abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 september 2018 @ 07:48:29 #101
165633 eriksd
The grand facade...
pi_181677632
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 19:59 schreef Janneke141 het volgende:
De fout ligt niet in je afmelding, maar een aantal uren daarvoor.

Maar die had je zelf ook al bedacht.

Wat mij betreft behandelt je werkgever dit gewoon als werkweigering, maar wie weet heb je geluk en mag je nog blijven.
Oké man.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_181678669
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 21:15 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dit ja.

En je was niet ziek. Waarom ben je niet gewoon gegaan en heb je het geprobeerd (met heel veel koffie)?

Zo heb ik ook wel eens beroerde werkdagen gehad, maar ik was er wel. Terecht dat je baas pissig is. Had je dan gewoon echt ziekgemeld (en niet alles uitgelegd).
Tja niet dat ik het ooit zou doen na een nacht stappen etc. Maar je gewoon ziek melden was beter geweest. Bij iedere werkgever zijn er andere regels. Bij mijn werkgever moet er minimaal 12 uur rust tussen 2 diensten zitten en bij hoge uitzonderingen(calamiteit) mag daar met je toestemming van worden afgeweken. Bovendien verwacht men wel als je niet instaat bent om te komen werken dat je dat dan ook niet doet. Wel komen en de fout in gaan word je bij mijn werkgever niet in dank afgenomen. Heb je dus een privé probleem(bijvoorbeeld familielid moet plots naar het ziekenhuis tijdens die 12 uur rust)en daardoor geestelijk niet instaat bent om je werk veilig uit te voeren moet je dat dus ook niet doen. Word wel verlof afgeschreven voor die dag. Het is natuurlijk zo dat je niet iedere maand met dit soort afmeldingen moet komen. Dan gaat men zich natuurlijk uiteindelijk afvragen of je nog wel geschikt bent voor die functie.
  vrijdag 7 september 2018 @ 14:44:07 #103
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_181750800
Als ik het goed begrijp is het dus zo dat TS wel gewerkt heeft voor de ziekmelding. Tussen werk en werk is hij blijkbaar niet uit geweest. Daardoor is het slaaptekort niet ontstaan door de introductieweek maar voornamelijk door de reguliere nacht waarin niet geslapen is. Dat de voorgaande week niet echt meehelpt geloof ik direct maar is niet relevant verder. Als je te maken hebt met jonge ouders heb je ook wel eens periodes van slechte nachtrust.

Het lijkt mij duidelijk dat TS gewoon had kunnen werken als hij wel had geslapen in die nacht. Hij had verder geen kater en was verder ook niet ziek.

En dan word het erg lastig om te bepalen of TS in staat was te werken. Op een kantoor zou ik het nog een ochtend proberen. Als iemand in een magazijn werkt of met zware machines hoop ik toch echt dat ze thuisblijven. Ik vind het niet relaxed als mijn buschauffeur "op karakter" zijn ronde gaat rijden terwijl die scheel kijkt van het slaapgebrek.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_181750963
Jezus wat een moraalridders aan het begin van dit topic...

Het komt wel eens voor dat je een nacht heel slecht of niet slaapt (ja, ook als je niet bent gaan stappen/drinken of andere activiteiten hebt gedaan). Ik heb mezelf dan ook wel eens ziekgemeld nadat ik gewoon vroeg naar bed ging en de slaap echt niet kon vatten. (kwam één keer voor in het laatste jaar).

Kom nou, de wereld vergaat niet hoor. Beter dan dat je op je werk zit en daar dan niks zit te doen. Da's pas hypocriet.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  maandag 10 september 2018 @ 10:23:45 #105
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_181812905
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:53 schreef Hojdhopper het volgende:

Het komt wel eens voor dat je een nacht heel slecht of niet slaapt (ja, ook als je niet bent gaan stappen/drinken of andere activiteiten hebt gedaan). Ik heb mezelf dan ook wel eens ziekgemeld nadat ik gewoon vroeg naar bed ging en de slaap echt niet kon vatten. (kwam één keer voor in het laatste jaar).

Kom nou, de wereld vergaat niet hoor. Beter dan dat je op je werk zit en daar dan niks zit te doen. Da's pas hypocriet.
's Avonds een vent, 's ochtends een vent.

TS is totaal onverantwoordelijk.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_181815695
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 10:23 schreef avotar het volgende:

[..]

's Avonds een vent, 's ochtends een vent.

TS is totaal onverantwoordelijk.
Daar ben ik het met je eens als je 's avonds dus ook flink drinkt of gaat stappen.

Maar dat is in geval van TS niet het geval geweest. Gewoon niet kunnen slapen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_181817442
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als mij dat overkomt, meld ik mij ook ziek de dag daarna. De werkgever mag niet vragen wat er is. Zelfs vragen wat er is mag al niet.
Tamelijk asociaal van je. Als ik mijn ziek meld vraagt mijn leidinggevende uit interesse wat ik heb. Als ik dan zeg dat dat 'm niets aangaat is dat best een sneue reactie.
  maandag 10 september 2018 @ 16:16:17 #108
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_181818510
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 15:09 schreef spiritusbus het volgende:
Als ik dan zeg dat dat 'm niets aangaat is dat best een sneue reactie.
Nee hoor. Dat is je goed recht.
Als jij een anaalverzakking hebt omdat je buurman de avond tevoren iets te ruw met je is geweest, ga je dat dan ook vertellen?

De werkgever heeft geen enkele bevoegdheid om te vragen wat er gezondheidstechnisch met je aan de hand is. Je mag als werkgever wel vragen hoe lang je verwacht niet te kunnen werken, en is ook verplicht vanaf een bepaald moment in het ziekteproces de arbodienst in te schakelen.

Je kunt er als werknemer voor kiezen om het te melden aan je leidinggevende, maar dat ben je zeker niet verplicht, en afhankelijk van de houding van je leidinggevende kan het, ter bescherming van je eigen rechten, een prima idee zijn om de reden van je ziekmelding niet uit te leggen.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_181818802
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 16:16 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Als jij een anaalverzakking hebt omdat je buurman de avond tevoren iets te ruw met je is geweest, ga je dat dan ook vertellen?

De werkgever heeft geen enkele bevoegdheid om te vragen wat er gezondheidstechnisch met je aan de hand is. Je mag als werkgever wel vragen hoe lang je verwacht niet te kunnen werken, en is ook verplicht vanaf een bepaald moment in het ziekteproces de arbodienst in te schakelen.

Je kunt er als werknemer voor kiezen om het te melden aan je leidinggevende, maar dat ben je zeker niet verplicht, en afhankelijk van de houding van je leidinggevende kan het, ter bescherming van je eigen rechten, een prima idee zijn om de reden van je ziekmelding niet uit te leggen.
Het is inderdaad je goed recht, maar als ik mij ziekmeld ben ik ook ziek en heb ik geen enkele reden om de relatie met mijn werkgever te vertroebelen. Dat jij zo'n debiel voorbeeld nodig hebt om mijn 'ongelijk' aan te tonen zegt genoeg.
  maandag 10 september 2018 @ 17:52:51 #110
238326 Worteltjestaart
pi_181820434
Nee, dat zegt niets.

Als de relatie van je werkgever vertroebelt als je voor je eigen recht opkomt, dan mag die werkgever zich wel eens in de wetgeving gaan verdiepen.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
  maandag 10 september 2018 @ 17:55:20 #111
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181820506
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 17:52 schreef Worteltjestaart het volgende:
Nee, dat zegt niets.

Als de relatie van je werkgever vertroebelt als je voor je eigen recht opkomt, dan mag die werkgever zich wel eens in de wetgeving gaan verdiepen.
Ziek melden terwijl je niet ziek bent zou ik geen recht willen noemen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 10 september 2018 @ 18:03:25 #112
238326 Worteltjestaart
pi_181820641
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 17:55 schreef Janneke141 het volgende:
Ziek melden terwijl je niet ziek bent zou ik geen recht willen noemen.
Dat was het punt niet.

Daarnaast meldt de één zich al ziek met een loopneus, en een ander moet minimaal een acute appendicitis hebben om te overwegen te verzuimen.

Dat TS' ziekmelding dubieus is, zullen weinigen tegenspreken.
Maar dat neemt niet weg dat het nog steeds TS' recht is de reden van ziekmelden voor zich te houden. Als TS' leidinggevende lont ruikt, kan hij de arbodienst inschakelen, een die mogen onderzoeken of TS terecht verzuimt. Maar ook zij mogen geen enkele medische info aan de werkgever doorspelen.
  maandag 10 september 2018 @ 18:18:43 #113
375333 Drogonno
Dromer des levens
pi_181820848
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 20:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat maakt het niet ineens een geldig argument om je werk te verzuimen omdat je een nachtje hebt doorgehaald.
Je bent geestelijk vermoeid, en je kan daardoor gevaarlijke fouten maken, je bent niet ziek maar het valt wel onder ziek zijn
pi_181820892
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 18:18 schreef Drogonno het volgende:

[..]

Je bent geestelijk vermoeid, en je kan daardoor gevaarlijke fouten maken, je bent niet ziek maar het valt wel onder ziek zijn
En in dat geval zou de werknemer gewoon onbetaald met verlof moeten worden gestuurd.
  maandag 10 september 2018 @ 18:24:06 #115
346939 Janneke141
pi_181820961
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 18:18 schreef Drogonno het volgende:

[..]

Als gevolg van eigen keuzes. Ik zie geen reden waarom de werkgever daarvoor moet betalen.
  maandag 10 september 2018 @ 18:45:32 #116
238326 Worteltjestaart
pi_181821554
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 18:24 schreef Janneke141 het volgende:
Als gevolg van eigen keuzes. Ik zie geen reden waarom de werkgever daarvoor moet betalen.
De wet ziet dat anders.
  maandag 10 september 2018 @ 18:51:16 #117
375333 Drogonno
Dromer des levens
pi_181821739
quote:

[..]

Als je fouten maakt kan je baas dat nog meer geld kosten en de imago kan dat ook schaden maar dat hangt af van de baan
pi_181822389
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 16:16 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

je werkgever MAG niet eens vragen wat er met je aan de hand is. ALleen het vragen al is een overtreding.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 10 september 2018 @ 19:48:26 #119
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_181823181
quote:

[..]

Kunnen we dat dan ook meteen toepassen bij mensen die op zondag bij het voetbalveteranenteam een been breken? Of dat dan weer niet?
Don't let my username fool you...
  maandag 10 september 2018 @ 19:48:46 #120
346939 Janneke141
pi_181823190
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 19:48 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Kunnen we dat dan ook meteen toepassen bij mensen die op zondag bij het voetbalveteranenteam een been breken? Of dat dan weer niet?
Graag.
  maandag 10 september 2018 @ 19:50:16 #121
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_181823239
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 19:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Graag.
En dan meteen ook voor mensen die rijden in auto's ouder dan 5 jaar oud die gewond raken bij een auto-ongeval?

En mensen die aangereden worden op de fiets op weg naar het werk? Ze hadden immers ook de auto kunnen pakken...
Don't let my username fool you...
pi_181826451
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 19:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

je werkgever MAG niet eens vragen wat er met je aan de hand is. ALleen het vragen al is een overtreding.
Ja, je zou als werkgever eens geïnteresseerd zijn in de toestand van je werkgever.

Zal bij een hoop mensen hier gezellig zijn op het werk waar men uitsluitend met de baas communiceert met het wetboek in de hand :')
  maandag 10 september 2018 @ 22:57:56 #123
165633 eriksd
The grand facade...
pi_181828285
quote:

[..]

Wel lekker als je alles zo kil en berekenend kan benaderen. Overzichtelijk en veilig richting de kist.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 11 september 2018 @ 07:24:04 #124
238326 Worteltjestaart
pi_181832129
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 21:48 schreef spiritusbus het volgende:
Ja, je zou als werkgever eens geïnteresseerd zijn in de toestand van je werkgeverwerknemer.
Fixed, aannemende dat dat is wat je bedoelt :)
Dat jij opvallend vaak aan de kant staat van de werkgevers is me al eens eerder duidelijk geworden. Er is hier sprake van een dubbele agenda: als collega kun je het prima vragen, en zal dat i.h.a. ook geaccepteerd en als teken van interesse gezien worden. Maar, als leidinggevende is dat anders.

Jij beweert dat de relatie met je werkgever (niet, je collega) meteen vertroebeld is als je durft geen antwoord op die vraag te geven. En dat zou dan een uiting van 'interesse' zijn?

Nogmaals, als de kwaliteit van de relatie van iemand met zijn leidinggevende afhangt van of je antwoord geeft op de verboden vraag over je medische conditie, mag je je als werkgever héél diep schamen. Goed werkgeverschap houdt namelijk, naast 'interesse' tonen ook in, dat je de rechten van je werknemers volledig accepteert en zéker niet dat je als werkgever je werknemer negatief gaat beoordelen omdat deze voor zijn rechten opkomt.

quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 19:48 schreef Janneke141 het volgende:
Graag.
Ik krijg verkoudheid van jouw kind. Betaal jij dan ook mijn ziektedagen?

Nogmaals:
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 18:45 schreef Worteltjestaart het volgende:
De wet ziet dat anders.
Bij een ziekmelding doet het er in beginsel helemaal niet toe wat of wie de oorzaak is van de reden van verzuim.
Als je gaat skiën en je breekt je been, heb je dan ook geen recht op betaald ziekteverlof?
Zo werkt dat niet, en gelukkig maar. Eerlijk gezegd vind ik het opvallend en schokkend dat je de individuele verantwoordelijkheid zó extreem doorvoert dat elk flintertje sociaal denken is uitgeroeid.

Overigens: als je door toedoen van een ander een ongeval krijgt en daardoor, tijdelijk of definitief, gedeeltelijk of geheel, niet meer kunt werken, kan de werkgever de kosten die dat tot gevolg heeft voor het verzuim van zijn medewerker wel degelijk claimen bij (de verzekering van) de veroorzaker.
pi_181832283
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 22:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee. Dat jij en TS vinden dat dat zo is maakt het nog niet waar.

[..]

Klopt, maar dat betekent niet dat je je ziek mag melden terwijl je niet ziek bent. En een slaapgebrek vanwege privéactiviteiten is niet ziek.
Oververmoeid aan het verkeer deelnemen lijkt me niet wenselijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2018 07:49:04 ]
pi_181832656
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 07:24 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Fixed, aannemende dat dat is wat je bedoelt :)
Dat jij opvallend vaak aan de kant staat van de werkgevers is me al eens eerder duidelijk geworden. Er is hier sprake van een dubbele agenda: als collega kun je het prima vragen, en zal dat i.h.a. ook geaccepteerd en als teken van interesse gezien worden. Maar, als leidinggevende is dat anders.

Jij beweert dat de relatie met je werkgever (niet, je collega) meteen vertroebeld is als je durft geen antwoord op die vraag te geven. En dat zou dan een uiting van 'interesse' zijn?

Ik bedoelde inderdaad werknemer, mijn fout.

Waar het mij om gaat is dat transparantie van beide kanten in de meeste gevallen veel constructiever werkt. Als jij aangeeft dat jij je been hebt gebroken dan kan de werkgever daar rekening mee houden.
  dinsdag 11 september 2018 @ 08:59:44 #127
238326 Worteltjestaart
pi_181832889
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 08:36 schreef spiritusbus het volgende:
Waar het mij om gaat is dat transparantie van beide kanten in de meeste gevallen veel constructiever werkt. Als jij aangeeft dat jij je been hebt gebroken dan kan de werkgever daar rekening mee houden.
Klopt helemaal, maar er zijn zeker wel redelijke grenzen in hoever die transparantie gaat.
Je moet dus als werknemer jezelf afvragen welke info je leidinggevende nodig heeft, en welke niet.

Er zijn immers aandoeningen zat die, behalve je tijdelijke afwezigheid, op geen enkele manier te relateren zijn aan je functioneren. En er zijn ook zat dingen te bedenken waarvan je gewoon uit privacy-overwegingen vindt dat je leidinggevende dat niet hoeft te weten. Een SOA of andere gênante aandoening kan een voorbeeld zijn.

Voorbeeld: ik heb een (vooralsnog lichte) vorm van reuma die maakt dat ik soms lastig loop of mijn handen iets minder goed kan gebruiken. Dat heb ik met mijn leidinggevende besproken op het moment dat dat mijn werk ging beïnvloeden.
Ik ben ook onder behandeling van een dermatoloog vanwege huidklachten. Daar heb ik wel eens voor moeten verzuimen vanwege polikliniekbezoek, maar daarvan weet mijn leidinggevende niet wat de reden is. Hij hoeft dat mijns inziens helemaal niet te weten, omdat dat geen invloed heeft op mijn werk.
pi_181833537
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 08:59 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Klopt helemaal, maar er zijn zeker wel redelijke grenzen in hoever die transparantie gaat.
Je moet dus als werknemer jezelf afvragen welke info je leidinggevende nodig heeft, en welke niet.

Er zijn immers aandoeningen zat die, behalve je tijdelijke afwezigheid, op geen enkele manier te relateren zijn aan je functioneren. En er zijn ook zat dingen te bedenken waarvan je gewoon uit privacy-overwegingen vindt dat je leidinggevende dat niet hoeft te weten. Een SOA of andere gênante aandoening kan een voorbeeld zijn.

Voorbeeld: ik heb een (vooralsnog lichte) vorm van reuma die maakt dat ik soms lastig loop of mijn handen iets minder goed kan gebruiken. Dat heb ik met mijn leidinggevende besproken op het moment dat dat mijn werk ging beïnvloeden.
Ik ben ook onder behandeling van een dermatoloog vanwege huidklachten. Daar heb ik wel eens voor moeten verzuimen vanwege polikliniekbezoek, maar daarvan weet mijn leidinggevende niet wat de reden is. Hij hoeft dat mijns inziens helemaal niet te weten, omdat dat geen invloed heeft op mijn werk.
Oh, er zijn uiteraard ook genoeg zaken dat je het privé wil houden en dat moet ook gewoon kunnen natuurlijk. Maar meestal is een ziekmelding niet al te spannend en dan zou ik niet weten waarom je dat niet gewoon overlegt met je werkgever.
  dinsdag 11 september 2018 @ 12:28:32 #129
346939 Janneke141
pi_181835536
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 07:48 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Oververmoeid aan het verkeer deelnemen lijkt me niet wenselijk.
Dan had je moeten zorgen dat je uitgerust was. Pak maar een fiets, een bus of een taxi. Allemaal niet het probleem van je werkgever, al doen jullie nog zo hard je best om dat er wel van te maken.
  dinsdag 11 september 2018 @ 12:35:08 #130
238326 Worteltjestaart
pi_181835641
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:28 schreef Janneke141 het volgende:
Dan had je moeten zorgen dat je uitgerust was. Pak maar een fiets, een bus of een taxi. Allemaal niet het probleem van je werkgever, al doen jullie nog zo hard je best om dat er wel van te maken.
Nogmaals, de wet denkt daar anders over.
Maar negeer dat vooral, je maakt jezelf compleet belachelijk.
pi_181836153
quote:

[..]

Jij werkt toch in het onderwijs?
pi_181836160
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 19:59 schreef Janneke141 het volgende:
De fout ligt niet in je afmelding, maar een aantal uren daarvoor.
Een aantal uren daarvoor heeft hij geprobeerd te slapen.

Iedereen negeert het feit dat de nacht voor de dienst TS gewoon naar bed is gegaan maar niet heeft kunnen slapen. Niet omdat hij aan het feesten was maar omdat het niet lukte de slaap te vatten.

quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 19:56 schreef AdamStudent1234 het volgende:
Echter moest ik vanochtend er weer om half 11 staan maar om de één of andere reden deed ik letterlijk geen oog dicht (0 seconde slaap).
De kans is groot dat dit door de drukke week is veroorzaakt en de afmelding is niet netjes maar dan nog is TS niet met het idee "ik ga niet slapen" naar bed gegaan.
Fuck the EBU
pi_181836169
quote:

[..]

Ik zou als baas niet willen dat ik er iemand rondloopt die niet voldoende rust heeft gehad.
Wat de oorzaak daar van is, is niet zo van belang. Uiteraard dien je rekening te houden met je werkgever maar niet ten koste van alles.

Ziek is ziek. Te vermoeid om te werken noem ik ook ziek.
  dinsdag 11 september 2018 @ 14:12:42 #134
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_181837029
quote:

[..]

Beetje lastig als je zelf buschauffeur bent ;) (geen idee wat hij eigenlijk doet)

TS heeft geprobeerd te slapen tussen deze twee diensten en dat is niet gelukt. Hij achtte het op dat moment als niet verstandig om wel te gaan werken, mede door fysieke klachten als gevolg van oververmoeidheid.
De werkgever had mogen vragen of hij andere werkzaamheden wel zou kunnen doen, het feit dat hij dat niet deed geeft eveneens aan dat de werkgever van mening zou kunnen zijn dat TS die dag niet in staat zou kunnen zijn om werkzaamheden te verrichten.

Dat TS in de periode voorafgaand wat anders gedaan heeft is wat mij betreft niet relevant meer aangezien hij na die periode wel een dienst heeft gedraaid zonder problemen.

Het zou wel wat slordig zijn als mij werd nagedragen dat een nacht niet kunnen slapen zou liggen aan iets wat ruim daarvoor heeft plaatsgevonden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_181839559
quote:

[..]

Want van fietsen word je niet moe? 🤣
pi_181842757
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 21:48 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ja, je zou als werkgever eens geïnteresseerd zijn in de toestand van je werkgever.

Zal bij een hoop mensen hier gezellig zijn op het werk waar men uitsluitend met de baas communiceert met het wetboek in de hand :')
Ik heb nog nooit gehad dat een werkgever vroeg waarom ik ziek was of waarom ik naar de dokter moest.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181845176
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 13:14 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik zou als baas niet willen dat ik er iemand rondloopt die niet voldoende rust heeft gehad.
Wat de oorzaak daar van is, is niet zo van belang. Uiteraard dien je rekening te houden met je werkgever maar niet ten koste van alles.

Ziek is ziek. Te vermoeid om te werken noem ik ook ziek.
Dat is niet ziek, maar een vrije dag.
Maar wat niet weet wat niet deert, zolang je de werkgever niet verteld wat de oorzaak is, en dat hoef je ook niet te doen is er niets aan de hand.
Maar ben je een man of vrouw en sta je ervoor, dan neem je gewoon een snipperdag op met de uitleg waarom.
Zal de werkgever misschien niet blij mee zijn, maar wel beter weten te waarderen.

Overigens knap dat een topic zolang doorloopt terwijl ts nergens te bekennen is.
pi_181846784
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 19:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit gehad dat een werkgever vroeg waarom ik ziek was of waarom ik naar de dokter moest.
Dat is ook niet echt een logische vraag. Waarom ben je ziek? Ik vind een stukje betrokkenheid van een werkgever wel prettig. Het is uiteindelijk aan jezelf wat je met die betrokkenheid doet.
  dinsdag 11 september 2018 @ 22:32:05 #139
52513 whosvegas
The Trickster
pi_181847748
Het is een beetje geven en nemen hoor.
Als je altijd goede inzet toont en soms langer blijft om iets af te maken, moet zoiets kunnen, vind ik.
Are you nuts??
pi_181847988
‘s Avonds een vent, ‘s ochtends absent !
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
pi_181848770
Waarom zit iedereen zo te miepen over wel of niet ziek?

TS heeft eerlijk zijn situatie aan zijn baas uitgelegd. Die is vervolgens akkoord gegaan met de ziekmelding.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  woensdag 12 september 2018 @ 07:56:30 #142
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_181852577
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 september 2018 23:00 schreef ender_xenocide het volgende:
Waarom zit iedereen zo te miepen over wel of niet ziek?

TS heeft eerlijk zijn situatie aan zijn baas uitgelegd. Die is vervolgens akkoord gegaan met de ziekmelding.
Omdat TS verontwaardigd is over het feit dat zijn baas het niet tof vond dat hij zich ziek meldde met een kutreden.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_181857067
Als je lichaamlijk niet in staat bent om te werken ben je ziek.

Ik had alleen gezien de aanloop een paar bakken koffie er in gegooid en gewoon naar het werk gegaan. Als ze weten dat je een week er voor hebt lopen zuipen en feesten scoor je daar geen vrienden mee op het werk als je ziek meldt.

Als je dan op het werk bent en echt niet kan werken heb je in ieder geval karakter laten zien.
pi_181858444
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 13:02 schreef descon het volgende:

Ik had alleen gezien de aanloop een paar bakken koffie er in gegooid en gewoon naar het werk gegaan. Als ze weten dat je een week er voor hebt lopen zuipen en feesten scoor je daar geen vrienden mee op het werk als je ziek meldt.

Als je dan op het werk bent en echt niet kan werken heb je in ieder geval karakter laten zien.
Dat laatste dacht ik ook altijd. Totdat ik een keer zo ziek op het werk verscheen dat ik thuisgebracht moest worden. Collega van mij heeft me toen thuis gebracht.

Mijn baas zei naderhand dat mensen vaak denken dat ze het goed bedoelen terwijl het eigenlijk meer last oplevert dan dat men er goodwill mee toont.

In dit geval was TS oververmoeid en zal hij op zich niet veel kwaad aanrichten als hij was gaan werken (even los van hoe hij zijn vervoer naar werk dan regelt). Maar wij hebben vorig jaar een collega gehad met griep die ook dacht, ik probeer het gewoon en als het niet gaat kan ik altijd nog naar huis. Het vervolg was wel dat de halve afdeling een week later ook griep had.
pi_181861222
quote:

[..]

Het zou wel een probleem voor de werkgever worden (oké dat ligt ook aan wat voor soort werk) als TS toch was gegaan en zich onderweg door pure vermoeidheid zichzelf en/of anderen doodgereden had.
Ik moet echt niet achter het stuur kruipen na een hele nacht geen slaap.
pi_181864552
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 07:56 schreef avotar het volgende:

[..]

Omdat TS verontwaardigd is over het feit dat zijn baas het niet tof vond dat hij zich ziek meldde met een kutreden.
zijn collega is verontwaardigd, niet zijn baas
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_181868951
Zelf had ik een dagje vrij genomen, lekker geen gezeur aan je kop en geen uitleg hoeven geven :)

Of idd flink aan de koffie en even ff doorbijten

[ Bericht 6% gewijzigd door whosvegas op 12-09-2018 22:15:12 ]
Are you nuts??
  donderdag 13 september 2018 @ 15:31:26 #148
286575 Roces18
Chef de party
pi_181880424
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 13:02 schreef descon het volgende:

Moe zijn is eerder geestelijk, dus TS kon dus mooi aan het werk!
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_181889758
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 15:31 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Moe zijn is eerder geestelijk, dus TS kon dus mooi aan het werk!
Vertel dat iemand met een beroep waarbij nagedacht hoeft te worden. En ja, bij elk beroep moet je nadenken. Ook bij lopende band werk. Of mag Henk na een nacht niet slapen gewoon op de heftruck stappen?
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
  zondag 16 september 2018 @ 16:13:50 #150
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_181943690
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:53 schreef Hojdhopper het volgende:

Een nacht slaap missen is niet echt een probleem daar kun je wel mee werken.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')