Max zei na afloop zelf dat hij genoeg ruimte liet maar dat Vettel onderstuurde tegen hem aan.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja lees het nu. Blijft de vraag staan waarom er geen officiële regel is.
Vettel is duidelijk over de helft, dus dan zou het toch Max' schuld zijn. Tenzij je het als een dive bomb ziet. Misschien is het in een grijs gebied tussen race incident en Max' schuld, maar het is niet zo overduidelijk Vettels schuld als hier de heersende gedachte is.
(Wel onhandig gedaan door Vettel, daar niet van, maar ook door Max.)
quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Seb is woest op Max en wil met hem in gesprek:
https://www.gpblog.com/nl(...)l&utm_content=Vettel Seb Max
https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja lees het nu. Blijft de vraag staan waarom er geen officiële regel is.
Vettel is duidelijk over de helft, dus dan zou het toch Max' schuld zijn. Tenzij je het als een dive bomb ziet. Misschien is het in een grijs gebied tussen race incident en Max' schuld, maar het is niet zo overduidelijk Vettels schuld als hier de heersende gedachte is.
(Wel onhandig gedaan door Vettel, daar niet van, maar ook door Max.)
Dat is helaas de tendens in het hedendaagse Formule 1 racen.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:37 schreef maniack28 het volgende:
Al dat gezeik. Laten we gewoon racen ipv penalties uitdelen.
Eerder 5B dan 5A? Dat sowieso niet, het zit tusssn 5C en 5A in. Hij is sowieso verder dan de helft, de voorwielen raken elkaar ongeveer (of daadwerkelijk?)quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/
No way dat het geval 5A is, eerder 5B of 5C
Dat is een ander verhaal, maar daar ging de discussie niet over. Zou kunnen, erg moeilijk te zien want als het zo is is het miniscuil. Nog even eentje op 1/8 snelheid maken danquote:Op zondag 7 oktober 2018 11:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Max zei na afloop zelf dat hij genoeg ruimte liet maar dat Vettel onderstuurde tegen hem aan.
Lees het nog eens.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja lees het nu. Blijft de vraag staan waarom er geen officiële regel is.
Vettel is duidelijk over de helft, dus dan zou het toch Max' schuld zijn.
Het voorwiel van Vettel raakt Max in de flank.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Eerder 5B dan 5A? Dat sowieso niet, het zit tusssn 5C en 5A in. Hij is sowieso verder dan de helft, de voorwielen raken elkaar ongeveer (of daadwerkelijk?)
Lees mijn posts nog eens zonder te knippen. Hij is over de helft, maar niet ernaast. Ergens tussen Max' fout en race incident. Dat is toch niet de tendens van dit topic.quote:
Daarom noemde ik in eerste instantie ook x%. Deze (officieuze!) regels zijn nog steeds te wazig.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het voorwiel van Vettel raakt Max in de flank.
Trek een denkbeeldige lijn, en Vettel zit gedurende de gehele actie achter Max.
Ja een deel van zijn auto zit ernaast, maar positioneel zat hij er nooit naast.
De voorwielen raken elkaar net niet.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het voorwiel van Vettel raakt Max in de flank.
Trek een denkbeeldige lijn, en Vettel zit gedurende de gehele actie achter Max.
Ja een deel van zijn auto zit ernaast, maar positioneel zat hij er nooit naast.
En dan willen ze auto’s die dichter op elkaar rijden. Dat resulteert in nog meer penalties!quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:41 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat is helaas de tendens in het hedendaagse Formule 1 racen.
Geen enkele raceklasse wordt zo beïnvloedt door regels.
In Nascar worden ook straffen uitgedeeld echter veelal door zaken die in de pitstraat gebeuren en niet op de racebaan. Daarnaast wordt er de race niet zo zeer door beïnvloedt.
Komt ook omdat gedurende de actie, de posities van de auto's t.o.v. elkaar ook nog eens veranderen.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Daarom noemde ik in eerste instantie ook x%. Deze (officieuze!) regels zijn nog steeds te wazig.
Nah, de regels geven ruimte om elk incident individueel te beoordelen. Zoals in dit geval en bij nader inzien vind ik het begrijpelijk en logisch dat beide coureurs geen straf hebben gekregen want het is een raceincident.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Daarom noemde ik in eerste instantie ook x%. Deze (officieuze!) regels zijn nog steeds te wazig.
Hij is er al voorbij! Staat niet eens meer op de foto!quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De voorwielen raken elkaar net niet.
[ afbeelding ]
Als je dat zo ziet, is Vettel er al ver naast.
Misschien kan Vettel dan zijn excuses aanbieden voor zijn onbeholpen actie vandaag.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Seb is woest op Max en wil met hem in gesprek:
https://www.gpblog.com/nl(...)l&utm_content=Vettel Seb Max
Daarom wordt ook gekeken op de apex van de bocht.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Komt ook omdat gedurende de actie, de posities van de auto's t.o.v. elkaar ook nog eens veranderen.
Gewoon lekker laten racen, en alleen ingrijpen wanneer het uit de klauwen loopt.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:52 schreef maniack28 het volgende:
[..]
En dan willen ze auto’s die dichter op elkaar rijden. Dat resulteert in nog meer penalties!
Dat zal wel meevallen denk ik. Je ziet regelmatig het argument voorbij komen dat 'niet één coureur volledig verantwoordelijk gehouden kan worden voor het incident' met als gevolg geen straffen.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:52 schreef maniack28 het volgende:
[..]
En dan willen ze auto’s die dichter op elkaar rijden. Dat resulteert in nog meer penalties!
Misschien wel ja.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nah, de regels geven ruimte om elk incident individueel te beoordelen. Zoals in dit geval en bij nader inzien vind ik het begrijpelijk en logisch dat beide coureurs geen straf hebben gekregen want het is een raceincident.
En dat is dus niet een vast begrip maar een variabele afhankelijk van de racelijn en racestijl van de coureur.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daarom wordt ook gekeken op de apex van de bocht.
Hij liet genoeg ruimte. Kijk naar die gif die CrashO postte; Vettel komt richting Max vlak voor de touché. Verhaal van Max dat Seb tegen hem aan kwam door onderstuur is plausib3l.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Misschien wel ja.
Blijft de vraag of het verstandig was van Verstappen om zo weinig (te weinig) ruimte te laten. Je loopt zelf schade op + je weet het nooit met de straffen.
Uiteindelijk pakt het allemaal prima uit natuurlijk.
Gifje? Waar?quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij liet genoeg ruimte. Kijk naar die gif die CrashO postte; Vettel komt richting Max vlak voor de touché. Verhaal van Max dat Seb tegen hem aan kwam door onderstuur is plausib3l.
Liet genoeg ruimte? Hadden ze met zijn tweeën naast elkaar door de bocht gekund dan?quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij liet genoeg ruimte. Kijk naar die gif die CrashO postte; Vettel komt richting Max vlak voor de touché. Verhaal van Max dat Seb tegen hem aan kwam door onderstuur is plausib3l.
Ik vind het erg moeilijk, bijna onmogelijk te zien. Vettel schuift inderdaad een minuscuul stukje op, maar onduidelijk of dat niet al na de touché is. Daarnaast onduidelijk of er zonder dat kleine opschuiven wel genoeg ruimte was.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij liet genoeg ruimte. Kijk naar die gif die CrashO postte; Vettel komt richting Max vlak voor de touché. Verhaal van Max dat Seb tegen hem aan kwam door onderstuur is plausib3l.
quote:
Daar.quote:Op zondag 7 oktober 2018 10:34 schreef CrashO het volgende:
1/4 slomo. Lijkt me gewoon een duidelijk verhaal. Snap die hele discussie erover niet
Geen speld tussen te krijgen.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
Whiting's kijk op de zaak:
https://racingnews365.nl/(...)pen-volkomen-terecht
En al helemaal niet in spoon...quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:09 schreef Fir3fly het volgende:
Vettel is de volgende die leert dat een divebomb bij Verstappen gewoon niet werkt. Na Hamilton en Ricciardo weet hij dat nu ook.
Dit.quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:56 schreef DaMart het volgende:
[..]
Misschien kan Vettel dan zijn excuses aanbieden voor zijn onbeholpen actie vandaag.
Ik denk dat vrijwel geen enkele coureur die strijd om een plek in zo'n geval lift en z'n positie afgeeft.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:09 schreef Fir3fly het volgende:
Vettel is de volgende die leert dat een divebomb bij Verstappen gewoon niet werkt. Na Hamilton en Ricciardo weet hij dat nu ook.
Bottas.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat vrijwel geen enkele coureur die strijd om een plek in zo'n geval lift en z'n positie afgeeft.
Zat ik nog even aan te denken, maar die zou een kans om Vettel van de baan af te tetsen ook niet laten schieten denk ik.quote:
Omdat hij denk ik er zat van was constant door Vettel gepiepeld te wordenquote:Op zondag 7 oktober 2018 12:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zat ik nog even aan te denken, maar die zou een kans om Vettel van de baan af te tetsen ook niet laten schieten denk ik.
Kijk naar Paul Ricard bijvoorbeeld.
Nogmaals; waarom moet Max in deze situatie aan de kant voor Vettel maar hoeft Vettel dat in China niet voor Max? Je moet toch ruimte laten als je ingehaald wordt? Het is echt nooit de schuld van heilige Vettel he?quote:Op zondag 7 oktober 2018 11:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als jij een kulargument geeft dan zeg ik dat het een kulargument is en leg ik uit wat er zo kul aan is. Als jij nou zou beargumenteren waarom Verstappen daar recht op de racelijn heeft en gewoon mag insturen alsof Vettel er niet zit dan is het een ander verhaal, maar dat doe je niet.
Huh. Magnussens zat toch nog lang niet in de remzone? Het is een bijzonder snelle bocht zelfsquote:Op zondag 7 oktober 2018 12:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Leclerc haalt Max erbij om zijn standpunt over Magnussen kracht bij te zetten:
https://racingnews365.nl/(...)-van-max-in-spa-2016
Vooral als je door je te lange pitstop plekken verliest die hier nauwelijks goed te maken zijn.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:30 schreef Fir3fly het volgende:
Goede update van Honda trouwens. Je moet goed je best doen om hier als 6e en 7e te starten en wederom zonder te punten te finishen.
Met die extra 40 pk van die geweldige update zou dat geen probleem moeten zijn toch.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vooral als je door je te lange pitstop plekken verliest die hier nauwelijks goed te maken zijn.
Als je weet dat er een Ferrari en een RBR achter je staan bij de start (die je nooit gaat tegenhouden) en je daarachter met een half dozijn concurrenten moet vechten om de laatste 2 puntenplekken dan weet je dat het lastig gaat worden. En zelfs met een betere motor is de STR niet ineens een veel betere auto of zo. Evengoed hebben ze het hele weekend de Renault goed partij kunnen geven en dat is een goed teken.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:30 schreef Fir3fly het volgende:
Goede update van Honda trouwens. Je moet goed je best doen om hier als 6e en 7e te starten en wederom zonder te punten te finishen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |