abonnement Unibet Coolblue
pi_181725516
Van alles is weer waardeloos.
pi_181725540
Nogmaals, voor degenen die de vergadering in de GR willen volgen.

https://rotterdam.raadsin(...)0%20%20%2006-09-2018
Van alles is weer waardeloos.
pi_181725744
Ze zijn naar de tomatensoep en broodje kroket
Wie dit leest is gek
pi_181726013
Moet bekennen dat er de laatste paar weken toch wat twijfels waren opgekropen over het project, maar moet zeggen dat wethouder Visser de vragen vanuit de raad prima heeft beantwoord. De oplossing t.o.v. het ISG-rapport dat (door vertrouwelijke informatie) niet geheel openbaar kan worden gemaakt, maar iemand van ISG zelf naar Rotterdam te halen om het een en ander uit te leggen als onafhankelijke actor, lijkt mij ook een uitstekende.

Jammer dat er nog steeds zoveel verdeeldheid is, niet heel onbegrijpelijk verder. Ik denk dat er geen grotere liefhebber van De Kuip is dan ik, maar ik weet ook dat we eens moeten verhuizen.

Dan liever op een grootse manier zoals destijds in de jaren '30, met een eigentijds internationaal befaamd én Rotterdams architectenbureau (zoals Brinkman en Van der Vlugt) en op een pontificale plek als aanjager voor Zuid.
Van alles is weer waardeloos.
pi_181726181
quote:
99s.gif Op donderdag 6 september 2018 13:05 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ze zijn naar de tomatensoep en broodje kroket
Klopt, onderwerp is ook klaar nu.
Van alles is weer waardeloos.
  donderdag 6 september 2018 @ 13:29:26 #6
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_181726196
Ik weet dat het wellicht vloeken in de kerk is hier, maar het hele project is toch vele malen te groot voor de club die Feyenoord nu is? Is er in de wereld een club met vergelijkbaar statuur die een dergelijk stadion en omgeving heeft ontwikkeld?

Mijns inziens ga je dit nooit rendabel krijgen.
pi_181726597
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 13:29 schreef Bugno2 het volgende:
Ik weet dat het wellicht vloeken in de kerk is hier, maar het hele project is toch vele malen te groot voor de club die Feyenoord nu is? Is er in de wereld een club met vergelijkbaar statuur die een dergelijk stadion en omgeving heeft ontwikkeld?

Mijns inziens ga je dit nooit rendabel krijgen.
Zo'n hele gebiedsontwikkeling bij een stadion is natuurlijk een vrij nieuw principe in Europa. In Londen (Northumberland) en Rome (Stadio della Roma) heb je op dit moment vrij vergelijkbare projecten.

Het is ook vrij achterhaald om een stadion als een losstaand object te zien.
Van alles is weer waardeloos.
  donderdag 6 september 2018 @ 13:58:15 #8
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_181726618
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 13:56 schreef Oldground het volgende:

[..]

Zo'n hele gebiedsontwikkeling bij een stadion is natuurlijk een vrij nieuw principe in Europa. In Londen (Northumberland) en Rome (Stadio della Roma) heb je op dit moment vrij vergelijkbare projecten.

Het is ook vrij achterhaald om een stadion als een losstaand object te zien.
Ja, ok. Maar daar heb je het, als drager van het project, wel al weer over significant grotere clubs, met grotere geldstromen etc. Dat het gebied rond De Kuip een upgrade kan gebruiken is evident. Maar dat het dan een Feyenoord-project moet zijn, boven een Gemeente Rotterdam-project, snap ik niet.
pi_181726698
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 13:29 schreef Bugno2 het volgende:
Ik weet dat het wellicht vloeken in de kerk is hier, maar het hele project is toch vele malen te groot voor de club die Feyenoord nu is? Is er in de wereld een club met vergelijkbaar statuur die een dergelijk stadion en omgeving heeft ontwikkeld?

Mijns inziens ga je dit nooit rendabel krijgen.
In Amsterdam is die hele Bijlmerhoek ook gewoon een nieuwe hotspot geworden toch? Met Ziggodome, HMH, winkels en een nieuw stadion?

Dat een ontwikkelingsproject groter is dan een stadion alleen, is natuurlijk niet per se een probleem.
Dat we 63K mensen in een stadion kwijt willen kunnen lijkt me ook niet irreëel.

Dan blijft de kwestie nog over dat de gekozen locatie de kosten ongeveer verdubbelt, tsja, beetje afhankelijk van de return of investments.
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  donderdag 6 september 2018 @ 14:05:09 #10
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_181726725
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 14:03 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

In Amsterdam is die hele Bijlmerhoek ook gewoon een nieuwe hotspot geworden toch? Met Ziggodome, HMH, winkels en een nieuw stadion?

Dat een ontwikkelingsproject groter is dan een stadion alleen, is natuurlijk niet per se een probleem.
Dat we 63K mensen in een stadion kwijt willen kunnen lijkt me ook niet irreëel.

Dan blijft de kwestie nog over dat de gekozen locatie de kosten ongeveer verdubbelt, tsja, beetje afhankelijk van de return of investments.
Ik ben de eerste om toe te geven dat ik niet alle ins en outs van Feyenoord City ken, dus misschien is dat zo. Maar wat is de verhouding in investering tussen Feyenoord, de gemeente en derden?
pi_181726854
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 14:03 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

In Amsterdam is die hele Bijlmerhoek ook gewoon een nieuwe hotspot geworden toch? Met Ziggodome, HMH, winkels en een nieuw stadion?

Dat een ontwikkelingsproject groter is dan een stadion alleen, is natuurlijk niet per se een probleem.
Dat we 63K mensen in een stadion kwijt willen kunnen lijkt me ook niet irreëel.

Dan blijft de kwestie nog over dat de gekozen locatie de kosten ongeveer verdubbelt, tsja, beetje afhankelijk van de return of investments.
Die Ziggodome en HMH hangt nauw samen met Mojo, zoiets hoef je op Zuid niet te verwachten. Sterker nog de artiesten en evenementen gaan nu al massaal van Ahoy naar Amsterdam. Niemand zit te wachten op (nog) een poptempel in Rotterdam. Zelfde met de Arena die ook onder beheer van Mojo valt voor stadionconcerten. Artiesten treden naast dat ze dus contractueel verbonden zijn aan Amsterdam ook liever in Amsterdam op wat nu eenmaal meer aanspreekt, dichter bij Schiphol etc.....

Hele pop-aspect kun je bij voorbaat vergeten. Hooguit komt er een mediamarkt en wat kekke overpriced appartementen.
blablablabla
pi_181726959
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 14:16 schreef Elan het volgende:

[..]

Die Ziggodome en HMH hangt nauw samen met Mojo, zoiets hoef je op Zuid niet te verwachten. Sterker nog de artiesten en evenementen gaan nu al massaal van Ahoy naar Amsterdam. Niemand zit te wachten op (nog) een poptempel in Rotterdam. Zelfde met de Arena die ook onder beheer van Mojo valt voor stadionconcerten. Artiesten treden naast dat ze dus contractueel verbonden zijn aan Amsterdam ook liever in Amsterdam op wat nu eenmaal meer aanspreekt, dichter bij Schiphol etc.....

Hele pop-aspect kun je bij voorbaat vergeten. Hooguit komt er een mediamarkt en wat kekke overpriced appartementen.
Hij zegt toch ook niet dat er een popaspect bij moet. Het was gewoon een voorbeeld van integrale gebiedsontwikkeling.
pi_181727044
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 14:16 schreef Elan het volgende:

[..]

Die Ziggodome en HMH hangt nauw samen met Mojo, zoiets hoef je op Zuid niet te verwachten. Sterker nog de artiesten en evenementen gaan nu al massaal van Ahoy naar Amsterdam. Niemand zit te wachten op (nog) een poptempel in Rotterdam. Zelfde met de Arena die ook onder beheer van Mojo valt voor stadionconcerten. Artiesten treden naast dat ze dus contractueel verbonden zijn aan Amsterdam ook liever in Amsterdam op wat nu eenmaal meer aanspreekt, dichter bij Schiphol etc.....

Hele pop-aspect kun je bij voorbaat vergeten. Hooguit komt er een mediamarkt en wat kekke overpriced appartementen.
Er zijn wel behoorlijke plannen om verschillende commerciële dingen te plaatsen op die strip die er moet komen tussen de kuip en HNS.

Daarin moet een nieuwe bios komen (volgens mij ter vervanging van de huidige pathé de Kuip), verder zullen er wel een zooi restaurantjes en dergelijke komen.

Ik weet niet of er helemaal niets muziekachtigs kan komen, maar wellicht wel wat kleinere dingen dan echt een poptempel.
Ik weet dat Derksen bijvoorbeeld een tijdje terug bezig was een nieuwe blues-live-bar te realiseren. Die stond op de planning bij Fenix food factory. Zoiets kan daar natuurlijk ook wel.
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_181727093
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 14:24 schreef Piles het volgende:

[..]

Hij zegt toch ook niet dat er een popaspect bij moet. Het was gewoon een voorbeeld van integrale gebiedsontwikkeling.
Dan kun je er wel je twijfels bij hebben. Men zet bijvoorbeeld grootschalig in op horeca en bezoekersaantallen waarvan deskundigen nu al twijfelen of dat überhaupt realistische aantallen zijn.

Het hele verkooppraatje is vooralsnog gebaseerd op gebakken lucht en de belastingbetaler mag er voor dokken. Daarbij loopt het kostenplaatje ook al enorm op terwijl er nog geen heipaal de grond in is gegaan.

Niet dat ik tegen ben hoor, maar we weten allemaal hoe dit soort megalomane projecten doorgaans aflopen.
blablablabla
pi_181727176
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 14:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Dan kun je er wel je twijfels bij hebben. Men zet bijvoorbeeld grootschalig in op horeca en bezoekersaantallen waarvan deskundigen nu al twijfelen of dat überhaupt realistische aantallen zijn.

Het hele verkooppraatje is vooralsnog gebaseerd op gebakken lucht en de belastingbetaler mag er voor dokken. Daarbij loopt het kostenplaatje ook al enorm op terwijl er nog geen heipaal de grond in is gegaan.

Niet dat ik tegen ben hoor, maar we weten allemaal hoe dit soort megalomane projecten doorgaans aflopen.
Overdrijven is ook een vak....

Ja, er waren kritische kanttekeningen (in de marge), maar lang niet zo zwart-wit als jij het lijkt te brengen.

Eindconclusie van de ISG was dan ook dat de businesscase 'realistisch en haalbaar is', maar dat er nog wel enkele zaken aandacht nodig hebben.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181727294
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 14:30 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Er zijn wel behoorlijke plannen om verschillende commerciële dingen te plaatsen op die strip die er moet komen tussen de kuip en HNS.

Daarin moet een nieuwe bios komen (volgens mij ter vervanging van de huidige pathé de Kuip), verder zullen er wel een zooi restaurantjes en dergelijke komen.

Ik weet niet of er helemaal niets muziekachtigs kan komen, maar wellicht wel wat kleinere dingen dan echt een poptempel.
Ik weet dat Derksen bijvoorbeeld een tijdje terug bezig was een nieuwe blues-live-bar te realiseren. Die stond op de planning bij Fenix food factory. Zoiets kan daar natuurlijk ook wel.
Wat is er mis met de huidige Pathé dan, die staat er toch nog niet zo heel lang en is bovendien recent gerenoveerd.
Plus dat in Schiedam ook vorig jaar een megabios is geopend. Die Euroscoop of zo
blablablabla
pi_181727386
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 14:37 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak....

Ja, er waren kritische kanttekeningen (in de marge), maar lang niet zo zwart-wit als jij het lijkt te brengen.

Eindconclusie van de ISG was dan ook dat de businesscase 'realistisch en haalbaar is', maar dat er nog wel enkele zaken aandacht nodig hebben.
Laat ze dat rapport eerst maar eens openbaar maken dan. Ook vanuit de Rotterdamse politiek ligt dat verzoek er inmiddels.

Als het allemaal minder rooskleurig blijkt te zijn qua prognose en de kosten blijven oplopen kan het zomaar zijn dat men vanuit die hoek alsnog de hakken in het zand zet.
blablablabla
  donderdag 6 september 2018 @ 14:58:47 #18
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_181727613
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 14:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Dan kun je er wel je twijfels bij hebben. Men zet bijvoorbeeld grootschalig in op horeca en bezoekersaantallen waarvan deskundigen nu al twijfelen of dat überhaupt realistische aantallen zijn.

Het hele verkooppraatje is vooralsnog gebaseerd op gebakken lucht en de belastingbetaler mag er voor dokken. Daarbij loopt het kostenplaatje ook al enorm op terwijl er nog geen heipaal de grond in is gegaan.

Niet dat ik tegen ben hoor, maar we weten allemaal hoe dit soort megalomane projecten doorgaans aflopen.
Dit is iets wat bij de ArenA-boulevard net zo was. Het zou "het nieuwe uitgaansgebied van Amsterdam" worden, een alternatief voor Leidse- en Rembrandtplein. Dat is (uiteraard) helemaal niet het geval. Niemand wil er buiten wedstrijden en concerten dood gevonden worden.
pi_181727667
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 13:58 schreef Bugno2 het volgende:

[..]

Ja, ok. Maar daar heb je het, als drager van het project, wel al weer over significant grotere clubs, met grotere geldstromen etc. Dat het gebied rond De Kuip een upgrade kan gebruiken is evident. Maar dat het dan een Feyenoord-project moet zijn, boven een Gemeente Rotterdam-project, snap ik niet.
Dat klopt, maar Londen is natuurlijk ook een veel duurder project.

Uiteindelijk gaat het er over of je de businesscase rond kan krijgen en deze realistisch is. Dat moment is al vrij dichtbij en gaat nu nog over 3 miljoen op een totale begroting van ongeveer 100 miljoen.
Van alles is weer waardeloos.
  donderdag 6 september 2018 @ 15:04:01 #20
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_181727700
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:01 schreef Oldground het volgende:

[..]

Dat klopt, maar Londen is natuurlijk ook een veel duurder project.

Uiteindelijk gaat het er over of je de businesscase rond kan krijgen en deze realistisch is. Dat moment is al vrij dichtbij en gaat nu nog over 3 miljoen op een totale begroting van ongeveer 100 miljoen.
De vraag is dus of zo'n business case gaat overeen komen met de werkelijkheid. Situaties waar eerder met dit soort projecten is geraamd maken pessimistisch.
  donderdag 6 september 2018 @ 15:04:22 #21
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181727708
Stel, theoretisch: Het hele (horeca-)gebied er omheen werkt niet, maar het stadion loopt prima qua seizoenkaarten en bezoekersaantallen. In hoeverre is het dan een probleem voor Feyenoord (ik zie dit niet snel gebeuren, maar soit)?
pi_181727816
quote:
5s.gif Op donderdag 6 september 2018 14:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat is er mis met de huidige Pathé dan, die staat er toch nog niet zo heel lang en is bovendien recent gerenoveerd.
Plus dat in Schiedam ook vorig jaar een megabios is geopend. Die Euroscoop of zo
_O-

Er is niks mis met het gebouw van Pathé, maar wel met het gehele gebied. Daarom wordt het nu ontwikkeld en heringericht.
Van alles is weer waardeloos.
pi_181727824
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 14:58 schreef Bugno2 het volgende:

[..]

Dit is iets wat bij de ArenA-boulevard net zo was. Het zou "het nieuwe uitgaansgebied van Amsterdam" worden, een alternatief voor Leidse- en Rembrandtplein. Dat is (uiteraard) helemaal niet het geval. Niemand wil er buiten wedstrijden en concerten dood gevonden worden.
Moet je nagaan dat je dan nog HMH en Ziggodome op een steenworp afstand hebt, waar men na een geslaagd concert eerder geneigd is te blijven hangen om bijvoorbeed ergens wat te gaan drinken met vrienden.

In en rond Feyenoord City komt vooralsnog alleen een megabioscoop, welke er al zit en 700 appartementen en een heel scala aan vreetschuren die er ook al zitten. Zo weinig innovatief allemaal en dan toch uitgaan van een enorme groei .
blablablabla
pi_181727850
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:10 schreef Oldground het volgende:

[..]

_O-

Er is niks mis met het gebouw van Pathé, maar wel met het gehele gebied. Daarom wordt het nu ontwikkeld en heringericht.
Waarom lach je :?
blablablabla
  donderdag 6 september 2018 @ 15:16:09 #25
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181727907
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:11 schreef Elan het volgende:

[..]

Moet je nagaan dat je dan nog HMH en Ziggodome op een steenworp afstand hebt, waar men na een geslaagd concert eerder geneigd is te blijven hangen om bijvoorbeed ergens wat te gaan drinken met vrienden.

In en rond Feyenoord City komt vooralsnog alleen een megabioscoop, welke er al zit en 700 appartementen en een heel scala aan vreetschuren die er ook al zitten. Zo weinig innovatief allemaal en dan toch uitgaan van een enorme groei .
Het verschil met Amsterdam is natuurlijk wel dat de bezienswaardigheden van Rotterdam sowieso al minder geconcentreerd zijn en iets als zo'n modern stadion met uitzichtpunt over de Maas al snel een grote publiekstrekker is. Eens dat er meer te doen moet zijn dan alleen dat, maar als ze het goed doen komen de mensen echt wel.

Je zal echt heel erg je best moeten doen om meer dan 10% van die toeristen in Amsterdam de binnenstad uit te krijgen, dat is in Rotterdam volgens mij wat makkelijker.
pi_181727963
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Waarom lach je :?
Omdat ik het nogal een domme opmerking vond.

Er staan nog wel meer grote bioscopen in randgemeenten.
Van alles is weer waardeloos.
  donderdag 6 september 2018 @ 15:28:43 #27
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181728054
Lekker de Euromast verplaatsen naar Feyenoord City. Genot.
pi_181728055
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:20 schreef Oldground het volgende:

[..]

Omdat ik het nogal een domme opmerking vond.

Er staan nog wel meer grote bioscopen in randgemeenten.
quote:
Wedloop om gunst filmkijker
Bioscopen in Rotterdam en omgeving zijn in een hard gevecht verwikkeld om de gunst van filmkijkers. Ze zijn aan het verbouwen en uitbreiden geslagen om de concurrentie van nieuwkomer Euroscoop Schiedam het hoofd te bieden.

Euroscoop Schiedam, gevestigd op Schieveste langs snelweg A20, opent op 11 oktober. Het elf zalen tellende complex met 2.620 stoelen, gokt op zo'n 650.000 bezoekers per jaar.

De grote vraag is wat dat betekent voor de zeven andere bioscopen in de Rijnmond. Zij verkochten vorig jaar drie miljoen tickets, en dat aantal is al jaren stabiel. Alleen Arcaplex (zes zalen) in Spijkenisse wist de afgelopen jaren structureel te groeien: van 252.000 bezoekers in 2013 naar 266.000 vorig jaar

En dan nu de crux van het verhaal:
quote:
De zeven andere bioscopen in de Rijnmond verkochten vorig jaar drie miljoen kaartjes. Dat aantal is al jaren stabiel.

Zo dom is die gedachte dus blijkbaar niet.

Anyway, de vraag is dus of Pathé (of de regio) behoefte heeft aan een nog groter complex als de concurrentie al redelijk moordend is en er geen sprake is van groeiende bezoekersaantallen.
blablablabla
pi_181728077
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:04 schreef Bugno2 het volgende:

[..]

De vraag is dus of zo'n business case gaat overeen komen met de werkelijkheid. Situaties waar eerder met dit soort projecten is geraamd maken pessimistisch.
Dat is ook zo, ik snap de argwaan. Het is ook zeker geen makkelijk project.

Daarentegen hebben groeperingen als ISG en de sporttak van Goldman Sachs enorm veel ervaring en kennis op dit gebied. Welke (recente) projecten bedoel je precies?
Van alles is weer waardeloos.
pi_181728173
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:16 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Het verschil met Amsterdam is natuurlijk wel dat de bezienswaardigheden van Rotterdam sowieso al minder geconcentreerd zijn en iets als zo'n modern stadion met uitzichtpunt over de Maas al snel een grote publiekstrekker is. Eens dat er meer te doen moet zijn dan alleen dat, maar als ze het goed doen komen de mensen echt wel.

Je zal echt heel erg je best moeten doen om meer dan 10% van die toeristen in Amsterdam de binnenstad uit te krijgen, dat is in Rotterdam volgens mij wat makkelijker.
Volgens mij centreert het uitgaanspubliek zich in elke grote stad wel in of rond het centrum.
Niet dat ik er heel erg in thuis ben verder, maar heb bijvoorbeeld een tijdje in Oost gewoond de oude Tommorowland (die koepel aan de A20) is geloof ik wel 10x van eigenaar gewisseld en failliet gegaan.

Terwijl de bereikbaarheid op 50 meter van Station Alexander en op een paar minuten van de snelweg eigenlijk niet beter kon. Maar wellicht trekt het wel volk als je 30 tenten met een bredere diversiteit bij elkaar pleurt. Rotterdam centrum heeft qua uitgaan inderdaad niet iets dat in de buurt komt van Amsterdam, of nouja misschien De Oude Haven op een heel kleinschalige schaal.
blablablabla
pi_181728216
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 14:58 schreef Bugno2 het volgende:

[..]

Dit is iets wat bij de ArenA-boulevard net zo was. Het zou "het nieuwe uitgaansgebied van Amsterdam" worden, een alternatief voor Leidse- en Rembrandtplein. Dat is (uiteraard) helemaal niet het geval. Niemand wil er buiten wedstrijden en concerten dood gevonden worden.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:16 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Het verschil met Amsterdam is natuurlijk wel dat de bezienswaardigheden van Rotterdam sowieso al minder geconcentreerd zijn en iets als zo'n modern stadion met uitzichtpunt over de Maas al snel een grote publiekstrekker is. Eens dat er meer te doen moet zijn dan alleen dat, maar als ze het goed doen komen de mensen echt wel.

Je zal echt heel erg je best moeten doen om meer dan 10% van die toeristen in Amsterdam de binnenstad uit te krijgen, dat is in Rotterdam volgens mij wat makkelijker.
Dat was natuurlijk ook een vrij ridicule doelstelling, zeker op zo'n afgelegen plaats. Daarnaast was er enkel commercieel gebied, wat ook niet helpt voor levendigheid.

Feyenoord City komt op een A-locatie aan het water in gemixt gebied, met wonen, werken en recreatie.
Van alles is weer waardeloos.
pi_181728398
A-locatie _O-
blablablabla
pi_181728458
quote:
Nicolai Jørgensen heeft donderdagmiddag voor het eerst dit seizoen speelminuten gemaakt voor Feyenoord. De Deense spits, die door een voetblessure de start van dit seizoen moest missen, speelde volgens plan een helft mee in een besloten oefenwedstrijd tegen Jong N.E.C. en pikte ook direct een doelpunt mee.
De wedstrijd tussen Feyenoord en N.E.C. werd gespeeld op trainingscomplex 1908 en eindigde in 4-1. Behalve Jørgensen waren ook Steven Berghuis, Luis Sinisterra en Joël Zwarts trefzeker namens Feyenoord.
  donderdag 6 september 2018 @ 16:04:07 #34
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181728524
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:59 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Mooi.

Hoop echt dat ie die frustratie over die transfer kwijt is en z'n vorm uit het kampioensjaar hervindt. Z'n connectie met Berghuis was altijd al prima, hopelijk werkt het met Van Persie ook goed, zodat die twee ook niet meer de hele tijd naar elkaar op zoek gaan
  donderdag 6 september 2018 @ 16:53:49 #35
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181729496
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:59 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Ik las het ja. Dus er zijn twee scorende buitenspelers -Zwarts en Sinisterra- die we in de komende weken vanaf de 83e minuut kunnen bewonderen. Als ze al op de bank zitten. En dan in de winterstop weer een paniekaankoop die ook niet gaat renderen bij gebrek aan systeem.

Smullen dit.
pi_181729550
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:56 schreef Elan het volgende:
A-locatie _O-
Inderdaad ja.

Maar na het lezen van je laatste paar posts, krijg ik het idee dat je al een flinke tijd niet in Rotterdam bent geweest en niet veel af weet van de ontwikkelingen van de laatste 10 jaar.
Van alles is weer waardeloos.
  donderdag 6 september 2018 @ 17:05:22 #37
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181729804
Oh tevens nog dit: dat interview met Splinter de Mooij vond ik echt hilarisch, dacht echt even dat het een grap was. Zie je hem zo staan bij de Haagse cricket- en voetbalvereniging en vervolgens begint ie ook echt zo te praten als je verwacht met een aardappeltje in zijn keel: "Jae, het zou echt schitterrjent zijn om in het eerjste te mogen spelen."

En dan vraag ik mij dus af hoe dat gaat met de rest van zijn team. Zouden ze tolken hebben voor de Verdonkjes en dat soort types met hun Mocro-accent omdat ze onze Splinter niet verstaan? "Zullen we lekkerj gaen borrjelen?" "Wat nou boeler, frient!? Niet aanraken!"
  donderdag 6 september 2018 @ 17:18:21 #38
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181730081
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:05 schreef Qarrad het volgende:
Oh tevens nog dit: dat interview met Splinter de Mooij vond ik echt hilarisch, dacht echt even dat het een grap was. Zie je hem zo staan bij de Haagse cricket- en voetbalvereniging en vervolgens begint ie ook echt zo te praten als je verwacht met een aardappeltje in zijn keel: "Jae, het zou echt schitterrjent zijn om in het eerjste te mogen spelen."

En dan vraag ik mij dus af hoe dat gaat met de rest van zijn team. Zouden ze tolken hebben voor de Verdonkjes en dat soort types met hun Mocro-accent omdat ze onze Splinter niet verstaan? "Zullen we lekkerj gaen borrjelen?" "Wat nou boeler, frient!? Niet aanraken!"
Hij praat gewoon deftig. Zoals het hoort.

;)
pi_181730129
quote:
13s.gif Op donderdag 6 september 2018 16:55 schreef Oldground het volgende:

[..]

Inderdaad ja.

Maar na het lezen van je laatste paar posts, krijg ik het idee dat je al een flinke tijd niet in Rotterdam bent geweest en niet veel af weet van de ontwikkelingen van de laatste 10 jaar.
Weet je überhaupt wat een A-locatie is?

quote:
Een A-locatie is een winkellocatie of kantoorlocatie die vanwege bepaalde kenmerken aantrekkelijk is voor bedrijven om zich er te vestigen. C-locaties bevinden zich vrijwel altijd op grotere afstand van een stadscentrum en er zijn dan ook weinig passanten.

Winkels kiezen vaak voor een C-locatie voor de relatief goedkope huurkosten of grondprijs. Onder het begrip C-locatie kunnen ook plekken aan de rand van de stad vallen waar bouwmarkten en andere grote zaken zich vestigen. Grote winkels met ruime parkeergelegenheden creëren hier hun eigen levendigheid.

Het hele gebied rondom het huidige stadion is in alles een C-locatie, dat zie je ook aan de bedrijven die er gevestigd zijn zoals de Sligro, Bouwmaat, Vervat en Shurgard.

Een C-locatie is ook geen diskwalificatie verder, een stadion bouwen op A-locatie zou zijn als je je nieuwe stadion bouwt midden in het centrum pal naast CS of op de Lijnbaan. Je wilt juis op een C-locatie zitten vanwege de lagere grondprijs.
blablablabla
  donderdag 6 september 2018 @ 17:22:18 #40
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181730181
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Weet je überhaupt wat een A-locatie is?

[..]

Het hele gebied rondom het huidige stadion is in alles een C-locatie, dat zie je ook aan de bedrijven die er gevestigd zijn zoals de Sligro, Bouwmaat, Vervat en Shurgard.

Een C-locatie is ook geen diskwalificatie verder, een stadion bouwen op A-locatie zou zijn als je je nieuwe stadion bouwt midden in het centrum pal naast CS of op de Lijnbaan.
Een C-locatie kan ook een A-locatie worden. Maar het is nu inderdaad zeker nog geen A-locatie en ik denk dat het ook na alle ontwikkelingen nog wel even duurt voordat dat zo is.
pi_181730314
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:22 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Een C-locatie kan ook een A-locatie worden.
Dat bestaat echt niet.
blablablabla
  donderdag 6 september 2018 @ 17:47:41 #42
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181730792
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat bestaat echt niet.
Ohja, was even vergeten dat in de wereld van Elan verandering onmogelijk is. Clubs blijven voor altijd even groot en plekken altijd even populair.
  donderdag 6 september 2018 @ 17:48:25 #43
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_181730818
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat bestaat echt niet.
:')
pi_181730908
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:47 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ohja, was even vergeten dat in de wereld van Elan verandering onmogelijk is. Clubs blijven voor altijd even groot en plekken altijd even populair.
ABC-locaties in een stad hebben echt net zoveel met clubs te maken als Sjaak Swart met Feyenoord.
blablablabla
pi_181730958
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Weet je überhaupt wat een A-locatie is?


quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat bestaat echt niet.
Oei, pijnlijk dit..

_O-
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  donderdag 6 september 2018 @ 17:53:07 #46
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_181730966
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:05 schreef Qarrad het volgende:
Oh tevens nog dit: dat interview met Splinter de Mooij vond ik echt hilarisch, dacht echt even dat het een grap was. Zie je hem zo staan bij de Haagse cricket- en voetbalvereniging en vervolgens begint ie ook echt zo te praten als je verwacht met een aardappeltje in zijn keel: "Jae, het zou echt schitterrjent zijn om in het eerjste te mogen spelen."

En dan vraag ik mij dus af hoe dat gaat met de rest van zijn team. Zouden ze tolken hebben voor de Verdonkjes en dat soort types met hun Mocro-accent omdat ze onze Splinter niet verstaan? "Zullen we lekkerj gaen borrjelen?" "Wat nou boeler, frient!? Niet aanraken!"
Ik kan mij alleen maar voorstellen hoe dit op een training gaat.

“Hey lul, alleen shirtje-wasbeurtje op het veld, of moet je gestreept worden?”
“Ai zemmer wat schets jij mij nou ff tranqi vriend faka met jou?”
“Dikke anti-vo, respect voor de mores sjaars!”
“Ay tfoe vriend whollah man, is goed met jou denkt dat ie lauw is.”

En dan een tolk die druk heen en weer vertaalt.
Makkelijk tweede.
pi_181730983
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:48 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

:')
Jullie stadion staat wel mooi op een A-locatie _O_ . Nooit overwogen door de club om een (groter) stadion aan de rand van de stad te bouwen?
blablablabla
pi_181731074
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:52 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

[..]

Oei, pijnlijk dit..

_O-
quote:
C-locaties bevinden zich vrijwel altijd op grotere afstand van een stadscentrum en er zijn dan ook weinig passanten.
Hoe wil je dit ooit gaan veranderen grote vriend? Stad nog een keer platbombarderen en het centrum verplaatsen naar Zuid?
Grondprijzen in het centrum (de zogenaamde a1 en a2-locaties) liggen bijna 8 keer zo hoog als in het gebied waar we over praten :')
blablablabla
pi_181731110
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Weet je überhaupt wat een A-locatie is?

[..]

Het hele gebied rondom het huidige stadion is in alles een C-locatie, dat zie je ook aan de bedrijven die er gevestigd zijn zoals de Sligro, Bouwmaat, Vervat en Shurgard.

Een C-locatie is ook geen diskwalificatie verder, een stadion bouwen op A-locatie zou zijn als je je nieuwe stadion bouwt midden in het centrum pal naast CS of op de Lijnbaan. Je wilt juis op een C-locatie zitten vanwege de lagere grondprijs.
Jij blijft veel teveel in het verleden hangen beste Elan, met je Sligro. Er wordt daar geen gebied ontwikkeld voor dat soort bedrijven, die moeten juist plaats maken.

Nogmaals, er wordt hier een hoogwaardig en woon-werk en recreatie milieu gecreëerd op een (nog niet eerder ontwikkeld) gebied aan de Maas. Na de Kop van Zuid, Katendrecht en het Entrepotgebied is dit de volgende stap. De wijk Feijenoord zal ook niet lang op zich laten wachten.

Als de beoogde metroverbinding er ook nog komt en het in mijn ogen zeer nodige IC-station. Er moeten alleen nog veel meer woningen bij komen, daar schort het in mijn ogen nog aan.
Van alles is weer waardeloos.
pi_181731442
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:58 schreef Oldground het volgende:

[..]

Jij blijft veel teveel in het verleden hangen beste Elan, met je Sligro. Er wordt daar geen gebied ontwikkeld voor dat soort bedrijven, die moeten juist plaats maken.

Nogmaals, er wordt hier een hoogwaardig en woon-werk en recreatie milieu gecreëerd op een (nog niet eerder ontwikkeld) gebied aan de Maas. Na de Kop van Zuid, Katendrecht en het Entrepotgebied is dit de volgende stap. De wijk Feijenoord zal ook niet lang op zich laten wachten.

Als de beoogde metroverbinding er ook nog komt en het in mijn ogen zeer nodige IC-station. Er moeten alleen nog veel meer woningen bij komen, daar schort het in mijn ogen nog aan.
:D
Ik leef vooral lekker in het hier en nu met mijn Sligro , maar blijf jij vooral dromen dat dat stukje van Zuid ooit de Parel van Rotterdam gaat worden. Met je a-locatie _O-

Als er daadwerkelijk een grenzeloze potentie in zit zou niemand janken over 30 miljoen meer of minder om het gebied te ontwikkelen.
blablablabla
pi_181731698
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:12 schreef Elan het volgende:

[..]

:D
Ik leef vooral lekker in het hier en nu met mijn Sligro , maar blijf jij vooral dromen dat dat stukje van Zuid ooit de Parel van Rotterdam gaat worden. Met je a-locatie _O-

Als er daadwerkelijk een grenzeloze potentie in zit zou niemand janken over 30 miljoen meer of minder om het gebied te ontwikkelen.
Ik vraag me af hoeveel Elan's dit wel niet in de jaren '90 tegen Riek Bakker hebben gezegd.

Wel leuk déjà vu naar FR12 dit. :)
Van alles is weer waardeloos.
pi_181731704
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:12 schreef Elan het volgende:

[..]

:D
Ik leef vooral lekker in het hier en nu met mijn Sligro , maar blijf jij vooral dromen dat dat stukje van Zuid ooit de Parel van Rotterdam gaat worden. Met je a-locatie _O-

Als er daadwerkelijk een grenzeloze potentie in zit zou niemand janken over 30 miljoen meer of minder om het gebied te ontwikkelen.
De enige die zich daadwerkelijk druk maken over 30 miljoen meer of minder kosten voor het totale project zijn dan ook de behoorlijk emotioneel betrokken supporters die zich laten meeslepen door alle Stadion op Zuid ophitserij, met hun ongenuanceerde berichtgeving, verdraaiingen en halve waarheden.

Geen wonder dat er een - tot op zekere hoogte - vertekend beeld bestaat van de kansen van dit project dat door de ISG als 'haalbaar en realiseerbaar' wordt betiteld.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 6 september 2018 @ 18:33:05 #53
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181731836
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:51 schreef Elan het volgende:

[..]

ABC-locaties in een stad hebben echt net zoveel met clubs te maken als Sjaak Swart met Feyenoord.
Waar zeg ik dat?

Je denkwijze over beide zaken lijkt echter heel erg op elkaar :D
pi_181731987
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:25 schreef Oldground het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoeveel Elan's dit wel niet in de jaren '90 tegen Riek Bakker hebben gezegd.

Wel leuk déjà vu naar FR12 dit. :)
Op De Kop van Zuid betaal je een premium vanwege het uitzicht over de Maas, maar als je even iets verder kijkt naar wijken als IJsselmonde, Feijenoord, Lombardijen heb je het anno 2018 gewoon nog altijd over de armste gebieden van Nederland.

Als je nou een Markthal, Monte Video en andere ambitieuze bouwwerken wegdenkt is Rotterdam nog steeds een enorme pauperstad. Crooswijk is zelfs puur op basis van inkomende recent nog verkozen tot de armste wijk van Nederland.
blablablabla
pi_181732073
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:33 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat?

Je denkwijze over beide zaken lijkt echter heel erg op elkaar :D
Jij zegt dat een C locatie een A locatie kan worden. Kom maar eens met een concreet voorbeeld waar dat is gebeurd dan.
blablablabla
pi_181732134
Als Feyenoord City eindelijk eens klaar is zal je net als met onze vrienden in Duivendrecht gaan zien dat het animo reuze valt buiten de "verplichte" bezoeken aan stadion, bioscoop etc iedereen zo snel mogelijk weer weg wil .

Al heb je daar als Feyenoord niets mee te maken, je moet zorgen dat je middels exploitatie het maximale uit dat nieuwe stadion kan halen.
blablablabla
pi_181732465
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:47 schreef Elan het volgende:
Als Feyenoord City eindelijk eens klaar is zal je net als met onze vrienden in Duivendrecht gaan zien dat het animo reuze valt buiten de "verplichte" bezoeken aan stadion, bioscoop etc iedereen zo snel mogelijk weer weg wil .

Al heb je daar als Feyenoord niets mee te maken, je moet zorgen dat je middels exploitatie het maximale uit dat nieuwe stadion kan halen.
Is ook wel lastig om een gezellige sfeer te creëren met allemaal leuke café's en restaurantjes bij elkaar dan, vooral omdat veel nieuwbouw altijd zo afstandelijk en kil oogt.
Oh.
pi_181732674
quote:
9s.gif Op donderdag 6 september 2018 19:04 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Is ook wel lastig om een gezellige sfeer te creëren met allemaal leuke café's en restaurantjes bij elkaar dan, vooral omdat veel nieuwbouw altijd zo afstandelijk en kil oogt.
Voor sfeer gaan mensen toch naar een binnenstad over het algemeen. Zo'n kunstmatige opzet om volk te lokken werkt gewoon niet.
blablablabla
pi_181732980
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Op De Kop van Zuid betaal je een premium vanwege het uitzicht over de Maas, maar als je even iets verder kijkt naar wijken als IJsselmonde, Feijenoord, Lombardijen heb je het anno 2018 gewoon nog altijd over de armste gebieden van Nederland.

Als je nou een Markthal, Monte Video en andere ambitieuze bouwwerken wegdenkt is Rotterdam nog steeds een enorme pauperstad. Crooswijk is zelfs puur op basis van inkomende recent nog verkozen tot de armste wijk van Nederland.
Dat premium betaalden de rederijen en vemen niet hoor, vanwege dat uitzicht over de Maas.

Dat is iets wat jarenlange visie en ambitie voor elkaar hebben gebokst. Dit beeld is uit 1990 en spreekt voor zichzelf. Ook nu zijn er nog genoeg ambitieuze en vooruitstrevende ideeën om de stad nog mooier te maken.

Ik begin me enorm te storen aan jou en je woordkeuzes, maar dat terzijde.

Van alles is weer waardeloos.
pi_181733079
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 19:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Voor sfeer gaan mensen toch naar een binnenstad over het algemeen. Zo'n kunstmatige opzet om volk te lokken werkt gewoon niet.
Nja wellicht over een langere tijd, maar dan moet je wel echt goed kijken naar wat andere nieuwbouwplekken verkeerd hebben gedaan. Dus wel veel ruimte laten ook voor leuke cafés en dan theaters ook erbij zetten enzo.
Oh.
  donderdag 6 september 2018 @ 19:40:58 #61
131800 Tarado
capô de fusca
pi_181733156
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 19:36 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Nja wellicht over een langere tijd, maar dan moet je wel echt goed kijken naar wat andere nieuwbouwplekken verkeerd hebben gedaan. Dus wel veel ruimte laten ook voor leuke cafés en dan theaters ook erbij zetten enzo.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 19:36 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Nja wellicht over een langere tijd, maar dan moet je wel echt goed kijken naar wat andere nieuwbouwplekken verkeerd hebben gedaan. Dus wel veel ruimte laten ook voor leuke cafés en dan theaters ook erbij zetten enzo.
bij de arena is het nu ook tig keer beter dan het begin en er is iedere dag wel een concert of wat anders te doen dus er zijn iedere dag wel mensen, voor wat eten of een drankje gaat men er niet heen maar in combinatie met concert/wedstrijd/bioscoop wel.
pi_181733378
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 19:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

[..]

bij de arena is het nu ook tig keer beter dan het begin en er is iedere dag wel een concert of wat anders te doen dus er zijn iedere dag wel mensen, voor wat eten of een drankje gaat men er niet heen maar in combinatie met concert/wedstrijd/bioscoop wel.
De buurt daar is ook niet echt heel aangenaam om eens lekker te zitten verder, ook geen mooi uitzicht ofzo. Dat kan bij die Maas trouwens best wel werken.
Oh.
pi_181733531
Het gebied rond de Arena is inderdaad onvergelijkbaar. Het is puur commercieel gebied, zonder enige menging met woningbouw. Een cluster van entertainment en minder een verblijfsgebied los van die evemementen.
Van alles is weer waardeloos.
pi_181733711
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 19:57 schreef Oldground het volgende:
Het gebied rond de Arena is inderdaad onvergelijkbaar. Het is puur commercieel gebied, zonder enige menging met woningbouw. Een cluster van entertainment en minder een verblijfsgebied los van die evemementen.
Ze willen er overigens wel woningen in de buurt gaan bouwen nu, maar wel vrij laat allemaal ja.

Zal ook wel meespelen dat er niet veel buurtbewoners zijn die in de avond even een stukje gaan wandelen om een terras te pakken oid.
Oh.
  donderdag 6 september 2018 @ 20:11:36 #65
131800 Tarado
capô de fusca
pi_181733901
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 19:57 schreef Oldground het volgende:
Het gebied rond de Arena is inderdaad onvergelijkbaar. Het is puur commercieel gebied, zonder enige menging met woningbouw. Een cluster van entertainment en minder een verblijfsgebied los van die evemementen.
dat heeft wel als voordeel dat er weinig overlast meldingen zijn, zodra je bewoning hebt is dat wel anders.
pi_181734196
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 19:57 schreef Oldground het volgende:
Het gebied rond de Arena is inderdaad onvergelijkbaar. Het is puur commercieel gebied, zonder enige menging met woningbouw. Een cluster van entertainment en minder een verblijfsgebied los van die evemementen.
:')
Ze gaan daar bijna 1400 woningen bouwen tot 2023. Zou er dan inmiddels al een besluit zijn genomen over Feyenoord-City?
Sowieso veel meer potentieel gozer.Je hebt het over Amsterdam. De bakermat van het Nederlands vastgoed.

Feyenoord-City krijgt niet eens een fucking metro.
blablablabla
pi_181734249
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 19:40 schreef Tarado het volgende:

[..]


[..]

bij de arena is het nu ook tig keer beter dan het begin en er is iedere dag wel een concert of wat anders te doen dus er zijn iedere dag wel mensen, voor wat eten of een drankje gaat men er niet heen maar in combinatie met concert/wedstrijd/bioscoop wel.
Zitten ook aardig wat kantoren, internationale trein stopt er. Metro met rechtstreekse verbinding naar de stad. 2 poptempels.

Kan Feyenoord-City nog een voorbeeld aan nemen.
blablablabla
pi_181734321
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:25 schreef Elan het volgende:

Feyenoord-City krijgt niet eens een fucking metro.
Als het goed is wel hoor? Althans, dacht het wel.

In ieder geval is de hele politiek voorstander van een metroverbinding naar Feyenoord City, en zo ver ik weet is er ook al een lijn ingetekend, maar hier ben ik niet helemaal zeker van.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181734384
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:30 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Als het goed is wel hoor? Althans, dacht het wel.
Misschien in een later stadium maar die plannen zijn nog niet opgenomen in het oorspronkelijke conceptvoorstel.
blablablabla
pi_181734521
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Misschien in een later stadium maar die plannen zijn nog niet opgenomen in het oorspronkelijke conceptvoorstel.
Ik weet niet hoe concreet dit is, of dit ook daadwerkelijk is opgenomen in het Coalitie-akkoord van het College in Rotterdam, maar:

quote:
Het stadsbestuur neemt ook het besluit tot het laten bouwen van een derde stadsbrug. En voor 2020 moet er een plan liggen voor een metrolijn die Kralingse Zoom, Feyenoord City en Zuidplein met elkaar verbindt.
Bron: Verkeersnet.nl
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181735111
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:38 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe concreet dit is, of dit ook daadwerkelijk is opgenomen in het Coalitie-akkoord van het College in Rotterdam, maar:

[..]

Bron: Verkeersnet.nl
VVD wil dat al jaren maar kost tyfusveel geld.

Als die lijn er doorkomt zal het ook nog jaren duren voor hij er ligt.
blablablabla
  donderdag 6 september 2018 @ 21:02:43 #72
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_181735319
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:53 schreef Elan het volgende:

[..]

Jullie stadion staat wel mooi op een A-locatie _O_ . Nooit overwogen door de club om een (groter) stadion aan de rand van de stad te bouwen?
Ik heb het overwogen, maar heb helaas de cash niet.

Maar zonder gein, die plannen zijn er wel geweest ja, omdat uitbreiding op de huidige plek veel te duur is. Maar goed, daar gaat het in het PSV topic vandaag ook al over.
pi_181735368
Splinter de Mooij _O- die mag in hetzelfde rijtje als Kermit Erasmus, Wouter Burger en Lutsharel Geertruida.
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_181736287
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:25 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De enige die zich daadwerkelijk druk maken over 30 miljoen meer of minder kosten voor het totale project zijn dan ook de behoorlijk emotioneel betrokken supporters die zich laten meeslepen door alle Stadion op Zuid ophitserij, met hun ongenuanceerde berichtgeving, verdraaiingen en halve waarheden.

Geen wonder dat er een - tot op zekere hoogte - vertekend beeld bestaat van de kansen van dit project dat door de ISG als 'haalbaar en realiseerbaar' wordt betiteld.
Juist deze hooghartige houding zorgt huist voor het voortdurende wantrouwen. Iedere vorm van kritiek wordt weggezet als emotionele geneuzel.

Ik zal niet zeggen dat er geen partijen zijn dat op alles tegen zijn, die zijn er zeker. Maar je mag het op z’n minst opmerkelijk noemen dat de tegenvallers in de ISG beoordeling pas na reuring van oa SoZ naar boven zijn gekomen.

En je mag best wat uitleggen als je het BAM plan op 30 miljoen afschoot, dat er nu bijna lacherig wordt gedaan over de huidige tegenvallers.
#12 is not for sale!
pi_181736449
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 14:16 schreef Elan het volgende:

[..]

Die Ziggodome en HMH hangt nauw samen met Mojo, zoiets hoef je op Zuid niet te verwachten. Sterker nog de artiesten en evenementen gaan nu al massaal van Ahoy naar Amsterdam. Niemand zit te wachten op (nog) een poptempel in Rotterdam. Zelfde met de Arena die ook onder beheer van Mojo valt voor stadionconcerten. Artiesten treden naast dat ze dus contractueel verbonden zijn aan Amsterdam ook liever in Amsterdam op wat nu eenmaal meer aanspreekt, dichter bij Schiphol etc.....

Hele pop-aspect kun je bij voorbaat vergeten. Hooguit komt er een mediamarkt en wat kekke overpriced appartementen.
We krijgen dan ook helemaal geen akoestisch dak, dus heel dat U2 naar Rotterdam verhaal gaat helemaal niet door. Misschien als openluchtconcert op zaterdagmiddag. Volgens mij is daar al vrij snel afscheid van genomen, zat ook niet in het BAM plan meegenomen.
#12 is not for sale!
pi_181736482
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 21:33 schreef Haringkop het volgende:

[..]

We krijgen dan ook helemaal geen akoestisch dak, dus heel dat U2 naar Rotterdam verhaal gaat helemaal niet door. Misschien als openluchtconcert op zaterdagmiddag. Volgens mij is daar al vrij snel afscheid van genomen, zat ook niet in het BAM plan meegenomen.
Er komt overigens wel een dak op. Als je goed de rendertekeningen bestudeert zie je daarop een schuifdak ingetekend. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181736593
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 21:29 schreef Haringkop het volgende:

[..]

Juist deze hooghartige houding zorgt huist voor het voortdurende wantrouwen. Iedere vorm van kritiek wordt weggezet als emotionele geneuzel.

Ik zal niet zeggen dat er geen partijen zijn dat op alles tegen zijn, die zijn er zeker. Maar je mag het op z’n minst opmerkelijk noemen dat de tegenvallers in de ISG beoordeling pas na reuring van oa SoZ naar boven zijn gekomen.

En je mag best wat uitleggen als je het BAM plan op 30 miljoen afschoot, dat er nu bijna lacherig wordt gedaan over de huidige tegenvallers.
Dat is geen hooghartige mening of houding naar mijn mening. Ik ontken helemaal die tegenvallers niet, maar feit is wel dat die enorm worden opgeklopt door de fanatieke tegenstanders, uit z'n verband gerukt enz.

Verder is 30 miljoen 'bezuinigen' of meer uitgeven een flinke slok op een borrel, maar als je die hogere bouwkosten afzet tegen een looptijd van 50 tot 80 jaar dan is dat wel te overzien en goed te financiëren. Evenals een tegenvaller van 2 miljoen afgezet tegen 100 miljoen wel te overzien is.

Ik vind het wel jammer dat er waarschijnlijk gekozen wordt voor het goedkoper uitvoeren van de bouw van het nieuwe stadion ipv de hogere bouwkosten voor lief nemen. Maar ik hoop / neem aan dat ze hierbij niet te veel concessies zullen doen.

Dus perfect is het niet nee, ik ben ook eerlijk dat ik dit niet had verwacht hoor. Ik had nu een tot in de puntjes verwerkt plan verwacht, en het is toch minder perfect afgeleverd dan ik vind dat we hadden mogen verwachten in zo'n belangrijk dossier. Maar goed, er komt een businesscase 2.0 nu met de kanttekeningen erin verwerkt.

In ieder geval is het plan 'haalbaar en realiseerbaar'.

Het BAM plan werd afgeschoten omdat dat hele renovatie / vernieuwbouw verhaal überhaupt nooit rendabel is geweest. Dat is uiteindelijk verkocht als 'te duur' om er maar vanaf te zijn, maar renovatie of vernieuwbouw is überhaupt nooit een serieuze optie geweest. Puur vanwege het feit dat renovatie echt niet - commercieel - rendabel is te krijgen, echt véél minder interessant dan volledige nieuwbouw. Maar dat verhaal heb ik al zo vaak uitgelegd hier.

[ Bericht 9% gewijzigd door Tomatenboer op 06-09-2018 21:50:31 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 6 september 2018 @ 21:42:58 #78
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181736772
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:18 schreef fetX het volgende:

[..]

Hij praat gewoon deftig. Zoals het hoort.

;)
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:53 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Ik kan mij alleen maar voorstellen hoe dit op een training gaat.

“Hey lul, alleen shirtje-wasbeurtje op het veld, of moet je gestreept worden?”
“Ai zemmer wat schets jij mij nou ff tranqi vriend faka met jou?”
“Dikke anti-vo, respect voor de mores sjaars!”
“Ay tfoe vriend whollah man, is goed met jou denkt dat ie lauw is.”

En dan een tolk die druk heen en weer vertaalt.
Hahaha ja zoiets stelde ik me ook voor. Uiteraard valt het eigenlijk wel mee met dat accentje van hem maar het is wel behoorlijk deftig als je het vergelijkt met een Verdonk of een Bilal dus ik vraag me serieus af hoe hij zich verhoudt met zijn ploeggenoten.

Even een beetje een zijstap maar Graeme Le Saux kwam ook als studentikoos type aanwandelen bij zijn club destijds en die is echt zijn hele profcarrière lang getreiterd omdat hij niet paste tussen de chavs.
pi_181738577
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:38 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe concreet dit is, of dit ook daadwerkelijk is opgenomen in het Coalitie-akkoord van het College in Rotterdam, maar:

[..]

Bron: Verkeersnet.nl
Ja, dat staat ook zo in het coalitieakkoord:

"Voor eind 2020 maken we een plan voor de Metro-ringlijn op Zuid
(Kralingse Zoom - Feyenoord City - Zuidplein)."

Het zou dan natuurlijk nog wel een tijd kunnen duren alvorens ie er echt ligt, maar ik kan me wel voorstellen dat wel een beetje haast willen maken met een goede verbinding naar dat gebied :)
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  donderdag 6 september 2018 @ 22:57:21 #80
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181738927
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 21:37 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat is geen hooghartige mening of houding naar mijn mening. Ik ontken helemaal die tegenvallers niet, maar feit is wel dat die enorm worden opgeklopt door de fanatieke tegenstanders, uit z'n verband gerukt enz.

Verder is 30 miljoen 'bezuinigen' of meer uitgeven een flinke slok op een borrel, maar als je die hogere bouwkosten afzet tegen een looptijd van 50 tot 80 jaar dan is dat wel te overzien en goed te financiëren. Evenals een tegenvaller van 2 miljoen afgezet tegen 100 miljoen wel te overzien is.

Ik vind het wel jammer dat er waarschijnlijk gekozen wordt voor het goedkoper uitvoeren van de bouw van het nieuwe stadion ipv de hogere bouwkosten voor lief nemen. Maar ik hoop / neem aan dat ze hierbij niet te veel concessies zullen doen.

Dus perfect is het niet nee, ik ben ook eerlijk dat ik dit niet had verwacht hoor. Ik had nu een tot in de puntjes verwerkt plan verwacht, en het is toch minder perfect afgeleverd dan ik vind dat we hadden mogen verwachten in zo'n belangrijk dossier. Maar goed, er komt een businesscase 2.0 nu met de kanttekeningen erin verwerkt.

In ieder geval is het plan 'haalbaar en realiseerbaar'.

Het BAM plan werd afgeschoten omdat dat hele renovatie / vernieuwbouw verhaal überhaupt nooit rendabel is geweest. Dat is uiteindelijk verkocht als 'te duur' om er maar vanaf te zijn, maar renovatie of vernieuwbouw is überhaupt nooit een serieuze optie geweest. Puur vanwege het feit dat renovatie echt niet - commercieel - rendabel is te krijgen, echt véél minder interessant dan volledige nieuwbouw. Maar dat verhaal heb ik al zo vaak uitgelegd hier.
Iedere directie RvC doet deze aanbesteding in crisistijd (of in ieder geval op het moment dat het meest prijsoppertuun is), feyenoord doet het wanneer iedereen al weer vol met werk zit. Kan best 40% schelen (zonder meerwerken). Ik weet van vroeger dat Cofely werken aanam 30% onder de een na laagste aanbieding. Op die grote werken kan je best veel personeel 5 jaar bezighouden, tijdens crisis zijn dat soort afwegingen ook belangrijk voor dit soort bedrijven. Dat scheelt veel centjes op zoveel m3 beton.

Edit : of het 30% was weet ik niet zeker meer, maar het was zoveel dat onze calculatie afdeling achter over sloeg.

[ Bericht 3% gewijzigd door govie op 06-09-2018 23:05:48 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_181739244
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 22:57 schreef govie het volgende:

[..]

Iedere directie RvC doet deze aanbesteding in crisistijd (of in ieder geval op het moment dat het meest prijsoppertuun is), feyenoord doet het wanneer iedereen al weer vol met werk zit. Kan best 40% schelen (zonder meerwerken). Ik weet van vroeger dat Cofely werken aanam 30% onder de een na laagste aanbieding. Op die grote werken kan je best veel personeel 5 jaar bezighouden, tijdens crisis zijn dat soort afwegingen ook belangrijk voor dit soort bedrijven. Dat scheelt veel centjes op zoveel m3 beton.

Edit : of het 30% was weet ik niet zeker meer, maar het was zoveel dat onze calculatie afdeling achter over sloeg.
Als het aan Feyenoord had gelegen hadden ze 5-10 jaar geleden al een plan ingediend, dus het is nogal oppertunistisch om hen dit nu te verwijten..
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  donderdag 6 september 2018 @ 23:11:17 #82
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181739304
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:09 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Als het aan Feyenoord had gelegen hadden ze 5-10 jaar geleden al een plan ingediend, dus het is nogal oppertunistisch om hen dit nu te verwijten..
Dan wacht je toch tot de tijd oppertuun is. Deze aanneemsom gaat voor de komende 30 jaar als een blok om je nek hangen.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_181739357
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 14:05 schreef Bugno2 het volgende:

[..]

Ik ben de eerste om toe te geven dat ik niet alle ins en outs van Feyenoord City ken, dus misschien is dat zo. Maar wat is de verhouding in investering tussen Feyenoord, de gemeente en derden?
Rondom de financiering van het stadion, rente, plannen etc betaalt Feyenoord volgens mij een (hypothecaire) lening van 250mln.
Als dat een looptijd van 50 jaar zou hebben is dat dus een 5mln per jaar.

De rest is nieuwe aandelen van het stadion, en input derden

https://www.feyenoord-cit(...)ieel-wel-haalbaar-2/
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_181739467
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:11 schreef govie het volgende:

[..]

Dan wacht je toch tot de tijd oppertuun is. Deze aanneemsom gaat voor de komende 30 jaar als een blok om je nek hangen.
Het lijkt me echt niet reëel om ff op een volgende crisis te wachten. Als je nog 10 jaar wacht, en dan dus een 10 jaar lang een 10-20mln begrotingsgroei misloopt kost je dat ook gewoon 100-200 mln he..

Daar komt dan nog bij dat psv en Ajax dan dus ook nog een dergelijke periode financieel op ons uit zullen lopen.
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  donderdag 6 september 2018 @ 23:24:28 #85
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181739656
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:17 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Het lijkt me echt niet reëel om ff op een volgende crisis te wachten. Als je nog 10 jaar wacht, en dan dus een 10 jaar lang een 10-20mln begrotingsgroei misloopt kost je dat ook gewoon 100-200 mln he..

Daar komt dan nog bij dat psv en Ajax dan dus ook nog een dergelijke periode financieel op ons uit zullen lopen.
Toch wel een inschattingsfout van de RvC en vorige directeur dan. Hebben die toevallig baantjes bij de bouwaannemers?
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  donderdag 6 september 2018 @ 23:29:39 #86
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181739798
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:24 schreef govie het volgende:

[..]

Toch wel een inschattingsfout van de RvC en vorige directeur dan. Hebben die toevallig baantjes bij de bouwaannemers?
Geen inschattingsfout, het proces liep steeds vertraging op omdat niemand het eens kon worden :')
pi_181741145
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:13 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Rondom de financiering van het stadion, rente, plannen etc betaalt Feyenoord volgens mij een (hypothecaire) lening van 250mln.
Als dat een looptijd van 50 jaar zou hebben is dat dus een 5mln per jaar.

De rest is nieuwe aandelen van het stadion, en input derden

https://www.feyenoord-cit(...)ieel-wel-haalbaar-2/
Ligt het aan mij of is een lening met een afbetalingstermijn van 50 jaar belachelijk?
pi_181741569
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:28 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Ligt het aan mij of is een lening met een afbetalingstermijn van 50 jaar belachelijk?
Ik weet niet, is wel gewoon een lange termijnsafschrijving in ieder geval. Maar neem 30 jaar, wat een consument ook als hypotheek krijgt, en je zit op 8.3mln/jaar. Is nog steeds wel te overzien :)
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_181743615
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 21:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Er komt overigens wel een dak op. Als je goed de rendertekeningen bestudeert zie je daarop een schuifdak ingetekend. :)
Weet ik.
Het gaat mij over een akoestisch dak. Het geplande dak wordt niet geschikt voor evenementen na 23.00 ivm de geluidshinderwet. Dan vallen gewoon veel evenement, waaronder concerten, af.
#12 is not for sale!
pi_181743828
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 21:37 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat is geen hooghartige mening of houding naar mijn mening. Ik ontken helemaal die tegenvallers niet, maar feit is wel dat die enorm worden opgeklopt door de fanatieke tegenstanders, uit z'n verband gerukt enz.

Verder is 30 miljoen 'bezuinigen' of meer uitgeven een flinke slok op een borrel, maar als je die hogere bouwkosten afzet tegen een looptijd van 50 tot 80 jaar dan is dat wel te overzien en goed te financiëren. Evenals een tegenvaller van 2 miljoen afgezet tegen 100 miljoen wel te overzien is.

Ik vind het wel jammer dat er waarschijnlijk gekozen wordt voor het goedkoper uitvoeren van de bouw van het nieuwe stadion ipv de hogere bouwkosten voor lief nemen. Maar ik hoop / neem aan dat ze hierbij niet te veel concessies zullen doen.

Dus perfect is het niet nee, ik ben ook eerlijk dat ik dit niet had verwacht hoor. Ik had nu een tot in de puntjes verwerkt plan verwacht, en het is toch minder perfect afgeleverd dan ik vind dat we hadden mogen verwachten in zo'n belangrijk dossier. Maar goed, er komt een businesscase 2.0 nu met de kanttekeningen erin verwerkt.

In ieder geval is het plan 'haalbaar en realiseerbaar'.

Het BAM plan werd afgeschoten omdat dat hele renovatie / vernieuwbouw verhaal überhaupt nooit rendabel is geweest. Dat is uiteindelijk verkocht als 'te duur' om er maar vanaf te zijn, maar renovatie of vernieuwbouw is überhaupt nooit een serieuze optie geweest. Puur vanwege het feit dat renovatie echt niet - commercieel - rendabel is te krijgen, echt véél minder interessant dan volledige nieuwbouw. Maar dat verhaal heb ik al zo vaak uitgelegd hier.
Goede post ^O^
Wat betreft renovatie gaan wij het toch nooit eens worden.

Maar tav Feyenoord-City vind ik het wel zorgwekkend dat een hoop kritieken weggewuifd werden terwijl ISG gewoon (deels) hetzelfde voorlopige oordeel heeft. Het verhaal van 2 miljoen op 100 miljoen begroting is een makkelijke. Zover er nu goed gecommuniceerd wordt is het tekort van 2 mio een nettotekort. Dat zetten ze voor het gemak maar even tegen de complete begroting van Feyenoord. Het betekent iig dat je stadionplan 2 mio minder gaat toevoegen aan het spelersbudget.

Plus dat je ergens nog 30 mio moet compenseren zonder dat het je exploitatie gaat raken. Of je moet inderdaad extra gaan financieren, maar dan betekent het dat je rendement en kasstroom nog verder terug gaan.

Ik ben wel benieuwd waar dit gaan eindigen. Dit soort projecten krijgen altijd nog wel meer tegenvallers (was bij renovatie overigens niet anders geweest), daarnaast ben ik heel benieuwd of de gewenste bezettingsgraden gehaald gaan worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Haringkop op 07-09-2018 07:29:36 ]
#12 is not for sale!
  vrijdag 7 september 2018 @ 07:32:31 #91
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181743856
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:28 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Ligt het aan mij of is een lening met een afbetalingstermijn van 50 jaar belachelijk?
Voor een stadion niet.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  vrijdag 7 september 2018 @ 07:39:57 #92
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181743901
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 07:22 schreef Haringkop het volgende:

[..]

Goede post ^O^
Wat betreft renovatie gaan wij het toch nooit eens worden.

Maar tav Feyenoord-City vind ik het wel zorgwekkend dat een hoop kritieken weggewuifd werden terwijl ISG gewoon (deels) hetzelfde voorlopige oordeel heeft. Het verhaal van 2 miljoen op 100 miljoen begroting is een makkelijke. Zover er nu goed gecommuniceerd wordt is het tekort van 2 mio een nettotekort. Dat zetten ze voor het gemak maar even tegen de complete begroting van Feyenoord. Het betekent iig dat je stadionplan 2 mio minder gaat toevoegen aan het spelersbudget.

Plus dat je ergens nog 30 mio moet compenseren zonder dat het je exploitatie gaat raken. Of je moet inderdaad extra gaan financieren, maar dan betekent het dat je rendement en kasstroom nog verder terug gaan.

Ik ben wel benieuwd waar dit gaan eindigen. Dit soort projecten krijgen altijd nog wel meer tegenvallers (was bij renovatie overigens niet anders geweest), daarnaast ben ik heel benieuwd of de gewenste bezettingsgraden gehaald gaan worden.
Ik denk ook dat het erg dom is om te stellen dat het stadion 2 miljoen toevoegt aan het spelersbudget, want dan vind iedereen het een kutplan. En als het niet feyenoord is geweest die dit heeft gemeld, dan hadden ze dit gelijk moeten ontkrachten, want niemand ziet een honderden miljoenen investering zitten voor maar 2 miljoen extra per jaar, terwijl je spelers als amrabat zelfs al voor 5 miljoen kan verkopen. Ze hadden beter kunnen zogren dat iedereen zou praten over dat de winsten van het stadion aantoonbaar zouden gaan terugvloeien in de jeugdopleiding, accomodaties & diensten, die jeugddoorstroming richting het eerste elftal ten goede komt. En het geld wat je daar uithaalt qua transfers, dat is voor het verruimen van het spelersbudget ofzo. Je leest toch vaak dat mensen terugvallen op "maar 2 miljoen extra per jaar", dit terwijl een nieuw stadion ook de "feyenoord experience" kan vergroten en verbeteren. Een nieuw stadion kom in mijn ogen er niet voor het spelersbudget maar voor nog meer fans en een nog prettigere voetbalbeleving door supporters.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_181744004
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 07:39 schreef govie het volgende:

[..]

Ik denk ook dat het erg dom is om te stellen dat het stadion 2 miljoen toevoegt aan het spelersbudget
Dat zeggen ze dan ook niet, Feyenoord niet, de critici niet. Het voegt nl tussen de 10-20 mln aan salarisbudget toe, afhankelijk van welke businesscase je bekijkt.
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_181744388
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 07:56 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Dat zeggen ze dan ook niet, Feyenoord niet, de critici niet. Het voegt nl tussen de 10-20 mln aan salarisbudget toe, afhankelijk van welke businesscase je bekijkt.
10 tot 30 miljoen zelfs (27 miljoen) in het meest optimistische scenario. Verbetering in het jaarlijkse spelersbudget.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181745244
Toch gek dat Feyenoord niet voor de Barendrecht-optie gaat met Feyenoord City.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2018 09:46:11 ]
pi_181750793
Heel vreemd ja.
Van alles is weer waardeloos.
pi_181753276
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 08:49 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

10 tot 30 miljoen zelfs (27 miljoen) in het meest optimistische scenario. Verbetering in het jaarlijkse spelersbudget.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens deze grafiek toch max een 20 mln stijging tov huidig scenario? Volgens mij lees ik daar toch 22.5mln vs 42.5 mln in 2031? Of is huidig scenario niet de business as usual?

[ Bericht 19% gewijzigd door ace_eleven op 07-09-2018 16:49:46 ]
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_181753858
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:29 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens deze grafiek toch max een 20 mln stijging tov huidig scenario? Volgens mij lees ik daar toch 22.5mln vs 42.5 mln in 2031? Of is huidig scenario niet de business as usual?
Nee, je hebt gelijk inderdaad. Hoe kom ik dan aan die 27 miljoen :? :P

Waarschijnlijk heb ik nog de situatie van enkele seizoenen terug in gedachten (Feyenoord heeft inmiddels ook kleine stapjes voorwaarts gezet).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 7 september 2018 @ 17:05:05 #99
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181754131
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:52 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee, je hebt gelijk inderdaad. Hoe kom ik dan aan die 27 miljoen :? :P

Waarschijnlijk heb ik nog de situatie van enkele seizoenen terug in gedachten (Feyenoord heeft inmiddels ook kleine stapjes voorwaarts gezet).
"Kleine stapjes"

Van een begroting van 36 miljoen in 2012 tot een begroting van 67 miljoen dit jaar :D
pi_181754188
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 17:05 schreef hhh38 het volgende:

[..]

"Kleine stapjes"

Van een begroting van 36 miljoen in 2012 tot een begroting van 67 miljoen dit jaar :D
In spelersbegroting bedoelde ik. :)

Die is de afgelopen jaren gegroeid van 12 miljoen naar de huidige 18 a 19 miljoen.

Al moet ik toegegeven dat dat eigenlijk ook best een forse groei is.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181755049
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 17:07 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

In spelersbegroting bedoelde ik. :)

Die is de afgelopen jaren gegroeid van 12 miljoen naar de huidige 18 a 19 miljoen.

Al moet ik toegegeven dat dat eigenlijk ook best een forse groei is.
Al weet ik niet waar dat budget in 2006 oid stond, in 2012 was er natuurlijk wel heel veel genaneerd, dan vertekent het beeld wel snel, herstel naar het oude vs echte intrinsieke groei
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  vrijdag 7 september 2018 @ 17:50:32 #102
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181755208
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 17:43 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Al weet ik niet waar dat budget in 2006 oid stond, in 2012 was er natuurlijk wel heel veel genaneerd, dan vertekent het beeld wel snel, herstel naar het oude vs echte intrinsieke groei
Volgens mij was de piek voor 2012 maximaal 45 miljoen.
pi_181755439
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:29 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens deze grafiek toch max een 20 mln stijging tov huidig scenario? Volgens mij lees ik daar toch 22.5mln vs 42.5 mln in 2031? Of is huidig scenario niet de business as usual?
Deze grafiek zal dus wel iets anders worden in businesscase 2.0.

Verder is het mij nu nog niet duidelijk waarom die 1 Feyenoord Case nu zoveel hoger uitvalt. Welke voordelen vallen hier, die in de management Case niet vallen?
#12 is not for sale!
  vrijdag 7 september 2018 @ 18:14:30 #104
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181755729
Ik ben door alle berichten de draad een beetje kwijt. Is dat de tactiek? Zoveel mogelijk verwarring zaaien zodat het nieuwe stadion niet doorgaat en we lekker in de Kuip blijven (want: mooiste stadion, sfeer, emotie, blabla).
pi_181755840
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:01 schreef Haringkop het volgende:

Verder is het mij nu nog niet duidelijk waarom die 1 Feyenoord Case nu zoveel hoger uitvalt. Welke voordelen vallen hier, die in de management Case niet vallen?
Alleen kostenbesparingen, dus geen hogere opbrengsten. Die kostenbesparingen zouden moeten komen door "een betere samenwerking tussen stadion en bvo", maar hoe dat dan geconcretiseerd wordt, wordt nergens duidelijk.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 7 september 2018 @ 18:32:15 #106
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181756064
Ik hoop wel dat de tegenstanders nu blij zijn.

We weten allemaal dat dat nieuwe stadion er uiteindelijk toch komt. Is het niet 10 jaar terug of nu, dan over 10 jaar of zelfs 20. Linksom of rechtsom moet het er toch een keer van komen.

Nu hebben de tegenstanders door al het gedoe de boel zo lang gerekt dat het miljoenen duurder is allemaal. Nu moet er bezuinigd worden, krijgen we een dertien in een dozijnstadion omdat het geld er niet meer is om alles te realiseren wat je in een waardige opvolger zou willen.
Laffe huichelaar
pi_181756293
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:21 schreef nostra het volgende:

[..]

Alleen kostenbesparingen, dus geen hogere opbrengsten. Die kostenbesparingen zouden moeten komen door "een betere samenwerking tussen stadion en bvo", maar hoe dat dan geconcretiseerd wordt, wordt nergens duidelijk.
Inderdaad, ik ben dan wel benieuwd hoe je die plus 4 miljoen in de begroting gaat realiseren.
#12 is not for sale!
pi_181756322
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:32 schreef timmmmm het volgende:
Ik hoop wel dat de tegenstanders nu blij zijn.

We weten allemaal dat dat nieuwe stadion er uiteindelijk toch komt. Is het niet 10 jaar terug of nu, dan over 10 jaar of zelfs 20. Linksom of rechtsom moet het er toch een keer van komen.

Nu hebben de tegenstanders door al het gedoe de boel zo lang gerekt dat het miljoenen duurder is allemaal. Nu moet er bezuinigd worden, krijgen we een dertien in een dozijnstadion omdat het geld er niet meer is om alles te realiseren wat je in een waardige opvolger zou willen.
:')
#12 is not for sale!
pi_181756371
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:32 schreef timmmmm het volgende:
Ik hoop wel dat de tegenstanders nu blij zijn.

We weten allemaal dat dat nieuwe stadion er uiteindelijk toch komt. Is het niet 10 jaar terug of nu, dan over 10 jaar of zelfs 20. Linksom of rechtsom moet het er toch een keer van komen.

Nu hebben de tegenstanders door al het gedoe de boel zo lang gerekt dat het miljoenen duurder is allemaal. Nu moet er bezuinigd worden, krijgen we een dertien in een dozijnstadion omdat het geld er niet meer is om alles te realiseren wat je in een waardige opvolger zou willen.
Hoop niet dat je serieus bent timmmmmm
blablablabla
  vrijdag 7 september 2018 @ 18:47:58 #110
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_181756424
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:32 schreef timmmmm het volgende:
Ik hoop wel dat de tegenstanders nu blij zijn.

We weten allemaal dat dat nieuwe stadion er uiteindelijk toch komt. Is het niet 10 jaar terug of nu, dan over 10 jaar of zelfs 20. Linksom of rechtsom moet het er toch een keer van komen.

Nu hebben de tegenstanders door al het gedoe de boel zo lang gerekt dat het miljoenen duurder is allemaal. Nu moet er bezuinigd worden, krijgen we een dertien in een dozijnstadion omdat het geld er niet meer is om alles te realiseren wat je in een waardige opvolger zou willen.
Wow, wat een dommigheid :') Als je niet de moeite neemt om je er in te verdiepen houd dan gewoon je smoel.
Niets is sterker dan dat ene woord
  Moderator vrijdag 7 september 2018 @ 20:44:14 #111
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_181758512
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:32 schreef timmmmm het volgende:
Ik hoop wel dat de tegenstanders nu blij zijn.

We weten allemaal dat dat nieuwe stadion er uiteindelijk toch komt. Is het niet 10 jaar terug of nu, dan over 10 jaar of zelfs 20. Linksom of rechtsom moet het er toch een keer van komen.

Nu hebben de tegenstanders door al het gedoe de boel zo lang gerekt dat het miljoenen duurder is allemaal. Nu moet er bezuinigd worden, krijgen we een dertien in een dozijnstadion omdat het geld er niet meer is om alles te realiseren wat je in een waardige opvolger zou willen.
Is dit serieus? :D _O-
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_181758899
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 september 2018 20:44 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Is dit serieus? :D _O-
Echt hè!
pi_181761175
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:32 schreef timmmmm het volgende:
Ik hoop wel dat de tegenstanders nu blij zijn.

We weten allemaal dat dat nieuwe stadion er uiteindelijk toch komt. Is het niet 10 jaar terug of nu, dan over 10 jaar of zelfs 20. Linksom of rechtsom moet het er toch een keer van komen.

Nu hebben de tegenstanders door al het gedoe de boel zo lang gerekt dat het miljoenen duurder is allemaal. Nu moet er bezuinigd worden, krijgen we een dertien in een dozijnstadion omdat het geld er niet meer is om alles te realiseren wat je in een waardige opvolger zou willen.
Nog een beetje gefrustreerd, Erik? Je zit nu bij de KNVB, waar maak je je druk om?
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  zaterdag 8 september 2018 @ 09:14:15 #114
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181767001
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 22:47 schreef H.FR het volgende:

[..]

Nog een beetje gefrustreerd, Erik? Je zit nu bij de KNVB, waar maak je je druk om?
Om drommel de 3de keepert! :Y)
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  zaterdag 8 september 2018 @ 18:16:48 #115
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181776237
Hopelijk zijn Giovanni en Van Geel niet zo lastig te verwijderen als die twee kindjes! :Y)
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_181777566
Maar waarom is Feyenoord niet voor de Barendrecht-optie gegaan? :?
pi_181777803
quote:
8s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:19 schreef O_o_ het volgende:
Maar waarom is Feyenoord niet voor de Barendrecht-optie gegaan? :?
Barendrecht?
pi_181777829
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:29 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Barendrecht?
Ja, met Feyenoord City.
pi_181777879
quote:
8s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:30 schreef O_o_ het volgende:

[..]

Ja, met Feyenoord City.
Ok heb ik gemist zeker.
  zaterdag 8 september 2018 @ 19:41:59 #120
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_181778078
quote:
8s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:19 schreef O_o_ het volgende:
Maar waarom is Feyenoord niet voor de Barendrecht-optie gegaan? :?
Staat er niet in de clubstatuten dat we sowieso binnen Rotterdam moet spelen?
pi_181779019
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:41 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Staat er niet in de clubstatuten dat we sowieso binnen Rotterdam moet spelen?
Volgens mij (kan er overigens online zo snel niets over vinden) waren er (al een hele tijd geleden) wel verschillende locaties gesuggereerd waar het nieuwe stadion zou moeten komen. Toen zat er volgens mij een optie bij vlakbij de A15 bij Barendrecht, maar dan ws nog net binnen de stadsgrenzen. Goed te bereiken met de auto, goedkope grond etc. Maar dat is volgens mij uiteindelijk nooit echt een serieuze optie geweest.
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_181788860
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:41 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Staat er niet in de clubstatuten dat we sowieso binnen Rotterdam moet spelen?
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 20:18 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Volgens mij (kan er overigens online zo snel niets over vinden) waren er (al een hele tijd geleden) wel verschillende locaties gesuggereerd waar het nieuwe stadion zou moeten komen. Toen zat er volgens mij een optie bij vlakbij de A15 bij Barendrecht, maar dan ws nog net binnen de stadsgrenzen. Goed te bereiken met de auto, goedkope grond etc. Maar dat is volgens mij uiteindelijk nooit echt een serieuze optie geweest.
Het ging over dat stuk tussen Rotterdam Lombardijen (station) en Barendrecht (station). Inderdaad rondom de A15, dat dat zo'n logistiek industrieel hoopje puin is of was en dat dat de geschikte plek zou zijn voor Feyenoord City. Aan de snelweg, vlakbij een snelwegknooppunt, een hoop bedrijvigheid en gedoe, stations in de buurt et cetera, en inderdaad de aangewezen plek voor een renovatie met allure en aanzien tot gevolg.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2018 01:33:42 ]
pi_181788887
Gewoon lekker bouwen man daar zijn jullie in Rotterdam toch zo goed in.
AFCA!
pi_181808817
quote:
8s.gif Op zondag 9 september 2018 01:32 schreef O_o_ het volgende:

[..]


[..]

Het ging over dat stuk tussen Rotterdam Lombardijen (station) en Barendrecht (station). Inderdaad rondom de A15, dat dat zo'n logistiek industrieel hoopje puin is of was en dat dat de geschikte plek zou zijn voor Feyenoord City. Aan de snelweg, vlakbij een snelwegknooppunt, een hoop bedrijvigheid en gedoe, stations in de buurt et cetera, en inderdaad de aangewezen plek voor een renovatie met allure en aanzien tot gevolg.
Een erg treurige plek dus.
Van alles is weer waardeloos.
pi_181808832
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 01:33 schreef RensAjacied het volgende:
Gewoon lekker bouwen man daar zijn jullie in Rotterdam toch zo goed in.
Dat valt vaak vies tegen. Ook qua huidige woningbouw.
Van alles is weer waardeloos.
pi_181812271
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 23:58 schreef Oldground het volgende:

[..]

Een erg treurige plek dus.
Een treurige plek voor een tragische club.
pi_181812321
quote:
8s.gif Op maandag 10 september 2018 09:43 schreef O_o_ het volgende:

[..]

Een treurige plek voor een tragische club.
Oh jij bent er zo een.

Sterkte.
Van alles is weer waardeloos.
pi_181812334
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 09:46 schreef Oldground het volgende:

[..]

Oh jij bent er zo een.

Sterkte.
U2.
  maandag 10 september 2018 @ 10:32:30 #129
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181813049
Hoeveel feyenoorders stonden in de basis van het nederlands elftal gisteren? Oh...... En hoeveel zaten er bij de selectie? 1..... Oh...
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 10 september 2018 @ 10:34:31 #130
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_181813081
Boeiend.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  maandag 10 september 2018 @ 10:58:50 #131
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181813479
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 10:32 schreef govie het volgende:
Hoeveel feyenoorders stonden in de basis van het nederlands elftal gisteren? Oh...... En hoeveel zaten er bij de selectie? 1..... Oh...
Ach ja, zo gaat dat. Een aantal jaar geleden waren we nog hofleverancier. Nu bijna niemand. Komt wel weer.
pi_181813559
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 10:32 schreef govie het volgende:
Hoeveel feyenoorders stonden in de basis van het nederlands elftal gisteren? Oh...... En hoeveel zaten er bij de selectie? 1..... Oh...
Lekker boeiend, het ging ook echt zo fantastisch gisteren. Niks om mee te pronken wat dat betreft.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 10 september 2018 @ 11:26:49 #133
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181813938
Haps trainde vanochtend weer een stukje mee ^O^
pi_181814948
Op Berghuis en Van Persie na zou er w.m.b. ook niemand in aanmerking komen.
Van alles is weer waardeloos.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 10 september 2018 @ 12:28:01 #135
319979 Fok-it
All is well
pi_181814963
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 10:32 schreef govie het volgende:
Hoeveel feyenoorders stonden in de basis van het nederlands elftal gisteren? Oh...... En hoeveel zaten er bij de selectie? 1..... Oh...
Het is niet dat ook maar 1 iemand het verdiend in onze selectie. Behalve van Persie dan
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_181815194
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 12:28 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Het is niet dat ook maar 1 iemand het verdiend in onze selectie. Behalve van Persie dan
Berghuis nog wel, maar dan houdt het ook wel op inderdaad.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 10 september 2018 @ 13:53:47 #137
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181816139
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 12:45 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Berghuis nog wel, maar dan houdt het ook wel op inderdaad.
Eendimensionale speler hoort niet in nl elftal imo, denk je dat ze in het buitenland geen youtubes hebben?
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  maandag 10 september 2018 @ 17:23:59 #138
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_181819752
Ik hoorde overigens dat Frenkie de Jong altijd Feyenoord supporter is geweest. Is misschien een leuke aankoop voor ons, voor hem een mooie stap omhoog naar een club die ieder jaar prijzen pakt, en voor ons een goede talentvolle speler.
Makkelijk tweede.
  maandag 10 september 2018 @ 17:38:49 #139
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181820085
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 17:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik hoorde overigens dat Frenkie de Jong altijd Feyenoord supporter is geweest. Is misschien een leuke aankoop voor ons, voor hem een mooie stap omhoog naar een club die ieder jaar prijzen pakt, en voor ons een goede talentvolle speler.
Ajax heeft er nul voor betaald dacht ik.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_181820492
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 17:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik hoorde overigens dat Frenkie de Jong altijd Feyenoord supporter is geweest. Is misschien een leuke aankoop voor ons, voor hem een mooie stap omhoog naar een club die ieder jaar prijzen pakt, en voor ons een goede talentvolle speler.
We barsten al van de middenvelders, moeten we dan echt weer een bijkopen die het een paar weekjes leuk doet bij een dergelijke subtopper? Waarschijnlijk vragen ze er ook nog eens best veel geld voor.. :{
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_181825818
Haps heeft vandaag weer op het veld getraind. Zal dus met een 3-4 weken wel weer op het veld staan ^O^
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_181825932
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 21:23 schreef ace_eleven het volgende:
Haps heeft vandaag weer op het veld getraind. Zal dus met een 3-4 weken wel weer op het veld staan ^O^
Dan zal hij z'n eerste invalbeurtjes krijgen ja, van 10 minuutjes. :')

Dan speelt hij eind november weer een keer een volledige wedstrijd, Gio kennende.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181826380
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 21:27 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dan zal hij z'n eerste invalbeurtjes krijgen ja, van 10 minuutjes. :')

Dan speelt hij eind november weer een keer een volledige wedstrijd, Gio kennende.
Ik hoop dat ie tegen Ajax toch weer 90 min zal maken :)
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  dinsdag 11 september 2018 @ 00:09:17 #144
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_181829455
Malacia had vorig seizoen gelukkig niet heel veel problemen met Neres, hopelijk was dat geen toeval.

Of we kans maken tegen Ajax ligt voornamelijk eraan of iemand Ziyech kan afstoppen. Hopelijk durft Gio tegen die tijd Tapia op te stellen, dat is wel het type speler die dat kan. Het is hem immers gelukt tegen Messi en Modric...
Makkelijk tweede.
  Moderator dinsdag 11 september 2018 @ 00:24:23 #145
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_181829614
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 00:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Malacia had vorig seizoen gelukkig niet heel veel problemen met Neres, hopelijk was dat geen toeval.

Of we kans maken tegen Ajax ligt voornamelijk eraan of iemand Ziyech kan afstoppen. Hopelijk durft Gio tegen die tijd Tapia op te stellen, dat is wel het type speler die dat kan. Het is hem immers gelukt tegen Messi en Modric...
Zou het wat uitmaken?
  dinsdag 11 september 2018 @ 01:49:03 #146
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_181830309
Ik weet het niet. Als Ajax een goede dag heeft gaat het sowieso een lastig verhaal worden, maar goed, wie weet. Heracles ging ook met een puntje weg.

Altijd vertrouwen erin houden, anders heeft het helemaal geen zin.
Makkelijk tweede.
  dinsdag 11 september 2018 @ 08:37:13 #147
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181832658
Nou ik vermoed dat we er hard af gaan tegen Ajax _O-
pi_181833001
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 08:37 schreef fetX het volgende:
Nou ik vermoed dat we er hard af gaan tegen Ajax _O-
Wij zullen in ieder geval wel wat beter moeten spelen om een kans te maken ja. En waarschijnlijk moet Ajax dan inderdaad nog een slechte dag hebben, maar niets is onmogelijk. Wat Gurney ook zegt; Heracles haalt er ook een punt vandaan...

We zullen eerst maar eens kijken hoe het gaat in de reeks AZ - Utrecht - Vitesse. Wie weet komt er met Jorgensen wel wat schwung in het elftal :)
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  dinsdag 11 september 2018 @ 11:12:23 #149
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_181834523
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 09:12 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Wij zullen in ieder geval wel wat beter moeten spelen om een kans te maken ja. En waarschijnlijk moet Ajax dan inderdaad nog een slechte dag hebben, maar niets is onmogelijk. Wat Gurney ook zegt; Heracles haalt er ook een punt vandaan...

We zullen eerst maar eens kijken hoe het gaat in de reeks AZ - Utrecht - Vitesse. Wie weet komt er met Jorgensen wel wat schwung in het elftal :)
Dat komt omdat Ajax niet gemotiveerd was. Van gebrek aan motivatie zal tegen ons geen sprake zijn.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  dinsdag 11 september 2018 @ 11:32:59 #150
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_181834751
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 17:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik hoorde overigens dat Frenkie de Jong altijd Feyenoord supporter is geweest. Is misschien een leuke aankoop voor ons, voor hem een mooie stap omhoog naar een club die ieder jaar prijzen pakt, en voor ons een goede talentvolle speler.
die kost meer dan dat hele cluppie van je waard is.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  dinsdag 11 september 2018 @ 11:35:00 #151
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181834780
Een derde Europees toernooi vanaf 2021. Kunnen wij misschien ook weer eens Europees spelen.
  dinsdag 11 september 2018 @ 12:32:00 #152
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_181835587
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 17:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik hoorde overigens dat Frenkie de Jong altijd Feyenoord supporter is geweest. Is misschien een leuke aankoop voor ons, voor hem een mooie stap omhoog naar een club die ieder jaar prijzen pakt, en voor ons een goede talentvolle speler.
Hij heeft wel zo'n typische uitstraling.... een Ajax hoofd geloof ik dat Pelle het ooit noemde.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_181835786
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 11:32 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

die kost meer dan dat hele cluppie van je waard is.
Ja, kan ik me voorstellen, hij wordt namelijk nogal de hemel in geprezen en overschat :)
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  dinsdag 11 september 2018 @ 13:03:14 #154
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_181836050
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 11:35 schreef fetX het volgende:
Een derde Europees toernooi vanaf 2021. Kunnen wij misschien ook weer eens Europees spelen.
dan moeten er volgend jaar toch wel goede aankopen gedaan worden.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  dinsdag 11 september 2018 @ 14:03:23 #155
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181836892
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 13:03 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

dan moeten er volgend jaar toch wel goede aankopen gedaan worden.
Laat dan maar zitten.
  dinsdag 11 september 2018 @ 16:53:10 #156
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181839820
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 13:03 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

dan moeten er volgend jaar toch wel goede aankopen gedaan worden.
Van geel kennende anita voor 5 miljoen van w2.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  dinsdag 11 september 2018 @ 17:24:54 #157
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181840519
Ben wel blij dat die interlandperiode weer achter de rug is. Man wat is dat saai zeg.
pi_181842006
Vanavond Jong Feyenoord op bezoek bij Tweede Divisionist Excelsior Maassluis. Misschien dat er door de interland periode wat meer spelers uit de selectie meespelen.
Van alles is weer waardeloos.
pi_181842050
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 18:33 schreef Oldground het volgende:
Vanavond Jong Feyenoord op bezoek bij Tweede Divisionist Excelsior Maassluis. Misschien dat er door de interland periode wat meer spelers uit de selectie meespelen.
Ja, dat zal wel ja, ze hadden eerder deze interlandperiode al een extra oefenwedstrijd ingelast zodat Jorgensen minuten kon maken, dus hij zal sowieso wel 90 min spelen :)
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  dinsdag 11 september 2018 @ 19:08:40 #160
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181842721
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 18:33 schreef Oldground het volgende:
Vanavond Jong Feyenoord op bezoek bij Tweede Divisionist Excelsior Maassluis. Misschien dat er door de interland periode wat meer spelers uit de selectie meespelen.
Kunnen we dit ergens bekijken?
Laffe huichelaar
pi_181842744
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 19:08 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Kunnen we dit ergens bekijken?
Ja, op het hoofdveld van Excelsior Maassluis.
  dinsdag 11 september 2018 @ 19:11:17 #162
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181842751
quote:
8s.gif Op dinsdag 11 september 2018 19:10 schreef O_o_ het volgende:

[..]

Ja, op het hoofdveld van Excelsior Maassluis.
zucht
Laffe huichelaar
pi_181842767
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 19:11 schreef timmmmm het volgende:

[..]

zucht
Hihi.
pi_181842784
quote:
8s.gif Op dinsdag 11 september 2018 19:12 schreef O_o_ het volgende:

[..]

Hihi.
Zeg pornosnol. Doe eens lief.
Nait Soezn Moar Broezn
  dinsdag 11 september 2018 @ 19:42:03 #165
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_181843313
Man man man.

Bijlow blundert weer eens.
pi_181843318
bedankt bijlow
pi_181843345
Speelt geen enkele speler van het eerste. Ook slechts vier man op de bank.

1-1 nu.
Van alles is weer waardeloos.
  dinsdag 11 september 2018 @ 19:45:33 #168
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_181843388
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 19:42 schreef PSVCL het volgende:
bedankt bijlow
Is niet dat ze het voor de rest zo geweldig doen _O-

Maar wel erg slecht ja.
pi_181843631
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 19:45 schreef Wicky15 het volgende:

[..]

Is niet dat ze het voor de rest zo geweldig doen _O-

Maar wel erg slecht ja.
Kan gebeuren ..

Til aanvoerder maken :')
Dan vraag je er ook om
pi_181843667
golgolgol
pi_181843727
De hype rond Bijlow heb ik ook nooit begrepen. Maakt geregeld blunders en is in potentie geen top Eredivisie. Zit weinig verbetering in.
pi_181843776
Groeneveld mag wel terugkomen naar PSV
pi_181843803
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 20:02 schreef PSVCL het volgende:
Groeneveld mag wel terugkomen naar PSV
Mwah. Presteren in de top België is hetzelfde als presteren in de middenmoot van Nederland.
  dinsdag 11 september 2018 @ 20:05:19 #174
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_181843841
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 20:03 schreef Mr.Maul het volgende:

[..]

Mwah. Presteren in de top België is hetzelfde als presteren in de middenmoot van Nederland.
Uhuh.
pi_181843874
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 20:03 schreef Mr.Maul het volgende:

[..]

Mwah. Presteren in de top België is hetzelfde als presteren in de middenmoot van Nederland.
Als back up he ..laat em maar de concurrentie strijd aangaan met Malen / de nieuwe buitenspeler(komend seizoen)
Potentie heeft ie wel.
  dinsdag 11 september 2018 @ 20:07:38 #176
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_181843897
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 20:06 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Als back up he ..laat em maar de concurrentie strijd aangaan met Malen / de nieuwe buitenspeler(komend seizoen)
Potentie heeft ie wel.
Gaat natuurlijk nooit van basis bij Brugge naar reserve bij PSV :P
pi_181844126
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 20:07 schreef Wicky15 het volgende:

[..]

Gaat natuurlijk nooit van basis bij Brugge naar reserve bij PSV :P
http://www.soccernews.nl/(...)wil-ik-nog-waarmaken

:7

Lammers , een kopsterke spits eruit halen voor Zivkovic :')
pi_181844133
Rosario :')
  dinsdag 11 september 2018 @ 20:16:27 #179
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_181844144
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 20:16 schreef PSVCL het volgende:
Rosario :')
_O-

Wat een ellende.
pi_181844160
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 20:03 schreef Mr.Maul het volgende:

[..]

Mwah. Presteren in de top België is hetzelfde als presteren in de middenmoot van Nederland.
Eindhoven is toch ook België?
Van alles is weer waardeloos.
  dinsdag 11 september 2018 @ 20:17:45 #181
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_181844191
Looi rot ook maar op
RED ONS HENNIEGOD
pi_181844364
El Bouchataoui en Zwarts zijn wel aardige spelers. Schuurman valt een partij door de mand zeg, de tering.
Van alles is weer waardeloos.
pi_181844384
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 20:16 schreef Wicky15 het volgende:

[..]

_O-

Wat een ellende.
Zonde man
pi_181844396
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 september 2018 20:17 schreef PowerLoungen het volgende:
Looi rot ook maar op
Sowieso Looi aanstellen als coach :')
  dinsdag 11 september 2018 @ 20:26:18 #185
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_181844443
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 20:24 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Sowieso Looi aanstellen als coach :')
Bij de KNVB hebben ze graag van die saaie eenheidsworsten als coach die keurig alles uit het boekje doen . Langeleraids was ook al zo :r
RED ONS HENNIEGOD
pi_181844816
Deze generatie kunnen we ook alweer afschrijven.
pi_181844837
Hoe doet Bijlow het?

Één blunder las ik net?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 11 september 2018 @ 21:29:23 #188
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_181845947
Jup, heb het even teruggezien. Afschuwelijke terugspeelbal van volgens mij Dumfries, waarop Bijlow de bal verkeerd raakt en hem in de voeten van een Schot legt, die hem van ver in een leeg doel kan schieten. Kan eens gebeuren, zo'n fout, wel heel jammer.
Makkelijk tweede.
pi_181847012
Hoe kan Vermeer nou wissel staan achter die Vincent Bijlow? Die blundert echt elke week.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  Moderator dinsdag 11 september 2018 @ 22:14:43 #190
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_181847200
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 22:07 schreef LordVoldermort het volgende:
Hoe kan Vermeer nou wissel staan achter die Vincent Bijlow? Die blundert echt elke week.
Vorige week niet.
pi_181847446
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 21:29 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Jup, heb het even teruggezien. Afschuwelijke terugspeelbal van volgens mij Dumfries, waarop Bijlow de bal verkeerd raakt en hem in de voeten van een Schot legt, die hem van ver in een leeg doel kan schieten. Kan eens gebeuren, zo'n fout, wel heel jammer.
Bijlow raakt hem verkeerd, maar had moeten bedenken dat hij hem niet even door het midden had moeten spelen :')

Beperkte keeper
pi_181847478
Ik vind eigenlijk ook dat Vermeer weer eerste keeper moet worden. Zeker i.c.m. de communicatie die de verdediging nodig heeft.

Los van het feit dat Bijlow best wel eerste keeper kan worden op termijn.
  dinsdag 11 september 2018 @ 22:26:08 #193
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_181847551
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 22:22 schreef Mr.Maul het volgende:

[..]

Bijlow raakt hem verkeerd, maar had moeten bedenken dat hij hem niet even door het midden had moeten spelen :')

Beperkte keeper
Denk dat zijn intentie was om hem hoog door de lucht te spelen om het spel snel te hervatten, wat gezien de situatie in de wedstrijd niet onbegrijpelijk was. Maar helaas was dit wel echt een fout ja.

Neemt niet weg dat ik hem geen beperkte keeper vind, hij doet het in mijn ogen bij Feyenoord naar verwachting tot dusver. Dus niet heel goed, maar ook niet heel slecht. Van dit soort fouten leert hij hopelijk, niet helemaal netjes om te zeggen maar liever hier dan bij Feyenoord.
Makkelijk tweede.
pi_181847767
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 22:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Denk dat zijn intentie was om hem hoog door de lucht te spelen om het spel snel te hervatten, wat gezien de situatie in de wedstrijd niet onbegrijpelijk was. Maar helaas was dit wel echt een fout ja.

Neemt niet weg dat ik hem geen beperkte keeper vind, hij doet het in mijn ogen bij Feyenoord naar verwachting tot dusver. Dus niet heel goed, maar ook niet heel slecht. Van dit soort fouten leert hij hopelijk, niet helemaal netjes om te zeggen maar liever hier dan bij Feyenoord.
Rare intentie als er een speler voor je staat. Hij had de bal gewoon naar de zijkant moeten werken.
pi_181847867
Verliezen van Schotland Tering zeg
  dinsdag 11 september 2018 @ 23:02:43 #196
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_181848840
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 22:32 schreef Mr.Maul het volgende:

[..]

Rare intentie als er een speler voor je staat. Hij had de bal gewoon naar de zijkant moeten werken.
Klopt, doet ie niet snel nog eens. Maar ik vind de intentie van wegpoeieren in die split-second, want dat was het door die belabberde terugspeelbal wel, niet eens heel onbegrijpelijk. Jammer voor hem dat het nu mis gaat.
Makkelijk tweede.
  woensdag 12 september 2018 @ 12:22:29 #197
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181856300
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 22:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Denk dat zijn intentie was om hem hoog door de lucht te spelen om het spel snel te hervatten, wat gezien de situatie in de wedstrijd niet onbegrijpelijk was. Maar helaas was dit wel echt een fout ja.

Neemt niet weg dat ik hem geen beperkte keeper vind, hij doet het in mijn ogen bij Feyenoord naar verwachting tot dusver. Dus niet heel goed, maar ook niet heel slecht. Van dit soort fouten leert hij hopelijk, niet helemaal netjes om te zeggen maar liever hier dan bij Feyenoord.
Bijlow komt er wel. Elke jonge keeper maakt fouten. Lekker laten rijpen.
  Moderator woensdag 12 september 2018 @ 12:59:45 #198
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_181857006
quote:
Kent u dat verhaal van dat fantastische stadion in Rotterdam? Dat stadion dat een vliegwiel zou zijn om het WK van 2018 binnen te halen? Dat stadion dat Nederland zou helpen zelfs de Olympisch Spelen te mogen huisvesten? Natuurlijk kent u dat verhaal. Dat stadion kostte al miljoenen, maar kwam er niet. Vorige week lekten opnames uit van financieel directeur Carl Berg, waarin hij vertelde dat er al dertig miljoen euro moest worden bezuinigd op de oorspronkelijke plannen. Elders lekte ook al uit dat de rapportage van de International Stadio Group (ISG) concludeerde dat Feyenoord de zaken wel erg positief had ingekleurd. Toeschouwers, horeca- omzet, rondleidingen… Allemaal parameters die omlaag moesten.

Het rare is dat Feyenoord via alle media-kanalen de meest futiele zaken communiceert, maar zodra het over het belangrijkste onderwerp gaat, met Vaticaan-achtige allure zwijgt. Al tien jaar wordt gepreludeerd op fonkelnieuwe en steeds duurdere stadions. President-commissaris Gerard Hoetmer riep de achterban een jaar of twee geleden in dit blad op vertrouwen te hebben. Dat stadion zou er komen, anders was zijn naam geen Hoetmer. De beste man maakte dik een jaar later in april bekend geen tweede termijn aan te gaan. Zijn eerste liep op 6 juni 2018 af. Wat rest, zijn vier commissarissen zonder voorzitter en dus is er een probleem als de stemmen staken. Ook over het stadion. Een nieuwe president-commissaris was er afgelopen maandag nog steeds niet.

Terwijl wethouders, architecten, vastgoedjongens en banken over elkaar heen rollen in een steeds kolderiekere klucht, is het vanuit de voetbalclub doodstil. In de ene na de andere poll blijkt dat een groeiende meerderheid van de achterban klaar is met de megalomane plannen. Voetbalclub Feyenoord lijkt steeds meer een kruiwagen voor een miljardenproject van derden. De club als middel in plaats van doel.

Het wachten blijft op duidelijke taal van directeur Jan de Jong. Voorlopig lijkt hij kritiekloos ingestapt in een karretje achter de Feyenoord City-locomotief. Maar hij is verantwoordelijk voor de voetbalclub. Niet voor een heel stadsdeel, niet voor een architectenbureau en al helemaal niet voor bouwondernemingen. Misschien moet hij eens bij PSV gaan kijken. Dat speelt in een stadion uit 1910 dat stapsgewijs is gerenoveerd tot een moderne voetbaltempel. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_181857398
Jezus, wat een ongenuanceerd stukje, die Iwan van Duren heeft ook niet echt de moeite genomen om zich er een beetje in te verdiepen hé. :')

Zoals, bijvoorbeeld, renovatie in het geval van De Kuip helemaal geen optie is, hoe vaak men ook blijft roepen dat men moet gaan renoveren, daar wordt het niet ineens wél een haalbare, reële optie van.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 12 september 2018 @ 13:23:42 #200
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181857487
Op dickie hoeven we ook niet meer te hopen.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_181857609
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 13:23 schreef govie het volgende:
Op dickie hoeven we ook niet meer te hopen.
boeiend
Nait Soezn Moar Broezn
pi_181857690
Jan Wouters was gewoon de drijvende kracht achter Feyenoord en die zijn we kwijt
pi_181858494
Wedstrijd wellicht afgelast wegens de politie stakingen dit weekend
  Hardste schreeuwer 2022 woensdag 12 september 2018 @ 14:20:37 #204
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_181858650
Hoop van niet.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  woensdag 12 september 2018 @ 15:03:31 #205
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181859260
Pfff...dat zou balen zijn
pi_181859271
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 14:13 schreef Max23 het volgende:
Wedstrijd wellicht afgelast wegens de politie stakingen dit weekend
AZ - Feyenoord is toch niet echt een risico wedstrijd?
  woensdag 12 september 2018 @ 15:12:45 #207
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181859398
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 15:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

AZ - Feyenoord is toch niet echt een risico wedstrijd?
In de praktijk niet, maar volgens de autoriteiten wel geloof ik.
pi_181865123
Decibel Outdoor met 55.000 kon ook gewoon door gaan zonder politie, dan moet dat met AZ Feyenoord toch ook wel lukken.
pi_181865709
Ondernemers op Zuid voelen zich in de steek gelaten door Feyenoord City

Ondernemers in het gebied rondom De Kuip voelen zich in de steek gelaten door Feyenoord City. Van overleg met de projectorganisatie is al maanden geen sprake meer, zegt voorzitter Eelco van Holsteijn van Ondernemersvereniging Stadionweg. ,,We kregen alleen een standaard verhaaltje te horen.’’

Bedrijven maken zich vooral zorgen over het mobiliteitsplan, een van de hete hangijzers in dit al langlopende dossier. ,,We zijn niet voor of tegen een nieuw stadion’’, legt hij uit. ,,Het is niet aan ons om hierover een standpunt in te nemen. Maar de mobiliteit in het gebied en de bereikbaarheid staan bij ons bovenaan. Wat we daarover horen, daar zetten we hele grote vraagtekens bij.’’

De ondernemersclub – die de dertig grootste bedrijven in het gebied vertegenwoordigt - stopte de gesprekken met Feyenoord City, omdat er tijdens eerder overleg nauwelijks nieuwe informatie werd verstrekt. ,,We mogen alleen maar een standaard verhaaltje aanhoren, en dat is het’’, vertelt hij.

,,Voorstellen voor verbetering zie je nergens terug. Daarvoor hoef je niet met elkaar om de tafel te zitten. Als je dan al ruim een jaar bezig bent en het levert niets op, behalve een paar mislukte proefjes, dan kun je er net zo goed mee ophouden.’’

Concreet
Hetzelfde geldt voor bijeenkomsten voor bewoners, supporters en bedrijven. ,,Er moet serieus naar dat mobiliteitsplan worden gekeken. Het is volgens ons volstrekt ontoereikend om grote stromen bezoekers dit gebied in te krijgen. Er komt geen metro, of de trein hier gaat stoppen is nog maar de vraag, en elders met succes beproefde structuren voor openbaar vervoer zijn er niet. Niets is concreet. Of denk je dat iedereen straks met een busje vanuit de Beverwaard naar Feyenoord City komt?’’

De ondernemers vinden dat het zwaartepunt te veel ligt op het nieuwe Feyenoordstadion, en niet op de omgeving. ,,Ze denken nog steeds dat je alles over een driebaansweggetje – lees de Stadionweg – naar een stadion voor 63.000 man kunt leiden.’’

Draagvlak voor een nieuwe stadion onder supporters, bewoners en ondernemers is cruciaal voor de haalbaarheid voor het ambitieuze plan om een nieuwe voetbaltempel te bouwen op Zuid. Wethouder Adriaan Visser (D66, financiën) riep Feyenoord vorige week nog op om hard te werken aan het verkrijgen van voldoende steun van de achterban. ,,Iedereen die een beetje Feyenoordhart heeft moet worden gewonnen voor een nieuw stadion’’, zo sprak hij.

In een reactie laat een woordvoerder van Feyenoord City weten dat de ondernemersvereniging het overleg voor de vakantie tijdelijk heeft opgeschort. ,,Er is een doorlopende invitatie om met ons in gesprek te gaan. We zijn altijd bereid met hen te praten. Gelukkig nemen vertegenwoordigers van de ondernemers ook deel aan klankbordgroepen en werkgroepen.''
pi_181867494
De anti-Feyenoord City lobby van het AD begint wel lachwekkend doorzichtig te worden zeg.
  woensdag 12 september 2018 @ 21:37:33 #211
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181868318
quote:
10s.gif Op woensdag 12 september 2018 21:00 schreef Pistolero het volgende:
De anti-Feyenoord City lobby van het AD begint wel lachwekkend doorzichtig te worden zeg.
Dat zal, maar ik hoorde vandeweek dat kabinetten in engeland nooit werden herkozen als rupert murdoch ze met zijn media imperium niet steunde. En murdoch is ook erg doorzichtig. De invloed die grote media zoals het AD uitoefend is wel reëel hoor en moet je niet onderschatten.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  woensdag 12 september 2018 @ 21:42:56 #212
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181868422
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 21:37 schreef govie het volgende:

[..]

Dat zal, maar ik hoorde vandeweek dat kabinetten in engeland nooit werden herkozen als rupert murdoch ze met zijn media imperium niet steunde. En murdoch is ook erg doorzichtig. De invloed die grote media zoals het AD uitoefend is wel reëel hoor en moet je niet onderschatten.
Het AD is op zijn retour. Wordt inmiddels qua niveau gelijkgeschakeld met de Telegraag voor de doorsnee lezer

Die macht wordt schromelijk overschat
Laffe huichelaar
  woensdag 12 september 2018 @ 21:47:57 #213
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181868518
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 21:37 schreef govie het volgende:

[..]

Dat zal, maar ik hoorde vandeweek dat kabinetten in engeland nooit werden herkozen als rupert murdoch ze met zijn media imperium niet steunde. En murdoch is ook erg doorzichtig. De invloed die grote media zoals het AD uitoefend is wel reëel hoor en moet je niet onderschatten.
Murdoch vergelijken met het AD _O-
  woensdag 12 september 2018 @ 22:34:14 #214
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181869634
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 21:42 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het AD is op zijn retour. Wordt inmiddels qua niveau gelijkgeschakeld met de Telegraag voor de doorsnee lezer

Die macht wordt schromelijk overschat
Kan en zal wel zo zijn, maar veel lokale kranten worden met de AD saus ingegeven volgens mij, hun bereik is niet zo slecht hoor.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  Moderator donderdag 13 september 2018 @ 07:57:13 #215
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_181873982
quote:
10s.gif Op woensdag 12 september 2018 21:00 schreef Pistolero het volgende:
De anti-Feyenoord City lobby van het AD begint wel lachwekkend doorzichtig te worden zeg.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator donderdag 13 september 2018 @ 08:08:12 #216
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_181874067
quote:
Deze week twitterde de Rotterdamse wethouder Adriaan Visser dat het nieuwe voetbalstadion van 444 miljoen euro, dat hij van plan is te laten bouwen, een ‘heel goed plan’ voor Feyenoord is.

U denkt misschien: Is dat niet aan de directeur van Feyenoord om te beoordelen? Maar dat is een naïeve gedachte. Want als het avontuur doorgaat, draait het stadion niet meer om voetbal, maar om gebiedsontwikkeling. Ook in de zakelijke constructie is Feyenoord niet langer de baas. Leuk dat de club in het stadion af en toe een balletje trapt, maar of ze er ook voor betaald worden, hangt af van belangrijkere zaken. Of er bijvoorbeeld genoeg bedrijfsfeestjes plaatsvinden. Of er genoeg wordt gegeten en gedronken. En of het stadion genoeg Rotterdammers op Zuid aan een baan helpt of aan het bewegen krijgt.

Voetbal is bijzaak.

Zonder gemeente is Feyenoord helemaal niets. Dan komt er überhaupt geen nieuw stadion, want niemand wil meebetalen aan die 444 miljoen euro als de gemeente ook niet flink in de buidel tast en straks garant staat als er tegenvallers zijn. De gemeente is de nieuwe spelbepaler en Feyenoord past nederigheid in zijn nieuwe, ondergeschikte rol.

We krijgen dus gemeentevoetbal in Rotterdam. De prestaties van Feyenoord worden een terugkerend agendapunt op de vergaderingen van het College van B&W. En de gemeenteraad neemt straks moties aan over het aankopen van spitsen, wat überhaupt een beter idee is dan het bouwen van een nieuw stadion als je beter wilt presteren, maar dat ter zijde.

De komst van gemeentevoetbal is natuurlijk goed nieuws voor Rotterdammers. Moet u zich voorstellen… Met de Rotterdampas krijgt u korting op wedstrijden. En werkloze Rotterdammers mogen straks het gras maaien en de kantjes knippen om weer wat werkervaring en beweging te krijgen. Er komen ballen met het logo van de gemeente Rotterdam erop en gemeenteraadsleden en ambtenaren krijgen een eigen tribune: Vak G.

Ook tijdens de wedstrijd is het genieten geblazen. Wethouder Adriaan Visser neemt plaats in de dug-out naast de door hem aangestelde trainer en schroomt niet af en toe het spel stil te leggen om spelers wat instructies te geven.

De supporters smullen van het tafereel in de gemeentetempel. Als u goed luistert, worden er nu al liederen ingestudeerd op Vak S:

Feyenoord en Adriaan
Feyenoord en Adriaan

Dat zijn de beste vrienden
Die je maar kan vinden
Van Feyenoord zijn we idolaat
En Adriaan is onze giromaat

Feyenoord en Adriaan
Feyenoord en Adriaan

Zoek je bij Feyenoord een baan
Dan komt Adriaan eraan

Maar wat moeten we dan met Jan de Jong, zult u misschien denken. Die is nu nog directeur van Feyenoord, maar dat wordt straks dus een staatsbedrijf. U heeft het niet van mij, maar bronnen op het stadhuis melden dat er een geweldige baan voor hem in het verschiet ligt. Als voormalige mediaman is hij natuurlijk de ideale woordvoerder van de wethouder voetbalzaken. Dan mag hij zijn speeches tikken. En als hij heel erg z’n best doet, krijgt hij een bal met handtekening. Van die nieuwe gemeentespits? Nee joh, van Adriaan.


*Jos Verveen is ondernemer, schrijver en is voormalig gemeenteraadslid. Het is in Rotterdam traditie dat oud-raadsleden hun toegangspas voor het stadhuis mogen houden. Hij rekent erop dat hij daarmee straks voor eeuwig toegang krijgt tot Vak G in het gemeentestadion.
Gelachen :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_181874205
Jos Verveen. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 13 september 2018 @ 08:34:35 #218
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181874252
quote:
10s.gif Op donderdag 13 september 2018 08:08 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Gelachen :)
Hier is iemand vies mad :D
Laffe huichelaar
  donderdag 13 september 2018 @ 08:35:31 #219
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181874262
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 22:34 schreef govie het volgende:

[..]

Kan en zal wel zo zijn, maar veel lokale kranten worden met de AD saus ingegeven volgens mij, hun bereik is niet zo slecht hoor.
Bereik is niet hetzelfde als invloed Hans
Laffe huichelaar
pi_181874471
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 13:18 schreef Tomatenboer het volgende:
Jezus, wat een ongenuanceerd stukje, die Iwan van Duren heeft ook niet echt de moeite genomen om zich er een beetje in te verdiepen hé. :')

Zoals, bijvoorbeeld, renovatie in het geval van De Kuip helemaal geen optie is, hoe vaak men ook blijft roepen dat men moet gaan renoveren, daar wordt het niet ineens wél een haalbare, reële optie van.
Maar hij heeft gewoon een punt aangaande de stilte bij de club en Hoetmer.
#12 is not for sale!
pi_181874551
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 08:55 schreef Haringkop het volgende:

[..]

Maar hij heeft gewoon een punt aangaande de stilte bij de club en Hoetmer.
Wat betreft de dramatische communicatie naar buiten toe van Feyenoord, absoluut ja.

Wat dat betreft had ik wel meer verwacht van Jan de Jong eigenlijk. Maar die valt me tot nu toe wat tegen.

Overigens vloeit daar niet direct uit voort dat het een slecht plan is, maar zo haal je mensen die gevoelig zijn voor de sentimenten die onder meer Stadion op Zuid naar buiten brengt niet over de streep natuurlijk.

Ik denk dat ze bij Feyenoord de invloed van publieksopinie onderschatten en denken dat een goed plan zichzelf verkoopt.

Dat is niet zo, blijkt wel dus.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 13 september 2018 @ 09:09:21 #222
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_181874643
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 09:02 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wat betreft de dramatische communicatie naar buiten toe van Feyenoord, absoluut ja.

Wat dat betreft had ik wel meer verwacht van Jan de Jong eigenlijk. Maar die valt me tot nu toe wat tegen.

Overigens vloeit daar niet direct uit voort dat het een slecht plan is, maar zo haal je mensen die gevoelig zijn voor de sentimenten die onder meer Stadion op Zuid naar buiten brengt niet over de streep natuurlijk.

Ik denk dat ze bij Feyenoord de invloed van publieksopinie onderschatten en denken dat een goed plan zichzelf verkoopt.

Dat is niet zo, blijkt wel dus.
Als het plan echt goed is, dan houdt het rekening met de publieke opinie en verkoopt het zichzelf ook.
pi_181874955
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 09:09 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Als het plan echt goed is, dan houdt het rekening met de publieke opinie en verkoopt het zichzelf ook.
Nee, dat is echt onzin.

Je komt natuurlijk met een plan die zo gunstig mogelijk uitpakt voor je club.

Maar schijnbaar is er een gedeelte dat niet te overtuigen valt en koste wat kost vast wil houden aan de Kuip. Maar het gaat er natuurlijk om dat je de grote twijfelende massa weet te overtuigen.

Dat weet Feyenoord totaal niet voor elkaar te krijgen. In tegendeel, omdat de felle tegenstanders wél actief zijn weten zij wel twijfelaars aan hun kant te krijgen.

Ondanks dat zij onderdelen van het plan overdrijven, verkeerde conclusies uit trekken of überhaupt een verkeerde voorstelling van zaken schetsen.

Dan kun je als Feyenoord weer in de verdediging, terwijl ze juist de regie hierop zouden moeten pakken.

Dan voorkom je ook dat de discussie zo op sentimenten wordt gevoerd zoals dat nu het geval is.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 13 september 2018 @ 09:41:35 #224
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181875012
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 09:09 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Als het plan echt goed is, dan houdt het rekening met de publieke opinie en verkoopt het zichzelf ook.
Voor een bepaalde groep mensen gaat sentimentaliteit altijd boven verstand, voornamelijk omdat ze dat niet hebben. Die groep heeft alleen een grote overlap met de gele zijde omdat veel het verstand daar nu eenmaal wegsnuiven
Laffe huichelaar
  Moderator donderdag 13 september 2018 @ 09:45:35 #225
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_181875065
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 13 september 2018 @ 10:10:19 #226
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_181875372
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 09:41 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Voor een bepaalde groep mensen gaat sentimentaliteit altijd boven verstand, voornamelijk omdat ze dat niet hebben. Die groep heeft alleen een grote overlap met de gele zijde omdat veel het verstand daar nu eenmaal wegsnuiven
Je moet natuurlijk ook een plan hebben dat voor een breed scala aan doelgroepen kan overtuigen. En dat is erg lastig.

Gratis coke voor iedereen in het plan schrijven en gaan met die banaan.
  donderdag 13 september 2018 @ 10:11:04 #227
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181875378
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:10 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Je moet natuurlijk ook een plan hebben dat voor een breed scala aan doelgroepen kan overtuigen. En dat is erg lastig.

Gratis coke voor iedereen in het plan schrijven en gaan met die banaan.
Ho ho, voorzichtig zijn met bananen he
Laffe huichelaar
  donderdag 13 september 2018 @ 10:18:47 #228
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181875472
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 08:35 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Bereik is niet hetzelfde als invloed Hans
Toch zie ik dat niet zo en de hoofdredacteuren bij de diverse bladen en mediaoutlets ook niet. Nou is de houding van de hoofdredacteur AD in dit dumpertfilmpje schrijnend, maar hij heeft wel een punt. Als je kijkt naar alle grote media in diverse landen, dan is hun invloed niet gering. Zeker als je ziet dat een webblogje als geenstijl een minister (Vogelaar) kan laten aftreden en een burgemeester Onno Hoes kan laten aftreden op basis van niet relevante argumenten voor de functie. Of een FTM die via onderzoeksjournalistiek vaak genoeg de publieke opinie en daardoor ook de houding van de hoofdrolspeler (lees ministers, partijprominenten en staatssecretarisssen) uit balans tikt, die knakker van de VVD die voor justitie moet komen inzake die crematoriumclub. Ik vind dat jij echt de invloed van media groot en kleiner onderschat op processen. Het is juist media dat er voor zorgt dat er een drijvende kracht aanwezig is achter een collectieve mening/overtuiging. Hans.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  donderdag 13 september 2018 @ 10:20:43 #229
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181875501
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:18 schreef govie het volgende:

[..]

Toch zie ik dat niet zo en de hoofdredacteuren bij de diverse bladen en mediaoutlets ook niet. Nou is de houding van de hoofdredacteur AD in dit dumpertfilmpje schrijnend, maar hij heeft wel een punt. Als je kijkt naar alle grote media in diverse landen, dan is hun invloed niet gering. Zeker als je ziet dat een webblogje als geenstijl een minister (Vogelaar) kan laten aftreden en een burgemeester Onno Hoes kan laten aftreden op basis van niet relevante argumenten voor de functie. Of een FTM die via onderzoeksjournalistiek vaak genoeg de publieke opinie en daardoor ook de houding van de hoofdrolspeler (lees ministers, partijprominenten en staatssecretarisssen) uit balans tikt. Ik vind dat jij echt de invloed van media groot en kleiner onderschat op processen.
O, nu hebben we het ineens over de invloed van de media in het algemeen... Ik dacht dat je stelde dat de gekleurde berichtgeving van het AD een groot probleem was en je het AD vergeleek met Murdoch.

Maar ik begrijp dat we het ineens niet meer over het AD hebben maar over de media wereldwijd?
Laffe huichelaar
  donderdag 13 september 2018 @ 10:22:06 #230
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181875513
quote:
9s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:20 schreef timmmmm het volgende:

[..]

O, nu hebben we het ineens over de invloed van de media in het algemeen... Ik dacht dat je stelde dat de gekleurde berichtgeving van het AD een groot probleem was en je het AD vergeleek met Murdoch.

Maar ik begrijp dat we het ineens niet meer over het AD hebben maar over de media wereldwijd?
Wow... Een na grootste krant van nederland met daarnaast een tiental regionale dagbladen met de dezelfde online look & feel... maar volgens meneertje koekepeertje is hun invloed nihil. Koek koek!
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  donderdag 13 september 2018 @ 10:24:24 #231
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181875548
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:22 schreef govie het volgende:

[..]

Wow... Een na grootste krant van nederland met daarnaast een tiental regionale dagbladen met de dezelfde online look & feel... maar volgens meneertje koekepeertje is hun invloed nihil. Koek koek!
Ik ben benieuwd waar je mij ziet zeggen dat de invloed nihil is.

Ik heb het idee dat begrijpend lezen of argumenteren niet jouw sterkste kant is, zou dat mogelijk kunnen zijn?
Laffe huichelaar
pi_181875552
quote:
Met Burger hebben we wel de nieuwe Peter Crouch in huis.
Van alles is weer waardeloos.
  Moderator donderdag 13 september 2018 @ 10:24:52 #233
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_181875556
quote:
Tja. Schrijnend hé. We zijn 8 jaar verder en hebben weer geen geld. 26 miljoen ging er naar spelers die weer vertrokken of niet of nauwelijks aan bod komen door allerlei redenen. Natuurlijk doe je aan een blessure niets maar tekenend is het wel.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 13 september 2018 @ 10:33:02 #234
131800 Tarado
capô de fusca
pi_181875657
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:24 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Tja. Schrijnend hé. We zijn 8 jaar verder en hebben weer geen geld. 26 miljoen ging er naar spelers die weer vertrokken of niet of nauwelijks aan bod komen door allerlei redenen. Natuurlijk doe je aan een blessure niets maar tekenend is het wel.
jammer wel, er valt ook verder weinig extra te verdienen dit seizoen
  donderdag 13 september 2018 @ 10:39:23 #235
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181875736
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:33 schreef Tarado het volgende:

[..]

jammer wel, er valt ook verder weinig extra te verdienen dit seizoen
Volgens mij worden dit soort artikelen soms ook deels door de club zelf geinitieerd om verwachtingen alvast maar te temperen.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  donderdag 13 september 2018 @ 10:43:41 #236
131800 Tarado
capô de fusca
pi_181875787
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:39 schreef govie het volgende:

[..]

Volgens mij worden dit soort artikelen soms ook deels door de club zelf geinitieerd om verwachtingen alvast maar te temperen.
ze kunnen ook moeilijk om de feiten heen
pi_181876038
Is gewoon weer een vrij kansloos artikel om de inversteringen vergelijken van een seizoen waarin er voor 30 mln wordt verkocht met de afgelopen transfereriode. Daarnaast doen alsof de 26.5 mln afgeschreven moet worden terwijl Berghuis (6.5), Larsson (6), Haps, (6) St Juste (kleine 5) gewoon nog beoogd basisspeler zijn. Op Amrabat + Boetius tezamen is netto vrijwel geen geld afgeschreven (vanwege de gelukkige verkoop van Boetius).

Verder noemen ze dat Sinisterra de enige aankoop is, terwijl Clasie en Ayoub ook deel uitmaken van de selectie, ja, niet gekocht, dat is waar, maar zijn wel gewoon transfers om de selectie op orde te maken.

Dan gaan ze nog even schermen met het feit dat Vente geen kans krijgt omdat Jorgensen en Van Persie de voorkeur genieten, of St Juste tov Nieuwkoop, zonder erop in te gaan dat deze voorkeuren ook gewoon daadwerkelijk beter zijn.

Het is wel apart om te zien hoe er altijd maar kritiek geleverd moet worden; koop je spelers, krijgt de jeugd geen kans, koop je (bijna) niemand, is het ook wanbeleid. Dat er geen cent te makken is, is zeker na de verkopen van een slordige 6 mln natuurlijk ook niet waar, maar goed, wie interesseert feiten nou nog wat he?
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_181876251
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 11:03 schreef ace_eleven het volgende:
Is gewoon weer een vrij kansloos artikel om de inversteringen vergelijken van een seizoen waarin er voor 30 mln wordt verkocht met de afgelopen transfereriode. Daarnaast doen alsof de 26.5 mln afgeschreven moet worden terwijl Berghuis (6.5), Larsson (6), Haps, (6) St Juste (kleine 5) gewoon nog beoogd basisspeler zijn. Op Amrabat + Boetius tezamen is netto vrijwel geen geld afgeschreven (vanwege de gelukkige verkoop van Boetius).

Verder noemen ze dat Sinisterra de enige aankoop is, terwijl Clasie en Ayoub ook deel uitmaken van de selectie, ja, niet gekocht, dat is waar, maar zijn wel gewoon transfers om de selectie op orde te maken.

Dan gaan ze nog even schermen met het feit dat Vente geen kans krijgt omdat Jorgensen en Van Persie de voorkeur genieten, of St Juste tov Nieuwkoop, zonder erop in te gaan dat deze voorkeuren ook gewoon daadwerkelijk beter zijn.

Het is wel apart om te zien hoe er altijd maar kritiek geleverd moet worden; koop je spelers, krijgt de jeugd geen kans, koop je (bijna) niemand, is het ook wanbeleid. Dat er geen cent te makken is, is zeker na de verkopen van een slordige 6 mln natuurlijk ook niet waar, maar goed, wie interesseert feiten nou nog wat he?
Kun jij je nuance even anders verspreiden aub? :r :r
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 13 september 2018 @ 11:29:58 #239
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181876397
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 11:03 schreef ace_eleven het volgende:
Is gewoon weer een vrij kansloos artikel om de inversteringen vergelijken van een seizoen waarin er voor 30 mln wordt verkocht met de afgelopen transfereriode. Daarnaast doen alsof de 26.5 mln afgeschreven moet worden terwijl Berghuis (6.5), Larsson (6), Haps, (6) St Juste (kleine 5) gewoon nog beoogd basisspeler zijn. Op Amrabat + Boetius tezamen is netto vrijwel geen geld afgeschreven (vanwege de gelukkige verkoop van Boetius).

Verder noemen ze dat Sinisterra de enige aankoop is, terwijl Clasie en Ayoub ook deel uitmaken van de selectie, ja, niet gekocht, dat is waar, maar zijn wel gewoon transfers om de selectie op orde te maken.

Dan gaan ze nog even schermen met het feit dat Vente geen kans krijgt omdat Jorgensen en Van Persie de voorkeur genieten, of St Juste tov Nieuwkoop, zonder erop in te gaan dat deze voorkeuren ook gewoon daadwerkelijk beter zijn.

Het is wel apart om te zien hoe er altijd maar kritiek geleverd moet worden; koop je spelers, krijgt de jeugd geen kans, koop je (bijna) niemand, is het ook wanbeleid. Dat er geen cent te makken is, is zeker na de verkopen van een slordige 6 mln natuurlijk ook niet waar, maar goed, wie interesseert feiten nou nog wat he?
Precies het is wanbeleid. De wens was uitgesproken veel eigen jeugd aangevuld met hopelijk bijna topspelers (zoals vanpersie). Een beetje zoals we eerder ook al uit het slob zijn geraakt met dank aan vangeel (ere wie ere toekomst), maar de jaren daarna is het kommer en kwel met hem aan het roer. Sommige td's hebben ook een houdbaarheidsdatum als selectiebeslissingen niet uit de verf komen jaar na jaar. verschuilen achter "de trainer heeft deze transfers gewild" kan je niet, want volgens de functietitel ben je verantwoordelijk en afschuiven kan niet bij een topclub is mijn overtuiging.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_181876569
quote:
10s.gif Op donderdag 13 september 2018 08:08 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Gelachen :)
:D :D
pi_181876674
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 09:35 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee, dat is echt onzin.

Je komt natuurlijk met een plan die zo gunstig mogelijk uitpakt voor je club.

Maar schijnbaar is er een gedeelte dat niet te overtuigen valt en koste wat kost vast wil houden aan de Kuip. Maar het gaat er natuurlijk om dat je de grote twijfelende massa weet te overtuigen.

Dat weet Feyenoord totaal niet voor elkaar te krijgen. In tegendeel, omdat de felle tegenstanders wél actief zijn weten zij wel twijfelaars aan hun kant te krijgen.

Ondanks dat zij onderdelen van het plan overdrijven, verkeerde conclusies uit trekken of überhaupt een verkeerde voorstelling van zaken schetsen.

Dan kun je als Feyenoord weer in de verdediging, terwijl ze juist de regie hierop zouden moeten pakken.

Dan voorkom je ook dat de discussie zo op sentimenten wordt gevoerd zoals dat nu het geval is.
Tis gewoon schrijnend om te zien dat ze weer dezelfde fout maken als met het HNS.
  donderdag 13 september 2018 @ 12:06:32 #242
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181876921
Waar is het geld van Boëtius, Amrabat, Vejinovic, Gustafson, Bilal en Hamer gebleven dan? Dat is toch een slordige 9 miljoen bij elkaar.

Daarnaast vertegenwoordigen Juste, Larsson, Haps, Berghuis, Bijlow, Malacia, Vilhena en eventueel anderen/jeugd nog prima wat waarde. In kas is nu misschien niet veel, maar het is niet alsof we straks niks meer hebben om uit te geven. Blijft wel een goed idee om meer jeugd in te passen.

Laten we het alleen niet meer door van Geel uitgeven...
  donderdag 13 september 2018 @ 12:46:08 #243
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_181877582
https://www.ad.nl/nederla(...)r-de-jeugd~a80b7f88/

Kan iemand dit stuk even kopieren?
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_181877859
Feyenoord: geld is op, kans voor de jeugd
Feyenoord kocht dit seizoen maar één speler: de Colombiaan Luis Sinisterra. Nu het geld weer op raakt, verschuift de blik naar de eigen jeugd. Daar komen zoals altijd talenten aan, al verdwijnen die ook vaak weer razendsnel.

Giovanni van Bronckhorst kon tijdens de voorbije interlandperiode vrolijk doortrainen met het leeuwendeel van de selectie van Feyenoord. In 2014 bij het WK in Brazilië was de Rotterdamse club nog hofleverancier van Oranje, ruim vier jaar later kijkt onze bondscoach bij voorkeur een deurtje verder. Natuurlijk, er waren spelers op pad voor jeugdinterlands, maar voor het echte werk werd alleen Tonny Vilhena opgeroepen. De middenvelder zat tijdens de interland Frankrijk-Nederland echter op de tribune van het Stade de France.

Toen Feyenoord rond 2010 helemaal geen geld meer te besteden had, bleek het opeens Oranje-waardige voetballers te kunnen opleiden. Stefan de Vrij bijvoorbeeld. Die moest bedelen om een eerste contractje, daarna nog voorrang verlenen aan Bart Schenkeveld en vervolgens haalde de clubleiding nog Sigourney Bandjar van Excelsior op stage. Pas toen die geblesseerd raakte, gaf de club De Vrij maar een kans als rechtsback. Die pakte dat geschenk met beide handen aan, werd international en verhuisde later voor miljoenen naar Lazio Roma.

Cynisch genoeg: toen Feyenoord weer geld had te besteden – juist door lucratieve transfers zoals die van De Vrij - bleek meer dan eens dat het investeren van miljoenen euro’s in aankopen niet loonde. En dus is het logisch dat het vizier weer nadrukkelijker naar de eigen jeugdopleiding gaat, nadat er vorige zomer nog liefst 26,5 miljoen werd geïnvesteerd in aankopen. Deze zomer nog vertrokken Sofyan Amrabat en Jean-Paul Boëtius, maar de clubleiding weigerde nieuwe spelers te halen omdat ze passen voor investeren in breedteversterkingen. Ruim baan voor de eigen talenten.

Algemeen directeur Jan de Jong verwoordde dat bijna een jaar geleden nog het meest concreet. De eigen jeugdopleiding, één van reddingsboeien waaraan Feyenoord zich kon vastklampen in financieel zware tijden, moest belangrijker worden dan ooit. ,,Het doel is dat de selectie van het eerste elftal voor vijftig procent uit spelers van de eigen opleiding bestaat’’, zei De Jong na zijn aantreden.

Sinds de aanstelling van Mario Been als hoofdtrainer, in de zomer van 2009, debuteerden bij Feyenoord per seizoen gemiddeld drie zelfopgeleide voetballers. Giovanni van Bronckhorst gaf de meeste nieuwelingen een kans. Al kun je bij de twaalf debutanten onder zijn leiding ook kanttekeningen plaatsen, want spelers als Nigel Robertha, Jari Schuurman, Gustavo Hamer en Emil Hansson roken weliswaar aan het grote werk, maar verdwenen daarna ook in recordtempo weer uit beeld bij de trainer. Zoals ook Cheik Touré een jaar na zijn vuurdoop nooit meer te zien was in de hoofdmacht van Feyenoord.

Keeper Justin Bijlow is inmiddels wel basisspeler geworden. Verder kwam Bart Nieuwkoop tot een respectabel aantal duels onder Van Bronckhorst, al verloor de Zeeuw vorig seizoen de concurrentiestrijd van een huurling die volgens afspraak weer zou terugkeren naar Fiorentina: Kevin Diks. Nieuwkoop, geroemd voor zijn aandeel in de geslaagde jacht op de landstitel van 2017, moet dit seizoen aankoop Jeremiah St. Juste voor zich dulden. Een speler die werd gekocht als centrale verdediger, maar door allerlei omstandigheden opeens rechtsback werd.

Voor de jongelingen Tyrell Malacia en Dylan Vente kwam er natuurlijk wel een vervolg na hun vuurdoop, al profiteert linksback Malacia vooral van het feit dat de dure aankoop Ridgeciano Haps langdurig geblesseerd was. Vente moet voorlopig nog in de wachtkamer plaatsnemen omdat Robin van Persie en Nicolai Jørgensen hem in de pikorde naar plek drie duwen als centrumspits.

Fred Rutten liet slechts drie spelers uit de jeugd debuteren, maar hij zorgde er wel voor dat Feyenoord miljoenen verdiende aan Rick Karsdorp, die door Rutten werd omgeturnd van aanvallende middenvelder tot een moderne rechtsback. Dát is het ideaalbeeld voor de clubleiding van Feyenoord.

Kozakken Boys
Ronald Koeman liet acht spelers hun debuut maken, van wie alleen Mats van Huijgevoort razendsnel weer verdween. De verdediger startte in de basis tegen VVV, werd in de rust vervangen en kwam nooit meer een seconde aan bod. De Brabander speelt nu bij Kozakken Boys.

Mario Been koos destijds met een lege portemonnee voor zes spelers uit de Academy. Twee van hen haalden Oranje (De Vrij en Martins Indi) en drie Jong Oranje (Cabral, Van Haaren en Castaignos).
  Moderator donderdag 13 september 2018 @ 15:17:14 #245
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_181880162
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 12:46 schreef PIETR het volgende:
https://www.ad.nl/nederla(...)r-de-jeugd~a80b7f88/

Kan iemand dit stuk even kopieren?
Google Chrome, ctrl-shift-n opent incognito mode.

Dan kan je al die premium stukken gewoon lezen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 13 september 2018 @ 16:30:39 #246
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_181881510
quote:
14s.gif Op donderdag 13 september 2018 15:17 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Google Chrome, ctrl-shift-n opent incognito mode.

Dan kan je al die premium stukken gewoon lezen.
Leuke tip. :D
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_181885002
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:24 schreef Oldground het volgende:

[..]

Met Burger hebben we wel de nieuwe Peter Crouch in huis.
Ik vind hem een soort kruising tussen Glenn Loovens en Lex Immers
  donderdag 13 september 2018 @ 20:55:55 #248
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_181886903
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 13:00 schreef Luni het volgende:
Feyenoord: geld is op, kans voor de jeugd
Feyenoord kocht dit seizoen maar één speler: de Colombiaan Luis Sinisterra. Nu het geld weer op raakt, verschuift de blik naar de eigen jeugd. Daar komen zoals altijd talenten aan, al verdwijnen die ook vaak weer razendsnel.

Giovanni van Bronckhorst kon tijdens de voorbije interlandperiode vrolijk doortrainen met het leeuwendeel van de selectie van Feyenoord. In 2014 bij het WK in Brazilië was de Rotterdamse club nog hofleverancier van Oranje, ruim vier jaar later kijkt onze bondscoach bij voorkeur een deurtje verder. Natuurlijk, er waren spelers op pad voor jeugdinterlands, maar voor het echte werk werd alleen Tonny Vilhena opgeroepen. De middenvelder zat tijdens de interland Frankrijk-Nederland echter op de tribune van het Stade de France.

Toen Feyenoord rond 2010 helemaal geen geld meer te besteden had, bleek het opeens Oranje-waardige voetballers te kunnen opleiden. Stefan de Vrij bijvoorbeeld. Die moest bedelen om een eerste contractje, daarna nog voorrang verlenen aan Bart Schenkeveld en vervolgens haalde de clubleiding nog Sigourney Bandjar van Excelsior op stage. Pas toen die geblesseerd raakte, gaf de club De Vrij maar een kans als rechtsback. Die pakte dat geschenk met beide handen aan, werd international en verhuisde later voor miljoenen naar Lazio Roma.

Cynisch genoeg: toen Feyenoord weer geld had te besteden – juist door lucratieve transfers zoals die van De Vrij - bleek meer dan eens dat het investeren van miljoenen euro’s in aankopen niet loonde. En dus is het logisch dat het vizier weer nadrukkelijker naar de eigen jeugdopleiding gaat, nadat er vorige zomer nog liefst 26,5 miljoen werd geïnvesteerd in aankopen. Deze zomer nog vertrokken Sofyan Amrabat en Jean-Paul Boëtius, maar de clubleiding weigerde nieuwe spelers te halen omdat ze passen voor investeren in breedteversterkingen. Ruim baan voor de eigen talenten.

Algemeen directeur Jan de Jong verwoordde dat bijna een jaar geleden nog het meest concreet. De eigen jeugdopleiding, één van reddingsboeien waaraan Feyenoord zich kon vastklampen in financieel zware tijden, moest belangrijker worden dan ooit. ,,Het doel is dat de selectie van het eerste elftal voor vijftig procent uit spelers van de eigen opleiding bestaat’’, zei De Jong na zijn aantreden.

Sinds de aanstelling van Mario Been als hoofdtrainer, in de zomer van 2009, debuteerden bij Feyenoord per seizoen gemiddeld drie zelfopgeleide voetballers. Giovanni van Bronckhorst gaf de meeste nieuwelingen een kans. Al kun je bij de twaalf debutanten onder zijn leiding ook kanttekeningen plaatsen, want spelers als Nigel Robertha, Jari Schuurman, Gustavo Hamer en Emil Hansson roken weliswaar aan het grote werk, maar verdwenen daarna ook in recordtempo weer uit beeld bij de trainer. Zoals ook Cheik Touré een jaar na zijn vuurdoop nooit meer te zien was in de hoofdmacht van Feyenoord.

Keeper Justin Bijlow is inmiddels wel basisspeler geworden. Verder kwam Bart Nieuwkoop tot een respectabel aantal duels onder Van Bronckhorst, al verloor de Zeeuw vorig seizoen de concurrentiestrijd van een huurling die volgens afspraak weer zou terugkeren naar Fiorentina: Kevin Diks. Nieuwkoop, geroemd voor zijn aandeel in de geslaagde jacht op de landstitel van 2017, moet dit seizoen aankoop Jeremiah St. Juste voor zich dulden. Een speler die werd gekocht als centrale verdediger, maar door allerlei omstandigheden opeens rechtsback werd.

Voor de jongelingen Tyrell Malacia en Dylan Vente kwam er natuurlijk wel een vervolg na hun vuurdoop, al profiteert linksback Malacia vooral van het feit dat de dure aankoop Ridgeciano Haps langdurig geblesseerd was. Vente moet voorlopig nog in de wachtkamer plaatsnemen omdat Robin van Persie en Nicolai Jørgensen hem in de pikorde naar plek drie duwen als centrumspits.

Fred Rutten liet slechts drie spelers uit de jeugd debuteren, maar hij zorgde er wel voor dat Feyenoord miljoenen verdiende aan Rick Karsdorp, die door Rutten werd omgeturnd van aanvallende middenvelder tot een moderne rechtsback. Dát is het ideaalbeeld voor de clubleiding van Feyenoord.

Kozakken Boys
Ronald Koeman liet acht spelers hun debuut maken, van wie alleen Mats van Huijgevoort razendsnel weer verdween. De verdediger startte in de basis tegen VVV, werd in de rust vervangen en kwam nooit meer een seconde aan bod. De Brabander speelt nu bij Kozakken Boys.

Mario Been koos destijds met een lege portemonnee voor zes spelers uit de Academy. Twee van hen haalden Oranje (De Vrij en Martins Indi) en drie Jong Oranje (Cabral, Van Haaren en Castaignos).
Top. Nietszeggend artikel btw.
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_181886912
AZ - Feyenoord zal trouwens wel weer als enige wedstrijd afgelast worden natuurlijk. :')

Als Feyenoord op bezoek komt schieten die burgemeesters automatisch in een kramp.

Het zou me verbazen als het gewoon doorgaat in ieder geval.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181887715
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Jij zegt dat een C locatie een A locatie kan worden. Kom maar eens met een concreet voorbeeld waar dat is gebeurd dan.
Heineken brouwerij in Amsterdam stond vroeger buiten de ring. Nu AAA-locatie (in een kutstad, dat wel).

[ Bericht 2% gewijzigd door V-for-Vendetta op 13-09-2018 21:56:49 ]
pi_181888451
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 20:56 schreef Tomatenboer het volgende:
AZ - Feyenoord zal trouwens wel weer als enige wedstrijd afgelast worden natuurlijk. :')

Als Feyenoord op bezoek komt schieten die burgemeesters automatisch in een kramp.

Het zou me verbazen als het gewoon doorgaat in ieder geval.
Supporters van Gemert moeten ook met de combi voor Helmond voor de bekerwedstrijd tegen feyenoord
pi_181889571
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 20:56 schreef Tomatenboer het volgende:
AZ - Feyenoord zal trouwens wel weer als enige wedstrijd afgelast worden natuurlijk. :')

Als Feyenoord op bezoek komt schieten die burgemeesters automatisch in een kramp.

Het zou me verbazen als het gewoon doorgaat in ieder geval.
Een paar jaar geleden was AZ-uit op een zaterdag, een mannetje of 200 op het Waagplein..niks aan de hand. Prima sfeertje.
#12 is not for sale!
  vrijdag 14 september 2018 @ 00:09:33 #253
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_181891247
Ze kunnen ook gewoon Feyenoord een reguliere 0-4 overwinning geven, resultaat hetzelfde en het bespaart weer AZ een vervelende middag :).

Mogen ze niet vergeten dat het bij rust 0-3 stond natuurlijk.
Makkelijk tweede.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 08:58:50 #254
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_181895057
https://www.telegraaf.nl/(...)-cultclub-of-topclub

De Telegraaf doet ook een duit in het zakje :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 14 september 2018 @ 09:03:24 #255
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_181895094
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 september 2018 08:58 schreef onlogisch het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-cultclub-of-topclub

De Telegraaf doet ook een duit in het zakje :)
Kutclub of tobclub inderdaad. :D
pi_181895098
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 september 2018 08:58 schreef onlogisch het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-cultclub-of-topclub

De Telegraaf doet ook een duit in het zakje :)
Wat vindt jij?

Tevens niet geklikt
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 09:05:57 #257
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_181895110
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:04 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Wat vindt jij?

Tevens niet geklikt
vindt jij :')
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_181895128
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 september 2018 08:58 schreef onlogisch het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-cultclub-of-topclub

De Telegraaf doet ook een duit in het zakje :)
Goh, het is duidelijk waar hij zijn informatie vandaan haalt... :D

De informatie klopt op zich wel hoor, maar schijnbaar is het het ene uiterste in dit geval of het andere uiterste bij andere sites en is een artikel met enige nuance niet mogelijk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 09:09:35 #259
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_181895142
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:08 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Goh, het is duidelijk waar hij zijn informatie vandaan haalt... :D

De informatie klopt op zich wel hoor, maar schijnbaar is het het ene uiterste in dit geval of het andere uiterste bij andere sites en is een artikel met enige nuance niet mogelijk.
Het is allemaal 1 grote hetze tegen FC.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_181895164
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 22:28 schreef Haringkop het volgende:

[..]

Een paar jaar geleden was AZ-uit op een zaterdag, een mannetje of 200 op het Waagplein..niks aan de hand. Prima sfeertje.
Het is bij Feyenoord supporters standaard 50% kans dat er gewonden vallen. Een deel van die aanhang bestaat echt uit de meest doorgesnoven mafkezen die ons land arm is.
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 09:13:14 #261
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_181895176
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:12 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Het is bij Feyenoord supporters standaard 50% kans dat er gewonden vallen. Een deel van die aanhang bestaat echt uit de meest doorgesnoven mafkezen die ons land arm is.
:')

Log maar gewoon weer uit.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_181895247
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:09 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Het is allemaal 1 grote hetze tegen FC.
Waar beweer ik dat?

Maar ik vind wel dat er tot nu toe behoorlijk ongenuanceerd wordt geschreven over FC, zowel door voor- als tegenstanders, als ook zogenaamde objectieve media die zich ongenuanceerd uitlaat en blijk geeft van weinig kennis van zaken. Met name het AD heeft daar een handje van.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 14 september 2018 @ 09:26:23 #263
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181895300
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:12 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Het is bij Feyenoord supporters standaard 50% kans dat er gewonden vallen. Een deel van die aanhang bestaat echt uit de meest doorgesnoven mafkezen die ons land arm is.
:')
pi_181895308
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:05 schreef onlogisch het volgende:

[..]

vindt jij :')
kk

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2018 09:27:09 ]
pi_181896934
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:21 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Waar beweer ik dat?

Maar ik vind wel dat er tot nu toe behoorlijk ongenuanceerd wordt geschreven over FC, zowel door voor- als tegenstanders, als ook zogenaamde objectieve media die zich ongenuanceerd uitlaat en blijk geeft van weinig kennis van zaken. Met name het AD heeft daar een handje van.
Is inderdaad een type artikel uit de tijd van HNS, bijna een letterlijke kopie.

De ReddeKuip trollen zijn ook erg actief de laatste weken om de publieke opinie te beïnvloeden.
Van alles is weer waardeloos.
pi_181897743
AZ - Feyenoord gaat gewoon door, want er komt geen politie-staking meer in verband met het bereiken van een CAO-akkoord vanmiddag. ^O^
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 14 september 2018 @ 13:01:55 #267
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_181898472
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:08 schreef Tomatenboer het volgende:
AZ - Feyenoord gaat gewoon door, want er komt geen politie-staking meer in verband met het bereiken van een CAO-akkoord vanmiddag. ^O^
Dat is fijn, één weekend zonder Feyenoord is lang genoeg. Plus AZ uit is de laatste paar jaren een fijne tegenstander gebleken voor Feyenoord.
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_181914522
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 september 2018 08:58 schreef onlogisch het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-cultclub-of-topclub

De Telegraaf doet ook een duit in het zakje :)
Vertassend dat Van der Kraan dit artikel heeft geschreven. Ze kunnen die man ook beter een baantje op PR aanbieden.
#12 is not for sale!
pi_181914532
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:12 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Het is bij Feyenoord supporters standaard 50% kans dat er gewonden vallen. Een deel van die aanhang bestaat echt uit de meest doorgesnoven mafkezen die ons land arm is.
Klopt, iedereen was doorgeschoven. Vijf keer de politie aangevallen. Ikzelf heb natuurlijk ook een duit in het zakje gedaan, eindscore: bij twee politiehonden het hoofd er vanaf gebeten.

Verder natuurlijk oude vrouwtjes laten struikelen en stenen gegooid naar de kindertribune.

Zo rollen onze awaydays...

:W
#12 is not for sale!
pi_181916207
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 07:37 schreef Haringkop het volgende:

[..]

Klopt, iedereen was doorgeschoven. Vijf keer de politie aangevallen. Ikzelf heb natuurlijk ook een duit in het zakje gedaan, eindscore: bij twee politiehonden het hoofd er vanaf gebeten.

Verder natuurlijk oude vrouwtjes laten struikelen en stenen gegooid naar de kindertribune.

Zo rollen onze awaydays...

:W
Ik snap best dat dit soort dingen niet leuk zijn om te horen. Maar als bij zo'n beetje alle betrokken burgemeesters in Nederland alle alarmbellen afgaan wanneer Feyenoord op bezoek komt dan is het wellicht wel eens goed om kritisch naar je eigen achterban te kijken.
  zaterdag 15 september 2018 @ 10:10:50 #271
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_181916432
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:12 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Het is bij Feyenoord supporters standaard 50% kans dat er gewonden vallen. Een deel van die aanhang bestaat echt uit de meest doorgesnoven mafkezen die ons land arm is.
'ons land arm is'. Lol
pi_181917581
Van Rotterdammers krijg ik altijd jeuk in m'n klauwen.
  zaterdag 15 september 2018 @ 13:42:50 #273
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_181918727
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 07:37 schreef Haringkop het volgende:

[..]

Klopt, iedereen was doorgeschoven. Vijf keer de politie aangevallen. Ikzelf heb natuurlijk ook een duit in het zakje gedaan, eindscore: bij twee politiehonden het hoofd er vanaf gebeten.

Verder natuurlijk oude vrouwtjes laten struikelen en stenen gegooid naar de kindertribune.

Zo rollen onze awaydays...

:W
Pfff, matig resultaat hoor. Ik heb zelf ook twee politiehonden doodgeknuppeld, maar daarnaast heb ik met een vuurwerkbom nog twee agenten verwond en een paard op hol geslagen gekregen, was ook lachuh.

Ik zat zelf in het familievak, maar ik heb het laatste keer rustig aan gedaan; wat biertjes geflikkerd over een paar kinderen en moeders en een verstandelijk gehandicapte gozer van de tweede ring gegooid. Was weer een leuke middag.
Makkelijk tweede.
  zaterdag 15 september 2018 @ 14:27:07 #274
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181919305
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 13:42 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Pfff, matig resultaat hoor. Ik heb zelf ook twee politiehonden doodgeknuppeld, maar daarnaast heb ik met een vuurwerkbom nog twee agenten verwond en een paard op hol geslagen gekregen, was ook lachuh.

Ik zat zelf in het familievak, maar ik heb het laatste keer rustig aan gedaan; wat biertjes geflikkerd over een paar kinderen en moeders en een verstandelijk gehandicapte gozer van de tweede ring gegooid. Was weer een leuke middag.
Beetje vent neemt kakkerlakken mee en forcefeed die moeder ermee. Cultuurproeven!
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  zaterdag 15 september 2018 @ 15:00:21 #275
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_181919872
Ik deel gewoon warme broodjes kroket uit, mensen weten niet wat ze mee maken bij mij op w.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_181920278
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 09:54 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik snap best dat dit soort dingen niet leuk zijn om te horen. Maar als bij zo'n beetje alle betrokken burgemeesters in Nederland alle alarmbellen afgaan wanneer Feyenoord op bezoek komt dan is het wellicht wel eens goed om kritisch naar je eigen achterban te kijken.
Nee ei, dat heeft te maken met de grote belangstelling die onze club overal geniet. We zijn geen PSV die 2.800 kaarten voor Barca-uit terugstuurt.
#12 is not for sale!
  zaterdag 15 september 2018 @ 15:28:18 #277
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181920310
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:12 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Het is bij Feyenoord supporters standaard 50% kans dat er gewonden vallen. Een deel van die aanhang bestaat echt uit de meest doorgesnoven mafkezen die ons land arm is.
Laatst nog bij Willem 2 een supoorter over de reling gekankerd. En bij PSV wat jongetjes bedreigd.

Wat een geweldadig volk toch die Feyenoorders. Of zit dit allemaal toch net anders?
Laffe huichelaar
pi_181920768
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 september 2018 15:28 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Laatst nog bij Willem 2 een supoorter over de reling gekankerd. En bij PSV wat jongetjes bedreigd.

Wat een geweldadig volk toch die Feyenoorders. Of zit dit allemaal toch net anders?
Ik zeg niet dat er bij PSV niks gebeurd. En ook bij de kleinere clubs in de ED gebeurt wel eens wat. Maar bij Feyenoord gewoon vaker. Jullie staan er als supportersgroep gewoon niet goed op.
pi_181920962
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 15:56 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er bij PSV niks gebeurd. En ook bij de kleinere clubs in de ED gebeurt wel eens wat. Maar bij Feyenoord gewoon vaker. Jullie staan er als supportersgroep gewoon niet goed op.
Klopt, zal ook niemand ontkennen lijkt me. Bij Feyenoord zijn er relatief veel Tokkies en doorgesnoven debielen. De ellende die ze veroorzaken is daardoor bij Feyenoord altijd wat groter dan bij andere clubs.
  zaterdag 15 september 2018 @ 16:11:30 #280
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181921061
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 15:56 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er bij PSV niks gebeurd. En ook bij de kleinere clubs in de ED gebeurt wel eens wat. Maar bij Feyenoord gewoon vaker. Jullie staan er als supportersgroep gewoon niet goed op.
Volgens mij valt het eigenlijk reuze mee met geweldsincidenten. Wanneer was de laatste keer eigenlijk? Ik moet wel zeggen dat ik dat allemaal niet zo heel goed bijhoudt
Laffe huichelaar
  zaterdag 15 september 2018 @ 16:11:55 #281
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181921069
Je hebt vast wel een lijstje nieuwsberichten als het zo'n groot probleem is
Laffe huichelaar
  zaterdag 15 september 2018 @ 19:04:42 #282
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_181923803
Laatste keer was PSV-Feyenoord, toen er vuurwerk op het veld gegooid werd. De keer ervoor dat er een daadwerkelijk incident was is alweer Feyenoord-Roma.

Het valt allemaal enorm mee, er is gewoon (niet geheel onterecht) een stereotype ontstaan wat dat betreft wegens eerdere incidenten. Echter, het grootste deel van de snuivers heeft inmiddels een stadionverbod en de echt ernstige gevallen met meldingsplicht nog ook.
Makkelijk tweede.
  zondag 16 september 2018 @ 09:13:17 #283
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181935412
AZ thuis - Feyenoord uit



Ik ga mijn sig maar eens omzetten naar Ritsu Doan. Vind het wel een mooie voetballer, maar god niet want ik krijg een error24.

[ Bericht 18% gewijzigd door govie op 16-09-2018 09:19:32 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  zondag 16 september 2018 @ 11:16:21 #284
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181937685
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:04 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Laatste keer was PSV-Feyenoord, toen er vuurwerk op het veld gegooid werd. De keer ervoor dat er een daadwerkelijk incident was is alweer Feyenoord-Roma.

Het valt allemaal enorm mee, er is gewoon (niet geheel onterecht) een stereotype ontstaan wat dat betreft wegens eerdere incidenten. Echter, het grootste deel van de snuivers heeft inmiddels een stadionverbod en de echt ernstige gevallen met meldingsplicht nog ook.
Precies dit. Het stereotype is ontstaan, en dat is terecht gezien het verleden. Laten we alleen niet doen alsof het elke keer raak is. Het valt allemaal enorm mee.
  zondag 16 september 2018 @ 11:39:56 #285
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181938046
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 15:56 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er bij PSV niks gebeurd. En ook bij de kleinere clubs in de ED gebeurt wel eens wat. Maar bij Feyenoord gewoon vaker. Jullie staan er als supportersgroep gewoon niet goed op.
Ik wacht nog op antwoord.
Laffe huichelaar
  zondag 16 september 2018 @ 11:54:27 #286
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_181938225
Eerst even met 0-4 winnen bij AZ.
Makkelijk tweede.
  Redactie Sport zondag 16 september 2018 @ 12:06:08 #287
274204 crew  Mexicanobakker
pi_181938330
Jullie gaan uiteraard simpel winnen van AZ.

Hoe kan het trouwens dat die Immers ooit bij Feyenoord heeft kunnen spelen? _O-
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zondag 16 september 2018 @ 12:12:43 #288
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_181938437
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 12:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Jullie gaan uiteraard simpel winnen van AZ.

Hoe kan het trouwens dat die Immers ooit bij Feyenoord heeft kunnen spelen? _O-
Dat vinden wij ook onbegrijpelijk.
  Redactie Sport zondag 16 september 2018 @ 12:13:21 #289
274204 crew  Mexicanobakker
pi_181938447
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 12:12 schreef fetX het volgende:

[..]

Dat vinden wij ook onbegrijpelijk.
Dat snap ik.

Godsamme wat was die gozer gisteren slecht zeg. _O-
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_181938473
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 12:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dat snap ik.

Godsamme wat was die gozer gisteren slecht zeg. _O-
Lekker pingelen in de eigen 16 _O_
  Redactie Sport zondag 16 september 2018 @ 12:15:43 #291
274204 crew  Mexicanobakker
pi_181938487
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 12:15 schreef Grifte het volgende:

[..]

Lekker pingelen in de eigen 16 _O_
Met 0-5 achter in de extra tijd.

Verstandige jongen die ver gaat komen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zondag 16 september 2018 @ 12:20:56 #292
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_181938591
Lekker Berghuis.
pi_181938596
Natuurlijk :')
pi_181938603
Daar gaan we weer
  Moderator zondag 16 september 2018 @ 12:21:24 #295
42184 crew  DaMart
pi_181938604
Feyenoord zit met het hoofd nog bij de gemiste lunch zeker :|W.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  zondag 16 september 2018 @ 12:21:24 #296
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_181938605
:')
  zondag 16 september 2018 @ 12:21:42 #297
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_181938613
Was zeker houdbaar voor Bijlow.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_181938619
Wat is die Bijlow goed hè
AFCA!
pi_181938621
*O*
Kom maar door met die nederlagen, des te eerder zijn Gio en van Geel weg.
  zondag 16 september 2018 @ 12:22:09 #300
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_181938623
Lekker weer
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  Moderator zondag 16 september 2018 @ 12:22:24 #301
362868 crew  Slobeend
of all places
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')