abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182147309
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 16:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat dat college nog niet gevallen is mag ook een godswonder heten.
Er zit net een nieuw college. Leefbaar Rotterdam was met afstand de grootste partij. GroenLinks en de PvdA hebben elke samenwerking met LR geboycot en aan de VVD aangegeven dat ze alleen met hun samenwerken als LR daar niet bij betrokken is. Dit omdat Leefbaar Rotterdam een samenwerking met Thierry Baudet is aangegaan.

Afijn, in POL liep er lange tijd een topic over de moeizame onderhandelingen om een Rotterdamse coalitie te vormen.
POL / Coalitievorming Rotterdam: Leefbaar aan zijlijn, links aan zet
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 26 september 2018 @ 17:25:48 #77
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182147500
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 16:52 schreef SuperNeger het volgende:
Niks mis met zwarte piet. En ik denk dat ik namens alle negers spreek.
Doe je niet. :{w

Niet alleen vanwege dit onderwerp trouwens, ook omdat je kipfilet eet. :')
  woensdag 26 september 2018 @ 17:26:26 #78
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182147521
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:25 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Doe je niet. :{w
Ja misschien een handjevol gekken zoals Sylvana Simons of zo maar de meesten van ons vinden het geen enkel probleem en vieren zelf ook gewoon Zwarte Piet.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 september 2018 @ 17:26:55 #79
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182147541
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er zit net een nieuw college. Leefbaar Rotterdam was met afstand de grootste partij. GroenLinks en de PvdA hebben elke samenwerking met LR geboycot en aan de VVD aangegeven dat ze alleen met hun samenwerken als LR daar niet bij betrokken is. Dit omdat Leefbaar Rotterdam een samenwerking met Thierry Baudet is aangegaan.

Afijn, in POL liep er lange tijd een topic over de moeizame onderhandelingen om een Rotterdamse coalitie te vormen.
POL / Coalitievorming Rotterdam: Leefbaar aan zijlijn, links aan zet
Ik meen me te herinneren dat alleen D66 dwars lag.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 26 september 2018 @ 17:30:27 #80
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182147647
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:26 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Ja misschien een handjevol gekken zoals Sylvana Simons of zo maar de meesten van ons vinden het geen enkel probleem en vieren zelf ook gewoon Zwarte Piet.
Het is sinterklaas, niet zwarte piet en er zijn veel mensen die best wel om het bestaan van zwarte piet heen kunnen kijken, voor het plezier van de kinderen, maar wel bezwaar hebben tegen de huidige vormgeving van piet. Een beetje die gematigde groep, die eerder al benoemd werd. Die bestaan ook onder donkere mensen. :o
  woensdag 26 september 2018 @ 17:31:14 #81
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182147670
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:30 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Het is het sinterklaas, niet zwarte piet en er zijn veel mensen die best wel om het bestaan van zwarte piet heen kunnen kijken, voor het plezier van de kinderen, maar wel bezwaar hebben tegen de huidige vormgeving van piet. Een beetje die gematigde groep, die eerder al benoemd werd. Die bestaan ook onder donkere mensen. :o
Mense die zeike om zwarte piet... hun moete gewoon terug naar hun eige land :S
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_182147696
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat alleen D66 dwars lag.
Nee, GroenLinks, D66 en de PvdA weigerden met Leefbaar Rotterdam samen te werken en hadden de harde eis aan de VVD dat ze alleen een coalitie konden vormen als LR daar niet aan mee zou doen. Uiteindelijk heeft de VVD aan die eis toegegeven.
https://www.ad.nl/rotterd(...)rug-bij-af~a0cc995a/
pi_182147847
Een politieke partij die een intocht met zwarte pieten organiseert :')
Wat een patriotten :')_!!!
pi_182147858
Zou Eerdmans weten dat compromissen sluiten ook een Nederlandse traditie is?
pi_182147981
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:37 schreef bamibij het volgende:
Ik hoor Eerdmans anders niet klagen dat de duurste en op de beste locatie gehouden intocht zo goed als geen zwarte pieten meer inzet. Wel bied hij burgers een alternatieve intocht waar meer Rotterdammers op af komen dan de officiele en klaagt hij over het feit dat GroenLinks, NIDA en de PvdA iedere intocht met zwarte pieten willen verbieden.

Het weigeren van sluiten van compromissen laten ze over aan GL, NIDA en de PvdA
pi_182148031
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik hoor Eerdmans anders niet klagen dat de duurste en op de beste locatie gehouden intocht zo goed als geen zwarte pieten meer inzet. Wel bied hij burgers een alternatieve intocht waar meer Rotterdammers op af komen dan de officiele en klaagt hij over het feit dat GroenLinks, NIDA en de PvdA iedere intocht met zwarte pieten willen verbieden.

Het weigeren van sluiten van compromissen laten ze over aan GL, NIDA en de PvdA
Het gaat er dus om dat Zwarte Piet vervangen door roetveegpiet in officiële intochten ook een compromis kan zijn.

Wat Eerdmans doet in zijn woonkamer mag die zelf weten. Hiddema zou wel een goede Sinterklaas zijn.

Verder is De Kwis enorm treffend over dit onderwerp:
pi_182148172
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:37 schreef bamibij het volgende:
Tradities veranderen heb ik geleerd in dit topic. ;)
pi_182148242
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 16:52 schreef SuperNeger het volgende:
Niks mis met zwarte piet. En ik denk dat ik namens alle negers spreek.
Niks mis met zwarte Piet en ik denk dat ik namens alle mensen die Piet heten spreek.
pi_182148257
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:52 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Tradities veranderen heb ik geleerd in dit topic. ;)
Aan compromissen sluiten zou je als politicus toch wat meer moeten hechten dan aan zwarte fucking piet! ;)
pi_182148288
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:56 schreef bamibij het volgende:

[..]

Aan compromissen sluiten zou je als politicus toch wat meer moeten hechten dan aan zwarte fucking piet! ;)
Tja, als er nu sprake was van een compromis...
pi_182148327
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:56 schreef bamibij het volgende:

[..]

Leg nu eens uit wat een compromis te maken heeft met een verbod op intochten waar zwarte pieten gebruikt worden? Die 3 partijen willen dat elke intocht waar zp aan meedoen verboden word. Ze willen van elk compromis af en een verbod invoeren.

Joost Eerdmans wil dat er naast de officiele intocht waar je niet of nauwelijks zwarte pieten zal zijn, dat andere wijken ook gewoon de intocht kunnen vieren met zwarte pieten.
pi_182148343
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:57 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Tja, als er nu sprake was van een compromis...
Roetveegpiet is een compromis.
pi_182148363
Leuk roetveegpieten. Precies zoals het hoort.
pi_182148366
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:00 schreef bamibij het volgende:

[..]

Roetveegpiet is een compromis.
Ik zou zeggen in de Randstad aanpassen en in de provincie doen zoals demense het zelf willen.
I´m back.
pi_182148382
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:02 schreef Ryan3 het volgende:
Ik zou zeggen in de Randstad aanpassen en in de provincie doen zoals demense het zelf willen.
Waarom?
pi_182148404
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:02 schreef bamibij het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat het een feest is dat door demense wordt georganiseerd en gevierd en dat de overheid daar niets mee te maken heeft. O, ja, en zo heeft toch elk wat wils.
I´m back.
  woensdag 26 september 2018 @ 18:06:07 #97
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182148450
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Leg nu eens uit wat een compromis te maken heeft met een verbod op intochten waar zwarte pieten gebruikt worden? Die 3 partijen willen dat elke intocht waar zp aan meedoen verboden word. Ze willen van elk compromis af en een verbod invoeren.

Joost Eerdmans wil dat er naast de officiele intocht waar je niet of nauwelijks zwarte pieten zal zijn, dat andere wijken ook gewoon de intocht kunnen vieren met zwarte pieten.
Nou, op het moment dat je als gemeente een bepaald beleid voert is het vrij logisch dat dat ook voor de deelgemeenten geldt natuurlijk. Moet je je voorstellen dat je een milieuakkoord sluit, maar dat ijsselmonde, spangen en delfshaven zich er niet aan hoeven te houden. Dat is gewoon raar, wat je ook van het akkood vindt.
pi_182148605
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:06 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Nou, op het moment dat je als gemeente een bepaald beleid voert is het vrij logisch dat dat ook voor de deelgemeenten geldt natuurlijk. Moet je je voorstellen dat je een milieuakkoord sluit, maar dat ijsselmonde, spangen en delfshaven zich er niet aan hoeven te houden. Dat is gewoon raar, wat je ook van het akkood vindt.
Nou nee. De gemeente Rotterdam organiseert al decennia 1 centrale intocht en regelt daar van alles voor. Aan deze intocht word altijd het meeste belastinggeld uitgegeven en traditioneel komen er veel meer bezoekers op af dan op lokale initiatieven.

Allerlei organisaties en winkeliersverenigingen houden daarnaast in het buurtverenigingsgebouw of lokale winkelgebied een kleinschalige intocht. Meestal met veel vrijwilligers en betaald van eigen gelden. Vorig jaar werden die lokale intochten vaak beter bezocht dan de centrale, door de gemeente georganiseerde en betaalde, intocht.

De gemeente heeft helemaal niets te maken met zulke intochten en het is een schande dat GL, NIDA en de PvdA deze willen verbieden. Totdat het wettelijk verboden en strafbaar wordt om zwarte pieten te gebruiken bij je feest is dit iets wat de gemeente niets aangaat. Een ondertekend pietenakkoord gaat daar niets aan veranderen, hoe erg die partijen ook walgen van zwarte pieten.
pi_182148624
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Omdat het een feest is dat door demense wordt georganiseerd en gevierd en dat de overheid daar niets mee te maken heeft. O, ja, en zo heeft toch elk wat wils.
Maar wat willen demense?
pi_182148648
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:17 schreef bamibij het volgende:

[..]

Maar wat willen demense?
In de provincie willen ze niet dat het aangepast wordt.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')