Nee, bij ons in het dorp hanteren ze de hooivork.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:35 schreef Strani het volgende:
[..]
Compromissen zijn een zeer Nederlandse traditie. Wist je dat?
Dan ben je de Nederlandse cultuur aan het afbreken. Schande.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:36 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Nee, bij ons in het dorp hanteren ze de hooivork.
Jij bent hier degene die de Nederlandse cultuur wilt afbreken met je roetpiet. Ga je schamen.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Dan ben je de Nederlandse cultuur aan het afbreken. Schande.
Dat model waarbij we doen alsof er sprake is van pluralisme, maar in feite angstvallig luisteren naar degenen die het hardste schreeuwen en bereid zijn dat met fysiek geweld bij te zetten? man man manquote:Poldermodel en zo?
Leven en laten leven is ook een Nederlandse traditie, en dat principe wordt niet echt na geleefd als de centrale gemeente aan alle stadsdelen en scholen in Rotterdam iets op wilt leggen.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:35 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik ben ook voor een compromis. Bijvoorbeeld dat mensen zelf mogen kiezen hoe ze hun intocht vorm willen geven en een gemeente die naast een intocht met veel niet zwarte pieten ook de ruimte geeft voor een traditionele intocht.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:35 schreef Strani het volgende:
[..]
Deze discussie laten ophouden is net zoiets als proberen om de discussie tussen christenen, moslims en joden te laten eindigen om het allemaal een enkel geloof te laten worden. Ziet er op papier leuk uit, maar het is in de voorzienbare toekomst geen reëel doel. Het beste waar je dan op kunt hopen is dat ze, op dat specifieke deel van het openbare leven, elkaar de ruimte geven en langs elkaar heen leven zonder elkaar de hersens in te slaan.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:46 schreef Strani het volgende:
Tja, dan bekijken jullie het allemaal maar. Dan niet volgend jaar komen klagen dat de discussie maar niet ophoudt he, als je zelf deel uitmaakt van het probleem.
Hoe lang geleden is " allang" ? 60 jaar terug ? Er zijn bijna geen marxisten meer. Je loopt hopeloos achter met je standpunt uit de koude oorlog..quote:Op woensdag 26 september 2018 15:24 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik heb allang geaccepteerd dat Marxisten bezig zijn in hoog tempo onze beschaving af te breken.
Ja, dat mag dus niet van GroenLinks, NIDA en de PvdA. Zelfs niet als je het zelf organiseert en uit eigen zak betaald. Iedere intocht mag maximaal bestaan uit 10% zwarte pieten.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:51 schreef Mr.Ping het volgende:
Oplossing!
Des morgens een intocht met Zwarte Pieten.
Des middags een intocht met Witte Pieten.
En dan zijn de witte pieten zwarte mensen die zichzelf blank hebben geverfd.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:51 schreef Mr.Ping het volgende:
Oplossing!
Des morgens een intocht met Zwarte Pieten.
Des middags een intocht met Witte Pieten.
Misschien snap je de betekenis van het woord traditie niet.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoe lang geleden is " allang" ? 60 jaar terug ? Er zijn bijna geen marxisten meer. Je loopt hopeloos achter met je standpunt uit de koude oorlog..
Als mensen het zwartpietenspel; niet meer willen spelen,. dan is dat hun keuze.
Zo gaat dat met tradities... die veranderen .
Nogal paniekerig en complotdenkerig om dat als bewijs te zien van in " hoog tempo onze beschaving af te breken"
Ja zo krijg je dus gezeik!quote:Op woensdag 26 september 2018 15:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, dat mag dus niet van GroenLinks, NIDA en de PvdA. Zelfs niet als je het zelf organiseert en uit eigen zak betaald. Iedere intocht mag maximaal bestaan uit 10% zwarte pieten.
Er is trouwens niemand, ook Leefbaar Rotterdam niet, die er moeite mee heeft als er een intocht georganiseerd word met geen enkele zwarte piet.
Tot zover het 'compromis' oftewel het pietenakkoord.
Is geen standpunt uit de koude oorlog. Eerder uit de jaren 30, maar dag mag niet gezegd worden...quote:Op woensdag 26 september 2018 15:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoe lang geleden is " allang" ? 60 jaar terug ? Er zijn bijna geen marxisten meer. Je loopt hopeloos achter met je standpunt uit de koude oorlog..
Als mensen het zwartpietenspel; niet meer willen spelen,. dan is dat hun keuze.
Zo gaat dat met tradities... die veranderen .
Nogal paniekerig en complotdenkerig om dat als bewijs te zien van in " hoog tempo onze beschaving af te breken"
Ach, de zwartepietdiscussie begint nu al net zoveel onderdeel van de sinterklaastraditie te worden als zwartepiet zelf.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:46 schreef Strani het volgende:
Tja, dan bekijken jullie het allemaal maar. Dan niet volgend jaar komen klagen dat de discussie maar niet ophoudt he, als je zelf deel uitmaakt van het probleem.
Ik denk niet dat die daarvoor te porren zijn.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:58 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
En dan zijn de witte pieten zwarte mensen die zichzelf blank hebben geverfd.
Vast wel, gewoon tegen zo een actiegroep zeggen dat ze de witte piet mogen vormgeven als een blankenkarikatuur. Dan doen we zwarte piet ook weer bruin met een Surinaams accent. Ik zou er zelfs voor tekenen als het in die hoedanigheid immaterieel cultureel erfgoed wordt. Doen we er ook nog wat gele-, rode- en zandpieten bij, prachtig feestje.quote:Op woensdag 26 september 2018 16:04 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die daarvoor te porren zijn.
De meeste partijen vinden een verbod zoals GL, NIDA en de PvdA eisen onzinnig en willen de invulling gewoon aan deelgemeentes zelf overlaten. Maar omdat dat onzinnige 'pietenakkoord' vorig jaar ondertekend is wapperen die 3 partijen daar nu mee.quote:
Dat dat college nog niet gevallen is mag ook een godswonder heten.quote:Op woensdag 26 september 2018 16:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De meeste partijen vinden een verbod zoals GL, NIDA en de PvdA eisen onzinnig en willen de invulling gewoon aan deelgemeentes zelf overlaten. Maar omdat dat onzinnige 'pietenakkoord' vorig jaar ondertekend is wapperen die 3 partijen daar nu mee.
De VVD noemt het trouwens 'links gedram'
Er zit net een nieuw college. Leefbaar Rotterdam was met afstand de grootste partij. GroenLinks en de PvdA hebben elke samenwerking met LR geboycot en aan de VVD aangegeven dat ze alleen met hun samenwerken als LR daar niet bij betrokken is. Dit omdat Leefbaar Rotterdam een samenwerking met Thierry Baudet is aangegaan.quote:Op woensdag 26 september 2018 16:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat dat college nog niet gevallen is mag ook een godswonder heten.
Doe je niet.quote:Op woensdag 26 september 2018 16:52 schreef SuperNeger het volgende:
Niks mis met zwarte piet. En ik denk dat ik namens alle negers spreek.
Ja misschien een handjevol gekken zoals Sylvana Simons of zo maar de meesten van ons vinden het geen enkel probleem en vieren zelf ook gewoon Zwarte Piet.quote:
Ik meen me te herinneren dat alleen D66 dwars lag.quote:Op woensdag 26 september 2018 17:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er zit net een nieuw college. Leefbaar Rotterdam was met afstand de grootste partij. GroenLinks en de PvdA hebben elke samenwerking met LR geboycot en aan de VVD aangegeven dat ze alleen met hun samenwerken als LR daar niet bij betrokken is. Dit omdat Leefbaar Rotterdam een samenwerking met Thierry Baudet is aangegaan.
Afijn, in POL liep er lange tijd een topic over de moeizame onderhandelingen om een Rotterdamse coalitie te vormen.
POL / Coalitievorming Rotterdam: Leefbaar aan zijlijn, links aan zet
Het is sinterklaas, niet zwarte piet en er zijn veel mensen die best wel om het bestaan van zwarte piet heen kunnen kijken, voor het plezier van de kinderen, maar wel bezwaar hebben tegen de huidige vormgeving van piet. Een beetje die gematigde groep, die eerder al benoemd werd. Die bestaan ook onder donkere mensen.quote:Op woensdag 26 september 2018 17:26 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ja misschien een handjevol gekken zoals Sylvana Simons of zo maar de meesten van ons vinden het geen enkel probleem en vieren zelf ook gewoon Zwarte Piet.
Mense die zeike om zwarte piet... hun moete gewoon terug naar hun eige land :Squote:Op woensdag 26 september 2018 17:30 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Het is het sinterklaas, niet zwarte piet en er zijn veel mensen die best wel om het bestaan van zwarte piet heen kunnen kijken, voor het plezier van de kinderen, maar wel bezwaar hebben tegen de huidige vormgeving van piet. Een beetje die gematigde groep, die eerder al benoemd werd. Die bestaan ook onder donkere mensen.
Nee, GroenLinks, D66 en de PvdA weigerden met Leefbaar Rotterdam samen te werken en hadden de harde eis aan de VVD dat ze alleen een coalitie konden vormen als LR daar niet aan mee zou doen. Uiteindelijk heeft de VVD aan die eis toegegeven.quote:Op woensdag 26 september 2018 17:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat alleen D66 dwars lag.
Ik hoor Eerdmans anders niet klagen dat de duurste en op de beste locatie gehouden intocht zo goed als geen zwarte pieten meer inzet. Wel bied hij burgers een alternatieve intocht waar meer Rotterdammers op af komen dan de officiele en klaagt hij over het feit dat GroenLinks, NIDA en de PvdA iedere intocht met zwarte pieten willen verbieden.quote:Op woensdag 26 september 2018 17:37 schreef bamibij het volgende:
Zou Eerdmans weten dat compromissen sluiten ook een Nederlandse traditie is?
Het gaat er dus om dat Zwarte Piet vervangen door roetveegpiet in officiële intochten ook een compromis kan zijn.quote:Op woensdag 26 september 2018 17:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik hoor Eerdmans anders niet klagen dat de duurste en op de beste locatie gehouden intocht zo goed als geen zwarte pieten meer inzet. Wel bied hij burgers een alternatieve intocht waar meer Rotterdammers op af komen dan de officiele en klaagt hij over het feit dat GroenLinks, NIDA en de PvdA iedere intocht met zwarte pieten willen verbieden.
Het weigeren van sluiten van compromissen laten ze over aan GL, NIDA en de PvdA
Tradities veranderen heb ik geleerd in dit topic.quote:Op woensdag 26 september 2018 17:37 schreef bamibij het volgende:
Zou Eerdmans weten dat compromissen sluiten ook een Nederlandse traditie is?
Niks mis met zwarte Piet en ik denk dat ik namens alle mensen die Piet heten spreek.quote:Op woensdag 26 september 2018 16:52 schreef SuperNeger het volgende:
Niks mis met zwarte piet. En ik denk dat ik namens alle negers spreek.
Aan compromissen sluiten zou je als politicus toch wat meer moeten hechten dan aan zwarte fucking piet!quote:Op woensdag 26 september 2018 17:52 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Tradities veranderen heb ik geleerd in dit topic.
Tja, als er nu sprake was van een compromis...quote:Op woensdag 26 september 2018 17:56 schreef bamibij het volgende:
[..]
Aan compromissen sluiten zou je als politicus toch wat meer moeten hechten dan aan zwarte fucking piet!
Leg nu eens uit wat een compromis te maken heeft met een verbod op intochten waar zwarte pieten gebruikt worden? Die 3 partijen willen dat elke intocht waar zp aan meedoen verboden word. Ze willen van elk compromis af en een verbod invoeren.quote:Op woensdag 26 september 2018 17:56 schreef bamibij het volgende:
[..]
Aan compromissen sluiten zou je als politicus toch wat meer moeten hechten dan aan zwarte fucking piet!
Roetveegpiet is een compromis.quote:Op woensdag 26 september 2018 17:57 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Tja, als er nu sprake was van een compromis...
Ik zou zeggen in de Randstad aanpassen en in de provincie doen zoals demense het zelf willen.quote:
Waarom?quote:Op woensdag 26 september 2018 18:02 schreef Ryan3 het volgende:
Ik zou zeggen in de Randstad aanpassen en in de provincie doen zoals demense het zelf willen.
Omdat het een feest is dat door demense wordt georganiseerd en gevierd en dat de overheid daar niets mee te maken heeft. O, ja, en zo heeft toch elk wat wils.quote:
Nou, op het moment dat je als gemeente een bepaald beleid voert is het vrij logisch dat dat ook voor de deelgemeenten geldt natuurlijk. Moet je je voorstellen dat je een milieuakkoord sluit, maar dat ijsselmonde, spangen en delfshaven zich er niet aan hoeven te houden. Dat is gewoon raar, wat je ook van het akkood vindt.quote:Op woensdag 26 september 2018 17:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Leg nu eens uit wat een compromis te maken heeft met een verbod op intochten waar zwarte pieten gebruikt worden? Die 3 partijen willen dat elke intocht waar zp aan meedoen verboden word. Ze willen van elk compromis af en een verbod invoeren.
Joost Eerdmans wil dat er naast de officiele intocht waar je niet of nauwelijks zwarte pieten zal zijn, dat andere wijken ook gewoon de intocht kunnen vieren met zwarte pieten.
Nou nee. De gemeente Rotterdam organiseert al decennia 1 centrale intocht en regelt daar van alles voor. Aan deze intocht word altijd het meeste belastinggeld uitgegeven en traditioneel komen er veel meer bezoekers op af dan op lokale initiatieven.quote:Op woensdag 26 september 2018 18:06 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Nou, op het moment dat je als gemeente een bepaald beleid voert is het vrij logisch dat dat ook voor de deelgemeenten geldt natuurlijk. Moet je je voorstellen dat je een milieuakkoord sluit, maar dat ijsselmonde, spangen en delfshaven zich er niet aan hoeven te houden. Dat is gewoon raar, wat je ook van het akkood vindt.
Maar wat willen demense?quote:Op woensdag 26 september 2018 18:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Omdat het een feest is dat door demense wordt georganiseerd en gevierd en dat de overheid daar niets mee te maken heeft. O, ja, en zo heeft toch elk wat wils.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |