abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183670907
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 16:16 schreef Gohf046 het volgende:
Lekker boeiend ook dat Amalia strikt genomen tot de categorie "niet-Westerse migratieachtergrond" behoort. Alsof ze in de praktijk daardoor minder Westers of Nederlands zou zijn.
Nee daarom is de angstzaaierij van Baudet over dit soort kwesties ook zo'n onzin.
Neem zo'n bericht als dit.
https://forumvoordemocrat(...)dan-helft-allochtoon
Dus hij beweert met droge ogen dat mensen als Amalia en de andere prinsesjes ons een minderheid in eigen land maken :') Dan zeg je natuurlijk die bedoelt hij niet, maar hij kiest er toch echt zelf voor om iedereen die allochtoon is of uit een migranten gezin komt over een kam te scheren. Terwijl toch duidelijk mag zijn dat het criterium dat hij gebruikt vrij achterlijk is zoals je zelf ook inziet bij dit voorbeeld.
pi_183678560
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 22:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Nee daarom is de angstzaaierij van Baudet over dit soort kwesties ook zo'n onzin.
Neem zo'n bericht als dit.
https://forumvoordemocrat(...)dan-helft-allochtoon
Dus hij beweert met droge ogen dat mensen als Amalia en de andere prinsesjes ons een minderheid in eigen land maken :') Dan zeg je natuurlijk die bedoelt hij niet, maar hij kiest er toch echt zelf voor om iedereen die allochtoon is of uit een migranten gezin komt over een kam te scheren. Terwijl toch duidelijk mag zijn dat het criterium dat hij gebruikt vrij achterlijk is zoals je zelf ook inziet bij dit voorbeeld.
Het criterium kan best achterlijk zijn voor een individu(zie voorbeeld Amalia) zonder dat dat afbreuk doet aan de stelling van Baudet. Niet dat ik het inhoudelijk helemaal met die stelling eens ben, het ligt wat genuanceerder denk ik.

Maar dan zou je geen enkele statistiek meer kunnen gebruiken omdat er altijd wel specifieke uitzonderingen zijn.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_183678674
In de opera Don Giovanni....
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183681322
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 11:35 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Het criterium kan best achterlijk zijn voor een individu(zie voorbeeld Amalia) zonder dat dat afbreuk doet aan de stelling van Baudet. Niet dat ik het inhoudelijk helemaal met die stelling eens ben, het ligt wat genuanceerder denk ik.

Maar dan zou je geen enkele statistiek meer kunnen gebruiken omdat er altijd wel specifieke uitzonderingen zijn.
Natuurlijk kun je nog wel statistieken gebruiken, er zijn andere opties dan het gebruiken om een totaal misleidende weergave van de werkelijkheid te geven of nooit meer statistieken gebruiken.
pi_183681447
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 11:35 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Het criterium kan best achterlijk zijn voor een individu(zie voorbeeld Amalia) zonder dat dat afbreuk doet aan de stelling van Baudet.
Groepen als geheel beschouwen volgens diezelfde criteria is nou precies wat er achterlijk is aan de stelling van Baudet. Het is om precies dezelfde reden dat rassen en/of etnische achtergronden als geheel (obv statistiek) beschouwen achterlijk en verwerpelijk is.

Ik zou haast zeggen: gevallen als Amalia bewijzen zijn ongelijk: het is onzinnig om individuen - welke individuen dan ook - te beoordelen aan de hand van statistieken van arbitrair gekozen groepen waartoe zij behoren.

Kortom: veroordeel individueel maatschappelijk onwenselijk gedrag. Prima. Maar waarom zouden mensen zich aangesproken moeten voelen door de statistieken van groepen waartoe zij behoren?

"Niet-westerse allochtonen zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers". Dat zou best waar kunnen zijn, maar wat heb je aan dat gegeven? Waarom zou Amalia zich daardoor aangesproken moeten voelen?

Wat idioten als Wilders en Baudet willen doen is 'schieten met hagel' obv de statistiekjes. En daar raak je nogal wat onschuldige mensen mee.

Die statistiekjes worden pas mogelijk interessant als je daarin oorzakelijke verbanden hard kunt maken. Dingen als "negers zijn gemiddeld dommer dan blanken omdat ze neger zijn". Het soort onzin dat Ramautarsing uitkraamde. Maja, dan wordt het toch echt ongefundeerd en onversneden racisme. Zo dom zijn Wilders en Baudet gelukkig nog (net) niet.

[ Bericht 9% gewijzigd door Molurus op 12-12-2018 14:12:19 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183691437
De Nederlander als ras bestaat niet en die heeft nooit bestaan, het is echt onzin om daar een discussie over te voeren, we leven in een wereld met verschillende culturen ,politieke ideologieen, en verschillende interpretaties van de intelligentie van sommige volkeren, culturen
De nederlander als eendrachtig volk en cultuur heeft zeker bestaan zij het verenigd onder willem van oranje, en of een moderne Pim fortuijn,
Op dit moment is het land te verdeeld in splintermeningen om een duidelijk gevoel van saamhorigheid te scheppen en of te creeeren dit terwijl veel mensen daar wel behoefte aan hebben,
een goed leider die zich vereeuwigd wilt zien zal het volk en alle zielen moeten verbinden met elkaar,
ik ben van mening dat die leidingevende figuur op het moment ontbreekt in nederland
pi_183691960
Vrijwel elke nederlander heeft voorouders uit duitsland frankrijk spanje groot britannie en of Scandanavie, spanje of portugal de geschiedenis van die landen laat ook zien dat zij te maken hebben gehad met immigratie
pi_183692751
De Nederlandse identiteit is er een om trots op te zijn iedere nieuwkomer zou die moeten onderstrepen, en anders moeten ze gewoon opdonderen
er gelden regels in dit land je mag zeggen wat je wil zolang je dat een ander ook toelaat
religieuze haat en of intolerantie naar een andere mening dient gewoon bestreden te worden
democratie gaat voor theocratie
scheiding van kerk en staat is ongeloofelijk belangerijk
vrije ontwikkeling staat onder druk door mafkezen die nog in een cultuur van onderwerping leven (ook in nederland ja )
Hoe groot is onze capaciteit om extreme religiefanaten hier te huisvesten?
Vragen Vragen Vragen
Iedere nieuwkomer moet gewoon een eed af leggen dat ze de grondwet respecteren net als in Amerika
pi_183696343
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 22:13 schreef Timothy03 het volgende:
De nederlander als eendrachtig volk en cultuur heeft zeker bestaan zij het verenigd onder willem van oranje, en of een moderne Pim fortuijn,
Dit is echt totale onzin, de Nederlander is altijd verdeeld geweest. (voor zover je uberhaupt over de Nederlander kan spreken) Onder van Oranje en al helemaal bij iemand als Fortuijn.

quote:
Op dit moment is het land te verdeeld in splintermeningen om een duidelijk gevoel van saamhorigheid te scheppen en of te creeeren dit terwijl veel mensen daar wel behoefte aan hebben,
een goed leider die zich vereeuwigd wilt zien zal het volk en alle zielen moeten verbinden met elkaar,
ik ben van mening dat die leidingevende figuur op het moment ontbreekt in nederland
We hebben juist absoluut geen autoritaire leider nodig, dat past helemaal niet bij Nederland. Natuurlijk de FvD'er ziet graag een leider die vertelt hoe het allemaal moet qua kunst en hoe iedereen zich moet gedragen. Toch zal de grote meerderheid zich prettiger voelen zijn eigen keuzes te kunnen maken.
pi_183696375
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 02:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Dit is echt totale onzin, de Nederlander is altijd verdeeld geweest. (voor zover je uberhaupt over de Nederlander kan spreken) Onder van Oranje en al helemaal bij iemand als Fortuijn.

[..]

We hebben juist absoluut geen autoritaire leider nodig, dat past helemaal niet bij Nederland. Natuurlijk de FvD'er ziet graag een leider die vertelt hoe het allemaal moet qua kunst en hoe iedereen zich moet gedragen. Toch zal de grote meerderheid zich prettiger voelen zijn eigen keuzes te kunnen maken.
wie heeft het over een autoritaire leider?
verder loop je gewoon achter de feiten aan die ik net opsomde
ik hou niet van onzekere politici
pi_183762144
Veldhorst__W twitterde op zondag 16-12-2018 om 11:27:50 Voor Forum voor Democratie en PVV is (seksueel) geweld tegen vrouwen alleen interessant als het van muzelmannen, asielzoekers en andere buitenlanders komt. https://t.co/WioWvTAWrg reageer retweet
Waarom stemden PVV en FvD tegen deze motie ?
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 december 2018 @ 13:00:47 #252
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183762332
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 12:49 schreef Bluesdude het volgende:
Veldhorst__W twitterde op zondag 16-12-2018 om 11:27:50 Voor Forum voor Democratie en PVV is (seksueel) geweld tegen vrouwen alleen interessant als het van muzelmannen, asielzoekers en andere buitenlanders komt. https://t.co/WioWvTAWrg[ afbeelding ] reageer retweet
Vraag het ze.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_183762438
quote:
Veldhorst__W twitterde op zondag 16-12-2018 om 11:27:50 Voor Forum voor Democratie en PVV is (seksueel) geweld tegen vrouwen alleen interessant als het van muzelmannen, asielzoekers en andere buitenlanders komt. https://t.co/WioWvTAWrg[ afbeelding ] reageer retweet
Buiten dat die motie vaag is en slecht (?) of iig lelijk Nederlands is zitten PVV en FvD ook niet te wachten op een wereldwijde organisatie met wereldwijde macht en wereldwijde wetten.
  zondag 16 december 2018 @ 13:11:53 #254
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_183762506
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 13:07 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Buiten dat die motie vaag is en slecht (?) of iig lelijk Nederlands is zitten PVV en FvD ook niet te wachten op een wereldwijde organisatie met wereldwijde macht en wereldwijde wetten.
Dus of het nu nuttige wetten tegen vrouwenmishandeling is of niet, als het tot stand komt uit internationale samenwerking moet je er automatisch tegen zijn?

Dat is even kortzichtig als maar klakkeloos wel doen wat Brussel wil
Laffe huichelaar
pi_183762649
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 13:07 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Behalve als ze zelf deel gaan uitmaken van een bredere beweging.

Dan wel.
pi_183762715
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 13:11 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dus of het nu nuttige wetten tegen vrouwenmishandeling is of niet, als het tot stand komt uit internationale samenwerking moet je er automatisch tegen zijn?

Dat is even kortzichtig als maar klakkeloos wel doen wat Brussel wil
Ik ben sowieso tegen internationale organisaties met wetgevende macht.
Maar als ik wist waar die motie over ging zou ik daar ook nog wel op in kunnen gaan. Wat bedoelt ze met vrouwenmishandeling? Door wie? Staten waar vrouwenmishandeling legaal is?
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 december 2018 @ 13:47:12 #257
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183763263
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 13:24 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik ben sowieso tegen internationale organisaties met wetgevende macht.
Maar als ik wist waar die motie over ging zou ik daar ook nog wel op in kunnen gaan. Wat bedoelt ze met vrouwenmishandeling? Door wie? Staten waar vrouwenmishandeling legaal is?
quote:
De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

constaterende dat geweld tegen vrouwen in conflictsituaties systematisch en structureel is en vrouwen voor het leven beschadigt;

van mening dat er meer moet gebeuren om geweld tegen te gaan en daders te bestraffen;

overwegende dat de Europese Unie heeft aangegeven dat zij op systematische en innovatieve wijze seksueel geweld tegen vrouwen wil sanctioneren;

verzoekt de regering om, in het kader van de totstandkoming van een EU-mensenrechtensanctieregime de mogelijkheden te onderzoeken om tot een wereldwijd thematisch sanctieregime voor seksueel geweld tegen vrouwen te komen en de Kamer daarover te informeren,

en gaat over tot de orde van de dag.

Ploumen

100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_183763436
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 13:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

[..]

"om tot een wereldwijd thematisch sanctieregime voor seksueel geweld tegen vrouwen te komen"

Hee, die zich ik wel mooi ff he. Voor, niet tegen. :D

Maar het blijft vaag. Wie krijgt waarvoor sancties? Als ze de Nederlandse definitie van vrouwenmishandeling zouden gebruiken zou driekwart van de wereld gestraft moeten worden vermoed ik.
pi_183763726
In China zitten meer dan een miljoen mensen achter het prikkeldraad. Ik vermoed dat daar ook vrouwen tussen zitten. Of denk aan het werk van Nobelprijswinnar Denis Mukwege in Congo. Het is daar een hel voor vrouwen. Hoe gaat deze motie specifiek deze probleem oplossen? Of was deze motie aangenomen om een warm gevoel van binnen te krijgen? Vlak voor de Kerst?

Kortom, valt dit in de categorie "Free Tibet" bumpersticker, of gaan we ook daadwerkelijk wat doen? En wat zijn daar de consequenties van?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_183764217
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 13:53 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

"om tot een wereldwijd thematisch sanctieregime voor seksueel geweld tegen vrouwen te komen"

Hee, die zich ik wel mooi ff he. Voor, niet tegen. :D
In het Nederlands spreken we inderdaad over sancties die worden opgelegd voor bepaalde overtredingen of misdrijven.
pi_183764584
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 14:04 schreef Lyrebird het volgende:
In China zitten meer dan een miljoen mensen achter het prikkeldraad. Ik vermoed dat daar ook vrouwen tussen zitten. Of denk aan het werk van Nobelprijswinnar Denis Mukwege in Congo. Het is daar een hel voor vrouwen. Hoe gaat deze motie specifiek deze probleem oplossen? Of was deze motie aangenomen om een warm gevoel van binnen te krijgen? Vlak voor de Kerst?

Kortom, valt dit in de categorie "Free Tibet" bumpersticker, of gaan we ook daadwerkelijk wat doen? En wat zijn daar de consequenties van?
Wat ze gaan doen is dit:

quote:
in het kader van de totstandkoming van een EU-mensenrechtensanctieregime de mogelijkheden te onderzoeken om tot een wereldwijd thematisch sanctieregime voor seksueel geweld tegen vrouwen te komen
Wat de consequenties zijn kan je dan in kaart brengen tijdens zo'n onderzoek.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_183764714
Het moge duidelijk zijn dat ik sceptisch ben.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_183765709
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 14:41 schreef Lyrebird het volgende:
Het moge duidelijk zijn dat ik sceptisch ben.
Het lijkt mij vreemd dat je direct een pasklare oplossing voor die problemen verwacht in deze motie, maar soit.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 16 december 2018 @ 19:43:45 #264
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183770926
quote:
Tjeempig zeg...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183770959
quote:
Het juiste antwoord stond al onder de tweet:

RobbenMarcel twitterde op zondag 16-12-2018 om 11:59:41 @Veldhorst__W @Leolucassen Dat lijkt mij niet. Het optuigen van de zoveelste subsidieslurpende fopcomissie bij islamitische belangenvereniging de VN zal hoogstwaarschijnlijk de reden zijn dat deze partijen tegen hebben gestemd. reageer retweet
pi_183771573
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 19:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Het juiste antwoord stond al onder de tweet:

RobbenMarcel twitterde op zondag 16-12-2018 om 11:59:41 @Veldhorst__W @Leolucassen Dat lijkt mij niet. Het optuigen van de zoveelste subsidieslurpende fopcomissie bij islamitische belangenvereniging de VN zal hoogstwaarschijnlijk de reden zijn dat deze partijen tegen hebben gestemd. reageer retweet
Voor het gezond verstand in Nederland hoop ik dat die Robben alleen zijn ongezonde haat kwijt moet en dat de kamerleden een betere uitleg hebben.
  Moderator zondag 16 december 2018 @ 20:27:46 #267
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_183772007
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 20:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Voor het gezond verstand in Nederland hoop ik dat die Robben alleen zijn ongezonde haat kwijt moet en dat de kamerleden een betere uitleg hebben.
ARBEIDER EN 110% ANTI LINKS11!!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_183772098
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 14:04 schreef Lyrebird het volgende:

Is China niet een 'hel' voor bijna elke Chinees? autoritair land, waar je nagenoeg 24/7 in de gaten wordt gehouden. Maja, hun doel is de grootste economie te zijn in 2030 en dat gaat ze lukken.
pi_183772423
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 21:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, dat is geen stropop. Dat is nou de omvolkingstheorie.

En het riedeltje van WS is genoegzaam bekend. Die denkt nog altijd dat het grootkapitaal, onder aanvoering van Goldman Sachs, erop uit is om talloze immigranten binnen te halen met het doel de lonen omlaag te stuwen.
Het belang van goedkope arbeid is toch niet geheim?
pi_183772429
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 20:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

ARBEIDER EN 110% ANTI LINKS11!!
Het staat ook nog echt in z'n profiel ook :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')