Hoeveel azijn heeft die vent gezopen voor hij die nonsens schreef?quote:Op zaterdag 3 november 2018 11:27 schreef ondeugend het volgende:
Youp heeft er ook wat van te zeggen.
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/11/03/hup-assen-a2753769
Over de Oranjes en die prins Bernhard heeft hij gewoon dik gelijk. Hij is ook niet tegen de F1 in NL ofzo.quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:12 schreef DaMart het volgende:
[..]
Hoeveel azijn heeft die vent gezopen voor hij die nonsens schreef?.
Daarnaast worden de kosten volgens mij wel heel positief voorgespiegeld. Er moet heel veel aan dat circuit gebeuren om het op F1-niveau te brengen (want dat is het nu verre van), de kosten voor de infrastructuur zullen nog aanzienlijk meer zijn dan dat. Dat lijkt me wel wat meer dan enkele tientallen miljoenen te kosten. Het lekken dat het (op de financiën na) zo goed als rond is lijkt ook positiever te zijn dan dat de werkelijkheid is. In ieder geval komt Bernard jr. nu wel wat positiever in beeld, wat natuurlijk ook mee kan spelen om dit voortijdig naar buiten te brengen.quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Over de Oranjes en die prins Bernhard heeft hij gewoon dik gelijk. Hij is ook niet tegen de F1 in NL ofzo.
Alsof er ook maar een kip is die daar om geeft lolquote:Op vrijdag 2 november 2018 08:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Shell kan ook nog wel wat “goedmaak-PR” gebruiken na dividendgate...
quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wat dan wel, en mocht je waterstof zeggen kijk eens hier: https://tweakers.net/revi(...)n-tegenstanders.html
Elektrisch rijden is niet schoon.quote:Op zaterdag 3 november 2018 11:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan zou f1 allang elektrisch moeten zijn als ze echt schoner willen worden.
Alleen de infra valt tegen, wat is er mis met het circuit. Die voldoet grotendeels al aan de eisen, moeten ze niet in Assen juist de hele baan nog breder maken?quote:Op zaterdag 3 november 2018 20:05 schreef bianconeri het volgende:
Tegenstrijdige verhalen.
Bij F1 café leken ze ook vrij stellig te zijn dat het zeker is dat Zandvoort het kan krijgen, als ze het zelf voor elkaar krijgen.
Dan heb je nog de verhalen vanuit Assen die nergens iets van weten en van de FOM horen dat er niets bekend is.
Tja Zandvoort. Verliest op alles van Assen. Heeft alleen het verleden mee.
Slechte infra, slechte/onvoldoende voorzieningen circuit. En ga maar door, financien nog lang niet klaar (Assen zegt van wel).
Leuk idee maar ja.
Alles kan, alleen zal iemand 10 tot 20 miljoen vooraf en daarna elk jaar een miljoentje of 5 moeten dokken terwijl daar vrijwel niets voor terugkomt omdat alle rechten bij Formula One Group lichten.quote:Op zaterdag 3 november 2018 21:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Alleen de infra valt tegen, wat is er mis met het circuit. Die voldoet grotendeels al aan de eisen, moeten ze niet in Assen juist de hele baan nog breder maken?
Charlie Whiting en Hermann Tilke - mannen die er verstand van hebben - denken daar volgens mij heel anders over. Of is je post enkel gebaseerd op wat historie?quote:Op zondag 4 november 2018 11:23 schreef Nattekat het volgende:
Als de F1 naar Nederland gaat, is het op Zandvoort. Als Zandvoort het niet wordt moeten we het met Spa doen.
Assen is gewoon geen baan voor de F1.
Of een baan een race kan organiseren is natuurlijk een ander verhaal dan of een baan een goede race kan brengen, nog even los van het om zeep helpen van de Cathedral of Motorsport. Ik heb liever een Nürburgring op de kalender.quote:Op zondag 4 november 2018 11:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Charlie Whiting - de man die er verstand van heeft - denkt daar volgens mij heel anders over. Of is je post enkel gebaseerd op wat historie?
Precies. Assen lijkt mij prima. De Indycars(Champcars) destijds hebben daar met Doornbos ook gereden. Perfect evenement waarbij ik totaal geen enkel probleem met parkeren en toegang heb ondervonden.quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Over de Oranjes en die prins Bernhard heeft hij gewoon dik gelijk. Hij is ook niet tegen de F1 in NL ofzo.
Volgens de eigenaar van Assen zullen de aanpassingen geen enkele invloed hebben op de TT lay-out. De organisatie (MotoGP ofzo?) heeft het ook al goedgekeurd.quote:Op zondag 4 november 2018 11:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Of een baan een race kan organiseren is natuurlijk een ander verhaal dan of een baan een goede race kan brengen, nog even los van het om zeep helpen van de Cathedral of Motorsport. Ik heb liever een Nürburgring op de kalender.
Wederom: liever Nürburgring, Hockenheim, Spa of Zandvoort, dan zo'n baggerbaantje als Assen. Zonder MotoGP-verpestende maatregelen gaat dat nooit een goede race opleveren.quote:Op zondag 4 november 2018 13:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgens de eigenaar van Assen zullen de aanpassingen geen enkele invloed hebben op de TT lay-out. De organisatie (MotoGP ofzo?) heeft het ook al goedgekeurd.
Er is wel een probleem met Zandvoort: de uitgaven die moeten worden gedaan, en de aanpassingen die moeten gedaan worden aan het circuit zijn groot. Bij Assen is alles al zo goed als klaar. En de infrastructuur bij Assen is veel handiger.quote:Op vrijdag 2 november 2018 00:19 schreef Fokker89 het volgende:
Zou wel super mooi zijn, ik zie Zandvoort 10x liever dan Assen, al zou ik naar beide circuits niet gaan als de F1 er is. Vind die Maxgekte echt verschrikkelijk, ook al is het een goede coureur.
Wederom: Assen is geen autoracecircuit. Die baan mag gewoon niet op de kalender komen, zeker als het ten koste gaat van een echte baan. De vergelijking is zinloos, kijk liever naar de positieve zaken van een race op Zandvoort.quote:Op zondag 4 november 2018 20:18 schreef vharox333 het volgende:
[..]
Er is wel een probleem met Zandvoort: de uitgaven die moeten worden gedaan, en de aanpassingen die moeten gedaan worden aan het circuit zijn groot. Bij Assen is alles al zo goed als klaar. En de infrastructuur bij Assen is veel handiger.
Helikopter. 25 minuten.quote:Op zondag 4 november 2018 20:40 schreef Fer het volgende:
Vergeet de geldschieters niet. Die komen niet voor een leuk avondje uit in Amsterdam/Rotterdam/Scheveningen om de volgende ochtend 2,5 uur in de auto naar Drente te rijden.
Dat hebben ze wel.quote:Op zondag 4 november 2018 13:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgens de eigenaar van Assen zullen de aanpassingen geen enkele invloed hebben op de TT lay-out. De organisatie (MotoGP ofzo?) heeft het ook al goedgekeurd.
Behalve dan dat het 1 grote optocht was omdat met de hoeveelheid benodigde downforce op die baan vlak achter iemand rijden met al die knikjes onmogelijk was.quote:Op zondag 4 november 2018 12:04 schreef Cherni het volgende:
[..]
Precies. Assen lijkt mij prima. De Indycars(Champcars) destijds hebben daar met Doornbos ook gereden. Perfect evenement waarbij ik totaal geen enkel probleem met parkeren en toegang heb ondervonden.
Ja hoor. Ruimte genoeg tussen de auto's. En in het slechtste geval kan ik nog rechts of links door de berm.quote:Op zaterdag 3 november 2018 08:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je hebt wel eens over de Zeeweg gereden in de zomer?
[ afbeelding ]
Dat is inderdaad waar.quote:Op maandag 5 november 2018 10:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat hebben ze wel.
MotoGP coureurs hebben er last van dat als F1 regelmatig komt op een circuit waar zij ook zijn. Bijvoorbeeld bij de remzone's zitten er van die kleine hobbels. F1 auto's zijn zo krachtig dat het remmen het asfalt stuk maakt waardoor zij weer evenwichtsproblemen hebben.
.
Elk jaar opnieuw asfalteren? Dat is een prijzig grapje.quote:Op maandag 5 november 2018 13:52 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar.
Ware het niet dat het ook gewoon weer simpel gefiktst kan worden zodat die hobbels er tijdens de MotoGP niet meer zijn.
Volgend jaar nieuwe voorvleugels.quote:Op maandag 5 november 2018 10:42 schreef TagForce het volgende:
[..]
Behalve dan dat het 1 grote optocht was omdat met de hoeveelheid benodigde downforce op die baan vlak achter iemand rijden met al die knikjes onmogelijk was.
Champcars hadden bijna geen vleugels.quote:Op maandag 5 november 2018 14:06 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Volgend jaar nieuwe voorvleugels.
Historic GP op Zandvoort is ook een aanrader wat betreft, alles is open en je kunt overal doorheen lopenquote:Op maandag 5 november 2018 15:07 schreef Spockjuh_ het volgende:
mooi was dat, champcars. Om zeven uur op het circuit de grote poort door, rechte stuk over en letterlijk in alle pitsboxen mee kunnen kijken, praten etc. En dat drie dagen lang, dat deden die Amerikanen wel goed
Op de ovals niet maar wel op de normale circuits.quote:Op maandag 5 november 2018 14:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Champcars hadden bijna geen vleugels.
En denk je dat Zandvoort geen optocht word?quote:Op maandag 5 november 2018 10:42 schreef TagForce het volgende:
[..]
Behalve dan dat het 1 grote optocht was omdat met de hoeveelheid benodigde downforce op die baan vlak achter iemand rijden met al die knikjes onmogelijk was.
In verhouding tot de F1 dan hèquote:Op dinsdag 6 november 2018 00:42 schreef Cherni het volgende:
[..]
Op de ovals niet maar wel op de normale circuits.
Minder, want daar zitten geen high downforce stukken vlak voor uitrem zones.quote:Op dinsdag 6 november 2018 00:45 schreef Cherni het volgende:
[..]
En denk je dat Zandvoort geen optocht word?
Zandvoort heeft ook slechts 2 uitrem zones waarvan 1 na een zeer kort recht stuk. Beide circuits zullen geen hele spannende races leveren. Maarja boeie, als je langs de kant zit is het toch wel genieten.quote:Op dinsdag 6 november 2018 06:26 schreef TagForce het volgende:
[..]
Minder, want daar zitten geen high downforce stukken vlak voor uitrem zones.
Dat klopt. Volgens mij is het plan om de Mastersbocht (na het Scheivlak) te verscherpen om daar ook een uitrembocht van te maken. In hoeverre dat helpt weet ik niet. Scheivlak is high downforce, maar met meerdere lijnen. Of dat voor de F1 ook zo is is afwachten.quote:Op dinsdag 6 november 2018 06:39 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Zandvoort heeft ook slechts 2 uitrem zones waarvan 1 na een zeer kort recht stuk. Beide circuits zullen geen hele spannende races leveren. Maarja boeie, als je langs de kant zit is het toch wel genieten.
ben benieuwd hoeveel plakken asfalt ze moeten gaan aanleggen in Zandvoortquote:Op dinsdag 6 november 2018 10:08 schreef Spockjuh_ het volgende:
Belangrijkste voor mij is dat er weer een baan komt waar elke fout gelijk einde race kan betekenen. Dat ik een paar uur in het gras moet zitten en een half uurtje moet staan in een bomvolle trein neem ik op de koop toe
Wat Assen betreft niet zoveel.quote:Op dinsdag 6 november 2018 19:10 schreef rubbereend het volgende:
Is er een lijst van wat er allemaal aangepast moet worden aan het circuit?
Wat ik zo snel even kan bedenken uit mijn hoofd.quote:Op dinsdag 6 november 2018 19:10 schreef rubbereend het volgende:
Is er een lijst van wat er allemaal aangepast moet worden aan het circuit?
dat is nogal een lijstquote:Op dinsdag 6 november 2018 19:41 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wat ik zo snel even kan bedenken uit mijn hoofd.
-Het paddock is niet zo groot. Echter als dat groter moet worden zal de baan verlegd moeten worden.
-Het pit complex is verouderd.
-Er staat slechts 1 vaste oude tribune op s/f, aan de binnenkant van audi S tuigens ze wel eens een tribune op maar verder heb je alleen duinen langs de baan waar je niet zomaar even een tijdelijke tribune op kunt plaatsen.
- uitkomen rechte stuk is 0 uitloop. Ik verwacht dat daar wat aangedaan moet worden. Er staat daar echter een duin/dijk die ook als geluids wand dient. Verder hier en daar wss nog wel wat aanpassingen m.b.t. veiligheid.
- Op het terrein zelf is weinig parkeerplek. Buiten het terrein ook beperkt trouwens.
- de pit entry en exit zijn ook niet heel fijn omdat je op het rechte stuk af moet remmen alvorens je de pit in kan en met een slakkengang weer de baan op komt vlak voor de Tarzan bocht. Weet niet of dat echt aangepast zal moeten worden maar optimaal is het niet.
- Sowieso moeten er faciliteiten als wc huisjes ed komen rondom het circuit.
Ik zie dat dan ook niet zomaar gebeuren in anderhalf jaar tijd. 2020 op zijn vroegst denk ik zelf. Hoop wel dat het gaat gebeuren want ik kom graag op Circuit Park Zandvoort maar het heeft wel dringend een opknapbeurt nodig.quote:
Wat een dodelijk saai circuit zou dit worden met de huidige krachtverdeling in de F1quote:Op dinsdag 6 november 2018 19:24 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Wat Assen betreft niet zoveel.
In de strubbenbocht een meter breder, zodat er ingehaald kan worden.
En de veenslang zou moeten worden verlengd.
[ afbeelding ]
alleen al de vergunningen gaan meer dan een jaar duren vermoed ikquote:Op dinsdag 6 november 2018 19:55 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik zie dat dan ook niet zomaar gebeuren in anderhalf jaar tijd. 2020 op zijn vroegst denk ik zelf. Hoop wel dat het gaat gebeuren want ik kom graag op Circuit Park Zandvoort maar het heeft wel dringend een opknapbeurt nodig.
quote:Assen geeft toe: Zandvoort op poleposition
Een opvallende uitspraak van de voorzitter van het TT Circuit in Assen, Arjan Bos. Volgens hem heeft Zandvoort op dit moment de beste papieren om een Formule 1-race te organiseren. Deze signalen lijkt de Formula One Management (FOM) ook steeds meer af te geven, waardoor een race in 2020 steeds realistischer wordt.
"Als Zandvoort het niet lukt, zitten wij op het vinkentouw", aldus Bos tegenover Dagblad van het Noorden. Hiermee verwijst hij voor het eerst naar het feit dat Zandvoort op poleposition staat om een Formule 1-race te organiseren. Volgens hem heeft de historie van het circuit daarin een zeer grote rol gespeeld. "We hebben onderschat dat nostalgie zo zwaar zou wegen."
Ook Jos Vaessen, boegbeeld van The Netherlands Grand Prix Foundation, zet de woorden van Bos kracht bij. "Ik denk nu dat die brief van de FOM er wel is. Zandvoort heeft een voorsprong", laat hij weten. Toch ziet Assen vooralsnog geen reden om de handdoek definitief in de ring te gooien. Sterker nog, eind 2019 wordt de baan in gereedheid gebracht om ook een F1-race te kunnen organiseren, zo maakte Bos bekend. Daarnaast is hij overtuigd van het feit van een Nederlandse Grand Prix in 2020. "Zoveel heb ik wel begrepen van de FOM. Die Oranjetribunes tijdens de Grand Prix van Oostenrijk en in Francorchamps hebben grote indruk gemaakt."
In Zandvoort moet nog het nodige werk verzet worden om onder meer de faciliteiten en de infrastructuur te verbeteren, iets wat in Assen wel goed voor elkaar is. Bos: "We moeten niet in paniek raken. We blijven overleggen met de FOM en de andere instanties voor de Formule 1."
Bos en Vaessen willen daarom de ingeslagen weg verder bewandelen, zodat het circuit klaar is om Zandvoort op te vangen, mocht dat onverhoopt toch niet doorgaan.
Je hebt er wel een heel optimistische kijk op.quote:Op dinsdag 6 november 2018 10:08 schreef Spockjuh_ het volgende:
Belangrijkste voor mij is dat er weer een baan komt waar elke fout gelijk einde race kan betekenen. Dat ik een paar uur in het gras moet zitten en een half uurtje moet staan in een bomvolle trein neem ik op de koop toe
https://www.gpupdate.net/(...)grote-parkeerplaats/quote:Als de Formule 1 daadwerkelijk besluit om een Grand Prix van Nederland aan de kalender toe te voegen, dan hoopt Kevin Magnussen van ganser harte dat de race in Zandvoort wordt gehouden en niet in Assen. De Deen blijkt absoluut geen fan te zijn van het TT Circuit.
"Zandvoort. Zonder twijfel", antwoordt Magnussen in Brazilië, waar dit weekend de voorlaatste race van het seizoen 2018 plaatsvindt, op de vraag van Motorsport.com naar welk circuit zijn voorkeur uitgaat als het gaat om een potentiële Nederlandse Grand Prix."Zandvoort is tenminste een echt racecircuit", vervolgt de coureur van het Haas Formule 1-team, die in de lagere autosportklassen zowel in Zandvoort als in Assen heeft gereden.
"Assen is net een grote parkeerplaats. Nul karakter. De kerbstones zijn er vlak en je hebt overal uitloopmogelijkheden. Zandvoort, daarentegen, heeft historie. Het circuit loopt omhoog en omlaag, de muren staan er dicht langs de baan, overal liggen grindbakken en je hebt dikke kerbstones. Ik zou daar heel graag naartoe gaan. Het is echt een briljant circuit." Magnussen erkent dat het niet gemakkelijk wordt om in te halen op Circuit Zandvoort. "Je zal er een goede kwalificatie nodig hebben", zegt hij daarover. "Maar het zou het absoluut waard zijn."
Nouja, als Magnussen dat vind, dan moet het maar.quote:Op zaterdag 10 november 2018 16:01 schreef potjecreme het volgende:
[..]
https://www.gpupdate.net/(...)grote-parkeerplaats/
Ben het wel met Magnussen eens.quote:Op zaterdag 10 november 2018 16:01 schreef potjecreme het volgende:
[..]
https://www.gpupdate.net/(...)grote-parkeerplaats/
- Hugenholtz bocht wordt verlegd. Dat is al opgenomen in het plan. Gerlach en Hugenholtz komen dan dichter bij elkaar waardoor het lijkt op de Nissanbocht (Audi S).quote:Op dinsdag 6 november 2018 19:41 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wat ik zo snel even kan bedenken uit mijn hoofd.
-Het paddock is niet zo groot. Echter als dat groter moet worden zal de baan verlegd moeten worden.
-Het pit complex is verouderd.
-Er staat slechts 1 vaste oude tribune op s/f, aan de binnenkant van audi S tuigens ze wel eens een tribune op maar verder heb je alleen duinen langs de baan waar je niet zomaar even een tijdelijke tribune op kunt plaatsen.
- uitkomen rechte stuk is 0 uitloop. Ik verwacht dat daar wat aangedaan moet worden. Er staat daar echter een duin/dijk die ook als geluids wand dient. Verder hier en daar wss nog wel wat aanpassingen m.b.t. veiligheid.
- Op het terrein zelf is weinig parkeerplek. Buiten het terrein ook beperkt trouwens.
- de pit entry en exit zijn ook niet heel fijn omdat je op het rechte stuk af moet remmen alvorens je de pit in kan en met een slakkengang weer de baan op komt vlak voor de Tarzan bocht. Weet niet of dat echt aangepast zal moeten worden maar optimaal is het niet.
- Sowieso moeten er faciliteiten als wc huisjes ed komen rondom het circuit.
Ik mag hem wel.quote:Op zaterdag 10 november 2018 16:01 schreef potjecreme het volgende:
[..]
https://www.gpupdate.net/(...)grote-parkeerplaats/
Ik kan me moeilijk voorstellen dat die kleine opgetuigde tribunes plek geven voor 40.000 man. Zou mooi zijn als in ieder geval de hoofd tribune wordt doorgetrokken tot aan de tarzan bocht.quote:Op maandag 12 november 2018 10:38 schreef TagForce het volgende:
[..]
- Hugenholtz bocht wordt verlegd. Dat is al opgenomen in het plan. Gerlach en Hugenholtz komen dan dichter bij elkaar waardoor het lijkt op de Nissanbocht (Audi S).
- Onzin, het pitcomplex voldoet prima, inclusief skyboxen. Is niet heel lang geleden namelijk al naar F1 standaarden gebracht.
- Er worden regelmatig tribunes opgebouwd rondom de Audi S en op het rechte stuk. Niet 1, maar voor ruim 40000 tribuneplaatsen extra. Dat zijn: Buitenkant Audi S langs het rechte stuk. Op Paddock 2 bij het uitkomen van de Audi S. Op de heuvel aan de binnenkant van de Toyota bocht (de bocht de de baan voor de helft afsnijdt). Op het rechte stuk vanaf de tunnel naar de paddock tot aan de hoofdtribune.
- Dat klopt, de uitloop bij de Luijendijkbocht moet vergroot worden. Er liggen al jaren plannen om Paddock 3 te verwijderen (wordt alleen gebruikt voor grote amateur evenementen als 'marktplaats' of voor VIP parking) en de wal daarheen te verplaatsen om daar uitloop te creëren.
- Parkeren hoeft ook niet op het circuit. Dat is voor de F1 niet anders dan voor andere grote evenementen met 100000+ bezoekers.
- Pit entry moet langer afgeschermd worden, maar dat is peanuts. Kwestie van wat vangrails verplaatsen en asfalt neerleggen. Ruimte is daar genoeg voor.
- Pit Exit is prima, racelijn ligt niet in de buurt van waar ze de baan op komen.
+ wat plakken asfalt her en daar ter vervanging van stukken grindbakquote:Op maandag 12 november 2018 10:38 schreef TagForce het volgende:
[..]
- Hugenholtz bocht wordt verlegd. Dat is al opgenomen in het plan. Gerlach en Hugenholtz komen dan dichter bij elkaar waardoor het lijkt op de Nissanbocht (Audi S).
- Onzin, het pitcomplex voldoet prima, inclusief skyboxen. Is niet heel lang geleden namelijk al naar F1 standaarden gebracht.
- Er worden regelmatig tribunes opgebouwd rondom de Audi S en op het rechte stuk. Niet 1, maar voor ruim 40000 tribuneplaatsen extra. Dat zijn: Buitenkant Audi S langs het rechte stuk. Op Paddock 2 bij het uitkomen van de Audi S. Op de heuvel aan de binnenkant van de Toyota bocht (de bocht de de baan voor de helft afsnijdt). Op het rechte stuk vanaf de tunnel naar de paddock tot aan de hoofdtribune.
- Dat klopt, de uitloop bij de Luijendijkbocht moet vergroot worden. Er liggen al jaren plannen om Paddock 3 te verwijderen (wordt alleen gebruikt voor grote amateur evenementen als 'marktplaats' of voor VIP parking) en de wal daarheen te verplaatsen om daar uitloop te creëren.
- Parkeren hoeft ook niet op het circuit. Dat is voor de F1 niet anders dan voor andere grote evenementen met 100000+ bezoekers.
- Pit entry moet langer afgeschermd worden, maar dat is peanuts. Kwestie van wat vangrails verplaatsen en asfalt neerleggen. Ruimte is daar genoeg voor.
- Pit Exit is prima, racelijn ligt niet in de buurt van waar ze de baan op komen.
Moet er ook een nieuwe toegang tot de paddock worden aangelegd? Volgens mij is dat tunneltje niet hoog genoeg voor vrachtwagens.quote:Op maandag 12 november 2018 10:38 schreef TagForce het volgende:
[..]
- Hugenholtz bocht wordt verlegd. Dat is al opgenomen in het plan. Gerlach en Hugenholtz komen dan dichter bij elkaar waardoor het lijkt op de Nissanbocht (Audi S).
- Onzin, het pitcomplex voldoet prima, inclusief skyboxen. Is niet heel lang geleden namelijk al naar F1 standaarden gebracht.
- Er worden regelmatig tribunes opgebouwd rondom de Audi S en op het rechte stuk. Niet 1, maar voor ruim 40000 tribuneplaatsen extra. Dat zijn: Buitenkant Audi S langs het rechte stuk. Op Paddock 2 bij het uitkomen van de Audi S. Op de heuvel aan de binnenkant van de Toyota bocht (de bocht de de baan voor de helft afsnijdt). Op het rechte stuk vanaf de tunnel naar de paddock tot aan de hoofdtribune.
- Dat klopt, de uitloop bij de Luijendijkbocht moet vergroot worden. Er liggen al jaren plannen om Paddock 3 te verwijderen (wordt alleen gebruikt voor grote amateur evenementen als 'marktplaats' of voor VIP parking) en de wal daarheen te verplaatsen om daar uitloop te creëren.
- Parkeren hoeft ook niet op het circuit. Dat is voor de F1 niet anders dan voor andere grote evenementen met 100000+ bezoekers.
- Pit entry moet langer afgeschermd worden, maar dat is peanuts. Kwestie van wat vangrails verplaatsen en asfalt neerleggen. Ruimte is daar genoeg voor.
- Pit Exit is prima, racelijn ligt niet in de buurt van waar ze de baan op komen.
hoe komen vrachtwagens nu dan op het binnenterrein?quote:Op maandag 12 november 2018 13:56 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Moet er ook een nieuwe toegang tot de paddock worden aangelegd? Volgens mij is dat tunneltje niet hoog genoeg voor vrachtwagens.
Volgens mij is die onlangs ook al verdiept maar weet dat niet helemaal zeker.quote:Op maandag 12 november 2018 13:56 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Moet er ook een nieuwe toegang tot de paddock worden aangelegd? Volgens mij is dat tunneltje niet hoog genoeg voor vrachtwagens.
Via dit tunneltje en het rechte stuk: https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656quote:Op maandag 12 november 2018 14:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
hoe komen vrachtwagens nu dan op het binnenterrein?
quote:Op dinsdag 13 november 2018 07:59 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Via dit tunneltje en het rechte stuk: https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656
Maar dat kan dus alleen wanneer er geen race bezig is
EUhm.quote:Op maandag 12 november 2018 14:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
hoe komen vrachtwagens nu dan op het binnenterrein?
Die andere tunnelquote:Op woensdag 14 november 2018 12:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
EUhm.
Volgens de hoogte bepaling op de tunnel zelf, is die maar 3 meter hoog
https://www.google.nl/map(...)3D100!7i13312!8i6656
Of is er een andere manier van aan- en afvoer?
quote:Op woensdag 14 november 2018 12:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
EUhm.
Volgens de hoogte bepaling op de tunnel zelf, is die maar 3 meter hoog
https://www.google.nl/map(...)3D100!7i13312!8i6656
Of is er een andere manier van aan- en afvoer?
quote:Op dinsdag 13 november 2018 07:59 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Via dit tunneltje en het rechte stuk: https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656
Maar dat kan dus alleen wanneer er geen race bezig is
Wie de fuck is Magnussen.quote:Op zaterdag 10 november 2018 16:01 schreef potjecreme het volgende:
[..]
https://www.gpupdate.net/(...)grote-parkeerplaats/
quote:
Dit ja. De mening vragen van een rookie die pas 5 jaar mee doet aan de F1quote:
Die vent is geen coureur maar een stuntpiloot.quote:
Ik vind het een leuke rijder om te zien racen, al was ie in Abu Dhabi nogal een grijze muis.quote:Op dinsdag 27 november 2018 23:01 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Die vent is geen coureur maar een stuntpiloot.
tentje op het strand? kan ook leuk zijnquote:Op woensdag 28 november 2018 12:28 schreef TagForce het volgende:
Hmmm... Kan maar tot januari 2020 reserveren bij Centerparcs Zandvoort.
Nog een paar maandjes wachten dus
In heel die regio geldt een wildkampeer verbod. Op het strand slapen zal er dus niet inzitten.quote:Op woensdag 28 november 2018 12:32 schreef WEST het volgende:
[..]
tentje op het strand? kan ook leuk zijn
Assen staat gewoon compleet back up klaar, vermoed dat het daar het eerste jaar op uit zal draaien. Ik zie Zandvoort niet alles op orde hebben voor een verbouwing over een jaartjequote:Op dinsdag 27 november 2018 22:35 schreef Drekkoning het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)wieso-naar-nederland
In heel Nederland geldt een wildkampeerverbod hoorquote:Op woensdag 28 november 2018 12:33 schreef TagForce het volgende:
[..]
In heel die regio geldt een wildkampeer verbod. Op het strand slapen zal er dus niet inzitten.
Jammer, steek liever hier mijn belastinggeld in dan in die Duitsers.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 19:47 schreef rubbereend het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)-1-in-nederland.html
het kabinet gaat er geen geld in steken, logisch ook
Logisch , maar ook een doodsteek denk ikquote:Op dinsdag 5 februari 2019 19:47 schreef rubbereend het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)-1-in-nederland.html
het kabinet gaat er geen geld in steken, logisch ook
Het standpunt van het kabinet was allang duidelijk. Als Zandvoort hiervan afhankelijk was hebben ze hun eigen glazen ingegooid.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 19:47 schreef rubbereend het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)-1-in-nederland.html
het kabinet gaat er geen geld in steken, logisch ook
Het originele bericht is veel uitgebreider: https://www.rtlnieuws.nl/(...)-formule-1-zandvoortquote:Op dinsdag 5 februari 2019 20:04 schreef jpjedi het volgende:
Assen is afgevallen als optie meldt RTL.
https://www.ad.nl/formule(...)grand-prix~a9ee5761/
Ja zag het, ik plakte de verkeerde link.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 21:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het originele bericht is veel uitgebreider: https://www.rtlnieuws.nl/(...)-formule-1-zandvoort
Nou, dat zie ik dus niet gebeuren. Als ze nog bij de overheid moesten aankloppen voor 5 miljoen dan zie ik ze dat niet in 1,5 maand uit de hoge hoed toveren. Bovendien kan het geld bij elkaar komen om het te mogen organiseren, dan zie ik ze het vergunningtechnisch en qua verbouwing niet voor elkaar krijgen.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 20:04 schreef jpjedi het volgende:
Assen is afgevallen als optie meldt RTL.
https://www.ad.nl/formule(...)grand-prix~a9ee5761/
Het lijkt me ook niet realistisch inderdaad. Zowat alles rond de baan opbouwen vanaf nul en de infratstructuur in de regio aanleggen incl vergunningstraject. Laat staan het gat in de begroting dichten. Dat gaat jaren duren imo.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 21:39 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Nou, dat zie ik dus niet gebeuren. Als ze nog bij de overheid moesten aankloppen voor 5 miljoen dan zie ik ze dat niet in 1,5 maand uit de hoge hoed toveren. Bovendien kan het geld bij elkaar komen om het te mogen organiseren, dan zie ik ze het vergunningtechnisch en qua verbouwing niet voor elkaar krijgen.
En Assen kan zo van start gaan, toch wel jammer dat stuk gaat lopen op historiequote:Op dinsdag 5 februari 2019 22:40 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Het lijkt me ook niet realistisch inderdaad. Zowat alles rond de baan opbouwen vanaf nul en de infratstructuur in de regio aanleggen incl vergunningstraject. Laat staan het gat in de begroting dichten. Dat gaat jaren duren imo.
Nederland moet niet het doel zijn. We hebben twee circuits op steenworp afstand, laat nog een circuit in deze hoek dan ook echt meetellen. Een suf baantje als Assen is dat niet, en dat weet Liberty ook. Die hebben dan liever banen op de meest exotische plekken.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 22:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]
En Assen kan zo van start gaan, toch wel jammer dat stuk gaat lopen op historie
Assen een suf baantje noemenquote:Op dinsdag 5 februari 2019 23:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nederland moet niet het doel zijn. We hebben twee circuits op steenworp afstand, laat nog een circuit in deze hoek dan ook echt meetellen. Een suf baantje als Assen is dat niet, en dat weet Liberty ook. Die hebben dan liever banen op de meest exotische plekken.
In motorsport, niet in autosport.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 23:53 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Assen een suf baantje noemenHet circuit heeft niet voor niets de bijnaam 'The Cathedral of Speed'.
Dan nog is het dom om van een suf baantje te spreken. Gewoon weer een loze kreet van een Zandvoort-fanboy.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 23:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In motorsport, niet in autosport.
Fanboy? Serieus? Zullen we hier gewoon een normale discussie van maken?quote:Op dinsdag 5 februari 2019 23:59 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dan nog is het dom om van een suf baantje te spreken. Gewoon weer een loze kreet van een Zandvoort-fanboy.
Assen is een suf baantje... Voor autosport. Voor motorsport was het vroeger een stuk beter, maar is het nog steeds een mooie baan met een rijke historie... voor motorsport.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 23:59 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dan nog is het dom om van een suf baantje te spreken. Gewoon weer een loze kreet van een Zandvoort-fanboy.
Bij RTL hebben ze een beetje moeite met begrijpend lezen ofzo...quote:,,Er staat in die brief helemaal niet dat wij niet meer meedoen. Het is bekend dat Zandvoort vanwege zijn geschiedenis de eerste keus is, maar als het daar niet lukt, is Assen het alternatief. Dat is niet veranderd, het management de Formule 1 is daarin open naar ons'', aldus Vaessen.
Prins bril wil toch alleen maar meer geld genereren.. hij is geen filantropische instelling!quote:Op woensdag 6 februari 2019 10:47 schreef Nielsch het volgende:
Als Prins Bril van Oranje een paar van zn pandjes in 020 verkoopt is die financiering toch zo rond?
Als je door de berichten heen was gespit toen het "al lang en breed rond was", kon je er makkelijk uit op maken dat er niks rond was en dat het een schreeuw om investeerders was.quote:Op woensdag 6 februari 2019 09:55 schreef nils7 het volgende:
Zandvoort was toch allang en breed rond?
Ik herinner me de berichten nog.
Prinsje aan tafel bij F1-cafe etc.
Sorry maar dit soort blaaskakerij maakt mij erg cynisch richting het afketsen van de deal voor CPZ.
Hup Assen, de lay out an sich is wat minder dan CPZ maar de rest er omheen is lichtjaren voor op CPZ.
Dat klopt maar ze riepen het wel.quote:Op woensdag 6 februari 2019 12:43 schreef Luppie0110 het volgende:
[..]
Als je door de berichten heen was gespit toen het "al lang en breed rond was", kon je er makkelijk uit op maken dat er niks rond was en dat het een schreeuw om investeerders was.
Misschien heeft hij of een familielid nog een oude tekening of schilderij ergens op zolder liggen, wat 1,5 eeuw geleden gekocht is met belastinggeld en nu voor hunzelf vele miljoenen op kan brengenquote:Op woensdag 6 februari 2019 10:47 schreef Nielsch het volgende:
Als Prins Bril van Oranje een paar van zn pandjes in 020 verkoopt is die financiering toch zo rond?
quote:Op woensdag 6 februari 2019 23:37 schreef rubbereend het volgende:
Lammers: "Minister loog tegen kamer over F1 op Zandvoort"wat een soap
Lammers zegt dus dat de overheid 5 miljoen moet investeren en dat deze 5 miljoen niet bij een andere partij vandaan mag komen (eis van de FOM)... de overheid zegt dat ze er geen geld in gaan steken... oftewel, het gaat niet door de overheid bij haar principes blijft, aldus Lammers.quote:"Die vijf miljoen is een vereiste van de Formule 1-organisatie. Zij zeggen dat als ze investeren in een race er ook een bijdrage van de overheid moet zijn."
Overheid is nog een redelijk breed begrip. Bedoelen ze daarmee de regering of is een bijdrage van provincie of zelfs van gemeente ook goed genoeg?quote:Op donderdag 7 februari 2019 09:43 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
[..]
Lammers zegt dus dat de overheid 5 miljoen moet investeren en dat deze 5 miljoen niet bij een andere partij vandaan mag komen (eis van de FOM)... de overheid zegt dat ze er geen geld in gaan steken... oftewel, het gaat niet door de overheid bij haar principes blijft, aldus Lammers.
Ok, mogelijk dat dat nog een optie is inderdaad. Maar iig is het nog steeds erg onzeker.quote:Op donderdag 7 februari 2019 10:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Overheid is nog een redelijk breed begrip. Bedoelen ze daarmee de regering of is een bijdrage van provincie of zelfs van gemeente ook goed genoeg?
Jij denkt dat een GroenLinks coalitie geld gaat geven voor F1?quote:Op donderdag 7 februari 2019 11:16 schreef Lionheaad het volgende:
En Amsterdam, de race is immers op Amsterdam Beach
Het Rijk gaat niet bijdragen maar Noord Holland en Zandvoort (of Amsterdam) kunnen dat natuurlijk wel doen.quote:Op donderdag 7 februari 2019 09:43 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
[..]
Lammers zegt dus dat de overheid 5 miljoen moet investeren en dat deze 5 miljoen niet bij een andere partij vandaan mag komen (eis van de FOM)... de overheid zegt dat ze er geen geld in gaan steken... oftewel, het gaat niet door de overheid bij haar principes blijft, aldus Lammers.
Een co2 neutrale race met alleen biobrandstoffen of elektrisch. Geen parkeerplaatsen voor de petrolheads die moeten allemaal verplicht met het ov daar naar toe.quote:Op donderdag 7 februari 2019 11:58 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Jij denkt dat een GroenLinks coalitie geld gaat geven voor F1?
Nee, natuurlijk niet.quote:Op donderdag 7 februari 2019 11:58 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Jij denkt dat een GroenLinks coalitie geld gaat geven voor F1?
Dat was gewoon net iets meer dan een zolder kamer project.quote:Op woensdag 6 februari 2019 10:34 schreef rubbereend het volgende:
Misschien moeten ze in Almere dat plan weer uit de kast trekken
quote:Op vrijdag 8 februari 2019 13:53 schreef Lionheaad het volgende:
De soap goes on....
GPupdate - Assen nog steeds in beeld; kans 90 procent
Assen zegt dat zij het financiële plaatje al rond hebben.
We wachten op reactie vanuit Zandvoort
Zo iets gok ikquote:De Formule 1 hoort op Zandvoort, Zandvoort heeft historie en Assen niet.
Aldus Jantje
Lijkt me ook de enige manier om verkeerschaos te voorkomen daar.quote:Op woensdag 27 februari 2019 21:49 schreef Lionheaad het volgende:
Volgens meerdere sites heeft de strategisch adviseur van Zandvoort gezegd dat toeschouwers alleen mogen komen zonder auto.
Auto kan alleen dag van te voren met hotelovernachting.
Als er toch amper verkeer op de toegangsroutes rijdt, kunnen er aardig wat pendelbussen worden ingezet vanaf parkeerterreinen in de omgeving natuurlijk.quote:Op woensdag 27 februari 2019 22:58 schreef rubbereend het volgende:
Dat wordt een knappe organisatie om alles met OV binnen te krijgen
Was ook in het NOS journaal van de week.quote:Op woensdag 27 februari 2019 21:49 schreef Lionheaad het volgende:
Volgens meerdere sites heeft de strategisch adviseur van Zandvoort gezegd dat toeschouwers alleen mogen komen zonder auto.
Auto kan alleen dag van te voren met hotelovernachting.
Een van die parkeerterreinen is ongetwijfeld dat bij de Ikea bij Haarlem Spaarnwoude. Vanaf daar kunnen mensen de trein pakken naar Zandvoort, dus ik verwacht niet dat alles met pendelbussen zal gaan.quote:Op donderdag 28 februari 2019 14:34 schreef rubbereend het volgende:
Dit klinkt mooi maar respect voor deze logistieke nachtmerrie. Bussen moeten al snel een lus van 30km rijdenmet in en uitladen ben je daar al snel 45 minuten mee bezig, dat wil dus zeggen dat op de heenweg de bussen maximaal 4 keer kunnen rijden en op de terugweg willen 100.000 mensen tegelijk naar huis..... dat is echt een monsterklus. Maar zou mooi zijn als dat lukt
ga er maar vanuit dat er vanaf één punt pendeltreinen gaan rijden omdat dat het best te organiseren is. Als die trein vanuit Limburg er tussendoor moet en die is iets vertraagd loopt alles vertraging op. En de NS zal maximale capaciteit nodig hebben om via dat lijntje veel mensen te vervoeren.quote:Op donderdag 28 februari 2019 15:02 schreef DaMart het volgende:
[..]
Een van die parkeerterreinen is ongetwijfeld dat bij de Ikea bij Haarlem Spaarnwoude. Vanaf daar kunnen mensen de trein pakken naar Zandvoort, dus ik verwacht niet dat alles met pendelbussen zal gaan.
In het verleden heeft de NS bij grote evenementen overigens ook wel eens treinen vanuit Limburg, die normaal gesproken tot Amsterdam reden, laten doorrijden tot Zandvoort. Door mensen die van verder komen een rechtstreekse treinverbinding te bieden, wordt een deel van de bezoekers misschien al verleid om de auto te laten staan.
Maar het is en blijft een flinke logistieke puzzel inderdaad en respect als ze alle puzzelstukjes op de juiste plaats weten te krijgen.
Ik denk dat je eerder met denken aan Schiphol en Amsterdam. Dat strookje asfalt is veel te klein.quote:Op donderdag 28 februari 2019 15:02 schreef DaMart het volgende:
[..]
Een van die parkeerterreinen is ongetwijfeld dat bij de Ikea bij Haarlem Spaarnwoude. Vanaf daar kunnen mensen de trein pakken naar Zandvoort, dus ik verwacht niet dat alles met pendelbussen zal gaan.
Enige files bij parkeerplaatsen zal je altijd houden.quote:Op donderdag 28 februari 2019 15:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat je eerder met denken aan Schiphol en Amsterdam. Dat strookje asfalt is veel te klein.
Wiewatwaar?quote:Op zondag 3 maart 2019 17:46 schreef Sunri5e het volgende:
ZANDVOORT IS ROND! Eerste race 3 mei 2020. De deal is voor 3 jaar.
Erik de Vlieger?quote:Op zondag 3 maart 2019 17:48 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Zeer goed ingelichte bronnen. Let maar op
twitter:EWdeVlieger twitterde op zondag 03-03-2019 om 17:38:47Zandvoort + F1 - Deal voor 3 jaar- 1e race 3 mei 2020- privaat gefinancierd zonder overheidsteun- duurzaamste GP vd kalender: combiticket (entreeticket geeft recht op gratis OV, diverse P&R punten) reageer retweet
Nee, komt van iemand daar die de horeca op de baan doet.quote:Op zondag 3 maart 2019 17:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zag ik op Twitter.
Ik wil dit bericht op de FP knallen
Lees die Tweet eens.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |