daNpy | zondag 7 oktober 2018 @ 09:20 |
![]() ![]() ![]() Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel weer Suzuka ![]() # Hoeveel onderdelen mag je gebruiken in 2018? # Hoe werken grid penalties in 2018? # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? | |
Red_85 | zondag 7 oktober 2018 @ 09:21 |
Weer een podium. Niet normaal. | |
daNpy | zondag 7 oktober 2018 @ 09:21 |
Zoals eerder dit jaar in China waar Vettel veel te wijd ging en Max wél straf kreeg omdat hij aan de binnenkant zat? | |
Zorro | zondag 7 oktober 2018 @ 09:22 |
Die inhaalactie van Vettel op Max was een Ricciardo signature actie. En dan vindt iedereen het geweldig. Omdat de meeste rijders dan opzij gaan. Max niet. | |
Zorro | zondag 7 oktober 2018 @ 09:22 |
Is Ricciardo nou toch DOTD? Lekker duidelijk allemaal. | |
Monolith | zondag 7 oktober 2018 @ 09:22 |
Gebeurt inderdaad vaak genoeg dat coureurs geen straf krijgen als ze rechtdoor schieten en daarbij voor een andere coureur blijven. Ik denk ook dat Verstappen dat risico probeerde te vermijden, maar daarbij in mijn ogen een veel groter risico nam. Daarbij heeft hij flink wat mazzel dat hij er ongeschonden uitkomt en er eigenlijk zelfs behoorlijk voordeel van heeft zelfs inclusief de straf. | |
daNpy | zondag 7 oktober 2018 @ 09:22 |
Zoals vorig jaar. Waarom zou Vettel uberhaupt dat risico nemen op een coureur die al +5 achter zijn naam heeft staan op dat moment? | |
beantherio | zondag 7 oktober 2018 @ 09:23 |
Daar zat ik ook aan te denken ja. Typische divebomb. | |
Weltschmerz | zondag 7 oktober 2018 @ 09:23 |
Dat moment heb ik niet paraat. Maar je kan niet gewoon invoegen op een manier dat een ander op de rem of van de racelijn af moet. Dat mag na een spin ook niet. Dat is een van de simpelste en minst discutabele regels. | |
daNpy | zondag 7 oktober 2018 @ 09:23 |
Alonso kreeg die straf vandaag wel, Bottas niet. Het ligt minder aan de coureur danwel aan de auto/het team of er wel of geen straf wordt uitgedeeld. | |
S95Sedan | zondag 7 oktober 2018 @ 09:24 |
Dit dus exact. Vorige keer was dat toch ook gedoe met Hamilton op lap 1 en Verstappen later die wel straf kreeg. (rechtdoor over het gras) | |
Zorro | zondag 7 oktober 2018 @ 09:25 |
Alonso en Bottas was idd behoorlijk vergelijkbaar. Al deed Alonso het 2x achter elkaar als ik het goed zag. Maar dat was wel de meest inconsequent bestrafte actie vandaag. | |
Tarado | zondag 7 oktober 2018 @ 09:25 |
Bottas zat ver genoeg voor Verstappen en z'n eerste fout dus wel begrijpelijk dat hij geen straf kreeg | |
#ANONIEM | zondag 7 oktober 2018 @ 09:26 |
Deze staat er intussen al bijna een uur hoor ![]()
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2018 09:26:57 ] | |
Weltschmerz | zondag 7 oktober 2018 @ 09:27 |
Je ziet dan ook weer dat het argument 'dat moet je bij Max niet doen' en 'Max is niet de makkelijkste' weer voorbij komt. Net als Brundle's "you don't go round the outside of Lewis Hamilton!". Onzin, de regels zouden voor iedereen gelijk moeten zijn, als je er met een groot deel van de wagen naast zit moet de ander ruimte geven. De enige reden dat Verrstappen dit kan doen is omdat hij zich een half jaar geleden al uitgeschakeld heeft in de strijd om het WK. | |
Ingolstadt | zondag 7 oktober 2018 @ 09:27 |
Inderdaad, dat “inconsistentie” argumenten is gewoon Calimero gedrag door appels met peren te vergelijken. | |
Nattekat | zondag 7 oktober 2018 @ 09:27 |
Dat sloeg echt helemaal nergens op | |
Zorro | zondag 7 oktober 2018 @ 09:27 |
Ja daar kijk ik niet. Ik zie na afloop in beeld DOTD HAM Het feit dat dat dus niet betrouwbaar is is gewoon amateurwerk. | |
Sjemmert | zondag 7 oktober 2018 @ 09:28 |
Daarom schreef ik meestal, het is altijd afhankelijk van de situatie, en van de stewards. | |
Zorro | zondag 7 oktober 2018 @ 09:28 |
Nee, Max is in deze situatie een van de weinigen die niet voor intimidatie wijken. En hoewel ik een tyfushekel aan Hamilton heb, ik verwacht dat van hem ook en terecht. | |
Tarado | zondag 7 oktober 2018 @ 09:29 |
maar dit was toch gewoon Vettels fout | |
potjecreme | zondag 7 oktober 2018 @ 09:29 |
Mmm prgod | |
Nattekat | zondag 7 oktober 2018 @ 09:29 |
Ik zag DOTD Ricciardo in beeld. | |
Weltschmerz | zondag 7 oktober 2018 @ 09:30 |
Dat is geen argument. Waarom zou Verstappen de deur dicht gooien terwijl Vettel er al naast zit en hij op +5 staat? Omdat hij er tegen Vettel mee wegkomt, omdat hij niks te verliezen heeft en omdat zijn imago als brokkenpiloot hem helpt bij het verdedigen. | |
YourCaptor | zondag 7 oktober 2018 @ 09:30 |
Ja | |
Sunri5e | zondag 7 oktober 2018 @ 09:30 |
Pfff altijd dat tenenkrommende geslijm van Jack bij Max. | |
ESF1Gamer | zondag 7 oktober 2018 @ 09:30 |
pr-god | |
habitue | zondag 7 oktober 2018 @ 09:30 |
Gvd lekker objectieve vragen weer sjek ![]() | |
#ANONIEM | zondag 7 oktober 2018 @ 09:30 |
Vindt die andere die er af en toe bijstaat toch leuker ![]() Die blonde met die puppy ogen ![]() | |
ESF1Gamer | zondag 7 oktober 2018 @ 09:30 |
Maar jij bent een man | |
#ANONIEM | zondag 7 oktober 2018 @ 09:31 |
Details | |
Zorro | zondag 7 oktober 2018 @ 09:31 |
Ik dacht meteen na afloop toch HAM te zien. Maar wat doet het ertoe, alsof die DOTD zo belangrijk is, je koopt er niks voor. | |
daNpy | zondag 7 oktober 2018 @ 09:31 |
Omdat Vettel er meer te verliezen heeft en híj het zelf in de hand heeft. Verstappen rijdt die 5 seconden penalty namelijk gewoon goed. Dát is het verschil. En waarom gooit Vettel in China de deur dicht als Max er al langs zit? Hij spint er zelf van en het kostte hem veel punten. Hij had toen dus ook beter Max voor kunnen laten? | |
tja77 | zondag 7 oktober 2018 @ 09:32 |
In tegenstelling tot Vettel, rijdt Verstappen in een wagen die NIET kampioenswaardig is. Als er 1 coureur is die zichzelf de kans op de titel heeft ontnomen, dan is het Vettel wel. | |
Klummie | zondag 7 oktober 2018 @ 09:32 |
Alonso ![]() ![]() ![]() | |
S95Sedan | zondag 7 oktober 2018 @ 09:33 |
Alonso mad? | |
Nattekat | zondag 7 oktober 2018 @ 09:33 |
Prachtig ja ![]() | |
Klummie | zondag 7 oktober 2018 @ 09:34 |
Soort van, jenst 'm gewoon door het grind de baan op. ![]() | |
Asschen_sukar | zondag 7 oktober 2018 @ 09:34 |
Bij ziggo? Sky uitzending is hier al weer afgelopen ![]() | |
Sjemmert | zondag 7 oktober 2018 @ 09:34 |
Max haalt dat nu ook aan op ziggo. | |
Klummie | zondag 7 oktober 2018 @ 09:35 |
Ja. | |
Weltschmerz | zondag 7 oktober 2018 @ 09:35 |
Hoezo? Als er geen gat was kan hij hem er niet zover naast zetten. Op het moment dat hij er zover naast zit moet Verstappen ruimte geven, ongeacht wie er dan als eerste de bocht uitkomt. | |
ESF1Gamer | zondag 7 oktober 2018 @ 09:35 |
Ziggo > Sky ![]() | |
Ingolstadt | zondag 7 oktober 2018 @ 09:35 |
JackGod. | |
DKUp | zondag 7 oktober 2018 @ 09:35 |
Jack cringe | |
#ANONIEM | zondag 7 oktober 2018 @ 09:36 |
Zit nu even de tijden voor Austin in te voeren. Waarom is de Q nou weer zo onmeunig laat ![]() Vorig jaar hadden ze hem naar 23:00 geschoven voor dat concert van Justin. Maar dat beviel ze blijkbaar wel ![]() ![]() | |
daNpy | zondag 7 oktober 2018 @ 09:36 |
Dus Vettel had Max in China ook ruimte moeten geven, en de straf vor Max was onterecht ![]() | |
Ingolstadt | zondag 7 oktober 2018 @ 09:37 |
Max ![]() | |
Nattekat | zondag 7 oktober 2018 @ 09:37 |
Herfstvakantie. | |
Whiskers2009 | zondag 7 oktober 2018 @ 09:37 |
Max op de boordradio ![]() | |
Tarado | zondag 7 oktober 2018 @ 09:37 |
het gat was dus niet groot genoeg en hij zet z'n auto er niet ver genoeg naast, gewoon een wanhoopspoging gedoemd om te mislukken | |
ESF1Gamer | zondag 7 oktober 2018 @ 09:38 |
Rare jongens, die Amerikanen | |
DKUp | zondag 7 oktober 2018 @ 09:39 |
“I think I have a puncture!” | |
Nieuwschierig | zondag 7 oktober 2018 @ 09:39 |
Eigenlijk komt het er op neer dat het nooit eenduidig is wie wanneer fout zit, het is gewoon een heel rare "sport" | |
trein2000 | zondag 7 oktober 2018 @ 09:40 |
die man ![]() ![]() | |
Ingolstadt | zondag 7 oktober 2018 @ 09:40 |
Bedankt Rob | |
DKUp | zondag 7 oktober 2018 @ 09:41 |
Vrijdag 22:45 F1 Café op Ziggo. In beeld 22:30, Ziggy Genot ![]() | |
Nieuwschierig | zondag 7 oktober 2018 @ 09:43 |
Vettel werd getriggerd door het knpperende achterlicht van Max wat aangeeft dat de 160pk accu leeg is. Vettel had nog wel de accu vol en besloot in een fractie van een seconde om er langs te gaan. Hij had ook al 2 wagenlengtes goedgemaakt toen Max naar binnen stuurde. | |
trein2000 | zondag 7 oktober 2018 @ 09:43 |
De motivatie van de stewards bij Max + RAI is ook lachen... | |
VacaLoca | zondag 7 oktober 2018 @ 09:44 |
Zonder schade en zonder penalty mss p2 voor Max? Of zou zonder incidenten die de schade opleverden de Ferrari's er voor gezeten hebben ? Weet iig dat ie harder kan, gezien de pace van Ricciardo | |
#ANONIEM | zondag 7 oktober 2018 @ 09:45 |
![]() VER-RAI ![]() VER-VET [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2018 09:46:27 ] | |
VacaLoca | zondag 7 oktober 2018 @ 09:48 |
Als je de beslissing aanvecht en wint, wordt Max dan tweede? ![]() | |
Weltschmerz | zondag 7 oktober 2018 @ 09:48 |
Dat is geen argument voor Verstappen. Integendeel, voordat Verstappen meedeed was het nog goed gebruik dat coureurs extra uitkeken om de strijd om de titel niet te beinvloeden. Verstappen gebruikt het feit dat hij niet meedoet om de titel juist om de ander schrik aan te jagen. Zeer onsportief en dat zal hij allemaal terugkrijgen wanneer hij zelf een keer om de titel strijdt, als dat er ooit nog van komt. Als je het verschil niet ziet tussen er naast zitten zoals hier en een ander midscheeps torpederen met een kansloze actie dan ben je echt ver van het padje af. Net als vorige week zaten de RBR's er qua racepace weer goed bij op een snelle baan. Ze kunnen wel de hele tijd een showtje opvoeren over hoe slecht die motor zou zijn, maar ze hebben gewoon de package om de strijd met Ferrari aan te gaan. En waarom gooit Vettel in China de deur dicht als Max er al langs zit? Hij spint er zelf van en het kostte hem veel punten. Hij had toen dus ook beter Max voor kunnen laten? [/quote] | |
Monolith | zondag 7 oktober 2018 @ 09:48 |
In mijn ogen was het gewoon P5 geweest zonder die twee incidenten met de Ferrari's. Kimi rijdt daardoor rond met een beschadigde auto, Vettel verliest fors tijd door de inhaalrace. | |
Tarado | zondag 7 oktober 2018 @ 09:50 |
denk het ook, maximaal gescoord uiteindelijk | |
#ANONIEM | zondag 7 oktober 2018 @ 09:51 |
In theorie, ja. Want hij zat maar 2 seconden achter Bottas. Maar in de praktijk is de kans dat ze die beslissing aanvechten en winnen ongeveer even groot als de kans dat Vettel kampioen gaat worden. ![]() | |
Nieuwschierig | zondag 7 oktober 2018 @ 09:52 |
Vettel had er beter langs kunnen gaan (maakt even niet uit hoe) want dan had die met Bottas kunnen vechten om de 2e plek waarbij er ook een gerede kans zou zijn dat er 1 of beide afvliegen. | |
Whiskers2009 | zondag 7 oktober 2018 @ 09:52 |
Die bij VET VER vind ik lachwekkender.. | |
trein2000 | zondag 7 oktober 2018 @ 09:53 |
Die had ik ten tijde van posten nog niet gelezen. Maar die is ook wel apart ja. | |
tja77 | zondag 7 oktober 2018 @ 09:53 |
[/quote] Racepace is goed en bijna gelijk aan die van Ferrari, echter zijn Ferrari en Mercedes in de Q een stuk sneller. De topsnelheid van de RBR is gewoon een flink stuk minder, waardoor inhalen gedurende de race schieronmogelijk is. Dus RBR is gewoon het derde team. Enne showtje? Cijfers liegen niet. | |
Nattekat | zondag 7 oktober 2018 @ 09:55 |
Ik bespaar mezelf dat. | |
Weltschmerz | zondag 7 oktober 2018 @ 09:55 |
Is het "if you no longer go for a gap that exists you are no longer a racing driver" citaat van Senna nog langsgekomen vandaag, of geldt dat alleen voor Verstappen en Hamilton? Hoezo zat hij er niet ver genoeg naast? Drie kwart van zijn auto zat er naast, hoezo mag je dan deur dichtgooien nadat je hem al op de kerb hebt gedrongen terwijl er aan de andere kant twee wagenbreedtes ruimte ligt? Welke regel baseer je je op? | |
trein2000 | zondag 7 oktober 2018 @ 09:57 |
Zo werken regels niet. Waar staat dat het niet mag? | |
Tarado | zondag 7 oktober 2018 @ 09:58 |
klinkt allemaal heel leuk maar het gaat er ook om waar je het doet, dit was gewoon the wrong place at the wrong time | |
#ANONIEM | zondag 7 oktober 2018 @ 09:59 |
Ik had trouwens nog een meer HQ gifje van die VER-RAI aktie op de plank ![]() ![]() | |
trein2000 | zondag 7 oktober 2018 @ 09:59 |
Ik denk dat ik deze actie bekijkend de straf terecht vind. Maar op ondeugdelijke gronden en inconsequent. | |
lord_bono | zondag 7 oktober 2018 @ 10:03 |
De regel is volgens mij dat je er voor moet zitten. Dus de band van Vettel had voor die van Max moeten zitten. Dat zat hij duidelijk niet, dus Vettel mag weer gaan uithuilen en volgend jaar opnieuw beginnen. | |
Monolith | zondag 7 oktober 2018 @ 10:04 |
Als je niet Weltschmerz heet, dan zie je gewoon dat de race pace van de Ferrari veel hoger was tot aan de incidenten met Verstappen. Kimi rijdt vervolgens rond met een beschadigde auto en kan de boel eigenlijk alleen maar thuisbrengen. Vettel verliest veel tijd door zijn spin en kan ook niet echt meer aanhaken. Al zet hij nog wel de snelste raceronde neer. | |
Tarado | zondag 7 oktober 2018 @ 10:05 |
tja77 | zondag 7 oktober 2018 @ 10:06 |
Inderdaad, trek een denkbeeldige streep en Vettel zit er feitelijk gezien nog gewoon achter. Natuurlijk is er een deel van de auto naast die van Max, maar dat is voor Max nog geen reden om ruimte te MOETEN laten en Vettel voorbij te laten. Van deur dichtgooien is dan ook niet sprake, het is meer de racelijn blijven volgen wat Max deed. En dat is zijn goedrecht. | |
Whiskers2009 | zondag 7 oktober 2018 @ 10:07 |
Quote voor het plaatje | |
vosss | zondag 7 oktober 2018 @ 10:11 |
Max had daar, volgens alle regeltjes en goede fatsoensnormen die er gelden in de wereld der racerij, gewoon alle recht toe om op de racelijn te blijven zitten. Een ieder die dat niet inziet is geen knip voor de neus waard ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 7 oktober 2018 @ 10:12 |
Boardradio VET en VER na incident: https://www.gpblog.com/nl(...)-met-verstappen.html | |
opgebaarde | zondag 7 oktober 2018 @ 10:13 |
Inconsequent valt toch wel mee? Bij Ziggo wilde ze perse een parallel trekken met Bottas die blokkeerde, maar Bottas had niet direct iemand (Max) op zijn staart. | |
trein2000 | zondag 7 oktober 2018 @ 10:16 |
Vooral met andere races. ik kan me herinneren dat kimi eerder dit jaar iets vergelijkbaars deed. | |
Tarado | zondag 7 oktober 2018 @ 10:16 |
inderdaad, ik kan ook wel leven met die straf, Max deed het uiteindelijk vrij netjes maar hinderde Raikkonen wel | |
vosss | zondag 7 oktober 2018 @ 10:19 |
Aan de andere kant, kimi had met al zijn ervaring de situatie ook beter kunnen inschatten en achterlangs linksom kruisen. Maargoed, zonder die 5s was max ook geen 2de geworden. | |
JeSuisDroppie | zondag 7 oktober 2018 @ 10:24 |
nee. | |
beantherio | zondag 7 oktober 2018 @ 10:24 |
Toch wel bijzonder dat Vettel geen straf gekregen heeft. Ik zat het incident tussen Verstappen en Vettel in China weer eens te bekijken (waar Max een tijdstraf van 10 seconden voor kreeg) en dat is toch wel een heel erg vergelijkbare situatie. Het incident in Hongarije 2017 met Ricciardo lijkt me ook vergelijkbaar en ook daar kreeg Max een tijdstraf van 10 seconden. Het verschil is misschien deels uit te leggen door te stellen dat het slachtoffer er in dit geval weinig last van had en gewoon door kon, maar helemaal consequent lijkt het me niet. ![]() | |
Weltschmerz | zondag 7 oktober 2018 @ 10:25 |
Dat is natuurlijk geen argument, ook op die plek en op dat moment moeten de regels gelden. Als Verstappen gewoon niet zo scherp instuurt alsof Vettel er niet is dan is er niks aan de hand. Ga nou niet aan komen met dat een coureur alleen maar op bepaalde plekken een inhaalmanoeuvre mag doen, dat geldt voor Verstappen ook niet. Nee. Ik weet de precieze formulering niet meer maar je mag niet gewoon de racelijn nemen als een aanmerkelijk deel van de auto ernaast zit, dan moet je een wagenbreedte ruimte laten. Verstappen kon prima mee met de racepace van Bottas, dan moet je niet doen alsof die RBR een Minardi is.
Is gewoon een inkoppertje. Dat de Verstappen fanclub daar nog over twijfelt zegt alles over hun begrip van de regels. | |
daNpy | zondag 7 oktober 2018 @ 10:29 |
Van der Garde zei ook al "Vettel spinde en heeft daarmee zichzelf gestraft". Wat is dat nou voor redenatie? Hij beschadigd de auto van Max en deze heeft daardoor minder kans om te/bij het vechten om P2 én hij moest nog uitkijken dat Ricciardo hem niet voorbij zou komen. Ze moeten 1. consequent straffen en 2. die straffen altijd uitdelen ongeacht wat het resultaat op de baan is van het incident. | |
Tarado | zondag 7 oktober 2018 @ 10:30 |
echt man, was gewoon een kamikaze actie, geef hem een zwaailicht misschien werkt dat beter | |
trein2000 | zondag 7 oktober 2018 @ 10:30 |
Waar staat dat? Lees jij wel? ik zeg dat ik het terecht vind, maar op de gaining an advantage grond en niet wegens gevaarlijk. Daarnaast vind ik de beslissing niet in lijn met bijvoorbeeld die situatie met kimi (was het nou hongarije of oostenrijk?). | |
daNpy | zondag 7 oktober 2018 @ 10:31 |
Je hebt toch pas recht op de bocht als je voorvleugel voor die van de ander zit? Of geld dat alleen als Vettel ingehaald wordt? Je kan mensen hier betichten van Max-fanboy zijn, maar die Vettel-plaat voor jouw hoofd ís echt onmetelijk dik. | |
trein2000 | zondag 7 oktober 2018 @ 10:32 |
Niks mis met die redenatie op zich. Maar pas hem dan CONSEQUENT toe. En dat laten ze weer eens na bij de FIA. | |
daNpy | zondag 7 oktober 2018 @ 10:32 |
En Max zijn auto was evengoed beschadigd, dus wat zeg je nu eigenlijk concreet? Ferrari heeft een gok genomen in de quali, en die pakte verkeerd uit. Vettel probeerde met man en macht naar voren te rijden, en dat pakte ook verkeerd uit. Hij moet nu eenmaal alles of niets rijden, want niets heeft ie al. | |
MakkieR | zondag 7 oktober 2018 @ 10:33 |
Die interview met Vettel op Ziggo "Ik vind dat Max mij meer ruimte had moeten geven" ![]() | |
daNpy | zondag 7 oktober 2018 @ 10:34 |
Fantastisch he, Max moet ruimte laten voor Kimi en mag niet in het gat wat Vettel in China liet rijden. Vettel mag Max wel inhalen en Max moet dan wel aan de kant. Een evt aanrijding is altijd de schuld van de niet-Ferrari. | |
#ANONIEM | zondag 7 oktober 2018 @ 10:34 |
![]() 1/4 slomo. Lijkt me gewoon een duidelijk verhaal. Snap die hele discussie erover niet [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2018 10:34:55 ] | |
daNpy | zondag 7 oktober 2018 @ 10:35 |
Als Vettel in China niet zo scherp instuurde alsof Max er niet was was er ook niks aan de hand. Jouw argumenten werken echt alleen in je eigen fantasie wereld. | |
Monolith | zondag 7 oktober 2018 @ 10:37 |
Nou, die stropop heb je mooi verslagen! Er zegt namelijk weer helemaal niemand dat de RBR een Minardi is. RBR is gewoon met afstand best of the rest. Daarnaast stel ik, kijkende naar deze race, dat Ferrari tot aan de incidenten duidelijk snel naderde en meer pace had. Bottas liep vooral enorm te prutsen met alle achterblijvers en reed op een compound harder met blaren. Je zag feitelijk ook dat hij weer wegreed als het even nodig was. Dat is gewoon gecontroleerd de race uitrijden om je banden zo veel mogelijk te ontzien. | |
vosss | zondag 7 oktober 2018 @ 10:38 |
Hoe kijk je nu terug op Vettel en Max een paar jaar geleden op Spa waarbij Vettel zo scherp instuurde? | |
Monolith | zondag 7 oktober 2018 @ 10:39 |
| |
vosss | zondag 7 oktober 2018 @ 10:41 |
Die dus. | |
tja77 | zondag 7 oktober 2018 @ 10:42 |
Elke keer als Max in de DRS zone kwam, gaf Bottas wat extra gas en kon Max er niet voorbij. Kortom Max zat meer te pushen dan dat Bottas deed. Op het rechte stuk met ingeklapte achtervleugel kwam Max geen ruk dichterbij. En dan zijn er nog mensen die roepen dat RBR kan strijden om de overwinning... In Q ben je met een seconde de mindere en in de race kun je er onmogelijk voorbij. | |
Monolith | zondag 7 oktober 2018 @ 10:43 |
Ja dat zag iedereen die enige kijk heeft op F1. Sterker nog, je zag gewoon dat Verstappen zelfs met DRS nog niet aan de topsnelheid van Bottas kwam. | |
Weltschmerz | zondag 7 oktober 2018 @ 10:45 |
De argumenten van de Verstappen fanclub: - Je mag daar niet inhalen - Het is Max, dus dan weet je dat die brokken gaat maken en moet de ander dus maar heel voorzichtig zijn. - Als je geen wereldtitel te verliezen hebt mag je dat in je voordeel gebruiken. - Het is gewoon -insert smeuiige benaming voor de actie die niets met de regels te maken heeft-. ![]() In een of andere driving code, die is hier weleens opgedoken. Ik heb het moment echt niet voor de geest en dat de stewards belachelijk inconsequent zijn onderschrijf ik van harte. Maar de gronden zijn glashelder en deugdelijk. De coureur die van de baan afgaat moet wachten tot het veilig is om de baan weer op te gaan, als je een coureur die wel op de baan heeft weten te blijven raakt dan was het niet veilig. Ja, maar het gaat niet om het recht op de bocht maar om het recht op een wagenbreedte ruimte. Je mag niet de racelijn pakken alsof die auto er niet naast zit met het argument dat het geen goede plek om in te halen is. Het is niet aan de ingehaalde om te bepalen waar ingehaald mag worden. | |
Nattekat | zondag 7 oktober 2018 @ 10:46 |
Probeer eens op een respectabele manier te reageren. | |
Zorro | zondag 7 oktober 2018 @ 10:47 |
Eigenlijk vind ik dat niemand een ander aan mag rijden. Dat lijkt logisch he? Toch is dat wat Max deed bij Vettel. De baan is er om op te rijden. Als je het voor elkaar krijgt om op een plek terecht te komen waar een ander dus niet meer kan rijden, omdat je nou eenmaal niet met twee auto's tegelijk op dezelfde plek kan zijn, dan moet die ander zorgen dat ie niet tegen je aan rijdt. Had ie maar moeten zorgen dat je daar niet kon zitten. Best wel een onzinregel eigenlijk, dat gedoe van "zoveel van de auto moet ervoorbij zijn blabla". Als je ergens rijdt kan de ander daar niet rijden en moet ie daar wegblijven. Heel eenvoudig. En ik ben Max-fan, dus ik zeg dit niet om Vettel te verdedigen of zoiets. | |
trein2000 | zondag 7 oktober 2018 @ 10:49 |
verder, ik ken die regel niet. de voorligger bepaalt de lijn. volgens mij is de ruimte laten regel alleen als je van lijn bent veranderd op het rechte stuk. | |
opgebaarde | zondag 7 oktober 2018 @ 10:50 |
Is er discussie over dit incident? Ah je bedoelt weltschmerz. Maar hij denkt dat Verstappen op een rondje werd gezet door Vettel en er met blauwe vlaggen werd gezwaaid. | |
Mansjester | zondag 7 oktober 2018 @ 10:50 |
Dom van Vettel,klaar. Geen discussie over mogelijk | |
Tarado | zondag 7 oktober 2018 @ 10:51 |
nu hoor ik weer bij de fanclub, kom met echte argumenten natuurlijk mag je daar inhalen maar dan moet je het wel goed doen heeft weinig met Max te maken, was gewoon een foute inschatting van Vettel Die wereldtitel was voor Vettel al heel ver weg en is nu nog verder weg maar dat komt vandaag door hemzelf eigenlijk moet ik gewoon niet meer reageren maar jij hebt een laatste woord syndroom, je blijft net zo lang doorgaan tot iedereen murw is en niet meer reageert en op die manier je denkbeeldige gelijk haalt | |
ShaoliN | zondag 7 oktober 2018 @ 10:54 |
Dit had in deze bocht voor Vettel alleen gewerkt als Max of compleet van zijn gas was gegaan, of volledig de bocht had laten lopen. | |
Whiskers2009 | zondag 7 oktober 2018 @ 10:56 |
Horner over de incidenten: https://racingnews365.nl/(...)den-gemaakt-in-italië | |
WheeledWarrior | zondag 7 oktober 2018 @ 10:58 |
Toch wel bijzonder hoe Ferrari net als vorig jaar na Spa de titelstrijd weer helemaal uit handen geeft. | |
Monolith | zondag 7 oktober 2018 @ 11:01 |
Klopt, het is gewoon een knullige actie van Vettel. Zelfs de Duitse media doet daar niet moelijk over: RTL Maar ja, regel nummer 1 van Weltschmerz: "Vettel doet nooit iets fout'. | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 7 oktober 2018 @ 11:05 |
Ik dacht eerlijk gezegd ook dat het zo is als Weltschmerz zegt. Als iemand ernaast zit moet je ruimte geven. Als Max goed verdedigd had, had hij al aan de binnenkant kunnen zitten - normaal doet 'ie dat wel. Als iedereen de racelijn houdt als ze binnendoor ingehaald worden krijg je toch veel meer crashes? | |
tja77 | zondag 7 oktober 2018 @ 11:06 |
Klopt, het zijn vaak ook de persoonlijke fouten van Vettel. Begint de laatste seizoenen goed, maar verprutst het wanneer de strijd tot een climax komt. Vandaag ook weer, de pace van de Ferrari is gewoon beter, wacht dan gewoon tot een beter moment om Max te passeren. En dan zijn er hier de Vettelfanboys die riepen dat Max te weinig geduld had en te agressief reed in de eerste races van het seizoen. Waarom nam Vettel zoveel risico op dat moment? | |
Weltschmerz | zondag 7 oktober 2018 @ 11:08 |
Als jij een kulargument geeft dan zeg ik dat het een kulargument is en leg ik uit wat er zo kul aan is. Als jij nou zou beargumenteren waarom Verstappen daar recht op de racelijn heeft en gewoon mag insturen alsof Vettel er niet zit dan is het een ander verhaal, maar dat doe je niet. Verstappen verneukt hier Vettels race en niet voor het eerst. Ik dacht dat de lucht een beetje geklaard was na China toen Vettel het voor hem opnam, maar dat gaat hij niet nog een keer doen denk ik nu Verstappen zich weer een hardleerse puber toont. De grote jongens laten elkaar wel leven, ook als ze een positie verliezen of op een onverwachte plek een inhaalactie krijgen, maar Verstappen kan nog niet met het verlies van een plek omgaan. Dat zag je ook tegen Raikkonen. | |
Nattekat | zondag 7 oktober 2018 @ 11:10 |
Kap eens met dat op de man spelen. | |
Tarado | zondag 7 oktober 2018 @ 11:10 |
agree to disagree, ben er wel weer klaar mee | |
maan_man | zondag 7 oktober 2018 @ 11:10 |
Los van het feit dat Max weinig ruimte laat, zie je het linkerwiel van Vettel net voor de impact ook een heel klein beetje dichter bij de witte lijn komen. Kortom hij beweegt ook richting Max. | |
DKUp | zondag 7 oktober 2018 @ 11:10 |
Wel blij dat ik vanmorgen de gehele race heb gezien ![]() | |
#ANONIEM | zondag 7 oktober 2018 @ 11:11 |
En dat er nu nog een hele dag over ![]() Toch nog een voordeel van die vroege races. [ Bericht 9% gewijzigd door Nattekat op 07-10-2018 11:12:20 (}:|) ] | |
#ANONIEM | zondag 7 oktober 2018 @ 11:12 |
![]() | |
opgebaarde | zondag 7 oktober 2018 @ 11:13 |
Welke coureur bepaalt de lijn, de voorste of achterste auto? En dat laatste klopt, dan moet de voorste coureur extra inhouden of wachten met insturen. Dat is redelijk normaal als de andere auto jou net voorbij is of op gelijke hoogte is. Is die andere auto verder naar achter, ben je niet verplicht om elke bocht vanuit de binnenkant in te sturen of te wachten of die auto nog langszij wil komen | |
Nattekat | zondag 7 oktober 2018 @ 11:13 |
![]() | |
DKUp | zondag 7 oktober 2018 @ 11:16 |
![]() | |
opgebaarde | zondag 7 oktober 2018 @ 11:16 |
Omdat finishen op een P3 of zelfs P2 veel te weinig zou zijn en alleen een P1 een acceptabel resultaat zou zijn | |
tja77 | zondag 7 oktober 2018 @ 11:16 |
Precies, Vettel zal erachter. Natuurlijk was een deel van de auto naast die van Max maar feitelijk gezien zat Vettel niet op gelijke hoogte. Je kan en mag van een coureur die ervoor ligt niet verwachten dat hij zijn racelijn aan gaat passen wanneer iemand achter hem, hem ernaast probeert te prikken. Waarom überhaupt daar? Natuurlijk kan en mag het daar, maar met een snellere Ferrari, zijn er betere plekken om een poging te wagen. | |
#ANONIEM | zondag 7 oktober 2018 @ 11:19 |
De gene met de bijdehandste coureur ![]() Suzuka 89 - Senna vs Prost: ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2018 11:21:15 ] | |
Monolith | zondag 7 oktober 2018 @ 11:19 |
Was even vergeten dat mijn wekker wat achterliep en bovendien had mijn internetverbinding een storing. Helaas de start gemist dus. ![]() | |
sasquatsch | zondag 7 oktober 2018 @ 11:20 |
De voorste coureur bepaalt de lijn, maar als de achterste (inhalende) coureur meer dan halverwege is, moet de voorste coureur ruimte geven bij het insturen. Zie 5A, B en C in https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/ | |
Tarado | zondag 7 oktober 2018 @ 11:20 |
het is natuurlijk ook een verschil of op je een recht stuk zit of een bocht die ingestuurd moet worden | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 7 oktober 2018 @ 11:22 |
Je ziet ze vaak genoeg een paar bochten naast elkaar rijden. Het is nooit precies gelijk, dus dan zou degene aan de buitenkant gewoon naar binnen mogen sturen? Ik snap nooit dat hier ellenlange discussies over ontstaan. Waarom is de regel niet gewoon: tot x% (laten we zeggen voorwiel ter hoogte van stuur) moet de inhalende auto remmen, vanaf x% moet de ingehaalde auto ruimte laten. Dat weet je het in een oogopslag met zo'n gif als die van CrashO | |
sasquatsch | zondag 7 oktober 2018 @ 11:23 |
In China lag Vettel voor en hier lag Verstappen voor. In beide gevallen werd de deur hard dicht gegooid. In beide gevallen was de aanvaller de schuldige. Zet die Vettel bril eens af, ik word er moe van. | |
Whiskers2009 | zondag 7 oktober 2018 @ 11:24 |
Leclerc is ook woest: https://www.gpblog.com/nl(...)domme-magnussen.html | |
sasquatsch | zondag 7 oktober 2018 @ 11:25 |
Die regel is er (officieus). Zie mijn post een paar posts boven je. | |
Tarado | zondag 7 oktober 2018 @ 11:25 |
ook wel terecht | |
opgebaarde | zondag 7 oktober 2018 @ 11:26 |
Logisch, thanks. En als ik nog eens een keer kijk, dan lijkt het er op dat vettel meer dan halverwege naast Verstappen zit... Toch ![]() | |
tja77 | zondag 7 oktober 2018 @ 11:26 |
En dus race-incident, no further action. | |
trein2000 | zondag 7 oktober 2018 @ 11:29 |
Je bent niet de enige. Ik zit al de hele ochtend op m’n handen. | |
TAV74 | zondag 7 oktober 2018 @ 11:29 |
Eens. Vettel verpest het hier zelf net als Verstappen in China. Snap ook werkelijk de discussie niet. | |
Whiskers2009 | zondag 7 oktober 2018 @ 11:31 |
Seb is woest op Max en wil met hem in gesprek: https://www.gpblog.com/nl(...)l&utm_content=Vettel Seb Max | |
Nattekat | zondag 7 oktober 2018 @ 11:31 |
![]() Zijn spiegel is zeker stuk? | |
Donderkonijn | zondag 7 oktober 2018 @ 11:32 |
Waarom gaat iedereen hier nog op Weltschmerz in man, zodra het ook maar iets met Vettel te maken heeft is die gast totaal blind en doof voor alla argumenten en het meeste van zijn onzin zuigt ie keihard uit zijn duim. Gewoon niet op reageren. De enige manier om te winnen van idioot is door en niet mee in discussie te gaan, anders neemt je gewoon me naar zijn niveau en verslaat ie je met ervaring. | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 7 oktober 2018 @ 11:33 |
Ja lees het nu. Blijft de vraag staan waarom er geen officiële regel is ![]() Vettel is duidelijk over de helft, dus dan zou het toch Max' schuld zijn. Tenzij je het als een dive bomb ziet. Misschien is het in een grijs gebied tussen race incident en Max' schuld, maar het is niet zo overduidelijk Vettels schuld als hier de heersende gedachte is. (Wel onhandig gedaan door Vettel, daar niet van, maar ook door Max.) | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 7 oktober 2018 @ 11:34 |
Zo bizar is het toch niet wat hij zegt? Vettel is verder dan halverwege, valt best wat voor te zeggen dat je dan ruimte laat. | |
tja77 | zondag 7 oktober 2018 @ 11:35 |
Dat is Vettel zijn goedrecht en daar is ook niks mis mee. Wat is er mis met het bespreken van een incident waarin jij je benadeelt voelt? Zeker een tijdje na de race, dan is de adrenaline uit je lijf en kun je gerust een dialoog aangaan. | |
sasquatsch | zondag 7 oktober 2018 @ 11:36 |
Max zei na afloop zelf dat hij genoeg ruimte liet maar dat Vettel onderstuurde tegen hem aan. | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 7 oktober 2018 @ 11:36 |
![]() | |
tja77 | zondag 7 oktober 2018 @ 11:37 |
https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/ No way dat het geval 5A is, eerder 5B of 5C | |
maniack28 | zondag 7 oktober 2018 @ 11:37 |
Al dat gezeik. Laten we gewoon racen ipv penalties uitdelen. | |
tja77 | zondag 7 oktober 2018 @ 11:41 |
Dat is helaas de tendens in het hedendaagse Formule 1 racen. Geen enkele raceklasse wordt zo beïnvloedt door regels. In Nascar worden ook straffen uitgedeeld echter veelal door zaken die in de pitstraat gebeuren en niet op de racebaan. Daarnaast wordt er de race niet zo zeer door beïnvloedt. | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 7 oktober 2018 @ 11:42 |
Eerder 5B dan 5A? Dat sowieso niet, het zit tusssn 5C en 5A in. Hij is sowieso verder dan de helft, de voorwielen raken elkaar ongeveer (of daadwerkelijk?) | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 7 oktober 2018 @ 11:43 |
Dat is een ander verhaal, maar daar ging de discussie niet over. Zou kunnen, erg moeilijk te zien want als het zo is is het miniscuil. Nog even eentje op 1/8 snelheid maken dan ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 7 oktober 2018 @ 11:43 |
En nog iemand die boos is: https://www.gpblog.com/nl(...)met-die-regels-.html | |
vosss | zondag 7 oktober 2018 @ 11:44 |
Lees het nog eens. | |
tja77 | zondag 7 oktober 2018 @ 11:46 |
Het voorwiel van Vettel raakt Max in de flank. Trek een denkbeeldige lijn, en Vettel zit gedurende de gehele actie achter Max. Ja een deel van zijn auto zit ernaast, maar positioneel zat hij er nooit naast. | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 7 oktober 2018 @ 11:48 |
Lees mijn posts nog eens zonder te knippen. Hij is over de helft, maar niet ernaast. Ergens tussen Max' fout en race incident. Dat is toch niet de tendens van dit topic. | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 7 oktober 2018 @ 11:49 |
Daarom noemde ik in eerste instantie ook x%. Deze (officieuze!) regels zijn nog steeds te wazig. | |
opgebaarde | zondag 7 oktober 2018 @ 11:52 |
De voorwielen raken elkaar net niet. ![]() Als je dat zo ziet, is Vettel er al ver naast. | |
maniack28 | zondag 7 oktober 2018 @ 11:52 |
En dan willen ze auto’s die dichter op elkaar rijden. Dat resulteert in nog meer penalties! | |
tja77 | zondag 7 oktober 2018 @ 11:53 |
Komt ook omdat gedurende de actie, de posities van de auto's t.o.v. elkaar ook nog eens veranderen. | |
opgebaarde | zondag 7 oktober 2018 @ 11:53 |
Nah, de regels geven ruimte om elk incident individueel te beoordelen. Zoals in dit geval en bij nader inzien vind ik het begrijpelijk en logisch dat beide coureurs geen straf hebben gekregen want het is een raceincident. | |
Zorro | zondag 7 oktober 2018 @ 11:56 |
Hij is er al voorbij! Staat niet eens meer op de foto! | |
DaMart | zondag 7 oktober 2018 @ 11:56 |
Misschien kan Vettel dan zijn excuses aanbieden voor zijn onbeholpen actie vandaag. | |
sasquatsch | zondag 7 oktober 2018 @ 11:56 |
Daarom wordt ook gekeken op de apex van de bocht. | |
tja77 | zondag 7 oktober 2018 @ 11:57 |
Gewoon lekker laten racen, en alleen ingrijpen wanneer het uit de klauwen loopt. Te vaak worden de zaken -tig keer in herhaling bekeken en daar een oordeel op gebaseerd, een coureur moet instinctief binnen een fractie van een seconde reageren. Vandaar dat ik niet snel een coureur een penalty toedicht, laat gewoon lekker racen. | |
Nattekat | zondag 7 oktober 2018 @ 11:57 |
De stewards hebben trouwens gekeken of Vettel een penalty verdiende. Dus niet Max of beiden. | |
opgebaarde | zondag 7 oktober 2018 @ 11:57 |
Dat zal wel meevallen denk ik. Je ziet regelmatig het argument voorbij komen dat 'niet één coureur volledig verantwoordelijk gehouden kan worden voor het incident' met als gevolg geen straffen. | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 7 oktober 2018 @ 11:58 |
Misschien wel ja. Blijft de vraag of het verstandig was van Verstappen om zo weinig (te weinig) ruimte te laten. Je loopt zelf schade op + je weet het nooit met de straffen. Uiteindelijk pakt het allemaal prima uit natuurlijk. | |
tja77 | zondag 7 oktober 2018 @ 12:00 |
En dat is dus niet een vast begrip maar een variabele afhankelijk van de racelijn en racestijl van de coureur. | |
Whiskers2009 | zondag 7 oktober 2018 @ 12:01 |
Hij liet genoeg ruimte. Kijk naar die gif die CrashO postte; Vettel komt richting Max vlak voor de touché. Verhaal van Max dat Seb tegen hem aan kwam door onderstuur is plausib3l. | |
Whiskers2009 | zondag 7 oktober 2018 @ 12:03 |
Whiting's kijk op de zaak: https://racingnews365.nl/(...)pen-volkomen-terecht | |
Nattekat | zondag 7 oktober 2018 @ 12:04 |
Gifje? Waar? | |
opgebaarde | zondag 7 oktober 2018 @ 12:06 |
Liet genoeg ruimte? Hadden ze met zijn tweeën naast elkaar door de bocht gekund dan? | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 7 oktober 2018 @ 12:06 |
Ik vind het erg moeilijk, bijna onmogelijk te zien. Vettel schuift inderdaad een minuscuul stukje op, maar onduidelijk of dat niet al na de touché is. Daarnaast onduidelijk of er zonder dat kleine opschuiven wel genoeg ruimte was. | |
vosss | zondag 7 oktober 2018 @ 12:07 |
Daar. | |
Whiskers2009 | zondag 7 oktober 2018 @ 12:07 |
Post 99 | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 7 oktober 2018 @ 12:07 |
Geen speld tussen te krijgen. | |
Yashaaaaa | zondag 7 oktober 2018 @ 12:09 |
Ik was echt voor Vettel aan het rooten begin van dit jaar maar hij maakt het wel erg moeilijk zo. ![]() | |
Fir3fly | zondag 7 oktober 2018 @ 12:09 |
Vettel is de volgende die leert dat een divebomb bij Verstappen gewoon niet werkt. Na Hamilton en Ricciardo weet hij dat nu ook. | |
Nattekat | zondag 7 oktober 2018 @ 12:10 |
En al helemaal niet in spoon... | |
YourCaptor | zondag 7 oktober 2018 @ 12:12 |
Dit. | |
Monolith | zondag 7 oktober 2018 @ 12:12 |
Ik denk dat vrijwel geen enkele coureur die strijd om een plek in zo'n geval lift en z'n positie afgeeft. | |
Fir3fly | zondag 7 oktober 2018 @ 12:14 |
Bottas. | |
Whiskers2009 | zondag 7 oktober 2018 @ 12:17 |
Leclerc haalt Max erbij om zijn standpunt over Magnussen kracht bij te zetten: https://racingnews365.nl/(...)-van-max-in-spa-2016 | |
Monolith | zondag 7 oktober 2018 @ 12:18 |
Zat ik nog even aan te denken, maar die zou een kans om Vettel van de baan af te tetsen ook niet laten schieten denk ik. ![]() Kijk naar Paul Ricard bijvoorbeeld. | |
Fir3fly | zondag 7 oktober 2018 @ 12:19 |
Omdat hij denk ik er zat van was constant door Vettel gepiepeld te worden ![]() | |
Kickinalfa | zondag 7 oktober 2018 @ 12:24 |
Bottas rijdt gewoon een solide race. Echt in gevaar is hij niet gekomen op 1* de chicane missen na. | |
daNpy | zondag 7 oktober 2018 @ 12:28 |
Nogmaals; waarom moet Max in deze situatie aan de kant voor Vettel maar hoeft Vettel dat in China niet voor Max? Je moet toch ruimte laten als je ingehaald wordt? Het is echt nooit de schuld van heilige Vettel he? | |
opgebaarde | zondag 7 oktober 2018 @ 12:28 |
. [ Bericht 99% gewijzigd door opgebaarde op 07-10-2018 12:29:13 ] | |
opgebaarde | zondag 7 oktober 2018 @ 12:29 |
Huh. Magnussens zat toch nog lang niet in de remzone? Het is een bijzonder snelle bocht zelfs | |
Fir3fly | zondag 7 oktober 2018 @ 12:30 |
Goede update van Honda trouwens. Je moet goed je best doen om hier als 6e en 7e te starten en wederom zonder te punten te finishen ![]() | |
sasquatsch | zondag 7 oktober 2018 @ 12:31 |
En volgens Whiting blokte Magnussen Leclerc ook niet maar besloten ze beiden min of meer op hetzelfde moment naar rechts te gaan. https://www.motorsportweek.com/news/id/20197 | |
sasquatsch | zondag 7 oktober 2018 @ 12:32 |
Vooral als je door je te lange pitstop plekken verliest die hier nauwelijks goed te maken zijn. | |
Fir3fly | zondag 7 oktober 2018 @ 12:38 |
Met die extra 40 pk van die geweldige update zou dat geen probleem moeten zijn toch. | |
beantherio | zondag 7 oktober 2018 @ 12:40 |
Als je weet dat er een Ferrari en een RBR achter je staan bij de start (die je nooit gaat tegenhouden) en je daarachter met een half dozijn concurrenten moet vechten om de laatste 2 puntenplekken dan weet je dat het lastig gaat worden. En zelfs met een betere motor is de STR niet ineens een veel betere auto of zo. Evengoed hebben ze het hele weekend de Renault goed partij kunnen geven en dat is een goed teken. | |
daNpy | zondag 7 oktober 2018 @ 12:42 |
Haha die Honda is toch keihard voorbij gestoomd door Renault! Toch? Toch?Toch? | |
#ANONIEM | zondag 7 oktober 2018 @ 12:42 |
Sainz kwam als beste met een Renault binnen op P10 met TR op P11 en P12, verder staat elke andere auto met een Renault onder de motorkap lager dan Toro Rosso in Japan. Dus wat is je punt? En nee. Red Bull telt niet. Die hebben een Tag heuer ![]() [ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2018 12:43:37 ] | |
daNpy | zondag 7 oktober 2018 @ 12:44 |
Die Hazen zijn ook allebei een enorm gevaar op de weg. Je kan zeggen dat Max is betrokken bij veel incidenten, maar dat hele team Haas maakt er ook altijd een leipe boel van ![]() | |
Fir3fly | zondag 7 oktober 2018 @ 12:48 |
Starten voor de Renault. Finishen er achter. Goed partij hoor ![]() | |
fathank | zondag 7 oktober 2018 @ 12:48 |
Net de race afgekeken, 2 pagina's hier gelezen Weinig verrassends | |
Fir3fly | zondag 7 oktober 2018 @ 12:48 |
![]() | |
daNpy | zondag 7 oktober 2018 @ 12:54 |
Gaan we nu doen alsof dit een ge-wel-di-ge prestatie is van een fabrieksteam? Twee rookies er nipt uit rijden met een ronde achterstand op de top 3? En dan ook nog een uitvaller hebben... knap hoor! | |
opgebaarde | zondag 7 oktober 2018 @ 13:02 |
Nee. Hij wil het hebben over het presteren van TR waar de conclusie moet zijn dat de prestatie van Honda abominabel slecht is. Wat andere teams doen, doet er niet toe. | |
Fir3fly | zondag 7 oktober 2018 @ 13:03 |
En toch finisht TR daar weer achter. Tja. | |
daNpy | zondag 7 oktober 2018 @ 13:04 |
Dan zal Alonso er ook wel voor staan toch? Vorig jaar Honda tot de grond afgebrand, nu heeft hij een echte Renault motor. En bovendien, wat gaan die 2 rookies nou helemaal presteren tegen een meervoudige kampioen? | |
Fir3fly | zondag 7 oktober 2018 @ 13:05 |
Ok. | |
Mothzor | zondag 7 oktober 2018 @ 13:08 |
Die hele discussie hier.... Dit is het precieze probleem van die divebombs. Als je de regel hanteert dat je er half naast moet zitten zal je als verdedigende partij altijd een probleem hebben. Laat je ruimte dan zitten ze direct half naast je, gooi je de deur dicht dan word je geraakt. Lekker goedkope manier van inhalen noemen we dat. Dood of de gladiolen en hopen dat de verdediger niet instuurt. | |
Weltschmerz | zondag 7 oktober 2018 @ 13:10 |
Hoezo zelfs? Laten we niet doen alsof RTL net zo'n manipulatief fanclubgebeuren is als Sky of Ziggo. Het is uberhaupt niet duidelijk of ze wel op de hand van Vettel zijn. Regel nummer 1 is: Begin met de regels erbij te pakken want die zouden voor iedereen gelijk moeten zijn. Regel nr. 2 is laat dingen als 'you just don't go round the outside of Lewis Hamilton' en 'we weten hoe Max is' erbuiten. Regel 3 is bij twijfel of vermoeden van inconsequentie kijk je naar de meest vergelijkbare gevallen, niet naar gevallen met dezelfde coureur. Regel 4 is dat vermeende karaktertrekken van een coureur, wat die zoal op zijn kerfstok heeft of wat verstandig is niet meetellen voor de beoordeling of een coureur fout zat en zo ja welke. Regel 5 is dat mensen die er van alles irrelevants bijslepen dat meestal doen omdat ze ongelijk hebben. En de hoofdregel is: Dat bijna iedereen elkaar maar nablaat maakt het nog niet waar. Je geeft notabene zelf een link naar de regels zoals die doorgaans toegepast worden. Het is duidelijk dat Vettel er meer dan halve wagenlengte naast zat. Van de deur dichtgooien kan dan geen sprake meer zijn want dan wordt het een aanrijding. Dan kun we dus sowieso vaststellen dat die daarover uit zijn nek lult. Verstappen stuurt gewoon naar de apex toe en Vettel zit al op de kerb. Maar misschien is de rest van zijn inschatting van de situatie wel waar..... "Sebastian zette een actie in die iedereen kon maken. Hij zat er half langs en Max verdedigde op een manier die we van hem kennen." Hoe we Verstappen kennen is niet relevant bij de beoordeling wie fout zat. Daarnaast zat Vettel er meer dan half langs. Dus er kan wel meer dan een speld tussen. Als we nou vinden dat het inconsequente moet verdwijnen, dan moet je ook hogere eisen stellen aan de motivering van zowel een straf als het niet geven van een straf. Zo'n Charlie die de ene keer wel een SC geeft en de andere keer een VSC zonder dat die enige uitleg hoeft te geven, of op zijn gevoel afgaat dat Mercedes de banden niet klaarzette om Ferrari te hinderen, daarbij negerend dat de bandenwarmers er nog om lagen, dat kan gewoon niet. Ad hoc natte vingerwerk is gewoon niet goed genoeg voor een mondiale sport. Of Vettel er in zijn strijd om de titel rekening mee had moeten hadden dat Verstappen een brokkenpiloot is die niet tegen zijn verlies kan en de Ferrari's er liever afrijdt dan dat hij zich laat passeren is een vervolgvraag, maar mag niet relevant zijn voor de beoordeling van de situatie door de stewards. | |
Mothzor | zondag 7 oktober 2018 @ 13:16 |
Zit het diep? ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 7 oktober 2018 @ 13:16 |
Dat lijkt me eerder bedoeld als steekje richting Max. Zoals ik eerder al zei, als het iemands schuld is dan eerder die van Max. Laten we zeggen 60/40. Maar er zijn geen absolute regels voor. Hij is verder dan de helft, maar minder ver dan ernaast. Nergens staat wat er in zo'n situatie moet gebeuren, sterker nog, zelfs dit zijn al ongeschreven regels. Wel een regel is dat er duidelijk een hoofdschuldige moet zijn. Dat is in dit geval niet duidelijk genoeg, oftewel race incident. | |
opgebaarde | zondag 7 oktober 2018 @ 13:21 |
Hij probeert op subtiele wijze te bekennen dat Vettel beter had moeten weten en deze dwaze halfbakken inhaalpoging een enorme domme amateuristische actie van hem was Maar zijn act weerhoudt hem | |
Nattekat | zondag 7 oktober 2018 @ 13:35 |
Wederom: maak het niet persoonlijk | |
potjecreme | zondag 7 oktober 2018 @ 13:35 |
Heerlijk de comments op Max zijn insta. | |
BadderHaring | zondag 7 oktober 2018 @ 14:05 |
- kappen- [ Bericht 99% gewijzigd door Nattekat op 07-10-2018 14:06:35 ] | |
Donderkonijn | zondag 7 oktober 2018 @ 14:05 |
Dit is echt zo zonde, want nu gaat het gesprek in algemeen en hier er tot aan de volgende race over terwijl dat zinloos is. FIA heeft er naar gekeken, niks gedaan, zaak afgedaan. Punt. Niks wat je zegt gaat er ook maar 1 hol aan veranderen, de FIA is altijd al zo inconsistent geweest as de pest, dat heeft in de tijdsperiode Senna-Prost toen Prost een WDC opgeleverd terwijl dat overduidelijk naar Senna had moeten gaan toen. Algemeen bekend. | |
Fir3fly | zondag 7 oktober 2018 @ 14:12 |
Beetje ironisch, klagen over deze situatie en dan zo'n oude koe uit de sloot halen ![]() | |
BadderHaring | zondag 7 oktober 2018 @ 14:15 |
Ach joh. In ieder geval super mooi dat Vettel geen kans meer maakt op de titel. Debiele zuiger dat het is. Of is dit te persoonlijk, Nattekat? | |
Fir3fly | zondag 7 oktober 2018 @ 14:17 |
Nee want ongezouten kritiek op Vettel mag omdat Nattekat dat zelf ook vindt. | |
BadderHaring | zondag 7 oktober 2018 @ 14:17 |
Slimme vrouw, die Nattekat. | |
Donderkonijn | zondag 7 oktober 2018 @ 14:22 |
Hoe moet ik anders aangeven dat de FiA als sinds het begin compleet willekeurig lijkt, dit was het oudste voorval dat ik me kon herinneren. | |
aesop | zondag 7 oktober 2018 @ 14:26 |
Vettel verliest onder druk wederom zijn hoofd en onderneemt een roekeloze inhaalactie die bij Max in tranen eindigt, dat weet je van te voren. Max gaat nooit zomaar zijn racelijn opgeven omdat iemand in zijn dode hoek kan zitten. Omdat Max door kon heb ik er vrede mee dat Vettel geen tijdstraf krijgt, ook omdat ie het hele veld voorbij zag komen. Maar als we toch strafpunten aan het uitdelen zijn was dat hier wel op zijn plaats geweest. | |
potjecreme | zondag 7 oktober 2018 @ 14:55 |
Het was vooral dom van Vettel omdat hij wist van de 5sec straf van Max. | |
Smoofie | zondag 7 oktober 2018 @ 15:27 |
Lol. "Hij was sneller en VER had meer ruimte moeten geven". Als dat de regels waren kun je dan in Monaco ook je auto naast een andere dumpen en dan zeggen? "ik ben sneller hij moet ruimte laten". | |
TAV74 | zondag 7 oktober 2018 @ 15:34 |
Eens rustig terug gekeken nadat ik er vanochtend door een slopende week half doorheen geslapen heb. Straf van Max vs Kimi.. tja, vooral weer duidelijk dat ze inconsequent zijn met straffen. Uiteraard is de situatie dit ontstaan een gevolg van een fout van Max. Ik lees het regelboek niet, maar wat mij als liefhebber betreft kunnen dit soort momenten waar geen sprake is van opzet of roekeloosheid (en dan dus ook altijd, niet alleen nu) zonder ingreep van de stewards worden afgedaan, zeker als alles nog zo dicht op elkaar zit kan het gewoon gebeuren. Situatie Vettel. Ik vind het echt te overmoedig van Vettel dat hij het daar probeert, maar uiteraard is dat niet verboden. Max houdt wat mij betreft vast aan zijn racelijn en dat vind ik ook gewoon te billijken. Race incident en klaar. | |
Whiskers2009 | zondag 7 oktober 2018 @ 16:02 |
Verplaatst naar het algemene topic | |
Nattekat | zondag 7 oktober 2018 @ 18:21 |
Tijd voor een slotge | |
zoem | dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:15 |
F1 / [live] Formula 1 2018 United States Grand Prix #152 | |
Nattekat | vrijdag 19 oktober 2018 @ 22:27 |
Niet gekoppeld |