Nou, die stropop heb je mooi verslagen!quote:Op zondag 7 oktober 2018 10:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Verstappen kon prima mee met de racepace van Bottas, dan moet je niet doen alsof die RBR een Minardi is.
Hoe kijk je nu terug op Vettel en Max een paar jaar geleden op Spa waarbij Vettel zo scherp instuurde?quote:Op zondag 7 oktober 2018 10:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Als Verstappen gewoon niet zo scherp instuurt alsof Vettel er niet is dan is er niks aan de hand.
quote:Op zondag 7 oktober 2018 10:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe kijk je nu terug op Vettel en Max een paar jaar geleden op Spa waarbij Vettel zo scherp instuurde?
Elke keer als Max in de DRS zone kwam, gaf Bottas wat extra gas en kon Max er niet voorbij. Kortom Max zat meer te pushen dan dat Bottas deed. Op het rechte stuk met ingeklapte achtervleugel kwam Max geen ruk dichterbij. En dan zijn er nog mensen die roepen dat RBR kan strijden om de overwinning...quote:Op zondag 7 oktober 2018 10:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou, die stropop heb je mooi verslagen!
Er zegt namelijk weer helemaal niemand dat de RBR een Minardi is. RBR is gewoon met afstand best of the rest. Daarnaast stel ik, kijkende naar deze race, dat Ferrari tot aan de incidenten duidelijk snel naderde en meer pace had.
Bottas liep vooral enorm te prutsen met alle achterblijvers en reed op een compound harder met blaren. Je zag feitelijk ook dat hij weer wegreed als het even nodig was. Dat is gewoon gecontroleerd de race uitrijden om je banden zo veel mogelijk te ontzien.
Ja dat zag iedereen die enige kijk heeft op F1. Sterker nog, je zag gewoon dat Verstappen zelfs met DRS nog niet aan de topsnelheid van Bottas kwam.quote:Op zondag 7 oktober 2018 10:42 schreef tja77 het volgende:
[..]
Elke keer als Max in de DRS zone kwam, gaf Bottas wat extra gas en kon Max er niet voorbij. Kortom Max zat meer te pushen dan dat Bottas deed. Op het rechte stuk met ingeklapte achtervleugel kwam Max geen ruk dichterbij. En dan zijn er nog mensen die roepen dat RBR kan strijden om de overwinning...
In Q ben je met een seconde de mindere en in de race kun je er onmogelijk voorbij.
De argumenten van de Verstappen fanclub:quote:Op zondag 7 oktober 2018 10:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
echt man, was gewoon een kamikaze actie, geef hem een zwaailicht misschien werkt dat beter
In een of andere driving code, die is hier weleens opgedoken.quote:
Ik heb het moment echt niet voor de geest en dat de stewards belachelijk inconsequent zijn onderschrijf ik van harte. Maar de gronden zijn glashelder en deugdelijk. De coureur die van de baan afgaat moet wachten tot het veilig is om de baan weer op te gaan, als je een coureur die wel op de baan heeft weten te blijven raakt dan was het niet veilig.quote:Lees jij wel? ik zeg dat ik het terecht vind, maar op de gaining an advantage grond en niet wegens gevaarlijk. Daarnaast vind ik de beslissing niet in lijn met bijvoorbeeld die situatie met kimi (was het nou hongarije of oostenrijk?).
Ja, maar het gaat niet om het recht op de bocht maar om het recht op een wagenbreedte ruimte. Je mag niet de racelijn pakken alsof die auto er niet naast zit met het argument dat het geen goede plek om in te halen is. Het is niet aan de ingehaalde om te bepalen waar ingehaald mag worden.quote:Op zondag 7 oktober 2018 10:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je hebt toch pas recht op de bocht als je voorvleugel voor die van de ander zit? Of geld dat alleen als Vettel ingehaald wordt?
Je kan mensen hier betichten van Max-fanboy zijn, maar die Vettel-plaat voor jouw hoofd ís echt onmetelijk dik.
quote:Op zondag 7 oktober 2018 10:45 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb het moment echt niet voor de geest en dat de stewards belachelijk inconsequent zijn onderschrijf ik van harte. Maar de gronden zijn glashelder en deugdelijk. De coureur die van de baan afgaat moet wachten tot het veilig is om de baan weer op te gaan, als je een coureur die wel op de baan heeft weten te blijven raakt dan was het niet veilig.
Is er discussie over dit incident?quote:Op zondag 7 oktober 2018 10:34 schreef CrashO het volgende:
[ afbeelding ]
1/4 slomo. Lijkt me gewoon een duidelijk verhaal. Snap die hele discussie erover niet
nu hoor ik weer bij de fanclub, kom met echte argumentenquote:Op zondag 7 oktober 2018 10:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De argumenten van de Verstappen fanclub:
- Je mag daar niet inhalen
- Het is Max, dus dan weet je dat die brokken gaat maken en moet de ander dus maar heel voorzichtig zijn.
- Als je geen wereldtitel te verliezen hebt mag je dat in je voordeel gebruiken.
- Het is gewoon -insert smeuiige benaming voor de actie die niets met de regels te maken heeft-.
[..]
In een of andere driving code, die is hier weleens opgedoken.
[..]
Ik heb het moment echt niet voor de geest en dat de stewards belachelijk inconsequent zijn onderschrijf ik van harte. Maar de gronden zijn glashelder en deugdelijk. De coureur die van de baan afgaat moet wachten tot het veilig is om de baan weer op te gaan, als je een coureur die wel op de baan heeft weten te blijven raakt dan was het niet veilig.
[..]
Ja, maar het gaat niet om het recht op de bocht maar om het recht op een wagenbreedte ruimte. Je mag niet de racelijn pakken alsof die auto er niet naast zit met het argument dat het geen goede plek om in te halen is. Het is niet aan de ingehaalde om te bepalen waar ingehaald mag worden.
Dit had in deze bocht voor Vettel alleen gewerkt als Max of compleet van zijn gas was gegaan, of volledig de bocht had laten lopen.quote:Op zondag 7 oktober 2018 10:34 schreef CrashO het volgende:
[ afbeelding ]
1/4 slomo. Lijkt me gewoon een duidelijk verhaal. Snap die hele discussie erover niet
Klopt, het is gewoon een knullige actie van Vettel. Zelfs de Duitse media doet daar niet moelijk over:quote:Op zondag 7 oktober 2018 10:54 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Dit had in deze bocht voor Vettel alleen gewerkt als Max of compleet van zijn gas was gegaan, of volledig de bocht had laten lopen.
RTLquote:Die entscheidende Szene spielte sich bereits in der 8. Runde ab, als der furios ins Rennen gestartete Vettel seine lange Fehlerliste in dieser Saison mit einem weiteren Patzer fortschrieb. Übermutig attackierte er den drittplatzierten Max Verstappen und fiel nach einer vermeidbaren Kollision zwischenzeitlich bis ans Ende des Feldes zurück.
Ik dacht eerlijk gezegd ook dat het zo is als Weltschmerz zegt. Als iemand ernaast zit moet je ruimte geven. Als Max goed verdedigd had, had hij al aan de binnenkant kunnen zitten - normaal doet 'ie dat wel.quote:Op zondag 7 oktober 2018 10:34 schreef CrashO het volgende:
[ afbeelding ]
1/4 slomo. Lijkt me gewoon een duidelijk verhaal. Snap die hele discussie erover niet
Klopt, het zijn vaak ook de persoonlijke fouten van Vettel. Begint de laatste seizoenen goed, maar verprutst het wanneer de strijd tot een climax komt.quote:Op zondag 7 oktober 2018 10:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toch wel bijzonder hoe Ferrari net als vorig jaar na Spa de titelstrijd weer helemaal uit handen geeft.
Als jij een kulargument geeft dan zeg ik dat het een kulargument is en leg ik uit wat er zo kul aan is. Als jij nou zou beargumenteren waarom Verstappen daar recht op de racelijn heeft en gewoon mag insturen alsof Vettel er niet zit dan is het een ander verhaal, maar dat doe je niet.quote:Op zondag 7 oktober 2018 10:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
nu hoor ik weer bij de fanclub, kom met echte argumenten
natuurlijk mag je daar inhalen maar dan moet je het wel goed doen
heeft weinig met Max te maken, was gewoon een foute inschatting van Vettel
Die wereldtitel was voor Vettel al heel ver weg en is nu nog verder weg maar dat komt vandaag door hemzelf
eigenlijk moet ik gewoon niet meer reageren maar jij hebt een laatste woord syndroom, je blijft net zo lang doorgaan tot iedereen murw is en niet meer reageert en op die manier je denkbeeldige gelijk haalt
agree to disagree, ben er wel weer klaar meequote:Op zondag 7 oktober 2018 11:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als jij een kulargument geeft dan zeg ik dat het een kulargument is en leg ik uit wat er zo kul aan is. Als jij nou zou beargumenteren waarom Verstappen daar recht op de racelijn heeft en gewoon mag insturen alsof Vettel er niet zit dan is het een ander verhaal, maar dat doe je niet.
Verstappen verneukt hier Vettels race en niet voor het eerst. Ik dacht dat de lucht een beetje geklaard was na China toen Vettel het voor hem opnam, maar dat gaat hij niet nog een keer doen denk ik nu Verstappen zich weer een hardleerse puber toont. De grote jongens laten elkaar wel leven, ook als ze een positie verliezen of op een onverwachte plek een inhaalactie krijgen, maar Verstappen kan nog niet met het verlies van een plek omgaan. Dat zag je ook tegen Raikkonen.
Los van het feit dat Max weinig ruimte laat, zie je het linkerwiel van Vettel net voor de impact ook een heel klein beetje dichter bij de witte lijn komen. Kortom hij beweegt ook richting Max.quote:Op zondag 7 oktober 2018 10:34 schreef CrashO het volgende:
[ afbeelding ]
1/4 slomo. Lijkt me gewoon een duidelijk verhaal. Snap die hele discussie erover niet
En dat er nu nog een hele dag overquote:Op zondag 7 oktober 2018 11:10 schreef DKUp het volgende:
Wel blij dat ik vanmorgen de gehele race heb gezien
Welke coureur bepaalt de lijn, de voorste of achterste auto?quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik dacht eerlijk gezegd ook dat het zo is als Weltschmerz zegt. Als iemand ernaast zit moet je ruimte geven. Als Max goed verdedigd had, had hij al aan de binnenkant kunnen zitten - normaal doet 'ie dat wel.
Als iedereen de racelijn houdt als ze binnendoor ingehaald worden krijg je toch veel meer crashes?
quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:11 schreef CrashO het volgende:
[..]
En dat er nu nog een hele dag over
Toch nog een voordeel van die vroege races.
Omdat finishen op een P3 of zelfs P2 veel te weinig zou zijn en alleen een P1 een acceptabel resultaat zou zijnquote:Op zondag 7 oktober 2018 11:06 schreef tja77 het volgende:
[..]
Klopt, het zijn vaak ook de persoonlijke fouten van Vettel. Begint de laatste seizoenen goed, maar verprutst het wanneer de strijd tot een climax komt.
Vandaag ook weer, de pace van de Ferrari is gewoon beter, wacht dan gewoon tot een beter moment om Max te passeren.
En dan zijn er hier de Vettelfanboys die riepen dat Max te weinig geduld had en te agressief reed in de eerste races van het seizoen.
Waarom nam Vettel zoveel risico op dat moment?
Precies, Vettel zal erachter. Natuurlijk was een deel van de auto naast die van Max maar feitelijk gezien zat Vettel niet op gelijke hoogte. Je kan en mag van een coureur die ervoor ligt niet verwachten dat hij zijn racelijn aan gaat passen wanneer iemand achter hem, hem ernaast probeert te prikken. Waarom überhaupt daar? Natuurlijk kan en mag het daar, maar met een snellere Ferrari, zijn er betere plekken om een poging te wagen.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Welke coureur bepaalt de lijn, de voorste of achterste auto?
En dat laatste klopt, dan moet de voorste coureur extra inhouden of wachten met insturen. Dat is redelijk normaal als de andere auto jou net voorbij is of op gelijke hoogte is. Is die andere auto verder naar achter, ben je niet verplicht om elke bocht vanuit de binnenkant in te sturen of te wachten of die auto nog langszij wil komen
De gene met de bijdehandste coureurquote:Op zondag 7 oktober 2018 11:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Welke coureur bepaalt de lijn, de voorste of achterste auto?
Was even vergeten dat mijn wekker wat achterliep en bovendien had mijn internetverbinding een storing. Helaas de start gemist dus.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:10 schreef DKUp het volgende:
Wel blij dat ik vanmorgen de gehele race heb gezien
De voorste coureur bepaalt de lijn, maar als de achterste (inhalende) coureur meer dan halverwege is, moet de voorste coureur ruimte geven bij het insturen.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Welke coureur bepaalt de lijn, de voorste of achterste auto?
En dat laatste klopt, dan moet de voorste coureur extra inhouden of wachten met insturen. Dat is redelijk normaal als de andere auto jou net voorbij is of op gelijke hoogte is. Is die andere auto verder naar achter, ben je niet verplicht om elke bocht vanuit de binnenkant in te sturen of te wachten of die auto nog langszij wil komen
het is natuurlijk ook een verschil of op je een recht stuk zit of een bocht die ingestuurd moet wordenquote:Op zondag 7 oktober 2018 11:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Precies, Vettel zal erachter. Natuurlijk was een deel van de auto naast die van Max maar feitelijk gezien zat Vettel niet op gelijke hoogte. Je kan en mag van een coureur die ervoor ligt niet verwachten dat hij zijn racelijn aan gaat passen wanneer iemand achter hem, hem ernaast probeert te prikken. Waarom überhaupt daar? Natuurlijk kan en mag het daar, maar met een snellere Ferrari, zijn er betere plekken om een poging te wagen.
Je ziet ze vaak genoeg een paar bochten naast elkaar rijden. Het is nooit precies gelijk, dus dan zou degene aan de buitenkant gewoon naar binnen mogen sturen?quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Welke coureur bepaalt de lijn, de voorste of achterste auto?
En dat laatste klopt, dan moet de voorste coureur extra inhouden of wachten met insturen. Dat is redelijk normaal als de andere auto jou net voorbij is of op gelijke hoogte is. Is die andere auto verder naar achter, ben je niet verplicht om elke bocht vanuit de binnenkant in te sturen of te wachten of die auto nog langszij wil komen
In China lag Vettel voor en hier lag Verstappen voor. In beide gevallen werd de deur hard dicht gegooid. In beide gevallen was de aanvaller de schuldige.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als jij een kulargument geeft dan zeg ik dat het een kulargument is en leg ik uit wat er zo kul aan is. Als jij nou zou beargumenteren waarom Verstappen daar recht op de racelijn heeft en gewoon mag insturen alsof Vettel er niet zit dan is het een ander verhaal, maar dat doe je niet.
Verstappen verneukt hier Vettels race en niet voor het eerst. Ik dacht dat de lucht een beetje geklaard was na China toen Vettel het voor hem opnam, maar dat gaat hij niet nog een keer doen denk ik nu Verstappen zich weer een hardleerse puber toont. De grote jongens laten elkaar wel leven, ook als ze een positie verliezen of op een onverwachte plek een inhaalactie krijgen, maar Verstappen kan nog niet met het verlies van een plek omgaan. Dat zag je ook tegen Raikkonen.
Die regel is er (officieus). Zie mijn post een paar posts boven je.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je ziet ze vaak genoeg een paar bochten naast elkaar rijden. Het is nooit precies gelijk, dus dan zou degene aan de buitenkant gewoon naar binnen mogen sturen?
Ik snap nooit dat hier ellenlange discussies over ontstaan. Waarom is de regel niet gewoon: tot x% (laten we zeggen voorwiel ter hoogte van stuur) moet de inhalende auto remmen, vanaf x% moet de ingehaalde auto ruimte laten. Dat weet je het in een oogopslag met zo'n gif als die van CrashO
ook wel terechtquote:Op zondag 7 oktober 2018 11:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
Leclerc is ook woest: https://www.gpblog.com/nl(...)domme-magnussen.html
Logisch, thanks.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De voorste coureur bepaalt de lijn, maar als de achterste (inhalende) coureur meer dan halverwege is, moet de voorste coureur ruimte geven bij het insturen.
Zie 5A, B en C in
https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/
En dus race-incident, no further action.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De voorste coureur bepaalt de lijn, maar als de achterste (inhalende) coureur meer dan halverwege is, moet de voorste coureur ruimte geven bij het insturen.
Zie 5A, B en C in
https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/
Je bent niet de enige. Ik zit al de hele ochtend op m’n handen.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:23 schreef sasquatsch het volgende:
Zet die Vettel bril eens af, ik word er moe van.
Eens. Vettel verpest het hier zelf net als Verstappen in China. Snap ook werkelijk de discussie niet.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In China lag Vettel voor en hier lag Verstappen voor. In beide gevallen werd de deur hard dicht gegooid. In beide gevallen was de aanvaller de schuldige.
Zet die Vettel bril eens af, ik word er moe van.
quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Seb is woest op Max en wil met hem in gesprek:
https://www.gpblog.com/nl(...)l&utm_content=Vettel Seb Max
Ja lees het nu. Blijft de vraag staan waarom er geen officiële regel isquote:Op zondag 7 oktober 2018 11:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die regel is er (officieus). Zie mijn post een paar posts boven je.
Zo bizar is het toch niet wat hij zegt? Vettel is verder dan halverwege, valt best wat voor te zeggen dat je dan ruimte laat.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:32 schreef Donderkonijn het volgende:
Waarom gaat iedereen hier nog op Weltschmerz in man, zodra het ook maar iets met Vettel te maken heeft is die gast totaal blind en doof voor alla argumenten en het meeste van zijn onzin zuigt ie keihard uit zijn duim. Gewoon niet op reageren. De enige manier om te winnen van idioot is door en niet mee in discussie te gaan, anders neemt je gewoon me naar zijn niveau en verslaat ie je met ervaring.
Dat is Vettel zijn goedrecht en daar is ook niks mis mee.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Seb is woest op Max en wil met hem in gesprek:
https://www.gpblog.com/nl(...)l&utm_content=Vettel Seb Max
Max zei na afloop zelf dat hij genoeg ruimte liet maar dat Vettel onderstuurde tegen hem aan.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja lees het nu. Blijft de vraag staan waarom er geen officiële regel is.
Vettel is duidelijk over de helft, dus dan zou het toch Max' schuld zijn. Tenzij je het als een dive bomb ziet. Misschien is het in een grijs gebied tussen race incident en Max' schuld, maar het is niet zo overduidelijk Vettels schuld als hier de heersende gedachte is.
(Wel onhandig gedaan door Vettel, daar niet van, maar ook door Max.)
quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Seb is woest op Max en wil met hem in gesprek:
https://www.gpblog.com/nl(...)l&utm_content=Vettel Seb Max
https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja lees het nu. Blijft de vraag staan waarom er geen officiële regel is.
Vettel is duidelijk over de helft, dus dan zou het toch Max' schuld zijn. Tenzij je het als een dive bomb ziet. Misschien is het in een grijs gebied tussen race incident en Max' schuld, maar het is niet zo overduidelijk Vettels schuld als hier de heersende gedachte is.
(Wel onhandig gedaan door Vettel, daar niet van, maar ook door Max.)
Dat is helaas de tendens in het hedendaagse Formule 1 racen.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:37 schreef maniack28 het volgende:
Al dat gezeik. Laten we gewoon racen ipv penalties uitdelen.
Eerder 5B dan 5A? Dat sowieso niet, het zit tusssn 5C en 5A in. Hij is sowieso verder dan de helft, de voorwielen raken elkaar ongeveer (of daadwerkelijk?)quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/
No way dat het geval 5A is, eerder 5B of 5C
Dat is een ander verhaal, maar daar ging de discussie niet over. Zou kunnen, erg moeilijk te zien want als het zo is is het miniscuil. Nog even eentje op 1/8 snelheid maken danquote:Op zondag 7 oktober 2018 11:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Max zei na afloop zelf dat hij genoeg ruimte liet maar dat Vettel onderstuurde tegen hem aan.
Lees het nog eens.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja lees het nu. Blijft de vraag staan waarom er geen officiële regel is.
Vettel is duidelijk over de helft, dus dan zou het toch Max' schuld zijn.
Het voorwiel van Vettel raakt Max in de flank.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Eerder 5B dan 5A? Dat sowieso niet, het zit tusssn 5C en 5A in. Hij is sowieso verder dan de helft, de voorwielen raken elkaar ongeveer (of daadwerkelijk?)
Lees mijn posts nog eens zonder te knippen. Hij is over de helft, maar niet ernaast. Ergens tussen Max' fout en race incident. Dat is toch niet de tendens van dit topic.quote:
Daarom noemde ik in eerste instantie ook x%. Deze (officieuze!) regels zijn nog steeds te wazig.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het voorwiel van Vettel raakt Max in de flank.
Trek een denkbeeldige lijn, en Vettel zit gedurende de gehele actie achter Max.
Ja een deel van zijn auto zit ernaast, maar positioneel zat hij er nooit naast.
De voorwielen raken elkaar net niet.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het voorwiel van Vettel raakt Max in de flank.
Trek een denkbeeldige lijn, en Vettel zit gedurende de gehele actie achter Max.
Ja een deel van zijn auto zit ernaast, maar positioneel zat hij er nooit naast.
En dan willen ze auto’s die dichter op elkaar rijden. Dat resulteert in nog meer penalties!quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:41 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat is helaas de tendens in het hedendaagse Formule 1 racen.
Geen enkele raceklasse wordt zo beīnvloedt door regels.
In Nascar worden ook straffen uitgedeeld echter veelal door zaken die in de pitstraat gebeuren en niet op de racebaan. Daarnaast wordt er de race niet zo zeer door beīnvloedt.
Komt ook omdat gedurende de actie, de posities van de auto's t.o.v. elkaar ook nog eens veranderen.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Daarom noemde ik in eerste instantie ook x%. Deze (officieuze!) regels zijn nog steeds te wazig.
Nah, de regels geven ruimte om elk incident individueel te beoordelen. Zoals in dit geval en bij nader inzien vind ik het begrijpelijk en logisch dat beide coureurs geen straf hebben gekregen want het is een raceincident.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Daarom noemde ik in eerste instantie ook x%. Deze (officieuze!) regels zijn nog steeds te wazig.
Hij is er al voorbij! Staat niet eens meer op de foto!quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De voorwielen raken elkaar net niet.
[ afbeelding ]
Als je dat zo ziet, is Vettel er al ver naast.
Misschien kan Vettel dan zijn excuses aanbieden voor zijn onbeholpen actie vandaag.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Seb is woest op Max en wil met hem in gesprek:
https://www.gpblog.com/nl(...)l&utm_content=Vettel Seb Max
Daarom wordt ook gekeken op de apex van de bocht.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Komt ook omdat gedurende de actie, de posities van de auto's t.o.v. elkaar ook nog eens veranderen.
Gewoon lekker laten racen, en alleen ingrijpen wanneer het uit de klauwen loopt.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:52 schreef maniack28 het volgende:
[..]
En dan willen ze auto’s die dichter op elkaar rijden. Dat resulteert in nog meer penalties!
Dat zal wel meevallen denk ik. Je ziet regelmatig het argument voorbij komen dat 'niet één coureur volledig verantwoordelijk gehouden kan worden voor het incident' met als gevolg geen straffen.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:52 schreef maniack28 het volgende:
[..]
En dan willen ze auto’s die dichter op elkaar rijden. Dat resulteert in nog meer penalties!
Misschien wel ja.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nah, de regels geven ruimte om elk incident individueel te beoordelen. Zoals in dit geval en bij nader inzien vind ik het begrijpelijk en logisch dat beide coureurs geen straf hebben gekregen want het is een raceincident.
En dat is dus niet een vast begrip maar een variabele afhankelijk van de racelijn en racestijl van de coureur.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daarom wordt ook gekeken op de apex van de bocht.
Hij liet genoeg ruimte. Kijk naar die gif die CrashO postte; Vettel komt richting Max vlak voor de touché. Verhaal van Max dat Seb tegen hem aan kwam door onderstuur is plausib3l.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Misschien wel ja.
Blijft de vraag of het verstandig was van Verstappen om zo weinig (te weinig) ruimte te laten. Je loopt zelf schade op + je weet het nooit met de straffen.
Uiteindelijk pakt het allemaal prima uit natuurlijk.
Gifje? Waar?quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij liet genoeg ruimte. Kijk naar die gif die CrashO postte; Vettel komt richting Max vlak voor de touché. Verhaal van Max dat Seb tegen hem aan kwam door onderstuur is plausib3l.
Liet genoeg ruimte? Hadden ze met zijn tweeën naast elkaar door de bocht gekund dan?quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij liet genoeg ruimte. Kijk naar die gif die CrashO postte; Vettel komt richting Max vlak voor de touché. Verhaal van Max dat Seb tegen hem aan kwam door onderstuur is plausib3l.
Ik vind het erg moeilijk, bijna onmogelijk te zien. Vettel schuift inderdaad een minuscuul stukje op, maar onduidelijk of dat niet al na de touché is. Daarnaast onduidelijk of er zonder dat kleine opschuiven wel genoeg ruimte was.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij liet genoeg ruimte. Kijk naar die gif die CrashO postte; Vettel komt richting Max vlak voor de touché. Verhaal van Max dat Seb tegen hem aan kwam door onderstuur is plausib3l.
quote:
Daar.quote:Op zondag 7 oktober 2018 10:34 schreef CrashO het volgende:
1/4 slomo. Lijkt me gewoon een duidelijk verhaal. Snap die hele discussie erover niet
Geen speld tussen te krijgen.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
Whiting's kijk op de zaak:
https://racingnews365.nl/(...)pen-volkomen-terecht
En al helemaal niet in spoon...quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:09 schreef Fir3fly het volgende:
Vettel is de volgende die leert dat een divebomb bij Verstappen gewoon niet werkt. Na Hamilton en Ricciardo weet hij dat nu ook.
Dit.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:56 schreef DaMart het volgende:
[..]
Misschien kan Vettel dan zijn excuses aanbieden voor zijn onbeholpen actie vandaag.
Ik denk dat vrijwel geen enkele coureur die strijd om een plek in zo'n geval lift en z'n positie afgeeft.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:09 schreef Fir3fly het volgende:
Vettel is de volgende die leert dat een divebomb bij Verstappen gewoon niet werkt. Na Hamilton en Ricciardo weet hij dat nu ook.
Bottas.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat vrijwel geen enkele coureur die strijd om een plek in zo'n geval lift en z'n positie afgeeft.
Zat ik nog even aan te denken, maar die zou een kans om Vettel van de baan af te tetsen ook niet laten schieten denk ik.quote:
Omdat hij denk ik er zat van was constant door Vettel gepiepeld te wordenquote:Op zondag 7 oktober 2018 12:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zat ik nog even aan te denken, maar die zou een kans om Vettel van de baan af te tetsen ook niet laten schieten denk ik.
Kijk naar Paul Ricard bijvoorbeeld.
Nogmaals; waarom moet Max in deze situatie aan de kant voor Vettel maar hoeft Vettel dat in China niet voor Max? Je moet toch ruimte laten als je ingehaald wordt? Het is echt nooit de schuld van heilige Vettel he?quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als jij een kulargument geeft dan zeg ik dat het een kulargument is en leg ik uit wat er zo kul aan is. Als jij nou zou beargumenteren waarom Verstappen daar recht op de racelijn heeft en gewoon mag insturen alsof Vettel er niet zit dan is het een ander verhaal, maar dat doe je niet.
Huh. Magnussens zat toch nog lang niet in de remzone? Het is een bijzonder snelle bocht zelfsquote:Op zondag 7 oktober 2018 12:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Leclerc haalt Max erbij om zijn standpunt over Magnussen kracht bij te zetten:
https://racingnews365.nl/(...)-van-max-in-spa-2016
Vooral als je door je te lange pitstop plekken verliest die hier nauwelijks goed te maken zijn.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:30 schreef Fir3fly het volgende:
Goede update van Honda trouwens. Je moet goed je best doen om hier als 6e en 7e te starten en wederom zonder te punten te finishen.
Met die extra 40 pk van die geweldige update zou dat geen probleem moeten zijn toch.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vooral als je door je te lange pitstop plekken verliest die hier nauwelijks goed te maken zijn.
Als je weet dat er een Ferrari en een RBR achter je staan bij de start (die je nooit gaat tegenhouden) en je daarachter met een half dozijn concurrenten moet vechten om de laatste 2 puntenplekken dan weet je dat het lastig gaat worden. En zelfs met een betere motor is de STR niet ineens een veel betere auto of zo. Evengoed hebben ze het hele weekend de Renault goed partij kunnen geven en dat is een goed teken.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:30 schreef Fir3fly het volgende:
Goede update van Honda trouwens. Je moet goed je best doen om hier als 6e en 7e te starten en wederom zonder te punten te finishen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |