abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182507611
Niet mijn OP:

quote:
34 verdachten, 4 zittingsdagen en mogelijk jaren cel: 'Deze zaak gaat niet over Zwarte Piet'

Ook al is het pas begin oktober, komende week staat in het teken van sint en piet. Maandag begint de rechtszaak tegen 34 mannen en vrouwen uit Friesland die vorig jaar de snelweg blokkeerden om een bus met anti-Zwarte Pietdemonstranten op weg naar de landelijke intocht tegen te houden.

De strafzaak neemt vier of misschien wel vijf dagen in beslag.

'Gevaarlijke file'

De Friese verdachten parkeerden in november vorig jaar hun auto's op de snelweg A7 ter hoogte van Oudehaske. Ze wilden voorkomen dat het kinderfeest in Dokkum overschaduwd zou worden door protesten tegen Zwarte Piet.

De bussen met demonstranten werden klemgereden en er ontstond een kilometerslange file. "Met alle risico's van dien", zegt het Openbaar Ministerie daarover. De betoging tegen Zwarte Piet ging uiteindelijk niet door na een noodbevel van de burgemeester van Dongeradeel. Reden: de veiligheid van de landelijke intocht was niet meer te garanderen.

Drie strafbare feiten:
33 verdachten (30 mannen, 3 vrouwen, velen afkomstig uit het dorp Harkema) worden verdacht van drie strafbare feiten:
1. het versperren van de snelweg (maximaal negen jaar gevangenisstraf volgens het OM)
2. het voorkomen van een demonstratie waar een vergunning voor was (maximaal negen maanden gevangenisstraf volgens het OM)
3: dwang: de anti-Zwarte-Pietbetogers werden volgens het OM 'gedwongen te accepteren dat ze niet verder konden reizen' (maximaal twee jaar gevangenisstraf volgens het OM)

Verdachte 34 wordt behalve bovenstaande feiten ook nog verdacht van opruiing via internet. Het is Jenny Douwes, de vrouw die het gezicht is geworden van de pro-Zwarte Pietenbeweging. Zij zou een oproep tot de blokkade op Facebook hebben gezet.

Beslissing burgemeester doet er niet toe

Wat het OM betreft gaat deze strafzaak niet over Zwarte Piet, maar over het democratische recht om te demonstreren. "Als je dat op deze manier voorkomt, dan vinden wij dat een ernstig feit en iets waar wij maatschappelijk aandacht voor moeten vragen", zegt een woordvoerder van het OM.

Het was uiteindelijk wel de burgemeester die de demonstratie tegen Zwarte Piet verbood. Toch vindt het Openbaar Ministerie dat het de schuld is van de blokkeerders dat de demonstranten van Knock Out Zwarte Piet hun stem niet konden laten horen in Dokkum.

'Gemeente heeft niet haar best gedaan'

Jerry Afriyie, een van de organisatoren van de demonstratie tegen Zwarte Piet, geeft juist de gemeente de schuld. "De snelwegblokkeerders waren gewoon stoorzenders, mensen die ertussen kwamen."

"Wij zijn van mening dat deze stoorzenders weggevoerd hadden moeten worden en de gemeente had alles op alles moeten zetten om ervoor te zorgen dat wij het protest voort konden zetten."

Afriyie ziet de gemeente en omroep NTR, die Zwarte Piet in stand houdt, als grootste tegenstander, maar vindt het terecht dat de blokkeerders voor de rechter staan. "Maar het politieoptreden mag ook ter sprake komen. De gemeente heeft te weinig haar best gedaan om te voorkomen dat slecht gedrag beloond werd."
Samenvattend:

- De rechtbank trekt maandag, dinsdag en donderdag uit voor het bespreken van de strafbare feiten en de persoonlijke omstandigheden van alle 34 verdachten
- Jenny Douwes moet op donderdagochtend voorkomen, wordt opruiing verweten
- De 34 Friezen horen waarschijnlijk vrijdag welke straf het OM tegen hen eist. Het voorlezen van al die individuele eisen neemt de hele ochtend in beslag
- Ook Kick Out Zwarte Piet en de loco-burgemeester die de demonstratie verbood, komen aan het woord
- De rechtbank verwacht veel belangstelling voor de strafzaak. Er zijn verschillende zalen beschikbaar om belangstellenden op te vangen
- Het is nog niet bekend wanneer de rechtbank uitspraak zal doen
- Sympathisanten hebben al duizenden euro's gedoneerd voor de eventuele boetes van de verdachten

Eventuele rechtbanktweetjes e.d. kunnen vanaf morgen in dit topic gezet worden.

Game on ^O^ .
pi_182507616
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee. Gaat niet gebeuren.
Jij denkt werkelijk dat je buiten Amsterdam het voor elkaar gaat krijgen de boel te veranderen? Dan ben je best wereldvreemd, sorry.
pi_182507635
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:26 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Jij denkt werkelijk dat je buiten Amsterdam het voor elkaar gaat krijgen de boel te veranderen? Dan ben je best wereldvreemd, sorry.
Als je denkt dat dit probleem vanzelf weggaat als je niets doet dan ben je wmb net zo wereldvreemd.

Hoe dan ook: een bespreking van wederzijdse psychoanalyses lijkt me bepaald niet constructief.

PS: ik woon niet eens in de buurt van Amsterdam.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182507637
Dat is niet zo, dat ze mogelijk terroristisch kunnen worden en dat ze zo gekenmerkt zijn.

https://www.nctv.nl/binar(...)ing_tcm31-310571.pdf

Ook hier komt Kick Out Zwarte Piet niet naar voren in terrorismelijst. Komt wel onderstaande naar voren:

"Ook in 2017 werd de Zwarte Piet figuur opnieuw een splijtzwam in de samenleving. Daarbij liepen de snijvlakken niet alleen langs de lijnen van degenen die in de Zwarte Piet figuur al dan niet een racistisch symbool zien, maar ook ten dele langs de lijn Randstad versus provincie. De actie van een groep Friezen die de snelweg A7 een bus uit Amsterdam stopte met daarin anti-Zwarte Piet demonstranten op weg naar de intocht, leidde tot verontwaardiging over deze vorm van eigenrichting. Daartegenover stond boosheid over het verwijt van racisme en Randstedelijke aanpassingen in het uiterlijk van Zwarte Piet."

En in die nieuwste (sept 2018) ook helemaal niks: https://www.nctv.nl/binar(...)ing_tcm31-352621.pdf

In deze komen ze enkel voor, maar dan enkel aangemerkt als extreemlinks en niet als mogelijk terreurorganisatie: https://www.nctv.nl/binar(...)ing_tcm31-289786.pdf

"Enkele relatief nieuwe extreemlinkse antiracistische actiegroepen bestaan voornamelijk uit actievoerders met een migrantenachtergrond. Zij strijden tegen (in hun ogen) racistische en koloniale symbolen in de Nederlandse maatschappij, zoals Zwarte Piet, de VOC, straatnamen en standbeelden. De bekendste actiegroepen hiervan zijn Kick Out Zwarte Piet en De Grauwe Eeuw."
  zondag 14 oktober 2018 @ 10:28:41 #5
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_182507657
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:26 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Jij denkt werkelijk dat je buiten Amsterdam het voor elkaar gaat krijgen de boel te veranderen? Dan ben je best wereldvreemd, sorry.
Utrecht lijkt qua politiek wel op Amsterdam, dus die kun je denk ik wel gelijkschakelen ...

Je ziet volgens onderzoek van het ministerie van Sociale Zaken overigens wel een paar jaar op rij de steun voor de zwarte zwarte Piet afkalven, dus wie weet waar we over 10 jaar staan? Een bron
pi_182507726
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:27 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Dat is niet zo, dat ze mogelijk terroristisch kunnen worden en dat ze zo gekenmerkt zijn.

https://www.nctv.nl/binar(...)ing_tcm31-310571.pdf

Ook hier komt Kick Out Zwarte Piet niet naar voren in terrorismelijst. Komt wel onderstaande naar voren:

"Ook in 2017 werd de Zwarte Piet figuur opnieuw een splijtzwam in de samenleving. Daarbij liepen de snijvlakken niet alleen langs de lijnen van degenen die in de Zwarte Piet figuur al dan niet een racistisch symbool zien, maar ook ten dele langs de lijn Randstad versus provincie. De actie van een groep Friezen die de snelweg A7 een bus uit Amsterdam stopte met daarin anti-Zwarte Piet demonstranten op weg naar de intocht, leidde tot verontwaardiging over deze vorm van eigenrichting. Daartegenover stond boosheid over het verwijt van racisme en Randstedelijke aanpassingen in het uiterlijk van Zwarte Piet."

En in die nieuwste (sept 2018) ook helemaal niks: https://www.nctv.nl/binar(...)ing_tcm31-352621.pdf

In deze komen ze enkel voor, maar dan enkel aangemerkt als extreemlinks en niet als mogelijk terreurorganisatie: https://www.nctv.nl/binar(...)ing_tcm31-289786.pdf

"Enkele relatief nieuwe extreemlinkse antiracistische actiegroepen bestaan voornamelijk uit actievoerders met een migrantenachtergrond. Zij strijden tegen (in hun ogen) racistische en koloniale symbolen in de Nederlandse maatschappij, zoals Zwarte Piet, de VOC, straatnamen en standbeelden. De bekendste actiegroepen hiervan zijn Kick Out Zwarte Piet en De Grauwe Eeuw."
Hoeveel keer heb je dit al gequote?
pi_182507742
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:33 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Hoeveel keer heb je dit al gequote?
Net zo vaak als ik lees dat mensen blijven zeggen dat ze terroristisch zijn en zo gekenmerkt staan, terwijl dat niet zo is.

Waarom zeggen mensen dat eigenlijk?
pi_182507753
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:35 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Net zo vaak als ik lees dat mensen blijven zeggen dat ze terroristisch zijn en zo gekenmerkt staan, terwijl dat niet zo is.

Waarom zeggen mensen dat eigenlijk?
Omdat het zo lekker makkelijk schieten is. Of het waar is doet er niet toe.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182507754
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:35 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Net zo vaak als ik lees dat mensen blijven zeggen dat ze terroristisch zijn en zo gekenmerkt staan, terwijl dat niet zo is.

Waarom zeggen mensen dat eigenlijk?
Omdat dat een tijdje geleden groot op de frontpage stond.
Daar stond overigens ook in dat NVU en Pegida op die lijst stonden maar dat vergeet men telkens gemakshalve even.
pi_182507764
Stel een groep blanken komt Kwakoekwakoe verstoren vanwege, noem eens wat, het feit dat er te weinig blanke mensen op dat feest zijn. Kleine bruine drommeltjes worden hiermee geconfronteerd, terwijl ze zich maanden verheugd hebben op het Kwakoekwakoefeest.
Iedereen begrijpt: doe dat op een ander moment.

En als mensen dat niet willen begrijpen, dan moet er een wet voor komen.
pi_182507775
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:36 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Omdat dat een tijdje geleden groot op de frontpage stond.
Daar stond overigens ook in dat NVU en Pegida op die lijst stonden maar dat vergeet men telkens gemakshalve even.
Sowieso, dat je genoemd wordt in zo'n rapport betekent natuurlijk nog niet dat het terroristen of een terroristische organisatie betreft.

Als dat zo was zouden we deze discussie hier niet hebben.

PS:

Overigens opmerkelijk dat Jenny D. bij Late Night lekker erop mocht blijven hameren. Het zou mij niet verbazen als een aanklacht wegens laster nu een grote kans van slagen heeft.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 14 oktober 2018 @ 10:39:59 #12
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182507795
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:36 schreef Kassamiep het volgende:

Omdat dat een tijdje geleden groot op de frontpage stond.

Ik heb onlangs geleerd dat je de FP niet serieus moet nemen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_182507831
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:35 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Net zo vaak als ik lees dat mensen blijven zeggen dat ze terroristisch zijn en zo gekenmerkt staan, terwijl dat niet zo is.

Waarom zeggen mensen dat eigenlijk?
naam van het rapport :

Rapport 'Dreigingsbeeld Terrorisme

De publicatie geeft inzicht in het actuele dreigingsbeeld van november 2017 en de factoren die daartoe aanleiding geven.
pi_182507848
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sowieso, dat je genoemd wordt in zo'n rapport betekent natuurlijk nog niet dat het terroristen of een terroristische organisatie betreft.

Als dat zo was zouden we deze discussie hier niet hebben.

PS:

Overigens opmerkelijk dat Jenny D. bij Late Night lekker erop mocht blijven hameren. Het zou mij niet verbazen als een aanklacht wegens laster nu een grote kans van slagen heeft.
Ja, de blokkeerfriezen worden idd zelf ook genoemd in de rapportage van maart 2018 van de AIVD, onder het kopje 'Polarisatie' op pagina 9. https://www.nctv.nl/binar(...)ing_tcm31-310571.pdf
I´m back.
pi_182507859
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, de blokkeerfriezen worden idd zelf ook genoemd in de rapportage van maart 2018 van de AIVD, onder het kopje 'Polarisatie'.
Haha, komisch. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182507872
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Haha, komisch. :D
Ja, is wel eigenaardig dat ze dat zelf niet weten kennelijk.

quote:
Ook in 2017 werd de Zwarte Piet figuur
opnieuw een splijtzwam in de
samenleving. Daarbij liepen de
snijvlakken niet alleen langs de lijnen
van degenen die in de Zwarte Piet
figuur al dan niet een racistisch symbool
zien, maar ook ten dele langs de lijn
Randstad versus provincie. De actie van
een groep Friezen die de snelweg A7
een bus uit Amsterdam stopte met
daarin anti-Zwarte Piet demonstranten
op weg naar de intocht, leidde tot
verontwaardiging over deze vorm van
eigenrichting. Daartegenover stond
boosheid over het verwijt van racisme
en 'Randstedelijke' aanpassingen in het
uiterlijk van Zwarte Piet.
I´m back.
pi_182507888
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:36 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Omdat dat een tijdje geleden groot op de frontpage stond.
Daar stond overigens ook in dat NVU en Pegida op die lijst stonden maar dat vergeet men telkens gemakshalve even.
Maar het ìs dus niet zo. KOZP staat niet gekenmerkt als mogelijk terroristische organisatie. Ik heb alle bronnen daarvoor gegeven inmiddels.
pi_182507893
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, is wel eigenaardig dat ze dat zelf niet weten kennelijk.
Jenny D. had het ook pas vlak voor de uitzending van RTL Late Night zelf opgezocht, begreep ik.

Informatie is alleen wenselijk als het het eigen standpunt ondersteunt natuurlijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 14 oktober 2018 @ 10:48:14 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_182507919
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:37 schreef Loekie1 het volgende:
Stel een groep blanken komt Kwakoekwakoe verstoren vanwege, noem eens wat, het feit dat er te weinig blanke mensen op dat feest zijn. Kleine bruine drommeltjes worden hiermee geconfronteerd, terwijl ze zich maanden verheugd hebben op het Kwakoekwakoefeest.
Iedereen begrijpt: doe dat op een ander moment.

En als mensen dat niet willen begrijpen, dan moet er een wet voor komen.
Goeie vergelijking

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_182507923
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:46 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Maar het ìs dus niet zo. KOZP staat niet gekenmerkt als mogelijk terroristische organisatie. Ik heb alle bronnen daarvoor gegeven inmiddels.
Ik vraag me af wat het volgende rapport zegt nadat de vrouw van Afriyie op Al-qaida actie van hun wacht.
pi_182507930
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:48 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat het volgende rapport zegt nadat de vrouw van Afriyie op Al-qaida actie van hun wacht.
Maar dat is niet waar hoor. Ofzo.
pi_182507940
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:48 schreef speknek het volgende:

[..]

Goeie vergelijking

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je het geen goede vergelijking vindt, wil je dan ook aangeven waarom je dat vindt?
pi_182507941
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jenny D. had het ook pas vlak voor de uitzending van RTL Late Night zelf opgezocht, begreep ik.

Informatie is alleen wenselijk als het het eigen standpunt ondersteunt natuurlijk.
Ja, hoe dan ook beide groeperingen worden niet aangemerkt als terroristisch, volgens mij.
Wel als respectievelijk extremistisch, maar specifiek niet terroristisch, en als een uiting van de toegenomen polarisatie, die je tegenwoordig in heel Europa ziet.
I´m back.
pi_182507943
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:49 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Maar dat is niet waar hoor. Ofzo.
Of omdat meneer een paar jaar geleden al op de vuist met de politie is gegaan.
pi_182507955
Ondanks de discussie in andere steden over de huidskleur van Zwarte Piet, levert dit in Leidschendam-Voorburg geen problemen op. Sterker nog, vanaf 17 november zullen tientallen Zwarte Pieten de gemeente tot en met 5 december regelmatig bezoeken. Dit geldt ook voor de basisscholen in Leidschendam-Voorburg waar de ‘echte’ Zwarte Piet de kinderen zal komen vermaken. Hetzelfde geldt voor de tientallen BSO’s en kinderdagopvangverblijven.
https://voorburgsdagblad.(...)idschendam-voorburg/

pi_182507962
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, hoe dan ook beide groeperingen worden niet aangemerkt als terroristisch, volgens mij.
Zover ik weet ook niet. Daarmee is de hele discussie erover natuurlijk nonsens.

quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:50 schreef Ryan3 het volgende:

Wel als respectievelijk extremistisch, maar specifiek niet terroristisch, en als een uiting van de toegenomen polarisatie, die je tegenwoordig in heel Europa ziet.
Als voorbeeld van toenemende polarisatie lijkt het me een prima voorbeeld. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat beide partijen niet dezelfde rechten hebben als de rest van Nederland.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182507968
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:49 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Maar dat is niet waar hoor. Ofzo.
Het is ook simpelweg niet waar. Ik blijf het bijzonder vinden dat mensen dat zonder enkele onderbouwing blijven schreeuwen. En zodra je feitelijk onder ogen ziet dat het inderdaad niet zo is, dan toch blijven volhouden dat het wel zo is. Ofzo.
pi_182507975
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:52 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Het is ook simpelweg niet waar. Ik blijf het bijzonder vinden dat mensen dat zonder enkele onderbouwing blijven schreeuwen. En zodra je feitelijk onder ogen ziet dat het inderdaad niet zo is, dan toch blijven volhouden dat het wel zo is. Ofzo.
:D
pi_182507980
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zover ik weet ook niet. Daarmee is de hele discussie erover natuurlijk nonsens.

[..]

Als voorbeeld van toenemende polarisatie lijkt het me een prima voorbeeld. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat beide partijen niet dezelfde rechten hebben als de rest van Nederland.
Nou ja, ik ben voorstander van de-escalatie. Ik ben bang dat er een keer slachtoffers gaan vallen namelijk.
I´m back.
pi_182508000
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:51 schreef Spectator19 het volgende:
Ondanks de discussie in andere steden over de huidskleur van Zwarte Piet, levert dit in Leidschendam-Voorburg geen problemen op. Sterker nog, vanaf 17 november zullen tientallen Zwarte Pieten de gemeente tot en met 5 december regelmatig bezoeken. Dit geldt ook voor de basisscholen in Leidschendam-Voorburg waar de ‘echte’ Zwarte Piet de kinderen zal komen vermaken. Hetzelfde geldt voor de tientallen BSO’s en kinderdagopvangverblijven.
https://voorburgsdagblad.(...)idschendam-voorburg/

[ afbeelding ]
Zwarte Pietenschool lichting 2018?
I´m back.
pi_182508010
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ik nuanceer het escalerende gedrag niet weg, ik herhaal wat ik gezien heb bij Pauw, waarin ze uitlegt wat ze gedaan heeft.
NVU heeft ze drie keer gebeld.
1. om te vragen of ze ook kwamen. Antwoord: weten we niet zeker, bel later terug.
2. dus belde ze later terug. Antwoord was nee, we gaan niet naar het barre noorden, want geen zin in.
3. vlak voor de intocht waren er geruchten gemeld door politie-chef dat ze toch zouden komen dus nogmaals gevraagd. Antwoord beetje bozig: nee, we komen niet, geruchten nergens op gebaseerd.

1. Kopz kreeg een mail.
2. Kopz wilde eerst niet praten en ook niet zeggen officieel dat ze zouden komen, terwijl ze wel wilden gaan.
3. Kopz daarna toch afspraken gemaakt over komst en voorwaarden.

Waarom deed ze dit, volgens eigen zeggen omdat ze 1. iedere demonstratie moest faciliteren en 2. om duidelijke afspraken te maken zodat de boel niet zou gaan escaleren.
Waar de burgemeester de fout in is gegaan is A) dat ze niet duidelijk heeft gecommuniceerd en B) geen grenzen heeft gesteld. Met betrekking tot punt A had ze zowel beide groepen als de inwoners moeten inlichten dat een demonstratie een mogelijkheid was tijdens het feest. Dan waren alle betrokkenen op de hoogte geweest en hadden inwoners de kans gehad dit voorstel op een legale manier te blokkeren. Dan punt B, de burgemeester heeft geen duidelijke grenzen gesteld. Toen de demonstranten geen duidelijk antwoord gaven op het verzoek van de burgemeester, had ze zelf moeten aangeven waar de mogelijkheid tot demonstreren was en waar niet. Zo weet iedereen wat zijn rechten en plichten zijn en verzand je niet in een discussie met de vraag of deze groepen nou komen en wat er dan gaat gebeuren. Het heeft ook nog eens als voordeel dat beide groepen de burgemeester niet kunnen bespelen door zelf met voorwaarden te komen, wat in het geval van KOPZ ook daadwerkelijk is gebeurd.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_182508020
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:51 schreef Spectator19 het volgende:
Ondanks de discussie in andere steden over de huidskleur van Zwarte Piet, levert dit in Leidschendam-Voorburg geen problemen op. Sterker nog, vanaf 17 november zullen tientallen Zwarte Pieten de gemeente tot en met 5 december regelmatig bezoeken. Dit geldt ook voor de basisscholen in Leidschendam-Voorburg waar de ‘echte’ Zwarte Piet de kinderen zal komen vermaken. Hetzelfde geldt voor de tientallen BSO’s en kinderdagopvangverblijven.
https://voorburgsdagblad.(...)idschendam-voorburg/

[ afbeelding ]
Wat is dit? :P
pi_182508038
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:55 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Wat is dit? :P
Een bericht dat er niets veranderd.
pi_182508049
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, ik ben voorstander van de-escalatie. Ik ben bang dat er een keer slachtoffers gaan vallen namelijk.
Het maken van slachtoffers lijkt mij per definitie in strijd met de wet. Maar ik zou groepen niet willen benadelen uitsluitend op basis van een verdenking of mogelijkheid dat die wel eens gewelddadig zouden kunnen worden.

En ze buitensluiten zal zeker geen de-escalerend effect hebben.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182508084
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:57 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Een bericht dat er niets veranderd.
In Voorburg. Das hartstikke fijn voor ze, maar waarom wordt dat benoemd.
pi_182508122
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 11:00 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

In Voorburg. Das hartstikke fijn voor ze, maar waarom wordt dat benoemd.
Waarom niet? Mag dat niet?
pi_182508124
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 11:00 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

In Voorburg. Das hartstikke fijn voor ze, maar waarom wordt dat benoemd.
Proberen het beeld te creeren en in stand te houden dat er geen probleem is. Pure ontkenning.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182508136
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 11:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Proberen het beeld te creeren en in stand te houden dat er geen probleem is. Pure ontkenning.
Er is ook geen probleem.
pi_182508161
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Utrecht lijkt qua politiek wel op Amsterdam, dus die kun je denk ik wel gelijkschakelen ...

Je ziet volgens onderzoek van het ministerie van Sociale Zaken overigens wel een paar jaar op rij de steun voor de zwarte zwarte Piet afkalven, dus wie weet waar we over 10 jaar staan? Een bron
OOit, was aburtus verboden, toen kwamen de dolle mima's met hun actie Baas in Eigen Buik.....het gevolg was dat bijna de hele bevolking het ook vond!

IN 1 a 2 jaar was iedereen om, behalve Staphorst en Barneveld..maar deze anti zwarte piet duurt nu al minstens 10 jaar, en ik en 98 procent van de nederlanders is nog niet om. Tijd om er maar eens over op te houden, het is een kinderfeest wat 3 weken per jaar speelt, dus wie er aanstoot aan wil nemen moet het dan maar gewoon niet vieren!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182508167
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:55 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Waar de burgemeester de fout in is gegaan is A) dat ze niet duidelijk heeft gecommuniceerd en B) geen grenzen heeft gesteld. Met betrekking tot punt A had ze zowel beide groepen als de inwoners moeten inlichten dat een demonstratie een mogelijkheid was tijdens het feest. Dan waren alle betrokkenen op de hoogte geweest en hadden inwoners de kans gehad dit voorstel op een legale manier te blokkeren. Dan punt B, de burgemeester heeft geen duidelijke grenzen gesteld. Toen de demonstranten geen duidelijk antwoord gaven op het verzoek van de burgemeester, had ze zelf moeten aangeven waar de mogelijkheid tot demonstreren was en waar niet. Zo weet iedereen wat zijn rechten en plichten zijn en verzand je niet in een discussie met de vraag of deze groepen nou komen en wat er dan gaat gebeuren. Het heeft ook nog eens als voordeel dat beide groepen de burgemeester niet kunnen bespelen door zelf met voorwaarden te komen, wat in het geval van KOPZ ook daadwerkelijk is gebeurd.
Het verdient allemaal geen schoonheidsprijs. Ze heeft dit niet doorgespeeld aan de gemeenteraad? Waarom niet? Omdat openbare orde niet een zaak is van de gemeenteraad, maar van de burgemeester in de driehoek met politie-chef en OvJ? Dit had ze dus beter wel kunnen doen en duidelijke regels en voorwaarden moeten opgeven. Overigens er waren wel voorwaarden gesteld natuurlijk, want een belangrijke voorwaarde was geschonden, ze waren namelijk te laat, en daarom kon de bus rechtsomkeer maken.
I´m back.
pi_182508187
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 11:05 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

OOit, was aburtus verboden, toen kwamen de dolle mima's met hun actie Baas in Eigen Buik.....het gevolg was dat bijna de hele bevolking het ook vond!

IN 1 a 2 jaar was iedereen om, behalve Staphorst en Barneveld..maar deze anti zwarte piet duurt nu al minstens 10 jaar, en ik en 98 procent van de nederlanders is nog niet om. Tijd om er maar eens over op te houden, het is een kinderfeest wat 3 weken per jaar speelt, dus wie er aanstoot aan wil nemen moet het dan maar gewoon niet vieren!
Dit.
pi_182508191
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het maken van slachtoffers lijkt mij per definitie in strijd met de wet. Maar ik zou groepen niet willen benadelen uitsluitend op basis van een verdenking of mogelijkheid dat die wel eens gewelddadig zouden kunnen worden.

En ze buitensluiten zal zeker geen de-escalerend effect hebben.
Wel eens geweldadig zouden kunnen worden.....waarom houden we eigenlijk die teruggekeerde jihadstrijders constant in de gaten?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182508210
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het maken van slachtoffers lijkt mij per definitie in strijd met de wet. Maar ik zou groepen niet willen benadelen uitsluitend op basis van een verdenking of mogelijkheid dat die wel eens gewelddadig zouden kunnen worden.

En ze buitensluiten zal zeker geen de-escalerend effect hebben.
Nou ja, ik zou dus zeggen, vanwege de kans dat er een keer slachtoffers gaan vallen en dan de boel buiten proporties escaleert: hou demonstraties de dag na het sinterklaasfeest.
I´m back.
pi_182508223
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 11:07 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Wel eens geweldadig zouden kunnen worden.....waarom houden we eigenlijk die teruggekeerde jihadstrijders constant in de gaten?
Daar hou ik mij helemaal niet mee bezig en maak ik me ook helemaal geen zorgen om.

Het idee dat zonder de AIVD de bommen ons om de oren zouden vliegen lijkt me a) een waanbeeld, en b) off topic.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 14 oktober 2018 @ 11:08:40 #45
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182508224
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 11:05 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

OOit, was aburtus verboden, toen kwamen de dolle mima's met hun actie Baas in Eigen Buik.....het gevolg was dat bijna de hele bevolking het ook vond!

IN 1 a 2 jaar was iedereen om, behalve Staphorst en Barneveld..maar deze anti zwarte piet duurt nu al minstens 10 jaar, en ik en 98 procent van de nederlanders is nog niet om. Tijd om er maar eens over op te houden, het is een kinderfeest wat 3 weken per jaar speelt, dus wie er aanstoot aan wil nemen moet het dan maar gewoon niet vieren!
98%?

Waar kan ik dat cijfer vinden?
Dit, dus.
pi_182508241
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 11:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, ik zou dus zeggen, vanwege de kans dat er een keer slachtoffers gaan vallen en dan de boel buiten proporties escaleert: hou demonstraties de dag na het sinterklaasfeest.
Dat die kans reeel is zul je dan aannemelijk moeten maken, en dan kun je dit via bestaande wetgeving afdwingen. Maar dat doen obv een onderbuikgevoel kan niet. En dat is maar goed ook.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182508254
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 11:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]

98%?

Waar kan ik dat cijfer vinden?
d

Nou niet op je linkse sites, effe rondkijken, zie je misschien nog wel meer interessants.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182508255
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 11:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]

98%?

Waar kan ik dat cijfer vinden?
Tussen 97 en 99.
  zondag 14 oktober 2018 @ 11:11:42 #49
8369 speknek
Another day another slay
pi_182508265
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:50 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Als je het geen goede vergelijking vindt, wil je dan ook aangeven waarom je dat vindt?
Nou ten eerste omdat het een heel lokaal evenement is, en niet alom tegenwoordig zoals Sinterklaas. Ten tweede is het volledig opt-in. Als je vindt dat er niet genoeg blanke representatie is, belet niets je om er naartoe te gaan. Sinterklaas is extreem niet-opt-out. Je kunt niet twee maanden lang maar niet naar buiten gaan als je niet geconfronteerd wil worden met negerkarikaturen. Ten derde is kwakoe geen uiting van 200 jaar systemische onderdrukking van blanken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 14 oktober 2018 @ 11:15:54 #50
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182508306
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 11:10 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

d

Nou niet op je linkse sites, effe rondkijken, zie je misschien nog wel meer interessants.
Dan kijk ik eroverheen, maar geef dan even de bron?
Dit, dus.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')