abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182143993
’Mogelijk extra beveiliging voor de pieten’

Voor de zelf georganiseerde Sinterklaasintocht in Rotterdam zet Leefbaar Rotterdam dit jaar mogelijk extra beveiliging in uit vrees voor activisten die tegen Zwarte Piet zijn. Het zwarte en bekende gezicht van de kindervriend lijkt te verdwijnen uit de Maasstad. Vorig jaar werd door burgemeester Ahmed Aboutaleb het zogeheten ’Pietenakkoord’ gesloten. Met als gevolg dat bij de grote intocht volgend jaar negentig procent van de pieten een roetveegvariant zal zijn.

„Er wordt actief gewerkt aan het einde van Zwarte Piet in Rotterdam”, verzucht Leefbaar Rotterdam-fractievoorzitter Joost Eerdmans. „Het wordt van kwaad tot erger, maar het is onacceptabel dat Zwarte Piet van het toneel moet verdwijnen.”

Pietenvuur
Midden september gooiden de PvdA, GroenLinks en NIDA nog eens olie op het pietenvuur door schriftelijke vragen te stellen aan het stadsbestuur waar de eerste twee partijen ook deel van uitmaken met vier wethouders.

Ze willen weten welke piet er dit jaar te zien zal zijn bij de intocht en willen de zwarte variant uitbannen bij de intochten in de gebieden. Voorheen konden de gebieden zelf bepalen wat voor intocht werd gehouden.

’Cultuurverraders’
„NIDA had ik al opgegeven, maar de PvdA en GroenLinks zijn cultuurverraders. Ze zijn ooit begonnen als partij voor de linkse arbeiders maar zijn vergeten wat een groot deel van hun achterban hiervan vindt.”

De ’cultuurverraders’ zoals Eerdmans de coalitiepartijen bestempelt eisen ook ’dat scholen worden meegenomen in de progressie’. Er moet voorlichting op scholen worden gegeven om Zwarte Piet af te schaffen.
„Ze vragen dus kinderen op school met extreemlinkse denkbeelden te indoctrineren”, fulmineert Eerdmans.

'Verziekt’
De afgelopen jaren werden intochten ’verziekt door demonstranten’, stelt Eerdmans. „Met als dieptepunt de intocht in 2016 waarbij actievoerders uitweken van de landelijke intocht in Maassluis om de intocht in Rotterdam te verpesten.”
Bijna tweehonderd mensen werden daarbij opgepakt dankzij een noodbevel van burgemeester Ahmed Aboutaleb.

De heftige reactie op Zwarte Piet zorgt ervoor dat Leefbaar Rotterdam dit jaar overweegt de veiligheidsmaatregelen van de eigen intocht aan te scherpen. Bij de intocht van de Sint in Rotterdam houdt de partij haar eigen feestje in de binnenstad.
„Ik sluit niet uit dat we extra beveiliging moeten inzetten. Voorheen hielden wat mensen van de partij een oogje in het zeil maar het kan goed zijn dat er meer nodig is.”
https://www.telegraaf.nl/(...)iging-voor-de-pieten
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_182144021
:')
  Spellchecker woensdag 26 september 2018 @ 14:49:10 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_182144037
Begint dat gezeik weer :r
pi_182144048
pi_182144050
_O-
pi_182144051
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 14:49 schreef maily het volgende:
Begint dat gezeik weer :r
pi_182144061
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_182144095
Gewoon afschaffen
pi_182144098
Jammer dat het zo moet.
Zonder wrijving geen glans
pi_182144106
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 14:52 schreef Shanna_ het volgende:
Gewoon afschaffen
Protesten kan je helaas niet afschaffen.
pi_182144108
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 14:52 schreef Shanna_ het volgende:
Gewoon afschaffen
Beveiliging afschaffen? Wat een bizarre suggestie, ik denk niet dat een dergelijk voorstel het zal halen.
pi_182144124
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 14:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Jammer dat het zo moet.
quote:
Het pietenakkoord wat opgesteld is door een paar linkse studenten en die de burgemeester begin 2017 ondertekende, zorgde ervoor dat bij de intocht die de gemeente centraal organiseerde bijna geen zwarte pieten meer voorkwamen.

De middenstandsverenigingen en deelraden organiseerde zelf ook intochten en daar waren wel meestal alleen zwarte pieten. Gevolg: de intocht die de gemeente organiseerde en die op de beste locatie was en het meeste geld koste was een van de slechts bezochte intochten.

Burgers gingen massaal naar intochten met zwarte pieten. Groen Links, NIDA en de PvdA hebben vervolgens vragen gesteld in de gemeenteraad en willen dat ook daar verplicht afgestapt word van zwarte piet. En Leefbaar Rotterdam heeft zijn eigen intocht georganiseerd met gewoon zwarte pieten.

En op 30 november houd Rotterdam nu een Krampus lauf waar geen zwarte pieten in voor komen en waar je dus ook niet hoeft te beslissen of je die schrapt of niet.
https://www.ad.nl/rotterd(...)-rotterdam~a10ce7cf/

Leve de pietendiscussie *O*
pi_182144152
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 14:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Het pietenakkoord wat de burgemeester ondertekende zorgde ervoor dat bij de intocht die de gemeente centraal organiseerde bijna geen zwarte pieten meer voorkwamen.

De middenstandsverenigingen en deelraden organiseerde zelf ook intochten en daar waren wel meestal alleen zwarte pieten. Gevolg: de intocht die de gemeente organiseerde en die op de beste locatie was en het meeste geld koste was een van de slechts bezochte intochten.

Burgers gingen massaal naar intochten met zwarte pieten. Groen Links, NIDA en de PvdA hebben vervolgens vragen gesteld in de gemeenteraad en willen dat ook daar verplicht afgestapt word van zwarte piet. En Leefbaar Rotterdam heeft zijn eigen intocht georganiseerd met gewoon zwarte pieten.

En op 30 november houd Rotterdam nu een Krampus lauf waar geen zwarte pieten in voor komen.
https://www.ad.nl/rotterd(...)-rotterdam~a10ce7cf/

Leve de pietendiscussie *O*
Triest zooitje. En dan bedoel ik voor het anti-kamp.
  woensdag 26 september 2018 @ 14:58:03 #14
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_182144202
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 14:55 schreef Infection het volgende:

[..]

Triest zooitje. En dan bedoel ik voor het anti-kamp.
Beide partijen zijn een beetje triest. Het was altijd al een kinderfeest, maar de volwassenen bewijzen nu dat ze zelf ook nog kinderen zijn.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_182144216
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 14:58 schreef Strani het volgende:

[..]

Beide partijen zijn een beetje triest. Het was altijd al een kinderfeest, maar de volwassenen bewijzen nu dat ze zelf ook nog kinderen zijn.
Zonder dat hele gezeik van de anti's was deze kinderachtige discussie er nooit geweest.
  woensdag 26 september 2018 @ 15:01:15 #16
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_182144267
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 14:58 schreef Infection het volgende:

[..]

Zonder dat hele gezeik van de anti's was deze kinderachtige discussie er nooit geweest.
Klopt, maar dat waren de extremen. Er zijn inmiddels ook zat mensen die wat gematigder zijn en vinden dat er een compromis moet komen. Het zijn de extremen aan beide kanten die deze impasse in stand houden.
pi_182144297
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:01 schreef Strani het volgende:

[..]

Klopt, maar dat waren de extremen. Er zijn inmiddels ook zat mensen die wat gematigder zijn en vinden dat er een compromis moet komen. Het zijn de extremen aan beide kanten die deze impasse in stand houden.
Niks geen compromis. Het handjevol zeurpieten (hihi) moet gewoon geen aandacht aan geschonken worden en dus het feest laten zoals het is.
  woensdag 26 september 2018 @ 15:03:32 #18
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_182144319
quote:
14s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:02 schreef Infection het volgende:

[..]

Niks geen compromis. Het handjevol zeurpieten (hihi) moet gewoon geen aandacht aan geschonken worden en dus het feest laten zoals het is.
Dat bedoel ik dus. Denk je nou echt dat het probleem nu verdwijnt, omdat je dit zegt? Dat het dan volgende jaar opeens opgelost is?
pi_182144338
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:03 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus. Denk je nou echt dat het probleem nu verdwijnt, omdat je dit zegt? Dat het dan volgende jaar opeens opgelost is?
Wel als je de mond snoert van dat kleine groepje die het voor iedereen verpest. Zet het sinterklaasfeest op de werelderfgoedlijst en voila.
  woensdag 26 september 2018 @ 15:04:30 #20
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_182144345
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:04 schreef Infection het volgende:

[..]

Wel als je de mond snoert van dat kleine groepje die het voor iedereen verpest.
En hoe was je van plan dat te doen? En hoe klein is dat groepje?
pi_182144359
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:04 schreef Strani het volgende:

[..]

En hoe was je van plan dat te doen? En hoe klein is dat groepje?
Klein genoeg om zwaar in de minderheid te zijn. Maak van het sinterklaasfeest een erfgoed en bestraf degene die het proberen te slopen.
pi_182144369
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 14:53 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Protesten kan je helaas niet afschaffen.
Zwarte Piet wel, Einstein.
pi_182144379
Man man man
pi_182144381
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 14:58 schreef Infection het volgende:

[..]

De burgemeester vroeg eind 2016 om een langdurige oplossing van de pietendiscussie nadat er dat jaar massale ongeregeldheden waren met tegenstanders van zwarte piet. Het feest was toen verpest en er waren 200 arrestaties. Tot dat jaar werden er 'gewoon' zwarte pieten gebruikt bij de centrale intocht in Rotterdam.

Hij heeft vervolgens een groepje linkse studenten uitgenodigd om een plan te verzinnen waar beide partijen het mee eens zouden zijn en wat voor een langdurige oplossing zou zorgen.
Hun plan was om binnen een paar jaar 90% van de zwarte pieten af te schaffen. :')

Vorig jaar was de eerste, door de gemeente georganiseerde, intocht waar de pieten massaal door andere figuren vervangen waren. Gevolg was dat daar nauwelijks bezoekers naartoe kwamen die wel massaal naar intochten gingen in hun wijk waar wel gewoon zwarte pieten gebruikt werden.

Drie partijen willen nu ook deze intochten proberen te verbieden en hebben om opheldering gevraagt in de gemeenteraad.
pi_182144383
Die extra-beveiligers gaan ook als piet?
Of moeten die extra-beveiligers dan ook weer extra-beveiligers hebben?
Die dan ook als piet gaan, zodat die ook weer extra-beveiligers nodig hebben?
I´m back.
  woensdag 26 september 2018 @ 15:08:17 #26
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_182144394
quote:
14s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:05 schreef Infection het volgende:

[..]

Klein genoeg om zwaar in de minderheid te zijn. Maak van het sinterklaasfeest een erfgoed en bestraf degene die het proberen te slopen.
https://eenvandaag.avrotr(...)te-piet-loopt-terug/

Tussen 2013 en 2017 is 21% van mening veranderd; vorig jaar was nog maar 68% voorstander van Zwarte Piet in de huidige vorm. Als deze lijn doorzet, kan het over vijf jaar ook 50/50 zijn.

Hoe wil je de 32% van vorig jaar precies bestraffen?
pi_182144403
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De burgemeester vroeg eind 2016 om een langdurige oplossing van de pietendiscussie nadat er dat jaar massale ongeregeldheden waren met tegenstanders van zwarte piet. Het feest was toen verpest en er waren 200 arrestaties. Tot dat jaar werden er 'gewoon' zwarte pieten gebruikt bij de centrale intocht in Rotterdam.

Hij heeft vervolgens een groepje linkse studenten uitgenodigd om een plan te verzinnen waar beide partijen het mee eens zouden zijn en wat voor een langdurige oplossing zou zorgen.
Hun plan was om binnen een paar jaar 90% van de zwarte pieten af te schaffen. :')

Vorig jaar was de eerste, door de gemeente georganiseerde, intocht waar de pieten massaal door andere figuren vervangen waren. Gevolg was dat daar nauwelijks bezoekers naartoe kwamen die wel massaal naar intochten gingen in hun wijk waar wel gewoon zwarte pieten gebruikt werden.

Drie partijen willen nu ook deze intochten proberen te verbieden en hebben om opheldering gevraagt in de gemeenteraad.
En dan ook alleen met linkse studenten in gesprek gaan. Het meest naïeve en labiele volk van de samenleving. :')
pi_182144424
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:08 schreef Strani het volgende:

[..]

https://eenvandaag.avrotr(...)te-piet-loopt-terug/

Tussen 2013 en 2017 is 21% van mening veranderd; vorig jaar was nog maar 68% voorstander van Zwarte Piet in de huidige vorm. Als deze lijn doorzet, kan het over vijf jaar ook 50/50 zijn.

Hoe wil je de 32% van vorig jaar precies bestraffen?
Ik betwijfel deze cijfers. En al helemaal omdat het van de publieke omroep afkomstig is, wat indirect weer afkomstig van de linkse garde is.
pi_182144433
quote:
5s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:07 schreef Ryan3 het volgende:
Die extra-beveiligers gaan ook als piet?
Of moeten die extra-beveiligers dan ook weer extra-beveiligers hebben?
Die dan ook als piet gaan, zodat die ook weer extra-beveiligers nodig hebben?
Joost Eerdmans gaat zelf meelopen met een roe waarvan de punten scherp geslepen zijn en met zijn kenmerkende lasbril kan hij lasers afschieten. oO/
pi_182144444
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:06 schreef Shanna_ het volgende:

[..]

Zwarte Piet wel, Einstein.
Maar waarom zou je?
  woensdag 26 september 2018 @ 15:11:20 #31
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_182144448
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:10 schreef Infection het volgende:

[..]

Ik betwijfel deze cijfers. En al helemaal omdat het van de publieke omroep afkomstig is, wat indirect weer afkomstig van de linkse garde is.
Die reactie verwachtte ik, dus ik heb al een vervangende link voor je opgezocht over dezelfde enquete:

https://www.telegraaf.nl/(...)rte-piet-loopt-terug
  woensdag 26 september 2018 @ 15:13:08 #32
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182144482
Roetveegpiet ziet uit als een zwerver die net uit het riool is geklommen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_182144488
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Joost Eerdmans gaat zelf meelopen met een roe waarvan de punten scherp geslepen zijn en met zijn kenmerkende lasbril kan hij lasers afschieten. oO/
Eerdmans zou ik van verwachten dat-ie gewoon met een tank mee doet.
Dat was zijn idee om in bepaalde buurten van Rdm in te zetten, een tank.
I´m back.
pi_182144510
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:11 schreef Strani het volgende:

[..]

Die reactie verwachtte ik, dus ik heb al een vervangende link voor je opgezocht over dezelfde enquete:

En toch is het vreemd, want ik zie eigenlijk nooit iemand die tegen Zwarte Piet is. Het is vooral een groepje linkse idioten uit de randstad die er een probleem van maakt, waarvan een groot deel niet eens rasechte Nederlanders zijn.
pi_182144559
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:11 schreef Strani het volgende:

[..]

Leuk om die cijfers zo aan te passen dat het je goed uitkomt. Tweederde wil dat er niets veranderd aan zp terwijl eenderde wel bereid is om met de tijd aanpassingen toe te passen aan zp.

Dat is iets heel anders dan dat een grote groep volledige verdwijning wil van zp. Ikzelf behoor bijvoorbeeld tot die derde minderheid. Ik vind het prima dat er bepaalde dingen aan het uiterlijk van zp veranderen over de jaren. Maar zp afschaffen omdat een zeer kleine minderheid dit eist en soms met geweld denkt af te kunnen dwingen vind ik onbegrijpelijk.
pi_182144588
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:14 schreef Infection het volgende:

[..]

En toch is het vreemd, want ik zie eigenlijk nooit iemand die tegen Zwarte Piet is. Het is vooral een groepje linkse idioten uit de randstad die er een probleem van maakt, waarvan een groot deel niet eens rasechte Nederlanders zijn.
Buiten de Randstad krijg je er wrs weinig handen voor op mekaar.
I´m back.
  woensdag 26 september 2018 @ 15:18:43 #37
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_182144589
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:14 schreef Infection het volgende:

[..]

'Rasecht'.. wat maakt iemand een rasechte Nederlander, en waaraan moet die persoon voldoen om hier een mening over te mogen hebben?

Ik sta zelf trouwens in het midden. Ik heb begrip voor beide kanten van het verhaal, maar niet voor de extremisten (ook aan beide kanten).
pi_182144599
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Leuk om die cijfers zo aan te passen dat het je goed uitkomt. Tweederde wil dat er niets veranderd aan zp terwijl eenderde wel bereid is om met de tijd aanpassingen toe te passen aan zp.

Dat is iets heel anders dan dat een grote groep volledige verdwijning wil van zp. Ikzelf behoor bijvoorbeeld tot die derde minderheid. Ik vind het prima dat er bepaalde dingen aan het uiterlijk van zp veranderen over de jaren. Maar zp afschaffen omdat een zeer kleine minderheid dit eist en soms met geweld denkt af te kunnen dwingen vind ik onbegrijpelijk.
Ik zie weinig verschil met een terroristische organisatie eerlijk gezegd. Genoeg reden om dat enge clubje te verbieden.
pi_182144618
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het plan lag klaar om pieten af te schaffen, wat de bevolking wil, telt niet!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  woensdag 26 september 2018 @ 15:19:41 #40
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_182144619
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Waar in mijn post had ik het over een volledige afschaffing? Ik had het over 'in de huidige vorm'.
pi_182144629
En dat GroenLinks, NIDA en de PvdA intochten wil gaan verbieden die lokale burgers en middenstandsverenigingen in hun eigen wijk en vaak volledig op eigen kosten organiseren, alleen omdat daar wel zwarte pieten bij zijn is natuurlijk debiel.
pi_182144668
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:19 schreef Strani het volgende:

[..]

Waar in mijn post had ik het over een volledige afschaffing? Ik had het over 'in de huidige vorm'.
Er zijn 3 politieke partijen in Rotterdam die elke intocht die mensen organiseren in hun eigen wijk waar wel gewone zwarte pieten meelopen wil verbieden.

Zij walgen van zwarte pieten en ook als er vooral aangepaste zwarte pieten meelopen dan moet dat verboden worden. Ook als de gemeente niets te maken heeft met de organisatie.
  woensdag 26 september 2018 @ 15:24:08 #43
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_182144717
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er zijn 3 politieke partijen in Rotterdam die elke intocht die mensen organiseren in hun eigen wijk waar wel gewone zwarte pieten meelopen wil verbieden.
Ja, maar inmiddels had het gesprek zich ontwikkeld en bespraken we de steun voor Zwarte Piet in het algemeen.

In Rotterdam zijn er wat mij betreft (zo te lezen) alleen maar extremisten, dus komt er voorlopig ook geen oplossing.
  woensdag 26 september 2018 @ 15:24:45 #44
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_182144730
Ik heb allang geaccepteerd dat Marxisten bezig zijn in hoog tempo onze beschaving af te breken. Het gebeurt op zoveel manieren, via zoveel geniepige routes. Het enige wat ik nog heb is mijn haat, en mijn stemrecht. En de hoop dat genoeg andere mensen op een gegeven moment zeggen: STOP.
  woensdag 26 september 2018 @ 15:28:05 #45
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_182144785
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:01 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik was gematigd, maar ben nu helemaal klaar met die zeurpieten. Die mensen willen geen enkel compromis.

Jammer dan.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_182144830
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:24 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik heb allang geaccepteerd dat Marxisten bezig zijn in hoog tempo onze beschaving af te breken. Het gebeurt op zoveel manieren, via zoveel geniepige routes. Het enige wat ik nog heb is mijn haat, en mijn stemrecht. En de hoop dat genoeg andere mensen op een gegeven moment zeggen: STOP.
In Rotterdam zijn het alleen de linkse partijen die het Sinterklaasfeest kostte wat kost willen afbreken. Sinds de opkomst van Leefbaar Rotterdam zijn de linkse partijen in Rotterdam in de minderheid. Maar het is hun dus wel gelukt om zo'n verbod bij de burgemeester af te dwingen.

Het pietenakkoord was ook geen politiek besluit, maar eerder het gevolg van de burgemeester die met zijn handen in het haar zat en de verkeerde groep carte blanche gaf om het feest naar believen aan te passen.

Een jaar later zijn de gevolgen duidelijk geworden en heeft het pietenakkoord alleen maar voor meer ellende en woede gezorgd bij de bevolking. Sommige andere partijen in de gemeenteraad betwijfelen of dat akkoord wel zo'n slim idee was en of de politiek zich er niet alsnog mee moet gaan bemoeien.
  woensdag 26 september 2018 @ 15:30:27 #47
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_182144837
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:28 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik was gematigd, maar ben nu helemaal klaar met die zeurpieten. Die mensen willen geen enkel compromis.

Jammer dan.
Ik ben klaar met alle mensen die geen compromis willen. Maakt me niet zo veel uit aan welke kant ze staan. Voor mij is bijvoorbeeld 80% roet en 20% zwart een prima compromis maar helaas zien veel mensen liever een wereld waarin alles precies is zoals zij dat willen.
pi_182144854
PvdA :r GroenLinks :r Nida :(
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182144882
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:30 schreef Strani het volgende:
Voor mij is bijvoorbeeld 80% roet en 20% zwart een prima compromis
Pleur dan lekker op naar compromisland.
  woensdag 26 september 2018 @ 15:35:12 #50
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_182144918
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:33 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Pleur dan lekker op naar compromisland.
Compromissen zijn een zeer Nederlandse traditie. Wist je dat?
pi_182144948
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:35 schreef Strani het volgende:

[..]

Nee, bij ons in het dorp hanteren ze de hooivork.
  woensdag 26 september 2018 @ 15:37:11 #52
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_182144973
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:36 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nee, bij ons in het dorp hanteren ze de hooivork.
Dan ben je de Nederlandse cultuur aan het afbreken. Schande.

Poldermodel en zo?
pi_182145060
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:37 schreef Strani het volgende:

[..]

Dan ben je de Nederlandse cultuur aan het afbreken. Schande.
Jij bent hier degene die de Nederlandse cultuur wilt afbreken met je roetpiet. Ga je schamen.
quote:
Poldermodel en zo?
Dat model waarbij we doen alsof er sprake is van pluralisme, maar in feite angstvallig luisteren naar degenen die het hardste schreeuwen en bereid zijn dat met fysiek geweld bij te zetten? man man man
pi_182145062
quote:

[..]

Leven en laten leven is ook een Nederlandse traditie, en dat principe wordt niet echt na geleefd als de centrale gemeente aan alle stadsdelen en scholen in Rotterdam iets op wilt leggen.
pi_182145088
quote:

[..]

Ik ben ook voor een compromis. Bijvoorbeeld dat mensen zelf mogen kiezen hoe ze hun intocht vorm willen geven en een gemeente die naast een intocht met veel niet zwarte pieten ook de ruimte geeft voor een traditionele intocht.

Maar dat is niet wat er in Rotterdam gebeurd. Een groep aggressieve tegenstanders heeft met geweld een feest verstoord en afgedwongen dat er iets aan zp veranderd. Vervolgens heeft een kleine groep ervoor gezorgt dat zp zo goed als verdwijnt en dat ieder feest dat mensen en verenigingen zelf organiseren met zwarte pieten verboden worden.
  woensdag 26 september 2018 @ 15:41:03 #56
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182145107
Zou Leefbaar Rotterdam beseffen dat ze het argument 'wat een gedoe over een kinderfeestje' hoogstpersoonlijk uit het raam flikkeren door zelf een intocht te organiseren? Een politieke partij die een intocht organiseert, omdat piet per se zwart moet zijn, wat een treurnis. :N
pi_182145161
Die roetveegpieten zijn ook pure discrimatie.
Beetje de spot drijven met zwervers en mensen die geen tijd hebben zich fatsoenlijk te wassen. :(
  woensdag 26 september 2018 @ 15:46:50 #58
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_182145213
Tja, dan bekijken jullie het allemaal maar. Dan niet volgend jaar komen klagen dat de discussie maar niet ophoudt he, als je zelf deel uitmaakt van het probleem.
pi_182145300
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:46 schreef Strani het volgende:
Tja, dan bekijken jullie het allemaal maar. Dan niet volgend jaar komen klagen dat de discussie maar niet ophoudt he, als je zelf deel uitmaakt van het probleem.
Deze discussie laten ophouden is net zoiets als proberen om de discussie tussen christenen, moslims en joden te laten eindigen om het allemaal een enkel geloof te laten worden. Ziet er op papier leuk uit, maar het is in de voorzienbare toekomst geen reëel doel. Het beste waar je dan op kunt hopen is dat ze, op dat specifieke deel van het openbare leven, elkaar de ruimte geven en langs elkaar heen leven zonder elkaar de hersens in te slaan.
pi_182145327
Oplossing!
Des morgens een intocht met Zwarte Pieten.
Des middags een intocht met Witte Pieten.
pi_182145367
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:24 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik heb allang geaccepteerd dat Marxisten bezig zijn in hoog tempo onze beschaving af te breken.
Hoe lang geleden is " allang" ? 60 jaar terug ? Er zijn bijna geen marxisten meer. Je loopt hopeloos achter met je standpunt uit de koude oorlog..
Als mensen het zwartpietenspel; niet meer willen spelen,. dan is dat hun keuze.
Zo gaat dat met tradities... die veranderen .
Nogal paniekerig en complotdenkerig om dat als bewijs te zien van in " hoog tempo onze beschaving af te breken"
pi_182145410
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:51 schreef Mr.Ping het volgende:
Oplossing!
Ja, dat mag dus niet van GroenLinks, NIDA en de PvdA. Zelfs niet als je het zelf organiseert en uit eigen zak betaald. Iedere intocht mag maximaal bestaan uit 10% zwarte pieten.

Er is trouwens niemand, ook Leefbaar Rotterdam niet, die er moeite mee heeft als er een intocht georganiseerd word met geen enkele zwarte piet.

Tot zover het 'compromis' oftewel het pietenakkoord.
pi_182145490
Ik ben op het punt gekomen dat ik zeg: scha dat hele feest af!
zie email 27 oktober
  woensdag 26 september 2018 @ 15:58:38 #64
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182145499
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:51 schreef Mr.Ping het volgende:
Oplossing!
En dan zijn de witte pieten zwarte mensen die zichzelf blank hebben geverfd.
pi_182145504
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoe lang geleden is " allang" ? 60 jaar terug ? Er zijn bijna geen marxisten meer. Je loopt hopeloos achter met je standpunt uit de koude oorlog..
Nogal paniekerig en complotdenkerig om dat als bewijs te zien van in " hoog tempo onze beschaving af te breken"
Misschien snap je de betekenis van het woord traditie niet.

Een traditie (Latijn: trádere, overleveren) is een gebruik of gewoonte die van de ene generatie op de andere wordt doorgegeven. De functie hiervan is het in stand houden van de maatschappelijke stabiliteit.
pi_182145506
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, dat mag dus niet van GroenLinks, NIDA en de PvdA. Zelfs niet als je het zelf organiseert en uit eigen zak betaald. Iedere intocht mag maximaal bestaan uit 10% zwarte pieten.

Er is trouwens niemand, ook Leefbaar Rotterdam niet, die er moeite mee heeft als er een intocht georganiseerd word met geen enkele zwarte piet.

Tot zover het 'compromis' oftewel het pietenakkoord.
Ja zo krijg je dus gezeik!
  woensdag 26 september 2018 @ 16:00:13 #67
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182145538
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Is geen standpunt uit de koude oorlog. Eerder uit de jaren 30, maar dag mag niet gezegd worden...
pi_182145625
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:46 schreef Strani het volgende:
Ach, de zwartepietdiscussie begint nu al net zoveel onderdeel van de sinterklaastraditie te worden als zwartepiet zelf.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_182145628
quote:
14s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:58 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

En dan zijn de witte pieten zwarte mensen die zichzelf blank hebben geverfd.
Ik denk niet dat die daarvoor te porren zijn.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 september 2018 @ 16:17:43 #70
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182145875
Leefbaar _O_
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_182145905
Welkom in kaaskoppenland.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  woensdag 26 september 2018 @ 16:24:19 #72
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182146046
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 16:04 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ik denk niet dat die daarvoor te porren zijn.
Vast wel, gewoon tegen zo een actiegroep zeggen dat ze de witte piet mogen vormgeven als een blankenkarikatuur. Dan doen we zwarte piet ook weer bruin met een Surinaams accent. Ik zou er zelfs voor tekenen als het in die hoedanigheid immaterieel cultureel erfgoed wordt. Doen we er ook nog wat gele-, rode- en zandpieten bij, prachtig feestje.
pi_182146162
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 16:17 schreef Nattekat het volgende:
Leefbaar _O_
De meeste partijen vinden een verbod zoals GL, NIDA en de PvdA eisen onzinnig en willen de invulling gewoon aan deelgemeentes zelf overlaten. Maar omdat dat onzinnige 'pietenakkoord' vorig jaar ondertekend is wapperen die 3 partijen daar nu mee.

De VVD noemt het trouwens 'links gedram'
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 september 2018 @ 16:39:17 #74
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182146309
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 16:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De meeste partijen vinden een verbod zoals GL, NIDA en de PvdA eisen onzinnig en willen de invulling gewoon aan deelgemeentes zelf overlaten. Maar omdat dat onzinnige 'pietenakkoord' vorig jaar ondertekend is wapperen die 3 partijen daar nu mee.

De VVD noemt het trouwens 'links gedram'
Dat dat college nog niet gevallen is mag ook een godswonder heten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 26 september 2018 @ 16:52:29 #75
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182146645
Niks mis met zwarte piet. En ik denk dat ik namens alle negers spreek.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_182147309
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 16:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat dat college nog niet gevallen is mag ook een godswonder heten.
Er zit net een nieuw college. Leefbaar Rotterdam was met afstand de grootste partij. GroenLinks en de PvdA hebben elke samenwerking met LR geboycot en aan de VVD aangegeven dat ze alleen met hun samenwerken als LR daar niet bij betrokken is. Dit omdat Leefbaar Rotterdam een samenwerking met Thierry Baudet is aangegaan.

Afijn, in POL liep er lange tijd een topic over de moeizame onderhandelingen om een Rotterdamse coalitie te vormen.
POL / Coalitievorming Rotterdam: Leefbaar aan zijlijn, links aan zet
  woensdag 26 september 2018 @ 17:25:48 #77
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182147500
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 16:52 schreef SuperNeger het volgende:
Doe je niet. :{w

Niet alleen vanwege dit onderwerp trouwens, ook omdat je kipfilet eet. :')
  woensdag 26 september 2018 @ 17:26:26 #78
479315 SuperNeger
pi_182147521
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:25 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Doe je niet. :{w
Ja misschien een handjevol gekken zoals Sylvana Simons of zo maar de meesten van ons vinden het geen enkel probleem en vieren zelf ook gewoon Zwarte Piet.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 september 2018 @ 17:26:55 #79
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182147541
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er zit net een nieuw college. Leefbaar Rotterdam was met afstand de grootste partij. GroenLinks en de PvdA hebben elke samenwerking met LR geboycot en aan de VVD aangegeven dat ze alleen met hun samenwerken als LR daar niet bij betrokken is. Dit omdat Leefbaar Rotterdam een samenwerking met Thierry Baudet is aangegaan.

Afijn, in POL liep er lange tijd een topic over de moeizame onderhandelingen om een Rotterdamse coalitie te vormen.
POL / Coalitievorming Rotterdam: Leefbaar aan zijlijn, links aan zet
Ik meen me te herinneren dat alleen D66 dwars lag.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 26 september 2018 @ 17:30:27 #80
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182147647
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:26 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Ja misschien een handjevol gekken zoals Sylvana Simons of zo maar de meesten van ons vinden het geen enkel probleem en vieren zelf ook gewoon Zwarte Piet.
Het is sinterklaas, niet zwarte piet en er zijn veel mensen die best wel om het bestaan van zwarte piet heen kunnen kijken, voor het plezier van de kinderen, maar wel bezwaar hebben tegen de huidige vormgeving van piet. Een beetje die gematigde groep, die eerder al benoemd werd. Die bestaan ook onder donkere mensen. :o
  woensdag 26 september 2018 @ 17:31:14 #81
479315 SuperNeger
pi_182147670
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:30 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Het is het sinterklaas, niet zwarte piet en er zijn veel mensen die best wel om het bestaan van zwarte piet heen kunnen kijken, voor het plezier van de kinderen, maar wel bezwaar hebben tegen de huidige vormgeving van piet. Een beetje die gematigde groep, die eerder al benoemd werd. Die bestaan ook onder donkere mensen. :o
Mense die zeike om zwarte piet... hun moete gewoon terug naar hun eige land :S
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_182147696
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat alleen D66 dwars lag.
Nee, GroenLinks, D66 en de PvdA weigerden met Leefbaar Rotterdam samen te werken en hadden de harde eis aan de VVD dat ze alleen een coalitie konden vormen als LR daar niet aan mee zou doen. Uiteindelijk heeft de VVD aan die eis toegegeven.
https://www.ad.nl/rotterd(...)rug-bij-af~a0cc995a/
pi_182147847
Een politieke partij die een intocht met zwarte pieten organiseert :')
Wat een patriotten :')_!!!
pi_182147858
Zou Eerdmans weten dat compromissen sluiten ook een Nederlandse traditie is?
pi_182147981
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:37 schreef bamibij het volgende:
Ik hoor Eerdmans anders niet klagen dat de duurste en op de beste locatie gehouden intocht zo goed als geen zwarte pieten meer inzet. Wel bied hij burgers een alternatieve intocht waar meer Rotterdammers op af komen dan de officiele en klaagt hij over het feit dat GroenLinks, NIDA en de PvdA iedere intocht met zwarte pieten willen verbieden.

Het weigeren van sluiten van compromissen laten ze over aan GL, NIDA en de PvdA
pi_182148031
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik hoor Eerdmans anders niet klagen dat de duurste en op de beste locatie gehouden intocht zo goed als geen zwarte pieten meer inzet. Wel bied hij burgers een alternatieve intocht waar meer Rotterdammers op af komen dan de officiele en klaagt hij over het feit dat GroenLinks, NIDA en de PvdA iedere intocht met zwarte pieten willen verbieden.

Het weigeren van sluiten van compromissen laten ze over aan GL, NIDA en de PvdA
Het gaat er dus om dat Zwarte Piet vervangen door roetveegpiet in officiële intochten ook een compromis kan zijn.

Wat Eerdmans doet in zijn woonkamer mag die zelf weten. Hiddema zou wel een goede Sinterklaas zijn.

Verder is De Kwis enorm treffend over dit onderwerp:
pi_182148172
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:37 schreef bamibij het volgende:
Tradities veranderen heb ik geleerd in dit topic. ;)
pi_182148242
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 16:52 schreef SuperNeger het volgende:
Niks mis met zwarte Piet en ik denk dat ik namens alle mensen die Piet heten spreek.
pi_182148257
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:52 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Tradities veranderen heb ik geleerd in dit topic. ;)
Aan compromissen sluiten zou je als politicus toch wat meer moeten hechten dan aan zwarte fucking piet! ;)
pi_182148288
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:56 schreef bamibij het volgende:

[..]

Aan compromissen sluiten zou je als politicus toch wat meer moeten hechten dan aan zwarte fucking piet! ;)
Tja, als er nu sprake was van een compromis...
pi_182148327
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:56 schreef bamibij het volgende:

[..]

Leg nu eens uit wat een compromis te maken heeft met een verbod op intochten waar zwarte pieten gebruikt worden? Die 3 partijen willen dat elke intocht waar zp aan meedoen verboden word. Ze willen van elk compromis af en een verbod invoeren.

Joost Eerdmans wil dat er naast de officiele intocht waar je niet of nauwelijks zwarte pieten zal zijn, dat andere wijken ook gewoon de intocht kunnen vieren met zwarte pieten.
pi_182148343
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:57 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Tja, als er nu sprake was van een compromis...
Roetveegpiet is een compromis.
pi_182148363
Leuk roetveegpieten. Precies zoals het hoort.
pi_182148366
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:00 schreef bamibij het volgende:

[..]

Roetveegpiet is een compromis.
Ik zou zeggen in de Randstad aanpassen en in de provincie doen zoals demense het zelf willen.
I´m back.
pi_182148382
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:02 schreef Ryan3 het volgende:
Ik zou zeggen in de Randstad aanpassen en in de provincie doen zoals demense het zelf willen.
Waarom?
pi_182148404
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:02 schreef bamibij het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat het een feest is dat door demense wordt georganiseerd en gevierd en dat de overheid daar niets mee te maken heeft. O, ja, en zo heeft toch elk wat wils.
I´m back.
  woensdag 26 september 2018 @ 18:06:07 #97
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182148450
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Leg nu eens uit wat een compromis te maken heeft met een verbod op intochten waar zwarte pieten gebruikt worden? Die 3 partijen willen dat elke intocht waar zp aan meedoen verboden word. Ze willen van elk compromis af en een verbod invoeren.

Joost Eerdmans wil dat er naast de officiele intocht waar je niet of nauwelijks zwarte pieten zal zijn, dat andere wijken ook gewoon de intocht kunnen vieren met zwarte pieten.
Nou, op het moment dat je als gemeente een bepaald beleid voert is het vrij logisch dat dat ook voor de deelgemeenten geldt natuurlijk. Moet je je voorstellen dat je een milieuakkoord sluit, maar dat ijsselmonde, spangen en delfshaven zich er niet aan hoeven te houden. Dat is gewoon raar, wat je ook van het akkood vindt.
pi_182148605
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:06 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Nou, op het moment dat je als gemeente een bepaald beleid voert is het vrij logisch dat dat ook voor de deelgemeenten geldt natuurlijk. Moet je je voorstellen dat je een milieuakkoord sluit, maar dat ijsselmonde, spangen en delfshaven zich er niet aan hoeven te houden. Dat is gewoon raar, wat je ook van het akkood vindt.
Nou nee. De gemeente Rotterdam organiseert al decennia 1 centrale intocht en regelt daar van alles voor. Aan deze intocht word altijd het meeste belastinggeld uitgegeven en traditioneel komen er veel meer bezoekers op af dan op lokale initiatieven.

Allerlei organisaties en winkeliersverenigingen houden daarnaast in het buurtverenigingsgebouw of lokale winkelgebied een kleinschalige intocht. Meestal met veel vrijwilligers en betaald van eigen gelden. Vorig jaar werden die lokale intochten vaak beter bezocht dan de centrale, door de gemeente georganiseerde en betaalde, intocht.

De gemeente heeft helemaal niets te maken met zulke intochten en het is een schande dat GL, NIDA en de PvdA deze willen verbieden. Totdat het wettelijk verboden en strafbaar wordt om zwarte pieten te gebruiken bij je feest is dit iets wat de gemeente niets aangaat. Een ondertekend pietenakkoord gaat daar niets aan veranderen, hoe erg die partijen ook walgen van zwarte pieten.
pi_182148624
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Omdat het een feest is dat door demense wordt georganiseerd en gevierd en dat de overheid daar niets mee te maken heeft. O, ja, en zo heeft toch elk wat wils.
Maar wat willen demense?
pi_182148648
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:17 schreef bamibij het volgende:

[..]

Maar wat willen demense?
In de provincie willen ze niet dat het aangepast wordt.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')