quote:
Op zaterdag 24 november 2018 21:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:[..]
Is toch precies hetzelfde als wat jij doet? Jij vindt je eigen opvatting genuanceerd. Ik laat in het midden of dat zo is, hij is in ieder geval ultra-subjectief. Ik heb geen
ziggo nodig om me te vertellen hoe de F1 er nu uit ziet of hoe hij er 25 jaar geleden uitzag. Ik was erbij, ik heb het gezien. Uiteraard is Vettel een getalenteerde coureur, maar op een paar zuurpruimen na, is de hele (F1) wereld het er wel aardig over eens, dat ons Max de capaciteiten heeft om een klasse apart te worden. Ik heb geen Lammers, Doornbos of Coronel nodig om me dat te vertellen, je hoeft alleen maar te kijken.
En er zullen best kijkers zijn geweest die dachten dat Raikonnen Vettel ging verslaan, daar heb ik niet bijgehoord. Ben nooit heel erg onder de indruk geweest van Raikonnen. Dat ben ik nu ook niet meer van Vettel. The man to beat is overduidelijk Hamilton. En Hamilton weet dat dat voor hem Max Verstappen is.
Verstappen daagt anders vooral Vettel uit, zou die Hamilton niet zo serieus nemen? Mercedes moet hij wel serieus nemen natuurlijk, maar Hamilton? Hamilton zoekt ook heel nadrukkelijk de psychologische oorlogsvoering met Vettel. Hamilton is the man to beat omdat hij in een Mercedes zit en Bottas alleen in de eerste 7(?) races beter mocht zijn.
Ik geloof best dat Verstappen Alonso zou kunnen aflossen als 1 van de grote 3. Maar een van de redenen waarom Raikkonen altijd overschat is, is de aanname dat als je extreem jong in de F1 komt je snelheid zich nog enorm zal ontwikkelen. Ik geloof daar niet zo in. Alleen bijzondere talenten kunnen heel jong in de F1 komen, maar bijzondere talenten komen ook ouder in de F1 en ik zie in de tijden en de prestaties geen aanleiding om Verstappen als bijzonderder te zien dan Vettel destijds. Maar als Horner zegt dat Verstappen een ruw talent is dan wordt daarvan gemaakt dat Horner, die het beter kan weten dan wie dan ook, zegt dat Verstappen een groter talent is dan Vettel. Als hij vervolgens duidelijk maakt dat hij dat hij dat zeker niet gezegd heeft is het beeld alweer gevormd. Daarnaast zie je dus aldoor dat Hamilton de hemel in wordt geprezen voor het bijvoorbeeld 0.1 sneller zijn dan Bottas of Rosberg, dat lijkt mij toch niet zo'n hele grote prestatie (los van het feit dat hij af en toe wél hele sterke kwalificatierondjes neerzet).
quote:
En wat betreft RBR:
In 2010 1ste en 3de plaats en de constructor's title: dan kun je wel stellen dat RBR de beste auto had.
In 2011 1ste en 3de plaats en de constructor's title: dan kun je wel stellen dat RBR de beste auto had.
In 2012 1st en 6de plaats en de constructor's title: dan kun je wel stellen dat RBR waarschijnlijk de beste auto had.
In 2013 1st en 3de plaats en de constructor's title: dan kun je wel stellen dat RBR de beste auto had.
Die redenering klopt natuurlijk niet, je gebruikt de factor van de coureur om de kracht van de auto te bepleiten, om te betogen dat het aandeel van die coureur kleiner is. Het lijkt mij logischer om de kracht van de auto en die van de coureur te beoordelen aan de hand van de tweede coureur.
Een dominante auto kenmerkt zich juist doordat die 3 extra tienden van de buitencategorie coureurs niet het verschil maken tussen wel of niet winnen. Dominante auto's grossieren in front row lock outs, dubbels in de race, en 1 en 2 in het kampioenschap. Dat heeft Mercedes 4 jaar gehad, was Hamilton geen kampioen geworden dan was Rosberg het wel geworden met 2 vingers in de neus tov de rest. Zo'n auto heeft Vettel nooit of hooguit 1 seizoen gehad. Button is een keer tweede achter Vettel geworden, nou schat ik Button wat hoger in dan Webber maar als Hamilton the man to beat is los van de auto, waarom eindigde hij dan lager dan Button ipv met een auto waarmee Button 2e kon worden Vettel in ieder geval uit te dagen? Vettel heeft 2 kampioenschappen in de laatste race moeten beslissen tegen Alonso, op racecraft en toeslaan op de belangrijke momenten. Als je ervan uitgaat dat Alonso verschrikkelijk snel is en Vettel niks bijzonders en Webber werd gesaboteerd dan kun je die auto dominant noemen ja, maar dan is het de vooronderstelling die de conclusie draagt.
Hamilton is over 3 jaar verslagen door Button, heeft geworsteld en een keer verloren van Rosberg, daarvoor ook niet zo hoog aangeslagen, en geworsteld met Bottas voordat die door het team tot zijn Valérie werd gemaakt. En dat is dan the man to beat? Het lijkt mij de car to beat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.