En kon het kwaod?quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 18:07 schreef Nicap_tm het volgende:
De vraag was ik idd vergeten.
Mssr heb het al opgelost met de live chat van ryanair.
De vraag was of het kwaad kon dat ik mijn dochter een jaar ouder heb gezet.
Als het echt aanzienlijk scheelt zal de reseller jou gewoon een nieuw duurder ticket aanbieden voor een duurdere prijs.quote:
nu je het er expliciet bij zegt haal ik het eruit ja...quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 18:07 schreef Nicap_tm het volgende:
De vraag was ik idd vergeten.
Mssr heb het al opgelost met de live chat van ryanair.
De vraag was of het kwaad kon dat ik mijn dochter een jaar ouder heb gezet.
ik zit nu voor 30¤ ipv 280¤ op madeira met dank aan edreams. Dus aaaach.quote:Op zondag 21 oktober 2018 15:47 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Als het echt aanzienlijk scheelt zal de reseller jou gewoon een nieuw duurder ticket aanbieden voor een duurdere prijs.
Met name bij plotselinge vraagtoename (bijv. na lotingen internationaal voetbal) gebeurt dit veel.
True, soms kan het met kortingscodes wel eens een paar euro goedkoper zijn, maar ik zou die gok nooit nemen.
En dit is je eigen ervaring die je een keer hebt meegemaakt of een aanname?quote:Op zondag 21 oktober 2018 15:47 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Als het echt aanzienlijk scheelt zal de reseller jou gewoon een nieuw duurder ticket aanbieden voor een duurdere prijs.
Met name bij plotselinge vraagtoename (bijv. na lotingen internationaal voetbal) gebeurt dit veel.
True, soms kan het met kortingscodes wel eens een paar euro goedkoper zijn, maar ik zou die gok nooit nemen.
Eigen ervaring, paar keer meegemaakt in een dergelijke situatie. Reseller mailt je een paar uur later dat je mag kiezen tussen 10x zoveel bijbetalen of annuleren. Hier een voorbeeld: https://www.ad.nl/dordrec(...)manchester~a9ba9164/quote:Op maandag 22 oktober 2018 08:07 schreef Fogel het volgende:
[..]
En dit is je eigen ervaring die je een keer hebt meegemaakt of een aanname?
Welke maatschappij? Sommige maatschappijen verkopen aan resellers wel eens tickets behoorlijk onder hun eigen prijs, maatschappijen als Ryanair echter niet.quote:Op zondag 21 oktober 2018 22:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik zit nu voor 30¤ ipv 280¤ op madeira met dank aan edreams. Dus aaaach.
heel specifieke situatie, waarin demand ineens door het dak gaat en cheaptickets het niet snel genoeg update.quote:Op maandag 22 oktober 2018 14:30 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Eigen ervaring, paar keer meegemaakt in een dergelijke situatie. Reseller mailt je een paar uur later dat je mag kiezen tussen 10x zoveel bijbetalen of annuleren. Hier een voorbeeld: https://www.ad.nl/dordrec(...)manchester~a9ba9164/
[..]
Welke maatschappij? Sommige maatschappijen verkopen aan resellers wel eens tickets behoorlijk onder hun eigen prijs, maatschappijen als Ryanair echter niet.
True, maar in dat soort situaties is het dus een beetje oppassen. En helemaal met je eens wat betreft CheapTickets, je hebt er geen drol aan.quote:Op maandag 22 oktober 2018 18:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
heel specifieke situatie, waarin demand ineens door het dak gaat en cheaptickets het niet snel genoeg update.
Als je met een cc had geboekt was cheaptickets gewoon de lul. Sowieso een waardeloos bedrijf dat nergens goed voor is.
ik heb nu ook een fitty met edreams en mastercard doet niet eens wat.quote:Op maandag 22 oktober 2018 22:35 schreef Reageurs het volgende:
[..]
True, maar in dat soort situaties is het dus een beetje oppassen. En helemaal met je eens wat betreft CheapTickets, je hebt er geen drol aan.
Credit cardmaatschappijen proberen er altijd wat gemakkelijk vanaf te komen. Wat hebben ze gedaan? Ik lees hier ook een hoop negatieve reviews: https://vraagalex.nl/servicenummers/edreams/quote:Op maandag 22 oktober 2018 23:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik heb nu ook een fitty met edreams en mastercard doet niet eens wat.
Echt wtf.
app zei 5 euro, gelukkig gescreenshot op het moment dat ik al op boeken had gedrukt dat je dus echt ziet 5 euro nu aan het boeken.quote:Op woensdag 24 oktober 2018 22:19 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Credit cardmaatschappijen proberen er altijd wat gemakkelijk vanaf te komen. Wat hebben ze gedaan? Ik lees hier ook een hoop negatieve reviews: https://vraagalex.nl/servicenummers/edreams/
lol, eerst stoer doen en nu huiliequote:Op maandag 22 oktober 2018 23:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik heb nu ook een fitty met edreams en mastercard doet niet eens wat.
Echt wtf.
Kan je de koop dan niet gewoon annuleren?quote:Op woensdag 24 oktober 2018 22:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
app zei 5 euro, gelukkig gescreenshot op het moment dat ik al op boeken had gedrukt dat je dus echt ziet 5 euro nu aan het boeken.
Vervolgens 155 op de bevestiging. En ing die zegt ja 5 euro kan ook niet he?
haha ik heb edreams voor duizenden euro's opgenaaid van de zomer.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 11:31 schreef Predator38 het volgende:
[..]
lol, eerst stoer doen en nu huilie
nee. edreams claimt geen storing.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 11:32 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Kan je de koop dan niet gewoon annuleren?
karma is a bitch 😊quote:Op donderdag 25 oktober 2018 12:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
haha ik heb edreams voor duizenden euro's opgenaaid van de zomer.
Ben vooral een beetje pissig op ing vanwege hun reactie. Je zou verwachten dat je gedekt ben tegen dit soort kolder.
Ga je naar Albanië?quote:Op donderdag 25 oktober 2018 12:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
nee. edreams claimt geen storing.
Opzich is het niet heel schokkend allemaal, maar voor 150 euro zou ik niet echt een weekendje naar Albanië boeken
Laatst geteld dat ik 128 tickets heb geboekt voor prijzen soms zo laag als 0¤ waar ze nooit moeilijk over hebben gedaan. Vanavond een lijstje maken, kijken wat ing dan zegt.
de transavia vlucht vanaf Amsterdam.quote:Op donderdag 25 oktober 2018 14:57 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ga je naar Albanië?Maar hoe vlieg je dan?
Heerlijk zo'n stoel die niet naar achteren kan en dus ook niet tot ergernissen kan leiden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 11:44 schreef Aiciu het volgende:
Ik vloog vanmorgen met Transavia want directe vlucht naar Napels, ondanks dat ik extra beenruimte had gekocht was het alsnog kut!
Je stoel kan je niet eens verschuiven en ondanks dat het rustig was kon ik niet languit gaan liggen want die leuningen kunnen niet eens omhoog
Volgende keer weer lekker met Alitalia, dan maar overstappen in Linate of Fiumicino. Dat is beter dan zo'n skere vlucht.
Liever dat risico nemen, dan zo'n vlucht waar je niet lekker zit.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 16:33 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Heerlijk zo'n stoel die niet naar achteren kan en dus ook niet tot ergernissen kan leiden.
En Alitalia, dan moet je wel weten dat je geen EU compensatie kunt krijgen zolang die in uitstel van betaling zitten
als je een 738 hebt moet je ook die derde rij in het midden hebben of de eerste.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 11:44 schreef Aiciu het volgende:
Ik vloog vanmorgen met Transavia want directe vlucht naar Napels, ondanks dat ik extra beenruimte had gekocht was het alsnog kut!
Je stoel kan je niet eens verschuiven en ondanks dat het rustig was kon ik niet languit gaan liggen want die leuningen kunnen niet eens omhoog
Volgende keer weer lekker met Alitalia, dan maar overstappen in Linate of Fiumicino. Dat is beter dan zo'n skere vlucht.
Had je iets anders verwacht dan?quote:Op vrijdag 2 november 2018 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ryanair heeft lak aan rechter, basis Eindhoven sluit maandag![]()
echt, Ryanair![]()
Je doet nu alsof een rechterlijke uitspraak "ook maar een mening" isquote:Op vrijdag 2 november 2018 19:59 schreef ozzietukker het volgende:
Ryanair snapt echter wel hoe het spelletje gespeeld moet worden.
Vergeet niet dat wanneer Ryanair hier toegeeft dit ook verregaande consequenties kan hebben voor overige standplaatsen van Ryanair.
Een rechterlijke uitspraak van deze rechtbank is ook maar een 'interpretatie' van de wet en je bent nog lang niet aan het einde van het juridisch traject.quote:Op vrijdag 2 november 2018 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Je doet nu alsof een rechterlijke uitspraak "ook maar een mening" is Het is echt niet normaal hoe Ryanair met mensen omgaat hoor. En het is goed dat daar eindelijk eens paal en perk aan gesteld wordt.
Dat is bij alle airlines het geval bij stoelen bij de nooduitgang en op rij 1.quote:Op vrijdag 26 oktober 2018 11:44 schreef Aiciu het volgende:
Ik vloog vanmorgen met Transavia want directe vlucht naar Napels, ondanks dat ik extra beenruimte had gekocht was het alsnog kut!
Je stoel kan je niet eens verschuiven en ondanks dat het rustig was kon ik niet languit gaan liggen want die leuningen kunnen niet eens omhoog
Maar wanneer is "een airline in een land"? Het is en blijft een Iers bedrijf.quote:Op vrijdag 2 november 2018 19:59 schreef ozzietukker het volgende:
, ik zie graag dat alle luchtvaartmaatschappijen in een land aan dezelfde rechten en plichten gebonden zijn. .
Ze gaan akkoord met de uitspraak.quote:Op vrijdag 2 november 2018 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, maar de geijkte procedure is dan dat je in hoger beroep gaat. Niet dat je gewoon zegt "fuck you", je middelvinger opsteekt en doet waar je zelf zin in hebt.
Luchtvaartmaatschappijen moeten in mijn ogen aan dezelfde regels houden op het moment dat men een basis opent op een luchthaven in een land.quote:Op vrijdag 2 november 2018 23:29 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Maar wanneer is "een airline in een land"? Het is en blijft een Iers bedrijf.
Heb je überhaupt op die link geklikt?quote:Op vrijdag 9 november 2018 17:48 schreef bianconeri het volgende:
Dat lijkt mij ook eerder een Frans dingetje en niet een Ryanair dingetje.
Echt iets voor de Franse instanties om zulke belachelijke dingen te doen, en ook om dat heel snel te doen ipv de andere partij kansen te geven.
Yup, daarom zeg ik het ook.quote:Op vrijdag 9 november 2018 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb je überhaupt op die link geklikt?
Kan, kan ook nietquote:Op donderdag 15 november 2018 06:53 schreef Exterminator het volgende:
Iemand enig idee hoe streng Ryan Air is met het nieuwe handbagagebeleid? Mijn tas is aan alle zijden 5cm te groot. Wordt hier lastig over gedaan of...?
Het is Ryanairquote:Op donderdag 15 november 2018 06:53 schreef Exterminator het volgende:
Iemand enig idee hoe streng Ryan Air is met het nieuwe handbagagebeleid? Mijn tas is aan alle zijden 5cm te groot. Wordt hier lastig over gedaan of...?
Ik ga er maar van uit tegenwoordig dat ze moeilijk doen. Dus een tas die perfect pastquote:Op donderdag 15 november 2018 06:53 schreef Exterminator het volgende:
Iemand enig idee hoe streng Ryan Air is met het nieuwe handbagagebeleid? Mijn tas is aan alle zijden 5cm te groot. Wordt hier lastig over gedaan of...?
5 cm aan alle kanten is flink groter.quote:Op donderdag 15 november 2018 06:53 schreef Exterminator het volgende:
Iemand enig idee hoe streng Ryan Air is met het nieuwe handbagagebeleid? Mijn tas is aan alle zijden 5cm te groot. Wordt hier lastig over gedaan of...?
Door mensen die het dan alsnog proberen moet er dus steeds strenger gekeken worden op de afmetingen van bagage. Je zorgt voor je eigen problemen, en die van anderenquote:Op donderdag 15 november 2018 06:53 schreef Exterminator het volgende:
Iemand enig idee hoe streng Ryan Air is met het nieuwe handbagagebeleid? Mijn tas is aan alle zijden 5cm te groot. Wordt hier lastig over gedaan of...?
Transavia personeel wordt toch echt een stuk beter behandeld dan Ryan air personeel. Idem easyJet.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 13:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kom op dan
[..]
Mensen die haten op Ryanair en dan wel transavia vliegen
easyJet-personeel heeft het goed gekregen inderdaad. Transavia schijnt nogal een zooitje te zijn met last minute roosterwijzigingen e.d., je hoort veel klachten vanuit onder meer VNV.quote:Op vrijdag 21 december 2018 19:32 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
Transavia personeel wordt toch echt een stuk beter behandeld dan Ryan air personeel. Idem easyJet.
Vraag/aanbod. Vaak zijn met vanaf prijzen vaak 'n X aantal stoelen voor dat bedrag, de rest steeds wat duurder tot er evt nog weer 'n aanbieding komt oid.quote:Op donderdag 25 april 2019 20:36 schreef Chunees het volgende:
Waar schommelen de prijzen van vliegtickets?
Ik had vorige week een ticket van Wizz air op het oog die vorige week ¤40 kostte en nu opeens het dubbele
Ja.quote:Op vrijdag 26 april 2019 07:23 schreef Mickytjuh het volgende:
Wil je nu beweren dat de low cost maatschappijen niet met de cookies spelen en als je nogmaals terugkomt voor dezelfde reis de prijs duurder hebben?
Dat betwijfel ik toch.quote:Op vrijdag 26 april 2019 07:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja.
Dat wordt allemaal serverside geregeld. Ze gaan jouw huis niet minder vragen voor een ticket dan mij omdat ik al eens gezocht heb.
Dat een ota het doet, misschien. Maar dat zijn sowieso criminelen.quote:Op vrijdag 26 april 2019 08:01 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik toch.
Gooi je cookies eens weg en kijk dan nogmaals.
Die mythe is al meerdere malen ontkracht in diverse testen...quote:Op vrijdag 26 april 2019 08:01 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik toch.
Gooi je cookies eens weg en kijk dan nogmaals.
Het zijn weliswaar criminelen, maar ze hebben vaak wel meer aanbod en betere prijzen dan luchtvaartmaatschappijen zelf.quote:Op vrijdag 26 april 2019 09:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat een ota het doet, misschien. Maar dat zijn sowieso criminelen.
Tevens, geen vpn gebruiken
Dat is onzin bij low cost carriers.quote:Op vrijdag 26 april 2019 08:01 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik toch.
Gooi je cookies eens weg en kijk dan nogmaals.
Er is zelfs wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en wat jij beweert is gewoon onzin.quote:Op vrijdag 26 april 2019 08:01 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik toch.
Gooi je cookies eens weg en kijk dan nogmaals.
In zijn algemeenheid leven ze die regelen volgens mij vrij streng na. Al is het natuurlijk ook afhankelijk van het vliegveldpersoneel. Mijn tas vonden ze in Eindhoven, terecht, te groot, maar in Italië mocht mijn tas en de tas van vele anderen gewoon mee aan boord.quote:Op woensdag 1 mei 2019 14:47 schreef TaMieke het volgende:
Iemand een idee hoe moeilijk Ryanair nu doet over de grote van je tas die mee mag in het vliegtuig?![]()
Ik krijg mn tas echt wel over de stoel voor me gepropt maar hij is vast groter dan 40cm.
Moest je hem toen alsnog inchecken/bijboeken?quote:Op woensdag 1 mei 2019 15:05 schreef maan_man het volgende:
[..]
In zijn algemeenheid leven ze die regelen volgens mij vrij streng na. Al is het natuurlijk ook afhankelijk van het vliegveldpersoneel. Mijn tas vonden ze in Eindhoven, terecht, te groot, maar in Italië mocht mijn tas en de tas van vele anderen gewoon mee aan boord.
Excuses, ik dacht dat het over deze regel ging: https://www.businessinsid(...)-november-inchecken/. Ik heb een tijdje niet meer met Ryanair gevlogen, dus ik had niet meegekregen dat ze in november 2018 wederom de regels hebben aangepast.quote:Op woensdag 1 mei 2019 15:19 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Moest je hem toen alsnog inchecken/bijboeken?
Mijn ervaring is dat ze over rugzakken en flexibele tassen niet zo moeilijk doen, als het gewoon duidelijk is dat dat past mag dat normaal gesproken. Heb al wat vluchtjes gehad met die nieuwe regels.quote:Op woensdag 1 mei 2019 14:47 schreef TaMieke het volgende:
Iemand een idee hoe moeilijk Ryanair nu doet over de grote van je tas die mee mag in het vliegtuig?![]()
Ik krijg mn tas echt wel over de stoel voor me gepropt maar hij is vast groter dan 40cm.
Hier hoort eigenlijk een soort Laurel & Hardy filmpje bijquote:Op woensdag 1 mei 2019 20:05 schreef ozzietukker het volgende:
een mini tas waar paspoort en bijvoorbeeld geld in zit dat is echt geen 2de stuk handbagage, medewerkers die daar moeilijk over doen, dus mensen daadwerkelijk die in de tas doen stoppen om vervolgens naar het paspoort of boarding pas te vragen, die er weer uit laten halen, dan weer terug laten stoppen om vervolgens die mensen die mini tas op weg naar het vliegtuig deze er weer uit zien halen zodat ze het alsnog apart kunnen dragen hebben het dus niet begrepen.
Ik krijg meteen weer flashbacks. In mijn studententijd toen ik nog regelmatig met Ryanair vloog maakte ik meestal een tasje dat ik in het vliegtuig bij me wilde houden met e-reader, oordopjes en eventueel ander klein grut. Het is me regelmatig gebeurd dat wanneer ik dat bij het boarden alvast uit mijn rugzak had gehaald ik dringend gesommeerd werd dat weer in mijn rugzak te stoppen, want ik mocht maar 1 stuk handbagage meenemen.quote:Op woensdag 1 mei 2019 20:05 schreef ozzietukker het volgende:
Nu ben ik zeker voor strikte naleving van bagage regels, maar soms draaft men wel wat door, natuurlijk, je mag 1 stuk handbagage, maar een mini tas waar paspoort en bijvoorbeeld geld in zit dat is echt geen 2de stuk handbagage, medewerkers die daar moeilijk over doen, dus mensen daadwerkelijk die in de tas doen stoppen om vervolgens naar het paspoort of boarding pas te vragen, die er weer uit laten halen, dan weer terug laten stoppen om vervolgens die mensen die mini tas op weg naar het vliegtuig deze er weer uit zien halen zodat ze het alsnog apart kunnen dragen hebben het dus niet begrepen.
Een rustiger moment bijvoorbeeld na het boarden, in de gang naar het vliegtuig of wanneer je buiten loopt. Het beleid is vrij simpel, 1 stuk handbagage. Dat jij en ik ook daarvan een deel gebruikt voor de dingen die je bij je wil hebben in het vliegtuig, is prima. Maar jij wil het bij je houden, dus jij bent degene die je bagage wil splitsen, zij houden zich gewoon aan de regels/ Ik zorg altijd dat mijn vliegtuigtasje, makkelijk in mijn cabinbagage kan en er weer uit. Ik vind het best triest als je dit dan moedwillig gaat doen op een plaats waar je andere mensen daarmee ophoudtquote:Op donderdag 2 mei 2019 00:49 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik krijg meteen weer flashbacks. In mijn studententijd toen ik nog regelmatig met Ryanair vloog maakte ik meestal een tasje dat ik in het vliegtuig bij me wilde houden met e-reader, oordopjes en eventueel ander klein grut. Het is me regelmatig gebeurd dat wanneer ik dat bij het boarden alvast uit mijn rugzak had gehaald ik dringend gesommeerd werd dat weer in mijn rugzak te stoppen, want ik mocht maar 1 stuk handbagage meenemen.
Blijkbaar hebben ze liever dat ik het boardingproces vertraag doordat ik op mijn gemak stilstaand in het gangpad mijn handbagage reorganiseer zodat de mensen achter mij niet kunnen doorlopen, dan dat alvast te doen op een rustiger moment...
Dis is ook mijn ervaring inderdaad. De mensen die een half uur voor boardingtijd al in de rij staan (Waarom? Je hebt toch een vaste stoel?) worden veel grondiger gecheckt dan de mensen die gewoon aan komen lopen als die rij zich al bijna heeft opgelost. Het is dan belangrijker om het vliegtuig op tijd te laten vertrekken dan alles zo strikt na te leven.quote:Op woensdag 1 mei 2019 20:05 schreef ozzietukker het volgende:
Wat ik bij low cost maatschappijen vaak zie is dat bij de gate, zeker als een toestel op tijd is, als mensen netjes in de rij staan dan de rij gaan aflopen en de 'verdachte' gevallen qua grote eruit halen om deze te controleren in de aanwezige stand.
De kunst is, zeker als je bagage hebt die ook nog voor kleine handbagage door kan gaan maar wel 'verdacht' lijkt dus niet in die rij te gaan staan maar een beetje om de gate heen zodat men je niet vooraf kan controleren, tijdens het boarding proces zelf is er ook wel een controle, maar gaat het ook om het snel afhandelen van de vlucht, er is maar beperkt tijd, dat je er op dat moment makkelijker mee weg komt.
Dit! Ik denk dan ook altijd: als je gebruik wil maken van die low cost airlines en voor een paar tientjes weg wilt kunnen, moet je er ook maar voor zorgen dat je het volgens hun regels speelt. Zo hebben we laatst in Köln een anderhalf uur vertraging gehad omdat niet alle cabin bags in de overhead lockers pasten, want niemand houdt zich exact aan de maximale afmetingen. En natuurlijk wilde niemand even meewerken toen de flightcrew vroeg van wie dit of dat koffertje was. Hierdoor dus het vertrekslot gemist, waardoor we moesten wachten op een volgend beschikbaar slot, waardoor de flightcrew aan hun maximumuren zat en daar ook mensen van gewisseld moesten worden.quote:Op donderdag 2 mei 2019 01:58 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Een rustiger moment bijvoorbeeld na het boarden, in de gang naar het vliegtuig of wanneer je buiten loopt. Het beleid is vrij simpel, 1 stuk handbagage. Dat jij en ik ook daarvan een deel gebruikt voor de dingen die je bij je wil hebben in het vliegtuig, is prima. Maar jij wil het bij je houden, dus jij bent degene die je bagage wil splitsen, zij houden zich gewoon aan de regels/ Ik zorg altijd dat mijn vliegtuigtasje, makkelijk in mijn cabinbagage kan en er weer uit. Ik vind het best triest als je dit dan moedwillig gaat doen op een plaats waar je andere mensen daarmee ophoudt
Ik werk zelf als grondstewardess bij verschillende lowcost airlines waarbij je echt maar 1 stuk mag meenemen en geen personal item. Zodra andere collega's of mystery guests zien dat ik de regels niet naleef krijg ik een strikte waarschuwing van bovenaf maar zodra ik de strikte regels ga naleven kan ik meteen 90 handbagage-trolleys innemen waardoor de vlucht vertraagd word en ik er ook op afgerekend geraak met een strikte waarschuwing. Bij een gering aantal waarschuwingen is het gewoon klaar met je carriere.quote:Op woensdag 1 mei 2019 20:05 schreef ozzietukker het volgende:
Nu ben ik zeker voor strikte naleving van bagage regels, maar soms draaft men wel wat door, natuurlijk, je mag 1 stuk handbagage, maar een mini tas waar paspoort en bijvoorbeeld geld in zit dat is echt geen 2de stuk handbagage, medewerkers die daar moeilijk over doen, dus mensen daadwerkelijk die in de tas doen stoppen om vervolgens naar het paspoort of boarding pas te vragen, die er weer uit laten halen, dan weer terug laten stoppen om vervolgens die mensen die mini tas op weg naar het vliegtuig deze er weer uit zien halen zodat ze het alsnog apart kunnen dragen hebben het dus niet begrepen. Je moet ergens een grens trekken, dat begrijp ik, maar een beetje common sense mag ook wel. Al zal dat weer niet de opdracht zijn die men heeft meegekregen en zal men ongetwijfeld worden afgerekend op het strikt naleven van regels, en dat moet je als medewerker ook maar kunnen. Mij moet je op een dergelijke functie ook maar niet gaan neerzetten, want ik denk zelf na...
Ik wist niet dat mannen dit beroep ook doen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 09:12 schreef G-Pier het volgende:
[..]
Ik werk zelf als grondstewardess bij verschillende lowcost airlines waarbij je echt maar 1 stuk mag meenemen en geen personal item. Zodra andere collega's of mystery guests zien dat ik de regels niet naleef krijg ik een strikte waarschuwing van bovenaf maar zodra ik de strikte regels ga naleven kan ik meteen 90 handbagage-trolleys innemen waardoor de vlucht vertraagd word en ik er ook op afgerekend geraak met een strikte waarschuwing. Bij een gering aantal waarschuwingen is het gewoon klaar met je carriere.
Bij iedere vluchtvertraging moet iets of iemand de schuld hebben dus er worden vertragingscode's gegeven op bijvoorbeeld de bagagejongens of het feit omdat het toestel laat binnengekomen was, niemand wil een vertragingscode op zijn naam.
Ik begrijp dat grondpersoneel het niet voor het zeggen heeft en dat er strikte opdrachten zijn, maar er is echt wel een verschil in uitvoering hiervan.quote:Op donderdag 2 mei 2019 09:12 schreef G-Pier het volgende:
Ik werk zelf als grondstewardess bij verschillende lowcost airlines waarbij je echt maar 1 stuk mag meenemen en geen personal item. Zodra andere collega's of mystery guests zien dat ik de regels niet naleef krijg ik een strikte waarschuwing van bovenaf maar zodra ik de strikte regels ga naleven kan ik meteen 90 handbagage-trolleys innemen waardoor de vlucht vertraagd word en ik er ook op afgerekend geraak met een strikte waarschuwing. Bij een gering aantal waarschuwingen is het gewoon klaar met je carriere.
Bij iedere vluchtvertraging moet iets of iemand de schuld hebben dus er worden vertragingscode's gegeven op bijvoorbeeld de bagagejongens of het feit omdat het toestel laat binnengekomen was, niemand wil een vertragingscode op zijn naam.
Brandstofkosten en dergelijken zijn ze toch al kwijt, omdat het vliegtuig toch vliegt. Of je nou in zit of niet. De kosten om ~100kg extra te vervoeren zijn bijna te verwaarlozen.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 20:28 schreef MikeJoow het volgende:
Ik vlieg binnenkort vanaf Amsterdam naar Geneve met Easyet, Ik heb een best goedkope deal weten te scoren voor 54 EUR retour.
Nu vraag ik mezelf dus af, Wat voor vaste kosten zijn ze nu al aan mij kwijt.
Daarmee bedoel ik dus personeel, Luchthavenbelastingen, Brandstof en andere vaste kosten per persoon.
Ze zullen vast wel op me verdienen maar ik ben toch wel benieuwd wat Easyjet aan kosten aan mij al kwijt is want zoveel zullen ze toch niet verdienen voor 27 euro enkele reis!
Wie kan me daar antwoord op geven?
Easyjet betaalt geen taxes op schiphol. Bekijk je ticket maar eens goed.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 23:48 schreef exelletor het volgende:
[..]
Brandstofkosten en dergelijken zijn ze toch al kwijt, omdat het vliegtuig toch vliegt. Of je nou in zit of niet. De kosten om ~100kg extra te vervoeren zijn bijna te verwaarlozen.
Luchthavenbelasting op Schiphol is ~22 euro per persoon (bron, p21) en op Geneve ~21 euro per persoon (bron, p2). Dan heb je nog een paar euro voor het verwerken van jouw betaling en de administratieve afhandeling. Ze houden dus een paar euro over om de "vaste lasten" te betalen.
Vaak genoeg zijn er ook tickets te koop onder de kostprijs. Ze gokken er dan op dat men bagage incheckt, betaalde stoelen selecteert, eten consumeert, voor wifi betaalt etc.
Nu wil jij natuurlijk weten wat ze aan vaste lasten kwijt zijn. De gemiddelde CASK (cost per available seat kilometer) van Easyjet was in 2016 6,44 cent (bron). Voor een vlucht AMS - GVA - AMS zou je dus op ongeveer 90 euro uitkomen. Ik denk overigens dat de CASK sinds 2016 is gestegen en dat Amsterdam en Genève relatief dure luchthavens zijn, waardoor easyJet ook meer kwijt is dan gemiddeld.
Het zijn dan ook geen "echte" belastingen, maar luchthavengelden en ze hoeven niet uitgesplitst te worden als je een ticket koopt. Vorig jaar had easyJet geklaagd over de verhoging van deze kosten (bron)quote:Op zaterdag 11 mei 2019 08:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Easyjet betaalt geen taxes op schiphol. Bekijk je ticket maar eens goed.
Dus als ik het goed begrijp heb ik een goede deal en wordt er aan mijn ticket niets verdiend?quote:Op vrijdag 10 mei 2019 23:48 schreef exelletor het volgende:
[..]
Brandstofkosten en dergelijken zijn ze toch al kwijt, omdat het vliegtuig toch vliegt. Of je nou in zit of niet. De kosten om ~100kg extra te vervoeren zijn bijna te verwaarlozen.
Luchthavenbelasting op Schiphol is ~22 euro per persoon (bron, p21) en op Geneve ~21 euro per persoon (bron, p2). Dan heb je nog een paar euro voor het verwerken van jouw betaling en de administratieve afhandeling. Ze houden dus een paar euro over om de "vaste lasten" te betalen.
Vaak genoeg zijn er ook tickets te koop onder de kostprijs. Ze gokken er dan op dat men bagage incheckt, betaalde stoelen selecteert, eten consumeert, voor wifi betaalt etc.
Nu wil jij natuurlijk weten wat ze aan vaste lasten kwijt zijn. De gemiddelde CASK (cost per available seat kilometer) van Easyjet was in 2016 6,44 cent (bron). Voor een vlucht AMS - GVA - AMS zou je dus op ongeveer 90 euro uitkomen. Ik denk overigens dat de CASK sinds 2016 is gestegen en dat Amsterdam en Genève relatief dure luchthavens zijn, waardoor easyJet ook meer kwijt is dan gemiddeld.
Dat is dus het hele frustrerende van die regels. Ze worden niet of nauwelijks gecontroleerd aangezien ik zo vaak van die domme wijven zie met idioot grote koffers aan boord.quote:Op donderdag 2 mei 2019 07:05 schreef TaMieke het volgende:
Ik heb inderdaad wel eens eerder gehad dat je een handbagage koffer mee mocht nemen en een rugzak. De ene keer moest die rugzak perse nog in het koffertje kunnen, andere keren hoefde dit niet.
Afgelopen jaar extra rekening gehouden met die rugzakmaten, staan er mensen met een hele bigshopper als "rugzak". Haast net zo groot als het handbagage koffertje wat mee mocht.
Nu heb ik een handbagagekoffertje om in te checken. Ik wil gewoon graag mn portomonnee, koptelefoon en een boek mee aan boord nemen. Maar dat past dus niet ineens in mn handtas.
quote:Op zondag 12 mei 2019 10:38 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat is dus het hele frustrerende van die regels. Ze worden niet of nauwelijks gecontroleerd aangezien ik zo vaak van die domme wijven zie met idioot grote koffers aan boord.
Dat is ook een beetje afhankelijk van de airline he.quote:Op donderdag 2 mei 2019 07:05 schreef TaMieke het volgende:
Ik heb inderdaad wel eens eerder gehad dat je een handbagage koffer mee mocht nemen en een rugzak. De ene keer moest die rugzak perse nog in het koffertje kunnen, andere keren hoefde dit niet.
Afgelopen jaar extra rekening gehouden met die rugzakmaten, staan er mensen met een hele bigshopper als "rugzak". Haast net zo groot als het handbagage koffertje wat mee mocht.
Nu heb ik een handbagagekoffertje om in te checken. Ik wil gewoon graag mn portomonnee, koptelefoon en een boek mee aan boord nemen. Maar dat past dus niet ineens in mn handtas.
Volgens mij allemaal Ryanair.quote:Op zondag 12 mei 2019 12:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje afhankelijk van de airline he.
Het laagste tarief van Amsterdam naar Genève is op dit moment ¤30 voor een retourvlucht en EasyJet heeft af en toe acties waarbij ze zo'n 25% korting geven, maar jij zit daar niet ver vanaf.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 19:33 schreef MikeJoow het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp heb ik een goede deal en wordt er aan mijn ticket niets verdiend?
Ik ga uiteindelijk nog wel stoelen reserveren dus daar gaan ze dan nog wel wat aan verdienen. Qua brandstof snap ik je inderdaad. die kosten zijn ze toch kwijt dus liever een vol vliegtuig dan half leeg. Wat ik ook vreemd vind is dat tickets juist ruim van tevoren goedkoper zijn.. je zou het juist andersom verwachten. Ik zag laatst nog een deal van Vueling eind oktober naar Mallorca voor heel weinig geld.
Easyjet moet net als alle andere maatschappijen de luchthavengelden betalen.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 08:40 schreef Yreal het volgende:
Easyjet betaalt geen taxes op schiphol. Bekijk je ticket maar eens goed.
Niet op iedere passagier aan boord van een vlucht wordt geld verdiend. Maar je moet het in een groter geheel zien, je kan een passagier lokken door een goedkope heenreis te verkopen en een duurdere terugreis.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 20:28 schreef MikeJoow het volgende:
Ze zullen vast wel op me verdienen maar ik ben toch wel benieuwd wat Easyjet aan kosten aan mij al kwijt is want zoveel zullen ze toch niet verdienen voor 27 euro enkele reis!
Dit klinkt best logisch.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:57 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Easyjet moet net als alle andere maatschappijen de luchthavengelden betalen.
Easyet kiest er voor om deze niet als aparte toeslagen weer te geven maar in de ticketprijs te berekenen. Op deze manier voorkomt Easyjet dat als iemand niet vliegt deze kosten terugbetaald moeten worden.
[..]
Niet op iedere passagier aan boord van een vlucht wordt geld verdiend. Maar je moet het in een groter geheel zien, je kan een passagier lokken door een goedkope heenreis te verkopen en een duurdere terugreis.
Daarnaast kunnen concurrentie overwegingen een motivatie zijn, KLM vliegt ook meerdere malen per dag op de route, en die prijzen zijn ook relatief laag, elke passagier aan boord van Easyjet is geen passagier aan boord van de KLM, op die manier moet de concurrentie ook kosten maken.
(Ik heb persoonlijk geen keus, ik kan alleen met KLM op die route omdat ik nog wat andere infrastructuur nodig heb die bij Easyjet simpelweg niet voorhanden is).
Toch heb je recht op de belastingen die niet afgedragen worden..quote:Op woensdag 15 mei 2019 18:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dit klinkt best logisch.
Voelde me best genaaid toen easyjet me geen stuiver terug gaf voor 15 ongebruikte tickets.
Klopt. Maar als ze hem niet uit specificeren is dat toch vechten tegen de bierkaai.quote:Op woensdag 15 mei 2019 18:23 schreef Peter het volgende:
[..]
Toch heb je recht op de belastingen die niet afgedragen worden..
Het probleem zit hem vooral in het feit dat Easyjet ook administratiekosten (al doen meer maatschappijen dat) rekent voor het terugvragen van eventuele luchthavenbelastingen.quote:Op woensdag 15 mei 2019 18:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Klopt. Maar als ze hem niet uit specificeren is dat toch vechten tegen de bierkaai.
https://speld.nl/2018/06/(...)htvaartmaatschappij/quote:Passagiers van goedkope luchtvaartmaatschappij voelen zich behandeld als passagiers van goedkope luchtvaartmaatschappij
Passagiers van de Ryanair-vlucht naar Kos zijn woedend op de luchtvaartmaatschappij. Ze gaven soms wel tientallen euro’s uit voor hun vlucht maar werden behandeld als mensen die niet bereid zijn om meer dan een paar tientjes voor hun vlucht te betalen.
“Je moet je voorstellen: we kregen geen koffie, geen dekentje en dan moesten we ook nog eens zelf ons eigen ticket uitprinten,” zegt Jolanda van der Beek verontwaardigd. “Het enige wat ze wel deden is ons in nog geen 2,5 uur naar de andere kant van Europa vliegen. Maar ik heb hier wel gewoon 19 euro voor betaald hè, daar hoort dan ook wel wat tegenover staan.”
Ook Gerard van Heemst is boos dat hij niet behandeld is met de egards waar iemand die een al gauw een uursalaris aan zijn ticket heeft stukgeslagen recht op heeft. “In het vliegtuig probeerden ze ons krasloten aan te smeren en mensen die een te grote koffer hadden moesten ook extra betalen. Alsof ze geld aan ons willen verdienen. Dan denk ik: ja, dat had je ook eerder kunnen bedenken.”
De passagiers hebben zich voorgenomen juridische stappen te nemen tegen Ryanair zodra ze een advocaat hebben gevonden die dat gratis voor ze wil doen.
Vanaf een specifiek vliegveld of een route of überhaupt niet?quote:Op dinsdag 3 september 2019 15:41 schreef Jappie_Sea het volgende:
Weet iemand hoezo er geen Ryanairvluchten geboekt kunnen worden vanaf 26 oktober?
Brexit?quote:Op dinsdag 3 september 2019 15:41 schreef Jappie_Sea het volgende:
Weet iemand hoezo er geen Ryanairvluchten geboekt kunnen worden vanaf 26 oktober?
Tijdelijke storing in het systeem. Zijn ze aan het oplossen. Probeer het vanavond nog een keer.quote:Op dinsdag 3 september 2019 15:41 schreef Jappie_Sea het volgende:
Weet iemand hoezo er geen Ryanairvluchten geboekt kunnen worden vanaf 26 oktober?
Norwegian vliegt alleen met Boeing 737/787's en Lauda alleen met Airbussen uit de A320-familie, totaal ander type kist.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 16:44 schreef Stefanovich het volgende:
Terug vloog ik met norwegian. Vriend van me merkte op dat het een ander vliegtuig was dan de heenweg, omdat hij minder rijen telde. Maar het was geen ander model vliegtuig, maar gewoon minder volgepropt en dus meer ruimte.
Het is dan wel een andere fabrikant, maar de opstelling 3-3 is hetzelfde en de afstand tussen de stoelen bepaalt de luchtvaartmaatschappij, want de 737 van Ryanair zit ook een stuk minder ruim dan Norwegian.quote:Op woensdag 4 september 2019 12:35 schreef G-Pier het volgende:
[..]
Norwegian vliegt alleen met Boeing 737/787's en Lauda alleen met Airbussen uit de A320-familie, totaal ander type kist.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |