SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oke, misschien zit ik heel erg in een bubbel, maar ik ken in mijn vriendenkring bijna niemand meer die überhaupt nog vlees eet.. Oke dat is overdreven, maar ik denk dat 1/3 helemaal geen vlees eet en het overgrote merendeel misschien 1 of 2 x per week. Zoveel vlees eten, dat kan onze aarde absoluut niet aan!quote:Op donderdag 8 november 2018 11:59 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Per week 200gr? Men, mijn lunch bestaat soms uit 200gr kip!
En dan nog avondeten 200 gr.
och man, met de kerst, liefst een kilo rollade per dag
In mijn omgeving is zowat iedereen een vleeseter,quote:Op donderdag 8 november 2018 12:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Oke, misschien zit ik heel erg in een bubbel, maar ik ken in mijn vriendenkring bijna niemand meer die überhaupt nog vlees eet.. Oke dat is overdreven, maar ik denk dat 1/3 helemaal geen vlees eet en het overgrote merendeel misschien 1 of 2 x per week. Zoveel vlees eten, dat kan onze aarde absoluut niet aan!
Ik probeer niet te moraliseren of zo, maar ik vind 200g per dat als een beperking zien wel absurd..
Grappig dat je dan zegt dat het niet slecht bedoeld is, maar er wel een negatief waardeoordeel aan hangt. Leef en laat leven zou ik zeggen...quote:Op donderdag 8 november 2018 12:03 schreef La_Tramposa het volgende:
[
[..]
Oke, misschien zit ik heel erg in een bubbel, maar ik ken in mijn vriendenkring bijna niemand meer die überhaupt nog vlees eet.. Oke dat is overdreven, maar ik denk dat 1/3 helemaal geen vlees eet en het overgrote merendeel misschien 1 of 2 x per week. Zoveel vlees eten, dat kan onze aarde absoluut niet aan!
Ik probeer niet te moraliseren of zo, maar ik vind 200g per dat als een beperking zien wel absurd..
Denk dat jij net als DrSauvignon dan een grotere auto hebt neem ik aan? Ik heb het ook wel gehad maar ik mis het absoluut niet. Zou puur voor die incidentele keer voorkomen dat ik ze echt nodig ben.quote:Op donderdag 8 november 2018 11:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij hebben kuipstoelen en ik vind dat wel heel relaxed.. Maar ook parkeer sensoren.. Hmm zou een lastige keuze zijn. Geen mogelijkheid voor beide?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
quote:Op donderdag 8 november 2018 12:39 schreef Stormqueen het volgende:
Ligt dat niet zwaar op de maag, zo'n sultan?
Wel een goede T om lang vol op te zitten.quote:
Ja, zo'n bizarre gewaarwording dat! Daarom, zolang ik het me kan veroorloven en m'n lichaam staat het toe, hou ik het bij vega of groene blaadjes-keurmerk vlees.quote:Op donderdag 8 november 2018 12:44 schreef Stormqueen het volgende:
Hahaha, nou het gaat mij iig niet om zielige beestjes, daar ben ik niet zo gevoelig voor. Maar om een kilo vlees te produceren heb je 10 kilo graan nodig. Dat vind ik echt schokkend. Als iedereen op aarde morgen zijn vleesinname zou halveren heb je 1 dag de aarde gered. Dat is gewoon écht zo, en dat heb ik me nooit echt gerealiseerd.
maar het is wel het bewust zijn. Het hoeft niet altijd te lukkenquote:Op donderdag 8 november 2018 12:54 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ja, zo'n bizarre gewaarwording dat! Daarom, zolang ik het me kan veroorloven en m'n lichaam staat het toe, hou ik het bij vega of groene blaadjes-keurmerk vlees.
Ik ben niet heilig, maar ik doe m'n best.
Dat snap ik ook niet, maar snap het ook niet altijd bij vlees bv.quote:Op donderdag 8 november 2018 13:14 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind saus over mijn groenten eigenlijk nooit iets toevoegen. Maar ik zie idd wel dat het in Nederland gebruikelijk is om bloemkool met een papje te overgieten. Waar zou dat gebruik vandaan komen?
Om er smaak aan te geven na het doodkoken?quote:Op donderdag 8 november 2018 13:14 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind saus over mijn groenten eigenlijk nooit iets toevoegen. Maar ik zie idd wel dat het in Nederland gebruikelijk is om bloemkool met een papje te overgieten. Waar zou dat gebruik vandaan komen?
Naja... als ik gekookte aardappelen eet vind ik een beetje saus wel lekker omdat alles anders zo droog is. Ligt ook een beetje aan de soort aardappel en de soort groentequote:Op donderdag 8 november 2018 13:14 schreef Stormqueen het volgende:
Zonde van het vet weggooien dus wat bloem erbij en je hebt een sausjequote:Op donderdag 8 november 2018 13:14 schreef Stormqueen het volgende:
ja, dat eet ik idd niet. Gekookte aardappelen, brr.quote:Op donderdag 8 november 2018 13:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Naja... als ik gekookte aardappelen eet vind ik een beetje saus wel lekker omdat alles anders zo droog is. Ligt ook een beetje aan de soort aardappel en de soort groente
50gr vlees bij een avondmaaltijd, dat is toch helemaal niets? 100gr vind ik vaak al weinigquote:Op donderdag 8 november 2018 13:20 schreef Barreltje het volgende:
Ik werk voor een oliemaatschappij dus ik ben sowieso slecht bezig..200g vlees is wellicht wat veel, maar als je op je ontbijt en bij de lunch ook vleeswaren op brood doet dan gaat het snel..
Afbouwen naar 100 en/of 50 g kan op den duur ook zeker een doel op zich zijn..
Dat is toch wel gewoon gezond? Of heb ik een foute gedachte? (saus is niet gezond, I know)quote:Op donderdag 8 november 2018 13:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, dat eet ik idd niet. Gekookte aardappelen, brr.
ik vind het gewoon goor. Ik eet soms ook wel eens dingen wel/ niet voor de smaakquote:Op donderdag 8 november 2018 13:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat is toch wel gewoon gezond? Of heb ik een foute gedachte? (saus is niet gezond, I know)
Bij krieltjes in een jasje doe ik het bijvoorbeeld niet.
Niks mis met gekookte aardappelen!quote:Op donderdag 8 november 2018 13:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat is toch wel gewoon gezond? Of heb ik een foute gedachte? (saus is niet gezond, I know)
Bij krieltjes in een jasje doe ik het bijvoorbeeld niet.
Dat is logischquote:Op donderdag 8 november 2018 13:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik vind het gewoon goor. Ik eet soms ook wel eens dingen wel/ niet voor de smaak
ja dit. 5/7 Gekookte aardappelen, 1/7 rijst met jus en 1/7 te lang gekookte spaghettini met poedersausquote:Op donderdag 8 november 2018 13:25 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Niks mis met gekookte aardappelen!
Alleen zijn de meesten hier er zodanig mee doodgegooid dat ze ze nooit meer hoeven, gok ik.
Ja precies dit dusquote:Op donderdag 8 november 2018 13:25 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Alleen zijn de meesten hier er zodanig mee doodgegooid dat ze ze nooit meer hoeven, gok ik.
Ik ben er ook dood mee gegooid, maar om even iets te zeggen wat "zielig" klinkt, maar niet is: ik heb weinig te makken en met een halve kilo aardappelen kun je vijf dagen eten. En dan houd ik nog twee dagen over voor ander voedsel. Net zoals dat ik zeker vier keer per maand zuurkool eet etcquote:Op donderdag 8 november 2018 13:25 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
maar ook dan kun je ze bakken. Ik vind aardappelen niet goor. Gekookte aardappelen wel.quote:Op donderdag 8 november 2018 13:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ben er ook dood mee gegooid, maar om even iets te zeggen wat "zielig" klinkt, maar niet is: ik heb weinig te makken en met een halve kilo aardappelen kun je vijf dagen eten. En dan houd ik nog twee dagen over voor ander voedsel. Net zoals dat ik zeker vier keer per maand zuurkool eet etc
100 gram aardappel is wel weinig.quote:Op donderdag 8 november 2018 13:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben er ook dood mee gegooid, maar om even iets te zeggen wat "zielig" klinkt, maar niet is: ik heb weinig te makken en met een halve kilo aardappelen kun je vijf dagen eten. En dan houd ik nog twee dagen over voor ander voedsel. Net zoals dat ik zeker vier keer per maand zuurkool eet etc
Ja klopt. Ik leg ook wel eens krieltjes voor een half uur in de overquote:Op donderdag 8 november 2018 13:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
maar ook dan kun je ze bakken. Ik vind aardappelen niet goor. Gekookte aardappelen wel.
Ik kookte eerst zoals de diëtist zei 150gr. als minimaal maar dan gooi ik een deel weg omdat het meer is dan ik op lust. En vol is vol. Met 100gr aardappelen, minimaal 400~500gr groente en een vleesvervanger is voldoende voor mijquote:Op donderdag 8 november 2018 13:28 schreef Myraela het volgende:
[..]
100 gram aardappel is wel weinig.
oh absoluut! En als jij ze gekookt wel lekker vindt zou ik ze vooral blijven eten. Want het is idd goedkoop en best gezond.quote:Op donderdag 8 november 2018 13:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja klopt. Ik leg ook wel eens krieltjes voor een half uur in de over![]()
Ach, over smaak valt niet te twisten
Wij hebben thuis dit erbij: https://www.jumbo.com/mag(...)-k45fdAaAvmjEALw_wcBquote:Op donderdag 8 november 2018 13:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Voor mijn ex at ik het eigenlijk wel droog, maar dat lustte hij niet, dus toen ben ik sausjes gaan maken... Dat scheelt behoorlijk in kcal bedenk ik me nu. Ik ga weer gewoon sausloos
Ik eet ze ook meermaals per week hoor, gewoon omdat het makkelijk is. Ook omdat vriend veel meer aardappel/koolhydraatrijk voer eet dan ik, losse aardappel is dan makkelijker dan een pan nasi ofzo.quote:Op donderdag 8 november 2018 13:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Of in de oven.quote:Op donderdag 8 november 2018 13:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
maar ook dan kun je ze bakken. Ik vind aardappelen niet goor. Gekookte aardappelen wel.
Daar moet ik even een keertje kritisch naar kijken! Dank je welquote:Op donderdag 8 november 2018 13:31 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Wij hebben thuis dit erbij: https://www.jumbo.com/mag(...)-k45fdAaAvmjEALw_wcB
Niet spannend, maar wel minder droog dan niks. En qua calorieën is het weinig.
[..]
Ik eet ze ook meermaals per week hoor, gewoon omdat het makkelijk is. Ook omdat vriend veel meer aardappel/koolhydraatrijk voer eet dan ik, losse aardappel is dan makkelijker dan een pan nasi ofzo.
Ooooh met worteltjes ook zo lekkerquote:Op donderdag 8 november 2018 13:32 schreef Stormqueen het volgende:
Wat ik dan wél graag eet is aardappelpuree. Met spruitjes
Met een broodje leegsoppen.quote:Op donderdag 8 november 2018 13:51 schreef Stormqueen het volgende:
Jus
Ik moet na het vlees bakken de pan ook echt meteen onder de hete kraan zetten, anders lik ik m naderhand helemaal schoon
Same.quote:Op donderdag 8 november 2018 13:51 schreef Stormqueen het volgende:
Jus
Ik moet na het vlees bakken de pan ook echt meteen onder de hete kraan zetten, anders lik ik m naderhand helemaal schoon
Nee geen negatief waardeoordeel, ik ben alleen bang dat onze (klein)kinderen anders geen leefbare wereld meer hebben. Dus bij leven en laten leven hoort juist een milieubewust dieet lijtk mij. Voor mij hoef je het niet te doen. Maar in mijn ogen kan het niet anders.quote:Op donderdag 8 november 2018 12:11 schreef quickstepster het volgende:
[..]
Grappig dat je dan zegt dat het niet slecht bedoeld is, maar er wel een negatief waardeoordeel aan hangt. Leef en laat leven zou ik zeggen...
Dat laatste betwijfel ik enigszins , of ik gluten intolerant ben..quote:Op donderdag 8 november 2018 14:11 schreef Mss het volgende:
Ik las de lijst van Barreltje nog even en ik vroeg me af wat er slecht is aan gluten als je niet glutenintolerant bent?
Ah, op die fietsquote:Op donderdag 8 november 2018 15:10 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Dat laatste betwijfel ik enigszins , of ik gluten intolerant ben..
vaak last van maag en darm krampen incl opgeblazen gevoel en winderigheid
Dus vandaar, kijken of ik er blijer van word.
het is inderdaad niet alleen afvallen, maar een levensstijl vinden die bij me past.
Maar wat heb je nu dan gekregen?quote:Op donderdag 8 november 2018 15:47 schreef Mss het volgende:
Ik heb gisteren op mijn werk gegeten ivm avondcursus en dat is me vaak een partij ongezond. Ik heb een aantal wensen doorgegeven (geen aardappelen bijv) en het komt echt heel vaak voor dat er drie soorten aardappelen (puree, gebakken en gratin) zijn en geen alternatief.
Ook salades met veel dressing en alles heel zout. Ik voel me nu dus ook een beetje opgeblazen.
Lief zijn voor jezelf jij. Je bent geen sukkelquote:Op donderdag 8 november 2018 15:49 schreef Cue_ het volgende:
Ik heb een broodje gehaktbal uit de kantine genomen (niet vers), zag ik achteraf dat er 350 kcal in zittensukkel dat ik ben..
Heb je er van genoten? Dat is ook wat waardquote:Op donderdag 8 november 2018 15:49 schreef Cue_ het volgende:
Ik heb een broodje gehaktbal uit de kantine genomen (niet vers), zag ik achteraf dat er 350 kcal in zittensukkel dat ik ben..
Oh mijn god wat erg voor jequote:Op vrijdag 9 november 2018 16:19 schreef emmyemmy2 het volgende:
Ik dump het hier maar gewoon. Het ging zo goed bij mij, ik ben inmiddels sinds augustus weer 10 kilo kwijt. Alleen een uurtje geleden mijn relatie van 8.5 jaar verbroken dus nu maar kijken hoe ik dit en afvallen ga aanpakken
Dat is mooi kut.quote:Op vrijdag 9 november 2018 16:19 schreef emmyemmy2 het volgende:
Ik dump het hier maar gewoon. Het ging zo goed bij mij, ik ben inmiddels sinds augustus weer 10 kilo kwijt. Alleen een uurtje geleden mijn relatie van 8.5 jaar verbroken dus nu maar kijken hoe ik dit en afvallen ga aanpakken
Sterkte meis, dat is klote. Wees lief voor jezelfquote:Op vrijdag 9 november 2018 16:19 schreef emmyemmy2 het volgende:
Daar zal je wel lang en goed over na hebben gedachtquote:Op vrijdag 9 november 2018 16:19 schreef emmyemmy2 het volgende:
Hij wel. Ik wilde niet. Hij eigenlijk ook niet. Maarja.quote:Op vrijdag 9 november 2018 18:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar zal je wel lang en goed over na hebben gedachtNu jezelf bij elkaar pakken en naar de toekomst kijken. Super dat je alweer 10 kg kwijt was
dat proberen vast te houden en goed voor jezelf zorgen
Afvallen komt later wel weer een keer.
Ogh gossie dat is ook kutquote:Op vrijdag 9 november 2018 16:19 schreef emmyemmy2 het volgende:
ohquote:Op vrijdag 9 november 2018 18:29 schreef emmyemmy2 het volgende:
Hij wel. Ik wilde niet. Hij eigenlijk ook niet. Maarja.
He balenquote:Op vrijdag 9 november 2018 16:19 schreef emmyemmy2 het volgende:
Goed dat je hulp vraagt! Heel erg veel succesquote:Op zaterdag 10 november 2018 09:04 schreef Pizzapuntje het volgende:
Bij diëtiste geweest. Soort dagmenu gekregen. Op maandag voortaan boodschappen met m'n begeleider en op dinsdag koken met m'n begeleider. Nu kijken of we nog iets kunnen regelen met sporten met een begeleider, en anders maar zelf over de drempel stappen en gaan.
Bij diëtist (smiddags en met kleren aan) 126. Over 2 weken ongeveer weer afspraak, ben benieuwd.
Dankjewel, ondertussen ook bezig om proberen te regelen dat ik snel aan de gang kan met emotieregulatie therapie. En ik heb een lichtlamp in leen van de psychiater voor stemming, ben benieuwd.quote:Op zaterdag 10 november 2018 09:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Goed dat je hulp vraagt! Heel erg veel succes
Knuffel! Ken het, half jaar geleden m'n relatie vanuit haar kant beëindigd na 2,5 jaar. Geef jezelf tijdquote:Op vrijdag 9 november 2018 16:19 schreef emmyemmy2 het volgende:
Je bent echt heel erg goed bezig! Ik ben zo trots op jouquote:Op zaterdag 10 november 2018 09:10 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Dankjewel, ondertussen ook bezig om proberen te regelen dat ik snel aan de gang kan met emotieregulatie therapie. En ik heb een lichtlamp in leen van de psychiater voor stemming, ben benieuwd.
Er wordt iig aan dingen gewerkt
Nice! Hoelang heb je daar uiteindelijk nu over gedaan?quote:Op zaterdag 10 november 2018 08:50 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
He balen
Dooddoener, en makkelijker gezegd dan gedaan, etc etc.... probeer toch een beetje balans te vinden en schiet niet door naar een van de twee uitersten; waarbij de ene uiterste is dat je bijna niets meer eet van verdriet en jezelf ongezond uithongert (mijn zusjes neiging als haar relatie weer eens was uitgegaan) of juist uit emotie alles weer eten wat los en vastzit, vreetbuien, etc etc...
Hoop dat je gewoon lekker de trend kan doorzetten ondanks alles. Zo zonde om het weg te gooien wat je al hebt bereikt ondanks dat dit natuurlijk een kutsituatie is! Probeer om te denken dat wat er met je relatie gebeurd is, je niet compleet 100% zelf in de hand hebt en daar geen volledige controle over hebt. Daar heb je immers twee partijen voor nodig.
Maar het eten en je gewicht onder controle houden... ben je in full control. En dat kun je![]()
Hier gaat het lekker...
83,1. wat betekent dat ik de -40 kg grens heb doorbroken
Vetpercentage zit nu zo rond de 15% (voor zover ik dat heel nauwkeurig kan vaststellen met mijn weegschaal, maar goed).
Mijn personal trainer wil me richting de 80 kg hebben en onder die 15% waarna de focus weer gaat liggen op aankomen.
In spiermassa wel te verstaan
Ik heb ongelooflijk veel bewondering voor jouquote:Op zaterdag 10 november 2018 12:52 schreef LuNaTiC het volgende:
Ben half oktober 2017 begonnen, dus in net geen 13 maanden.
Dankje, maar ik geloof dat het allemaal relatief is!quote:Op zaterdag 10 november 2018 15:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb ongelooflijk veel bewondering voor jou
Ja, maar niet iedereen kan dat. Dus schoffel je prestatie niet onder het kleed.quote:Op zaterdag 10 november 2018 15:33 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Dankje, maar ik geloof dat het allemaal relatief is!
Ja het was en is hard werken, en het kost een dosis zelfdisicipline, maar ik denk dat iedereen het kan die er echt voor wil gaan, de knop om kan zetten, discipline kan tonen, hulp durft te vragen/te zoeken en als je ‘brutally honest’ tegen jezelf kan en durven zijn.
Heb gewoon gemerkt dat afvallen een trucje is met enkele simpele basisbeginselen en als je je daar eenmaal aan weet te houden en in een positieve flow komt dat je dan heel veel kunt bereiken. Daarmee wil ik overigens niets mee bagatelliseren over hoe moeilijk het is en kan zijn, en voor de een meer dan de ander. Heb ook mn hele leven gejojood en het moet nu eerst ook maar blijken dat ik stabiel blijf.
Maar die knop moet wel een keer om.
En wat ik met relatief bedoelde... volg maar eens het IG-account van @davidgoggins en luister vooral ook eens de podcast van Joe Rogan waar ie jn voor komt. Ultramarathon renner, houder van meest aantal pull up record, nog meer van dat soort zieke shit en die kwam ook uit een situatie van veels te dik en zwaar.
Is altijd wel weer iemand meer waarvoor je respect kan hebben maar uiteindelijk moet je vooral proberen om je door zo iemand te laten inspirireren. Want uiteindelijk geloof ik heel erg in wat Jordan B Peterson zegt (heb hem hier al eens eerder gepost):
[ afbeelding ]
Naja... Buiten de discipline zijn er soms ook medische oorzaken waardoor het niet lukt. En sowieso, die wilskracht, het geduld.... dat heeft niet iedereen. Niet iedereen is even sterk.quote:Op zaterdag 10 november 2018 16:01 schreef LuNaTiC het volgende:
Ben er ook echt wel blij mee en trots op! Maar ik denk dat ik het toch fundamenteel oneens ben met ‘niet iedereen kan dat’. Op uitzonderingen nagelaten dan zou iedereen met de juiste hulp en instelling het kunnen (misschien in een ander tempo en hoeveelheid, but that’s not the point).
Denk ik dan. Nogmaals niemand te willem beledigen bij wie het minder goed of helemaal niet lukt. Of het willem bagatelliseren. Iedere situatie is anders en de omstandheden maken het voor de een moeilijker dan voor een ander. Toch geloof ik dat er bijna geen omstandigheid is waardoor je dit écht niet voor elkaar kan krijgen.
Medische oorzaken zijn dan van die zaken die onder de uitzonderingen vallen. En hoeveel van die oorzaken bepalen uiteindelijk écht je gewicht. Denk dat er niet heel veel overblijven.quote:Op zaterdag 10 november 2018 16:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Naja... Buiten de discipline zijn er soms ook medische oorzaken waardoor het niet lukt. En sowieso, die wilskracht, het geduld.... dat heeft niet iedereen. Niet iedereen is even sterk.
Wauw... dat zijn veel disclaimersquote:Op zaterdag 10 november 2018 16:13 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Medische oorzaken zijn dan van die zaken die onder de uitzonderingen vallen. En hoeveel van die oorzaken bepalen uiteindelijk écht je gewicht. Denk dat er niet heel veel overblijven.
En het qua geduld/wilskracht... ook hier wil ik weer absoluut niet te kort door de bocht gaan en mensen voor het hoofd stoten, dus wat ik nu zeg heeft vooral betrekking op mezelf en iedereen mag daar zn eigen conclusies uit trekken en besluiten om dit wel of niet te extrapoleren naar buiten: ik was iemand die het ook gooide op dat ik slechte zelfdisicipline had, niet mentaal sterk genoeg om het voor elkaar te krijgen en vol te houden.
Nou het is me nu dus wel gelukt (alleen wordt het volhouden nu de laatste testcase denk ik) dus ergens zal ik toch wel meer discipline en doorzettingsvermogen hebben dan ik dacht. Ben ik mentaal sterker dan ik dacht en uiteindelijk fysiek ook tot meer in staat dan ik dacht.
Ik zie dan niet in dat dat een soort eeuwige staat is bij iemand waar je niets aan kunt veranderen. Maar nogmaals, dit ben ik en wil dit niet op iedereen projecteren.
Het blijft een gevoelig onderwerp en deze topicreeks loopt al erg lang, en ik weet dat de oudgedienden hier alles al hebben langs zien komen, ook deze discussie, dus ik doe mn best om mn woorden zorgvuldig te kiezenquote:Op zaterdag 10 november 2018 16:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wauw... dat zijn veel disclaimersIk zie niks waarbij iemand voor het hoofd gestoten kan worden.
Nahja dat soort uitzonderingen dus. Maar uit nieuwsgierigheid (oprecht want ik weet niet precies hoe het werkt): van de medicijnen an sich kom je toch niet per se echt aan in vet? Of is de uitwerking van de medicijnen op je hersenen en psyche dat er voor zorgt dat je meer eetlust hebt en dus meer gaat eten, of is het puur vanuit een depressie dat je dan moet eten van jezelf? (Is het dan niet zo dat dan juist zou moeten worden onderdruk door de antidepressiva?).quote:Naja... ik zit zelf met de antidepressivum en antipsychoticum die me enorm dik hebben gemaakt (voor de zekerheid minder eten en alsnog aankomen). Het lukt me nu om op gewicht te blijven en ik hoop binnenkort wat af te vallen (en nee, het is geen excuus, ik moet gewoon wat harder mijn best doen en onderneem hier ook stappen in). Ik heb vandaag het regiem weer aangezet na de opname.
Eensquote:Maar ik snap je instelling wel. Er zijn genoeg mensen die wel klagen en niks veranderen. En met dat betreft ben ik het helemaal met je eens. Willen is kunnen
Waarom zou je niet uit mogen? Het is weekend, je leeft een keer... Je kan toch ook gewoon thee of water drinken als je geen alcohol wilquote:Op zaterdag 10 november 2018 19:19 schreef Cue_ het volgende:
Vanmorgen matige dag. Smiddags geslapen ter compensatie
Maar enorm de neiging om uit te gaan (wilde gister al zuipen, maar niet gedaan).
Dus kijken wag het vanavond wordt. Heb zin om me op te tutten en te gaan. Hopelijk ga ik niet en anders proberen heeeeel rustig aan te doen met de drank.
Als ik an de fris of thee moet, kan ik net zo goed niet uitgaan. Dus alcohol gaat hand in hand daarmee bij mij.quote:Op zaterdag 10 november 2018 19:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Waarom zou je niet uit mogen? Het is weekend, je leeft een keer... Je kan toch ook gewoon thee of water drinken als je geen alcohol wil
Ow... ik ben niet echt een stapper... dus even verkeerd ingeschatquote:Op zaterdag 10 november 2018 19:27 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Als ik an de fris of thee moet, kan ik net zo goed niet uitgaan. Dus alcohol gaat hand in hand daarmee bij mij.
Kan wel met minder, maar blijft lastig.
Klinkt als een goede stap de juiste richting opquote:Op zaterdag 10 november 2018 19:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oke... beetje een prestatie; vandaag wel tussendoortjes gehad, zoals de diëtist zei en wel avondeten gehad. Ook al wilde ik dat skippen ivm het eten van tussendoortjes. Eventjes streng zijn voor mezelf en kiezen om goed voor mezelf te zorgen
No problem. Ieder z'n dingquote:Op zaterdag 10 november 2018 19:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ow... ik ben niet echt een stapper... dus even verkeerd ingeschat
Herkenbaar hoor.quote:
Het voelt een beetje als doordeweeks weer tenietdoen.quote:Op zaterdag 10 november 2018 19:46 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Herkenbaar hoor.![]()
Vriendin heeft studieweekendje en nachtdienst vanavond, dus nu heeft een vriend zichzelf uitgenodigd om bij te kletsen dus dat worden weer een hoop speciaalbiertjes en als het helemaal uit de hand loopt de kroeg in met nog meer bier.
Voelt weer zo dubbel na zo’n goede week en mijlpaal maar fuck it, moet gewoon kunnen
Acute stress onderdrukt de eetlust. Chronische stress versterkt de eetlust.quote:Op zaterdag 10 november 2018 23:08 schreef emmyemmy2 het volgende:
Ik heb nog niet emotie gegetenMaar ook totaal geen eetlust
Maar zelfs als ik troep wil eten, ik kan niet meer bingen. Voelt niet fijn.
quote:Op zaterdag 10 november 2018 23:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Acute stress onderdrukt de eetlust. Chronische stress versterkt de eetlust.
Ik zou me vooral daar nu niet heel erg mee bezig houden. Dat komt allemaal wel weer goed.
Dat is wel een goed idee om je zinnen te verzetten en je fijn te voelen, nieuwe passende klerenquote:Op zondag 11 november 2018 00:10 schreef emmyemmy2 het volgende:
![]()
Krijg wel allemaal opmerkingen dat het tijd is voor een nieuwe garderobe. Volgend weekend shoppen
Dat verklaard een hoop.quote:Op zaterdag 10 november 2018 23:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Acute stress onderdrukt de eetlust. Chronische stress versterkt de eetlust.
Ik zou me vooral daar nu niet heel erg mee bezig houden. Dat komt allemaal wel weer goed.
Ja! Ik zie daar heel vaak jeugd op skateboards en ook basketballen.quote:Op zondag 11 november 2018 00:28 schreef V1z0R het volgende:
Wilde vandaag basketbal kopen en gewoon bij 2 sportwinkels niet te krijgen
Isa, basketbalveld bij jou in de buurt is er nog toch? En spelen er vaak mensen?
quote:Op zondag 11 november 2018 00:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja! Ik zie daar heel vaak jeugd op skateboards en ook basketballen.
Let me guess, kebab?quote:Op zondag 11 november 2018 01:41 schreef Cue_ het volgende:
2 drankjes werden er 4 of 5 en twee shotjes.
En vlees achteraf.
Ah oké, dacht zojuist dus vandaar kebab haha.quote:Op zondag 11 november 2018 01:43 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Haha nee gewoon twee karbonades maar dan ander ding, weet niet hoe ze heten.
Gewoon thuis.
Snap ik. Maar eet dat eigelijk nooit.quote:Op zondag 11 november 2018 01:44 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Ah oké, dacht zojuist dus vandaar kebab haha.
Je mist er niks aan, behalve een hoop vet en calorieënquote:Op zondag 11 november 2018 01:46 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Snap ik. Maar eet dat eigelijk nooit.
Basketbal is leuk! Op de instelling waar ik vroeger woonde hadden ze een basketbal veld, was er elke dag te vinden!quote:Op zondag 11 november 2018 00:28 schreef V1z0R het volgende:
Wilde vandaag basketbal kopen en gewoon bij 2 sportwinkels niet te krijgen
Isa, basketbalveld bij jou in de buurt is er nog toch? En spelen er vaak mensen?
quote:Op zondag 11 november 2018 01:56 schreef Pizzapuntje het volgende:
Ik kom weer langzaam op aarde. Had vandaag 30mg oxycodon op ivm rug klachten. Donderdag ziekenhuis voor een foto.
Straks (als ik wakker ben) naar de sportschool en wat oefeningen voor m'n rug mee pakken.
Qua eten goede dag gehad vandaag.
Is dat wel verstandig? Rugklachten en dan nog sporten? (soms helpt 't en soms juist niet)quote:Op zondag 11 november 2018 01:56 schreef Pizzapuntje het volgende:
Ik kom weer langzaam op aarde. Had vandaag 30mg oxycodon op ivm rug klachten. Donderdag ziekenhuis voor een foto.
Straks (als ik wakker ben) naar de sportschool en wat oefeningen voor m'n rug mee pakken.
En dan vanavond weer wat pillen er in?quote:Op zondag 11 november 2018 01:56 schreef Pizzapuntje het volgende:
Dat klinkt inderdaad verstandigerquote:Op zondag 11 november 2018 11:02 schreef Pizzapuntje het volgende:
Ja beetje twijfel idd. Ik dacht dat beweging misschien zou helpen, maar miss verpest ik het dan alleen maar meer.
Dus, plan gewijzigd in gewoon een half uur wandelen buiten. Ik wacht wel even de foto af.
Waarom doe je het nu niet meer dan?quote:Op zondag 11 november 2018 01:57 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Basketbal is leuk! Op de instelling waar ik vroeger woonde hadden ze een basketbal veld, was er elke dag te vinden!
Oxycodon is het enige wat een beetje pijn verlicht, gelukkig wel serieus genomen door de dokter dus foto in ziekenhuis donderdag.quote:Op zondag 11 november 2018 11:35 schreef V1z0R het volgende:
Oxycodon bij rugklachten? Is dat niet wat extreem?
[..]
Waarom doe je het nu niet meer dan?
Zelf zo ook nog maar even naar sportschool. Vind normaal zo vroeg sporten in het weekend maar niks alleen hebben ze de bench-stations weggehaald uit het 24/7 gedeelte dus moet wel even.
Gedeelte waar ze nog wel staan gaat ook 24/7 worden maar hebben ze de camera's nog niet hangen.
Ben je dan gaan eten sinds ze die huttenkwark zijn gaan verkopen, of was dat al een normale combinatie? Ik heb zo'n bakje ooit eens bij m'n boodschappen gekregen, maar het lijkt me dus onwijs smerig.quote:Op zondag 11 november 2018 11:43 schreef DrSauvignon het volgende:
eindelijk weer beweging in de weegschaal en ook nog de goede kant op!
o: huttenkase en Franse kwark door elkaar - restjes opmaken, schep hennepzaad en een paar
Als het zo extreem is dan zou ik inderdaad ook sporten even niet doen. Wel in beweging blijven want stilzitten is zowaar nog erger.quote:Op zondag 11 november 2018 11:55 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Oxycodon is het enige wat een beetje pijn verlicht, gelukkig wel serieus genomen door de dokter dus foto in ziekenhuis donderdag.
En nu geen basketbal meer omdat ik niet meer op de instelling woon, geen idee waar hier in de buurt een veldje is.
Thanks voor de link!quote:Op zondag 11 november 2018 13:45 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Als het zo extreem is dan zou ik inderdaad ook sporten even niet doen. Wel in beweging blijven want stilzitten is zowaar nog erger.
Oh, en: https://playadvisor.co/zo(...)&_sft_land=nederland
Heerlijk. Verse kippensoep is het beste wat er is!quote:Op zondag 11 november 2018 15:06 schreef Cue_ het volgende:
Grote pan met kippensoep is weer gemaakt.
ik koop huttenkwark in de aanbieding want vind het veel geld voor wat het is. Maar niet vies. Dit was puur restjes opmaken. En t is beter dan de huttenkwark van danone. Frisserquote:Op zondag 11 november 2018 12:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ben je dan gaan eten sinds ze die huttenkwark zijn gaan verkopen, of was dat al een normale combinatie? Ik heb zo'n bakje ooit eens bij m'n boodschappen gekregen, maar het lijkt me dus onwijs smerig.
Anyhow, lijstje voor vandaag:
O: Halfvolle vanille yoghurt met een halve banaan en blauwe bessen
L: Twee volkoren crackers met smeerkaas, met roerei met een tartaartje, courgette en tomaatjes
D: Bloemkool in kaassaus met een tartaartje
Tussendoortjes zie ik nog wel, heb nog 250 kcal over.
Omdat vizor erover begon?quote:Op zondag 11 november 2018 15:19 schreef Pizzapuntje het volgende:
Wel besloten om de komende dagen geen oxycodon te pakken, want het is zo'n troep
Nee omdat ik zelf ook weet dat het gigantische troep is, helaas 't enige wat de pijn wat verlicht.quote:
Jup, kreeg het zo mee, eerst 5mg en toen ik weer terug ging 10 mg. Ik ben er blij mee dat ik het in huis het hoor, maar het is zo'n ontzettende troep.quote:Op zondag 11 november 2018 16:54 schreef Sarabi het volgende:
Maar krijg je dat tegenwoordig als je rugpijn hebt?
Een vriend lag krom van de pijn en werd pas nog door de huisarts gewoon naar huis gestuurd met de boodschap 'neem maar paracetamol'
Vind het toch erg bijzonderquote:Op zondag 11 november 2018 16:55 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Jup, kreeg het zo mee, eerst 5mg en toen ik weer terug ging 10 mg. Ik ben er blij mee dat ik het in huis het hoor, maar het is zo'n ontzettende troep.
Wel trouwens nadat ik al naproxen en tramadol had gehad en die niet hielpen.quote:Op zondag 11 november 2018 16:54 schreef Sarabi het volgende:
Maar krijg je dat tegenwoordig als je rugpijn hebt?
Een vriend lag krom van de pijn en werd pas nog door de huisarts gewoon naar huis gestuurd met de boodschap 'neem maar paracetamol'
Sowieso hele fijne HA. Maar dus wel eerst naproxen en tramadol gehad maar dat had geen effect. Ben heel benieuwd of er iets uit de foto komt.quote:Op zondag 11 november 2018 16:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Vind het toch erg bijzonder
Komt dat dan omdat je een geschiedenis hebt qua medicijngebruik? Of gewoon een fijne HA
Maar even serieusquote:Op zondag 11 november 2018 16:56 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Wel trouwens nadat ik al naproxen en tramadol had gehad en die niet hielpen.
Dit is wel een beetje dubbel: je hebt zoveel rugpijn, maar je kan wel wandelen en fietsen. Dan is het goed dat je kijkt hoe het zonder gaat. 3x10 is echt wel een hoop.quote:Op zondag 11 november 2018 15:19 schreef Pizzapuntje het volgende:
Wel besloten om de komende dagen geen oxycodon te pakken, want het is zo'n troep.
Net gewandeld dus en als het weer morgen mee zit maar even 35 km fietsen.
Eigenlijk gaat het niet, maarja zoals ik zei, ik dacht zelf miss is beweging goed. Maar miss moet ik gewoon eerst even de foto afwachten.quote:Op zondag 11 november 2018 16:59 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dit is wel een beetje dubbel: je hebt zoveel rugpijn, maar je kan wel wandelen en fietsen. Dan is het goed dat je kijkt hoe het zonder gaat. 3x10 is echt wel een hoop.
Nee, eigenlijk niet slim, maar ik dacht miss moet ik rug oefeningen doen om hem sterker te maken. Maar ik ga even de foto afwachten, want merk dat ik na het wandelen vanmiddag ook meer pijn heb, en dan 't liefst een pijnstiller neem.quote:Op zondag 11 november 2018 16:57 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar even serieus
Als je zo'n pijn hebt, dan ga je toch niet sporten (met focus op de rug) zoals je vanmorgen wilde doen?
Denk dat je vooral dit eens moet vragen aan je dokter.quote:Op zondag 11 november 2018 17:01 schreef Pizzapuntje het volgende:
Nouja, ik dacht zelf dus dat beweging misschien wel helpt, vandaar dat ik vandaag toch ben gaan wandelen en morgen op de fiets wil. Ja het doet pijn maar ik weet niet of stil zitten zeg maar nou beter is dan beweging.
Nee, beïnvloedbaar en wispelturig..quote:
Ja ik ga nu afwachten tot de foto en ik weer dokter geweest ben.quote:Op zondag 11 november 2018 17:11 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Denk dat je vooral dit eens moet vragen aan je dokter.
Als je het spul nodig hebt omdat je anders echt vergaat van de pijn, ja neem je het dan (lijkt mij)
Als je beweegt (fietsen, wandelen) en het wordt erger, dan niet doen. Wordt het minder, dan doen.
En kleine stukjes is ook goed hé, hoeft niet gelijk 35 km te zijn. Waardoor je het miss juist weer overbelast.
Echt sporten zou ik sowieso niet doen, zeker niet als je het er erger mee maakt.
Vooral het eerste helaas.quote:Op zondag 11 november 2018 17:13 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nee, beïnvloedbaar en wispelturig..
Oh, een optimel diëtistequote:Op zondag 11 november 2018 17:23 schreef Pizzapuntje het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is trouwens het lijstje wat ik van de diëtiste heb gekregen als voorbeeld dagmenu. En dan nog een lijst met welke producten ik dan kan pakken.
Ja, die dames van the green happiness waren ook diëtisten en die wisten me toch een enorme hoeveelheid onzin uit te kramenquote:Op zondag 11 november 2018 17:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
(maarmaarmaar! De diëtist heeft ervoor geleerd en ik niet. Dus gewoon doen wat zij zegt)
Haha ja dat is omdat ik zei da ik pindakaas lekker vond er op. Eerst zo proberen, later schaven we het wat bij.quote:Op zondag 11 november 2018 17:29 schreef Stormqueen het volgende:
Hahaha. 2 rijstwafels met pindakaas "of ander mager beleg". In welke wereld is pindakaas dan mager beleg?
Naja... mijn kennis van eten is heel slecht en daarom heb ik er twee gesproken (gewoon om te zien wat de ander zou zeggen). En ik vertrouw ze maar gewoon...Vast naïefquote:Op zondag 11 november 2018 17:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, die dames van the green happiness waren ook diëtisten en die wisten me toch een enorme hoeveelheid onzin uit te kramen
Omdat ik naar m'n pa ga, dus dacht dan pak ik fiets want beweging. Maar dat heb ik ondertussen al uit m'n hoofd gezet haha!quote:Op zondag 11 november 2018 17:28 schreef Stormqueen het volgende:
Ik snap best dat je wil bewegen, want dat is inderdaad goed bij rugklachten. Maar als je zo'n extreme pijn hebt dat je aan de dope moet om erdoorheen te komen en niet eens een paar minuten kan zitten zonder te vergaan van de pijn is 35!!! kilometer!!!! fietsen echt een kutidee.
Geloof me, ik ben ervaringsdeskundige. Bewegen is niét gelijk aan extreem sporten. Waarom meteen zo veel??
Goed zoquote:Op zondag 11 november 2018 17:43 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Omdat ik naar m'n pa ga, dus dacht dan pak ik fiets want beweging. Maar dat heb ik ondertussen al uit m'n hoofd gezet haha!
Het geeft veel mensen natuurlijk een houvast als ze er niet zoveel verstand van hebben. En dat is geweldig. Dus hoezee voor diëtisten.quote:Op zondag 11 november 2018 17:42 schreef Myraela het volgende:
Sowieso halvarine op alles.![]()
Maar zo'n lijst zou ik sowieso lastig vinden. Als ik zo saai met brood en simpel avondeten zou moeten eten, zou ik er al snel klaar mee zijn. Maar ach, ieder z'n ding. Misschien vind je het wel fijn om even zo te beginnen.
Voor velen helpt het de honger stillen, zodat de andere maaltijden niet te groot worden bv. Of gaan snaaien.quote:Op zondag 11 november 2018 17:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Trouwens even een vraagje: Beide diëtistes die ik heb gesproken waren nogal van de tussendoortjes. Zelf heb ik er eigenlijk geen behoefte aan, wat fruit in de middag, maar verder niet. Zijn tussendoortjes echt zo belangrijk? Het voegt enkel meer koolhydraten toe...
(oh en ze beweren dat fruit geen tussendoortje is)
Dan ga ik op mijn manier verderquote:Op zondag 11 november 2018 18:04 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Voor velen helpt het de honger stillen, zodat de andere maaltijden niet te groot worden bv. Of gaan snaaien.
Het is maar net wat voor jou werkt. Het is geen verplichtinh of gezonder dan zonder.
Dat.quote:Op zondag 11 november 2018 18:04 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Voor velen helpt het de honger stillen, zodat de andere maaltijden niet te groot worden bv. Of gaan snaaien.
Het is maar net wat voor jou werkt. Het is geen verplichtinh of gezonder dan zonder.
Jouw lijstjes zijn over het algemeen al redelijk karig. Minder eten lijkt me geen verstandige oplossing.quote:Op zondag 11 november 2018 18:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dan denk ik er nog even over na. Dan moet ik minder avondeten dus en minder brood. Misschien heb ik dan wel trek in iets tussendoor... Want zelfs de fruit lukt me lang niet altijd omdat ik gewoon geen honger heb
Naja... dan wel tussendoortje etenquote:Op zondag 11 november 2018 18:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Jouw lijstjes zijn over het algemeen al redelijk karig. Minder eten lijkt me geen verstandige oplossing.
+1quote:Op zondag 11 november 2018 18:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Jouw lijstjes zijn over het algemeen al redelijk karig. Minder eten lijkt me geen verstandige oplossing.
Ligt aan je tussendoortjesquote:Op zondag 11 november 2018 18:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Niet minder he, maar anders verdeeld
Dat was ik ook niet van plan...quote:Op zondag 11 november 2018 19:01 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ligt aan je tussendoortjes
Als je boterhammen en aardappelen gaat schrappen en daarvoor in de plaats een appel pakt, ga je qua kcal een flinke stap terug
Oh wat vervelendquote:Op zondag 11 november 2018 19:17 schreef Pizzapuntje het volgende:
Die optimel gaat uit m'n dieet lijstje. Ik heb lactose intolerantie, maar ze zei probeer het toch maar (plakje kaas kan ik wel hebben namelijk). Nou, 15 min geleden 1 glas gehad, nu al plezier van
Wtf is dat voor een diëtiste geweest?quote:Op zondag 11 november 2018 19:17 schreef Pizzapuntje het volgende:
Die optimel gaat uit m'n dieet lijstje. Ik heb lactose intolerantie, maar ze zei probeer het toch maar (plakje kaas kan ik wel hebben namelijk). Nou, 15 min geleden 1 glas gehad, nu al plezier van
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2 jaar![]()
quote:Op zondag 11 november 2018 20:24 schreef emmyemmy2 het volgende:
Wow!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2 jaarwat goed zeg!
Eindbaas!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2 jaarAids.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2 jaar![]()
Waarom zou je tegen een cliënt zeggen iets wel te proberen als iemand er niet tegen kan?quote:Op zondag 11 november 2018 19:17 schreef Pizzapuntje het volgende:
Respect!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2 jaar
Ja best vreemd. Heb wel een goede avond invulling gehad, beetje de tegels van de badkamer tellenquote:Op maandag 12 november 2018 00:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom zou je tegen een cliënt zeggen iets wel te proberen als iemand er niet tegen kan?![]()
Naja... mij is altijd geleerd dat olijven niet goed voor je zijn... ik weet alleen niet waarom.quote:Op maandag 12 november 2018 09:35 schreef Stormqueen het volgende:
Waarom nou weer de "" achter de olijven, cots?
En pindakaas is geen slecht beleg. Het is zelfs heel gezond, zolang je het niet te dik smeert ofc
Goed bezig in elk geval, al zou ik nog wel wat proteïnen toevoegen.
Hier ben ik voornemens ook een streep te trekken onder mijn gevreet. Ik kom er tnt mee weg qua gewicht, maar dat blijft niet eeuwig duren. Mijn beweging redt me momenteel.
Dagplan:
O: 1 banaan, 200 ml volle yoghurt, 30 gram muesli
T: appel, mandarijn
L: 150 gram spinazie, 200 gram komkommer, 2 grote eieren
T: 3 mandarijnen
D: 300 gram spruiten, 200 gram aardappelpuree, anderhalf chipolata worstje
Maak jij daar met de lunch een salade van ofzo? Of hoe zie ik dat voor me? Ben ook bezig om wat gezonder te eten en ben nog op zoek naar leuke en lekkere ideetjes en combi'squote:Op maandag 12 november 2018 09:35 schreef Stormqueen het volgende:
Waarom nou weer de "" achter de olijven, cots?
En pindakaas is geen slecht beleg. Het is zelfs heel gezond, zolang je het niet te dik smeert ofc
Goed bezig in elk geval, al zou ik nog wel wat proteïnen toevoegen.
Hier ben ik voornemens ook een streep te trekken onder mijn gevreet. Ik kom er tnt mee weg qua gewicht, maar dat blijft niet eeuwig duren. Mijn beweging redt me momenteel.
Dagplan:
O: 1 banaan, 200 ml volle yoghurt, 30 gram muesli
T: appel, mandarijn
L: 150 gram spinazie, 200 gram komkommer, 2 grote eieren
T: 3 mandarijnen
D: 300 gram spruiten, 200 gram aardappelpuree, anderhalf chipolata worstje
ik snij het inderdaad door elkaar en dan eet ik het op.quote:Op maandag 12 november 2018 09:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Maak jij daar met de lunch een salade van ofzo? Of hoe zie ik dat voor me? Ben ook bezig om wat gezonder te eten en ben nog op zoek naar leuke en lekkere ideetjes en combi's
Oh... dan maak ik me niet meer druk om de olijven. Doe het ook maar heel af en toe, gewoon een verwentraktaties aan mezelf. Ik heb idd de groene, die vind ik lekkerder. Wat is er mis met de zwarte?quote:Op maandag 12 november 2018 09:43 schreef Stormqueen het volgende:
Olijven zijn niet extreem gezond vanwege de chemicaliën die worden gebruikt om ze te conserveren, maar verder valt het wel mee hoor. Ze zijn iig niet "dikmakend" ofzo. Hoogstens zoutmaar pak wel de groene
Melk bevat inderdaad proteïne, dus ik zeg doen, zeker omdat je vega eet
Oew, klinkt goed. Ga ik ook eens proberen! Al doe ik er misschien wel wat dressing bijquote:Op maandag 12 november 2018 09:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik snij het inderdaad door elkaar en dan eet ik het op.
Maar goed, ik kan erg goed rauwe groenten eten.
Ik eet het ook vaak met gerookte vis, heerlijk
zwarte olijven die ze hier verkopen hebben in meer chemicaliën gelegen dan de groene. Het zijn namelijk groene olijven die geverfd worden. Verse zwarte olijven zijn namelijk altijd gerimpeld en dat willen wij westerlingen niet eten.quote:Op maandag 12 november 2018 09:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh... dan maak ik me niet meer druk om de olijven. Doe het ook maar heel af en toe, gewoon een verwentraktaties aan mezelf. Ik heb idd de groene, die vind ik lekkerder. Wat is er mis met de zwarte?
Oh lekker... dan ga ik weer voor mijn guilty pleasure: Mok van een halve liter. De helft thee, de helft melk en wat zoetjes(en ik weet het zoetjes... niet echt goed voor je)
Dank je wel!
en da's zo'n 700 kcal ongeveer? (Enthousiast geschat en afhankelijk van wat er in de soep zit, het kan namelijk ook 500 zijn)quote:Op maandag 12 november 2018 09:50 schreef Cue_ het volgende:
Lijstjes?
O: icethee en 2/3e water
T: kwark met appel
L: sla/komkommer/100gr kip
T: banaan/mandarijn, zoiets
D: kippensoep
T: komkommers
En misschien sporten nog savonds. Even kijken hoe het met de rug en blaren op de handen gaat. (heavy clean and jerk dan)
Wait whut.quote:Op maandag 12 november 2018 09:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
zwarte olijven die ze hier verkopen hebben in meer chemicaliën gelegen dan de groene. Het zijn namelijk groene olijven die geverfd worden. Verse zwarte olijven zijn namelijk altijd gerimpeld en dat willen wij westerlingen niet eten.
Oh weer wat geleerdquote:Op maandag 12 november 2018 09:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
zwarte olijven die ze hier verkopen hebben in meer chemicaliën gelegen dan de groene. Het zijn namelijk groene olijven die geverfd worden. Verse zwarte olijven zijn namelijk altijd gerimpeld en dat willen wij westerlingen niet eten.
Dat programma is zo leuk! Ik kijk het ook zo nu en danquote:Op maandag 12 november 2018 09:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
jup jup.
Was bij de keuringsdienst van waarde. Ik was direct genezen.
huh, dat zeg ik nergens toch? Ze smaken wel degelijk anders. Door die behandeling.quote:Op maandag 12 november 2018 09:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh weer wat geleerddan is het ook aanstelleritis dat ik de zwarte olijven minder lekker vind
![]()
Dan zeg ik voortaan dat ik groene eet omdat gezonder zijnniks met smaak te maken
Ik maakte een grapje!quote:Op maandag 12 november 2018 09:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
huh, dat zeg ik nergens toch? Ze smaken wel degelijk anders. Door die behandeling.
Hoe meer ik leer over de voedingsindustrie, hoe absurder het wordt.quote:Op maandag 12 november 2018 09:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
jup jup.
Was bij de keuringsdienst van waarde. Ik was direct genezen.
De zwarte olijven die ik eet zijn gewoon gerimpeld hoor..quote:Op maandag 12 november 2018 09:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, oké. Ik had het uiteraard over hetgeen 95% van de mensen in Nederland als zwarte olijven beschouwtquote:Op maandag 12 november 2018 10:37 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
De zwarte olijven die ik eet zijn gewoon gerimpeld hoor..
1500 als max?quote:Op maandag 12 november 2018 12:07 schreef vlindertje89 het volgende:
CotS, hoeveel kcal mik jij eigenlijk op om per dag ongeveer te eten?
Wat is dan je houvast voor wat je eet op een dag? Hoe heb je dan het idee dat je wel voldoende binnen krijgt?quote:Op maandag 12 november 2018 12:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik moet gewoon geen kcal tellen. Dan ga ik enkel manieren zoeken om het te minderen
Ja, ik postte weer eens zonder na te denkenquote:Op maandag 12 november 2018 13:31 schreef Mss het volgende:
Zijn er posts verwijderd/bewerkt of snap ik het niet?
Dat lijkt me ook wel een prima insteek voor nuquote:Op maandag 12 november 2018 13:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
En ik eet nu gewoon zoals mijn moeder me geleerd heeft. Idd ritme en regelmaat.De diëtistes spreken elkaar teveel tegen.
Niet helemaal mee eens, zolang je die reep opeet omdat je er gewoon zin in had is dat ook prima, maar het belangrijke verschil is de emotie die er achter zit en moet zozeer de handeling die er op volgtquote:En daarnaast sta ik momenteel onder hoge stress. De ene keer ga ik daarvan kanen en de andere keer staat mijn maag op slot. Nu staat mijn maag op slot. Als het oké is als ik een keer een reep opeet, is het ook oké als ik eventjes zit te stressen over de kcal.
Niet op het moment dat je er nog volle bak mee in gevecht bent nee.quote:Op maandag 12 november 2018 13:52 schreef Stormqueen het volgende:
Jup. Ik blijf erbij dat iemand met een bepaald eetstoornis verleden niét gebaat is bij calorieën tellen. Maar wel bij regelmaat en luisteren naar je lichaam ipv je emoties.
Ik herinner me nog dat één van de ideeën van dr. Oz (jaja, die man die toch wel redelijk kwakzalver werd) was dat je je ontbijt en lunch zoveel mogelijk elke dag hetzelfde moest hebben. Ten eerste hoef je er dan niet meer over na te denken en ten tweede zorgt variatie ook voor meer eetlust. Saai is wat geestdodender en geeft minder eetlust. Je eet bijv meer als je uit allerlei eten kan kiezen, zoals bij een buffet, dan als er maar 1 keus is.quote:Op maandag 12 november 2018 15:48 schreef ferrari_rood het volgende:
Goed bezig isa
Ik heb geen eetstoornis verleden. Nou ja ik eet weleens uit emotie maar dat is toch wat anders gok ik. Maar ik kan mij goed voorstellen dat calorieën tellen dan niet echt een goed idee is. Ik zou je eetlijst met een diëtist bespreken cots zij zou dan moeten kunnen zeggen of het voldoende is. Of waar eventueel meer groente cq fruit nodig is.
En ik gedij het beste of herhaling van o en l merk ik. Prima want dan weet ik waar ik aan toe ben.
Ik kan me daar wel in vinden ja. Ik heb 2 ontbijtopties en 2 lunchopties. Diner varieer ik meer mee.quote:Op maandag 12 november 2018 15:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik herinner me nog dat één van de ideeën van dr. Oz (jaja, die man die toch wel redelijk kwakzalver werd) was dat je je ontbijt en lunch zoveel mogelijk elke dag hetzelfde moest hebben. Ten eerste hoef je er dan niet meer over na te denken en ten tweede zorgt variatie ook voor meer eetlust. Saai is wat geestdodender en geeft minder eetlust. Je eet bijv meer als je uit allerlei eten kan kiezen, zoals bij een buffet, dan als er maar 1 keus is.
Naja, iedere dag 3 gezonde maaltijden gaat hier ook niet hoor. Heb toch wel flink wat dat ik met enige regelmaat recycle.quote:Op maandag 12 november 2018 16:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik kan me daar wel in vinden ja. Ik heb 2 ontbijtopties en 2 lunchopties. Diner varieer ik meer mee.
Ik zou compleet schizofreen worden als ik elke dag 3 verschillende gezonde maaltijden moest bedenken. Ik vind het echt knap dat je het kan Lonaa, maar ik zou voor mezelf echt niet weten waar ik daar de tijd en mentale energie voor vandaan zou moeten halen![]()
Dat klopt voor mij wel. Bij buffetten denk ik vaak. Ohja dit wil ik ook proeven en dit en dit enz enzquote:Op maandag 12 november 2018 15:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik herinner me nog dat één van de ideeën van dr. Oz (jaja, die man die toch wel redelijk kwakzalver werd) was dat je je ontbijt en lunch zoveel mogelijk elke dag hetzelfde moest hebben. Ten eerste hoef je er dan niet meer over na te denken en ten tweede zorgt variatie ook voor meer eetlust. Saai is wat geestdodender en geeft minder eetlust. Je eet bijv meer als je uit allerlei eten kan kiezen, zoals bij een buffet, dan als er maar 1 keus is.
Nope, not a single clue. Ik heb nu de klantenservice maar even gemaild, hopelijk komen ze met een passende oplossing. Waarbij ik het ding dan niet 3 maanden kwijt ben, want ik heb 'm echt pas net.quote:Op maandag 12 november 2018 16:41 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Dat klopt voor mij wel. Bij buffetten denk ik vaak. Ohja dit wil ik ook proeven en dit en dit enz enz
Balen sq enig idee hoe dat is gekomen?
De klantenservice van fitbit is wel heel erg goedquote:Op maandag 12 november 2018 16:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Vriendin van mij heeft ook een fitbit van een par weken oud waar ineens een barst in zat. Die heeft gewoon een nieuw scherm gekregen dus komt vast wel goed
Dat lijkt me echt vreselijk. Elke dag kaasfondue. Elke dag tosti met gesmolten kaas: okquote:Op maandag 12 november 2018 16:13 schreef Lonaa het volgende:
Ik denk dat ik ga huilen als ik iedere dag hetzelfde moet eten. Tenzij het kaasfondue is.
Ik heb in mijn eetstoornis periode therapie gehad die er op gericht was om jezelf aan te leren om 6x per dag te eten. Dit ging om 3 maaltijden en 3 tussendoortjes. Hierbij was al het eten in 3 categorieën: voorkeur, midden en uitzondering. Het was de bedoeling om zo veel mogelijk uit de voorkeurscategorie te eten met afwisseling uit de middengroep. Per dag ‘mocht’ je 1x kiezen voor een uitzondering. Keyword was vooral voldoende eten. Een zwaar lijf verbruikt veel en honger triggert eetbuien. Mij werd ook nadrukkelijk geadviseerd om 6 boterhammen per dag te eten en ik kreeg het echt te horen als ik te weinig at. Leren plannen was heel belangrijk, dat is me hier aangeleerd en doe ik nog steeds.quote:Op maandag 12 november 2018 15:48 schreef ferrari_rood het volgende:
Goed bezig isa
Ik heb geen eetstoornis verleden. Nou ja ik eet weleens uit emotie maar dat is toch wat anders gok ik. Maar ik kan mij goed voorstellen dat calorieën tellen dan niet echt een goed idee is. Ik zou je eetlijst met een diëtist bespreken cots zij zou dan moeten kunnen zeggen of het voldoende is. Of waar eventueel meer groente cq fruit nodig is.
En ik gedij het beste of herhaling van o en l merk ik. Prima want dan weet ik waar ik aan toe ben.
Beter dan Garmin iig. Ik ben dol op mijn horloge maar de klantenservice van Garmin is echt slechter dan slechtquote:Op maandag 12 november 2018 17:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De klantenservice van fitbit is wel heel erg goedDus ik heb alle hoop dat het netjes wordt opgelost, SQ.
[..]
Dat lijkt me echt vreselijk. Elke dag kaasfondue. Elke dag tosti met gesmolten kaas: ok
oh wat heftig.. goede goden....Heel erg veel sterkte.... Pas alsjeblieft goed op jezelf.... Dikke knuffelquote:Op maandag 12 november 2018 19:23 schreef Pizzapuntje het volgende:
I'm heb een ongeluk gehad en it in zh. Schouderkop kapot, komt zo chirurg kijken. Net foto van elleboog gemaakt ook en nu zo ribben en rug.
Wow hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op maandag 12 november 2018 19:23 schreef Pizzapuntje het volgende:
I'm heb een ongeluk gehad en it in zh. Schouderkop kapot, komt zo chirurg kijken. Net foto van elleboog gemaakt ook en nu zo ribben en rug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |