren was de voorsprong ineens 4 seconden. Als Bottas na zijn fout meteen de positie had moeten afgeven aan Verstappen door de leiding, dan was het misschien wel spannend geweest tussen Vettel en Verstappen in de laatste rondes en daarmee de derde positie op de ranglijst in het kampioenschap. Een inschattingsfout van de leiding als je het mij vraagt. Vettel niks te verliezen, Verstappen alles te winnen zeg maar. | |
motorbloempje | zondag 25 november 2018 @ 18:00 |
Vettel is nog wel echt gaan stampen in de laatste ronden, en VER verloor volgens mij ook wat snelheid door z'n bandjes, dus hoe reeel het is dat hij een P2 nog had kunnen krijgen... ik weet het niet... maar dat neemt niet weg dat het gewoon zeer vreemd is dat BOT die plek niet gaf en vervolgens geen straftijd gehad heeft... | |
THEFXR | zondag 25 november 2018 @ 18:01 |
ik vind het geluid echt helemaal niks | |
Tarado | zondag 25 november 2018 @ 18:01 |
Connelly weer 1 van de stewards dacht ik | |
Tarado | zondag 25 november 2018 @ 18:02 |
same here, Carrera in het groot | |
THEFXR | zondag 25 november 2018 @ 18:03 |
deed mij denken aan Vettel vs verstappen, toen Max de baan afsneed | |
motorbloempje | zondag 25 november 2018 @ 18:04 |
OK. | |
Weltschmerz | zondag 25 november 2018 @ 18:06 |
Dus Verstappen heeft geen rivaliteit met Vettel gezocht? Interessant. Ik ook, en zonder zijn jonge leeftijd maar met wat meer vergevingsgezindheid voor fouten is het het carrierebegin van een veelbelovend coureur, een toekomstig wereldkampioen misschien wel. Maar dat komt meer voor, het is niet van een andere categorie dan bijvoorbeeld Leclerc. Maar ja, leeftijd verblindt nogal. Dat gros van de Formule 1 wereld dat Raikkonen tot supersnel bombardeerde, zeker wist dat Rosberg niet in de buurt van Hamilton zou komen, dat Button dat ook niet kon, die dacht dat Webber in de RBR ook wk zou kunnen worden, dat vindt dat Charlie en de stewards goed hun werk doen, die Alonso uitzwaait alsof het een sieraad voor de sport was, die in Montoya een grote zagen, die dacht dat het presteren van McLaren aan de Honda lag, dat gros? Blij dat ik zelf na kan denken en me niet hoef te verschuilen achter de elkaar napratende meerderheid. Als het uitdraait op een strijd tussen 3 auto's in de laatste race dan is dat natuurlijk niet dominant zoals Mercedes met bijna alle races in een seizoen winnen dominant was. Alonso is 2 keer op het nippertje verslagen, Hamilton 1 keer. Over die 4 jaar bij elkaar was er geen betere auto, dat klopt. Maar de Ferrari was in 2 seizoen gelijkwaardig en de McLaren is ook een auto geweest die meer dan 1 keer mee had kunnen doen om de titel wanneer die wat beter bestuurd was. De RBR zat constant bij de beste auto's, de Ferrari en de McLaren het ene seizoen wel en het andere niet. Maar dat is van een totaal andere orde dan dat 2 auto's van hetzelfde team een seconde of een halve seconde voorliggen op het hele veld en bijna elke wedstrijd van de front row wegrijden bij de rest zoals bij Mercedes. En nogmaals, als je één coureur hebt die veel races weet te winnen dan tikt dat nogal aan voor het constructeurskampioenschap. Dus dat constructeurskampioenschap kan op zich geen argument zijn. Dan moet je naar puntenverschillen gaan kijken. Toen Bottas tot wingman werd gebombardeerd was het afgelopen. Maar de eerste 8 races of zo deed Bottas het gewoon beter maar had hij veel pech. | |
Whiskers2009 | zondag 25 november 2018 @ 18:07 |
Iedereen kreeg een penalty behalve BOT | |
Sunri5e | zondag 25 november 2018 @ 18:07 |
Ik miste trouwens het vuurwerk vandaag.... | |
Monolith | zondag 25 november 2018 @ 18:19 |
Zie nu voor het eerst de F1 samenvatting bij de NOS, wat een niveau. Die irritante commentator met zijn Renol en de altijd objectieve Jan Lammers voor de analyse. | |
Toby56 | zondag 25 november 2018 @ 18:24 |
Gelukkig is Rivkah er nog. | |
Justevo | zondag 25 november 2018 @ 18:39 |
Vettel is geen rivaal voor Verstappen, als er volgend jaar een paar PK meer in die Honda zit wordt Vettel niks meer dan een bliep op de radar. Vettel is mentaal zwak en Verstappen heeft dat al meerdere malen aangetoond. | |
#ANONIEM | zondag 25 november 2018 @ 18:45 |
Weltschmerz | zondag 25 november 2018 @ 18:50 |
Zou wel humor zijn, als Vettel deze keer geen titel te verliezen heeft en Verstappen er maar af blijft beuken. Maar eerst maar eens zien of RBR met de nieuwe voorvleugel en het geven van alle ruimte aan de Honda ook weer zo'n goed chassis heeft. En of Verstappen volgend jaar wel volwassen rijdt natuurlijk. | |
Whiskers2009 | zondag 25 november 2018 @ 18:54 |
Hij is 21... Nog tijd zat om "volwassen" te gaan rijden... Dat gezeik altijd.. | |
Sunri5e | zondag 25 november 2018 @ 18:55 |
Teds notebook al beschikbaar? | |
sasquatsch | zondag 25 november 2018 @ 19:01 |
3 auto's waarvan 1 Ferrari en 2 RBR's. Massa kwam niet eens in dw buurt in 2010. Dus ja, de RBR was verreweg de beste auto en alleen de kwaliteiten van Alonso zorgden ervoor dat hij kampioenskandidaat was. Ook in 2011 was de RBR veruit de beste waarbij Vettel al voor het eind van het seizoen kampioen was. 2012 was een ander verhaal, vooral door de banden, maar (zeker aan het eind toen RBR de banden beter onder controle kreeg) was de Ferrari bij lange na niet zo goed als de RBR. Alleen McLaren was aan het eind redelijk gelijkwaardig. Ook in 2013 was de RBR veruit de betere en wist Alonso nog tweede te worden voor Webber. Dus toch best knap dat Alonso drie keer tweede werd en twee keer in de laatste race nog meedeed. Iets wat Vettel ondanks een goede Ferrari niet kan zeggen. En Ferrari heeft dit seizoen echt een tijd de betere auto gehad. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 november 2018 @ 19:02 |
Nope. Maar als jij vindt dat dat wel zo is, dan heb je uiteraard voorbeelden van situaties waar Max Vettel duidelijk anders behandelt dan andere coureurs. Mwoh, Max heeft wel iets meer opvallende dingen laten zien dan Leclerc. Wat niet wegneemt dat ik Leclerc ook als talent zie. maar op dit moment nog niet zo opvallend als Max. We gaan het volgend jaar zien, als hij in de Ferrari rijdt. Ik was er bij toen Kimi begon en ik heb dat anders ervaren. Mensen waren enthousiast, maar niet zo hysterisch als jij suggereert. Het heeft er meer de schijn van, dat jij een beetje je eigen 'beleving' hebt, die niet altijd overeenkomt met de werkelijkheid. Ik kijk ook niet alleen naar het constructeurskampioenschap, maar juist naar de combinatie met de 2de rijder. En dan kun je logischerwijze niet anders concluderen, dat in ieder geval drie van de vier jaar dat Vettel kampioen is geworden, de Red Bull de sterkste auto was. Net zoals hij vandaag 'pech' had? De bottomline is dat jij alleen maar probeert Vettel op te hemelen en Hamilton af te branden en om dat te doen negeer of verdraai je alles dat niet in je verhaaltje past. In 2018 was Hamilton gewoon superieur qua instelling. En hij heeft niet alleen naar Vettel gekeken, maar ook naar Max, wetende dat Max kostbare punten bij hem kon weghouden. Ik ben een fan van Max en het mooie is, dat ik hem helemaal niet met anderen hoef te vergelijken. Hij rijdt in een auto met een superieur chassis en een inferieure krachtbron en hij laat gewoon mooie dingen zien. En als Red Bull Honda het voor elkaar krijgt om een competitief pakket samen te stellen, wordt Max gewoon een title contender. En uiteindelijk is dat niet voor iedereen weggelegd. | |
Monolith | zondag 25 november 2018 @ 19:03 |
Welnee, Vettel is echt gewoon een coureur om rekening mee te houden. Gasly zie ik nog niet direct aanhaken en ook bij Leclerc verwacht ik nog wel wat aanpassingsproblemen. Alles zal afhangen van de materiële ontwikkelingen. Afhankelijk van hoe die uitpakken gok ik dat het weer tussen Hamilton en Vettel zal gaan en heel misschien Verstappen nog kan aanhaken. | |
Fir3fly | zondag 25 november 2018 @ 19:03 |
Alleen bij een paar specifieke races en dan eigenlijk ook alleen maar tijdens de kwalificatie. Over het seizoen gezien is het eigenlijk verbazingwekkend dat Vettel nog zo dicht bij kwam. | |
RingBewoner | zondag 25 november 2018 @ 19:06 |
Als je persoonlijke foutjes van Vettel weghaalt dan had hij sowieso langer meegedaan om de titel. | |
Fir3fly | zondag 25 november 2018 @ 19:06 |
Zowel Vettel als Ferrari zijn niet perfect geweest inderdaad. Dat zullen ze volgend jaar beter moeten doen. | |
RingBewoner | zondag 25 november 2018 @ 19:09 |
Ferrari ging toch met updates in Singapore een beetje de mist in? | |
Fir3fly | zondag 25 november 2018 @ 19:10 |
Zoiets heb ik ook gehoord maar daar weet ik niet genoeg vanaf. Sowieso waren de prestaties van de auto te wisselvallig. | |
RingBewoner | zondag 25 november 2018 @ 19:13 |
Wanneer dan? Bijna alle mindere resultaten in de race dit seizoen komen door persoonlijke fouten. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 november 2018 @ 19:14 |
Nee, ben ik niet met je eens. Na Spa hadden Vettel en Hamilton allebei 5 overwinningen op zak en stond het WK nog wijd open. Als Vettel er niet op zo'n knullige manier af was gegleden in Duitsland, had hij toen gewoon voor gestaan. Na Spa ging het echt mis bij Vettel en Ferrari. Slechte strategische beslissing en slechte inschattingen van Vettel stelden Hamilton in de gelegenheid om 4 overwinningen op rij te halen. | |
Fir3fly | zondag 25 november 2018 @ 19:15 |
Spanje bijvoorbeeld. | |
Fir3fly | zondag 25 november 2018 @ 19:17 |
Dat klopt. In een mindere auto. | |
RingBewoner | zondag 25 november 2018 @ 19:18 |
Precies, één mindere race. Daar heeft Hamilton er ook wel eentje van gehad. Ferrari had gewoon een verdomd goede auto. Vettel had vaker moeten/kunnen winnen. | |
Fir3fly | zondag 25 november 2018 @ 19:20 |
Ik zei bijvoorbeeld. Ook in Australië, China, Bahrein en Frankrijk was de Mercedes duidelijk de beste auto. | |
potjecreme | zondag 25 november 2018 @ 19:20 |
Eerste race had Mercedes moeten winnen. Door sc hebben ze het verloren. Hoort ook bij de wedstrijd maar geeft ook wat vertekend beeld. Verder was er nog een race (China) waar Mercedes ook heeft verloren door een sc en niet durven wisselen van banden. | |
vosss | zondag 25 november 2018 @ 19:21 |
https://streamable.com/7cv3h | |
AnneX | zondag 25 november 2018 @ 19:21 |
Dan wordt volgend jaar VER de eerste rijder...krijgt hij dan bovenop een zwart “ding” i.p.v. geel? Hóort dat volgens F1 regelement. Wie weet? | |
Yashaaaaa | zondag 25 november 2018 @ 19:22 |
Had ik het toevallig ook vanmiddag over bij Kyran, maar de autist in mij hoopt eigenlijk dat Max geel blijft | |
Fir3fly | zondag 25 november 2018 @ 19:23 |
Ik kan me niet voorstellen dat zoiets in het reglement staat, volgens mij bestaat er volgens de regels niet zoals als een 'eerste rijder'. Wellicht alleen dat ze verschillende kleuren moeten zijn? | |
AnneX | zondag 25 november 2018 @ 19:24 |
Nou ja, de komende decennia blijft het “ding” ? dan zwart. Daaraan kunnen we vast wel wennen | |
vosss | zondag 25 november 2018 @ 19:24 |
Denk dat het meer een ongeschreven regel is. | |
RingBewoner | zondag 25 november 2018 @ 19:24 |
En dan nog blijft mijn standpunt staan. In China en Frankrijk was er meer mogelijk geweest als Vettel niet betrokken was geweest bij aanrijdingen. Maar ik vrees dat we het niet eens gaan worden | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 november 2018 @ 19:25 |
Bahrein niet. En in Canada, Belgie, Engeland en Duitsland ook niet. | |
vosss | zondag 25 november 2018 @ 19:25 |
Gelukkig maar. Zou wat zijn als we allemaal altijd overal hetzelfde over dachten. Dan was er ook geen (l)(h)ol meer aan | |
Fir3fly | zondag 25 november 2018 @ 19:25 |
Dat is correct, hoewel hij er in China natuurlijk niets aan kon doen (en Frankrijk is ook debatable). Maar het is alleen maar even om aan te geven dat de resultaten alleen niet genoeg reflectie zijn om de verhoudingen te bepalen. | |
RingBewoner | zondag 25 november 2018 @ 19:27 |
Het enige dat verplicht is, is verschillende kleuren. Wie welke kleur krijgt is daarbij niet belangrijk. Meestal krijgt de tweede coureur de gele, kan echt pikorde zijn, Ferrari, Mercedes en McLaren. Kan ook een kwestie zijn van meeste ervaring of iets. | |
Fir3fly | zondag 25 november 2018 @ 19:27 |
Alleen in België hadden de Ferrari's een duidelijk voordeel vooral in de kwalificatie (als die droog was gebleven). Bij de rest is dat duidelijk niet het geval en is het Vettel die het verschil maakt. | |
RingBewoner | zondag 25 november 2018 @ 19:27 |
Dat is misschien waar. Blijft het feit wel dat Vettel met minder 'pech' langer om de titel had meegedaan. | |
RingBewoner | zondag 25 november 2018 @ 19:28 |
Vettel ging Hamilton anders wel heel gemakkelijk voorbij op Kemmel Straight. | |
Fir3fly | zondag 25 november 2018 @ 19:28 |
Jep. | |
tja77 | zondag 25 november 2018 @ 19:28 |
Niet qua niveau of prestaties, maar ik zie mannen als Hamilton en Vettel meer als een Prost en een Max meer als een Senna. Totaal verschillende types en rijstijlen en opvattingen in de sport. Max wil net als Senna gewoon racen en geen politieke spelletjes spelen. | |
THEFXR | zondag 25 november 2018 @ 19:28 |
Fir3fly | zondag 25 november 2018 @ 19:29 |
Dat is ook waarom ik zei dat Ferrari daar een voordeel had. Ging ook maar net goed toen met die vier auto's naast elkaar. | |
RingBewoner | zondag 25 november 2018 @ 19:29 |
Ander vraagje. Iedereen zegt dat Max een touché had met Esteban in de hairpin richting rechte stuk. Maar ze raakten elkaar toch helemaal niet? Ik zag geen rook, geen onderdelen en ook geen auto die een rare beweging maakte. Wat ik wel zag is dat Esteban echt net op tijd naar buiten stuurt om een aanrijding te voorkomen. | |
THEFXR | zondag 25 november 2018 @ 19:30 |
wheelbang | |
RingBewoner | zondag 25 november 2018 @ 19:30 |
Het voordeel was er dus niet alleen in de kwalificatie. Ferrari had daar meer vermogen, dat kan haast niet anders. | |
opgebaarde | zondag 25 november 2018 @ 19:31 |
Haha Verstappen op radio 1. Paar vragen over de race en daarna over het jaar en eindigen als nummer vier in het kampioenschap, de vraag: 'toch nog een klein complimentje naar Renault?' Max: 'Nee!!' Wat een figuur blijf het ook | |
RingBewoner | zondag 25 november 2018 @ 19:31 |
Waar dan? https://www.autojunk.nl/2(...)rt-ocon-in-abu-dhabi Geen rook, geen onderdelen, geen auto die raar beweegt en ook niet een band die een deel van de paarse kleur kwijt is. | |
AnneX | zondag 25 november 2018 @ 19:32 |
kusje rechtsvoor Max met linksvoor Esteban, als ik mij goed herinner. En thx voor je antwoord geel/ zwart. | |
Fir3fly | zondag 25 november 2018 @ 19:32 |
Er zouden komma's moeten staan in mijn originele zin. Ferrari had het voordeel, zowel in de kwalificatie als de race. Maar het voordeel was kleiner in de race dan de kwalificatie. Dat was op een heleboel banen ook al zo, Mercedes was vaak toch beter met de banden (uitzondering zoals Mexico daargelaten). | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 november 2018 @ 19:33 |
O ja, en ik vergeet Monza. Die had echt kat-in-het-bakkie moeten zijn voor Ferrari. | |
Fir3fly | zondag 25 november 2018 @ 19:34 |
Daar was de Mercedes beter in de race. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 november 2018 @ 19:34 |
Nee, hoor. Je hebt het mis. | |
RingBewoner | zondag 25 november 2018 @ 19:34 |
Uiteindelijk is Hamilton de terechte kampioen | |
RingBewoner | zondag 25 november 2018 @ 19:35 |
Nee, Ferrari ging met Kimi een alles-of-niets-race rijden. Natuurlijk verlies je dan. | |
THEFXR | zondag 25 november 2018 @ 19:36 |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 november 2018 @ 19:36 |
Nadat Vettel zichzelf heel knullig uitgeschakeld had wel, ja. *niet op de man spelen, danku* [ Bericht 10% gewijzigd door zoem op 25-11-2018 21:34:48 ] | |
Fir3fly | zondag 25 november 2018 @ 19:36 |
Omdat ze moesten natuurlijk. De Mercedes was gewoon zuiniger op de banden. Vergelijkbaar met de race in Spanje. | |
THEFXR | zondag 25 november 2018 @ 19:38 |
potjecreme | zondag 25 november 2018 @ 19:41 |
lol daar gaat geen "ja" op komen. | |
RingBewoner | zondag 25 november 2018 @ 19:42 |
Ik zou niet weten waarom niet. Hij heeft toch de meeste punten gescoord? | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 november 2018 @ 19:43 |
Uiteraard. Is er iemand, behalve Weltschmertz, die dat niet vindt, dan? | |
Monolith | zondag 25 november 2018 @ 19:52 |
Ik vind Vettel en Hamilton echt niet te vergelijken hoor. Het zakelijke wat je vandaag ook weer zag toen Hamilton achter Verstappen zat (één poging om in te halen en daarna toch maar eieren voor je geld kiezen) had je niet gezien als Vettel erachter had gezeten. Die was er gewoon wel vol voor gegaan. | |
potjecreme | zondag 25 november 2018 @ 19:54 |
Juist en daarom is het tenenkrommend dat hij wordt afgemaakt of zogenaamde fouten. | |
opgebaarde | zondag 25 november 2018 @ 19:57 |
Hamilton moest toen nog 40 ronden oid met die supersofts. Dus nog een poging tot inhalen was de winst weggooien Ik denk dat Vettel niet anders gedaan had,maar wel eens dat Hamilton een 'zakelijke' resultaat gerichte rijder is | |
RingBewoner | zondag 25 november 2018 @ 19:57 |
Je zou toch kunnen stellen dat Vettel zowel in Italië, Japan en Baku slimmer had moeten zijn. En in Duitsland voorzichtiger. Wat dat betreft rijdt Hamilton soms iets meer zakelijk ja. Al zag je daar in Engeland en Duitsland helemaal niks van. | |
tja77 | zondag 25 november 2018 @ 20:01 |
Beide heren (zowel Vettel als Hamilton) rijden wat berekender dan het instinctieve van Max. Vettel gaat wel wat meer voor de actie ja, maar als je zijn rijstijl afsteekt tegen die van Max dan zie je toch echt wel verschillen. | |
Monolith | zondag 25 november 2018 @ 20:09 |
Wat mensen voor het gemak even vergeten is dat de beide heren ruim ouder zijn dan Verstappen. In sommige gevallen is het juist de onvolwassenheid die hem nekt. Zo'n incident met Ocon moet je gewoon vermijden ondanks dat het uiteindelijk wel de fout van Ocon is. Ik vind het ook eerder Hamilton enerzijds en Verstappen en Vettel anderzijds. Ik weet niet waar je vandaan haalt dat Vettel vreselijk berekenend zou rijden. | |
tja77 | zondag 25 november 2018 @ 20:15 |
Overigens als het volgend seizoen weer tussen Hamilton en Vettel zou gaan. Dan zou ik het volgend seizoen Vettel echt gunnen. Die heeft zich na z’n foutjes dit jaar, uitermate volwassen gedragen. Ook bij Mercedes binnenlopen na het binnenharken van de WK titel door Hamilton. Ben een beetje klaar met Hamilton en zaadje Bottas. | |
tja77 | zondag 25 november 2018 @ 20:19 |
Waar zeg ik vreselijk berekenend? Wat meer berekend en wat minder instinctief dan Max. Maar ik ben met je eens dat Vettel niet zo’n grijze muis is als Hamilton op de baan. | |
potjecreme | zondag 25 november 2018 @ 20:24 |
Wel gaaf de 🍩 🍩 van de wk-en. | |
Gezicht | zondag 25 november 2018 @ 20:25 |
Sowieso moet die Merc-hegemonie eens worden doorbroken. | |
tja77 | zondag 25 november 2018 @ 20:29 |
Dan geef ik Vettel de meeste kans. Leclerc zal hem (nog) niet kunnen bijbenen denk ik. Honda i.c.m. RBR is nog afwachten wat het gaat worden, al zijn de voortekenen positief | |
Fir3fly | zondag 25 november 2018 @ 20:31 |
Volgens mij is dat compleet irrelevant. Stroll is jonger dan Verstappen, kun je daar op dezelfde manier conclusies aan verbinden? | |
Monolith | zondag 25 november 2018 @ 20:33 |
Ik zou de eerste paar seizoenen van de heren Vettel en Hamilton eens afzetten tegen hoe ze nu rijden. Ik denk dat je wel een significant verschil zult zien. En laat ik daar nog even aan toevoegen dat een mannelijk brein pas zo rond je 25e volledig ontwikkeld is. | |
Fir3fly | zondag 25 november 2018 @ 20:34 |
Nee, eigenlijk niet. Ze zijn en waren altijd al enorm goede coureurs. | |
Sunri5e | zondag 25 november 2018 @ 20:38 |
En wat zijn die voortekenen dan? STR doet nog steeds mee om de laatste plekken. Op het rechte stuk gaan ze redelijk maar dat kan ook komen door weinig vleugel. Ik ben benieuwd waaruit je jouw conclusie trekt dat de voortekenen positief zijn. | |
ShaoliN | zondag 25 november 2018 @ 20:38 |
Die meer risico’s namen dan ze nu doen. Vooral Hamilton. | |
potjecreme | zondag 25 november 2018 @ 20:39 |
Lol Max zijn reactie op de strippende Hamilton. [ Bericht 4% gewijzigd door potjecreme op 25-11-2018 20:47:20 ] | |
Fir3fly | zondag 25 november 2018 @ 20:40 |
Hamilton neemt nog steeds enorme risico's. Hij komt er tot nu toe steeds goed mee weg. Hij heeft heel veel mazzel gehad een aantal keer dit jaar. | |
Sjemmert | zondag 25 november 2018 @ 20:42 |
Stroll wordt volgend jaar compleet zoek gereden door Perez. Vraag me af hoelang zijn pa die afgang wil gaan sponsoren dan. | |
Monolith | zondag 25 november 2018 @ 20:42 |
Precies, daar werden ze destijds ook wel aardig voor bekritiseerd. Ik denk ook wel dat er minder controverse zou zijn als Verstappen een auto had waarmee hij makkelijk kwalificaties kon winnen. In een superieure auto een race controleren kan hij ook prima. Nu zie je vaak dat de Red Bull op de zaterdag concessies doet en dat op de zondag recht moet trekken. Dat is een stuk risicovoller dan voor je tandeloze teamgenoot uit rijden vanaf pole. | |
Sunri5e | zondag 25 november 2018 @ 20:42 |
? | |
Sunri5e | zondag 25 november 2018 @ 20:43 |
Vooral de vraag hoe lang de andere eigenaren er mee akkoord gaan dat er zo'n matige coureur in hun auto zit. Uiteindelijk moeten er punten gescoord hebben voor de euro's. | |
Sunri5e | zondag 25 november 2018 @ 20:44 |
Heeft de Honda eigenlijk een "partymode"? | |
opgebaarde | zondag 25 november 2018 @ 20:45 |
De Williams is de slechtste auto's in de F1. Er is werkelijk niemand die daar aan twijfelt. Dus dat een coureur met een Williams steenvast laatste eindigt, zegt niks over de coureur. Waar wij Max-groupies voor moeten waken, is Max vergelijken met legendes en er vanuit gaan dat die laatste stappen die Max nog moet maken een formaliteit zijn. Het is helemaal niet zeker dat een talent die laatste paar stappen maakt, dus gebruik dan leeftijd niet als een argument dat het leerproces nog verder loopt. | |
tja77 | zondag 25 november 2018 @ 20:48 |
Het schijnt dat het huidige Honda blok in de huidige RBR chassis 0,6 seconde sneller zou zijn in de Q dan het Renault blok. Dat brengt een team toch niet naar buiten als dat niet het geval zou zijn. Dan mag je dat toch een positief voorteken noemen? | |
Sunri5e | zondag 25 november 2018 @ 20:48 |
Ik heb het over STR, niet over Williams | |
Sunri5e | zondag 25 november 2018 @ 20:50 |
Ik dacht dat ze op dit moment het nieuwe blok alleen nog mogen testen op de testbank? En hebben ze dat zelf naar buiten gebracht ja? Nergens gelezen. Heb je een link? | |
opgebaarde | zondag 25 november 2018 @ 20:52 |
Stroll rijdt in een Williams..... Prima. Stroll kan niet rijden, ligt volledig aan zijn eigen kunnen. | |
tralalala | zondag 25 november 2018 @ 20:53 |
Scuderia Toro Rosso | |
opgebaarde | zondag 25 november 2018 @ 20:53 |
Ah | |
Sunri5e | zondag 25 november 2018 @ 20:54 |
Klopt. Maar ik had het in dat bericht niet over Stroll en ook niet over Williams | |
tja77 | zondag 25 november 2018 @ 21:01 |
http://formularapida.net/(...)n-renault-in-austin/
Dat zijn toch positieve voortekenen? | |
Sunri5e | zondag 25 november 2018 @ 21:04 |
Er wordt zoveel gezegd en geschreven. Het is gewoon afwachten tot Melbourne 17 maart 2019. | |
Mansjester | zondag 25 november 2018 @ 21:04 |
Dit zegt echt 0,0. Elk jaar hoor je die mooie praatjes. En waar stond RBR in de eerste helft van het jaar?Nergens inderdaad. | |
Weltschmerz | zondag 25 november 2018 @ 21:05 |
Nee, de McLaren zat er ook nog bij maar Hamilton reed weer een fletse race zo zonder een superieure auto. Felipe - Fernando is faster than you- Massa kwam er inderdaad niet aan te pas tegen Alonso. Webber ook niet echt tegen Vettel, maar de auto kwam pas later in het seizoen naar Vettel toe. Als ik het me goed herinner leek Alonso het hele seizoen op de titel af te stevenen, maar reed Vettel het laatste kwart van het seizoen ijzersterk terwijl Alonso nogal wat liet liggen. De kwaliteiten van Vettel zorgden ervoor dat hij kampioenskandidaat werd, en dat hij kampioen werd, terwijl Alonso gefrustreerd achter Petrov aan bleef rijden. Webber was niet al ver voor het einde 2e, sterker nog, hij slaagde er helemaal niet in dat te worden. Het was dan ook vooral de dominantie van Vettel die vervelend werd, niet die van RBR. Was dat het seizoen dat Button tweede werd? Waarom bedreigde Hamilton Vettel dan niet? Zoals ik al aangaf is er een verschil tussen over 4 jaar alles bij mekaar de beste auto hebben en elk van de 4 seizoenen de beste auto hebben. Het is dan ook een kwaliteit en een zwakte van Vettel dat de auto naar hem toekomt en naar hem toe moet komen. Als hij zijn balans in de auto niet heeft dan is het maar een middelmatig snelle coureur, zoals hij ook tegenover Ricciardo en in periodes tegenover Raikkonen heeft laten zien. Als Vettel sneller is dan is de Ferrari de betere auto en als Hamilton sneller is ligt het aan Hamilton. Daar hoef je niet in te trappen. Neem Canada bijvoorbeeld, Vettel was nog geen tiende sneller dan Bottas als ik het me goed herinner, maar omdat Hamilton faalde heet de Ferrari dan de betere auto te zijn. Spa was ook al zo'n doorzichtig geval van Hamilton marketing. In Oostenrijk was Hamilton ook aan het kloten. Baku idem, maar dan krijgt hij de overwinning in de schoot geworpen en heet het dat Hamilton foutloos reed. Ferrari had er meer moeten doen, met name met de zwakte van Hamilton in het eerste deel van het seizoen en diens breekbare psyche, maar uiteindelijk zijn er maar een viertal weekenden geweest dat Ferrari ietsje beter of gelijkwaardig was. En als ze ietsje beter waren dan regende het vaak en daarin was de Mercedes weer veel beter. Maar een auto van meer dan een seconde achter naar een uitdager krijgen dat is geen klusje voor Alonso. | |
tja77 | zondag 25 november 2018 @ 21:06 |
Ah ja, je vraagt me om een link, en vervolgens stel je dat er zoveel wordt gezegd en geschreven en dat het afwachten is. Vraag dan niet aan mij om een link te plaatsen. Ik heb het over voortekenen en geluiden die te horen zijn. | |
Monolith | zondag 25 november 2018 @ 21:06 |
Als je wat cynischer bent, dan kun je ook stellen dat Toro Rosso nou niet direct heel veel betere resultaten haalde en toch ook best wat uitvalbeurten kende vanwege technische mankementen. Vorig seizoen werd ook geroepen dat er fantastische ontwikkelingen waren en Red Bull echt mee zou gaan strijden om het kampioenschap. Uiteindelijk was het gat gewoon weer gegroeid. | |
Sunri5e | zondag 25 november 2018 @ 21:08 |
Als het een link was naar grafiekjes waarbij beide motoren in een vergelijking zichtbaar zijn dan had je er wat mee gekund. | |
Kickinalfa | zondag 25 november 2018 @ 21:10 |
Toch genoten van de race en een prachtig seizoen. | |
Sunri5e | zondag 25 november 2018 @ 21:10 |
Voor de liefhebbers Ted's notebook: https://www.dailymotion.c(...)EYpFiHjfYuT4GKHUySRY | |
spectrumanalyser | zondag 25 november 2018 @ 21:10 |
Onduidelijk is waar Hamilton op doelt met zijn "Stop bullying". Zou het een flauw woordgrapje zijn, Red Bull, no more Bull-ying? Ook omdat Lewis tijdens de ontvangst van de Monster energy prijs al de draak stak met Red Bull. En bij de persco zet Max z'n Red Bull drinkfles bij Hamilton, die m omkieperd. | |
tja77 | zondag 25 november 2018 @ 21:10 |
Dat (die resultaten) is natuurlijk ook afhankelijk van het chassis waar het blok inhangt. Honda blijkt qua performance wel grotere stappen te zetten dan Renault. Het vermogen komt sneller dichterbij aan dat van Ferrari en Mercedes. | |
Kuhly | zondag 25 november 2018 @ 21:12 |
Wat was er net de Honda dan? Van Gasly, welke overigens geen enkele partij gaat zijn voor Max volgend jaar. Vind hem niet zo bijzonder.. | |
Sunri5e | zondag 25 november 2018 @ 21:13 |
Dan hoop ik dat het chassis van STR dit seizoen trap was | |
Sjemmert | zondag 25 november 2018 @ 21:13 |
Precies. Gezien Ocon al niet aan de racepace van Perez kan tippen verwacht ik een slachtpartij volgend jaar voor Stroll. | |
Sjemmert | zondag 25 november 2018 @ 21:15 |
Heb je ooit zo'n grafiek van wat voor F1 motor dan ook gezien dan ? | |
Sunri5e | zondag 25 november 2018 @ 21:15 |
Geen idee. Eigenlijk niets meer over gehoord. Gasly is geen top idd. Dit hele weekend ook constant door de radio aan het schreeuwen. Maar er waren ook niet echt andere opties beschikbaar. Het beste was als RIC was gebleven. Maar helaas.... | |
Sunri5e | zondag 25 november 2018 @ 21:16 |
Ja. Wat denk je dat er uit de Dyno komt? | |
Sjemmert | zondag 25 november 2018 @ 21:18 |
Maar dat vind je niet in de media terug toch of wel ? | |
bokkepoot | zondag 25 november 2018 @ 21:18 |
Ik verwacht niet dat er momenteel 1 op het internet staat van een 1.6 F1 blok | |
Sunri5e | zondag 25 november 2018 @ 21:20 |
Daarom vraag ik ook naar een link Ik heb ze namelijk ook niet voorbij een komen. Roepen dat hij 0,6 seconden sneller is dan de Renault is lekker makkelijk. Is het 0,6 seconden op Monaco of op Spa-Francorchamps? | |
bokkepoot | zondag 25 november 2018 @ 21:22 |
Horner heeft dat gezegd. http://formularapida.net/(...)n-renault-in-austin/ Ik verwacht dat de teams wel beide plaatjes hebben, of 0.6 seconde kan kloppen weet ik dan weer niet. | |
Sjemmert | zondag 25 november 2018 @ 21:23 |
Wat lekker makkelijk is is vragen om iets waarvan je weet dat het niet beschikbaar is om zo je punt te maken. RBR heeft dat gezegd ga het hun vragen ipv aan een forum user. | |
Tinos85 | zondag 25 november 2018 @ 21:24 |
Dat was volgens mij tijdens de Grand Prix van de VS. | |
Sunri5e | zondag 25 november 2018 @ 21:25 |
Oke, ik ga morgen even bellen met Helmut Marko. | |
Sjemmert | zondag 25 november 2018 @ 21:27 |
Vraag hem gelijk wat VIP tickets voor het Fok F1 forum. | |
vosss | zondag 25 november 2018 @ 21:28 |
Goed plan! Alle users en Weltschmerz mogen mee! | |
#ANONIEM | zondag 25 november 2018 @ 21:30 |
Hoelang moeten we nu nog wachten tot de volgende GP? | |
Sunri5e | zondag 25 november 2018 @ 21:31 |
17 maart is de start in Melbourne. | |
tja77 | zondag 25 november 2018 @ 21:32 |
Klopt, hij vroeg ook eerst een link waarin stond dat die 0.6 sec naar buiten was gebracht, Vervolgens wil hij een tabel/grafiek hebben, omdat er zoveel geschreven en geroepen kan worden. Plaats ik zometeen een grafiek, dan gaat hij natuurlijk zeggen dat die grafiek gemanipuleerd of niet geijkt is. En dat het nog steeds niks zegt. Godver zeg, ik had het alleen over voortekenen en geluiden/geruchten. | |
Donderkonijn | zondag 25 november 2018 @ 21:32 |
Daar zitten mensen die kaas hebben gegeten van hoe je moet editen, godsamme. | |
Sjemmert | zondag 25 november 2018 @ 21:35 |
Zal vast een gezellige boel worden. Nattekat moet dan sowieso ook mee om de boel in check te houden. | |
Donderkonijn | zondag 25 november 2018 @ 21:35 |
Volgens mij was de chassis best goed iegenlijk, maar had TR last van matige coureurs. Gasly en Hartley zijn geen Max Verstappen en Sainz jr. Het is geen toeval dat TR toen zo'n goed seizoen draaide. | |
WEST | zondag 25 november 2018 @ 21:38 |
over 111 dagen na nu | |
Sjemmert | zondag 25 november 2018 @ 21:39 |
| |
spectrumanalyser | zondag 25 november 2018 @ 21:39 |
110 dagen en 8 uur Bron: www.verstappen.nl | |
Monolith | zondag 25 november 2018 @ 21:42 |
Ben er ook nog lang niet van overtuigd dat Gasly het goed gaat doen komend seizoen. | |
sasquatsch | zondag 25 november 2018 @ 21:43 |
Wat praat je weer een onzin. Alles om Vettel maar beter te laten lijken en Hamilton af te kraken. Het wordt vermoeiend. In 2010 had Vettel in het begin wat pech waardoor hij niet vanaf het begin van het seizoen aan de leiding ging. Zonder die pech was hij met twee vingers in de neus kampioen geworden. Het was volgens niet zo dat die auto pas later naar hem toe kwam. En 2012 was ook niet het seizoen dat Button beter was, dat was het jaar ervoor (toen RBR nog dominanter was). In 2012 deed Hamilton lang mee om de titel totdat hij aan het eind van het seizoen een paar keer in leidende positie uitviel. Een van de redenen dat hij naar Mercedes verkaste. En ik heb nergens gezegd dat Hamilton dit seizoen geen fouten maakte. En ik heb Webber nooit zo goed gevonden. Maar een middelmatige coureur die af en toe een uitschieter had. Dus dat hij nooit tweede is geworden verbaast me niets. Daarvoor zat het in die jaren te dicht op elkaar. Want dat Mercedes de afgelopen jaren dominanter was dan RBR in 2010-2013 lijkt me duidelijk. Maar dat was dit jaar toch echt een stuk minder en een deel van het seizoen zelfs helemaal niet. | |
sasquatsch | zondag 25 november 2018 @ 21:44 |
Nee, dat chassis miste veel downforce. | |
vosss | zondag 25 november 2018 @ 21:45 |
whehehe | |
#ANONIEM | zondag 25 november 2018 @ 21:50 |
Zie OP in het algemene topic
[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2018 21:51:01 ] | |
Fir3fly | zondag 25 november 2018 @ 21:51 |
Klopt, maar wel een prima mechanische grip. | |
sasquatsch | zondag 25 november 2018 @ 21:52 |
Het was in de US dat Horner dat zei en was op basis van GPS data van STR en RBR. | |
M.Melandri | zondag 25 november 2018 @ 21:56 |
2010 was Red Bull op bochtige circuits een seconde sneller dan de rest Ze hadden in die jaren gewoon mazzel met die belachelijke engine freeze waardoor Ferrari en Mercedes ook niet veel konden doen. Net zo belachelijk als het bandenreglement in 2005 om Schumacher en Ferrari te stoppen. | |
Fir3fly | zondag 25 november 2018 @ 21:59 |
Was dat alleen daarom ingevoerd? Omdat Bridgestone er nadeel van zou hebben? | |
potjecreme | zondag 25 november 2018 @ 22:02 |
Ik vrees dat hij bij sommige vooral als rode doek werkt. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 november 2018 @ 22:02 |
Het was in Austin. Heb je het linkje uberhaupt geopend? En het zou over een kwali-rondje gaan, niet over de race pace. | |
Fir3fly | zondag 25 november 2018 @ 22:02 |
En je gelooft Horner zomaar? | |
M.Melandri | zondag 25 november 2018 @ 22:04 |
Daar had het wel alle schijn van. Op voorhand was iig duidelijk dat Bridgestone hier veel last van ging hebben. In 2006 hebben ze het weer gewijzigd. | |
Fer | zondag 25 november 2018 @ 22:04 |
Ik zie nou pas de onboard van Kubica. Wat doet zijn rechter hand precies, niet heel veel, om eerlijk te zijn. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 november 2018 @ 22:04 |
Waarom niet? | |
M.Melandri | zondag 25 november 2018 @ 22:08 |
Horner doet altijd voorkomen alsof het tijdsverlies op de rechte stukken voor 100% te wijten is aan de motor, maar de Red Bull heeft ook een stuk meer drag. 0,6 lijkt mij aan de forse kant. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 november 2018 @ 22:10 |
Het tijdverlies op de rechte stukken is ook voor 100% aan de motor te wijten. Dat is namelijk de enige component die je kan helpen om de drag te overwinnen. Heb je daar grafieken van, die drag tov de anderen? | |
Fir3fly | zondag 25 november 2018 @ 22:14 |
Waarom wel? | |
Fir3fly | zondag 25 november 2018 @ 22:14 |
Kan het een en ander verklaren waarom Ferrari in 2005 kansloos was. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 november 2018 @ 22:14 |
Ik stelde de vraag eerst. | |
Frozen-assassin | zondag 25 november 2018 @ 22:14 |
CrashO bedankt voor de OP's en gifjes tijdens de races! | |
Fir3fly | zondag 25 november 2018 @ 22:14 |
Incorrect. Waarom zou je Horner zomaar geloven? | |
Sjemmert | zondag 25 november 2018 @ 22:15 |
De RB heeft ook het meeste rake. Dat helpt ook niet op de rechte stukken. | |
nogeenoudebekende | zondag 25 november 2018 @ 22:19 |
Iemand een link naar de persco? | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 november 2018 @ 22:19 |
Ik zie geen reden om hem niet te geloven. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 november 2018 @ 22:20 |
De meeste wat? | |
Fir3fly | zondag 25 november 2018 @ 22:20 |
Je gelooft dus altijd alles wat een teambaas roept over prestaties. Ok. | |
M.Melandri | zondag 25 november 2018 @ 22:20 |
Kijk eens naar het concept van de auto. Met veel rake heb je meer luchtweerstand en ben je minder snel op de rechte stukken. | |
fathank | zondag 25 november 2018 @ 22:20 |
Waarom is er eigenlijk geen fok-f1 team? Zitten genoeg experts hier om een winnende wagen te bouwen. | |
Sjemmert | zondag 25 november 2018 @ 22:21 |
Rake. http://www.formula1-dictionary.net/rake_angle.html | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 november 2018 @ 22:21 |
Nee. In dit geval wel. En nu jouw reden om hem niet te geloven? | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 november 2018 @ 22:22 |
Met veel wat? | |
Fir3fly | zondag 25 november 2018 @ 22:22 |
En waarom? | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 november 2018 @ 22:23 |
Ok, dank. Geen bewijs dat de Red Bull structureel een hogere luchtweerstand heeft. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 november 2018 @ 22:24 |
Om dat ik geen reden zie om hem niet te geloven. En jouw reden waarom jij denkt dat hij liegt? | |
Fir3fly | zondag 25 november 2018 @ 22:24 |
. | |
Fir3fly | zondag 25 november 2018 @ 22:25 |
Dan ben je dus nogal blind. En aangezien je ook geen idee hebt wat rake is, ook niet al te slim. | |
M.Melandri | zondag 25 november 2018 @ 22:26 |
Gewoon in PR praat blijven geloven als je het spelletje niet begrijpt. | |
Peterselieman | zondag 25 november 2018 @ 22:29 |
Toch apart dat nu min of meer toegegeven is dat RB de diffuser tot Spa niet op orde had en daardoor kostbare tijd liet liggen ... | |
potjecreme | zondag 25 november 2018 @ 22:40 |
Danny verkoopt niet genoeg abo's. | |
potjecreme | zondag 25 november 2018 @ 22:40 |
Ik heb prgod gemist vandaag. |