abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_182666136
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 07:55 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

440 is al een behoorlijke basis gezien je snelheid. Er zullen er zat aan de start staan komend jaar die nu op een veel lager niveau staan. Voor de lange afstand zijn tegenwoordig pijntjes normaal totdat je je zitpositie aanpast aan de lange afstand. Dus het stuur een stukje omhoog.
Je kunt uiteraard je plekje reserveren op het moment dat past bij je langste afstand van nu. Definitief beslissen doe je pas later in het voorjaar, meestal zo rond je 600.
Betwijfel of er uberhaupt nog plaats gaat zijn want de langste afstand is 300km dit jaar. Verder weet ik niet of die pijntjes overgaan door het stuur te verhogen, ik heb qua afstelling al aardig wat geexperimenteerd en een hoger stuur hield niet echt. Twijfel nu wel een beetje over pbp, ik wil het zelf best proberen, nu nog mijn ouders (vooral mijn moeder overtuigen) ;)

Mag je trouwens bij de verplichte brevetten een afstand vervangen door een langere afstand?

[ Bericht 3% gewijzigd door Rikkie99 op 22-10-2018 15:54:19 ]
pi_182667135
Ik heb een fantastich fietsweekend in d'Ardennen gehad. Prachtig weer en op praktisch elke (hoere-)klim een PR. Goed voor het moraal, want dat was ik een beetje kwijt.
Aldus.
  maandag 22 oktober 2018 @ 16:36:57 #28
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_182672364
2 complete setjes boa sluitingen binnen gekregen vandaag met de post.
  FOK!fotograaf maandag 22 oktober 2018 @ 18:56:09 #29
73911 ultra_ivo
pi_182674847
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 10:42 schreef Rikkie99 het volgende:

[..]

Betwijfel of er uberhaupt nog plaats gaat zijn want de langste afstand is 300km dit jaar. Verder weet ik niet of die pijntjes overgaan door het stuur te verhogen, ik heb qua afstelling al aardig wat geexperimenteerd en een hoger stuur hield niet echt. Twijfel nu wel een beetje over pbp, ik wil het zelf best proberen, nu nog mijn ouders (vooral mijn moeder overtuigen) ;)

Mag je trouwens bij de verplichte brevetten een afstand vervangen door een langere afstand?
Met 300 zul je iig een plekje voor de 80 of 84 uurs kunnen krijgen. Voor de 90 wellicht ook maar dan eerder helemaal achterin.
Heb je al eens een bikefit gedaan ivm de pijntjes?
Langere afstand mag je idd inzetten voor een kortere. Of het nodig is gezien de kalender in Nederland en Belgi is de vraag, er is een mooi aanbod aan tochten. De 200 van Zwolle geldt al voor je kwalificatie, rij je die (of een ander winterbrevet) dan heb je al de 1e kwalificatierit op zak.
pi_182675541
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 18:56 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Met 300 zul je iig een plekje voor de 80 of 84 uurs kunnen krijgen. Voor de 90 wellicht ook maar dan eerder helemaal achterin.
Heb je al eens een bikefit gedaan ivm de pijntjes?
Langere afstand mag je idd inzetten voor een kortere. Of het nodig is gezien de kalender in Nederland en Belgi is de vraag, er is een mooi aanbod aan tochten. De 200 van Zwolle geldt al voor je kwalificatie, rij je die (of een ander winterbrevet) dan heb je al de 1e kwalificatierit op zak.
Weet niet of het zo slim is om me in te schrijven voor de 80 of 84 uurs groep bij mijn eerste deelname?
Bikefit heb ik nog niet gedaan, maar merk dat ik nu al minder last heb door corestability oefeningen waar ik niet al te lang geleden mee begonnen ben dus ik hoop dat dat het probleem grotendeels oplost
En de kalender is inderdaad mooi gevuld, ik kan alleen waarschijnlijk de 400 van bunnik rijden en dan is het wel fijn om nog uit te kunnen wijken naar een extra 600 later in het jaar
  FOK!fotograaf maandag 22 oktober 2018 @ 21:07:14 #31
73911 ultra_ivo
pi_182678222
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 19:28 schreef Rikkie99 het volgende:

[..]

Weet niet of het zo slim is om me in te schrijven voor de 80 of 84 uurs groep bij mijn eerste deelname?
Bikefit heb ik nog niet gedaan, maar merk dat ik nu al minder last heb door corestability oefeningen waar ik niet al te lang geleden mee begonnen ben dus ik hoop dat dat het probleem grotendeels oplost
En de kalender is inderdaad mooi gevuld, ik kan alleen waarschijnlijk de 400 van bunnik rijden en dan is het wel fijn om nog uit te kunnen wijken naar een extra 600 later in het jaar
Heb je ook de Belgische kalender er bij gepakt? Daar zijn ook veel 400km brevetten op andere weekenden.
Verstandiger is uiteraard de 90 uurs maar jij hebt inmiddels de uitwijkmogelijkheid voor het geval de 90 uurs groep vol zit.
pi_182678331
registreer om deze reclame te verbergen
20tiejd.jpg

Over smaak valt niet te twisten, maar deze Orbea Orca Areo gespot in Valencia. Voor mij vreemd genoeg afgemonteerd met 105. Toch een fietsje van bijna 3k

Oranje boven!
pi_182678393
Is er iets mis met 105 dan?
Aldus.
pi_182679276
quote:
2s.gif Op maandag 22 oktober 2018 21:14 schreef Z het volgende:
Is er iets mis met 105 dan?
Armoedig spul.
Vakman pur sang
pi_182679576
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 22:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Armoedig spul.
Shitmanco. :')
pi_182679791
Niks mis met 105 als je er geen wedstrijden mee rijdt. Gewoon degelijk spul.
pi_182679844
quote:
2s.gif Op maandag 22 oktober 2018 21:14 schreef Z het volgende:
Is er iets mis met 105 dan?
Nee, heb zelf ook. Maar verwachtte dat niet op een fiets uit deze prijsklasse.
  maandag 22 oktober 2018 @ 22:34:54 #38
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_182679936
Vandaag een rondje door de ardennen gereden. Meer meters bospad en boerenpad dan asfalt....
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_182680123
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 21:07 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Heb je ook de Belgische kalender er bij gepakt? Daar zijn ook veel 400km brevetten op andere weekenden.
Verstandiger is uiteraard de 90 uurs maar jij hebt inmiddels de uitwijkmogelijkheid voor het geval de 90 uurs groep vol zit.
Daar heb ik nog niet gekeken nee. Om een of andere reden niet verder gekeken dan de nederlandse kalender. Maar u denkt dus dat ik ook in de 80uurs groep zou kunnen starten?

[ Bericht 4% gewijzigd door Rikkie99 op 22-10-2018 23:26:42 ]
  maandag 22 oktober 2018 @ 22:53:53 #40
545 dop
:copyright: dop
pi_182680259
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 22:34 schreef kanovinnie het volgende:
Vandaag een rondje door de ardennen gereden. Meer meters bospad en boerenpad dan asfalt....
#hipster
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_182680786
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 22:25 schreef Coppi het volgende:
Niks mis met 105 als je er geen wedstrijden mee rijdt. Gewoon degelijk spul.
Waarom zou je er geen wedstrijd mee kunnen rijden?
pi_182684597
Flauwekul inderdaad, ik heb nu 52000 km gereden met de originele 105 groep op mijn fiets. Nog niet iets aan kapot gegaan. Schakeld altijd perfect. En ik spaar de fiets op geen enkele manier. (Fiets het hele jaar door alleen bij ijzel niet)
pi_182684888
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 23:26 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Waarom zou je er geen wedstrijd mee kunnen rijden?
Het kan natuurlijk best. Alle Shimanigroepen vanaf 105 zijn oke. Maar in een wedstrijd wil je optimaal voorbereid zijn. Dure ace is net wat lichter, stijver, responsiever onder maximale belasting en heeft Di2. Zelf merkte ik niets in de overgang van 105 naar Ultegra.
pi_182685007
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 09:17 schreef Coppi het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk best. Alle Shimanigroepen vanaf 105 zijn oke. Maar in een wedstrijd wil je optimaal voorbereid zijn. Dure ace is net wat lichter, stijver, responsiever onder maximale belasting en heeft Di2. Zelf merkte ik niets in de overgang van 105 naar Ultegra.
Net alsof je als bolle wedstrijdtoerder daar iets van merkt.
pi_182685108
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 22:29 schreef Reintji het volgende:

[..]

Nee, heb zelf ook. Maar verwachtte dat niet op een fiets uit deze prijsklasse.
In die zin vind ik de wielen opvallender.
Aldus.
pi_182685343
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 09:17 schreef Coppi het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk best. Alle Shimanigroepen vanaf 105 zijn oke. Maar in een wedstrijd wil je optimaal voorbereid zijn. Dure ace is net wat lichter, stijver, responsiever onder maximale belasting en heeft Di2. Zelf merkte ik niets in de overgang van 105 naar Ultegra.
Wat een flauwekul. Je staat hier nu dus gewoon te verkondigen dat je niks te zoeken hebt in een westrijd als je niet de duurste groep erop hebt zitten. Zelfs profs rijden niet allemaal met het duurste.
pi_182685411
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 09:55 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Wat een flauwekul. Je staat hier nu dus gewoon te verkondigen dat je niks te zoeken hebt in een westrijd als je niet de duurste groep erop hebt zitten. Zelfs profs rijden niet allemaal met het duurste.
Onzin. Lees eerst rustig mijn reactie nog eens.
pi_182685511
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 09:17 schreef Coppi het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk best. Alle Shimanigroepen vanaf 105 zijn oke. Maar in een wedstrijd wil je optimaal voorbereid zijn. Dure ace is net wat lichter, stijver, responsiever onder maximale belasting en heeft Di2. Zelf merkte ik niets in de overgang van 105 naar Ultegra.
Onzin natuurlijk, je gaat echt geen meter harder rijden als je met dura ace rijdt ipv 105. Mocht het dan wel over gewichtsverschil gaan dan maakt het in NL nog niets uit, gewicht is op het vlakke nihil van invloed op snelheid. Een 105 achterderailleur is even snel af te stellen als een Di2 of Dura ace mechanisch. En de voor derailleur maakt toch niet uit, aangezien toch alles op groot voor wordt gereden.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:43:17 #49
545 dop
:copyright: dop
pi_182687111
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 09:17 schreef Coppi het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk best. Alle Shimanigroepen vanaf 105 zijn oke. Maar in een wedstrijd wil je optimaal voorbereid zijn. Dure ace is net wat lichter, stijver, responsiever onder maximale belasting en heeft Di2. Zelf merkte ik niets in de overgang van 105 naar Ultegra.
wat is er stijver aan dura ace? (je lijkt iets te roepen waar van je werkelijk niet weet hoe het zit)

Als stijver en lichter het uitgangspunt was dan zou iedereen met meer exotische onderdelen rijden.
profs kijken er 95% van de gevallen niet eens naar, ze rijden wat de sponser voorschrijft.
Banden keuzen, en soort wiellen kunnen in sommige gevallen bepalend zijn voor het resultaat.
Maar noem 1 voorbeeld waar de groepset bepalend is voor het wel of niet winnen van en wedstrijd.

en over gewicht
een 7000 groep weegt ongeveer 400 gram zwaarder dan 9100, maar ga je voor di2 disc 9170 dan is dat nog geen 100gram verschil.
met een 105 groep kun je ook gewoon een fiets opbouwen die tegen de uci gewichts limiet zit van 6,8 kilo.
de meeste winst zit overigens in aero dynamca, en juist in het tijdrijden waar dit het belangrijkste is wegen de fietsen tot ruim een kilo zwaarder. (klimmen buiten beschouwing gelaten)

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 23-10-2018 11:50:20 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_182688368
Als ik een criterium ragbak zou samenstellen, zou dat met 105 zijn. En dan misschien iets meer geld naar de wielen. Hoewel ik zelf ook koers op zware wielen van 1700 gram ofzo. Boeit ook niet zoveel.

Verder aluminium frame zoals Allez Sprint of Caad 10 ofzo.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')