abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182631638
De vraag was ik idd vergeten.

Mssr heb het al opgelost met de live chat van ryanair.

De vraag was of het kwaad kon dat ik mijn dochter een jaar ouder heb gezet.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:53:14 #153
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_182633727
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 18:07 schreef Nicap_tm het volgende:
De vraag was ik idd vergeten.

Mssr heb het al opgelost met de live chat van ryanair.

De vraag was of het kwaad kon dat ik mijn dochter een jaar ouder heb gezet.
En kon het kwaod?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_182649557
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 20:16 schreef Yreal het volgende:

[..]

kan wel...
Als het echt aanzienlijk scheelt zal de reseller jou gewoon een nieuw duurder ticket aanbieden voor een duurdere prijs.

Met name bij plotselinge vraagtoename (bijv. na lotingen internationaal voetbal) gebeurt dit veel.

True, soms kan het met kortingscodes wel eens een paar euro goedkoper zijn, maar ik zou die gok nooit nemen.
pi_182659621
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 18:07 schreef Nicap_tm het volgende:
De vraag was ik idd vergeten.

Mssr heb het al opgelost met de live chat van ryanair.

De vraag was of het kwaad kon dat ik mijn dochter een jaar ouder heb gezet.
nu je het er expliciet bij zegt haal ik het eruit ja...
pi_182659648
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 15:47 schreef Reageurs het volgende:

[..]

Als het echt aanzienlijk scheelt zal de reseller jou gewoon een nieuw duurder ticket aanbieden voor een duurdere prijs.

Met name bij plotselinge vraagtoename (bijv. na lotingen internationaal voetbal) gebeurt dit veel.

True, soms kan het met kortingscodes wel eens een paar euro goedkoper zijn, maar ik zou die gok nooit nemen.
ik zit nu voor 30¤ ipv 280¤ op madeira met dank aan edreams. Dus aaaach.
  Moderator maandag 22 oktober 2018 @ 08:07:46 #157
45833 crew  Fogel
pi_182664396
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 15:47 schreef Reageurs het volgende:

[..]

Als het echt aanzienlijk scheelt zal de reseller jou gewoon een nieuw duurder ticket aanbieden voor een duurdere prijs.

Met name bij plotselinge vraagtoename (bijv. na lotingen internationaal voetbal) gebeurt dit veel.

True, soms kan het met kortingscodes wel eens een paar euro goedkoper zijn, maar ik zou die gok nooit nemen.
En dit is je eigen ervaring die je een keer hebt meegemaakt of een aanname?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_182670349
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 08:07 schreef Fogel het volgende:

[..]

En dit is je eigen ervaring die je een keer hebt meegemaakt of een aanname?
Eigen ervaring, paar keer meegemaakt in een dergelijke situatie. Reseller mailt je een paar uur later dat je mag kiezen tussen 10x zoveel bijbetalen of annuleren. Hier een voorbeeld: https://www.ad.nl/dordrec(...)manchester~a9ba9164/

quote:
10s.gif Op zondag 21 oktober 2018 22:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik zit nu voor 30¤ ipv 280¤ op madeira met dank aan edreams. Dus aaaach.
Welke maatschappij? Sommige maatschappijen verkopen aan resellers wel eens tickets behoorlijk onder hun eigen prijs, maatschappijen als Ryanair echter niet.
pi_182674788
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 14:30 schreef Reageurs het volgende:

[..]

Eigen ervaring, paar keer meegemaakt in een dergelijke situatie. Reseller mailt je een paar uur later dat je mag kiezen tussen 10x zoveel bijbetalen of annuleren. Hier een voorbeeld: https://www.ad.nl/dordrec(...)manchester~a9ba9164/

[..]

Welke maatschappij? Sommige maatschappijen verkopen aan resellers wel eens tickets behoorlijk onder hun eigen prijs, maatschappijen als Ryanair echter niet.
heel specifieke situatie, waarin demand ineens door het dak gaat en cheaptickets het niet snel genoeg update.

Als je met een cc had geboekt was cheaptickets gewoon de lul. Sowieso een waardeloos bedrijf dat nergens goed voor is.
pi_182679943
quote:
10s.gif Op maandag 22 oktober 2018 18:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

heel specifieke situatie, waarin demand ineens door het dak gaat en cheaptickets het niet snel genoeg update.

Als je met een cc had geboekt was cheaptickets gewoon de lul. Sowieso een waardeloos bedrijf dat nergens goed voor is.
True, maar in dat soort situaties is het dus een beetje oppassen. En helemaal met je eens wat betreft CheapTickets, je hebt er geen drol aan.
pi_182681397
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 22:35 schreef Reageurs het volgende:

[..]

True, maar in dat soort situaties is het dus een beetje oppassen. En helemaal met je eens wat betreft CheapTickets, je hebt er geen drol aan.
ik heb nu ook een fitty met edreams en mastercard doet niet eens wat.

Echt wtf.
pi_182724285
quote:
9s.gif Op maandag 22 oktober 2018 23:59 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik heb nu ook een fitty met edreams en mastercard doet niet eens wat.

Echt wtf.
Credit cardmaatschappijen proberen er altijd wat gemakkelijk vanaf te komen. Wat hebben ze gedaan? Ik lees hier ook een hoop negatieve reviews: https://vraagalex.nl/servicenummers/edreams/
pi_182725064
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 22:19 schreef Reageurs het volgende:

[..]

Credit cardmaatschappijen proberen er altijd wat gemakkelijk vanaf te komen. Wat hebben ze gedaan? Ik lees hier ook een hoop negatieve reviews: https://vraagalex.nl/servicenummers/edreams/
app zei 5 euro, gelukkig gescreenshot op het moment dat ik al op boeken had gedrukt dat je dus echt ziet 5 euro nu aan het boeken.

Vervolgens 155 op de bevestiging. En ing die zegt ja 5 euro kan ook niet he? :')
pi_182732045
quote:
9s.gif Op maandag 22 oktober 2018 23:59 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik heb nu ook een fitty met edreams en mastercard doet niet eens wat.

Echt wtf.
lol, eerst stoer doen en nu huilie _O-
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 25 oktober 2018 @ 11:32:46 #165
39237 crew  H_T
2733
pi_182732063
quote:
15s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 22:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

app zei 5 euro, gelukkig gescreenshot op het moment dat ik al op boeken had gedrukt dat je dus echt ziet 5 euro nu aan het boeken.

Vervolgens 155 op de bevestiging. En ing die zegt ja 5 euro kan ook niet he? :')
Kan je de koop dan niet gewoon annuleren?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_182733220
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 11:31 schreef Predator38 het volgende:

[..]

lol, eerst stoer doen en nu huilie _O-
haha ik heb edreams voor duizenden euro's opgenaaid van de zomer.

Ben vooral een beetje pissig op ing vanwege hun reactie. Je zou verwachten dat je gedekt ben tegen dit soort kolder.
pi_182733234
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 11:32 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Kan je de koop dan niet gewoon annuleren?
nee. edreams claimt geen storing.

Opzich is het niet heel schokkend allemaal, maar voor 150 euro zou ik niet echt een weekendje naar Albanië boeken :')

Laatst geteld dat ik 128 tickets heb geboekt voor prijzen soms zo laag als 0¤ waar ze nooit moeilijk over hebben gedaan. Vanavond een lijstje maken, kijken wat ing dan zegt.
pi_182733938
quote:
10s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

haha ik heb edreams voor duizenden euro's opgenaaid van de zomer.

Ben vooral een beetje pissig op ing vanwege hun reactie. Je zou verwachten dat je gedekt ben tegen dit soort kolder.
karma is a bitch 😊
pi_182734231
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:33 schreef Predator38 het volgende:

[..]

karma is a bitch 😊
ohja you win some you lose some
  One tough cookie donderdag 25 oktober 2018 @ 14:57:46 #170
169210 liesje1979
pi_182735224
quote:
15s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

nee. edreams claimt geen storing.

Opzich is het niet heel schokkend allemaal, maar voor 150 euro zou ik niet echt een weekendje naar Albanië boeken :')

Laatst geteld dat ik 128 tickets heb geboekt voor prijzen soms zo laag als 0¤ waar ze nooit moeilijk over hebben gedaan. Vanavond een lijstje maken, kijken wat ing dan zegt.
Ga je naar Albanië? *O* Maar hoe vlieg je dan?
pi_182742847
quote:
11s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 14:57 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ga je naar Albanië? *O* Maar hoe vlieg je dan?
de transavia vlucht vanaf Amsterdam.

Ja opzich wel tof, maar dan zou ik de natuur in gaan maar dat lukt niet echt in 3 dagen.
pi_182751799
Ik vloog vanmorgen met Transavia want directe vlucht naar Napels, ondanks dat ik extra beenruimte had gekocht was het alsnog kut!

Je stoel kan je niet eens verschuiven en ondanks dat het rustig was kon ik niet languit gaan liggen want die leuningen kunnen niet eens omhoog :')

Volgende keer weer lekker met Alitalia, dan maar overstappen in Linate of Fiumicino. Dat is beter dan zo'n skere vlucht.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_182756966
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 11:44 schreef Aiciu het volgende:
Ik vloog vanmorgen met Transavia want directe vlucht naar Napels, ondanks dat ik extra beenruimte had gekocht was het alsnog kut!

Je stoel kan je niet eens verschuiven en ondanks dat het rustig was kon ik niet languit gaan liggen want die leuningen kunnen niet eens omhoog :')

Volgende keer weer lekker met Alitalia, dan maar overstappen in Linate of Fiumicino. Dat is beter dan zo'n skere vlucht.
Heerlijk zo'n stoel die niet naar achteren kan en dus ook niet tot ergernissen kan leiden.

En Alitalia, dan moet je wel weten dat je geen EU compensatie kunt krijgen zolang die in uitstel van betaling zitten ;)
pi_182757689
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:33 schreef Reageurs het volgende:

[..]

Heerlijk zo'n stoel die niet naar achteren kan en dus ook niet tot ergernissen kan leiden.

En Alitalia, dan moet je wel weten dat je geen EU compensatie kunt krijgen zolang die in uitstel van betaling zitten ;)
Liever dat risico nemen, dan zo'n vlucht waar je niet lekker zit.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_182760656
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 11:44 schreef Aiciu het volgende:
Ik vloog vanmorgen met Transavia want directe vlucht naar Napels, ondanks dat ik extra beenruimte had gekocht was het alsnog kut!

Je stoel kan je niet eens verschuiven en ondanks dat het rustig was kon ik niet languit gaan liggen want die leuningen kunnen niet eens omhoog :')

Volgende keer weer lekker met Alitalia, dan maar overstappen in Linate of Fiumicino. Dat is beter dan zo'n skere vlucht.
als je een 738 hebt moet je ook die derde rij in het midden hebben of de eerste.

Heerlijk geslapen van de week.
  vrijdag 2 november 2018 @ 19:40:08 #176
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_182904640
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 2 november 2018 @ 19:45:57 #177
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_182904748
quote:
Had je iets anders verwacht dan?
Ryanair heeft overal schijt aan.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 2 november 2018 @ 19:59:48 #178
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_182905099
Ryanair snapt echter wel hoe het spelletje gespeeld moet worden.

Vergeet niet dat wanneer Ryanair hier toegeeft dit ook verregaande consequenties kan hebben voor overige standplaatsen van Ryanair.
Men kan het verlies hier maar beter nemen, basis sluiting maar wel blijven uitvoeren van vluchten en de ontslagvergoedingen betalen zodat de totale kosten beperkt blijven.

Het Low Cost model staat nogal onder druk omdat aan de onstuimige groei nu de werknemers zich gaan organiseren wat vooral het low cost model in gevaar brengt.

Niet dat ik de werknemers van Ryanair dit niet gun, sterker nog, ik zie graag dat alle luchtvaartmaatschappijen in een land aan dezelfde rechten en plichten gebonden zijn. Dat een luchtvaartmaatschappij dit echter liever niet heeft en dit tracht tegen te gaan is vanuit dat standpunt ook weer begrijpelijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 2 november 2018 @ 20:04:31 #179
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_182905204
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 november 2018 19:59 schreef ozzietukker het volgende:
Ryanair snapt echter wel hoe het spelletje gespeeld moet worden.

Vergeet niet dat wanneer Ryanair hier toegeeft dit ook verregaande consequenties kan hebben voor overige standplaatsen van Ryanair.
Je doet nu alsof een rechterlijke uitspraak "ook maar een mening" is -O- Het is echt niet normaal hoe Ryanair met mensen omgaat hoor. En het is goed dat daar eindelijk eens paal en perk aan gesteld wordt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 2 november 2018 @ 21:47:20 #180
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_182907914
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 november 2018 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Je doet nu alsof een rechterlijke uitspraak "ook maar een mening" is Het is echt niet normaal hoe Ryanair met mensen omgaat hoor. En het is goed dat daar eindelijk eens paal en perk aan gesteld wordt.
Een rechterlijke uitspraak van deze rechtbank is ook maar een 'interpretatie' van de wet en je bent nog lang niet aan het einde van het juridisch traject.

De vraag is of het voor Ryanair verstandig is om door te procederen want dat kan nogal verregaande gevolgen hebben.
Derhalve snapt Ryanair heel goed hoe dit 'gespeeld' moet worden.

Dat alle luchtvaartmaatschappijen in een land dezelfde rechten en plichten hebt lijkt mij logisch, en daarom is het zonder meer goed dat als dat niet het geval is dat aan de kaak gesteld wordt.
Maar dat betekent natuurlijk weer niet dat een bedrijf niets zou mogen doen om dit proberen te omzeilen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 2 november 2018 @ 23:02:34 #181
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_182909650
ja, maar de geijkte procedure is dan dat je in hoger beroep gaat. Niet dat je gewoon zegt "fuck you", je middelvinger opsteekt en doet waar je zelf zin in hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 2 november 2018 @ 23:27:29 #182
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182910237
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 11:44 schreef Aiciu het volgende:
Ik vloog vanmorgen met Transavia want directe vlucht naar Napels, ondanks dat ik extra beenruimte had gekocht was het alsnog kut!

Je stoel kan je niet eens verschuiven en ondanks dat het rustig was kon ik niet languit gaan liggen want die leuningen kunnen niet eens omhoog :')
Dat is bij alle airlines het geval bij stoelen bij de nooduitgang en op rij 1.
So we just called him Fred
  vrijdag 2 november 2018 @ 23:29:19 #183
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182910271
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 november 2018 19:59 schreef ozzietukker het volgende:
, ik zie graag dat alle luchtvaartmaatschappijen in een land aan dezelfde rechten en plichten gebonden zijn. .
Maar wanneer is "een airline in een land"? Het is en blijft een Iers bedrijf.
So we just called him Fred
  vrijdag 2 november 2018 @ 23:31:04 #184
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182910309
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, maar de geijkte procedure is dan dat je in hoger beroep gaat. Niet dat je gewoon zegt "fuck you", je middelvinger opsteekt en doet waar je zelf zin in hebt.
Ze gaan akkoord met de uitspraak.
En die gaat niet verder dan "u mag deze 16 piloten niet overplaatsen en u moet de salarissen van deze 16 piloten blijven betalen".
So we just called him Fred
pi_182914639
Dan zal ik het verkeerd gelezen hebben. Ik dacht dat er stond "Ryanair negeert rechter". Sorry :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 3 november 2018 @ 17:14:20 #186
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_182921196
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 23:29 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Maar wanneer is "een airline in een land"? Het is en blijft een Iers bedrijf.
Luchtvaartmaatschappijen moeten in mijn ogen aan dezelfde regels houden op het moment dat men een basis opent op een luchthaven in een land.
Dan zouden daar de lokale regels moeten gelden en niet regels op basis van in het voorbeeld van Ryanair Iers recht.
Het staat een maatschappij dan vrij om dan geen basis in een land te hebben maar door een zogenoemd W-patroon de vluchten uit te voeren zodat dit kan met buiten het land gestationeerde toestellen.

Ik ben er zeker niet voor om luchtvaartmaatschappijen met vluchten uit een ander land ook onder de lokale wetgeving te laten vallen van een land waar men naar toe vliegt. Dat valt niet uit te voeren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 9 november 2018 @ 16:31:55 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_183044822
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_183046028
Dat lijkt mij ook eerder een Frans dingetje en niet een Ryanair dingetje.
Echt iets voor de Franse instanties om zulke belachelijke dingen te doen, en ook om dat heel snel te doen ipv de andere partij kansen te geven.
  vrijdag 9 november 2018 @ 18:08:00 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_183046248
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 17:48 schreef bianconeri het volgende:
Dat lijkt mij ook eerder een Frans dingetje en niet een Ryanair dingetje.
Echt iets voor de Franse instanties om zulke belachelijke dingen te doen, en ook om dat heel snel te doen ipv de andere partij kansen te geven.
Heb je überhaupt op die link geklikt? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_183048277
quote:
5s.gif Op vrijdag 9 november 2018 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heb je überhaupt op die link geklikt? :?
Yup, daarom zeg ik het ook.
  vrijdag 9 november 2018 @ 20:05:23 #191
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_183048588
Er staat toch "laatste redmiddel"? :? En dat het gaat om geld van 10 jaar geleden. Benieuwd hoe je dat dan "heel snel" wilt noemen :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_183158363
Iemand enig idee hoe streng Ryan Air is met het nieuwe handbagagebeleid? Mijn tas is aan alle zijden 5cm te groot. Wordt hier lastig over gedaan of...?
pi_183158448
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 06:53 schreef Exterminator het volgende:
Iemand enig idee hoe streng Ryan Air is met het nieuwe handbagagebeleid? Mijn tas is aan alle zijden 5cm te groot. Wordt hier lastig over gedaan of...?
Kan, kan ook niet
  Moderator donderdag 15 november 2018 @ 08:16:09 #194
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183158674
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 06:53 schreef Exterminator het volgende:
Iemand enig idee hoe streng Ryan Air is met het nieuwe handbagagebeleid? Mijn tas is aan alle zijden 5cm te groot. Wordt hier lastig over gedaan of...?
Het is Ryanair ^O^
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_183165883
In november is er nog een coulanceperiode, vanaf december zouden ze strenger worden... Maar goed, het personeel dat moet controleren is vaak niet van Ryanair en hoe streng ze zijn verschilt per vliegveld.
pi_183220054
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 06:53 schreef Exterminator het volgende:
Iemand enig idee hoe streng Ryan Air is met het nieuwe handbagagebeleid? Mijn tas is aan alle zijden 5cm te groot. Wordt hier lastig over gedaan of...?
Ik ga er maar van uit tegenwoordig dat ze moeilijk doen. Dus een tas die perfect past ;)
pi_183225587
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 06:53 schreef Exterminator het volgende:
Iemand enig idee hoe streng Ryan Air is met het nieuwe handbagagebeleid? Mijn tas is aan alle zijden 5cm te groot. Wordt hier lastig over gedaan of...?
5 cm aan alle kanten is flink groter.
  zondag 18 november 2018 @ 17:44:10 #198
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_183226005
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 06:53 schreef Exterminator het volgende:
Iemand enig idee hoe streng Ryan Air is met het nieuwe handbagagebeleid? Mijn tas is aan alle zijden 5cm te groot. Wordt hier lastig over gedaan of...?
Door mensen die het dan alsnog proberen moet er dus steeds strenger gekeken worden op de afmetingen van bagage. Je zorgt voor je eigen problemen, en die van anderen :r
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_183881292
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 13:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

Kom op dan

[..]

Mensen die haten op Ryanair en dan wel transavia vliegen :')
Transavia personeel wordt toch echt een stuk beter behandeld dan Ryan air personeel. Idem easyJet.
bier
pi_183928951
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 19:32 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

Transavia personeel wordt toch echt een stuk beter behandeld dan Ryan air personeel. Idem easyJet.
easyJet-personeel heeft het goed gekregen inderdaad. Transavia schijnt nogal een zooitje te zijn met last minute roosterwijzigingen e.d., je hoort veel klachten vanuit onder meer VNV.
pi_184224349
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 19:53 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

En kon het kwaod?
Beetje laat, maar kon geen kwaad. Kon het gewoon om laten zetten aan de balie.
  dinsdag 23 april 2019 @ 20:18:03 #202
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186385582
https://nos.nl/artikel/22(...)goeding-betalen.html

Het verhaal van standplaats (natuurlijk niet "vliegbasis") Eindhoven krijgt een staartje.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_186424281
Waar schommelen de prijzen van vliegtickets?
Ik had vorige week een ticket van Wizz air op het oog die vorige week ¤40 kostte en nu opeens het dubbele
pi_186425970
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 20:36 schreef Chunees het volgende:
Waar schommelen de prijzen van vliegtickets?
Ik had vorige week een ticket van Wizz air op het oog die vorige week ¤40 kostte en nu opeens het dubbele
Vraag/aanbod. Vaak zijn met vanaf prijzen vaak 'n X aantal stoelen voor dat bedrag, de rest steeds wat duurder tot er evt nog weer 'n aanbieding komt oid.
  donderdag 25 april 2019 @ 23:50:31 #205
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_186429089
En je cookies
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_186431102
quote:
17s.gif Op donderdag 25 april 2019 23:50 schreef Mickytjuh het volgende:
En je cookies
Ga weg aub
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  vrijdag 26 april 2019 @ 07:23:31 #207
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_186431405
Wil je nu beweren dat de low cost maatschappijen niet met de cookies spelen en als je nogmaals terugkomt voor dezelfde reis de prijs duurder hebben?
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_186431485
quote:
18s.gif Op vrijdag 26 april 2019 07:23 schreef Mickytjuh het volgende:
Wil je nu beweren dat de low cost maatschappijen niet met de cookies spelen en als je nogmaals terugkomt voor dezelfde reis de prijs duurder hebben?
Ja.

Dat wordt allemaal serverside geregeld. Ze gaan jouw huis niet minder vragen voor een ticket dan mij omdat ik al eens gezocht heb.
  vrijdag 26 april 2019 @ 08:01:57 #209
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_186431598
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 07:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja.

Dat wordt allemaal serverside geregeld. Ze gaan jouw huis niet minder vragen voor een ticket dan mij omdat ik al eens gezocht heb.
Dat betwijfel ik toch.

Gooi je cookies eens weg en kijk dan nogmaals.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_186432390
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 april 2019 08:01 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik toch.

Gooi je cookies eens weg en kijk dan nogmaals.
Dat een ota het doet, misschien. Maar dat zijn sowieso criminelen.

Tevens, geen vpn gebruiken :')
pi_186433514
Ik denk niet dat low cost maatschappijen met cookies werken. Andere hebben dat in het verleden wel gedaan, maar dat zou nu heel snel duidelijk worden als jij de actuele prijzen zoekt via een site zoals Skyscanner.

Verder zal de actuele prijs gewoon afhankelijk zijn van diverse variabele, zoals reeds verkochte stoelen, dagen tot een vlucht, periode waarin de vlucht plaats vindt. Verder denk ik dat ze ook wel monitoren op plotselinge activiteit. Als ze normaal een paar stoelen per dag van x naar y verkopen en ineens verkopen ze in een paar minuten 20 stoelen van x naar y, omdat de lokale voetbalclub uit x in Europees verband een tegenstander uit y heeft gelood, dan gaan die prijzen tijdelijk door het dak.

Ik denk niet dat het bij low cost maatschappijen werkt, maar wat wel veel geld kan schelen is op de boekingssite in een ander land boeken. Dus als jij een vlucht bij KLM wil boeken, dan boek je niet via de Nederlandse website, maar via de Argentijnse of Braziliaanse website.

Verder is dit niet 1-op-1 van toepassing op low cost maatschappijen en misschien zelfs niet 100% op de Europese markt, maar in dit filmpje wordt veel uitgelegd over ticketprijzen:
  vrijdag 26 april 2019 @ 14:24:24 #212
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_186437544
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 april 2019 08:01 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik toch.

Gooi je cookies eens weg en kijk dan nogmaals.
Die mythe is al meerdere malen ontkracht in diverse testen...
Don't let my username fool you...
pi_186441280
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 09:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat een ota het doet, misschien. Maar dat zijn sowieso criminelen.

Tevens, geen vpn gebruiken :')
Het zijn weliswaar criminelen, maar ze hebben vaak wel meer aanbod en betere prijzen dan luchtvaartmaatschappijen zelf.
pi_186441485
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 april 2019 08:01 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik toch.

Gooi je cookies eens weg en kijk dan nogmaals.
Dat is onzin bij low cost carriers.

Niet standaard de website vanuit allerlei verschillende landen hitten dmv VPN. :')
pi_186442196
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 april 2019 08:01 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik toch.

Gooi je cookies eens weg en kijk dan nogmaals.
Er is zelfs wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en wat jij beweert is gewoon onzin.
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
  woensdag 1 mei 2019 @ 14:47:12 #216
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_186540985
Iemand een idee hoe moeilijk Ryanair nu doet over de grote van je tas die mee mag in het vliegtuig? :@
Ik krijg mn tas echt wel over de stoel voor me gepropt maar hij is vast groter dan 40cm.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_186541302
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 14:47 schreef TaMieke het volgende:
Iemand een idee hoe moeilijk Ryanair nu doet over de grote van je tas die mee mag in het vliegtuig? :@
Ik krijg mn tas echt wel over de stoel voor me gepropt maar hij is vast groter dan 40cm.
In zijn algemeenheid leven ze die regelen volgens mij vrij streng na. Al is het natuurlijk ook afhankelijk van het vliegveldpersoneel. Mijn tas vonden ze in Eindhoven, terecht, te groot, maar in Italië mocht mijn tas en de tas van vele anderen gewoon mee aan boord.
  woensdag 1 mei 2019 @ 15:19:45 #218
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_186541543
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 15:05 schreef maan_man het volgende:

[..]

In zijn algemeenheid leven ze die regelen volgens mij vrij streng na. Al is het natuurlijk ook afhankelijk van het vliegveldpersoneel. Mijn tas vonden ze in Eindhoven, terecht, te groot, maar in Italië mocht mijn tas en de tas van vele anderen gewoon mee aan boord.
Moest je hem toen alsnog inchecken/bijboeken?
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_186542481
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 15:19 schreef TaMieke het volgende:

[..]

Moest je hem toen alsnog inchecken/bijboeken?
Excuses, ik dacht dat het over deze regel ging: https://www.businessinsid(...)-november-inchecken/. Ik heb een tijdje niet meer met Ryanair gevlogen, dus ik had niet meegekregen dat ze in november 2018 wederom de regels hebben aangepast.

Kortom, mijn kennis is niet meer accuraat. Misschien dat iemand anders het wel weet.
  woensdag 1 mei 2019 @ 17:52:48 #220
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_186544482
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 14:47 schreef TaMieke het volgende:
Iemand een idee hoe moeilijk Ryanair nu doet over de grote van je tas die mee mag in het vliegtuig? :@
Ik krijg mn tas echt wel over de stoel voor me gepropt maar hij is vast groter dan 40cm.
Mijn ervaring is dat ze over rugzakken en flexibele tassen niet zo moeilijk doen, als het gewoon duidelijk is dat dat past mag dat normaal gesproken. Heb al wat vluchtjes gehad met die nieuwe regels.

Maar goed, ik geef geen garantie.
Don't let my username fool you...
  woensdag 1 mei 2019 @ 17:56:08 #221
134538 chansadres
Black & White
pi_186544546
Laatste vlucht was in januari en toen werd er vrij strikt gekeken naar de grootte van de tas. Ik denk dat er zo'n 20 moesten bijbetalen en daarna mee laten gaan in het ruim. Maar het verschilt echt per keer. Terugweg was het niet bijvoorbeeld.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  woensdag 1 mei 2019 @ 20:05:42 #222
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_186546976
Wat ik bij low cost maatschappijen vaak zie is dat bij de gate, zeker als een toestel op tijd is, als mensen netjes in de rij staan dan de rij gaan aflopen en de 'verdachte' gevallen qua grote eruit halen om deze te controleren in de aanwezige stand.
De kunst is, zeker als je bagage hebt die ook nog voor kleine handbagage door kan gaan maar wel 'verdacht' lijkt dus niet in die rij te gaan staan maar een beetje om de gate heen zodat men je niet vooraf kan controleren, tijdens het boarding proces zelf is er ook wel een controle, maar gaat het ook om het snel afhandelen van de vlucht, er is maar beperkt tijd, dat je er op dat moment makkelijker mee weg komt.

Nu ben ik zeker voor strikte naleving van bagage regels, maar soms draaft men wel wat door, natuurlijk, je mag 1 stuk handbagage, maar een mini tas waar paspoort en bijvoorbeeld geld in zit dat is echt geen 2de stuk handbagage, medewerkers die daar moeilijk over doen, dus mensen daadwerkelijk die in de tas doen stoppen om vervolgens naar het paspoort of boarding pas te vragen, die er weer uit laten halen, dan weer terug laten stoppen om vervolgens die mensen die mini tas op weg naar het vliegtuig deze er weer uit zien halen zodat ze het alsnog apart kunnen dragen hebben het dus niet begrepen. Je moet ergens een grens trekken, dat begrijp ik, maar een beetje common sense mag ook wel. Al zal dat weer niet de opdracht zijn die men heeft meegekregen en zal men ongetwijfeld worden afgerekend op het strikt naleven van regels, en dat moet je als medewerker ook maar kunnen. Mij moet je op een dergelijke functie ook maar niet gaan neerzetten, want ik denk zelf na...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 2 mei 2019 @ 00:19:45 #223
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186555271
quote:
6s.gif Op woensdag 1 mei 2019 20:05 schreef ozzietukker het volgende:
een mini tas waar paspoort en bijvoorbeeld geld in zit dat is echt geen 2de stuk handbagage, medewerkers die daar moeilijk over doen, dus mensen daadwerkelijk die in de tas doen stoppen om vervolgens naar het paspoort of boarding pas te vragen, die er weer uit laten halen, dan weer terug laten stoppen om vervolgens die mensen die mini tas op weg naar het vliegtuig deze er weer uit zien halen zodat ze het alsnog apart kunnen dragen hebben het dus niet begrepen.
Hier hoort eigenlijk een soort Laurel & Hardy filmpje bij O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_186555780
quote:
6s.gif Op woensdag 1 mei 2019 20:05 schreef ozzietukker het volgende:
Nu ben ik zeker voor strikte naleving van bagage regels, maar soms draaft men wel wat door, natuurlijk, je mag 1 stuk handbagage, maar een mini tas waar paspoort en bijvoorbeeld geld in zit dat is echt geen 2de stuk handbagage, medewerkers die daar moeilijk over doen, dus mensen daadwerkelijk die in de tas doen stoppen om vervolgens naar het paspoort of boarding pas te vragen, die er weer uit laten halen, dan weer terug laten stoppen om vervolgens die mensen die mini tas op weg naar het vliegtuig deze er weer uit zien halen zodat ze het alsnog apart kunnen dragen hebben het dus niet begrepen.
Ik krijg meteen weer flashbacks. In mijn studententijd toen ik nog regelmatig met Ryanair vloog maakte ik meestal een tasje dat ik in het vliegtuig bij me wilde houden met e-reader, oordopjes en eventueel ander klein grut. Het is me regelmatig gebeurd dat wanneer ik dat bij het boarden alvast uit mijn rugzak had gehaald ik dringend gesommeerd werd dat weer in mijn rugzak te stoppen, want ik mocht maar 1 stuk handbagage meenemen.
Blijkbaar hebben ze liever dat ik het boardingproces vertraag doordat ik op mijn gemak stilstaand in het gangpad mijn handbagage reorganiseer zodat de mensen achter mij niet kunnen doorlopen, dan dat alvast te doen op een rustiger moment...
  One tough cookie donderdag 2 mei 2019 @ 01:58:02 #225
169210 liesje1979
pi_186556390
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 00:49 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik krijg meteen weer flashbacks. In mijn studententijd toen ik nog regelmatig met Ryanair vloog maakte ik meestal een tasje dat ik in het vliegtuig bij me wilde houden met e-reader, oordopjes en eventueel ander klein grut. Het is me regelmatig gebeurd dat wanneer ik dat bij het boarden alvast uit mijn rugzak had gehaald ik dringend gesommeerd werd dat weer in mijn rugzak te stoppen, want ik mocht maar 1 stuk handbagage meenemen.
Blijkbaar hebben ze liever dat ik het boardingproces vertraag doordat ik op mijn gemak stilstaand in het gangpad mijn handbagage reorganiseer zodat de mensen achter mij niet kunnen doorlopen, dan dat alvast te doen op een rustiger moment...
Een rustiger moment bijvoorbeeld na het boarden, in de gang naar het vliegtuig of wanneer je buiten loopt. Het beleid is vrij simpel, 1 stuk handbagage. Dat jij en ik ook daarvan een deel gebruikt voor de dingen die je bij je wil hebben in het vliegtuig, is prima. Maar jij wil het bij je houden, dus jij bent degene die je bagage wil splitsen, zij houden zich gewoon aan de regels/ Ik zorg altijd dat mijn vliegtuigtasje, makkelijk in mijn cabinbagage kan en er weer uit. Ik vind het best triest als je dit dan moedwillig gaat doen op een plaats waar je andere mensen daarmee ophoudt :@
  donderdag 2 mei 2019 @ 07:05:35 #226
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_186557382
Ik heb inderdaad wel eens eerder gehad dat je een handbagage koffer mee mocht nemen en een rugzak. De ene keer moest die rugzak perse nog in het koffertje kunnen, andere keren hoefde dit niet. :?
Afgelopen jaar extra rekening gehouden met die rugzakmaten, staan er mensen met een hele bigshopper als "rugzak". Haast net zo groot als het handbagage koffertje wat mee mocht.

Nu heb ik een handbagagekoffertje om in te checken. Ik wil gewoon graag mn portomonnee, koptelefoon en een boek mee aan boord nemen. Maar dat past dus niet ineens in mn handtas.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  donderdag 2 mei 2019 @ 08:43:03 #227
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_186558030
quote:
6s.gif Op woensdag 1 mei 2019 20:05 schreef ozzietukker het volgende:
Wat ik bij low cost maatschappijen vaak zie is dat bij de gate, zeker als een toestel op tijd is, als mensen netjes in de rij staan dan de rij gaan aflopen en de 'verdachte' gevallen qua grote eruit halen om deze te controleren in de aanwezige stand.
De kunst is, zeker als je bagage hebt die ook nog voor kleine handbagage door kan gaan maar wel 'verdacht' lijkt dus niet in die rij te gaan staan maar een beetje om de gate heen zodat men je niet vooraf kan controleren, tijdens het boarding proces zelf is er ook wel een controle, maar gaat het ook om het snel afhandelen van de vlucht, er is maar beperkt tijd, dat je er op dat moment makkelijker mee weg komt.
Dis is ook mijn ervaring inderdaad. De mensen die een half uur voor boardingtijd al in de rij staan (Waarom? Je hebt toch een vaste stoel?) worden veel grondiger gecheckt dan de mensen die gewoon aan komen lopen als die rij zich al bijna heeft opgelost. Het is dan belangrijker om het vliegtuig op tijd te laten vertrekken dan alles zo strikt na te leven.

quote:
11s.gif Op donderdag 2 mei 2019 01:58 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Een rustiger moment bijvoorbeeld na het boarden, in de gang naar het vliegtuig of wanneer je buiten loopt. Het beleid is vrij simpel, 1 stuk handbagage. Dat jij en ik ook daarvan een deel gebruikt voor de dingen die je bij je wil hebben in het vliegtuig, is prima. Maar jij wil het bij je houden, dus jij bent degene die je bagage wil splitsen, zij houden zich gewoon aan de regels/ Ik zorg altijd dat mijn vliegtuigtasje, makkelijk in mijn cabinbagage kan en er weer uit. Ik vind het best triest als je dit dan moedwillig gaat doen op een plaats waar je andere mensen daarmee ophoudt :@
Dit! Ik denk dan ook altijd: als je gebruik wil maken van die low cost airlines en voor een paar tientjes weg wilt kunnen, moet je er ook maar voor zorgen dat je het volgens hun regels speelt. Zo hebben we laatst in Köln een anderhalf uur vertraging gehad omdat niet alle cabin bags in de overhead lockers pasten, want niemand houdt zich exact aan de maximale afmetingen. En natuurlijk wilde niemand even meewerken toen de flightcrew vroeg van wie dit of dat koffertje was. Hierdoor dus het vertrekslot gemist, waardoor we moesten wachten op een volgend beschikbaar slot, waardoor de flightcrew aan hun maximumuren zat en daar ook mensen van gewisseld moesten worden.
Don't let my username fool you...
  donderdag 2 mei 2019 @ 09:12:21 #228
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_186558410
quote:
6s.gif Op woensdag 1 mei 2019 20:05 schreef ozzietukker het volgende:
Nu ben ik zeker voor strikte naleving van bagage regels, maar soms draaft men wel wat door, natuurlijk, je mag 1 stuk handbagage, maar een mini tas waar paspoort en bijvoorbeeld geld in zit dat is echt geen 2de stuk handbagage, medewerkers die daar moeilijk over doen, dus mensen daadwerkelijk die in de tas doen stoppen om vervolgens naar het paspoort of boarding pas te vragen, die er weer uit laten halen, dan weer terug laten stoppen om vervolgens die mensen die mini tas op weg naar het vliegtuig deze er weer uit zien halen zodat ze het alsnog apart kunnen dragen hebben het dus niet begrepen. Je moet ergens een grens trekken, dat begrijp ik, maar een beetje common sense mag ook wel. Al zal dat weer niet de opdracht zijn die men heeft meegekregen en zal men ongetwijfeld worden afgerekend op het strikt naleven van regels, en dat moet je als medewerker ook maar kunnen. Mij moet je op een dergelijke functie ook maar niet gaan neerzetten, want ik denk zelf na...
Ik werk zelf als grondstewardess bij verschillende lowcost airlines waarbij je echt maar 1 stuk mag meenemen en geen personal item. Zodra andere collega's of mystery guests zien dat ik de regels niet naleef krijg ik een strikte waarschuwing van bovenaf maar zodra ik de strikte regels ga naleven kan ik meteen 90 handbagage-trolleys innemen waardoor de vlucht vertraagd word en ik er ook op afgerekend geraak met een strikte waarschuwing. Bij een gering aantal waarschuwingen is het gewoon klaar met je carriere.
Bij iedere vluchtvertraging moet iets of iemand de schuld hebben dus er worden vertragingscode's gegeven op bijvoorbeeld de bagagejongens of het feit omdat het toestel laat binnengekomen was, niemand wil een vertragingscode op zijn naam.

[ Bericht 1% gewijzigd door G-Pier op 02-05-2019 09:19:47 ]
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_186558827
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 09:12 schreef G-Pier het volgende:

[..]

Ik werk zelf als grondstewardess bij verschillende lowcost airlines waarbij je echt maar 1 stuk mag meenemen en geen personal item. Zodra andere collega's of mystery guests zien dat ik de regels niet naleef krijg ik een strikte waarschuwing van bovenaf maar zodra ik de strikte regels ga naleven kan ik meteen 90 handbagage-trolleys innemen waardoor de vlucht vertraagd word en ik er ook op afgerekend geraak met een strikte waarschuwing. Bij een gering aantal waarschuwingen is het gewoon klaar met je carriere.
Bij iedere vluchtvertraging moet iets of iemand de schuld hebben dus er worden vertragingscode's gegeven op bijvoorbeeld de bagagejongens of het feit omdat het toestel laat binnengekomen was, niemand wil een vertragingscode op zijn naam.
Ik wist niet dat mannen dit beroep ook doen.
  donderdag 2 mei 2019 @ 20:17:58 #230
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_186571931
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 09:12 schreef G-Pier het volgende:
Ik werk zelf als grondstewardess bij verschillende lowcost airlines waarbij je echt maar 1 stuk mag meenemen en geen personal item. Zodra andere collega's of mystery guests zien dat ik de regels niet naleef krijg ik een strikte waarschuwing van bovenaf maar zodra ik de strikte regels ga naleven kan ik meteen 90 handbagage-trolleys innemen waardoor de vlucht vertraagd word en ik er ook op afgerekend geraak met een strikte waarschuwing. Bij een gering aantal waarschuwingen is het gewoon klaar met je carriere.
Bij iedere vluchtvertraging moet iets of iemand de schuld hebben dus er worden vertragingscode's gegeven op bijvoorbeeld de bagagejongens of het feit omdat het toestel laat binnengekomen was, niemand wil een vertragingscode op zijn naam.

Ik begrijp dat grondpersoneel het niet voor het zeggen heeft en dat er strikte opdrachten zijn, maar er is echt wel een verschil in uitvoering hiervan.
Daarnaast zal ook jij weten dat bij een vlucht die ruim op tijd binnen is de controle een stuk strikter zal zijn dan eentje welke al met vertraging binnenkomt, en dat dat ook geldt voor mensen die op het laatste moment aankomen, het op tijd vertrekken of in ieder geval geen extra vertraging door grondpersoneel is nog belangrijker dan het naleven van bagage regels.

Al blijft het lastig, ikzelf heb eigenlijk nooit problemen met mijn handbagage, en ik reis zowel binnen als buiten Europa eigenlijk altijd met enkel handbagage omdat ik nooit zeker weet of ik connecties wel haal of dat reisplannen veranderen, maar aan de regels voldoe ik altijd. Degene die klagen zijn vaak de mensen die de randen van de afmetingen opzoeken, die dan op de heenreis niet maar op de terugreis opeens wel nageleefd worden, dat dat zuur is begrijp ik maar niet onterecht.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_186750764
Ik vlieg binnenkort vanaf Amsterdam naar Geneve met Easyet, Ik heb een best goedkope deal weten te scoren voor 54 EUR retour.
Nu vraag ik mezelf dus af, Wat voor vaste kosten zijn ze nu al aan mij kwijt.
Daarmee bedoel ik dus personeel, Luchthavenbelastingen, Brandstof en andere vaste kosten per persoon.

Ze zullen vast wel op me verdienen maar ik ben toch wel benieuwd wat Easyjet aan kosten aan mij al kwijt is want zoveel zullen ze toch niet verdienen voor 27 euro enkele reis!
Wie kan me daar antwoord op geven?
  vrijdag 10 mei 2019 @ 23:48:31 #232
387249 exelletor
exelleren?
pi_186755222
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 20:28 schreef MikeJoow het volgende:
Ik vlieg binnenkort vanaf Amsterdam naar Geneve met Easyet, Ik heb een best goedkope deal weten te scoren voor 54 EUR retour.
Nu vraag ik mezelf dus af, Wat voor vaste kosten zijn ze nu al aan mij kwijt.
Daarmee bedoel ik dus personeel, Luchthavenbelastingen, Brandstof en andere vaste kosten per persoon.

Ze zullen vast wel op me verdienen maar ik ben toch wel benieuwd wat Easyjet aan kosten aan mij al kwijt is want zoveel zullen ze toch niet verdienen voor 27 euro enkele reis!
Wie kan me daar antwoord op geven?
Brandstofkosten en dergelijken zijn ze toch al kwijt, omdat het vliegtuig toch vliegt. Of je nou in zit of niet. De kosten om ~100kg extra te vervoeren zijn bijna te verwaarlozen.

Luchthavenbelasting op Schiphol is ~22 euro per persoon (bron, p21) en op Geneve ~21 euro per persoon (bron, p2). Dan heb je nog een paar euro voor het verwerken van jouw betaling en de administratieve afhandeling. Ze houden dus een paar euro over om de "vaste lasten" te betalen.

Vaak genoeg zijn er ook tickets te koop onder de kostprijs. Ze gokken er dan op dat men bagage incheckt, betaalde stoelen selecteert, eten consumeert, voor wifi betaalt etc.

Nu wil jij natuurlijk weten wat ze aan vaste lasten kwijt zijn. De gemiddelde CASK (cost per available seat kilometer) van Easyjet was in 2016 6,44 cent (bron). Voor een vlucht AMS - GVA - AMS zou je dus op ongeveer 90 euro uitkomen. Ik denk overigens dat de CASK sinds 2016 is gestegen en dat Amsterdam en Genève relatief dure luchthavens zijn, waardoor easyJet ook meer kwijt is dan gemiddeld.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 08:40:59 #233
258802 Yreal
henk..!
pi_186758589
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:48 schreef exelletor het volgende:

[..]

Brandstofkosten en dergelijken zijn ze toch al kwijt, omdat het vliegtuig toch vliegt. Of je nou in zit of niet. De kosten om ~100kg extra te vervoeren zijn bijna te verwaarlozen.

Luchthavenbelasting op Schiphol is ~22 euro per persoon (bron, p21) en op Geneve ~21 euro per persoon (bron, p2). Dan heb je nog een paar euro voor het verwerken van jouw betaling en de administratieve afhandeling. Ze houden dus een paar euro over om de "vaste lasten" te betalen.

Vaak genoeg zijn er ook tickets te koop onder de kostprijs. Ze gokken er dan op dat men bagage incheckt, betaalde stoelen selecteert, eten consumeert, voor wifi betaalt etc.

Nu wil jij natuurlijk weten wat ze aan vaste lasten kwijt zijn. De gemiddelde CASK (cost per available seat kilometer) van Easyjet was in 2016 6,44 cent (bron). Voor een vlucht AMS - GVA - AMS zou je dus op ongeveer 90 euro uitkomen. Ik denk overigens dat de CASK sinds 2016 is gestegen en dat Amsterdam en Genève relatief dure luchthavens zijn, waardoor easyJet ook meer kwijt is dan gemiddeld.
Easyjet betaalt geen taxes op schiphol. Bekijk je ticket maar eens goed.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 10:10:03 #234
387249 exelletor
exelleren?
pi_186759688
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 08:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

Easyjet betaalt geen taxes op schiphol. Bekijk je ticket maar eens goed.
Het zijn dan ook geen "echte" belastingen, maar luchthavengelden en ze hoeven niet uitgesplitst te worden als je een ticket koopt. Vorig jaar had easyJet geklaagd over de verhoging van deze kosten (bron)
pi_186770660
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:48 schreef exelletor het volgende:

[..]

Brandstofkosten en dergelijken zijn ze toch al kwijt, omdat het vliegtuig toch vliegt. Of je nou in zit of niet. De kosten om ~100kg extra te vervoeren zijn bijna te verwaarlozen.

Luchthavenbelasting op Schiphol is ~22 euro per persoon (bron, p21) en op Geneve ~21 euro per persoon (bron, p2). Dan heb je nog een paar euro voor het verwerken van jouw betaling en de administratieve afhandeling. Ze houden dus een paar euro over om de "vaste lasten" te betalen.

Vaak genoeg zijn er ook tickets te koop onder de kostprijs. Ze gokken er dan op dat men bagage incheckt, betaalde stoelen selecteert, eten consumeert, voor wifi betaalt etc.

Nu wil jij natuurlijk weten wat ze aan vaste lasten kwijt zijn. De gemiddelde CASK (cost per available seat kilometer) van Easyjet was in 2016 6,44 cent (bron). Voor een vlucht AMS - GVA - AMS zou je dus op ongeveer 90 euro uitkomen. Ik denk overigens dat de CASK sinds 2016 is gestegen en dat Amsterdam en Genève relatief dure luchthavens zijn, waardoor easyJet ook meer kwijt is dan gemiddeld.
Dus als ik het goed begrijp heb ik een goede deal en wordt er aan mijn ticket niets verdiend?
Ik ga uiteindelijk nog wel stoelen reserveren dus daar gaan ze dan nog wel wat aan verdienen. Qua brandstof snap ik je inderdaad. die kosten zijn ze toch kwijt dus liever een vol vliegtuig dan half leeg. Wat ik ook vreemd vind is dat tickets juist ruim van tevoren goedkoper zijn.. je zou het juist andersom verwachten. Ik zag laatst nog een deal van Vueling eind oktober naar Mallorca voor heel weinig geld.
pi_186780816
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 07:05 schreef TaMieke het volgende:
Ik heb inderdaad wel eens eerder gehad dat je een handbagage koffer mee mocht nemen en een rugzak. De ene keer moest die rugzak perse nog in het koffertje kunnen, andere keren hoefde dit niet. :?
Afgelopen jaar extra rekening gehouden met die rugzakmaten, staan er mensen met een hele bigshopper als "rugzak". Haast net zo groot als het handbagage koffertje wat mee mocht.

Nu heb ik een handbagagekoffertje om in te checken. Ik wil gewoon graag mn portomonnee, koptelefoon en een boek mee aan boord nemen. Maar dat past dus niet ineens in mn handtas.
Dat is dus het hele frustrerende van die regels. Ze worden niet of nauwelijks gecontroleerd aangezien ik zo vaak van die domme wijven zie met idioot grote koffers aan boord.
  zondag 12 mei 2019 @ 10:50:23 #237
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_186781000
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 10:38 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat is dus het hele frustrerende van die regels. Ze worden niet of nauwelijks gecontroleerd aangezien ik zo vaak van die domme wijven zie met idioot grote koffers aan boord.
_O- mssn als je een beetje lief lacht naar het grondpersoneel dat ze het door de vingers zien.

Ik heb mn rugzak gemeten, die valt binnen de afmetingen. Dus crisis is opgelost :D
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  zondag 12 mei 2019 @ 11:17:09 #238
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_186781291
Een nadeel is wel dat het eigenlijk niet zou moeten lonen om te gaan lopen dringen tijdens het boarden als een groep hebberige tijdens de dwaze dagen van de bijenkorf, je hebt immers al een stoelnummer maar als je tot de laatste paar passagiers behoort loop je het risico dat je handbagage in het ruim mee moet omdat anderen hun halve huisraad aan boord hebben mogen slepen.

Dinsdag vlieg ik EasyJet.
  zondag 12 mei 2019 @ 12:36:30 #239
258802 Yreal
henk..!
pi_186782239
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 07:05 schreef TaMieke het volgende:
Ik heb inderdaad wel eens eerder gehad dat je een handbagage koffer mee mocht nemen en een rugzak. De ene keer moest die rugzak perse nog in het koffertje kunnen, andere keren hoefde dit niet. :?
Afgelopen jaar extra rekening gehouden met die rugzakmaten, staan er mensen met een hele bigshopper als "rugzak". Haast net zo groot als het handbagage koffertje wat mee mocht.

Nu heb ik een handbagagekoffertje om in te checken. Ik wil gewoon graag mn portomonnee, koptelefoon en een boek mee aan boord nemen. Maar dat past dus niet ineens in mn handtas.
Dat is ook een beetje afhankelijk van de airline he.
  zondag 12 mei 2019 @ 12:40:45 #240
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_186782293
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 12:36 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat is ook een beetje afhankelijk van de airline he.
Volgens mij allemaal Ryanair.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  zondag 12 mei 2019 @ 12:40:52 #241
387249 exelletor
exelleren?
pi_186782294
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 19:33 schreef MikeJoow het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp heb ik een goede deal en wordt er aan mijn ticket niets verdiend?
Ik ga uiteindelijk nog wel stoelen reserveren dus daar gaan ze dan nog wel wat aan verdienen. Qua brandstof snap ik je inderdaad. die kosten zijn ze toch kwijt dus liever een vol vliegtuig dan half leeg. Wat ik ook vreemd vind is dat tickets juist ruim van tevoren goedkoper zijn.. je zou het juist andersom verwachten. Ik zag laatst nog een deal van Vueling eind oktober naar Mallorca voor heel weinig geld.
Het laagste tarief van Amsterdam naar Genève is op dit moment ¤30 voor een retourvlucht en EasyJet heeft af en toe acties waarbij ze zo'n 25% korting geven, maar jij zit daar niet ver vanaf.

Luchtvaartmaatschappijen willen zoveel mogelijk verdienen aan een vlucht. Uit ervaring weet Vueling dat er in oktober niet veel Nederlanders naar Mallorca willen. Daarom bieden ze een deel van de stoelen nu al voor ¤25 enkele reis, zodat het vliegtuig een beetje gevuld wordt. In de komende maanden verkopen ze dan de rest van de stoelen. Ze weten ook dat in de laatste weken voor vertrek een aantal mensen zullen boeken die toch die kant op moeten (bijvoorbeeld in verband met zakenreis, overlijden etc.) en dan kunnen ze hogere prijzen vragen. Nu is Mallorca niet echt een zakenbestemming, dus zijn er voor de komende dagen nog zat goedkope vluchten te vinden. Om even een voorbeeld te noemen: als je komende maandag heen en terug naar Zurich wil, dan betaal je minimaal ¤555 voor een rechtstreekse vlucht. Als je dezelfde reis boekt voor 20 mei, dan betaal je maar ¤228 en voor 27 mei maar ¤108. Er zijn genoeg mensen/bedrijven die geen keuze hebben en zo vijf honderd euro voor een ticket moeten neertellen.
  zondag 12 mei 2019 @ 16:50:43 #242
258802 Yreal
henk..!
pi_186787084
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 12:40 schreef TaMieke het volgende:

[..]

Volgens mij allemaal Ryanair.
Die wijzigen hun beleid nog wel eens
  dinsdag 14 mei 2019 @ 22:57:34 #243
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_186846097
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 08:40 schreef Yreal het volgende:
Easyjet betaalt geen taxes op schiphol. Bekijk je ticket maar eens goed.
Easyjet moet net als alle andere maatschappijen de luchthavengelden betalen.

Easyet kiest er voor om deze niet als aparte toeslagen weer te geven maar in de ticketprijs te berekenen. Op deze manier voorkomt Easyjet dat als iemand niet vliegt deze kosten terugbetaald moeten worden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 20:28 schreef MikeJoow het volgende:
Ze zullen vast wel op me verdienen maar ik ben toch wel benieuwd wat Easyjet aan kosten aan mij al kwijt is want zoveel zullen ze toch niet verdienen voor 27 euro enkele reis!
Niet op iedere passagier aan boord van een vlucht wordt geld verdiend. Maar je moet het in een groter geheel zien, je kan een passagier lokken door een goedkope heenreis te verkopen en een duurdere terugreis.
Daarnaast kunnen concurrentie overwegingen een motivatie zijn, KLM vliegt ook meerdere malen per dag op de route, en die prijzen zijn ook relatief laag, elke passagier aan boord van Easyjet is geen passagier aan boord van de KLM, op die manier moet de concurrentie ook kosten maken.
(Ik heb persoonlijk geen keus, ik kan alleen met KLM op die route omdat ik nog wat andere infrastructuur nodig heb die bij Easyjet simpelweg niet voorhanden is).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 15 mei 2019 @ 18:07:52 #244
258802 Yreal
henk..!
pi_186861045
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 22:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Easyjet moet net als alle andere maatschappijen de luchthavengelden betalen.

Easyet kiest er voor om deze niet als aparte toeslagen weer te geven maar in de ticketprijs te berekenen. Op deze manier voorkomt Easyjet dat als iemand niet vliegt deze kosten terugbetaald moeten worden.
[..]

Niet op iedere passagier aan boord van een vlucht wordt geld verdiend. Maar je moet het in een groter geheel zien, je kan een passagier lokken door een goedkope heenreis te verkopen en een duurdere terugreis.
Daarnaast kunnen concurrentie overwegingen een motivatie zijn, KLM vliegt ook meerdere malen per dag op de route, en die prijzen zijn ook relatief laag, elke passagier aan boord van Easyjet is geen passagier aan boord van de KLM, op die manier moet de concurrentie ook kosten maken.
(Ik heb persoonlijk geen keus, ik kan alleen met KLM op die route omdat ik nog wat andere infrastructuur nodig heb die bij Easyjet simpelweg niet voorhanden is).
Dit klinkt best logisch.

Voelde me best genaaid toen easyjet me geen stuiver terug gaf voor 15 ongebruikte tickets.
pi_186861429
quote:
15s.gif Op woensdag 15 mei 2019 18:07 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dit klinkt best logisch.

Voelde me best genaaid toen easyjet me geen stuiver terug gaf voor 15 ongebruikte tickets.
Toch heb je recht op de belastingen die niet afgedragen worden..
dag
  woensdag 15 mei 2019 @ 18:43:53 #246
258802 Yreal
henk..!
pi_186861841
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 18:23 schreef Peter het volgende:

[..]

Toch heb je recht op de belastingen die niet afgedragen worden..
Klopt. Maar als ze hem niet uit specificeren is dat toch vechten tegen de bierkaai.
  woensdag 15 mei 2019 @ 19:11:53 #247
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_186862599
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 18:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

Klopt. Maar als ze hem niet uit specificeren is dat toch vechten tegen de bierkaai.
Het probleem zit hem vooral in het feit dat Easyjet ook administratiekosten (al doen meer maatschappijen dat) rekent voor het terugvragen van eventuele luchthavenbelastingen.
En omdat je niet weet hoeveel belasting in een ticket zit is dat bijzonder lastig. Ik heb het idee dat in de terugkoppeling de luchthavenbelastingen dan gelijk of minder zullen zijn aan de administratiekosten zodat je nooit wat terug kan krijgen).

Eerlijk is eerlijk, na 5 jaar afwezigheid dit jaar al 3 x in een Easyjet toestel plaatsgenomen vanaf Amsterdam naar London Stansted in verband met noodzakelijke rompslomp in verband met een mogelijke Brexit. En voor een ticket van elke keer ¤ 12,99 per stuk voor de 09.40 vlucht kon ik mijzelf echt geen KLM verantwoorden op de heenreis. (Terug wel omdat ik in de stad eindigde en dan is LHR dichterbij). Maar voor dat bedrag kan Easyjet niet de luchthaven belastingen van Schiphol betalen, en kan het dus ook niet gespecificeerd op het ticket staan.
In zo'n geval kost ik Easyjet geld, want ik koop voor 30 minuten vliegen geen zitplaats, en in alle gevallen had ik automatisch een raamplaats en met mijn krentebol en appel ben ik ook tevreden voor die 30 minuten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 21:23:59 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_187189562
quote:
Passagiers van goedkope luchtvaartmaatschappij voelen zich behandeld als passagiers van goedkope luchtvaartmaatschappij

Passagiers van de Ryanair-vlucht naar Kos zijn woedend op de luchtvaartmaatschappij. Ze gaven soms wel tientallen euro’s uit voor hun vlucht maar werden behandeld als mensen die niet bereid zijn om meer dan een paar tientjes voor hun vlucht te betalen.

“Je moet je voorstellen: we kregen geen koffie, geen dekentje en dan moesten we ook nog eens zelf ons eigen ticket uitprinten,” zegt Jolanda van der Beek verontwaardigd. “Het enige wat ze wel deden is ons in nog geen 2,5 uur naar de andere kant van Europa vliegen. Maar ik heb hier wel gewoon 19 euro voor betaald hè, daar hoort dan ook wel wat tegenover staan.”

Ook Gerard van Heemst is boos dat hij niet behandeld is met de egards waar iemand die een al gauw een uursalaris aan zijn ticket heeft stukgeslagen recht op heeft. “In het vliegtuig probeerden ze ons krasloten aan te smeren en mensen die een te grote koffer hadden moesten ook extra betalen. Alsof ze geld aan ons willen verdienen. Dan denk ik: ja, dat had je ook eerder kunnen bedenken.”

De passagiers hebben zich voorgenomen juridische stappen te nemen tegen Ryanair zodra ze een advocaat hebben gevonden die dat gratis voor ze wil doen.
https://speld.nl/2018/06/(...)htvaartmaatschappij/
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_188707452
Ik ben weer eens aan het kijken voor een leuke vlucht met Wizzair, maar wat komen er veel kosten. Wij boeken eigenlijk altijd een grote rugzak (12 kilo of zo) als ruimbagage bij, maar ik zag dat dat iets van 43 euro per enkele reis is. Met z'n 2en komt er dus al bijna 200 euuro voor bagage bij.
En net als bij Ryanair kun je maar 2 dagen van te voren in checken, als je er geen stoel /priority of zo bij boekt.
Zo wordt je op het eerste zicht goedkope vlucht nog best prijzig. ik ga nog maar eens nadenken en alternatieven bekijken.
pi_188709868
Laatst met ryan air dochter Lauda motion gevlogen.... Wat een amateuristische bende...cabin crew in spijkerbroeken, allemaal met andere shirts ook. Kwamen daarnaast ook maar 2x langs op een vlucht van 4.5 uur. Hebben de vloot van airberlin uit de vorige eeuw overgenomen, geen verlichting in het vliegtuig...een bagageklep wilde niet dicht, na 20 minuten kwam de stward met een rol tape de boel dichttapen.... :') vergeleken met dit is ryan air zelfs luxe. Was echt afzien. Terug vloog ik met norwegian. Vriend van me merkte op dat het een ander vliegtuig was dan de heenweg, omdat hij minder rijen telde. Maar het was geen ander model vliegtuig, maar gewoon minder volgepropt en dus meer ruimte.
pi_188771654
Weet iemand hoezo er geen Ryanairvluchten geboekt kunnen worden vanaf 26 oktober?
pi_188771787
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:41 schreef Jappie_Sea het volgende:
Weet iemand hoezo er geen Ryanairvluchten geboekt kunnen worden vanaf 26 oktober?
Vanaf een specifiek vliegveld of een route of überhaupt niet?
  dinsdag 3 september 2019 @ 15:51:58 #253
134538 chansadres
Black & White
pi_188771878
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:41 schreef Jappie_Sea het volgende:
Weet iemand hoezo er geen Ryanairvluchten geboekt kunnen worden vanaf 26 oktober?
Brexit?
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_188772138
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 15:41 schreef Jappie_Sea het volgende:
Weet iemand hoezo er geen Ryanairvluchten geboekt kunnen worden vanaf 26 oktober?
Tijdelijke storing in het systeem. Zijn ze aan het oplossen. Probeer het vanavond nog een keer.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 4 september 2019 @ 12:35:45 #255
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_188784528
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 16:44 schreef Stefanovich het volgende:
Terug vloog ik met norwegian. Vriend van me merkte op dat het een ander vliegtuig was dan de heenweg, omdat hij minder rijen telde. Maar het was geen ander model vliegtuig, maar gewoon minder volgepropt en dus meer ruimte.
Norwegian vliegt alleen met Boeing 737/787's en Lauda alleen met Airbussen uit de A320-familie, totaal ander type kist.

[ Bericht 0% gewijzigd door G-Pier op 04-09-2019 13:56:02 ]
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  woensdag 4 september 2019 @ 20:45:00 #256
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_188791700
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 12:35 schreef G-Pier het volgende:

[..]

Norwegian vliegt alleen met Boeing 737/787's en Lauda alleen met Airbussen uit de A320-familie, totaal ander type kist.
Het is dan wel een andere fabrikant, maar de opstelling 3-3 is hetzelfde en de afstand tussen de stoelen bepaalt de luchtvaartmaatschappij, want de 737 van Ryanair zit ook een stuk minder ruim dan Norwegian.

Nu moet worden gezegd, de ¤ 8 - ¤ 12 enkele reizen naar London Stansted met Ryanair vanaf Eindhoven voor een vlucht van 30 minuten kan ik dat aan, maar voor lange afstanden zou ik er niet voor kiezen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')