abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182367314
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Verstappen kon prima mee met de racepace van Bottas, dan moet je niet doen alsof die RBR een Minardi is.
Nou, die stropop heb je mooi verslagen!
Er zegt namelijk weer helemaal niemand dat de RBR een Minardi is. RBR is gewoon met afstand best of the rest. Daarnaast stel ik, kijkende naar deze race, dat Ferrari tot aan de incidenten duidelijk snel naderde en meer pace had.
Bottas liep vooral enorm te prutsen met alle achterblijvers en reed op een compound harder met blaren. Je zag feitelijk ook dat hij weer wegreed als het even nodig was. Dat is gewoon gecontroleerd de race uitrijden om je banden zo veel mogelijk te ontzien.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182367333
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:25 schreef Weltschmerz het volgende:

Als Verstappen gewoon niet zo scherp instuurt alsof Vettel er niet is dan is er niks aan de hand.
Hoe kijk je nu terug op Vettel en Max een paar jaar geleden op Spa waarbij Vettel zo scherp instuurde?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_182367350
quote:
5s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Hoe kijk je nu terug op Vettel en Max een paar jaar geleden op Spa waarbij Vettel zo scherp instuurde?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182367373
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 7 oktober 2018 @ 10:42:08 #105
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_182367394
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou, die stropop heb je mooi verslagen!
Er zegt namelijk weer helemaal niemand dat de RBR een Minardi is. RBR is gewoon met afstand best of the rest. Daarnaast stel ik, kijkende naar deze race, dat Ferrari tot aan de incidenten duidelijk snel naderde en meer pace had.
Bottas liep vooral enorm te prutsen met alle achterblijvers en reed op een compound harder met blaren. Je zag feitelijk ook dat hij weer wegreed als het even nodig was. Dat is gewoon gecontroleerd de race uitrijden om je banden zo veel mogelijk te ontzien.
Elke keer als Max in de DRS zone kwam, gaf Bottas wat extra gas en kon Max er niet voorbij. Kortom Max zat meer te pushen dan dat Bottas deed. Op het rechte stuk met ingeklapte achtervleugel kwam Max geen ruk dichterbij. En dan zijn er nog mensen die roepen dat RBR kan strijden om de overwinning...
In Q ben je met een seconde de mindere en in de race kun je er onmogelijk voorbij.
pi_182367419
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:42 schreef tja77 het volgende:

[..]

Elke keer als Max in de DRS zone kwam, gaf Bottas wat extra gas en kon Max er niet voorbij. Kortom Max zat meer te pushen dan dat Bottas deed. Op het rechte stuk met ingeklapte achtervleugel kwam Max geen ruk dichterbij. En dan zijn er nog mensen die roepen dat RBR kan strijden om de overwinning...
In Q ben je met een seconde de mindere en in de race kun je er onmogelijk voorbij.
Ja dat zag iedereen die enige kijk heeft op F1. Sterker nog, je zag gewoon dat Verstappen zelfs met DRS nog niet aan de topsnelheid van Bottas kwam.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182367435
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

echt man, was gewoon een kamikaze actie, geef hem een zwaailicht misschien werkt dat beter
De argumenten van de Verstappen fanclub:
- Je mag daar niet inhalen
- Het is Max, dus dan weet je dat die brokken gaat maken en moet de ander dus maar heel voorzichtig zijn.
- Als je geen wereldtitel te verliezen hebt mag je dat in je voordeel gebruiken.
- Het is gewoon -insert smeuiige benaming voor de actie die niets met de regels te maken heeft-.
:')

quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waar staat dat?
In een of andere driving code, die is hier weleens opgedoken.

quote:
Lees jij wel? ik zeg dat ik het terecht vind, maar op de gaining an advantage grond en niet wegens gevaarlijk. Daarnaast vind ik de beslissing niet in lijn met bijvoorbeeld die situatie met kimi (was het nou hongarije of oostenrijk?).
Ik heb het moment echt niet voor de geest en dat de stewards belachelijk inconsequent zijn onderschrijf ik van harte. Maar de gronden zijn glashelder en deugdelijk. De coureur die van de baan afgaat moet wachten tot het veilig is om de baan weer op te gaan, als je een coureur die wel op de baan heeft weten te blijven raakt dan was het niet veilig.

quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:31 schreef daNpy het volgende:

[..]

Je hebt toch pas recht op de bocht als je voorvleugel voor die van de ander zit? Of geld dat alleen als Vettel ingehaald wordt?
Je kan mensen hier betichten van Max-fanboy zijn, maar die Vettel-plaat voor jouw hoofd ís echt onmetelijk dik.
Ja, maar het gaat niet om het recht op de bocht maar om het recht op een wagenbreedte ruimte. Je mag niet de racelijn pakken alsof die auto er niet naast zit met het argument dat het geen goede plek om in te halen is. Het is niet aan de ingehaalde om te bepalen waar ingehaald mag worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 oktober 2018 @ 10:46:40 #108
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182367452
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:45 schreef Weltschmerz het volgende:

Probeer eens op een respectabele manier te reageren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  FOK!fotograaf zondag 7 oktober 2018 @ 10:47:00 #109
842 Zorro
Z
pi_182367459
Eigenlijk vind ik dat niemand een ander aan mag rijden. Dat lijkt logisch he? Toch is dat wat Max deed bij Vettel. De baan is er om op te rijden. Als je het voor elkaar krijgt om op een plek terecht te komen waar een ander dus niet meer kan rijden, omdat je nou eenmaal niet met twee auto's tegelijk op dezelfde plek kan zijn, dan moet die ander zorgen dat ie niet tegen je aan rijdt. Had ie maar moeten zorgen dat je daar niet kon zitten. Best wel een onzinregel eigenlijk, dat gedoe van "zoveel van de auto moet ervoorbij zijn blabla". Als je ergens rijdt kan de ander daar niet rijden en moet ie daar wegblijven. Heel eenvoudig.

En ik ben Max-fan, dus ik zeg dit niet om Vettel te verdedigen of zoiets.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_182367492
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:45 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik heb het moment echt niet voor de geest en dat de stewards belachelijk inconsequent zijn onderschrijf ik van harte. Maar de gronden zijn glashelder en deugdelijk. De coureur die van de baan afgaat moet wachten tot het veilig is om de baan weer op te gaan, als je een coureur die wel op de baan heeft weten te blijven raakt dan was het niet veilig.


verder, ik ken die regel niet. de voorligger bepaalt de lijn. volgens mij is de ruimte laten regel alleen als je van lijn bent veranderd op het rechte stuk.
zie email 27 oktober
pi_182367501
quote:
99s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:34 schreef CrashO het volgende:
[ afbeelding ]

1/4 slomo. Lijkt me gewoon een duidelijk verhaal. Snap die hele discussie erover niet
Is er discussie over dit incident?

Ah je bedoelt weltschmerz. Maar hij denkt dat Verstappen op een rondje werd gezet door Vettel en er met blauwe vlaggen werd gezwaaid.
  zondag 7 oktober 2018 @ 10:50:39 #112
279824 Mansjester
City>United
pi_182367509
Dom van Vettel,klaar. Geen discussie over mogelijk
  zondag 7 oktober 2018 @ 10:51:34 #113
131800 Tarado
capô de fusca
pi_182367526
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De argumenten van de Verstappen fanclub:
- Je mag daar niet inhalen
- Het is Max, dus dan weet je dat die brokken gaat maken en moet de ander dus maar heel voorzichtig zijn.
- Als je geen wereldtitel te verliezen hebt mag je dat in je voordeel gebruiken.
- Het is gewoon -insert smeuiige benaming voor de actie die niets met de regels te maken heeft-.
:')

[..]

In een of andere driving code, die is hier weleens opgedoken.

[..]

Ik heb het moment echt niet voor de geest en dat de stewards belachelijk inconsequent zijn onderschrijf ik van harte. Maar de gronden zijn glashelder en deugdelijk. De coureur die van de baan afgaat moet wachten tot het veilig is om de baan weer op te gaan, als je een coureur die wel op de baan heeft weten te blijven raakt dan was het niet veilig.

[..]

Ja, maar het gaat niet om het recht op de bocht maar om het recht op een wagenbreedte ruimte. Je mag niet de racelijn pakken alsof die auto er niet naast zit met het argument dat het geen goede plek om in te halen is. Het is niet aan de ingehaalde om te bepalen waar ingehaald mag worden.
nu hoor ik weer bij de fanclub, kom met echte argumenten

natuurlijk mag je daar inhalen maar dan moet je het wel goed doen

heeft weinig met Max te maken, was gewoon een foute inschatting van Vettel

Die wereldtitel was voor Vettel al heel ver weg en is nu nog verder weg maar dat komt vandaag door hemzelf

eigenlijk moet ik gewoon niet meer reageren maar jij hebt een laatste woord syndroom, je blijft net zo lang doorgaan tot iedereen murw is en niet meer reageert en op die manier je denkbeeldige gelijk haalt
  zondag 7 oktober 2018 @ 10:54:00 #114
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_182367563
quote:
99s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:34 schreef CrashO het volgende:
[ afbeelding ]

1/4 slomo. Lijkt me gewoon een duidelijk verhaal. Snap die hele discussie erover niet
Dit had in deze bocht voor Vettel alleen gewerkt als Max of compleet van zijn gas was gegaan, of volledig de bocht had laten lopen.
  zondag 7 oktober 2018 @ 10:56:12 #115
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_182367592
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 7 oktober 2018 @ 10:58:18 #116
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_182367621
Toch wel bijzonder hoe Ferrari net als vorig jaar na Spa de titelstrijd weer helemaal uit handen geeft.
pi_182367668
quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:54 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Dit had in deze bocht voor Vettel alleen gewerkt als Max of compleet van zijn gas was gegaan, of volledig de bocht had laten lopen.
Klopt, het is gewoon een knullige actie van Vettel. Zelfs de Duitse media doet daar niet moelijk over:

quote:
Die entscheidende Szene spielte sich bereits in der 8. Runde ab, als der furios ins Rennen gestartete Vettel seine lange Fehlerliste in dieser Saison mit einem weiteren Patzer fortschrieb. Übermutig attackierte er den drittplatzierten Max Verstappen und fiel nach einer vermeidbaren Kollision zwischenzeitlich bis ans Ende des Feldes zurück.
RTL

Maar ja, regel nummer 1 van Weltschmerz: "Vettel doet nooit iets fout'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182367744
quote:
99s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:34 schreef CrashO het volgende:
[ afbeelding ]

1/4 slomo. Lijkt me gewoon een duidelijk verhaal. Snap die hele discussie erover niet
Ik dacht eerlijk gezegd ook dat het zo is als Weltschmerz zegt. Als iemand ernaast zit moet je ruimte geven. Als Max goed verdedigd had, had hij al aan de binnenkant kunnen zitten - normaal doet 'ie dat wel.

Als iedereen de racelijn houdt als ze binnendoor ingehaald worden krijg je toch veel meer crashes?
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:06:11 #119
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_182367753
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toch wel bijzonder hoe Ferrari net als vorig jaar na Spa de titelstrijd weer helemaal uit handen geeft.
Klopt, het zijn vaak ook de persoonlijke fouten van Vettel. Begint de laatste seizoenen goed, maar verprutst het wanneer de strijd tot een climax komt.
Vandaag ook weer, de pace van de Ferrari is gewoon beter, wacht dan gewoon tot een beter moment om Max te passeren.
En dan zijn er hier de Vettelfanboys die riepen dat Max te weinig geduld had en te agressief reed in de eerste races van het seizoen.
Waarom nam Vettel zoveel risico op dat moment?
pi_182367782
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

nu hoor ik weer bij de fanclub, kom met echte argumenten

natuurlijk mag je daar inhalen maar dan moet je het wel goed doen

heeft weinig met Max te maken, was gewoon een foute inschatting van Vettel

Die wereldtitel was voor Vettel al heel ver weg en is nu nog verder weg maar dat komt vandaag door hemzelf

eigenlijk moet ik gewoon niet meer reageren maar jij hebt een laatste woord syndroom, je blijft net zo lang doorgaan tot iedereen murw is en niet meer reageert en op die manier je denkbeeldige gelijk haalt
Als jij een kulargument geeft dan zeg ik dat het een kulargument is en leg ik uit wat er zo kul aan is. Als jij nou zou beargumenteren waarom Verstappen daar recht op de racelijn heeft en gewoon mag insturen alsof Vettel er niet zit dan is het een ander verhaal, maar dat doe je niet.

Verstappen verneukt hier Vettels race en niet voor het eerst. Ik dacht dat de lucht een beetje geklaard was na China toen Vettel het voor hem opnam, maar dat gaat hij niet nog een keer doen denk ik nu Verstappen zich weer een hardleerse puber toont. De grote jongens laten elkaar wel leven, ook als ze een positie verliezen of op een onverwachte plek een inhaalactie krijgen, maar Verstappen kan nog niet met het verlies van een plek omgaan. Dat zag je ook tegen Raikkonen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 oktober 2018 @ 11:10:08 #121
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182367797
Kap eens met dat op de man spelen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:10:19 #122
131800 Tarado
capô de fusca
pi_182367799
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als jij een kulargument geeft dan zeg ik dat het een kulargument is en leg ik uit wat er zo kul aan is. Als jij nou zou beargumenteren waarom Verstappen daar recht op de racelijn heeft en gewoon mag insturen alsof Vettel er niet zit dan is het een ander verhaal, maar dat doe je niet.

Verstappen verneukt hier Vettels race en niet voor het eerst. Ik dacht dat de lucht een beetje geklaard was na China toen Vettel het voor hem opnam, maar dat gaat hij niet nog een keer doen denk ik nu Verstappen zich weer een hardleerse puber toont. De grote jongens laten elkaar wel leven, ook als ze een positie verliezen of op een onverwachte plek een inhaalactie krijgen, maar Verstappen kan nog niet met het verlies van een plek omgaan. Dat zag je ook tegen Raikkonen.
agree to disagree, ben er wel weer klaar mee
pi_182367800
quote:
99s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:34 schreef CrashO het volgende:
[ afbeelding ]

1/4 slomo. Lijkt me gewoon een duidelijk verhaal. Snap die hele discussie erover niet
Los van het feit dat Max weinig ruimte laat, zie je het linkerwiel van Vettel net voor de impact ook een heel klein beetje dichter bij de witte lijn komen. Kortom hij beweegt ook richting Max.
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:10:52 #124
429367 DKUp
ON TOUR
pi_182367811
Wel blij dat ik vanmorgen de gehele race heb gezien :P
SOONY
pi_182367818
quote:
14s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:10 schreef DKUp het volgende:
Wel blij dat ik vanmorgen de gehele race heb gezien :P
En dat er nu nog een hele dag over *O*
Toch nog een voordeel van die vroege races.

[ Bericht 9% gewijzigd door Nattekat op 07-10-2018 11:12:20 (}:|) ]
pi_182367832
-O-
pi_182367838
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik dacht eerlijk gezegd ook dat het zo is als Weltschmerz zegt. Als iemand ernaast zit moet je ruimte geven. Als Max goed verdedigd had, had hij al aan de binnenkant kunnen zitten - normaal doet 'ie dat wel.

Als iedereen de racelijn houdt als ze binnendoor ingehaald worden krijg je toch veel meer crashes?
Welke coureur bepaalt de lijn, de voorste of achterste auto?

En dat laatste klopt, dan moet de voorste coureur extra inhouden of wachten met insturen. Dat is redelijk normaal als de andere auto jou net voorbij is of op gelijke hoogte is. Is die andere auto verder naar achter, ben je niet verplicht om elke bocht vanuit de binnenkant in te sturen of te wachten of die auto nog langszij wil komen
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 oktober 2018 @ 11:13:22 #128
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182367841
*O*
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:16:09 #129
429367 DKUp
ON TOUR
pi_182367883
quote:
99s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:11 schreef CrashO het volgende:

[..]

En dat er nu nog een hele dag over *O*
Toch nog een voordeel van die vroege races.
:Y)
SOONY
pi_182367887
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:06 schreef tja77 het volgende:

[..]

Klopt, het zijn vaak ook de persoonlijke fouten van Vettel. Begint de laatste seizoenen goed, maar verprutst het wanneer de strijd tot een climax komt.
Vandaag ook weer, de pace van de Ferrari is gewoon beter, wacht dan gewoon tot een beter moment om Max te passeren.
En dan zijn er hier de Vettelfanboys die riepen dat Max te weinig geduld had en te agressief reed in de eerste races van het seizoen.
Waarom nam Vettel zoveel risico op dat moment?
Omdat finishen op een P3 of zelfs P2 veel te weinig zou zijn en alleen een P1 een acceptabel resultaat zou zijn
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:16:48 #131
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_182367894
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Welke coureur bepaalt de lijn, de voorste of achterste auto?

En dat laatste klopt, dan moet de voorste coureur extra inhouden of wachten met insturen. Dat is redelijk normaal als de andere auto jou net voorbij is of op gelijke hoogte is. Is die andere auto verder naar achter, ben je niet verplicht om elke bocht vanuit de binnenkant in te sturen of te wachten of die auto nog langszij wil komen
Precies, Vettel zal erachter. Natuurlijk was een deel van de auto naast die van Max maar feitelijk gezien zat Vettel niet op gelijke hoogte. Je kan en mag van een coureur die ervoor ligt niet verwachten dat hij zijn racelijn aan gaat passen wanneer iemand achter hem, hem ernaast probeert te prikken. Waarom überhaupt daar? Natuurlijk kan en mag het daar, maar met een snellere Ferrari, zijn er betere plekken om een poging te wagen.
pi_182367924
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Welke coureur bepaalt de lijn, de voorste of achterste auto?
De gene met de bijdehandste coureur :T
Suzuka 89 - Senna vs Prost:


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2018 11:21:15 ]
pi_182367928
quote:
14s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:10 schreef DKUp het volgende:
Wel blij dat ik vanmorgen de gehele race heb gezien :P
Was even vergeten dat mijn wekker wat achterliep en bovendien had mijn internetverbinding een storing. Helaas de start gemist dus. :(
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182367936
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Welke coureur bepaalt de lijn, de voorste of achterste auto?

En dat laatste klopt, dan moet de voorste coureur extra inhouden of wachten met insturen. Dat is redelijk normaal als de andere auto jou net voorbij is of op gelijke hoogte is. Is die andere auto verder naar achter, ben je niet verplicht om elke bocht vanuit de binnenkant in te sturen of te wachten of die auto nog langszij wil komen
De voorste coureur bepaalt de lijn, maar als de achterste (inhalende) coureur meer dan halverwege is, moet de voorste coureur ruimte geven bij het insturen.

Zie 5A, B en C in
https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:20:31 #135
131800 Tarado
capô de fusca
pi_182367937
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:16 schreef tja77 het volgende:

[..]

Precies, Vettel zal erachter. Natuurlijk was een deel van de auto naast die van Max maar feitelijk gezien zat Vettel niet op gelijke hoogte. Je kan en mag van een coureur die ervoor ligt niet verwachten dat hij zijn racelijn aan gaat passen wanneer iemand achter hem, hem ernaast probeert te prikken. Waarom überhaupt daar? Natuurlijk kan en mag het daar, maar met een snellere Ferrari, zijn er betere plekken om een poging te wagen.
het is natuurlijk ook een verschil of op je een recht stuk zit of een bocht die ingestuurd moet worden
pi_182367960
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Welke coureur bepaalt de lijn, de voorste of achterste auto?

En dat laatste klopt, dan moet de voorste coureur extra inhouden of wachten met insturen. Dat is redelijk normaal als de andere auto jou net voorbij is of op gelijke hoogte is. Is die andere auto verder naar achter, ben je niet verplicht om elke bocht vanuit de binnenkant in te sturen of te wachten of die auto nog langszij wil komen
Je ziet ze vaak genoeg een paar bochten naast elkaar rijden. Het is nooit precies gelijk, dus dan zou degene aan de buitenkant gewoon naar binnen mogen sturen?

Ik snap nooit dat hier ellenlange discussies over ontstaan. Waarom is de regel niet gewoon: tot x% (laten we zeggen voorwiel ter hoogte van stuur) moet de inhalende auto remmen, vanaf x% moet de ingehaalde auto ruimte laten. Dat weet je het in een oogopslag met zo'n gif als die van CrashO
pi_182367973
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als jij een kulargument geeft dan zeg ik dat het een kulargument is en leg ik uit wat er zo kul aan is. Als jij nou zou beargumenteren waarom Verstappen daar recht op de racelijn heeft en gewoon mag insturen alsof Vettel er niet zit dan is het een ander verhaal, maar dat doe je niet.

Verstappen verneukt hier Vettels race en niet voor het eerst. Ik dacht dat de lucht een beetje geklaard was na China toen Vettel het voor hem opnam, maar dat gaat hij niet nog een keer doen denk ik nu Verstappen zich weer een hardleerse puber toont. De grote jongens laten elkaar wel leven, ook als ze een positie verliezen of op een onverwachte plek een inhaalactie krijgen, maar Verstappen kan nog niet met het verlies van een plek omgaan. Dat zag je ook tegen Raikkonen.
In China lag Vettel voor en hier lag Verstappen voor. In beide gevallen werd de deur hard dicht gegooid. In beide gevallen was de aanvaller de schuldige.

Zet die Vettel bril eens af, ik word er moe van.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:24:11 #138
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_182367977
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_182367985
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Je ziet ze vaak genoeg een paar bochten naast elkaar rijden. Het is nooit precies gelijk, dus dan zou degene aan de buitenkant gewoon naar binnen mogen sturen?

Ik snap nooit dat hier ellenlange discussies over ontstaan. Waarom is de regel niet gewoon: tot x% (laten we zeggen voorwiel ter hoogte van stuur) moet de inhalende auto remmen, vanaf x% moet de ingehaalde auto ruimte laten. Dat weet je het in een oogopslag met zo'n gif als die van CrashO
Die regel is er (officieus). Zie mijn post een paar posts boven je.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:25:08 #140
131800 Tarado
capô de fusca
pi_182367986
quote:
ook wel terecht
pi_182367999
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:20 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De voorste coureur bepaalt de lijn, maar als de achterste (inhalende) coureur meer dan halverwege is, moet de voorste coureur ruimte geven bij het insturen.

Zie 5A, B en C in
https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/
Logisch, thanks.

En als ik nog eens een keer kijk, dan lijkt het er op dat vettel meer dan halverwege naast Verstappen zit... Toch :o
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:26:40 #142
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_182368003
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:20 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De voorste coureur bepaalt de lijn, maar als de achterste (inhalende) coureur meer dan halverwege is, moet de voorste coureur ruimte geven bij het insturen.

Zie 5A, B en C in
https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/
En dus race-incident, no further action.
pi_182368021
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:23 schreef sasquatsch het volgende:
Zet die Vettel bril eens af, ik word er moe van.
Je bent niet de enige. Ik zit al de hele ochtend op m’n handen.
zie email 27 oktober
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:29:19 #144
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_182368023
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:23 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

In China lag Vettel voor en hier lag Verstappen voor. In beide gevallen werd de deur hard dicht gegooid. In beide gevallen was de aanvaller de schuldige.

Zet die Vettel bril eens af, ik word er moe van.
Eens. Vettel verpest het hier zelf net als Verstappen in China. Snap ook werkelijk de discussie niet.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:31:15 #145
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_182368040
Seb is woest op Max en wil met hem in gesprek:
https://www.gpblog.com/nl(...)l&utm_content=Vettel Seb Max
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 oktober 2018 @ 11:31:38 #146
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182368045
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Seb is woest op Max en wil met hem in gesprek:
https://www.gpblog.com/nl(...)l&utm_content=Vettel Seb Max
_O-

Zijn spiegel is zeker stuk?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_182368052
Waarom gaat iedereen hier nog op Weltschmerz in man, zodra het ook maar iets met Vettel te maken heeft is die gast totaal blind en doof voor alla argumenten en het meeste van zijn onzin zuigt ie keihard uit zijn duim. Gewoon niet op reageren. De enige manier om te winnen van idioot is door en niet mee in discussie te gaan, anders neemt je gewoon me naar zijn niveau en verslaat ie je met ervaring.
pi_182368067
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:25 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die regel is er (officieus). Zie mijn post een paar posts boven je.
Ja lees het nu. Blijft de vraag staan waarom er geen officiële regel is :P.

Vettel is duidelijk over de helft, dus dan zou het toch Max' schuld zijn. Tenzij je het als een dive bomb ziet. Misschien is het in een grijs gebied tussen race incident en Max' schuld, maar het is niet zo overduidelijk Vettels schuld als hier de heersende gedachte is.

(Wel onhandig gedaan door Vettel, daar niet van, maar ook door Max.)
pi_182368081
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:32 schreef Donderkonijn het volgende:
Waarom gaat iedereen hier nog op Weltschmerz in man, zodra het ook maar iets met Vettel te maken heeft is die gast totaal blind en doof voor alla argumenten en het meeste van zijn onzin zuigt ie keihard uit zijn duim. Gewoon niet op reageren. De enige manier om te winnen van idioot is door en niet mee in discussie te gaan, anders neemt je gewoon me naar zijn niveau en verslaat ie je met ervaring.
Zo bizar is het toch niet wat hij zegt? Vettel is verder dan halverwege, valt best wat voor te zeggen dat je dan ruimte laat.
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:35:02 #150
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_182368083
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Seb is woest op Max en wil met hem in gesprek:
https://www.gpblog.com/nl(...)l&utm_content=Vettel Seb Max
Dat is Vettel zijn goedrecht en daar is ook niks mis mee.
Wat is er mis met het bespreken van een incident waarin jij je benadeelt voelt?
Zeker een tijdje na de race, dan is de adrenaline uit je lijf en kun je gerust een dialoog aangaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')