abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 september 2018 @ 18:14:26 #1
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_181776176
quote:
Armeense tieners Lili en Howick mogen blijven

De Armeense tieners Lili (12) en Howick (13) mogen in Nederland blijven. Staatssecretaris Harbers (VVD) heeft zijn discretionaire bevoegdheid gebruikt om van de regels af te wijken, zodat de kinderen niet worden uitgezet naar Armenië.

De twee verdwenen vannacht "plotseling" uit het huis van hun grootouders in Wijchen. Ze zouden vandaag worden uitgezet. Waar de kinderen op dit moment zijn, is niet duidelijk.

Actuele ontwikkelingen
"In de zaak van de kinderen Lily en Howick heeft de Nederlandse overheid samen met de Armeense autoriteiten alles gedaan wat mocht worden verwacht om een solide opvang in Armenië te regelen. Armenië is een veilig land waar de kinderen met hun moeder kunnen worden herenigd", aldus het ministerie.

"Actuele ontwikkelingen die zich in deze zaak de afgelopen uren hebben voorgedaan hebben er echter toe geleid dat het welzijn en de veiligheid van de kinderen niet meer voldoende kunnen worden gewaarborgd. De staatssecretaris heeft daarom, alles overwegend, besloten dat de kinderen in Nederland mogen blijven. De betrokken instanties doen er alles aan om te weten te komen of de kinderen nu veilig zijn en waar zij zijn."

Geen uitzondering maken
Harbers zei gisteren nog dat de twee zouden worden uitgezet. Hij zag toen geen reden om dat te veranderen. Ook premier Rutte zei op zijn wekelijkse persconferentie dat er geen uitzondering gemaakt zou worden omdat anders het draagvlak voor het asielbeleid verdwijnt.

Vandaag riep de politie de hulp in van burgers bij de zoektocht naar de kinderen. Dat leidde tot veel verontwaardiging op sociale media. Peter R. de Vries twitterde: "Alsof ze in handen van justitie beter af zijn. Wat een gotspe!! Ze mogen bij mij onderzoeken, iedereen die hen aangeeft is een NSB'er."

De kinderen en hun moeder hebben jaren geprocedeerd om hier te mogen blijven. Vorige maand bepaalde de Raad van State, de hoogste bestuursrechter, definitief dat de kinderen terug moesten naar Armenië. Hun moeder was vorig jaar al naar dat land vertrokken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer is het klaar met dit schijnkabinet ????? wanneer is het genoeg???

Niet mijn OP.
Dit is gewoon raar :l
pi_181776196
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 16:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

van hetgeen jij wilt. 30 euro per uur, ik weet niet hoelang ik moet zoeken.
Niet gelukt of was het sowieso dus je eigen fantasie? Bij deze zijn je 30 euro naar Defense for Children gegaan.

Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_181776207
Waar is mijn reactie? 🤔

Edit: haha, in het verkeerde topic.
Anyway:

@Fir3fly.

Dat speelt ook een grote rol. Daarom duurt de eerste procedure ook vaak zo lang.
pi_181776226
wat een falend land is dit toch
pi_181776304
Ze zijn wel snel gevonden. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_181776405
Kan nu de aandacht gaan naar het hervormen van de procedure zodat dit niet langer dan een jaar kan duren?
  zaterdag 8 september 2018 @ 18:25:03 #7
338108 SecretStoryWous
pi_181776432
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Kan nu de aandacht gaan naar het hervormen van de procedure zodat dit niet langer dan een jaar kan duren?
nee
  zaterdag 8 september 2018 @ 18:27:10 #8
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_181776474
Afijn, het land is weer een stel allochtonen rijker dat geen respect voor het gezag heeft.
pi_181776507
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Procedures (bij de IND) zijn nog niet zo lang geleden al verkort. Het is wel nog steeds maanden wachten tot er een rechtszitting plaatsvindt.
pi_181776513
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:25 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

nee
Zodra de gutmensch circle jerk voorbij is morgen moet de aandacht daarop. Anders Blijft het pappen en nathouden.
pi_181776522
Godzijdank dat de menselijke maat nog ergens blijkt te bestaan.
pi_181776528
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:28 schreef Physsic het volgende:

[..]

Procedures (bij de IND) zijn nog niet zo lang geleden al verkort. Het is wel nog steeds maanden wachten tot er een rechtszitting plaatsvindt.
Hoe lang kan het nu maximaal duren dan en waarom duurt het maanden voor er een zitting is?
  zaterdag 8 september 2018 @ 18:30:09 #13
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181776533
Schandalig dit!

Fijn voor Lili en Howick, dat wel en die gun ik ook wel een verblijf hier, maar de manier waarop er nu toch gezwicht is, is gewoon belachelijk en om te kotsten :r
  zaterdag 8 september 2018 @ 18:30:54 #14
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181776547
Zo'n Pechtold is toch gewoon niet meer serieus te nemen?
pi_181776561
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
Politiek in Nederland überhaupt serieus nemen. :')
It All Goes Back in the Box
pi_181776611
En hun moeder? Is er al psychische opvang voor haar gevonden? Of zijn problemen nu opgelost nu er een huis en uitkering klaar staat?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181776663
Fijn dat deze kinderen mogen blijven. Ik hoop dat ze een mooie toekomst mogen opbouwen in Nederland.

Wat deze zaak weer duidelijk heeft gemaakt, en wat al vele jaren overduidelijk is, is dat de huidige wet- en regelgeving en verdragen hieromtrent zeer drastisch op de schop moeten. Zo drastisch op de schop dat er maximaal sprake is van twee procedures en wel door ambtenaren beoordeeld, dat er niet automatisch recht op gezinshereniging bestaat, dat asiel in principe alleen wordt verleend aan echte vluchtelingen uit de regio van Europa, dat dit asiel tijdelijk van aard is voor zolang nodig, dat illegalen voor onbepaalde tijd worden vastgezet totdat ze kunnen worden uitgezet etc.
  zaterdag 8 september 2018 @ 18:37:04 #18
338108 SecretStoryWous
pi_181776665
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:34 schreef ietjefietje het volgende:
En hun moeder? Is er al psychische opvang voor haar gevonden? Of zijn problemen nu opgelost nu er een huis en uitkering klaar staat?
Volgende week is de uitreiking van haar verblijfsvergunning op de Dam.
  zaterdag 8 september 2018 @ 18:38:10 #19
338108 SecretStoryWous
pi_181776687
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:36 schreef rutger05 het volgende:
Fijn dat deze kinderen mogen blijven. Ik hoop dat ze een mooie toekomst mogen opbouwen in Nederland.

Wat deze zaak weer duidelijk heeft gemaakt, en wat al vele jaren overduidelijk is, is dat de huidige wet- en regelgeving en verdragen hieromtrent zeer drastisch op de schop moeten. Zo drastisch op de schop dat er maximaal sprake is van twee procedures en wel door ambtenaren beoordeeld, dat er niet automatisch recht op gezinshereniging bestaat, dat asiel in principe alleen wordt verleend aan echte vluchtelingen uit de regio, dat dit asiel tijdelijk van aard is voor zolang nodig, dat illegalen voor onbepaalde tijd worden vastgezet totdat ze kunnen worden uitgezet etc.
Werd dat ook niet geroepen na de ophef rondom 'Mauro'? 7 jaar geleden?
  zaterdag 8 september 2018 @ 18:38:14 #20
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_181776688
quote:

Wat deze zaak weer duidelijk heeft gemaakt, en wat al vele jaren overduidelijk is, is dat de huidige wet- en regelgeving en verdragen hieromtrent zeer drastisch op de schop moeten. Zo drastisch op de schop dat er maximaal sprake is van twee procedures en wel door ambtenaren beoordeeld, dat er niet automatisch recht op gezinshereniging bestaat, dat asiel in principe alleen wordt verleend aan echte vluchtelingen uit de regio, dat dit asiel tijdelijk van aard is voor zolang nodig, dat illegalen voor onbepaalde tijd worden vastgezet totdat ze kunnen worden uitgezet etc.
succes met het aanpassen van het vluchtelingenverdrag
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_181776705
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:37 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

Volgende week is de uitreiking van haar verblijfsvergunning op de Dam.
Laat me raden door Ilse zeker.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181776723
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Hoe lang kan het nu maximaal duren dan en waarom duurt het maanden voor er een zitting is?
Dat is te vinden op de website van de IND. Volgens mij staat het hier uitgebreid uitgelegd:
https://ind.nl/documents/aa_nederlands.pdf

De Algemene Asielprocedure duurt zo’n twee weken, maar er kan door de IND worden gekozen voor de Verlengde Asielprocedure wanneer dat nodig is. Dat is het geval wanneer er nog onduidelijkheden zijn. Ik verwacht dat de meeste asielzoekers die niet uit veilige landen (of duidelijk onveilige landen zoals Syrië) komen terecht komen in de Verlengde Asielprocedure, maar daar heb ik geen cijfers van. Die zou maximaal zes maanden mogen duren, al zijn er uitzonderingen.

Het duurt maanden voordat er een zitting plaasvindt omdat ook de rechtspraak overbelast is. Dat geldt niet alleen voor vreemdelingenzaken, maar ook voor bijvoorbeeld strafrecht en civiele zaken. Dat is helaas niet anders.
  zaterdag 8 september 2018 @ 18:40:50 #23
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181776741
quote:
Dat laatste natuurlijk.

Oh, wat hoop ik dat dat mens niet naar Nederland mag komen. Wat hoop ik dat dat mens in armoede achter moet blijven in Armenie.

Dat t*fuswijf is een grote schadepost voor de staat der Nederlanden en spreekt zelfs na 10 jaar nog belabberd Nederlands. Levenslang aan het staatsinfuus dus mocht zij naar Nederland terug mogen keren :r
  zaterdag 8 september 2018 @ 18:41:07 #24
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_181776745
quote:
Volgens mij gaat dit alleen over de kinderen maar moeder zal wel hierheen komen omdat het zielig is dat die kinderen geen goed contact kunnen onderhouden met hun moeder.

Maar moeder zal binnenkort wel overkomen, kan ze gelijk in Oekraïne stoppen omdat die andere familie mee te nemen.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_181776759
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:38 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

Dit had allang opgelost moeten zijn, maar er wordt gewoon doorgemodderd. Hiervoor moet echt de politieke wil er zijn en zullen echt ook verdragen, zoals het EVRM e.d. moeten worden aangepast. Er kan dan ook een enorme tegenwerking verwacht worden van de zieligheidsindustrie.
  zaterdag 8 september 2018 @ 18:42:41 #26
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181776781
quote:

Wat deze zaak weer duidelijk heeft gemaakt, en wat al vele jaren overduidelijk is, is dat de huidige wet- en regelgeving en verdragen hieromtrent zeer drastisch op de schop moeten. Zo drastisch op de schop dat er maximaal sprake is van twee procedures en wel door ambtenaren beoordeeld, dat er niet automatisch recht op gezinshereniging bestaat, dat asiel in principe alleen wordt verleend aan echte vluchtelingen uit de regio van Europa, dat dit asiel tijdelijk van aard is voor zolang nodig, dat illegalen voor onbepaalde tijd worden vastgezet totdat ze kunnen worden uitgezet etc.
Keep dreaming..

Zoals jij het omschrijft zou ik het ook graag zien en zou het moeten gaan inderdaad, maar dat gaat never nooit lukken :N

Tenzij.. Nederland uit de EU stapt wellicht.
pi_181776784
Ik hoop dat de kinderen de hele familie hierheen halen, gewoon om al die extreem-rechtse mongooltjes hier te jennen.
pi_181776789
Leuk en terecht voor de kinderen vind ik.

Aan de politici doe dit probleem maar niet kunnen oplossen: doet de laatste het licht uit? :')
  zaterdag 8 september 2018 @ 18:43:57 #29
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181776813
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:41 schreef PirE het volgende:

[..]

Volgens mij gaat dit alleen over de kinderen maar moeder zal wel hierheen komen omdat het zielig is dat die kinderen geen goed contact kunnen onderhouden met hun moeder.

Maar moeder zal binnenkort wel overkomen, kan ze gelijk in Oekraïne stoppen omdat die andere familie mee te nemen.
Zou leuk zijn als haar komst met procederen ook 10 jaar kan worden uitgesteld. Dan zijn de kinderen volwassen en weet ik niet of ze alsnog mag komen :P
pi_181776819
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:38 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

Desnoods opzeggen als niet wordt meegewerkt aan een vervanging van het huidige verdrag. Niet alleen Nederland zit met de ellende.
pi_181776847
Ergens snap ik ook niet de uitzetting van deze 2 kinderen.
Zegt genoeg over de vertyftheid in de hele gedachtegoed omtrent asiel.
Wie wel wie niet.
Je stuurt mede-Europeanen het land uit terwijl al die vreselijke Somaliërs en overige graflanders cq gelukzoekers hier in bussen en vrachtwagens geloosd worden.
Ik snap het systeem hier in NL echt voor de tyfus niet. Alsof Armenië niet controversieel genoeg is, het is fucking hell niet eens een islamitisch land. Niet dat dat uit maakt, maar het lijkt wel alsof je als moslim een troefkaart heb -verlaat de gevangenis zonder te betalen-.
Verander het beleid en geef alle dubbele nationaliteiten met een criminele achtergrond een schop over de grens en links en rechts zullen leven weer in harmonie.
  zaterdag 8 september 2018 @ 18:45:48 #32
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_181776859
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:43 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Zou leuk zijn als haar komst met procederen ook 10 jaar kan worden uitgesteld. Dan zijn de kinderen volwassen en weet ik niet of ze alsnog mag komen :P
Nee, dan kunnen ze het ineens allemaal sneller behandelen _O- _O-.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  zaterdag 8 september 2018 @ 18:45:50 #33
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181776860
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:42 schreef FlipjeHolland het volgende:
Ik hoop dat de kinderen de hele familie hierheen halen, gewoon om al die extreem-rechtse mongooltjes hier te jennen.
Ik hoop dat jouw belastingaangifte omhoog gaat, dat er meermalen bij jou wordt ingebroken door criminele asieleisers en dat de (r)overheid jou in de steek laat mocht dat nodig zijn ;)

Gewoon, omdat ik dat mag vinden en ik jou dat gun.
pi_181776867
Ik hoop nu wel echt dat er binnen notime nu een wetsvoorstel ligt waarbij procedures niet eindeloos gerekt en gestapeld kunnen worden
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_181776881
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 17:43 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Het blijft een prachtig land
[ afbeelding ]
Mooi land wel ja, maar dat is Georgië. Daar is het nog onveiliger, dus misschien kan iemand die mensen ook alvast een aanbod doen?
It All Goes Back in the Box
pi_181776898
Tip als je een asielprocedure wilt starten: breng je veiligheid in gevaar door b.v. met zelfmoord te dreigen en zet er media-aandacht op. Succes verzekerd :P
pi_181776899
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:47 schreef Aventuras het volgende:

[..]

Mooi land wel ja, maar dat is Georgië. Daar is het nog onveiliger, dus misschien kan iemand die mensen ook alvast een aanbod doen?
Oei goed dat je dit aankaart. De veiligheid van die mensen valt natuurlijk niet te garanderen. Tja zit niets anders op
pi_181776900
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:45 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Ik hoop dat jouw belastingaangifte omhoog gaat, dat er meermalen bij jou wordt ingebroken door criminele asieleisers en dat de (r)overheid jou in de steek laat mocht dat nodig zijn ;)

Gewoon, omdat ik dat mag vinden en ik jou dat gun.
Ach, ik verdien toch genoeg. Maar van werken hebben jij en je mede-woonwagenkampbewoners vast nog nooit van gehoord.
pi_181776905
Ik zou lachen als die 2 kinderen nu toch aangeven wel graag naar Armenië te willen.
Dat is een mindfuck van jawelste
pi_181776917
quote:
Fantastisch hoe weer wordt afgegeven op rechts. Je ziet het overal waar je kunt reageren, de nazi en NSB opmerkingen vliegen weer om de oren terwijl beide kampen gewoon valide punten hebben wat je mening ook is. Velen gebruiken dit nieuws weer om hun haat te spuien over rechts, nou ben ik rechts en laat ik nu ook van mening zijn dat deze 2 kinderen niet de dupe mogen worden van een falend asielbeleid en het maar blijven procederen van hun moeder. Maar dat neemt niet weg dat er nog duizenden kinderen rondlopen die niet zielig gevonden worden en toch gewoon worden uitgezet.

Dit wordt wederom gekaapt door het hypocriet deel van de samenleving wat weer losgaat om af te geven op anderen. En het mooie is zodra het asielbeleid wordt aangepast diezelfde groep ook weer loopt te schreeuwen.

Blijf maar vooral afgeven op rechts, blijft maar vooral demoniseren, de haat en irritatie groeit. Maar niet huilen zodra de rekening komt.
pi_181776929
Ik mis de vader is dit verhaal. Is hij overleden?
pi_181776944
pi_181776945
quote:
_O- _O-
  FOK!fotograaf zaterdag 8 september 2018 @ 18:50:53 #44
842 Zorro
Z
pi_181776948
Misschien ook wel een idee om een niet-rechter de mogelijkheid te ontnemen om rechtspraak naast zich neer te leggen. Je hebt die rechters niet voor niks, het is niet alsof ze hun beslissingen met een dobbelsteen nemen of zo.

Aan de andere kant, soms krijg je dat idee wel...
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_181777014
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:49 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Fantastisch hoe weer wordt afgegeven op rechts. Je ziet het overal waar je kunt reageren, de nazi en NSB opmerkingen vliegen weer om de oren terwijl beide kampen gewoon valide punten hebben wat je mening ook is. Velen gebruiken dit nieuws weer om hun haat te spuien over rechts, nou ben ik rechts en laat ik nu ook van mening zijn dat deze 2 kinderen niet de dupe mogen worden van een falend asielbeleid en het maar blijven procederen van hun moeder. Maar dat neemt niet weg dat er nog duizenden kinderen rondlopen die niet zielig gevonden worden en toch gewoon worden uitgezet.

Dit wordt wederom gekaapt door het hypocriet deel van de samenleving wat weer losgaat om af te geven op anderen. En het mooie is zodra het asielbeleid wordt aangepast diezelfde groep ook weer loopt te schreeuwen.

Blijf maar vooral afgeven op rechts, blijft maar vooral demoniseren, de haat en irritatie groeit. Maar niet huilen zodra de rekening komt.
Niks mis met rechts, maar mensen met extreem-rechtse uitspraken en opvattingen mogen van mij gelijk een ban krijgen.

Fok! zou rechts-extremisme ook actief moeten tegengaan, in plaats van een oogje dicht te knijpen vanwege de bezoekersaantallen en clicks.
pi_181777015
Nou, dan moeten ze maar direct opgenomen worden op de intensive care want ze zijn zwaar ziek heb ik begrepen.
  zaterdag 8 september 2018 @ 18:54:49 #47
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_181777026
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:49 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En hoe ziet die rekening eruit dan? Rechts geweld omdat sommigen beetje lelijk tegen je doen?
pi_181777050
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:48 schreef Harwich het volgende:
Ik zou lachen als die 2 kinderen nu toch aangeven wel graag naar Armenië te willen.
Dat is een mindfuck van jawelste
Heerlijk weg van die jankerige BN'ers hier.
  zaterdag 8 september 2018 @ 18:57:21 #49
338108 SecretStoryWous
pi_181777076
aliettejonkers twitterde op zaterdag 08-09-2018 om 16:44:12 Laten we een website maken en ook de andere ruim 400 kinderen die in dezelfde situatie zitten als Howick en Lily zaten een gezicht geven, en hun verhaal opschrijven. reageer retweet
Dit krijg je nu dus :')
  zaterdag 8 september 2018 @ 18:58:07 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181777095
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:57 schreef SecretStoryWous het volgende:
aliettejonkers twitterde op zaterdag 08-09-2018 om 16:44:12 Laten we een website maken en ook de andere ruim 400 kinderen die in dezelfde situatie zitten als Howick en Lily zaten een gezicht geven, en hun verhaal opschrijven. reageer retweet
Daar was het zelfs om te doen.
The End Times are wild
  zaterdag 8 september 2018 @ 18:59:22 #51
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181777132
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:57 schreef SecretStoryWous het volgende:
God nee.
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:00:16 #52
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181777158
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:38 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

Het Schengenverdrag kon ook zonder enige moeite meteen aangepast worden toen men dit nodig vond.
The End Times are wild
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:00:30 #53
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181777163
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:50 schreef Zorro het volgende:
Misschien ook wel een idee om een niet-rechter de mogelijkheid te ontnemen om rechtspraak naast zich neer te leggen. Je hebt die rechters niet voor niks, het is niet alsof ze hun beslissingen met een dobbelsteen nemen of zo.

Aan de andere kant, soms krijg je dat idee wel...
De discretionaire bevoegdheid afnemen lijkt me een uitstekend idee in dit soort asielzaken. Je ziet waar het toe leidt: 9 gerechtelijke uitspraken die zomaar naast zich neergelegd kunnen worden. Jaren en jaren geprocedeerd en dan is er zo'n klapjosti die zwicht voor de media :r
pi_181777168
aliettejonkers twitterde op zaterdag 08-09-2018 om 16:49:05 @looovetinkebell @De_Goede_Zaak @DefenceChildren Maar het raakt mensen pas echt, denk ik, als ze een gezicht zien en hun persoonlijke verhalen lezen. Tot die tijd blijft het te abstract. reageer retweet
Lekker op de emotie inspelen.
pi_181777175
ThomasSchaling twitterde op zaterdag 08-09-2018 om 18:31:53 Daar op inhakend: in Nederland zijn er meer dan 400 kinderen als Lili en Howick. Het kinderpardon kan hen helpen. Teken en deel daarom de petitie. #zezijnalthuishttps://t.co/YrQqNpVJyV reageer retweet
_O-
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:02:28 #56
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_181777215
quote:
Als die vrouw er zelf voor op draait...
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:02:59 #57
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_181777227
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:00 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

De discretionaire bevoegdheid afnemen lijkt me een uitstekend idee in dit soort asielzaken. Je ziet waar het toe leidt: 9 gerechtelijke uitspraken die zomaar naast zich neergelegd kunnen worden. Jaren en jaren geprocedeerd en dan is er zo'n klapjosti die zwicht voor de media :r
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een overzicht van de kosten van deze hele procedure. Zet dat eens op een mooie website :D.
pi_181777251
quote:
Waarom meteen weer met de term extreem-rechts smijten?

M.b.t. deze situatie zijn er mensen die het vanuit een humane kant benaderen en er zijn mensen die het vanuit een rechts- en gelijkheidsgevoel benaderen. Beide zijden hebben valide punten.

Maar om dan die 'ene' kant meteen extreem rechts te noemen is ronduit belachelijk.Is de andere kant dan extreem links?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:04:17 #59
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_181777253
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het Schengenverdrag kon ook zonder enige moeite meteen aangepast worden toen men dit nodig vond.
Men vindt het blijkbaar niet nodig om het verdrag aan te passen (daarnaast heb je nog meer gedrochten zoals het EVRM die meespelen).
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_181777256
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:02 schreef PirE het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een overzicht van de kosten van deze hele procedure. Zet dat eens op een mooie website :D.
was tussen de 7.5 ton en 1 miljoen euro
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:04:51 #61
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181777263
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:54 schreef FlipjeHolland het volgende:

[..]

Niks mis met rechts, maar mensen met extreem-rechtse uitspraken en opvattingen mogen van mij gelijk een ban krijgen.

Fok! zou rechts-extremisme ook actief moeten tegengaan, in plaats van een oogje dicht te knijpen vanwege de bezoekersaantallen en clicks.
Fok! zou links-extremisme en asielknuffelaars ook actief moeten tegengaan, in plaats van een oogje dicht te kniipen vanwege de bezoekersaantallen en clicks.

Hell, FOK! moet gewoon gesloten worden, want in een vrij land je mening mogen zou alleen maar moeten kunnen als die precies in het midden ligt, want anders zou je weleens iemand kunnen kwetsen. En aangezien niemand hetzelfde is, kunnen we maar beter fora en dergelijke sluiten!

:r
pi_181777283
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het krijgen van asiel zou een speciale en niet afdwingbare gunst moeten zijn en geen recht. Die hele zieligheidsindustrie en gerechtelijke procedures zouden buiten spel moeten worden gezet.
pi_181777287
quote:

[..]

ECHT rechts-extremisme wordt ook tegengegaan. Posts worden verwijderen en users worden geband. Niet alles waarvan JIJ vindt dat het extreem rechts is ook extreem rechts, maar gewoon een mening die rechts van jou gedachtegoed ligt.
pi_181777299
Nu ben ik echt heel boos :(
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_181777320
quote:
Anarchisme ten top!
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:08:10 #66
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181777323
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:04 schreef Montagui het volgende:

[..]

Waarom meteen weer met de term extreem-rechts smijten?

M.b.t. deze situatie zijn er mensen die het vanuit een humane kant benaderen en er zijn mensen die het vanuit een rechts- en gelijkheidsgevoel benaderen. Beide zijden hebben valide punten.

Maar om dan die 'ene' kant meteen extreem rechts te noemen is ronduit belachelijk.Is de andere kant dan extreem links?
Omdat FlipjeHOlland zo'n lul is die vind dat iedereen in Nederland moet kunnen wonen. Iedereen hier aan het staatsinfuus moet hangen, iedereen hierheen moet kunnen komen om gratis geld te halen en.. en.. En als je het daar niet mee eens bent, dan ben je een extreem-rechtse kankerhond.

Zoiets schat ik de gedachtengang van FlipjeHolland in.
pi_181777336
Wat heeft dit alles wel niet gekost??
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:08:56 #68
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181777343
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:06 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Het krijgen van asiel zou een speciale en niet afdwingbare gunst moeten zijn en geen recht. Die hele zieligheidsindustrie en gerechtelijke procedures zouden buiten spel moeten worden gezet.
De gerechtelijke procedures zijn nu toch buitenspel gezet?
The End Times are wild
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:09:16 #69
338108 SecretStoryWous
pi_181777349
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:08 schreef halfway het volgende:
750k
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:09:24 #70
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181777352
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Voor een liegend en bedriegend wijf :r :r :r en dr 2 koters.
pi_181777363
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:09 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Voor een liegend en bedriegend wijf :r :r :r en dr 2 koters.
tja, de kosten gaan snel omhoog met 8 rechtzaken.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:10:32 #72
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181777379
En waarschijnlijk is het ondanks dat verschillende rechters meerdere malen deze zaak hebben moeten bekijken en hier vele jaren over gedaan hebben, tot aan de hoogste rechters aan toe, toch nog onzorgvuldig gebeurd. Goed maar dat de rechtelijke macht buitenspel gezet wordt. Het blijken gewoon prutsers die het na ál die tijd tóch nog helemaal fout hadden!!
The End Times are wild
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:11:18 #73
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181777395
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Yep.. 9 gerechtelijke procedures zijn om niets gevoerd.

En dr zullen nog veel meer zaken volgen, want dr schijnen nog 400 kinderen te zijn in gelijke omstandigheden. Nieuwe asieleisers zullen dit ook lezen, en zullen ook lekker gaan procederen om vervolgens hetzelfde te eisen. En geef ze eens ongelijk: 9 fucing procedurens in je nadeel en die kan 1 zo'n lul van een staatssecretaris opzij zetten onder politieke druk.

Emotionele chantage loont :r :r :r
pi_181777410
quote:

[..]

Probleem zit hem in het feit dat elke mening wat niet in een bepaald straatje past als onder extreem-rechts wordt geschaard.
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:12:13 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181777411
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:11 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Yep.. 9 gerechtelijke procedures zijn om niets gevoerd.
Niet helemaal. Door de tijd met al deze procedures gemoeid hebben die kinderen kunnen aarden en konden ze niet meer uitgezet worden. Of het kon wel, maar het gebeurde niet.
The End Times are wild
pi_181777417
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je de strekking van mijn voorstel begrijpt. In mijn voorstel is er geen ruimte om procedures te stapelen. Asiel kunnen krijgen is dan een niet afdwingbare gunst en geen recht.
pi_181777422
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:10 schreef LXIV het volgende:
En waarschijnlijk is het ondanks dat verschillende rechters meerdere malen deze zaak hebben moeten bekijken en hier vele jaren over gedaan hebben, tot aan de hoogste rechters aan toe, toch nog onzorgvuldig gebeurd. Goed maar dat de rechtelijke macht buitenspel gezet wordt. Het blijken gewoon prutsers die het na ál die tijd tóch nog helemaal fout hadden!!
Indien je het niet wist, heeft de regering meer 'macht' dan rechters. Rechters spreken recht volgens de wet. (Art 11 wet AB)
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:13:10 #78
403588 mcmlxiv
pi_181777431
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:12 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Probleem zit hem in het feit dat elke mening wat niet in een bepaald straatje past als onder extreem-rechts wordt geschaard.
Jij dreigt, dus niet zo vreemd dat je als extreem wordt weggezet
pi_181777461
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:54 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

En hoe ziet die rekening eruit dan? Rechts geweld omdat sommigen beetje lelijk tegen je doen?
Demoniseren, verketteren, wegzetten als nazi's of nsb'ers, gebruik van geweld. Vertel mij maar eens hoe rechts hierop zou kunnen reageren? De dialoog aangaan blijkt niet te helpen.
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:14:22 #80
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_181777465
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat is ongeveer 40 jaar belasting van een persoon met een modaal inkomen. Oftewel er loopt hier een Nederlander rond die 40 jaar lang voor dit gedoe mag dokken _O- _O-.
pi_181777482
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:14 schreef PirE het volgende:

[..]

Dat is ongeveer 40 jaar belasting van een persoon met een modaal inkomen. Oftewel er loopt hier een Nederlander rond die 40 jaar lang voor dit gedoe mag dokken _O- _O-.
ach, dat is nog niks. Er is hier in de buurt een kunstwerk geplaatst van in totaal 8 miljoen en niemand vindt het mooi.
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:15:25 #82
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181777483
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:14 schreef PirE het volgende:

[..]

Die Nederlander zou tot zn dood gratis over die moeder heen moeten kunnen :Y
pi_181777527
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:13 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Jij dreigt, dus niet zo vreemd dat je als extreem wordt weggezet
Ik dreig? Vertel mij eens hoe ik dreig? Nog een kwaaltje van een bepaalde kliek, zaken beweren die niet gezegd worden of elk argument tot het extreme trekken. Morgen zijn er weer verkiezingen in Zweden, rechts lijkt te winnen en links lijkt zwaar afgestraft te worden. En nog niet zien jullie het niet, nog blijven jullie een tweedeling creëren in de maatschappij, gewoon zo doorgaan dan worden jullie vanzelf ingehaald door de harde realiteit die jammer genoeg aan zit te komen.
pi_181777528
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:12 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Waarom geldt dat alleen voor extreemrechts? Mensen die vanuit humane redenen hier naar keken worden toch ook als asielknuffelaars neergezet? Het is niet alleen vanuit linkse hoek dat de nuance verdwijnt hoor. Die is ook aan de andere kant van het spectrum ver te zoeken
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_181777537
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Niet helemaal. Door de tijd met al deze procedures gemoeid hebben die kinderen kunnen aarden en konden ze niet meer uitgezet worden. Of het kon wel, maar het gebeurde niet.
Als je kinderen niet kunt vinden omdat ze ondergedoken zitten, kun je ze ook niet uitzetten.
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:19:21 #86
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_181777568
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:15 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Die Nederlander zou tot zn dood gratis over die moeder heen moeten kunnen :Y
Ja straf die Nederlander nog maar harder :(. :{
pi_181777588
Mooi dat de kinderen kunnen blijven. Maar nu wordt het wel definitief tijd dat er flink geïnvesteerd wordt in het verkorten van de asielprocedure. Je kunt mij niet wijs maken dat dat niet kan, je moet het alleen wel willen als regering.

Ook opvallend de stikkende beerput op fok! in deze topicreeks vol haat jegens wat jonge mensen die ook maar hier opgegroeid zijn omdat dat blijkbaar kon zonder dat ze daar zelf invloed in hadden.
٩๏̯͡๏)۶
pi_181777594
Waar is eigenlijk die vader? Is die niet in beeld?
AFCA!
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:21:26 #89
403588 mcmlxiv
pi_181777618
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Demoniseren, verketteren, wegzetten als nazi's of nsb'ers, gebruik van geweld. Vertel mij maar eens hoe rechts hierop zou kunnen reageren? De dialoog aangaan blijkt niet te helpen.
Gewoon via de legale weg meer aanhang organiseren? Net zoals normaal links en normaal rechts dat doen? Wanneer zoveel mensen het met je eens zijn als jij blijkbaar denkt dan moet de politieke macht grijpen bij volgende verkiezingen een eitje zijn. Dan hoef je niet meer met ons in gesprek, je hebt de macht tenslotte.

Maar misschien valt dat tegen. Misschien vinden de meeste mensen Nederland eigenlijk wel een prima land en vinden ze inderdaad dat kinderen de dupe laten worden van omstandigheden waar ze zelf niets aan kunnen doen best wel een waardeloos idee. Gewoon iets met empathie en zo.
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:22:46 #90
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_181777654
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:08 schreef halfway het volgende:
En wat gaat het nog kosten. Straks ook die moeder erbij die de rest van haar leven een uitkering opstrijkt. Om van de kosten aan psychische hulp nog maar niet te spreken.
pi_181777717
quote:
Weet wel dat de uitkeringen een keertje verlaagd moeten worden als we steeds maar bezig blijven met kansloze en dus uitkeringstrekkers binnen te halen, dus uiteindelijk ga ook jij het voelen in je portemonnee.
Geniet van je uitkering zolang het kan.
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:25:59 #92
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181777720
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:08 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Als ik een twaalfjarig kind was dat in een vliegtuig gezet werd naar een land dat ik niet ken, dan zou ik geen paniekaanval hoeven faken, eigenlijk.
Dat zegt iets over jou maar niet niet over hen. Die zijn met alle wateren gewassen hoor. Ze hebben het spelletje van hun moeder erg goed meegespeeld. En mét succes ! Niet geloven dat dit soort gedrag lóónt. Het is nu wachten op de volgende....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_181777723
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:08 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Omdat FlipjeHOlland zo'n lul is die vind dat iedereen in Nederland moet kunnen wonen. Iedereen hier aan het staatsinfuus moet hangen, iedereen hierheen moet kunnen komen om gratis geld te halen en.. en.. En als je het daar niet mee eens bent, dan ben je een extreem-rechtse kankerhond.

Zoiets schat ik de gedachtengang van FlipjeHolland in.
Vind je jezelf een extreem-rechtse kankerhond?
pi_181777749
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:25 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat zegt iets over jou maar niet niet over hen. Die zijn met alle wateren gewassen hoor. Ze hebben het spelletje van hun moeder erg goed meegespeeld. En mét succes ! Niet geloven dat dit soort gedrag lóónt. Het is nu wachten op de volgende....
Fijn dat je je hobby zo enthousiast uitvoert
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_181777755
Weet iemand waar die pa is? Moeder is namelijk een gekkie. Pleeggezin, slotje?
pi_181777769
Howick en Lily vs Nederlandse azijnpissers einduitslag 1-0 *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_181777783
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:30 schreef Kamelenteen het volgende:
Schandalig dit!

Fijn voor Lili en Howick, dat wel en die gun ik ook wel een verblijf hier, maar de manier waarop er nu toch gezwicht is, is gewoon belachelijk en om te kotsten :r
Dit dus.
Hoe kan dit kabinet nog respect verwachten als ongehoorzaamheid leid tot succes.
pi_181777795
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:25 schreef klipper het volgende:

[..]

Weet wel dat de uitkeringen een keertje verlaagd moeten worden als we steeds maar bezig blijven met kansloze en dus uitkeringstrekkers binnen te halen, dus uiteindelijk ga ook jij het voelen in je portemonnee.
Gelukkig heb ik een goede baan en geen uitkering zoals de meeste extreem-rechtse lieden, dus ik betaal graag mee aan de gezinshereniging van Howick en Lili met hun moeder, ooms en tantes en opa's en oma's in ons mooie land.
pi_181777796
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:27 schreef Duveldrinker het volgende:
Weet iemand waar die pa is? Moeder is namelijk een gekkie. Pleeggezin, slotje?
Niemand weet waar de vader is. Nooit in beeld geweest
pi_181777813
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:38 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

Nee, dat is het erge er veranderd niets en dat doen de mensen die daarover gaan uit eigenbelang. Ze geven geen zak om die mensen anders pas je de regels wel aan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_181777823
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:29 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Niemand weet waar de vader is. Nooit in beeld geweest
Oké....moeder weet dat ook niet?
Pleeggezin is toch de beste oplossing , die moeder lijkt mij niet echt stabiel namelijk.
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:31:19 #102
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_181777839
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ach, dat is nog niks. Er is hier in de buurt een kunstwerk geplaatst van in totaal 8 miljoen en niemand vindt het mooi.
Er wordt zo verschrikkelijk veel geld verspild in deze maatschappij. Echt om van te kotsen soms. Allerlei dure en hypermoderne gemeentehuizen waar makkelijk voor de helft van het geld iets heel degelijks neergezet had kunnen worden.
Op 't randje en erover.
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:32:18 #103
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181777857
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:29 schreef FlipjeHolland het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik een goede baan en geen uitkering zoals de meeste extreem-rechtse lieden, dus ik betaal graag mee aan de gezinshereniging van Howick en Lili met hun moeder, ooms en tantes en opa's en oma's in ons mooie land.
:')
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:32:26 #104
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_181777860
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:30 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Pleeggezin is toch de beste oplossing , die moeder lijkt mij niet echt stabiel namelijk.
Dadelijk komt die moeder natuurlijk ook weer naar Nederland want ze moet bij haar kinderen kunnen zijn. En ineens is niets meer aan de hand.
Op 't randje en erover.
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:32:34 #105
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181777864
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:22 schreef Woelwater het volgende:

[..]

En wat gaat het nog kosten. Straks ook die moeder erbij die de rest van haar leven een uitkering opstrijkt. Om van de kosten aan psychische hulp nog maar niet te spreken.
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:22 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Levenslang uitkering, zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderbijslag voor de kinderen tot dr 18e, kwijtscheldingen jaar in jaar uit, woninginrichting, geld voor inburgeringscursus waaronder taal leren. Meer kan ik even niet bedenken. Dit zijn dan alleen de kosten die de staat of gemeente mag dragen voor die huppelkut en dan is het nog maar te hopen dat ze zich niet nog een keer laat bezwangeren.
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:25 schreef klipper het volgende:

[..]

Uitkeringen verlagen? Je bedoelt belasting verhogen voor de wel-werkenden.
Nivelleren is een feestje, immers en deze mensen hebben alle recht op gratis geld want die hebben heel wat meegemakt :)
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:32:47 #106
319979 Fok-it
All is well
pi_181777871
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:30 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Laat ze eerst maar bijkomen van al het psychische ongemak wat ze hebben opgelopen. Hoorde al een arts over ptss. Kan me best voorstellen dat dat soort problematiek naar voren komt in deze situatie
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:34:50 #107
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181777926
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:28 schreef klipper het volgende:

[..]

Dit dus.
Hoe kan dit kabinet nog respect verwachten als ongehoorzaamheid leid tot succes.
Die staatssecretaris en het hele kabinet mogen wat mij betreft per direct aftreden.
Nouja, diegenen van het kabinet die dit steunen.

Tig gerechtelijke uitspraken naast je neerleggen.. omdat een stelletje kinderen wegloopt van huis :r
pi_181777930
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:32 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Laat ze eerst maar bijkomen van al het psychische ongemak wat ze hebben opgelopen. Hoorde al een arts over ptss. Kan me best voorstellen dat dat soort problematiek naar voren komt in deze situatie
Pardon, bijkomen, ze moeten toch ergens worden ondergebracht worden. Niet onderduiken.
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:35:20 #109
319979 Fok-it
All is well
pi_181777937
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:34 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Pardon, bijkomen, ze moeten toch ergens worden ondergebracht worden. Niet onderduiken.
Ze zaten toch bij grootouders?
pi_181777954
De Nederlandse staat is het verplicht aan Howick en Lili en hun moeder om ze de komende jaren in alle gemakken te voorzien na zo'n onmenselijke behandeling.
pi_181777956
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:35 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Die wonen ook hier ?
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:37:10 #112
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181777983
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:35 schreef FlipjeHolland het volgende:
De Nederlandse staat is het verplicht aan Howick en Lili en hun moeder om ze de komende jaren in alle gemakken te voorzien na zo'n onmenselijke behandeling.
Hmmm....no, not really.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181778011
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:20 schreef RensAjacied het volgende:
Waar is eigenlijk die vader? Is die niet in beeld?
Die zal zich binnenkort wel melden, want die wil vast ook wel een huis en een uitkering.
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:38:23 #114
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181778016
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:35 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dat las ik ook.

Wat doen die grootouders hier in Nederland?
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:39:07 #115
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181778033
quote:
Aan jou de taak om de moeder 3x daags klaar te likken. Bedoel, die heeft ook een beetje ontspanning nodig.
pi_181778082
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:39 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Aan jou de taak om de moeder 3x daags klaar te likken. Bedoel, die heeft ook een beetje ontspanning nodig.
Gezien je avatar is die taak beter weggelegd voor jou, en je rechtse bek schuimt toch al, dus veel plezier.
pi_181778084
Ik vind het een beetje triest dat hier zoveel aandacht aan wordt besteed, terwijl er legio Nederlandse kinderen met gekke moeders niet worden geholpen. Maar dit zal wel lekker scoren.
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:43:44 #118
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181778114
Hoop dat mocht de moeder ook naar Nederland terugkeren, dat die verblijfsvergunning eentje is met een beperkte duur en dat ie niet verlengd wordt zodra de kinderen volwassen zijn. En dat daar GEEN beroepsmogelijkheden voor zijn.
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:44:24 #119
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181778125
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:42 schreef FlipjeHolland het volgende:

[..]

Gezien je avatar is die taak beter weggelegd voor jou, en je rechtse bek schuimt toch al, dus veel plezier.
Mijn rechtse bek schuimt niet van zo'n t*fuswijf die maar een ding wilt: gratis geld.
pi_181778136
quote:
Alle gemakken? Je bent niet wijs
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:44:58 #121
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181778137
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:44 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Mijn rechtse bek schuimt niet van zo'n t*fuswijf die maar een ding wilt: gratis geld.
MAD :D!!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:48:21 #122
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181778229
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:44 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Alle gemakken? Je bent niet wijs
Een grote trol volgens mij :)
pi_181778238
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:43 schreef Kamelenteen het volgende:
Hoop dat mocht de moeder ook naar Nederland terugkeren, dat die verblijfsvergunning eentje is met een beperkte duur en dat ie niet verlengd wordt zodra de kinderen volwassen zijn. En dat daar GEEN beroepsmogelijkheden voor zijn.
Wat jij allemaal wel niet hoopt.
pi_181778259
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:48 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Een grote trol volgens mij :)
Bij sommigen hier weet je het nooit zeker _O-
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:49:42 #125
403588 mcmlxiv
pi_181778272
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:17 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik dreig? Vertel mij eens hoe ik dreig? Nog een kwaaltje van een bepaalde kliek, zaken beweren die niet gezegd worden of elk argument tot het extreme trekken. Morgen zijn er weer verkiezingen in Zweden, rechts lijkt te winnen en links lijkt zwaar afgestraft te worden. En nog niet zien jullie het niet, nog blijven jullie een tweedeling creëren in de maatschappij, gewoon zo doorgaan dan worden jullie vanzelf ingehaald door de harde realiteit die jammer genoeg aan zit te komen.
Niet huilen zodra de rekening komt is niet bedoeld als dreigement? En die “harde realiteit”, wat is dat dan? Ik vind het nogal dreigend overkomen. Maar dat kan aan mij liggen natuurlijk.

We zien wel wat er gaat gebeuren in Zweden toch? Meestal ontdekken populistisch rechtse regeringen vrij snel de grenzen van maakbaarheid. Iets met internationale verdragen, grondwettelijke en mensenrechten en zo. Maar wie weet, lukt het SD wel om op een menswaardige manier de door haar benoemde problemen op te lossen. Maar ja misschien vind jij of vind SD dat menswaardige niet zo belangrijk. In dat geval kom jij en/of SD dus in mijn hokje extreem-rechts terecht.
pi_181778321
Die moeder uiteraard zometeen weer helemaal gezond en genezen naar Nederland.
Conscience do cost.
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:53:03 #127
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181778369
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:51 schreef ems. het volgende:
Laten we het hopen. Kan de zorgpremie iets omlaag :D
pi_181778375
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:31 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Er wordt zo verschrikkelijk veel geld verspild in deze maatschappij. Echt om van te kotsen soms. Allerlei dure en hypermoderne gemeentehuizen waar makkelijk voor de helft van het geld iets heel degelijks neergezet had kunnen worden.
Klopt en om het geld hoeft men het niet te doen als Rutte hele belastingen kan missen.
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:54:05 #129
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181778401
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:49 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Niet huilen zodra de rekening komt is niet bedoeld als dreigement? En die “harde realiteit”, wat is dat dan? Ik vind het nogal dreigend overkomen. Maar dat kan aan mij liggen natuurlijk.

We zien wel wat er gaat gebeuren in Zweden toch? Meestal ontdekken populistisch rechtse regeringen vrij snel de grenzen van maakbaarheid. Iets met internationale verdragen, grondwettelijke en mensenrechten en zo. Maar wie weet, lukt het SD wel om op een menswaardige manier de door haar benoemde problemen op te lossen. Maar ja misschien vind jij of vind SD dat menswaardige niet zo belangrijk. In dat geval kom jij en/of SD dus in mijn hokje extreem-rechts terecht.
In het geval van die Jarvis hoef je echt geen enkele twijfel te hebben over dat extreemrechtse hokje hoor. ;)
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181778406
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:51 schreef ems. het volgende:
Goed idee, en dan zijn ze niet meer alleen en kunnen we ze alle 3 uitzetten.
pi_181778440
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:54 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

WE als jij die voornemens hebt doe je het maar fijn alleen, ik werk er niet aan mee!
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:55:54 #132
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181778446
quote:

[..]

Moet ik nog het schuim van je mondje afvegen?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_181778459
quote:

[..]

Om moderator te worden moet je hier vooral goed kunnen pijpen toch?
pi_181778471
Die twee koters mogen dus blijven omdat er voor hun vrijheid gevreesd werd nadat ze waren weggelopen? Dit is gewoon pure chantage, en de rechtspraak wordt te kakken gezet door 9 uitspraken doodleuk aan de kant te schuiven. Ik gun het die twee van harte, maar dit soort volstrekte willekeur op basis van chantage/eindeloos doorprocederen/media opzoeken is een schande voor onze rechtsstaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2018 19:57:04 ]
pi_181778524
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:56 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Om moderator te worden moet je hier vooral goed kunnen pijpen toch?
Ik zou mij doodschamen als admin als ik er zoiets bij had lopen.
pi_181778596
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik zou mij doodschamen als admin als ik er zoiets bij had lopen.
Leer sarcasme eens herkennen. Als of die koters mij in de weg zitten. Als de kinderen mogen blijven “moet” moeder ook terugkomen imo. Je kan niet kind van ouders scheiden.
pi_181778633
Prima besluit. Nu alleen nog ballen tonen om de echte ongewenste vreemdelingen die hier niets te zoeken hebben de grens over te zetten. Maar dat zal wel niet gebeuren.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_181778635
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:00 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Leer sarcasme eens herkennen. Als of die koters mij in de weg zitten. Als de kinderen mogen blijven “moet” moeder ook terugkomen imo. Je kan niet kind van ouders scheiden.
Ik zag geen smiley en van een mod verwacht ik dit zeker weten niet, alhoewel ik mag je dus niet meer voor 100 tellen bij deze?
pi_181778677
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:02 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik zag geen smiley en van een mod verwacht ik dit zeker weten niet, alhoewel ik mag je dus niet meer voor 100 tellen bij deze?
Makkelijk om een modkleurtje er bij pakken. Maar doe verder wat je niet laten kan ofzo.

En speciaal voor je een :)
pi_181778730
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:56 schreef J.B. het volgende:
Die twee koters mogen dus blijven omdat er voor hun vrijheid gevreesd werd nadat ze waren weggelopen? Dit is gewoon pure chantage, en de rechtspraak wordt te kakken gezet door 9 uitspraken doodleuk aan de kant te schuiven. Ik gun het die twee van harte, maar dit soort volstrekte willekeur op basis van chantage/eindeloos doorprocederen/media opzoeken is een schande voor onze rechtsstaat.
De hele rechtsstaat gechanteerd door twee kinderen die goed meekomen met de rest van de Nederlandse kinderen en precies zijn wat Wilders en Rutte als schoolvoorbeelden van integratie willen zien. Het is wat.

Ik vind het prima, nu verwacht ik wel dat Rutte zn harde hand (,; eens toepast op straattuig en criminelen.
pi_181778772
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:02 schreef Pedroso het volgende:
Prima besluit. Nu alleen nog ballen tonen om de echte ongewenste vreemdelingen die hier niets te zoeken hebben de grens over te zetten. Maar dat zal wel niet gebeuren.
Dat verband hoor ik vaker, maar klopt natuurlijk niet. Er zal geen enkele crimineel/slechterik minder uitgezet worden omdat deze kinderen mogen blijven.

Sterker nog, tal van mensen zien nu juist dat procederen, tijd rekken en een act opvoeren ook werkt.
pi_181778774
De tering.

Ik las vanochtend nog dat ze echt, nu echt, ja heel erg echt en zeker weg moesten.

Kom na lange dag werken thuis en zie net op het journaal dat ze alsnog mogen blijven.

Wonderbaarlijk genezen mama snel weer terug en voorlopig lekker met z'n drieën op kosten van de staat leven.

Wat een verdomd jankcircus.

Fijn precedent ook.

Maak de borst maar nat voor de andere Lilli's en Howickjes die nu ook gaan janken en rekken.

Tja, waar een wil is een verblijfsvergunning.
  zaterdag 8 september 2018 @ 20:08:00 #143
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_181778782
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De hele rechtsstaat gechanteerd door twee kinderen die goed meekomen met de rest van de Nederlandse kinderen en precies zijn wat Wilders en Rutte als schoolvoorbeelden van integratie willen zien. Het is wat.

Ik vind het prima, nu verwacht ik wel dat Rutte zn harde hand (,; eens toepast op straattuig en criminelen.
Of op VVDers en zo. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door FlippingCoin op 08-09-2018 20:14:19 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 8 september 2018 @ 20:09:25 #144
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_181778814
Verschrikkelijk dom besluit, Harbers moet zich maar eens goed achter zijn oren krabben.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 8 september 2018 @ 20:10:22 #145
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181778840
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:56 schreef J.B. het volgende:
Goed samengevat. Alle asielwetgeving kan gewoon geschrapt worden. Wordt toch opzij gezet als je maar lang genoeg de boelt blijft traineren.

Weet niet wat Harbers aan zn ruggengraat mankeert, maar hoop dat de ziektekostenverzekeraars en de artsen een oplossing weten te vinden. Het zit goed fout.
pi_181778861
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:09 schreef MichaelScott het volgende:
Verschrikkelijk dom besluit, Harbers moet zich maar eens goed achter zijn oren krabben.
Zit daar een zakje met verstand?
  zaterdag 8 september 2018 @ 20:12:30 #147
335133 MichaelScott
pi_181778888
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:10 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zit daar een zakje met verstand?
Dat is wel te hopen, hij heeft het hard nodig.

De VVD zal wel bang geweest zijn veel zetels te verliezen.
  zaterdag 8 september 2018 @ 20:12:37 #148
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181778890
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:00 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Dat kan prima. Gewoon af en toe bezoekrecht geven.

Jeugdzorg doet niet anders. Gescheiden mannen en vrouw mogen dr kinderen ook soms maar een paar uurtjes of dagen in de 2 weken zien. Bovendien hebben ze afgelopen jaar aangetoond dat ze best een jaar zonder moeders kunnen; geen van beiden heeft voor zover ik weet gevraagd of pogingen gedaan om naar Armenie te vertrekken om moeders te bezoeken.
pi_181778908
Dat VVD zoveel macht heeft boven de wet te staan. Gaan zij dit nu ook gebruiken tegen de anti-liberale EU ? /s
pi_181778912
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:12 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Volgens mij zijn deze terecht bang ook zonder dit besluit mag dat wel van mij.
  zaterdag 8 september 2018 @ 20:14:14 #151
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181778926
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:02 schreef Pedroso het volgende:
Er zijn 9 procedures geweest en zowel Lili en Howick hadden hier niets te zoeken blijkens de uitspraken die de instanties daarover gedaan hebben.

Waarom anderen dan wel uitzetten?
  zaterdag 8 september 2018 @ 20:14:48 #152
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181778942
quote:

[..]

Keep dreaming. Rutte en een harde hand, dat gaat niet samen.
pi_181778943
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:10 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Goed samengevat. Alle asielwetgeving kan gewoon geschrapt worden.
Dit vind ik weer veel te links.
pi_181778959
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Volgens mij zijn deze terecht bang ook zonder dit besluit mag dat wel van mij.
Het is alsof VVD ergens middenweg besloten heeft om voor de eigen achterban de poot stijf te houden tot het laatst. Waarna ze een imago oppoetsertje doen richting de stemmers van andere partijen en draaien.
  zaterdag 8 september 2018 @ 20:15:49 #155
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181778962
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:12 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Mijn stem krijgen ze nu in ieder geval niet meer :D en die hebben ze toch heel wat jaren gehad.
pi_181778963
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:29 schreef Arth_NL het volgende:
Godzijdank dat de menselijke maat nog ergens blijkt te bestaan.
Kinderen eerst een trauma bezorgen en dan zeggen dat ze toch mogen blijven? Dat noem ik niet menselijk, dat noem ik diep tries! De regering moet zich kapot schamen.

Ik vind zelf ook dat Nederland zo langzamerhand vol begint te raken, maar als het om kinderen gaat (zeker kinderen die hier al een heel leven hebben opgebouwd) vind ik dat we daar toch een beetje menselijker mee moeten omgaan.

Ze moeten er gewoon voor zorgen dat een asielprocedure niet langer dan een jaar duurt, en alle kinderen bij wie de procedure wel langer dan een jaar duurt gewoon een verblijfsvergunning geven.
pi_181779001
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:10 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Goed samengevat. Alle asielwetgeving kan gewoon geschrapt worden. Wordt toch opzij gezet als je maar lang genoeg de boelt blijft traineren.

Weet niet wat Harbers aan zn ruggengraat mankeert, maar hoop dat de ziektekostenverzekeraars en de artsen een oplossing weten te vinden. Het zit goed fout.
Ja maar je kunt de kinderen niet slachtoffer laten worden van wat die moeder allemaal heeft gedaan, bla bla bla.
De staatssecretaris en Rutte zeiden beiden desondanks dat ze NIET zouden zwichten en dat je soms hard moet zijn!
Maar oh jee; ze zijn voor de derde keer weggelopen, MAAR DEZE KEER WAREN ZE EMOTIONEEL TOEN ZE HET DEDEN!!! :o :o :o SNEL RENNEN OM PASPOORTEN VOOR HEN AF TE DRUKKEN!!!!

Dus; kom met je jonge koters hier naar toe of produceer er hier wat.
Lieg de boel bij elkaar over wat voor toekomst ze in jouw land zouden hebben.
Laat hen allerlei trauma's oplopen door de staat continu aan te klagen en alles en iedereen dwars te zitten.
Laat hen een brief naar o.a. de koning schrijven dat ze neurochirurg of astronaut willen worden of andere bizar hoge dingen.
Laat hen voor de tv zo zielig mogelijk kijken.
Laat hen af en toe onderduiken, maar laat hen vooral emotioneel zijn als ze gaan onderduiken; dat is wat uiteindelijk blijkbaar heeft geholpen!
pi_181779007
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:15 schreef Mark_nl het volgende:

[..]

Kinderen eerst een trauma bezorgen en dan zeggen dat ze toch mogen blijven? Dat noem ik niet menselijk, dat noem ik diep tries! De regering moet zich kapot schamen.

Waarom schamen men zegt gewoon achteraf het is/was sarcasme!
pi_181779020
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die was gewoon te laat om hun moeder tot abortus te dwingen.
  zaterdag 8 september 2018 @ 20:18:56 #160
335133 MichaelScott
pi_181779035
quote:

[..]

Ik vind zelf ook dat Nederland zo langzamerhand vol begint te raken, maar als het om kinderen gaat (zeker kinderen die hier al een heel leven hebben opgebouwd) vind ik dat we daar toch een beetje menselijker mee moeten omgaan.

Ze moeten er gewoon voor zorgen dat een asielprocedure niet langer dan een jaar duurt, en alle kinderen bij wie de procedure wel langer dan een jaar duurt gewoon een verblijfsvergunning geven.
Dat kan prima maar zou tegen allerlei verdragen ingaan die gelukszoekers de mogelijkheid geven schier eindeloos te procederen.
pi_181779036
quote:

[..]

Dan krijg je HEEL veel mensen die zo veel mogelijk gaan zitten rekken.
pi_181779055
quote:

[..]

Goed samengevat.
pi_181779061
quote:

[..]

quote:
Ze moeten er gewoon voor zorgen dat een asielprocedure niet langer dan een jaar duurt, en alle kinderen bij wie de procedure wel langer dan een jaar duurt gewoon een verblijfsvergunning geven
Je bent je ervan bewust dat de mama zelf bewust de zaak jarenlang heeft lopen rekken, rekken, rekken en tegenwerken?

Met in haar achterhoofd precies deze uitkomst.
pi_181779068
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:18 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Dat kan prima maar zou tegen allerlei verdragen ingaan die gelukszoekers de mogelijkheid geven schier eindeloos te procederen.
Gisteren zei iemand nog dat je dat soort verdragen dan maar moest negeren! _O- Alsof dat zo makkelijk gaat! :D
pi_181779077
Armenie wanneer was het er nog eens onveilig rond 1913 of zo?
pi_181779097
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:18 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik heb het alleen over kinderen he, dat zijn er misschien een paar duizend, nou die kunnen we er hier echt nog wel bij hebben.
pi_181779104
Dit topic begint een herhaling van zetten te worden, vooral door ongeïnformeerd gepeupel dat niet weet hoe een asielprocedure werkt en er in deze zaak geen sprake was van 10 jaar van onzekerheid.

Rechtvaardigheid heeft verloren. Kan gebeuren. Morgen staan er weer vliegtuigen klaar om dit soort asielzoekers uit te zetten.
pi_181779145
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:20 schreef Mark_nl het volgende:

[..]

Ik heb het alleen over kinderen he, dat zijn er misschien een paar 1000, nou die kunnen we er hier echt nog wel bij hebben.
Hoeveel kansloze gezinnetjes zitten er nu in de asielprocedure? Gezinnetjes uit veilige landen die geen kans maken? En hoeveel gezinnetjes willen naar een rijk land toe gaan waar je met trucjes als eindeloos rekken makkelijk een verblijfsvergunning krijgen?
Als die allemaal hun kinderen als joker inzetten ziet het hier straks écht zwart van de immigranten.
Zeker als die mensen die het succesvol tegen ons gebruikt hebben dat allemaal doorlullen aan mensen in hun oude land.
pi_181779154
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:18 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Dan moet er iets aan die verdragen gebeuren, dat zal niet op korte termijn mogelijk zijn, maar er moet een manier zijn te vinden om asielprocedures binnen een jaar, max 2 jaar af te ronden.
pi_181779179
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:19 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[..]

Je bent je ervan bewust dat de mama zelf bewust de zaak jarenlang heeft lopen rekken, rekken, rekken en tegenwerken?

Dan klopt er dus iets niet aan die procedures en verdragen, dan moet je DIE aanpakken zodat eindeloos rekken niet langer mogelijk is.
  zaterdag 8 september 2018 @ 20:24:36 #171
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181779190
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:19 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[..]

En daarom had Harbers zn rug recht moeten houden :(
pi_181779200
quote:

[..]

Iedereen is gelijk maar sommigen zijn gelijker dan anderen. Er zullen ongetwijfeld talloze andere goed geïntegreerde kinderen zijn die gewoon het land worden uitgezet, maar deze twee hebben het geluk dat ze erin geslaagd zijn om de goede advocaten te vinden/veel media-aandacht te verwerven. Dat gezegd hebbende heb ik er overigens geen enkel probleem mee dat deze twee mogen blijven, maar op deze manier omgaan met de wet is mijns inziens schandalig.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2018 20:26:43 ]
pi_181779225
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:24 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

En daarom had Harbers zn rug recht moeten houden :(
Mja de kindervriend Pechtold en de CU hebben flink bij Harbers lopen pushen om hen toch een paspoort te geven.
  zaterdag 8 september 2018 @ 20:25:59 #174
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181779226
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:20 schreef Mark_nl het volgende:

[..]

Ik heb het alleen over kinderen he, dat zijn er misschien een paar 1000, nou die kunnen we er hier echt nog wel bij hebben.
Ja, die kinderen wel.

Maar die ouders die voor dr rest van dr leven aan het staatsinfuus hangen die wil je er niet bij hebben :( :( :(
pi_181779231
Wat een farce.
Tails tell tales
pi_181779263
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:25 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Ja, die kinderen wel.

Maar die ouders die voor dr rest van dr leven aan het staatsinfuus hangen die wil je er niet bij hebben :( :( :(
En ik denk dat deze moeder, die nu ongetwijfeld ook hier naar toe mag komen, wel zo'n type is die de staat op alle mogelijke manieren uit zal melken. Vuil manipulatief profiterend kutwijf.....
pi_181779283
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:18 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat valt nog te bezien. De aanname dat iedereen Nederland een paradijs vindt is ook niet helemaal juist.

Beter een leventje waarin je zorgeloos naar school kunt gaan, je carriere kunt maken en een gezinnetje kunt stichten dan eentje waarin drama's, kastje-muur-situaties, stress en onzekerheid de boventoon voeren.

Ik heb weleens asielzoekers in de vrieskou achter een wandelwagen zien lopen bij lieden die in een warme luxe slee van een wagen liepen te klagen over hoe men van de staat profiteerde.
pi_181779293
Ik pleit voor een wetgeving waarbij de immigratiedienst 1 jaar de tijd krijgt om definitieve uitkomst te creëren. waarbij het procederen veel sneller moet anders wordt de immigrant of vluchteling automatisch genationaliseerd. Je moet de druk bij de immigratiedienst leggen niet bij de immigrant. De rechter oordeelt of de immigratiedienst zijn werk goed heeft uitgevoerd en dus is er altijd binnen 1 jaar een definitieve uitslag. langer procederen moet gewoon niet mogelijk zijn.
pi_181779302
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:28 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat valt nog te bezien. De aanname dat iedereen Nederland een paradijs vindt is ook niet helemaal juist.

Beter een leventje waarin je zorgeloos naar school kunt gaan, je carriere kunt maken en een gezinnetje kunt stichten dan eentje waarin drama's, kastje-muur-situaties, stress en onzekerheid de boventoon voeren.

Ik heb weleens asielzoekers in de vrieskou achter een wandelwagen zien lopen bij lieden die in een warme luxe slee van een wagen liepen te klagen over hoe men van de staat profiteerde.
Toch wordt Nederland wel als land van melk en honing gezien door veel migranten die naar een rijk westers land willen gaan.
  zaterdag 8 september 2018 @ 20:30:00 #180
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181779319
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:25 schreef ToT het volgende:

[..]

Mja de kindervriend Pechtold en de CU hebben flink bij Harbers lopen pushen om hen toch een paspoort te geven.
Nog steeds geen reden om zn rug niet recht te houden. Hij had gewoon bij zn standpunt kunnen en moeten blijven, in plaats van te zwichten.

Wat mij moet mag die knakker per direct opstappen. Niet standvastig genoeg om staatssecretaris te zijn en bovendien zwicht ie onder hoge druk. Onbetrouwbaar dus.

[ ] geschikt
[x] ongeschikt
pi_181779320
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:28 schreef MakkieR het volgende:
Ik pleit voor een wetgeving waarbij de immigratiedienst 1 jaar de tijd krijgt om definitieve uitkomst te creëren. waarbij het procederen veel sneller moet anders wordt de immigrant of vluchteling automatisch genationaliseerd. Je moet de druk bij de immigratiedienst leggen niet bij de immigrant. De rechter oordeelt of de immigratiedienst zijn werk goed heeft uitgevoerd en dus is er altijd binnen 1 jaar een definitieve uitslag. langer procederen moet gewoon niet mogelijk zijn.
Precies hoe ik erover denk, zeker als het gaat om kinderen
pi_181779323
quote:
De keuze hen er uit te schoppen was ook heel snel gelopen, maar die moeder BLEEF maar processen aanspannen om er tegenin te gaan.
  zaterdag 8 september 2018 @ 20:30:39 #183
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181779333
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:27 schreef ToT het volgende:

[..]

En ik denk dat deze moeder, die nu ongetwijfeld ook hier naar toe mag komen, wel zo'n type is die de staat op alle mogelijke manieren uit zal melken. Vuil manipulatief profiterend kutwijf.....
Pechtold zoekt nog een minnares, heb ik vernomen :D
  Forum Admin zaterdag 8 september 2018 @ 20:30:43 #184
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_181779335
Denk dat het de hoogste tijd is om de regels voor vreemdelingendetentie aan te scherpen.

Het is natuurlijk een beetje gek dat we superstrikt zijn op inheemse flora en fauna die ons land binnen komt, maar we mensen waarvan we vrijwel geen zak weten ongelimiteerd los laten lopen in de maatschappij.

Wil je hierheen komen? Prima, meldt je van te voren maar aan en wacht de beslissing af. Kom je op de bonnefooi? Ook prima, kom je in vreemdelingendetentie tot duidelijk is of je mag blijven of niet. Geen zakgeld, geen cursusjes, maximaal een jaar doorlooptijd en bij afwijzing per direct uitzetten en indien dat niet kan in een strenger regime plaatsen.

Is het zo afgelopen met dat gezeik.

edit voor ik dat weer over m'n oren getrokken krijg, vreemdelingendetentie is wel wat anders dan reguliere detentie.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_181779336
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:30 schreef ToT het volgende:

[..]

De keuze hen er uit te schoppen was ook heel snel gelopen, maar die moeder BLEEF maar processen aanspannen om er tegenin te gaan.
En dat door procederen moeten ze dus onmogelijk maken
pi_181779338
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:29 schreef ToT het volgende:

[..]

Toch wordt Nederland wel als land van melk en honing gezien door veel migranten die naar een rijk westers land willen gaan.
Dat is niet helemaal waar, veel allochtonen vinden Nederland een racistisch land, zie de pieten discussie, of het blokkeren van de snelweg in Dokkum.
  zaterdag 8 september 2018 @ 20:31:51 #187
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181779360
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:30 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar, veel allochtonen vinden Nederland een racistisch land, zie de pieten discussie, of het blokkeren van de snelweg in Dokkum.
Moeten ze misschien eens in Bulgarije ofzo gaan kijken, als ze willen weten wat echt racisme is.
  zaterdag 8 september 2018 @ 20:32:04 #188
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181779367
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:28 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Tis toch godsgeklaagd dat een asielzoeker niet eens een luxe, warme slee krijgt van de Nederlandse staat als ze een kindje heeft dat in de wandelwagenleeftijd valt :(
pi_181779403
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:30 schreef ToT het volgende:

[..]

daarom zeg ik ook niet langer dan een jaar, de opties zijn er niet na een jaar. zo zou de wetgeving moeten zijn. En dan vooral de druk leggen bij de overheid, dat zij hun werk goed doen, getoetst door een onafhankelijke rechter die het werk van de immigratiedienst, of wie dat doet bekijkt en daarover oordeelt. De moeder zelf verder buiten beschouwing laten.
  zaterdag 8 september 2018 @ 20:34:38 #190
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181779422
quote:

[..]

Ja, maar toch willen ze niet terug naar het land van herkomst. Want ja, dan krijgen ze ook dr uitkering en dergelijke niet meer en dat is toch wel heel makkelijk.
pi_181779425
quote:

[..]

Vertel jij dat ff in bijvoorbeeld Afrika?
pi_181779450
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:30 schreef Mark_nl het volgende:

[..]

En dat door procederen moeten ze dus onmogelijk maken
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:33 schreef MakkieR het volgende:

[..]

daarom zeg ik ook niet langer dan een jaar, de opties zijn er niet na een jaar. zo zou de wetgeving moeten zijn. En dan vooral de druk leggen bij de overheid, dat zij hun werk goed doen, getoetst door een onafhankelijke rechter die het werk van de immigratiedienst, of wie dat doet bekijkt en daarover oordeelt. De moeder zelf verder buiten beschouwing laten.
Prima ideeën. :) Geeft iemand dit even door aan het Europees hof wiens wetten dit onmogelijk maken? :)
  zaterdag 8 september 2018 @ 20:36:07 #193
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181779458
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:34 schreef ToT het volgende:

[..]

Vertel jij dat ff in bijvoorbeeld Afrika?
Daar wordt inmiddels vertelt dat je na 10 jaar procederen en 9 verloren procedures je alsnog je verblijfsvergunning krijgt als je met een zielig verhaal naar de media stapt.
pi_181779474
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:36 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Daar wordt inmiddels vertelt dat je na 10 jaar procederen en 9 verloren procedures je alsnog je verblijfsvergunning krijgt als je met een zielig verhaal naar de media stapt.
In combinatie met dat iedereen hier rijk is zodra je het land binnen loopt! :Y
  zaterdag 8 september 2018 @ 20:37:10 #195
338108 SecretStoryWous
pi_181779485
Maar krijgt die moeder nu ook de Nederlandse nationaliteit?
  Forum Admin zaterdag 8 september 2018 @ 20:37:27 #196
pi_181779490
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:36 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Dus moet het niet mogelijk zijn om 10 jaar te procederen, maar dat zal wel niet kunnen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_181779508
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Denk dat het de hoogste tijd is om de regels voor vreemdelingendetentie aan te scherpen.
Dat kan volgens mij alleen als de EU een eigen migratie en asielverdrag gaat opstellen. Nu is dat geen optie vanwege een uitspraak van het EHRM.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181779524
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:35 schreef ToT het volgende:

[..]

[..]

Prima ideeën. :) Geeft iemand dit even door aan het Europees hof wiens wetten dit onmogelijk maken? :)
Je kunt misschien door procederen aan het Europees hof, maar na een jaar zou onze regering deze ongeldig moeten verklaren. ongeacht de uitslag, en dit heel duidelijk aan het hof vermelden. Dat procederen na een jaar geen zin heeft, want deze uitslagen worden door ons rijk niet geaccepteerd.
  zaterdag 8 september 2018 @ 20:38:49 #199
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181779525
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:37 schreef SecretStoryWous het volgende:
Mag hopen van niet.

In het beste geval, hoop ik dat ze een verblijfsvergunning krijgt voor bepaalde tijd. Tot dr kinderen volwassen zijn.. en dan gaat ze weer procederen, want de Nederlandse staat betaalt toch alles voor dr. En ze weet uit ervaring, dat als je gaat rekken en traineren dat je dan alsnog een permanente verblijfsvergunning krijgt.
  Forum Admin zaterdag 8 september 2018 @ 20:38:56 #200
pi_181779527
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:38 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat kan volgens mij alleen als de EU een eigen migratie en asielverdrag gaat opstellen. Nu is dat geen optie vanwege een uitspraak van het EHRM.
Zoiets stond me ook bij, iets in de hoek van ''zicht op uitzetting'' waardoor je dus de bizarre situatie krijgt dat, wanneer een land dat dus weigert, diegene hier gewoon mag ''blijven'' :{
pi_181779543
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:37 schreef SecretStoryWous het volgende:
Dat lijkt me niet te voorkomen; gezinshereniging enzo he.
pi_181779550
quote:
3s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dus moet het niet mogelijk zijn om 10 jaar te procederen, maar dat zal wel niet kunnen.
Ook dat blijkt moeilijk te zijn volgens Rutte. Dat zal zijn vanwege de gegeven kaders van internationale verdragen en wetgeving.
  zaterdag 8 september 2018 @ 20:40:59 #203
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181779583
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:25 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ach kom op, je hebt het over twee nerderige pubertjes, niet over twee meestercriminelen.
Dat je zo'n mening hebt over hun moeder alla, maar dit is wel erg cynisch...
  Forum Admin zaterdag 8 september 2018 @ 20:41:03 #204
pi_181779585
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:39 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ook dat blijkt moeilijk te zijn volgens Rutte. Dat zal zijn vanwege de gegeven kaders van internationale verdragen en wetgeving.
Precies, maar mij bekruipt het gevoel dat er een aantal verdragen zijn die simpelweg niet meer van deze tijd(sgeest) zijn.
pi_181779589
quote:
ik weet niet waar ik het heb gelezen, maar de kans is immens groot dat de moeder een Nederlandse nationaliteit krijgt in verband met gezinshereniging. Ook dat staat geloof ik in de wet.
pi_181779609
quote:
Ik pleit voor een wetgeving waarbij de immigratiedienst 1 jaar de tijd krijgt om definitieve uitkomst te creëren.
Gaat helaas niet werken.

De IND staat onder hoge druk. Bepaalde zaken die niets met asielaanvraag te maken hebben kunnen binnen een jaar worden gedaan maar juist de asielprocedures kosten ontzettend veel tijd door veel haken en ogen die eraan zitten omdat het niet one-size-fits-all is in de praktijk.

Je kunt zoiets er wel doordrukken maar de medewerkers maakt het echt niet uit wat de uitslag wordt. Die proberen gewoon hun werk zo goed mogelijk te doen, wegen alles af en kijken of overal aan voldaan wordt. Het is voor zo'n medewerker geen stok achter de deur als men na een jaar een vrijbrief krijgt.

Als je wil dat alles sneller gaat moet er gewoon veel meer personeel bij.
  zaterdag 8 september 2018 @ 20:42:16 #207
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181779619
quote:

[..]

Vooral door de lokale wetgeving hier. Het vluchtelingenverdrag zegt alleen iets over het opvangen van vluchtelingen en niet over al die reguliere aanvragen die de moeder heeft gedaan en die de meeste asielzoekers doen.
pi_181779638
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Precies, maar mij bekruipt het gevoel dat er een aantal verdragen zijn die simpelweg niet meer van deze tijd(sgeest) zijn.
In mijn topic over de grote volksverhuizing heb ik dat ook al enige malen vermeld. De EU moet een eigen verdrag opstellen waarin bijvoorbeeld veel meer borgen tegen misbruik worden opgenomen.
pi_181779644
quote:

[..]

Aan die internationale verdragen en wetgeving moet je geen gehoor geven. Dit is Nederland en zo gaan wij het doen. De macht van Brussel is volgens mij nog niet absoluut als het om onze wetgeving gaat.
pi_181779662
quote:
Daarvoor zal ze eerst een tijdje een Nederlandse verblijfsvergunning voor moeten hebben. Vervolgens moet ze slagen voor haar inburgeringsexamen.
  zaterdag 8 september 2018 @ 20:44:18 #211
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181779667
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:39 schreef ToT het volgende:

[..]

Lekker weer paspoorten uitdelen aan mensen die aan het uitkeringsinfuus gaan, mooi man.
pi_181779685
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:42 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Vooral door de lokale wetgeving hier. Het vluchtelingenverdrag zegt alleen iets over het opvangen van vluchtelingen en niet over al die reguliere aanvragen die de moeder heeft gedaan en die de meeste asielzoekers doen.
Het gaat waarschijnlijk om meerdere verdragen die hier betrekking op hebben zoals bijvoorbeeld mensenrechtenverdragen.
pi_181779689
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:43 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Aan die internationale verdragen en wetgeving moet je geen gehoor geven. Dit is Nederland en zo gaan wij het doen. De macht van Brussel is volgens mij nog niet absoluut als het om onze wetgeving gaat.
:')

De rechters moeten daar gewoon gehoor aan geven. Zelfs als ze dat niet doen kunnen de mensen daarmee nog naar het EHRM stappen. 8)7
  zaterdag 8 september 2018 @ 20:45:32 #214
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181779692
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:45 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het gaat waarschijnlijk om meerdere verdragen die hier betrekking op hebben zoals bijvoorbeeld mensenrechtenverdragen.
Waarschijnlijk? Zoek es op dan.
pi_181779711
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:41 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Gaat helaas niet werken.

De IND staat onder hoge druk. Bepaalde zaken die niets met asielaanvraag te maken hebben kunnen binnen een jaar worden gedaan maar juist de asielprocedures kosten ontzettend veel tijd door veel haken en ogen die eraan zitten omdat het niet one-size-fits-all is in de praktijk.

Je kunt zoiets er wel doordrukken maar de medewerkers maakt het echt niet uit wat de uitslag wordt. Die proberen gewoon hun werk zo goed mogelijk te doen, wegen alles af en kijken of overal aan voldaan wordt. Het is voor zo'n medewerker geen stok achter de deur als men na een jaar een vrijbrief krijgt.

Als je wil dat alles sneller gaat moet er gewoon veel meer personeel bij.
dan moet er maar meer personeel bij, daar zou ik op zich helemaal geen moeite mee hebben. Het punt is dat je een zaak een deadline moet geven. Dit is binnen andere bedrijven een hele normale zaak, zelfs met delicate kwesties zoals in de bankenwereld waar met heel veel geld gewerkt wordt, werk je ook met targets en deadlines.
  Forum Admin zaterdag 8 september 2018 @ 20:47:17 #216
pi_181779730
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]

In mijn topic over de grote volksverhuizing heb ik dat ook al enige malen vermeld. De EU moet een eigen verdrag opstellen waarin bijvoorbeeld veel meer borgen tegen misbruik worden opgenomen.
Uit 't blote bolleke is dat een van de geneefse conventies geweest, waar in feite de basis werd gelegd voor oa de bed bad en brood regeling.
pi_181779743
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:39 schreef ToT het volgende:

[..]

In Belgie en Frankrijk mogen de grootouders zelfs mee immigreren.

In NL niet
pi_181779769
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:48 schreef riazop het volgende:

[..]

In Belgie en Frankrijk mogen de grootouders zelfs mee immigreren.

In NL niet
Jammer dat dat hier niet kan. Mijn oma heeft nog een nieuwe heup nodig.
  zaterdag 8 september 2018 @ 20:50:20 #219
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181779805
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:44 schreef Physsic het volgende:

[..]

Daarvoor zal ze eerst een tijdje een Nederlandse verblijfsvergunning voor moeten hebben. Vervolgens moet ze slagen voor haar inburgeringsexamen.
En volgens mij is het zelfs zo dat als je uitgezet wordt zonder dat je meewerkt, je een inreisverbod krijgt voor een bepaalde periode en dan ook geen aanvraag kunt doen voor een verblijfsvergunning:

quote:
Wanneer krijgt u een inreisverbod?
In de volgende situaties kan u inreisverbod krijgen:

• Uw visum of verblijfsvergunning is niet meer geldig. U hebt Nederland niet op tijd verlaten.
• U bent niet visumplichtig en verblijft in uw vrije termijn. Maar u hebt langer dan 90 dagen in een periode van 180 dagen in het Schengenbied (inclusief Nederland) verbleven.
• Uw visum of verblijfsvergunning is ingetrokken.
• Uw aanvraag voor een verblijfsvergunning is afgewezen. U hebt geen procedure meer lopen (bezwaar/beroep of nieuwe aanvraag).
• Uw vertrektermijn is afgelopen en u hebt Nederland niet verlaten.
• U hebt nooit een geldig visum of geldige verblijfsvergunning gehad.

Bron
pi_181779811
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:43 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dit is Nederland en zo gaan wij het doen.
zal je eerst een NEXIT moeten hebben
pi_181779818
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Waarschijnlijk? Zoek es op dan.
Ik ga uit van wat de kinderombudsman erover heeft verklaart.
pi_181779819
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:21 schreef mcmlxiv het volgende:

Gewoon iets met empathie en zo.
We hebben met elkaar regels afgesproken. Die regels bepalen volgens de rechtspraak dat deze kinderen niet in Nederland mogen blijven. Net als zovelen voor hen, en ook weer zovelen na hen.

Als we de rechtspraak zouden moeten laten bepalen door 'empathie' dan wordt de rechtspraak een rechtspraak van willekeur wat leidt tot chaos en anarchie. Daarom is de rechtspraak ook gebaseerd op de regels die we hebben afgesproken.

Mijn empathie gaat uit naar deze kinderen die al zo lang in Nederland wonen dat dit land hun thuis is, maar mijn gevoel voor rechtvaardigheid botst hier wel enorm mee.
pi_181779835
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:50 schreef Qarrad het volgende:

[..]

En volgens mij is het zelfs zo dat als je uitgezet wordt zonder dat je meewerkt, je een inreisverbod krijgt voor een bepaalde periode en dan ook geen aanvraag kunt doen voor een verblijfsvergunning:

[..]

Zover ik weet heeft moeders geen inreisverbod gekregen, maar dat zou langs me heengegaan kunnen zijn.

Dat zou de zaak wel super interessant maken.
pi_181779838
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Lekker weer paspoorten uitdelen aan mensen die aan het uitkeringsinfuus gaan, mooi man.
Ik vrees dat die dame ons nog VEEL meer gaat kosten dan alleen dat.
pi_181779871
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:50 schreef Montagui het volgende:

[..]

We hebben met elkaar regels afgesproken. Die regels bepalen volgens de rechtspraak dat deze kinderen niet in Nederland mogen blijven. ...
Ook dat is niet juist.

Die regels bepaalden dat Nederland deze mensen MOCHT (van mogen en niet moeten) uitzetten.
pi_181779890
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:51 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik vrees dat die dame ons nog VEEL meer gaat kosten dan alleen dat.
Ik denk dat er via een sympathisant wel een leuk baantje voor haar gefixed zal worden
  zaterdag 8 september 2018 @ 20:56:04 #227
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_181779944
Voor die kinderen beter , maar ik denk dat dit wel als een soort van magneet gaat werken.
Mensen die weet ik veel hoeveel keer in hoger beroep gaan.
Kinderen groeien hier op en dan is het ineens zielig omdat die kinderen het land uit moeten.
Ik ben inmiddels overleden
  zaterdag 8 september 2018 @ 20:56:46 #228
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181779966
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:51 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zover ik weet heeft moeders geen inreisverbod gekregen, maar dat zou langs me heengegaan kunnen zijn.

Dat zou de zaak wel super interessant maken.
Volgens mij is dat inreisverbod redelijk standaard en in dit geval 5 jaar aangezien ze heeft gelogen over haar identiteit en geen gehoor heeft gegeven aan de verplichting tot het verlaten van Nederland:

quote:
Wat zijn de gevolgen van een inreisverbod?
Hebt u een inreisverbod? Dan mag u voor een bepaalde tijd niet inreizen of zijn in Nederland, de EU/EER-landen en Zwitserland. Bijvoorbeeld:

• 1 jaar: bij een overstay van meer dan 3 dagen tot 90 dagen.
• 2 jaar: standaardduur (bijvoorbeeld bij overstay van meer dan 90 dagen).
• 3 jaar: bij een vrijheidsstraf van minder dan 6 maanden.
• 5 jaar:
-bij een vrijheidsstraf van 6 maanden of langer.
-bij gebruik van valse of vervalste documenten of documenten die niet op uzelf betrekking hebben.
-als u al eerder de verplichting hebt gehad Nederland te verlaten en u dat niet hebt gedaan (terugkeerbesluit).

-als u tijdens de duur van een inreisverbod Nederland inreist of in Nederland bent.
• 10 jaar: bij redenen die te maken hebben met openbare orde.
• 20 jaar: bij redenen die te maken hebben met openbare orde en nationale veiligheid.

Bron
pi_181779984
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:32 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Tis toch godsgeklaagd dat een asielzoeker niet eens een luxe, warme slee krijgt van de Nederlandse staat als ze een kindje heeft dat in de wandelwagenleeftijd valt :(
Ik wilde eigenlijk de auto die jij als betaalbaar beschouwd er maar bij doen. :')
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 september 2018 @ 20:58:42 #230
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181780005
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:56 schreef Enchanter het volgende:
Voor die kinderen beter , maar ik denk dat dit wel als een soort van magneet gaat werken.
Mensen die weet ik veel hoeveel keer in hoger beroep gaan.
Kinderen groeien hier op en dan is het ineens zielig omdat die kinderen het land uit moeten.
Die moeder ziet nu haar kinderen niet meer.

Ze hadden allang uitgezet moeten worden, klaar.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_181780023
Werkt de overheid met dit precedent geen kindermisbruik in de hand door het langdurig illegaal verblijf met kinderen lonend te maken?
pi_181780046
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Volgens mij is dat inreisverbod redelijk standaard en in dit geval 5 jaar aangezien ze heeft gelogen over haar identiteit en geen gehoor heeft gegeven aan de verplichting tot het verlaten van Nederland:

[..]

Volgens mij niet.. Ik zie dat nu ook niet terugkomen in de uitspraken, maar ik heb ze nog niet allemaal gehad.
Zou wel een voordeel zijn..
pi_181780048
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:59 schreef Digi2 het volgende:
Werkt de overheid met dit precedent geen kindermisbruik in de hand door het langdurig illegaal veblijf met kinderen lonend te maken?
100%! :Y
pi_181780050
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:59 schreef Digi2 het volgende:
Werkt de overheid met dit precedent geen kindermisbruik in de hand door het langdurig illegaal veblijf met kinderen lonend te maken?
ja
  zaterdag 8 september 2018 @ 21:00:39 #235
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_181780056
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die moeder krijgt als ik het hier zo lees gewoon de Nederlandse nationaliteit.
Ik denk dat het beter is dat asielzoekers nog maar 1 keer in hoger beroep kunnen gaan.
Mocht het daarna weer afgewezen worden , vastzetten tot dat ze uitgezet worden.
Anders verdwijnen ze weer in de illegaliteit
Ik ben inmiddels overleden
  zaterdag 8 september 2018 @ 21:01:07 #236
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_181780067
De kinderen zijn in principe gewoon het slachtoffer van hun moeder en van de Nederlandse staat. Dan moeten de moeder en de staat daar ook voor boeten, en niet de kinderen zelf.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_181780087
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:01 schreef Strani het volgende:
De kinderen zijn in principe gewoon het slachtoffer van hun moeder en van de Nederlandse staat. Dan moeten de moeder en de staat daar ook voor boeten, en niet de kinderen zelf.
Wat heeft de Nederlandse staat misdaan? Continu aangeklaagd worden?
  zaterdag 8 september 2018 @ 21:02:43 #238
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_181780108
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:01 schreef ToT het volgende:

[..]

Wat heeft de Nederlandse staat misdaan? Continu aangeklaagd worden?
Het systeem niet verbeterd. Hopelijk gaat dat nu wel gebeuren.
pi_181780109
quote:

Mijn empathie gaat uit naar deze kinderen die al zo lang in Nederland wonen dat dit land hun thuis is, maar mijn gevoel voor rechtvaardigheid botst hier wel enorm mee.
Dit klopt, dit is een beslissing op basis van onderbuikgevoel. Trouwens die wegloopactie is wel heel matig in scène gezet natuurlijk. Net alsof de staatssecretaris geen gezichtsverlies wilde lijden en daarom maar iets hebben gedaan zodat hij deze kinderen wel hier moest laten blijven.

Maar het verbaast me ook dat veel bekende Nederlands en agenten eigenlijk niet staan voor de rechtstaat maar liever op basis van emotie beslissingen nemen.

Hoe dan ook, deze kinderen mogen wat mij betreft blijven maar het is nu afwachten wanneer het volgende uitzonderlijke geval zich aandient die net als deze twee kinderen net buiten alle wetten en regels vallen en dus weg moeten. En zo gaan we maar door. De grens verschuift steeds. De juridische stalen kaders van de rechtstaat worden steeds buigzamer. Een zorgelijke ontwikkeling.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_181780116
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:02 schreef Strani het volgende:

[..]

Tegen internationaal geldende wetten in?
pi_181780137
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:46 schreef MakkieR het volgende:

[..]

dan moet er maar meer personeel bij, daar zou ik op zich helemaal geen moeite mee hebben. Het punt is dat je een zaak een deadline moet geven. Dit is binnen andere bedrijven een hele normale zaak, zelfs met delicate kwesties zoals in de bankenwereld waar met heel veel geld gewerkt wordt, werk je ook met targets en deadlines.
Was daar hier überhaupt sprake van dan, dat de aanvragen door het IND niet voor de deadlines behandeld zijn?
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 8 september 2018 @ 21:03:49 #242
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_181780145
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:02 schreef ToT het volgende:

[..]

Tegen internationaal geldende wetten in?
Oprechte vraag want ik wil het echt weten: Is het dan onmogelijk om er voor te zorgen dat mensen nog maar 1 keer in beroep kunnen gaan?
pi_181780154
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:03 schreef Strani het volgende:

[..]

Oprechte vraag want ik wil het echt weten: Is het dan onmogelijk om er voor te zorgen dat mensen nog maar 1 keer in beroep kunnen gaan?
ja
pi_181780157
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:02 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dit klopt, dit is een beslissing op basis van onderbuikgevoel. Trouwens die wegloopactie is wel heel matig in scène gezet natuurlijk. Net alsof de staatssecretaris geen gezichtsverlies wilde lijden en daarom maar iets hebben gedaan zodat hij deze kinderen wel hier moest laten blijven.

Maar het verbaast me ook dat veel bekende Nederlands en agenten eigenlijk niet staan voor de rechtstaat maar liever op basis van emotie beslissingen nemen.

Hoe dan ook, deze kinderen mogen wat mij betreft blijven maar het is nu afwachten wanneer het volgende uitzonderlijke geval zich aandient die net als deze twee kinderen net buiten alle wetten en regels vallen en dus weg moeten. En zo gaan we maar door. De grens verschuift steeds. De juridische stalen kaders van de rechtstaat worden steeds buigzamer. Een zorgelijke ontwikkeling.
Binnen no time zal er wel weer iets zijn van: "HUN situatie was al erg schrijnend, maar DIT gezin......" enz.
  zaterdag 8 september 2018 @ 21:04:23 #245
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_181780159
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ja
Door welke wet?
  zaterdag 8 september 2018 @ 21:04:48 #246
338108 SecretStoryWous
pi_181780170
quote:

Blijkbaar mag zij dus nu ook naar NL komen
pi_181780171
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:04 schreef Strani het volgende:

[..]

Door welke wet?
verschillende wetten
pi_181780180
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:03 schreef Strani het volgende:

[..]

Nee. Rutte gaf al aan dat de regering maar ZEER beperkte mogelijkheden heeft om dingen te veranderen.
  zaterdag 8 september 2018 @ 21:05:06 #249
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_181780185
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

verschillende wetten
Heb je een voorbeeld?
  zaterdag 8 september 2018 @ 21:05:44 #250
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_181780213
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:04 schreef ToT het volgende:

[..]

Nee. Rutte gaf al aan dat de regering maar ZEER beperkte mogelijkheden heeft om dingen te veranderen.
Dan moet het maar door middel van het inzetten van meer mensen om de backlog weg te werken.
pi_181780216
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:05 schreef Strani het volgende:

[..]

Heb je een voorbeeld?
Als je iemand vermoord hebt dan kan je in beroep tot de hoge raad
pi_181780238
quote:

[..]

eigenlijk geen mogelijkheden
pi_181780245
quote:

[..]

We hebben met elkaar regels afgesproken. Die regels bepalen volgens de rechtspraak dat deze kinderen niet in Nederland mogen blijven. Net als zovelen voor hen, en ook weer zovelen na hen.

Als we de rechtspraak zouden moeten laten bepalen door 'empathie' dan wordt de rechtspraak een rechtspraak van willekeur wat leidt tot chaos en anarchie. Daarom is de rechtspraak ook gebaseerd op de regels die we hebben afgesproken.

Goede post.
pi_181780255
quote:

[..]

liegt ie weer dan?

verrassend hoor
pi_181780256
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:05 schreef Strani het volgende:

[..]

Dan moet het maar door middel van het inzetten van meer mensen om de backlog weg te werken.
Backlog wegwerken?

Je snapt wel dat dit allemaal 10 jaar geduurd heeft omdat die vrouw de Nederlandse staat 9x heeft aangeklaagd om te voorkomen dat ze terug moesten? In 2009 moesten ze al weg zijn, maar dat hielden ze zelf keer op keer op keer tegen door processen aan te spannen.
pi_181780273
quote:

[..]

Misschien droom je vannacht nog over een succesvolle deportatie van twee ongelukkige kinderen en word je morgen opgewekt wakker.
pi_181780275
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:07 schreef riazop het volgende:

[..]

liegt ie weer dan?

verrassend hoor
Nou vertel; wat kan hij dan WEL veranderen, met de Europese wetten in acht houdend? :)
  zaterdag 8 september 2018 @ 21:07:56 #258
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_181780282
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:07 schreef ToT het volgende:

[..]

Backlog wegwerken?

Je snapt wel dat dit allemaal 10 jaar geduurd heeft omdat die vrouw de Nederlandse staat 9x heeft aangeklaagd om te voorkomen dat ze terug moesten? In 2009 moesten ze al weg zijn, maar dat hielden ze zelf keer op keer op keer tegen door processen aan te spannen.
Ik begreep van iemand anders hier dat de eerste procedure al 2/3 jaar duurde?
pi_181780310
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:07 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik begreep van iemand anders hier dat de eerste procedure al 2/3 jaar duurde?
Niet dat ik weet, maar is het zo onmenselijk om hen dan na 2 - 3 jaar weg te sturen?
Hadden ze toen meteen al een paspoort in hun handen gedrukt moeten krijgen?
pi_181780326
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:08 schreef ToT het volgende:

[..]

Niet dat ik weet, maar is het zo onmenselijk om hen dan na 2 - 3 jaar weg te sturen?
De meeste tijd zit in het wachten tot buitenlandse instanties reageren op aanvragen.
pi_181780327
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:02 schreef Strani het volgende:

[..]

Hoe dan? Door Europese regels en afspraken aangaande het aantal aanvragen en beroepen aan hun laars te lappen? Om dan continue mot met het Europese hof te krijgen?

Of moeten ze dan ook meteen maar afschaffen dat men überhaupt naar een Europese rechter kan?
  zaterdag 8 september 2018 @ 21:09:56 #262
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_181780334
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:08 schreef ToT het volgende:

[..]

Geen van beiden, maar het geeft aan dat er toen al sprake was van een flinke vertraging (als het klopt dat het zo lang duurde, dat is dan onder voorbehoud).
pi_181780354
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

De meeste tijd zit in het wachten tot buitenlandse instanties reageren op aanvragen.
Ah, welkome informatie! :Y
Ja dan valt onze overheid steeds minder kwalijk te nemen, tot grote teleurstelling van sommigen hier.
pi_181780355
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:09 schreef Strani het volgende:

[..]

Geen van beiden, maar het geeft aan dat er toen al sprake was van een flinke vertraging (als het klopt dat het zo lang duurde, dat is dan onder voorbehoud).
Ik vind het best snel als het om armenie gaat
pi_181780358
Dijkhoff probeerde toen hij nog staatssecretaris was om de wetten omtrent het detineren van illegalen te verruimen, omdat dat momenteel slechts in zeer specifieke gevallen mogelijk is. Daarvoor moest hij bij de EU (EC?) zijn, maar hij kreeg weinig bijval. Het is hem niet gelukt om dat voor elkaar te krijgen voor de verkiezingen. Ik weet niet of de nieuwe staatssecretaris (of minister) die taak heeft overgenomen.
pi_181780383
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:10 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja dan valt onze overheid steeds minder kwalijk te nemen, tot grote teleurstelling van sommigen hier.
Uiteraard moeten buitenlandse instanties worden aangesproken, alleen al om identificatie te controleren, paspoort controle, raad van kinderbescherming daar, etc.
Dan komt er informatie, wat niet compleet is, of er mist een stempel.
Ik heb zaken in afrika gedaan en in een land daar kon maar 1 persoon een stempel zetten en deze persoon was 4 weken met vakantie. Dan moet je 4 weken wachten en dan ben je ergens op de stapel met andere aanvragen die moet worden weggewerkt door deze ene persoon.
  zaterdag 8 september 2018 @ 21:11:30 #267
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_181780385
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:10 schreef ToT het volgende:

[..]

Niet tot de mijne hoor. Ik heb weinig tegen de Nederlandse overheid. Wat voor mij het meeste telt is dat de schuld in elk geval niet bij de kinderen ligt, wat voor sommigen hier wel degelijk het geval is.
pi_181780398
quote:

[..]

Dat heeft inderdaad vrij lang geduurd. De IND had meer dan een jaar nodig. Als het goed is gebeurt dat nu (vrijwel) niet meer.

Dat had echter wel een reden: de moeder heeft een valse identiteit (en nationaliteit) opgegeven en weigerde mee te werken aan het vaststellen van haar identiteit. Dan duurt het lang.
  zaterdag 8 september 2018 @ 21:12:22 #269
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_181780409
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:10 schreef Physsic het volgende:
Dijkhoff probeerde toen hij nog staatssecretaris was om de wetten omtrent het detineren van illegalen te verruimen, omdat dat momenteel slechts in zeer specifieke gevallen mogelijk is. Daarvoor moest hij bij de EU (EC?) zijn, maar hij kreeg weinig bijval. Het is hem niet gelukt om dat voor elkaar te krijgen voor de verkiezingen. Ik weet niet of de nieuwe staatssecretaris (of minister) die taak heeft overgenomen.
Interessant. Maar op basis van zaken als deze zou Nederland er verstandig aan doen het opnieuw aan te kaarten. Ik stel me voor dat andere west-Europese landen soortgelijke gevallen hebben en er net zo veel moeite mee hebben.
pi_181780410
quote:

[..]

Nu blijkt dus dat die vertraging niet onze schuld was.
En dan nog; ambtelijke molens draaien nu eenmaal traag.
Er komen veel immigranten hier wiens gegevens allemaal doorgenomen moeten worden en waarbij we dus idd ook afhankelijk zijn van andere factoren.
Het overgrote deel van de 10 jaar dat dit gezin hier geweest is was puur rechtszaken aanspannen tegen ons en in hoger beroep gaan tegen de uitslag ervan en weer NIEUWE rechtszaken aanspannen.
  zaterdag 8 september 2018 @ 21:12:44 #271
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181780419
quote:

[..]

Nou vertel; wat kan hij dan WEL veranderen, met de Europese wetten in acht houdend? :)
Misschien kan ie lobbyen bij zorgverzekeraars dat er meer mogelijkheden komen voor mensen met een zwakke ruggegraat. Zodat ze dr rug wat langer recht kunnen houden, zeg maar en niet bij het eerste het beste akkefietje knakken?
pi_181780449
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:12 schreef Strani het volgende:

[..]

Interessant. Maar op basis van zaken als deze zou Nederland er verstandig aan doen het opnieuw aan te kaarten. Ik stel me voor dat andere west-Europese landen soortgelijke gevallen hebben en er net zo veel moeite mee hebben.
Nou, de wet omtrent het detineren van illegalen was in dit geval niet echt van toepassing. Ik wilde ermee aangeven dat het echt niet (altijd) zo makkelijk is om vreemdelingenwetgeving aan te passen.
pi_181780452
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:12 schreef ToT het volgende:

[..]

Nu blijkt dus dat die vertraging niet onze schuld was.
En dan nog; ambtelijke molens draaien nu eenmaal traag.
Er komen veel immigranten hier wiens gegevens allemaal doorgenomen moeten worden en waarbij we dus idd ook afhankelijk zijn van andere factoren.
Het overgrote deel van de 10 jaar dat dit gezin hier geweest is was puur rechtszaken aanspannen tegen ons en in hoger beroep gaan tegen de uitslag ervan en weer NIEUWE rechtszaken aanspannen.
Geen idee of het aan NL ligt, maar het kan heel goed aan armenie liggen... Wellicht miste er een stempel op een document en was deze persoon 4 weken op vakantie en niemand ander mag die zetten?
pi_181780454
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Uiteraard moeten buitenlandse instanties worden aangesproken, alleen al om identificatie te controleren, paspoort controle, raad van kinderbescherming daar, etc.
Dan komt er informatie, wat niet compleet is, of er mist een stempel.
Ik heb zaken in afrika gedaan en in een land daar kon maar 1 persoon een stempel zetten en deze persoon was 4 weken met vakantie. Dan moet je 4 weken wachten en dan ben je ergens op de stapel met andere aanvragen die moet worden weggewerkt door deze ene persoon.
Damn! :D
Ik heb meer verhalen gehoord over ellende met stempeltjes en immigratie enzo, maar dit spant toch wel de kroon! :D
pi_181780462
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:13 schreef ToT het volgende:

[..]

Damn! :D
Ik heb meer verhalen gehoord over ellende met stempeltjes en immigratie enzo, maar dit spant toch wel de kroon! :D
Dit is nog maar het begin van mijn avonturen in afrika... :o
pi_181780475
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:11 schreef Strani het volgende:

[..]

Niet tot de mijne hoor. Ik heb weinig tegen de Nederlandse overheid. Wat voor mij het meeste telt is dat de schuld in elk geval niet bij de kinderen ligt, wat voor sommigen hier wel degelijk het geval is.
Ik denk dat ze iets minder onnozel zijn dan wat sommigen geloven, maar hen wordt wel van alles ingefluisterd door die vreselijke moeder en die walgelijke advocaten.
pi_181780488
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:12 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Misschien kan ie lobbyen bij zorgverzekeraars dat er meer mogelijkheden komen voor mensen met een zwakke ruggegraat. Zodat ze dr rug wat langer recht kunnen houden, zeg maar en niet bij het eerste het beste akkefietje knakken?
Waarom ga je eigenlijk niet bij de marechaussee werken? Dan kunnen ze de volgende keer iemand vinden die deze orderrrr tot uitzetten pro-actief en met plezier uitvoert.
pi_181780502
Blijf mij er over verbazen dat opa en oma in een keer in Nederland blijken te zitten.
pi_181780514
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:12 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

_O- ^O^
  zaterdag 8 september 2018 @ 21:16:08 #280
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_181780516
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:14 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik denk dat ze iets minder onnozel zijn dan wat sommigen geloven, maar hen wordt wel van alles ingefluisterd door die vreselijke moeder en die walgelijke advocaten.
Onnozel geloof ik ook niet, maar ze hebben inderdaad ongetwijfeld te maken met een hoop invloed en druk van anderen. En al was dat niet zo; ik kan me niet eens voorstellen hoe het moet zijn om als 13- of 12-jarige in een positie zit waarin een heel land met jou bezig is en uitgesproken meningen over je heeft.
pi_181780566
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:15 schreef maan_man het volgende:
Blijf mij er over verbazen dat opa en oma in een keer in Nederland blijken te zitten.
of de journalist heeft het verkeerd, die kans acht ik groter.
pi_181780591
quote:

[..]

gewoon illegalen legaliseren

Spanje en Belgie hebben dat ook gedaan
pi_181780593
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit is nog maar het begin van mijn avonturen in afrika... :o
_O- Zo dan! :D
Mja ik heb een relatie gehad met een Tanzaniaanse. Ik heb ook wel het één en ander gehoord.
ÓÓK dat Nederland en andere westerse landen echt gezien worden als plekken waar je een pinpas krijgt van een bankrekening waar je onbeperkt veel van af kunt pinnen en dat mensen hier grote Amerikaanse ijskasten en flatscreen tv's kopen en als die bij thuiskomst toch niet mooi staan in huis, ze die op de stoep zetten om vervolgens een nieuwe te halen. Die gloednieuwe spullen kun je dus overal van de stoppen oppakken en meenemen. :Y
pi_181780603
quote:
Ja echt WTF idd! :o
pi_181780630
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:19 schreef riazop het volgende:

[..]

*O* Meer, meer, MEER kanslozen met een iq van <85 en absoluut geen interesse in werk invoeren! *O*

En daarbij is dat geen antwoord op de vraag.
pi_181780648
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:02 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Het lijkt een één-tweetje.

Er was een Nidos medewerker aanwezig op het moment van weglopen. Die grijpt niet in (en het zou me niet verbazen als hij/zij medeplichtig is aan het weglopen). Dan roept (overdag) de politie op om naar ze uit te kijken. Sociale media ontploft. D'66 en CU zetten de staatssecretaris onder druk (dreigen met een kabinetscrisis? Vind het namelijk erg opvallend dat Rutte nog niet gereageerd heeft, ...die zal pislink zijn) en die kan dán niet anders dan alsnog toegeven. Halbersma gebruikt dan de 'onveiligheid' van de kinderen als gevolg van de politie oproep die kunnen uitmonden in een heksenjacht :') om ze dan toch maar in Nederland te laten blijven.

Ben benieuwd naar de reactie van Rutte. Die zal flink bezig zijn met damage control. Geen idee hoever hij al bezig is met zijn baantje bij de EU. Maar als dat bedje al gespreid is kan ik me voorstellen dat hij niet wéér gezichtsverlies wil leiden en dan dus Halbersma laat vallen, kabinetscrisis en toedeledoki. Maar dat zal wel niet.....hij zal het allemaal wel weer willen lijmen....de lafaard.
pi_181780649
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:19 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- Zo dan! :D
Mja ik heb een relatie gehad met een Tanzaniaanse. Ik heb ook wel het één en ander gehoord.
ÓÓK dat Nederland en andere westerse landen echt gezien worden als plekken waar je een pinpas krijgt van een bankrekening waar je onbeperkt veel van af kunt pinnen en dat mensen hier grote Amerikaanse ijskasten en flatscreen tv's kopen en als die bij thuiskomst toch niet mooi staan in huis, ze die op de stoep zetten om vervolgens een nieuwe te halen. Die gloednieuwe spullen kun je dus overal van de stoppen oppakken en meenemen. :Y
herkenbaar *O*
instanties zijn ook zo corrupt als de pest. Betaal je niet, dan gebeurt het niet. Aangezien de NLse overheid niet mee mag doen aan corruptie duurt het een eeuwigheid.
pi_181780682
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

of de journalist heeft het verkeerd, die kans acht ik groter.
Dan moeten ze allemaal die journalist die het fout heeft, als bron hebben, want meerdere media melden dit.
pi_181780698
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:22 schreef maan_man het volgende:

[..]

Dan moeten ze allemaal die journalist die het fout heeft, als bron hebben, want meerdere media melden dit.
klopt, berichten worden gekopieerd.
pi_181780702
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Misschien droom je vannacht nog over een succesvolle deportatie van twee ongelukkige kinderen en word je morgen opgewekt wakker.
Altijd gezellig om het woord deportatie te kunnen gebruiken, vind je niet?
pi_181780714
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:21 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het lijkt een één-tweetje.

Er was een Nidos medewerker aanwezig op het moment van weglopen. Die grijpt niet in (en het zou me niet verbazen als hij/zij medeplichtig is aan het weglopen).
In de eerste nieuwsberichten hier over stond ook op een heel twijfelachtige toon omschreven dat die blijkbaar niet in staat was hen tegen te houden. Dit zaakje stinkt!
  zaterdag 8 september 2018 @ 21:23:41 #292
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_181780736
Poppenkast gemist vanmiddag, maar nu mogen ze dus opeens blijven?! :')

Wat maakt de politiek zich toch steeds ongeloofwaardiger zeg. Afgezien van of het een juiste beslissing is of niet.
  Redactie Sport zaterdag 8 september 2018 @ 21:23:45 #293
274204 crew  Mexicanobakker
pi_181780737
quote:

[..]

Nou, dat zal me een zooitje geven
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_181780752
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

herkenbaar *O*
instanties zijn ook zo corrupt als de pest. Betaal je niet, dan gebeurt het niet. Aangezien de NLse overheid niet mee mag doen aan corruptie duurt het een eeuwigheid.
_O- idd @ corruptie! Ik werd soms plaatsvervangend pissig toen ik die verhalen hoorde! :D
Maar da's ook zo in de Filipijnen, waar mijn vrouw vandaan komt. Zonder smeergeld krijg je verdomd weinig voor elkaar.

Maar het is allemaal de schuld van de Nederlandse overheid hoor! ;)
  Redactie Sport zaterdag 8 september 2018 @ 21:24:40 #295
274204 crew  Mexicanobakker
pi_181780766
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:20 schreef ToT het volgende:

[..]

*O* Meer, meer, MEER kanslozen met een iq van <85 en absoluut geen interesse in werk invoeren! *O*

En daarbij is dat geen antwoord op de vraag.
Er zullen vast wel illegalen zijn die best willen werken en een prima IQ hebben.

Maar het lijkt me niet wenselijk om illegaliteit legaal te maken.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_181780773
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:22 schreef Montagui het volgende:

[..]

Altijd gezellig om het woord deportatie te kunnen gebruiken, vind je niet?
Och dat is niet de eerste W.O. II term die we hier om de oren geslingerd krijgen.
pi_181780808
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:24 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- idd @ corruptie! Ik werd soms plaatsvervangend pissig toen ik die verhalen hoorde! :D
Maar da's ook zo in de Filipijnen, waar mijn vrouw vandaan komt. Zonder smeergeld krijg je verdomd weinig voor elkaar.

Maar het is allemaal de schuld van de Nederlandse overheid hoor! ;)
In dit geval is het duidelijk de schuld van de moeder.
Het is dezelfde mentaliteit als bij een vechtscheiding.
Onder het mom dat je van je kind houdt, sloop je je kind helemaal voor eigen gewin.
pi_181780824
quote:

[..]

In België hebben ze ook wijken als Molenbeek. Daarmee vergeleken is de Schilderswijk wonen op stand.
pi_181780843
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:23 schreef leolinedance het volgende:
Poppenkast gemist vanmiddag, maar nu mogen ze dus opeens blijven?! :')

Wat maakt de politiek zich toch steeds ongeloofwaardiger zeg. Afgezien van of het een juiste beslissing is of niet.
Ja de kindertjes waren een beetje verdrietig toen ze in het bijzijn van een officieel persoon er vandoor renden en hij/zij hen niet tegen kon houden.
Met name dat ze verdrietig waren toen ze voor de 3e keer gingen onderduiken zorgden er voor dat de kindervriend Pechtold en de CU bij de staatssecretaris gingen aankloppen en zeggen dat hun welzijn nu wel ÉCHT in gevaar is en dat ze nu een Nederlands paspoort moesten krijgen om hen weer terug in veiligheid te krijgen.
pi_181780844
quote:
Denk niet de eigen DNA opa en oma, maar die van het pleeggezin of zo.
pi_181780865
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

In dit geval is het duidelijk de schuld van de moeder.
Het is dezelfde mentaliteit als bij een vechtscheiding.
Onder het mom dat je van je kind houdt, sloop je je kind helemaal voor eigen gewin.
Goede vergelijking idd; deze moeder heeft hen ook volledig gesloopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')