abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 mei 2019 @ 07:05:35 #226
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_186557382
Ik heb inderdaad wel eens eerder gehad dat je een handbagage koffer mee mocht nemen en een rugzak. De ene keer moest die rugzak perse nog in het koffertje kunnen, andere keren hoefde dit niet. :?
Afgelopen jaar extra rekening gehouden met die rugzakmaten, staan er mensen met een hele bigshopper als "rugzak". Haast net zo groot als het handbagage koffertje wat mee mocht.

Nu heb ik een handbagagekoffertje om in te checken. Ik wil gewoon graag mn portomonnee, koptelefoon en een boek mee aan boord nemen. Maar dat past dus niet ineens in mn handtas.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  donderdag 2 mei 2019 @ 08:43:03 #227
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_186558030
quote:
6s.gif Op woensdag 1 mei 2019 20:05 schreef ozzietukker het volgende:
Wat ik bij low cost maatschappijen vaak zie is dat bij de gate, zeker als een toestel op tijd is, als mensen netjes in de rij staan dan de rij gaan aflopen en de 'verdachte' gevallen qua grote eruit halen om deze te controleren in de aanwezige stand.
De kunst is, zeker als je bagage hebt die ook nog voor kleine handbagage door kan gaan maar wel 'verdacht' lijkt dus niet in die rij te gaan staan maar een beetje om de gate heen zodat men je niet vooraf kan controleren, tijdens het boarding proces zelf is er ook wel een controle, maar gaat het ook om het snel afhandelen van de vlucht, er is maar beperkt tijd, dat je er op dat moment makkelijker mee weg komt.
Dis is ook mijn ervaring inderdaad. De mensen die een half uur voor boardingtijd al in de rij staan (Waarom? Je hebt toch een vaste stoel?) worden veel grondiger gecheckt dan de mensen die gewoon aan komen lopen als die rij zich al bijna heeft opgelost. Het is dan belangrijker om het vliegtuig op tijd te laten vertrekken dan alles zo strikt na te leven.

quote:
11s.gif Op donderdag 2 mei 2019 01:58 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Een rustiger moment bijvoorbeeld na het boarden, in de gang naar het vliegtuig of wanneer je buiten loopt. Het beleid is vrij simpel, 1 stuk handbagage. Dat jij en ik ook daarvan een deel gebruikt voor de dingen die je bij je wil hebben in het vliegtuig, is prima. Maar jij wil het bij je houden, dus jij bent degene die je bagage wil splitsen, zij houden zich gewoon aan de regels/ Ik zorg altijd dat mijn vliegtuigtasje, makkelijk in mijn cabinbagage kan en er weer uit. Ik vind het best triest als je dit dan moedwillig gaat doen op een plaats waar je andere mensen daarmee ophoudt :@
Dit! Ik denk dan ook altijd: als je gebruik wil maken van die low cost airlines en voor een paar tientjes weg wilt kunnen, moet je er ook maar voor zorgen dat je het volgens hun regels speelt. Zo hebben we laatst in Köln een anderhalf uur vertraging gehad omdat niet alle cabin bags in de overhead lockers pasten, want niemand houdt zich exact aan de maximale afmetingen. En natuurlijk wilde niemand even meewerken toen de flightcrew vroeg van wie dit of dat koffertje was. Hierdoor dus het vertrekslot gemist, waardoor we moesten wachten op een volgend beschikbaar slot, waardoor de flightcrew aan hun maximumuren zat en daar ook mensen van gewisseld moesten worden.
Don't let my username fool you...
  donderdag 2 mei 2019 @ 09:12:21 #228
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_186558410
quote:
6s.gif Op woensdag 1 mei 2019 20:05 schreef ozzietukker het volgende:
Nu ben ik zeker voor strikte naleving van bagage regels, maar soms draaft men wel wat door, natuurlijk, je mag 1 stuk handbagage, maar een mini tas waar paspoort en bijvoorbeeld geld in zit dat is echt geen 2de stuk handbagage, medewerkers die daar moeilijk over doen, dus mensen daadwerkelijk die in de tas doen stoppen om vervolgens naar het paspoort of boarding pas te vragen, die er weer uit laten halen, dan weer terug laten stoppen om vervolgens die mensen die mini tas op weg naar het vliegtuig deze er weer uit zien halen zodat ze het alsnog apart kunnen dragen hebben het dus niet begrepen. Je moet ergens een grens trekken, dat begrijp ik, maar een beetje common sense mag ook wel. Al zal dat weer niet de opdracht zijn die men heeft meegekregen en zal men ongetwijfeld worden afgerekend op het strikt naleven van regels, en dat moet je als medewerker ook maar kunnen. Mij moet je op een dergelijke functie ook maar niet gaan neerzetten, want ik denk zelf na...
Ik werk zelf als grondstewardess bij verschillende lowcost airlines waarbij je echt maar 1 stuk mag meenemen en geen personal item. Zodra andere collega's of mystery guests zien dat ik de regels niet naleef krijg ik een strikte waarschuwing van bovenaf maar zodra ik de strikte regels ga naleven kan ik meteen 90 handbagage-trolleys innemen waardoor de vlucht vertraagd word en ik er ook op afgerekend geraak met een strikte waarschuwing. Bij een gering aantal waarschuwingen is het gewoon klaar met je carriere.
Bij iedere vluchtvertraging moet iets of iemand de schuld hebben dus er worden vertragingscode's gegeven op bijvoorbeeld de bagagejongens of het feit omdat het toestel laat binnengekomen was, niemand wil een vertragingscode op zijn naam.

[ Bericht 1% gewijzigd door G-Pier op 02-05-2019 09:19:47 ]
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_186558827
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 09:12 schreef G-Pier het volgende:

[..]

Ik werk zelf als grondstewardess bij verschillende lowcost airlines waarbij je echt maar 1 stuk mag meenemen en geen personal item. Zodra andere collega's of mystery guests zien dat ik de regels niet naleef krijg ik een strikte waarschuwing van bovenaf maar zodra ik de strikte regels ga naleven kan ik meteen 90 handbagage-trolleys innemen waardoor de vlucht vertraagd word en ik er ook op afgerekend geraak met een strikte waarschuwing. Bij een gering aantal waarschuwingen is het gewoon klaar met je carriere.
Bij iedere vluchtvertraging moet iets of iemand de schuld hebben dus er worden vertragingscode's gegeven op bijvoorbeeld de bagagejongens of het feit omdat het toestel laat binnengekomen was, niemand wil een vertragingscode op zijn naam.
Ik wist niet dat mannen dit beroep ook doen.
  donderdag 2 mei 2019 @ 20:17:58 #230
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_186571931
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 09:12 schreef G-Pier het volgende:
Ik werk zelf als grondstewardess bij verschillende lowcost airlines waarbij je echt maar 1 stuk mag meenemen en geen personal item. Zodra andere collega's of mystery guests zien dat ik de regels niet naleef krijg ik een strikte waarschuwing van bovenaf maar zodra ik de strikte regels ga naleven kan ik meteen 90 handbagage-trolleys innemen waardoor de vlucht vertraagd word en ik er ook op afgerekend geraak met een strikte waarschuwing. Bij een gering aantal waarschuwingen is het gewoon klaar met je carriere.
Bij iedere vluchtvertraging moet iets of iemand de schuld hebben dus er worden vertragingscode's gegeven op bijvoorbeeld de bagagejongens of het feit omdat het toestel laat binnengekomen was, niemand wil een vertragingscode op zijn naam.

Ik begrijp dat grondpersoneel het niet voor het zeggen heeft en dat er strikte opdrachten zijn, maar er is echt wel een verschil in uitvoering hiervan.
Daarnaast zal ook jij weten dat bij een vlucht die ruim op tijd binnen is de controle een stuk strikter zal zijn dan eentje welke al met vertraging binnenkomt, en dat dat ook geldt voor mensen die op het laatste moment aankomen, het op tijd vertrekken of in ieder geval geen extra vertraging door grondpersoneel is nog belangrijker dan het naleven van bagage regels.

Al blijft het lastig, ikzelf heb eigenlijk nooit problemen met mijn handbagage, en ik reis zowel binnen als buiten Europa eigenlijk altijd met enkel handbagage omdat ik nooit zeker weet of ik connecties wel haal of dat reisplannen veranderen, maar aan de regels voldoe ik altijd. Degene die klagen zijn vaak de mensen die de randen van de afmetingen opzoeken, die dan op de heenreis niet maar op de terugreis opeens wel nageleefd worden, dat dat zuur is begrijp ik maar niet onterecht.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_186750764
Ik vlieg binnenkort vanaf Amsterdam naar Geneve met Easyet, Ik heb een best goedkope deal weten te scoren voor 54 EUR retour.
Nu vraag ik mezelf dus af, Wat voor vaste kosten zijn ze nu al aan mij kwijt.
Daarmee bedoel ik dus personeel, Luchthavenbelastingen, Brandstof en andere vaste kosten per persoon.

Ze zullen vast wel op me verdienen maar ik ben toch wel benieuwd wat Easyjet aan kosten aan mij al kwijt is want zoveel zullen ze toch niet verdienen voor 27 euro enkele reis!
Wie kan me daar antwoord op geven?
  vrijdag 10 mei 2019 @ 23:48:31 #232
387249 exelletor
exelleren?
pi_186755222
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 20:28 schreef MikeJoow het volgende:
Ik vlieg binnenkort vanaf Amsterdam naar Geneve met Easyet, Ik heb een best goedkope deal weten te scoren voor 54 EUR retour.
Nu vraag ik mezelf dus af, Wat voor vaste kosten zijn ze nu al aan mij kwijt.
Daarmee bedoel ik dus personeel, Luchthavenbelastingen, Brandstof en andere vaste kosten per persoon.

Ze zullen vast wel op me verdienen maar ik ben toch wel benieuwd wat Easyjet aan kosten aan mij al kwijt is want zoveel zullen ze toch niet verdienen voor 27 euro enkele reis!
Wie kan me daar antwoord op geven?
Brandstofkosten en dergelijken zijn ze toch al kwijt, omdat het vliegtuig toch vliegt. Of je nou in zit of niet. De kosten om ~100kg extra te vervoeren zijn bijna te verwaarlozen.

Luchthavenbelasting op Schiphol is ~22 euro per persoon (bron, p21) en op Geneve ~21 euro per persoon (bron, p2). Dan heb je nog een paar euro voor het verwerken van jouw betaling en de administratieve afhandeling. Ze houden dus een paar euro over om de "vaste lasten" te betalen.

Vaak genoeg zijn er ook tickets te koop onder de kostprijs. Ze gokken er dan op dat men bagage incheckt, betaalde stoelen selecteert, eten consumeert, voor wifi betaalt etc.

Nu wil jij natuurlijk weten wat ze aan vaste lasten kwijt zijn. De gemiddelde CASK (cost per available seat kilometer) van Easyjet was in 2016 6,44 cent (bron). Voor een vlucht AMS - GVA - AMS zou je dus op ongeveer 90 euro uitkomen. Ik denk overigens dat de CASK sinds 2016 is gestegen en dat Amsterdam en Genève relatief dure luchthavens zijn, waardoor easyJet ook meer kwijt is dan gemiddeld.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 08:40:59 #233
258802 Yreal
henk..!
pi_186758589
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:48 schreef exelletor het volgende:

[..]

Brandstofkosten en dergelijken zijn ze toch al kwijt, omdat het vliegtuig toch vliegt. Of je nou in zit of niet. De kosten om ~100kg extra te vervoeren zijn bijna te verwaarlozen.

Luchthavenbelasting op Schiphol is ~22 euro per persoon (bron, p21) en op Geneve ~21 euro per persoon (bron, p2). Dan heb je nog een paar euro voor het verwerken van jouw betaling en de administratieve afhandeling. Ze houden dus een paar euro over om de "vaste lasten" te betalen.

Vaak genoeg zijn er ook tickets te koop onder de kostprijs. Ze gokken er dan op dat men bagage incheckt, betaalde stoelen selecteert, eten consumeert, voor wifi betaalt etc.

Nu wil jij natuurlijk weten wat ze aan vaste lasten kwijt zijn. De gemiddelde CASK (cost per available seat kilometer) van Easyjet was in 2016 6,44 cent (bron). Voor een vlucht AMS - GVA - AMS zou je dus op ongeveer 90 euro uitkomen. Ik denk overigens dat de CASK sinds 2016 is gestegen en dat Amsterdam en Genève relatief dure luchthavens zijn, waardoor easyJet ook meer kwijt is dan gemiddeld.
Easyjet betaalt geen taxes op schiphol. Bekijk je ticket maar eens goed.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 10:10:03 #234
387249 exelletor
exelleren?
pi_186759688
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 08:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

Easyjet betaalt geen taxes op schiphol. Bekijk je ticket maar eens goed.
Het zijn dan ook geen "echte" belastingen, maar luchthavengelden en ze hoeven niet uitgesplitst te worden als je een ticket koopt. Vorig jaar had easyJet geklaagd over de verhoging van deze kosten (bron)
pi_186770660
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:48 schreef exelletor het volgende:

[..]

Brandstofkosten en dergelijken zijn ze toch al kwijt, omdat het vliegtuig toch vliegt. Of je nou in zit of niet. De kosten om ~100kg extra te vervoeren zijn bijna te verwaarlozen.

Luchthavenbelasting op Schiphol is ~22 euro per persoon (bron, p21) en op Geneve ~21 euro per persoon (bron, p2). Dan heb je nog een paar euro voor het verwerken van jouw betaling en de administratieve afhandeling. Ze houden dus een paar euro over om de "vaste lasten" te betalen.

Vaak genoeg zijn er ook tickets te koop onder de kostprijs. Ze gokken er dan op dat men bagage incheckt, betaalde stoelen selecteert, eten consumeert, voor wifi betaalt etc.

Nu wil jij natuurlijk weten wat ze aan vaste lasten kwijt zijn. De gemiddelde CASK (cost per available seat kilometer) van Easyjet was in 2016 6,44 cent (bron). Voor een vlucht AMS - GVA - AMS zou je dus op ongeveer 90 euro uitkomen. Ik denk overigens dat de CASK sinds 2016 is gestegen en dat Amsterdam en Genève relatief dure luchthavens zijn, waardoor easyJet ook meer kwijt is dan gemiddeld.
Dus als ik het goed begrijp heb ik een goede deal en wordt er aan mijn ticket niets verdiend?
Ik ga uiteindelijk nog wel stoelen reserveren dus daar gaan ze dan nog wel wat aan verdienen. Qua brandstof snap ik je inderdaad. die kosten zijn ze toch kwijt dus liever een vol vliegtuig dan half leeg. Wat ik ook vreemd vind is dat tickets juist ruim van tevoren goedkoper zijn.. je zou het juist andersom verwachten. Ik zag laatst nog een deal van Vueling eind oktober naar Mallorca voor heel weinig geld.
pi_186780816
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 07:05 schreef TaMieke het volgende:
Ik heb inderdaad wel eens eerder gehad dat je een handbagage koffer mee mocht nemen en een rugzak. De ene keer moest die rugzak perse nog in het koffertje kunnen, andere keren hoefde dit niet. :?
Afgelopen jaar extra rekening gehouden met die rugzakmaten, staan er mensen met een hele bigshopper als "rugzak". Haast net zo groot als het handbagage koffertje wat mee mocht.

Nu heb ik een handbagagekoffertje om in te checken. Ik wil gewoon graag mn portomonnee, koptelefoon en een boek mee aan boord nemen. Maar dat past dus niet ineens in mn handtas.
Dat is dus het hele frustrerende van die regels. Ze worden niet of nauwelijks gecontroleerd aangezien ik zo vaak van die domme wijven zie met idioot grote koffers aan boord.
  zondag 12 mei 2019 @ 10:50:23 #237
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_186781000
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 10:38 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat is dus het hele frustrerende van die regels. Ze worden niet of nauwelijks gecontroleerd aangezien ik zo vaak van die domme wijven zie met idioot grote koffers aan boord.
_O- mssn als je een beetje lief lacht naar het grondpersoneel dat ze het door de vingers zien.

Ik heb mn rugzak gemeten, die valt binnen de afmetingen. Dus crisis is opgelost :D
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  zondag 12 mei 2019 @ 11:17:09 #238
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_186781291
Een nadeel is wel dat het eigenlijk niet zou moeten lonen om te gaan lopen dringen tijdens het boarden als een groep hebberige tijdens de dwaze dagen van de bijenkorf, je hebt immers al een stoelnummer maar als je tot de laatste paar passagiers behoort loop je het risico dat je handbagage in het ruim mee moet omdat anderen hun halve huisraad aan boord hebben mogen slepen.

Dinsdag vlieg ik EasyJet.
  zondag 12 mei 2019 @ 12:36:30 #239
258802 Yreal
henk..!
pi_186782239
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 07:05 schreef TaMieke het volgende:
Ik heb inderdaad wel eens eerder gehad dat je een handbagage koffer mee mocht nemen en een rugzak. De ene keer moest die rugzak perse nog in het koffertje kunnen, andere keren hoefde dit niet. :?
Afgelopen jaar extra rekening gehouden met die rugzakmaten, staan er mensen met een hele bigshopper als "rugzak". Haast net zo groot als het handbagage koffertje wat mee mocht.

Nu heb ik een handbagagekoffertje om in te checken. Ik wil gewoon graag mn portomonnee, koptelefoon en een boek mee aan boord nemen. Maar dat past dus niet ineens in mn handtas.
Dat is ook een beetje afhankelijk van de airline he.
  zondag 12 mei 2019 @ 12:40:45 #240
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_186782293
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 12:36 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat is ook een beetje afhankelijk van de airline he.
Volgens mij allemaal Ryanair.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  zondag 12 mei 2019 @ 12:40:52 #241
387249 exelletor
exelleren?
pi_186782294
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 19:33 schreef MikeJoow het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp heb ik een goede deal en wordt er aan mijn ticket niets verdiend?
Ik ga uiteindelijk nog wel stoelen reserveren dus daar gaan ze dan nog wel wat aan verdienen. Qua brandstof snap ik je inderdaad. die kosten zijn ze toch kwijt dus liever een vol vliegtuig dan half leeg. Wat ik ook vreemd vind is dat tickets juist ruim van tevoren goedkoper zijn.. je zou het juist andersom verwachten. Ik zag laatst nog een deal van Vueling eind oktober naar Mallorca voor heel weinig geld.
Het laagste tarief van Amsterdam naar Genève is op dit moment ¤30 voor een retourvlucht en EasyJet heeft af en toe acties waarbij ze zo'n 25% korting geven, maar jij zit daar niet ver vanaf.

Luchtvaartmaatschappijen willen zoveel mogelijk verdienen aan een vlucht. Uit ervaring weet Vueling dat er in oktober niet veel Nederlanders naar Mallorca willen. Daarom bieden ze een deel van de stoelen nu al voor ¤25 enkele reis, zodat het vliegtuig een beetje gevuld wordt. In de komende maanden verkopen ze dan de rest van de stoelen. Ze weten ook dat in de laatste weken voor vertrek een aantal mensen zullen boeken die toch die kant op moeten (bijvoorbeeld in verband met zakenreis, overlijden etc.) en dan kunnen ze hogere prijzen vragen. Nu is Mallorca niet echt een zakenbestemming, dus zijn er voor de komende dagen nog zat goedkope vluchten te vinden. Om even een voorbeeld te noemen: als je komende maandag heen en terug naar Zurich wil, dan betaal je minimaal ¤555 voor een rechtstreekse vlucht. Als je dezelfde reis boekt voor 20 mei, dan betaal je maar ¤228 en voor 27 mei maar ¤108. Er zijn genoeg mensen/bedrijven die geen keuze hebben en zo vijf honderd euro voor een ticket moeten neertellen.
  zondag 12 mei 2019 @ 16:50:43 #242
258802 Yreal
henk..!
pi_186787084
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 12:40 schreef TaMieke het volgende:

[..]

Volgens mij allemaal Ryanair.
Die wijzigen hun beleid nog wel eens
  dinsdag 14 mei 2019 @ 22:57:34 #243
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_186846097
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 08:40 schreef Yreal het volgende:
Easyjet betaalt geen taxes op schiphol. Bekijk je ticket maar eens goed.
Easyjet moet net als alle andere maatschappijen de luchthavengelden betalen.

Easyet kiest er voor om deze niet als aparte toeslagen weer te geven maar in de ticketprijs te berekenen. Op deze manier voorkomt Easyjet dat als iemand niet vliegt deze kosten terugbetaald moeten worden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 20:28 schreef MikeJoow het volgende:
Ze zullen vast wel op me verdienen maar ik ben toch wel benieuwd wat Easyjet aan kosten aan mij al kwijt is want zoveel zullen ze toch niet verdienen voor 27 euro enkele reis!
Niet op iedere passagier aan boord van een vlucht wordt geld verdiend. Maar je moet het in een groter geheel zien, je kan een passagier lokken door een goedkope heenreis te verkopen en een duurdere terugreis.
Daarnaast kunnen concurrentie overwegingen een motivatie zijn, KLM vliegt ook meerdere malen per dag op de route, en die prijzen zijn ook relatief laag, elke passagier aan boord van Easyjet is geen passagier aan boord van de KLM, op die manier moet de concurrentie ook kosten maken.
(Ik heb persoonlijk geen keus, ik kan alleen met KLM op die route omdat ik nog wat andere infrastructuur nodig heb die bij Easyjet simpelweg niet voorhanden is).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 15 mei 2019 @ 18:07:52 #244
258802 Yreal
henk..!
pi_186861045
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 22:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Easyjet moet net als alle andere maatschappijen de luchthavengelden betalen.

Easyet kiest er voor om deze niet als aparte toeslagen weer te geven maar in de ticketprijs te berekenen. Op deze manier voorkomt Easyjet dat als iemand niet vliegt deze kosten terugbetaald moeten worden.
[..]

Niet op iedere passagier aan boord van een vlucht wordt geld verdiend. Maar je moet het in een groter geheel zien, je kan een passagier lokken door een goedkope heenreis te verkopen en een duurdere terugreis.
Daarnaast kunnen concurrentie overwegingen een motivatie zijn, KLM vliegt ook meerdere malen per dag op de route, en die prijzen zijn ook relatief laag, elke passagier aan boord van Easyjet is geen passagier aan boord van de KLM, op die manier moet de concurrentie ook kosten maken.
(Ik heb persoonlijk geen keus, ik kan alleen met KLM op die route omdat ik nog wat andere infrastructuur nodig heb die bij Easyjet simpelweg niet voorhanden is).
Dit klinkt best logisch.

Voelde me best genaaid toen easyjet me geen stuiver terug gaf voor 15 ongebruikte tickets.
pi_186861429
quote:
15s.gif Op woensdag 15 mei 2019 18:07 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dit klinkt best logisch.

Voelde me best genaaid toen easyjet me geen stuiver terug gaf voor 15 ongebruikte tickets.
Toch heb je recht op de belastingen die niet afgedragen worden..
dag
  woensdag 15 mei 2019 @ 18:43:53 #246
258802 Yreal
henk..!
pi_186861841
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 18:23 schreef Peter het volgende:

[..]

Toch heb je recht op de belastingen die niet afgedragen worden..
Klopt. Maar als ze hem niet uit specificeren is dat toch vechten tegen de bierkaai.
  woensdag 15 mei 2019 @ 19:11:53 #247
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_186862599
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 18:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

Klopt. Maar als ze hem niet uit specificeren is dat toch vechten tegen de bierkaai.
Het probleem zit hem vooral in het feit dat Easyjet ook administratiekosten (al doen meer maatschappijen dat) rekent voor het terugvragen van eventuele luchthavenbelastingen.
En omdat je niet weet hoeveel belasting in een ticket zit is dat bijzonder lastig. Ik heb het idee dat in de terugkoppeling de luchthavenbelastingen dan gelijk of minder zullen zijn aan de administratiekosten zodat je nooit wat terug kan krijgen).

Eerlijk is eerlijk, na 5 jaar afwezigheid dit jaar al 3 x in een Easyjet toestel plaatsgenomen vanaf Amsterdam naar London Stansted in verband met noodzakelijke rompslomp in verband met een mogelijke Brexit. En voor een ticket van elke keer ¤ 12,99 per stuk voor de 09.40 vlucht kon ik mijzelf echt geen KLM verantwoorden op de heenreis. (Terug wel omdat ik in de stad eindigde en dan is LHR dichterbij). Maar voor dat bedrag kan Easyjet niet de luchthaven belastingen van Schiphol betalen, en kan het dus ook niet gespecificeerd op het ticket staan.
In zo'n geval kost ik Easyjet geld, want ik koop voor 30 minuten vliegen geen zitplaats, en in alle gevallen had ik automatisch een raamplaats en met mijn krentebol en appel ben ik ook tevreden voor die 30 minuten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 21:23:59 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_187189562
quote:
Passagiers van goedkope luchtvaartmaatschappij voelen zich behandeld als passagiers van goedkope luchtvaartmaatschappij

Passagiers van de Ryanair-vlucht naar Kos zijn woedend op de luchtvaartmaatschappij. Ze gaven soms wel tientallen euro’s uit voor hun vlucht maar werden behandeld als mensen die niet bereid zijn om meer dan een paar tientjes voor hun vlucht te betalen.

“Je moet je voorstellen: we kregen geen koffie, geen dekentje en dan moesten we ook nog eens zelf ons eigen ticket uitprinten,” zegt Jolanda van der Beek verontwaardigd. “Het enige wat ze wel deden is ons in nog geen 2,5 uur naar de andere kant van Europa vliegen. Maar ik heb hier wel gewoon 19 euro voor betaald hè, daar hoort dan ook wel wat tegenover staan.”

Ook Gerard van Heemst is boos dat hij niet behandeld is met de egards waar iemand die een al gauw een uursalaris aan zijn ticket heeft stukgeslagen recht op heeft. “In het vliegtuig probeerden ze ons krasloten aan te smeren en mensen die een te grote koffer hadden moesten ook extra betalen. Alsof ze geld aan ons willen verdienen. Dan denk ik: ja, dat had je ook eerder kunnen bedenken.”

De passagiers hebben zich voorgenomen juridische stappen te nemen tegen Ryanair zodra ze een advocaat hebben gevonden die dat gratis voor ze wil doen.
https://speld.nl/2018/06/(...)htvaartmaatschappij/
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_188707452
Ik ben weer eens aan het kijken voor een leuke vlucht met Wizzair, maar wat komen er veel kosten. Wij boeken eigenlijk altijd een grote rugzak (12 kilo of zo) als ruimbagage bij, maar ik zag dat dat iets van 43 euro per enkele reis is. Met z'n 2en komt er dus al bijna 200 euuro voor bagage bij.
En net als bij Ryanair kun je maar 2 dagen van te voren in checken, als je er geen stoel /priority of zo bij boekt.
Zo wordt je op het eerste zicht goedkope vlucht nog best prijzig. ik ga nog maar eens nadenken en alternatieven bekijken.
pi_188709868
Laatst met ryan air dochter Lauda motion gevlogen.... Wat een amateuristische bende...cabin crew in spijkerbroeken, allemaal met andere shirts ook. Kwamen daarnaast ook maar 2x langs op een vlucht van 4.5 uur. Hebben de vloot van airberlin uit de vorige eeuw overgenomen, geen verlichting in het vliegtuig...een bagageklep wilde niet dicht, na 20 minuten kwam de stward met een rol tape de boel dichttapen.... :') vergeleken met dit is ryan air zelfs luxe. Was echt afzien. Terug vloog ik met norwegian. Vriend van me merkte op dat het een ander vliegtuig was dan de heenweg, omdat hij minder rijen telde. Maar het was geen ander model vliegtuig, maar gewoon minder volgepropt en dus meer ruimte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')