Die reactie verwachtte ik, dus ik heb al een vervangende link voor je opgezocht over dezelfde enquete:quote:Op woensdag 26 september 2018 15:10 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik betwijfel deze cijfers. En al helemaal omdat het van de publieke omroep afkomstig is, wat indirect weer afkomstig van de linkse garde is.
Eerdmans zou ik van verwachten dat-ie gewoon met een tank mee doet.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Joost Eerdmans gaat zelf meelopen met een roe waarvan de punten scherp geslepen zijn en met zijn kenmerkende lasbril kan hij lasers afschieten.
En toch is het vreemd, want ik zie eigenlijk nooit iemand die tegen Zwarte Piet is. Het is vooral een groepje linkse idioten uit de randstad die er een probleem van maakt, waarvan een groot deel niet eens rasechte Nederlanders zijn.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Die reactie verwachtte ik, dus ik heb al een vervangende link voor je opgezocht over dezelfde enquete:
https://www.telegraaf.nl/(...)rte-piet-loopt-terug
Leuk om die cijfers zo aan te passen dat het je goed uitkomt. Tweederde wil dat er niets veranderd aan zp terwijl eenderde wel bereid is om met de tijd aanpassingen toe te passen aan zp.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Die reactie verwachtte ik, dus ik heb al een vervangende link voor je opgezocht over dezelfde enquete:
https://www.telegraaf.nl/(...)rte-piet-loopt-terug
Buiten de Randstad krijg je er wrs weinig handen voor op mekaar.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:14 schreef Infection het volgende:
[..]
En toch is het vreemd, want ik zie eigenlijk nooit iemand die tegen Zwarte Piet is. Het is vooral een groepje linkse idioten uit de randstad die er een probleem van maakt, waarvan een groot deel niet eens rasechte Nederlanders zijn.
'Rasecht'.. wat maakt iemand een rasechte Nederlander, en waaraan moet die persoon voldoen om hier een mening over te mogen hebben?quote:Op woensdag 26 september 2018 15:14 schreef Infection het volgende:
[..]
En toch is het vreemd, want ik zie eigenlijk nooit iemand die tegen Zwarte Piet is. Het is vooral een groepje linkse idioten uit de randstad die er een probleem van maakt, waarvan een groot deel niet eens rasechte Nederlanders zijn.
Ik zie weinig verschil met een terroristische organisatie eerlijk gezegd. Genoeg reden om dat enge clubje te verbieden.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Leuk om die cijfers zo aan te passen dat het je goed uitkomt. Tweederde wil dat er niets veranderd aan zp terwijl eenderde wel bereid is om met de tijd aanpassingen toe te passen aan zp.
Dat is iets heel anders dan dat een grote groep volledige verdwijning wil van zp. Ikzelf behoor bijvoorbeeld tot die derde minderheid. Ik vind het prima dat er bepaalde dingen aan het uiterlijk van zp veranderen over de jaren. Maar zp afschaffen omdat een zeer kleine minderheid dit eist en soms met geweld denkt af te kunnen dwingen vind ik onbegrijpelijk.
Het plan lag klaar om pieten af te schaffen, wat de bevolking wil, telt niet!quote:Op woensdag 26 september 2018 15:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De burgemeester vroeg eind 2016 om een langdurige oplossing van de pietendiscussie nadat er dat jaar massale ongeregeldheden waren met tegenstanders van zwarte piet. Het feest was toen verpest en er waren 200 arrestaties. Tot dat jaar werden er 'gewoon' zwarte pieten gebruikt bij de centrale intocht in Rotterdam.
Hij heeft vervolgens een groepje linkse studenten uitgenodigd om een plan te verzinnen waar beide partijen het mee eens zouden zijn en wat voor een langdurige oplossing zou zorgen.
Hun plan was om binnen een paar jaar 90% van de zwarte pieten af te schaffen.![]()
Vorig jaar was de eerste, door de gemeente georganiseerde, intocht waar de pieten massaal door andere figuren vervangen waren. Gevolg was dat daar nauwelijks bezoekers naartoe kwamen die wel massaal naar intochten gingen in hun wijk waar wel gewoon zwarte pieten gebruikt werden.
Drie partijen willen nu ook deze intochten proberen te verbieden en hebben om opheldering gevraagt in de gemeenteraad.
Waar in mijn post had ik het over een volledige afschaffing? Ik had het over 'in de huidige vorm'.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Leuk om die cijfers zo aan te passen dat het je goed uitkomt. Tweederde wil dat er niets veranderd aan zp terwijl eenderde wel bereid is om met de tijd aanpassingen toe te passen aan zp.
Dat is iets heel anders dan dat een grote groep volledige verdwijning wil van zp. Ikzelf behoor bijvoorbeeld tot die derde minderheid. Ik vind het prima dat er bepaalde dingen aan het uiterlijk van zp veranderen over de jaren. Maar zp afschaffen omdat een zeer kleine minderheid dit eist en soms met geweld denkt af te kunnen dwingen vind ik onbegrijpelijk.
Er zijn 3 politieke partijen in Rotterdam die elke intocht die mensen organiseren in hun eigen wijk waar wel gewone zwarte pieten meelopen wil verbieden.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Waar in mijn post had ik het over een volledige afschaffing? Ik had het over 'in de huidige vorm'.
Ja, maar inmiddels had het gesprek zich ontwikkeld en bespraken we de steun voor Zwarte Piet in het algemeen.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er zijn 3 politieke partijen in Rotterdam die elke intocht die mensen organiseren in hun eigen wijk waar wel gewone zwarte pieten meelopen wil verbieden.
Ik was gematigd, maar ben nu helemaal klaar met die zeurpieten. Die mensen willen geen enkel compromis.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Klopt, maar dat waren de extremen. Er zijn inmiddels ook zat mensen die wat gematigder zijn en vinden dat er een compromis moet komen. Het zijn de extremen aan beide kanten die deze impasse in stand houden.
In Rotterdam zijn het alleen de linkse partijen die het Sinterklaasfeest kostte wat kost willen afbreken. Sinds de opkomst van Leefbaar Rotterdam zijn de linkse partijen in Rotterdam in de minderheid. Maar het is hun dus wel gelukt om zo'n verbod bij de burgemeester af te dwingen.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:24 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik heb allang geaccepteerd dat Marxisten bezig zijn in hoog tempo onze beschaving af te breken. Het gebeurt op zoveel manieren, via zoveel geniepige routes. Het enige wat ik nog heb is mijn haat, en mijn stemrecht. En de hoop dat genoeg andere mensen op een gegeven moment zeggen: STOP.
Ik ben klaar met alle mensen die geen compromis willen. Maakt me niet zo veel uit aan welke kant ze staan. Voor mij is bijvoorbeeld 80% roet en 20% zwart een prima compromis maar helaas zien veel mensen liever een wereld waarin alles precies is zoals zij dat willen.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:28 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik was gematigd, maar ben nu helemaal klaar met die zeurpieten. Die mensen willen geen enkel compromis.
Jammer dan.
Pleur dan lekker op naar compromisland.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:30 schreef Strani het volgende:
Voor mij is bijvoorbeeld 80% roet en 20% zwart een prima compromis
Compromissen zijn een zeer Nederlandse traditie. Wist je dat?quote:Op woensdag 26 september 2018 15:33 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Pleur dan lekker op naar compromisland.
Nee, bij ons in het dorp hanteren ze de hooivork.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:35 schreef Strani het volgende:
[..]
Compromissen zijn een zeer Nederlandse traditie. Wist je dat?
Dan ben je de Nederlandse cultuur aan het afbreken. Schande.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:36 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Nee, bij ons in het dorp hanteren ze de hooivork.
Jij bent hier degene die de Nederlandse cultuur wilt afbreken met je roetpiet. Ga je schamen.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Dan ben je de Nederlandse cultuur aan het afbreken. Schande.
Dat model waarbij we doen alsof er sprake is van pluralisme, maar in feite angstvallig luisteren naar degenen die het hardste schreeuwen en bereid zijn dat met fysiek geweld bij te zetten? man man manquote:Poldermodel en zo?
Leven en laten leven is ook een Nederlandse traditie, en dat principe wordt niet echt na geleefd als de centrale gemeente aan alle stadsdelen en scholen in Rotterdam iets op wilt leggen.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:35 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik ben ook voor een compromis. Bijvoorbeeld dat mensen zelf mogen kiezen hoe ze hun intocht vorm willen geven en een gemeente die naast een intocht met veel niet zwarte pieten ook de ruimte geeft voor een traditionele intocht.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:35 schreef Strani het volgende:
[..]
Deze discussie laten ophouden is net zoiets als proberen om de discussie tussen christenen, moslims en joden te laten eindigen om het allemaal een enkel geloof te laten worden. Ziet er op papier leuk uit, maar het is in de voorzienbare toekomst geen reëel doel. Het beste waar je dan op kunt hopen is dat ze, op dat specifieke deel van het openbare leven, elkaar de ruimte geven en langs elkaar heen leven zonder elkaar de hersens in te slaan.quote:Op woensdag 26 september 2018 15:46 schreef Strani het volgende:
Tja, dan bekijken jullie het allemaal maar. Dan niet volgend jaar komen klagen dat de discussie maar niet ophoudt he, als je zelf deel uitmaakt van het probleem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |