Dat is Jerry Luther King Afriyie ja. Een 'leider' heeft KOZP niet, maar de woordvoerder en het gezicht van KOZP kan je het wel noemen.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:03 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Is dat de leider van de snelwegblokkeerders of zit je per ongeluk in het verkeerde topic te posten?
Dat is Jerry Afriyie bij een eerdere optochtquote:Op zondag 14 oktober 2018 12:03 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Is dat de leider van de snelwegblokkeerders of zit je per ongeluk in het verkeerde topic te posten?
Een APV, geen extreme groeperingen bij een kinderfeest.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
En wat voor wetgeving zou jij willen introduceren om een verbod daarop mogelijk te maken?
Dat lijkt me toch knap lastig. Als je in zulke nieuwe bepalingen het sinterklaasfeest specifiek moet benoemen is het gewoon special pleading. En als je dat doet in algemene termen dan werkt dat zeer waarschijnlijk op een zeer onwenselijke manier door op het algemene recht om te demonstreren.
Dus wat is dan eigenlijk je voorstel?
Jij hebt wel meer bijzondere meningen. KOZP is een belangrijk onderdeel van dit topic.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:07 schreef Molurus het volgende:
KOZP lijkt me niet het onderwerp van dit topic.
Je kunt niet met een APV lukraak demonstraties blokkeren, en al zeker niet op basis van een label 'extreme groepering' dat gebaseerd is op uitsluitend een onderbuikgevoel.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:07 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Een APV, geen extreme groeperingen bij een kinderfeest.
Welke onderbuik?quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je kunt niet met een APV lukraak demonstraties blokkeren, en al zeker niet op basis van een label 'extreme groepering' dat gebaseerd is op uitsluitend een onderbuikgevoel.
Try again.
Dat kan wel. https://www.burgemeesters.nl/bevoegdheden/manifestatiesquote:Op zondag 14 oktober 2018 12:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je kunt niet met een APV lukraak demonstraties blokkeren, en al zeker niet op basis van een label 'extreme groepering' dat gebaseerd is op uitsluitend een onderbuikgevoel.
Try again.
Dat is verder geen wettelijke of juridische status.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:10 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Welke onderbuik?
Ze staan gekenmerkt als extreem
Dat is jouw mening. Die mening is niet voldoende gebleken om die demonstratie te blokkeren. Anders gezegd: als de burgemeester heeeeeel graag die demonstratie had willen voorkomen, dan waren er geen juridische instrumenten om dat te doen.quote:
Had je vooraf aanleiding om aan te nemen dat er lui van Ajax of Feyenoord jouw kant op zouden komen om te rellen? Zo nee, waardeloze vergelijking, probeer het nog eens.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:11 schreef Bottendaal het volgende:
Ik ben burgemeester van gemeente Nijmegen en organiseer een groot voetbaltoernooi voor kinderen uit het hele land.
Maar om sfeer te maken bel de leider van vak 410 van Ajax en de leider van vak S van Feijenoord, met heel veel moeite lukte het haar om vak 410 naar Nijmegen te krijgen.
In Nijmegen horen ze hier geruchten van en maken plannen om de Amsterdammers niet Nijmegen in te laten komen en misschien komen die Rotterdammers ook nog wel.
In Arnhem worden de Amsterdammers al halt toe geroepen en is er al een politie macht nodig om escalatie te voorkomen.
De Amsterdammers worden terug gestuurd naar Amsterdam
Dit is bijna een vergelijkbaar verhaal wat die burgemeester in Dokkum heeft gedaan
Je kan dat technisch gezien prima, alhoewel dat nooit de bedoeling zal zijn. Sterker de demonstratie afgelopen jaar is verboden doordat KOZP te laat aan zou komen bij hun demonstratie en het daarmee ondoenlijk werd om genoeg politie paraat te hebben om ze adequaat te beveiligen.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Try again.
quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat kan wel. https://www.burgemeesters.nl/bevoegdheden/manifestaties
Ik lees hierin toch: "het kan niet".quote:In de praktijk komt het voor dat burgemeesters manifestaties verbieden ter voorkoming of bestrijding van wanordelijkheden. Dat betreft evenwel een vergaand en uitzonderlijk middel dat bijvoorbeeld speelt bij demonstaties van extremistische groeperingen met tegendemonstraties. Hierbij geldt dat:
- de burgemeester zich moet hebben ingespannen om voldoende politie te verkrijgen;
- de burgemeester het concreet en uitvoerig moet kunnen aantonen als hij vaststelt dat de inzet van politie buitenproportioneel is;
- de burgemeester een andere locatie of tijdstip mag voorstellen of nadere voorschriften aan de manifestatie mag verbinden;
- de burgemeester bij het verplaatsen en/of beperken van de manifestatie uitvoerig moet motiveren waarom de toegestane route de enige acceptabele is en waarom de tijdsduur van de demonstratie zozeer wordt beperkt.
- Een verbod is enkel mogelijk op basis van “bestuurlijke overmacht”, waarbij de politie niet in staat is om de veiligheid van deelnemers te garanderen. Daarvan is sprake wanneer de betoging naar redelijke verwachting gepaard zal gaan met zo ernstige wanordelijkheden, dat er niet voldoende politie kan worden ingezet om de veiligheid van burgers en goederen adequaat te beschermen.
Ik lees erin het kan wel.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:14 schreef Molurus het volgende:
[..]
[..]
Ik lees hierin toch: "het kan niet".
Lees het nog het goed, ze zijn gebeldquote:Op zondag 14 oktober 2018 12:12 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Had je vooraf aanleiding om aan te nemen dat er lui van Ajax of Feyenoord jouw kant op zouden komen om te rellen? Zo nee, waardeloze vergelijking, probeer het nog eens.
Aan die voorwaarden kon in dit geval dus niet worden voldaan. Ergo: het kan niet.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik lees erin het kan wel.
Mits aan voorwaarden gekoppeld.
Lees het zelf nog een goed, denk 3 tellen na en zie hoe onnozel je vergelijking is.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:16 schreef Bottendaal het volgende:
[..]
Lees het nog het goed, ze zijn gebeld
- “bestuurlijke overmacht”, waarbij de politie niet in staat is om de veiligheid van deelnemers te garanderen. Dit kan zeker ingebracht worden.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:16 schreef Molurus het volgende:
[..]
Aan die voorwaarden kon in dit geval dus niet worden voldaan. Ergo: het kan niet.
Die burgemeester leek me geen heldere geest, gezien haar optreden bij Pauw waar ze een zijig, warrig verhaal hield, het is iemand die de grote lijnen niet ziet.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:11 schreef Bottendaal het volgende:
Ik ben burgemeester van gemeente Nijmegen en organiseer een groot voetbaltoernooi voor kinderen uit het hele land.
Maar om sfeer te maken bel ik de leider van vak 410 van Ajax en de leider van vak S van Feijenoord, met heel veel moeite lukte het haar om vak 410 naar Nijmegen te krijgen.
In Nijmegen horen ze hier geruchten van en maken plannen om de Amsterdammers niet Nijmegen in te laten komen en misschien komen die Rotterdammers ook nog wel.
In Arnhem worden de Amsterdammers al halt toe geroepen en is er al een politie macht nodig om escalatie te voorkomen.
De Amsterdammers worden terug gestuurd naar Amsterdam
Dit is bijna een vergelijkbaar verhaal wat die burgemeester in Dokkum heeft gedaan
Vanwege die lui loopt er nu toch een rechtszaak? Of zie jij dat in dit geval weer eens anders...quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:07 schreef Molurus het volgende:
KOZP lijkt me niet het onderwerp van dit topic.
Behalve als het over extreem rechts gaat natuurlijk.. Dan weet je weer niet hoe hard dat benadrukt dient te worden.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:12 schreef Molurus het volgende:
Dat is verder geen wettelijke of juridische status.
Er was geen enkele aanleiding om aan te nemen dat de Volksunie naar Dokkum wou komen. Dat wouden ze ook niet en ze zijn dan ook niet gekomen.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:12 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Had je vooraf aanleiding om aan te nemen dat er lui van Ajax of Feyenoord jouw kant op zouden komen om te rellen? Zo nee, waardeloze vergelijking, probeer het nog eens.
Zinloos om met hem een discussie te voeren, totale verspilling van energie.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
- “bestuurlijke overmacht”, waarbij de politie niet in staat is om de veiligheid van deelnemers te garanderen. Dit kan zeker ingebracht worden.
En uiteindelijk is de demonstratie afgekeurd door de burgemeester en niet door toedoen van de blokkeerders. Want ze waren per definitie te laat.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:20 schreef Drekkoning het volgende:
Zelf al zou ze ze echt hebben uitgenodigd, dan geeft dat mensen die het er niet mee eens zijn nog steeds niet het recht om hun eigen zin onwettelijk op te dringen en daarbij zelf het blokkeren van toegangswegen niet te schuwen.
Goedgekeurde demonstratie is een goedgekeurde demonstratie. Een belangrijk grondrecht, en vanzelfsprekend is nooit iedereen het met elke demonstratie eens. Dat is een beetje de hele reden van demonstraties.
Nee, er loopt een rechtszaak omdat een stel idioten het een ludiek idee leek om de snelweg te blokkeren.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vanwege die lui loopt er nu toch een rechtszaak? Of zie jij dat in dit geval weer eens anders..
In deze casus was dat niet aannemelijk gemaakt. En niet eens zozeer volgens mij, maar volgens de burgemeester en alle betrokken bestuurders en politie.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
- “bestuurlijke overmacht”, waarbij de politie niet in staat is om de veiligheid van deelnemers te garanderen. Dit kan zeker ingebracht worden.
Zonder aanleiding geen blokkade...quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:21 schreef Kansenjongere het volgende:
Nee, er loopt een rechtszaak omdat een stel idioten het een ludiek idee leek om de snelweg te blokkeren.
Als extreem rechts zich bij demonstraties houdt aan alle wettelijke bepalingen mogen ze wat mij betreft gewoon demonstreren hoor.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Behalve als het over extreem rechts gaat natuurlijk.. Dan weet je weer niet hoe hard dat benadrukt dient te worden.
Zonder intocht was dit allemaal niet gebeurd, voortaan maar geen intocht meer dus volgens jouw kleuterschoollogica?quote:
https://wnl.tv/2017/12/03(...)ick-out-zwarte-piet/quote:Op zondag 14 oktober 2018 02:16 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
https://www.nctv.nl/binar(...)ing_tcm31-289786.pdf
Hierin zou dus moeten staan dat KOZP opgenomen is in een lijst van terroristische organisaties. Maar er staat enkel dit in:
Enkele relatief nieuwe extreemlinkse antiracistische actiegroepen bestaan voornamelijk uit actievoerders met een migrantenachtergrond. Zij strijden tegen (in hun ogen) racistische en koloniale symbolen in de Nederlandse maatschappij, zoals Zwarte Piet, de VOC, straatnamen en standbeelden. De bekendste actiegroepen hiervan zijn Kick Out Zwarte Piet en De Grauwe Eeuw.
Meer niet.
Hihaho... Kansenjongere weer in de bocht...quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:24 schreef Kansenjongere het volgende:
Zonder intocht was dit allemaal niet gebeurd, voortaan maar geen intocht meer dus volgens jouw kleuterschoollogica?
Dat deden ze om te voorkomen dat een stel werkloze parasieten een kinderfeest ging verstorenquote:Op zondag 14 oktober 2018 12:21 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Nee, er loopt een rechtszaak omdat een stel idioten het een ludiek idee leek om de snelweg te blokkeren.
Gaat dus over iedere toekomstige (landelijke) intocht, waarbij kans op wanordelijkheden bestaat. Hier in het dorp hoeft dat dus niet.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
In deze casus was dat niet aannemelijk gemaakt. En niet eens zozeer volgens mij, maar volgens de burgemeester en alle betrokken bestuurders en politie.
Dit soort bepalingen gaat altijd over demonstraties en manifestaties in algemene zin. Als in die bepalingen gesproken moet worden van "sinterklaasintochten" in het bijzonder dan is er per definitie iets mis met die bepalingen, wat mij betreft.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gaat dus over iedere toekomstige (landelijke) intocht, waarbij kans op wanordelijkheden bestaat. Hier in het dorp hoeft dat dus niet.
Laat ze dan ook de verantwoordelijkheid nemen voor hun daad en zeggen: "Ja, we erkennen dat we de wet hebben overtreden en aanvaarden de gevolgen daarvan" in plaats van "ja maar hullie" te gaan Calimero'en.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:26 schreef Bottendaal het volgende:
[..]
Dat deden ze om te voorkomen dat een stel werkloze parasieten een kinderfeest ging verstoren
De man zegt: als activistische groep in beeld, niet als EXTREMISTISCHE of TERRORISTISCHE groep. 0:52, alstublieft.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:25 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
https://wnl.tv/2017/12/03(...)ick-out-zwarte-piet/
Mag je geen verdediging meer voeren in de rechtbank, hmmmm dat is nieuw voor mij.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:30 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Laat ze dan ook de verantwoordelijkheid nemen voor hun daad en zeggen: "Ja, we erkennen dat we de wet hebben overtreden en aanvaarden de gevolgen daarvan" in plaats van "ja maar hullie" te gaan Calimero'en.
Dat doen ze dan toch ook? Of heb je de "daar wordt Friesland weer wat mooier van" etc. opmerkingen gemist?quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:30 schreef Kansenjongere het volgende:
Laat ze dan ook de verantwoordelijkheid nemen voor hun daad en zeggen: "Ja, we erkennen dat we de wet hebben overtreden en aanvaarden de gevolgen daarvan" in plaats van "ja maar hullie" te gaan Calimero'en.
Opinie?quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:33 schreef Ryan3 het volgende:
Niet RTL Late Night maar Jenny Douwes schond afspraken
Opmerkelijk verhaal dus.
Opinie en dan ook nog eens van de man die KOZP bijstaat. Volgende!quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:33 schreef Ryan3 het volgende:
Opmerkelijk verhaal dus.
Nee, feitenrelaas:quote:
quote:Kort voor aanvang van de uitzending heeft Jenny Douwes de redactie van RTL Late Night laten weten dat zij niet met Jerry Afriyie aan tafel wenst te zitten. De redactie is vervolgens in allerijl tussen onze kleedkamer en die van het ‘kamp Douwes’ gependeld om een oplossing te vinden. Als eerste kwam naar voren dat Jenny Douwes bereid was om met mij als advocaat aan tafel plaats te nemen, maar niet met Jerry Afriyie. Dat was voor ons onaanvaardbaar. Vervolgens was een door Jenny Douwes aanvaard compromis-voorstel dat zij wel met Jerry Afriyie en mij aan tafel wilde zitten, maar niet rechtstreeks met Jerry Afriyie in gesprek wilde. Presentator Twan Huys zou dan met aan de ene kant Jenny Douwes en aan de andere kant Jerry Afriyie aparte gesprekjes voeren. Met deze oplossing stemden wij in, zij het met groeiende tegenzin omdat het in strijd was met de aanvankelijk gemaakte afspraken en Jenny Douwes op onredelijke wijze de voorwaarden van het gesprek en de inhoud van de uitzending begon te dicteren.
Onredelijk
Zeer kort voor de uitzending brak Jenny Douwes ook deze gemaakte afspraak. Volgens haar zouden wij op de eerste rij moeten plaats nemen en af en toe een vraag mogen beantwoorden; als wij aan tafel zouden komen dan zou zij de studio verlaten. Dit standpunt was apert onredelijk, en het was voor ons reden om onze medewerking aan de uitzending te beëindigen. Na aandringen van de redactie hebben wij vervolgens toch ingestemd met een tijdelijke plek op de eerste rij van het aanwezige publiek en vervolgens een volwaardige plek aan tafel EN een volwaardige rol in het gesprek met gelijke spreektijd als Jenny Douwes.
Joopquote:Op zondag 14 oktober 2018 12:33 schreef Ryan3 het volgende:
Opmerkelijk verhaal dus.
Minimaal een bizar welles-nietes spelletje.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:33 schreef Ryan3 het volgende:
Opmerkelijk verhaal dus.
quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:32 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
De man zegt: als activistische groep in beeld, niet als EXTREMISTISCHE of TERRORISTISCHE groep. 0:52, alstublieft.
Hiero...quote:Op zondag 14 oktober 2018 10:27 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
In deze komen ze enkel voor, maar dan enkel aangemerkt als extreemlinks en niet als mogelijk terreurorganisatie: https://www.nctv.nl/binar(...)ing_tcm31-289786.pdf
"Enkele relatief nieuwe extreemlinkse antiracistische actiegroepen bestaan voornamelijk uit actievoerders met een migrantenachtergrond. Zij strijden tegen (in hun ogen) racistische en koloniale symbolen in de Nederlandse maatschappij, zoals Zwarte Piet, de VOC, straatnamen en standbeelden. De bekendste actiegroepen hiervan zijn Kick Out Zwarte Piet en De Grauwe Eeuw."
Geen feitenrelaas. Sluiter geeft zijn perceptie van wat is voorgevallen. Wellicht kunnen we Wim Anker vragen een stukje in te sturen naar TPO.nl?quote:
Het gaat om de combinatie, zie de post van AchJa.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:32 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
De man zegt: als activistische groep in beeld, niet als EXTREMISTISCHE of TERRORISTISCHE groep. 0:52, alstublieft.
Ik vraag me af of je het hele rapport hebt gelezen en de man zijn uitleg hebt gehoord waarin hij het steeds probeert te nuanceren? Het lijkt erop dat je bij je eigen standpunt wil blijven en niet open staat voor de realiteit. Ik blijf dat vreemd vinden hoor, maar goedquote:
Want het de door de NCTV verspreide verhaal is niet juist? Of wat wil je nou eigenlijk zeggen. Het staat er gewoon.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:37 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je het hele rapport hebt gelezen en de man zijn uitleg hebt gehoord waarin hij het steeds probeert te nuanceren? Het lijkt erop dat je bij je eigen standpunt wil blijven en niet open staat voor de realiteit.
quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:36 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Geen feitenrelaas. Sluiter geeft zijn perceptie van wat is voorgevallen. Wellicht kunnen we Wim Anker vragen een stukje in te sturen naar TPO.nl?
Aldus Sluiter.quote:Het frappeert dat de beweringen van Jenny Douwes over niet gemaakte afspraken voor waar worden aangenomen zonder enig onderzoek naar de feiten of het toepassen van wederhoor. Gelet op de gehele gang van zaken, is het niet RTL Late Night maar Jenny Douwes die herhaaldelijk afspraken heeft geschonden, zowel de aanvankelijke afspraak om een volwaardig gesprek te hebben met Jerry Afriyie, als de kort voor de uitzending bereikte compromis-afspraak.
Ik lees wat je post, maar het blijft nog steeds een lezing van mr. Sluiter. Als mr. Anker die nu tegenspreekt met een eigen ingezonden stuk, wat dan?quote:
Nou ja, ongeacht wat er nou echt waar is ten aanzien van de achtergronden en afspraken bij die uitzending lijkt het me alsnog een stukje televisie om je kapot voor te schamen.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:39 schreef Kansenjongere het volgende:
Je zal eerst maar een hele tirade hebben afgevuurd richting Twan Huijs en RTL op basis van de opinie van een verdachte...
Je trekt het uit z'n verband. Je wil lezen wat je wil lezen, maar naar die kerel heb je niet eens geluisterd. En het rapport heb je niet eens gelezen.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Want het de door de NCTV verspreide verhaal is niet juist? Of wat wil je nou eigenlijk zeggen. Het staat er gewoon.
Ik neem aan dat er nog op gereageerd wordt. In ieder geval zou kunnen blijken dat de verbazing en verontwaardiging van Douwes c.s. over de aanwezigheid van Afriyie en de poging om hem te betrekken bij het gesprek aan tafel door Twan Huys dus een onvolledig beeld weergeeft van de daadwerkelijke gang van zaken.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:40 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Ik lees wat je post, maar het blijft nog steeds een lezing van mr. Sluiter. Als mr. Anker die nu tegenspreekt met een eigen ingezonden stuk, wat dan?
Een deel van de mensen hier leest alleen de titel vrees ik. "Terreurbestrijder maakt zich zorgen om KOZP".quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:40 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Quote:
,,Het gaat niet sec over deze groep, maar meer over wat er gebeurt in de samenleving. Van geweld is bij deze groepen echt geen sprake.''
Luister naar de meneer.
Nogmaals... de groep is aangemerkt als extreem-links, punt. Dat Schoof zich daar zorgen om maakt zal allemaal wel.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:40 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Quote:
,,Het gaat niet sec over deze groep, maar meer over wat er gebeurt in de samenleving. Van geweld is bij deze groepen echt geen sprake.''
Luister naar de meneer.
Daar heb ik al lang op gereageerd:quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:41 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Je trekt het uit z'n verband. Je wil lezen wat je wil lezen, maar naar die kerel heb je niet eens geluisterd. En het rapport heb je niet eens gelezen.
Wel mooi dat die Jenny en haar actie gewoon zijn genoemd in dat rapport en dat geen hond dat benoemd.
En groepen die worden aangemerkt als "extreem-links" hebben in jouw boekje per definitie geen recht om te demonstreren ofzo?quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nogmaals... de groep is aangemerkt als extreem-links, punt. Dat Schoof zich daar zorgen om maakt zal allemaal wel.
Ik begin echt steeds meer in te zien dat mensen een mening hebben en daar niet van af willen wijken, wat de realiteit ook is. Bijzonder om te lezen.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
Een deel van de mensen hier leest alleen de titel vrees ik. "Terreurbestrijder maakt zich zorgen om KOZP".
Ah, nu is "extreem" plotseling niet zo'n interessant label...quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:44 schreef Molurus het volgende:
En groepen die worden aangemerkt als "extreem-links" hebben in jouw boekje per definitie geen recht om te demonstreren ofzo?
Anders zou ik niet weten waarom je dat label nou zo interessant vindt.
Ik vrees dat jij dat doet, uit het stuk:quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
Een deel van de mensen hier leest alleen de titel vrees ik. "Terreurbestrijder maakt zich zorgen om KOZP".
Want? Heb ik ergens gezegd dat extreem rechts per definitie niet mag demonstreren?quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ah, nu is "extreem" plotseling niet zo'n interessant label...
Uhu! Maar in dat filmpje zegt hij iets anders naar aanleiding van het rapport over linksextremisme.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nogmaals... de groep is aangemerkt als extreem-links, punt. Dat Schoof zich daar zorgen om maakt zal allemaal wel.
Je weet toch wat "extreem" betekent? RaRa was ook extreemlinks, ook zo'n fijne club om erbij te hebben...quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:44 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Ik begin echt steeds meer in te zien dat mensen een mening hebben en daar niet van af willen wijken, wat de realiteit ook is. Bijzonder om te lezen.
Mooi, maar dat hele bericht is aangedikt en gefocust op één punt. Beluister het interview en je ziet dat de man het nuanceert.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:47 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Ik vrees dat jij dat doet, uit het stuk:
“Het is een van de bewegingen waar we ons zorgen over maken,” zei Schoof. Volgens de terreurbestrijder is Kick Out Zwarte Piet een beweging die mogelijk extremistisch wordt en dan ook geweld kan gaan gebruiken."
Je ziet dat op rechts en op links een soort extremisme ontwikkelt dat geleidelijk aan toch een gewelddadig karakter krijgt”, zei Schoof. Hij wijst erop dat KOZP momenteel nog geen geweld gebruikt: “We zeggen ook in ons dreigingsbeeld: van geweld is bij deze groep nog echt geen sprake.”
Nog geen sprake, maar kan wel gewelddadig worden. De tweet van de vriendin van Afiryeijawheahehbgdsberwrr brengt hier verandering in, mag ik aannemen. Oproepen tot Al-Qaida acties is van hetzelfde niveau als de Grauwe Eeuw: ‘Dubbele prijs als het tijdens de Nationale intocht is zodat alle kinderen getuigen ervan zijn, zelfs massaal onder zijn hersenen en botsplinters bedekt zitten. Maw zonder twijfel morsdood. Zo kan de NPO geen onzin verhaaltje ophangen met een nieuwe Sinterklaas en zijn we voorgoed van dat feest af."
Okee, die heb ik gemist: over welke tweet van de vriendin van Afiryeijawheahehbgdsberwrr hebben we het nu?quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:47 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
“Het is een van de bewegingen waar we ons zorgen over maken,” zei Schoof. Volgens de terreurbestrijder is Kick Out Zwarte Piet een beweging die mogelijk extremistisch wordt en dan ook geweld kan gaan gebruiken."
Je ziet dat op rechts en op links een soort extremisme ontwikkelt dat geleidelijk aan toch een gewelddadig karakter krijgt”, zei Schoof. Hij wijst erop dat KOZP momenteel nog geen geweld gebruikt: “We zeggen ook in ons dreigingsbeeld: van geweld is bij deze groep nog echt geen sprake.”
Nog geen sprake, maar kan wel gewelddadig worden. De tweet van de vriendin van Afiryeijawheahehbgdsberwrr brengt hier verandering in, mag ik aannemen. Oproepen tot Al-Qaida acties is van hetzelfde niveau als de Grauwe Eeuw: ‘Dubbele prijs als het tijdens de Nationale intocht is zodat alle kinderen getuigen ervan zijn, zelfs massaal onder zijn hersenen en botsplinters bedekt zitten. Maw zonder twijfel morsdood. Zo kan de NPO geen onzin verhaaltje ophangen met een nieuwe Sinterklaas en zijn we voorgoed van dat feest af."
Zoals eerder gezegd: je kunt mensen hun rechten niet ontnemen op basis van "de mogelijkheid dat...". Dat slaat nergens op.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:47 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Okee, die heb ik gemist: over welke tweet van de vriendin van Afiryeijawheahehbgdsberwrr hebben we het nu?
Let ook op de likers. Afriyie zit erbij.twitter:kayotickitchen twitterde op zaterdag 13-10-2018 om 03:13:51Hebben jullie hier überhaupt wel notitie van genomen, @Het_OM? Oproepen tot een Al-Qaeda actie tussen kleuters? En Sunny Bergman die het een like geeft? https://t.co/ivmUl4qRke reageer retweet
De groeps boegbeeld, Jerry Afriyie is ook veroordeelt voor geweld tegen de politie tijdens een kozp demonstratie. Ze hebben laten zien geweld (tegen de politie zelfs) niet te schromen tijdens hun betogen. Dus meer dan terecht die zorgen...quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je zorgen maken mag natuurlijk altijd. Maar dat kan geen basis zijn om mensen hun rechten te ontnemen, en dat is wat mij betreft maar goed ook.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:50 schreef CrashO het volgende:
[..]
De groeps boegbeeld, Jerry Afriyie is ook veroordeelt voor geweld tegen de politie tijdens een kozp demonstratie. Ze hebben laten zien geweld (tegen de politie zelfs) niet te schromen tijdens hun betogen. Dus meer dan terecht die zorgen...
Dit ga ik ook eens uitzoeken, juist ook omdat die Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding aangeeft dat er absoluut geen sprake is van geweld bij KOZP.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:50 schreef CrashO het volgende:
[..]
De groeps boegbeeld, Jerry Afriyie is ook veroordeelt voor geweld tegen de politie tijdens een kozp demonstratie. Ze hebben laten zien geweld (tegen de politie zelfs) niet te schromen tijdens hun betogen. Dus meer dan terecht die zorgen...
Nou ja, zo te zien, zie je idd radicalisering optreden dus.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:49 schreef Oostwoud het volgende:
[..]Let ook op de likers. Afriyie zit erbij.twitter:kayotickitchen twitterde op zaterdag 13-10-2018 om 03:13:51Hebben jullie hier überhaupt wel notitie van genomen, @Het_OM? Oproepen tot een Al-Qaeda actie tussen kleuters? En Sunny Bergman die het een like geeft? https://t.co/ivmUl4qRke reageer retweet
Waarom willen je vrienden eigenlijk niet op de foto en gaan ze compleet vermomd over straat ?quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:41 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Je trekt het uit z'n verband. Je wil lezen wat je wil lezen, maar naar die kerel heb je niet eens geluisterd. En het rapport heb je niet eens gelezen.
Wel mooi dat die Jenny en haar actie gewoon zijn genoemd in dat rapport en dat geen hond dat benoemd.
Mijn vrienden nog welquote:Op zondag 14 oktober 2018 12:54 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Waarom willen je vrienden eigenlijk niet op de foto en gaan ze compleet vermomd over straat ?
Heb je daar een verklaring voor ?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beperken is niet ontnemen. Een veroordeelde gewelddadige demonstrant weghouden van een kinderfeest is niet heel veel anders dan een veroordeelde misbruiker weghouden van een basisschool.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je zorgen maken mag natuurlijk altijd. Maar dat kan geen basis zijn om mensen hun rechten te ontnemen, en dat is wat mij betreft maar goed ook.
Anti-Zwarte Piet-activist Jerry Afriyie in hoger beroep veroordeeld voor mishandeling agentquote:Op zondag 14 oktober 2018 12:52 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Dit ga ik ook eens uitzoeken, juist ook omdat die Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding aangeeft dat er absoluut geen sprake is van geweld bij KOZP.
Beperken is deels ontnemen.quote:
Dat mag je vinden, maar juridisch zijn er geen mogelijkheden om dit in de praktijk te brengen.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:56 schreef CrashO het volgende:
Een veroordeelde gewelddadige demonstrant weghouden van een kinderfeest is niet heel veel anders dan een veroordeelde misbruiker weghouden van een basisschool.
Hij mag prima demonstreren. Maar dat doet hij dan maar lekker op daarvoor geschikte momenten en plaatsen. Niet op een kinderfeest.
Wij fokkers hebben toch gemeenschappelijk dat we geen vrienden hebben en daarom maar een beetje met elkaar kletsen hier dacht ik?quote:
Vrijgesproken van mishandeling. Veroordeeld omdat hij zich verzette tegen zijn arrestatie bij de Sinterklaasintocht in Gouda in 2014.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:56 schreef CrashO het volgende:
Anti-Zwarte Piet-activist Jerry Afriyie in hoger beroep veroordeeld voor mishandeling agent
Tja, ik geloof eerder deze verdachte dan die veroordeelde misdadiger.......quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:39 schreef Kansenjongere het volgende:
Je zal eerst maar een hele tirade hebben afgevuurd richting Twan Huijs en RTL op basis van de opinie van een verdachte...
Waarvoor is die advocaat zoal veroordeeld?quote:Op zondag 14 oktober 2018 13:00 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Tja, ik geloof eerder deze verdachte dan die veroordeelde misdadiger.......
Voor de liefhebbers. De volledige uitspraak:quote:Op zondag 14 oktober 2018 13:04 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)t-activist~ac9be946/
Die zijn er wel en die worden allang toegepast. Ook door middel van een APV.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:57 schreef Molurus het volgende:
Dat mag je vinden, maar juridisch zijn er geen mogelijkheden om dit in de praktijk te brengen.
Wel opvallend trouwens, de tweet is van november 2017. Inmiddels al bijna een jaar verder, kennelijk is er niets gebeurt.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, zo te zien, zie je idd radicalisering optreden dus.
Ik zou gaan voor een demonstratieverbod via een APV bij een landelijke intocht.
Idd. In hoger beroep een voorwaardelijke geldboete van 500 euro opgelegd omdat hij zich verzette tegen zijn arrestatie bij de Sinterklaasintocht in Gouda in 2014, maar niet veroordeeld voor mishandeling.quote:Op zondag 14 oktober 2018 13:04 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)t-activist~ac9be946/
Die heb ik niet genegeerd, ik heb aangegeven dat je niet willekeurig demonstraties kunt verbieden met een APV. Daar zul je een zeer goede onderbouwing voor moeten hebben, die in dit geval eenvoudig ontbreekt.quote:Op zondag 14 oktober 2018 13:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die zijn er wel en die worden allang toegepast. Ook door middel van een APV.
Dat had ik eerder genoemd, maar dat heb je genegeerd.
Waar heb ik het over een advocaat?quote:Op zondag 14 oktober 2018 13:02 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Waarvoor is die advocaat zoal veroordeeld?
Nogmaals dan:quote:Op zondag 14 oktober 2018 13:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
Die heb ik niet genegeerd, ik heb aangegeven dat je niet willekeurig demonstraties kunt verbieden met een APV. Daar zul je een zeer goede onderbouwing voor moeten hebben, die in dit geval eenvoudig ontbreekt.
Dit bezwaar heb jij op jouw beurt wel genegeerd.
Ik kan je wel wat voorbeelden geven van apv's in mijn woonplaats, want jij begrijpt niet helemaal hoe apv's werken en waar ze voor bedoeld zijn.quote:Op zondag 14 oktober 2018 12:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je kan dat technisch gezien prima, alhoewel dat nooit de bedoeling zal zijn. Sterker de demonstratie afgelopen jaar is verboden doordat KOZP te laat aan zou komen bij hun demonstratie en het daarmee ondoenlijk werd om genoeg politie paraat te hebben om ze adequaat te beveiligen.
In principe zal een APV en gemeentelijk besluit er eerder voor zorgen dat demonstranten op een afgelegen en open locatie kunnen demonstreren. Dat is goed te beveiligen en heeft de minste kans op ordeverstoringen.
In een APV zou dan bijvoorbeeld kunnen staan dat demonstranten alleen in open ruimtes op minimaal 500 meter van de route van de intocht kunnen demonstreren.
Zover ik kan zien is het enige dat je nu toevoegt een aan mij gerichte ad hominem.quote:Op zondag 14 oktober 2018 13:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nogmaals dan:
[..]
Ik kan je wel wat voorbeelden geven van apv's in mijn woonplaats, want jij begrijpt niet helemaal hoe apv's werken en waar ze voor bedoeld zijn.
We hebben aan de ene kant het verhaal van Jenny Douwes en aan de andere kant het verhaal van Goran Sluiter. Jij geeft aan eerder de verdachte te geloven dan een veroordeeld misdadiger.quote:Op zondag 14 oktober 2018 13:08 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Waar heb ik het over een advocaat?
Dan moet je beter leren lezen.quote:Op zondag 14 oktober 2018 13:12 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zover ik kan zien is het enige dat je nu toevoegt een aan mij gerichte ad hominem.
Tijdens de Sinterklaasintocht van 2016 werd Jerry Afriyie opnieuw gearresteerd, toen in Rotterdam.quote:Op zondag 14 oktober 2018 13:06 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Idd. In hoger beroep een voorwaardelijke geldboete van 500 euro opgelegd omdat hij zich verzette tegen zijn arrestatie bij de Sinterklaasintocht in Gouda in 2014, maar niet veroordeeld voor mishandeling.
En dit daarvoor:
De rechtbank in Den Haag sprak Afriyie vorig jaar vrij. De rechter oordeelde dat er geen direct gevaar was en de politie Afriyie te hardhandig arresteerde. Zowel OM als Afriyie ging in beroep tegen de uitspraak. Justitie eiste een geldboete van 1.000 euro. Het Hof veroordeelt de activist nu tot een voorwaardelijke boete van 500 euro. Ook moet hij 500 euro schadevergoeding betalen aan een van de agenten die hem arresteerden.
Tja, dat jij de feiten niet juist interpreteert kan ik niets aan doen.quote:Op zondag 14 oktober 2018 13:15 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
We hebben aan de ene kant het verhaal van Jenny Douwes en aan de andere kant het verhaal van Goran Sluiter. Jij geeft aan eerder de verdachte te geloven dan een veroordeeld misdadiger.
Aangezien Douwes de verdachte is in deze zaak, zal je met die veroordeeld misdadiger dan wel Sluiter bedoelen. Ik ben erg benieuwd naar diens strafblad, deel je kennis met ons.
Ik snap echt niet wat je nu precies wilt bereiken met dit soort toevoegingen. Leg je standpunt uit, maar mijn behoefte om naar je te luisteren wordt hier echt niet beter van.quote:Op zondag 14 oktober 2018 13:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan moet je beter leren lezen.
Je bedoelt als resultaat van die illegale wegblokkades, waardoor de demonstranten te laat op de bestemming zouden aankomen? Dit lijkt me toch een beetje een mosterd na de maaltijd argument. Zonder die blokkades zou die demonstratie toch gewoon doorgegaan zijn.quote:Op zondag 14 oktober 2018 13:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Feit is dat apv's en gemeentelijke beslissingen prima ingezet kunnen worden om demonstraties te beperken en zelfs te verbieden. Dat is vorig jaar nog gebeurd.
En de feiten zijn dat jij de opinie van Douwes als waarheid ziet omdat die je beter uitkomt en daarom het verhaal van een advocaat probeert in twijfel te trekken op basis van het strafblad van diens cliënt?quote:Op zondag 14 oktober 2018 13:19 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Tja, dat jij de feiten niet juist interpreteert kan ik niets aan doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |