quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 13:15 schreef Tommeke het volgende:
Als ik een criterium ragbak zou samenstellen, zou dat met 105 zijn. En dan misschien iets meer geld naar de wielen. Hoewel ik zelf ook koers op zware wielen van 1700 gram ofzo. Boeit ook niet zoveel.
Verder aluminium frame zoals Allez Sprint of Caad 10 ofzo.
Volgens mij is de argumentatie vooral; wat je kan besteden. Je hoort toch altijd studenten die net 105 kunnen bekostigen en zodra ze student af komt er meteen die dura-ace afgemonteerde fiets.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 18:32 schreef kaasplankje het volgende:
Interessante discussie hoor. Is een 105 groep intrinsiek minder snel in een amateur of trimmers wedstrijd vergeleken met dura ace?
Verlies je een wedstrijd of behaal je een minder resultaat door te rijden met een lagere kwaliteit afmontage (en dan mbt de groep, wielen en frame buiten beschouwing gelaten) ?
Rij al jaren met sram en dat nooit gehad. #boelnietvoorelkaar.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 21:47 schreef Tommeke het volgende:
Je ken beter 105 kopen en een iets beter frame/wielen ipv Ultegra denk ik.
Dat gezegd hebbende: Een falende SRAM Force groep heeft mij tot twee keer toe een korte klassering gekost. Een keer zat ik aan ‘t eind van een waaierkoers nog bij de laatste 9 man denk ik. Met nog 8 km te gaan sloeg m’n ketting tussen derailleur en ‘t onderste wieltje. De andere keer gebeurde dat toen ik naar een kopgroep sprong.
Weet nog steeds niet hoe dat kwam.
#dontracewhatyoucantreplacequote:Op dinsdag 23 oktober 2018 22:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Rij al jaren met sram en dat nooit gehad. #boelnietvoorelkaar.
Ik ben ook van mening dat je het beste kunt koersen op een goed stijf frame met goedkope groep. Je neemt namelijk meer risico op een fiets, waarbij vervanging financieel niet zoveel pijn doet. Als je op een fiets van bijv 4k een gaatje in moet duiken, zal je misschien net een fractie eerder remmen. Als je voor podium de laatste rondes van een criterium rijdt, moet je al een beetje levensmoe zijn, dan wil je die kopzorgen er niet bij
Das een goeie uitleg👏quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 22:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Rij al jaren met sram en dat nooit gehad. #boelnietvoorelkaar.
Ik ben ook van mening dat je het beste kunt koersen op een goed stijf frame met goedkope groep. Je neemt namelijk meer risico op een fiets, waarbij vervanging financieel niet zoveel pijn doet. Als je op een fiets van bijv 4k een gaatje in moet duiken, zal je misschien net een fractie eerder remmen. Als je voor podium de laatste rondes van een criterium rijdt, moet je al een beetje levensmoe zijn, dan wil je die kopzorgen er niet bij
Je moet dan de rest ook wisselen...sram remmen hebben een langere kabeltrek bij remmenquote:Op woensdag 24 oktober 2018 10:30 schreef the_critic het volgende:
Gister voor eerst op m'n 'slechtweerfiets' gereden met sram... Damn wat liggen die handgrepen slecht in mijn hand, vergeleken met Shimano.. Misschien maar eens kijken naar 2e hands grepen om te gaan wisselen binnenkort...
Serieus?! Hmm das kut..quote:Op woensdag 24 oktober 2018 10:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je moet dan de rest ook wisselen...sram remmen hebben een langere kabeltrek bij remmen
Ja ik heb eens shimano remmen geprobeerd op sram levers, maar dat was echt aan-uit remmen, dus van niets naar bijna blokkeren..quote:
Ik heb het precies andersom, als ik weer op die kutgiant stap met die shimanogrepen.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 10:30 schreef the_critic het volgende:
Gister voor eerst op m'n 'slechtweerfiets' gereden met sram... Damn wat liggen die handgrepen slecht in mijn hand, vergeleken met Shimano.. Misschien maar eens kijken naar 2e hands grepen om te gaan wisselen binnenkort...
quote:Op woensdag 24 oktober 2018 10:59 schreef muzas het volgende:
Dikke lompe knotsen zijn het. Dat ben ik niet gewend om in mn hand te hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |