SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is dan jouw hobby?quote:Op woensdag 17 oktober 2018 14:40 schreef Dartboard het volgende:
Ieder z'n hobby. Als jullie maar niet midden op de weg gaan rijden...
Klaagbaak is een deur verder.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 14:40 schreef Dartboard het volgende:
Ieder z'n hobby. Als jullie maar niet midden op de weg gaan rijden...
Stravaquote:Op zondag 21 oktober 2018 00:08 schreef Alcatranz. het volgende:
Hi! Sinds korte tijd in bezit van een Garmin. Nu wil ik eigen routes gaan maken, maar ik krijg echt jeuk van dat Basecamp. Ik ben op zich wel redelijk handig met nieuwe programma's, maar dit werkt gewoon ontzettend kut. Gebruiken jullie een andere programma hiervoor?
Basecamp is inderdaad een ramp. Ik gebruik het oudere Mapsource.quote:Op zondag 21 oktober 2018 00:08 schreef Alcatranz. het volgende:
Hi! Sinds korte tijd in bezit van een Garmin. Nu wil ik eigen routes gaan maken, maar ik krijg echt jeuk van dat Basecamp. Ik ben op zich wel redelijk handig met nieuwe programma's, maar dit werkt gewoon ontzettend kut. Gebruiken jullie een andere programma hiervoor?
Heatmap functie van Stravaquote:Op zondag 21 oktober 2018 00:08 schreef Alcatranz. het volgende:
Hi! Sinds korte tijd in bezit van een Garmin. Nu wil ik eigen routes gaan maken, maar ik krijg echt jeuk van dat Basecamp. Ik ben op zich wel redelijk handig met nieuwe programma's, maar dit werkt gewoon ontzettend kut. Gebruiken jullie een andere programma hiervoor?
Tegenwoordig eigenlijk altijd via Strava.quote:Op zondag 21 oktober 2018 00:08 schreef Alcatranz. het volgende:
Hi! Sinds korte tijd in bezit van een Garmin. Nu wil ik eigen routes gaan maken, maar ik krijg echt jeuk van dat Basecamp. Ik ben op zich wel redelijk handig met nieuwe programma's, maar dit werkt gewoon ontzettend kut. Gebruiken jullie een andere programma hiervoor?
Garmin connect kan toch ook routes maken?quote:Op zondag 21 oktober 2018 00:08 schreef Alcatranz. het volgende:
Hi! Sinds korte tijd in bezit van een Garmin. Nu wil ik eigen routes gaan maken, maar ik krijg echt jeuk van dat Basecamp. Ik ben op zich wel redelijk handig met nieuwe programma's, maar dit werkt gewoon ontzettend kut. Gebruiken jullie een andere programma hiervoor?
Vet, volgende week even kijken.quote:Op woensdag 17 oktober 2018 20:00 schreef KolonelBroodje het volgende:
Vanaf vrijdag is de VAM-berg eindelijk geopend voor fietsers!
https://www.dvhn.nl/drent(...)qfX6Pl3YfvzCz8-xhP9I
. Kloptquote:Op zondag 21 oktober 2018 09:24 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Garmin connect kan toch ook routes maken?
Ik moet je bij de start gemist hebben. Ik heb sowieso de start gemist, we zaten nog binnen met een hele groep. Dus 5 minuten later met een groepje gestart en lekker kunnen rijden. uiteindelijk na 11u45 binnen, voor mij best snel. Ook nog een leuk groepje op het eind gehad.quote:Op zondag 21 oktober 2018 10:13 schreef Rikkie99 het volgende:
Gisteren een 200km randonneursbrevet vanuit Eindhoven gereden. Groot deel met de eerste groep meegereden en na 8 uur alweer terug. Fijn om te merken dat ik toch wel een flink stuk beter ben geworden, ik verwachte met een gemiddelde van 25 a 26 thuis te komen zoals gewoonlijk, maar uiteindelijk 30.7 gemiddeld op de teller
Ik heb u gisteren indd niet gezien nee. Zag dat het tempo inderdaad bij zo een beetje alle deelnemers wel hoog lag ja door de ideale omstandigheden qua weer en route. Nog door heel wat mensen aangesproken over pbp trouwens, die van mening waren dat ik die maar "gewoon" moest gaan rijden en dat dat wel zou lukken. Lijkt me niet meteen een goed ideequote:Op zondag 21 oktober 2018 19:59 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik moet je bij de start gemist hebben. Ik heb sowieso de start gemist, we zaten nog binnen met een hele groep. Dus 5 minuten later met een groepje gestart en lekker kunnen rijden. uiteindelijk na 11u45 binnen, voor mij best snel. Ook nog een leuk groepje op het eind gehad.
Laat ik me bij die mensen voegen en zeggen dat zowel jij als DDX PBP gewoon kunnen gaan rijden.quote:Op zondag 21 oktober 2018 22:35 schreef Rikkie99 het volgende:
[..]
Ik heb u gisteren indd niet gezien nee. Zag dat het tempo inderdaad bij zo een beetje alle deelnemers wel hoog lag ja door de ideale omstandigheden qua weer en route. Nog door heel wat mensen aangesproken over pbp trouwens, die van mening waren dat ik die maar "gewoon" moest gaan rijden en dat dat wel zou lukken. Lijkt me niet meteen een goed idee
Lijkt me ontzettend gaaf om eens te doen, dat zeker. Maar met een maximele afstand van 440km denk ik dat ik te weinig ervaring heb voor pbp. Hiernaast denk ik dat ik op dit moment nog onvoldoende inhoud en reserve heb om een aantal dagen achter elkaar zo een eind te fietsen. Mijn conditie, duurvermogen en herstelvermogen is bijv. bij lange na niet te vergelijken met ddx. Wil wel volgend jaar weer verder opbouwen en een 600km rijden, maar ik verwacht dat het daarbij blijft. Ook nog teveel last van wat pijntjes qua rug, schouders enz. en dat wil ik eerst iets verminderd hebben als het effe kanquote:Op zondag 21 oktober 2018 22:37 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Laat ik me bij die mensen voegen en zeggen dat zowel jij als DDX PBP gewoon kunnen gaan rijden.
440 is al een behoorlijke basis gezien je snelheid. Er zullen er zat aan de start staan komend jaar die nu op een veel lager niveau staan. Voor de lange afstand zijn tegenwoordig pijntjes normaal totdat je je zitpositie aanpast aan de lange afstand. Dus het stuur een stukje omhoog.quote:Op zondag 21 oktober 2018 22:53 schreef Rikkie99 het volgende:
[..]
Lijkt me ontzettend gaaf om eens te doen, dat zeker. Maar met een maximele afstand van 440km denk ik dat ik te weinig ervaring heb voor pbp. Hiernaast denk ik dat ik op dit moment nog onvoldoende inhoud en reserve heb om een aantal dagen achter elkaar zo een eind te fietsen. Mijn conditie, duurvermogen en herstelvermogen is bijv. bij lange na niet te vergelijken met ddx. Wil wel volgend jaar weer verder opbouwen en een 600km rijden, maar ik verwacht dat het daarbij blijft. Ook nog teveel last van wat pijntjes qua rug, schouders enz. en dat wil ik eerst iets verminderd hebben als het effe kan
Betwijfel of er uberhaupt nog plaats gaat zijn want de langste afstand is 300km dit jaar. Verder weet ik niet of die pijntjes overgaan door het stuur te verhogen, ik heb qua afstelling al aardig wat geexperimenteerd en een hoger stuur hield niet echt. Twijfel nu wel een beetje over pbp, ik wil het zelf best proberen, nu nog mijn ouders (vooral mijn moeder overtuigen)quote:Op maandag 22 oktober 2018 07:55 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
440 is al een behoorlijke basis gezien je snelheid. Er zullen er zat aan de start staan komend jaar die nu op een veel lager niveau staan. Voor de lange afstand zijn tegenwoordig pijntjes normaal totdat je je zitpositie aanpast aan de lange afstand. Dus het stuur een stukje omhoog.
Je kunt uiteraard je plekje reserveren op het moment dat past bij je langste afstand van nu. Definitief beslissen doe je pas later in het voorjaar, meestal zo rond je 600.
Met 300 zul je iig een plekje voor de 80 of 84 uurs kunnen krijgen. Voor de 90 wellicht ook maar dan eerder helemaal achterin.quote:Op maandag 22 oktober 2018 10:42 schreef Rikkie99 het volgende:
[..]
Betwijfel of er uberhaupt nog plaats gaat zijn want de langste afstand is 300km dit jaar. Verder weet ik niet of die pijntjes overgaan door het stuur te verhogen, ik heb qua afstelling al aardig wat geexperimenteerd en een hoger stuur hield niet echt. Twijfel nu wel een beetje over pbp, ik wil het zelf best proberen, nu nog mijn ouders (vooral mijn moeder overtuigen)
Mag je trouwens bij de verplichte brevetten een afstand vervangen door een langere afstand?
Weet niet of het zo slim is om me in te schrijven voor de 80 of 84 uurs groep bij mijn eerste deelname?quote:Op maandag 22 oktober 2018 18:56 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Met 300 zul je iig een plekje voor de 80 of 84 uurs kunnen krijgen. Voor de 90 wellicht ook maar dan eerder helemaal achterin.
Heb je al eens een bikefit gedaan ivm de pijntjes?
Langere afstand mag je idd inzetten voor een kortere. Of het nodig is gezien de kalender in Nederland en België is de vraag, er is een mooi aanbod aan tochten. De 200 van Zwolle geldt al voor je kwalificatie, rij je die (of een ander winterbrevet) dan heb je al de 1e kwalificatierit op zak.
Heb je ook de Belgische kalender er bij gepakt? Daar zijn ook veel 400km brevetten op andere weekenden.quote:Op maandag 22 oktober 2018 19:28 schreef Rikkie99 het volgende:
[..]
Weet niet of het zo slim is om me in te schrijven voor de 80 of 84 uurs groep bij mijn eerste deelname?
Bikefit heb ik nog niet gedaan, maar merk dat ik nu al minder last heb door corestability oefeningen waar ik niet al te lang geleden mee begonnen ben dus ik hoop dat dat het probleem grotendeels oplost
En de kalender is inderdaad mooi gevuld, ik kan alleen waarschijnlijk de 400 van bunnik rijden en dan is het wel fijn om nog uit te kunnen wijken naar een extra 600 later in het jaar
Daar heb ik nog niet gekeken nee. Om een of andere reden niet verder gekeken dan de nederlandse kalender. Maar u denkt dus dat ik ook in de 80uurs groep zou kunnen starten?quote:Op maandag 22 oktober 2018 21:07 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Heb je ook de Belgische kalender er bij gepakt? Daar zijn ook veel 400km brevetten op andere weekenden.
Verstandiger is uiteraard de 90 uurs maar jij hebt inmiddels de uitwijkmogelijkheid voor het geval de 90 uurs groep vol zit.
#hipsterquote:Op maandag 22 oktober 2018 22:34 schreef kanovinnie het volgende:
Vandaag een rondje door de ardennen gereden. Meer meters bospad en boerenpad dan asfalt....
Waarom zou je er geen wedstrijd mee kunnen rijden?quote:Op maandag 22 oktober 2018 22:25 schreef Coppi het volgende:
Niks mis met 105 als je er geen wedstrijden mee rijdt. Gewoon degelijk spul.
Het kan natuurlijk best. Alle Shimanigroepen vanaf 105 zijn oke. Maar in een wedstrijd wil je optimaal voorbereid zijn. Dure ace is net wat lichter, stijver, responsiever onder maximale belasting en heeft Di2. Zelf merkte ik niets in de overgang van 105 naar Ultegra.quote:Op maandag 22 oktober 2018 23:26 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Waarom zou je er geen wedstrijd mee kunnen rijden?
Net alsof je als bolle wedstrijdtoerder daar iets van merkt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 09:17 schreef Coppi het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk best. Alle Shimanigroepen vanaf 105 zijn oke. Maar in een wedstrijd wil je optimaal voorbereid zijn. Dure ace is net wat lichter, stijver, responsiever onder maximale belasting en heeft Di2. Zelf merkte ik niets in de overgang van 105 naar Ultegra.
In die zin vind ik de wielen opvallender.quote:Op maandag 22 oktober 2018 22:29 schreef Reintji het volgende:
[..]
Nee, heb zelf ook. Maar verwachtte dat niet op een fiets uit deze prijsklasse.
Wat een flauwekul. Je staat hier nu dus gewoon te verkondigen dat je niks te zoeken hebt in een westrijd als je niet de duurste groep erop hebt zitten. Zelfs profs rijden niet allemaal met het duurste.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 09:17 schreef Coppi het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk best. Alle Shimanigroepen vanaf 105 zijn oke. Maar in een wedstrijd wil je optimaal voorbereid zijn. Dure ace is net wat lichter, stijver, responsiever onder maximale belasting en heeft Di2. Zelf merkte ik niets in de overgang van 105 naar Ultegra.
Onzin. Lees eerst rustig mijn reactie nog eens.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 09:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Je staat hier nu dus gewoon te verkondigen dat je niks te zoeken hebt in een westrijd als je niet de duurste groep erop hebt zitten. Zelfs profs rijden niet allemaal met het duurste.
Onzin natuurlijk, je gaat echt geen meter harder rijden als je met dura ace rijdt ipv 105. Mocht het dan wel over gewichtsverschil gaan dan maakt het in NL nog niets uit, gewicht is op het vlakke nihil van invloed op snelheid. Een 105 achterderailleur is even snel af te stellen als een Di2 of Dura ace mechanisch. En de voor derailleur maakt toch niet uit, aangezien toch alles op groot voor wordt gereden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 09:17 schreef Coppi het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk best. Alle Shimanigroepen vanaf 105 zijn oke. Maar in een wedstrijd wil je optimaal voorbereid zijn. Dure ace is net wat lichter, stijver, responsiever onder maximale belasting en heeft Di2. Zelf merkte ik niets in de overgang van 105 naar Ultegra.
wat is er stijver aan dura ace? (je lijkt iets te roepen waar van je werkelijk niet weet hoe het zit)quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 09:17 schreef Coppi het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk best. Alle Shimanigroepen vanaf 105 zijn oke. Maar in een wedstrijd wil je optimaal voorbereid zijn. Dure ace is net wat lichter, stijver, responsiever onder maximale belasting en heeft Di2. Zelf merkte ik niets in de overgang van 105 naar Ultegra.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 13:15 schreef Tommeke het volgende:
Als ik een criterium ragbak zou samenstellen, zou dat met 105 zijn. En dan misschien iets meer geld naar de wielen. Hoewel ik zelf ook koers op zware wielen van 1700 gram ofzo. Boeit ook niet zoveel.
Verder aluminium frame zoals Allez Sprint of Caad 10 ofzo.
Volgens mij is de argumentatie vooral; wat je kan besteden. Je hoort toch altijd studenten die net 105 kunnen bekostigen en zodra ze student af komt er meteen die dura-ace afgemonteerde fiets.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 18:32 schreef kaasplankje het volgende:
Interessante discussie hoor. Is een 105 groep intrinsiek minder snel in een amateur of trimmers wedstrijd vergeleken met dura ace?
Verlies je een wedstrijd of behaal je een minder resultaat door te rijden met een lagere kwaliteit afmontage (en dan mbt de groep, wielen en frame buiten beschouwing gelaten) ?
Rij al jaren met sram en dat nooit gehad. #boelnietvoorelkaar.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 21:47 schreef Tommeke het volgende:
Je ken beter 105 kopen en een iets beter frame/wielen ipv Ultegra denk ik.
Dat gezegd hebbende: Een falende SRAM Force groep heeft mij tot twee keer toe een korte klassering gekost. Een keer zat ik aan ‘t eind van een waaierkoers nog bij de laatste 9 man denk ik. Met nog 8 km te gaan sloeg m’n ketting tussen derailleur en ‘t onderste wieltje. De andere keer gebeurde dat toen ik naar een kopgroep sprong.
Weet nog steeds niet hoe dat kwam.
#dontracewhatyoucantreplacequote:Op dinsdag 23 oktober 2018 22:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Rij al jaren met sram en dat nooit gehad. #boelnietvoorelkaar.
Ik ben ook van mening dat je het beste kunt koersen op een goed stijf frame met goedkope groep. Je neemt namelijk meer risico op een fiets, waarbij vervanging financieel niet zoveel pijn doet. Als je op een fiets van bijv 4k een gaatje in moet duiken, zal je misschien net een fractie eerder remmen. Als je voor podium de laatste rondes van een criterium rijdt, moet je al een beetje levensmoe zijn, dan wil je die kopzorgen er niet bij
Das een goeie uitleg👏quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 22:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Rij al jaren met sram en dat nooit gehad. #boelnietvoorelkaar.
Ik ben ook van mening dat je het beste kunt koersen op een goed stijf frame met goedkope groep. Je neemt namelijk meer risico op een fiets, waarbij vervanging financieel niet zoveel pijn doet. Als je op een fiets van bijv 4k een gaatje in moet duiken, zal je misschien net een fractie eerder remmen. Als je voor podium de laatste rondes van een criterium rijdt, moet je al een beetje levensmoe zijn, dan wil je die kopzorgen er niet bij
Je moet dan de rest ook wisselen...sram remmen hebben een langere kabeltrek bij remmenquote:Op woensdag 24 oktober 2018 10:30 schreef the_critic het volgende:
Gister voor eerst op m'n 'slechtweerfiets' gereden met sram... Damn wat liggen die handgrepen slecht in mijn hand, vergeleken met Shimano.. Misschien maar eens kijken naar 2e hands grepen om te gaan wisselen binnenkort...
Serieus?! Hmm das kut..quote:Op woensdag 24 oktober 2018 10:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je moet dan de rest ook wisselen...sram remmen hebben een langere kabeltrek bij remmen
Ja ik heb eens shimano remmen geprobeerd op sram levers, maar dat was echt aan-uit remmen, dus van niets naar bijna blokkeren..quote:
Ik heb het precies andersom, als ik weer op die kutgiant stap met die shimanogrepen.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 10:30 schreef the_critic het volgende:
Gister voor eerst op m'n 'slechtweerfiets' gereden met sram... Damn wat liggen die handgrepen slecht in mijn hand, vergeleken met Shimano.. Misschien maar eens kijken naar 2e hands grepen om te gaan wisselen binnenkort...
quote:Op woensdag 24 oktober 2018 10:59 schreef muzas het volgende:
Dikke lompe knotsen zijn het. Dat ben ik niet gewend om in mn hand te hebben.
Voor een TT fiets zou ik wel elektrisch willen, kun je in je houding blijven zitten en schakelen tegelijkquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 11:43 schreef dop het volgende:
[..]
wat is er stijver aan dura ace? (je lijkt iets te roepen waar van je werkelijk niet weet hoe het zit)
Als stijver en lichter het uitgangspunt was dan zou iedereen met meer exotische onderdelen rijden.
profs kijken er 95% van de gevallen niet eens naar, ze rijden wat de sponser voorschrijft.
Banden keuzen, en soort wiellen kunnen in sommige gevallen bepalend zijn voor het resultaat.
Maar noem 1 voorbeeld waar de groepset bepalend is voor het wel of niet winnen van en wedstrijd.
en over gewicht
een 7000 groep weegt ongeveer 400 gram zwaarder dan 9100, maar ga je voor di2 disc 9170 dan is dat nog geen 100gram verschil.
met een 105 groep kun je ook gewoon een fiets opbouwen die tegen de uci gewichts limiet zit van 6,8 kilo.
de meeste winst zit overigens in aero dynamca, en juist in het tijdrijden waar dit het belangrijkste is wegen de fietsen tot ruim een kilo zwaarder. (klimmen buiten beschouwing gelaten)
Dat kan mechanisch ook hoor.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 12:33 schreef Andyy het volgende:
[..]
Voor een TT fiets zou ik wel elektrisch willen, kun je in je houding blijven zitten en schakelen tegelijk
Ik doelde er meer op dat je vanuit je beide houdingen kunt schakelen, maar je hebt gelijkquote:
sprint shifters zijn ook best mooi/handigquote:Op woensdag 24 oktober 2018 12:37 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik doelde er meer op dat je vanuit je beide houdingen kunt schakelen, maar je hebt gelijk
Ook nadelen.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 12:40 schreef dop het volgende:
[..]
sprint shifters zijn ook best mooi/handig
Zijn zeker wel voordelen te verzinnen aan Di2
Die ultegra heeft dan de die-aai-toe en daarom is die zoveel duurder.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 12:48 schreef Flipmoehoe het volgende:
Heb ook een Tiagra groep op mijn Giant TCR, wel met 105 shifters want wilde toen die waslijnen niet meer hebben. Fiets schakelt prima, ook tijdens een klim lichter of zwaarder is geen probleem.
Als er een nieuwe fiets komt dan zal het wel met 105 worden.
het prijsverschil bij de canyon endurace vind ik toch wel erg fors, Endurace CF SL Disc 7.0 met 105 voor 1899, en de 8.0 met ultegra voor 2499. Scheelt ff 600 eurie.. dat steek ik dan liever in mooiere / betere wielen
zeker, lege 🔋quote:
Een hoger gewicht? De mechanische variant is toch altijd nog lichter? En ik vind de vervangingswaarde van spareparts ook aan de hoge kant. Een nieuwe Di2 achterderrie kost een fortuin.quote:
zeker het is mooi "speelgoed" maar beslist geen noodzaak.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 13:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Een hoger gewicht? De mechanische variant is toch altijd nog lichter? En ik vind de vervangingswaarde van spareparts ook aan de hoge kant. Een nieuwe Di2 achterderrie kost een fortuin.
de ultegra met di2 (de 8.0) kost maar liefst 3199 euries..quote:Op woensdag 24 oktober 2018 12:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die ultegra heeft dan de die-aai-toe en daarom is die zoveel duurder.
Ik zou lekker bij de velgremmen versie blijven. En de rest in badass wielset steken.
En een grote zadeltas, pompje aan je kader, twee verschillende (grote) bidons en ongeschoren benen.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 12:01 schreef muzas het volgende:
Ergens is het natuurlijk ook veel leuker om met een of andere tiagra-sensa alles en iedereen op veel te dure fietsjes voorbij te fietsen.
als je de 105 met de 105 vergelijkt is het 400 gram, met ultegra bijna een kilo.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 13:34 schreef kaasplankje het volgende:
Paar grammetjes is toch bijna een volle kg. En dat vind ik erg veel.
Nouja ik vergeleek meer de prijs/gewicht en dan zie je dat disc eigenlijk de minst aantrekkelijke optie is. Neem je de velgrem 105 ben je 500.- minder kwijt en 400gram lichter, neem de velgrem ultegra is die even duur maar 900gram lichter.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 13:37 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
als je de 105 met de 105 vergelijkt is het 400 gram, met ultegra bijna een kilo.
Maar dan nog is 8,4kg voor een schijfremfiets met 105 niet heel erg veel. een Trek of BMC zit in de 9kg
Hoe meld je segmenten aan. Met Strava Premium zeker?quote:
Nee hoor, gewoon bij de details van je rit op het gereedschapje drukken.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 13:57 schreef Godshand het volgende:
[..]
Hoe meld je segmenten aan. Met Strava Premium zeker?
Dat is op de site dan? Mobiel geen gereedschap te zien.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 14:24 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon bij de details van je rit op het gereedschapje drukken.
Op de site inderdaadquote:Op woensdag 24 oktober 2018 15:43 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dat is op de site dan? Mobiel geen gereedschap te zien.
Jawel. Ben afgelopen zomer op een lekker kneuterige camping met goeie chalets geweest. Lekker rustig en mooie uitvalsbasis.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 12:07 schreef Reljem het volgende:
Nog tips voor een weekje Vogezen in de zomer vrinden? Handige uitvalslocatie, must do klimmen, verborgen pareltjes, chaletjes?
Ik geloof er niks van, jij neemt sowieso de 8.0 Proquote:Op woensdag 24 oktober 2018 13:12 schreef kaasplankje het volgende:
ENDURACE CF SL DISC 7.0
https://www.canyon.com/nl(...)-cf-sl-disc-7-0.html
1899.- en 8.4kg (met 105)
ENDURACE CF 7.0
https://www.canyon.com/nl/road/endurace/2019/endurace-cf-7-0.html
1399.- en 8kg (met 105)
ENDURACE CF 8.0
https://www.canyon.com/nl/road/endurace/2019/endurace-cf-8-0.html
1899.- en 7.5kg (met ultegra)
Ik zou het wel weten.
Ik heb al een fiets.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 16:02 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van, jij neemt sowieso de 8.0 Pro
quote:Op donderdag 25 oktober 2018 16:18 schreef kaasplankje het volgende:
Bovendien zou ik nooit een endurance nemen, ik ben toch geen toerder?
Hahaha.
Ben ik ook net mee begonnen, echt leukquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:12 schreef the_critic het volgende:
Op mp maar eens wat zoeken en een bod uitgebracht op een oude crosser. 10 speed, net als m'n slechtweerfiets. Kan ik wielen uitwisselen voor op de weg rijden of keer lekker de bossen in.
Wat zijn dat voor hema broeken dan? Voor de beentjes pak je het beste die dikke aan de binnenkant gewatteerde lycra. Je kan een broek zonder zeem nemen en die over je korte heen trekken maar 'k vind zelf een lange broek met zeem veel beter zitten. Moet je ook een jack of alleen een broek?quote:Op zondag 28 oktober 2018 12:19 schreef Zwansen het volgende:
Iemand tips voor goede (betaalbare) thermokleding? Heb nu 2 thermobroeken van de Hema aan en daarmee houd ik het met dit weer prima een uur vol, maar veel langer wordt lastig.
Overigens heb ik alleen korte wielerbroeken. Misschien een goede eerste stap om een nieuwe lange wielerbroek te nemen?
Dhb is wel goeie prijs/kwaliteitquote:Op zondag 28 oktober 2018 12:19 schreef Zwansen het volgende:
Iemand tips voor goede (betaalbare) thermokleding? Heb nu 2 thermobroeken van de Hema aan en daarmee houd ik het met dit weer prima een uur vol, maar veel langer wordt lastig.
Overigens heb ik alleen korte wielerbroeken. Misschien een goede eerste stap om een nieuwe lange wielerbroek te nemen?
Ik vind de Thermoshirts van Lidl wel fijn. Was net afgelopen week in de folder. Misschien dat ze ze nog wel hebben. Met de Thermobroeken heb ik geen ervaring.quote:Op zondag 28 oktober 2018 12:19 schreef Zwansen het volgende:
Iemand tips voor goede (betaalbare) thermokleding? Heb nu 2 thermobroeken van de Hema aan en daarmee houd ik het met dit weer prima een uur vol, maar veel langer wordt lastig.
Overigens heb ik alleen korte wielerbroeken. Misschien een goede eerste stap om een nieuwe lange wielerbroek te nemen?
Ik snap daar ook niks van. Had wel beenwarmers aan, maar wel met dikke overschoenen, dito sokken en een Gabba lange mouw.quote:Op zondag 28 oktober 2018 18:12 schreef the_critic het volgende:
Kort-kort niet gezien.. Wel meerdere blote benen en 3kwart gezien....
Mafkezen
Omdat het mijn eerste keer uberhaupt was dat ik een echte fietstocht op de snelle fiets (met kleding etc) maaktequote:Op maandag 29 oktober 2018 06:21 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom rij je dan ook zonder handschoenen
Jij hebt ook een vachtje.quote:Op maandag 29 oktober 2018 07:56 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb eerder dunne lange handschoenen aan dan een lange broek.
volgens mij was jij net ook niet helemaal glad geschoren, of zag ik het verkeerd.quote:
Klopt ik ga zo mijn tronie maar eens snoeien. Hoog tijd.quote:Op maandag 29 oktober 2018 17:19 schreef dop het volgende:
[..]
volgens mij was jij net ook niet helemaal glad geschoren, of zag ik het verkeerd.
Wel goed aangekleed.
Met kniestukken hou je je knieen warm, stukje tussen sokken en kniestukken heeft niet zoveel last van de kou.quote:Op maandag 29 oktober 2018 09:51 schreef Fretwork het volgende:
Ik reed ook met kniestukken zaterdag, lekker hoor
Vorig jaar heb ik (en nog een paar in dit topic) een Gabba gekocht tijdens de "black friday sale" van Wiggle.quote:Op zondag 28 oktober 2018 18:11 schreef Fretwork het volgende:
Zelf heb ik een lange broek zonder zeem en een Castelli Gabba. Die laatste is enorm handig, maar wel duur. Een alternatief is opbouwen middels laagjes.
Gouden tip dit. Heerlijk dat je met een Gabba-achtige jas zo makkelijk precies goed gekleed bent.quote:Op maandag 29 oktober 2018 22:57 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Vorig jaar heb ik (en nog een paar in dit topic) een Gabba gekocht tijdens de "black friday sale" van Wiggle.
¤85, normaal zijn ze ¤140/150
Black friday deals begint over een paar weken 2 dagen, misschien is ie dan wel weer in de aanbieding
http://www.wiggle.nl/black-friday/
Met beenstukken wil ik het nog wel eens te warm krijgen, kniestukken zijn dan ideaal.quote:Op maandag 29 oktober 2018 21:04 schreef ddx het volgende:
[..]
Met kniestukken hou je je knieen warm, stukje tussen sokken en kniestukken heeft niet zoveel last van de kou.
Ik had vandaag ook kniestukken aan, maargoed oversokken komen over kniestukken heen, dus tja dan zijn het gewoon beenstukken.
Dan heb ik (als beginner) kennelijk het juiste fietsshirt gekocht . Ik heb die Castelli perfetto, die schijnt afgeleid te zijn van de Gabbaquote:Op dinsdag 30 oktober 2018 08:51 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Gouden tip dit. Heerlijk dat je met een Gabba-achtige jas zo makkelijk precies goed gekleed bent.
Gaaf, maar eigenlijk wel net te laat in het jaar om de bergen in te gaan? Al zijn jullie wel wat meer gewend. Ben wel begin oktober ook nog in de bergen geweest, en dan is het vrij vroeg donker al en redelijk fris ook 's nachts. Als je dan in een hotel of appartement zit is het wel oké, maar kramperen zou ik dan niet zoveel goesting meer in hebben haha.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 08:57 schreef Gripper het volgende:
Hier nog een gabba-adept
Weer terug van vakantie, we zouden eigenlijk 2 weken maar het werd vanaf dit weekend noodweer in Italië met enorm veel regen en sneeuw, en mn auto staat nog op zomerpantoffels. Dus maar iets eerder naar huis gegaan.
Wel wat mooie ritten gemaakt, de Sella ronde zowel op de racer as MTB en vooral dat laatste was een pittig dagje. Alle liften zijn nu dicht, dus wat je in de zomer makkelijk omhoog gaat -en dan alleen maar dolle pret over de paden naar beneden jakkeren- moest nu allemaal zelf getrapt of soms zelfs gelopen worden.
Het was koud, maar met alleen gabba & armstukken aan de hele dag goed te doen. Bergop gewoon alle ritsen open, en bergaf shirtje dicht.
Gemaakt voor de herfst dat jasje !
Ik heb die inderdaad ook maar gekocht omdat ik naast m'n Gabba een minder warme korte mouwen variant wilde.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 08:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dan heb ik (als beginner) kennelijk het juiste fietsshirt gekocht . Ik heb die Castelli perfetto, die schijnt afgeleid te zijn van de Gabba
Absoluut, beenstukken knellen vaak ook best wel af.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 08:52 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Met beenstukken wil ik het nog wel eens te warm krijgen, kniestukken zijn dan ideaal.
+1quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 08:52 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Met beenstukken wil ik het nog wel eens te warm krijgen, kniestukken zijn dan ideaal.
Wie is dat?quote:Op woensdag 31 oktober 2018 02:20 schreef liesje1979 het volgende:
Zondag komt mijn schoonzus op tv bij het programma ik mis je. Voor de mensen hier die mijn broer kenden misschien iets om te kijken
Geen Fokker ofzo, maar iemand die tijdens het wielrennen vorig jaar om het leven is gekomen op de wielrenbaan. Ik dacht dat hier toen mensen waren die hem kenden of iig bij dezelfde vereniging reden.quote:
Dat was op de baan waar Patroon altijd rijd en iemand van (volgens mij) zijn club.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 18:37 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Geen Fokker ofzo, maar iemand die tijdens het wielrennen vorig jaar om het leven is gekomen op de wielrenbaan. Ik dacht dat hier toen mensen waren die hem kenden of iig bij dezelfde vereniging reden.
Oja, die gast kon ik wel van gezicht..ik had de link niet gelegd met dat de schoonzus van liesje1979 de vrouw was van die renner.quote:Op woensdag 31 oktober 2018 18:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat was op de baan waar Patroon altijd rijd en iemand van (volgens mij) zijn club.
Dinsdag.quote:Op zaterdag 3 november 2018 08:32 schreef Fretwork het volgende:
Ga je lekker op tijd je bed uit om te fietsen, is het godvertoefeme 1.4 graden. Wanneer is het weer zomer?
Vanmiddag pas gaan.quote:Op zaterdag 3 november 2018 08:32 schreef Fretwork het volgende:
Ga je lekker op tijd je bed uit om te fietsen, is het godvertoefeme 1.4 graden. Wanneer is het weer zomer?
Was de enige mogelijkheid in het weekend helaas. Gabba, lange broek en overschoenen waren prima btw.quote:
Nou idd. Toen ik vertrok om kwart voor 8 was het -1 . Skisokken, beenstukken en overschoenen waren nodig om warm te blijvenquote:Op zaterdag 3 november 2018 08:32 schreef Fretwork het volgende:
Ga je lekker op tijd je bed uit om te fietsen, is het godvertoefeme 1.4 graden. Wanneer is het weer zomer?
Ah. Ik had het nog niet eerder gezien.quote:Op zaterdag 3 november 2018 18:53 schreef the_critic het volgende:
Er al 12.. Da's niets nieuws toch? Dat ze daaraan werkten was al in feb of mrt bekend
Mijn zadel staat op dezelfde hoogte vanaf bracket gemeten als m'n koersfiets. Ik heb geen last van dat ik niet bij de grond kan. Bij een stoplicht gebruik ik meestal een trottoirbandje om mijn voet op te zetten en anders ff met je kont van het zadel af.quote:Op zaterdag 3 november 2018 21:04 schreef the_critic het volgende:
Ff vraagje voor mensen met crosser.. Hoe stel je je zadel af? Door de hogere bracket, kom ik bijna niet meer bij de grond als ik zadelhoogte afstel op zelfde hoogte als m'n racer? Heeft iedereen dan of rijd je juist met lager zadel een andere houding?
En ik zoek banden met zijkant noppen en midden raceprofiel.. Voor fietspaden en schelpenpaadjes. Soort gravelband.. Iemand een goede tip?
Thnx, kan ik wat mee..quote:Op zondag 4 november 2018 08:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mijn zadel staat op dezelfde hoogte vanaf bracket gemeten als m'n koersfiets. Ik heb geen last van dat ik niet bij de grond kan. Bij een stoplicht gebruik ik meestal een trottoirbandje om mijn voet op te zetten en anders ff met je kont van het zadel af.
Een semi-slick bandje moet je hebben. Je kan bijv. Challenge chicane nemen of zelfs de Dune, als je het meest op zand rijdt. Voldoende grip als de spanning in de band maar zo laag mogelijk is. Die schoudernop geeft in een bocht op asfalt juist minder grip dat is wel iets om rekening mee te houden, maar dat merk je snel genoeg.
De breedte vd band is ook iets; voor op zand is hoe breder hoe beter. Alleen moet je even bedenken wat je precies wil gaan doen ermee. Voor CX wedstrijden is dat maximaal 33mm. Voor de regionale competitie zullen ze daar waarschijnlijk niks van zeggen maar stel dat je mee wil doen aan het districtkampioenschap dan heeft de jury zo'n afstandblokje van 33mm en als dat niet over je band past mag je niet starten. De banden op een gravelbike zijn nl. tegenwoordig al 40mm ofzoiets.
Eigenlijk best wel rustig en beheerst he? T was wel op die Lorini die wilde op hoge snelheid niet zo plat door de bocht.quote:Op zondag 4 november 2018 10:56 schreef Patroon het volgende:
Lol, wat ik nu op de computer tegenkwam...Kaas in de bocht
Kwam zelfs nog iemand op een ebike je voorbij. Staat niet op de filmquote:Op zondag 4 november 2018 14:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Eigenlijk best wel rustig en beheerst he? T was wel op die Lorini die wilde op hoge snelheid niet zo plat door de bocht.
Valverde rijdt al een jaar op 12 speed.quote:
rohloff al jaren 14.quote:
ja lekker spinnen op de 42 achter wauw wat een uitvinding 🤔quote:Op woensdag 7 november 2018 18:51 schreef Vinniiee het volgende:
Op het vlakke maakt het ook vrij weinig uit. Ga je de bergen in, kun je misschien net beter die versnelling vinden waardoor je lekkerder fietst.
Ik doelde natuurlijk op de 10, 11 of 12 speed icm compact. Niet met een 1x setup. Dat lijkt me ook niets, mis je sowieso te veel tussenstappen.quote:Op woensdag 7 november 2018 18:54 schreef dop het volgende:
[..]
ja lekker spinnen op de 42 achter wauw wat een uitvinding 🤔
Alleen zolang je af en toe de scherpe kantjes eraf blowt.quote:Op woensdag 7 november 2018 21:08 schreef kaasplankje het volgende:
Hoe meer speed is toch hoe harder je ken gaan???
goeie keuze, als je ook wil bikepacken er mee.quote:Op donderdag 8 november 2018 18:10 schreef kanovinnie het volgende:
krijg 'm pas volgend jaar
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door dop op 08-11-2018 19:09:08 ]Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
Mooi ding, is dat staal of aluminum? Enne wat kost ie?quote:Op donderdag 8 november 2018 18:10 schreef kanovinnie het volgende:
krijg 'm pas volgend jaar
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 8 november 2018 18:23 schreef dop het volgende:
[..]
goeie keuze, als je ook wil bikepacken er mee.
Enige nadeel Sram en hydraulische remmen. Das niet helemaal bikepacken proofAchja, dat zie ik dan wel weer. Ik ga toch niet de hele wereld over.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Staal. 2300 euro Er is ook een carbon variant maar die is helemaal duurquote:Op donderdag 8 november 2018 18:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mooi ding, is dat staal of aluminum? Enne wat kost ie?Staal, dat moet jij wel mooi vinden!quote:Ben benieuwd hoe het is. Lekker door de bossen crossen en offroad kunnen rijden op bikepackingavonturen zonder 7 kleuren bagger door m'n broekquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
klinkt heel laag, hoe zwaar ben je.quote:Op donderdag 8 november 2018 21:29 schreef Rikkie99 het volgende:
Gisteren een ftp testje gedaan op een spinningfiets. Kwam uit op een ftp van 225 watt, wat ongeveer 30 watt meer is dan vorig jaar bij hetzelfde gewicht en dus ook zeer blij met de vooruitgang. Nu hopen dat ik deze stijgende lijn kan volhouden. Iemand enig idee hoe goed of slecht deze ftp is?
ruim boven de 10 kilo.quote:Op donderdag 8 november 2018 21:45 schreef the_critic het volgende:
Mooi fietsje kano. Wat weegt zo een stalen fiets?
Genoeg montagepunten voor bagagerekjes. Dat scheelt een hoop met jouw vakantieplannen
Gevalletje vedergewicht. Net gestopt met groeien en op dit moment 59kg.quote:Op donderdag 8 november 2018 21:43 schreef dop het volgende:
[..]
klinkt heel laag, hoe zwaar ben je.
Ik 350watt maar wel groot en zwaar.
ga je richting de 4watt/kilo wat netjes is.quote:Op donderdag 8 november 2018 21:55 schreef Rikkie99 het volgende:
[..]
Gevalletje vedergewicht. Net gestopt met groeien en op dit moment 59kg.
Awesome fiets!quote:Op donderdag 8 november 2018 18:10 schreef kanovinnie het volgende:
krijg 'm pas volgend jaar
[ afbeelding ]
Ah oke. Alleen jammer dat hier in nederland het absoluut vermogen meestal belangrijker isquote:Op donderdag 8 november 2018 21:58 schreef dop het volgende:
[..]
ga je richting de 4watt/kilo wat netjes is.
Zit ik ook ongeveer.
Toen ik hard getraind had voor de Maratona dles Dolomites zat ik op 310 watt bij 80kg, dus dat is vrij vergelijkbaar per kg. Gewoon jezelf een klimmer noemen joh.quote:Op donderdag 8 november 2018 22:20 schreef Rikkie99 het volgende:
[..]
Ah oke. Alleen jammer dat hier in nederland het absoluut vermogen meestal belangrijker is
Kan ik mezelf zeker noemen, maar schiet ik zeker tijdens wedstrijden hier in nederland weinig mee op helaas. Maar proberen komende winter wat zwaarder te worden met hopelijk behoud van dezelfde watt/kgquote:Op donderdag 8 november 2018 22:24 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Toen ik hard getraind had voor de Maratona dles Dolomites zat ik op 310 watt bij 80kg, dus dat is vrij vergelijkbaar per kg. Gewoon jezelf een klimmer noemen joh.
Goede aanpak! Lekker de sportschool in een je core en benen trainen.quote:Op donderdag 8 november 2018 22:26 schreef Rikkie99 het volgende:
[..]
Kan ik mezelf zeker noemen, maar schiet ik zeker tijdens wedstrijden hier in nederland weinig mee op helaas. Maar proberen komende winter wat zwaarder te worden met hopelijk behoud van dezelfde watt/kg
Zolang het beetje hard zand is gaat dat prima ja.quote:Op donderdag 8 november 2018 21:16 schreef Z het volgende:
Kan je met zo'n apparaat eigenlijk ook het strand op?
is geen basic gravel frame dit. Weet niet precies tot welke breedte er in kan, maar in elk geval ook MTB banden. Schwalbe big Apple kan er gewoon in.quote:Op donderdag 8 november 2018 23:08 schreef ddx het volgende:
[..]
Zolang het beetje hard zand is gaat dat prima ja.
Maar echte brede strandbanden passen er net niet in zo'n frame.
Dacht dat bij deze wel 60mm erin kon?quote:Op donderdag 8 november 2018 23:08 schreef ddx het volgende:
[..]
Zolang het beetje hard zand is gaat dat prima ja.
Maar echte brede strandbanden passen er net niet in zo'n frame.
1x11 denk ik, toch de nieuwe standaard. Ga je ooit met je crosser in de winter de Ardennen in ? Alleen dan heb je 2x11 nodigquote:Op vrijdag 9 november 2018 08:22 schreef Tommeke het volgende:
Ik ben bezig m’n crosser een beetje te pimpen. Komt een SRAM groep op met hydraulische schijfremmen (heb nu nog 105 met mechanisch).
Wat zouden jullie doen. 1x11 of 2x11? En heeft tubeless voordelen op de crosser?
Voordelen tov clincher of tov tubes?quote:Op vrijdag 9 november 2018 08:22 schreef Tommeke het volgende:
Ik ben bezig m’n crosser een beetje te pimpen. Komt een SRAM groep op met hydraulische schijfremmen (heb nu nog 105 met mechanisch).
Wat zouden jullie doen. 1x11 of 2x11? En heeft tubeless voordelen op de crosser?
mooi kajak!quote:Op donderdag 8 november 2018 18:10 schreef kanovinnie het volgende:
krijg 'm pas volgend jaar
[ afbeelding ]
En anders 2.1/2.2 27,5” strandbanden dan gaat het ook gewoon. We zijn immers op 26” begonnen..quote:Op vrijdag 9 november 2018 05:01 schreef dop het volgende:
[..]
is geen basic gravel frame dit. Weet niet precies tot welke breedte er in kan, maar in elk geval ook MTB banden. Schwalbe big Apple kan er gewoon in.
Nee idd.quote:Op zaterdag 10 november 2018 00:00 schreef kanovinnie het volgende:
Stalen fiets en het strand gaat niet helemaal samen.... misschien af en toe, maar niet wekelijks.
Dat vind ik een beetje onzin.quote:Op zaterdag 10 november 2018 00:00 schreef kanovinnie het volgende:
Stalen fiets en het strand gaat niet helemaal samen.... misschien af en toe, maar niet wekelijks.
Zand en zout gaat overal zitten en alles slijt veel sneller.quote:Op zaterdag 10 november 2018 00:00 schreef kanovinnie het volgende:
Stalen fiets en het strand gaat niet helemaal samen.... misschien af en toe, maar niet wekelijks.
precies, en dat op zich is natuurlijk prima reden om niet met je nieuwe fiets op het strand te gaan fietsen.quote:Op zaterdag 10 november 2018 10:06 schreef ddx het volgende:
[..]
Zand en zout gaat overal zitten en alles slijt veel sneller.
Hij zal niet binnen 2 jaar doorroesten, dat niet. Maar dat het erop invreet is een feit. Ook waar alu op staal zit is het erg. Toen ik bij de fm in Scheveningen werkte zag je ook aan fietsen van wielrenners uit de buurt dat ze toch snel corrosie vertoonden. Enne mijn eigen staal ros had aan de onderkant vd liggende buis achter het balhoofd ook roestplekjes die door de lak heen kwamen. Van het vele zweet dat erop gedruppeld was van mijn gezicht.quote:Op zaterdag 10 november 2018 10:13 schreef dop het volgende:
[..]
precies, en dat op zich is natuurlijk prima reden om niet met je nieuwe fiets op het strand te gaan fietsen.
Jep!quote:Op vrijdag 9 november 2018 17:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Voordelen tov clincher of tov tubes?
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik zie al die montagenokjes een beetje als probleem, daar zal toch een beetje water door naar binnen komen en dat is allemaal niet gelakt (op oa het schroefdraad). Dat zullen de eerste punten zijn die roesten.quote:Op zaterdag 10 november 2018 09:54 schreef dop het volgende:
[..]
Dat vind ik een beetje onzin.
Elke fiets heeft stalen onderdelen. Trapas, lagers, kabels, tandwielen en ketting. Allemaal veel kwetsbaarder.
Als je toch twijfels hebt zou je blanke tektyl op de kwetsbare plaatsen kunnen doen aan binnenzijde van het frame. Buitenkant zit goed genoeg in de lak.
Natuurlijk is zout water agressiever dan regenwater maar op den duur zou dat dan toch ook een probleem moeten zijn. Nog nooit gezien dat stalen fietsen die normaal onderhouden worden wegroesten.
Elke fiets waar mee je op het strand komt zul je achteraf moeten afspuiten om roest op de onderdelen te voorkomen.
Of ken jij werkelijk mensen met andere ervaringen?
Dat is zo. Deze vind ik iig niet geschikt om mee over het strand te scheuren.quote:Op zaterdag 10 november 2018 10:06 schreef ddx het volgende:
[..]
Zand en zout gaat overal zitten en alles slijt veel sneller.
Lekker manquote:Op zondag 11 november 2018 10:45 schreef Gripper het volgende:
Mn eerste top10 klassering bij een cross! Gisteren 8e geworden op de Nedereindseweg berg. Pos 7 had er eventueel ook nog wel ingezeten, had m 30 meter voor me rijden in de laatste ronde.
Reed echt lekker en merk elke keer weer dat niet te idioot starten veel meer kans op een goede finale oplevert.
(En voor er vragen komen, dat was 8e van 20 deelnemers)
Jij bent hoofd indekkers.nl of wà?quote:Op zondag 11 november 2018 19:55 schreef Tommeke het volgende:
Lekker Grip!
Ik heb ook gecrosst vandaag. Had een slechte dag (iets teveel bier en te weinig slaap dit weekend), dus ook rustig gestart. Heb onderweg meerdere mensen ingehaald. Toch nog ergens achterin gefinisht.
Het smaakt wel naar meer
Torino Nice volgend jaar?quote:Op zondag 11 november 2018 08:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik zie al die montagenokjes een beetje als probleem, daar zal toch een beetje water door naar binnen komen en dat is allemaal niet gelakt (op oa het schroefdraad). Dat zullen de eerste punten zijn die roesten.
Nu heb ik sowieso niet de behoefte om op het strand te rijden dus dat komt goed uit
[..]
Dat is zo. Deze vind ik iig niet geschikt om mee over het strand te scheuren.
Nee hoor, want ik had helemaal geen ambitie vandaag.quote:
Hoppa, moeiteloos nog 1 uit de mouw!quote:Op zondag 11 november 2018 22:37 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Nee hoor, want ik had helemaal geen ambitie vandaag.
Waarschijnlijk niet, misschien welquote:
Doe er dan een rvs boutje in met een likje vet eraan.quote:Op zondag 11 november 2018 08:36 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zie al die montagenokjes een beetje als probleem, daar zal toch een beetje water door naar binnen komen en dat is allemaal niet gelakt (op oa het schroefdraad). Dat zullen de eerste punten zijn die roesten.
nee bedanktquote:Op maandag 12 november 2018 06:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Doe er dan een rvs boutje in met een likje vet eraan.
Ik ben al hard aan het trainen, ga zeer waarschijnlijk met een vriend dus dan gaat het er waarschijnlijk eindelijk van komenquote:Op maandag 12 november 2018 06:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, misschien wel
Lijkt me wel heel vet.
Ik bedoel maar!quote:Op maandag 12 november 2018 06:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoppa, moeiteloos nog 1 uit de mouw!
Vertel.quote:Op maandag 12 november 2018 07:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
nee bedankt
Dat is nooit slim om te doen.
Tof plan!quote:Op maandag 12 november 2018 09:36 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ik ben al hard aan het trainen, ga zeer waarschijnlijk met een vriend dus dan gaat het er waarschijnlijk eindelijk van komen
Klinkt wel erg stoerquote:Op maandag 12 november 2018 09:36 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ik ben al hard aan het trainen, ga zeer waarschijnlijk met een vriend dus dan gaat het er waarschijnlijk eindelijk van komen
Tja je kan het ook op eigen houtje ondernemen. Heb ik ook gedaan, dat heette "fietsvakantie" en nu is het bikepacking.quote:
galvanische corrosie. Roestvorming door de reactie van twee verschillende materialen op elkaar.quote:
Fiets is toch ook van ijzer ofwa?quote:Op maandag 12 november 2018 14:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
galvanische corrosie. Roestvorming door de reactie van twee verschillende materialen op elkaar.
Het is nog hipper om je af te zetten tegen toffe dingen, ouwe hipsterquote:Op maandag 12 november 2018 13:58 schreef kaasplankje het volgende:
Is dat een zgn ultra race? Das wel helemaal hip nowadays.
Lekker bezig. Ik ben juist weer wat sneller gaan starten. Met een langzame start verlies ik te veel tijd door opstoppingen en fouten van anderen. Kunst is dan wel om dan niet te lang in dat hoge tempo mee te gaan maar op tijd weer terug te schakelen en eigen tempo te gaan rijden.quote:Op zondag 11 november 2018 10:45 schreef Gripper het volgende:
Mn eerste top10 klassering bij een cross! Gisteren 8e geworden op de Nedereindseweg berg. Pos 7 had er eventueel ook nog wel ingezeten, had m 30 meter voor me rijden in de laatste ronde.
Reed echt lekker en merk elke keer weer dat niet te idioot starten veel meer kans op een goede finale oplevert.
(En voor er vragen komen, dat was 8e van 20 deelnemers)
He wat een flauwe reactie net nu alles nog zo emotioneel is, en dat nog wel van degene die er het meest naast gefietst heeft. Al jouw fietsen worden er notabene in genoemdquote:Op dinsdag 13 november 2018 08:32 schreef Patroon het volgende:
Hahah mooi hoor, ben op de helft gestopt met lezen, maar toch mooi.
Vond toch mooi joh Als een Fries iets mooi vindt.. dan vindt een hollander het GE-WEL-DIG!!1!1!!quote:Op dinsdag 13 november 2018 08:36 schreef Gripper het volgende:
[..]
He wat een flauwe reactie net nu alles nog zo emotioneel is, en dat nog wel van degene die er het meest naast gefietst heeft. Al jouw fietsen worden er notabene in genoemd
Ik wilde ook nog een foto van onze eerste AGR erop zetten. Toen we allebei nog 5 kg zwaarder waren en zaten te puffen en steunen na 150 van de 250 kmquote:Op dinsdag 13 november 2018 08:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Vond toch mooi joh Als een Fries iets mooi vindt.. dan vindt een hollander het GE-WEL-DIG!!1!1!!
Vooral dat naast die zwart/witte en grijze..toen pinkte ik een traantje weg. #nohommo
Haha ja drama was dat...#viesdikquote:Op dinsdag 13 november 2018 08:48 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik wilde ook nog een foto van onze eerste AGR erop zetten. Toen we allebei nog 5 kg zwaarder waren en zaten te puffen en steunen na 150 van de 250 km
Toen had jij je ouwe Koga nog!
Botte Fries. Bah.quote:Op dinsdag 13 november 2018 08:36 schreef Gripper het volgende:
[..]
He wat een flauwe reactie net nu alles nog zo emotioneel is, en dat nog wel van degene die er het meest naast gefietst heeft. Al jouw fietsen worden er notabene in genoemd
Vision team 35?quote:Op dinsdag 13 november 2018 11:09 schreef Reljem het volgende:
Wielen dus. Mijn schone Bulls Harrier 105 kan als rechtmatige toerfietser nog wel 1 a 2 jaar mee, maar omdat daar nog de oude Mavic Aksium wielen onder zitten en de prijsvoordeeltjes in het naseizoen tevoorschijn komen, zit ik toch stevig te overwegen om alvast een eerste upgrade van de fiets te doen, ook alvast vooruitkijkend op mijn nieuwe liefde over 1 of 2 jaar.
Ben 80 kilo, shimano 11 speed erop zitten dus, en zoek iets in de categorie rond de 300 euro. Fiets zo'n 2 a 3000 km in het jaar, waarvan een derde in de bergen ongeveer. Het oog wil ook wat, ik vind hoge velgen uiteraard ook mee, maar het moet wel passen. Zwart geel fietsje erbij.
Hebben jullie tips waar ik op moet letten, of schiet je zo een wiel te binnen die hierbij past? Zou mij enorm helpen in mijn zoektocht! Alvast dank voor de eventuele reacties.
Fulcrum 4?quote:Op dinsdag 13 november 2018 11:09 schreef Reljem het volgende:
Wielen dus. Mijn schone Bulls Harrier 105 kan als rechtmatige toerfietser nog wel 1 a 2 jaar mee, maar omdat daar nog de oude Mavic Aksium wielen onder zitten en de prijsvoordeeltjes in het naseizoen tevoorschijn komen, zit ik toch stevig te overwegen om alvast een eerste upgrade van de fiets te doen, ook alvast vooruitkijkend op mijn nieuwe liefde over 1 of 2 jaar.
Ben 80 kilo, shimano 11 speed erop zitten dus, en zoek iets in de categorie rond de 300 euro. Fiets zo'n 2 a 3000 km in het jaar, waarvan een derde in de bergen ongeveer. Het oog wil ook wat, ik vind hoge velgen uiteraard ook mee, maar het moet wel passen. Zwart geel fietsje erbij.
Hebben jullie tips waar ik op moet letten, of schiet je zo een wiel te binnen die hierbij past? Zou mij enorm helpen in mijn zoektocht! Alvast dank voor de eventuele reacties.
Oh Salden heeft nog altijd de Fulcrum 5 LG voor 160.- Ik heb ze vorig jaar gekocht en ik rijd er al een jaartje mee rond. De lagers zijn nog tiptop, al hadden we wel een droge zomer.quote:Op dinsdag 13 november 2018 11:09 schreef Reljem het volgende:
Wielen dus. Mijn schone Bulls Harrier 105 kan als rechtmatige toerfietser nog wel 1 a 2 jaar mee, maar omdat daar nog de oude Mavic Aksium wielen onder zitten en de prijsvoordeeltjes in het naseizoen tevoorschijn komen, zit ik toch stevig te overwegen om alvast een eerste upgrade van de fiets te doen, ook alvast vooruitkijkend op mijn nieuwe liefde over 1 of 2 jaar.
Ben 80 kilo, shimano 11 speed erop zitten dus, en zoek iets in de categorie rond de 300 euro. Fiets zo'n 2 a 3000 km in het jaar, waarvan een derde in de bergen ongeveer. Het oog wil ook wat, ik vind hoge velgen uiteraard ook mee, maar het moet wel passen. Zwart geel fietsje erbij.
Hebben jullie tips waar ik op moet letten, of schiet je zo een wiel te binnen die hierbij past? Zou mij enorm helpen in mijn zoektocht! Alvast dank voor de eventuele reacties.
Ik dacht even dat het 55mm hoepels waren.quote:Op dinsdag 13 november 2018 17:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Oh Salden heeft nog altijd de Fulcrum 5 LG voor 160.- Ik heb ze vorig jaar gekocht en ik rijd er al een jaartje mee rond. De lagers zijn nog tiptop, al hadden we wel een droge zomer.
https://www.salden.nl/fulcrum-racing-55-lg-wielset.html
Das wel een koopje.
Alleen op strava staan er 17.200 km, maar ik reed er al een paar jaar op in hetquote:
Klopt, een carbon of alu frame wordt niet slapper van een paar jaar toeren.quote:Op woensdag 14 november 2018 07:36 schreef Tommeke het volgende:
30.000k is toch niet heel veel? M’n vorige Venge heeft 20.000k gereden en die voelde totaal niet anders dan m’n huidige toen ik overstapte.
Mwah ik denk dat het referentiekader veranderd. Heeft niets met prijzen of je eigen kunnen te maken imo. Had dat ook met de witte Canyon. Altijd strakke fiets gevonden. Nu ik die grijze heb, vind ik hem maar slap en niet zo lekker meer fietsen. Ben zelf in die ene week niets veranderd. De fiets ook niet, maar tussen mijn oren wel, omdat ik het verschil weet.quote:Op woensdag 14 november 2018 07:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Klopt, een carbon of alu frame wordt niet slapper van een paar jaar toeren.
Wat wel zo is:
De groep slijt, de wielen ook.
Het materiaal evolueert, een carbon fiets heb je nu al compleet voor 1500.- ofzo, 10/15 jaar geleden kostte dat een carbon frameset minstens, en die fiets van vandaag is dan ook nog lichter en stijver.
De renner evolueert ook. Muzas begon met wielrennen toen was zijn defy sora 10x beter dan zijn fitnessbike. Hij maakte op zondagochtend een ritje door de polder. Nu heeft em een tarmac die 10x beter is dan zijn Giant. Hij fietst nu de Mont Ventoux op. Dus omdat je zelf beter wordt stel je ook hogere eisen aan je materiaal imo.
Mwoah in 't geval van de jongens wel denk ik omdat ze toch nu sterker geworden zijn en een betere fiets willen die daarbij past.quote:Op woensdag 14 november 2018 08:06 schreef Patroon het volgende:
Heeft niets met prijzen of je eigen kunnen te maken imo.
Is maar net wat je gewend bent. Eerst neem je genoegen met fiets x, omdat je niet beter weer. Als je een betere hebt gehad wil je niet meer terug. Met alles zo. Hoe getraind je ook bent.quote:Op woensdag 14 november 2018 08:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mwoah in 't geval van de jongens wel denk ik omdat ze toch nu sterker geworden zijn en een betere fiets willen die daarbij past.
Maar dan blijft het altijd opmerkelijk dat opeens je oude fiets slap voelt of niet lekker meer fietst. Ik had dat exact precies zo bij die witte..ene week prima fiets, keiharde ragbak (althans dat was mijn gevoel). Bouw die grijze op, wen daar een weekje aan en opeens fietst die witte niet meer zo strak. In die tussentijd is er echt niets gebeurd in mijn lichaam of met die fiets. Afgezien van dat het mooi is dat je soms wat nieuws kunt kopen.quote:Op woensdag 14 november 2018 08:44 schreef Gripper het volgende:
Laten we ook niet uitsluiten dat het gewoon lekker en luxe is om regelmatig op iets nieuws te stappen en het geld eraan te kunnen spenderen.
Eensquote:Op woensdag 14 november 2018 08:44 schreef Gripper het volgende:
Laten we ook niet uitsluiten dat het gewoon lekker en luxe is om regelmatig op iets nieuws te stappen en het geld eraan te kunnen spenderen.
Dit. Geldt inderdaad voor alles.quote:Op woensdag 14 november 2018 08:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Is maar net wat je gewend bent. Eerst neem je genoegen met fiets x, omdat je niet beter weer. Als je een betere hebt gehad wil je niet meer terug. Met alles zo. Hoe getraind je ook bent.
Waarom zou je daar niet meer op durven rijden?quote:Op woensdag 14 november 2018 11:21 schreef jsprbcn het volgende:
Ik ben een paar weken geleden met mijn Canyon Ultimate CF SLX heel ongelukkig gevallen en daardoor is het frame gebroken onder de rembrug achter.
Op dit moment wordt het frame gemaakt (met garantie etc. door een professioneel bedrijf) en bij terugkomst wordt die weer opgebouwd, geserviced en verkocht omdat ik niet lekker op een gemaakt frame zal rijden.
Inmiddels is de nieuwe Bianchi Aria Di2 al onderweg. Is dit te verantwoorden? nee, maar het is wel f&%cking lekker om na 5 jaar een nieuwe fiets te kopen met nieuwe Di2 groep
Dan zou ik sowieso maar niet meer op een fiets stappen, of van je zolderkamer afkomen. Kans dat je wat anders overkomt, dan een reparatie stuk gaat is vele malen groter.quote:Op woensdag 14 november 2018 11:59 schreef jsprbcn het volgende:
Persoonlijk heb ik het niet op gemaakte carbon frames en ik zou ook nooit 2e hands carbon kopen. Voor mij is dit een goede reden om iets nieuws te kopen na 5 jaar.
ps: het frame wordt gemaakt nabij Barcelona (gezien ik hier woon) door een gerenomeerd bedrijf dus ik geloof wel dat het allemaal goed wordt gemaakt, echter zal ik mij nooit helemaal lekker voelen tijdens het afdalen op een regepareerd carbon frame.
Beetje overdreven vind je niet? Iedereen heeft zijn/haar voorkeuren, mijne is een nieuwe fiets i.p.v. een gerepareerde.quote:Op woensdag 14 november 2018 12:16 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dan zou ik sowieso maar niet meer op een fiets stappen, of van je zolderkamer afkomen. Kans dat je wat anders overkomt, dan een reparatie stuk gaat is vele malen groter.
Bij de verkoop wordt het ook vermeld met factuur/garantie van de reparateur. Ik ga er ook niet de hoofdprijs voor vragen maar het is meer om alles in een keer te verkopen.quote:Op woensdag 14 november 2018 13:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
Maar dan wel een in jouw ogen onbetrouwbare fiets aan iemand anders verkopen. Lekker dan.
Ik wil 1000¤ hebben minimaal voor alles (frame + VCLS seat post, Ritchey WCS stem/stuur, Ultegra Di2 6800 10sp + D-Fly, Fulcrum Racing Zero + 11-25 casette + banden + Fulcrum wiel tassen en originele spaak adjusters, Rotor 3D met Qrings 50-34, Token jockey wheels, JagWire rem kabels, Elite custom race plus bidon houders, nieuwe derailleur hanger en bar tape in plastic.quote:
Dat eigenlijk wel heel handig want dan wordt je band schoongeveegd en rij je zelden lek, echt waar.quote:Op woensdag 14 november 2018 12:58 schreef ddx het volgende:
Mijn Jan Janssen Venom zit inmiddels richting de 100.000 km.
En de Trek op 50.000
Fietsen beide nog prima, al irriteer ik mij bij de Venom wel aan de voorvork die net te weinig ruimte heeft tussen band en frame (/rem)
Met rotzooi die nu op de weg ligt regelmatig aanlopen van zand/bladeren.
Irritant, ik heb hier ook nog een lekke magura remzuiger. Komt vaker voor bij hydraulische systemen.quote:Maar weer snel de Gravelbike opbouwen, die is veel prettiger in deze tijd van het jaar.
Had alleen even last van een shifter die remvloeistof lekte.
Eind september opgestuurd voor garantie, gisteren eidenlijk nieuwe shifter retour gehad. (heeft volgens bike-discount.de zo'n 4 weken bij Shimano gelegen)
Ik bied 300quote:Op woensdag 14 november 2018 15:41 schreef jsprbcn het volgende:
[..]
Ik wil 1000¤ hebben minimaal voor alles (frame + VCLS seat post, Ritchey WCS stem/stuur, Ultegra Di2 6800 10sp + D-Fly, Fulcrum Racing Zero + 11-25 casette + banden + Fulcrum wiel tassen en originele spaak adjusters, Rotor 3D met Qrings 50-34, Token jockey wheels, JagWire rem kabels, Elite custom race plus bidon houders, nieuwe derailleur hanger en bar tape in plastic.
Vind ik niet overdreven duur maar hij gaat voor 1300¤ online
quote:Op woensdag 14 november 2018 15:29 schreef muzas het volgende:
De buurvrouw van een collega past wel eens op de dyslectische kinderen van haar transgender-broer. Deze dromen al jaren van een canyon met een scheur in de brug.
Zou je m willen doneren? Wel brengen want de canta is lek, en goed gepoetst want de kat heeft een stofallergie.
Wel binnen een week.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |