abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182148673
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:17 schreef bamibij het volgende:

[..]

Maar wat willen demense?
Vorig jaar werd voor het eerst een centrale intocht gehouden waar nauwelijks zwarte pieten aan meededen: er kwam geen hond op af. Tegelijkertijd werden lokale initiatieven waar wel zwarte pieten meeliepen nog nooit zo goed bezocht.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_182148687
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:17 schreef bamibij het volgende:

[..]

Maar wat willen demense?
Dat varieert nogal, zelfs van wijk tot wijk. Vandaar dat je het beter gewoon zo lokaal mogelijk kunt laten bepalen. Al is het maar omdat het gewoon niet te doen is om hier een compromis over te sluiten.
  woensdag 26 september 2018 @ 18:27:22 #103
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182148773
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nou nee. De gemeente Rotterdam organiseert al decennia 1 centrale intocht en regelt daar van alles voor. Aan deze intocht word altijd het meeste belastinggeld uitgegeven en traditioneel komen er veel meer bezoekers op af dan op lokale initiatieven.

Allerlei organisaties en winkeliersverenigingen houden daarnaast in het buurtverenigingsgebouw of lokale winkelgebied een kleinschalige intocht. Meestal met veel vrijwilligers en betaald van eigen gelden. Vorig jaar werden die lokale intochten vaak beter bezocht dan de centrale, door de gemeente georganiseerde en betaalde, intocht.

De gemeente heeft helemaal niets te maken met zulke intochten en het is een schande dat GL, NIDA en de PvdA deze willen verbieden. Totdat het wettelijk verboden en strafbaar wordt om zwarte pieten te gebruiken bij je feest is dit iets wat de gemeente niets aangaat. Een ondertekend pietenakkoord gaat daar niets aan veranderen, hoe erg die partijen ook walgen van zwarte pieten.
In hun vragen hebben de partijen het niet over private initiatieven. Lijkt me ook niet dat men daar veel tegen kan doen. Of ze moeten zwarte piet verbieden in de APV of zo.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Vorig jaar werd voor het eerst een centrale intocht gehouden waar nauwelijks zwarte pieten aan meededen: er kwam geen hond op af. Tegelijkertijd werden lokale initiatieven waar wel zwarte pieten meeliepen nog nooit zo goed bezocht.
Heb je ook cijfers van deze bewering trouwens? Of foto's misschien?
pi_182148818
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:27 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

In hun vragen hebben de partijen het niet over private initiatieven. Lijkt me ook niet dat men daar veel tegen kan doen. Of ze moeten zwarte piet verbieden in de APV of zo.
quote:
VVD vindt ’t maar ‘zwarte Pietengedram’

De VVD in Rotterdam vindt het maar niets dat de Partij van de Arbeid, GroenLinks en het door de islam geïnspireerde Nida vanaf nu Sinterklaas-intochten in Rotterdamse wijken verboden willen zien als daar zwarte Pieten aan te pas komen.

De drie linkse partijen in de Rotterdamse gemeenteraad, waarvan de PvdA en GL deel uit maken van de coalitie met de VVD, herinneren het stadsbestuur eraan dat er een ‘Pietenakkoord’ is (het geleidelijk afbouwen van de zwart gekleurde knecht), en dat het nu tijd wordt om ‘’door te pakken.’’

De brief is ondertekend door de fractieleiders Co Engberts (PvdA), Liesbeth Roest (GroenLinks) en Nourdin al Ouali (Nida). Ze griezelen van de figuur Zwarte Piet.

De VVD niet. Fractieleider Vincent Karremans noemt het ‘’links gedram’’ en is van mening dat de politiek niks te beslissen heeft over een kinderfeest. ‘’Dat maken de mensen zelf uit. Als er wijken zijn die een Sinterklaasintocht willen houden met allemaal Pieten zo zwart als roet: go ahead. Hier gaan we geen politieke discussie van maken. Ik ben er nu klaar mee. We moeten niet in september een kinderfeest al gaan politiseren.”
De VVD gaat dat Pietenakkoord de komende weken nog eens goed tegen het licht houden.
https://dagblad010.nl/vvd-vindt-t-maar-zwarte-pietengedram/
pi_182148825
quote:

[..]

Heb je ook cijfers van deze bewering trouwens? Of foto's misschien?
https://www.ad.nl/dossier(...)re-intocht~adff68b4/
  woensdag 26 september 2018 @ 18:30:41 #106
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_182148839
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:23 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat varieert nogal, zelfs van wijk tot wijk. Vandaar dat je het beter gewoon zo lokaal mogelijk kunt laten bepalen. Al is het maar omdat het gewoon niet te doen is om hier een compromis over te sluiten.
Dat is natuurlijk wel vrij slim. Verdeel en heers.

Zorg er nu voor dat de centrale viering of afgeschaft wordt of dat die viering zwaar wordt aangepast.

Dan heb je straks regio's die lekker multiculti aangepaste vieringen doen. En regio's die keihard vasthouden aan de tradities.

Dan over 20 a 25 jaar, als de kindertjes van nu zelf ouders zijn heb je een generatie op laten groeien met aangepaste centrale vieringen en kan je gewoon doen alsof dat eigenlijk de traditie was en dat zwarte pieten maar overal afgeschaft moeten worden, ook op lokaal niveau.

Te tactiek is straks om die regio's waar ze het nog traditioneel lokaal vieren voor racistische boeren kinkels uit te maken. Een beetje zoals nu in de VS alles buiten de grote steden voor rednecks wordt uitgemaakt.

En zo vernietig je dus een jeugdtraditie. Opdat dit even in de tekstboeken van de activisten van morgen overgeleverd mag worden want ze zijn natuurlijk nog lang niet klaar.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_182148954
quote:

[..]

Ook bij een intocht die lokaal gehouden word en georganiseerd word door bijvoorbeeld een organisatie of middenstandsvereniging moet er worden samengewerkt met lokale overheden. Die moeten bijvoorbeeld toestemming verlenen, men moet veiligheidsprotocollen naleven, er moeten genoeg vrijwilligers zijn enz enz.

Als gemeente kan je je hulp voor zulke evenementen intrekken waardoor een intocht in publieke gebouwen of publieke plaatsen zoals winkelcentra's niet gehouden kan worden. Dat is wat GL, NIDA en de PvdA willen doen in Rotterdam.
pi_182148969
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In de provincie willen ze niet dat het aangepast wordt.
Daar speelt de discussie ook minder. Daar zijn de zwarte pieten gewoon zwart.
Shine bright like a diamond.
pi_182148987
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:38 schreef June. het volgende:

[..]

Af en toe doet een D66'er een keer een gooi in een gemeenteraad, maar krijgt vaak geen mensen mee.
I´m back.
  woensdag 26 september 2018 @ 18:40:21 #110
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_182148994
quote:
Van steunbetuigingen aan IJsselmondse pro-piet naar geen hond komt naar de centrale viering en lokale vieringen nog nooit zo drukbezocht vind ik toch wel een flinke stap.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ook bij een intocht die lokaal gehouden word en georganiseerd word door bijvoorbeeld een organisatie of middenstandsvereniging moet er worden samengewerkt met lokale overheden. Die moeten bijvoorbeeld toestemming verlenen, men moet veiligheidsprotocollen naleven, er moeten genoeg vrijwilligers zijn enz enz.

Als gemeente kan je je hulp voor zulke evenementen intrekken waardoor een intocht in publieke gebouwen of publieke plaatsen zoals winkelcentra's niet gehouden kan worden. Dat is wat GL, NIDA en de PvdA willen doen in Rotterdam.
Oké fair enough. Dan zou ik zeggen dat als die steun zich beperkt tot het afgeven van wat vergunningen, dat ze niet over de inhoud te oordelen hebben.
pi_182149111
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:37 schreef Strani het volgende:

[..]

Dan ben je de Nederlandse cultuur aan het afbreken. Schande.

Poldermodel en zo?
Weet je waarom in NL zoveel gezeken wordt? Omdat door dat poldermodel en iedereen te weinig geven van wat hij eigenlijk wil, niemand tevreden is.

Dus oprotten daarmee en de meerderheid gewoon laten spreken. In dit geval dus gewoon die gillende minderheid van een racismeschreeuwers de Rijn in flikkeren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182149172
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:40 schreef PiyeReloaded het volgende:

Oké fair enough. Dan zou ik zeggen dat als die steun zich beperkt tot het afgeven van wat vergunningen, dat ze niet over de inhoud te oordelen hebben.
Vind ik ook. Maar die 3 partijen hebben raadsvragen gesteld en willen dat lokale organisaties die een vergunning aanvragen voor een intocht alleen toestemming krijgen indien zij voldoen aan het pietenakkoord. De VVD is nu de letterlijke tekst van het pietenakkoord aan het lezen om te kijken of de partijen inderdaad een verbod af kunnen dwingen.
  woensdag 26 september 2018 @ 19:09:02 #113
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_182149696
quote:
7s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:30 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Te tactiek is straks om die regio's waar ze het nog traditioneel lokaal vieren voor racistische boeren kinkels uit te maken. Een beetje zoals nu in de VS alles buiten de grote steden voor rednecks wordt uitgemaakt.
Tja. En dergelijke praktijken hebben daar tot een Trump geleid.

Gaat niet werken dus.

Daarnaast: van bovenaf cultuur opleggen is gewoon fascistisch.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_182149743
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
de mensen zelf uit. Als er wijken zijn die een Sinterklaasintocht willen houden met allemaal Pieten zo zwart als roet: go ahead. Hier gaan we geen politieke discussie van maken. Ik ben er nu klaar mee. We moeten niet in september een kinderfeest al gaan politiseren.”
De VVD gaat dat Pietenakkoord de komende weken nog eens
Punt is, als je er geen politiek van maakt.

Maken de anderen er wel politiek van, en verlies je het dus.

Maar goed, dat kennen we van de VVD, van alles kan een compromis gemaakt worden, behalve de afschaffing van de dividendbelasting :')
pi_182149874
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 19:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Punt is, als je er geen politiek van maakt.

Maken de anderen er wel politiek van, en verlies je het dus.

Maar goed, dat kennen we van de VVD, van alles kan een compromis gemaakt worden, behalve de afschaffing van de dividendbelasting :')
Ik begrijp die houding van VVD Rotterdam wel. Als men in eigen wijk een intocht wil organiseren dan moeten ze dat ook gewoon doen zonder allerlei inmenging van de politieke partijen.
Gewoon mensen en organisaties die zelf tijd, geld en energie inzetten om in hun wijk een gezellig feest te organiseren, niets mis mee.

Ik heb liever dat de politiek zich met andere zaken bezighoud dan met de kleur van zwarte piet.
En dat is ook wat de VVD hier doet: ze verzetten zich tegen een verbod van GL, NIDA en de PvdA en vinden dat vrijwilligers zelf maar moeten bepalen welke kleur schmink ze gebruiken.
  woensdag 26 september 2018 @ 19:21:40 #116
286575 Roces18
Chef de party
pi_182149944
Ik griezel van het figuur zwarte piet. Maar door het zien van Krampus slapen mijn kinderen lekker.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  Moderator woensdag 26 september 2018 @ 19:23:32 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182149981
gewoon kappen met die centrale intochten

laat mensen het lekker zelf organiserenn en laat ze dan ook lekker zelf bepalen hoe zwart of wit de pieten moeten zijn en dan kunnen we aan de kaartverkoop zien wie het beste plaatje en dus de officieelste intocht heeft georganiseerd

kapitalisme ten top en iedereen blij

behalve quincy enzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_182150028
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 19:21 schreef Roces18 het volgende:
Ik griezel van het figuur zwarte piet. Maar door het zien van Krampus slapen mijn kinderen lekker.
quote:
Krampussen komen weer naar Rotterdam

De Krampuslauf komt er weer aan. Deze Oostenrijkse variant van onze Sinterklaasintocht, waarbij de duivelsachtige Krampussen de rol van Zwarte Piet vervullen, wordt op vrijdag 30 november gehouden in Rotterdam.

De Maasstad was zes jaar terug de eerste stad in ons land die de Krampussen aandeden. Het kinderfeest is door de actiegroep Krampus naar Nederland gehaald, mede vanwege de discussie die elk jaar weer uitbreekt over het door sommigen als racistisch beschouwde Sinterklaasfeest. Inmiddels heeft het festijn navolging gekregen in steden door héél het land.
De Krampuslauf begint om 19 uur aan de Hoogstraat en duurt tot 21 uur.
https://www.ad.nl/rotterd(...)-rotterdam~a10ce7cf/
Voor in je agenda dan: 30 november vanaf 19.00uur in de Hoogstraat. Als je geluk hebt worden je kinderen ook nog 'ontvoerd' door een Krampus.
pi_182150136
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 15:06 schreef Shanna_ het volgende:

[..]

Zwarte Piet wel, Einstein.
Haha. Tuurlijk.
pi_182150216
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:37 schreef bamibij het volgende:
Zou Eerdmans weten dat compromissen sluiten ook een Nederlandse traditie is?
Een traditie veranderd geleidelijk, niet via het afdwingen van een compromis.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_182150791
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 19:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik begrijp die houding van VVD Rotterdam wel. Als men in eigen wijk een intocht wil organiseren dan moeten ze dat ook gewoon doen zonder allerlei inmenging van de politieke partijen.
Gewoon mensen en organisaties die zelf tijd, geld en energie inzetten om in hun wijk een gezellig feest te organiseren, niets mis mee.
Punt is dat de dwingelarij al plaatsvindt. Linkse partijen hebben al een akkoord opgesteld met een quotum erin. Dit betekent dus dat zij mensen erop aanspreken als ze teveel zwarte pieten zien.

Simpelweg zeggen, het is ieders keuze. Stopt dit niet. Daarbij, er is niet voor niets politiebescherming nodig, niet iedereen zal dit even vriendelijk verzoeken.

Daarom kun je beter een tegenwicht, een alternatief bieden. Dat is wat LR doet.
pi_182151542
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 18:38 schreef June. het volgende:

[..]

Dat is dan toch bewijs dat de multiculti minderheid het voor het zeggen heeft in de grote steden.....lekker democratisch weer!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182151564
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 19:09 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Tja. En dergelijke praktijken hebben daar tot een Trump geleid.

Gaat niet werken dus.

Daarnaast: van bovenaf cultuur opleggen is gewoon fascistisch.
Absoluut!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  Moderator woensdag 26 september 2018 @ 20:51:26 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_182151845
quote:
14s.gif Op woensdag 26 september 2018 20:37 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Dat is dan toch bewijs dat de multiculti minderheid het voor het zeggen heeft in de grote steden.....lekker democratisch weer!
niet echt volgens mij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_182152956
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 16:52 schreef SuperNeger het volgende:
Niks mis met zwarte piet. En ik denk dat ik namens alle negers spreek.
Als blanke kaaskop ben ik dat met je oneens. Zwarte Piet is geen onderdeel van de 1000 jaar oude Sinterklaastraditie maar een nieuwerwetse toevoeging.
Net als een herkenbare sinterklaas. En een intocht. En zeker de stoomboot.

TERUG NAAR HET TRADITIONELE FEEST !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')