Beveiliging afschaffen? Wat een bizarre suggestie, ik denk niet dat een dergelijk voorstel het zal halen.quote:
quote:
Het pietenakkoord wat opgesteld is door een paar linkse studenten en die de burgemeester begin 2017 ondertekende, zorgde ervoor dat bij de intocht die de gemeente centraal organiseerde bijna geen zwarte pieten meer voorkwamen.quote:
Triest zooitje. En dan bedoel ik voor het anti-kamp.quote:Op woensdag 26 september 2018 14:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Het pietenakkoord wat de burgemeester ondertekende zorgde ervoor dat bij de intocht die de gemeente centraal organiseerde bijna geen zwarte pieten meer voorkwamen.
De middenstandsverenigingen en deelraden organiseerde zelf ook intochten en daar waren wel meestal alleen zwarte pieten. Gevolg: de intocht die de gemeente organiseerde en die op de beste locatie was en het meeste geld koste was een van de slechts bezochte intochten.
Burgers gingen massaal naar intochten met zwarte pieten. Groen Links, NIDA en de PvdA hebben vervolgens vragen gesteld in de gemeenteraad en willen dat ook daar verplicht afgestapt word van zwarte piet. En Leefbaar Rotterdam heeft zijn eigen intocht georganiseerd met gewoon zwarte pieten.
En op 30 november houd Rotterdam nu een Krampus lauf waar geen zwarte pieten in voor komen.
https://www.ad.nl/rotterd(...)-rotterdam~a10ce7cf/
Leve de pietendiscussie
Beide partijen zijn een beetje triest. Het was altijd al een kinderfeest, maar de volwassenen bewijzen nu dat ze zelf ook nog kinderen zijn.quote:Op woensdag 26 september 2018 14:55 schreef Infection het volgende:
[..]
Triest zooitje. En dan bedoel ik voor het anti-kamp.
Zonder dat hele gezeik van de anti's was deze kinderachtige discussie er nooit geweest.quote:Op woensdag 26 september 2018 14:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Beide partijen zijn een beetje triest. Het was altijd al een kinderfeest, maar de volwassenen bewijzen nu dat ze zelf ook nog kinderen zijn.
Klopt, maar dat waren de extremen. Er zijn inmiddels ook zat mensen die wat gematigder zijn en vinden dat er een compromis moet komen. Het zijn de extremen aan beide kanten die deze impasse in stand houden.quote:Op woensdag 26 september 2018 14:58 schreef Infection het volgende:
[..]
Zonder dat hele gezeik van de anti's was deze kinderachtige discussie er nooit geweest.
Niks geen compromis. Het handjevol zeurpieten (hihi) moet gewoon geen aandacht aan geschonken worden en dus het feest laten zoals het is.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Klopt, maar dat waren de extremen. Er zijn inmiddels ook zat mensen die wat gematigder zijn en vinden dat er een compromis moet komen. Het zijn de extremen aan beide kanten die deze impasse in stand houden.
Dat bedoel ik dus. Denk je nou echt dat het probleem nu verdwijnt, omdat je dit zegt? Dat het dan volgende jaar opeens opgelost is?quote:Op woensdag 26 september 2018 15:02 schreef Infection het volgende:
[..]
Niks geen compromis. Het handjevol zeurpieten (hihi) moet gewoon geen aandacht aan geschonken worden en dus het feest laten zoals het is.
Wel als je de mond snoert van dat kleine groepje die het voor iedereen verpest. Zet het sinterklaasfeest op de werelderfgoedlijst en voila.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:03 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Denk je nou echt dat het probleem nu verdwijnt, omdat je dit zegt? Dat het dan volgende jaar opeens opgelost is?
En hoe was je van plan dat te doen? En hoe klein is dat groepje?quote:Op woensdag 26 september 2018 15:04 schreef Infection het volgende:
[..]
Wel als je de mond snoert van dat kleine groepje die het voor iedereen verpest.
Klein genoeg om zwaar in de minderheid te zijn. Maak van het sinterklaasfeest een erfgoed en bestraf degene die het proberen te slopen.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:04 schreef Strani het volgende:
[..]
En hoe was je van plan dat te doen? En hoe klein is dat groepje?
Zwarte Piet wel, Einstein.quote:Op woensdag 26 september 2018 14:53 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Protesten kan je helaas niet afschaffen.
De burgemeester vroeg eind 2016 om een langdurige oplossing van de pietendiscussie nadat er dat jaar massale ongeregeldheden waren met tegenstanders van zwarte piet. Het feest was toen verpest en er waren 200 arrestaties. Tot dat jaar werden er 'gewoon' zwarte pieten gebruikt bij de centrale intocht in Rotterdam.quote:Op woensdag 26 september 2018 14:58 schreef Infection het volgende:
[..]
Zonder dat hele gezeik van de anti's was deze kinderachtige discussie er nooit geweest.
https://eenvandaag.avrotr(...)te-piet-loopt-terug/quote:Op woensdag 26 september 2018 15:05 schreef Infection het volgende:
[..]
Klein genoeg om zwaar in de minderheid te zijn. Maak van het sinterklaasfeest een erfgoed en bestraf degene die het proberen te slopen.
En dan ook alleen met linkse studenten in gesprek gaan. Het meest naïeve en labiele volk van de samenleving.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De burgemeester vroeg eind 2016 om een langdurige oplossing van de pietendiscussie nadat er dat jaar massale ongeregeldheden waren met tegenstanders van zwarte piet. Het feest was toen verpest en er waren 200 arrestaties. Tot dat jaar werden er 'gewoon' zwarte pieten gebruikt bij de centrale intocht in Rotterdam.
Hij heeft vervolgens een groepje linkse studenten uitgenodigd om een plan te verzinnen waar beide partijen het mee eens zouden zijn en wat voor een langdurige oplossing zou zorgen.
Hun plan was om binnen een paar jaar 90% van de zwarte pieten af te schaffen.![]()
Vorig jaar was de eerste, door de gemeente georganiseerde, intocht waar de pieten massaal door andere figuren vervangen waren. Gevolg was dat daar nauwelijks bezoekers naartoe kwamen die wel massaal naar intochten gingen in hun wijk waar wel gewoon zwarte pieten gebruikt werden.
Drie partijen willen nu ook deze intochten proberen te verbieden en hebben om opheldering gevraagt in de gemeenteraad.
Ik betwijfel deze cijfers. En al helemaal omdat het van de publieke omroep afkomstig is, wat indirect weer afkomstig van de linkse garde is.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:08 schreef Strani het volgende:
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)te-piet-loopt-terug/
Tussen 2013 en 2017 is 21% van mening veranderd; vorig jaar was nog maar 68% voorstander van Zwarte Piet in de huidige vorm. Als deze lijn doorzet, kan het over vijf jaar ook 50/50 zijn.
Hoe wil je de 32% van vorig jaar precies bestraffen?
Joost Eerdmans gaat zelf meelopen met een roe waarvan de punten scherp geslepen zijn en met zijn kenmerkende lasbril kan hij lasers afschieten.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:07 schreef Ryan3 het volgende:
Die extra-beveiligers gaan ook als piet?
Of moeten die extra-beveiligers dan ook weer extra-beveiligers hebben?
Die dan ook als piet gaan, zodat die ook weer extra-beveiligers nodig hebben?
Die reactie verwachtte ik, dus ik heb al een vervangende link voor je opgezocht over dezelfde enquete:quote:Op woensdag 26 september 2018 15:10 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik betwijfel deze cijfers. En al helemaal omdat het van de publieke omroep afkomstig is, wat indirect weer afkomstig van de linkse garde is.
Eerdmans zou ik van verwachten dat-ie gewoon met een tank mee doet.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Joost Eerdmans gaat zelf meelopen met een roe waarvan de punten scherp geslepen zijn en met zijn kenmerkende lasbril kan hij lasers afschieten.
En toch is het vreemd, want ik zie eigenlijk nooit iemand die tegen Zwarte Piet is. Het is vooral een groepje linkse idioten uit de randstad die er een probleem van maakt, waarvan een groot deel niet eens rasechte Nederlanders zijn.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Die reactie verwachtte ik, dus ik heb al een vervangende link voor je opgezocht over dezelfde enquete:
https://www.telegraaf.nl/(...)rte-piet-loopt-terug
Leuk om die cijfers zo aan te passen dat het je goed uitkomt. Tweederde wil dat er niets veranderd aan zp terwijl eenderde wel bereid is om met de tijd aanpassingen toe te passen aan zp.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Die reactie verwachtte ik, dus ik heb al een vervangende link voor je opgezocht over dezelfde enquete:
https://www.telegraaf.nl/(...)rte-piet-loopt-terug
Buiten de Randstad krijg je er wrs weinig handen voor op mekaar.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:14 schreef Infection het volgende:
[..]
En toch is het vreemd, want ik zie eigenlijk nooit iemand die tegen Zwarte Piet is. Het is vooral een groepje linkse idioten uit de randstad die er een probleem van maakt, waarvan een groot deel niet eens rasechte Nederlanders zijn.
'Rasecht'.. wat maakt iemand een rasechte Nederlander, en waaraan moet die persoon voldoen om hier een mening over te mogen hebben?quote:Op woensdag 26 september 2018 15:14 schreef Infection het volgende:
[..]
En toch is het vreemd, want ik zie eigenlijk nooit iemand die tegen Zwarte Piet is. Het is vooral een groepje linkse idioten uit de randstad die er een probleem van maakt, waarvan een groot deel niet eens rasechte Nederlanders zijn.
Ik zie weinig verschil met een terroristische organisatie eerlijk gezegd. Genoeg reden om dat enge clubje te verbieden.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Leuk om die cijfers zo aan te passen dat het je goed uitkomt. Tweederde wil dat er niets veranderd aan zp terwijl eenderde wel bereid is om met de tijd aanpassingen toe te passen aan zp.
Dat is iets heel anders dan dat een grote groep volledige verdwijning wil van zp. Ikzelf behoor bijvoorbeeld tot die derde minderheid. Ik vind het prima dat er bepaalde dingen aan het uiterlijk van zp veranderen over de jaren. Maar zp afschaffen omdat een zeer kleine minderheid dit eist en soms met geweld denkt af te kunnen dwingen vind ik onbegrijpelijk.
Het plan lag klaar om pieten af te schaffen, wat de bevolking wil, telt niet!quote:Op woensdag 26 september 2018 15:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De burgemeester vroeg eind 2016 om een langdurige oplossing van de pietendiscussie nadat er dat jaar massale ongeregeldheden waren met tegenstanders van zwarte piet. Het feest was toen verpest en er waren 200 arrestaties. Tot dat jaar werden er 'gewoon' zwarte pieten gebruikt bij de centrale intocht in Rotterdam.
Hij heeft vervolgens een groepje linkse studenten uitgenodigd om een plan te verzinnen waar beide partijen het mee eens zouden zijn en wat voor een langdurige oplossing zou zorgen.
Hun plan was om binnen een paar jaar 90% van de zwarte pieten af te schaffen.![]()
Vorig jaar was de eerste, door de gemeente georganiseerde, intocht waar de pieten massaal door andere figuren vervangen waren. Gevolg was dat daar nauwelijks bezoekers naartoe kwamen die wel massaal naar intochten gingen in hun wijk waar wel gewoon zwarte pieten gebruikt werden.
Drie partijen willen nu ook deze intochten proberen te verbieden en hebben om opheldering gevraagt in de gemeenteraad.
Waar in mijn post had ik het over een volledige afschaffing? Ik had het over 'in de huidige vorm'.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Leuk om die cijfers zo aan te passen dat het je goed uitkomt. Tweederde wil dat er niets veranderd aan zp terwijl eenderde wel bereid is om met de tijd aanpassingen toe te passen aan zp.
Dat is iets heel anders dan dat een grote groep volledige verdwijning wil van zp. Ikzelf behoor bijvoorbeeld tot die derde minderheid. Ik vind het prima dat er bepaalde dingen aan het uiterlijk van zp veranderen over de jaren. Maar zp afschaffen omdat een zeer kleine minderheid dit eist en soms met geweld denkt af te kunnen dwingen vind ik onbegrijpelijk.
Er zijn 3 politieke partijen in Rotterdam die elke intocht die mensen organiseren in hun eigen wijk waar wel gewone zwarte pieten meelopen wil verbieden.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Waar in mijn post had ik het over een volledige afschaffing? Ik had het over 'in de huidige vorm'.
Ja, maar inmiddels had het gesprek zich ontwikkeld en bespraken we de steun voor Zwarte Piet in het algemeen.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er zijn 3 politieke partijen in Rotterdam die elke intocht die mensen organiseren in hun eigen wijk waar wel gewone zwarte pieten meelopen wil verbieden.
Ik was gematigd, maar ben nu helemaal klaar met die zeurpieten. Die mensen willen geen enkel compromis.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Klopt, maar dat waren de extremen. Er zijn inmiddels ook zat mensen die wat gematigder zijn en vinden dat er een compromis moet komen. Het zijn de extremen aan beide kanten die deze impasse in stand houden.
In Rotterdam zijn het alleen de linkse partijen die het Sinterklaasfeest kostte wat kost willen afbreken. Sinds de opkomst van Leefbaar Rotterdam zijn de linkse partijen in Rotterdam in de minderheid. Maar het is hun dus wel gelukt om zo'n verbod bij de burgemeester af te dwingen.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:24 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik heb allang geaccepteerd dat Marxisten bezig zijn in hoog tempo onze beschaving af te breken. Het gebeurt op zoveel manieren, via zoveel geniepige routes. Het enige wat ik nog heb is mijn haat, en mijn stemrecht. En de hoop dat genoeg andere mensen op een gegeven moment zeggen: STOP.
Ik ben klaar met alle mensen die geen compromis willen. Maakt me niet zo veel uit aan welke kant ze staan. Voor mij is bijvoorbeeld 80% roet en 20% zwart een prima compromis maar helaas zien veel mensen liever een wereld waarin alles precies is zoals zij dat willen.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:28 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik was gematigd, maar ben nu helemaal klaar met die zeurpieten. Die mensen willen geen enkel compromis.
Jammer dan.
Pleur dan lekker op naar compromisland.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:30 schreef Strani het volgende:
Voor mij is bijvoorbeeld 80% roet en 20% zwart een prima compromis
Compromissen zijn een zeer Nederlandse traditie. Wist je dat?quote:Op woensdag 26 september 2018 15:33 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Pleur dan lekker op naar compromisland.
Nee, bij ons in het dorp hanteren ze de hooivork.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:35 schreef Strani het volgende:
[..]
Compromissen zijn een zeer Nederlandse traditie. Wist je dat?
Dan ben je de Nederlandse cultuur aan het afbreken. Schande.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:36 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Nee, bij ons in het dorp hanteren ze de hooivork.
Jij bent hier degene die de Nederlandse cultuur wilt afbreken met je roetpiet. Ga je schamen.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Dan ben je de Nederlandse cultuur aan het afbreken. Schande.
Dat model waarbij we doen alsof er sprake is van pluralisme, maar in feite angstvallig luisteren naar degenen die het hardste schreeuwen en bereid zijn dat met fysiek geweld bij te zetten? man man manquote:Poldermodel en zo?
Leven en laten leven is ook een Nederlandse traditie, en dat principe wordt niet echt na geleefd als de centrale gemeente aan alle stadsdelen en scholen in Rotterdam iets op wilt leggen.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:35 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik ben ook voor een compromis. Bijvoorbeeld dat mensen zelf mogen kiezen hoe ze hun intocht vorm willen geven en een gemeente die naast een intocht met veel niet zwarte pieten ook de ruimte geeft voor een traditionele intocht.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:35 schreef Strani het volgende:
[..]
Deze discussie laten ophouden is net zoiets als proberen om de discussie tussen christenen, moslims en joden te laten eindigen om het allemaal een enkel geloof te laten worden. Ziet er op papier leuk uit, maar het is in de voorzienbare toekomst geen reëel doel. Het beste waar je dan op kunt hopen is dat ze, op dat specifieke deel van het openbare leven, elkaar de ruimte geven en langs elkaar heen leven zonder elkaar de hersens in te slaan.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:46 schreef Strani het volgende:
Tja, dan bekijken jullie het allemaal maar. Dan niet volgend jaar komen klagen dat de discussie maar niet ophoudt he, als je zelf deel uitmaakt van het probleem.
Hoe lang geleden is " allang" ? 60 jaar terug ? Er zijn bijna geen marxisten meer. Je loopt hopeloos achter met je standpunt uit de koude oorlog..quote:Op woensdag 26 september 2018 15:24 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik heb allang geaccepteerd dat Marxisten bezig zijn in hoog tempo onze beschaving af te breken.
Ja, dat mag dus niet van GroenLinks, NIDA en de PvdA. Zelfs niet als je het zelf organiseert en uit eigen zak betaald. Iedere intocht mag maximaal bestaan uit 10% zwarte pieten.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:51 schreef Mr.Ping het volgende:
Oplossing!
Des morgens een intocht met Zwarte Pieten.
Des middags een intocht met Witte Pieten.
En dan zijn de witte pieten zwarte mensen die zichzelf blank hebben geverfd.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:51 schreef Mr.Ping het volgende:
Oplossing!
Des morgens een intocht met Zwarte Pieten.
Des middags een intocht met Witte Pieten.
Misschien snap je de betekenis van het woord traditie niet.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoe lang geleden is " allang" ? 60 jaar terug ? Er zijn bijna geen marxisten meer. Je loopt hopeloos achter met je standpunt uit de koude oorlog..
Als mensen het zwartpietenspel; niet meer willen spelen,. dan is dat hun keuze.
Zo gaat dat met tradities... die veranderen .
Nogal paniekerig en complotdenkerig om dat als bewijs te zien van in " hoog tempo onze beschaving af te breken"
Ja zo krijg je dus gezeik!quote:Op woensdag 26 september 2018 15:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, dat mag dus niet van GroenLinks, NIDA en de PvdA. Zelfs niet als je het zelf organiseert en uit eigen zak betaald. Iedere intocht mag maximaal bestaan uit 10% zwarte pieten.
Er is trouwens niemand, ook Leefbaar Rotterdam niet, die er moeite mee heeft als er een intocht georganiseerd word met geen enkele zwarte piet.
Tot zover het 'compromis' oftewel het pietenakkoord.
Is geen standpunt uit de koude oorlog. Eerder uit de jaren 30, maar dag mag niet gezegd worden...quote:Op woensdag 26 september 2018 15:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoe lang geleden is " allang" ? 60 jaar terug ? Er zijn bijna geen marxisten meer. Je loopt hopeloos achter met je standpunt uit de koude oorlog..
Als mensen het zwartpietenspel; niet meer willen spelen,. dan is dat hun keuze.
Zo gaat dat met tradities... die veranderen .
Nogal paniekerig en complotdenkerig om dat als bewijs te zien van in " hoog tempo onze beschaving af te breken"
Ach, de zwartepietdiscussie begint nu al net zoveel onderdeel van de sinterklaastraditie te worden als zwartepiet zelf.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:46 schreef Strani het volgende:
Tja, dan bekijken jullie het allemaal maar. Dan niet volgend jaar komen klagen dat de discussie maar niet ophoudt he, als je zelf deel uitmaakt van het probleem.
Ik denk niet dat die daarvoor te porren zijn.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:58 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
En dan zijn de witte pieten zwarte mensen die zichzelf blank hebben geverfd.
Vast wel, gewoon tegen zo een actiegroep zeggen dat ze de witte piet mogen vormgeven als een blankenkarikatuur. Dan doen we zwarte piet ook weer bruin met een Surinaams accent. Ik zou er zelfs voor tekenen als het in die hoedanigheid immaterieel cultureel erfgoed wordt. Doen we er ook nog wat gele-, rode- en zandpieten bij, prachtig feestje.quote:Op woensdag 26 september 2018 16:04 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die daarvoor te porren zijn.
De meeste partijen vinden een verbod zoals GL, NIDA en de PvdA eisen onzinnig en willen de invulling gewoon aan deelgemeentes zelf overlaten. Maar omdat dat onzinnige 'pietenakkoord' vorig jaar ondertekend is wapperen die 3 partijen daar nu mee.quote:
Dat dat college nog niet gevallen is mag ook een godswonder heten.quote:Op woensdag 26 september 2018 16:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De meeste partijen vinden een verbod zoals GL, NIDA en de PvdA eisen onzinnig en willen de invulling gewoon aan deelgemeentes zelf overlaten. Maar omdat dat onzinnige 'pietenakkoord' vorig jaar ondertekend is wapperen die 3 partijen daar nu mee.
De VVD noemt het trouwens 'links gedram'
Er zit net een nieuw college. Leefbaar Rotterdam was met afstand de grootste partij. GroenLinks en de PvdA hebben elke samenwerking met LR geboycot en aan de VVD aangegeven dat ze alleen met hun samenwerken als LR daar niet bij betrokken is. Dit omdat Leefbaar Rotterdam een samenwerking met Thierry Baudet is aangegaan.quote:Op woensdag 26 september 2018 16:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat dat college nog niet gevallen is mag ook een godswonder heten.
Doe je niet.quote:Op woensdag 26 september 2018 16:52 schreef SuperNeger het volgende:
Niks mis met zwarte piet. En ik denk dat ik namens alle negers spreek.
Ja misschien een handjevol gekken zoals Sylvana Simons of zo maar de meesten van ons vinden het geen enkel probleem en vieren zelf ook gewoon Zwarte Piet.quote:
Ik meen me te herinneren dat alleen D66 dwars lag.quote:Op woensdag 26 september 2018 17:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er zit net een nieuw college. Leefbaar Rotterdam was met afstand de grootste partij. GroenLinks en de PvdA hebben elke samenwerking met LR geboycot en aan de VVD aangegeven dat ze alleen met hun samenwerken als LR daar niet bij betrokken is. Dit omdat Leefbaar Rotterdam een samenwerking met Thierry Baudet is aangegaan.
Afijn, in POL liep er lange tijd een topic over de moeizame onderhandelingen om een Rotterdamse coalitie te vormen.
POL / Coalitievorming Rotterdam: Leefbaar aan zijlijn, links aan zet
Het is sinterklaas, niet zwarte piet en er zijn veel mensen die best wel om het bestaan van zwarte piet heen kunnen kijken, voor het plezier van de kinderen, maar wel bezwaar hebben tegen de huidige vormgeving van piet. Een beetje die gematigde groep, die eerder al benoemd werd. Die bestaan ook onder donkere mensen.quote:Op woensdag 26 september 2018 17:26 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ja misschien een handjevol gekken zoals Sylvana Simons of zo maar de meesten van ons vinden het geen enkel probleem en vieren zelf ook gewoon Zwarte Piet.
Mense die zeike om zwarte piet... hun moete gewoon terug naar hun eige land :Squote:Op woensdag 26 september 2018 17:30 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Het is het sinterklaas, niet zwarte piet en er zijn veel mensen die best wel om het bestaan van zwarte piet heen kunnen kijken, voor het plezier van de kinderen, maar wel bezwaar hebben tegen de huidige vormgeving van piet. Een beetje die gematigde groep, die eerder al benoemd werd. Die bestaan ook onder donkere mensen.
Nee, GroenLinks, D66 en de PvdA weigerden met Leefbaar Rotterdam samen te werken en hadden de harde eis aan de VVD dat ze alleen een coalitie konden vormen als LR daar niet aan mee zou doen. Uiteindelijk heeft de VVD aan die eis toegegeven.quote:Op woensdag 26 september 2018 17:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat alleen D66 dwars lag.
Ik hoor Eerdmans anders niet klagen dat de duurste en op de beste locatie gehouden intocht zo goed als geen zwarte pieten meer inzet. Wel bied hij burgers een alternatieve intocht waar meer Rotterdammers op af komen dan de officiele en klaagt hij over het feit dat GroenLinks, NIDA en de PvdA iedere intocht met zwarte pieten willen verbieden.quote:Op woensdag 26 september 2018 17:37 schreef bamibij het volgende:
Zou Eerdmans weten dat compromissen sluiten ook een Nederlandse traditie is?
Het gaat er dus om dat Zwarte Piet vervangen door roetveegpiet in officiële intochten ook een compromis kan zijn.quote:Op woensdag 26 september 2018 17:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik hoor Eerdmans anders niet klagen dat de duurste en op de beste locatie gehouden intocht zo goed als geen zwarte pieten meer inzet. Wel bied hij burgers een alternatieve intocht waar meer Rotterdammers op af komen dan de officiele en klaagt hij over het feit dat GroenLinks, NIDA en de PvdA iedere intocht met zwarte pieten willen verbieden.
Het weigeren van sluiten van compromissen laten ze over aan GL, NIDA en de PvdA
Tradities veranderen heb ik geleerd in dit topic.quote:Op woensdag 26 september 2018 17:37 schreef bamibij het volgende:
Niks mis met zwarte Piet en ik denk dat ik namens alle mensen die Piet heten spreek.quote:Op woensdag 26 september 2018 16:52 schreef SuperNeger het volgende:
Aan compromissen sluiten zou je als politicus toch wat meer moeten hechten dan aan zwarte fucking piet!quote:Op woensdag 26 september 2018 17:52 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Tradities veranderen heb ik geleerd in dit topic.
Tja, als er nu sprake was van een compromis...quote:Op woensdag 26 september 2018 17:56 schreef bamibij het volgende:
[..]
Aan compromissen sluiten zou je als politicus toch wat meer moeten hechten dan aan zwarte fucking piet!
Leg nu eens uit wat een compromis te maken heeft met een verbod op intochten waar zwarte pieten gebruikt worden? Die 3 partijen willen dat elke intocht waar zp aan meedoen verboden word. Ze willen van elk compromis af en een verbod invoeren.quote:Op woensdag 26 september 2018 17:56 schreef bamibij het volgende:
[..]
Aan compromissen sluiten zou je als politicus toch wat meer moeten hechten dan aan zwarte fucking piet!
Roetveegpiet is een compromis.quote:Op woensdag 26 september 2018 17:57 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Tja, als er nu sprake was van een compromis...
Ik zou zeggen in de Randstad aanpassen en in de provincie doen zoals demense het zelf willen.quote:
Waarom?quote:Op woensdag 26 september 2018 18:02 schreef Ryan3 het volgende:
Ik zou zeggen in de Randstad aanpassen en in de provincie doen zoals demense het zelf willen.
Omdat het een feest is dat door demense wordt georganiseerd en gevierd en dat de overheid daar niets mee te maken heeft. O, ja, en zo heeft toch elk wat wils.quote:
Nou, op het moment dat je als gemeente een bepaald beleid voert is het vrij logisch dat dat ook voor de deelgemeenten geldt natuurlijk. Moet je je voorstellen dat je een milieuakkoord sluit, maar dat ijsselmonde, spangen en delfshaven zich er niet aan hoeven te houden. Dat is gewoon raar, wat je ook van het akkood vindt.quote:Op woensdag 26 september 2018 17:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Leg nu eens uit wat een compromis te maken heeft met een verbod op intochten waar zwarte pieten gebruikt worden? Die 3 partijen willen dat elke intocht waar zp aan meedoen verboden word. Ze willen van elk compromis af en een verbod invoeren.
Joost Eerdmans wil dat er naast de officiele intocht waar je niet of nauwelijks zwarte pieten zal zijn, dat andere wijken ook gewoon de intocht kunnen vieren met zwarte pieten.
Nou nee. De gemeente Rotterdam organiseert al decennia 1 centrale intocht en regelt daar van alles voor. Aan deze intocht word altijd het meeste belastinggeld uitgegeven en traditioneel komen er veel meer bezoekers op af dan op lokale initiatieven.quote:Op woensdag 26 september 2018 18:06 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Nou, op het moment dat je als gemeente een bepaald beleid voert is het vrij logisch dat dat ook voor de deelgemeenten geldt natuurlijk. Moet je je voorstellen dat je een milieuakkoord sluit, maar dat ijsselmonde, spangen en delfshaven zich er niet aan hoeven te houden. Dat is gewoon raar, wat je ook van het akkood vindt.
Maar wat willen demense?quote:Op woensdag 26 september 2018 18:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Omdat het een feest is dat door demense wordt georganiseerd en gevierd en dat de overheid daar niets mee te maken heeft. O, ja, en zo heeft toch elk wat wils.
Vorig jaar werd voor het eerst een centrale intocht gehouden waar nauwelijks zwarte pieten aan meededen: er kwam geen hond op af. Tegelijkertijd werden lokale initiatieven waar wel zwarte pieten meeliepen nog nooit zo goed bezocht.quote:
Dat varieert nogal, zelfs van wijk tot wijk. Vandaar dat je het beter gewoon zo lokaal mogelijk kunt laten bepalen. Al is het maar omdat het gewoon niet te doen is om hier een compromis over te sluiten.quote:
In hun vragen hebben de partijen het niet over private initiatieven. Lijkt me ook niet dat men daar veel tegen kan doen. Of ze moeten zwarte piet verbieden in de APV of zo.quote:Op woensdag 26 september 2018 18:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nou nee. De gemeente Rotterdam organiseert al decennia 1 centrale intocht en regelt daar van alles voor. Aan deze intocht word altijd het meeste belastinggeld uitgegeven en traditioneel komen er veel meer bezoekers op af dan op lokale initiatieven.
Allerlei organisaties en winkeliersverenigingen houden daarnaast in het buurtverenigingsgebouw of lokale winkelgebied een kleinschalige intocht. Meestal met veel vrijwilligers en betaald van eigen gelden. Vorig jaar werden die lokale intochten vaak beter bezocht dan de centrale, door de gemeente georganiseerde en betaalde, intocht.
De gemeente heeft helemaal niets te maken met zulke intochten en het is een schande dat GL, NIDA en de PvdA deze willen verbieden. Totdat het wettelijk verboden en strafbaar wordt om zwarte pieten te gebruiken bij je feest is dit iets wat de gemeente niets aangaat. Een ondertekend pietenakkoord gaat daar niets aan veranderen, hoe erg die partijen ook walgen van zwarte pieten.
Heb je ook cijfers van deze bewering trouwens? Of foto's misschien?quote:Op woensdag 26 september 2018 18:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vorig jaar werd voor het eerst een centrale intocht gehouden waar nauwelijks zwarte pieten aan meededen: er kwam geen hond op af. Tegelijkertijd werden lokale initiatieven waar wel zwarte pieten meeliepen nog nooit zo goed bezocht.
quote:Op woensdag 26 september 2018 18:27 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
In hun vragen hebben de partijen het niet over private initiatieven. Lijkt me ook niet dat men daar veel tegen kan doen. Of ze moeten zwarte piet verbieden in de APV of zo.
quote:VVD vindt ’t maar ‘zwarte Pietengedram’
De VVD in Rotterdam vindt het maar niets dat de Partij van de Arbeid, GroenLinks en het door de islam geïnspireerde Nida vanaf nu Sinterklaas-intochten in Rotterdamse wijken verboden willen zien als daar zwarte Pieten aan te pas komen.
De drie linkse partijen in de Rotterdamse gemeenteraad, waarvan de PvdA en GL deel uit maken van de coalitie met de VVD, herinneren het stadsbestuur eraan dat er een ‘Pietenakkoord’ is (het geleidelijk afbouwen van de zwart gekleurde knecht), en dat het nu tijd wordt om ‘’door te pakken.’’
De brief is ondertekend door de fractieleiders Co Engberts (PvdA), Liesbeth Roest (GroenLinks) en Nourdin al Ouali (Nida). Ze griezelen van de figuur Zwarte Piet.
De VVD niet. Fractieleider Vincent Karremans noemt het ‘’links gedram’’ en is van mening dat de politiek niks te beslissen heeft over een kinderfeest. ‘’Dat maken de mensen zelf uit. Als er wijken zijn die een Sinterklaasintocht willen houden met allemaal Pieten zo zwart als roet: go ahead. Hier gaan we geen politieke discussie van maken. Ik ben er nu klaar mee. We moeten niet in september een kinderfeest al gaan politiseren.”
De VVD gaat dat Pietenakkoord de komende weken nog eens goed tegen het licht houden.
https://dagblad010.nl/vvd-vindt-t-maar-zwarte-pietengedram/
https://www.ad.nl/dossier(...)re-intocht~adff68b4/quote:Op woensdag 26 september 2018 18:27 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Heb je ook cijfers van deze bewering trouwens? Of foto's misschien?
Dat is natuurlijk wel vrij slim. Verdeel en heers.quote:Op woensdag 26 september 2018 18:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat varieert nogal, zelfs van wijk tot wijk. Vandaar dat je het beter gewoon zo lokaal mogelijk kunt laten bepalen. Al is het maar omdat het gewoon niet te doen is om hier een compromis over te sluiten.
Ook bij een intocht die lokaal gehouden word en georganiseerd word door bijvoorbeeld een organisatie of middenstandsvereniging moet er worden samengewerkt met lokale overheden. Die moeten bijvoorbeeld toestemming verlenen, men moet veiligheidsprotocollen naleven, er moeten genoeg vrijwilligers zijn enz enz.quote:Op woensdag 26 september 2018 18:27 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
In hun vragen hebben de partijen het niet over private initiatieven. Lijkt me ook niet dat men daar veel tegen kan doen. Of ze moeten zwarte piet verbieden in de APV of zo.
Daar speelt de discussie ook minder. Daar zijn de zwarte pieten gewoon zwart.quote:Op woensdag 26 september 2018 18:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In de provincie willen ze niet dat het aangepast wordt.
Af en toe doet een D66'er een keer een gooi in een gemeenteraad, maar krijgt vaak geen mensen mee.quote:Op woensdag 26 september 2018 18:38 schreef June. het volgende:
[..]
Daar speelt de discussie ook minder. Daar zijn de zwarte pieten gewoon zwart.
Van steunbetuigingen aan IJsselmondse pro-piet naar geen hond komt naar de centrale viering en lokale vieringen nog nooit zo drukbezocht vind ik toch wel een flinke stap.quote:Op woensdag 26 september 2018 18:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/dossier(...)re-intocht~adff68b4/
Oké fair enough. Dan zou ik zeggen dat als die steun zich beperkt tot het afgeven van wat vergunningen, dat ze niet over de inhoud te oordelen hebben.quote:Op woensdag 26 september 2018 18:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ook bij een intocht die lokaal gehouden word en georganiseerd word door bijvoorbeeld een organisatie of middenstandsvereniging moet er worden samengewerkt met lokale overheden. Die moeten bijvoorbeeld toestemming verlenen, men moet veiligheidsprotocollen naleven, er moeten genoeg vrijwilligers zijn enz enz.
Als gemeente kan je je hulp voor zulke evenementen intrekken waardoor een intocht in publieke gebouwen of publieke plaatsen zoals winkelcentra's niet gehouden kan worden. Dat is wat GL, NIDA en de PvdA willen doen in Rotterdam.
Weet je waarom in NL zoveel gezeken wordt? Omdat door dat poldermodel en iedereen te weinig geven van wat hij eigenlijk wil, niemand tevreden is.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Dan ben je de Nederlandse cultuur aan het afbreken. Schande.
Poldermodel en zo?
Vind ik ook. Maar die 3 partijen hebben raadsvragen gesteld en willen dat lokale organisaties die een vergunning aanvragen voor een intocht alleen toestemming krijgen indien zij voldoen aan het pietenakkoord. De VVD is nu de letterlijke tekst van het pietenakkoord aan het lezen om te kijken of de partijen inderdaad een verbod af kunnen dwingen.quote:Op woensdag 26 september 2018 18:40 schreef PiyeReloaded het volgende:
Oké fair enough. Dan zou ik zeggen dat als die steun zich beperkt tot het afgeven van wat vergunningen, dat ze niet over de inhoud te oordelen hebben.
Tja. En dergelijke praktijken hebben daar tot een Trump geleid.quote:Op woensdag 26 september 2018 18:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Te tactiek is straks om die regio's waar ze het nog traditioneel lokaal vieren voor racistische boeren kinkels uit te maken. Een beetje zoals nu in de VS alles buiten de grote steden voor rednecks wordt uitgemaakt.
Punt is, als je er geen politiek van maakt.quote:Op woensdag 26 september 2018 18:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
de mensen zelf uit. Als er wijken zijn die een Sinterklaasintocht willen houden met allemaal Pieten zo zwart als roet: go ahead. Hier gaan we geen politieke discussie van maken. Ik ben er nu klaar mee. We moeten niet in september een kinderfeest al gaan politiseren.”
De VVD gaat dat Pietenakkoord de komende weken nog eens
Ik begrijp die houding van VVD Rotterdam wel. Als men in eigen wijk een intocht wil organiseren dan moeten ze dat ook gewoon doen zonder allerlei inmenging van de politieke partijen.quote:Op woensdag 26 september 2018 19:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Punt is, als je er geen politiek van maakt.
Maken de anderen er wel politiek van, en verlies je het dus.
Maar goed, dat kennen we van de VVD, van alles kan een compromis gemaakt worden, behalve de afschaffing van de dividendbelasting
quote:Op woensdag 26 september 2018 19:21 schreef Roces18 het volgende:
Ik griezel van het figuur zwarte piet. Maar door het zien van Krampus slapen mijn kinderen lekker.
Voor in je agenda dan: 30 november vanaf 19.00uur in de Hoogstraat. Als je geluk hebt worden je kinderen ook nog 'ontvoerd' door een Krampus.quote:Krampussen komen weer naar Rotterdam
De Krampuslauf komt er weer aan. Deze Oostenrijkse variant van onze Sinterklaasintocht, waarbij de duivelsachtige Krampussen de rol van Zwarte Piet vervullen, wordt op vrijdag 30 november gehouden in Rotterdam.
De Maasstad was zes jaar terug de eerste stad in ons land die de Krampussen aandeden. Het kinderfeest is door de actiegroep Krampus naar Nederland gehaald, mede vanwege de discussie die elk jaar weer uitbreekt over het door sommigen als racistisch beschouwde Sinterklaasfeest. Inmiddels heeft het festijn navolging gekregen in steden door héél het land.
De Krampuslauf begint om 19 uur aan de Hoogstraat en duurt tot 21 uur.
https://www.ad.nl/rotterd(...)-rotterdam~a10ce7cf/
Een traditie veranderd geleidelijk, niet via het afdwingen van een compromis.quote:Op woensdag 26 september 2018 17:37 schreef bamibij het volgende:
Punt is dat de dwingelarij al plaatsvindt. Linkse partijen hebben al een akkoord opgesteld met een quotum erin. Dit betekent dus dat zij mensen erop aanspreken als ze teveel zwarte pieten zien.quote:Op woensdag 26 september 2018 19:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik begrijp die houding van VVD Rotterdam wel. Als men in eigen wijk een intocht wil organiseren dan moeten ze dat ook gewoon doen zonder allerlei inmenging van de politieke partijen.
Gewoon mensen en organisaties die zelf tijd, geld en energie inzetten om in hun wijk een gezellig feest te organiseren, niets mis mee.
Dat is dan toch bewijs dat de multiculti minderheid het voor het zeggen heeft in de grote steden.....lekker democratisch weer!quote:Op woensdag 26 september 2018 18:38 schreef June. het volgende:
[..]
Daar speelt de discussie ook minder. Daar zijn de zwarte pieten gewoon zwart.
Absoluut!quote:Op woensdag 26 september 2018 19:09 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Tja. En dergelijke praktijken hebben daar tot een Trump geleid.
Gaat niet werken dus.
Daarnaast: van bovenaf cultuur opleggen is gewoon fascistisch.
niet echt volgens mijquote:Op woensdag 26 september 2018 20:37 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Dat is dan toch bewijs dat de multiculti minderheid het voor het zeggen heeft in de grote steden.....lekker democratisch weer!
Als blanke kaaskop ben ik dat met je oneens. Zwarte Piet is geen onderdeel van de 1000 jaar oude Sinterklaastraditie maar een nieuwerwetse toevoeging.quote:Op woensdag 26 september 2018 16:52 schreef SuperNeger het volgende:
Het gezeik van de antis is inmiddels toch ook al traditie ? Het is er iig al een jaartje of 80.quote:Op woensdag 26 september 2018 14:58 schreef Infection het volgende:
[..]
De kruidnoten liggen al een maand in de winkels.quote:
Dat anti-Zwarte-Piet-"activisme" hebben we inderdaad wel een keer gezien.quote:
tjaaa dus 80 jaar wordt men niet serieus genomen ... als mensen zeggen: ik wil niet zo geimiteerd en weggezet worden.quote:Op woensdag 26 september 2018 21:34 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Het gezeik van de antis is inmiddels toch ook al traditie ? Het is er iig al een jaartje of 80.
Zonder anti's zijn er geen pro's. Zonder pro's blijven de anti's.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 12:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
tjaaa dus 80 jaar wordt men niet serieus genomen ... als mensen zeggen: ik wil niet zo geimiteerd en weggezet worden.
maar het meeste gezeik komt van de pro's Veel groter in aantal en agressiever.
We lachen iedereen die in discussie gaat gewoon uit nu.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 13:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Verdomme, is het seizoen weer geopend?
Dat doen we hopelijk al een aantal jaarquote:Op woensdag 3 oktober 2018 14:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We lachen iedereen die in discussie gaat gewoon uit nu.
Dan pas?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 11:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
maandag is de rechtzaak over de A7 blokkade in Leeuwarden.
En zo wordt de gekleurde medemens weer buitengesloten. Ik zie alleen maar blanken.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 15:19 schreef Molurus het volgende:
NOS: Alleen maar roetveegpieten bij landelijke Sinterklaasintocht
Als compromis voor beide kampen hebben ze maar iedere zwarte piet verwijderd?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 15:19 schreef Molurus het volgende:
Geeft ook veel hoop voor toekomstige 'compromisen'.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 15:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als compromis voor beide kampen hebben ze maar iedere zwarte piet verwijderd?
Kortom, de tv hoeft eigenlijk dan niet meer aan en de kinderen gaan gewoon meteen mee naar de intocht in het dorp.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 15:19 schreef Molurus het volgende:
Weer buigen voor de minderheid van de bevolkingquote:Op woensdag 3 oktober 2018 15:19 schreef Molurus het volgende:
Zwarte mensen mogen dus geen piet meer zijn.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 15:19 schreef Molurus het volgende:
Net zoals Eerdmans zijn eigen alternatieve intocht zal er in de toekomst ook wel een nationale alternatieve intocht komen. En een alternatief Sinterklaasjournaal.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 15:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Geeft ook veel hoop voor toekomstige 'compromisen'.
Prima idee, lijkt me wel wat voor John de Mol/Veronica. Met de VI mannen hebben ze al enige maatschappelijke/politieke weerstand in huis gehaald.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 15:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Net zoals Eerdmans zijn eigen alternatieve intocht zal er in de toekomst ook wel een nationale alternatieve intocht komen. En een alternatief Sinterklaasjournaal.
Dan bepalen mensen zelf naar welke intocht ze gaan en welk Sinterklaasjournaal ze kijken.
Lijkt me bij uitstek iets voor WNL.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 15:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Net zoals Eerdmans zijn eigen alternatieve intocht zal er in de toekomst ook wel een nationale alternatieve intocht komen. En een alternatief Sinterklaasjournaal.
Dan bepalen mensen zelf naar welke intocht ze gaan en welk Sinterklaasjournaal ze kijken.
quote:Een woordvoerder stelt dat de keuze "past in de trend van de afgelopen jaren". Traditie en verandering gaan hand in hand, stelt de NTR.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |