Waterstof. Dat het nu nog niet helemaal werkt is wat anders.quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wat dan wel, en mocht je waterstof zeggen kijk eens hier: https://tweakers.net/revi(...)n-tegenstanders.html
Hoeveel azijn heeft die vent gezopen voor hij die nonsens schreef?quote:Op zaterdag 3 november 2018 11:27 schreef ondeugend het volgende:
Youp heeft er ook wat van te zeggen.
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/11/03/hup-assen-a2753769
Over de Oranjes en die prins Bernhard heeft hij gewoon dik gelijk. Hij is ook niet tegen de F1 in NL ofzo.quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:12 schreef DaMart het volgende:
[..]
Hoeveel azijn heeft die vent gezopen voor hij die nonsens schreef?.
Daarnaast worden de kosten volgens mij wel heel positief voorgespiegeld. Er moet heel veel aan dat circuit gebeuren om het op F1-niveau te brengen (want dat is het nu verre van), de kosten voor de infrastructuur zullen nog aanzienlijk meer zijn dan dat. Dat lijkt me wel wat meer dan enkele tientallen miljoenen te kosten. Het lekken dat het (op de financiën na) zo goed als rond is lijkt ook positiever te zijn dan dat de werkelijkheid is. In ieder geval komt Bernard jr. nu wel wat positiever in beeld, wat natuurlijk ook mee kan spelen om dit voortijdig naar buiten te brengen.quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Over de Oranjes en die prins Bernhard heeft hij gewoon dik gelijk. Hij is ook niet tegen de F1 in NL ofzo.
Alsof er ook maar een kip is die daar om geeft lolquote:Op vrijdag 2 november 2018 08:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Shell kan ook nog wel wat “goedmaak-PR” gebruiken na dividendgate...
quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wat dan wel, en mocht je waterstof zeggen kijk eens hier: https://tweakers.net/revi(...)n-tegenstanders.html
Elektrisch rijden is niet schoon.quote:Op zaterdag 3 november 2018 11:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan zou f1 allang elektrisch moeten zijn als ze echt schoner willen worden.
Alleen de infra valt tegen, wat is er mis met het circuit. Die voldoet grotendeels al aan de eisen, moeten ze niet in Assen juist de hele baan nog breder maken?quote:Op zaterdag 3 november 2018 20:05 schreef bianconeri het volgende:
Tegenstrijdige verhalen.
Bij F1 café leken ze ook vrij stellig te zijn dat het zeker is dat Zandvoort het kan krijgen, als ze het zelf voor elkaar krijgen.
Dan heb je nog de verhalen vanuit Assen die nergens iets van weten en van de FOM horen dat er niets bekend is.
Tja Zandvoort. Verliest op alles van Assen. Heeft alleen het verleden mee.
Slechte infra, slechte/onvoldoende voorzieningen circuit. En ga maar door, financien nog lang niet klaar (Assen zegt van wel).
Leuk idee maar ja.
Alles kan, alleen zal iemand 10 tot 20 miljoen vooraf en daarna elk jaar een miljoentje of 5 moeten dokken terwijl daar vrijwel niets voor terugkomt omdat alle rechten bij Formula One Group lichten.quote:Op zaterdag 3 november 2018 21:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Alleen de infra valt tegen, wat is er mis met het circuit. Die voldoet grotendeels al aan de eisen, moeten ze niet in Assen juist de hele baan nog breder maken?
Charlie Whiting en Hermann Tilke - mannen die er verstand van hebben - denken daar volgens mij heel anders over. Of is je post enkel gebaseerd op wat historie?quote:Op zondag 4 november 2018 11:23 schreef Nattekat het volgende:
Als de F1 naar Nederland gaat, is het op Zandvoort. Als Zandvoort het niet wordt moeten we het met Spa doen.
Assen is gewoon geen baan voor de F1.
Of een baan een race kan organiseren is natuurlijk een ander verhaal dan of een baan een goede race kan brengen, nog even los van het om zeep helpen van de Cathedral of Motorsport. Ik heb liever een Nürburgring op de kalender.quote:Op zondag 4 november 2018 11:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Charlie Whiting - de man die er verstand van heeft - denkt daar volgens mij heel anders over. Of is je post enkel gebaseerd op wat historie?
Precies. Assen lijkt mij prima. De Indycars(Champcars) destijds hebben daar met Doornbos ook gereden. Perfect evenement waarbij ik totaal geen enkel probleem met parkeren en toegang heb ondervonden.quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Over de Oranjes en die prins Bernhard heeft hij gewoon dik gelijk. Hij is ook niet tegen de F1 in NL ofzo.
Volgens de eigenaar van Assen zullen de aanpassingen geen enkele invloed hebben op de TT lay-out. De organisatie (MotoGP ofzo?) heeft het ook al goedgekeurd.quote:Op zondag 4 november 2018 11:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Of een baan een race kan organiseren is natuurlijk een ander verhaal dan of een baan een goede race kan brengen, nog even los van het om zeep helpen van de Cathedral of Motorsport. Ik heb liever een Nürburgring op de kalender.
Wederom: liever Nürburgring, Hockenheim, Spa of Zandvoort, dan zo'n baggerbaantje als Assen. Zonder MotoGP-verpestende maatregelen gaat dat nooit een goede race opleveren.quote:Op zondag 4 november 2018 13:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgens de eigenaar van Assen zullen de aanpassingen geen enkele invloed hebben op de TT lay-out. De organisatie (MotoGP ofzo?) heeft het ook al goedgekeurd.
Er is wel een probleem met Zandvoort: de uitgaven die moeten worden gedaan, en de aanpassingen die moeten gedaan worden aan het circuit zijn groot. Bij Assen is alles al zo goed als klaar. En de infrastructuur bij Assen is veel handiger.quote:Op vrijdag 2 november 2018 00:19 schreef Fokker89 het volgende:
Zou wel super mooi zijn, ik zie Zandvoort 10x liever dan Assen, al zou ik naar beide circuits niet gaan als de F1 er is. Vind die Maxgekte echt verschrikkelijk, ook al is het een goede coureur.
Wederom: Assen is geen autoracecircuit. Die baan mag gewoon niet op de kalender komen, zeker als het ten koste gaat van een echte baan. De vergelijking is zinloos, kijk liever naar de positieve zaken van een race op Zandvoort.quote:Op zondag 4 november 2018 20:18 schreef vharox333 het volgende:
[..]
Er is wel een probleem met Zandvoort: de uitgaven die moeten worden gedaan, en de aanpassingen die moeten gedaan worden aan het circuit zijn groot. Bij Assen is alles al zo goed als klaar. En de infrastructuur bij Assen is veel handiger.
Helikopter. 25 minuten.quote:Op zondag 4 november 2018 20:40 schreef Fer het volgende:
Vergeet de geldschieters niet. Die komen niet voor een leuk avondje uit in Amsterdam/Rotterdam/Scheveningen om de volgende ochtend 2,5 uur in de auto naar Drente te rijden.
Dat hebben ze wel.quote:Op zondag 4 november 2018 13:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgens de eigenaar van Assen zullen de aanpassingen geen enkele invloed hebben op de TT lay-out. De organisatie (MotoGP ofzo?) heeft het ook al goedgekeurd.
Behalve dan dat het 1 grote optocht was omdat met de hoeveelheid benodigde downforce op die baan vlak achter iemand rijden met al die knikjes onmogelijk was.quote:Op zondag 4 november 2018 12:04 schreef Cherni het volgende:
[..]
Precies. Assen lijkt mij prima. De Indycars(Champcars) destijds hebben daar met Doornbos ook gereden. Perfect evenement waarbij ik totaal geen enkel probleem met parkeren en toegang heb ondervonden.
Ja hoor. Ruimte genoeg tussen de auto's. En in het slechtste geval kan ik nog rechts of links door de berm.quote:Op zaterdag 3 november 2018 08:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je hebt wel eens over de Zeeweg gereden in de zomer?
[ afbeelding ]
Dat is inderdaad waar.quote:Op maandag 5 november 2018 10:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat hebben ze wel.
MotoGP coureurs hebben er last van dat als F1 regelmatig komt op een circuit waar zij ook zijn. Bijvoorbeeld bij de remzone's zitten er van die kleine hobbels. F1 auto's zijn zo krachtig dat het remmen het asfalt stuk maakt waardoor zij weer evenwichtsproblemen hebben.
.
Elk jaar opnieuw asfalteren? Dat is een prijzig grapje.quote:Op maandag 5 november 2018 13:52 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar.
Ware het niet dat het ook gewoon weer simpel gefiktst kan worden zodat die hobbels er tijdens de MotoGP niet meer zijn.
Volgend jaar nieuwe voorvleugels.quote:Op maandag 5 november 2018 10:42 schreef TagForce het volgende:
[..]
Behalve dan dat het 1 grote optocht was omdat met de hoeveelheid benodigde downforce op die baan vlak achter iemand rijden met al die knikjes onmogelijk was.
Champcars hadden bijna geen vleugels.quote:Op maandag 5 november 2018 14:06 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Volgend jaar nieuwe voorvleugels.
Historic GP op Zandvoort is ook een aanrader wat betreft, alles is open en je kunt overal doorheen lopenquote:Op maandag 5 november 2018 15:07 schreef Spockjuh_ het volgende:
mooi was dat, champcars. Om zeven uur op het circuit de grote poort door, rechte stuk over en letterlijk in alle pitsboxen mee kunnen kijken, praten etc. En dat drie dagen lang, dat deden die Amerikanen wel goed
Op de ovals niet maar wel op de normale circuits.quote:Op maandag 5 november 2018 14:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Champcars hadden bijna geen vleugels.
En denk je dat Zandvoort geen optocht word?quote:Op maandag 5 november 2018 10:42 schreef TagForce het volgende:
[..]
Behalve dan dat het 1 grote optocht was omdat met de hoeveelheid benodigde downforce op die baan vlak achter iemand rijden met al die knikjes onmogelijk was.
In verhouding tot de F1 dan hèquote:Op dinsdag 6 november 2018 00:42 schreef Cherni het volgende:
[..]
Op de ovals niet maar wel op de normale circuits.
Minder, want daar zitten geen high downforce stukken vlak voor uitrem zones.quote:Op dinsdag 6 november 2018 00:45 schreef Cherni het volgende:
[..]
En denk je dat Zandvoort geen optocht word?
Zandvoort heeft ook slechts 2 uitrem zones waarvan 1 na een zeer kort recht stuk. Beide circuits zullen geen hele spannende races leveren. Maarja boeie, als je langs de kant zit is het toch wel genieten.quote:Op dinsdag 6 november 2018 06:26 schreef TagForce het volgende:
[..]
Minder, want daar zitten geen high downforce stukken vlak voor uitrem zones.
Dat klopt. Volgens mij is het plan om de Mastersbocht (na het Scheivlak) te verscherpen om daar ook een uitrembocht van te maken. In hoeverre dat helpt weet ik niet. Scheivlak is high downforce, maar met meerdere lijnen. Of dat voor de F1 ook zo is is afwachten.quote:Op dinsdag 6 november 2018 06:39 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Zandvoort heeft ook slechts 2 uitrem zones waarvan 1 na een zeer kort recht stuk. Beide circuits zullen geen hele spannende races leveren. Maarja boeie, als je langs de kant zit is het toch wel genieten.
ben benieuwd hoeveel plakken asfalt ze moeten gaan aanleggen in Zandvoortquote:Op dinsdag 6 november 2018 10:08 schreef Spockjuh_ het volgende:
Belangrijkste voor mij is dat er weer een baan komt waar elke fout gelijk einde race kan betekenen. Dat ik een paar uur in het gras moet zitten en een half uurtje moet staan in een bomvolle trein neem ik op de koop toe
Wat Assen betreft niet zoveel.quote:Op dinsdag 6 november 2018 19:10 schreef rubbereend het volgende:
Is er een lijst van wat er allemaal aangepast moet worden aan het circuit?
Wat ik zo snel even kan bedenken uit mijn hoofd.quote:Op dinsdag 6 november 2018 19:10 schreef rubbereend het volgende:
Is er een lijst van wat er allemaal aangepast moet worden aan het circuit?
dat is nogal een lijstquote:Op dinsdag 6 november 2018 19:41 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wat ik zo snel even kan bedenken uit mijn hoofd.
-Het paddock is niet zo groot. Echter als dat groter moet worden zal de baan verlegd moeten worden.
-Het pit complex is verouderd.
-Er staat slechts 1 vaste oude tribune op s/f, aan de binnenkant van audi S tuigens ze wel eens een tribune op maar verder heb je alleen duinen langs de baan waar je niet zomaar even een tijdelijke tribune op kunt plaatsen.
- uitkomen rechte stuk is 0 uitloop. Ik verwacht dat daar wat aangedaan moet worden. Er staat daar echter een duin/dijk die ook als geluids wand dient. Verder hier en daar wss nog wel wat aanpassingen m.b.t. veiligheid.
- Op het terrein zelf is weinig parkeerplek. Buiten het terrein ook beperkt trouwens.
- de pit entry en exit zijn ook niet heel fijn omdat je op het rechte stuk af moet remmen alvorens je de pit in kan en met een slakkengang weer de baan op komt vlak voor de Tarzan bocht. Weet niet of dat echt aangepast zal moeten worden maar optimaal is het niet.
- Sowieso moeten er faciliteiten als wc huisjes ed komen rondom het circuit.
Ik zie dat dan ook niet zomaar gebeuren in anderhalf jaar tijd. 2020 op zijn vroegst denk ik zelf. Hoop wel dat het gaat gebeuren want ik kom graag op Circuit Park Zandvoort maar het heeft wel dringend een opknapbeurt nodig.quote:
Wat een dodelijk saai circuit zou dit worden met de huidige krachtverdeling in de F1quote:Op dinsdag 6 november 2018 19:24 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Wat Assen betreft niet zoveel.
In de strubbenbocht een meter breder, zodat er ingehaald kan worden.
En de veenslang zou moeten worden verlengd.
[ afbeelding ]
alleen al de vergunningen gaan meer dan een jaar duren vermoed ikquote:Op dinsdag 6 november 2018 19:55 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik zie dat dan ook niet zomaar gebeuren in anderhalf jaar tijd. 2020 op zijn vroegst denk ik zelf. Hoop wel dat het gaat gebeuren want ik kom graag op Circuit Park Zandvoort maar het heeft wel dringend een opknapbeurt nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |