abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 september 2018 @ 15:11:20 #31
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_182144448
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:10 schreef Infection het volgende:

[..]

Ik betwijfel deze cijfers. En al helemaal omdat het van de publieke omroep afkomstig is, wat indirect weer afkomstig van de linkse garde is.
Die reactie verwachtte ik, dus ik heb al een vervangende link voor je opgezocht over dezelfde enquete:

https://www.telegraaf.nl/(...)rte-piet-loopt-terug
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  woensdag 26 september 2018 @ 15:13:08 #32
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182144482
Roetveegpiet ziet uit als een zwerver die net uit het riool is geklommen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_182144488
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Joost Eerdmans gaat zelf meelopen met een roe waarvan de punten scherp geslepen zijn en met zijn kenmerkende lasbril kan hij lasers afschieten. oO/
Eerdmans zou ik van verwachten dat-ie gewoon met een tank mee doet.
Dat was zijn idee om in bepaalde buurten van Rdm in te zetten, een tank.
I´m back.
pi_182144510
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:11 schreef Strani het volgende:

[..]

Die reactie verwachtte ik, dus ik heb al een vervangende link voor je opgezocht over dezelfde enquete:

En toch is het vreemd, want ik zie eigenlijk nooit iemand die tegen Zwarte Piet is. Het is vooral een groepje linkse idioten uit de randstad die er een probleem van maakt, waarvan een groot deel niet eens rasechte Nederlanders zijn.
pi_182144559
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:11 schreef Strani het volgende:

[..]

Leuk om die cijfers zo aan te passen dat het je goed uitkomt. Tweederde wil dat er niets veranderd aan zp terwijl eenderde wel bereid is om met de tijd aanpassingen toe te passen aan zp.

Dat is iets heel anders dan dat een grote groep volledige verdwijning wil van zp. Ikzelf behoor bijvoorbeeld tot die derde minderheid. Ik vind het prima dat er bepaalde dingen aan het uiterlijk van zp veranderen over de jaren. Maar zp afschaffen omdat een zeer kleine minderheid dit eist en soms met geweld denkt af te kunnen dwingen vind ik onbegrijpelijk.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_182144588
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:14 schreef Infection het volgende:

[..]

En toch is het vreemd, want ik zie eigenlijk nooit iemand die tegen Zwarte Piet is. Het is vooral een groepje linkse idioten uit de randstad die er een probleem van maakt, waarvan een groot deel niet eens rasechte Nederlanders zijn.
Buiten de Randstad krijg je er wrs weinig handen voor op mekaar.
I´m back.
  woensdag 26 september 2018 @ 15:18:43 #37
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_182144589
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:14 schreef Infection het volgende:

[..]

'Rasecht'.. wat maakt iemand een rasechte Nederlander, en waaraan moet die persoon voldoen om hier een mening over te mogen hebben?

Ik sta zelf trouwens in het midden. Ik heb begrip voor beide kanten van het verhaal, maar niet voor de extremisten (ook aan beide kanten).
pi_182144599
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Leuk om die cijfers zo aan te passen dat het je goed uitkomt. Tweederde wil dat er niets veranderd aan zp terwijl eenderde wel bereid is om met de tijd aanpassingen toe te passen aan zp.

Dat is iets heel anders dan dat een grote groep volledige verdwijning wil van zp. Ikzelf behoor bijvoorbeeld tot die derde minderheid. Ik vind het prima dat er bepaalde dingen aan het uiterlijk van zp veranderen over de jaren. Maar zp afschaffen omdat een zeer kleine minderheid dit eist en soms met geweld denkt af te kunnen dwingen vind ik onbegrijpelijk.
Ik zie weinig verschil met een terroristische organisatie eerlijk gezegd. Genoeg reden om dat enge clubje te verbieden.
pi_182144618
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De burgemeester vroeg eind 2016 om een langdurige oplossing van de pietendiscussie nadat er dat jaar massale ongeregeldheden waren met tegenstanders van zwarte piet. Het feest was toen verpest en er waren 200 arrestaties. Tot dat jaar werden er 'gewoon' zwarte pieten gebruikt bij de centrale intocht in Rotterdam.

Hij heeft vervolgens een groepje linkse studenten uitgenodigd om een plan te verzinnen waar beide partijen het mee eens zouden zijn en wat voor een langdurige oplossing zou zorgen.
Hun plan was om binnen een paar jaar 90% van de zwarte pieten af te schaffen. :')

Vorig jaar was de eerste, door de gemeente georganiseerde, intocht waar de pieten massaal door andere figuren vervangen waren. Gevolg was dat daar nauwelijks bezoekers naartoe kwamen die wel massaal naar intochten gingen in hun wijk waar wel gewoon zwarte pieten gebruikt werden.

Drie partijen willen nu ook deze intochten proberen te verbieden en hebben om opheldering gevraagt in de gemeenteraad.
Het plan lag klaar om pieten af te schaffen, wat de bevolking wil, telt niet!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  woensdag 26 september 2018 @ 15:19:41 #40
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_182144619
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Waar in mijn post had ik het over een volledige afschaffing? Ik had het over 'in de huidige vorm'.
pi_182144629
En dat GroenLinks, NIDA en de PvdA intochten wil gaan verbieden die lokale burgers en middenstandsverenigingen in hun eigen wijk en vaak volledig op eigen kosten organiseren, alleen omdat daar wel zwarte pieten bij zijn is natuurlijk debiel.
pi_182144668
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:19 schreef Strani het volgende:

[..]

Waar in mijn post had ik het over een volledige afschaffing? Ik had het over 'in de huidige vorm'.
Er zijn 3 politieke partijen in Rotterdam die elke intocht die mensen organiseren in hun eigen wijk waar wel gewone zwarte pieten meelopen wil verbieden.

Zij walgen van zwarte pieten en ook als er vooral aangepaste zwarte pieten meelopen dan moet dat verboden worden. Ook als de gemeente niets te maken heeft met de organisatie.
  woensdag 26 september 2018 @ 15:24:08 #43
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_182144717
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er zijn 3 politieke partijen in Rotterdam die elke intocht die mensen organiseren in hun eigen wijk waar wel gewone zwarte pieten meelopen wil verbieden.
Ja, maar inmiddels had het gesprek zich ontwikkeld en bespraken we de steun voor Zwarte Piet in het algemeen.

In Rotterdam zijn er wat mij betreft (zo te lezen) alleen maar extremisten, dus komt er voorlopig ook geen oplossing.
  woensdag 26 september 2018 @ 15:24:45 #44
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_182144730
Ik heb allang geaccepteerd dat Marxisten bezig zijn in hoog tempo onze beschaving af te breken. Het gebeurt op zoveel manieren, via zoveel geniepige routes. Het enige wat ik nog heb is mijn haat, en mijn stemrecht. En de hoop dat genoeg andere mensen op een gegeven moment zeggen: STOP.
  woensdag 26 september 2018 @ 15:28:05 #45
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_182144785
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:01 schreef Strani het volgende:

[..]

Klopt, maar dat waren de extremen. Er zijn inmiddels ook zat mensen die wat gematigder zijn en vinden dat er een compromis moet komen. Het zijn de extremen aan beide kanten die deze impasse in stand houden.
Ik was gematigd, maar ben nu helemaal klaar met die zeurpieten. Die mensen willen geen enkel compromis.

Jammer dan.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_182144830
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:24 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik heb allang geaccepteerd dat Marxisten bezig zijn in hoog tempo onze beschaving af te breken. Het gebeurt op zoveel manieren, via zoveel geniepige routes. Het enige wat ik nog heb is mijn haat, en mijn stemrecht. En de hoop dat genoeg andere mensen op een gegeven moment zeggen: STOP.
In Rotterdam zijn het alleen de linkse partijen die het Sinterklaasfeest kostte wat kost willen afbreken. Sinds de opkomst van Leefbaar Rotterdam zijn de linkse partijen in Rotterdam in de minderheid. Maar het is hun dus wel gelukt om zo'n verbod bij de burgemeester af te dwingen.

Het pietenakkoord was ook geen politiek besluit, maar eerder het gevolg van de burgemeester die met zijn handen in het haar zat en de verkeerde groep carte blanche gaf om het feest naar believen aan te passen.

Een jaar later zijn de gevolgen duidelijk geworden en heeft het pietenakkoord alleen maar voor meer ellende en woede gezorgd bij de bevolking. Sommige andere partijen in de gemeenteraad betwijfelen of dat akkoord wel zo'n slim idee was en of de politiek zich er niet alsnog mee moet gaan bemoeien.
  woensdag 26 september 2018 @ 15:30:27 #47
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_182144837
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:28 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik was gematigd, maar ben nu helemaal klaar met die zeurpieten. Die mensen willen geen enkel compromis.

Jammer dan.
Ik ben klaar met alle mensen die geen compromis willen. Maakt me niet zo veel uit aan welke kant ze staan. Voor mij is bijvoorbeeld 80% roet en 20% zwart een prima compromis maar helaas zien veel mensen liever een wereld waarin alles precies is zoals zij dat willen.
pi_182144854
PvdA :r GroenLinks :r Nida :(
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182144882
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:30 schreef Strani het volgende:
Voor mij is bijvoorbeeld 80% roet en 20% zwart een prima compromis
Pleur dan lekker op naar compromisland.
  woensdag 26 september 2018 @ 15:35:12 #50
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_182144918
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:33 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Pleur dan lekker op naar compromisland.
Compromissen zijn een zeer Nederlandse traditie. Wist je dat?
pi_182144948
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:35 schreef Strani het volgende:

[..]

Nee, bij ons in het dorp hanteren ze de hooivork.
  woensdag 26 september 2018 @ 15:37:11 #52
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_182144973
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:36 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nee, bij ons in het dorp hanteren ze de hooivork.
Dan ben je de Nederlandse cultuur aan het afbreken. Schande.

Poldermodel en zo?
pi_182145060
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:37 schreef Strani het volgende:

[..]

Dan ben je de Nederlandse cultuur aan het afbreken. Schande.
Jij bent hier degene die de Nederlandse cultuur wilt afbreken met je roetpiet. Ga je schamen.
quote:
Poldermodel en zo?
Dat model waarbij we doen alsof er sprake is van pluralisme, maar in feite angstvallig luisteren naar degenen die het hardste schreeuwen en bereid zijn dat met fysiek geweld bij te zetten? man man man
pi_182145062
quote:

[..]

Leven en laten leven is ook een Nederlandse traditie, en dat principe wordt niet echt na geleefd als de centrale gemeente aan alle stadsdelen en scholen in Rotterdam iets op wilt leggen.
pi_182145088
quote:

[..]

Ik ben ook voor een compromis. Bijvoorbeeld dat mensen zelf mogen kiezen hoe ze hun intocht vorm willen geven en een gemeente die naast een intocht met veel niet zwarte pieten ook de ruimte geeft voor een traditionele intocht.

Maar dat is niet wat er in Rotterdam gebeurd. Een groep aggressieve tegenstanders heeft met geweld een feest verstoord en afgedwongen dat er iets aan zp veranderd. Vervolgens heeft een kleine groep ervoor gezorgt dat zp zo goed als verdwijnt en dat ieder feest dat mensen en verenigingen zelf organiseren met zwarte pieten verboden worden.
  woensdag 26 september 2018 @ 15:41:03 #56
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182145107
Zou Leefbaar Rotterdam beseffen dat ze het argument 'wat een gedoe over een kinderfeestje' hoogstpersoonlijk uit het raam flikkeren door zelf een intocht te organiseren? Een politieke partij die een intocht organiseert, omdat piet per se zwart moet zijn, wat een treurnis. :N
pi_182145161
Die roetveegpieten zijn ook pure discrimatie.
Beetje de spot drijven met zwervers en mensen die geen tijd hebben zich fatsoenlijk te wassen. :(
  woensdag 26 september 2018 @ 15:46:50 #58
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_182145213
Tja, dan bekijken jullie het allemaal maar. Dan niet volgend jaar komen klagen dat de discussie maar niet ophoudt he, als je zelf deel uitmaakt van het probleem.
pi_182145300
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:46 schreef Strani het volgende:
Tja, dan bekijken jullie het allemaal maar. Dan niet volgend jaar komen klagen dat de discussie maar niet ophoudt he, als je zelf deel uitmaakt van het probleem.
Deze discussie laten ophouden is net zoiets als proberen om de discussie tussen christenen, moslims en joden te laten eindigen om het allemaal een enkel geloof te laten worden. Ziet er op papier leuk uit, maar het is in de voorzienbare toekomst geen reëel doel. Het beste waar je dan op kunt hopen is dat ze, op dat specifieke deel van het openbare leven, elkaar de ruimte geven en langs elkaar heen leven zonder elkaar de hersens in te slaan.
pi_182145327
Oplossing!
Des morgens een intocht met Zwarte Pieten.
Des middags een intocht met Witte Pieten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')