abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182367314
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Verstappen kon prima mee met de racepace van Bottas, dan moet je niet doen alsof die RBR een Minardi is.
Nou, die stropop heb je mooi verslagen!
Er zegt namelijk weer helemaal niemand dat de RBR een Minardi is. RBR is gewoon met afstand best of the rest. Daarnaast stel ik, kijkende naar deze race, dat Ferrari tot aan de incidenten duidelijk snel naderde en meer pace had.
Bottas liep vooral enorm te prutsen met alle achterblijvers en reed op een compound harder met blaren. Je zag feitelijk ook dat hij weer wegreed als het even nodig was. Dat is gewoon gecontroleerd de race uitrijden om je banden zo veel mogelijk te ontzien.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182367333
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:25 schreef Weltschmerz het volgende:

Als Verstappen gewoon niet zo scherp instuurt alsof Vettel er niet is dan is er niks aan de hand.
Hoe kijk je nu terug op Vettel en Max een paar jaar geleden op Spa waarbij Vettel zo scherp instuurde?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_182367350
quote:
5s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Hoe kijk je nu terug op Vettel en Max een paar jaar geleden op Spa waarbij Vettel zo scherp instuurde?
pi_182367373
vosss is de naam,
  zondag 7 oktober 2018 @ 10:42:08 #105
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_182367394
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou, die stropop heb je mooi verslagen!
Er zegt namelijk weer helemaal niemand dat de RBR een Minardi is. RBR is gewoon met afstand best of the rest. Daarnaast stel ik, kijkende naar deze race, dat Ferrari tot aan de incidenten duidelijk snel naderde en meer pace had.
Bottas liep vooral enorm te prutsen met alle achterblijvers en reed op een compound harder met blaren. Je zag feitelijk ook dat hij weer wegreed als het even nodig was. Dat is gewoon gecontroleerd de race uitrijden om je banden zo veel mogelijk te ontzien.
Elke keer als Max in de DRS zone kwam, gaf Bottas wat extra gas en kon Max er niet voorbij. Kortom Max zat meer te pushen dan dat Bottas deed. Op het rechte stuk met ingeklapte achtervleugel kwam Max geen ruk dichterbij. En dan zijn er nog mensen die roepen dat RBR kan strijden om de overwinning...
In Q ben je met een seconde de mindere en in de race kun je er onmogelijk voorbij.
pi_182367419
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:42 schreef tja77 het volgende:

[..]

Elke keer als Max in de DRS zone kwam, gaf Bottas wat extra gas en kon Max er niet voorbij. Kortom Max zat meer te pushen dan dat Bottas deed. Op het rechte stuk met ingeklapte achtervleugel kwam Max geen ruk dichterbij. En dan zijn er nog mensen die roepen dat RBR kan strijden om de overwinning...
In Q ben je met een seconde de mindere en in de race kun je er onmogelijk voorbij.
Ja dat zag iedereen die enige kijk heeft op F1. Sterker nog, je zag gewoon dat Verstappen zelfs met DRS nog niet aan de topsnelheid van Bottas kwam.
pi_182367435
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

echt man, was gewoon een kamikaze actie, geef hem een zwaailicht misschien werkt dat beter
De argumenten van de Verstappen fanclub:
- Je mag daar niet inhalen
- Het is Max, dus dan weet je dat die brokken gaat maken en moet de ander dus maar heel voorzichtig zijn.
- Als je geen wereldtitel te verliezen hebt mag je dat in je voordeel gebruiken.
- Het is gewoon -insert smeuiige benaming voor de actie die niets met de regels te maken heeft-.
:')

quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waar staat dat?
In een of andere driving code, die is hier weleens opgedoken.

quote:
Lees jij wel? ik zeg dat ik het terecht vind, maar op de gaining an advantage grond en niet wegens gevaarlijk. Daarnaast vind ik de beslissing niet in lijn met bijvoorbeeld die situatie met kimi (was het nou hongarije of oostenrijk?).
Ik heb het moment echt niet voor de geest en dat de stewards belachelijk inconsequent zijn onderschrijf ik van harte. Maar de gronden zijn glashelder en deugdelijk. De coureur die van de baan afgaat moet wachten tot het veilig is om de baan weer op te gaan, als je een coureur die wel op de baan heeft weten te blijven raakt dan was het niet veilig.

quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:31 schreef daNpy het volgende:

[..]

Je hebt toch pas recht op de bocht als je voorvleugel voor die van de ander zit? Of geld dat alleen als Vettel ingehaald wordt?
Je kan mensen hier betichten van Max-fanboy zijn, maar die Vettel-plaat voor jouw hoofd ís echt onmetelijk dik.
Ja, maar het gaat niet om het recht op de bocht maar om het recht op een wagenbreedte ruimte. Je mag niet de racelijn pakken alsof die auto er niet naast zit met het argument dat het geen goede plek om in te halen is. Het is niet aan de ingehaalde om te bepalen waar ingehaald mag worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 oktober 2018 @ 10:46:40 #108
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182367452
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:45 schreef Weltschmerz het volgende:

Probeer eens op een respectabele manier te reageren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  FOK!fotograaf zondag 7 oktober 2018 @ 10:47:00 #109
842 Zorro
Z
pi_182367459
Eigenlijk vind ik dat niemand een ander aan mag rijden. Dat lijkt logisch he? Toch is dat wat Max deed bij Vettel. De baan is er om op te rijden. Als je het voor elkaar krijgt om op een plek terecht te komen waar een ander dus niet meer kan rijden, omdat je nou eenmaal niet met twee auto's tegelijk op dezelfde plek kan zijn, dan moet die ander zorgen dat ie niet tegen je aan rijdt. Had ie maar moeten zorgen dat je daar niet kon zitten. Best wel een onzinregel eigenlijk, dat gedoe van "zoveel van de auto moet ervoorbij zijn blabla". Als je ergens rijdt kan de ander daar niet rijden en moet ie daar wegblijven. Heel eenvoudig.

En ik ben Max-fan, dus ik zeg dit niet om Vettel te verdedigen of zoiets.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_182367492
quote:

Ik heb het moment echt niet voor de geest en dat de stewards belachelijk inconsequent zijn onderschrijf ik van harte. Maar de gronden zijn glashelder en deugdelijk. De coureur die van de baan afgaat moet wachten tot het veilig is om de baan weer op te gaan, als je een coureur die wel op de baan heeft weten te blijven raakt dan was het niet veilig.

verder, ik ken die regel niet. de voorligger bepaalt de lijn. volgens mij is de ruimte laten regel alleen als je van lijn bent veranderd op het rechte stuk.
zie email 27 oktober
pi_182367501
quote:
99s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:34 schreef CrashO het volgende:
[ afbeelding ]

1/4 slomo. Lijkt me gewoon een duidelijk verhaal. Snap die hele discussie erover niet
Is er discussie over dit incident?

Ah je bedoelt weltschmerz. Maar hij denkt dat Verstappen op een rondje werd gezet door Vettel en er met blauwe vlaggen werd gezwaaid.
  zondag 7 oktober 2018 @ 10:50:39 #112
279824 Mansjester
City>United
pi_182367509
Dom van Vettel,klaar. Geen discussie over mogelijk
  zondag 7 oktober 2018 @ 10:51:34 #113
131800 Tarado
capô de fusca
pi_182367526
quote:

[..]

De argumenten van de Verstappen fanclub:
- Je mag daar niet inhalen
- Het is Max, dus dan weet je dat die brokken gaat maken en moet de ander dus maar heel voorzichtig zijn.
- Als je geen wereldtitel te verliezen hebt mag je dat in je voordeel gebruiken.
- Het is gewoon -insert smeuiige benaming voor de actie die niets met de regels te maken heeft-.
:')

[..]

In een of andere driving code, die is hier weleens opgedoken.

[..]

[..]

Ja, maar het gaat niet om het recht op de bocht maar om het recht op een wagenbreedte ruimte. Je mag niet de racelijn pakken alsof die auto er niet naast zit met het argument dat het geen goede plek om in te halen is. Het is niet aan de ingehaalde om te bepalen waar ingehaald mag worden.
nu hoor ik weer bij de fanclub, kom met echte argumenten

natuurlijk mag je daar inhalen maar dan moet je het wel goed doen

heeft weinig met Max te maken, was gewoon een foute inschatting van Vettel

Die wereldtitel was voor Vettel al heel ver weg en is nu nog verder weg maar dat komt vandaag door hemzelf

eigenlijk moet ik gewoon niet meer reageren maar jij hebt een laatste woord syndroom, je blijft net zo lang doorgaan tot iedereen murw is en niet meer reageert en op die manier je denkbeeldige gelijk haalt
  zondag 7 oktober 2018 @ 10:54:00 #114
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_182367563
quote:
[ afbeelding ]

1/4 slomo. Lijkt me gewoon een duidelijk verhaal. Snap die hele discussie erover niet
Dit had in deze bocht voor Vettel alleen gewerkt als Max of compleet van zijn gas was gegaan, of volledig de bocht had laten lopen.
  zondag 7 oktober 2018 @ 10:56:12 #115
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_182367592
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 7 oktober 2018 @ 10:58:18 #116
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_182367621
Toch wel bijzonder hoe Ferrari net als vorig jaar na Spa de titelstrijd weer helemaal uit handen geeft.
pi_182367668
quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:54 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Dit had in deze bocht voor Vettel alleen gewerkt als Max of compleet van zijn gas was gegaan, of volledig de bocht had laten lopen.
Klopt, het is gewoon een knullige actie van Vettel. Zelfs de Duitse media doet daar niet moelijk over:

quote:
Die entscheidende Szene spielte sich bereits in der 8. Runde ab, als der furios ins Rennen gestartete Vettel seine lange Fehlerliste in dieser Saison mit einem weiteren Patzer fortschrieb. Übermutig attackierte er den drittplatzierten Max Verstappen und fiel nach einer vermeidbaren Kollision zwischenzeitlich bis ans Ende des Feldes zurück.
RTL

Maar ja, regel nummer 1 van Weltschmerz: "Vettel doet nooit iets fout'.
pi_182367744
quote:
[ afbeelding ]

Ik dacht eerlijk gezegd ook dat het zo is als Weltschmerz zegt. Als iemand ernaast zit moet je ruimte geven. Als Max goed verdedigd had, had hij al aan de binnenkant kunnen zitten - normaal doet 'ie dat wel.

Als iedereen de racelijn houdt als ze binnendoor ingehaald worden krijg je toch veel meer crashes?
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:06:11 #119
342627 tja77
pi_182367753
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toch wel bijzonder hoe Ferrari net als vorig jaar na Spa de titelstrijd weer helemaal uit handen geeft.
Klopt, het zijn vaak ook de persoonlijke fouten van Vettel. Begint de laatste seizoenen goed, maar verprutst het wanneer de strijd tot een climax komt.
Vandaag ook weer, de pace van de Ferrari is gewoon beter, wacht dan gewoon tot een beter moment om Max te passeren.
En dan zijn er hier de Vettelfanboys die riepen dat Max te weinig geduld had en te agressief reed in de eerste races van het seizoen.
Waarom nam Vettel zoveel risico op dat moment?
pi_182367782
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 10:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

nu hoor ik weer bij de fanclub, kom met echte argumenten

natuurlijk mag je daar inhalen maar dan moet je het wel goed doen

heeft weinig met Max te maken, was gewoon een foute inschatting van Vettel

Die wereldtitel was voor Vettel al heel ver weg en is nu nog verder weg maar dat komt vandaag door hemzelf

eigenlijk moet ik gewoon niet meer reageren maar jij hebt een laatste woord syndroom, je blijft net zo lang doorgaan tot iedereen murw is en niet meer reageert en op die manier je denkbeeldige gelijk haalt
Als jij een kulargument geeft dan zeg ik dat het een kulargument is en leg ik uit wat er zo kul aan is. Als jij nou zou beargumenteren waarom Verstappen daar recht op de racelijn heeft en gewoon mag insturen alsof Vettel er niet zit dan is het een ander verhaal, maar dat doe je niet.

Verstappen verneukt hier Vettels race en niet voor het eerst. Ik dacht dat de lucht een beetje geklaard was na China toen Vettel het voor hem opnam, maar dat gaat hij niet nog een keer doen denk ik nu Verstappen zich weer een hardleerse puber toont. De grote jongens laten elkaar wel leven, ook als ze een positie verliezen of op een onverwachte plek een inhaalactie krijgen, maar Verstappen kan nog niet met het verlies van een plek omgaan. Dat zag je ook tegen Raikkonen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 oktober 2018 @ 11:10:08 #121
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182367797
Kap eens met dat op de man spelen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:10:19 #122
131800 Tarado
capô de fusca
pi_182367799
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als jij een kulargument geeft dan zeg ik dat het een kulargument is en leg ik uit wat er zo kul aan is. Als jij nou zou beargumenteren waarom Verstappen daar recht op de racelijn heeft en gewoon mag insturen alsof Vettel er niet zit dan is het een ander verhaal, maar dat doe je niet.

Verstappen verneukt hier Vettels race en niet voor het eerst. Ik dacht dat de lucht een beetje geklaard was na China toen Vettel het voor hem opnam, maar dat gaat hij niet nog een keer doen denk ik nu Verstappen zich weer een hardleerse puber toont. De grote jongens laten elkaar wel leven, ook als ze een positie verliezen of op een onverwachte plek een inhaalactie krijgen, maar Verstappen kan nog niet met het verlies van een plek omgaan. Dat zag je ook tegen Raikkonen.
agree to disagree, ben er wel weer klaar mee
pi_182367800
quote:
[ afbeelding ]

Los van het feit dat Max weinig ruimte laat, zie je het linkerwiel van Vettel net voor de impact ook een heel klein beetje dichter bij de witte lijn komen. Kortom hij beweegt ook richting Max.
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:10:52 #124
429367 DKUp
ON TOUR
pi_182367811
Wel blij dat ik vanmorgen de gehele race heb gezien :P
SOONY
pi_182367818
quote:
14s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:10 schreef DKUp het volgende:
En dat er nu nog een hele dag over *O*
Toch nog een voordeel van die vroege races.

[ Bericht 9% gewijzigd door Nattekat op 07-10-2018 11:12:20 (}:|) ]
pi_182367832
-O-
pi_182367838
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik dacht eerlijk gezegd ook dat het zo is als Weltschmerz zegt. Als iemand ernaast zit moet je ruimte geven. Als Max goed verdedigd had, had hij al aan de binnenkant kunnen zitten - normaal doet 'ie dat wel.

Als iedereen de racelijn houdt als ze binnendoor ingehaald worden krijg je toch veel meer crashes?
Welke coureur bepaalt de lijn, de voorste of achterste auto?

En dat laatste klopt, dan moet de voorste coureur extra inhouden of wachten met insturen. Dat is redelijk normaal als de andere auto jou net voorbij is of op gelijke hoogte is. Is die andere auto verder naar achter, ben je niet verplicht om elke bocht vanuit de binnenkant in te sturen of te wachten of die auto nog langszij wil komen
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 oktober 2018 @ 11:13:22 #128
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182367841
*O*
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:16:09 #129
429367 DKUp
ON TOUR
pi_182367883
quote:
99s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:11 schreef CrashO het volgende:

[..]

En dat er nu nog een hele dag over *O*
Toch nog een voordeel van die vroege races.
:Y)
SOONY
pi_182367887
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:06 schreef tja77 het volgende:

[..]

Klopt, het zijn vaak ook de persoonlijke fouten van Vettel. Begint de laatste seizoenen goed, maar verprutst het wanneer de strijd tot een climax komt.
Vandaag ook weer, de pace van de Ferrari is gewoon beter, wacht dan gewoon tot een beter moment om Max te passeren.
En dan zijn er hier de Vettelfanboys die riepen dat Max te weinig geduld had en te agressief reed in de eerste races van het seizoen.
Waarom nam Vettel zoveel risico op dat moment?
Omdat finishen op een P3 of zelfs P2 veel te weinig zou zijn en alleen een P1 een acceptabel resultaat zou zijn
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:16:48 #131
342627 tja77
pi_182367894
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En dat laatste klopt, dan moet de voorste coureur extra inhouden of wachten met insturen. Dat is redelijk normaal als de andere auto jou net voorbij is of op gelijke hoogte is. Is die andere auto verder naar achter, ben je niet verplicht om elke bocht vanuit de binnenkant in te sturen of te wachten of die auto nog langszij wil komen
Precies, Vettel zal erachter. Natuurlijk was een deel van de auto naast die van Max maar feitelijk gezien zat Vettel niet op gelijke hoogte. Je kan en mag van een coureur die ervoor ligt niet verwachten dat hij zijn racelijn aan gaat passen wanneer iemand achter hem, hem ernaast probeert te prikken. Waarom überhaupt daar? Natuurlijk kan en mag het daar, maar met een snellere Ferrari, zijn er betere plekken om een poging te wagen.
pi_182367924
quote:

[..]

De gene met de bijdehandste coureur :T
Suzuka 89 - Senna vs Prost:

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2018 11:21:15 ]
pi_182367928
quote:
14s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:10 schreef DKUp het volgende:
Was even vergeten dat mijn wekker wat achterliep en bovendien had mijn internetverbinding een storing. Helaas de start gemist dus. :(
pi_182367936
quote:

[..]

De voorste coureur bepaalt de lijn, maar als de achterste (inhalende) coureur meer dan halverwege is, moet de voorste coureur ruimte geven bij het insturen.

Zie 5A, B en C in
https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:20:31 #135
131800 Tarado
capô de fusca
pi_182367937
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:16 schreef tja77 het volgende:

[..]

Precies, Vettel zal erachter. Natuurlijk was een deel van de auto naast die van Max maar feitelijk gezien zat Vettel niet op gelijke hoogte. Je kan en mag van een coureur die ervoor ligt niet verwachten dat hij zijn racelijn aan gaat passen wanneer iemand achter hem, hem ernaast probeert te prikken. Waarom überhaupt daar? Natuurlijk kan en mag het daar, maar met een snellere Ferrari, zijn er betere plekken om een poging te wagen.
het is natuurlijk ook een verschil of op je een recht stuk zit of een bocht die ingestuurd moet worden
pi_182367960
quote:

[..]

Je ziet ze vaak genoeg een paar bochten naast elkaar rijden. Het is nooit precies gelijk, dus dan zou degene aan de buitenkant gewoon naar binnen mogen sturen?

Ik snap nooit dat hier ellenlange discussies over ontstaan. Waarom is de regel niet gewoon: tot x% (laten we zeggen voorwiel ter hoogte van stuur) moet de inhalende auto remmen, vanaf x% moet de ingehaalde auto ruimte laten. Dat weet je het in een oogopslag met zo'n gif als die van CrashO
pi_182367973
quote:

[..]

In China lag Vettel voor en hier lag Verstappen voor. In beide gevallen werd de deur hard dicht gegooid. In beide gevallen was de aanvaller de schuldige.

Zet die Vettel bril eens af, ik word er moe van.
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:24:11 #138
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_182367977
pi_182367985
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Je ziet ze vaak genoeg een paar bochten naast elkaar rijden. Het is nooit precies gelijk, dus dan zou degene aan de buitenkant gewoon naar binnen mogen sturen?

Ik snap nooit dat hier ellenlange discussies over ontstaan. Waarom is de regel niet gewoon: tot x% (laten we zeggen voorwiel ter hoogte van stuur) moet de inhalende auto remmen, vanaf x% moet de ingehaalde auto ruimte laten. Dat weet je het in een oogopslag met zo'n gif als die van CrashO
Die regel is er (officieus). Zie mijn post een paar posts boven je.
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:25:08 #140
131800 Tarado
capô de fusca
pi_182367986
quote:
ook wel terecht
pi_182367999
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:20 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De voorste coureur bepaalt de lijn, maar als de achterste (inhalende) coureur meer dan halverwege is, moet de voorste coureur ruimte geven bij het insturen.

Zie 5A, B en C in
Logisch, thanks.

En als ik nog eens een keer kijk, dan lijkt het er op dat vettel meer dan halverwege naast Verstappen zit... Toch :o
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:26:40 #142
342627 tja77
pi_182368003
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:20 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Zie 5A, B en C in
En dus race-incident, no further action.
pi_182368021
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:23 schreef sasquatsch het volgende:
Je bent niet de enige. Ik zit al de hele ochtend op m’n handen.
zie email 27 oktober
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:29:19 #144
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_182368023
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:23 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

In China lag Vettel voor en hier lag Verstappen voor. In beide gevallen werd de deur hard dicht gegooid. In beide gevallen was de aanvaller de schuldige.

Eens. Vettel verpest het hier zelf net als Verstappen in China. Snap ook werkelijk de discussie niet.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:31:15 #145
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_182368040
Seb is woest op Max en wil met hem in gesprek:
https://www.gpblog.com/nl(...)l&utm_content=Vettel Seb Max
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 oktober 2018 @ 11:31:38 #146
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182368045
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
_O-

Zijn spiegel is zeker stuk?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_182368052
Waarom gaat iedereen hier nog op Weltschmerz in man, zodra het ook maar iets met Vettel te maken heeft is die gast totaal blind en doof voor alla argumenten en het meeste van zijn onzin zuigt ie keihard uit zijn duim. Gewoon niet op reageren. De enige manier om te winnen van idioot is door en niet mee in discussie te gaan, anders neemt je gewoon me naar zijn niveau en verslaat ie je met ervaring.
pi_182368067
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:25 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die regel is er (officieus). Zie mijn post een paar posts boven je.
Ja lees het nu. Blijft de vraag staan waarom er geen officiële regel is :P.

Vettel is duidelijk over de helft, dus dan zou het toch Max' schuld zijn. Tenzij je het als een dive bomb ziet. Misschien is het in een grijs gebied tussen race incident en Max' schuld, maar het is niet zo overduidelijk Vettels schuld als hier de heersende gedachte is.

(Wel onhandig gedaan door Vettel, daar niet van, maar ook door Max.)
pi_182368081
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:32 schreef Donderkonijn het volgende:
Waarom gaat iedereen hier nog op Weltschmerz in man, zodra het ook maar iets met Vettel te maken heeft is die gast totaal blind en doof voor alla argumenten en het meeste van zijn onzin zuigt ie keihard uit zijn duim. Gewoon niet op reageren. De enige manier om te winnen van idioot is door en niet mee in discussie te gaan, anders neemt je gewoon me naar zijn niveau en verslaat ie je met ervaring.
Zo bizar is het toch niet wat hij zegt? Vettel is verder dan halverwege, valt best wat voor te zeggen dat je dan ruimte laat.
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:35:02 #150
342627 tja77
pi_182368083
quote:
Dat is Vettel zijn goedrecht en daar is ook niks mis mee.
Wat is er mis met het bespreken van een incident waarin jij je benadeelt voelt?
Zeker een tijdje na de race, dan is de adrenaline uit je lijf en kun je gerust een dialoog aangaan.
pi_182368090
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Vettel is duidelijk over de helft, dus dan zou het toch Max' schuld zijn. Tenzij je het als een dive bomb ziet. Misschien is het in een grijs gebied tussen race incident en Max' schuld, maar het is niet zo overduidelijk Vettels schuld als hier de heersende gedachte is.

Max zei na afloop zelf dat hij genoeg ruimte liet maar dat Vettel onderstuurde tegen hem aan.
pi_182368093
quote:
:?
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:37:03 #153
342627 tja77
pi_182368101
quote:

[..]

No way dat het geval 5A is, eerder 5B of 5C
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:37:37 #154
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_182368112
Al dat gezeik. Laten we gewoon racen ipv penalties uitdelen.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:41:29 #155
342627 tja77
pi_182368184
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:37 schreef maniack28 het volgende:
Al dat gezeik. Laten we gewoon racen ipv penalties uitdelen.
Dat is helaas de tendens in het hedendaagse Formule 1 racen.
Geen enkele raceklasse wordt zo beīnvloedt door regels.
In Nascar worden ook straffen uitgedeeld echter veelal door zaken die in de pitstraat gebeuren en niet op de racebaan. Daarnaast wordt er de race niet zo zeer door beīnvloedt.
pi_182368191
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:37 schreef tja77 het volgende:

[..]

No way dat het geval 5A is, eerder 5B of 5C
Eerder 5B dan 5A? Dat sowieso niet, het zit tusssn 5C en 5A in. Hij is sowieso verder dan de helft, de voorwielen raken elkaar ongeveer (of daadwerkelijk?)
pi_182368208
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:36 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Max zei na afloop zelf dat hij genoeg ruimte liet maar dat Vettel onderstuurde tegen hem aan.
Dat is een ander verhaal, maar daar ging de discussie niet over. Zou kunnen, erg moeilijk te zien want als het zo is is het miniscuil. Nog even eentje op 1/8 snelheid maken dan :)
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:43:58 #158
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_182368214
pi_182368225
quote:

[..]

Vettel is duidelijk over de helft, dus dan zou het toch Max' schuld zijn.
Lees het nog eens.
vosss is de naam,
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:46:17 #160
342627 tja77
pi_182368255
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Eerder 5B dan 5A? Dat sowieso niet, het zit tusssn 5C en 5A in. Hij is sowieso verder dan de helft, de voorwielen raken elkaar ongeveer (of daadwerkelijk?)
Het voorwiel van Vettel raakt Max in de flank.
Trek een denkbeeldige lijn, en Vettel zit gedurende de gehele actie achter Max.
Ja een deel van zijn auto zit ernaast, maar positioneel zat hij er nooit naast.
pi_182368281
quote:
3s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:44 schreef vosss het volgende:

[..]

Lees het nog eens.
Lees mijn posts nog eens zonder te knippen. Hij is over de helft, maar niet ernaast. Ergens tussen Max' fout en race incident. Dat is toch niet de tendens van dit topic.
pi_182368304
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:46 schreef tja77 het volgende:

[..]

Daarom noemde ik in eerste instantie ook x%. Deze (officieuze!) regels zijn nog steeds te wazig.
pi_182368344
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:46 schreef tja77 het volgende:

[..]

De voorwielen raken elkaar net niet.

Als je dat zo ziet, is Vettel er al ver naast.
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:52:21 #164
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_182368346
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:41 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dat is helaas de tendens in het hedendaagse Formule 1 racen.
Geen enkele raceklasse wordt zo beīnvloedt door regels.
In Nascar worden ook straffen uitgedeeld echter veelal door zaken die in de pitstraat gebeuren en niet op de racebaan. Daarnaast wordt er de race niet zo zeer door beīnvloedt.
En dan willen ze auto’s die dichter op elkaar rijden. Dat resulteert in nog meer penalties!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:53:15 #165
342627 tja77
pi_182368362
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Daarom noemde ik in eerste instantie ook x%. Deze (officieuze!) regels zijn nog steeds te wazig.
Komt ook omdat gedurende de actie, de posities van de auto's t.o.v. elkaar ook nog eens veranderen.
pi_182368375
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Nah, de regels geven ruimte om elk incident individueel te beoordelen. Zoals in dit geval en bij nader inzien vind ik het begrijpelijk en logisch dat beide coureurs geen straf hebben gekregen want het is een raceincident.
  FOK!fotograaf zondag 7 oktober 2018 @ 11:56:01 #167
842 Zorro
Z
pi_182368399
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

De voorwielen raken elkaar net niet.

[ afbeelding ]

Als je dat zo ziet, is Vettel er al ver naast.
Hij is er al voorbij! Staat niet eens meer op de foto!
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator zondag 7 oktober 2018 @ 11:56:09 #168
42184 crew  DaMart
pi_182368400
quote:
Misschien kan Vettel dan zijn excuses aanbieden voor zijn onbeholpen actie vandaag.
pi_182368408
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:53 schreef tja77 het volgende:

[..]

Komt ook omdat gedurende de actie, de posities van de auto's t.o.v. elkaar ook nog eens veranderen.
Daarom wordt ook gekeken op de apex van de bocht.
  zondag 7 oktober 2018 @ 11:57:02 #170
342627 tja77
pi_182368414
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:52 schreef maniack28 het volgende:

[..]

En dan willen ze auto’s die dichter op elkaar rijden. Dat resulteert in nog meer penalties!
Gewoon lekker laten racen, en alleen ingrijpen wanneer het uit de klauwen loopt.
Te vaak worden de zaken -tig keer in herhaling bekeken en daar een oordeel op gebaseerd, een coureur moet instinctief binnen een fractie van een seconde reageren. Vandaar dat ik niet snel een coureur een penalty toedicht, laat gewoon lekker racen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 oktober 2018 @ 11:57:11 #171
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182368416
De stewards hebben trouwens gekeken of Vettel een penalty verdiende. Dus niet Max of beiden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_182368417
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:52 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen denk ik. Je ziet regelmatig het argument voorbij komen dat 'niet één coureur volledig verantwoordelijk gehouden kan worden voor het incident' met als gevolg geen straffen.
pi_182368429
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Nah, de regels geven ruimte om elk incident individueel te beoordelen. Zoals in dit geval en bij nader inzien vind ik het begrijpelijk en logisch dat beide coureurs geen straf hebben gekregen want het is een raceincident.
Misschien wel ja.

Blijft de vraag of het verstandig was van Verstappen om zo weinig (te weinig) ruimte te laten. Je loopt zelf schade op + je weet het nooit met de straffen.

Uiteindelijk pakt het allemaal prima uit natuurlijk.
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:00:15 #174
342627 tja77
pi_182368456
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:56 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Daarom wordt ook gekeken op de apex van de bocht.
En dat is dus niet een vast begrip maar een variabele afhankelijk van de racelijn en racestijl van de coureur.
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:01:50 #175
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_182368483
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Misschien wel ja.

Blijft de vraag of het verstandig was van Verstappen om zo weinig (te weinig) ruimte te laten. Je loopt zelf schade op + je weet het nooit met de straffen.

Uiteindelijk pakt het allemaal prima uit natuurlijk.
Hij liet genoeg ruimte. Kijk naar die gif die CrashO postte; Vettel komt richting Max vlak voor de touché. Verhaal van Max dat Seb tegen hem aan kwam door onderstuur is plausib3l.
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:03:54 #176
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_182368506
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 oktober 2018 @ 12:04:21 #177
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182368512
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hij liet genoeg ruimte. Kijk naar die gif die CrashO postte; Vettel komt richting Max vlak voor de touché. Verhaal van Max dat Seb tegen hem aan kwam door onderstuur is plausib3l.
Gifje? Waar?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_182368541
quote:

[..]

Liet genoeg ruimte? Hadden ze met zijn tweeën naast elkaar door de bocht gekund dan?
pi_182368543
quote:

[..]

Ik vind het erg moeilijk, bijna onmogelijk te zien. Vettel schuift inderdaad een minuscuul stukje op, maar onduidelijk of dat niet al na de touché is. Daarnaast onduidelijk of er zonder dat kleine opschuiven wel genoeg ruimte was.
pi_182368545
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Gifje? Waar?
quote:

Daar.
vosss is de naam,
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:07:08 #181
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_182368548
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Gifje? Waar?
Post 99
pi_182368552
quote:
Geen speld tussen te krijgen.
pi_182368575
Ik was echt voor Vettel aan het rooten begin van dit jaar maar hij maakt het wel erg moeilijk zo. :{
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:09:47 #184
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182368580
Vettel is de volgende die leert dat een divebomb bij Verstappen gewoon niet werkt. Na Hamilton en Ricciardo weet hij dat nu ook.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 oktober 2018 @ 12:10:11 #185
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182368584
quote:
14s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:09 schreef Fir3fly het volgende:
Vettel is de volgende die leert dat een divebomb bij Verstappen gewoon niet werkt. Na Hamilton en Ricciardo weet hij dat nu ook.
En al helemaal niet in spoon...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:12:08 #186
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_182368600
quote:
14s.gif Op zondag 7 oktober 2018 11:56 schreef DaMart het volgende:

[..]

Misschien kan Vettel dan zijn excuses aanbieden voor zijn onbeholpen actie vandaag.
Dit.
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_182368607
quote:
14s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:09 schreef Fir3fly het volgende:
Ik denk dat vrijwel geen enkele coureur die strijd om een plek in zo'n geval lift en z'n positie afgeeft.
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:14:20 #188
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182368625
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik denk dat vrijwel geen enkele coureur die strijd om een plek in zo'n geval lift en z'n positie afgeeft.
Bottas.
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:17:14 #189
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_182368659
Leclerc haalt Max erbij om zijn standpunt over Magnussen kracht bij te zetten:
https://racingnews365.nl/(...)-van-max-in-spa-2016
pi_182368668
quote:
6s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Bottas.
Zat ik nog even aan te denken, maar die zou een kans om Vettel van de baan af te tetsen ook niet laten schieten denk ik. :P
Kijk naar Paul Ricard bijvoorbeeld.
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:19:26 #191
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182368680
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zat ik nog even aan te denken, maar die zou een kans om Vettel van de baan af te tetsen ook niet laten schieten denk ik. :P
Kijk naar Paul Ricard bijvoorbeeld.
Omdat hij denk ik er zat van was constant door Vettel gepiepeld te worden :D.
pi_182368720
Bottas rijdt gewoon een solide race.
Echt in gevaar is hij niet gekomen op 1* de chicane missen na.
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:28:31 #193
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182368779
quote:

[..]

Nogmaals; waarom moet Max in deze situatie aan de kant voor Vettel maar hoeft Vettel dat in China niet voor Max? Je moet toch ruimte laten als je ingehaald wordt? Het is echt nooit de schuld van heilige Vettel he?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_182368783
.

[ Bericht 99% gewijzigd door opgebaarde op 07-10-2018 12:29:13 ]
pi_182368789
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Leclerc haalt Max erbij om zijn standpunt over Magnussen kracht bij te zetten:
https://racingnews365.nl/(...)-van-max-in-spa-2016
Huh. Magnussens zat toch nog lang niet in de remzone? Het is een bijzonder snelle bocht zelfs
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:30:29 #196
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182368804
Goede update van Honda trouwens. Je moet goed je best doen om hier als 6e en 7e te starten en wederom zonder te punten te finishen ^O^.
pi_182368818
En volgens Whiting blokte Magnussen Leclerc ook niet maar besloten ze beiden min of meer op hetzelfde moment naar rechts te gaan.

https://www.motorsportweek.com/news/id/20197
pi_182368827
quote:
14s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:30 schreef Fir3fly het volgende:
Goede update van Honda trouwens. Je moet goed je best doen om hier als 6e en 7e te starten en wederom zonder te punten te finishen ^O^.
Vooral als je door je te lange pitstop plekken verliest die hier nauwelijks goed te maken zijn.
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:38:46 #199
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182368899
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:32 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Vooral als je door je te lange pitstop plekken verliest die hier nauwelijks goed te maken zijn.
Met die extra 40 pk van die geweldige update zou dat geen probleem moeten zijn toch.
  zondag 7 oktober 2018 @ 12:40:30 #200
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_182368926
quote:
14s.gif Op zondag 7 oktober 2018 12:30 schreef Fir3fly het volgende:
Als je weet dat er een Ferrari en een RBR achter je staan bij de start (die je nooit gaat tegenhouden) en je daarachter met een half dozijn concurrenten moet vechten om de laatste 2 puntenplekken dan weet je dat het lastig gaat worden. En zelfs met een betere motor is de STR niet ineens een veel betere auto of zo. Evengoed hebben ze het hele weekend de Renault goed partij kunnen geven en dat is een goed teken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')